Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 08:46:03
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
473
474
475
476
477
478
479
[
480
]
481
482
483
484
485
486
487
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12015838 alkalommal)
Petya
és 50 vendég van a témában
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23950 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 06:42:45 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 06:14:27
is-is.de ezzel csak a szabályzás pontossága állítható a megfelelő generátorhoz.több A ettől nem lesz...
Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23951 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 06:48:44 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 06:42:45
Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?
szerintem mk3-nál is létezik több lehetőség,bár én még csak gyári 90A-es generátorral találkoztam.
mk4,smax,galaxy,kuga,fókusz,ezekben van vagy 4 lehetőség.nekem pl a smaxiban 150A-es generátor van.és a BCM-ben szépen át is lehet kapcsolni,pont mint a kerékméretet.szinte biztos vagyok benne,hogy ezt mk3 nál is lehet,de ott csak IDS-el.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23952 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 06:49:36 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.02 vasárnap, 20:00:36
2 generátornál? a hiba csak 10perc elteltével jön.zárlat nincs.töltőfesz egészen addig rendben.
Érdekes amig a hőmérséklet jeladó 'hideg' addig jó,utána rossz...
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23953 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 06:56:52 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 06:48:44
szerintem mk3-nál is létezik több lehetőség,bár én még csak gyári 90A-es generátorral találkoztam.
mk4,smax,galaxy,kuga,fókusz,ezekben van vagy 4 lehetőség.nekem pl a smaxiban 150A-es generátor van.és a BCM-ben szépen át is lehet kapcsolni,pont mint a kerékméretet.szinte biztos vagyok benne,hogy ezt mk3 nál is lehet,de ott csak IDS-el.
Kösz.Örülnék ha az enyémben is akkora lenne
.Viszont úgy eldugták hogy ránézni is nehéz.
Majd egyszer összehasonlitom a méreteket,hogy a felfogatási pontok azonosak meg egyéb méretek.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23954 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:07:37 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 06:56:52
Kösz.Örülnék ha az enyémben is akkora lenne
.Viszont úgy eldugták hogy ránézni is nehéz.
Majd egyszer összehasonlitom a méreteket,hogy a felfogatási pontok azonosak meg egyéb méretek.
nincs az eldugva.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23955 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:08:05 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 06:49:36
Érdekes amig a hőmérséklet jeladó 'hideg' addig jó,utána rossz...
ezt hol olvastad?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23956 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:29:23 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 07:08:05
ezt hol olvastad?
Kocsmába hallottam....
A pcm azt is figyeli,régebben utána olvastam,meg sztem benzines koromban is volt téma.
/annó nekem is 13.6-8 on volt szinte mindig a töltésem.hidegen 14-14.4 /.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23957 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:35:05 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 07:29:23
Kocsmába hallottam....
A pcm azt is figyeli,régebben utána olvastam,meg sztem benzines koromban is volt téma.
/annó nekem is 13.6-8 on volt szinte mindig a töltésem.hidegen 14-14.4 /.
Az akkumulátor hőmérsékletét (környezeti hőmérséklet) is figyelembe veszi a töltőfeszültség beállításnál a PCM.
Nagyon durván nem szól ez bele, de valóban figyeli.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23958 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:36:50 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 07:08:05
ezt hol olvastad?
Sztem ez egy másik cikk..de itt is
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23959 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:41:57 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 07:35:05
Az akkumulátor hőmérsékletét (környezeti hőmérséklet) is figyelembe veszi a töltőfeszültség beállításnál a PCM.
Nagyon durván nem szól ez bele, de valóban figyeli.
Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23960 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:54:38 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 07:41:57
Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés
Már, hogy addig?
Még egyszer leírom.
Külső hőmérséklet! Nem a motor hőmérséklet! Tehát ha melegszik a motor, akkor kint nem lesz melegebb.
Szóval mi az az addig?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23961 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 07:59:13 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 07:54:38
Már, hogy addig?
Még egyszer leírom.
Külső hőmérséklet! Nem a motor hőmérséklet! Tehát ha melegszik a motor, akkor kint nem lesz melegebb.
Szóval mi az az addig?
Most mit nem lehet érteni?Én mint laikus is megértem...hogy ha csak a beszivott levegőt figyelné xart se érne mert télen "mindig minusz50fok" lesz,vagyis mindig tultöltés lenne.
Vagyis biztos a hidegviz kört/hütőviz/ a figyelt kör..oda van kötve a hömérséklet jeladó amit figyel a pcm vagy akárki....
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23962 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 08:04:14 »
Mert a kérdés még mindig az miért esik 10perc után a töltés fesz ekkorát.
Mondjuk az akku állapotát annyiban kéne figyelembe venni,ha nagyon alultöltött. /bemerült,eleinte nagyobb áramot vesz fel kisebb fesz mellett/Én ezt látom is egy komolyabb áramkivét után,de valószinű hogy az emlitett autót ez nem érinti/.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23963 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 08:05:51 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 07:41:57
Igen.De most ugymond nem ez a lényeg,hanem hogy addig tölt ...utána meg nem/13.6/,mert ugye ez a kérdés
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés.. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető. A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 08:21:16 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23964 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 09:23:57 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 06:17:32
nem jól tudod.utána ahogy kigyullad a töltés lámpa,vészüzemre vált a pcm és beáll az alap 13,6V-ra.ez vészüzemi töltés.lásd smart charge töltőrendszer.Talán ha a fesszab lenne rossz,azonnal hibára állna,és nem 10perc múlva.
szerintem nem jelentheti a hibakód a fesszab egyértelmű hibáját.
Ok. Nem egyértelmű, de lehet!?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23965 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 09:27:02 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 07:59:13
Most mit nem lehet érteni?Én mint laikus is megértem...hogy ha csak a beszivott levegőt figyelné xart se érne mert télen "mindig minusz50fok" lesz,vagyis mindig tultöltés lenne.
Vagyis biztos a hidegviz kört/hütőviz/ a figyelt kör..oda van kötve a hömérséklet jeladó amit figyel a pcm vagy akárki....
Mit nem lehet érteni? Azt, hogy miért rágod ezt a csontot.....
Miért figyelné a motor hőmérsékletet a töltéssel kapcsolatban?
Az akkumulátor nem a motorban van.
Tehát a környezeti hőmérsékletet veszi figyelembe, de nem lesz túltöltés soha! (-50 -ben sem) Néhány tizedről van szó, ami ilyenkor változik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23966 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 09:31:33 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 08:05:51
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés.. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető. A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik.
Tisztelettel László!
Tisztelt László Fórumtárs!
Még mindig nem olvasom, hogy a generátor csatlakozóra érkező 3 vezeték biztosan ellenőrizve lett/van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23967 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 09:44:14 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 09:27:02
Mit nem lehet érteni? Azt, hogy miért rágod ezt a csontot.....
Miért figyelné a motor hőmérsékletet a töltéssel kapcsolatban?
Az akkumulátor nem a motorban van.
Tehát a környezeti hőmérsékletet veszi figyelembe, de nem lesz túltöltés soha! (-50 -ben sem) Néhány tizedről van szó, ami ilyenkor változik.
A hülyeséged az....ez a téma
14.4 vs 13.6 ...tényleg néhány tized.....
Akkumulátor témában majdnem otthon vagyok,mint autohifi fan..ezt ne firtassuk.
Le van irva ezen vagy egy mäsik linken hogy azért is kell calcium akku mivel,jobban birják a magasabb kapocsfeszt is.Ennek ellenére nem is sokkal hosszabb az élettartamuk.
Amiért irtam 'túltöltést' /jelképesen/...benzinesre gondoltam,hiszen vele ellentétben a dieselnél nem esik 14volt alá a töltőfesz.
Meg ugye a benzinesbe 45-55ah-s akku van a dieselben élből 72es.(most nem aktuális,mert diesel a paciens)
Olvasd el még egyszer amit irtam meg a linket.....mindenki tanulhat ...
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23968 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:01:19 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 07:36:50
Sztem ez egy másik cikk..de itt is
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=267&akt=
az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23969 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:03:35 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.11.03 hétfő, 09:23:57
Ok. Nem egyértelmű, de lehet!?
nem.hiszem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23970 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:04:44 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 08:05:51
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés.. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető. A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik.
Tisztelettel László!
a klima ventije képes 60 is felvenni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23971 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:05:37 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 08:05:51
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nem ez a lényeg. Először a rendszerbe be lett építve egy 40 A képviselő terhelés(vill kiegészítő fűtés). Több napon keresztül jól működött egy felújításra váró generátorral. Majd jelentkezett a hiba. Ez azt jelenti, hogy bekapcsolt fogyasztók esetén kb 10-perc normál üzem után bejelez a töltésjelző lámpa, és a töltés átvált vészüzemi töltésre ami 13.5-13.6 V- töltő feszültséget jelent és van továbbra is vészüzemi töltés.. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy ezek után beépítettem egy teljesen felújított 115 A-re átalakított generátort, és ezzel is ugyanezt a problémát hozza a rendszer. A rendszert "forscan-nel" diagolva PO622 DTC kód jön ami törölhető. A rendszer elemeit bele értve az akkumulátort(próba képp csere)külön külön alaposan leellenőriztem. Zárlat, szakadás, kontakt hiba nincs. Az összes test kábel érintkezésre és párhuzamosan kapcsolt kábellel leellenőrizve nincs változás. Sajnos most itt állok tanácstalanul. Van még egy teljesen felújított átalakított tartalék generátorom, de már a generátor cserével tele van a hócipőm. Mivan akkor ha avval is ugyanezt produkálja. Nem akarok feleslegesen generátort cserélni. Még valami. Az összes fogyasztó áramfelvétele egyenáramú lakatfogóval külön-külön leellenőrizve megmérve. Egy fogyasztó áramfelvétele lepett meg, ez pedig az automata klíma volt ami önmagában majdnem 40 A szippant be. Nem tudom mia normál áramfelvétele de én soknak találom annak ellenére, hogy hibátlanul működik.
Tisztelettel László!
Tisztelt László !
Javaslom,ha még nem történt meg /akár segitséget igénybe véve is leolvasásra/ meg kéne mérni lakatfogóval a fűtő bekapcsolása előtt és után a generátor töltőáramát.Anno azt tapasztaltuk,jelentős terhelésnél lemerült akku, és több akku megléte esetén/hátsó pótakku/
a feszültségszint soha nem emelkedett 13.8volt fölé (csak hideginditáskor,rövid időre).
Elképzelhető hogy a generátor a a maximum közelében teljesit....és ezért is lesz vészüzem,illetve csak 13.5ha jól emlékszem a számra.Itt jegyezném meg az akkutöltők is igy müxenek...a legnagyobb töltőáramhoz kis kinduló fesz tartozik,majd ahogy emelkedik,ugy csökken a töltőáram.De most hogy 115a - lett a generátor igy ez szinte kizárható,már ha annyival is tölt!??
Mivel már a vezetékek át lettek vizsgálva,ez kizáró oknak tűnik,pedig a többnapi hibátlan működés után elsődleges hibaforrásként jönne számitásba.
A diesel gyári testelése /bal első lámpa alatt,egy nagy rakás turó,hiszen a saru alatt a festékre van téve a saru,csak annyit ad át amennyit a csavar átvisz/.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23972 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:12:17 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 06:42:45
Akkor már a disslit is legalább kétfélével szerelték?
Nem....gyárilag csak 90A generátor van. Ezt a 90A generátort fel tudják "tuningolni" (állórész cserével) a kertész utcában 115A-re.
http://mondeo.hu/index.php?page=177
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23973 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:13:47 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 10:01:19
az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.
Igen.Inkább hengerfejből vagy akárhonnan,de nem az akkuból...semmiesetre sem.Mivel téli üzemben sosem emelkedne még pár fokot sem,igy orákon át 14.4lenne pl egy benzines autónál..de nincs annyi.
Csak érdekesség miatt: volt egy Ctek mxs10 akkutöltőm,gyári hömérséklet mérő jeladó kihúzására 15volt fölé elkezdte tolni a feszt.
Itt külső höm,jeladóra müködött a töltés,feszültségszint.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23974 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 10:20:29 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.11.03 hétfő, 10:12:17
Nem....gyárilag csak 90A generátor van. Ezt a 90A generátort fel tudják "tuningolni" (állórész cserével) a kertész utcában 115A-re.
http://mondeo.hu/index.php?page=177
Értem.Amúgy nem lepődtem volna meg,mert vannak tipusok amelyek felszereltségi szinthez képest kisebb vagy nagyobb generátorral kerülnek ki.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23975 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 11:34:30 »
Idézetet írta: wofer - 2014.11.03 hétfő, 09:44:14
A hülyeséged az....ez a téma
14.4 vs 13.6 ...tényleg néhány tized.....
Akkumulátor témában majdnem otthon vagyok,mint autohifi fan..ezt ne firtassuk.
Le van irva ezen vagy egy mäsik linken hogy azért is kell calcium akku mivel,jobban birják a magasabb kapocsfeszt is.Ennek ellenére nem is sokkal hosszabb az élettartamuk.
Amiért irtam 'túltöltést' /jelképesen/...benzinesre gondoltam,hiszen vele ellentétben a dieselnél nem esik 14volt alá a töltőfesz.
Meg ugye a benzinesbe 45-55ah-s akku van a dieselben élből 72es.(most nem aktuális,mert diesel a paciens)
Olvasd el még egyszer amit irtam meg a linket.....mindenki tanulhat ...
Bazz, nem igaz nem érted.......
3 nappal ezelőtt leírtam, hogy a 13.5-13.6 az vészüzem!
Nem szabályzott töltőfeszültség! Nem vesz figyelembe semmit, csak beáll oda mivel hibát észlel. Még jó, hogy be tud állni különben ennyi sem lenne.
Szerintem neked kéne párszor elolvasni azokat a hsz-eket, amiket az elmúlt napok alatt írtam.
Te végig másról beszélsz vagy jelentősen másképp gondolod.
Azért nagyobb a töltőfeszültség, mert nagyobb kapacitású akkumulátor van a dízelben?
Mi köze hozzá? Semmi......
Lehet jártas vagy az akku témában, csak nem jó irányba lépegetsz.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 11:38:24 írta a benzines
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23976 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 11:37:59 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 10:01:19
az akku hőmérséklete befolyásolja a töltő feszt,ami nem mért, csak kalkulált.külső hőmérsékletből hengerfej hőmérsékletből és töltő arambol.
Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23977 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 11:40:42 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 11:37:59
Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....
Mivel nincs hőmérő az akksinál, ezt használja a saccoláshoz, hogy mennyi is lehet az akksi hőmérséklete.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23978 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 11:58:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.11.03 hétfő, 11:40:42
Mivel nincs hőmérő az akksinál, ezt használja a saccoláshoz, hogy mennyi is lehet az akksi hőmérséklete.
AndyA
Te is kevered a külső hőmérséklet érzékelővel.
Érdekes lenne a 90°C-ot figyelembe venni ahhoz, hogy a külső levegő hány fokos.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23979 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:07:15 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 11:58:46
Te is kevered a külső hőmérséklet érzékelővel.
Érdekes lenne a 90°C-ot figyelembe venni ahhoz, hogy a külső levegő hány fokos.
Viszont attól a 90 (vagy nem annyi) foktól eléggé erősen függ, hogy a motortérben éppen mennyi az annyi. Attól meg az akksié...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23980 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:23:51 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 09:31:33
Tisztelt László Fórumtárs!
Még mindig nem olvasom, hogy a generátor csatlakozóra érkező 3 vezeték biztosan ellenőrizve lett/van.
KedvesTibor!
Hogy minden világos legyen. A rendszerbe tartozó összes kábel ellenőrizve. Ebben benne van a három generátor vezérlő vezeték, és a hozzá tartozó csatlakozók is, mivel több is van, had ne részletezzem... Ezek mind ellenőrizve no problem.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23981 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:29:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.11.03 hétfő, 12:07:15
Viszont attól a 90 (vagy nem annyi) foktól eléggé erősen függ, hogy a motortérben éppen mennyi az annyi. Attól meg az akksié...
AndyA
Na persze..... az akku doboz is szigetel. De akkor nézhetné a napfényérzékelőt is....stb.
De nem.
A külső hőmérséklet érzékelőt veszi figyelembe az akku hőmérsékletének számolásához.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23982 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:40:50 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 12:23:51
KedvesTibor!
Hogy minden világos legyen. A rendszerbe tartozó összes kábel ellenőrizve. Ebben benne van a három generátor vezérlő vezeték, és a hozzá tartozó csatlakozók is, mivel több is van, had ne részletezzem... Ezek mind ellenőrizve no problem.
Tisztelettel László!
Van egy mérési procedúra, talán benne is van a TIS-ben.
A generátor 2 érintkezős csatlakozójában lévő érintkezőkön, érintkezők között. Csatlakozó rádugva, lehúzva .... gyújtáson, anélkül ... alapjáraton.
Ha nincs szkópod, ez akkor is mérhető egy multiméterrel. Meg kell szúrni hátulról a csatlakozóban az érintkezőket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23983 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:47:09 »
Tiszelt Fórumtársak!
Most, hogy szinte térdig járok az alomban, elhihetitek nekem, hogy alaposan átrágtam a témát. Az akkumulátor elektrolit hőmérsékletét a PCM modul kalkulálja az IAT beszívott levegő, és a HCT hengerfej hőmérséklet jeladók alapján küldött jelekből. Amiket irtatok javaslatokat köszönöm de mindenen túl vagyok. Még egy dolog amit megosztanék veletek. Az gépem 115 Le 2005 kiadású 2.0 TDCI gépsárkány. Ma megmértem hideg indítás utáni állapotban az összes fogyasztó + a kiegfűtés bekapcsolása után a generátor töltő vezetékében folyó áramot, DC lakatfogóval. 108.5 A mértem, Kb 8 percig, majd lecsökkent szép folyamatosan 82 A-re és minden működött probléma mentesen. Ne kérdezzétek hány "A" a generátorom. A papírforma szerint 90 amperes kell legyen. Ha a PCM modul nem nézné jó szemmel a nagy töltő áramot miért engedte a 108.5 A-t. Sajnos egy helyben topogok, és tényleg kezdek rinyálni, hogy a vége mégis csak PCM modul probléma lesz. Nem vagyok az elektromosság tekintetében teljesen hal mivel ezen a szakon végeztem 40 éve. Jó hogy más volt az elektronika mint most de akkor se tanítottak hülyeségeket. Egyenlőre kifogytam az ötletekből.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23984 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:48:49 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 11:37:59
Szerintem a töltőfeszültség meghatározásához nem veszi figyelembe a hengerfej hőmérsékletét. Minek.....
az elektrolit hőmérséklet meghatározására használja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23985 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:51:34 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 12:48:49
az elektrolit hőmérséklet meghatározására használja.
Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.
Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23986 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:52:29 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 12:47:09
Tiszelt Fórumtársak!
Most, hogy szinte térdig járok az alomban, elhihetitek nekem, hogy alaposan átrágtam a témát. Az akkumulátor elektrolit hőmérsékletét a PCM modul kalkulálja az IAT beszívott levegő, és a HCT hengerfej hőmérséklet jeladók alapján küldött jelekből. Amiket irtatok javaslatokat köszönöm de mindenen túl vagyok. Még egy dolog amit megosztanék veletek. Az gépem 115 Le 2005 kiadású 2.0 TDCI gépsárkány. Ma megmértem hideg indítás utáni állapotban az összes fogyasztó + a kiegfűtés bekapcsolása után a generátor töltő vezetékében folyó áramot, DC lakatfogóval. 108.5 A mértem, Kb 8 percig, majd lecsökkent szép folyamatosan 82 A-re és minden működött probléma mentesen. Ne kérdezzétek hány "A" a generátorom. A papírforma szerint 90 amperes kell legyen. Ha a PCM modul nem nézné jó szemmel a nagy töltő áramot miért engedte a 108.5 A-t. Sajnos egy helyben topogok, és tényleg kezdek rinyálni, hogy a vége mégis csak PCM modul probléma lesz. Nem vagyok az elektromosság tekintetében teljesen hal mivel ezen a szakon végeztem 40 éve. Jó hogy más volt az elektronika mint most de akkor se tanítottak hülyeségeket. Egyenlőre kifogytam az ötletekből.
Tisztelettel László!
ez már a 115 ös generator?
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 hétfő, 12:54:23 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23987 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:53:21 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:40:50
Van egy mérési procedúra, talán benne is van a TIS-ben.
A generátor 2 érintkezős csatlakozójában lévő érintkezőkön, érintkezők között. Csatlakozó rádugva, lehúzva .... gyújtáson, anélkül ... alapjáraton.
Ha nincs szkópod, ez akkor is mérhető egy multiméterrel. Meg kell szúrni hátulról a csatlakozóban az érintkezőket.
Kedves Tibor!
Köszönöm a segítséget, tovább csigázva az érdeklődésed elárulom, hogy van egy kétsugaras digitális oszcilloszkópom. Na innen hogyan tovább? Nekem is van TIS és ETIS. Áruld már el hogy hol olvasod ezeket az infókat.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23988 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:55:30 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:51:34
Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.
Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó....
hiába erolkodsz,ez így van es kész.olvasd el a leírását.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23989 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:55:59 »
Idézetet írta: László - 2014.11.03 hétfő, 12:53:21
Kedves Tibor!
Köszönöm a segítséget, tovább csigázva az érdeklődésed elárulom, hogy van egy kétsugaras digitális oszcilloszkópom. Na innen hogyan tovább? Nekem is van TIS és ETIS. Áruld már el hogy hol olvasod ezeket az infókat.
Tisztelettel László!
Otthon kikeresem és átküldöm.
Meg a szkóp mérés, beállítás és waveform alakot is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23990 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:57:58 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:51:34
Hülyeség.
Neked is elmondom, hogy az akku nem a motorban van.
Sokkal pontosabb a külső hőmérséklet értéke. Gyogyó....
attól még tudnia kell,hogy a motor üzemmeleg vagy nem.értetlen gyogyo.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23991 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 12:59:03 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 12:55:30
hiába erolkodsz,ez így van es kész.olvasd el a leírását.
Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!
Tudod, mit, akkor úgy van!
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23992 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:00:44 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:59:03
Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!
Nem ott olvasták! Nem olvastad?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23993 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:00:47 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 12:57:58
attól még tudnia kell,hogy a motor üzemmeleg vagy nem.értetlen gyogyo.
Nem mondtam, hogy nem tudja a PCM. Persze, hogy tudja, mert megkapja a jelet.
De a töltés szabályzáshoz nem használja fel, mert minek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23994 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:04:01 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:59:03
Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!
Tudod, mit, akkor úgy van!
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki....
picibogar te állat.
Azért érdekes a motorhofok,mert 75 fokos hf hőmérsékletnél lekapcsolja az összes szelvedofutest amit automatikusan bekapcsolt,es addig az terhelés volt.de akkor már az izzitas sem kapcsolgat,így tudja, hogy csökkenthető a toltofesz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23995 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:04:54 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 13:00:47
Nem mondtam, hogy nem tudja a PCM. Persze, hogy tudja, mert megkapja a jelet.
De a töltés szabályzáshoz nem használja fel, mert minek.
de.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23996 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:08:39 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 12:59:03
Ja mert az a szentírás, amit az injektor.hu-n olvastok!
Tudod, mit, akkor úgy van!
Sőt, még az utastér és gázolaj hőmérsékletét is figyelembe veszi. De lehet a vezető testhőmérsékletét is meg kellene adni neki....
Nem, annak csak a fa..., ööö, lábméretét.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23997 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:09:47 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 13:04:01
picibogar te állat.
Azért érdekes a motorhofok,mert 75 fokos hf hőmérsékletnél lekapcsolja az összes szelvedofutest amit automatikusan bekapcsolt,es addig az terhelés volt.de akkor már az izzitas sem kapcsolgat,így tudja, hogy csökkenthető a toltofesz.
A szélvédőfűtéseket előbb lekapcsolja, mint ahogy a hf eléri a 75 fokot. (kivéve ha valaki leszabályzáson forgatja álló helyzetben indítás után, akkor talán előbb felmelegszik 75-ig, mint 14 perc.)
Az izzítás sokkal hamarabb nem kapcsolgat már. Milyen 75 fok.....
Elsőt 4 perc után és a hátsót 14 perc után.
Dízelél amúgy sem oszt-szoroz az a pár tized, mert szinte mindig 14.4-en járatja a töltést a pcm.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23998 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:16:00 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.03 hétfő, 13:09:47
A szélvédőfűtéseket előbb lekapcsolja, mint ahogy a hf eléri a 75 fokot. (kivéve ha valaki leszabályzáson forgatja álló helyzetben indítás után, akkor talán előbb felmelegszik 75-ig, mint 14 perc.)
Az izzítás sokkal hamarabb nem kapcsolgat már. Milyen 75 fok.....
Elsőt 4 perc után és a hátsót 14 perc után.
Dízelél amúgy sem oszt-szoroz az a pár tized, mert szinte mindig 14.4-en járatja a töltést a pcm.
.
az izzitas mehet addig többször is es annyiszor kibe kapcsolgathat amíg a hf nem éri el a 75 fokot.utána már nem kapcsolja be a pcm.a külső hőmérséklet függvényében.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #23999 Dátum:
2014.11.03 hétfő, 13:19:07 »
Idézetet írta: alf - 2014.11.03 hétfő, 13:16:00
az izzitas mehet addig többször is es annyiszor kibe kapcsolgathat amíg a hf nem éri el a 75 fokot.utána már nem kapcsolja be a pcm.a külső hőmérséklet függvényében.
A járásegyenetlenség esetén korrigál vele is...... ha nem szükséges, nem izzít már rá még 75 fok előtt sem.
Jól szórakozol, hogy szinte az én írásaimba kötsz bele? Nem éred fel az asztalt, hogy mással játszhass?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
473
474
475
476
477
478
479
[
480
]
481
482
483
484
485
486
487
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ