Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 20:51:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 30   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 532240 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2012.08.24 péntek, 14:07:07 »

Milyen felnire sikerült ezt feltenni?

Mert ez facelift egyik gumimérete, és csak egy bizonyos felnire való. Menj be egy szalonba, nézz meg egy új mondit, nyisd ki az ajtaját, és ott bizti lesz ilyen adat...
Ez egy 6,5 széles 5y küllős felnin van. Utángyártott, de a belső ford emblémán kívül mindenben azonos. A kis szélesség miatt nem lehet rá tenni szélesebb gumit és ez jött ki váltóméretre. Egyébként nagyon ritka méret, vagyis aranyárban mérik.(ha nem kínai)   falbav
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #51 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 07:41:47 »

Ez egy 6,5 széles 5y küllős felnin van. Utángyártott, de a belső ford emblémán kívül mindenben azonos. A kis szélesség miatt nem lehet rá tenni szélesebb gumit és ez jött ki váltóméretre. Egyébként nagyon ritka méret, vagyis aranyárban mérik.(ha nem kínai)   falbav

6,5 széles 17es felni?
Úgy tudtam Ford 6,5ben 16 coll, 18ben már 8.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 08:28:17 »

6,5 széles 17es felni?
Úgy tudtam Ford 6,5ben 16 coll, 18ben már 8.
Jól tudtad. De írtam hogy nem eredeti, és nyilván a szélességet, nem találták olyan fontosnak.  rinya
Így legalább jó nehéz rá gumit venni.  falbav Mert ugye hivatalosan 17" + 215 szélesség megkívánja a 7" széles felnit a 235 szélesség meg a 8"-t. Na de felment rá, még csak 2000 km ment, szóval tapasztalatom csak később lesz.  vigyor3
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #53 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 13:37:30 »

Jól tudtad. De írtam hogy nem eredeti, és nyilván a szélességet, nem találták olyan fontosnak.  rinya
Így legalább jó nehéz rá gumit venni.  falbav Mert ugye hivatalosan 17" + 215 szélesség megkívánja a 7" széles felnit a 235 szélesség meg a 8"-t. Na de felment rá, még csak 2000 km ment, szóval tapasztalatom csak később lesz.  vigyor3

ha nagyobb nyomást tartasz fenn áll az esélye, hogy elkopik a gumik belső széle (én 2 garnitúrát tettem tönkre így a láma fejemmel, bár más tanácsára)
Ha meg 2.2n tartod a gumi oldala jobban kidudorodik majd (laposnak tűnik majd) gondolom az sem tesz jót ha a gumi oldalfala ennyire igénybe lesz véve...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 14:39:03 »

ha nagyobb nyomást tartasz fenn áll az esélye, hogy elkopik a gumik belső széle (én 2 garnitúrát tettem tönkre így a láma fejemmel, bár más tanácsára)
Ha meg 2.2n tartod a gumi oldala jobban kidudorodik majd (laposnak tűnik majd) gondolom az sem tesz jót ha a gumi oldalfala ennyire igénybe lesz véve...

Ha nem fújod fel eléggé, akkor a közepe nem kopik, csak a két széle. Ebben az esetben persze a tapadó felület is kisebb -> mi a bánatnak akkor ekkora gumi fenn.

Ha túl fújod, akkor meg főleg a közepe kopik, de itt igencsak túl kell fújni. A peres gumikat egyébként nagyobb nyomáson célszerű üzemeltetni, úgy egyenletesen kopik. Pl nekem a 235/40R18-ak 2.8-on vannak és tökéletesek eddig.

üdv
Csaba
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #55 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 14:49:46 »

...
A peres gumikat egyébként nagyobb nyomáson célszerű üzemeltetni, úgy egyenletesen kopik.
....

Engem is ezzel a mondattal szivattak meg anno.

Egyébként én is 235/45R17-es és 235/40R18-as szetteket koptattam el hátul féloldalasan, mert 2.5-2.8 környyékére voltak fújva.
A fújásos téma amit írsz elmélet csak: a mondeónak (bár nincs ilyen szó sztem, de) "negatív csapterpesztése van", magyarul terpeszt hátul (befelé dől a kerék teteje -> a jobb stabilitás miatt kell). S így már nem igaz a túlfújom-középenkopik dolog. Én túlfújtam, s igencsak a belső széle tűnt el.
Most normál(előírt) nyomással járok, s egyenletesen kopnak a gumik.
Régebben kitárgyaltuk ezt.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 12:09:15 »

Jól nézem, hogy a a 16*6,5-es lemezfelni mérete
MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50

Mennyire jelentős különbség ez a 2,5mm az ET számban? Vagyis vegyek-e új felnit a téligumiknak?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #57 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 13:45:38 »

Jól nézem, hogy a a 16*6,5-es lemezfelni mérete
MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50

Mennyire jelentős különbség ez a 2,5mm az ET számban? Vagyis vegyek-e új felnit a téligumiknak?
sokan használják a 3as felókat a 4es mondikon.én sem vennék másikat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #58 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 22:07:00 »

Jól nézem, hogy a a 16*6,5-es lemezfelni mérete
MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50

Mennyire jelentős különbség ez a 2,5mm az ET számban? Vagyis vegyek-e új felnit a téligumiknak?

Én alufelnit vettem, szóval a lemez felni att olt. De eltérő a kettő mérete. Ha veszel is, nagyon nézd meg, hogy ne mk3 asét adják el.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:08:40 »

Én alufelnit vettem, szóval a lemez felni att olt. De eltérő a kettő mérete. Ha veszel is, nagyon nézd meg, hogy ne mk3 asét adják el.

tök ugyan az a mérete az mk3-asnak mint a 4-esnek. Én is a 3-asét használtam jó darabig.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #60 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:10:00 »

tök ugyan az a mérete az mk3-asnak mint a 4-esnek. Én is a 3-asét használtam jó darabig.

Nem!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:28:57 »

Nem!

pedig de Smiley  hehe
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #62 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:31:08 »

pedig de Smiley  hehe
MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:33:39 »

MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50


Vagy, ha pl más méretet írsz és nézel, akkor mind a kettőre ezt mondja:
7X17 ET48 5*108*63,3

Az ET igen erősen függ attól, hogy milyen széles a felni amit ráraksz. Mivel eléggé nagy a hely én még nem láttam olyan 4-est, amire nem ment fel a 3-as kereke.

Erre javaslom a:
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/etkalkulator/

oldalt. A felni típusától igen csak függ, hogy mi jó. Az agy mérete (luk osztás...) ugyan az, tehát a felni megfelelően kerül rá. A 3-as lemezfelnie tökéletesen működik a 4-esen. Nekem is az volt rajta télen, most azonban alu lesz rajta, mert van egy olyan garniturám.

Mivel az ET azt határozza meg, hogy a felni tengelyéhez képest hol van a felfekvési pont, így az felni szélesség nélkül nem igazán értelmezhető adat. Azonban pl az Mk4-re és 3-ra felmegy 19"-os 245-ös felni is, így szerintem a 17"-os, gyakoribb méretből szinte bármi jó.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.03 hétfő, 13:39:53 írta kotta_cs » Naplózva
mbdeb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 426



WWW E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2012.10.02 kedd, 18:13:13 »

Jól nézem, hogy a a 16*6,5-es lemezfelni mérete
MK3 esetén: 5x108x63,3 ET:52,5,
MK4-nél pedig: 5x108x63,3 ET:50

Mennyire jelentős különbség ez a 2,5mm az ET számban? Vagyis vegyek-e új felnit a téligumiknak?

Nincs különbség, ezt már egyszer kitárgyaltuk.
Tavaly én is ezen izgultam, hogy mi lesz ha az MK3 acélfelnijét veszem sokkal olcsóbban, de teljesen jó. Én mondjuk téligummahoz hsználom.
Naplózva

Olcsó minőségi tárhely honlapodnak -> www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Reason
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2012.10.17 szerda, 17:17:24 »

Szerintetek ez a felni mennyire jó vagy nem jó?
http://aprod.hu/hirdetes/ford-egyedi-alufelni-16-IDpt0v.html#59162137;r:;s:
Naplózva

MKIV 1.8TDCI 125LE 2007
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2012.10.17 szerda, 17:34:44 »

Szerintetek ez a felni mennyire jó vagy nem jó?
http://aprod.hu/hirdetes/ford-egyedi-alufelni-16-IDpt0v.html#59162137;r:;s:
Én tőle vettem ezt a fajtát:
http://aprod.hu/hirdetes/ford-titanium-alufelni-IDAruL.html
csak 17"-ban.
5 hónapja (15000km) használom még csak, de eddig nekem nagyon tetszik. Ja és nincs rajta még egy karc se (bár ez inkább az én óvatosságomnak köszönhető  eplus2). Viszont nem gyári. És a külső peremnél érdekesen oldották meg a minta marását, mert szerelésnél kicsit "útban van".
Amúgy az ember korrekt, de alkudni nem fogsz tudni sokat.  wave
Naplózva
Reason
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



E-mail
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:29:36 »

Én tőle vettem ezt a fajtát:
http://aprod.hu/hirdetes/ford-titanium-alufelni-IDAruL.html
csak 17"-ban.
5 hónapja (15000km) használom még csak, de eddig nekem nagyon tetszik. Ja és nincs rajta még egy karc se (bár ez inkább az én óvatosságomnak köszönhető  eplus2). Viszont nem gyári. És a külső peremnél érdekesen oldották meg a minta marását, mert szerelésnél kicsit "útban van".
Amúgy az ember korrekt, de alkudni nem fogsz tudni sokat.  wave

Gondolkodtam, hogy 17-est vegyek, de akkor a nyári gumikat is cserélni kellene. Így inkább marad  16-os, elég az.
Beszéltem vele telefonon, tényleg korrektnek tünt, és az alkut is mondta, hgy nem sokat. :DDD
Neked mennyit sikerült alkudni?
Naplózva

MKIV 1.8TDCI 125LE 2007
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:45:49 »

Gondolkodtam, hogy 17-est vegyek, de akkor a nyári gumikat is cserélni kellene. Így inkább marad  16-os, elég az.
Beszéltem vele telefonon, tényleg korrektnek tünt, és az alkut is mondta, hgy nem sokat. :DDD
Neked mennyit sikerült alkudni?
Hát Te tudod, ha jók a gumik akkor tényleg. nekem így is, úgyis teljes szett gumit kellett cserélni, ezért vettem a nagyobbat.
5000-ret. Mondta, hogy mindenképp elviszik tőle.  szomoru1
Naplózva
Reason
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



E-mail
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:50:56 »

Hát Te tudod, ha jók a gumik akkor tényleg. nekem így is, úgyis teljes szett gumit kellett cserélni, ezért vettem a nagyobbat.
5000-ret. Mondta, hogy mindenképp elviszik tőle.  szomoru1

Pár ezer km van benne, és a 215-ös gumik tökéletesen elegek számomra. Köszi a válaszoka!
Naplózva

MKIV 1.8TDCI 125LE 2007
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #70 Dátum: 2012.11.28 szerda, 15:06:43 »

http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=66941

Janinak a futómű beállításhoz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 18:32:30 »

Ma  sikerült vásárolnom egy gépsast Budapesten. MK-4 2.0 TDCI. Első benyomásaim nagyon jók, korrektnek tűnik az autó. Viszont sajnos csak az autópályán vettem észre, hogy zúg a hátulja, valószínűleg csapágyas a hátulja.
Kérdésem a guruk felé, hogy lehet-e külön csapágyat cserélni, vagy csak komplett kerékagy csere lehetséges.
Lehet, hogy hülye kérdés, de én ezt a típust még nem ismerem, eddig MK-2-esem volt. Ezentúl aktívabban kellesz a fórumokat látogatnom, hogy szerezzek némi típusismeretet.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 18:49:54 »

Ma  sikerült vásárolnom egy gépsast Budapesten. MK-4 2.0 TDCI. Első benyomásaim nagyon jók, korrektnek tűnik az autó. Viszont sajnos csak az autópályán vettem észre, hogy zúg a hátulja, valószínűleg csapágyas a hátulja.
Kérdésem a guruk felé, hogy lehet-e külön csapágyat cserélni, vagy csak komplett kerékagy csere lehetséges.
Lehet, hogy hülye kérdés, de én ezt a típust még nem ismerem, eddig MK-2-esem volt. Ezentúl aktívabban kellesz a fórumokat látogatnom, hogy szerezzek némi típusismeretet.
Gratula a gépsárkányhoz!

Habár talán tanácsos lett volna előbb feltenni ide a jelölteket megköpködésre. Nem tudom az előéletnek mennyire tudtál utánanézni. Bocs az ünneprontásért, de én is nemrég vásároltam, és én igyekeztem alaposan utánanézni a dolgoknak. Sajnos elég elkeserítőek voltak a tapasztalataim.

Remélem azért jól választottál!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 19:22:43 »

Az előélet ellenőrizve lett, korrektnek tűnik. (szervízkönyv, számlák stb) 
Köpködésre azért nem tettem fel, mert az utolsó pillanatig hezitáltam, hogy Focus vagy Mondeo legyen.
(Ezért mindenkitől elnézést kérek ! ) Több autót is kinéztem Budapest környékén és úgy gondoltam, hogy amelyik jobban tetszik azt hozom. Alapvetően Mondeot akartam, de már egy féléve autót keresek, ezért úgy döntöttem, hogy ha csak Focus lesz olyan ami tetszik, akkor azt hozok. Egyébként 113-e km van benne, 96-e km-nél még féket javítottak rajta. Sajnos a csapágyzúgást csak az autópályán lehetett igazán hallani.
Még mindig azt kérdezném, hogy csapágy vagy komplett kerékagy csere ?
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 19:40:58 »

Az előélet ellenőrizve lett, korrektnek tűnik. (szervízkönyv, számlák stb) 
Köpködésre azért nem tettem fel, mert az utolsó pillanatig hezitáltam, hogy Focus vagy Mondeo legyen.
(Ezért mindenkitől elnézést kérek ! ) Több autót is kinéztem Budapest környékén és úgy gondoltam, hogy amelyik jobban tetszik azt hozom. Alapvetően Mondeot akartam, de már egy féléve autót keresek, ezért úgy döntöttem, hogy ha csak Focus lesz olyan ami tetszik, akkor azt hozok. Egyébként 113-e km van benne, 96-e km-nél még féket javítottak rajta. Sajnos a csapágyzúgást csak az autópályán lehetett igazán hallani.
Még mindig azt kérdezném, hogy csapágy vagy komplett kerékagy csere ?

Szerintem egyik sem, hanem a gumid kopott kagylósra... nekem is eszméletlenül zúgott a nyári gumim. Megsimítva a belső felületét, érezni lehetett hogy "kagylósra" kopott. Főként kombi Mondeo, széles gumival, magas nyomással, autópályás használatnál járhat így... Bizonyos típusú, mintázatú gumik még jobban hajlamossak erre.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 20:05:04 »

Szerintem egyik sem, hanem a gumid kopott kagylósra... nekem is eszméletlenül zúgott a nyári gumim. Megsimítva a belső felületét, érezni lehetett hogy "kagylósra" kopott. Főként kombi Mondeo, széles gumival, magas nyomással, autópályás használatnál járhat így... Bizonyos típusú, mintázatú gumik még jobban hajlamossak erre.

Na ezt még nem néztem, de holnap sort kerítek rá. Azt mondta tulaj, hogy sokat pályáztak vele, úgyhogy elképzelhető a dolog. Köszönöm a gyors választ.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 21:36:21 »

Az előélet ellenőrizve lett, korrektnek tűnik. (szervízkönyv, számlák stb) 
Köpködésre azért nem tettem fel, mert az utolsó pillanatig hezitáltam, hogy Focus vagy Mondeo legyen.
(Ezért mindenkitől elnézést kérek ! ) Több autót is kinéztem Budapest környékén és úgy gondoltam, hogy amelyik jobban tetszik azt hozom. Alapvetően Mondeot akartam, de már egy féléve autót keresek, ezért úgy döntöttem, hogy ha csak Focus lesz olyan ami tetszik, akkor azt hozok. Egyébként 113-e km van benne, 96-e km-nél még féket javítottak rajta. Sajnos a csapágyzúgást csak az autópályán lehetett igazán hallani.
Még mindig azt kérdezném, hogy csapágy vagy komplett kerékagy csere ?
Az MKIII-ason 198ekm után kellett jobb első csapágyat cserélni. Először csak kanyarodáskor jött elő, utána már egyenes haladáskor is, de nem akkor lehetett hallani amikro páylán mentem vele hanem ha lassabban. Autopályán nem is halottam soha pedig a végén elég gonosz hangja volt. Így kétlem, hogy még csapágy lenne. Inkább a gumi lesz a tettes.
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2012.12.04 kedd, 08:10:38 »

Az MKIII-ason 198ekm után kellett jobb első csapágyat cserélni. Először csak kanyarodáskor jött elő, utána már egyenes haladáskor is, de nem akkor lehetett hallani amikro páylán mentem vele hanem ha lassabban. Autopályán nem is halottam soha pedig a végén elég gonosz hangja volt. Így kétlem, hogy még csapágy lenne. Inkább a gumi lesz a tettes.

úgy látszik ez betegség
nekem az MKIII -nál 160-170e körül kellett cserélni az egyik hátsót
ha jól emlékszem egyben volt, így nem volt olcsó

gyorsan hagyta el magát, felemelve, a kereket megforgatva már lehetett érezni/hallani
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2012.12.04 kedd, 08:19:03 »

úgy látszik ez betegség
nekem az MKIII -nál 160-170e körül kellett cserélni az egyik hátsót
ha jól emlékszem egyben volt, így nem volt olcsó

gyorsan hagyta el magát, felemelve, a kereket megforgatva már lehetett érezni/hallani
Az elsőnél külön van csak a csapágy, így nem egy tétel. Ki is cseréltem a balt is egyben ha már szervizben volt. Az elsőnél lassan adta meg magát.
Naplózva
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:42:52 »

Szerintem egyik sem, hanem a gumid kopott kagylósra... nekem is eszméletlenül zúgott a nyári gumim. Megsimítva a belső felületét, érezni lehetett hogy "kagylósra" kopott. Főként kombi Mondeo, széles gumival, magas nyomással, autópályás használatnál járhat így... Bizonyos típusú, mintázatú gumik még jobban hajlamossak erre.

Na ezt még nem néztem, de holnap sort kerítek rá. Azt mondta tulaj, hogy sokat pályáztak vele, úgyhogy elképzelhető a dolog. Köszönöm a gyors választ.
Ma lecseréltettem a gumikat, megkapta a téli gumikat és láss csodát, megszűnt a zúgás.
Szerencsére nem a csapágy zúgott, pedig már kezdtem beparázni, hogy sikerült belenyúlnom.
Mindenkinek köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:12:55 »

Ma lecseréltettem a gumikat, megkapta a téli gumikat és láss csodát, megszűnt a zúgás.
Szerencsére nem a csapágy zúgott, pedig már kezdtem beparázni, hogy sikerült belenyúlnom.
Mindenkinek köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat.

Háát igen... erről beszéltem. Ezt az utat már én is végigjártam.

Egyébként nem tudom miért van, de a IV-es Mondeo-nál nagyon bejön a gumizaj, kagylós gumik zúgása.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 22:14:25 »

Háát igen... erről beszéltem. Ezt az utat már én is végigjártam.

Egyébként nem tudom miért van, de a IV-es Mondeo-nál nagyon bejön a gumizaj, kagylós gumik zúgása.

A 3-asnál is így van. Én is így jártam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2012.12.13 csütörtök, 11:09:27 »

Ma lecseréltettem a gumikat, megkapta a téli gumikat és láss csodát, megszűnt a zúgás.
Szerencsére nem a csapágy zúgott, pedig már kezdtem beparázni, hogy sikerült belenyúlnom.
Mindenkinek köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat.

jaja én nyáron ezért cseréltem le a nyári gumikat. Hiába volt még profil mélység, de hangosak voltak.
Naplózva
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2012.12.26 szerda, 21:14:45 »

Alacsony sebessegnel aknateton vagy leginkabb a verseny utcai macskakoves reszen szomoru1 kezdem hallani, hogy valami kopog a bal elejenel. Nem annyira kopog meg, de mar bantja a fulemet. Kutyacsont lehet vagy az is lehet, hogy kormanymu? A kormanymuvet azert kerdezem, mert allo motornal ha mozgatom a kormanyt, hallok kopogasszeru hangot.  Huh?
Tovabba inkabb alacsonyabb sebessegnel (70-80 km/h ig cca) neha razza a kormanyt (nem fekezes, normal haladas), nem erosen, de ha elengedem, akkor szemmel lathato. Ez lehet centrirozas hiba? Vagy koze lehet a kopogashoz?
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2012.12.29 szombat, 20:27:00 »

Alacsony sebessegnel aknateton vagy leginkabb a verseny utcai macskakoves reszen szomoru1 kezdem hallani, hogy valami kopog a bal elejenel. Nem annyira kopog meg, de mar bantja a fulemet. Kutyacsont lehet vagy az is lehet, hogy kormanymu? A kormanymuvet azert kerdezem, mert allo motornal ha mozgatom a kormanyt, hallok kopogasszeru hangot.  Huh?
Tovabba inkabb alacsonyabb sebessegnel (70-80 km/h ig cca) neha razza a kormanyt (nem fekezes, normal haladas), nem erosen, de ha elengedem, akkor szemmel lathato. Ez lehet centrirozas hiba? Vagy koze lehet a kopogashoz?


Kormányösszekötő gömbfejet kéne megnézni.
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2012.12.29 szombat, 22:01:24 »

Alacsony sebessegnel aknateton vagy leginkabb a verseny utcai macskakoves reszen szomoru1 kezdem hallani, hogy valami kopog a bal elejenel. Nem annyira kopog meg, de mar bantja a fulemet. Kutyacsont lehet vagy az is lehet, hogy kormanymu? A kormanymuvet azert kerdezem, mert allo motornal ha mozgatom a kormanyt, hallok kopogasszeru hangot.  Huh?
Tovabba inkabb alacsonyabb sebessegnel (70-80 km/h ig cca) neha razza a kormanyt (nem fekezes, normal haladas), nem erosen, de ha elengedem, akkor szemmel lathato. Ez lehet centrirozas hiba? Vagy koze lehet a kopogashoz?

alámenni, megrángatni mindent
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 07:55:31 »

Alacsony sebessegnel aknateton vagy leginkabb a verseny utcai macskakoves reszen szomoru1 kezdem hallani, hogy valami kopog a bal elejenel. Nem annyira kopog meg, de mar bantja a fulemet. Kutyacsont lehet vagy az is lehet, hogy kormanymu? A kormanymuvet azert kerdezem, mert allo motornal ha mozgatom a kormanyt, hallok kopogasszeru hangot.  Huh?
Tovabba inkabb alacsonyabb sebessegnel (70-80 km/h ig cca) neha razza a kormanyt (nem fekezes, normal haladas), nem erosen, de ha elengedem, akkor szemmel lathato. Ez lehet centrirozas hiba? Vagy koze lehet a kopogashoz?

Nekem is volt ilyen jelenség. Ha álló helyzetbe jobbra-balra kopog az vagy kormányösszekötő rúd valamelyik gömbfeje, de jó eséllyel kormánymű fogasléc is lehet. Megemelve ha a kormánymű fogaslécet fel-le megmozgatod és kopog akkor idővel a szimeringet is megeszi, ereszteni fogja az olajat.... én emiatt cseréltem kormányművet.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 21:19:56 »

Alacsony sebessegnel aknateton vagy leginkabb a verseny utcai macskakoves reszen szomoru1 kezdem hallani, hogy valami kopog a bal elejenel. Nem annyira kopog meg, de mar bantja a fulemet. Kutyacsont lehet vagy az is lehet, hogy kormanymu? A kormanymuvet azert kerdezem, mert allo motornal ha mozgatom a kormanyt, hallok kopogasszeru hangot.  Huh?
Tovabba inkabb alacsonyabb sebessegnel (70-80 km/h ig cca) neha razza a kormanyt (nem fekezes, normal haladas), nem erosen, de ha elengedem, akkor szemmel lathato. Ez lehet centrirozas hiba? Vagy koze lehet a kopogashoz?
A kormányrázás lehet centirozási probléma is. Szerintem érdemes megnézetni az első gumikat, mert egy centírozás költségben jelentősen kevesebb, mint egy teljes futómű átnézetés. Ha nem jön be, akkor még mindig jöhet a futómű átnézetés. Nekem már több autónál többször volt ilyen kormányrázás, de az esetek nagy többségében bejött a centírozás.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 11:08:16 »

Nekem is volt ilyen jelenség. Ha álló helyzetbe jobbra-balra kopog az vagy kormányösszekötő rúd valamelyik gömbfeje, de jó eséllyel kormánymű fogasléc is lehet. Megemelve ha a kormánymű fogaslécet fel-le megmozgatod és kopog akkor idővel a szimeringet is megeszi, ereszteni fogja az olajat.... én emiatt cseréltem kormányművet.


KOszi a valaszokat. Voltam Gumisnal, egy centorizas megoldotta a kormanyrazast. Tovabba a baloldalon csereltunk stab. palcat, kormanyosszekoto gombfejet es egy axialis csukot. Ezzel a kopogas szerintem meg is szunt, am a szerelo csere kozben eszlelte, hogy a kormanymuben a fogasles es fogaskerek mar kevesbe ernek ossze (megkoptak?) igy innen jon a kormany mozgatasabol szarmazo kopogo hang. Ez mennyire komoly dolog? Felujithato vagy valszleg kormanymu csere? Tudtok esetleg Bp-en kormanymu felujitassal foglalkozo szervizt? Koltseg oldalrol huzos? Ja, az autora 6 honap szavatossagot/garanciat adtak vasarlaskor. Mivel meg belul vagyok a 6 honapon elkuldtem a reklamaciomat a kereskedonek, kivancsi vagyok mit reagalnak. Bar nem tudom, hogy ez a kategoria belefer-e a szavatossag jogkorebe.. Huh?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 12:19:23 »

KOszi a valaszokat. Voltam Gumisnal, egy centorizas megoldotta a kormanyrazast. Tovabba a baloldalon csereltunk stab. palcat, kormanyosszekoto gombfejet es egy axialis csukot. Ezzel a kopogas szerintem meg is szunt, am a szerelo csere kozben eszlelte, hogy a kormanymuben a fogasles es fogaskerek mar kevesbe ernek ossze (megkoptak?) igy innen jon a kormany mozgatasabol szarmazo kopogo hang. Ez mennyire komoly dolog? Felujithato vagy valszleg kormanymu csere? Tudtok esetleg Bp-en kormanymu felujitassal foglalkozo szervizt? Koltseg oldalrol huzos? Ja, az autora 6 honap szavatossagot/garanciat adtak vasarlaskor. Mivel meg belul vagyok a 6 honapon elkuldtem a reklamaciomat a kereskedonek, kivancsi vagyok mit reagalnak. Bar nem tudom, hogy ez a kategoria belefer-e a szavatossag jogkorebe.. Huh?

Igen, sajnos valószínűleg megkoptak. Az új kormánymű ára egy "horror" 300ezer magassága, ezért én egy bontott mellett döntöttem. A vásárlás elég rosszul jött ki, mert amit először olcsón vettem, az sajna nem passzolt, és emiatt egy másikat kellett beszereznem, gyorsan miközben ott állt az autó szétszedve... emiatt az első megmaradt. HA netán passzolna a száma szerint, nyugodtan keress meg, nekem azóta itt áll a garázsba. (ennek egyáltalán nem lóg a fogasléce)
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2012.12.31 hétfő, 17:55:50 »

Igen, sajnos valószínűleg megkoptak. Az új kormánymű ára egy "horror" 300ezer magassága, ezért én egy bontott mellett döntöttem. A vásárlás elég rosszul jött ki, mert amit először olcsón vettem, az sajna nem passzolt, és emiatt egy másikat kellett beszereznem, gyorsan miközben ott állt az autó szétszedve... emiatt az első megmaradt. HA netán passzolna a száma szerint, nyugodtan keress meg, nekem azóta itt áll a garázsba. (ennek egyáltalán nem lóg a fogasléce)
ez a tipusu hiba, ami nalam jelentkezett felujitassal nem orvosolhato? Koszi a segitseget, jelentkezem, amint sikerult tobbet megtudnom a szerviz kapcsan.
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 20:59:41 »

ez a tipusu hiba, ami nalam jelentkezett felujitassal nem orvosolhato? Koszi a segitseget, jelentkezem, amint sikerult tobbet megtudnom a szerviz kapcsan.

úgy látszik ez sok autónál típushiba
egyes sorozat BMW, Mercedes is
csak ott az árak 1,5x - 2x szorzóval mennek a Ford-hoz képest

fogasléc kopáson csak csere segít
Naplózva
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #92 Dátum: 2013.01.04 péntek, 00:06:43 »

úgy látszik ez sok autónál típushiba
egyes sorozat BMW, Mercedes is
csak ott az árak 1,5x - 2x szorzóval mennek a Ford-hoz képest

fogasléc kopáson csak csere segít

Én is hasonló problémával küzdök (folyik a szervó olajam) Konkrétan a szimmering ereszti az olajat, valószínű a fogasléc verte szét (bár én eddig ilyen kopogást, koppanást nem figyeltem meg). Ha valaki tud ajánlani Bp-en jó helyet kormánymű felújításra/másikra való cserével ki-be szerelésre, akkor légyszi írja már meg. Illetve, hogy mennyire kell hozzá szétbombázni az autót, mire kell odafigyelni, bármi egyéb tapasztalat ezügyben.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.04 péntek, 00:08:51 írta developer » Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:48:13 »

Sziasztok!

Tegnap boldog tulaja lettem egy Mondeo 2.5 T titániumnak. 18 colos "Y" felnik vannak rajta 225/40R18 gumikkal. Az autó iszonyatosan pattog az útonpedig a guminyomás elől 2,5 hátul 2,2. Lehet ennek a futóművén állítani esetleg? Nekem még nincs benne a komfort, normál és sport kapcsoló.
Ha valaki bővebbet tudna megköszönném.
Én egy focusból ültem át ebbe és ez szörnyű érzés.
Előre is köszi
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #94 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:50:04 »

Sziasztok!

Tegnap boldog tulaja lettem egy Mondeo 2.5 T titániumnak. 18 colos "Y" felnik vannak rajta 225/40R18 gumikkal. Az autó iszonyatosan pattog az útonpedig a guminyomás elől 2,5 hátul 2,2. Lehet ennek a futóművén állítani esetleg? Nekem még nincs benne a komfort, normál és sport kapcsoló.
Ha valaki bővebbet tudna megköszönném.
Én egy focusból ültem át ebbe és ez szörnyű érzés.
Előre is köszi


Ez ilyen! Sokan visszaállnak 17esre. De 235 szélesnek kellene lennie a guminak!

Te vagy az első 2.5 t a fórumon.

Gyere nagytalira!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:53:35 »

Sziasztok!

Tegnap boldog tulaja lettem egy Mondeo 2.5 T titániumnak. 18 colos "Y" felnik vannak rajta 225/40R18 gumikkal. Az autó iszonyatosan pattog az útonpedig a guminyomás elől 2,5 hátul 2,2. Lehet ennek a futóművén állítani esetleg? Nekem még nincs benne a komfort, normál és sport kapcsoló.
Ha valaki bővebbet tudna megköszönném.
Én egy focusból ültem át ebbe és ez szörnyű érzés.
Előre is köszi

Nekem a 2.5-nek is pattogó hatása van. Sztem az sok. Én 2.3-on tartom. Bár ki tudja... próbálj meg egy kicsit lejjebb venni belőle, h akkor mi van.
Ha az nem segít akkor lehet a szilentek vannak kikopva és azért nincs mi tompítsa Neked az út egyetlenségének hibáját.
De sztem nem a futómű beállítással lesz a gond.

Anno az MKIII-nak volt hasonló baja. A gumi harangok meg a szilentek voltak kikopva teljesen. Egy csere után már jó is volt.
Azt is megnézheted, h milyen állapotban van.

Amúgy meg grat a kocsihoz! Teljen örömöd benne!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:54:45 »

Ez ilyen! Sokan visszaállnak 17esre. De 235 szélesnek kellene lennie a guminak!

Te vagy az első 2.5 t a fórumon.

Gyere nagytalira!
Nah igen a másik meg a 18-as gumi.... sajnos nem magyar utakra van kitalálva.
Már más is panaszkodott rá itt Magyarországon!!!  szomoru1
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:06:52 »

Nekem a 2.5-nek is pattogó hatása van. Sztem az sok. Én 2.3-on tartom. Bár ki tudja... próbálj meg egy kicsit lejjebb venni belőle, h akkor mi van.
Ha az nem segít akkor lehet a szilentek vannak kikopva és azért nincs mi tompítsa Neked az út egyetlenségének hibáját.
De sztem nem a futómű beállítással lesz a gond.

Anno az MKIII-nak volt hasonló baja. A gumi harangok meg a szilentek voltak kikopva teljesen. Egy csere után már jó is volt.
Azt is megnézheted, h milyen állapotban van.

Amúgy meg grat a kocsihoz! Teljen örömöd benne!  Wink

Köszönöm szépen!
Jövő hétre tervezek egy fordos látogatást, ahol átnézetem a vasat
Én azt hittem lehet manuálisan állítani, de akkor ez nem az a márka, egyébként tényleg tragikus, vagy csak nem szoktam hozzá. Mindegy jövő héten elválik.
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #98 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:08:11 »

Köszönöm szépen!
Jövő hétre tervezek egy fordos látogatást, ahol átnézetem a vasat
Én azt hittem lehet manuálisan állítani, de akkor ez nem az a márka, egyébként tényleg tragikus, vagy csak nem szoktam hozzá. Mindegy jövő héten elválik.


Még a német Fórumon is panaszkodnak a 18-as papucsokra!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:09:13 »

Még a német Fórumon is panaszkodnak a 18-as papucsokra!
AKkor most kimentetted a magyar utakat!  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 30   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.