Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:52:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
7
8
9
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
19
20
21
...
31
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 592587 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Tgazso
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 78
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #650 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 17:46:04 »
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Naplózva
MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #651 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 18:54:37 »
Idézetet írta: Tgazso - 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Néhányan téliben biztosan.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #652 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:32:09 »
Idézetet írta: tayrol - 2016.02.22 hétfő, 19:53:57
Szevasztok,
Bocs, hogy két topicba írok be, de rájöttem, hogy a gondom inkább ide való.
:
Kellene nekem egy szaki, aki futóműhöz és kormányhoz ért (az sem baj, ha máshoz nem Smiley ), valami cicereg a jobb elejében ha kis akadályokon megyek át (pl csatornafedél), illetve ha jobbra tekerem a kormányt akkor az utastérből jól hallhatóan nyekereg valami (járó motornál kintről nem hallani). Pesti emberke volna jó, akihez van tömegközlekedés is. Danke! Smiley
Ilyen esetekben általában toronycsapágy csere szokott történni. Olvass vissza kicsit...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #653 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:21:07 »
Idézetet írta: Tgazso - 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #654 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:25:31 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.03.17 csütörtök, 20:21:07
Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.
Nekem 235/45R17 a nyári... és mikor visszateszem a téli után kell 1 hónap mire megszokom... Téli 215/60R16 és így elég nagy a különbség...
Tavaly el is vittem futóműveshez tavasszal, mert úgy éreztem, hogy nem akar az úton maradni rossz úton főként... állított az összetartáson valamennyit, jobb lett..de meg kellett szokni...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
T.G.S.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #655 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 23:56:51 »
Idézetet írta: Tgazso - 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Szia! Nekem téli gumim ilyen méret,nem szeretem, odaverem az alját mindenhová,alacsonyabb a kocsi...
Naplózva
MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi 140 Le + egy kicsi:)
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #656 Dátum:
2016.03.18 péntek, 00:10:27 »
Idézetet írta: Tgazso - 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Olyannal vettem az autót, nagyon kisautósan viselkedett vele (kátyúkat nem símította, óra csalt stb). Most rendes méretű gumi van rajta, más világ.
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #657 Dátum:
2016.03.18 péntek, 12:10:23 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.03.17 csütörtök, 20:21:07
Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.
Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #658 Dátum:
2016.03.18 péntek, 13:35:47 »
Idézetet írta: titta - 2016.03.18 péntek, 12:10:23
Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #659 Dátum:
2016.03.18 péntek, 13:51:01 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.18 péntek, 13:35:47
nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.
Mert a Tiéd zűrhajó és lebegteti a fluxuskondenzátor.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #660 Dátum:
2016.03.18 péntek, 14:00:10 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.18 péntek, 13:35:47
nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.
Nekem ugyanezzel mérettel az a tapasztalatom, hogy akárhányszor disznóól környékén autózom, mindig bele akar hajtani a vályúkba.
Akkor az én mercim vályukövetős?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #661 Dátum:
2016.03.18 péntek, 14:07:31 »
Idézetet írta: titta - 2016.03.18 péntek, 13:51:01
Mert a Tiéd zűrhajó és lebegteti a fluxuskondenzátor.
ennyi.alacsonyan szállok....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #662 Dátum:
2016.03.18 péntek, 14:07:54 »
Idézetet írta: Trollnyo - 2016.03.18 péntek, 14:00:10
Nekem ugyanezzel mérettel az a tapasztalatom, hogy akárhányszor disznóól környékén autózom, mindig bele akar hajtani a vályúkba.
Akkor az én mercim vályukövetős?
aki a korpa közé keveredik,megeszik a disznók.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #663 Dátum:
2016.03.18 péntek, 15:21:37 »
Idézetet írta: titta - 2016.03.18 péntek, 12:10:23
Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
A 215-ös valóban 2 féle minta volt. A 205-ös 4 egyforma. Ilyet még nem hallottam, hogy ez is okozhatja, persze nem lehetetlen.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #664 Dátum:
2016.03.20 vasárnap, 12:41:57 »
Sziaszok,
Első kerékcsapágyat cserélt már valaki?
Azt hittem a teligumim búg, de a nyárival is hallom és úgy nez ki első kerékcsapágy lesz
Milyen szerszámot szerezzek be a kerékagy lehúzásához/kihúzásához a tengelycsonkból?
Köszi előre is, bb
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #665 Dátum:
2016.03.20 vasárnap, 20:55:28 »
Idézetet írta: Trekxc - 2016.03.20 vasárnap, 12:41:57
Milyen szerszámot szerezzek be a kerékagy lehúzásához/kihúzásához a tengelycsonkból?
Senki
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_tengelycsonk/elso_tengelycsonk_ford_mondeo_2007-_bal_22915
A képeket nézegetve itt bizony valami prés kell, hogy az a csapágy meg az agy kijöjjön a csonkból
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #666 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 08:52:40 »
Mióta felraktam a nyári gumikat (18-as 225/45 ha jól emlékszem) néha kicsit próbálgatom, hogy hogy viselkedik kanyarokban és nekem úgy tűnik hogy indokolatlanul korán beavatkozik az ESP és bele-bele fékezget. Tegnap is mentem egy teljesen mezei autó mögött (bár tény hogy kicsit tempósabban), de volt olyan kanyar ahol bizony közbeszólt. Ez ilyen, vagy lehet hogy nálam nem ok valami?
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #667 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 13:50:11 »
Idézetet írta: zsapeti - 2016.03.24 csütörtök, 08:52:40
Mióta felraktam a nyári gumikat (18-as 225/45 ha jól emlékszem) néha kicsit próbálgatom, hogy hogy viselkedik kanyarokban és nekem úgy tűnik hogy indokolatlanul korán beavatkozik az ESP és bele-bele fékezget. Tegnap is mentem egy teljesen mezei autó mögött (bár tény hogy kicsit tempósabban), de volt olyan kanyar ahol bizony közbeszólt. Ez ilyen, vagy lehet hogy nálam nem ok valami?
azért avatkozik bele, mert valamelyik gumi megcsúszik. Nem öregek már azok a gumik? Vagy nem volt akkor éppen hideg az aszfalt, ahol a téli még jobban tapadt volna?
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #668 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:04:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.03.24 csütörtök, 13:50:11
azért avatkozik bele, mert valamelyik gumi megcsúszik. Nem öregek már azok a gumik? Vagy nem volt akkor éppen hideg az aszfalt, ahol a téli még jobban tapadt volna?
A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #669 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:13:21 »
Idézetet írta: zsapeti - 2016.03.24 csütörtök, 14:04:22
A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett
újonnan vetted a gumit, ha igen mikor, ha nem, akkor nézd meg a dot számot. Este volt, nappal, milyen idő volt sütött a nap, borús volt az ég és 10 fok sem volt? Ha hideg az aszfalt, akkor a nyári kicsit csúszhat.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #670 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:21:30 »
Idézetet írta: zsapeti - 2016.03.24 csütörtök, 14:04:22
A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett
A Galaxy egy elég magas konténer, csomag nélkül könnyen kidobhatja a farát...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #671 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:38:09 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.03.24 csütörtök, 14:21:30
A Galaxy egy elég magas konténer, csomag nélkül könnyen kidobhatja a farát...
ja, hogy nem mk4 mondiról van szó?
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #672 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:44:26 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.03.24 csütörtök, 14:13:21
újonnan vetted a gumit, ha igen mikor, ha nem, akkor nézd meg a dot számot. Este volt, nappal, milyen idő volt sütött a nap, borús volt az ég és 10 fok sem volt? Ha hideg az aszfalt, akkor a nyári kicsit csúszhat.
Estére megnézem mikoriak a gumik, úgyis lesz egy kis matatás a kocsi körül mert megjött a diagcucc
Tehát akkor ha jól értem, akkor ha abban a kanyarban, ahol beleszólt az ESP úgy mentem volna bele, hogy előtte kikapcsolom, akkor nagy valószínűséggel lementem volna az útról? Lassan 20 éve vezetek és azért érzésre tényleg nem az a csikorgó kerekes határon autózás volt.
Amúgy meg szerintem nagy bódé ide vagy oda stabilnak tűnik nekem a Galaxy még úgy is hogy panorámatetős, ami nem tudom mennyivel több és magasabb súlypontot jelent.
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #673 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 14:50:51 »
Idézetet írta: zsapeti - 2016.03.24 csütörtök, 14:44:26
Estére megnézem mikoriak a gumik, úgyis lesz egy kis matatás a kocsi körül mert megjött a diagcucc
Tehát akkor ha jól értem, akkor ha abban a kanyarban, ahol beleszólt az ESP úgy mentem volna bele, hogy előtte kikapcsolom, akkor nagy valószínűséggel lementem volna az útról? Lassan 20 éve vezetek és azért érzésre tényleg nem az a csikorgó kerekes határon autózás volt.
Amúgy meg szerintem nagy bódé ide vagy oda stabilnak tűnik nekem a Galaxy még úgy is hogy panorámatetős, ami nem tudom mennyivel több és magasabb súlypontot jelent.
nem biztos, hogy lecsúsztál volna, de megcsúszott volna az autó az biztos. Lehet, hogy egy gázelvétellel már stabil is lett volna. súly, súlypont, hőmérséklet, gumiállapot. rengeteg minden befolyásolja a dolgot.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #674 Dátum:
2016.03.25 péntek, 06:27:05 »
üdv.
a kapubejáróm és az út közt kb 10ceni emelkedő van,reggelente erről balra lehajtva roppan egyet az autó jobb eleje.
toronycsapágyra gondolok lehetséges hibaként.
konkrétan milyen alkatrészekből áll az egész?
lengéscsillapító,rugó,toronycsapács és egy fém rögzítős rész?
tehát ez egy szett a tetejére a lengéscsillapítónak?
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P22519&cMegnNr=4026
ezt mikor kell cserélni? csak reggelente jön elő hidegben, utána nem produkál semmi hangot.
vagy elég zsírozni a csapágy részt? mi a javaslat?
kösz
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #675 Dátum:
2016.03.27 vasárnap, 22:55:05 »
Idézetet írta: zsolank - 2016.03.25 péntek, 06:27:05
üdv.
a kapubejáróm és az út közt kb 10ceni emelkedő van,reggelente erről balra lehajtva roppan egyet az autó jobb eleje.
toronycsapágyra gondolok lehetséges hibaként.
konkrétan milyen alkatrészekből áll az egész?
lengéscsillapító,rugó,toronycsapács és egy fém rögzítős rész?
tehát ez egy szett a tetejére a lengéscsillapítónak?
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P22519&cMegnNr=4026
ezt mikor kell cserélni? csak reggelente jön elő hidegben, utána nem produkál semmi hangot.
vagy elég zsírozni a csapágy részt? mi a javaslat?
kösz
Csereld, nem egy tehen ara. Eleg egyszeru vacak darab, de ha megadja magat, akkor megszorulhat adott szogben a futomuved, akkor bajban leszel.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #676 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 04:49:24 »
Idézetet írta: titta - 2016.03.27 vasárnap, 22:55:05
Csereld, nem egy tehen ara. Eleg egyszeru vacak darab, de ha megadja magat, akkor megszorulhat adott szogben a futomuved, akkor bajban leszel.
az lesz.megrendeltem hozzá tartót,csapágyat,lengőt. bár a lengő nem folyik,de 180k van bennük.
érdekes,hogy a napokban nem akadozott.
Naplózva
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #677 Dátum:
2016.03.30 szerda, 09:32:08 »
Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.
Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).
A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.
A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)
Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #678 Dátum:
2016.03.30 szerda, 09:58:07 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.03.30 szerda, 09:32:08
Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.
Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).
A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.
A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)
Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...
Ennyire nem vagyok szaki, Sakos, Titta vagy GSR (ha van) tudna rá érdemben válaszolni, de ez nem kormánymű. Nekem kerékcsapágy vagy tárcsa problémának tűnik. Valami meg lett ütve, a ballonosabb kerék az adott mozgást felveszi egy darabig, a futóműbeállításnak köszönhető ezt nagyobb kerékfordulatig. Futóművizsgálat ezt nem is fogja bebizonyítani és szerintem csak a cserebere gazdaságtalan eljárás fogja megoldani. Ha nem nagyon friss a féktárcsád, akkor cserélném a tárcsát és a csapágyakat is elöl.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #679 Dátum:
2016.03.30 szerda, 10:35:52 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.03.30 szerda, 09:58:07
Ennyire nem vagyok szaki, Sakos, Titta vagy GSR (ha van) tudna rá érdemben válaszolni, de ez nem kormánymű. Nekem kerékcsapágy vagy tárcsa problémának tűnik. Valami meg lett ütve, a ballonosabb kerék az adott mozgást felveszi egy darabig, a futóműbeállításnak köszönhető ezt nagyobb kerékfordulatig. Futóművizsgálat ezt nem is fogja bebizonyítani és szerintem csak a cserebere gazdaságtalan eljárás fogja megoldani. Ha nem nagyon friss a féktárcsád, akkor cserélném a tárcsát és a csapágyakat is elöl.
A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)
Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #680 Dátum:
2016.03.30 szerda, 10:38:15 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.03.30 szerda, 10:35:52
A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)
Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.
jó lenne egy fordos specialistához elvinni
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #681 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:22:12 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.03.30 szerda, 09:32:08
Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.
Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).
A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.
A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)
Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...
volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #682 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:52:07 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.03.30 szerda, 10:35:52
A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)
Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.
Az első lengőkarok hátsó szilentjeinek minimális játéka adhat egy bizonytalanságot az úttartásba...
Nálam tavaly az volt a jelenség, hogy nem akart egyenesen az autó eltalálni..hol balra..hol jobbra akart menni, folyamatosan kormányozni kellett. Rossz úton még jobban kijött... Volt futóműállítás 2 helyen is, centírozás, gumik..stb... s, végül a lengőkarok hátsó szilentjei lettek kicserélve. (rázópadon annyit láttunk rajt, hogy azért mozog, de fémes hangja nem volt...)
Csere után sokkal feszesebb lett a futómű, az úttartás, kormányzás stabil lett...
Bár nekem rázás nem volt a kormányon, de elég becsapós tud lenni egy ilyen "megnövekedett" holtjátékú szilent... 1 cm-t simán tud járni úgy, hogy még ne legyen fémes hangja.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #683 Dátum:
2016.03.30 szerda, 21:01:52 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 19:22:12
volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #684 Dátum:
2016.03.30 szerda, 21:11:58 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.03.30 szerda, 21:01:52
el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
de a tárcsa nem üt.a rögzítési felület volt dzsuva.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #685 Dátum:
2016.03.30 szerda, 21:57:47 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 21:11:58
de a tárcsa nem üt.a rögzítési felület volt dzsuva.
bocsi, nem neked, neki. Lehet, hogy tényleg van alatta valami dzsuva, szóval le is kellene szedni, letisztítani, felszabályoztatni a felületet, ott megmondják, hogy volt-e vele bármi is, ütött-e valahol
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
potyo57
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #686 Dátum:
2016.03.30 szerda, 23:19:23 »
Idézetet írta: Tgazso - 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04
Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
2015/50R17 helyet használok ilyet télen, semmi gond kicsit balonosabb tehát nem vadulunk vele
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #687 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 06:48:31 »
Idézetet írta: potyo57 - 2016.03.30 szerda, 23:19:23
2015/50R17 helyet használok ilyet télen, semmi gond kicsit balonosabb tehát nem vadulunk vele
Most 2016/50r17 a nyàrid, nem?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #688 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 10:15:33 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.03.31 csütörtök, 06:48:31
Most 2016/50r17 a nyàrid, nem?
gyorsulási versenyeken indul, bár akkor kell neki egy viszonylag széles sáv
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #689 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 11:11:50 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.03.31 csütörtök, 06:48:31
Most 2016/50r17 a nyàrid, nem?
nem.annyi idén lenne.de tava
j
i gumiról beszél.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #690 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 11:13:26 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.31 csütörtök, 11:11:50
nem.annyi idén lenne.de tava
j
i gumiról beszél.
doubleTroll
ez nagyon jó
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #691 Dátum:
2016.04.01 péntek, 09:43:47 »
Idézetet írta: mondeofan - 2016.03.30 szerda, 19:52:07
Az első lengőkarok hátsó szilentjeinek minimális játéka adhat egy bizonytalanságot az úttartásba...
Nálam tavaly az volt a jelenség, hogy nem akart egyenesen az autó eltalálni..hol balra..hol jobbra akart menni, folyamatosan kormányozni kellett. Rossz úton még jobban kijött... Volt futóműállítás 2 helyen is, centírozás, gumik..stb... s, végül a lengőkarok hátsó szilentjei lettek kicserélve. (rázópadon annyit láttunk rajt, hogy azért mozog, de fémes hangja nem volt...)
Csere után sokkal feszesebb lett a futómű, az úttartás, kormányzás stabil lett...
Bár nekem rázás nem volt a kormányon, de elég becsapós tud lenni egy ilyen "megnövekedett" holtjátékú szilent... 1 cm-t simán tud járni úgy, hogy még ne legyen fémes hangja.
Köszi! Nekem a futómű teljesen feszes, és az úttartás is tökéletes, már ha annak lehet mondani, hogy pont az egyenes körül oszcillál jobbra-balra nagy frekvenciával.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #692 Dátum:
2016.04.01 péntek, 09:54:28 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 19:22:12
volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
Köszi alf, lehet, hogy errefelé kell keresgélnem tovább. Így, hogy mondtad, beugrott, hogy amikor először kereket cseréltettem rajta (2013 októberében vettem az autót, ez kb 2-3 héttel utána volt), akkor a jobb elsőt gumikalapáccsal kellett lefejteni az agyról, úgy rá volt gyógyulva. Viszont utána nem sokkal új tárcsák is mentek fel és a jelenség először ezután 8-9 hónappal (és kb 10000 km-rel) jelentkezett amikor már újra a nyárikon volt az autó. A felrakás előtt a felniket jól lepucoltam, a tárcsák meg még majdnem újak voltak. Én nem is a rárakódott dzsuvára, hanem inkább arra gyanakszom, hogy előző életében kaphatott esetleg olyat a futómű, hogy maga az agy nem fut teljesen síkban, emiatt jár nyolcasban a kerék. Vagy az nem tud így deformálódni, mert a futóműnek fel kellene vennie az ütést?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #693 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:00:23 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.03.30 szerda, 21:01:52
el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
Féltengelyre én is gondoltam, de semennyire kitekerve sem adja a tipikus doboló hangot. A féktárcsák meg szerintem nem ütnek, mert azt érezném a pedálon is, meg fékezéskor jól beremegne, nem? Mindenesetre, ahogy az előbb írtam én az agyra gyanakszom, úgyhogy a tárcsákat úgyis le kell majd szedni, akkor rájuk nézetek.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #694 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:05:37 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 19:22:12
volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
Neked egyébként hogy vették észre, hogy pont ez a gond? 2-3 tized milliméternyi eltérést szemre elég nehezen kapnék el. Szemből belenéztek a felszerelt forgó kerékbe és látszott a nyolcas?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #695 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:07:45 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.04.01 péntek, 10:00:23
Féltengelyre én is gondoltam, de semennyire kitekerve sem adja a tipikus doboló hangot. A féktárcsák meg szerintem nem ütnek, mert azt érezném a pedálon is, meg fékezéskor jól beremegne, nem? Mindenesetre, ahogy az előbb írtam én az agyra gyanakszom, úgyhogy a tárcsákat úgyis le kell majd szedni, akkor rájuk nézetek.
szerintem a tárcsád nem hullámos, hanem meg lett ütve. Vagyis maga a tárcsa szerintem üt. ezért van az, hogy ha leveszik a kereket a gumis a centírben nem lát semmi gondot, de te ugyan azt a problémát érzed mint ha a kerék nem lenne jól kicentírozva. Nekem ez az érzésem a problémával kapcsolatban. Egy féktárcsa felszabályzó meg tudja pörgetni a tárcsát és látni fogja ha van vele ilyen gond
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #696 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:12:11 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.01 péntek, 10:07:45
szerintem a tárcsád nem hullámos, hanem meg lett ütve. Vagyis maga a tárcsa szerintem üt. ezért van az, hogy ha leveszik a kereket a gumis a centírben nem lát semmi gondot, de te ugyan azt a problémát érzed mint ha a kerék nem lenne jól kicentírozva. Nekem ez az érzésem a problémával kapcsolatban. Egy féktárcsa felszabályzó meg tudja pörgetni a tárcsát és látni fogja ha van vele ilyen gond
Köszi. Meg fogom nézetni mindenképpen, de nem pont úgy ráz, mint amikor centírozatlan a kerék. Akkor inkább fel-le remegteti a kormányt, nálam meg érezhetően jobbra-balra akarja csavargatni, amit egy nyolcasban futás jobban magyarázna. Persze, lehet, hogy már csak beleképzelem, annyira meg akarom oldani valahogy...
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #697 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:29:43 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.04.01 péntek, 10:12:11
Köszi. Meg fogom nézetni mindenképpen, de nem pont úgy ráz, mint amikor centírozatlan a kerék. Akkor inkább fel-le remegteti a kormányt, nálam meg érezhetően jobbra-balra akarja csavargatni, amit egy nyolcasban futás jobban magyarázna. Persze, lehet, hogy már csak beleképzelem, annyira meg akarom oldani valahogy...
haladj lépésről lépésre. ha a futómű feszes akkor már csak ezek lehetnek, meg a manók
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #698 Dátum:
2016.04.01 péntek, 10:33:18 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.04.01 péntek, 10:29:43
haladj lépésről lépésre. ha a futómű feszes akkor már csak ezek lehetnek, meg a manók
Tudom, kivéve a gyevi bíró
Ez lesz az első lépés, aztán meglátjuk, majd megírom az eredményeket.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #699 Dátum:
2016.04.01 péntek, 13:18:35 »
Idézetet írta: fektoh - 2016.04.01 péntek, 10:05:37
Neked egyébként hogy vették észre, hogy pont ez a gond? 2-3 tized milliméternyi eltérést szemre elég nehezen kapnék el. Szemből belenéztek a felszerelt forgó kerékbe és látszott a nyolcas?
nem.kerékcserekor(téliről nyárira).Én pucoltam fel a felületeket.Ilyesmit jobb ha nem bízol másra.Ha ez olyan amilyennek lennie kell,és minden más rendben van, akkor megszűnik a hiba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
7
8
9
10
11
12
13
[
14
]
15
16
17
18
19
20
21
...
31
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ