Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:27:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Egy új Mondeós kérdései  (Megtekintve 2019409 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2007.05.18 péntek, 14:58:00 »

Olyan lapos kiszedovel, mar segitettem egyszer a szervizben egy sracnak. Erosen negykezes munka. Negy kulonbozo kicsi hegyes lap, aminek a vegen van olloszeru fogo. Megvan, hogy melyiket hova dugjak be (jobb felso, bal also...), es utana megnyomni oldalra, hogy benyomja a pockot, de kozben huzni is kell. Erdemes egyszerre mind a negy sarkon, ezert negykezes.
Valahol epp itt a forumon olvastam, talan a 'magnosnal', hogy par forintert lehet ilyet venni is fordeknal.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2007.05.18 péntek, 15:46:00 »

A gyári rádiót legegyszerűbb úgy kivenni, hogy bemész az első szakszervízbe, ahol 15 mp-re kijön a villanyszerelő és a spéci szerszámával hipi-hopira kihúzza neked. Ha ehhez nincs kedved, akkor nekem azt tanácsolták, hogy ha nem akarom az egész műszerfalat szétszerelni, akkor vegyem ki a rádió alatti fekete középkonzolrészt, (két csavar tartja a pedálok mélységében, a többi csak patent) és onnan alulról benyúlva próbáljam benyomni a rögzítőfüleket és úgy kivenni a rádiót. Mondjuk ezt navira mondták, de a Sony rádió szerintem hasonlóan szerelhető.
Ja és Isten hozott a klubban!
SSanya!
Erről a középkonzol szétszerelésről nincs valami képed? Nekem ez lenne jobb, mert a kihangosító vezetéke a középkonzol alá bújik be, és nem is biztos, hogy a rádió mögött van.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2007.05.18 péntek, 16:21:00 »

Ezért írtam a szervízt, mert a szeg (nem szög) nem jó. B verzió: Bementek a szakszervízbe, lemásoljátok a 2D-s kiszedőt, mejd egy ügyes lakatossal 1-es lemezből megcsináltatjátok.
A Sony-é nem tom, milyen, de a nagynavihoz való elég hülye alakú, középen két téglalalap alakú lyukkal, amit talán 2-es fúróval lehet kifúrni (ha bele nem törik), majd tűreszeltyűvel kireszelni, de nem egyszerű. Szakszervíz az ajánaltom, 5 forintért, vagy ingyen tényleg 15 másodperc alatt kihúzzák. Nem érdemes tökölni vele.
Vagy 400Ft-ért lehet venni gyári kiszedőt. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2007.05.19 szombat, 12:32:00 »

Na, ez a középkonzol lebontás segített! Köszönöm a tippet. Először félve álltam neki, mert azt hittem, hogy körben egybe van a borító, de nem.
Ott volt mögötte a kihangosító, simán ki tudtam kötni, és így újra szól a rádió.
Amúgy a rádió kiszedésével nem is mentem volna semmire.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2007.05.19 szombat, 12:36:00 »

Mik a tünetei a főtengely ékszíjtárcsa hibájának?  
Az állapotfelmérésen ezt cserélendőnek hozták ki "motor rezonancia" miatt.
Lehet, hogy ez csak egyesben indulásnál rezonál?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2007.05.19 szombat, 15:30:00 »

Heló! Van egy 1.8 td-m, adagoló problémás. Olyan lehetséges hogy az elöltöltés szabályozója hibás?
És ha igen akkor egy ilyen alkatrész kéne ha valaki tud linkelni azt megköszönném.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2007.05.19 szombat, 16:23:00 »

Heló! Van egy 1.8 td-m, adagoló problémás. Olyan lehetséges hogy az elöltöltés szabályozója hibás?
És ha igen akkor egy ilyen alkatrész kéne ha valaki tud linkelni azt megköszönném.
Igen, lehet. Lomhának kell lenni tőle.
cromax-éknál
Hát leesett az állam, mikor megláttam.
Ha 96 előtti az autó, van nekem raktáron, ha műxik, és megjavul tőle, párezerér odaadom.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2007.05.20 vasárnap, 19:58:00 »

Köszi a segítséget az autóm 99-es megpróbálom a boltot.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2007.05.21 hétfő, 06:58:00 »

Köszi a segítséget az autóm 99-es megpróbálom a boltot.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2007.05.21 hétfő, 12:20:00 »

Mik a tünetei a főtengely ékszíjtárcsa hibájának?  
Az állapotfelmérésen ezt cserélendőnek hozták ki "motor rezonancia" miatt.
Lehet, hogy ez csak egyesben indulásnál rezonál?
Alapjáraton csattagogó hangja van, és egyenletlen alapjárat.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2007.05.21 hétfő, 20:44:00 »

Alapjáraton csattagogó hangja van, és egyenletlen alapjárat.
Én ilyesmit nem tapasztaltam.
Viszont egy fémes rezonancia jelentkezik olyan 1500-as fordulat környékén. Főleg elindulásnál, csúsztatott kuplungnál, de folyamatos haladás közben is egyértelműen jelentkezik.
Valami szilent mehetett ki vagy a kipufogó cső érhet hozzá valamihez?
Ha nem az ékszíjtárcsa, akkor lesz egy beszédem az állapotfelmérő szervizzel. Elég szép összeget gomboltak le rólam.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2007.05.21 hétfő, 23:29:00 »

Én ilyesmit nem tapasztaltam.
Viszont egy fémes rezonancia jelentkezik olyan 1500-as fordulat környékén. Főleg elindulásnál, csúsztatott kuplungnál, de folyamatos haladás közben is egyértelműen jelentkezik.
Valami szilent mehetett ki vagy a kipufogó cső érhet hozzá valamihez?
Ha nem az ékszíjtárcsa, akkor lesz egy beszédem az állapotfelmérő szervizzel. Elég szép összeget gomboltak le rólam.
Szerintem akkor nem az lesz.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2007.05.22 kedd, 08:12:00 »

Szerintem akkor nem az lesz.
Értem, köszi. Majd a szervizben kiderül.
 
Még lenne pár kérdésem:
1. Mit takar az IPS (Intelligent Protection System)?
2. Hátulról hallok valami tompa zörgést. Először a csomagtér alját borító lemezre gondoltam, de most a tükörben láttam, hogy a kalaptartó is eléggé ugrál. Van a végén két gumiütköző, de ezek nem érnek el a hátsó ajtóig, és így nem feszítik le a kalaptartót.
Van erre valami bevált megoldás?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2007.05.22 kedd, 08:38:00 »

Értem, köszi. Majd a szervizben kiderül.
 
Még lenne pár kérdésem:
1. Mit takar az IPS (Intelligent Protection System)?
2. Hátulról hallok valami tompa zörgést. Először a csomagtér alját borító lemezre gondoltam, de most a tükörben láttam, hogy a kalaptartó is eléggé ugrál. Van a végén két gumiütköző, de ezek nem érnek el a hátsó ajtóig, és így nem feszítik le a kalaptartót.
Van erre valami bevált megoldás?
SZia!
Az IPS azé' "intelligenccs" mert ott lép működésbe ahol szükség van rá. Ha pl. csatt van és a jobb egyen nem ül senki, akkor az oda tartozó lufik nem pukkannak el. (nyomásérzékelő van az ülésekben) Aztán még azért, mert olyan apróságok vannak benne, mint az aktív fejtámla (ha hátulról beléd jönnek akkor előre mozdul, hogy a tarkódat kisebb erőhatás érje)
üdv,
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2007.05.22 kedd, 12:43:00 »

Értem, köszi. Majd a szervizben kiderül.
 
Még lenne pár kérdésem:
1. Mit takar az IPS (Intelligent Protection System)?
2. Hátulról hallok valami tompa zörgést. Először a csomagtér alját borító lemezre gondoltam, de most a tükörben láttam, hogy a kalaptartó is eléggé ugrál. Van a végén két gumiütköző, de ezek nem érnek el a hátsó ajtóig, és így nem feszítik le a kalaptartót.
Van erre valami bevált megoldás?
Még annyi, hogy több lépcsőben durrantja lufikat. Kis csatt, kis pukk, nagy csatt, nagy pukk! Ha ugrál a kalaptartó, akkor vedd ki a mélynyomót a csomagtartóból! Ha még mindig ugrál, növeld meg a tömegét! Tegyél bele két mélynyomót!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2007.05.22 kedd, 12:59:00 »

SZia!
Az IPS azé' "intelligenccs" mert ott lép működésbe ahol szükség van rá. Ha pl. csatt van és a jobb egyen nem ül senki, akkor az oda tartozó lufik nem pukkannak el. (nyomásérzékelő van az ülésekben) Aztán még azért, mert olyan apróságok vannak benne, mint az aktív fejtámla (ha hátulról beléd jönnek akkor előre mozdul, hogy a tarkódat kisebb erőhatás érje)
üdv,
Azt hittem az IPS csak egy matrica a hátsó ablakba ragasztva
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2007.05.22 kedd, 13:01:00 »

Értem, köszi. Majd a szervizben kiderül.
 
Még lenne pár kérdésem:
1. Mit takar az IPS (Intelligent Protection System)?
2. Hátulról hallok valami tompa zörgést. Először a csomagtér alját borító lemezre gondoltam, de most a tükörben láttam, hogy a kalaptartó is eléggé ugrál. Van a végén két gumiütköző, de ezek nem érnek el a hátsó ajtóig, és így nem feszítik le a kalaptartót.
Van erre valami bevált megoldás?
A kézifékkötél is csinál hasonlót. Simán hozzá kell kötni a lenggőkarhoz. Ha az zörög, azt te is meg tudod nézni, mozgasd meg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2007.05.22 kedd, 14:09:00 »

Még annyi, hogy több lépcsőben durrantja lufikat. Kis csatt, kis pukk, nagy csatt, nagy pukk! Ha ugrál a kalaptartó, akkor vedd ki a mélynyomót a csomagtartóból! Ha még mindig ugrál, növeld meg a tömegét! Tegyél bele két mélynyomót!
Nem bele! RÁ! De egy karton sör is megteszi...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2007.05.22 kedd, 14:11:00 »

Még annyi, hogy több lépcsőben durrantja lufikat. Kis csatt, kis pukk, nagy csatt, nagy pukk! Ha ugrál a kalaptartó, akkor vedd ki a mélynyomót a csomagtartóból! Ha még mindig ugrál, növeld meg a tömegét! Tegyél bele két mélynyomót!
Ja! ezt lehagytam. Akkor bele lehet venni a központizár kioldását csatt esetén, meg a züzemanyag elzárását (ez már MKI ben is volt) meg a hyperérzékeny övfeszítőt. (a múltkori koccanásnál nekem az ment el egyedül...34 ezer pénzért
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2007.05.22 kedd, 14:12:00 »

Azt hittem az IPS csak egy matrica a hátsó ablakba ragasztva
HÁt persze! Matrica nélkül nem is működik az egész!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2007.05.22 kedd, 14:31:00 »

Ja! ezt lehagytam. Akkor bele lehet venni a központizár kioldását csatt esetén, meg a züzemanyag elzárását (ez már MKI ben is volt) meg a hyperérzékeny övfeszítőt. (a múltkori koccanásnál nekem az ment el egyedül...34 ezer pénzért
Hát igen, aki már tesztelte az IPS-t, jobban tudja!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2007.05.22 kedd, 16:02:00 »

Hát igen, aki már tesztelte az IPS-t, jobban tudja!
Bár ne tudnám....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2007.05.22 kedd, 20:24:00 »

Hello, na en tul vagyok a CD lejátszó kivételén,a műtéten, és a visszarakáson. Ugy tunik a 6000CD tipusu lejatszo megbolondithato ket CD-vel, Scratch elkuldtem emailben a kepeket, hatha erdekel valakit. A lenyeg: a lejatszoval meg lehet etetni ket Cd-t is ami aprobb mukodesi rendellenesseget okozhat. (magyaran tobbet nem ad ki CD-t, az elsokent berakott CD lejatszasara van lehetoseg tovabbra is csak egy ido utan unalmas lehet.)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:32:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:40:00 »

Hello, na en tul vagyok a CD lejátszó kivételén,a műtéten, és a visszarakáson. Ugy tunik a 6000CD tipusu lejatszo megbolondithato ket CD-vel, Scratch elkuldtem emailben a kepeket, hatha erdekel valakit. A lenyeg: a lejatszoval meg lehet etetni ket Cd-t is ami aprobb mukodesi rendellenesseget okozhat. (magyaran tobbet nem ad ki CD-t, az elsokent berakott CD lejatszasara van lehetoseg tovabbra is csak egy ido utan unalmas lehet.)
Ez aranyos.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:40:00 »

Hello, na en tul vagyok a CD lejátszó kivételén,a műtéten, és a visszarakáson. Ugy tunik a 6000CD tipusu lejatszo megbolondithato ket CD-vel, Scratch elkuldtem emailben a kepeket, hatha erdekel valakit. A lenyeg: a lejatszoval meg lehet etetni ket Cd-t is ami aprobb mukodesi rendellenesseget okozhat. (magyaran tobbet nem ad ki CD-t, az elsokent berakott CD lejatszasara van lehetoseg tovabbra is csak egy ido utan unalmas lehet.)
Ez aranyos.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:46:00 »

Itt van link a leiras (fooldal/adatok).
 
En meg sosem nyitottam/zartam kulccsal a kocsit, de majd megprobalom valamikor, de van valami leiras errol is a kezikonyvben, hogy hogyan tudod kulccsal nyitni zarni, kettoszaras, egyebek, plusz programozas.
 
Pillanatnyi, menet kozben nullazod, es akkor a pillanatnyit fogja mutatni.
 
Szerintem mindenfelekeppen szerviz, vezer csere, olaj, mert sohasem lehet tudni, hogy mennyire megbizhato a km ora.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:48:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
Zorgessel kapcsolatban nem tudok mit mondani, nekem meg nem zorog egyenlore semmi (kopp kopp).
 
Navigacio - ez is mas lesz, en mast hasznalok...:-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:52:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
TDCi láncos nem kell vezérműcsere. Egy ékszíjat nézess azért. Adj neki friss olajat, szűrőkkel és innen fogod tudni mikor kell cserélni legközelebb. 20ezer km vagy egy év - ami elöbb bekövetkezik. Ha sok rövid utat mész inkáb 10-15ezer km.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2007.05.22 kedd, 21:53:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
Rob, hat vezermu szijjat szerintem ne csereltess benne, nem venne jol ki magat mert jelenleg vezermulancod van.A 82e km,csodalnam ha igaz lenne ezt sosem fogod megtudni.Valszeg ezert nincs szervizkonyv sem. A kormanyoldalon a b oszlopra a szerviz egy kis matricat is fel szokott tenni a szervizeles datumarol.Nem lennek meglepve ha ez veletlenul lekopott volna.A szuroket csereltesd ki mindegy ki mit mondott amikor megvetted.(uzemanyag,pollen,legszuro es olajcsere)nem tul nagy koltseg es ezzel kepbe kerulsz te is. Mileott megvetted jo lett volna (ha nem tetted meg) elvinni egy FROD szervizbe allapotfelmeresre, jol meggyotrik.Nem zoroghet semmi, az rendellenes.ez tul fiatal auto barmi zorgeshez.Persze ha bukfencezett az mas...Pillanatnyit nem tud.Mondjuk ha eleg suron nullazod az jol kozeliti :)A navigaciohoz nem ertek. A kulcsos tema erdekes. hany kulcsot kaptal? ha van potkulcs probald azzal is, es nezd meg van e serulse a kulcson.udv.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2007.05.22 kedd, 23:35:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
Egyet értek az előttem szólókkal! A naviról mindent megtudsz a gps navigáció topikban!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2007.05.23 szerda, 00:04:00 »

Hali! Már napok óta boldog Mondeo tulaj vagyok (2003-as évjárat). De mivel németből lett ideszármaztatva a verda, így se szervizkönyv, se érhető nyelvű leírás. Ezeket megpróbálom beszerezni.
Addig is pár kérdés:
- a gyári kulcs csak zárja (és csak egyre zárja)az ajtót, de egyáltalán nem nyitja. Csak távirányítóval megy a nyitás. Ez hiba, vagy valami programozásos cucc?
- a gyári navigáció 2002 ver. 1.0-s. Tudom ezt magánúton megbízhatóan frissíteni? Ezt olvastam, hogy kis hazánkról ne is álmodjak...
- előzőleg Passatot hajtottam, abban kicsit más volt a kompjúter. A modeno csak nullázás utáni átlagfogyit mutat, pillanatnyit nem tud?
- Turnier típus, és hátul zörög valami. Talán az ajtó műanyag borítása?
A műszer szerint 82.000 km van benne, de gondolom azt az életben meg nem tudom, hogy valóban mennyi lehet benne. Érdemes ilyenkor egy maszek szervizt megejteni? Olajcsere, szűrőcsere, akármi? Egy ismerősöm ajánlotta a vezérműszíj cserét is biztos ami biztos alapon, de az nem lenne túl ócsó.
Mit javasoltok?
A megtisztelő segítséget előre is hálásan köszönöm!
Hadd mondjak én is pár dolgot.
Mindenképpen cserélj olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt, gázolajszűrőt, levegőszűrőt. Ezt eladás előtt nem szokás megtenni. Olaj: ford 5w30. Ezeket mind a www.nagyauto.hu-nál célszerű, ez az egyik legolcsóbb.
Mielőtt bármi komolyabb dologba belefogsz, írj ide, mert a fócvágen árainak feléért-negyedéért meg lehet oldani.
Hátul pl a kézifékkötél szokott zörögni - nekiverődik a lengőkarnak. Kábelszorítóval szokás orvosolni.
 
A kulcsokrul: a fordnál az a vicces dolog van, hogy egy kulccsal bármelyik mondeót (kivéve a legújabb) bezárhatod. Azaz én is be tudom a tiéd zárni. Ezen a gondolatmeneten elindulva, vagy rossz a zárad, vagy cserélve volt, és más kulcs kell hozzá. Ha cserélték, át lehet hangolni arra a kulcsra. Szerintem itt nem lehet programozási probléma. Ha a nagy színes navid van, olvass vissza a gps navigációs topicba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2007.05.23 szerda, 07:51:00 »

Sziasztok!
Köszönöm a sok tanácsot. Asszem rövid úton megcsinálom az olaj és egyéb kellékanyag cserét. ASzondom, hogy ez volt a 80 ezres szerviz, és legközelebb 100-nál csereberélek ismét, mivel Grazba fogok járni vele hetente. Ez gondolom hosszú út, így a 20 ezres szervizperiódus jónak tűnhet.
A szűrőket meg az olajat én is ki tudom cserélni, ha van egy akna meg némi primitív szerszám? Vagy ez inkább autószerelős dolog?
Ja, és még egy kérdés: a Ford tényleg nem írja, hogy szervizbe kell vinni? Ha így van, akkor nem kell belepiszkálni a kompjúterébe, hogy le lett szervizelve...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2007.05.23 szerda, 07:55:00 »

Sziasztok!
Köszönöm a sok tanácsot. Asszem rövid úton megcsinálom az olaj és egyéb kellékanyag cserét. ASzondom, hogy ez volt a 80 ezres szerviz, és legközelebb 100-nál csereberélek ismét, mivel Grazba fogok járni vele hetente. Ez gondolom hosszú út, így a 20 ezres szervizperiódus jónak tűnhet.
A szűrőket meg az olajat én is ki tudom cserélni, ha van egy akna meg némi primitív szerszám? Vagy ez inkább autószerelős dolog?
Ja, és még egy kérdés: a Ford tényleg nem írja, hogy szervizbe kell vinni? Ha így van, akkor nem kell belepiszkálni a kompjúterébe, hogy le lett szervizelve...
Szia! Ha van aknád akkor Te is ki tudod csrélni az olajat. Csak az olaj szűrő házat mosd ki cserekor, mivel ez szűrőbetétes fajta.
 
Mindentől függetlenül megéri begurulni egy márkaszervizbe és kb 6000Ft-ért felrakatni WDS re (diagnosztika) csak, hogy képben legyél.
 
Sok sikert az új vashoz!
 
üdv,
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2007.05.23 szerda, 08:09:00 »

Sziasztok!
Köszönöm a sok tanácsot. Asszem rövid úton megcsinálom az olaj és egyéb kellékanyag cserét. ASzondom, hogy ez volt a 80 ezres szerviz, és legközelebb 100-nál csereberélek ismét, mivel Grazba fogok járni vele hetente. Ez gondolom hosszú út, így a 20 ezres szervizperiódus jónak tűnhet.
A szűrőket meg az olajat én is ki tudom cserélni, ha van egy akna meg némi primitív szerszám? Vagy ez inkább autószerelős dolog?
Ja, és még egy kérdés: a Ford tényleg nem írja, hogy szervizbe kell vinni? Ha így van, akkor nem kell belepiszkálni a kompjúterébe, hogy le lett szervizelve...
Mint kezdő mondeos, azt tanácsolom, hogy az alvázszámot kérdezd le egy Ford márkaszervizben. Ezt persze vásárlás előtt kellett volna, de így legalább képben leszel, hogy kb. mennyi km is lehet az autóban. Friss tapasztalataim szerint 60-80 ezret lazán visszapörgetnek.
A vezérműláncnak is van csereperiódusa!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4385 Dátum: 2007.05.23 szerda, 08:23:00 »

Itt Szigetszentmiklóson van egy Ford szerviz. Van esetleg valakinek plusz/minusz tapasztalata?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4386 Dátum: 2007.05.23 szerda, 08:26:00 »

Sziasztok!
 
Mondeo III-ban állítólag örök(?) a váltóolaj - valahol viszont azt javasolják 100.000 km-nél célszerű lecserélni. (én szivem szerint cserélném mert már nem valami finoman kapcsol..)
 
Tehát akkor ez igaz - cseréljem - hagyam?
Hogyan lehetséges - van-e rá mód - vagy nagyon körülményes.
 
Motult - vagy gyári kenőanyagot tegyek bele?
 
Üdv: Landser
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4387 Dátum: 2007.05.23 szerda, 08:27:00 »

Itt Szigetszentmiklóson van egy Ford szerviz. Van esetleg valakinek plusz/minusz tapasztalata?
Angel kolléga mindig oda viszi az autót és meg van velük elégedve.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4388 Dátum: 2007.05.23 szerda, 08:58:00 »

Itt Szigetszentmiklóson van egy Ford szerviz. Van esetleg valakinek plusz/minusz tapasztalata?
Nekem nagyon jó velük a tapasztalatom. Hozzájuk hordom a 8 éves fiestát is. Az árak normálisak.
Egyébként te is szszm-on laksz? Merre?
Vagyunk itt jópáran, már vagy 10-en a klubból.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4389 Dátum: 2007.05.23 szerda, 10:35:00 »

Sziasztok!
 
Mondeo III-ban állítólag örök(?) a váltóolaj - valahol viszont azt javasolják 100.000 km-nél célszerű lecserélni. (én szivem szerint cserélném mert már nem valami finoman kapcsol..)
 
Tehát akkor ez igaz - cseréljem - hagyam?
Hogyan lehetséges - van-e rá mód - vagy nagyon körülményes.
 
Motult - vagy gyári kenőanyagot tegyek bele?
 
Üdv: Landser
Így van! Gyakorlatilag nen kell cserélni. Ha mégis cseréled, akkor sem fog másként váltani. Max. lesz pár napig egy kis placebo hatás. A leleresztés egyszerű a feltöltés kicsit macerásabb.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4390 Dátum: 2007.05.23 szerda, 10:51:00 »

Így van! Gyakorlatilag nen kell cserélni. Ha mégis cseréled, akkor sem fog másként váltani. Max. lesz pár napig egy kis placebo hatás. A leleresztés egyszerű a feltöltés kicsit macerásabb.
Az mit jelent, hogy macerás?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4391 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:09:00 »

Sziasztok!
 
Mondeo III-ban állítólag örök(?) a váltóolaj - valahol viszont azt javasolják 100.000 km-nél célszerű lecserélni. (én szivem szerint cserélném mert már nem valami finoman kapcsol..)
 
Tehát akkor ez igaz - cseréljem - hagyam?
Hogyan lehetséges - van-e rá mód - vagy nagyon körülményes.
 
Motult - vagy gyári kenőanyagot tegyek bele?
 
Üdv: Landser
Landser!
Az évjáratból arra következtetek hogy a te automatád még a 4 sebességes nem trip-es. Ugye? No abban azé inkább aszongyák hogy 80-100ezrenként cserélni kell. Mindenképp a saját olaját tetesd bele nem jó a keveredés, ugyanis jópár százalék olajmennyiség bennemarad leengedés ellenére is a régiből. És az új ha nem olyan, lehetnek gondok a keveredésükkel.
Én az Árpádföldi úton voltam eccer egy automatás mesternél. Rendes volt, és ugyan csak mentünk az enyémmel egy kört, és aszonta hogy tökéletes, de úgy láttam érti a dolgát. És aszem nem is a lenyúlós kategória, mert az enyémre aszonta nem kell cserélni, soha az olajat, pedig neki az lett vóna péz ha a cserét javasolja.
Ha a váltód keményebben vált, akkor már nem biztos hogy javít az olajcsere, néha még ront is, mert... Lehet szét is kell dobni a váltódat. Ne így legyen, de itt egy kolléga OFF Seatjának váltója először csak rántott, meg nem váltott csak nagy gáznál, olajcserét eszközöltek rajta (de minek) egy márkaszervízben (természetesen szakértelem híjján, mivel a matákhoz mata-profi kell), aztán pár 100km, és már nem is kúszott 1-esbe, aztán nem vette a hátramenetet, és kész. kb. 250-ben fájt a javítás.
Inkább ne hallgass ránk. Senki nem profi a matákból belülről. Ez egy külön világ, és sok év tapasztalat kell a szakértelemhez, nem 1-2 okos beírás elolvasása.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4392 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:15:00 »

Landser!
Az évjáratból arra következtetek hogy a te automatád még a 4 sebességes nem trip-es. Ugye? No abban azé inkább aszongyák hogy 80-100ezrenként cserélni kell. Mindenképp a saját olaját tetesd bele nem jó a keveredés, ugyanis jópár százalék olajmennyiség bennemarad leengedés ellenére is a régiből. És az új ha nem olyan, lehetnek gondok a keveredésükkel.
Én az Árpádföldi úton voltam eccer egy automatás mesternél. Rendes volt, és ugyan csak mentünk az enyémmel egy kört, és aszonta hogy tökéletes, de úgy láttam érti a dolgát. És aszem nem is a lenyúlós kategória, mert az enyémre aszonta nem kell cserélni, soha az olajat, pedig neki az lett vóna péz ha a cserét javasolja.
Ha a váltód keményebben vált, akkor már nem biztos hogy javít az olajcsere, néha még ront is, mert... Lehet szét is kell dobni a váltódat. Ne így legyen, de itt egy kolléga OFF Seatjának váltója először csak rántott, meg nem váltott csak nagy gáznál, olajcserét eszközöltek rajta (de minek) egy márkaszervízben (természetesen szakértelem híjján, mivel a matákhoz mata-profi kell), aztán pár 100km, és már nem is kúszott 1-esbe, aztán nem vette a hátramenetet, és kész. kb. 250-ben fájt a javítás.
Inkább ne hallgass ránk. Senki nem profi a matákból belülről. Ez egy külön világ, és sok év tapasztalat kell a szakértelemhez, nem 1-2 okos beírás elolvasása.
Nem írta, hogy automata. Szerintem tddi nem is volt automatával. Mert a 4 sebességes nem bírta ezt a nyomatékot, amikor meg az 5 sbességes megjelent, már volt tdci.
De lehet, hogy tévedek. Mint ahogy abban is, hogy azt állítottam, nincs 4x4-es mkIII. Pedig van - állítólag.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4393 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:30:00 »

Nem írta, hogy automata. Szerintem tddi nem is volt automatával. Mert a 4 sebességes nem bírta ezt a nyomatékot, amikor meg az 5 sbességes megjelent, már volt tdci.
De lehet, hogy tévedek. Mint ahogy abban is, hogy azt állítottam, nincs 4x4-es mkIII. Pedig van - állítólag.
Hú, ez igaz. Én meg regélek itt a matákról..
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4394 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:43:00 »

5 sebességes kézi - de néha  - mellékapcsolásnál olyan fémes hangot ad mintha nem is futna olajfilmen.. javarészt városban megy-  ezért sokat van kapcsolgatva - én szivem szerint most 100E -kicserélném - HA ez egy szimpla olajcsererével megoldható - ha bontani kell - meg magerás nagyon -akkor kihagyom.
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4395 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:47:00 »

Az mit jelent, hogy macerás?
Én nem olyan régen cseréltettem. De minek?!
Kell venned 2 liter váltóolajat (gyári Ford ajánlott), az ára nem vészes. Nekem egy mezei, de hozzáértő szerelő csinálta. 10 perces mutatvány volt. Az igaz, hogy az olaj már elhasználodottnak nézett ki, dehogy változott e valamit a váltás? A válasz: nem.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4396 Dátum: 2007.05.23 szerda, 12:34:00 »

Landser,
 
Mar ha akadozik a valtas...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4397 Dátum: 2007.05.23 szerda, 12:34:00 »

Landser,
 
csereltesd ki nyugodtan. Artani nem art. Es allitasd be a valtokoteleket !
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #4398 Dátum: 2007.05.23 szerda, 13:13:00 »

Én nem olyan régen cseréltettem. De minek?!
Kell venned 2 liter váltóolajat (gyári Ford ajánlott), az ára nem vészes. Nekem egy mezei, de hozzáértő szerelő csinálta. 10 perces mutatvány volt. Az igaz, hogy az olaj már elhasználodottnak nézett ki, dehogy változott e valamit a váltás? A válasz: nem.
Igazából az a "baj" hogy kicsit olyan teherautós a váltója..  én még csak lesz**om, de a nejem küzd vele folyamatos harcot..
A további állapotromlást biztos megelőzi ha friss az olaj - meg a kötegek is után vannak állítva.. Megcsináltatom  és megírom a tapasztalatom.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4399 Dátum: 2007.05.23 szerda, 13:43:00 »

Igazából az a "baj" hogy kicsit olyan teherautós a váltója..  én még csak lesz**om, de a nejem küzd vele folyamatos harcot..
A további állapotromlást biztos megelőzi ha friss az olaj - meg a kötegek is után vannak állítva.. Megcsináltatom  és megírom a tapasztalatom.
Szerintem először mutasd meg valamelyik klubtagnak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.