Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 15:38:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 495 496 497 498 499 500 501 [502] 503 504 505 506 507 508 509 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11172298 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #25050 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:50:42 »

Értelek.
Azt írtad, hogy az időzítési állás bekapcsolásakor hallod a relé kattanását a CJB felől. Na most egyszer hallod csak vagy pl. az 1-es fokozatra állítva -az a leggyorsabb, talán- hallod időnként a kattanást?
Tehát a GEM kivezérli a relét olyan ütemben, ahogy az időzítő kapcsoló állásából adódik?
Ezt próbáld ki.
Kicsit nem értelek,de megpróbálom leírni neked,ahogy hallom.
Na szóval ha az ablaktörlő kapcsolót a szakaszosra kapcsolom,és egyesen van a jelzés,akkor hallom,hogy kapcsol a relé,majd kis idő múlva ismét kapcsol gondolom akkor ki.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25051 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:55:58 »

Kicsit nem értelek,de megpróbálom leírni neked,ahogy hallom.
Na szóval ha az ablaktörlő kapcsolót a szakaszosra kapcsolom,és egyesen van a jelzés,akkor hallom,hogy kapcsol a relé,majd kis idő múlva ismét kapcsol gondolom akkor ki.

Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7 fehér/zöld)  és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:46:59 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25052 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:59:03 »


Na igen, számozva..... de sorba!   eplus2
Az lehet,de én erre vagyok kíváncsi,hogyan történt ez meg:

"A vezérlőegység kábelköteg csatlakozása úgy van kialakítva, hogy annak lehúzása esetén nehezen férhető hozzá az ECU csatlakozóihoz. Ezért úgy döntöttem, hogy a vezérlőegység kiszerelésével folytatom a hibakeresést. Az ECU megfelelő pontjaira csatlakoztatott tápellátás és érzékelő bekötése után történő mérések igazolták, hogy a motorvezérlő megfelelően működik."

TIS nincs,alkatrészek nem látszanak.Csak számozott lábak,az is a csatlakozó alatt-belül.
A kábelszakadást vagy kontakthibát az ECU kiszerelése nélkül is meglehetett volna mérni.Ha a kábelek jók lettek volna,akkor sem kellene az ecut kivenni,mert a gombafelöli kábelvégen mindent kilehetett volna mérni,amit kiszedve mért.
Próbálnám megérteni. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25053 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:59:57 »

Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7)  és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.  vigyor3
laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25054 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:00:01 »

Az lehet,de én erre vagyok kíváncsi,hogyan történt ez meg:

"A vezérlőegység kábelköteg csatlakozása úgy van kialakítva, hogy annak lehúzása esetén nehezen férhető hozzá az ECU csatlakozóihoz. Ezért úgy döntöttem, hogy a vezérlőegység kiszerelésével folytatom a hibakeresést. Az ECU megfelelő pontjaira csatlakoztatott tápellátás és érzékelő bekötése után történő mérések igazolták, hogy a motorvezérlő megfelelően működik."

TIS nincs,alkatrészek nem látszanak.Csak számozott lábak,az is a csatlakozó alatt-belül.
A kábelszakadást vagy kontakthibát az ECU kiszerelése nélkül is meglehetett volna mérni.Ha a kábelek jók lettek volna,akkor sem kellene az ecut kivenni,mert a gombafelöli kábelvégen mindent kilehetett volna mérni,amit kiszedve mért.
Próbálnám megérteni. Roll Eyes

Sorba vannak a számok..... ééééted?
Röhögj már rajta....wazze!  wilting
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:01:43 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #25055 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:01:40 »

Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7)  és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.  vigyor3
De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta. Sad Sad Sad
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25056 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:02:13 »

Röhögj már rajta....wazze!  wilting
neviccelj.ha valaki ért hozzá,annak nem gond elmagyarázni.... Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25057 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:03:44 »

De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta. Sad Sad Sad

Első szavaidban a hiba.
Nem a kapcsoló kapcsolja a relét. Ezt kiolvashattad volna már, mert írtam többször is, hogy a GEM kapcsolja a relét.

A motornál 2 helyen kaphat tápfeszültséget.
1. lassú/szakaszos  -- ugyanaz a vezeték
2. gyors  --  másik vezeték

A kapcsoló 1-es állásában (szakaszos) a kapcsolón belül összezár (ha jól működik a kapcsoló) két érintkezőt és a kapcsolón keresztül a GEM által kapcsolgatott relé feszültséget kapcsol a motor lassú fokozat vezetékére.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:06:17 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #25058 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:06:16 »

Első szavaidban a hiba.
Nem a kapcsoló kapcsolja a relét. Ezt kiolvashattad volna már, mert írtam többször is, hogy a GEM kapcsolja a relét.

A motornál 2 helyen kaphat tápfeszültséget.
1. lassú/szakaszos  -- ugyanaz a vezeték
2. gyors  --  másik vezeték

Na mind egy nem értem.
Majd akkor megnézetem.
Békés boldog új évet!!

És köszi a segítséget.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25059 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:07:27 »

Na mind egy nem értem.
Majd akkor megnézetem.
Békés boldog új évet!!

És köszi a segítséget.

Sajnálom, ennél egyszerűbben és érthetőbben aligha lehet leírni.....   Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25060 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:10:03 »

Sajnálom, ennél egyszerűbben és érthetőbben aligha lehet leírni.....   Undecided
szerintem benned van a hiba.érthetetlen vagy. hehe
Linkeld be a TISből,hátha sokak tanulnakk belőle.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25061 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:10:08 »

15 V akkor sem normális érték.
Bár ha cellazárlatos az akku, akkor előfordulhat a motorvezérlő küzdelemre viszi a generátort és a szokásosnál jobban emeli.

Mintha a Smart Charge akár 16V környékén is tudna tölteni.

Jaja, hirtelen egy 18V-os (ez szerintem már azért hülyeség), ill. egy 16,2V-os értéket találtam (ezt -25 fokos akksi esetére). Ezek alapján a jelenlegi -5/-10 fok közötti hőmérsékleteknél a mondott 15,5V akár normális is lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25062 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:11:47 »

Mintha a Smart Charge akár 16V környékén is tudna tölteni.

Jaja, hirtelen egy 18V-os (ez szerintem már azért hülyeség), ill. egy 16,2V-os értéket találtam (ezt -25 fokos akksi esetére). Ezek alapján a jelenlegi -5/-10 fok közötti hőmérsékleteknél a mondott 15,5V akár normális is lehet.

AndyA

Nekem is 14.6-ot tölt indítás után -10 °C körül....pedig benzines.
Aztán szépen visszaveszi 13.8-ra.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:15:51 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25063 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:28:29 »

Nekem is 14.6-ot tölt indítás után -10 °C körül....pedig benzines.
Aztán szépen visszaveszi 13.8-ra.

http://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.1.pdf

Ez az elmélet. Hogy a PCM mit csinál, azt nem tudom, de a 15,5V az elméletnek legalábbis nem mond ellent.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #25064 Dátum: 2014.12.31 szerda, 22:28:39 »

De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta. Sad Sad Sad
a javítás egyszerű.... :nyes:én is így jártam a fókával...vettem másik kapcsolót(az sem volt jobb) szedd szét keresd meg a hibát ..majd összerakod vagy összerakatod valakivel.... vagy veszel valahol egy újat eplus2
Naplózva

Mk3 benzin 2002
djay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #25065 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 01:39:43 »

B.Ú.É.K.  pias

Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?

Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.

Köszi.
Naplózva

2004 TDCI Ghia Executive 130LE  
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #25066 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 01:48:27 »

B.Ú.É.K.  pias

Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?

Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.

Köszi.

A hűtés az 4 ventilátor, semmi nasatech. A fűtés vezetéke meg valószinüleg az ülőlap alatt a szivacs és a fém találkozásánál van eltörve.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #25067 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 01:48:43 »

B.Ú.É.K.  pias

Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?

Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.

Köszi.
Szia! Búék!
Nem fogsz kapni bontottat, mert csak üléssel együtt adják, de nem is kell.
Vezeték szakadásod van az ülőlapnál az ülésben. Ki kell szedni az ülést, le szedni a kárpitot/huzatot és megforrasztani. Utána egy darabig megint jó lesz.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25068 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:20:53 »

még mindig nem értem.
A pcm belsejéhez nem férsz hozzá,hogy az alkatrészeket lásd úgy mint egy plazma tv-ben.csak az érintkezőkhöz,azok meg csak számozva vannak.
Talán azért nem érted, mert nem volt még a kezedben komplett ECU. Miután kiszereltem a vezérlőegységet, szétszereltem. Kiszereltem a panelt a fém dobozából és a kezembe volt a panel. Ez egy nyomtatott áramkőr. Nem úgy kell elképzelni mint egy "mumus" ami rejtve van a világtól. Wink
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25069 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:25:46 »

Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7 fehér/zöld)  és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.  vigyor3
Utólsó mondatodra reagálnék: Több kapcsolót javítottam. Nem lehetetlen, mert egyszerű szerkezet. Ezért írom mindig, hogy hosszabb a ráfordított idő, viszont gazdaságosabb mint az általad "preferált" csere. wave Természetesen ha a hiba kopásból ered akkor elgondolkoztató lehet a csere lehetősége, de javította már olyat is. Én azt vallom, hogy amit lehet javítani kell, nem pedig cserélni. A feleslegesen cserélt alkatrészek nem a végfelhasználónak gazdaságosak, hanem a szervizeknek és a gyártóknak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 10:39:37 írta kowikamil » Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25070 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:32:08 »

De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta. Sad Sad Sad
Írod, hogy csrélted a kapcsolót. A profilodban az van, hogy sedan a kocsid. A cserélt kapcsoló biztos, hogy szedanhoz való? Úgy értem, hogy nincs rajta hátsó ablaktörlő funkció? Ha meghúzod magad felé a kart akkor kapcsol?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25071 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 11:04:03 »

Utólsó mondatodra reagálnék: Több kapcsolót javítottam. Nem lehetetlen, mert egyszerű szerkezet. Ezért írom mindig, hogy hosszabb a ráfordított idő, viszont gazdaságosabb mint az általad "preferált" csere. wave Természetesen ha a hiba kopásból ered akkor elgondolkoztató lehet a csere lehetősége, de javította már olyat is. Én azt vallom, hogy amit lehet javítani kell, nem pedig cserélni. A feleslegesen cserélt alkatrészek nem a végfelhasználónak gazdaságosak, hanem a szervizeknek és a gyártóknak.

Én meg arra reagálnék, hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét. Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés,  javítás idejét. Valamint nem magadnak fusizol! Tehát garanciát kell vállalni a munkára. Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere! Ezt nem akarod megérteni!
Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet.
A műszercsoportoknál értelemszerűen a javítást választják.

Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 11:08:18 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25072 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:07:33 »

Talán azért nem érted, mert nem volt még a kezedben komplett ECU. Miután kiszereltem a vezérlőegységet, szétszereltem. Kiszereltem a panelt a fém dobozából és a kezembe volt a panel. Ez egy nyomtatott áramkőr. Nem úgy kell elképzelni mint egy "mumus" ami rejtve van a világtól. Wink
Talán?Én úgy érzem,hogy nem kezelsz egyenlő félként.ennyi csak a probléma.miért gondolod,hogy más nem tudja miről beszélsz?
Egyellőre most még úgy hiszem,hogy csak vakerálsz.Vagy hadoválsz.Vagy fantáziálsz.Nem az a célom,hogy megsértselek.Az a célom,hogy megértselek.De eddig nem adtál konkrét infót csak mellébeszédet.

Elmondom neked,hogy vannak autók,aminek a motorvezérlőjét OBD-n keresztül lehet írni.És van amelyiknek OBD-n keresztül nem.Ezeknek az ECU-ját kikell építeni az autóból,szétcsavarozni,majd a szélvédőragasztót elkell metszeni pengével körben,amivel összevan ragasztva a burkolat.Illetve ez szigeteli a panelt,hogy ne tudjon bejutni a víz,pára,semmi.Ez egy felettéb kényes mozzanat,hogy ne sérüljön közben semmi a penelon.Aztán egy csatlakozó kábelt kell beforrasztani az megfelelő pontokra.Ezután lehet kiolvasni a vezérlő tartalmát.Ezt kell megnyitni avval a programmal,amivel lehet módosítani az sw-t.Mentés után a módosított programot feltölteni a motorvezérlőre,és kész az csiptuning,illetve a motorvezérlő szoftveres optimalizálása.A panelt szépen visszakell helyezni a házba,előtte szépen a ragasztó maradványait letakarítani,majd újból gondosan lekell tömíteni a házat,hogy ne tudjon az oxidáció kárt okozni a vezérlőben.Ezután már csak a visszaszerelés és  a csatlakoztatás marad.
Ezt csak azért,hogy találkoztam már kiszerelt,szétszedett ecuval.

Amit a storydból nehéz elképzelni az csak ennyi:

TIS nélkül,gyakorlatilag rajz nélkül nekiálltál egy PCM szintű javításnak.
TIS nélkül kitaláltad,hogy az ecu melyik lábán futnak az in és outputok.
Te nem tudom mit tudsz beazonosítani is mérni a motorvezérlő elektromos panelén,amikor SMD rendszerű alkatrészek tömkelegéből készített kétoldalas nyomtatott áramkörök bonyolult hálózata.Még a kapcsolóüzemű IC-khez sincs kapcsolási rajz sehol,de még a TIS-ben sem.Ja és nem kereskedelmi-kommersz alkatrészekből van készítve,hanem egyedi autóipari alkatrészekből van ,ami nem csereszabatos a hagyományos alkatrészekkel.Még aki speciálisan ilyesmit javít,azoknak is csak a tapasztalataik vannak,rajzaik,pontos információik nekik sem.És garanciát sem vállalnak a javításra,még 20éve stapasztalattal sem.Ha nincs égés vagy zárlat vagy forrasztási hiba jele,rajz nélkül nem tudsz semmit javítani.
Az ecu kiszerelt és lecsatlakoztatott állapotban hiába kap tápot attól még minden másnak is becsatlakozva kellett volna lennie ahhoz,hogy a motorvezérlőn bármit tudj mérni,különben semmilyen szabályzás nem indul addig.A megfelelő inputok nélkül,semmilyen outputot nem kapcsol.Vészüzem.
Így számomra eddig nem kérdéses,hogy az ECU kiszerelős kimérős történeted MESE.
Egy egyszerű,vélhetően szimpla kontakthiba miatt nem szerel ki senki egy motorvezérlőt.És nem kockáztat egy esetleges sérülést a szétszedés során.És vakrepülésben tápot ad,meg méreget.

De azt mondom,hogy változtasd meg a véleményem,cáfolj rá.Írj le nyugodtan minden apró technikai részletet a műveletről.Képzeld azt,hogy "talán" feltudom fogni.Kezelj úgy,mintha a kollégád lennék! Wink wave
Lehet,hogy tanulni is tudok tőled,vagy abból ahogy dolgozol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25073 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:24:51 »

OFF

Keresgéltem a gépemen....

TV szerelő által javított ABS modul.  Shocked  zavart2








ON
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25074 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:27:08 »

OFF

Keresgéltem a gépemen....

TV szerelő által javított ABS modul.  Shocked  zavart2






ON
ez igen.és sikerült? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25075 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:44:57 »

OFF

Csak érdekességnek, hogy nem eszik olyan forrón a kását. Nyilván egy mk3 vezérlő nem feltétlen hybrid és nem 6-12 rétegű a nyák.

Ez egy MB automata váltó vezérlő. Nem a legprofibb a fénykép, de azért kivehető a technika.



Ahogy alf mondja, ezen még rajz alapján sem garantált az eligazodás....

Flash


Proci


Szelepek meghajtó fokozata



Bocs az OFF-ért, de remélem mutattam pár embernek érdekességet....  Cool

ON

« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 13:47:02 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25076 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:04:57 »

Én meg arra reagálnék, hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét. Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés,  javítás idejét. Valamint nem magadnak fusizol! Tehát garanciát kell vállalni a munkára. Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere! Ezt nem akarod megérteni!
Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet.
A műszercsoportoknál értelemszerűen a javítást választják.

Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg.

Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.

Nézzük, hogy én hogy látom:

-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.

-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés,  javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.

-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót. "Tehát garanciát kell vállalni a munkára."Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?

-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!" Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?

Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?

-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet." Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".

-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. ("játszadozol, babrálsz, javítgatsz") és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a javítani szó = játszadozni, babrálni, javítgatni szavakkal.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:

"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."

Most én idézlek: "Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".

Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.

Rajta, küzdjetek! falbav falbav falbav integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25077 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:13:11 »

Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.

Nézzük, hogy én hogy látom:

-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.

-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés,  javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.

-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót. "Tehát garanciát kell vállalni a munkára."Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?

-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!" Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?

Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?

-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet." Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".

-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. ("játszadozol, babrálsz, javítgatsz") és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a javítani szó = játszadozni, babrálni, javítgatni szavakkal.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:

"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."

Most én idézlek: "Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".

Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.

Rajta, küzdjetek! falbav falbav falbav integet2

Látom nagyon rá érsz.
El sem olvasom amit írsz, mert az megint a te érdekes és nem életszerű látásmódod tükrözheti.
A jövőben ha megkérhetlek rá, akkor felesleges ennyit fáradnod vagy ha mindenkiképen vágyat érzel rá mindent kiforgatni a saját függönyöd mögül nézve, akkor privát üzenetben küld el saját magadnak és akkor megnyitva a kapott üzenetet végre azt olvashatod, amit látni akarsz, majd meg is dicsérheted a küldőt.
De hidd el, itt -ahogy kiderült és ezért nem csak az én meglátásom- valahogy senki nem kíváncsi a nagymenő szövegelésre, vetítésre.
Megemlíteném alf többször elhangzott kérdését, amire azóta sem tudtál normális és valószínűsíthetően igaz választ adni. Szóval erre kellett volna hiteles választ adnod és nem a másik írásait elemezgetnek, hogy SZERINTED mit nem írt éppen jól....bár rajtad kívül értik.
De szerintem már azon se törd magad, mert már rég elveszett a hitelességed.
További szép napot. BÚÉK!
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 14:17:31 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #25078 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:17:37 »

Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.

Nézzük, hogy én hogy látom:

-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.

-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés,  javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.

-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót. "Tehát garanciát kell vállalni a munkára."Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?

-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!" Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?

Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?

-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet." Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".

-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. ("játszadozol, babrálsz, javítgatsz") és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a javítani szó = játszadozni, babrálni, javítgatni szavakkal.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:

"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."

Most én idézlek: "Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".

Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.

Rajta, küzdjetek! falbav falbav falbav integet2
falbav falbav falbav falbav
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25079 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:33:08 »

Talán?Én úgy érzem,hogy nem kezelsz egyenlő félként.ennyi csak a probléma.miért gondolod,hogy más nem tudja miről beszélsz?
Egyellőre most még úgy hiszem,hogy csak vakerálsz.Vagy hadoválsz.Vagy fantáziálsz.Nem az a célom,hogy megsértselek.Az a célom,hogy megértselek.De eddig nem adtál konkrét infót csak mellébeszédet.

Elmondom neked,hogy vannak autók,aminek a motorvezérlőjét OBD-n keresztül lehet írni.És van amelyiknek OBD-n keresztül nem.Ezeknek az ECU-ját kikell építeni az autóból,szétcsavarozni,majd a szélvédőragasztót elkell metszeni pengével körben,amivel összevan ragasztva a burkolat.Illetve ez szigeteli a panelt,hogy ne tudjon bejutni a víz,pára,semmi.Ez egy felettéb kényes mozzanat,hogy ne sérüljön közben semmi a penelon.Aztán egy csatlakozó kábelt kell beforrasztani az megfelelő pontokra.Ezután lehet kiolvasni a vezérlő tartalmát.Ezt kell megnyitni avval a programmal,amivel lehet módosítani az sw-t.Mentés után a módosított programot feltölteni a motorvezérlőre,és kész az csiptuning,illetve a motorvezérlő szoftveres optimalizálása.A panelt szépen visszakell helyezni a házba,előtte szépen a ragasztó maradványait letakarítani,majd újból gondosan lekell tömíteni a házat,hogy ne tudjon az oxidáció kárt okozni a vezérlőben.Ezután már csak a visszaszerelés és  a csatlakoztatás marad.
Ezt csak azért,hogy találkoztam már kiszerelt,szétszedett ecuval.

Amit a storydból nehéz elképzelni az csak ennyi:

TIS nélkül,gyakorlatilag rajz nélkül nekiálltál egy PCM szintű javításnak.
TIS nélkül kitaláltad,hogy az ecu melyik lábán futnak az in és outputok.
Te nem tudom mit tudsz beazonosítani is mérni a motorvezérlő elektromos panelén,amikor SMD rendszerű alkatrészek tömkelegéből készített kétoldalas nyomtatott áramkörök bonyolult hálózata.Még a kapcsolóüzemű IC-khez sincs kapcsolási rajz sehol,de még a TIS-ben sem.Ja és nem kereskedelmi-kommersz alkatrészekből van készítve,hanem egyedi autóipari alkatrészekből van ,ami nem csereszabatos a hagyományos alkatrészekkel.Még aki speciálisan ilyesmit javít,azoknak is csak a tapasztalataik vannak,rajzaik,pontos információik nekik sem.És garanciát sem vállalnak a javításra,még 20éve stapasztalattal sem.Ha nincs égés vagy zárlat vagy forrasztási hiba jele,rajz nélkül nem tudsz semmit javítani.
Az ecu kiszerelt és lecsatlakoztatott állapotban hiába kap tápot attól még minden másnak is becsatlakozva kellett volna lennie ahhoz,hogy a motorvezérlőn bármit tudj mérni,különben semmilyen szabályzás nem indul addig.A megfelelő inputok nélkül,semmilyen outputot nem kapcsol.Vészüzem.
Így számomra eddig nem kérdéses,hogy az ECU kiszerelős kimérős történeted MESE.
Egy egyszerű,vélhetően szimpla kontakthiba miatt nem szerel ki senki egy motorvezérlőt.És nem kockáztat egy esetleges sérülést a szétszedés során.És vakrepülésben tápot ad,meg méreget.

De azt mondom,hogy változtasd meg a véleményem,cáfolj rá.Írj le nyugodtan minden apró technikai részletet a műveletről.Képzeld azt,hogy "talán" feltudom fogni.Kezelj úgy,mintha a kollégád lennék! Wink wave
Lehet,hogy tanulni is tudok tőled,vagy abból ahogy dolgozol.
Sokat gépeltél és ez tiszteletre méltó.
Ha láttál már PCM belső panelt akkor tudnod kell, hogy miről beszéltem. Számomra egy elektronikai egység sok mindent elmond. a becsatlakozásoknál van +táp, test, stb. az érzékelők a motorban is csak mint sok más területen termisztor, red, otikai, stb. Ezt nehéz lenne elmagyarázni, annak aki nem tudja, nem ismeri az elektronikai rendszereket. Nincs ott szó "különleges, meg "egyedi autóipari" alkatrészekről. Ez is olyan, mint a "kinai" termékek mind "ott" készül, csak más a színe. Szívesen látnálak és szívesen megmutatnék neked bármilyen elektronikai "belsőt", mérést, akár egy általad komolynak tartott készüléken. Ha nem tudod, hogy mi-micsoda és látod, hogy hogyan is csinálja más, attól még nem fogod otthoni körülmények között megismételni a látottakat. Ezek amiket írsz szerintem mindig egy "mítosz" ami terjed mint a pestis. Jaj.... ne nyúlj hozzá, mert mi lesz? Tulajdonképpen hordok én is cipőt mégsem tudom (mert nem tanultam és nem érdekel), hogy hogyan épül fel és így nem is cserélnék felsőrészt és talpat sem rajta, hiába látom, hogy hogyan csinálják.

ha megnézzük a mai technikai dolgokat látható, hogy visszatérünk az egyre egyszerűbb megoldásokhoz, csak a sokaságuk miatt tűnik "bonyolultnak". Minden egységnek megvan a maga feladata: motorvezérlés PCM, kiszolgáló és kényelmi vezérlés GEM, riasztó és központizár vez., stb. Ezeket az egységeket egy tápról egy egységbe (autó) építik és hangolják össze.

Úgy gondolom, hogy mindenkinek a maga területén végzett tudása, tapasztalata az, ami magabiztossá teszi. Külső szemlélőnek ez lehet volyan, hogy juj......ez már valami. integet2
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25080 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:42:15 »

Látom nagyon rá érsz.
El sem olvasom amit írsz, mert az megint a te érdekes és nem életszerű látásmódod tükrözheti.
A jövőben ha megkérhetlek rá, akkor felesleges ennyit fáradnod vagy ha mindenkiképen vágyat érzel rá mindent kiforgatni a saját függönyöd mögül nézve, akkor privát üzenetben küld el saját magadnak és akkor megnyitva a kapott üzenetet végre azt olvashatod, amit látni akarsz, majd meg is dicsérheted a küldőt.
De hidd el, itt -ahogy kiderült és ezért nem csak az én meglátásom- valahogy senki nem kíváncsi a nagymenő szövegelésre, vetítésre.
Megemlíteném alf többször elhangzott kérdését, amire azóta sem tudtál normális és valószínűsíthetően igaz választ adni. Szóval erre kellett volna hiteles választ adnod és nem a másik írásait elemezgetnek, hogy SZERINTED mit nem írt éppen jól....bár rajtad kívül értik.
De szerintem már azon se törd magad, mert már rég elveszett a hitelességed.
További szép napot. BÚÉK!
Olvasod azt Te!
Neked is B.U.É.K!  integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25081 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:43:52 »

Sokat gépeltél és ez tiszteletre méltó.
Ha láttál már PCM belső panelt akkor tudnod kell, hogy miről beszéltem. Számomra egy elektronikai egység sok mindent elmond. a becsatlakozásoknál van +táp, test, stb. az érzékelők a motorban is csak mint sok más területen termisztor, red, otikai, stb. Ezt nehéz lenne elmagyarázni, annak aki nem tudja, nem ismeri az elektronikai rendszereket. Nincs ott szó "különleges, meg "egyedi autóipari" alkatrészekről. Ez is olyan, mint a "kinai" termékek mind "ott" készül, csak más a színe. Szívesen látnálak és szívesen megmutatnék neked bármilyen elektronikai "belsőt", mérést, akár egy általad komolynak tartott készüléken. Ha nem tudod, hogy mi-micsoda és látod, hogy hogyan is csinálja más, attól még nem fogod otthoni körülmények között megismételni a látottakat. Ezek amiket írsz szerintem mindig egy "mítosz" ami terjed mint a pestis. Jaj.... ne nyúlj hozzá, mert mi lesz? Tulajdonképpen hordok én is cipőt mégsem tudom (mert nem tanultam és nem érdekel), hogy hogyan épül fel és így nem is cserélnék felsőrészt és talpat sem rajta, hiába látom, hogy hogyan csinálják.

ha megnézzük a mai technikai dolgokat látható, hogy visszatérünk az egyre egyszerűbb megoldásokhoz, csak a sokaságuk miatt tűnik "bonyolultnak". Minden egységnek megvan a maga feladata: motorvezérlés PCM, kiszolgáló és kényelmi vezérlés GEM, riasztó és központizár vez., stb. Ezeket az egységeket egy tápról egy egységbe (autó) építik és hangolják össze.

Úgy gondolom, hogy mindenkinek a maga területén végzett tudása, tapasztalata az, ami magabiztossá teszi. Külső szemlélőnek ez lehet volyan, hogy juj......ez már valami. integet2
ez továbbra is vaker,mellébeszéd.Nem vagyok külső szemlélő. Wink
Írd le,hogyan és hol tápolsz meg,és mit és hogyan mérsz egy szétbontott ecun,úgy,hogy nem mennek be az inputok a jeladóktól!!!!!!
Amíg ez a fetétel nincs meg addig az ecu vészüzemben van!!!!!!!!!!!!!!!Nem tudsz semmilyen kimeneten mérni,amíg nincsen meg az összes bemeneti jel.Addig nem fut a vezérlő programja,amíg a kezedben van egy szál táppal!
Hogyan mérted ki és mit mértél,amiből számodra egyértelműen kiderült,hogy a motorvezérlőd jó?
A cipős hasonlat hűen tükrözi a PCM bonyolultságát.Nagy mágust tisztelhetünk benned. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #25082 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:52:37 »

És még BUNYEK hozzászólását nem olvastuk.Akkor lesz itt hadd el hadd.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25083 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 14:57:52 »

ez továbbra is vaker,mellébeszéd.Nem vagyok külső szemlélő. Wink
Írd le,hogyan és hol tápolsz meg,és mit és hogyan mérsz egy szétbontott ecun,úgy,hogy nem mennek be az inputok a jeladóktól!!!!!!
Amíg ez a fetétel nincs meg addig az ecu vészüzemben van!!!!!!!!!!!!!!!Nem tudsz semmilyen kimeneten mérni,amíg nincsen meg az összes bemeneti jel.Addig nem fut a vezérlő programja,amíg a kezedben van egy szál táppal!
Hogyan mérted ki és mit mértél,amiből számodra egyértelműen kiderült,hogy a motorvezérlőd jó?
A cipős hasonlat hűen tükrözi a PCM bonyolultságát.Nagy mágust tisztelhetünk benned. nyes
Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.

Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.

Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.

Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25084 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:01:25 »

Olvasod azt Te!
Neked is B.U.É.K!  integet2

Hidd el...1-2 sor és azonnal kiderül, hogy melléduma.....az meg nem érdekel.

Te most úgy osztod itt az észt (mert szerinted neked van) , hogy nem ismersz senkit..... TE nézel hülyének itt mindenkit és azt gondolod, hogy valami komoly szöveggel elvakítod itt az embereket. Tanítod itt, hogy mi az a langyos víz.....   laugh  taps

Egyenlőre te mész rossz irányba az autópályán és nem a többiek.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25085 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:04:26 »

Hidd el...1-2 sor és azonnal kiderül, hogy melléduma.....az meg nem érdekel.

Te most úgy osztod itt az észt (mert szerinted neked van) , hogy nem ismersz senkit..... TE nézel hülyének itt mindenkit és azt gondolod, hogy valami komoly szöveggel elvakítod itt az embereket. Tanítod itt, hogy mi az a langyos víz.....   laugh  taps

Egyenlőre te mész rossz irányba az autópályán és nem a többiek.  Wink
Azért lehet, hogy személyesen nem ismerek senkit, de sokakat "megismertem"

Mi az a langyos víz? falbav
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25086 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:05:31 »

Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.

Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.

Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.

Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.

Azért vaker ez, mert kérdezve lett, hogy TIS-t használtál-e..... Ha jól emlékszem nem adtál igen választ, tehát melyik láb mi és hova és főleg ECU-n belül "ellenőriztem a megfelelő pontokon" szöveg óriási mese.
Vagy ha te ezt fejből tudod, akkor te minden tisztelet a tied!  De hidd el, hogy akik tervezték még ők sem tudják fejből.....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25087 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:07:19 »

Azért lehet, hogy személyesen nem ismerek senkit, de sokakat "megismertem"

Mi az a langyos víz? falbav
Mit/kit ismertél te meg?
Óriási hiba pár mondat alapján megismertnek mondani több embert!  Ez megint a vaker része.....  taps

Mi a langyos víz?
Na ez az, még azt sem tudod. Ne hideg és nem meleg.  laugh
Ezt próbálod nekünk beadni, hogy te találtad fel!  taps

6 évig csöndben voltál..... nem lehetne ezt a jól bevált szokást újra feleleveníteni?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25088 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:08:00 »

Azért vaker ez, mert kérdezve lett, hogy TIS-t használtál-e..... Ha jól emlékszem nem adtál igen választ, tehát melyik láb mi és hova és főleg ECU-n belül "ellenőriztem a megfelelő pontokon" szöveg óriási mese.
Vagy ha te ezt fejből tudod, akkor te minden tisztelet a tied!  De hidd el, hogy akik tervezték még ők sem tudják fejből.....  wave
Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)

Olvass vissza ezt már rég leírtam. eplus2
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #25089 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:09:25 »

Mit/kit ismertél te meg?
Óriási hiba pár mondat alapján megismertnek mondani több embert!  Ez megint a vaker része.....  taps

Mi a langyos víz?
Na ez az, még azt sem tudod. Ne hideg és nem meleg.  laugh
Ezt próbálod nekünk beadni, hogy te találtad fel!  taps

6 évig csöndben voltál..... nem lehetne ezt a jól bevált szokást újra feleleveníteni?  eplus2
Ha én találtam fel akkor adót is fogok utána szedni. wow1

Megvan a 200.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25090 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:09:45 »

Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)

Olvass vissza ezt már rég leírtam. eplus2

Konkrét hihető választ semmire nem adtál még.
Szövegértelmezés..... neked ez a kedvenc szöveged!  Lehet mi már felnőttünk és nem értünk minden mesét?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25091 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:14:29 »

Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.

Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.

Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.

Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.
Egy baj van az elméleteddel.Lekezelően állsz az emberhez! taps
Aki Torque val diagol,az pancser.Aki tudja mi az a Vészüzem,az azt is tudja,hogy semmilyen szabályzási folyamat nem fut az ECUban!
Amit mértél-ha valóban így történt,azzal te semmilyen következtetést nem tudsz levonni az ECU HELYES MŰKÖDÉSÉRŐL! taps

Továbbá aki így kezd neki,az ne állítsa magáról hogy tudja ,hogy mit csinál egy PCM:

"Lehet olyan, hogy a hőmérséklet jeladó úgy megy tönkre, hogy hol jó, hol nem?
Hol érdemes keresni a szakadást (kontakthibát), hol a legjellemzőbb?"

Ezek után egy héttel úgy térsz vissza,hogy te már mindent tudsz a PCM működéséről,felépítéséről,alkatrészeiről,és javításáról,illetve eltudod dönteni mi a helyes és mi a helytelen működési mód!HANGSÚLYOZOM,HOGY VÉSZÜZEMBEN LÉVŐ ECURÓL BESZÉLÜNK!

Mindez mellett egy forintot nem igénylő kontakthiba volt a hiba megoldása-amit GSR azonnal megállapított vakon.Elég lett volna ennyit is leírni,hogy megtaláltad a hibát a csatlakozóban,még ennyivel is nagyot nőttél volna a szemünkben,nem kellett volna meséket szövögetni az ecuról és a farkasról.

Összességében én örülök,hogy sikeresen abszolváltad a hibád megoldását. eljen
Remélem,hogy sokaknak tudsz majd önzetlenül segíteni a felhalmozott tudásoddal. worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #25092 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:30:30 »

Egy baj van az elméleteddel.Lekezelően állsz az emberhez! taps
Aki Torque val diagol,az pancser.Aki tudja mi az a Vészüzem,az azt is tudja,hogy semmilyen szabályzási folyamat nem fut az ECUban!
Amit mértél-ha valóban így történt,azzal te semmilyen következtetést nem tudsz levonni az ECU HELYES MŰKÖDÉSÉRŐL! taps

Továbbá aki így kezd neki,az ne állítsa magáról hogy tudja ,hogy mit csinál egy PCM:

"Lehet olyan, hogy a hőmérséklet jeladó úgy megy tönkre, hogy hol jó, hol nem?
Hol érdemes keresni a szakadást (kontakthibát), hol a legjellemzőbb?"

Ezek után egy héttel úgy térsz vissza,hogy te már mindent tudsz a PCM működéséről,felépítéséről,alkatrészeiről,és javításáról,illetve eltudod dönteni mi a helyes és mi a helytelen működési mód!HANGSÚLYOZOM,HOGY VÉSZÜZEMBEN LÉVŐ ECURÓL BESZÉLÜNK!

Mindez mellett egy forintot nem igénylő kontakthiba volt a hiba megoldása-amit GSR azonnal megállapított vakon.Elég lett volna ennyit is leírni,hogy megtaláltad a hibát a csatlakozóban,még ennyivel is nagyot nőttél volna a szemünkben,nem kellett volna meséket szövögetni az ecuról és a farkasról.

Összességében én örülök,hogy sikeresen abszolváltad a hibád megoldását. eljen
Remélem,hogy sokaknak tudsz majd önzetlenül segíteni a felhalmozott tudásoddal. worship

Erre egy vicces filmjelent illik Smiley amikor az "Avengers" című filmben megkérdezik,hogy mióta ért valami atomfizikai cucchoz(régen láttam,nem rémlik pontosan) és rávágja,hogy "Tegnap óta" Smiley Lehet emberünk is ilyen képességekkel van megáldva Wink

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25093 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:33:31 »

Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)

Olvass vissza ezt már rég leírtam. eplus2
csak pár kérdésre kellett volna egyszerűen válaszolnod.

Használtad a TIS-t? --erre talán válaszoltál,hogy nem,nincs.Akkor mi alapján javítottál?Rajz,leírás,bármi?
Tudod,hogy mi az a Vészüzem?Amikor a motorvezérlő vészüzemben üzemel?
Tudod,hogy mi a feltétele a vészüzemnek?
Tudod,hogy az ecu vészüzemben milyen értékekkel veszi figyelembe az összes jeladót? taps


Te aki azt sem tudtad,hogy hány db hőmérsékletérzékelő van az autódba és hol,hirtelen karikacsapásra fejből javítod a PCM-et TIS nélkül.
Ismered a netet,akár meg is mondhatnád nekünk,hogy mi is a TIS! És mi van benne?És miben tud neked segíteni?
Amíg ez kínai neked,addig ugyan úgy kezeled a pcm-et mint egy kínai televíziót.

Legyünk annyira korrektek egymáshoz,hogy pontosan válaszolunk a másik kérdéseire! worship Wink wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 15:39:35 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25094 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:38:15 »

Erre egy vicces filmjelent illik Smiley amikor az "Avengers" című filmben megkérdezik,hogy mióta ért valami atomfizikai cucchoz(régen láttam,nem rémlik pontosan) és rávágja,hogy "Tegnap óta" Smiley Lehet emberünk is ilyen képességekkel van megáldva Wink


én nem hiszek az ilyesmiben.manapság sok önjelölt autodidakta kerül ki a net bugyraiból. vigyor3
Más hosszantartó tanulmányok után és évek tapaszatlatai után sem állít ilyet magáról.Nézzük csak meg Viket,aki több éve a ford év legjobb szerelője,és óriási diagnosztikai kopnya.Még ő sem állítana ilyesmit,sőt innen tanult,és nemegyszer hangsúlyozta is ezt.Lehet,hogy nem elektrotechnikai szakember,de egy kontakthibát nem az ecu vezérléseben keresne.... wow1 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #25095 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 15:40:32 »

én nem hiszek az ilyesmiben.manapság sok önjelölt autodidakta kerül ki a net bugyraiból. vigyor3
Más hosszantartó tanulmányok után és évek tapaszatlatai után sem állít ilyet magáról.Nézzük csak meg Viket,aki több éve a ford év legjobb szerelője,és óriási diagnosztikai kopnya.Még ő sem állítana ilyesmit,sőt innen tanult,és nemegyszer hangsúlyozta is ezt.Lehet,hogy nem elektrotechnikai szakember,de egy kontakthibát nem az ecu vezérléseben keresne.... wow1 eplus2

Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 15:42:10 írta Jalkin » Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #25096 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 16:08:19 »

Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit Smiley
Írd vissza a neved, mert így bhuzis! Ha szándékosan, akkor nem szóltam.  Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25097 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 16:10:31 »

Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit Smiley

Engem is megmondónak tituláltál, mielőtt lebuktattalak.  eplus2   De jogos, mert megmondtam, hogy ki vagy.  vigyor3
Azért én eltekintek a fejsimogatástól....  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #25098 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 16:29:29 »

Engem is megmondónak tituláltál, mielőtt lebuktattalak.  eplus2   De jogos, mert megmondtam, hogy ki vagy.  vigyor3
Azért én eltekintek a fejsimogatástól....  nyes

 Cheesy oké,de te nem az egyhétalatténlettemajani vagy... Te már az elején osztottad az észt  eplus2

Írd vissza a neved, mert így bhuzis! Ha szándékosan, akkor nem szóltam.  Cheesy

Miért bhuzis a Jalkin? Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25099 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 16:31:29 »

Cheesy oké,de te nem az egyhétalatténlettemajani vagy... Te már az elején osztottad az észt  eplus2

Miért bhuzis a Jalkin? Cheesy

Mert mindig Nyalkin-nak olvassa.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 495 496 497 498 499 500 501 [502] 503 504 505 506 507 508 509 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.