Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:13:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Egy új Mondeós kérdései  (Megtekintve 2041291 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #4000 Dátum: 2007.01.19 péntek, 09:19:00 »

tényleg, szakszervíz tapasztalatok?
én a ford petrányihoz (kerepesi út) vittem állapotfelmérésre az autót, nem vagyok most megelégedve velük... rákötöttek computert is hibakód kiolvasásra, azt mondták semmi baja nem volt sose a gépnek, 1x volt merülve az aksi és ennyi, semmi mást nem mondtak... ilyen dolgoknak, mint pl halódó kuplung, nehezen induló motor, stb. nem kellett volna kiderülnie egy teljes átvizsgálás során? na mind1...
Én is ott vizsgáltattam át anno és felírták a papírra, hogy bal első féltengely porvédő gumi repedt. Én állat nem néztem meg, gondoltam ezt nem lehet elnézni. Vettem 15pénzért gumit, elvittem a kedvenc futóművesemhez és csak mert ismer, azért nem nevetett ki. Mindkét gumi száraz volt és ép. Most azon gondolkodom, hogy befenekelem és ültetek bele virágot tavasszal. Legalább vmi haszna legyen... Azt viszont nem mondták, hogy nem megy az ülésfűtés, a belső csomagtartónyitó, a féloldali első szélvédőfűtés. Szóval egész ügyesek. Így én is meg tudnám csinálni...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4001 Dátum: 2007.01.19 péntek, 10:21:00 »

Én is ott vizsgáltattam át anno és felírták a papírra, hogy bal első féltengely porvédő gumi repedt. Én állat nem néztem meg, gondoltam ezt nem lehet elnézni. Vettem 15pénzért gumit, elvittem a kedvenc futóművesemhez és csak mert ismer, azért nem nevetett ki. Mindkét gumi száraz volt és ép. Most azon gondolkodom, hogy befenekelem és ültetek bele virágot tavasszal. Legalább vmi haszna legyen... Azt viszont nem mondták, hogy nem megy az ülésfűtés, a belső csomagtartónyitó, a féloldali első szélvédőfűtés. Szóval egész ügyesek. Így én is meg tudnám csinálni...
nocsak, szaporodik
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4002 Dátum: 2007.01.19 péntek, 10:33:00 »

nocsak, szaporodik
Mámint a huba?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4003 Dátum: 2007.01.19 péntek, 10:43:00 »

Mámint a huba?
Huba'ze, ezt nem értem szóval a kritika ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4004 Dátum: 2007.01.19 péntek, 11:26:00 »

Huba'ze, ezt nem értem szóval a kritika ...
jó-jó, má' éétem én is.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4005 Dátum: 2007.01.19 péntek, 12:00:00 »

Fusim,
 
Egyebkent semmi kulonos. Tipus hiba a szivosor ido elotti kinyiffanasa. Ugy sacra 150e-ret birhat. Ara szervizben cakk-pakk kb. 80e
Mas tipushibarol nemtok.
Ami meg szoba johet ugy 150e kornyeken:
Anyos oldali feltengely segedcsapagy. Asszem valami 14e ft. Ez nalam 160e-et elt. Aztan van meg szijfeszito, de ezt nem neveznem tipushibanak, hacsak nem 100e km alatt megy tonkre. Ez kb. 40e ft botban. Nalam kb. 160e-et elt.
150-200e km korul kuplung es lendkerek valoszinusitheto.
Arai (csak anyag)lendkerek botban kb. 90e, kuplung+kinyomo kb. szinten.
Ami meg lehetseges, az 1-2 szilent a hatso hidban, illetve kutyacsontok elol-hatul. Nem veszes tetel.
 
Remelem azert segitettem valamelyest...
Erre gondolot!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4006 Dátum: 2007.01.19 péntek, 12:29:00 »

Én is ott vizsgáltattam át anno és felírták a papírra, hogy bal első féltengely porvédő gumi repedt. Én állat nem néztem meg, gondoltam ezt nem lehet elnézni. Vettem 15pénzért gumit, elvittem a kedvenc futóművesemhez és csak mert ismer, azért nem nevetett ki. Mindkét gumi száraz volt és ép. Most azon gondolkodom, hogy befenekelem és ültetek bele virágot tavasszal. Legalább vmi haszna legyen... Azt viszont nem mondták, hogy nem megy az ülésfűtés, a belső csomagtartónyitó, a féloldali első szélvédőfűtés. Szóval egész ügyesek. Így én is meg tudnám csinálni...
Hát igen. A márkaszervízben aztán van minden. Az ember elbeszélget a szerelőkkel, vagy csak nézi a munkájukat, és sok mindenre rájön... még az Orionon volt egy zörgés... az egyik már a vezérműtengelyt cserélte volna, ha nem szólok, hogy annak más hangja van (és meg is mondtam, milyen), majd feszítőgörgő csere, egy másik helyen vízpumpa, de elállították a vezérlést... ekkor mentem el a Borsodihoz. Megmutatta, hogy a generátor felfogatásából hiányzik egy csavar, amiatt zörög. Szóval egy pár forintos alkatrész miatt cseréltek görgőt, vízpumpát... ...elég ritka a jó szerelő. Aztán az állapotfelmérés nem csak annyiból áll, hogy rádugjuk a gépre, és mit ír ki. Ahhoz inkább paraszti logika kellene, hogy az ember megnézi, mi szokott elromlani a mondeón, és azt nézné meg... de hát most nem is olyan világot élünk. Mondhatnám, hogy az a szerelő, aki egy kicsit ért a szakmájához, már nyitott saját szervízt, aki érti a dolgát, de nem volt indulója, az ezeknél a kisisparosoknál dolgozik, aki meg semmihez sem ért, az van a márkaszervízben. Tudom, hogy ez így elég erős, de valami igazság van benne.
Ahhoz értenek a márkaszervízek, hogy elszedjék a forgalmit, kulcsot, majd kiállítsanak egy akkora számlát, hogy hanyatt esel. Nem nagyon van kivétel. És jó nagy disznók, mert pl amit a Scratch-el csináltak, az a pofátlanság magasiskolája (nem írom a csimborasszót, mert a napunak túl magas a szint :-)). És ez adódott csakis azért, mert nem értettek hozzá: szétkapták az adagolót, meggenerálozták, és nézzük, most jó-e... nem lett az... szomorú. Egyszer a Lurdival szemközti autofortban vártam valmire, és nézelődtem, mit csinálnak. Az egyik éppen a tdci-t indítózta már pár perce, mert nem akarja felkapni  gázolajat, szűrőcsere után... mondom neki, ezt biztos így kell csinálni? Nem baj, hogy a szivattyú szárazon fut? Erre odajött a főnöke, és jól letolta (gondolom, csak miattam). Majd ki is küldtek (ENGEM, nem a szerelőt). Na mind1. Odajárok okoskodni, mi? Aztán szoktam feltenni olyan kérdéseket, amire tudom a választ, és sokszor csak nézek, mennyire nem ismerik az autót. De hát az is lehet, hogy az ember túl sokat akar. Kifizet 50-100e ft-ot, és ne fényezzenek bele egy piszkot... és most már kicserélték a szűrőt, a következ alkalommal nem lesz ilyen... de azért ugye milyen jó munkát végeztünk?
Szomorú, hogy ilyen alacsony színvonalú munkát kap az ember, piszok drágán. Ehhez már arcbőr kell. De a baj az az, hogy ez inkább általános, mint egyedi: máshol is így csinálják... talán a kedvencünk jobb egy kicsivel, de persze ők sem mindenhatóak.
Amikor a falusi szervízünkben gond volt a feszítőgörgővel, kicserélték, de egyszercsak elkezdett nyikorogni, csúszott a szíj. Visszaviszem, megnézik, hát a feszítőből kiesett egy csavar. Persze elismerték szó nélkül a hibát, holnapra visszahívtak, de közben odarendeltek egy görgőt és egy szíjat, mert hátha ismét csere, és emiatt ne álljunk vagy fél napot. Szerencsére nem kellett, berakták a csavart, oszt jó napot. Speciel velük nincs probléma: hibáztak ugyan, de korrektül kezelték a dolgot, még ők kértek elnézést... hát ez annyira ritka, hogy zavart... ilyen nincs is. Az itteni szerelők értenek a dolgokhoz, rögtön mondták, mivel lehet gond...
 
Egy állapotfelméréshez nem elég, hogy megmérem a festékvastagságot, hanem figyelni kell a csavarokra, szinekre, és így tovább: na ezt lehet, hogy nem fogják észrevenni. Inkább vigye el az ember egy zsivány karosszériáshoz, autószerelőhöz, esetleg másik nepperhez, na azok majd mondják a hibákat. Csak az a szomorú, a márkaszervízben kicsengetsz egy csomó dellát, erre fél munkát végeznek... hát... most még ilyen világ van. Ez ellen egyet tehetünk, visszavisszük, visszakérük a pénzt, vagy felajánljuk hogy fizessék ők a hibás állapotfelmérésből eredő kárt...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4007 Dátum: 2007.01.19 péntek, 12:57:00 »

Hát igen. A márkaszervízben aztán van minden. Az ember elbeszélget a szerelőkkel, vagy csak nézi a munkájukat, és sok mindenre rájön... még az Orionon volt egy zörgés... az egyik már a vezérműtengelyt cserélte volna, ha nem szólok, hogy annak más hangja van (és meg is mondtam, milyen), majd feszítőgörgő csere, egy másik helyen vízpumpa, de elállították a vezérlést... ekkor mentem el a Borsodihoz. Megmutatta, hogy a generátor felfogatásából hiányzik egy csavar, amiatt zörög. Szóval egy pár forintos alkatrész miatt cseréltek görgőt, vízpumpát... ...elég ritka a jó szerelő. Aztán az állapotfelmérés nem csak annyiból áll, hogy rádugjuk a gépre, és mit ír ki. Ahhoz inkább paraszti logika kellene, hogy az ember megnézi, mi szokott elromlani a mondeón, és azt nézné meg... de hát most nem is olyan világot élünk. Mondhatnám, hogy az a szerelő, aki egy kicsit ért a szakmájához, már nyitott saját szervízt, aki érti a dolgát, de nem volt indulója, az ezeknél a kisisparosoknál dolgozik, aki meg semmihez sem ért, az van a márkaszervízben. Tudom, hogy ez így elég erős, de valami igazság van benne.
Ahhoz értenek a márkaszervízek, hogy elszedjék a forgalmit, kulcsot, majd kiállítsanak egy akkora számlát, hogy hanyatt esel. Nem nagyon van kivétel. És jó nagy disznók, mert pl amit a Scratch-el csináltak, az a pofátlanság magasiskolája (nem írom a csimborasszót, mert a napunak túl magas a szint :-)). És ez adódott csakis azért, mert nem értettek hozzá: szétkapták az adagolót, meggenerálozták, és nézzük, most jó-e... nem lett az... szomorú. Egyszer a Lurdival szemközti autofortban vártam valmire, és nézelődtem, mit csinálnak. Az egyik éppen a tdci-t indítózta már pár perce, mert nem akarja felkapni  gázolajat, szűrőcsere után... mondom neki, ezt biztos így kell csinálni? Nem baj, hogy a szivattyú szárazon fut? Erre odajött a főnöke, és jól letolta (gondolom, csak miattam). Majd ki is küldtek (ENGEM, nem a szerelőt). Na mind1. Odajárok okoskodni, mi? Aztán szoktam feltenni olyan kérdéseket, amire tudom a választ, és sokszor csak nézek, mennyire nem ismerik az autót. De hát az is lehet, hogy az ember túl sokat akar. Kifizet 50-100e ft-ot, és ne fényezzenek bele egy piszkot... és most már kicserélték a szűrőt, a következ alkalommal nem lesz ilyen... de azért ugye milyen jó munkát végeztünk?
Szomorú, hogy ilyen alacsony színvonalú munkát kap az ember, piszok drágán. Ehhez már arcbőr kell. De a baj az az, hogy ez inkább általános, mint egyedi: máshol is így csinálják... talán a kedvencünk jobb egy kicsivel, de persze ők sem mindenhatóak.
Amikor a falusi szervízünkben gond volt a feszítőgörgővel, kicserélték, de egyszercsak elkezdett nyikorogni, csúszott a szíj. Visszaviszem, megnézik, hát a feszítőből kiesett egy csavar. Persze elismerték szó nélkül a hibát, holnapra visszahívtak, de közben odarendeltek egy görgőt és egy szíjat, mert hátha ismét csere, és emiatt ne álljunk vagy fél napot. Szerencsére nem kellett, berakták a csavart, oszt jó napot. Speciel velük nincs probléma: hibáztak ugyan, de korrektül kezelték a dolgot, még ők kértek elnézést... hát ez annyira ritka, hogy zavart... ilyen nincs is. Az itteni szerelők értenek a dolgokhoz, rögtön mondták, mivel lehet gond...
 
Egy állapotfelméréshez nem elég, hogy megmérem a festékvastagságot, hanem figyelni kell a csavarokra, szinekre, és így tovább: na ezt lehet, hogy nem fogják észrevenni. Inkább vigye el az ember egy zsivány karosszériáshoz, autószerelőhöz, esetleg másik nepperhez, na azok majd mondják a hibákat. Csak az a szomorú, a márkaszervízben kicsengetsz egy csomó dellát, erre fél munkát végeznek... hát... most még ilyen világ van. Ez ellen egyet tehetünk, visszavisszük, visszakérük a pénzt, vagy felajánljuk hogy fizessék ők a hibás állapotfelmérésből eredő kárt...
A faluban mindenki ismer mindenit, számít a presztizs a márkaszervíz meg az autó "árához-értékéhez" számíttya a kölcségeket = van pénzed autóra, akkor erre is lesz, vagy mész máshová, szarnak bele, a törzsvásárló is a tehetős (értsd: nem gond bármennyit kifizetni) rétegből kerül ki, akinek nincs "ideje" bíbelődni az autó problémáival, bevisz-fizet-elhoz ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4008 Dátum: 2007.01.19 péntek, 13:14:00 »

Hát igen. A márkaszervízben aztán van minden. Az ember elbeszélget a szerelőkkel, vagy csak nézi a munkájukat, és sok mindenre rájön... még az Orionon volt egy zörgés... az egyik már a vezérműtengelyt cserélte volna, ha nem szólok, hogy annak más hangja van (és meg is mondtam, milyen), majd feszítőgörgő csere, egy másik helyen vízpumpa, de elállították a vezérlést... ekkor mentem el a Borsodihoz. Megmutatta, hogy a generátor felfogatásából hiányzik egy csavar, amiatt zörög. Szóval egy pár forintos alkatrész miatt cseréltek görgőt, vízpumpát... ...elég ritka a jó szerelő. Aztán az állapotfelmérés nem csak annyiból áll, hogy rádugjuk a gépre, és mit ír ki. Ahhoz inkább paraszti logika kellene, hogy az ember megnézi, mi szokott elromlani a mondeón, és azt nézné meg... de hát most nem is olyan világot élünk. Mondhatnám, hogy az a szerelő, aki egy kicsit ért a szakmájához, már nyitott saját szervízt, aki érti a dolgát, de nem volt indulója, az ezeknél a kisisparosoknál dolgozik, aki meg semmihez sem ért, az van a márkaszervízben. Tudom, hogy ez így elég erős, de valami igazság van benne.
Ahhoz értenek a márkaszervízek, hogy elszedjék a forgalmit, kulcsot, majd kiállítsanak egy akkora számlát, hogy hanyatt esel. Nem nagyon van kivétel. És jó nagy disznók, mert pl amit a Scratch-el csináltak, az a pofátlanság magasiskolája (nem írom a csimborasszót, mert a napunak túl magas a szint :-)). És ez adódott csakis azért, mert nem értettek hozzá: szétkapták az adagolót, meggenerálozták, és nézzük, most jó-e... nem lett az... szomorú. Egyszer a Lurdival szemközti autofortban vártam valmire, és nézelődtem, mit csinálnak. Az egyik éppen a tdci-t indítózta már pár perce, mert nem akarja felkapni  gázolajat, szűrőcsere után... mondom neki, ezt biztos így kell csinálni? Nem baj, hogy a szivattyú szárazon fut? Erre odajött a főnöke, és jól letolta (gondolom, csak miattam). Majd ki is küldtek (ENGEM, nem a szerelőt). Na mind1. Odajárok okoskodni, mi? Aztán szoktam feltenni olyan kérdéseket, amire tudom a választ, és sokszor csak nézek, mennyire nem ismerik az autót. De hát az is lehet, hogy az ember túl sokat akar. Kifizet 50-100e ft-ot, és ne fényezzenek bele egy piszkot... és most már kicserélték a szűrőt, a következ alkalommal nem lesz ilyen... de azért ugye milyen jó munkát végeztünk?
Szomorú, hogy ilyen alacsony színvonalú munkát kap az ember, piszok drágán. Ehhez már arcbőr kell. De a baj az az, hogy ez inkább általános, mint egyedi: máshol is így csinálják... talán a kedvencünk jobb egy kicsivel, de persze ők sem mindenhatóak.
Amikor a falusi szervízünkben gond volt a feszítőgörgővel, kicserélték, de egyszercsak elkezdett nyikorogni, csúszott a szíj. Visszaviszem, megnézik, hát a feszítőből kiesett egy csavar. Persze elismerték szó nélkül a hibát, holnapra visszahívtak, de közben odarendeltek egy görgőt és egy szíjat, mert hátha ismét csere, és emiatt ne álljunk vagy fél napot. Szerencsére nem kellett, berakták a csavart, oszt jó napot. Speciel velük nincs probléma: hibáztak ugyan, de korrektül kezelték a dolgot, még ők kértek elnézést... hát ez annyira ritka, hogy zavart... ilyen nincs is. Az itteni szerelők értenek a dolgokhoz, rögtön mondták, mivel lehet gond...
 
Egy állapotfelméréshez nem elég, hogy megmérem a festékvastagságot, hanem figyelni kell a csavarokra, szinekre, és így tovább: na ezt lehet, hogy nem fogják észrevenni. Inkább vigye el az ember egy zsivány karosszériáshoz, autószerelőhöz, esetleg másik nepperhez, na azok majd mondják a hibákat. Csak az a szomorú, a márkaszervízben kicsengetsz egy csomó dellát, erre fél munkát végeznek... hát... most még ilyen világ van. Ez ellen egyet tehetünk, visszavisszük, visszakérük a pénzt, vagy felajánljuk hogy fizessék ők a hibás állapotfelmérésből eredő kárt...
Angel,
tudsz nekem erről a bizonyos Borsodiról elérhetőségt/címet adni? Egyszer kerestem őket, de akkor költözés alatt álltak és nem tudtak fogadni. Milyen óradíj mellett dolgoznak és kit keressek? Átnézetnék ezt-azt a Mondikámon. Apropopó, műszerezettségük van olyan mint egy márkaszervízé? Thx!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4009 Dátum: 2007.01.19 péntek, 13:19:00 »

Angel,
tudsz nekem erről a bizonyos Borsodiról elérhetőségt/címet adni? Egyszer kerestem őket, de akkor költözés alatt álltak és nem tudtak fogadni. Milyen óradíj mellett dolgoznak és kit keressek? Átnézetnék ezt-azt a Mondikámon. Apropopó, műszerezettségük van olyan mint egy márkaszervízé? Thx!
Szuszu, a Róbert Károly úti KIKA mögött vannak, asszem Mohácsi vagy Mohács utca (??)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4010 Dátum: 2007.01.19 péntek, 15:26:00 »

Angel,
tudsz nekem erről a bizonyos Borsodiról elérhetőségt/címet adni? Egyszer kerestem őket, de akkor költözés alatt álltak és nem tudtak fogadni. Milyen óradíj mellett dolgoznak és kit keressek? Átnézetnék ezt-azt a Mondikámon. Apropopó, műszerezettségük van olyan mint egy márkaszervízé? Thx!
Szerintem wds-k nincs, de a töbi OK, én nagyon eléedett voltam velük. Most már egy kicsit kiesik, nagy a táv. Meg a mondeón nem kell semmit sem javítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4011 Dátum: 2007.01.19 péntek, 15:29:00 »

Ford Borsodi: Mohács 19. 340-4481
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4012 Dátum: 2007.01.19 péntek, 15:38:00 »

Szerintem wds-k nincs, de a töbi OK, én nagyon eléedett voltam velük. Most már egy kicsit kiesik, nagy a táv. Meg a mondeón nem kell semmit sem javítani.
Van WDS, de nem a legfrissebb...xenon alapállítást pl. nem tudnak vele véghezvinni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4013 Dátum: 2007.01.19 péntek, 16:14:00 »

Hát igen. A márkaszervízben aztán van minden. Az ember elbeszélget a szerelőkkel, vagy csak nézi a munkájukat, és sok mindenre rájön... még az Orionon volt egy zörgés... az egyik már a vezérműtengelyt cserélte volna, ha nem szólok, hogy annak más hangja van (és meg is mondtam, milyen), majd feszítőgörgő csere, egy másik helyen vízpumpa, de elállították a vezérlést... ekkor mentem el a Borsodihoz. Megmutatta, hogy a generátor felfogatásából hiányzik egy csavar, amiatt zörög. Szóval egy pár forintos alkatrész miatt cseréltek görgőt, vízpumpát... ...elég ritka a jó szerelő. Aztán az állapotfelmérés nem csak annyiból áll, hogy rádugjuk a gépre, és mit ír ki. Ahhoz inkább paraszti logika kellene, hogy az ember megnézi, mi szokott elromlani a mondeón, és azt nézné meg... de hát most nem is olyan világot élünk. Mondhatnám, hogy az a szerelő, aki egy kicsit ért a szakmájához, már nyitott saját szervízt, aki érti a dolgát, de nem volt indulója, az ezeknél a kisisparosoknál dolgozik, aki meg semmihez sem ért, az van a márkaszervízben. Tudom, hogy ez így elég erős, de valami igazság van benne.
Ahhoz értenek a márkaszervízek, hogy elszedjék a forgalmit, kulcsot, majd kiállítsanak egy akkora számlát, hogy hanyatt esel. Nem nagyon van kivétel. És jó nagy disznók, mert pl amit a Scratch-el csináltak, az a pofátlanság magasiskolája (nem írom a csimborasszót, mert a napunak túl magas a szint :-)). És ez adódott csakis azért, mert nem értettek hozzá: szétkapták az adagolót, meggenerálozták, és nézzük, most jó-e... nem lett az... szomorú. Egyszer a Lurdival szemközti autofortban vártam valmire, és nézelődtem, mit csinálnak. Az egyik éppen a tdci-t indítózta már pár perce, mert nem akarja felkapni  gázolajat, szűrőcsere után... mondom neki, ezt biztos így kell csinálni? Nem baj, hogy a szivattyú szárazon fut? Erre odajött a főnöke, és jól letolta (gondolom, csak miattam). Majd ki is küldtek (ENGEM, nem a szerelőt). Na mind1. Odajárok okoskodni, mi? Aztán szoktam feltenni olyan kérdéseket, amire tudom a választ, és sokszor csak nézek, mennyire nem ismerik az autót. De hát az is lehet, hogy az ember túl sokat akar. Kifizet 50-100e ft-ot, és ne fényezzenek bele egy piszkot... és most már kicserélték a szűrőt, a következ alkalommal nem lesz ilyen... de azért ugye milyen jó munkát végeztünk?
Szomorú, hogy ilyen alacsony színvonalú munkát kap az ember, piszok drágán. Ehhez már arcbőr kell. De a baj az az, hogy ez inkább általános, mint egyedi: máshol is így csinálják... talán a kedvencünk jobb egy kicsivel, de persze ők sem mindenhatóak.
Amikor a falusi szervízünkben gond volt a feszítőgörgővel, kicserélték, de egyszercsak elkezdett nyikorogni, csúszott a szíj. Visszaviszem, megnézik, hát a feszítőből kiesett egy csavar. Persze elismerték szó nélkül a hibát, holnapra visszahívtak, de közben odarendeltek egy görgőt és egy szíjat, mert hátha ismét csere, és emiatt ne álljunk vagy fél napot. Szerencsére nem kellett, berakták a csavart, oszt jó napot. Speciel velük nincs probléma: hibáztak ugyan, de korrektül kezelték a dolgot, még ők kértek elnézést... hát ez annyira ritka, hogy zavart... ilyen nincs is. Az itteni szerelők értenek a dolgokhoz, rögtön mondták, mivel lehet gond...
 
Egy állapotfelméréshez nem elég, hogy megmérem a festékvastagságot, hanem figyelni kell a csavarokra, szinekre, és így tovább: na ezt lehet, hogy nem fogják észrevenni. Inkább vigye el az ember egy zsivány karosszériáshoz, autószerelőhöz, esetleg másik nepperhez, na azok majd mondják a hibákat. Csak az a szomorú, a márkaszervízben kicsengetsz egy csomó dellát, erre fél munkát végeznek... hát... most még ilyen világ van. Ez ellen egyet tehetünk, visszavisszük, visszakérük a pénzt, vagy felajánljuk hogy fizessék ők a hibás állapotfelmérésből eredő kárt...
Ez aztán hozzászólás a javából!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4014 Dátum: 2007.01.19 péntek, 16:17:00 »

Ez aztán hozzászólás a javából!
Tetszik, vagy nem tetszik?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4015 Dátum: 2007.01.19 péntek, 16:19:00 »

A faluban mindenki ismer mindenit, számít a presztizs a márkaszervíz meg az autó "árához-értékéhez" számíttya a kölcségeket = van pénzed autóra, akkor erre is lesz, vagy mész máshová, szarnak bele, a törzsvásárló is a tehetős (értsd: nem gond bármennyit kifizetni) rétegből kerül ki, akinek nincs "ideje" bíbelődni az autó problémáival, bevisz-fizet-elhoz ...
Az itteni jogilag nem falu, azaz nem ismer mindenki mindenkit, és pestről jár ki a szerelő. És pont az a lényeg, tudják, hogy az a jó, ha visszajövök.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4016 Dátum: 2007.01.19 péntek, 18:45:00 »

Szerintem wds-k nincs, de a töbi OK, én nagyon eléedett voltam velük. Most már egy kicsit kiesik, nagy a táv. Meg a mondeón nem kell semmit sem javítani.
Köszi, az nekem nagyon közel van! Árak emberibbek, mint egy márkaszervízben?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4017 Dátum: 2007.01.19 péntek, 19:13:00 »

Tetszik, vagy nem tetszik?
Te-tszik!-:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4018 Dátum: 2007.01.19 péntek, 20:49:00 »

Hát igen. A márkaszervízben aztán van minden. Az ember elbeszélget a szerelőkkel, vagy csak nézi a munkájukat, és sok mindenre rájön... még az Orionon volt egy zörgés... az egyik már a vezérműtengelyt cserélte volna, ha nem szólok, hogy annak más hangja van (és meg is mondtam, milyen), majd feszítőgörgő csere, egy másik helyen vízpumpa, de elállították a vezérlést... ekkor mentem el a Borsodihoz. Megmutatta, hogy a generátor felfogatásából hiányzik egy csavar, amiatt zörög. Szóval egy pár forintos alkatrész miatt cseréltek görgőt, vízpumpát... ...elég ritka a jó szerelő. Aztán az állapotfelmérés nem csak annyiból áll, hogy rádugjuk a gépre, és mit ír ki. Ahhoz inkább paraszti logika kellene, hogy az ember megnézi, mi szokott elromlani a mondeón, és azt nézné meg... de hát most nem is olyan világot élünk. Mondhatnám, hogy az a szerelő, aki egy kicsit ért a szakmájához, már nyitott saját szervízt, aki érti a dolgát, de nem volt indulója, az ezeknél a kisisparosoknál dolgozik, aki meg semmihez sem ért, az van a márkaszervízben. Tudom, hogy ez így elég erős, de valami igazság van benne.
Ahhoz értenek a márkaszervízek, hogy elszedjék a forgalmit, kulcsot, majd kiállítsanak egy akkora számlát, hogy hanyatt esel. Nem nagyon van kivétel. És jó nagy disznók, mert pl amit a Scratch-el csináltak, az a pofátlanság magasiskolája (nem írom a csimborasszót, mert a napunak túl magas a szint :-)). És ez adódott csakis azért, mert nem értettek hozzá: szétkapták az adagolót, meggenerálozták, és nézzük, most jó-e... nem lett az... szomorú. Egyszer a Lurdival szemközti autofortban vártam valmire, és nézelődtem, mit csinálnak. Az egyik éppen a tdci-t indítózta már pár perce, mert nem akarja felkapni  gázolajat, szűrőcsere után... mondom neki, ezt biztos így kell csinálni? Nem baj, hogy a szivattyú szárazon fut? Erre odajött a főnöke, és jól letolta (gondolom, csak miattam). Majd ki is küldtek (ENGEM, nem a szerelőt). Na mind1. Odajárok okoskodni, mi? Aztán szoktam feltenni olyan kérdéseket, amire tudom a választ, és sokszor csak nézek, mennyire nem ismerik az autót. De hát az is lehet, hogy az ember túl sokat akar. Kifizet 50-100e ft-ot, és ne fényezzenek bele egy piszkot... és most már kicserélték a szűrőt, a következ alkalommal nem lesz ilyen... de azért ugye milyen jó munkát végeztünk?
Szomorú, hogy ilyen alacsony színvonalú munkát kap az ember, piszok drágán. Ehhez már arcbőr kell. De a baj az az, hogy ez inkább általános, mint egyedi: máshol is így csinálják... talán a kedvencünk jobb egy kicsivel, de persze ők sem mindenhatóak.
Amikor a falusi szervízünkben gond volt a feszítőgörgővel, kicserélték, de egyszercsak elkezdett nyikorogni, csúszott a szíj. Visszaviszem, megnézik, hát a feszítőből kiesett egy csavar. Persze elismerték szó nélkül a hibát, holnapra visszahívtak, de közben odarendeltek egy görgőt és egy szíjat, mert hátha ismét csere, és emiatt ne álljunk vagy fél napot. Szerencsére nem kellett, berakták a csavart, oszt jó napot. Speciel velük nincs probléma: hibáztak ugyan, de korrektül kezelték a dolgot, még ők kértek elnézést... hát ez annyira ritka, hogy zavart... ilyen nincs is. Az itteni szerelők értenek a dolgokhoz, rögtön mondták, mivel lehet gond...
 
Egy állapotfelméréshez nem elég, hogy megmérem a festékvastagságot, hanem figyelni kell a csavarokra, szinekre, és így tovább: na ezt lehet, hogy nem fogják észrevenni. Inkább vigye el az ember egy zsivány karosszériáshoz, autószerelőhöz, esetleg másik nepperhez, na azok majd mondják a hibákat. Csak az a szomorú, a márkaszervízben kicsengetsz egy csomó dellát, erre fél munkát végeznek... hát... most még ilyen világ van. Ez ellen egyet tehetünk, visszavisszük, visszakérük a pénzt, vagy felajánljuk hogy fizessék ők a hibás állapotfelmérésből eredő kárt...
Teljesen egyetértek!!!
 
Nem egy olyat hallottam és láttam is (ismerem a karosszériást),hogy két darabból összerakott autót ugy bevettek eladásra mint a huzat!Nemvették észre hogy 2ből van az autó!
Más : zörög a kipufogod és mindjárt motorgenerált akarnak csinálni!(ez kicsit durva hasonlat de majdnem így müködik)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4019 Dátum: 2007.01.19 péntek, 23:59:00 »

Köszi, az nekem nagyon közel van! Árak emberibbek, mint egy márkaszervízben?
Igen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4020 Dátum: 2007.01.20 szombat, 22:19:00 »

Sziasztok!
 
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy a 2.5-ös V6 motoron hány km-enként kell cserélni a vezérmű láncot? Az hallottam, hogy gyakorlatilag "élethosszig" bírja, illetve addig amíg nem csörög nem kell hzzányúlni. Tudnátok ebben segíteni?
 
Köszönöm,
 
Zoli
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4021 Dátum: 2007.01.20 szombat, 22:55:00 »

Sziasztok!
 
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy a 2.5-ös V6 motoron hány km-enként kell cserélni a vezérmű láncot? Az hallottam, hogy gyakorlatilag "élethosszig" bírja, illetve addig amíg nem csörög nem kell hzzányúlni. Tudnátok ebben segíteni?
 
Köszönöm,
 
Zoli
A vezérműlánc életfogytos. Nem kell cserélni. Ha igen, akkor valamit nagyon nem jól csinálsz az autóddal.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4022 Dátum: 2007.01.20 szombat, 23:01:00 »

Köszönöm, csak megerősítést szerettem volna. Gondoltam megkérdezem hozzáértőktől, biztos, ami biztos :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4023 Dátum: 2007.01.20 szombat, 23:08:00 »

Köszönöm, csak megerősítést szerettem volna. Gondoltam megkérdezem hozzáértőktől, biztos, ami biztos :-)
gyzmo,
 
Ha ajánlhatok valamit, akkor használd a "Válasz" gombot a megválaszolni kívánt üzenet jobb felső sarkán, és akkor a tiéd jobb alsó sarkában megjelenik, hogy melyikre válaszoltál. Könnyebb így beazonosítani.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4024 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 00:07:00 »

A vezérműlánc életfogytos. Nem kell cserélni. Ha igen, akkor valamit nagyon nem jól csinálsz az autóddal.
Valamikor kell cserélni, vagy 300 vagy 500-nél nem?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4025 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 00:25:00 »

Valamikor kell cserélni, vagy 300 vagy 500-nél nem?
Hát, a hivatalos élettartamáról én 400 000 km-t olvastam itt valahol. Persze az életfogytiglan nem a matuzsálemekre érvényes...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4026 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 00:48:00 »

Ismerős venne egy 2001 es 1.8 benyás Mondit. Mik is azon a tipushibák - nem a Zacci fél fogorvosi ló esetére gondolnék valami szolidabb értékelés olyanoktól akinek hasonló van benyásba. Magyarországi az ótó ismerőstől venné.
amikor átmegyek a cuccokért akkor megnézheti a haverod az enyémet!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4027 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 08:20:00 »

szerelőkről:
márkaszervízek, az új kocsik garanciális javítására szakosodva jól lehúzzák a gyárat, gariban kicserélik a fél kocsit, a "selejt"-alkatrészekkel pedig jól felszerelik a már nem garanciális kocsikat, szintén gyári alkatrészáron
 
aztán amikor betéved egy 14 éves mondis (a mondi 14 éves), azt is jól lehúzzák, pedig az ember nem azért vesz 14 éves autót, mert szereti az mk1-et (az már más kérdés, hogy a mondeo ilyen idősen is lehet használható állapotú)
 
én a szerelőmmel bebújtam az aknába, mindent megrángattunk, és úgy írtuk fel, hogy mi kell bele, persze ettől még átvághat, de nem vág á
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4028 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 10:10:00 »

Az itteni jogilag nem falu, azaz nem ismer mindenki mindenkit, és pestről jár ki a szerelő. És pont az a lényeg, tudják, hogy az a jó, ha visszajövök.
nagyjából én is így értettem ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4029 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 10:11:00 »

szerelőkről:
márkaszervízek, az új kocsik garanciális javítására szakosodva jól lehúzzák a gyárat, gariban kicserélik a fél kocsit, a "selejt"-alkatrészekkel pedig jól felszerelik a már nem garanciális kocsikat, szintén gyári alkatrészáron
 
aztán amikor betéved egy 14 éves mondis (a mondi 14 éves), azt is jól lehúzzák, pedig az ember nem azért vesz 14 éves autót, mert szereti az mk1-et (az már más kérdés, hogy a mondeo ilyen idősen is lehet használható állapotú)
 
én a szerelőmmel bebújtam az aknába, mindent megrángattunk, és úgy írtuk fel, hogy mi kell bele, persze ettől még átvághat, de nem vág á
Bocs, én azért vettem és vennék újra/újat
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4030 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 18:36:00 »

hi, azon tunodok - most hogy a haverom TDCi motorjaban a 3. porlasztocsucs vagy adagolo vagy mi is kinyuvadt - hogy nem illene a FROD-nak ezt szo nelkul ingyen cserelni, akar garanciaido utan is? Tulajdonkeppen egy tervezesi hibarol beszelnuk, es ha autot veszek - foleg felso kategoriasat,ennyiert-azt nem 2-3-5-7 evre tervezem. Nem tudtok ilyen perrol? A Toytoa VVTi motorjanal is elbalekolt valamit az elso generacioban, a baratom avensise megallt azt uton, garancialis ido utan, a Toytoa bevontatta, motort cserelt, intezett minden papir atirast, es nem gyozott sajnalkozni hogy nem tud csereauto biztositani.Azert ez nem az a "itt voltal, megnezted, megvetted most micsinaljak ezzel a s*arral" hozzaallas.(amugy nem szeretem a Toyotakat)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4031 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 18:58:00 »

hi, azon tunodok - most hogy a haverom TDCi motorjaban a 3. porlasztocsucs vagy adagolo vagy mi is kinyuvadt - hogy nem illene a FROD-nak ezt szo nelkul ingyen cserelni, akar garanciaido utan is? Tulajdonkeppen egy tervezesi hibarol beszelnuk, es ha autot veszek - foleg felso kategoriasat,ennyiert-azt nem 2-3-5-7 evre tervezem. Nem tudtok ilyen perrol? A Toytoa VVTi motorjanal is elbalekolt valamit az elso generacioban, a baratom avensise megallt azt uton, garancialis ido utan, a Toytoa bevontatta, motort cserelt, intezett minden papir atirast, es nem gyozott sajnalkozni hogy nem tud csereauto biztositani.Azert ez nem az a "itt voltal, megnezted, megvetted most micsinaljak ezzel a s*arral" hozzaallas.(amugy nem szeretem a Toyotakat)
ÜDV! ARRA SZERINTEM SEHOL NEM VONATKOZIK A GARANCIA HA PL *** GÁZOLAJAT TANKOLSZ ÉS AZ NYIRJA KI.
KI TUDJA A HAVEROD MITTANKOL?  
LEHET KANNÁZIK ÉS ITT AZ EREDMÉNYE AZÉRT EGY IEN CUCC CSAK UGY HIPP HOPP NEM *** BE.
LEGALÁBBIS NEKEM EDDIG NEM CSINÁLTA.
ÜDV
 
(Moderálva - Scratch)
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #4032 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:10:00 »

ÜDV! ARRA SZERINTEM SEHOL NEM VONATKOZIK A GARANCIA HA PL *** GÁZOLAJAT TANKOLSZ ÉS AZ NYIRJA KI.
KI TUDJA A HAVEROD MITTANKOL?  
LEHET KANNÁZIK ÉS ITT AZ EREDMÉNYE AZÉRT EGY IEN CUCC CSAK UGY HIPP HOPP NEM *** BE.
LEGALÁBBIS NEKEM EDDIG NEM CSINÁLTA.
ÜDV
 
(Moderálva - Scratch)
Hát nem tudom, az igazság valahol félúton van, mert azt a *** gázolajat is eladják valahol, gondolom senki nem otthon párolja, meg ugye ott van az a fránya üzemanyagszűrő rendszer, aminek ezzel lenne valami dolga. Off típusoknál ez nem ennyire jellemző, pedig gondolom nem csak mondeósok kannáznak. Valamit azért a fejlesztő is válallhatna magára ebből, gondolok pl 10k-s csúcs árra  
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4033 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:13:00 »

nah, ujabb ideologia...Ha ideje koran kinyiffan a csucs, akkor 100%, hogy aza verda vissz avan tekerve es ezexerint 100%, hogy tablettassal itattak. Ezek xerint az osszes ilyen gonddal kuzdo klubtag kannazik
Azis erdekes, hogy csak a TDCI mondiknal kannaznak meg tekergetik az orat. TDDI-nel valahogy ez nem jellemzo...Hogyisvanez
jah, tudom, nagyobb a nyomas...bahh es akkor mivan...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4034 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:15:00 »

jocika,
 
Eza legjobb urugy. Kiment a csucs ? Xar gazolajat tankoltal ! Es ezzel el van intezve a dolog. Az mar mas kerdes, hogy ennek az igazsagtartalma kb. annyi, mint a tescos virsliben a hus.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4035 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:16:00 »

jocika,
 
"AZÉRT EGY IEN CUCC CSAK UGY HIPP HOPP NEM SZARIK BE."
 
Pedig de...sajnos.
Naplózva

blah blah blah
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #4036 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:19:00 »

nah, ujabb ideologia...Ha ideje koran kinyiffan a csucs, akkor 100%, hogy aza verda vissz avan tekerve es ezexerint 100%, hogy tablettassal itattak. Ezek xerint az osszes ilyen gonddal kuzdo klubtag kannazik
Azis erdekes, hogy csak a TDCI mondiknal kannaznak meg tekergetik az orat. TDDI-nel valahogy ez nem jellemzo...Hogyisvanez
jah, tudom, nagyobb a nyomas...bahh es akkor mivan...
IIIIIIIIIIIIIIgen!!
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #4037 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 19:47:00 »

Hat nem tudom,nekem az aranyokkal van bajom, minden markanak megvan ez a tipusu motorja mindegy hogy hivjuk.De errol az elso generacios MONDEO TDCi-rol sokkal tobb bajt hallani mint mondjuk a Passat PDTDi-rol.Szerintem is, ez a kannazas dolog  csak urugy. tobbnyire ezek nem a McDonaldsos sultkrumplisutesbol szarmazo olajak, hanem a soforok altal megsporolt es tovabbadott uzemanyagok.Ez nem titok.Magaval az uyemanyaggal nem lehet gond, legfeljebb kulso szennyezodes kerulhet bele, de amennyire tudom ezeknek a kinyuvadt porlasztocsucsoknak nem az a gondja.
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #4038 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 20:00:00 »

Hat nem tudom,nekem az aranyokkal van bajom, minden markanak megvan ez a tipusu motorja mindegy hogy hivjuk.De errol az elso generacios MONDEO TDCi-rol sokkal tobb bajt hallani mint mondjuk a Passat PDTDi-rol.Szerintem is, ez a kannazas dolog  csak urugy. tobbnyire ezek nem a McDonaldsos sultkrumplisutesbol szarmazo olajak, hanem a soforok altal megsporolt es tovabbadott uzemanyagok.Ez nem titok.Magaval az uyemanyaggal nem lehet gond, legfeljebb kulso szennyezodes kerulhet bele, de amennyire tudom ezeknek a kinyuvadt porlasztocsucsoknak nem az a gondja.
Hát éppen ez az! Külső szennyeződés meg nem kerülhet bele, mert akkor minek az üa. szűrő?
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4039 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 20:58:00 »

Nyugodjatok meg. A külső szennyeződés belekerül. Mikron nagyságú részecskékről beszélünk ez esetben. De zacci már kimosatta a tartályt. Kérdezzetek csak rá mi volt belül!
PDTDi-többet zabál motorolajból mint gázolajból, és neki is hullanak a csúcsai. (darabja 160e!) Nyílván nem annyi, de hullik.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #4040 Dátum: 2007.01.23 kedd, 09:23:00 »

Hat nem tudom,nekem az aranyokkal van bajom, minden markanak megvan ez a tipusu motorja mindegy hogy hivjuk.De errol az elso generacios MONDEO TDCi-rol sokkal tobb bajt hallani mint mondjuk a Passat PDTDi-rol.Szerintem is, ez a kannazas dolog  csak urugy. tobbnyire ezek nem a McDonaldsos sultkrumplisutesbol szarmazo olajak, hanem a soforok altal megsporolt es tovabbadott uzemanyagok.Ez nem titok.Magaval az uyemanyaggal nem lehet gond, legfeljebb kulso szennyezodes kerulhet bele, de amennyire tudom ezeknek a kinyuvadt porlasztocsucsoknak nem az a gondja.
... egyébként meg igazad van, tényleg odafigyelhetne a magyar valóságra a FMC igaz, pénz beszél ... kíváncsi lennék a környező, frissen csatlakozott ojrópai országok és pl. Kárpátalja statisztikájára, de azt hiszem ott csak mercik vannak dizliben
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4041 Dátum: 2007.01.23 kedd, 09:33:00 »

Esetleg ha jobb anyagminosegu csucsokat szerelnenek a gepbe, akkor joval tovabb birna a gyurodest es nem kene a szerviznek nyomni a kampo  dumat, hogy a magyar gazolajtol mennek tonkre a csucsok.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4042 Dátum: 2007.01.23 kedd, 09:37:00 »

Ticu,
 
hat igen, eleg dzsuvas volt. tul keppen teljesen eltomodott a szuro meg a pumpa. De a rendszer kibirta a megrazkodtatast es csak egy pumpat es szurot kellett cserelni tanktisztitast kovetoen. Ennyi dzsuvatol egy TDCI mar reg felfordult volna. szennyezodes mindig van es lesz is az uzemanyagan es ezzel a szomoru tennyel szamolni kell a csucsok tervezesenel. De szerintem nem ez nyirja ki a csucsot, hanem ecceruen elkopik, mert nem megfelelo anyagbol keszult. Szerintem...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #4043 Dátum: 2007.01.23 kedd, 14:05:00 »

nah, ujabb ideologia...Ha ideje koran kinyiffan a csucs, akkor 100%, hogy aza verda vissz avan tekerve es ezexerint 100%, hogy tablettassal itattak. Ezek xerint az osszes ilyen gonddal kuzdo klubtag kannazik
Azis erdekes, hogy csak a TDCI mondiknal kannaznak meg tekergetik az orat. TDDI-nel valahogy ez nem jellemzo...Hogyisvanez
jah, tudom, nagyobb a nyomas...bahh es akkor mivan...
Szerintem hülyeség mindent a kannázásra fogni, én kb. 10éve nem tankoltam kútnál és soha semmi problémám nem volt. A kannából ugyanazt a gázolajat öntöm az autómba mint amit Ti tankoltok csak annyi külömbséggel hogy én előtte átszűröm négyszeres harizsnyán és a festék szűrésénél használlt szűrőn keresztül öntöm az autóba. El sem hinnétek hogy mennyi kosz és üledék marad a szűrőben, pedig a kútnál közvetlenül a kannába tankolják az olajat nem a tankból engedik le. Nos amit én a szűrővel felfogok azt Ti szépen beleengeditek a tankotokba. Lehet gondolkodni!!!!!
Egyébként a nagynyomású szivattyú és a porlasztó kényes jószág, mikronban lehet mérni az illesztéseket, ilyen kis hézagnál pedig egy porszem is tud problémát okozni, de általában nem ez a legnagyobb gond, nagy baj akkor van amikor nem megfelő a gázolaj minősége, ugyanis ezeket az alkatrészeket is úgy mint egy hagyományos adagolónál a gázolaj keni, ha túl kénes azaz száraz az olaj , nincs megfelelő kenés akkor elforgácsolja saját anyagát a szivattyú, az szépen elkopik, a porlasztót pedig tönkreteszi a fémreszelék. Ha csak    egy-egy porlasztó szarik be annak általában az elektromos része megy tönkre, de ha tőbb akkor az általában üzemanyag minőség probléma. Sajnos a kutasok is "okoskodnak" és az olaj minősége sen mindíg egyforma. Ezt pedig nagyon nehéz bebizonyítani mert csak a legritkább esetben megy azonnal tönkre a rendszer és mire beszart addigra már rág elhasználtátok a rossz minőségű olajat, úgyhogy szinte lehetetlen rájuk bizonyítani.
Ez egyben magyarázat is arra hogy a Tddi-kel miért van sokkal kevesebb gond, ott ugyanis egy hagyományos adagoló van, elekronikus vezérléssel, ennél a rendszernél sokkal nagyobbak az illesztések ezért jóval többet "elbír".
Bocs de lehet hogy kicsit hosszú lett!
Én senkit sem beszélnék le a kannázásról, de csak ésszel szabad csinálni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4044 Dátum: 2007.01.24 szerda, 22:44:00 »

"Én senkit sem beszélnék le a kannázásról, de csak ésszel szabad csinálni."
Ehhez kettő kérdés:
1.) Hány km-et szoktál menni egy évben
2.) Mennyi garancia van amég az auton amit nem bánsz ha eldobsz?
3.) Ha mégis bexarik acsúcs akkor a "forrásod" tudod perelni? Mert ezzel ellentétben ha van legális üzemanyag számlád, lehetőleg EGY társaságtól akkor nyerő helyzetben vagy mert tudsz kártérítést KAPNI az adott társaságtol.
4.) Tudtommal magyarországon az utolsó nagy üzemanyag botrány néhány éve nem a szilárd szennyeződés miatt volt hanem a benzin minősége miatt (koroziv volt a benzin, megette jónéhány benzinpumpa réz alkatrészeit)...
Már az üzemanyag topicban leírtam kivánsagra tudok keverni bárkinek olyan gázolajat amitől már 2 litertől generálozni lehet utána. Pedig ua lesz a sűrűség , szag szin, ja nem lesz benne semmi kosz...stb Én nem  attol félek amit látok hanem attol amit nem.
Bocs több kérdés lett....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4045 Dátum: 2007.01.24 szerda, 22:44:00 »

Szerintem hülyeség mindent a kannázásra fogni, én kb. 10éve nem tankoltam kútnál és soha semmi problémám nem volt. A kannából ugyanazt a gázolajat öntöm az autómba mint amit Ti tankoltok csak annyi külömbséggel hogy én előtte átszűröm négyszeres harizsnyán és a festék szűrésénél használlt szűrőn keresztül öntöm az autóba. El sem hinnétek hogy mennyi kosz és üledék marad a szűrőben, pedig a kútnál közvetlenül a kannába tankolják az olajat nem a tankból engedik le. Nos amit én a szűrővel felfogok azt Ti szépen beleengeditek a tankotokba. Lehet gondolkodni!!!!!
Egyébként a nagynyomású szivattyú és a porlasztó kényes jószág, mikronban lehet mérni az illesztéseket, ilyen kis hézagnál pedig egy porszem is tud problémát okozni, de általában nem ez a legnagyobb gond, nagy baj akkor van amikor nem megfelő a gázolaj minősége, ugyanis ezeket az alkatrészeket is úgy mint egy hagyományos adagolónál a gázolaj keni, ha túl kénes azaz száraz az olaj , nincs megfelelő kenés akkor elforgácsolja saját anyagát a szivattyú, az szépen elkopik, a porlasztót pedig tönkreteszi a fémreszelék. Ha csak    egy-egy porlasztó szarik be annak általában az elektromos része megy tönkre, de ha tőbb akkor az általában üzemanyag minőség probléma. Sajnos a kutasok is "okoskodnak" és az olaj minősége sen mindíg egyforma. Ezt pedig nagyon nehéz bebizonyítani mert csak a legritkább esetben megy azonnal tönkre a rendszer és mire beszart addigra már rág elhasználtátok a rossz minőségű olajat, úgyhogy szinte lehetetlen rájuk bizonyítani.
Ez egyben magyarázat is arra hogy a Tddi-kel miért van sokkal kevesebb gond, ott ugyanis egy hagyományos adagoló van, elekronikus vezérléssel, ennél a rendszernél sokkal nagyobbak az illesztések ezért jóval többet "elbír".
Bocs de lehet hogy kicsit hosszú lett!
Én senkit sem beszélnék le a kannázásról, de csak ésszel szabad csinálni
"Én senkit sem beszélnék le a kannázásról, de csak ésszel szabad csinálni."
Ehhez kettő kérdés:
1.) Hány km-et szoktál menni egy évben
2.) Mennyi garancia van amég az auton amit nem bánsz ha eldobsz?
3.) Ha mégis bexarik acsúcs akkor a "forrásod" tudod perelni? Mert ezzel ellentétben ha van legális üzemanyag számlád, lehetőleg EGY társaságtól akkor nyerő helyzetben vagy mert tudsz kártérítést KAPNI az adott társaságtol.
4.) Tudtommal magyarországon az utolsó nagy üzemanyag botrány néhány éve nem a szilárd szennyeződés miatt volt hanem a benzin minősége miatt (koroziv volt a benzin, megette jónéhány benzinpumpa réz alkatrészeit)...
Már az üzemanyag topicban leírtam kivánsagra tudok keverni bárkinek olyan gázolajat amitől már 2 litertől generálozni lehet utána. Pedig ua lesz a sűrűség , szag szin, ja nem lesz benne semmi kosz...stb Én nem  attol félek amit látok hanem attol amit nem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4046 Dátum: 2007.01.25 csütörtök, 16:06:00 »

Válasz:1. kb: 30-40 ezer km-ert, de a haverom aki szintén Tdci-vel jár Ő évi100 ezret megy és még a beszerzési forrásunk is ugyanaz. Természetesen egy ismerősünk "spórolja" meg az olajat és a benzinkútnál én vagy a barátom engedi a saját kannánkba bele, tehát tuti helyről való.
2. Az én autóm 2002-es évjárat tehát garancia nincs, de a barátomé 1.5 éves.
3. Az üzemanyag számláddal amint már írtam semmit sem érsz mert tuti hogy nem rögtön fog tönkremenni. Én ford márkakereskedésben dolgozom és már többször is vettek mintát és az véletlenül mindíg jó ami per pillanat a tankban van.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4047 Dátum: 2007.01.25 csütörtök, 17:22:00 »

Válasz:1. kb: 30-40 ezer km-ert, de a haverom aki szintén Tdci-vel jár Ő évi100 ezret megy és még a beszerzési forrásunk is ugyanaz. Természetesen egy ismerősünk "spórolja" meg az olajat és a benzinkútnál én vagy a barátom engedi a saját kannánkba bele, tehát tuti helyről való.
2. Az én autóm 2002-es évjárat tehát garancia nincs, de a barátomé 1.5 éves.
3. Az üzemanyag számláddal amint már írtam semmit sem érsz mert tuti hogy nem rögtön fog tönkremenni. Én ford márkakereskedésben dolgozom és már többször is vettek mintát és az véletlenül mindíg jó ami per pillanat a tankban van.
1.) Én 60-70ekm-et megyek, bizonyos okobol én ragaszkodom hozzá hogy az utolső csepp üzemanyagrol is legyen számlám. Ha más tud "sporolt olajhoz" biztos forrásbol hozzájutni akkor részemről nincs aggály (mi vagyok én a VPOP.  
2.) Azért csak azt mondom akinek még hátra van a garancia java az azért gondolja meg.
3.) "Az üzemanyag számláddal amint már írtam semmit sem érsz mert tuti hogy nem rögtön fog tönkremenni." Egy meglepő dolgot mondok amikor anno évekkel ezelőtt a benzin a balhé volt FIZETTE(ün)K  mint a katonatiszt. Egy a trükkje, legyenek meg a számlák úgy, hogy legalább hihetően egy helyről tankoltál. Ha  a nagy többség ugyse jut "spor" olajhoz akkor legalább örizze meg a számlákat, végül is enni nem kér.
Apropo ha már írtad hogy szalonban dolgozol ami nagyon derék mert Te biztos tudod hogy MKIII facelift2-be Bluetooth "C" kihangosítóhoz (aminek a tartója bele van nyomva a középső pohátartó helyére, ami mint kiderült csak egy tartó alap és kell hozzá egy plussz toldalék) Nos  van-e már Nokia N80-hoz ilyen toldalék?  Asszem most megfogtalak...Na erre válaszolj ha tudsz igennel.
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #4048 Dátum: 2007.01.25 csütörtök, 19:29:00 »

"Én senkit sem beszélnék le a kannázásról, de csak ésszel szabad csinálni."
Ehhez kettő kérdés:
1.) Hány km-et szoktál menni egy évben
2.) Mennyi garancia van amég az auton amit nem bánsz ha eldobsz?
3.) Ha mégis bexarik acsúcs akkor a "forrásod" tudod perelni? Mert ezzel ellentétben ha van legális üzemanyag számlád, lehetőleg EGY társaságtól akkor nyerő helyzetben vagy mert tudsz kártérítést KAPNI az adott társaságtol.
4.) Tudtommal magyarországon az utolsó nagy üzemanyag botrány néhány éve nem a szilárd szennyeződés miatt volt hanem a benzin minősége miatt (koroziv volt a benzin, megette jónéhány benzinpumpa réz alkatrészeit)...
Már az üzemanyag topicban leírtam kivánsagra tudok keverni bárkinek olyan gázolajat amitől már 2 litertől generálozni lehet utána. Pedig ua lesz a sűrűség , szag szin, ja nem lesz benne semmi kosz...stb Én nem  attol félek amit látok hanem attol amit nem.
3.) Ha mégis bexarik acsúcs akkor a "forrásod" tudod perelni? Mert ezzel ellentétben ha van legális üzemanyag számlád, lehetőleg EGY társaságtól akkor nyerő helyzetben vagy mert tudsz kártérítést KAPNI az adott társaságtol.
 
Ezt azért nem nevezném Magyarországon bevált gyakorlatnak. Sajnos.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #4049 Dátum: 2007.01.25 csütörtök, 21:37:00 »

3.) Ha mégis bexarik acsúcs akkor a "forrásod" tudod perelni? Mert ezzel ellentétben ha van legális üzemanyag számlád, lehetőleg EGY társaságtól akkor nyerő helyzetben vagy mert tudsz kártérítést KAPNI az adott társaságtol.
 
Ezt azért nem nevezném Magyarországon bevált gyakorlatnak. Sajnos.
Na látod a csúcs az egy érdekes talán kivétel is amivel mehetsz a só hivatalba.... Ezt nem fogja benyelni egy üzemanyag forgalmazó sem. Ezt sajna a gyártónak kellene megoldania
Naplózva
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.