Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:10:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 277 278 279 280 281 282 283 [284] 285 286 287 288 289 290 291 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 5255266 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14150 Dátum: 2015.11.25 szerda, 16:04:46 »

Szerintem engedd el. Én már legalább 4-5 féle ledet kipróbáltam a pótféklámpába
Eggyik sem volt az igazi. Ezek a kìnai micsodák hamar meghalnak ezek a fajta
Ledek meg aztán pláne. Nekem visszamentek a régi izzók. szomoru1

vannak jók, csak meg kell találni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14151 Dátum: 2015.11.25 szerda, 17:34:59 »

Másnak is kicsit zöldes a 66240XNB, vagy csak nekem sikerült ilyeneket kifogni?
Naplózva
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #14152 Dátum: 2015.11.25 szerda, 21:42:12 »

Írtam tegnap vagy azelőtt, hogy alig látok a xenon lámpáimmal. Írták, hogy lehet foncsoroztatni kéne. Én elsőnek új izzókat vettem hiszen az még mindig olcsóbb meg amúgy is kellett. Örülök, hogy megúsztam MOST MÉG a foncsorozást mert miután kicseréltem az izzókat iszonyat a különbség. A régin ami van szál az már totál barna volt Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14153 Dátum: 2015.11.25 szerda, 21:55:22 »

Írtam tegnap vagy azelőtt, hogy alig látok a xenon lámpáimmal. Írták, hogy lehet foncsoroztatni kéne. Én elsőnek új izzókat vettem hiszen az még mindig olcsóbb meg amúgy is kellett. Örülök, hogy megúsztam MOST MÉG a foncsorozást mert miután kicseréltem az izzókat iszonyat a különbség. A régin ami van szál az már totál barna volt Cheesy

nincs ott szál, mert hogy xenon Cheesy
Naplózva
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #14154 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 06:10:45 »

Rosszul írtam le Smiley, de a lényeg, hogy most még egy izzó cserével megúsztam Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.26 csütörtök, 06:12:37 írta Atta20 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #14155 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 08:58:09 »

Ma reggel mentem egy MKIV-es mögött és a rendszám alatt hátul, volt egy kb. 20 cm-es led panel és minden fékezéskor pirosan  kiírta, hogy "Mondeo". Láttatok már ilyet? Tud valaki egy linket esetleg?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #14156 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 10:10:44 »

vannak jók, csak meg kell találni.
Köszi nektek.  Sad

Azért annyit nem akarok költeni a pótféklámpa T10 izzóira, hogy többféle ledes izzót bevásároljak és teszteljem  Smiley.
De amúgy a led, a többi alkatrész, vagy az összeszerelés minősége a x@r? Ha tudja valaki.

Köszi.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14157 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 11:07:28 »

Köszi nektek.  Sad

Azért annyit nem akarok költeni a pótféklámpa T10 izzóira, hogy többféle ledes izzót bevásároljak és teszteljem  Smiley.
De amúgy a led, a többi alkatrész, vagy az összeszerelés minősége a x@r? Ha tudja valaki.

Köszi.

a legtöbb esetben gyenge led-et húznak fel és nincs túlfesz védelem.
Naplózva
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14158 Dátum: 2015.11.28 szombat, 13:13:44 »

Sziasztok

Idén áprilisban lettem tulajdonosa egy gyönyörű MK3 mondeónak.
Alapvetően mérnöki beállítottságú vagyok és szeretem az egyedi minőségi dolgokat.
Már majdnem 10 éve foglalkozok egyedi LED-es megoldásokkal, mondhatjuk, hogy leendő mérnökként ez a szakterületem.  vigyor3

A lényeg hogy ezen az autón kiélhetem kreatív hajlamain, és elsőként egy Angel-Eye-t szerettem volna bele.
Alapból úgy indult a dolog, hogy magam tervezek és építek bele egyet.

Azért előtte körülnéztem a neten, hogy feleslegesen ne verjem magam költségekbe, de nem nagyon tetszett a felhozatal.
Így Szeptember körül elkezdtem megtervezni kifejezetten ehhez a típushoz egy LED-es fényforrást.

Először kettő, alul levágott kör alak volt a tervben, viszont amint a kezembe fogtam a foncsort láttam, hogy ebből többet is ki lehet hozni.
A végleges kialakítás itt látható:
(Sajnos esik az eső, ezért annyira nem látszik jól, de még készítek képet ha van rá igény)






Összesen 320 darab minőségi LED van benne, aminek brutális fénye van. Az egyedileg megtervezett és legyártatott plexivel sikerült szemből homogén, egybefüggő fényfelületet létrehozni. Kicsit oldalról már látszanak a különálló LED-ek, de ezt direkt csináltam, mert nekem így tetszik  vigyor3

Már tervezem az elektronikát hozzá, amivel lehet a fényerejét szabályozni, és többféle funkciót is fog tudni, többek között a DRL-t is.

Azért írtam ezeket ide le, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre a dologról.
Szeretek ilyen dolgokat csinálni és a továbbiakban többféle LED-es fényforrást fogok készíteni még ehhez a típushoz.

Üdv: TonySpark
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #14159 Dátum: 2015.11.28 szombat, 14:49:36 »

Sziasztok

Idén áprilisban lettem tulajdonosa egy gyönyörű MK3 mondeónak.
Alapvetően mérnöki beállítottságú vagyok és szeretem az egyedi minőségi dolgokat.
Már majdnem 10 éve foglalkozok egyedi LED-es megoldásokkal, mondhatjuk, hogy leendő mérnökként ez a szakterületem.  vigyor3

A lényeg hogy ezen az autón kiélhetem kreatív hajlamain, és elsőként egy Angel-Eye-t szerettem volna bele.
Alapból úgy indult a dolog, hogy magam tervezek és építek bele egyet.

Azért előtte körülnéztem a neten, hogy feleslegesen ne verjem magam költségekbe, de nem nagyon tetszett a felhozatal.
Így Szeptember körül elkezdtem megtervezni kifejezetten ehhez a típushoz egy LED-es fényforrást.

Először kettő, alul levágott kör alak volt a tervben, viszont amint a kezembe fogtam a foncsort láttam, hogy ebből többet is ki lehet hozni.
A végleges kialakítás itt látható:
(Sajnos esik az eső, ezért annyira nem látszik jól, de még készítek képet ha van rá igény)






Összesen 320 darab minőségi LED van benne, aminek brutális fénye van. Az egyedileg megtervezett és legyártatott plexivel sikerült szemből homogén, egybefüggő fényfelületet létrehozni. Kicsit oldalról már látszanak a különálló LED-ek, de ezt direkt csináltam, mert nekem így tetszik  vigyor3

Már tervezem az elektronikát hozzá, amivel lehet a fényerejét szabályozni, és többféle funkciót is fog tudni, többek között a DRL-t is.

Azért írtam ezeket ide le, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre a dologról.
Szeretek ilyen dolgokat csinálni és a továbbiakban többféle LED-es fényforrást fogok készíteni még ehhez a típushoz.

Üdv: TonySpark


Nekem nagyon tetszik Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14160 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:03:02 »

Nekem nagyon tetszik Cheesy

Nekem is, jó lett!  eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14161 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:24:52 »

Szép, csak mit szólnak hozzá majd műszaki vizsgán, vagy egy esti igazoltatásnál? Smiley
Naplózva

kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14162 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:36:09 »

Sziasztok

Idén áprilisban lettem tulajdonosa egy gyönyörű MK3 mondeónak.
Alapvetően mérnöki beállítottságú vagyok és szeretem az egyedi minőségi dolgokat.
Már majdnem 10 éve foglalkozok egyedi LED-es megoldásokkal, mondhatjuk, hogy leendő mérnökként ez a szakterületem.  vigyor3

A lényeg hogy ezen az autón kiélhetem kreatív hajlamain, és elsőként egy Angel-Eye-t szerettem volna bele.
Alapból úgy indult a dolog, hogy magam tervezek és építek bele egyet.

Azért előtte körülnéztem a neten, hogy feleslegesen ne verjem magam költségekbe, de nem nagyon tetszett a felhozatal.
Így Szeptember körül elkezdtem megtervezni kifejezetten ehhez a típushoz egy LED-es fényforrást.

Először kettő, alul levágott kör alak volt a tervben, viszont amint a kezembe fogtam a foncsort láttam, hogy ebből többet is ki lehet hozni.
A végleges kialakítás itt látható:
(Sajnos esik az eső, ezért annyira nem látszik jól, de még készítek képet ha van rá igény)


Összesen 320 darab minőségi LED van benne, aminek brutális fénye van. Az egyedileg megtervezett és legyártatott plexivel sikerült szemből homogén, egybefüggő fényfelületet létrehozni. Kicsit oldalról már látszanak a különálló LED-ek, de ezt direkt csináltam, mert nekem így tetszik  vigyor3

Már tervezem az elektronikát hozzá, amivel lehet a fényerejét szabályozni, és többféle funkciót is fog tudni, többek között a DRL-t is.

Azért írtam ezeket ide le, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre a dologról.
Szeretek ilyen dolgokat csinálni és a továbbiakban többféle LED-es fényforrást fogok készíteni még ehhez a típushoz.

Üdv: TonySpark



Nagyon király lett, csak rendőr meg ne lássa. Elektronikában tudsz venni a neten, kb 500 huf-ért dim elektronikát és már is meg van oldva. A fényerejét csökkenthetted, ha a led csak a fény forrása valami eldugott helyen és a fényvezető plexi viszi végig.

Arra figyelj, hogy itthon ez sajna nem elfogadott, a rendőr NKH-s vizsgára küldhet, ha nem veszi el a rendszámot helyben.

Naplózva
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14163 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:45:44 »

Szép, csak mit szólnak hozzá majd műszaki vizsgán, vagy egy esti igazoltatásnál? Smiley

Nappali menetfényként szeretném elsősorban használni.
Lehet még az engedélyeztetésig is elmegyek, elolvastam az erre vonatkozó szabályokat és elvileg minden kritériumnak megfelel, csak be kéne vizsgáltatni.
Bár néha amilyen tákolmányokat látok az autókon, nem nagyon hiszem hogy emiatt büntetnének meg ha megállítanak, vagy ennyire komolyan vennék a dolgot?
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14164 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:54:38 »


Nagyon király lett, csak rendőr meg ne lássa. Elektronikában tudsz venni a neten, kb 500 huf-ért dim elektronikát és már is meg van oldva. A fényerejét csökkenthetted, ha a led csak a fény forrása valami eldugott helyen és a fényvezető plexi viszi végig.

Arra figyelj, hogy itthon ez sajna nem elfogadott, a rendőr NKH-s vizsgára küldhet, ha nem veszi el a rendszámot helyben.



Az a helyzet, hogy rengeteg márka és rengeteg típusa rendelkezik már sok különféle fényszóróba épített mindenféle formájú LED fény alakzattal. Ezt kizárt, hogy mind ismernék a rendőrök és tudnák, hogy melyik a gyári és nem gyári.
Azonos típuson belül is létezik ilyen olyan egy facelift módosítással. (Erre a legjobb példa az audi)
Hacsak nem egy suzuki vagy hasonló "egyenfajta" autónál van ilyen fényszóró, ahol a kategória/ár esetén aligha szerelnek gyárilag ilyen fényszórót, akkor nem tudja a rendőr, hogy gyári vagy utólagos. Ergo nem is kezd el agyalni rajta.
 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14165 Dátum: 2015.11.28 szombat, 15:59:53 »

Az a helyzet, hogy rengeteg márka és rengeteg típusa rendelkezik már sok különféle fényszóróba épített mindenféle formájú LED fény alakzattal. Ezt kizárt, hogy mind ismernék a rendőrök és tudnák, hogy melyik a gyári és nem gyári.
Azonos típuson belül is létezik ilyen olyan egy facelift módosítással. (Erre a legjobb példa az audi)
Hacsak nem egy suzuki vagy hasonló "egyenfajta" autónál van ilyen fényszóró, ahol a kategória/ár esetén aligha szerelnek gyárilag ilyen fényszórót, akkor nem tudja a rendőr, hogy gyári vagy utólagos. Ergo nem is kezd el agyalni rajta.
 

Én is pontosan így vagyok vele, koszönöm hogy megerősítettél.
Persze rendőre válogatja, de nemhiszem hogy belekötnének ha nem tűnik tákolmánynak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.28 szombat, 16:21:05 írta TonySpark » Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14166 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:06:56 »

Az a helyzet, hogy rengeteg márka és rengeteg típusa rendelkezik már sok különféle fényszóróba épített mindenféle formájú LED fény alakzattal. Ezt kizárt, hogy mind ismernék a rendőrök és tudnák, hogy melyik a gyári és nem gyári.
Azonos típuson belül is létezik ilyen olyan egy facelift módosítással. (Erre a legjobb példa az audi)
Hacsak nem egy suzuki vagy hasonló "egyenfajta" autónál van ilyen fényszóró, ahol a kategória/ár esetén aligha szerelnek gyárilag ilyen fényszórót, akkor nem tudja a rendőr, hogy gyári vagy utólagos. Ergo nem is kezd el agyalni rajta.
 

Én is ebben reménykedek az asszony focusánál, mondjuk ott az egész egyben nem hasonlít kicsit sem az eredetire.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14167 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:11:42 »

Én is ebben reménykedek az asszony focusánál, mondjuk ott az egész egyben nem hasonlít kicsit sem az eredetire.

Sok ilyen ebay-es első fényszóró és hátsólámpa "rohangál" az utakon. Pont swiftekben is. vigyor3 Nem nagyon szólnak -még- érte.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14168 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:16:19 »

Sok ilyen ebay-es első fényszóró és hátsólámpa "rohangál" az utakon. Pont swiftekben is. vigyor3 Nem nagyon szólnak -még- érte.

nekünk is 3 éve van benne, csak vizsgára vettük ki. Amúgy jó minőséget sikerült kifogni, jól világít, nem hord félre, a méret stimmelt, jól néz ki.
Naplózva
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14169 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:25:49 »

nekünk is 3 éve van benne, csak vizsgára vettük ki. Amúgy jó minőséget sikerült kifogni, jól világít, nem hord félre, a méret stimmelt, jól néz ki.

Persze ha minőségi és jó passzol is, nem hiszem hogy belekötnek.
Láttam már swiftet aminek az első lökösére végig LED szalagot ragasztottak  gun, ritka ronda látvány volt. jóhogy nem körbe  falbav
Tákolmányként én ilyenekre gondoltam.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14170 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:33:53 »

Persze ha minőségi és jó passzol is, nem hiszem hogy belekötnek.
Láttam már swiftet aminek az első lökösére végig LED szalagot ragasztottak  gun, ritka ronda látvány volt. jóhogy nem körbe  falbav
Tákolmányként én ilyenekre gondoltam.

ja, vannak eléggé érdekes megoldások. Amúgy tényleg nagyon jó lett ez a megoldás. Jobban is tetszik mint a full kerek
Naplózva
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14171 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:52:11 »

ja, vannak eléggé érdekes megoldások. Amúgy tényleg nagyon jó lett ez a megoldás. Jobban is tetszik mint a full kerek

Köszönöm. Ezután a hátsó lámpával fogok csinálni valamit.
A kerek résznél a 3 izzó közűl egy mindig ki van égve mikor megnézem.
Nincs valakinek jól bevált ledes megoldása a hátsó lámpához?
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14172 Dátum: 2015.11.28 szombat, 16:53:54 »

Köszönöm. Ezután a hátsó lámpával fogok csinálni valamit.
A kerek résznél a 3 izzó közűl egy mindig ki van égve mikor megnézem.
Nincs valakinek jól bevált ledes megoldása a hátsó lámpához?

mondjuk ezek után megcsinálnám full leddel, de úgy, hogy az egész alapja led lenne és nem csak 3 led izzó
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14173 Dátum: 2015.11.28 szombat, 17:03:01 »

Köszönöm. Ezután a hátsó lámpával fogok csinálni valamit.
A kerek résznél a 3 izzó közűl egy mindig ki van égve mikor megnézem.
Nincs valakinek jól bevált ledes megoldása a hátsó lámpához?

Ha egyszer kicserélnéd a kiégett izzót, akkor nem lenne mindig kiégve, amikor megnézed!  nyes
Elég jó megoldás, ha a kiégett izzót kicseréled.  vigyor3


Nekem 3 év alatt egy H7-es és egy 5W "cseresznye" égett ki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14174 Dátum: 2015.11.28 szombat, 17:15:40 »

Ha egyszer kicserélnéd a kiégett izzót, akkor nem lenne mindig kiégve, amikor megnézed!  nyes
Elég jó megoldás, ha a kiégett izzót kicseréled.  vigyor3


Nekem 3 év alatt egy H7-es és egy 5W "cseresznye" égett ki.

hehe jogos nyes rosszul fogalmaztam.
Fél év alatt majdnem minden izzót ki kellett cserélnem hátul, mondjuk azóta nincs vele gond, de ritkán van lehetőségem ellenőrizni a hátsó lámpát, ezért szeretnék valami tartósabb megoldást.

mondjuk ezek után megcsinálnám full leddel, de úgy, hogy az egész alapja led lenne és nem csak 3 led izzó

Én is erre gondoltam. Lassan valahonnan beszerzek egy hátsó lámpát és szétszedem, hogy mik a lehetőségek.
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14175 Dátum: 2015.11.28 szombat, 17:23:50 »

hehe jogos nyes rosszul fogalmaztam.
Fél év alatt majdnem minden izzót ki kellett cserélnem hátul, mondjuk azóta nincs vele gond, de ritkán van lehetőségem ellenőrizni a hátsó lámpát, ezért szeretnék valami tartósabb megoldást.

Én is erre gondoltam. Lassan valahonnan beszerzek egy hátsó lámpát és szétszedem, hogy mik a lehetőségek.

Hm? Mivaaan?  nyes   Ritkán van lehetőséged a hátsó lámpát ellenőrizni?   2funny  Eddig ez a legnagyobb magyarázat a LED-esítésre!  taps
Van a KRESZ-ben is egy világító berendezések ellenőrzése rész.  Cool

Nem elég tartós megoldás, ha 1-2 évente kell izzót cserélni?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14176 Dátum: 2015.11.28 szombat, 17:55:56 »

Hm? Mivaaan?  nyes   Ritkán van lehetőséged a hátsó lámpát ellenőrizni?   2funny  Eddig ez a legnagyobb magyarázat a LED-esítésre!  taps
Van a KRESZ-ben is egy világító berendezések ellenőrzése rész.  Cool

Nem elég tartós megoldás, ha 1-2 évente kell izzót cserélni?  vigyor3

Jót nevetsz rajta de tényleg így van.  vigyor3
Sokminden van a KRESZ-ben ebbe ne menjünk most bele  vigyor3, de biztos nem fogok minden indulásnál lámpákat ellenőrizni. A lehetőségnél én leginkább a féklámpára gondoltam, a többit tényleg egyedül is meg lehet nézni ebben igazad van.
De ehelyett én inkább csak szeretném tudni hogy működik és ezt a mezei izzókkal nem tudom elérni. Az autóban van 20-25 izzó, ha két évet kibír egy, az akkor is havi egy csere.
Sokkal jobban bízok a ledes megoldásokban, és itt ne a kínai vackokra gondoljunk.

Én azt szeretném (és meg lehet kövezni érte) hogy nem 1-2 évente hanem az autó élete során egyszer se keljen fényforrást cserélni, amit a tompított/távolsági izzókon kívül jó eséllyel el is tudok érni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.28 szombat, 18:01:16 írta TonySpark » Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14177 Dátum: 2015.11.28 szombat, 18:11:14 »

Jót nevetsz rajta de tényleg így van.  vigyor3
Sokminden van a KRESZ-ben ebbe ne menjünk most bele  vigyor3, de biztos nem fogok minden indulásnál lámpákat ellenőrizni. A lehetőségnél én leginkább a féklámpára gondoltam, a többit tényleg egyedül is meg lehet nézni ebben igazad van.
De ehelyett én inkább csak szeretném tudni hogy működik és ezt a mezei izzókkal nem tudom elérni. Az autóban van 20-25 izzó, ha két évet kibír egy, az akkor is havi egy csere.
Sokkal jobban bízok a ledes megoldásokban, és itt ne a kínai vackokra gondoljunk.

Én azt szeretném (és meg lehet kövezni érte) hogy nem 1-2 évente hanem az autó élete során egyszer se keljen fényforrást cserélni, amit a tompított/távolsági izzókon kívül jó eséllyel el is tudok érni.

Féklámpa ellenőrzés:
- Garázsban, fék és hátranéz(tükör) a falra, garázsajtóra.
- Szabadban, sötétben sima ügy. Nappal nehezebb, de nem lehetetlen.
- Olyan nem létezik, hogy soha nem megy tönkre a LED. Ez kár hinni. A sokak által használt izzó kiváltó LED-ek többnyire kínaiak. Főleg a T10-esek....elég sokan és sűrűn cserélgetik és nem is olcsó a "jobb" fajta.  (Írtam, én 3 év alatt 2 izzót cseréltem....kibírom Wink )
- Persze te csinálsz bele LED-et, oké. Nem kínai....de mégis.  vigyor3
- Rengeteg Merga, Audi, VW LED-es lámpatest tönkremegy. Nem olcsó....nem örökélet.

Egyszerűbb ha azt írod, hogy neked a fénye jobban tetszik!  wave
Bár ez meg érdekes lenne, mert ugye te nem nézed a hátsó lámpád!   eplus2                  


ui: Van még egy szokásos nagy duma. Fogyasztás csökkentő a LED-esítés.  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.28 szombat, 18:17:13 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14178 Dátum: 2015.11.28 szombat, 18:26:15 »

Féklámpa ellenőrzés:
- Garázsban, fék és hátranéz(tükör) a falra, garázsajtóra.
- Szabadban, sötétben sima ügy. Nappal nehezebb, de nem lehetetlen.
- Olyan nem létezik, hogy soha nem megy tönkre a LED. Ez kár hinni. A sokak által használt izzó kiváltó LED-ek többnyire kínaiak. Főleg a T10-esek....elég sokan és sűrűn cserélgetik és nem is olcsó a "jobb" fajta.  (Írtam, én 3 év alatt 2 izzót cseréltem....kibírom Wink )
- Persze te csinálsz bele LED-et, oké. Nem kínai....de mégis.  vigyor3
- Rengeteg Merga, Audi, VW LED-es lámpatest tönkremegy. Nem olcsó....nem örökélet.

Egyszerűbb ha azt írod, hogy neked a fénye jobban tetszik!  wave
Bár ez meg érdekes lenne, mert ugye te nem nézed a hátsó lámpád!   eplus2                  


ui: Van még egy szokásos nagy duma. Fogyasztás csökkentő a LED-esítés.  nyes

Az a legegyszerűbb ha azt írom hogy én LED párti vagyok, nem csak a fénye, hanem a sok pozitív tulajdonsága miatt ami a sima izzókkal szemben mellette szól.
Igazából ennyi. nyes



Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14179 Dátum: 2015.11.28 szombat, 18:44:30 »

Az a legegyszerűbb ha azt írom hogy én LED párti vagyok, nem csak a fénye, hanem a sok pozitív tulajdonsága miatt ami a sima izzókkal szemben mellette szól.
Igazából ennyi. nyes





 eljen

De azért ne keress abban önigazolást, hogy a LED sosem megy tönkre!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14180 Dátum: 2015.11.28 szombat, 21:35:26 »

eljen

De azért ne keress abban önigazolást, hogy a LED sosem megy tönkre!  wave

Dehogyis ezt nem mondtam. Mint minden elektromos dolog a LED is tönkre tud menni.
Megfelelő tápellátással is egy idő után elfárad és veszít az erejéből aztán kialszik.

Egy normál izzó kb 1-2ezer órát megy.
Egy silány kínai LED kb 10000 órát, míg egy minőségibb 30-40ezer órát képes működni normális tápellátással betartva az üzemi hőmérsékleteket.
Napi 3 órás használattal 30-35 évet ki kell hogy bírjon egy LED, ami egy elég sokat megélt autónak az élettartama Smiley

Ilyen ebay-en meg a kínai piacon vett ledes cuccok semmit nem érnek védőelektronika nélkül.
Egy kis túlfesz és azonnal meghal, ami egy autó elektronikájában elég gyakori, erre nagyon érzékenyek.

Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14181 Dátum: 2015.11.28 szombat, 21:48:32 »

Dehogyis ezt nem mondtam. Mint minden elektromos dolog a LED is tönkre tud menni.
Megfelelő tápellátással is egy idő után elfárad és veszít az erejéből aztán kialszik.

Egy normál izzó kb 1-2ezer órát megy.
Egy silány kínai LED kb 10000 órát, míg egy minőségibb 30-40ezer órát képes működni normális tápellátással betartva az üzemi hőmérsékleteket.
Napi 3 órás használattal 30-35 évet ki kell hogy bírjon egy LED, ami egy elég sokat megélt autónak az élettartama Smiley

Ilyen ebay-en meg a kínai piacon vett ledes cuccok semmit nem érnek védőelektronika nélkül.
Egy kis túlfesz és azonnal meghal, ami egy autó elektronikájában elég gyakori, erre nagyon érzékenyek.



Ez mind elmélet és jól hangzó marketing.  taps
A gyakorlat a töredéke.  wave
10000 óra?  nyes Valamikor napokban, hetekben mérhető az élettartam.  Wink (Míg az izzó bizony éveken át működik....)


Az autó életében gyakori a túlfesz? Hm? Belecsap a villám, arra gondolsz?  eplus2
Az 1-2 voltos -és rövid ideig- feszültségmozgás nem jelentős. Mivel a LED előtt minden esetben -még a gagyinál is- van előtét ellenállás. Az simán megvédi a LED-et.
Óccó LED-ek a maiak többsége, csodákat ne várjunk tőlük!  wave
Persze jól el lehet adni több tízezer óra üzemidőt ígérve!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14182 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 07:45:28 »

Heh most én nevetek jót  nyes Egy előtét ellenállás simán megvédi a ledet?  2funny jó vicc.
Akkor itt a probléma, hogy te azt hiszed, hogy az ellenállás megvédi a lededet.

Az autó életében gyakori a túlfesz? Hm? Belecsap a villám, arra gondolsz?  eplus2
Láttam már 16-17v-os tüskéket, egy ilyen simán kinyír egy ledet, ellenállás ide vagy oda. Am a legtöbb ennél kevesebbtől is tönkremegy, nem azonnal hanem 1-2 hét vagy hónap alatt.

Ez mind elmélet és jól hangzó marketing.  taps
A gyakorlat a töredéke.  wave
10000 óra?  nyes Valamikor napokban, hetekben mérhető az élettartam.  Wink (Míg az izzó bizony éveken át működik....)
Óccó LED-ek a maiak többsége, csodákat ne várjunk tőlük!  wave
Egyáltalán nem elmélet.
Most miattad direkt megnéztem: 2007-ben készítettem egy kirakat világítást, a mai napig működik 0/24-ben ami kb 70-ezer óra, persze stabilizált táp hajtja.
De a lehel téren a lomex elekrtonikai bolt kirakatában is ég mindenféle led már jó pár éve.
Én is Kínából/Koreából rendelem a ledeket és eddig nem volt gondom velük. A kulcs a stabil tápfesz, anélkül nem ér semmit egyik LED se.
Ha csak simán bekötöd a normál izzó helyére ne csodálkozz hogy ilyen hamar tönkremegy, az ellenállás kb annyit ér hogy nem megy azonnal tönkre amint beszerelted.

Összességében: ne mond, hogy a LED egy rossz dolog azért mert te rosszul használod. Maga a LED egy nagyszerű találmány ami legtöbb tulajdonságában sokkal jobb egy hagyományos izzónál.
És míg egy jól megépített LEDes lámpából ki lehet hozni 70ezer órát, addig egy normál izzóból, ha fejen állok se lehet 2ezer óránál többet kisajtolni.  wave
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #14183 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 08:30:37 »

Szakik háborúja  eplus2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14184 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 09:38:14 »

Heh most én nevetek jót  nyes Egy előtét ellenállás simán megvédi a ledet?  2funny jó vicc.
Akkor itt a probléma, hogy te azt hiszed, hogy az ellenállás megvédi a lededet.
Láttam már 16-17v-os tüskéket, egy ilyen simán kinyír egy ledet, ellenállás ide vagy oda. Am a legtöbb ennél kevesebbtől is tönkremegy, nem azonnal hanem 1-2 hét vagy hónap alatt.
Egyáltalán nem elmélet.
Most miattad direkt megnéztem: 2007-ben készítettem egy kirakat világítást, a mai napig működik 0/24-ben ami kb 70-ezer óra, persze stabilizált táp hajtja.
De a lehel téren a lomex elekrtonikai bolt kirakatában is ég mindenféle led már jó pár éve.
Én is Kínából/Koreából rendelem a ledeket és eddig nem volt gondom velük. A kulcs a stabil tápfesz, anélkül nem ér semmit egyik LED se.
Ha csak simán bekötöd a normál izzó helyére ne csodálkozz hogy ilyen hamar tönkremegy, az ellenállás kb annyit ér hogy nem megy azonnal tönkre amint beszerelted.

Összességében: ne mond, hogy a LED egy rossz dolog azért mert te rosszul használod. Maga a LED egy nagyszerű találmány ami legtöbb tulajdonságában sokkal jobb egy hagyományos izzónál.
És míg egy jól megépített LEDes lámpából ki lehet hozni 70ezer órát, addig egy normál izzóból, ha fejen állok se lehet 2ezer óránál többet kisajtolni.  wave


Félreértetted.
Nem azt mondom, hogy tökéletesen elegendő egy előtét ellenállás. Hanem azt, hogy az autóban fellépő 1-2 voltos rövid ideig fellépő (indítás) feszültség mozgást az is "elnyeli".
De ezt is írtam. Nyilván egy stabil stabil táp mindennél többet ér! Tudom, hogy te is vágod ezt.
De a legtöbben úgy akarnak és úgy LEDesítenek, hogy olcsó, ennyit megér alapon. Ezért az egyszerűbb megoldással készített LED-eket vásárolják, amire szintén több 10 ezer órát ígérnek és/vagy örökéletet. Erről mondom, hogy ez biztosan nem így van/lesz. Lehet sokszorosába kerülne egy valóban jól összerakott darab, de az drága ugye.
Amúgy nem tagadom és egyetértek azzal, jó a LED, szép, bármire használható és hosszú az élettartama.....de nem a low cost kategória, amit sokan vesznek a komolyak paramétereivel hirdetve.
Én nem használok sok LED-et, de amit igen azokat megfelelően.

 Wink  wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.29 vasárnap, 13:33:35 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14185 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 09:38:49 »

Szakik háborúja  eplus2

Nem háború ez......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14186 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 09:57:08 »

Sziasztok

Idén áprilisban lettem tulajdonosa egy gyönyörű MK3 mondeónak.
Alapvetően mérnöki beállítottságú vagyok és szeretem az egyedi minőségi dolgokat.
Már majdnem 10 éve foglalkozok egyedi LED-es megoldásokkal, mondhatjuk, hogy leendő mérnökként ez a szakterületem.  vigyor3

A lényeg hogy ezen az autón kiélhetem kreatív hajlamain, és elsőként egy Angel-Eye-t szerettem volna bele.
Alapból úgy indult a dolog, hogy magam tervezek és építek bele egyet.

Azért előtte körülnéztem a neten, hogy feleslegesen ne verjem magam költségekbe, de nem nagyon tetszett a felhozatal.
Így Szeptember körül elkezdtem megtervezni kifejezetten ehhez a típushoz egy LED-es fényforrást.

Először kettő, alul levágott kör alak volt a tervben, viszont amint a kezembe fogtam a foncsort láttam, hogy ebből többet is ki lehet hozni.
A végleges kialakítás itt látható:
(Sajnos esik az eső, ezért annyira nem látszik jól, de még készítek képet ha van rá igény)






Összesen 320 darab minőségi LED van benne, aminek brutális fénye van. Az egyedileg megtervezett és legyártatott plexivel sikerült szemből homogén, egybefüggő fényfelületet létrehozni. Kicsit oldalról már látszanak a különálló LED-ek, de ezt direkt csináltam, mert nekem így tetszik  vigyor3

Már tervezem az elektronikát hozzá, amivel lehet a fényerejét szabályozni, és többféle funkciót is fog tudni, többek között a DRL-t is.

Azért írtam ezeket ide le, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre a dologról.
Szeretek ilyen dolgokat csinálni és a továbbiakban többféle LED-es fényforrást fogok készíteni még ehhez a típushoz.

Üdv: TonySpark


Rendőr meg ne lássa... Smiley

A lámpához, ahogy van, a jogszabály bötűje szerint nem nyúlhatsz. Papírforma szerint még az is tilos, hogy a helyzetjelzőbe LED-es izzótpótlékot tegyél a hagyományos T10-es helyett...

AndyA

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14187 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 10:00:06 »

Köszönöm. Ezután a hátsó lámpával fogok csinálni valamit.
A kerek résznél a 3 izzó közűl egy mindig ki van égve mikor megnézem.
Nincs valakinek jól bevált ledes megoldása a hátsó lámpához?

Má' hogy a viharba' ne lenne... Smiley

FAQ, MK3 LEd-esítés, megtalálsz mindent.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14188 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 11:54:33 »

Félreértetted.
Nem azt mondom, hogy tökéletesen elegendő egy előtét ellenállás. Hanem azt, hogy az autóban fellépő 1-2 voltos rövid ideig fellépő (indítás) feszültség mozgást az is "elnyeli".
De ezt is írtam. Nyilván egy stabil stabil tál mindennél többet ér! Tudom, hogy te is vágod ezt.
De a legtöbben úgy akarnak és úgy LEDesítenek, hogy olcsó, ennyit megér alapon. Ezért az egyszerűbb megoldással készített LED-eket vásárolják, amire szintén több 10 ezer órát ígérnek és/vagy örökéletet. Erről mondom, hogy ez biztosan nem így van/ lesz. Lehet sokszorosába kerülne egy valóban jól összerakott darab, de az drága ugye.
Amúgy nem tagadom és egyetértek azzal, jó a LED, szép, bármire használható és hosszú az élettartama.....de nem a low cost kategória, amit sokan vesznek a komolyak paraméteteivel hirdetve.
Én nem használok sok LED-et, de amit igen azokat megfelelően.

 Wink  wave

Nah örülök akkor te is azért vágod a témát.
Az egyszerű ellenállással szerelt ledekre pofátlanság ráírni ennyi üzemidőt.
Most visszagondolva: édesapám vett egyszer 3db E14-es ledes izzót otthonra, amiből egy tönkrement egy hét alatt. Miután szétszedtem láttam hogy közvetlen volt rákötve a hálózatra 47db led sorba.  violent Nem hittem a szememnek.
Am bocs hogy így rád rontottam az előzőben, az ilyen előtétes kínai ledes eszközök tényleg nem jó konstrukciók, félreértettelek.
A normális termékek nem olcsók az tény, a jó elektronika drága benne.

Amit megfelelően használsz ledeket azok milyenek? hol használod?
Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14189 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 21:08:06 »

Nah örülök akkor te is azért vágod a témát.
Az egyszerű ellenállással szerelt ledekre pofátlanság ráírni ennyi üzemidőt.
Most visszagondolva: édesapám vett egyszer 3db E14-es ledes izzót otthonra, amiből egy tönkrement egy hét alatt. Miután szétszedtem láttam hogy közvetlen volt rákötve a hálózatra 47db led sorba.  violent Nem hittem a szememnek.
Am bocs hogy így rád rontottam az előzőben, az ilyen előtétes kínai ledes eszközök tényleg nem jó konstrukciók, félreértettelek.
A normális termékek nem olcsók az tény, a jó elektronika drága benne.

Amit megfelelően használsz ledeket azok milyenek? hol használod?


Miért is? Ha az előtétet + a LED ellenállását mondjuk 15-16V-ra méretezik, akkor simán tudni fogja. Más kérdés, hogy Cree-t és hasonlókat áramgenerátorral kell hajtani, de egy sima 5050 vagy 5630-hoz bőven elég egy jól méretezett (értsd: nem csak Ohm-értékre, de teljesítményre is) előtétellenállás.

A 47 sorbakötött LED más ügy. Rizikós dolog, mivel a 230V az lehet 196V is, meg 253V is, és még mindig benne van a szabvány adta minimum-maximum értékek között. Előbbi esetben gyengén fog világítani vagy meg sem indul, utóbbi esetben meg kisül záros határidőn belül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TonySpark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #14190 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 10:50:52 »

Miért is? Ha az előtétet + a LED ellenállását mondjuk 15-16V-ra méretezik, akkor simán tudni fogja. Más kérdés, hogy Cree-t és hasonlókat áramgenerátorral kell hajtani, de egy sima 5050 vagy 5630-hoz bőven elég egy jól méretezett (értsd: nem csak Ohm-értékre, de teljesítményre is) előtétellenállás.

A 47 sorbakötött LED más ügy. Rizikós dolog, mivel a 230V az lehet 196V is, meg 253V is, és még mindig benne van a szabvány adta minimum-maximum értékek között. Előbbi esetben gyengén fog világítani vagy meg sem indul, utóbbi esetben meg kisül záros határidőn belül.

AndyA

Persze egy jól méretezett ellenállás megvédheti.
De akkor teljesen a az autó tápellátására bízzuk a LED-et, ami szerintem egy autóba nem elég stabil.
Egy általam gyakran használt lednek a leírásában azt írják hogy az üzemi feszültsége 3.3v 30mA-en és 3.6v felett már károsodást szenved.
Egy újabb autóban talán nem, de egy régebbiben ezt ez értéket csak egy előtét ellenálással simán túl lehet szerintem lépni, elég csak 1-2 pillanatig.

Naplózva

2005 MKIII Fehér Ghia / 2.0 TDCI FMBA 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14191 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 17:30:16 »

Persze egy jól méretezett ellenállás megvédheti.
De akkor teljesen a az autó tápellátására bízzuk a LED-et, ami szerintem egy autóba nem elég stabil.
Egy általam gyakran használt lednek a leírásában azt írják hogy az üzemi feszültsége 3.3v 30mA-en és 3.6v felett már károsodást szenved.
Egy újabb autóban talán nem, de egy régebbiben ezt ez értéket csak egy előtét ellenálással simán túl lehet szerintem lépni, elég csak 1-2 pillanatig.



Nem 12V-ra kell méretezni, az biztos. Hanem mondjuk 14,4V-ra. Mondeónál akár 16V-ra is. Smiley

Más kérdés, hogy így nem fogod soha elérni a LED max. fényerejét. Ha viszont ki kell hegyezni a cuccot, akkor áramgenerátoros hajtás, ahogyan a nagykönyvben meg van írva. Létezik ilyen 20-30 mA-re is, nem csak Creehez 3A-re. Mondjuk jóval drágább is, mint egy darab ellenállás, és nehéz is pl. a T10 foglalatba beépíteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #14192 Dátum: 2015.12.07 hétfő, 14:12:34 »

Olyan lámpatestet kellene kifejleszteni, ami nem sérti a szembejövő szemmagasságát, nem vakít. Könnyű növelni a fényerőt, de azóta egyre többen levillognak, mióta nagyobb fényerejű az izzóm. Jobban látok vele, csak végig csuklom az utat!
Ez volna a nagy újítás? Ez semmi, nulla.

Olyan fénycsóvát kell találni, valamelyik leleményes gyárnak, ami az úttestre dobott, előre vetett fénykévét a szembejövő zavarása nélkül tudja produkálni. Az a döfi, mert megoldaná 50 év problémáját.
Ehelyett az egyre vakítóbb lámpákra biztatnak a reklámokban, hogy lépjek előre a korral.....hú de nagy mutatvány.
Ez nem fejlesztés, épp egy forintot se ér.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14193 Dátum: 2015.12.07 hétfő, 14:38:56 »

Olyan lámpatestet kellene kifejleszteni, ami nem sérti a szembejövő szemmagasságát, nem vakít. Könnyű növelni a fényerőt, de azóta egyre többen levillognak, mióta nagyobb fényerejű az izzóm. Jobban látok vele, csak végig csuklom az utat!
Ez volna a nagy újítás? Ez semmi, nulla.

A szemmagasságát egyik sem sérti Cheesy

Válasz
Olyan fénycsóvát kell találni, valamelyik leleményes gyárnak, ami az úttestre dobott, előre vetett fénykévét a szembejövő zavarása nélkül tudja produkálni. Az a döfi, mert megoldaná 50 év problémáját.
Ehelyett az egyre vakítóbb lámpákra biztatnak a reklámokban, hogy lépjek előre a korral.....hú de nagy mutatvány.
Ez nem fejlesztés, épp egy forintot se ér.

jelenleg egy jó megoldást látok erre.
A legális, az új led mátrix és egyéb neveken futó, több gyújtópontú világító lámpatestek nagyon jó minőségű  fénycsóvát állítanak elő, miközben a szembejövőt nem zavarja. Ezt nem fogod tudni megkapni a használt autódba, ha ahhoz nem gyártottak ilyet

Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #14194 Dátum: 2015.12.07 hétfő, 17:58:53 »

Olyan lámpatestet kellene kifejleszteni, ami nem sérti a szembejövő szemmagasságát, nem vakít. Könnyű növelni a fényerőt, de azóta egyre többen levillognak, mióta nagyobb fényerejű az izzóm. Jobban látok vele, csak végig csuklom az utat!
Ez volna a nagy újítás? Ez semmi, nulla.

Olyan fénycsóvát kell találni, valamelyik leleményes gyárnak, ami az úttestre dobott, előre vetett fénykévét a szembejövő zavarása nélkül tudja produkálni. Az a döfi, mert megoldaná 50 év problémáját.
Ehelyett az egyre vakítóbb lámpákra biztatnak a reklámokban, hogy lépjek előre a korral.....hú de nagy mutatvány.
Ez nem fejlesztés, épp egy forintot se ér.


Már kifejlesztették.....
pl. https://www.youtube.com/watch?v=-dvPZ3H1Vm4
https://www.youtube.com/watch?v=HhmWBczRszg
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14195 Dátum: 2015.12.07 hétfő, 18:33:02 »

baromi jó  eljen
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14196 Dátum: 2015.12.07 hétfő, 22:11:23 »


ez nagyon király
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #14197 Dátum: 2015.12.08 kedd, 13:24:52 »

Olyan lámpatestet kellene kifejleszteni, ami nem sérti a szembejövő szemmagasságát, nem vakít. Könnyű növelni a fényerőt, de azóta egyre többen levillognak, mióta nagyobb fényerejű az izzóm. Jobban látok vele, csak végig csuklom az utat!
Ez volna a nagy újítás? Ez semmi, nulla.

Olyan fénycsóvát kell találni, valamelyik leleményes gyárnak, ami az úttestre dobott, előre vetett fénykévét a szembejövő zavarása nélkül tudja produkálni. Az a döfi, mert megoldaná 50 év problémáját.
Ehelyett az egyre vakítóbb lámpákra biztatnak a reklámokban, hogy lépjek előre a korral.....hú de nagy mutatvány.
Ez nem fejlesztés, épp egy forintot se ér.
A linkelt BMW-s dolog nem rossz, tetszik. Csak ismét egy meghibásodási lehetőség, amit valószínűleg nem olcsó javítani (de ez csak az én károgásom).

Egyébként nem lehetséges, hogy csak be kéne állítanod a fényszóródat? Vagy nem lehet állítani?
Kérdem ezt azért, mert engem is nagyon szokott zavarni, ha jön mögöttem egy autó, aminek a fénycsóvája megvilágítja a tükröt és még fölötte az utastér lámpát is, pedig nem reflektorozik. Kérdezném a hozzáértőktől, ez jól beállított fényszóróra vall?
Illetve a menetfény ledek is tudnak zavaróak lenni, hisz annak is van szórása, és a legtöbbször beépítésnél ezt nem veszik figyelembe - legalábbis szerintem. Van olyan, hogy gyalogosan zavar a DRL fénye, mert belevilágít a szemembe a szembejövő kocsi lámpája, akkor milyen lehet a szembe közlekedő vezetőnek?

De lehet, hogy ez csak az én kukacoskodásom...  Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14198 Dátum: 2015.12.08 kedd, 13:30:36 »

A linkelt BMW-s dolog nem rossz, tetszik. Csak ismét egy meghibásodási lehetőség, amit valószínűleg nem olcsó javítani (de ez csak az én károgásom).


ezek is olyan dolgok, amik azért hamar kiforrnak. A régi és egy mai motort összehasonlítva ég és föld, még is egy lada 100eKm után már generálos, egy 2.0 dizi mondit 500ekm után úgy adnak el, hogy visszatekerik az órát 80e-re és hihetőnek fog tűnni, nomeg elmegy még 500ekm-t.

Gondolom az első generáció majd megmutatja a hibákat, mert a fényérzékelés, ami alapján működik a csóva irányítás gondolom valami kamerás megoldás. Kíváncsi vagyok, hogy havazásban, ködben, masszív esőben mit művel, illetve hirtelen irányváltásnál. Amire nem láttam a filmen infót az az előzés, de gondolom hasonlóan van megoldva az is.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14199 Dátum: 2015.12.08 kedd, 15:59:00 »

A linkelt BMW-s dolog nem rossz, tetszik. Csak ismét egy meghibásodási lehetőség, amit valószínűleg nem olcsó javítani (de ez csak az én károgásom).

Egyébként nem lehetséges, hogy csak be kéne állítanod a fényszóródat? Vagy nem lehet állítani?
Kérdem ezt azért, mert engem is nagyon szokott zavarni, ha jön mögöttem egy autó, aminek a fénycsóvája megvilágítja a tükröt és még fölötte az utastér lámpát is, pedig nem reflektorozik. Kérdezném a hozzáértőktől, ez jól beállított fényszóróra vall?
Illetve a menetfény ledek is tudnak zavaróak lenni, hisz annak is van szórása, és a legtöbbször beépítésnél ezt nem veszik figyelembe - legalábbis szerintem. Van olyan, hogy gyalogosan zavar a DRL fénye, mert belevilágít a szemembe a szembejövő kocsi lámpája, akkor milyen lehet a szembe közlekedő vezetőnek?

De lehet, hogy ez csak az én kukacoskodásom...  Smiley

Dehogy vall jól beállított fényszóróra. Most hogy már sötétben megyek reggel és este is, nagyon sok autót látok ami a tetőkárpitomat világítja. Pedig kb 5 perc és 1-2 Mátyás beállíttatni, meg utána nem ártana tudni kezelni a belső magasságállíást sem. Ez a kettő sajnos sokak képességeit meghaladja.
Én vettem offba is emelt fényerejű halogént, most a mondeóba emelt fényerejű fénycsövet, és még egyszer nem villogtak egyik miatt sem. Akire villognak, annak vagy a beállítás rossz, vagy pl xenont tett halogén helyére.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 277 278 279 280 281 282 283 [284] 285 286 287 288 289 290 291 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.