Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:16:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 386 387 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11168705 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18950 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:29:54 »

Nos ma ki próbáltam egy másik fűtés kapcsolóval, de nem lett jó. Majd egy másik ülés alatti modullal, de úgy sem fűtött. szomoru1 (mk2-nek: köszi a segítséget)
Egyéb ötlet, kapcsolási rajz?

Hát akkor a fűtéspárnával van baj.
Annak az ellenállását mérted?
A modul kapja amit kell, de nem adja ki?

Vagy még mindig nem mértek ki azokat az alapvető dolgokat........amikről az elejétől rizsálok, azokat ki kell zárni és akkor lehet kapcsoló vagy modul.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 szerda, 22:45:58 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18951 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:33:16 »

Hát akkor a fűtéspárnával van baj.
Annak az ellenállását mérted?
A modul kapja amit kell, de nem adja ki?

Remélem ezekre hamarosan megkapjuk a választ (szombaton). Kapcs rajzod van a rendszerről?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18952 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:59:07 »

Remélem ezekre hamarosan megkapjuk a választ (szombaton). Kapcs rajzod van a rendszerről?
Viccelsz?  eplus2

De pár vezeték az egész........ amúgy is rá lehetne jönni.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18953 Dátum: 2013.11.27 szerda, 23:22:04 »

Viccelsz?  eplus2

De pár vezeték az egész........ amúgy is rá lehetne jönni.  Cool
Ok.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18954 Dátum: 2013.11.27 szerda, 23:36:55 »

Ok.  wave

Akkor tévedőTibivel lesz egy minitalid? Hol találkoztok?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18955 Dátum: 2013.11.27 szerda, 23:39:34 »

Akkor tévedőTibivel lesz egy minitalid? Hol találkoztok?

Ez a belépő, hogy ha megtalál ahol vagyok........  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18956 Dátum: 2013.11.27 szerda, 23:51:15 »

Ez a belépő, hogy ha megtalál ahol vagyok........  eplus2

Jó a körmöd... taps

Hol lesztek?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18957 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 08:20:49 »

Jó a körmöd... taps

Hol lesztek?
kíváncsi vagy mi?
ne hízelegj neki!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18958 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 08:33:01 »

a fesszab lehet a hibás a generatoban.

www.oninditogenerator.hu

Mint írtam a generátor csere nem segített a helyzeten, szóval nem hiszem hogy a fesszabályzóval lenne a gond.....
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18959 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 09:48:10 »

Mint írtam a generátor csere nem segített a helyzeten, szóval nem hiszem hogy a fesszabályzóval lenne a gond.....
olvastam.a probléma az,hogy a pcm modul nem tud feszültséget szabályozni,csak a fordulatot emeli,ha alacsony a töltőfesz,vagy magas a töltő áram.tehát én ebben az esetben kizárnám az ecut.marad a generátor,és abban is a fesszabályzó.Nagyon kevesen tudják korrekten javítani a ford generátort,mert nem tudják letesztelni,mert nincs hozzá próbapadjuk-speciális ugye a Smart Charge töltőrendszer miatt.
Lehet,hogy vettél egy ugyanolyan rossz generátort.És a fesszabályzó dolga,hogy semmiképp ne legyen a töltőfesz 14,5v-nál nagyobb.Még akkor sem,ha az ecu azt az utasítást adja,hogy nagyobb töltőfesz kell...

ez a magánvéleményem,amiért semminemű felelősséget nem vállalok..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #18960 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 10:30:14 »

Mint írtam a generátor csere nem segített a helyzeten, szóval nem hiszem hogy a fesszabályzóval lenne a gond.....

Én is osztom alf véleményét.
A helyedben elvinném a generátort ide http://www.oninditogenerator.hu/ értenek hozzá.
Olvastam a tüneteket.....
A cromax, mint szervíz.....kerülöm messziről, ha nagyon muszáj akkor alkatrészt veszek ott.(azt sem tudták, hogy van előszállító szivattyú a kocsimban....adagoló csere...800 az új...megkérdezték, hogy megrendeljék vigyor3....mondtam,hogy persze nyugodtan legalább lesz polcon vmi madárnak, de én megyek...2 nap múlva 45-ből megcsináltam magamnak)
Én biztos nem cserélnék ECU-t, de lehet előbb-utóbb azt is cserélned kell...14,9v töltőfeszt nem tudom mennyire foglya szeretni.
A töltőfeszültségért a fesszabályzó a felelős....az ECU csak kapcsolgat fogyasztókat, ha túl nagy a terhelés, de 14,5v fölé nem emeli a töltőfeszt.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18961 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 10:41:23 »

olvastam.a probléma az,hogy a pcm modul nem tud feszültséget szabályozni,csak a fordulatot emeli,ha alacsony a töltőfesz,vagy magas a töltő áram.tehát én ebben az esetben kizárnám az ecut.marad a generátor,és abban is a fesszabályzó.Nagyon kevesen tudják korrekten javítani a ford generátort,mert nem tudják letesztelni,mert nincs hozzá próbapadjuk-speciális ugye a Smart Charge töltőrendszer miatt.
Lehet,hogy vettél egy ugyanolyan rossz generátort.És a fesszabályzó dolga,hogy semmiképp ne legyen a töltőfesz 14,5v-nál nagyobb.Még akkor sem,ha az ecu azt az utasítást adja,hogy nagyobb töltőfesz kell...

ez a magánvéleményem,amiért semminemű felelősséget nem vállalok..... vigyor3

Kétlem, hogy a gyári új generátor amit cromaxban rápróbáltunk hibás let volna...

Egyébként találtam egy egészen jó magyar leírást a SMART töltő rendszerről: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=2 Ez alapján az ECU nem csak a fordulatszámot tudaj szabályozni, hanem a kapot jelek (hőmérséglet, terhelés stb) alapján utasítja a generátor SMART chipjét, hogy mekkora feszültséget állítson elő. A generátor belső, hagyományos fesszabályzója ezeknél csak akkor működik ha nem kap jelet az ECUtól.
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18962 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 10:48:19 »

Én is osztom alf véleményét.
A helyedben elvinném a generátort ide http://www.oninditogenerator.hu/ értenek hozzá.
Olvastam a tüneteket.....
A cromax, mint szervíz.....kerülöm messziről, ha nagyon muszáj akkor alkatrészt veszek ott.(azt sem tudták, hogy van előszállító szivattyú a kocsimban....adagoló csere...800 az új...megkérdezték, hogy megrendeljék vigyor3....mondtam,hogy persze nyugodtan legalább lesz polcon vmi madárnak, de én megyek...2 nap múlva 45-ből megcsináltam magamnak)
Én biztos nem cserélnék ECU-t, de lehet előbb-utóbb azt is cserélned kell...14,9v töltőfeszt nem tudom mennyire foglya szeretni.
A töltőfeszültségért a fesszabályzó a felelős....az ECU csak kapcsolgat fogyasztókat, ha túl nagy a terhelés, de 14,5v fölé nem emeli a töltőfeszt.   

Köszi, fogok velük beszélni...
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18963 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 10:50:04 »

Kétlem, hogy a gyári új generátor amit cromaxban rápróbáltunk hibás let volna...

Egyébként találtam egy egészen jó magyar leírást a SMART töltő rendszerről: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=2 Ez alapján az ECU nem csak a fordulatszámot tudaj szabályozni, hanem a kapot jelek (hőmérséglet, terhelés stb) alapján utasítja a generátor SMART chipjét, hogy mekkora feszültséget állítson elő. A generátor belső, hagyományos fesszabályzója ezeknél csak akkor működik ha nem kap jelet az ECUtól.

Még egy érdekesség: http://ford.workshop-manuals.com/Mondeo_2001_10.2000-02.2007/index.php?id=1079 It azt írják, hogy a töltő feszültség 14.1 és 15.1 Volt kzöött normális: "Read the voltage. The voltage should be in the range of 14.1 volts to 15.1 volts. If the voltage increase is less than 2.5 volts above the base voltage, carry out the Load Test. If the voltage increase is greater than 2.5 volts, REFER to the WDS."

Érdekes....
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18964 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 13:20:27 »

Kétlem, hogy a gyári új generátor amit cromaxban rápróbáltunk hibás let volna...

Egyébként találtam egy egészen jó magyar leírást a SMART töltő rendszerről: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=2 Ez alapján az ECU nem csak a fordulatszámot tudaj szabályozni, hanem a kapot jelek (hőmérséglet, terhelés stb) alapján utasítja a generátor SMART chipjét, hogy mekkora feszültséget állítson elő. A generátor belső, hagyományos fesszabályzója ezeknél csak akkor működik ha nem kap jelet az ECUtól.
én ezt nem találtam a szövegbe.csak annyit,hogy ingadozó alapjaratot okozhat a smart chip hibás működése.
és ezek után ecut akarsz cserélni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18965 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 13:31:22 »

én ezt nem találtam a szövegbe.csak annyit,hogy ingadozó alapjaratot okozhat a smart chip hibás működése.
és ezek után ecut akarsz cserélni?

Én nem akkarok ECU-t cserélni, hanem arra akkarok rájönni, hogy miért magas a töltő feszültség.

A leírásban a következők is benne vannak: "A motor hidegindítása után a környezeti levegő hőmérsékletétől függően történik a kívánt feszültség megválasztása. 15 fokos hőmérséklet esetén az első pár percben pl. 15V körüli értékeket mérünk, ezután a feszültség jellemzően 13-14V között alakul. Ugyancsak előnyös funkció a motor terhelésének függvényében változtatott feszültség-célérték, nagy gázadásnál például az ECU csökkenti a generátor terhelését, így biztosítva a jobb gyorsulást. "

vagy

"a töltőfeszültség célértékét a motorvezérlő egység határozza meg, erről egy impulzusszélesség-modulált jel segítségével tájékoztatja a feszültségszabályzó elektronikát, amit "Smart Chip"-nek nevezünk."

Továbbá ami érdekes, hogy annak ellenére, hogy a feszültség az akkumlátoron 14.9 V az ODB interface 14.3-4V-ot ír. Ezt kétféle módon tudom elképzelni:
1. Hibás az ECU feszültség mérése
2. Feszültség esés van az akkumlátor és az ECU között (pl laza vezeték - ezt meg fogom próbálni kimérni)
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18966 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 13:41:00 »

Én nem akkarok ECU-t cserélni, hanem arra akkarok rájönni, hogy miért magas a töltő feszültség.

A leírásban a következők is benne vannak: "A motor hidegindítása után a környezeti levegő hőmérsékletétől függően történik a kívánt feszültség megválasztása. 15 fokos hőmérséklet esetén az első pár percben pl. 15V körüli értékeket mérünk, ezután a feszültség jellemzően 13-14V között alakul. Ugyancsak előnyös funkció a motor terhelésének függvényében változtatott feszültség-célérték, nagy gázadásnál például az ECU csökkenti a generátor terhelését, így biztosítva a jobb gyorsulást. "

vagy

"a töltőfeszültség célértékét a motorvezérlő egység határozza meg, erről egy impulzusszélesség-modulált jel segítségével tájékoztatja a feszültségszabályzó elektronikát, amit "Smart Chip"-nek nevezünk."

Továbbá ami érdekes, hogy annak ellenére, hogy a feszültség az akkumlátoron 14.9 V az ODB interface 14.3-4V-ot ír. Ezt kétféle módon tudom elképzelni:
1. Hibás az ECU feszültség mérése
2. Feszültség esés van az akkumlátor és az ECU között (pl laza vezeték - ezt meg fogom próbálni kimérni)

"Meghibásodás esetén - pl. kábel szakadás - minden a régi séma szerint alakul, a generátor önállóan 13,6-13,9V közé szabályozza a feszültséget. A vezérlőegység képes diagnosztizálni e két vonalat, és alapvető áramköri hibák esetén hibakódot generál. Előfordulhat azonban, hogy áramköri hiba nincs, a Smart Chip viszont rosszul dolgozza fel az információkat, és helytelen terheltségi jelet közvetít a vezérlőegységnek. Ebből alapjárati ingadozások, akár spontán gázadások is létrejöhetnek. A legtöbb diagnosztikai készülék képes a generátor terhelésének és a kívánt feszültség értékének kijelzésére. Ezeknek az információknak és egy oszcilloszkópnak segítségével jó eséllyel diagnosztizálható a hibás alktrész.

A Ford első generációs "Smart Charge" töltési megoldása két komponens együttműködését jelenti: a töltőfeszültség célértékét a motorvezérlő egység határozza meg, erről egy impulzusszélesség-modulált jel segítségével tájékoztatja a feszültségszabályzó elektronikát, amit "Smart Chip"-nek nevezünk.

A feszültségszabályzó által létrehozott gerjesztőáramot tehát a kívánt feszültség, ill. a pillanatnyi fedélzeti feszültség határozzák meg.

"Load signal" néven azt az impulzusszélesség-modulált jelet értjük, amit a generátor hoz létre a vezérlőegység számára a saját leterheltségi fokáról. Ezt az ECU az alapjárat szabályzásához használja fel, a terhelést fordulatszám emeléssel kompenzálva. Újdonság, hogy a töltésvisszajelző lámpát nem közvetlenül a feszültségszabályzó kapcsolja, hiba esetén a vezérlőegység utasítja erre a műszerfalat. "

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #18967 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 14:58:29 »

"Meghibásodás esetén - pl. kábel szakadás - minden a régi séma szerint alakul, a generátor önállóan 13,6-13,9V közé szabályozza a feszültséget. A vezérlőegység képes diagnosztizálni e két vonalat, és alapvető áramköri hibák esetén hibakódot generál. Előfordulhat azonban, hogy áramköri hiba nincs, a Smart Chip viszont rosszul dolgozza fel az információkat, és helytelen terheltségi jelet közvetít a vezérlőegységnek. Ebből alapjárati ingadozások, akár spontán gázadások is létrejöhetnek. A legtöbb diagnosztikai készülék képes a generátor terhelésének és a kívánt feszültség értékének kijelzésére. Ezeknek az információknak és egy oszcilloszkópnak segítségével jó eséllyel diagnosztizálható a hibás alktrész.

A Ford első generációs "Smart Charge" töltési megoldása két komponens együttműködését jelenti: a töltőfeszültség célértékét a motorvezérlő egység határozza meg, erről egy impulzusszélesség-modulált jel segítségével tájékoztatja a feszültségszabályzó elektronikát, amit "Smart Chip"-nek nevezünk.

A feszültségszabályzó által létrehozott gerjesztőáramot tehát a kívánt feszültség, ill. a pillanatnyi fedélzeti feszültség határozzák meg.

"Load signal" néven azt az impulzusszélesség-modulált jelet értjük, amit a generátor hoz létre a vezérlőegység számára a saját leterheltségi fokáról. Ezt az ECU az alapjárat szabályzásához használja fel, a terhelést fordulatszám emeléssel kompenzálva. Újdonság, hogy a töltésvisszajelző lámpát nem közvetlenül a feszültségszabályzó kapcsolja, hiba esetén a vezérlőegység utasítja erre a műszerfalat. "



Igen igazad van. Lehet a smart chip is a hiba ok, ami a generátoron található. Azonban amikor generátort cseréltünk akkor is maradt a probléma. Ezt nem a cromaxos szerelők mesélték, ott álltam mellettük és én is láttam az eredményeket. A generátor nem bontott használt generátor volt, hanem a raktárból, eredeti bontatlan dobozában kihozott darab. Annak a valószínűsége, hogy a saját generátoromnak és a dobozból kivett új generátornak ugyan az  a smart chipje hibás kicsit kicsi szerintem.

Most, hogy egy kicsit beleástam magam a rendszerbe van egy-két ötletem amit meg tudok nézni....

Azért ha valakinek van még egyéb ötlete azt is szívesen veszem Smiley

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 15:10:19 írta schnee » Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #18968 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 17:42:00 »

Tudja valaki hogyan és hova lehet bekötni az irányjelző visszajelzőt?    http://www.carmax.hu/hu/termekkategoriak/egyeb_kiegeszitok/villogo_ellenorzo_0698.html
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18969 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 18:36:36 »

Tudja valaki hogyan és hova lehet bekötni az irányjelző visszajelzőt?    http://www.carmax.hu/hu/termekkategoriak/egyeb_kiegeszitok/villogo_ellenorzo_0698.html

Vonóhorog felszerelés?  vigyor3

Kettő darab kicsi kütyü kell. Egyiket a bal másikat a jobb oldali irányjelzők vezetékeibe kell bekötni.
A két kütyünek lehet egy közös LED-je.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #18970 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 18:58:45 »

Vonóhorog felszerelés?  vigyor3

Kettő darab kicsi kütyü kell. Egyiket a bal másikat a jobb oldali irányjelzők vezetékeibe kell bekötni.
A két kütyünek lehet egy közös LED-je.

Öt vezeték jön ki a kütyüből,két piros két kék,egy test
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18971 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:02:48 »

Öt vezeték jön ki a kütyüből,két piros két kék,egy test

Kettő a LED-é és kettő, amit meg kell szakítani. Nem kaptál leírást hozzá?
2 kütyü kell.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #18972 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:29:49 »

Kettő a LED-é és kettő, amit meg kell szakítani. Nem kaptál leírást hozzá?
2 kütyü kell.
Kaptam,a kormányoszlop indexkarvezetékeknél elakadtam
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #18973 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:38:44 »

Kaptam,a kormányoszlop indexkarvezetékeknél elakadtam

Igen, mert az indexkar nem "áramot" továbbít, hanem jelet a computernek. Így a villogást nem fogod tudni kilámpázni. A küszöb alatt keresd a vezetéket.
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #18974 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:54:25 »

Igen, mert az indexkar nem "áramot" továbbít, hanem jelet a computernek. Így a villogást nem fogod tudni kilámpázni. A küszöb alatt keresd a vezetéket.
Megnézem,köszi!
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18975 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:00:49 »

tisből nézve a sebesség jel így néz ki:

jeladó a váltóban -> ecu -> km óra.

a km órához menő az ugyan az mint amit a váltó ad, vagy az ecu alakít rajta?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18976 Dátum: 2013.11.29 péntek, 15:53:32 »

tisből nézve a sebesség jel így néz ki:

jeladó a váltóban -> ecu -> km óra.

a km órához menő az ugyan az mint amit a váltó ad, vagy az ecu alakít rajta?

A ECU konvertálja a négyszögjelet és utána rárakja a bus vezetékre, akinek kell leveszi onnan.
Amúgy az ABS modul is tud sebesség jelet adni a bus-ra, a keréksebesség szenzorok jeleiből, de lehet a ECU jele a domináns.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.29 péntek, 16:15:00 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #18977 Dátum: 2013.11.30 szombat, 12:36:45 »

Sziasztok! Létezik, hogy 2001/09 havi mondinál is be lehet kapcsolni ezt a funkciót?

"Automatikus ajtózárás (MK3) Az autó indulás után 3km/h elérésekor bezárja automatikusan a központi zárat. - Adjuk rá a gyújtást. - Az ajtónyitó kar melletti gombbal háromszor egymás után zárjuk be és nyissuk ki az ajtót. - Vegyük le a gyújtást. - A gombbal ismételjük meg az elöbbi mőveletet újra háromszor. - Adjuk rá gyújtást (egy rövid sípolást hallunk). - A gombbal egyszer zárjuk be és nyissuk ki az ajtót (egy hosszú sípolást hallunk)."

Előre is köszi a válaszokat.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #18978 Dátum: 2013.11.30 szombat, 12:42:31 »

Sziasztok! Létezik, hogy 2001/09 havi mondinál is be lehet kapcsolni ezt a funkciót?

"Automatikus ajtózárás (MK3) Az autó indulás után 3km/h elérésekor bezárja automatikusan a központi zárat. - Adjuk rá a gyújtást. - Az ajtónyitó kar melletti gombbal háromszor egymás után zárjuk be és nyissuk ki az ajtót. - Vegyük le a gyújtást. - A gombbal ismételjük meg az elöbbi mőveletet újra háromszor. - Adjuk rá gyújtást (egy rövid sípolást hallunk). - A gombbal egyszer zárjuk be és nyissuk ki az ajtót (egy hosszú sípolást hallunk)."

Előre is köszi a válaszokat.
Igen.
Nekem is működik.
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #18979 Dátum: 2013.11.30 szombat, 12:44:17 »

Igen.
Nekem is működik.

Köszi, akkor megcsinálom.
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18980 Dátum: 2013.11.30 szombat, 20:28:15 »

Ülésfűtés most már jó! Köszönet GSR-nek!  worship worship worship Ja, meg BaloghT-nek, a mikrotali 3. helyezetének, az okos nézéséért!  worship worship worship És ALF-nak, hogy segített a tanácsaival és drukkolt nekünk. worship worship worship
A párnánál a vékony, kék, fűtőszál vezeték volt elszakadva.


Tibi! ezen a részen beszéltünk el elgymás mellett: http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg836984#msg836984  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18981 Dátum: 2013.11.30 szombat, 20:39:01 »

Ülésfűtés most már jó! Köszönet GSR-nek!  worship worship worship Ja, meg BaloghT-nek, a mikrotali 3. helyezetének, az okos nézéséért!  worship worship worship És ALF-nak, hogy segített a tanácsaival és drukkolt nekünk. worship worship worship
A párnánál a vékony, kék, fűtőszál vezeték volt elszakadva.


Tibi! ezen a részen beszéltünk el elgymás mellett: http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg836984#msg836984  vigyor3

Nem beszéltünk el egymás mellett. Én mondtam, te meg nem értetted.  eplus2
Kicsit meg is lepődtem, mikor írtad, hogy próbára átraktatok egy másikat.  fejvakaras


Elfelejtettük megdiagolni Alf kedvéért....... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18982 Dátum: 2013.11.30 szombat, 20:40:08 »

Nem beszéltünk el egymás mellett. Én mondtam, te meg nem értetted.  eplus2
Kicsit meg is lepődtem, mikor írtad, hogy próbára átraktatok egy másikat.  fejvakaras
nyes

Küldtem Pü-t.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18983 Dátum: 2013.11.30 szombat, 20:41:20 »

nyes

Küldtem Pü-t.

Pénz küldjél B+ !  eplus2

Melyikre gondolsz?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18984 Dátum: 2013.11.30 szombat, 20:44:00 »

Pénz küldjél B+ !  eplus2

Melyikre gondolsz?  fejvakaras
Azt a Balogh rendezi! Ő menedzsdzsel! idiota

Az utolsóra gondoltam.
és kicsit még, a korábbi termosztát alternatív javaslatodra.  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #18985 Dátum: 2013.11.30 szombat, 21:40:32 »

Ezek kellenek hozzá.
Ha szeretnéd a kormányoszlopról is vezérelni (ha eddig olyan volt), akkor kb. + 25e egy modul hozzá, aminek a fejegység márkája és Mondeo közé kell passzolnia.

http://www.autohifibolt.net/index.php?route=product/product&path=97_107&product_id=663


Pioneer és Sony fejegységekhez át lehet alakítani a kormányoszlop vezérlőt, csak egy páka, csatlakozó és pár ellenállás kell (és idő..).
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18986 Dátum: 2013.11.30 szombat, 21:41:32 »

Pioneer és Sony fejegységekhez át lehet alakítani a kormányoszlop vezérlőt, csak egy páka, csatlakozó és pár ellenállás kell (és idő..).

Tudom.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18987 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:22:52 »

Nem beszéltünk el egymás mellett. Én mondtam, te meg nem értetted.  eplus2
Kicsit meg is lepődtem, mikor írtad, hogy próbára átraktatok egy másikat.  fejvakaras


Elfelejtettük megdiagolni Alf kedvéért....... eplus2
na akkor gyorsan told le a gatyeszt és fogd meg a bokád!küldöm a Balogh-ot! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18988 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:23:30 »

Ülésfűtés most már jó! Köszönet GSR-nek!  worship worship worship Ja, meg BaloghT-nek, a mikrotali 3. helyezetének, az okos nézéséért!  worship worship worship És ALF-nak, hogy segített a tanácsaival és drukkolt nekünk. worship worship worship
A párnánál a vékony, kék, fűtőszál vezeték volt elszakadva.


Tibi! ezen a részen beszéltünk el elgymás mellett: http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg836984#msg836984  vigyor3
eljen ügyesek vagytok! a Tomi tartotta a gyertyát? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18989 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:33:43 »

eljen ügyesek vagytok! a Tomi tartotta a gyertyát? hehe

Én első perrcben megmondtam, hogy mi a xar. A fhing leszakította a zsinórt. eplus2 de ezek vágdostak, tépdestek össze-vissza.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18990 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:35:22 »

Én első perrcben megmondtam, hogy mi a xar. A fhing leszakította a zsinórt. eplus2 de ezek vágdostak, tépdestek össze-vissza.  vigyor3
taps Cheesy eljen worship köszönjük neken,Ó nagy istenség! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
robin2005
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


E-mail
« Új hozzászólás #18991 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 14:36:30 »

Sziasztok!
Olyan problémám van hogy denso navigació szerelnék be a kocsiba viszont nem kapcsol be.Minden kábel köteg kicserélve.
Régi travel meg beindul.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszi
Üdv
Naplózva

Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia  2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #18992 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 15:20:44 »

Sziasztok!

A műszerfalban a kis LCD-k mögött milyen izzó van?

Előre is köszi.

Tamás
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18993 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 15:30:48 »

Sziasztok!

A műszerfalban a kis LCD-k mögött milyen izzó van?

Előre is köszi.

Tamás

ha jól emlékszem az a foglalat nélküli bab méretű
Naplózva
jasper
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

jasper@vnet.hu
E-mail
« Új hozzászólás #18994 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 18:11:46 »

Sziasztok!

Látom jön a tél... Sad és nem csak nálam Cheesy
Ma megint neki estem a bal első ülésemnek mert mindenki csak dicséri az anyós ülés fűtését, de sajnos az enyém nem jó Sad

Az eltelt 5 év alatt most harmadszor vettem ki az ülést hátha valamit nem vettem észre.
Első alkalommal a szokásos helyen ( ahol a leírás is írta és ma mondtátok, hogy a fing elszakítja Cheesy ) el volt szakadva a kábel... megforrasztottam, de nem lett jó.
Pedig úgy megörültem neki, hogy talán jó lesz.

Bontósok komplett üléseket árulnak.. hozzálehet jutni valahol esetleg olyan alkatrészekhez amit esetleg érdemes lehet kicserélni ?

Véletlenül sincs külön biztosítékon a két ülés?


Egyetlen értelme a ma elcseszett pár órámnak, hogy találtam 250 forintot 2 kunát és 2 db gumicukrot :-P
Naplózva

Üdv Jasper

 2014. MK4 Turnier Tit 2.0TDCi 140PS
Ex:2004 Mondeo  Tdci 2.0
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18995 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 19:03:43 »

Sziasztok!
Olyan problémám van hogy denso navigació szerelnék be a kocsiba viszont nem kapcsol be.Minden kábel köteg kicserélve.
Régi travel meg beindul.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszi
Üdv
rossz a Denso? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18996 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 19:42:54 »

Sziasztok!

Látom jön a tél... Sad és nem csak nálam Cheesy
Ma megint neki estem a bal első ülésemnek mert mindenki csak dicséri az anyós ülés fűtését, de sajnos az enyém nem jó Sad

Az eltelt 5 év alatt most harmadszor vettem ki az ülést hátha valamit nem vettem észre.
Első alkalommal a szokásos helyen ( ahol a leírás is írta és ma mondtátok, hogy a fing elszakítja Cheesy ) el volt szakadva a kábel... megforrasztottam, de nem lett jó.
Pedig úgy megörültem neki, hogy talán jó lesz.

Bontósok komplett üléseket árulnak.. hozzálehet jutni valahol esetleg olyan alkatrészekhez amit esetleg érdemes lehet kicserélni ?

Véletlenül sincs külön biztosítékon a két ülés?


Egyetlen értelme a ma elcseszett pár órámnak, hogy találtam 250 forintot 2 kunát és 2 db gumicukrot :-P

Pedig ott lesz a hiba ahol szakadt vezetéket találtál. Csak lehet másik is elvan szakadva. Vagy mint nálam, a szigetelés nem volt szakadt, csak benne a vezeték.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
jasper
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90

jasper@vnet.hu
E-mail
« Új hozzászólás #18997 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 20:42:28 »

Pedig ott lesz a hiba ahol szakadt vezetéket találtál. Csak lehet másik is elvan szakadva. Vagy mint nálam, a szigetelés nem volt szakadt, csak benne a vezeték.

Sad szemmel nem látom. Tudományos alapokra kell helyeznem a további próbálkozást.
De hogy ez nekem mindig télen jut eszembe Wink
Naplózva

Üdv Jasper

 2014. MK4 Turnier Tit 2.0TDCi 140PS
Ex:2004 Mondeo  Tdci 2.0
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #18998 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 06:29:50 »

Üdv Mindenkinek!

Már korában megírtam, hogy az autóm nem melegíti a vizet és szinte mindig fekszik vagy hamar lefelé megy a hőfokjelző.
Ki lett cserélve mindkét termosztát, de a probléma nem javult meg.
Az olajköri termosztát valóban átengedte a vizet mert amikor ki lett szedve belefújtam és átment rajta a levegő, a másik termosztátot meg nem tudom, hogy jó vagy nem.
Mi lehet a baj?  help
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #18999 Dátum: 2013.12.02 hétfő, 07:10:51 »

Üdv Mindenkinek!

Már korában megírtam, hogy az autóm nem melegíti a vizet és szinte mindig fekszik vagy hamar lefelé megy a hőfokjelző.
Ki lett cserélve mindkét termosztát, de a probléma nem javult meg.
Az olajköri termosztát valóban átengedte a vizet mert amikor ki lett szedve belefújtam és átment rajta a levegő, a másik termosztátot meg nem tudom, hogy jó vagy nem.
Mi lehet a baj?  help
Hideg mocit beindítod és kezded tapicskolni melyik vízcső kezd melegedni főkör felül vastag vagy alatta hűtő közepén vékony olajkör csöve.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak: 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 386 387 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.