Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 09:06:43
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
367
368
369
370
371
372
373
[
374
]
375
376
377
378
379
380
381
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12016427 alkalommal)
Scratch
és 28 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18650 Dátum:
2013.11.12 kedd, 20:55:19 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.12 kedd, 20:40:39
Ez nem tűnik bonyolultnak... szóval követem a leírást, és már kész is van?
amikor kész,balról jobbra mellmagassagban elhuzod a kezed, a tenyereddel előre mutatva,és hangosan mondod: Mukodj!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18651 Dátum:
2013.11.12 kedd, 20:59:07 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.12 kedd, 20:55:19
amikor kész,balról jobbra mellmagassagban elhuzod a kezed, a tenyereddel előre mutatva,és hangosan mondod: Mukodj!
Ez menni fog!
GSR:
"tudja valaki, hogy kell bekötni mondeo első ködlámpát?"
Értettem a poént, erre reagáltam...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18652 Dátum:
2013.11.12 kedd, 21:00:31 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.12 kedd, 20:59:07
Ez menni fog!
GSR:
"tudja valaki, hogy kell bekötni mondeo első ködlámpát?"
Értettem a poént, erre reagáltam...
vágom.én csak a finist írtam hozzá....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18653 Dátum:
2013.11.12 kedd, 21:03:07 »
Akkor most már tudja is, nem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18654 Dátum:
2013.11.12 kedd, 21:32:40 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.12 kedd, 21:03:07
Akkor most már tudja is, nem?
Asszem, mán' vágja. A drótot
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18655 Dátum:
2013.11.12 kedd, 21:59:15 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.12 kedd, 21:32:40
Asszem, mán' vágja. A drótot
Vagy az ereit
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Big_Qba
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 694
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18656 Dátum:
2013.11.13 szerda, 13:08:06 »
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?
Köszi, üdv:q
Naplózva
2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18657 Dátum:
2013.11.13 szerda, 14:14:43 »
Idézetet írta: Big_Qba - 2013.11.13 szerda, 13:08:06
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?
Köszi, üdv:q
igen.talán a releje....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Big_Qba
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 694
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18658 Dátum:
2013.11.13 szerda, 15:49:54 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.13 szerda, 14:14:43
igen.talán a releje....
hol találom meg
Naplózva
2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
vzoli
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18659 Dátum:
2013.11.13 szerda, 16:36:43 »
Idézetet írta: Big_Qba - 2013.11.13 szerda, 13:08:06
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?
Köszi, üdv:q
olyankor a tolatólámpád nem világít esetleg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18660 Dátum:
2013.11.13 szerda, 17:29:41 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.13 szerda, 16:36:43
olyankor a tolatólámpád nem világít esetleg?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18661 Dátum:
2013.11.13 szerda, 17:34:38 »
Idézetet írta: Big_Qba - 2013.11.13 szerda, 15:49:54
hol találom meg
bal térd előtt K64es relé:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=File:Glovebox_relays.jpg
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
jonasmisi
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18662 Dátum:
2013.11.13 szerda, 17:44:17 »
Idézetet írta: jonasmisi - 2013.11.11 hétfő, 10:45:33
Bocsáss meg, de nem teljesen értem az ellenállást. Azért kötöttem sorba a ledeket, mert így elbírják a 14,4V-ot. És ahogy írtam, tökéletesen működött akku cseréig. Szerintem úgy kellene felismertetnem a hátsó ablakokat, hogy nincsenek bekötve a ledek.
Megkövetlek MESTER!!!
Igazad volt az ellenállással.
A végeredmény a következő: minden kilincsnél megmaradt az öt led, de nagyon melegedtek. Minden kilincsnél a ledek elé beraktam egy 100ohm-os ellenállást, és a végeredmény tökéletes.
Naplózva
Big_Qba
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 694
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18663 Dátum:
2013.11.13 szerda, 17:51:33 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.13 szerda, 17:34:38
bal térd előtt K64es relé:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=File:Glovebox_relays.jpg
Naplózva
2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18664 Dátum:
2013.11.13 szerda, 19:19:23 »
Idézetet írta: jonasmisi - 2013.11.13 szerda, 17:44:17
Megkövetlek MESTER!!!
Igazad volt az ellenállással.
A végeredmény a következő: minden kilincsnél megmaradt az öt led, de nagyon melegedtek. Minden kilincsnél a ledek elé beraktam egy 100ohm-os ellenállást, és a végeredmény tökéletes.
A led nem pont úgy műxik, mint az izzó. Egy-két tized volt emelkedés-csökkenés jelentős áramfelvétellel jár.
Ezért kell elé ellenállás.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18665 Dátum:
2013.11.13 szerda, 19:35:51 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.13 szerda, 19:19:23
A led nem pont úgy műxik, mint az izzó. Egy-két tized volt emelkedés-csökkenés jelentős áramfelvétellel jár.
Ezért kell elé ellenállás.
Nem utolsó sorban az is hivatalosan a neve, hogy _áramkorlátozó_ ellenállás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18666 Dátum:
2013.11.13 szerda, 21:27:25 »
Szevasztok skacok!
Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....
Köszi
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Big_Qba
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 694
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18667 Dátum:
2013.11.13 szerda, 21:52:32 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.11.13 szerda, 21:27:25
Szevasztok skacok!
Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....
Köszi
Domi cserélte, kérdezd meg tőle pü-ben!
Naplózva
2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18668 Dátum:
2013.11.13 szerda, 22:09:36 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.11.13 szerda, 21:27:25
Szevasztok skacok!
Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....
Köszi
Én az érzékenységre fordítanék hangsúlyt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
adampeter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18669 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:08:01 »
Üdv márkatársak!
Ismét a segítségeteket szeretném kérni.(2001 Ford Mondeo TDDI kombi)
Van egy olyan problémám, hogy nehezem melegszik fel a víz üzemi hőfokra.
Ha erőlködik a motor vagy jobban pörög akkor feljebb megy a vízhőfog, de amint tartom a sebességet vagy motorfékkel megyek szemmel láthatóan megy le a hőfok.
Ha bekapcsolom a fűtőventilátort akkor meg egyenesen katasztrófa.
Van amikor lemegy szinte nullára.
Volt amikor autópályán 130-140 km/h-nál is visszament a negyed jelzésig.
Termosztát ki lett cserélve.
Már gondoltam arra is, hogy bekapcsol a hűtőventilátor és lehúztam a sarút, de nem ez volt a gond.
Gondoltam arra is, hogy beteszek egy kartonlapot a hűtő elé ez most talán jó lenne, de mi lesz ha jönnek a kemény fagyok.
Mi lehet a gond?
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
ferenc77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18670 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:38:02 »
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A külső hőmérséklet mérésével van gondom , a valós értéknél kb 10 fokkal mér kevesebbet.
Egyik napról a másikra jött elő a hiba, előtte tökéletesen mérte a külső hőmérsékletet.
A külső hőmérséklet jeladóra gondolok, hogy az lehet rossz esetleg kontakt hibás.
Merre keressem a jeladót, hogy ellenőrizni tudjam?
Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
2006 2.0l TDCI Ghia 130 LE INA,EGR OFF, 425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18671 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:47:49 »
Idézetet írta: adampeter - 2013.11.15 péntek, 17:08:01
Üdv márkatársak!
Ismét a segítségeteket szeretném kérni.(2001 Ford Mondeo TDDI kombi)
Van egy olyan problémám, hogy nehezem melegszik fel a víz üzemi hőfokra.
Ha erőlködik a motor vagy jobban pörög akkor feljebb megy a vízhőfog, de amint tartom a sebességet vagy motorfékkel megyek szemmel láthatóan megy le a hőfok.
Ha bekapcsolom a fűtőventilátort akkor meg egyenesen katasztrófa.
Van amikor lemegy szinte nullára.
Volt amikor autópályán 130-140 km/h-nál is visszament a negyed jelzésig.
Termosztát ki lett cserélve.
Már gondoltam arra is, hogy bekapcsol a hűtőventilátor és lehúztam a sarút, de nem ez volt a gond.
Gondoltam arra is, hogy beteszek egy kartonlapot a hűtő elé ez most talán jó lenne, de mi lesz ha jönnek a kemény fagyok.
Mi lehet a gond?
Mindkettő termosztátot kicserélted? Utángyártott néha nem nyerő.....
Egyből melegszik a vízhűtő mindkét csöve? Természetesen ha alapjáraton jár és kézrátéttel vizsgálod.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18672 Dátum:
2013.11.15 péntek, 17:49:00 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2013.11.15 péntek, 17:38:02
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A külső hőmérséklet mérésével van gondom , a valós értéknél kb 10 fokkal mér kevesebbet.
Egyik napról a másikra jött elő a hiba, előtte tökéletesen mérte a külső hőmérsékletet.
A külső hőmérséklet jeladóra gondolok, hogy az lehet rossz esetleg kontakt hibás.
Merre keressem a jeladót, hogy ellenőrizni tudjam?
Előre is köszönöm a segítséget.
Első vészhárító mögött a ködlámpa belső oldala környékén.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
adampeter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18673 Dátum:
2013.11.15 péntek, 18:11:29 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.15 péntek, 17:47:49
Mindkettő termosztátot kicserélted? Utángyártott néha nem nyerő.....
Egyből melegszik a vízhűtő mindkét csöve? Természetesen ha alapjáraton jár és kézrátéttel vizsgálod.
Ezt nem tudtam, hogy kettő van.
Szerelő csinálta a cserét, olajcserével együtt.
Ha szemből nézzük az autót akkor a jobb oldalon felüli lett cserélve.
http://tsory.uw.hu/mondeo/fkoriterm.jpg
Hol van a másik termosztát?
Macerás a cseréje?
A vízhűtő melegedését mindkét csőnél, majd megnézem valamikor.
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18674 Dátum:
2013.11.15 péntek, 18:20:17 »
Idézetet írta: adampeter - 2013.11.15 péntek, 18:11:29
Ezt nem tudtam, hogy kettő van.
Szerelő csinálta a cserét, olajcserével együtt.
Ha szemből nézzük az autót akkor a jobb oldalon felüli lett cserélve.
http://tsory.uw.hu/mondeo/fkoriterm.jpg
Hol van a másik termosztát?
Macerás a cseréje?
A vízhűtő melegedését mindkét csőnél, majd megnézem valamikor.
A vízpumpa mögött van egy kisebb termosztát.
Ezt olvasd át és/vagy mutasd meg a szerelődnek is.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Termoszt%C3%A1tcsere_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon
Naplózva
Imádom a dízeleket!
adampeter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18675 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:36:43 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.15 péntek, 18:20:17
A vízpumpa mögött van egy kisebb termosztát.
Ezt olvasd át és/vagy mutasd meg a szerelődnek is.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Termoszt%C3%A1tcsere_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon
Köszi a gyors válaszokat.
Most már minden világos.
Rajta leszek az ügy megoldásán.
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Tomi76
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 204
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18676 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 13:49:35 »
Sziasztok!
Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?
Előre is köszi..
Tamás
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18677 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 14:19:11 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.17 vasárnap, 13:49:35
Sziasztok!
Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?
Előre is köszi..
Tamás
Kérdezd meg őket, hátha van nekik:
http://www.oninditogenerator.hu/2010/index.php?menu=13
Ha nincs, akkor kb egy nap alatt felújítják a tiedet (reggel viszed, délután hozod).
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18678 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 17:49:59 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.17 vasárnap, 13:49:35
Sziasztok!
Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?
Előre is köszi..
Tamás
Ha minden kapcsolhatót felkapcsolsz, akkor teljesen "lenullázod a generátor tudását"és akár az akku nyugalmi feszültsége alá is csúszhatsz. Alapjáraton.
Ezt én is meg tudtam csinálni egy elfáradt akksival. A csere után még nem próbáltam ki.
Én nem törnék még pálcát a generátor felett...további vizsgálatok kellenének.
Az első szélvédőfűtés nagyon durva terhelés. Ha valami nem jó a töltőrendszerben nem is engedi bekapcsolni, vagyis egyből kikapcsol.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tomi76
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 204
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18679 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:13:59 »
Válasz
Ha minden kapcsolhatót felkapcsolsz, akkor teljesen "lenullázod a generátor tudását"és akár az akku nyugalmi feszültsége alá is csúszhatsz. Alapjáraton.
Ezt én is meg tudtam csinálni egy elfáradt akksival. A csere után még nem próbáltam ki.
Én nem törnék még pálcát a generátor felett...további vizsgálatok kellenének.
Az első szélvédőfűtés nagyon durva terhelés. Ha valami nem jó a töltőrendszerben nem is engedi bekapcsolni, vagyis egyből kikapcsol.
2 hete nézettem át az autót egy szervízben, többek között az akkut is, amire azt mondták, hogy jó. Viszont ebben az esetben megpróbálok, valami csere akksi keríteni..
Kérdés, ha nem alapjáraton nézem a töltőfeszültséget teljes(kapcsolható) terhelésnél, mennyinek kellene lenni? (ezt viszont mindjárt megmérem)
köszi.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18680 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:19:05 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.17 vasárnap, 19:13:59
2 hete nézettem át az autót egy szervízben, többek között az akkut is, amire azt mondták, hogy jó. Viszont ebben az esetben megpróbálok, valami csere akksi keríteni..
Kérdés, ha nem alapjáraton nézem a töltőfeszültséget teljes(kapcsolható) terhelésnél, mennyinek kellene lenni? (ezt viszont mindjárt megmérem)
köszi.
Ha többet használsz, mint amit a generátorod tud, akkor elkezded használni a az akksit is, nyilván csökken a feszültsége.
Nálam 10 éves aksi került a lapátra, még indított......de a télnek nem akartam nekimenni már vele.
Ha van kieg. fűtésed az is rendesen kajál és ha ráadásul ott zárlat is van, akkor meg pláne.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tomi76
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 204
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18681 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 19:46:40 »
Válasz
Ha többet használsz, mint amit a generátorod tud, akkor elkezded használni a az akksit is, nyilván csökken a feszültsége.
Nálam 10 éves aksi került a lapátra, még indított......de a télnek nem akartam nekimenni már vele.
Ha van kieg. fűtésed az is rendesen kajál és ha ráadásul ott zárlat is van, akkor meg pláne.
Lehet, hogy a ma reggeli mérésem egy kicsit fals lehetett, mert egész este állt az autó (nem töltött).
Vizont napközben mentem vele, és a mostani mérésem eredménye:
Indítás előtti akku fesz: 12,5V
Alapjárati töltés (fogyasztók nélkül): 14,4V
1500-as fordulaton (fogyasztók nélkül): 14,4V
Alapjárati töltés (összes fogyasztó bekapcsolásával): 12,4V
1500-as fordulaton (összes fogyasztó bekapcsolásával): 14,28V
Lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát....Akksit hol kapok kedvező áron?
köszi.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
spero01
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18682 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:01:41 »
Sziasztok!
Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.
Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?
a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.
Köszi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18683 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:05:38 »
Idézetet írta: spero01 - 2013.11.17 vasárnap, 20:01:41
Sziasztok!
Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.
Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?
a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.
Köszi
Az izzó rendesen a helyén van?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18684 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:07:32 »
Idézetet írta: Tomi76 - 2013.11.17 vasárnap, 19:46:40
Lehet, hogy a ma reggeli mérésem egy kicsit fals lehetett, mert egész este állt az autó (nem töltött).
Vizont napközben mentem vele, és a mostani mérésem eredménye:
Indítás előtti akku fesz: 12,5V
Alapjárati töltés (fogyasztók nélkül): 14,4V
1500-as fordulaton (fogyasztók nélkül): 14,4V
Alapjárati töltés (összes fogyasztó bekapcsolásával): 12,4V
1500-as fordulaton (összes fogyasztó bekapcsolásával): 14,28V
Lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát....Akksit hol kapok kedvező áron?
köszi.
Nincs ott semmi baj.
A 12,5 V nyugalmi tökéletes.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
spero01
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18685 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:09:14 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.17 vasárnap, 20:05:38
Az izzó rendesen a helyén van?
igen mind a kettőben jól áll
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18686 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:31:49 »
Idézetet írta: spero01 - 2013.11.17 vasárnap, 20:01:41
Sziasztok!
Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.
Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?
a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.
Köszi
tipikus.olvasd el ezt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog
ó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26693
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18687 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:32:47 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:31:49
tipikus.olvasd el ezt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog
ó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
És csak göröngyös úton xar a bronzkefe?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18688 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:34:23 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.17 vasárnap, 20:32:47
És csak göröngyös úton xar a bronzkefe?
semmi köze a göröngyhöz.egy példát hozott fel,de nem csak ott vibrál.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18689 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:35:58 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:31:49
tipikus.olvasd el ezt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog
ó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
A cikk végén írtad ezt:
"Ha már így kézben van,akkor nem felejtsétek szabadonfutósítani a generátort!"
Ez mire jó?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
spero01
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18690 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:38:27 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:31:49
tipikus.olvasd el ezt:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog
ó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
mozog maga a lámpatest de van még kettő ford a családban egy focus aminek szintén mozog a lámpateste jobban is mint az enyém de mégsem vehető az a jelenség észre mint nálam.
lehet a foncsor belül?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18691 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:43:19 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.11.17 vasárnap, 20:35:58
A cikk végén írtad ezt:
"Ha már így kézben van,akkor nem felejtsétek szabadonfutósítani a generátort!"
Ez mire jó?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szabadonfut
ós_generátor_dízelre
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18692 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:44:46 »
Idézetet írta: spero01 - 2013.11.17 vasárnap, 20:38:27
mozog maga a lámpatest de van még kettő ford a családban egy focus aminek szintén mozog a lámpateste jobban is mint az enyém de mégsem vehető az a jelenség észre mint nálam.
lehet a foncsor belül?
ha a lámpatest fixen áll,akkor csak a foncsor mozdulhat benne.de csinálj egy műszertesztet,és nézd menet közben a töltőfeszültséget.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
spero01
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18693 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:48:03 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:44:46
ha a lámpatest fixen áll,akkor csak a foncsor mozdulhat benne.de csinálj egy műszertesztet,és nézd menet közben a töltőfeszültséget.
ok kipróbálom......köszi
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18694 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 20:54:36 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:43:19
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szabadonfut
ós_generátor_dízelre
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18695 Dátum:
2013.11.17 vasárnap, 21:47:40 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.17 vasárnap, 20:43:19
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szabadonfut
ós_generátor_dízelre
A benzines nem szabadonfutós alapból? (bzozoo-é benzines)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18696 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 09:14:18 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.11.17 vasárnap, 21:47:40
A benzines nem szabadonfutós alapból? (bzozoo-é benzines)
de.nem is figyeltem.akkor hola probléma?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18697 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 10:21:50 »
Már vártam, hogy mikor jön rá valaki.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18698 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 13:55:15 »
Tisztelt Fórumtársak!
Megosztanám a tapasztalataimat a Mondeo akkumulátor töltő elektronikájával kapcsolatban. A dieesel gépeknél a rendszeresített töltő feszültség átlagban 14.4 Volt. A rendszerbe épített elemek működési feszültsége viszont 12 Volt. aminek következtében a feszültség érzékeny elemek sűrűbben meghibásodnak és adott esetben teljesen tönkre mennek, mint Pl LED nappalimenet fényforrás, tompított fényszóró izzók stb...stb. A valódi ok azonban, a rendszerben keletkező nagy áramfogyasztók kikapcsolásakor keletkező tranziens feszültség csúcsok, amik adott estekben oszcilloszkóppal vizsgálva, meghaladhatják a +18 voltot is. Ilyen nagy áramfogyasztók pl. első hátsó ablakfűtés, kiegészítő fűtés, klímaberendezés, ventilátorok. A probléma kiküszöbölésére mindenkinek ajánlom, a Német gyártmányú, profi, KEMO M168 nevű akkumulátor túlfeszültség védő egység beépítését a rendszerbe. A beépítés végtelen egyszerű. Csak párhuzamosan kell kötni az akkumulátorral. Az ára itthon 2200-3000 Ft között változik. Az egység igen hatékonyan csillapítja a rendszerben keletkező igen magas induktív feszültség csúcsokat. A LED nappalimenet fényforrások védelmében javaslok még egy + feszültség stabilizátor beépítését, ami beszerezhető a
www.d-audio.hu
weboldalról + tápfeszültség stabilizátor kitt néven 510Ft. A két elemet több mint 10 hónapja használom, azóta semmilyen túlfeszültségből eredő kiégés vagy meghibásodásom nem volt. A feszültségstabilizátor beépítése előtt 1 év alatt 4 esetben cseréltem LED fényforrást. Szerintem mindenképp megéri, az említett elemek beépítése a túlfeszültség mentes akkumulátor töltés érdekében. A gyári rendszer csak a bekapcsolást folyamatát szabályozza. Sajnos a kikapcsoláskor keletkező túlfeszültségtől semmi nem védi a rendszer elemeket
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 14:03:05 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18699 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 14:10:31 »
Idézetet írta: László - 2013.11.18 hétfő, 13:55:15
Tisztelt Fórumtársak!
Megosztanám a tapasztalataimat a Mondeo akkumulátor töltő elektronikájával kapcsolatban. A dieesel gépeknél a rendszeresített töltő feszültség átlagban 14.4 Volt. A rendszerbe épített elemek működési feszültsége viszont 12 Volt. aminek következtében a feszültség érzékeny elemek sűrűbben meghibásodnak és adott esetben teljesen tönkre mennek, mint Pl LED nappalimenet fényforrás, tompított fényszóró izzók stb...stb. A valódi ok azonban, a rendszerben keletkező nagy áramfogyasztók kikapcsolásakor keletkező tranziens feszültség csúcsok, amik adott estekben oszcilloszkóppal vizsgálva, meghaladhatják a +18 voltot is. Ilyen nagy áramfogyasztók pl. első hátsó ablakfűtés, kiegészítő fűtés, klímaberendezés, ventilátorok. A probléma kiküszöbölésére mindenkinek ajánlom, a Német gyártmányú, profi, KEMO M168 nevű akkumulátor túlfeszültség védő egység beépítését a rendszerbe. A beépítés végtelen egyszerű. Csak párhuzamosan kell kötni az akkumulátorral. Az ára itthon 2200-3000 Ft között változik. Az egység igen hatékonyan csillapítja a rendszerben keletkező igen magas induktív feszültség csúcsokat. A LED nappalimenet fényforrások védelmében javaslok még egy + feszültség stabilizátor beépítését, ami beszerezhető a
www.d-audio.hu
weboldalról + tápfeszültség stabilizátor kitt néven 510Ft. A két elemet több mint 10 hónapja használom, azóta semmilyen túlfeszültségből eredő kiégés vagy meghibásodásom nem volt. A feszültségstabilizátor beépítése előtt 1 év alatt 4 esetben cseréltem LED fényforrást. Szerintem mindenképp megéri, az említett elemek beépítése a túlfeszültség mentes akkumulátor töltés érdekében. A gyári rendszer csak a bekapcsolást szabályozza automatikusan. Sajnos a kikapcsolás esetében ez a szabályozottság nem működik.
Tisztelettel László!
Rendesen az akksi elég kellene legyen, hogy "megegye" az ilyen csúcsokat, többek között pont emiatt nem jó ötlet lekötött akksival járatni az autót (bár elvileg, ha már jár, lehetséges lenne). A LED-es cuccokat, amiket 12V-osnak mondanak, de kimondottan autóba terveznek, azokat a normál, 14,4V-os max. töltőfeszre tervezik, ezzel nincs gond. A LED-es izzókban a LED-eken és némi ellenálláson kívül más nemigen van, ezeknek a kisebb tranziensek sem nagyon tudnak ártani. De mivel a Mondeonak kicsit más a töltési rendszere, és tartósan 16V körüli töltőfeszültség is előfordulhat, inkább ez lehet az oka annak, hogy gyakrabban mennek tönkre ezek egy Mondeoban, mint más autóban. A 12V-os (azaz 14,4V-os) túlfeszvédőt emiatt nem biztos, hogy a legjobb ötletnek tartom, mert tartósan kaphat olyan terhelést, amit vagy nem kellene megegyen, de mivel mégis megeszi, nem tesz neki kimondottan jót. A fesz.stabilizátor szerintem sokkal alkalmasabb. Kismillió verzióban kapható. Én pl. a dx.com-on vettem pár dollárért olyan 2-3A körüli stabilizált tápegységet, ami 18V-ig bármit megesz, és állítható, hogy mennyi legyen a kimenetén.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
367
368
369
370
371
372
373
[
374
]
375
376
377
378
379
380
381
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ