Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:34:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 504 505 506 507 508 509 510 [511] 512 513 514 515 516 517 518 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11167879 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
Mondeo v6
Vendég
« Új hozzászólás #25500 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:16:56 »

Üdv!
Utastéri biztosítéktábla alulról fényképezve.
http://kepfeltoltes.hu/150113/WP_003165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tudja valaki ,hogy ez milyen reléknek a helye?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #25501 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:17:51 »

Üdv!
Utastéri biztosítéktábla alulról fényképezve.
http://kepfeltoltes.hu/150113/WP_003165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tudja valaki ,hogy ez milyen reléknek a helye?


A barna a tükörbehajtásé.
A kék a fényszórómosó.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25502 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:29:05 »

Sziasztok!

Tudom mindig problémásakat kérdezek...
De valakinek nincs valami infója a gyári (rádió)kormányátvezérlő bekötéséről és esetleg a munkaponti értékeiről?

A '03-ból még nem derül ki, hogy pre FL az autód vagy FL.
Más a rádió és a csatlakozója is, ebből kifolyólag más pontokra van bekötve a távirányító.
Ellenállásokat kapcsol a távirányító aminek értékei alapján -bizonyos tűrésmezőben- aktiválódik a megfelelő funkció.
Ezt le kell mérni egy távkapcsolónál, hogy mennyi az annyi....bár inkább szétszedni, mert ugye sorba is vannak kapcsolt ellenállások.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:06:46 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondeo v6
Vendég
« Új hozzászólás #25503 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:34:13 »



A barna a tükörbehajtásé.
A kék a fényszórómosó.

Köszi !
Egyik sincs nekem,csak kíváncsi voltam
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #25504 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:49:49 »

Sziasztok!

Tudom mindig problémásakat kérdezek...
De valakinek nincs valami infója a gyári (rádió)kormányátvezérlő bekötéséről és esetleg a munkaponti értékeiről?

http://www.talkford.com/community/topic/67660-resistor-values-of-mk3-remote-steering-stake/
Naplózva
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #25505 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:51:59 »


Köszönöm!
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25506 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:06:51 »

Sziasztok, izzítógyertyás kérdésem van. Lehet, hogy másnak ez egyértelmű, de én nem értem, hogy (a hőtágulásra számolva) a meleg motornál való kiszedés miért könnyebb?

Egy db lemeznél evidens, hogy forrón nagyobb lesz. De ha van benne egy furat,  akkor a fémlap tágulásával egyezerre a furat meg szűkül, vagy nem? Vagyis a furatnak a fala befelé, egymás felé is tágul, arra bővül - tehát belül kisebb, szorosabb lesz. Benne a menet is szorosabb lesz.
Huh? Logikusnak tűnik - de akkor meg forrón elvileg nehezebben jön ki az izzítógyertya!!

Csak mert egyik helyen arra esküsznek, hogy hidegen kell kivenni, a másikon meg arra, hogy forró motornál.
 Roll Eyes
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25507 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:09:33 »

Sziasztok, izzítógyertyás kérdésem van. Lehet, hogy másnak ez egyértelmű, de én nem értem, hogy (a hőtágulásra számolva) a meleg motornál való kiszedés miért könnyebb?

Egy db lemeznél evidens, hogy forrón nagyobb lesz. De ha van benne egy furat,  akkor a fémlap tágulásával egyezerre a furat meg szűkül, vagy nem? Vagyis a furatnak a fala befelé, egymás felé is tágul, arra bővül - tehát belül kisebb, szorosabb lesz. Benne a menet is szorosabb lesz.
Huh? Logikusnak tűnik - de akkor meg forrón elvileg nehezebben jön ki az izzítógyertya!!

Csak mert egyik helyen arra esküsznek, hogy hidegen kell kivenni, a másikon meg arra, hogy forró motornál.
 Roll Eyes
Logikusnak tűnik? Szerintem nem.
Az egész hengerfej (furattal együtt, tehát az is "nő" ) tágul melegen, nem pedig szűkül a furat befele.... wilting
Ezért jön ki könnyebben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25508 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:13:06 »

Logikusnak tűnik? Szerintem nem.
Az egész hengerfej (furattal együtt, tehát az is "nő" ) tágul melegen, nem pedig szűkül a furat befele.... wilting
Ezért jön ki könnyebben.

De arra felé nő, amerre hely van, az meg aluk a gyertyának. Nem?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25509 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:14:20 »

Egy fémtest, ha hőtágulni kezd, akkor minden irányba egyenletesen tágul. a széleinél, a kerületénél ezt simán le lehet mérni. De ha van benne egy furat, tehát egy légrés (!) , ami egy gyenge pont, mert nem tud ellenállni a fémnek - akkor bizony abba az irányba, a lyuk rovására is tud tágulni. Én erre gondoltam.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:15:59 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25510 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:17:19 »

A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25511 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:18:01 »

De arra felé nő, amerre hely van, az meg aluk a gyertyának. Nem?

Húha.... van itt baj.  zavart2

Vagy egy vas karikád, amit melegítesz.
Akkor a belső átmérője kisebb lesz? A Lófaxt, nagyobb!
Van az úgynevezett zsugorkötés, ami úgy működik, hogy egy x méretű tengelyre x-1 belső ármérőjű csapágy kerül fel pl.
Csapágy felmelegít, megnő (nem csökken x-2..3-ra) a belső átmérője akár x+1-re. Rámegy a tengelyre, kihűl és bintagul rá van rögzítve a tengelyre.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:20:12 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25512 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:19:20 »

A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
Rohadtul lehetetlen, mert hosszú és nem tudod lehűteni. Valamint nem annyira hatékony mivel eleve egy kicsi darab fém, ami nem fog neked nagy méretváltozást produkálni.
A hengerfej sokkal nagyobb és könnyű is melegíteni.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25513 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:21:47 »

Egy fémtest, ha hőtágulni kezd, akkor minden irányba egyenletesen tágul. a széleinél, a kerületénél ezt simán le lehet mérni. De ha van benne egy furat, tehát egy légrés (!) , ami egy gyenge pont, mert nem tud ellenállni a fémnek - akkor bizony abba az irányba, a lyuk rovására is tud tágulni. Én erre gondoltam.

Tévedés.
De úgy az egész.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #25514 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:23:18 »

A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.

De ha a luk szerinted melegre szűkül, akkor hidegre tágul. Vagy hidegre is szűkül?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25515 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:23:45 »

Húha.... van itt baj.  zavart2

Vagy egy vas karikád, amit melegítesz.
Akkor a belső átmérője kisebb lesz? A Lófaxt, nagyobb!
Van az úgynevezett zsugorkötés, ami úgy működik, hogy egy x méretű tengelyre x-1 belső ármérőjű csapágy kerül fel pl.
Csapágy felmelegít, megnő (nem csökken x-2..3-ra) a belső átmérője akár x+1-re. Rámegy a tengelyre, kihűl és bintagul rá van rögzítve a tengelyre.

Jó, meggyőztél!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25516 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:25:11 »

Jó, meggyőztél!

Mond ki nyugodtan.
Mond ki.....mond ki..... mond ki......      taps   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25517 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:26:33 »

Mond ki nyugodtan.
Mond ki.....mond ki..... mond ki......      taps   eplus2

bhuzi vagy!  taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25518 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:30:30 »

bhuzi vagy!  taps

TévedőTomi.

Még azt sem tudod mit kell mondani...... mondjuk az általános iskolai fizika tananyag hiánya után nem is csodálom.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25519 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:39:41 »

Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)  Wink Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem  hehe
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #25520 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:41:49 »

Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)  Wink Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem  hehe


A hf alu....az izzító acél.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25521 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:45:50 »

Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)  Wink Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem  hehe

Sokszor melegítéssel lazítunk meg anyát csavaron.
A csavar is melegszik, sőt mindkettő akár izzik is.....mégis lecsavarodik az anya.

Túlkomplikálod már ezt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25522 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:53:29 »

Tévedés.
De úgy az egész.

Nem tévedés... majdnem teljesen jó. A lyuk is nagyobb lesz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25523 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:55:54 »

Nem tévedés... majdnem teljesen jó. A lyuk is nagyobb lesz.

Pedig bizony tévedés az egész.
Fuss neki még egyszer. Mert ha te a "lyuk rovására megy, tágul" kifejezést a lyuk méretnövekedésének értelmezed, akkor fuss nem még 2x is.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:58:39 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25524 Dátum: 2015.01.13 kedd, 21:57:17 »

Pedig bizony tévedés az egész.
Fuss neki még egyszer. Mert ha te a "lyuk rovására megy, tágul" kifejezést a lyuk méretnövekedésének értelmezed, akkor fuss nem még 2x is.  vigyor3

Nem. Van ami jó, és van, ami rossz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25525 Dátum: 2015.01.13 kedd, 22:02:13 »

Nem. Van ami jó, és van, ami rossz.

Akkor menj neki harmadszor is. Csak hibás dolgok vannak benne.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25526 Dátum: 2015.01.13 kedd, 22:15:33 »

A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.

A gyertya vas, a hengerfej alu. Ha melegíted (azaz üzemmeleg a motor), az is éppen jó, az alunak nagyobb a hőtágulása, nem is kevéssel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25527 Dátum: 2015.01.13 kedd, 22:58:10 »

Akkor menj neki harmadszor is. Csak hibás dolgok vannak benne.  wave

Nem. Ez a vas tágul-lyuk szűkül nem ennyire egyszerű.
Ha van egy karikád, melegíted, annak nőni fog az átmérője (a vastagsága is, de az elenyésző), tehát nő a lyuk.
Ha van egy 1m*1m-es vasdarabod, a közepén lyuk, ha azt melegíted, ott biz a lyuk csökkenni fog.
Tehát nem úgy növekszik, mintha a ps-ben felnagyítottad volna. Tényleg a lyuk rovására nő.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25528 Dátum: 2015.01.14 szerda, 07:18:09 »

Nem. Ez a vas tágul-lyuk szűkül nem ennyire egyszerű.
Ha van egy karikád, melegíted, annak nőni fog az átmérője (a vastagsága is, de az elenyésző), tehát nő a lyuk.
Ha van egy 1m*1m-es vasdarabod, a közepén lyuk, ha azt melegíted, ott biz a lyuk csökkenni fog.
Tehát nem úgy növekszik, mintha a ps-ben felnagyítottad volna. Tényleg a lyuk rovására nő.


Szaladj neki még párszor....
Pedig bizony nem bonyolult. Ha valami tágul, akkor az egész. Még ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal többet tágul.  
Ráadásul ahogy AndyA is leírta jelentősen eltérő a két anyag hőtágulása is.
Amire te gondolsz az a zsugorcső! Na az valóban szűkül melegítésre.....  vigyor3

Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.14 szerda, 09:28:53 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25529 Dátum: 2015.01.14 szerda, 08:33:46 »


ég ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal több,nagyobb "darab" így a tágulása is.   

Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.
az első mondatod értelmetlen,mint te. eplus2

A másik meg szimplán hülyeség. hehe
Vannak olyan oldhatatlan kötések két alkatrész között,amikor átmérőben túlfedés van.A belső alkatrészt lehűtik szárazjégben a másikat felhevítik kemencében.A hideg darab összemegy,a meleg meg kitágul,és a két darab máris képes egymásba menni,majd a hőmérséklet kiegyenlítődése és szobahőmérsékletre hűlése után oldhatatlan kötésben lesz a két alkatrész.
De ez már neked atomfizika,Timi. vigyor3

A többiben viszont egyetértünk! Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25530 Dátum: 2015.01.14 szerda, 09:28:07 »

az első mondatod értelmetlen,mint te. eplus2

A másik meg szimplán hülyeség. hehe
Vannak olyan oldhatatlan kötések két alkatrész között,amikor átmérőben túlfedés van.A belső alkatrészt lehűtik szárazjégben a másikat felhevítik kemencében.A hideg darab összemegy,a meleg meg kitágul,és a két darab máris képes egymásba menni,majd a hőmérséklet kiegyenlítődése és szobahőmérsékletre hűlése után oldhatatlan kötésben lesz a két alkatrész.
De ez már neked atomfizika,Timi. vigyor3

A többiben viszont egyetértünk! Cheesy
Az első tényleg érdekesre sikerült, mert kezdek letompulni  angel -el való beszélgetésben....  vigyor3
A második persze, hogy hülyeség, mert annak is írtam arra, amiről korábban szó volt. Nem én gondolom így.....

Én tudom milyen kötések vannak, ne nekem magyarázd.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25531 Dátum: 2015.01.14 szerda, 10:07:05 »

Az első tényleg érdekesre sikerült, mert kezdek letompulni  angel -el való beszélgetésben....  :vigyor3:A második persze, hogy hülyeség, mert annak is írtam arra, amiről korábban szó volt. Nem én gondolom így..... 
Cheesy

Én tudom milyen kötések vannak, ne nekem magyarázd.
bocs,Timi....én kérek elnézést. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25532 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:13:12 »

Szaladj neki még párszor....
Pedig bizony nem bonyolult. Ha valami tágul, akkor az egész. Még ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal többet tágul.  
Ráadásul ahogy AndyA is leírta jelentősen eltérő a két anyag hőtágulása is.
Amire te gondolsz az a zsugorcső! Na az valóban szűkül melegítésre.....  vigyor3

Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.

Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.

Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25533 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:18:13 »

Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.

Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.

Alf szerintem pontosan ezt írta le.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25534 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:18:42 »

Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.

Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.

 wilting

Nem jó, ne fáradj....
A második bekezdésed pedig nem melegítéssel történő rászorítás, hanem éppen a kihűléskor szorul rá. Erre is írtunk néhány példát már.
Ez a zsugorkötés, ahogy korábban leírtam. Most te is leírod, de te úgy értelmezed, hogy ezt melegítéssel történő kötés.  zavart2


Szerintem hagyjuk ezt, mert nem fog sikerülni megmagyaráznod a döglött macskáról, hogy csak alszik.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25535 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:21:14 »

Alf szerintem pontosan ezt írta le.

AndyA

Alf előtt meg én.
De ez nem melegítéssel/melegítésre kötés. Tehát nem a melegítés hatására szorul meg.
Ahogy az izzítógyertya a furat/lyuk -ban.  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25536 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:35:58 »

Nem jó, ne fáradj....
A második bekezdésed pedig nem melegítéssel történő rászorítás, hanem éppen a kihűléskor szorul rá. Erre is írtunk néhány példát már.
Ez a zsugorkötés, ahogy korábban leírtam. Most te is leírod, de te úgy értelmezed, hogy ezt melegítéssel történő kötés.  zavart2


Szerintem hagyjuk ezt, mert nem fog sikerülni megmagyaráznod a döglött macskáról, hogy csak alszik.  wave

Nem fáradság ez nekem... mindenesetre a ne fáradj és a fuss neki szajkózása helyett kezdj el gondolkodni, majd esetleg olvass utána.
Még mindig rosszul gondolod...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25537 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:38:46 »

Fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer...

 Huh?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25538 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:44:40 »

Nem fáradság ez nekem... mindenesetre a ne fáradj és a fuss neki szajkózása helyett kezdj el gondolkodni, majd esetleg olvass utána.
Még mindig rosszul gondolod...

 laugh
De akkor mindenki, rajtad kívül....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #25539 Dátum: 2015.01.14 szerda, 15:32:39 »

laugh
De akkor mindenki, rajtad kívül....  eplus2


Azért léteznek olyan fémötvözetek amik hő hatására méretcsökkenést produkálnak.Az öntödében ahol dolgoztam "játszadozott" a mérnökúr.Autóiparba is gyártottunk alkatrészeket.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25540 Dátum: 2015.01.14 szerda, 15:38:37 »


Azért léteznek olyan fémötvözetek amik hő hatására méretcsökkenést produkálnak.Az öntödében ahol dolgoztam "játszadozott" a mérnökúr.Autóiparba is gyártottunk alkatrészeket.

Lehetséges. Biztos vannak speciális ötvözetek.
De jelen esetben a hengerfejben (nem spec fém) a furat volt a téma.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25541 Dátum: 2015.01.14 szerda, 17:53:02 »

Fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer...

 Huh?

Most nem olvasom vissza az egész agymenést, mert annyit nem ér, de mintha te mondtad volna, hogy az 1 m3 vasba fúrt lyuk kisebb lesz a melegítéstől. Ez így - feltételezve, hogy az egészet egyenletesen, azonos hőmérsékletre melegítjük, _soha_ nem igaz. Mindig tágulni fog a lyuk a vaskockával együtt.

No, akkor kinek minek kellene újra nekifutnia? worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #25542 Dátum: 2015.01.14 szerda, 17:54:26 »

Lehetséges. Biztos vannak speciális ötvözetek.
De jelen esetben a hengerfejben (nem spec fém) a furat volt a téma.  Wink

Hanem alu hengerfejben vas csavar (leegyszerűsítve).

Ahol a melegítésre az alu jobban tágul, mint a benne lévő csavar, azaz melegen könnyebb kiszedni (elvileg legalábbis, mivel a gyakorlatban a vas és alu között fellépő elektrokémiai korrózió is csúnyán bele tud szólni a dolgokba).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #25543 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 19:49:07 »

Sziasztok! A kiegészítő fűtésben, hogy szokták cserélni a izzítókat ha már ennyire belemerültünk a izzítókba?  Wink

kiscsaszi
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #25544 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 19:56:07 »

Sziasztok! A kiegészítő fűtésben, hogy szokták cserélni a izzítókat ha már ennyire belemerültünk a izzítókba?  Wink

kiscsaszi


Régi kicsavar, új becsavar.  Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #25545 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 20:05:42 »



Régi kicsavar, új becsavar.  Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.

Értem, gondolom a hűtőfolyadék nem tudom megmenteni miközben leveszem a házat csak azért mert épp ősszel cseréltem az egészet. Tudtok amúgy valami cikk számot hogy milyen kell bele?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25546 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 20:05:42 »



Régi kicsavar, új becsavar.  Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.

Na de hidegen vagy melegen?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #25547 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 20:06:29 »

Na de hidegen vagy melegen?  eplus2

Kezdődik az új menet?  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25548 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 20:07:24 »

Kezdődik az új menet?  nyes

Látom követted eseményeket!  Wink   eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kiscsaszi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162


Mondejóóm


WWW
« Új hozzászólás #25549 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 20:21:38 »

Látom követted eseményeket!  Wink   eljen

Simán  nyes Nagy híre volt mostanság  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi (Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Oldalak: 1 ... 504 505 506 507 508 509 510 [511] 512 513 514 515 516 517 518 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.