Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:58:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 31   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 593717 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #700 Dátum: 2016.04.01 péntek, 13:22:01 »

Köszi alf, lehet, hogy errefelé kell keresgélnem tovább. Így, hogy mondtad, beugrott, hogy amikor először kereket cseréltettem rajta (2013 októberében vettem az autót, ez kb 2-3 héttel utána volt), akkor a jobb elsőt gumikalapáccsal kellett lefejteni az agyról, úgy rá volt gyógyulva. Viszont utána nem sokkal új tárcsák is mentek fel és a jelenség először ezután 8-9 hónappal (és kb 10000 km-rel) jelentkezett amikor már újra a nyárikon volt az autó. A felrakás előtt a felniket jól lepucoltam, a tárcsák meg még majdnem újak voltak. Én nem is a rárakódott dzsuvára, hanem inkább arra gyanakszom, hogy előző életében kaphatott esetleg olyat a futómű, hogy maga az agy nem fut teljesen síkban, emiatt jár nyolcasban a kerék. Vagy az nem tud így deformálódni, mert a futóműnek fel kellene vennie az ütést?
kizárt.nekem kapott a 18as kerék akkora kátyút,hogy ihaj.a futó még csak el sem ment,sőt a felni sem sérül,a gumi sem,csak lepotyogtak a felragasztott centírsúlyok.gumisnál azt hittem,hogy a gatyámat ott hagyom majd görgőzésre,meg futóállításra,esetleg szálszakadásos gumira.ezen kívül már csak a dzsuva miatt volt rázás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2016.04.01 péntek, 13:38:05 »

nem.kerékcserekor(téliről nyárira).Én pucoltam fel a felületeket.Ilyesmit jobb ha nem bízol másra.Ha ez olyan amilyennek lennie kell,és minden más rendben van, akkor megszűnik a hiba.
Köszi, akkor a hétvégén majd drótkorongozok egy kicsit.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #702 Dátum: 2016.04.01 péntek, 16:51:40 »

kizárt.nekem kapott a 18as kerék akkora kátyút,hogy ihaj.a futó még csak el sem ment,sőt a felni sem sérül,a gumi sem,csak lepotyogtak a felragasztott centírsúlyok.gumisnál azt hittem,hogy a gatyámat ott hagyom majd görgőzésre,meg futóállításra,esetleg szálszakadásos gumira.ezen kívül már csak a dzsuva miatt volt rázás.
Amúgy azt jól látom, hogy első kerékcsapágy magában nem kapható, csak a kerékaggyal együtt (S-Maxról beszélünk)?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #703 Dátum: 2016.04.01 péntek, 20:47:47 »

Amúgy azt jól látom, hogy első kerékcsapágy magában nem kapható, csak a kerékaggyal együtt (S-Maxról beszélünk)?
igen.de 22től már nem olyan drága.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #704 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 08:15:41 »

Amúgy azt jól látom, hogy első kerékcsapágy magában nem kapható, csak a kerékaggyal együtt (S-Maxról beszélünk)?
Ne agyalj rajta feleslegesen, azt próbáld meg először amit alf írt   wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 08:23:38 »

el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
Szerintem autó szerelő műhelyt is nyithatnál. A szerelők pont így csinálják  nyes   Ja, a végén fontos az ártatlan nézés, és a széttárt karok!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #706 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 17:33:25 »

kizárt.nekem kapott a 18as kerék akkora kátyút,hogy ihaj.a futó még csak el sem ment,sőt a felni sem sérül,a gumi sem,csak lepotyogtak a felragasztott centírsúlyok.gumisnál azt hittem,hogy a gatyámat ott hagyom majd görgőzésre,meg futóállításra,esetleg szálszakadásos gumira.ezen kívül már csak a dzsuva miatt volt rázás.

Megvolt a tárcsa vs kerék felfekvő felület drótkorongozása, sajnos nem gyógyult meg tőle (nem volt egyébként vészesen rozsdás, de fémtisztára letakarítottam, a felni érintkező részét is.)

Amúgy az normális levett keréknél (és behúzott kéziféknél), hogy
1) a tárcsa pár fokot tud előre-hátra mozdulni?
2) a tárcsa tengelyirányban tud pár mm-t kottyanni?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #707 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 20:16:23 »

Megvolt a tárcsa vs kerék felfekvő felület drótkorongozása, sajnos nem gyógyult meg tőle (nem volt egyébként vészesen rozsdás, de fémtisztára letakarítottam, a felni érintkező részét is.)

Amúgy az normális levett keréknél (és behúzott kéziféknél), hogy
1) a tárcsa pár fokot tud előre-hátra mozdulni?
2) a tárcsa tengelyirányban tud pár mm-t kottyanni?
A tárcsa a rögzítő csavarok lehúzása előtt kicsit tud fordulni az agyon,ha arra gondolsz.
Ami még nem túl költséges,az a féktárcsák ütésének a megméretése.Volt korábban ilyen is,ami meghozta a megoldást.Bizonyította a csere szükségességét,pedig szinte új volt a tárcsa.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 20:45:08 »

A tárcsa a rögzítő csavarok lehúzása előtt kicsit tud fordulni az agyon,ha arra gondolsz.
Ami még nem túl költséges,az a féktárcsák ütésének a megméretése.Volt korábban ilyen is,ami meghozta a megoldást.Bizonyította a csere szükségességét,pedig szinte új volt a tárcsa.
Köszi.
Igen, a tárcsák megnézetése és felszabályzása lesz a következő lépés, ahogy Kotta is ajánlotta.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 10:04:11 »

Szerintem autó szerelő műhelyt is nyithatnál. A szerelők pont így csinálják  nyes   Ja, a végén fontos az ártatlan nézés, és a széttárt karok!

namost, ha lejjebb olvasod, Alf is most azt javasolja, hogy a tárcsák ütését kellene megnézni. Hmmmmmm.......

Lehet tényleg kellene egy műhelyt nyitnom
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #710 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 10:59:37 »

namost, ha lejjebb olvasod, Alf is most azt javasolja, hogy a tárcsák ütését kellene megnézni. Hmmmmmm.......

Lehet tényleg kellene egy műhelyt nyitnom
a felszabályzós részben volt a hiba
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 11:09:53 »

a felszabályzós részben volt a hiba

Miért, a felszabályzós meg tudja nézni, hogy üt-e. Nem értem, hogy ezen mit lehet félreérteni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 11:13:35 »

Miért, a felszabályzós meg tudja nézni, hogy üt-e. Nem értem, hogy ezen mit lehet félreérteni
ott, hogy tárcsát nem szabályzunk hanem cserélünk
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #713 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 11:25:15 »

Miért, a felszabályzós meg tudja nézni, hogy üt-e. Nem értem, hogy ezen mit lehet félreérteni

8000 ft egy ferodo hátsó tárcsa...
Mennyi egy felszabályozás?

 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:01:50 »

ott, hogy tárcsát nem szabályzunk hanem cserélünk

tárcsát szabályzunk, mert nem mindig kell csere.

8000 ft egy ferodo hátsó tárcsa...
Mennyi egy felszabályozás?

Ki mondta, hogy a hátsó kell? A hátsó nem lökdösi a kormányt jobbra-balra, azt max az ülésen éreznéd, ha ráz kicsit.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #715 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:03:55 »

8000 ft egy ferodo hátsó tárcsa...
Mennyi egy felszabályozás?

 
kb annyi.de ne baxtassátok feleslegesen a Kottát,mert leregel. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:07:41 »

kb annyi.de ne baxtassátok feleslegesen a Kottát,mert leregel. vigyor3

le biza, szóval csak finoman  nyes  nyes

Honnan jön ez a hátsó féktárcsa dolog? Azt nem fogja a kormányon érezni, szóval azt le lehet húzni a listáról. amúgy meg ha nem akarja szabályoztatni, csak méretni, akkor az sem lesz 10ehuf.

http://www.fekmester.hu/fektarcsa_rezgese_utese/


Amúgy 99ehuf-ért lehet műszert venni hozzá aztán otthon neki lehet állni:
https://alkatreszek.hu/03_93140019_2_la
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:09:23 »

8000 ft egy ferodo hátsó tárcsa...
Mennyi egy felszabályozás?

 
http://magyarautoszerviz.hu/arak/

2500.-/db
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:11:55 »


Amúgy én szeretem tudni, hogy amit cserélünk annak mi volt a gondja. a legtöbb esetben minden járgányomról leszerelt cuccot megnézek, nem azért mert nem hiszem el, hogy azt cserélni kellett, hanem azért, hogy lássam mi volt az a gond, ami okozta az adott jelenséget. Ugyan csak nem szeretek valamit cserélni, ha nem az volt a gondja, így célszerűbb először megtudni, hogy mi is a probléma.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #719 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:24:59 »

le biza, szóval csak finoman  nyes  nyes

Honnan jön ez a hátsó féktárcsa dolog? Azt nem fogja a kormányon érezni, szóval azt le lehet húzni a listáról. amúgy meg ha nem akarja szabályoztatni, csak méretni, akkor az sem lesz 10ehuf.

http://www.fekmester.hu/fektarcsa_rezgese_utese/


Amúgy 99ehuf-ért lehet műszert venni hozzá aztán otthon neki lehet állni:
https://alkatreszek.hu/03_93140019_2_la

Most komolyan, te ilyeneket olvasol? Azért vagy ilyen....  hehe

"-A kerékagyra nem központosan felszerelt, esetleg kiegyensúlyozatlan, (centrírozatlan) vagy hibásan kiegyensúlyozott a féktárcsa."

Centríroztatni lehet a tárcsát is? Ráragasztanak valamit? Vagy felütik rá?  eplus2 hehe wow1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 12:33:04 »

Most komolyan, te ilyeneket olvasol? Azért vagy ilyen....  hehe

"-A kerékagyra nem központosan felszerelt, esetleg kiegyensúlyozatlan, (centrírozatlan) vagy hibásan kiegyensúlyozott a féktárcsa."

Centríroztatni lehet a tárcsát is? Ráragasztanak valamit? Vagy felütik rá?  eplus2 hehe wow1

nem akartam nektek komolyabb irományt iderakni, mert ennek a megértése is nehézségeket okoz  nyes

A centírozás nem azt jelenti, hogy súlyokat akasztunk valahova, hanem, hogy a kérdéses tárgy úgy tudjon forogni, hogy a tengelyt egyik irányba em akarja elhúzni. Ennek elérésére igen sok megoldás van. A kerekeknél ezt súlyok ragasztásával oldják meg.

Nem muszáj megérteni a dolgot, de a tárcsa ellenőrzése eme formában meg tudja mutatni, hogy az-e a gond vagy sem és el lehet dönteni, hogy esetleg valamilyen művelettel helyrehozható vagy csere.

Tessék kérem nem trollként, hanem segítőkész fórumtársként értelmezni a postokat Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 13:27:41 »

tárcsát szabályzunk, mert nem mindig kell csere.

egyszerű matek. egy mai tárcsa legyen 24mm vastag. ez eldobó 22mm-nél. oldalanként van 1mm-ed. és ezt még 3-40ekm után nekiállnál szabályozgatni. ez pont mk3 adata, de kb minden mai tárcsára igaz. aztán amikor az elvékonyodott tárcsát megfékezik csodálkoznak, hogy üt meg mindent csinál
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 13:46:08 »

nem akartam nektek komolyabb irományt iderakni, mert ennek a megértése is nehézségeket okoz  nyes

A centírozás nem azt jelenti, hogy súlyokat akasztunk valahova, hanem, hogy a kérdéses tárgy úgy tudjon forogni, hogy a tengelyt egyik irányba em akarja elhúzni. Ennek elérésére igen sok megoldás van. A kerekeknél ezt súlyok ragasztásával oldják meg.

Nem muszáj megérteni a dolgot, de a tárcsa ellenőrzése eme formában meg tudja mutatni, hogy az-e a gond vagy sem és el lehet dönteni, hogy esetleg valamilyen művelettel helyrehozható vagy csere.

Tessék kérem nem trollként, hanem segítőkész fórumtársként értelmezni a postokat Cheesy
Én tényleg köszönöm a tippet, valóban az lesz, hogy megnézetem, aztán ha kell és érdemes, akkor felszabályoztatom, ha nem érdemes, akkor csere, nem kell túldimenzionálni (az utóbbi nem neked szól, hanem a kibickedőknek Smiley )
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 13:58:53 »

egyszerű matek. egy mai tárcsa legyen 24mm vastag. ez eldobó 22mm-nél. oldalanként van 1mm-ed. és ezt még 3-40ekm után nekiállnál szabályozgatni. ez pont mk3 adata, de kb minden mai tárcsára igaz. aztán amikor az elvékonyodott tárcsát megfékezik csodálkoznak, hogy üt meg mindent csinál
Azért 40e km-nél ne fogyjon már el a tárcsa, főleg úgy, hogy ennek 80%-90% a pálya volt és komolyabb fékezésre nem is emlékszem. Én sem most látok féket először, ennek még alig van válla, a betétek egyidősek vele, azokban is van még bőven (hullám nulla van rajta, csíkozás olyan minimális, hogy a körmöd nem tudod beleakasztani) . Amikor 4 és fél évesen megvettem az autót, akkor egyből látszott, hogy a tárcsákat cserélni kell, szinte ujbeggyel bele lehetett kapaszkodni a vállán kiálló rozsdába. Megmérték, és még így is volt benne minimum 1 mm, de inkább rakattam rá újat, mert betét mindenképpen kellett volna.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 14:03:31 »

egyszerű matek. egy mai tárcsa legyen 24mm vastag. ez eldobó 22mm-nél. oldalanként van 1mm-ed. és ezt még 3-40ekm után nekiállnál szabályozgatni. ez pont mk3 adata, de kb minden mai tárcsára igaz. aztán amikor az elvékonyodott tárcsát megfékezik csodálkoznak, hogy üt meg mindent csinál

Szerintem egy két dolog elkerülte a figyelmedet. A kolléga azt írta, hogy a féken nem érez pulzálást, ergó nem a felülete hullámos. A felület felszabályzása amúgy nem mm-eket vesz le a tárcsából, a legtöbb esetben itt század mm-ről van szó, ami esetlegesen bőven elegendő ahhoz, hogy egy nem tervezett cserét tervezetté tegyél kisebb összegből. Én ezt már néhányszor alkalmaztam pl a focuson és most fogom a Discovery-n, mert pont jó megoldás ahhoz, hogy kiderítsd van-e gond, ha igen mi az. A focuson nagyon keveset kellett leszedni, mondta is a srác, hogy csak egy nagyon minimális volt benne és azért csak 70 körüli fékezésnél éreztem enyhén, nem zavaróan.

A discovery-n, meg a régi tárcsák még jók, csak a sok állásban eléggé rozsdásak lettek, azokat is felszabályoztatom és megfelelő bevonat után elrakom pihenni, ha éppen kell és nincs rá lé, akkor jól fog jönni.

Node akkor vissza az egész elejéhez. Szóval azért menyjel el oda, hogy géppel megnézik a tárcsával minden rendben van-e, mert ha igen, akkor nincs szükség az új tárcsára.

Ez a mindent cseréljük addig míg meg nem lesz a gond egy olyan szakszervizes dolog  wow1
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 14:05:50 »

Azért 40e km-nél ne fogyjon már el a tárcsa, főleg úgy, hogy ennek 80%-90% a pálya volt és komolyabb fékezésre nem is emlékszem. Én sem most látok féket először, ennek még alig van válla, a betétek egyidősek vele, azokban is van még bőven (hullám nulla van rajta, csíkozás olyan minimális, hogy a körmöd nem tudod beleakasztani) . Amikor 4 és fél évesen megvettem az autót, akkor egyből látszott, hogy a tárcsákat cserélni kell, szinte ujbeggyel bele lehetett kapaszkodni a vállán kiálló rozsdába. Megmérték, és még így is volt benne minimum 1 mm, de inkább rakattam rá újat, mert betét mindenképpen kellett volna.

amúgy nekem az octavia-n volt olyan gondom, hogy kapott egy kavicsot a tárcsa és a tárcsa peremén csinált valami baromságot (sok évvel ezelőtt). a peremet felszabályozták, monta a srác, hogy benne maradt a limitben a tárcsa. El is mentem vele még 60ekm-t gond nélkül.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 14:44:06 »

Azért 40e km-nél ne fogyjon már el a tárcsa, főleg úgy, hogy ennek 80%-90% a pálya volt és komolyabb fékezésre nem is emlékszem. Én sem most látok féket először, ennek még alig van válla, a betétek egyidősek vele, azokban is van még bőven (hullám nulla van rajta, csíkozás olyan minimális, hogy a körmöd nem tudod beleakasztani) . Amikor 4 és fél évesen megvettem az autót, akkor egyből látszott, hogy a tárcsákat cserélni kell, szinte ujbeggyel bele lehetett kapaszkodni a vállán kiálló rozsdába. Megmérték, és még így is volt benne minimum 1 mm, de inkább rakattam rá újat, mert betét mindenképpen kellett volna.
annyinál még nem kopik el csak a szabályozással pont leveszed még a kopórészt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 14:47:50 »

Szerintem egy két dolog elkerülte a figyelmedet. A kolléga azt írta, hogy a féken nem érez pulzálást, ergó nem a felülete hullámos. A felület felszabályzása amúgy nem mm-eket vesz le a tárcsából, a legtöbb esetben itt század mm-ről van szó, ami esetlegesen bőven elegendő ahhoz, hogy egy nem tervezett cserét tervezetté tegyél kisebb összegből. Én ezt már néhányszor alkalmaztam pl a focuson és most fogom a Discovery-n, mert pont jó megoldás ahhoz, hogy kiderítsd van-e gond, ha igen mi az. A focuson nagyon keveset kellett leszedni, mondta is a srác, hogy csak egy nagyon minimális volt benne és azért csak 70 körüli fékezésnél éreztem enyhén, nem zavaróan.

A discovery-n, meg a régi tárcsák még jók, csak a sok állásban eléggé rozsdásak lettek, azokat is felszabályoztatom és megfelelő bevonat után elrakom pihenni, ha éppen kell és nincs rá lé, akkor jól fog jönni.

Node akkor vissza az egész elejéhez. Szóval azért menyjel el oda, hogy géppel megnézik a tárcsával minden rendben van-e, mert ha igen, akkor nincs szükség az új tárcsára.

Ez a mindent cseréljük addig míg meg nem lesz a gond egy olyan szakszervizes dolog  wow1
adott esetben tizedeket kell levenni. főleg, ha bele is mart valami a tárcsába. és biztos megéri a 2x szerelést, autólerakást, meg a szabályzás munkadíját.  nekem nem ér ennyit egy 8-10eft/dbos tárcsa. merthogy kedvezménnyel nem hiszem hogy nagyon több lenne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 14:58:53 »

adott esetben tizedeket kell levenni. főleg, ha bele is mart valami a tárcsába. és biztos megéri a 2x szerelést, autólerakást, meg a szabályzás munkadíját.  nekem nem ér ennyit egy 8-10eft/dbos tárcsa. merthogy kedvezménnyel nem hiszem hogy nagyon több lenne

nem nagyon értem, hogy miért nem akarod megérteni, amit próbálok itten mondani Cheesy

Még mindig első tárcsáról van szó és nem a hátsóról, szóval mellőzzük annak az árát

Az első féktárcsa cromaxnál 16ehuf/db (kedvezménnyel), bárdiban 23eHuf a Valeo,  vagyis bármilyen bevizsgálás 2500Huf/Db áron már releváns, ráadásul ha kiderül, hogy vacak, akkor nem ezt hanem az újat rakod fel és így azért nem tűnik akkora pénzkidobásnak, visziont az ember tudni fogja, hogy a tárcsa volt a *** és nem egy csavar volt rosszul meghúzva. Szóval kedvezménnyel is több, így igen is megéri bevizsgáltatni. A másik amiért megéri, mint azt már leírtam, hogy tudni fogod ez volt-e a gond vagy sem.

Mi van, ha 3ekm múlva újra előjön? Akkor megint cserélsz tárcsát? Mi van, ha kihozza az ellenőrzés, hogy nincs gond a tárcsával. Akkor 14eHuf/db-ot megspóroltál (a tárcsa le/felnek a díját akkor is ki kell fizetned ha cserélsz) és tudod, hogy valahol máshol van a gond. Nem nagyon fogom, hogy ezt miért nem lehet megérteni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:17:38 »

nem nagyon értem, hogy miért nem akarod megérteni, amit próbálok itten mondani Cheesy

Még mindig első tárcsáról van szó és nem a hátsóról, szóval mellőzzük annak az árát

Az első féktárcsa cromaxnál 16ehuf/db (kedvezménnyel), bárdiban 23eHuf a Valeo,  vagyis bármilyen bevizsgálás 2500Huf/Db áron már releváns, ráadásul ha kiderül, hogy vacak, akkor nem ezt hanem az újat rakod fel és így azért nem tűnik akkora pénzkidobásnak, visziont az ember tudni fogja, hogy a tárcsa volt a *** és nem egy csavar volt rosszul meghúzva. Szóval kedvezménnyel is több, így igen is megéri bevizsgáltatni. A másik amiért megéri, mint azt már leírtam, hogy tudni fogod ez volt-e a gond vagy sem.

Mi van, ha 3ekm múlva újra előjön? Akkor megint cserélsz tárcsát? Mi van, ha kihozza az ellenőrzés, hogy nincs gond a tárcsával. Akkor 14eHuf/db-ot megspóroltál (a tárcsa le/felnek a díját akkor is ki kell fizetned ha cserélsz) és tudod, hogy valahol máshol van a gond. Nem nagyon fogom, hogy ezt miért nem lehet megérteni.

elsőre írtam az árat, annyiért kihozható.

azt meg némi rutinnal simán meg lehet mondani, hogy a tárcsa miatt vagy nem miatta üt. a bevizsgálás nálam azt jelenti, hogy kiórázom a régit és kiadja hogy van-e baja, ahhoz nem kell máshova rohangálni. hűtött tárcsát meg nem szabályozgatunk, mert 99%-ban úgyis visszajön a rázás pár ezer km alatt. utána magyarázd el valakinek, hogy megérte tizenpárezret ráborítani a kukába való tárcsákra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #730 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:21:46 »

Mindenkinek igaza van, Kotta, te meg regelej le...  Cheesy

Egy dolgot ne felejtsünk el.

Mondeo mk4, s-max, galaxy... Mindegyiknek gyengébb pontja a hátsó tárcsa/betét kombó. Nem tudom miért, de egy első betét csere alatt hátul 2 betétet kell cserélni és egy tárcsát...

És egy nagyon xar hátsó tárcsa is simán berázza a kormányt sajnos...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:22:42 »

elsőre írtam az árat, annyiért kihozható.

azt meg némi rutinnal simán meg lehet mondani, hogy a tárcsa miatt vagy nem miatta üt. a bevizsgálás nálam azt jelenti, hogy kiórázom a régit és kiadja hogy van-e baja, ahhoz nem kell máshova rohangálni. hűtött tárcsát meg nem szabályozgatunk, mert 99%-ban úgyis visszajön a rázás pár ezer km alatt. utána magyarázd el valakinek, hogy megérte tizenpárezret ráborítani a kukába való tárcsákra

akkor oszd meg a beszerzési forrást, mert 8eFt-ért nem láttam első tárcsát. A gyári van 16-ért (engedménnyel), valeo 23-ért és aztán megy felfele. a 8 nekem sehol nem jön ki.

Milyen rutinnal lehet megmondani, hogy amiatt üt-e vagy sem? Ezt remélem nem mondod komolyan. MI az, hogy kiórázod? Ez milyen műveletsort, milyen műszer használatát jelenti, amivel te meg tudod mondani, hogy egy féktárcsában esetleg valahol van 5g eltérés? Szerintem itt hagyjuk abba.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:27:40 »

Mindenkinek igaza van, Kotta, te meg regelej le...  Cheesy

jaja, majd hamarosan Cheesy


Válasz
Egy dolgot ne felejtsünk el.

Mondeo mk4, s-max, galaxy... Mindegyiknek gyengébb pontja a hátsó tárcsa/betét kombó. Nem tudom miért, de egy első betét csere alatt hátul 2 betétet kell cserélni és egy tárcsát...

És egy nagyon xar hátsó tárcsa is simán berázza a kormányt sajnos...

Ahoz, hogy a kormányon érezd, hogy a hátsó ***, ahhoz a keréknek hátul kóvályognia kell rendesen. A hátsó kerék vagy tárcsa függőleges ütését semmiképpen nem fogod érezni a kormányon vagy akkor már az első, hátsó futómű teljesen kuka. Mk2-től van mondim (abban bazi vacak volt a fék elöl hátúl, egy intenzívebb fékezés után már rázott is a tárcsa). A hátsó tárcsa nekem még egyik autón sem rázta be soha a kormányt. Most az asszony mondiján éreztem, hogy ráz a jobb hátúlja, de ezt nem a kormányon, hanem az ülésen lehetett érezni. Be is igazolódott, hogy a jobb hátsó felni meg volt ütve. kikalapálták és lám jó lett.

De azt nekem senki ne próbálja bemesélni, hogy megnéz egy tárcsát, megpörgeti az ácsceruzán és már tudja, hogy jó-e vagy sem Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:39:07 »

Milyen rutinnal lehet megmondani, hogy amiatt üt-e vagy sem? Ezt remélem nem mondod komolyan. MI az, hogy kiórázod? Ez milyen műveletsort, milyen műszer használatát jelenti, amivel te meg tudod mondani, hogy egy féktárcsában esetleg valahol van 5g eltérés? Szerintem itt hagyjuk abba.

Anno én is így néztem a 3-ason

http://ebcbrakes.hu/fek-pulzalas.html

Én is vettem rá új tárcsát és mégis pár ezer km alatt Xar lett. Az óra kimérte szomoru1
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:41:02 »

akkor oszd meg a beszerzési forrást, mert 8eFt-ért nem láttam első tárcsát. A gyári van 16-ért (engedménnyel), valeo 23-ért és aztán megy felfele. a 8 nekem sehol nem jön ki.

Milyen rutinnal lehet megmondani, hogy amiatt üt-e vagy sem? Ezt remélem nem mondod komolyan. MI az, hogy kiórázod? Ez milyen műveletsort, milyen műszer használatát jelenti, amivel te meg tudod mondani, hogy egy féktárcsában esetleg valahol van 5g eltérés? Szerintem itt hagyjuk abba.
kedvezménynek hívják a megoldást. az meg mindenkinek más. valeo is csak csomagoló cég. ha ilyentől kell termék, akkor ott az optimal az unixnál olcsón normális minőség. ha gondolod belépek megnézem mennyiért jönne az, de  8-10 között van valahol
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:42:49 »


Milyen rutinnal lehet megmondani, hogy amiatt üt-e vagy sem? Ezt remélem nem mondod komolyan. MI az, hogy kiórázod? Ez milyen műveletsort, milyen műszer használatát jelenti, amivel te meg tudod mondani, hogy egy féktárcsában esetleg valahol van 5g eltérés? Szerintem itt hagyjuk abba.


tudni kell használni. az eszterga pad se mondja meg, hogy 5-8-10g volt benne, csak lehúzza a felesleget. ez meg megmutatja, hogy hol a felesleg. ahol grammok jönnek ki az már nagyon más műszer
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 15:50:36 »

na akkor még egyszer.

- Arról volt szó, hogy a féken nem érez pulzálást, a kormányt meg berángatja (nem ráz, hanem berángatja). Ergó nem a tárcsa hullámos, hanem nem központos, ezt pedig bazira nem mutatja meg az az óra.
- nézheted a kedvezményeket (bár tescos féktárcsát előre venni bátor dolog), de egy a gyári kedvezménnyel együtt sem hiszem, hogy 16 alatt lesz, bármi egyéb (ami nem a gagyi) sem lesz ez alatt bármilyen kedvezménnyel
- akkor is jó lenne ha az ember tudná, hogy az alkatrész amit cserél rossz-e, ezt pedig bevizsgálás nélkül nem fogod megtudni. Az "órás" megoldás csak a felület huplisságára ad infót, a központosságra nem

Próbáljátok meg segítőkészen értelmezni a dolgot, aztán mehet a round N
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 16:00:11 »

na akkor még egyszer.

- Arról volt szó, hogy a féken nem érez pulzálást, a kormányt meg berángatja (nem ráz, hanem berángatja). Ergó nem a tárcsa hullámos, hanem nem központos, ezt pedig bazira nem mutatja meg az az óra.
- nézheted a kedvezményeket (bár tescos féktárcsát előre venni bátor dolog), de egy a gyári kedvezménnyel együtt sem hiszem, hogy 16 alatt lesz, bármi egyéb (ami nem a gagyi) sem lesz ez alatt bármilyen kedvezménnyel
- akkor is jó lenne ha az ember tudná, hogy az alkatrész amit cserél rossz-e, ezt pedig bevizsgálás nélkül nem fogod megtudni. Az "órás" megoldás csak a felület huplisságára ad infót, a központosságra nem

Próbáljátok meg segítőkészen értelmezni a dolgot, aztán mehet a round N
ad az arra is, csak olyan helyen kell mérni. mondjuk a tárcsa élén. ott már látod, hogy a tárcsa tojás alakú-e. nyílván aki fotelben ül és az internet szerel autót, annak fogalma sincs az ilyenekről, de azért pár tíz éve már szerelgetnek az emberek autót, minden mai gépesített csoda masina valami kézi méréssel kezdte.

de nincs gond, viheti aki akarja 10en ezrekért bevizsgáltatni, ha attól alszik nyugodtan. vigyor3 nyes

amiről te beszélsz azt már centírozásnak hívják. ott valóban grammokról beszélnek. azt meg nem csinálják meg 2500ft-ért sehol se. főleg, hogy az országban nincs valami sok autóalkatrész centírozó gép. pl turbotengely, lendkereket, főtengelyt is csak pár helyen tudnak az országban centírozni. egyiket sem fillérekért csinálják.

a valeo is csak egy csomagoló cég. annak se tudod éppen ki volt a beszállítója. erről meg ennyit Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 16:59:07 »

ad az arra is, csak olyan helyen kell mérni. mondjuk a tárcsa élén. ott már látod, hogy a tárcsa tojás alakú-e. nyílván aki fotelben ül és az internet szerel autót, annak fogalma sincs az ilyenekről, de azért pár tíz éve már szerelgetnek az emberek autót, minden mai gépesített csoda masina valami kézi méréssel kezdte.

de nincs gond, viheti aki akarja 10en ezrekért bevizsgáltatni, ha attól alszik nyugodtan. vigyor3 nyes

amiről te beszélsz azt már centírozásnak hívják. ott valóban grammokról beszélnek. azt meg nem csinálják meg 2500ft-ért sehol se. főleg, hogy az országban nincs valami sok autóalkatrész centírozó gép. pl turbotengely, lendkereket, főtengelyt is csak pár helyen tudnak az országban centírozni. egyiket sem fillérekért csinálják.

a valeo is csak egy csomagoló cég. annak se tudod éppen ki volt a beszállítója. erről meg ennyit Wink

úgy látom csak nem megy át a mondandóm, szóval feladom.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 17:47:11 »

úgy látom csak nem megy át a mondandóm, szóval feladom.
értem én, hogy szereted látni mi hogy ment tönkre. meg autóalkatrész cserélgetőknél valóban néha meg kell lépni egy-egy ilyet, de normális autószerelőnél semmi szükség ilyenekere, mert simán megoldja.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #740 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 18:02:34 »

értem én, hogy szereted látni mi hogy ment tönkre. meg autóalkatrész cserélgetőknél valóban néha meg kell lépni egy-egy ilyet, de normális autószerelőnél semmi szükség ilyenekere, mert simán megoldja.

ez nem így van. Én azt szeretem tudni, hogy az ment-e tönkre. Ez nem egy templom, hogy higgyek valami-/valakiben. Tények kellene, hogy az autó azért ráz mert. A normális autószerelő pontosan elmondja, hogy mi a helyzet és megmutatja a dolgot. Ilyen a Vik is és ilyen az a srác is aki a Jeep-et szereli nekem. Ők bizonyítottak és pontosan megmondják, hogy mivel mi van, miért tapasztalom a problémát.

Ettől függetlenül itt erre a hibára annyi baromság lett összehordva tények nélkül, hogy az valami borzasztó. Leírom háromszor a dolgot akkor sem érted, hogy mi az amit írok, mondok. Csak jössz a 8eHuf-os tárcsával, ami 16, meg hogy csak cserélje le és kész. Persze azt senki nem vállalja, hogy ha nem az volt a gond, akkor kifizeti neki a 2x16ehuf tárcsát.

Amit én mondok az pontosan az, amit minden olyan ember, akit szerelőnek tartok mond. Nézzük meg, tudjuk meg mi a gond és aztán azt javítsuk ki. Lehet, hogy egy nappal tovább tart, de nem szerencsejáték és lehet, hogy a gyorsabb megoldás nem is a gyorsabb, ha nem az volt a gond.

Ha akarod megérted amit mondok, ha nem akarod akkor ne értsd meg, de szerintem fontos az, hogy tényekre alapozva javítson mindenki járgányt, ne pedig találomra.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 18:12:08 »


Ettől függetlenül itt erre a hibára annyi baromság lett összehordva tények nélkül, hogy az valami borzasztó. Leírom háromszor a dolgot akkor sem érted, hogy mi az amit írok, mondok. Csak jössz a 8eHuf-os tárcsával, ami 16, meg hogy csak cserélje le és kész. Persze azt senki nem vállalja, hogy ha nem az volt a gond, akkor kifizeti neki a 2x16ehuf tárcsát.

én egy szóval se mondtam, hogy cserélje le, hanem hogy nem szabályozgatni kell a tárcsát, ha baja van, hanem kicserélni. meg nem 6 emberhez elhordani, hanem olyanhoz aki tudja órázni, azaz megmondani, hogy mi a baja. az órával már kijön, hogy a tárcsa, az agy, vagy mi üt. csak tudni kell használni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #742 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 19:18:21 »

én egy szóval se mondtam, hogy cserélje le, hanem hogy nem szabályozgatni kell a tárcsát, ha baja van, hanem kicserélni. meg nem 6 emberhez elhordani, hanem olyanhoz aki tudja órázni, azaz megmondani, hogy mi a baja. az órával már kijön, hogy a tárcsa, az agy, vagy mi üt. csak tudni kell használni

miért gond, ha nem óráshoz megy, hanem olyanhoz akinek van olyan gépe ami komolyabb? Szerintem az óra sem tud mindent, de ha 2500/db áron valaki bevizsgálja tutira, akkor én oda vinném és nem keresgélnék órás után. Szerintem el kell vinni olyan szakihoz aki vagy ért a fordhoz, vagy specialistája a féknek. Nekem mázlim van, mert elvinném a Vik-hez, de pl a fókánál tudtam, hogy kb nudli probléma van, szóval vittem a szabályzóshoz annó. A Discovery-nél is tudom, hogy amiatt a pici rozsdaréteg miatt nem fogom kidobni a cuccot, szóval viszem felszabályoztatni. Annó a skodánál fogalmam nem volt, hogy mi a gond, a gumis azt mondta a kerékkel minden rendben, így mentem a fékeshez. Meg is lett a probléma, elmentem még vele 60ezret.

Szerintem mindenki csinálja amit akar, akkor meg fog tudni nyugodni.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 19:24:53 »

miért gond, ha nem óráshoz megy, hanem olyanhoz akinek van olyan gépe ami komolyabb? Szerintem az óra sem tud mindent, de ha 2500/db áron valaki bevizsgálja tutira, akkor én oda vinném és nem keresgélnék órás után. Szerintem el kell vinni olyan szakihoz aki vagy ért a fordhoz, vagy specialistája a féknek. Nekem mázlim van, mert elvinném a Vik-hez, de pl a fókánál tudtam, hogy kb nudli probléma van, szóval vittem a szabályzóshoz annó. A Discovery-nél is tudom, hogy amiatt a pici rozsdaréteg miatt nem fogom kidobni a cuccot, szóval viszem felszabályoztatni. Annó a skodánál fogalmam nem volt, hogy mi a gond, a gumis azt mondta a kerékkel minden rendben, így mentem a fékeshez. Meg is lett a probléma, elmentem még vele 60ezret.

Szerintem mindenki csinálja amit akar, akkor meg fog tudni nyugodni.
mit nem tud az óra? vigyor3 főleg úgy, hogy 3 hozzászólással ezelőtt még azt se tudtad, hogy mi az vigyor3

minnél inkább csodagéphez viszik, annál többe fog kerülni a végén, az a tapasztalat.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 19:29:10 »

mit nem tud az óra? vigyor3 főleg úgy, hogy 3 hozzászólással ezelőtt még azt se tudtad, hogy mi az vigyor3

minnél inkább csodagéphez viszik, annál többe fog kerülni a végén, az a tapasztalat.

Az óra nem fog súlyeltérést mérni, csak deformációt.

Én tudom, hogy mi az óra, van inga óra, van fali óra, karóra.... Az, hogy én azt mondom valakinek, hogy órázon meg valamit, azt teljesen normális, hogy fogalma nincs mire gondolok. Ettől függetlenül az, hogy valaki 1500-ért "megórázza" vagy 2500-ért normálisan bevizsgálja akkor inkább vizsgálja be normálisan.

Tudom, még biztos van ezer érved, hogy miért vigye óráshoz, de szerintem ezt a témát már túlrágtuk. Te az órásban hiszel, én a precízebb bevizsgálásban. Ennyi. Most már mindenki el tudja dönteni, hogy hova viszi.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 19:38:00 »

Az óra nem fog súlyeltérést mérni, csak deformációt.

Én tudom, hogy mi az óra, van inga óra, van fali óra, karóra.... Az, hogy én azt mondom valakinek, hogy órázon meg valamit, azt teljesen normális, hogy fogalma nincs mire gondolok. Ettől függetlenül az, hogy valaki 1500-ért "megórázza" vagy 2500-ért normálisan bevizsgálja akkor inkább vizsgálja be normálisan.

Tudom, még biztos van ezer érved, hogy miért vigye óráshoz, de szerintem ezt a témát már túlrágtuk. Te az órásban hiszel, én a precízebb bevizsgálásban. Ennyi. Most már mindenki el tudja dönteni, hogy hova viszi.
egy érv van az óra mellett, minden kicsit komolyabb szerelőnek van. olyan gép, ami méri is a súlyát viszont nem minden sarkon van eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #746 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:41:47 »

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #747 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:49:57 »



 falbav majdnem megint belefutottam, de inkább megittam egy sört :d
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #748 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:56:31 »

egy érv van az óra mellett, minden kicsit komolyabb szerelőnek van. olyan gép, ami méri is a súlyát viszont nem minden sarkon van eljen
sőt szinte sehol. én nem is olcsó. meg nem is lesz olyan eltérés ami számítana
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:57:47 »

sőt szinte sehol. én nem is olcsó. meg nem is lesz olyan eltérés ami számítana

érdekes, ahova vittem 2500.-huf-ért volt
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 31   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.