Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 15:00:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 500 501 502 503 504 505 506 [507] 508 509 510 511 512 513 514 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11171240 alkalommal)
0 Felhasználó és 123 vendég van a témában
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25300 Dátum: 2015.01.07 szerda, 18:13:46 »

Azt nem a generátor kapcsolja. Lehet,hogy az izzítógyertyák haltak be a kieg. fűtésben. A motor hangja csak azért változott, mert a kieg fűtés bekapcsolásával kicsit nagyobb terhelést kapott a generátor.
A gyertyák jók azokat már ellenőriztem! Úgy tudtam hogy a generátortól kap valami jelet!
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.07 szerda, 18:17:41 írta attila82 » Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #25301 Dátum: 2015.01.07 szerda, 18:19:35 »

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a fűtés konzol izzócserével kapcsolatban? Az érdekelne, hogy lehet szétszedni... vagy ehhez az egész középkonzolt szét kell szedni?
Sima "tekergetős" verzióm van.

Előre is köszi!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #25302 Dátum: 2015.01.07 szerda, 19:11:05 »

Nem feltétlen kell lököst cserélnie. Lehet, hogy csak simán szeretne egy ködlámpát és kész. Azt nem írta, hogy trapéz ködlámpát akar beépíteni. Az lényegesen olcsóbbá teszi a dolgot.
eljen Így igaz hehe ,kapott egy átlag irányt,és úgy is eldönti(vagy a pénztárcája)mit valósít meg.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #25303 Dátum: 2015.01.07 szerda, 19:16:32 »

eljen Így igaz hehe ,kapott egy átlag irányt,és úgy is eldönti(vagy a pénztárcája)mit valósít meg.

Köszi az infokat vagyokabajnok!
Ahogy Lacika71 írta csak egy sima karika körlámpa beépítésre gondoltam, nem tudom ki van-e építve gyárilag például a kábelezés vagy azt is meg kell csinálni.
A tempomat 30k körül kijön az jól hangzik.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #25304 Dátum: 2015.01.07 szerda, 19:28:42 »

Köszi az infokat vagyokabajnok!
Ahogy Lacika71 írta csak egy sima karika körlámpa beépítésre gondoltam, nem tudom ki van-e építve gyárilag például a kábelezés vagy azt is meg kell csinálni.
A tempomat 30k körül kijön az jól hangzik.
Elméletileg elég sok minden gyárilag benn figyel a vasban,de azért utána kel nézni.A tempomat beépítéshez van segítség(FAQ-ban van sok okosság):
http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #25305 Dátum: 2015.01.07 szerda, 23:18:29 »

A gyertyák jók azokat már ellenőriztem! Úgy tudtam hogy a generátortól kap valami jelet!

Milyen jelet kapna a generátortól? A PCM-től kapja a jelet. Ha gyárilag beépített, akkor 5 °C-on vagy az alatt illetve a hengerfej kb 70°C-os hőmérséklete alatt kapcsolja be. Ha utólagos, akkor passz, de az tuti, hogy a generátorhoz semmi köze.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25306 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 07:47:20 »

Milyen jelet kapna a generátortól? A PCM-től kapja a jelet. Ha gyárilag beépített, akkor 5 °C-on vagy az alatt illetve a hengerfej kb 70°C-os hőmérséklete alatt kapcsolja be. Ha utólagos, akkor passz, de az tuti, hogy a generátorhoz semmi köze.

Dehogynem. Onnan kapja a villanyt. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #25307 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:11:54 »

Dehogynem. Onnan kapja a villanyt. Smiley

AndyA

mondjuk csak a rend kedvéért, a generátor az akkumulátornak ad áramot.
Naplózva
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25308 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:13:47 »

Dehogynem. Onnan kapja a villanyt. Smiley

AndyA
Akkor csak jól tudtam! Tehát még egyszer - ha a generátor nem kapcsolja a kieg fűtést akkor a reléhez megy áram? Mert nekem a relé aljzatban két lábon is van áram ha jár a motor, viszont még sem megy a kieg fűtés szerintem! Mert eddig ha lehúztam a relét az aljzatról vagy éppen visszadugtam mindig változott a motor hangja. A vízhöfok is nehezebben kúszik felfelé!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25309 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:14:36 »

mondjuk csak a rend kedvéért, a generátor az akkumulátornak ad áramot.

Nem akartam én beírni, hogy akkor az akku csak nehezéknek van-e.....  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25310 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:17:12 »

Akkor csak jól tudtam! Tehát még egyszer - ha a generátor nem kapcsolja a kieg fűtést akkor a reléhez megy áram? Mert nekem a relé aljzatban két lábon is van áram ha jár a motor, viszont még sem megy a kieg fűtés szerintem! Mert eddig ha lehúztam a relét az aljzatról vagy éppen visszadugtam mindig változott a motor hangja. A vízhöfok is nehezebben kúszik felfelé!

Feszültség van 2 érintkezőnél.

1. Gyújtásra érkező + 12V
2. Akku + 12V, amit kapcsol a gyertyákra.

Nincs ezzel baj.
A PCM negatív vezérléssel kapcsolja a relét (nem a generátor). Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25311 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:21:10 »

mondjuk csak a rend kedvéért, a generátor az akkumulátornak ad áramot.

Most magyarázd meg...! Minden villany az autóban alapvetően a generátorból jön. Akkor is, ha közvetlenül, és akkor is, ha az akksiban tárolod előtte egy ideig. Ezen vitatkozhatunk, de szerintem felesleges.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25312 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:23:43 »

Most magyarázd meg...! Minden villany az autóban alapvetően a generátorból jön. Akkor is, ha közvetlenül, és akkor is, ha az akksiban tárolod előtte egy ideig. Ezen vitatkozhatunk, de szerintem felesleges.

AndyA

Én akksiról indítok....nem a generátorról.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25313 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:24:27 »

Akkor csak jól tudtam! Tehát még egyszer - ha a generátor nem kapcsolja a kieg fűtést akkor a reléhez megy áram? Mert nekem a relé aljzatban két lábon is van áram ha jár a motor, viszont még sem megy a kieg fűtés szerintem! Mert eddig ha lehúztam a relét az aljzatról vagy éppen visszadugtam mindig változott a motor hangja. A vízhöfok is nehezebben kúszik felfelé!

A generátor nem kapcsol semmilyen fűtést.

Azt nézd meg, hogy ugyanott akkor is van-e áram a relé lábain, ha már üzemmeleg a motor, és a kieg.fűtésnek már rég le kellett kapcsolnia. Ha olyankor már nincs, akkor maga a fűtésvezérlés működni tűnik.

Akkor a reléket kell megnézni, hogy amit kapcsolnak, az kapcsolódik-e, egyrészt feszmérővel, másrészt lakatfogós árammérővel, hogy folyik-e elég áram. Ha a kapcsolt fesz megjelenik, de nem folyik elég áram, akkor meg csak a gyertyák lehetnek rosszak, ha kapnak villanyt, de mégsem akarják az igazat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25314 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:25:17 »

Én akksiról indítok....nem a generátorról.  eplus2

"...akkor is, ha az akksiban tárolod előtte egy ideig."

Egyéb kérdés?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25315 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:27:04 »

A generátor nem kapcsol semmilyen fűtést.

Azt nézd meg, hogy ugyanott akkor is van-e áram a relé lábain, ha már üzemmeleg a motor, és a kieg.fűtésnek már rég le kellett kapcsolnia. Ha olyankor már nincs, akkor maga a fűtésvezérlés működni tűnik.

Akkor a reléket kell megnézni, hogy amit kapcsolnak, az kapcsolódik-e, egyrészt feszmérővel, másrészt lakatfogós árammérővel, hogy folyik-e elég áram. Ha a kapcsolt fesz megjelenik, de nem folyik elég áram, akkor meg csak a gyertyák lehetnek rosszak, ha kapnak villanyt, de mégsem akarják az igazat.

AndyA


+ 12 V tápfeszültség mindig lesz a reléknél gyújtáson/járó motornál.
A relé (-) PCM-től érkező vezérlő szálát kell-ene ellenőrizni, hogy a PCM kapcsol-e rá negatívot. Nem szokott baj lenni vele,
Ha valamiért nem működteti a PCM a kiegfűtést, akkor valamilyen feltétel nem teljesül számára.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25316 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:29:06 »

"...akkor is, ha az akksiban tárolod előtte egy ideig."

Egyéb kérdés?

AndyA

A generátort az akksiban tárolom egy ideig?  wilting
Ne akasszál hasba.....   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25317 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 08:51:51 »

A generátort az akksiban tárolom egy ideig?  wilting
Ne akasszál hasba.....   eplus2

Ki beszélt a generátorról? A saját kiemelésed sem ismered fel? Lapozz vissza, ott van vastaggal szedve, te csináltad.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25318 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 09:02:57 »

Köszönöm a válaszokat!  worship
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25319 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 09:36:24 »

A generátort az akksiban tárolom egy ideig?  wilting
Ne akasszál hasba.....   eplus2
SzőrszálhasogatóTibi.MindenbebelekötőTibi.MindentkiforgatóTibi.
Ergo UnatkozóTibi. vigyor3

Tudod.Csináld bal kézzel. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25320 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 10:10:48 »

SzőrszálhasogatóTibi.MindenbebelekötőTibi.MindentkiforgatóTibi.


Szóval nem borotválod? És Tipcsi még kis forgatja neked? Fújjj a perverz ízléseteket...  eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25321 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 10:56:21 »

Szóval nem borotválod? És Tipcsi még kis forgatja neked? Fújjj a perverz ízléseteket...  eplus2 hehe

Sicc innen az OFF-ba. Vagy a Humorba, ha úgy gondoljátok. falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25322 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 11:42:20 »

Feszültség van 2 érintkezőnél.

1. Gyújtásra érkező + 12V
2. Akku + 12V, amit kapcsol a gyertyákra.

Nincs ezzel baj.
A PCM negatív vezérléssel kapcsolja a relét (nem a generátor). Ennyi.
De akkor üzemmeleg motornál már csak egy érintkezőben kell áramnak lenni?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25323 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 11:53:10 »

De akkor üzemmeleg motornál már csak egy érintkezőben kell áramnak lenni?


Olvasd el még egyszer.  Smiley
(Áram csak zárt áramkörökben van/folyik.)
Feszültség van gyújtáson vagy járó motornál 2 db érintkezőnél a relén.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.08 csütörtök, 12:10:04 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25324 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 12:28:19 »


Olvasd el még egyszer.  Smiley
(Áram csak zárt áramkörökben van/folyik.)
Feszültség van gyújtáson vagy járó motornál 2 db érintkezőnél a relén.
Én értettem amit írtál,de AndyA meg azt írta,hogy üzemmeleg motornál már nincs ott áram,mert a vezérlés lekapcsolja! Megnéztem és üzemmeleg motornál is van két lábon is áram!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25325 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 12:35:43 »

Én értettem amit írtál,de AndyA meg azt írta,hogy üzemmeleg motornál már nincs ott áram,mert a vezérlés lekapcsolja! Megnéztem és üzemmeleg motornál is van két lábon is áram!

De neki is írtam, hogy miként alakul ez a feszültség dolog.
Feszültséget mértél, de ahogy korábban mondtam két lábon mindig van. (Ha a biztosíték rendben és a gyújtás áramköri relé behúz.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25326 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 12:51:15 »

Én értettem amit írtál,de AndyA meg azt írta,hogy üzemmeleg motornál már nincs ott áram,mert a vezérlés lekapcsolja! Megnéztem és üzemmeleg motornál is van két lábon is áram!

Nem egészen ezt mondtam. Azt mondtam, hogy nézd meg, hogy amit kapcsol a relé, az ott van-e, ill. ha meleg a motor, akkor már nem kell ott lennie. Mivel a Mondeon kb. minden úgy kapcsol, hogy a +12V van ott, és a testet kapcsolja, aminek kapcsolnia kell, a 12V-ot mindig meg fogod találni, amikor a gyújtás rajta van.

A lakatfogós árammérés egyszerű és gyors választ tud adni a kérdéseidre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25327 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 14:56:21 »

Na megnéztem aknán van a gyertyáknál áram(hideg motornál),ha széthúzom a relét akkor nincsen!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25328 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 15:38:47 »

Ez jó lehet a kieg fűtéshez? http://alfaalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/gyujtasizzitas/kategoria/izzitogyertya/marka/75/tipus/8264/
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #25329 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 16:09:53 »

Én úgy emlékszem,hogy László mondta még régebben ,hogy ebből ami bele kell izzító gyertya van 2 féle.És jobb kivenni és elvinni mintának.A hosszában van különbség ha emlékem nem csal.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25330 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 17:18:40 »

Na megnéztem aknán van a gyertyáknál áram(hideg motornál),ha széthúzom a relét akkor nincsen!

Feszültség.

Most mérj áramot is lakatfogóval, hogy valóban fel is veszi-e a villanyt a gyertya!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25331 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 17:23:02 »

Feszültség.

Most mérj áramot is lakatfogóval, hogy valóban fel is veszi-e a villanyt a gyertya!

AndyA
Olyanom nincs,de akkor kiszedem a gyetyákat és leellenőrzöm!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25332 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 18:51:09 »

Olyanom nincs,de akkor kiszedem a gyetyákat és leellenőrzöm!

Kocogj le HZsolt92-höz Szoboszlóra, neki biztosan van. Smiley

Vagy vegyél egyet, nem olyan drága:

http://eud.dx.com/product/auto-range-digital-clamp-multimeter-844009637

Két hét alatt megjön Hollandiából.

De "lakatfogó" néven elkezded keresni, 4000 Ft körül már kapsz otthon is. Arra elég lesz még ezeknek is a pontossága, hogy a 20-25A-t a majdnem nullától meg tudd vele különböztetni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25333 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:04:03 »

Kocogj le HZsolt92-höz Szoboszlóra, neki biztosan van. Smiley

Vagy vegyél egyet, nem olyan drága:

http://eud.dx.com/product/auto-range-digital-clamp-multimeter-844009637

Két hét alatt megjön Hollandiából.

De "lakatfogó" néven elkezded keresni, 4000 Ft körül már kapsz otthon is. Arra elég lesz még ezeknek is a pontossága, hogy a 20-25A-t a majdnem nullától meg tudd vele különböztetni. Smiley

AndyA


Ez valóban nem drága. Viszont feleslegesen megvenni drága!
Ezzel az a probléma (és azért ilyen olcsó), hogy váltakozó áramú lakatfogó.
Az autóban pedig egyenfeszültség van, tehát egyenáram is folyik.
Azaz egyenáramú lakatfogó szükséges a méréshez, ami pedig nem olcsó....főleg amelyik több száz amperes méréshatárral rendelkezik.

Egy példa:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=409233
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.08 csütörtök, 19:06:34 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25334 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:05:11 »

Kocogj le HZsolt92-höz Szoboszlóra, neki biztosan van. Smiley

neki sincs Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #25335 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:14:46 »

A gyertyákat kiszedni ingyen van!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25336 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:33:34 »

Ez valóban nem drága. Viszont feleslegesen megvenni drága!
Ezzel az a probléma (és azért ilyen olcsó), hogy váltakozó áramú lakatfogó.
Az autóban pedig egyenfeszültség van, tehát egyenáram is folyik.
Azaz egyenáramú lakatfogó szükséges a méréshez, ami pedig nem olcsó....főleg amelyik több száz amperes méréshatárral rendelkezik.

Egy példa:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=409233

Na jó, drágább, de azért nem kell mindjárt extremitásokba esni:

http://eud.dx.com/product/uni-t-ut210e-100a-1-8-lcd-mini-clamp-multimeter-red-black-grey-2-x-aaa-844359838

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25337 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:36:08 »

Na jó, drágább, de azért nem kell mindjárt extremitásokba esni:

http://eud.dx.com/product/uni-t-ut210e-100a-1-8-lcd-mini-clamp-multimeter-red-black-grey-2-x-aaa-844359838

AndyA


Az írásban nem csak készülék ármeghatározásával volt a probléma.
Bízzuk ezt inkább arra, aki tudja, hogy mit mivel és hogyan kell.  Cool

Nyilván a kisebb tudású olcsóbb.
De ha már vesz valaki, akkor olyat érdemes amivel töltőáramot (mondjuk 100A elvileg éppen elég) és esetleg önindító áramfelvétel is lehet mérni.

Nekem van egy 65A-ig és egy 650A-ig, szkópra köthető. Mert az a valós, a digit kijelző nem mindig elég.....mert ott csak a folyamatos áramfelvételt látod.
A pillanatnyi szakadásokat, csúcsokat nem látod....mert az emberi szem nem látja digit kijelzőn. Csak szkópon.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.08 csütörtök, 19:41:30 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25338 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:54:33 »


Az írásban nem csak készülék ármeghatározásával volt a probléma.
Bízzuk ezt inkább arra, aki tudja, hogy mit mivel és hogyan kell.  Cool

Nyilván a kisebb tudású olcsóbb.
De ha már vesz valaki, akkor olyat érdemes amivel töltőáramot (mondjuk 100A elvileg éppen elég) és esetleg önindító áramfelvétel is lehet mérni.

Nekem van egy 65A-ig és egy 650A-ig, szkópra köthető. Mert az a valós, a digit kijelző nem mindig elég.....mert ott csak a folyamatos áramfelvételt látod.
A pillanatnyi szakadásokat, csúcsokat nem látod....mert az emberi szem nem látja digit kijelzőn. Csak szkópon.

Mindennél lehet jobbat és/vagy drágábbat, csak kérdés, kell-e és hogy megéri-e. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #25339 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 20:07:26 »

Mindennél lehet jobbat és/vagy drágábbat, csak kérdés, kell-e és hogy megéri-e. Smiley

AndyA
Kell, mindenki vásároljon drága dolgokat, amiket aztán vaterán töredékáron megveszek, mert használni meg nem képes Cheesy
Naplózva
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #25340 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 20:41:32 »

http://netker8.eu/holdpeak_870n_lakatfogo_lakatfogo
Ez nem drága,és 1000 A is tud,de sok minden mást is.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25341 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 20:48:30 »

http://netker8.eu/holdpeak_870n_lakatfogo_lakatfogo
Ez nem drága,és 1000 A is tud,de sok minden mást is.

Ez relatív. Nekem elég volt a 35 dolláros is, hogy megmérjek egy DC áramot vele. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25342 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 22:00:50 »

Én meg vettem egy magyar(hitekás) ELKON S304-et 5000ft-ért és azt használom... eplus2  A legjobb!!!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25343 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 22:08:49 »

Én meg vettem egy magyar(hitekás) ELKON S304-et 5000ft-ért és azt használom... eplus2  A legjobb!!!!

Legjobb, csak zsebben nem fér el.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szergej1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


« Új hozzászólás #25344 Dátum: 2015.01.09 péntek, 00:47:15 »

Itt érdemes izzítógyertyát venni:

http://agitrade.hu/



Naplózva

Ford Mondeo MKIII TDCi 2.0 130Le MMT6 2003.03 5 ajtós
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25345 Dátum: 2015.01.09 péntek, 07:32:42 »

Legjobb, csak zsebben nem fér el.  vigyor3

zsebedben mit akarsz mérni?  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25346 Dátum: 2015.01.09 péntek, 07:34:18 »

zsebedben mit akarsz mérni?  eplus2
répaáramot. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25347 Dátum: 2015.01.09 péntek, 07:39:11 »

zsebedben mit akarsz mérni?  eplus2

Amikor tele van a tököm, biztos nagy benne a feszültség!  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25348 Dátum: 2015.01.09 péntek, 07:52:44 »

Amikor tele van a tököm, biztos nagy benne a feszültség!  Cheesy

Oda egy kis fázisceruza is elég lenne.... eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25349 Dátum: 2015.01.09 péntek, 07:56:35 »

Oda egy kis fázisceruza is elég lenne.... eplus2

Hopp!
Az ugye meg van, hogy a fázis ceruza sokkal nagyobb feszültséggel "működik", mint az Elkon 304.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 500 501 502 503 504 505 506 [507] 508 509 510 511 512 513 514 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.