Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 08:35:43
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
495
496
497
498
499
500
501
[
502
]
503
504
505
506
507
508
509
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12015538 alkalommal)
Petya
és 60 vendég van a témában
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25050 Dátum:
2014.12.31 szerda, 16:50:42 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:42:31
Értelek.
Azt írtad, hogy az időzítési állás bekapcsolásakor hallod a relé kattanását a CJB felől. Na most egyszer hallod csak vagy pl. az 1-es fokozatra állítva -az a leggyorsabb, talán- hallod időnként a kattanást?
Tehát a GEM kivezérli a relét olyan ütemben, ahogy az időzítő kapcsoló állásából adódik?
Ezt próbáld ki.
Kicsit nem értelek,de megpróbálom leírni neked,ahogy hallom.
Na szóval ha az ablaktörlő kapcsolót a szakaszosra kapcsolom,és egyesen van a jelzés,akkor hallom,hogy kapcsol a relé,majd kis idő múlva ismét kapcsol gondolom akkor ki.
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25051 Dátum:
2014.12.31 szerda, 16:55:58 »
Idézetet írta: pere - 2014.12.31 szerda, 16:50:42
Kicsit nem értelek,de megpróbálom leírni neked,ahogy hallom.
Na szóval ha az ablaktörlő kapcsolót a szakaszosra kapcsolom,és egyesen van a jelzés,akkor hallom,hogy kapcsol a relé,majd kis idő múlva ismét kapcsol gondolom akkor ki.
Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7 fehér/zöld) és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:46:59 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25052 Dátum:
2014.12.31 szerda, 16:59:03 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:47:33
Na igen, számozva..... de sorba!
Az lehet,de én erre vagyok kíváncsi,hogyan történt ez meg:
"A vezérlőegység kábelköteg csatlakozása úgy van kialakítva, hogy annak lehúzása esetén nehezen férhető hozzá az ECU csatlakozóihoz. Ezért úgy döntöttem, hogy a vezérlőegység kiszerelésével folytatom a hibakeresést. Az ECU megfelelő pontjaira csatlakoztatott tápellátás és érzékelő bekötése után történő mérések igazolták, hogy a motorvezérlő megfelelően működik."
TIS nincs,alkatrészek nem látszanak.Csak számozott lábak,az is a csatlakozó alatt-belül.
A kábelszakadást vagy kontakthibát az ECU kiszerelése nélkül is meglehetett volna mérni.Ha a kábelek jók lettek volna,akkor sem kellene az ecut kivenni,mert a gombafelöli kábelvégen mindent kilehetett volna mérni,amit kiszedve mért.
Próbálnám megérteni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25053 Dátum:
2014.12.31 szerda, 16:59:57 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:55:58
Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7) és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25054 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:00:01 »
Idézetet írta: alf - 2014.12.31 szerda, 16:59:03
Az lehet,de én erre vagyok kíváncsi,hogyan történt ez meg:
"A vezérlőegység kábelköteg csatlakozása úgy van kialakítva, hogy annak lehúzása esetén nehezen férhető hozzá az ECU csatlakozóihoz. Ezért úgy döntöttem, hogy a vezérlőegység kiszerelésével folytatom a hibakeresést. Az ECU megfelelő pontjaira csatlakoztatott tápellátás és érzékelő bekötése után történő mérések igazolták, hogy a motorvezérlő megfelelően működik."
TIS nincs,alkatrészek nem látszanak.Csak számozott lábak,az is a csatlakozó alatt-belül.
A kábelszakadást vagy kontakthibát az ECU kiszerelése nélkül is meglehetett volna mérni.Ha a kábelek jók lettek volna,akkor sem kellene az ecut kivenni,mert a gombafelöli kábelvégen mindent kilehetett volna mérni,amit kiszedve mért.
Próbálnám megérteni.
Sorba vannak a számok..... ééééted?
Röhögj már rajta....wazze!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:01:43 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25055 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:01:40 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:55:58
Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7) és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.
De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta.
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25056 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:02:13 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 17:00:01
Röhögj már rajta....wazze!
neviccelj.ha valaki ért hozzá,annak nem gond elmagyarázni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25057 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:03:44 »
Idézetet írta: pere - 2014.12.31 szerda, 17:01:40
De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta.
Első szavaidban a hiba.
Nem a kapcsoló kapcsolja a relét. Ezt kiolvashattad volna már, mert írtam többször is, hogy a GEM kapcsolja a relét.
A motornál 2 helyen kaphat tápfeszültséget.
1. lassú/szakaszos -- ugyanaz a vezeték
2. gyors -- másik vezeték
A kapcsoló 1-es állásában (szakaszos) a kapcsolón belül összezár (ha jól működik a kapcsoló) két érintkezőt és a kapcsolón keresztül a GEM által kapcsolgatott relé feszültséget kapcsol a motor lassú fokozat vezetékére.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:06:17 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25058 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:06:16 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 17:03:44
Első szavaidban a hiba.
Nem a kapcsoló kapcsolja a relét. Ezt kiolvashattad volna már, mert írtam többször is, hogy a GEM kapcsolja a relét.
A motornál 2 helyen kaphat tápfeszültséget.
1. lassú/szakaszos -- ugyanaz a vezeték
2. gyors -- másik vezeték
Na mind egy nem értem.
Majd akkor megnézetem.
Békés boldog új évet!!
És köszi a segítséget.
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25059 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:07:27 »
Idézetet írta: pere - 2014.12.31 szerda, 17:06:16
Na mind egy nem értem.
Majd akkor megnézetem.
Békés boldog új évet!!
És köszi a segítséget.
Sajnálom, ennél egyszerűbben és érthetőbben aligha lehet leírni.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25060 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:10:03 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 17:07:27
Sajnálom, ennél egyszerűbben és érthetőbben aligha lehet leírni.....
szerintem benned van a hiba.érthetetlen vagy.
Linkeld be a TISből,hátha
sokak
tanulnakk belőle....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25061 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:10:08 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:02:40
15 V akkor sem normális érték.
Bár ha cellazárlatos az akku, akkor előfordulhat a motorvezérlő küzdelemre viszi a generátort és a szokásosnál jobban emeli.
Mintha a Smart Charge akár 16V környékén is tudna tölteni.
Jaja, hirtelen egy 18V-os (ez szerintem már azért hülyeség), ill. egy 16,2V-os értéket találtam (ezt -25 fokos akksi esetére). Ezek alapján a jelenlegi -5/-10 fok közötti hőmérsékleteknél a mondott 15,5V akár normális is lehet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25062 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:11:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.12.31 szerda, 17:10:08
Mintha a Smart Charge akár 16V környékén is tudna tölteni.
Jaja, hirtelen egy 18V-os (ez szerintem már azért hülyeség), ill. egy 16,2V-os értéket találtam (ezt -25 fokos akksi esetére). Ezek alapján a jelenlegi -5/-10 fok közötti hőmérsékleteknél a mondott 15,5V akár normális is lehet.
AndyA
Nekem is 14.6-ot tölt indítás után -10 °C körül....pedig benzines.
Aztán szépen visszaveszi 13.8-ra.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:15:51 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25063 Dátum:
2014.12.31 szerda, 17:28:29 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 17:11:47
Nekem is 14.6-ot tölt indítás után -10 °C körül....pedig benzines.
Aztán szépen visszaveszi 13.8-ra.
http://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.1.pdf
Ez az elmélet. Hogy a PCM mit csinál, azt nem tudom, de a 15,5V az elméletnek legalábbis nem mond ellent.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bounty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25064 Dátum:
2014.12.31 szerda, 22:28:39 »
Idézetet írta: pere - 2014.12.31 szerda, 17:01:40
De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta.
a javítás egyszerű.... :nyes:én is így jártam a fókával...vettem másik kapcsolót(az sem volt jobb) szedd szét keresd meg a hibát ..majd összerakod vagy összerakatod valakivel.... vagy veszel valahol egy újat
Naplózva
Mk3 benzin 2002
djay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 109
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25065 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 01:39:43 »
B.Ú.É.K.
Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?
Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.
Köszi.
Naplózva
2004 TDCI Ghia Executive 130LE
vzoli
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25066 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 01:48:27 »
Idézetet írta: djay - 2015.01.01 csütörtök, 01:39:43
B.Ú.É.K.
Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?
Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.
Köszi.
A hűtés az 4 ventilátor, semmi nasatech. A fűtés vezetéke meg valószinüleg az ülőlap alatt a szivacs és a fém találkozásánál van eltörve.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25067 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 01:48:43 »
Idézetet írta: djay - 2015.01.01 csütörtök, 01:39:43
B.Ú.É.K.
Sziasztok, egy gyors kérdés. Meghalt a sofőr oldalon az ülésfűtésem, és nem tudom h ami itt van leírás az oldalon ülésfűtés javításra az mit javít? Ha egyáltalán nem fűt és hűt vagy csak ha a fűtés nem megy?
Azért kérdezem mert nekem márkaszervizbe azt mondták h a hűtés része működik, csak a fűtés nem, és h csak cserélni lehet az meg rohadt sok lenne (42+beszerelés). Na szóval így arra gondoltam h akkor keresek bele bontottat vagy megkérdezek másokat is h mit lehet neki még a cserén kívül csinálni.
Köszi.
Szia! Búék!
Nem fogsz kapni bontottat, mert csak üléssel együtt adják, de nem is kell.
Vezeték szakadásod van az ülőlapnál az ülésben. Ki kell szedni az ülést, le szedni a kárpitot/huzatot és megforrasztani. Utána egy darabig megint jó lesz.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25068 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 10:20:53 »
Idézetet írta: alf - 2014.12.31 szerda, 16:43:30
még mindig nem értem.
A pcm belsejéhez nem férsz hozzá,hogy az alkatrészeket lásd úgy mint egy plazma tv-ben.csak az érintkezőkhöz,azok meg csak számozva vannak.
Talán azért nem érted, mert nem volt még a kezedben komplett ECU. Miután kiszereltem a vezérlőegységet, szétszereltem. Kiszereltem a panelt a fém dobozából és a kezembe volt a panel. Ez egy nyomtatott áramkőr. Nem úgy kell elképzelni mint egy "mumus" ami rejtve van a világtól.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25069 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 10:25:46 »
Idézetet írta: GSR - 2014.12.31 szerda, 16:55:58
Nem, akkor ismét be.
Csak egy pillanatra kapcsol be a relé a beállított időintervallumnak megfelelően kapcsolgatja a GEM.
Nos, akkor ha a CJB-től (C501/13 fehér/fekete) a relé utáni kapcsolt feszültség eljut az ablaktörlő kapcsolóig (C530/7 fehér/zöld) és mégsem indul szakaszosan az ablaktörlőd, akkor nagy valószínűséggel az ablaktörlő kapcsoló a hibás. Belső érintkező pár hiba.
Miután a fent leírtakat ellenőrizni tudtad és valószínűsíthető ebből kifolyólag a kapcsoló hiba, akkor nem vegyél 1000 forintért kapcsolót....keresd meg kowikamil-t és megjavítja neked.
Utólsó mondatodra reagálnék: Több kapcsolót javítottam. Nem lehetetlen, mert egyszerű szerkezet. Ezért írom mindig, hogy hosszabb a ráfordított idő, viszont gazdaságosabb mint az általad "preferált" csere.
Természetesen ha a hiba kopásból ered akkor elgondolkoztató lehet a csere lehetősége, de javította már olyat is. Én azt vallom, hogy amit lehet javítani kell, nem pedig cserélni. A feleslegesen cserélt alkatrészek nem a végfelhasználónak gazdaságosak, hanem a szervizeknek és a gyártóknak.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 10:39:37 írta kowikamil
»
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25070 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 10:32:08 »
Idézetet írta: pere - 2014.12.31 szerda, 17:01:40
De ha az ablaktörlő kapcsoló kapcsolja a relét,akkor nem az ablaktörlő lapátoknál az ablaktörlő motorral lehet a baj??
Mert az ablaktörlő kapcsolót a kormánynál most cseréltem le.A régi kapcsolóm még a relét se kapcsolta.
Írod, hogy csrélted a kapcsolót. A profilodban az van, hogy sedan a kocsid. A cserélt kapcsoló biztos, hogy szedanhoz való? Úgy értem, hogy nincs rajta hátsó ablaktörlő funkció? Ha meghúzod magad felé a kart akkor kapcsol?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25071 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 11:04:03 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 10:25:46
Utólsó mondatodra reagálnék: Több kapcsolót javítottam. Nem lehetetlen, mert egyszerű szerkezet. Ezért írom mindig, hogy hosszabb a ráfordított idő, viszont gazdaságosabb mint az általad "preferált" csere.
Természetesen ha a hiba kopásból ered akkor elgondolkoztató lehet a csere lehetősége, de javította már olyat is. Én azt vallom, hogy amit lehet javítani kell, nem pedig cserélni. A feleslegesen cserélt alkatrészek nem a végfelhasználónak gazdaságosak, hanem a szervizeknek és a gyártóknak.
Én meg arra reagálnék, hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét. Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés, javítás idejét. Valamint nem magadnak fusizol! Tehát garanciát kell vállalni a munkára. Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere! Ezt nem akarod megérteni!
Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet.
A műszercsoportoknál értelemszerűen a javítást választják.
Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 11:08:18 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25072 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 13:07:33 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 10:20:53
Talán azért nem érted, mert nem volt még a kezedben komplett ECU. Miután kiszereltem a vezérlőegységet, szétszereltem. Kiszereltem a panelt a fém dobozából és a kezembe volt a panel. Ez egy nyomtatott áramkőr. Nem úgy kell elképzelni mint egy "mumus" ami rejtve van a világtól.
Talán?Én úgy érzem,hogy nem kezelsz egyenlő félként.ennyi csak a probléma.miért gondolod,hogy más nem tudja miről beszélsz?
Egyellőre most még úgy hiszem,hogy csak vakerálsz.Vagy hadoválsz.Vagy fantáziálsz.Nem az a célom,hogy megsértselek.Az a célom,hogy megértselek.De eddig nem adtál konkrét infót csak mellébeszédet.
Elmondom neked,hogy vannak autók,aminek a motorvezérlőjét OBD-n keresztül lehet írni.És van amelyiknek OBD-n keresztül nem.Ezeknek az ECU-ját kikell építeni az autóból,szétcsavarozni,majd a szélvédőragasztót elkell metszeni pengével körben,amivel összevan ragasztva a burkolat.Illetve ez szigeteli a panelt,hogy ne tudjon bejutni a víz,pára,semmi.Ez egy felettéb kényes mozzanat,hogy ne sérüljön közben semmi a penelon.Aztán egy csatlakozó kábelt kell beforrasztani az megfelelő pontokra.Ezután lehet kiolvasni a vezérlő tartalmát.Ezt kell megnyitni avval a programmal,amivel lehet módosítani az sw-t.Mentés után a módosított programot feltölteni a motorvezérlőre,és kész az csiptuning,illetve a motorvezérlő szoftveres optimalizálása.A panelt szépen visszakell helyezni a házba,előtte szépen a ragasztó maradványait letakarítani,majd újból gondosan lekell tömíteni a házat,hogy ne tudjon az oxidáció kárt okozni a vezérlőben.Ezután már csak a visszaszerelés és a csatlakoztatás marad.
Ezt csak azért,hogy találkoztam már kiszerelt,szétszedett ecuval.
Amit a storydból nehéz elképzelni az csak ennyi:
TIS nélkül,gyakorlatilag rajz nélkül nekiálltál egy PCM szintű javításnak.
TIS nélkül kitaláltad,hogy az ecu melyik lábán futnak az in és outputok.
Te nem tudom mit tudsz beazonosítani is mérni a motorvezérlő elektromos panelén,amikor SMD rendszerű alkatrészek tömkelegéből készített kétoldalas nyomtatott áramkörök bonyolult hálózata.Még a kapcsolóüzemű IC-khez sincs kapcsolási rajz sehol,de még a TIS-ben sem.Ja és nem kereskedelmi-kommersz alkatrészekből van készítve,hanem egyedi autóipari alkatrészekből van ,ami nem csereszabatos a hagyományos alkatrészekkel.Még aki speciálisan ilyesmit javít,azoknak is csak a tapasztalataik vannak,rajzaik,pontos információik nekik sem.És garanciát sem vállalnak a javításra,még 20éve stapasztalattal sem.Ha nincs égés vagy zárlat vagy forrasztási hiba jele,rajz nélkül nem tudsz semmit javítani.
Az ecu kiszerelt és lecsatlakoztatott állapotban hiába kap tápot attól még minden másnak is becsatlakozva kellett volna lennie ahhoz,hogy a motorvezérlőn bármit tudj mérni,különben semmilyen szabályzás nem indul addig.A megfelelő inputok nélkül,semmilyen outputot nem kapcsol.Vészüzem.
Így számomra eddig nem kérdéses,hogy az ECU kiszerelős kimérős történeted MESE.
Egy egyszerű,vélhetően szimpla kontakthiba miatt nem szerel ki senki egy motorvezérlőt.És nem kockáztat egy esetleges sérülést a szétszedés során.És vakrepülésben tápot ad,meg méreget.
De azt mondom,hogy változtasd meg a véleményem,cáfolj rá.Írj le nyugodtan minden apró technikai részletet a műveletről.Képzeld azt,hogy "talán" feltudom fogni.Kezelj úgy,mintha a kollégád lennék!
Lehet,hogy tanulni is tudok tőled,vagy abból ahogy dolgozol.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25073 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 13:24:51 »
OFF
Keresgéltem a gépemen....
TV szerelő által javított ABS modul.
ON
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25074 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 13:27:08 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 13:24:51
OFF
Keresgéltem a gépemen....
TV szerelő által javított ABS modul.
ON
ez igen.és sikerült?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25075 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 13:44:57 »
OFF
Csak érdekességnek, hogy nem eszik olyan forrón a kását. Nyilván egy mk3 vezérlő nem feltétlen hybrid és nem 6-12 rétegű a nyák.
Ez egy MB automata váltó vezérlő. Nem a legprofibb a fénykép, de azért kivehető a technika.
Ahogy alf mondja, ezen még rajz alapján sem garantált az eligazodás....
Flash
Proci
Szelepek meghajtó fokozata
Bocs az OFF-ért, de remélem mutattam pár embernek érdekességet....
ON
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 13:47:02 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25076 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:04:57 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 11:04:03
Én meg arra reagálnék, hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét. Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés, javítás idejét. Valamint nem magadnak fusizol! Tehát garanciát kell vállalni a munkára. Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere! Ezt nem akarod megérteni!
Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet.
A műszercsoportoknál értelemszerűen a javítást választják.
Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg.
Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.
Nézzük, hogy én hogy látom:
-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.
-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés, javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.
-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót.
"Tehát garanciát kell vállalni a munkára."
Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?
-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!"
Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?
Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?
-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet."
Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".
-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "
Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. (
"játszadozol, babrálsz, javítgatsz"
) és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a
javítani
szó =
játszadozni, babrálni, javítgatni
szavakkal.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:
"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."
Most én idézlek:
"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "
egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".
Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.
Rajta, küzdjetek!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25077 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:13:11 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:04:57
Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.
Nézzük, hogy én hogy látom:
-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.
-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés, javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.
-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót.
"Tehát garanciát kell vállalni a munkára."
Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?
-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!"
Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?
Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?
-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet."
Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".
-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "
Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. (
"játszadozol, babrálsz, javítgatsz"
) és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a
javítani
szó =
játszadozni, babrálni, javítgatni
szavakkal.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:
"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."
Most én idézlek:
"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "
egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".
Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.
Rajta, küzdjetek!
Látom nagyon rá érsz.
El sem olvasom amit írsz, mert az megint a te érdekes és nem életszerű látásmódod tükrözheti.
A jövőben ha megkérhetlek rá, akkor felesleges ennyit fáradnod vagy ha mindenkiképen vágyat érzel rá mindent kiforgatni a saját függönyöd mögül nézve, akkor privát üzenetben küld el saját magadnak és akkor megnyitva a kapott üzenetet végre azt olvashatod, amit látni akarsz, majd meg is dicsérheted a küldőt.
De hidd el, itt -ahogy kiderült és ezért nem csak az én meglátásom- valahogy senki nem kíváncsi a nagymenő szövegelésre, vetítésre.
Megemlíteném alf többször elhangzott kérdését, amire azóta sem tudtál normális és valószínűsíthetően igaz választ adni. Szóval erre kellett volna hiteles választ adnod és nem a másik írásait elemezgetnek, hogy SZERINTED mit nem írt éppen jól....bár rajtad kívül értik.
De szerintem már azon se törd magad, mert már rég elveszett a hitelességed.
További szép napot. BÚÉK!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 14:17:31 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25078 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:17:37 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:04:57
Igazad van, de csak nagyon elnagyolt rész dolgokban. Több ellentmondás és életszérűtlenség olvasható a soraid közt.
Nézzük, hogy én hogy látom:
-"hogy ha bebizonyosodott a kapcsoló hibája, akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki és a csere idejét."
Ahhoz, hogy bebizonyosodjon egy hiba, mindenképpen szükséges, hogy felelősséggel kijelenthető legyen a meghibásodása. Az, hogy -maradjunk az ablaktörlő kapcsolónál, amit példaként hoztál - megállapítottad a kapcsoló "rendeltetésszerű használatahoz képest a működésképtelenségét" - még nem tudod megmondani a hiba valódi okát, csak a szerkezeti "egységet" (kapcsoló) "nevezted ki" rossznak, cserére érettnek.
-"Ellenben a ki és beszerelés, szét összeszerelés, javítás idejét."
Ki és be, illetve javítási idő itt is játszik, hiszen ezt a műveletet el kell végezni mindkét esetben.
-"akkor az ügyfél inkább a bontott kapcsoló árát fizeti ki"
Nehezen elképzelhető az, hogy befut (tételezzük fel( hozzátok a műhelybe egy autó ilyen jellegű hibával (amiben megállapítod, hogy maga a kapcsoló mint szerkezeti egység) meghibásodott és Te leveszel hozzá a "polcról" egy fajtaazonos bontott kapcsolót.
"Tehát garanciát kell vállalni a munkára."
Milyen garanciát tudsz adni egy bontott használt alkatrészre? Csak megjegyzem, hogy a cserét követően szintén van a kezedben egy bontott alkatrész. Arra mennyi idő a garancia?
-"Vagyis gazdaságosabb és olcsóbb az ügyfél részére a csere!"
Amennyiben ismered a kapcsoló belső felépítését, (írásodból arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismered) akkor tudnád, hogy a szétszerelése kb. 1 perc, kimérése, szemrevételezése, (belseje) kb. 4 perc, hibamegállapítás már a kimérés és szemrevételezéskor kiderül, tehát 0 perc. Kicsit túlzón számolva (egy javítható hiba megállapítás esetén) a javítás kb. 15 perc, összeszerelése kb. 1 perc.
Ti mennyit számoltok 21 perc javításért?
Ha nincs a "polcon" olyan bontott kapcsolód, akkor kiszerzi be? Ennek a költsége és ideje? Várakozása?
-"Mindig ő dönt, hogy mit szeretne a felvázolt lehetőségek közül. Új, bontott, javítási kísérlet."
Ez lenne a megoldás, de sokszor csak a csere merül fel alternatívaként. Ezt neked kell a legjobban tudnod, mert ide a fórumra sem azok jönnek kérdezni akiknek nincs a közelükben "márkaszerviz".
-"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te otthon a saját idődből játszadozol, babrálsz, javítgatsz vagy más idejével (amit fizet) és szolgáltatsz. "
Nem. A nagy baj az, hogy Te lenézed a másik tudását, nézetét, stb. (
"játszadozol, babrálsz, javítgatsz"
) és csak a magad igazságát látod a saját szemszögedből. Bár értem én, hogy neked a
javítani
szó =
játszadozni, babrálni, javítgatni
szavakkal.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a lényeg ott van az írásodban:
"Nagyban eltér a két művelet és nem mindig arról szól, hogy amit meg lehet javítani azt minden esetben javítsuk is meg."
Most én idézlek:
"Az a nagy baj, te azt nem érted, hogy más az amikor te "
egy szervizbe dolgozva megélhetési céloktól vezérelve úgy "segítesz" másoknak, hogy Neked legyen jó, vagy jobb, mint az "ügyfélnek".
Tudom, hogy most sokan nekem "esnek" a "köreidből" és megint én leszek a ......, de gondolkodj el ezen. Ez nem párbaj köztünk, csak eszme-csere a részemről.
Rajta, küzdjetek!
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25079 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:33:08 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.01 csütörtök, 13:07:33
Talán?Én úgy érzem,hogy nem kezelsz egyenlő félként.ennyi csak a probléma.miért gondolod,hogy más nem tudja miről beszélsz?
Egyellőre most még úgy hiszem,hogy csak vakerálsz.Vagy hadoválsz.Vagy fantáziálsz.Nem az a célom,hogy megsértselek.Az a célom,hogy megértselek.De eddig nem adtál konkrét infót csak mellébeszédet.
Elmondom neked,hogy vannak autók,aminek a motorvezérlőjét OBD-n keresztül lehet írni.És van amelyiknek OBD-n keresztül nem.Ezeknek az ECU-ját kikell építeni az autóból,szétcsavarozni,majd a szélvédőragasztót elkell metszeni pengével körben,amivel összevan ragasztva a burkolat.Illetve ez szigeteli a panelt,hogy ne tudjon bejutni a víz,pára,semmi.Ez egy felettéb kényes mozzanat,hogy ne sérüljön közben semmi a penelon.Aztán egy csatlakozó kábelt kell beforrasztani az megfelelő pontokra.Ezután lehet kiolvasni a vezérlő tartalmát.Ezt kell megnyitni avval a programmal,amivel lehet módosítani az sw-t.Mentés után a módosított programot feltölteni a motorvezérlőre,és kész az csiptuning,illetve a motorvezérlő szoftveres optimalizálása.A panelt szépen visszakell helyezni a házba,előtte szépen a ragasztó maradványait letakarítani,majd újból gondosan lekell tömíteni a házat,hogy ne tudjon az oxidáció kárt okozni a vezérlőben.Ezután már csak a visszaszerelés és a csatlakoztatás marad.
Ezt csak azért,hogy találkoztam már kiszerelt,szétszedett ecuval.
Amit a storydból nehéz elképzelni az csak ennyi:
TIS nélkül,gyakorlatilag rajz nélkül nekiálltál egy PCM szintű javításnak.
TIS nélkül kitaláltad,hogy az ecu melyik lábán futnak az in és outputok.
Te nem tudom mit tudsz beazonosítani is mérni a motorvezérlő elektromos panelén,amikor SMD rendszerű alkatrészek tömkelegéből készített kétoldalas nyomtatott áramkörök bonyolult hálózata.Még a kapcsolóüzemű IC-khez sincs kapcsolási rajz sehol,de még a TIS-ben sem.Ja és nem kereskedelmi-kommersz alkatrészekből van készítve,hanem egyedi autóipari alkatrészekből van ,ami nem csereszabatos a hagyományos alkatrészekkel.Még aki speciálisan ilyesmit javít,azoknak is csak a tapasztalataik vannak,rajzaik,pontos információik nekik sem.És garanciát sem vállalnak a javításra,még 20éve stapasztalattal sem.Ha nincs égés vagy zárlat vagy forrasztási hiba jele,rajz nélkül nem tudsz semmit javítani.
Az ecu kiszerelt és lecsatlakoztatott állapotban hiába kap tápot attól még minden másnak is becsatlakozva kellett volna lennie ahhoz,hogy a motorvezérlőn bármit tudj mérni,különben semmilyen szabályzás nem indul addig.A megfelelő inputok nélkül,semmilyen outputot nem kapcsol.Vészüzem.
Így számomra eddig nem kérdéses,hogy az ECU kiszerelős kimérős történeted MESE.
Egy egyszerű,vélhetően szimpla kontakthiba miatt nem szerel ki senki egy motorvezérlőt.És nem kockáztat egy esetleges sérülést a szétszedés során.És vakrepülésben tápot ad,meg méreget.
De azt mondom,hogy változtasd meg a véleményem,cáfolj rá.Írj le nyugodtan minden apró technikai részletet a műveletről.Képzeld azt,hogy "talán" feltudom fogni.Kezelj úgy,mintha a kollégád lennék!
Lehet,hogy tanulni is tudok tőled,vagy abból ahogy dolgozol.
Sokat gépeltél és ez tiszteletre méltó.
Ha láttál már PCM belső panelt akkor tudnod kell, hogy miről beszéltem. Számomra egy elektronikai egység sok mindent elmond. a becsatlakozásoknál van +táp, test, stb. az érzékelők a motorban is csak mint sok más területen termisztor, red, otikai, stb. Ezt nehéz lenne elmagyarázni, annak aki nem tudja, nem ismeri az elektronikai rendszereket. Nincs ott szó "különleges, meg "egyedi autóipari" alkatrészekről. Ez is olyan, mint a "kinai" termékek mind "ott" készül, csak más a színe. Szívesen látnálak és szívesen megmutatnék neked bármilyen elektronikai "belsőt", mérést, akár egy általad komolynak tartott készüléken. Ha nem tudod, hogy mi-micsoda és látod, hogy hogyan is csinálja más, attól még nem fogod otthoni körülmények között megismételni a látottakat. Ezek amiket írsz szerintem mindig egy "mítosz" ami terjed mint a pestis. Jaj.... ne nyúlj hozzá, mert mi lesz? Tulajdonképpen hordok én is cipőt mégsem tudom (mert nem tanultam és nem érdekel), hogy hogyan épül fel és így nem is cserélnék felsőrészt és talpat sem rajta, hiába látom, hogy hogyan csinálják.
ha megnézzük a mai technikai dolgokat látható, hogy visszatérünk az egyre egyszerűbb megoldásokhoz, csak a sokaságuk miatt tűnik "bonyolultnak". Minden egységnek megvan a maga feladata: motorvezérlés PCM, kiszolgáló és kényelmi vezérlés GEM, riasztó és központizár vez., stb. Ezeket az egységeket egy tápról egy egységbe (autó) építik és hangolják össze.
Úgy gondolom, hogy mindenkinek a maga területén végzett tudása, tapasztalata az, ami magabiztossá teszi. Külső szemlélőnek ez lehet volyan, hogy juj......ez már valami.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25080 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:42:15 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 14:13:11
Látom nagyon rá érsz.
El sem olvasom amit írsz, mert az megint a te érdekes és nem életszerű látásmódod tükrözheti.
A jövőben ha megkérhetlek rá, akkor felesleges ennyit fáradnod vagy ha mindenkiképen vágyat érzel rá mindent kiforgatni a saját függönyöd mögül nézve, akkor privát üzenetben küld el saját magadnak és akkor megnyitva a kapott üzenetet végre azt olvashatod, amit látni akarsz, majd meg is dicsérheted a küldőt.
De hidd el, itt -ahogy kiderült és ezért nem csak az én meglátásom- valahogy senki nem kíváncsi a nagymenő szövegelésre, vetítésre.
Megemlíteném alf többször elhangzott kérdését, amire azóta sem tudtál normális és valószínűsíthetően igaz választ adni. Szóval erre kellett volna hiteles választ adnod és nem a másik írásait elemezgetnek, hogy SZERINTED mit nem írt éppen jól....bár rajtad kívül értik.
De szerintem már azon se törd magad, mert már rég elveszett a hitelességed.
További szép napot. BÚÉK!
Olvasod azt Te!
Neked is B.U.É.K!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25081 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:43:52 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:33:08
Sokat gépeltél és ez tiszteletre méltó.
Ha láttál már PCM belső panelt akkor tudnod kell, hogy miről beszéltem. Számomra egy elektronikai egység sok mindent elmond. a becsatlakozásoknál van +táp, test, stb. az érzékelők a motorban is csak mint sok más területen termisztor, red, otikai, stb. Ezt nehéz lenne elmagyarázni, annak aki nem tudja, nem ismeri az elektronikai rendszereket. Nincs ott szó "különleges, meg "egyedi autóipari" alkatrészekről. Ez is olyan, mint a "kinai" termékek mind "ott" készül, csak más a színe. Szívesen látnálak és szívesen megmutatnék neked bármilyen elektronikai "belsőt", mérést, akár egy általad komolynak tartott készüléken. Ha nem tudod, hogy mi-micsoda és látod, hogy hogyan is csinálja más, attól még nem fogod otthoni körülmények között megismételni a látottakat. Ezek amiket írsz szerintem mindig egy "mítosz" ami terjed mint a pestis. Jaj.... ne nyúlj hozzá, mert mi lesz? Tulajdonképpen hordok én is cipőt mégsem tudom (mert nem tanultam és nem érdekel), hogy hogyan épül fel és így nem is cserélnék felsőrészt és talpat sem rajta, hiába látom, hogy hogyan csinálják.
ha megnézzük a mai technikai dolgokat látható, hogy visszatérünk az egyre egyszerűbb megoldásokhoz, csak a sokaságuk miatt tűnik "bonyolultnak". Minden egységnek megvan a maga feladata: motorvezérlés PCM, kiszolgáló és kényelmi vezérlés GEM, riasztó és központizár vez., stb. Ezeket az egységeket egy tápról egy egységbe (autó) építik és hangolják össze.
Úgy gondolom, hogy mindenkinek a maga területén végzett tudása, tapasztalata az, ami magabiztossá teszi. Külső szemlélőnek ez lehet volyan, hogy juj......ez már valami.
ez továbbra is vaker,mellébeszéd.Nem vagyok külső szemlélő.
Írd le,hogyan és hol tápolsz meg,és mit és hogyan mérsz egy szétbontott ecun,úgy,hogy nem mennek be az inputok a jeladóktól!!!!!!
Amíg ez a fetétel nincs meg addig az ecu vészüzemben van!!!!!!!!!!!!!!!Nem tudsz semmilyen kimeneten mérni,amíg nincsen meg az összes bemeneti jel.Addig nem fut a vezérlő programja,amíg a kezedben van egy szál táppal!
Hogyan mérted ki és mit mértél,amiből számodra egyértelműen kiderült,hogy a motorvezérlőd jó?
A cipős hasonlat hűen tükrözi a PCM bonyolultságát.Nagy mágust tisztelhetünk benned.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25082 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:52:37 »
És még BUNYEK hozzászólását nem olvastuk.Akkor lesz itt hadd el hadd.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25083 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 14:57:52 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.01 csütörtök, 14:43:52
ez továbbra is vaker,mellébeszéd.Nem vagyok külső szemlélő.
Írd le,hogyan és hol tápolsz meg,és mit és hogyan mérsz egy szétbontott ecun,úgy,hogy nem mennek be az inputok a jeladóktól!!!!!!
Amíg ez a fetétel nincs meg addig az ecu vészüzemben van!!!!!!!!!!!!!!!Nem tudsz semmilyen kimeneten mérni,amíg nincsen meg az összes bemeneti jel.Addig nem fut a vezérlő programja,amíg a kezedben van egy szál táppal!
Hogyan mérted ki és mit mértél,amiből számodra egyértelműen kiderült,hogy a motorvezérlőd jó?
A cipős hasonlat hűen tükrözi a PCM bonyolultságát.Nagy mágust tisztelhetünk benned.
Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.
Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.
Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.
Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25084 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:01:25 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:42:15
Olvasod azt Te!
Neked is B.U.É.K!
Hidd el...1-2 sor és azonnal kiderül, hogy melléduma.....az meg nem érdekel.
Te most úgy osztod itt az észt (mert szerinted neked van) , hogy nem ismersz senkit..... TE nézel hülyének itt mindenkit és azt gondolod, hogy valami komoly szöveggel elvakítod itt az embereket. Tanítod itt, hogy mi az a langyos víz.....
Egyenlőre te mész rossz irányba az autópályán és nem a többiek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25085 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:04:26 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 15:01:25
Hidd el...1-2 sor és azonnal kiderül, hogy melléduma.....az meg nem érdekel.
Te most úgy osztod itt az észt (mert szerinted neked van) , hogy nem ismersz senkit..... TE nézel hülyének itt mindenkit és azt gondolod, hogy valami komoly szöveggel elvakítod itt az embereket. Tanítod itt, hogy mi az a langyos víz.....
Egyenlőre te mész rossz irányba az autópályán és nem a többiek.
Azért lehet, hogy személyesen nem ismerek senkit, de sokakat "megismertem"
Mi az a langyos víz?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25086 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:05:31 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:57:52
Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.
Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.
Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.
Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.
Azért vaker ez, mert kérdezve lett, hogy TIS-t használtál-e..... Ha jól emlékszem nem adtál igen választ, tehát melyik láb mi és hova és főleg ECU-n belül "ellenőriztem a megfelelő pontokon" szöveg óriási mese.
Vagy ha te ezt fejből tudod, akkor te minden tisztelet a tied! De hidd el, hogy akik tervezték még ők sem tudják fejből.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25087 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:07:19 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 15:04:26
Azért lehet, hogy személyesen nem ismerek senkit, de sokakat "megismertem"
Mi az a langyos víz?
Mit/kit ismertél te meg?
Óriási hiba pár mondat alapján megismertnek mondani több embert! Ez megint a vaker része.....
Mi a langyos víz?
Na ez az, még azt sem tudod. Ne hideg és nem meleg.
Ezt próbálod nekünk beadni, hogy te találtad fel!
6 évig csöndben voltál..... nem lehetne ezt a jól bevált szokást újra feleleveníteni?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25088 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:08:00 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 15:05:31
Azért vaker ez, mert kérdezve lett, hogy TIS-t használtál-e..... Ha jól emlékszem nem adtál igen választ, tehát melyik láb mi és hova és főleg ECU-n belül "ellenőriztem a megfelelő pontokon" szöveg óriási mese.
Vagy ha te ezt fejből tudod, akkor te minden tisztelet a tied! De hidd el, hogy akik tervezték még ők sem tudják fejből.....
Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)
Olvass vissza ezt már rég leírtam.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25089 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:09:25 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 15:07:19
Mit/kit ismertél te meg?
Óriási hiba pár mondat alapján megismertnek mondani több embert! Ez megint a vaker része.....
Mi a langyos víz?
Na ez az, még azt sem tudod. Ne hideg és nem meleg.
Ezt próbálod nekünk beadni, hogy te találtad fel!
6 évig csöndben voltál..... nem lehetne ezt a jól bevált szokást újra feleleveníteni?
Ha én találtam fel akkor adót is fogok utána szedni.
Megvan a 200.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25090 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:09:45 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 15:08:00
Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)
Olvass vissza ezt már rég leírtam.
Konkrét hihető választ semmire nem adtál még.
Szövegértelmezés..... neked ez a kedvenc szöveged! Lehet mi már felnőttünk és nem értünk minden mesét?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25091 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:14:29 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 14:57:52
Ha nem vagy külső szemlélő akkor tudnod kell. Ha pedig nem tudod akkor az vagy.
Szerinted ha egy PCM egységre rá kötöd a tápot akkor vészüzemben megy? És mit csinál? felmelegszik, felrobban, kihűl, fütyül, beszél, ha igen akkor milyen nyelven.
Kimértem a signal jelet, erre rákötöttem egy terhelést és a megfelelő pontokon ellenőriztem méréssel amit kell. Azért örülök annak, hogy már nem egy bonthatatlan "fekete 'mumus' doboz" lett számodra, mert az írásaid ugyan folyamatosan fikáznak engem, de akik majd olvassák és legfőképpen meg is értik azok látni fogják, hogy a "kinyithatatlan doboz" ismeretéből az én fikázásomra felhívva a figyelmet eljutottál lassan oda, hogy már tanultál. Érdemes volt felkelned.
Új év és sok tudás az első nap eredménye részedre.
Látom Petike86-ot módszeresen külditek a pics@ba.
Nem fogod Te ezt érteni, inkább legyen ez vaker.
Egy baj van az elméleteddel.Lekezelően állsz az emberhez!
Aki Torque val diagol,az pancser.Aki tudja mi az a Vészüzem,az azt is tudja,hogy semmilyen szabályzási folyamat nem fut az ECUban!
Amit mértél-ha valóban így történt,azzal te semmilyen következtetést nem tudsz levonni az ECU HELYES MŰKÖDÉSÉRŐL!
Továbbá aki így kezd neki,az ne állítsa magáról hogy tudja ,hogy mit csinál egy PCM:
"Lehet olyan, hogy a hőmérséklet jeladó úgy megy tönkre, hogy hol jó, hol nem?
Hol érdemes keresni a szakadást (kontakthibát), hol a legjellemzőbb?"
Ezek után egy héttel úgy térsz vissza,hogy te már mindent tudsz a PCM működéséről,felépítéséről,alkatrészeiről,és javításáról,illetve eltudod dönteni mi a helyes és mi a helytelen működési mód!HANGSÚLYOZOM,HOGY VÉSZÜZEMBEN LÉVŐ ECURÓL BESZÉLÜNK!
Mindez mellett egy forintot nem igénylő kontakthiba volt a hiba megoldása-amit GSR azonnal megállapított vakon.Elég lett volna ennyit is leírni,hogy megtaláltad a hibát a csatlakozóban,még ennyivel is nagyot nőttél volna a szemünkben,nem kellett volna meséket szövögetni az ecuról és a farkasról.
Összességében én örülök,hogy sikeresen abszolváltad a hibád megoldását.
Remélem,hogy sokaknak tudsz majd önzetlenül segíteni a felhalmozott tudásoddal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25092 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:30:30 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.01 csütörtök, 15:14:29
Egy baj van az elméleteddel.Lekezelően állsz az emberhez!
Aki Torque val diagol,az pancser.Aki tudja mi az a Vészüzem,az azt is tudja,hogy semmilyen szabályzási folyamat nem fut az ECUban!
Amit mértél-ha valóban így történt,azzal te semmilyen következtetést nem tudsz levonni az ECU HELYES MŰKÖDÉSÉRŐL!
Továbbá aki így kezd neki,az ne állítsa magáról hogy tudja ,hogy mit csinál egy PCM:
"Lehet olyan, hogy a hőmérséklet jeladó úgy megy tönkre, hogy hol jó, hol nem?
Hol érdemes keresni a szakadást (kontakthibát), hol a legjellemzőbb?"
Ezek után egy héttel úgy térsz vissza,hogy te már mindent tudsz a PCM működéséről,felépítéséről,alkatrészeiről,és javításáról,illetve eltudod dönteni mi a helyes és mi a helytelen működési mód!HANGSÚLYOZOM,HOGY VÉSZÜZEMBEN LÉVŐ ECURÓL BESZÉLÜNK!
Mindez mellett egy forintot nem igénylő kontakthiba volt a hiba megoldása-amit GSR azonnal megállapított vakon.Elég lett volna ennyit is leírni,hogy megtaláltad a hibát a csatlakozóban,még ennyivel is nagyot nőttél volna a szemünkben,nem kellett volna meséket szövögetni az ecuról és a farkasról.
Összességében én örülök,hogy sikeresen abszolváltad a hibád megoldását.
Remélem,hogy sokaknak tudsz majd önzetlenül segíteni a felhalmozott tudásoddal.
Erre egy vicces filmjelent illik
amikor az "Avengers" című filmben megkérdezik,hogy mióta ért valami atomfizikai cucchoz(régen láttam,nem rémlik pontosan) és rávágja,hogy "Tegnap óta"
Lehet emberünk is ilyen képességekkel van megáldva
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25093 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:33:31 »
Idézetet írta: kowikamil - 2015.01.01 csütörtök, 15:08:00
Ezért kéne levenni a "koronát" és inkább olvasni. (persze ez sem megy mindenkinek, hát még a szövegértés, vagy értelmezés)
Olvass vissza ezt már rég leírtam.
csak pár kérdésre kellett volna egyszerűen válaszolnod.
Használtad a TIS-t? --erre talán válaszoltál,hogy nem,nincs.Akkor mi alapján javítottál?Rajz,leírás,bármi?
Tudod,hogy mi az a Vészüzem?Amikor a motorvezérlő vészüzemben üzemel?
Tudod,hogy mi a feltétele a vészüzemnek?
Tudod,hogy az ecu vészüzemben milyen értékekkel veszi figyelembe az összes jeladót?
Te aki azt sem tudtad,hogy hány db hőmérsékletérzékelő van az autódba és hol,hirtelen karikacsapásra fejből javítod a PCM-et TIS nélkül.
Ismered a netet,akár meg is mondhatnád nekünk,hogy mi is a TIS! És mi van benne?És miben tud neked segíteni?
Amíg ez kínai neked,addig ugyan úgy kezeled a pcm-et mint egy kínai televíziót.
Legyünk annyira korrektek egymáshoz,hogy pontosan válaszolunk a másik kérdéseire!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 15:39:35 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25094 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:38:15 »
Idézetet írta: Jalkin - 2015.01.01 csütörtök, 15:30:30
Erre egy vicces filmjelent illik
amikor az "Avengers" című filmben megkérdezik,hogy mióta ért valami atomfizikai cucchoz(régen láttam,nem rémlik pontosan) és rávágja,hogy "Tegnap óta"
Lehet emberünk is ilyen képességekkel van megáldva
én nem hiszek az ilyesmiben.manapság sok önjelölt autodidakta kerül ki a net bugyraiból.
Más hosszantartó tanulmányok után és évek tapaszatlatai után sem állít ilyet magáról.Nézzük csak meg Viket,aki több éve a ford év legjobb szerelője,és óriási diagnosztikai kopnya.Még ő sem állítana ilyesmit,sőt innen tanult,és nemegyszer hangsúlyozta is ezt.Lehet,hogy nem elektrotechnikai szakember,de egy kontakthibát nem az ecu vezérléseben keresne....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25095 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 15:40:32 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.01 csütörtök, 15:38:15
én nem hiszek az ilyesmiben.manapság sok önjelölt autodidakta kerül ki a net bugyraiból.
Más hosszantartó tanulmányok után és évek tapaszatlatai után sem állít ilyet magáról.Nézzük csak meg Viket,aki több éve a ford év legjobb szerelője,és óriási diagnosztikai kopnya.Még ő sem állítana ilyesmit,sőt innen tanult,és nemegyszer hangsúlyozta is ezt.Lehet,hogy nem elektrotechnikai szakember,de egy kontakthibát nem az ecu vezérléseben keresne....
Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.01 csütörtök, 15:42:10 írta Jalkin
»
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25096 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 16:08:19 »
Idézetet írta: Jalkin - 2015.01.01 csütörtök, 15:40:32
Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit
Írd vissza a neved, mert így bhuzis! Ha szándékosan, akkor nem szóltam.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25097 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 16:10:31 »
Idézetet írta: Jalkin - 2015.01.01 csütörtök, 15:40:32
Alf,elég régóta vagy a fórumon,te is tudod,hogy mindig voltak/vannak/lesznek megmondóemberek,akik mindenkinél mindent jobban tudnak a többit meg lenézik. Az ilyen "1hétalatténlettemajani" embereknek meg kell simogatni a fejét,megdicsérni,hogy ügyes-okos,majd egy laza mozdulattal továbbgörgetni a kommentjeit
Engem is megmondónak tituláltál, mielőtt lebuktattalak.
De jogos, mert megmondtam, hogy ki vagy.
Azért én eltekintek a fejsimogatástól....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Jalkin
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25098 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 16:29:29 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.01 csütörtök, 16:10:31
Engem is megmondónak tituláltál, mielőtt lebuktattalak.
De jogos, mert megmondtam, hogy ki vagy.
Azért én eltekintek a fejsimogatástól....
oké,de te nem az egyhétalatténlettemajani vagy... Te már az elején osztottad az észt
Idézetet írta: Styleair - 2015.01.01 csütörtök, 16:08:19
Írd vissza a neved, mert így bhuzis! Ha szándékosan, akkor nem szóltam.
Miért bhuzis a Jalkin?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25099 Dátum:
2015.01.01 csütörtök, 16:31:29 »
Idézetet írta: Jalkin - 2015.01.01 csütörtök, 16:29:29
oké,de te nem az egyhétalatténlettemajani vagy... Te már az elején osztottad az észt
Miért bhuzis a Jalkin?
Mert mindig Nyalkin-nak olvassa.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
495
496
497
498
499
500
501
[
502
]
503
504
505
506
507
508
509
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ