Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:12:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2695696 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3400 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 12:24:00 »

Amúgy miért Escortospeti vagy? Legyél Mondeospeti. Mert ugye ez mondeo-fórum...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3401 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 12:28:00 »

Ha jobban húz akkor akkor valamit csak számít,főleg ha betétet veszek mert akkor a meleg levegővel sem lesz gondom.Azért kösz.
A hideg levegőre már létezik megoldás (műtéttel és műtét nélkül is) de sokat akkor se várj ...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3402 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 12:46:00 »

Ha jobban húz akkor akkor valamit csak számít,főleg ha betétet veszek mert akkor a meleg levegővel sem lesz gondom.Azért kösz.
...és elmondhatod, hogy jobban húz...
Azt is elmondhatod, hogy a duna kék, de nem az.
Esetleg a festékgyár után.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3403 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 15:22:00 »

Sziasztok.1.8 benzines mondim van,direktszűrőt vagy betétszűrőt vennék bele,ha érdemes.Tapasztalok valami fizikai változást vagy csak optika az egész amit lecsukot gépháznál nem igen látni.Írjatok néhány tapasztalatot ,kösz.
Angelre ne hallgass!:-)
 
Mindenképpen nyersz egy kis plusz érezhető nyomatékot, ami egy kis élmény nyújt, ezt én már tapasztaltam/om. Főleg azért is éri meg, mert így nemhogy nem szív hideg levegőt, de még csak frisset sem. Ha a motortérből szívja, akkor 500m után semmi negatív érzés, mert tökéletesen szellőzik a Mondeo motortere. Jelen esetben, a tárolt levegőt szívja, ami nem is tudom, hogy hogyan jut be abba a dobozrengetegbe a bal első sárvédő gyomrában...
 
Direktszűrő mindig!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3404 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 15:39:00 »

Angelre ne hallgass!:-)
 
Mindenképpen nyersz egy kis plusz érezhető nyomatékot, ami egy kis élmény nyújt, ezt én már tapasztaltam/om. Főleg azért is éri meg, mert így nemhogy nem szív hideg levegőt, de még csak frisset sem. Ha a motortérből szívja, akkor 500m után semmi negatív érzés, mert tökéletesen szellőzik a Mondeo motortere. Jelen esetben, a tárolt levegőt szívja, ami nem is tudom, hogy hogyan jut be abba a dobozrengetegbe a bal első sárvédő gyomrában...
 
Direktszűrő mindig!
Ráköltesz párezret, és mit kapsz? 1 lóerőt? De hát értek én hozzá??? Neeeem. Van nekem egynyócasom? Má nincs.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3405 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 15:42:00 »

Ráköltesz párezret, és mit kapsz? 1 lóerőt? De hát értek én hozzá??? Neeeem. Van nekem egynyócasom? Má nincs.
Mint amikor a katolikus pap a házaséletről, gyerekvállalásról beszél... vak a szinekről... Subinorbi a nőkről... V6-os a nyomatékról... ST-s a spórolásról...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3406 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 15:48:00 »

Ráköltesz párezret, és mit kapsz? 1 lóerőt? De hát értek én hozzá??? Neeeem. Van nekem egynyócasom? Má nincs.
Lóerőt nem kapsz, max egy kis nyomatékot.(most nem a TDCI-hez mérd!) Illetve még azt, hogy 900-tól szép lassan elindul dadogás nélkül, amit Pl: még egy TDDI sem tud, mert ott még nincs turbó. Tudod, hogy ez milyen fogyasztáscsökkenést okozhat, hogy nem kell pörgetni, mert fuldoklik. (ezt se MKIII fényében elemezd, hanem MKI kis pénzű tuningja jegyében...)
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3407 Dátum: 2006.07.31 hétfő, 15:49:00 »

Mint amikor a katolikus pap a házaséletről, gyerekvállalásról beszél... vak a szinekről... Subinorbi a nőkről... V6-os a nyomatékról... ST-s a spórolásról...
Az utolsók:
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #3408 Dátum: 2006.08.01 kedd, 00:04:00 »

Mint amikor a katolikus pap a házaséletről, gyerekvállalásról beszél... vak a szinekről... Subinorbi a nőkről... V6-os a nyomatékról... ST-s a spórolásról...
...TDCI-s a duruzsoló motorról , a 6000-es fordulatról , meg a 8.6 alatti gyorsulásról . Jujj, má' megint Angelbe kötök bele...affene.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3409 Dátum: 2006.08.01 kedd, 00:24:00 »

...TDCI-s a duruzsoló motorról , a 6000-es fordulatról , meg a 8.6 alatti gyorsulásról . Jujj, má' megint Angelbe kötök bele...affene.
A 6 hengeres TDCi majd duruzsol... meg lesz az 8,6 alatt is. Egyébként a 8,6 igencsak tenyésztett dolog, mert ugyi a 2,5: 8,5 a 2.2 meg 8,7. Gondolom, sok múlik azon a 2 tizeden... ami igazából nem is jön ki, mert induláskor kap a 2,5 vagy egy teljes autót, és azt 100-ig le sem tudja dologzni. Na, mind1.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3410 Dátum: 2006.08.01 kedd, 06:47:00 »

Lóerőt nem kapsz, max egy kis nyomatékot.(most nem a TDCI-hez mérd!) Illetve még azt, hogy 900-tól szép lassan elindul dadogás nélkül, amit Pl: még egy TDDI sem tud, mert ott még nincs turbó. Tudod, hogy ez milyen fogyasztáscsökkenést okozhat, hogy nem kell pörgetni, mert fuldoklik. (ezt se MKIII fényében elemezd, hanem MKI kis pénzű tuningja jegyében...)
Kösz,főleg ami a zárójelben van a mondat végén.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3411 Dátum: 2006.08.01 kedd, 09:22:00 »

A 6 hengeres TDCi majd duruzsol... meg lesz az 8,6 alatt is. Egyébként a 8,6 igencsak tenyésztett dolog, mert ugyi a 2,5: 8,5 a 2.2 meg 8,7. Gondolom, sok múlik azon a 2 tizeden... ami igazából nem is jön ki, mert induláskor kap a 2,5 vagy egy teljes autót, és azt 100-ig le sem tudja dologzni. Na, mind1.
Na azt el is hiszem...sőt sztem az bőven 7 alatt lesz . Nem szeretnék benne porlasztócsúcsokat cserélgetni, 6db-ot cserélni zora lesz. Vagy kitalálnak vmi okosat...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3412 Dátum: 2006.08.07 hétfő, 11:36:00 »

Hol is van a moderátor?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3413 Dátum: 2006.08.07 hétfő, 11:38:00 »

Hol is van a moderátor?
Kire gondolsz? Nem csak törölni kell, hanem dokumentálni is!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #3414 Dátum: 2006.08.07 hétfő, 12:01:00 »

Kire gondolsz? Nem csak törölni kell, hanem dokumentálni is!
Hát aki izé őő
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3415 Dátum: 2006.08.09 szerda, 21:32:00 »

Hi!
 
Keresztapámmal azt találtuk ki, hogy a torok elé berakunk egy mercédesz fűtőventilátort, amivel azt érjük el, hogy a torokba megnő a nyomás ez álltal plusz Lóerő és fogyasztás csökkenés.? Egy 1997-es 1.9D 75Le Citren Berlingóba raknánk be. Várom válaszaitokat, hogy ez a ventilátor milyen teljesítmény növekedést fog szerintetek okozni, illetve fogyasztásban? A motornak ezzel nem fogok kárt okkozni? Meg hogy a ventilátor állandóan menjen, full fordulaton, vagy kiss gázon a legkisebb fokozaton menjen, majd folyamatosan a gáz növelésével növeljem a ventilátor fordulatát? Meg ennek a ventilátornak mekkora nyomást kellene produkálnia?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3416 Dátum: 2006.08.09 szerda, 21:59:00 »

Hi!
 
Keresztapámmal azt találtuk ki, hogy a torok elé berakunk egy mercédesz fűtőventilátort, amivel azt érjük el, hogy a torokba megnő a nyomás ez álltal plusz Lóerő és fogyasztás csökkenés.? Egy 1997-es 1.9D 75Le Citren Berlingóba raknánk be. Várom válaszaitokat, hogy ez a ventilátor milyen teljesítmény növekedést fog szerintetek okozni, illetve fogyasztásban? A motornak ezzel nem fogok kárt okkozni? Meg hogy a ventilátor állandóan menjen, full fordulaton, vagy kiss gázon a legkisebb fokozaton menjen, majd folyamatosan a gáz növelésével növeljem a ventilátor fordulatát? Meg ennek a ventilátornak mekkora nyomást kellene produkálnia?
Szerintem semmi értelme. Egy 2 literes motor fordulatonként 1 liter levegőt szív be. 1000-es fordulaton 1000 litert percenként. A venti ennek a töredékét tudja. Nyomást meg ugye nem is tud előllítani... erre való a turbó. Ahhoz a motorhoz kapsz turbót használtan - nagy kérdés, hogy megéri-e ezzel foglalkozni. Szerintem párszáz ezerbe bele fog kerülni, mire jól műxik. A motort meg nem arra tervezték...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hovono
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


hovono@axelero.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3417 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:02:00 »

A 6 hengeres TDCi majd duruzsol... meg lesz az 8,6 alatt is. Egyébként a 8,6 igencsak tenyésztett dolog, mert ugyi a 2,5: 8,5 a 2.2 meg 8,7. Gondolom, sok múlik azon a 2 tizeden... ami igazából nem is jön ki, mert induláskor kap a 2,5 vagy egy teljes autót, és azt 100-ig le sem tudja dologzni. Na, mind1.
Emlékeim szerint inkább csak 25-30 méter és nem egy autó, hanem csak egy géptetőnyi....100 méteren már megvan az 1 autó előny... a V6-nak...már ha jól emlékszem
Naplózva

MK II. 2000.04  ST200 hatchback. A BeSTia!
Ex: MK II. 1999.06  2.5 V6 Ghia hatchback .
Vendég
« Új hozzászólás #3418 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:12:00 »

Hi!
 
Keresztapámmal azt találtuk ki, hogy a torok elé berakunk egy mercédesz fűtőventilátort, amivel azt érjük el, hogy a torokba megnő a nyomás ez álltal plusz Lóerő és fogyasztás csökkenés.? Egy 1997-es 1.9D 75Le Citren Berlingóba raknánk be. Várom válaszaitokat, hogy ez a ventilátor milyen teljesítmény növekedést fog szerintetek okozni, illetve fogyasztásban? A motornak ezzel nem fogok kárt okkozni? Meg hogy a ventilátor állandóan menjen, full fordulaton, vagy kiss gázon a legkisebb fokozaton menjen, majd folyamatosan a gáz növelésével növeljem a ventilátor fordulatát? Meg ennek a ventilátornak mekkora nyomást kellene produkálnia?
Szia Krisztián98
Szerintem azonkívül, hogy a motor jóízűen elfogyasztja a ventillátorodat,mást nem nagyon érsz el a dologgal.
Ez a ketyere csak gátolná a levegő áramlását a légtorokban és többet ártana mint használ.
Van egy jól bevált szerkezet,úgyhívják:turbó.  Rákötni a szívó és a kipufogó oldalra az sem túl egyszerű,olajnyomást adni rá az sem, és az olaj visszavezetés szívós blokkon az sem olyan egyszerű + dugattyufenék hűtés..........stb.
De vissza a valóságba, szerintem ez az 1,9D amúgy se fogyaszt többet 6 l-nél, ennek a fajta otthoni tuningolásnak meg elég drága ára lenne, én inkább nem javaslom.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3419 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:16:00 »

Köszi a válaszod!
 
De a turbó is ventilátor, vagy a tórbónak milyen a felépítése?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3420 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:19:00 »

Köszi a válaszod!
 
De a turbó is ventilátor, vagy a tórbónak milyen a felépítése?
Csak az tud nyomást csinálni, és több liter szállít! A venti az párezret fordul, a turbó meg vagy 200 ezret! (tdci 2.0: 195e, 2.2: 225 ezer)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3421 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:24:00 »

Azta! De ventinek nagyobb a lapátja is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3422 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:24:00 »

Emlékeim szerint inkább csak 25-30 méter és nem egy autó, hanem csak egy géptetőnyi....100 méteren már megvan az 1 autó előny... a V6-nak...már ha jól emlékszem
100 méteren engem még az ST sem hagy le! Kipróbáltuk.
És nem azért, de a 2.0-ást 400 méteren épphogy megveri a v6 (vagy nem), de szerintem a 2.2-őt nem! A baluval többször versenyeztünk, de 1 autónál többel soha nem nyomott le 400 méteren!
Szerintem rosszul emlékszel. De ha kell, odaállok a csíkra...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hovono
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


hovono@axelero.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3423 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:33:00 »

100 méteren engem még az ST sem hagy le! Kipróbáltuk.
És nem azért, de a 2.0-ást 400 méteren épphogy megveri a v6 (vagy nem), de szerintem a 2.2-őt nem! A baluval többször versenyeztünk, de 1 autónál többel soha nem nyomott le 400 méteren!
Szerintem rosszul emlékszel. De ha kell, odaállok a csíkra...
Középen Balu, jobra Te, balra pedig Én..... de nem vita alapnak szántam..... Nézd meg!!!
Naplózva

MK II. 2000.04  ST200 hatchback. A BeSTia!
Ex: MK II. 1999.06  2.5 V6 Ghia hatchback .
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3424 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:49:00 »

Középen Balu, jobra Te, balra pedig Én..... de nem vita alapnak szántam..... Nézd meg!!!
Szerintem ez vagy bemelegítés lehetett, vagy akkor még bejáratós volt az enyém, és nem nyomtak annyira. Meg nálam 4-en ülnek...
Mindegy, ha vita van, én szivesen odaállok a betoncsíkra...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hovono
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


hovono@axelero.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3425 Dátum: 2006.08.09 szerda, 22:56:00 »

Szerintem ez vagy bemelegítés lehetett, vagy akkor még bejáratós volt az enyém, és nem nyomtak annyira. Meg nálam 4-en ülnek...
Mindegy, ha vita van, én szivesen odaállok a betoncsíkra...
Tesó nincs vita!
Imádom a V6-ot azért amit tud!  
Ha lenne rá pízem vennék 2.2 Tdci-t. És akkor azt imádnám.
Mintahogy a máshol megjegyezted kinek a pap, kinek a .....nekem a V6!  
 
(csak itt jegyezném meg, hogy eső volt, ami ugye a V6 startjának nemigen kedvez)
Naplózva

MK II. 2000.04  ST200 hatchback. A BeSTia!
Ex: MK II. 1999.06  2.5 V6 Ghia hatchback .
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3426 Dátum: 2006.08.09 szerda, 23:14:00 »

Tesó nincs vita!
Imádom a V6-ot azért amit tud!  
Ha lenne rá pízem vennék 2.2 Tdci-t. És akkor azt imádnám.
Mintahogy a máshol megjegyezted kinek a pap, kinek a .....nekem a V6!  
 
(csak itt jegyezném meg, hogy eső volt, ami ugye a V6 startjának nemigen kedvez)
No, a v6 az OK, az tényleg más. Más fíling... más fogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3427 Dátum: 2006.08.10 csütörtök, 12:14:00 »

Azta! De ventinek nagyobb a lapátja is.
turbonator.com
69.95-ért, csak ott a lapátok állnak, ezáltal valami csavarást visznek a légáramlásba, szerintem könnyen kivitelezhető néhány forintból otthon is
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3428 Dátum: 2006.08.10 csütörtök, 21:03:00 »

Rob ezt nekem írtad? Akkor szerinted jó az ötlet? De várnám mások véleményét is. Köszönöm az eddigi egyetlen választ.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3429 Dátum: 2006.08.10 csütörtök, 22:18:00 »

Rob ezt nekem írtad? Akkor szerinted jó az ötlet? De várnám mások véleményét is. Köszönöm az eddigi egyetlen választ.
Egyetlen válasz? Én nem írtam semmit?
 
Szvsz a turbulencia-izének sok értelme nincs.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3430 Dátum: 2006.08.11 péntek, 07:49:00 »

Rob ezt nekem írtad? Akkor szerinted jó az ötlet? De várnám mások véleményét is. Köszönöm az eddigi egyetlen választ.
Krisztián,
szerintem nem jó ötlet
1. ahogy Angel írta egy mondi átlagosan 1000 liter levegőt szív percenként, ha gondolatkísérletképpen a propellert szabadonfutón beszereled a szívócsőbe, akkor az gyorsabban fog forogni az áramlástól, mint ahogy magától képes lenne forogni, tehát nemigen gyorsítana a levegőn
2. a levegőn gyorsítani persze nem csak turbófeltöltéssel lehet, hanem igazán jól a Mercedes által már a '30-as években alkalmazott kompresszorral, sokkal primitívebb, mint a turbófeltöltés, nincs  turbómegtorpanás, viszont a kompresszor közvetlenül a motorról kap meghajtást, tehát többet fogyaszt
3. szóbajöhető megoldás a levegőút ellenállásának a csökkentése lehet, a gumihurka helyett fémcső, a rezonátordoboz elhagyása a pillangószelepen, direkt légszűrő, a kerékdobból való szívás leépítése (by Joe)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3431 Dátum: 2006.08.11 péntek, 09:28:00 »

Valaki irt nekem 3 hete mail-t, a tuningról kérdezett. Véletlenűl kitöröltem, igy nem tudom kinek kell válaszolni. hisoráz.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3432 Dátum: 2006.08.11 péntek, 09:30:00 »

Középen Balu, jobra Te, balra pedig Én..... de nem vita alapnak szántam..... Nézd meg!!!
Hovono. Én is odaállok a csíkra, csak hogy legyen összehasonlítási alap.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3433 Dátum: 2006.08.11 péntek, 09:35:00 »

Krisztián,
szerintem nem jó ötlet
1. ahogy Angel írta egy mondi átlagosan 1000 liter levegőt szív percenként, ha gondolatkísérletképpen a propellert szabadonfutón beszereled a szívócsőbe, akkor az gyorsabban fog forogni az áramlástól, mint ahogy magától képes lenne forogni, tehát nemigen gyorsítana a levegőn
2. a levegőn gyorsítani persze nem csak turbófeltöltéssel lehet, hanem igazán jól a Mercedes által már a '30-as években alkalmazott kompresszorral, sokkal primitívebb, mint a turbófeltöltés, nincs  turbómegtorpanás, viszont a kompresszor közvetlenül a motorról kap meghajtást, tehát többet fogyaszt
3. szóbajöhető megoldás a levegőút ellenállásának a csökkentése lehet, a gumihurka helyett fémcső, a rezonátordoboz elhagyása a pillangószelepen, direkt légszűrő, a kerékdobból való szívás leépítése (by Joe)
A kompresszornak köszönhetően fogyinövekedés és lóerőcsökkenés lesz, azaz levesz pár lóerőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3434 Dátum: 2006.08.11 péntek, 10:07:00 »

Valaki irt nekem 3 hete mail-t, a tuningról kérdezett. Véletlenűl kitöröltem, igy nem tudom kinek kell válaszolni. hisoráz.
Én bátorkodtam zavarkolódni, mert itten nem volt felelhető. Van egy faceliftes 130 lovasom, próbáltam egy fajta tuningot, de csak dadogott vele a motor, a válasz az volt, hogy azért, mert halódnak a porlasztócsúcsok.
Azt csiripelték a verebek, hogy neked van tapasztalatod tuninggal, ahol rendesen megmérték előtte, utána, stb. A kérdés még: kapcsolható vagy nem, és a programot írták át, vagy betettek valamit, ami kivehető.
Köszi, üdv.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3435 Dátum: 2006.08.11 péntek, 10:15:00 »

Gabo,
 
enisenis ! Csak hogy meglegyen a kontraszt
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3436 Dátum: 2006.08.11 péntek, 10:28:00 »

Krisztián,
szerintem nem jó ötlet
1. ahogy Angel írta egy mondi átlagosan 1000 liter levegőt szív percenként, ha gondolatkísérletképpen a propellert szabadonfutón beszereled a szívócsőbe, akkor az gyorsabban fog forogni az áramlástól, mint ahogy magától képes lenne forogni, tehát nemigen gyorsítana a levegőn
2. a levegőn gyorsítani persze nem csak turbófeltöltéssel lehet, hanem igazán jól a Mercedes által már a '30-as években alkalmazott kompresszorral, sokkal primitívebb, mint a turbófeltöltés, nincs  turbómegtorpanás, viszont a kompresszor közvetlenül a motorról kap meghajtást, tehát többet fogyaszt
3. szóbajöhető megoldás a levegőút ellenállásának a csökkentése lehet, a gumihurka helyett fémcső, a rezonátordoboz elhagyása a pillangószelepen, direkt légszűrő, a kerékdobból való szívás leépítése (by Joe)
Krisztián,
Ez a ventilátor dolog eléggé mekkmestesen hangzik. Az alapvető gond, hogy nem szabályzott! Nem tudom, mennyit tud forogni az a merdzsó venti, de nem hiszem, hogy felvenné a versenyt egy turboval! Még, ha véletlenül el is találsz egy fodulatszám tartományt, mi van a többivel? Mert az alatt szegény lesz a keverék, felette meg csak akadályozza a légáramot és dúsabb, bár ezt az oxigén (lambda) senzor valamelyest befolyásolja, de a fogyasztás szerint inkább megnő, mint csökken.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3437 Dátum: 2006.08.11 péntek, 10:49:00 »

Krisztián,
Ez a ventilátor dolog eléggé mekkmestesen hangzik. Az alapvető gond, hogy nem szabályzott! Nem tudom, mennyit tud forogni az a merdzsó venti, de nem hiszem, hogy felvenné a versenyt egy turboval! Még, ha véletlenül el is találsz egy fodulatszám tartományt, mi van a többivel? Mert az alatt szegény lesz a keverék, felette meg csak akadályozza a légáramot és dúsabb, bár ezt az oxigén (lambda) senzor valamelyest befolyásolja, de a fogyasztás szerint inkább megnő, mint csökken.
TZS,
a mercedesek kompresszora nem ventillátoros megoldású, hanem ilyen:
 
kompresszor
 
kicsit kutakodtam, az AMG cég utólag is épít a mercikbe kompresszort, 300LE-->500LE, kicsit durva
 
Angel,
ez a ventillátoros "elektromos turbó" viszont jó lehet egy grillkészülékbe, és akkor már nem feleslegesen okoskodtunk
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3438 Dátum: 2006.08.11 péntek, 10:58:00 »

A kompresszornak köszönhetően fogyinövekedés és lóerőcsökkenés lesz, azaz levesz pár lóerőt.
Hááát. Nem hiszem hogy egy 2bar-os nyomás előállítása oly nagy energiába kerülne hogy az érezhető gyengülés, vagy fogyasztásnövekedést okozna. Valszeg feleannyi a levett teljesítmény mint mondjuk a klíma bekapcsolásakor. Sztem ennyit viszont megérne minden autógyárnak, hogy:
1. nem kéne bonyolúlt utakat megtetetni a levegővel,
2, nem kell intercooler, ami melegben nem igazán hatékony,
3, nem kell vigyázni a motor felmelegítéssel, lehűtéssel,
4, legkisebb fordulattól ott lennet a nyomás, ami akár 1000fordulattól nyomatékot eredményez (Mondik nem fuladnának induláskor)
5, könnyen szerelhető, csapágyazható lenne,
és valszeg még sorolhatnám estig.
De persze akkor ki venne új ótót?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3439 Dátum: 2006.08.11 péntek, 11:07:00 »

azért ne feledd, hogy percenkénti 1000 liter levegőhöz biztosítani a 2bar-t, az nem azonos azzal, hogy egy kínai gumifújó kompresszor vígan tud 4-5bar-t
 
ha ilyen jó lenne, akkor tényleg sokan alkalmaznák, olyan, mint a Wankel-motor, zseniális elv, de valahogy mégse szeretik (xLE = xNm)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3440 Dátum: 2006.08.11 péntek, 11:37:00 »

Hááát. Nem hiszem hogy egy 2bar-os nyomás előállítása oly nagy energiába kerülne hogy az érezhető gyengülés, vagy fogyasztásnövekedést okozna. Valszeg feleannyi a levett teljesítmény mint mondjuk a klíma bekapcsolásakor. Sztem ennyit viszont megérne minden autógyárnak, hogy:
1. nem kéne bonyolúlt utakat megtetetni a levegővel,
2, nem kell intercooler, ami melegben nem igazán hatékony,
3, nem kell vigyázni a motor felmelegítéssel, lehűtéssel,
4, legkisebb fordulattól ott lennet a nyomás, ami akár 1000fordulattól nyomatékot eredményez (Mondik nem fuladnának induláskor)
5, könnyen szerelhető, csapágyazható lenne,
és valszeg még sorolhatnám estig.
De persze akkor ki venne új ótót?
Nem hiszem hogy egy 2bar-os nyomás előállítása oly nagy energiába kerülne...
 
Pedig igen. Az A5-ön a tech abc rovatban van egy cikk erről. A 130 lovas motornál kb 5-10 lóerőt elvesz. A kompresszort meg kell tekerni, és elég sok levegőt kell szállítani, tehát nem egy játék kompresszor kell rá.
Hogy nem kell intercooler? Nem tudom, hogy a kompresszornál kell-e. A turbósnál 2 dolog miatt kell: 1 a turbó a kipuffgáz miatt forró, így felmelegíti a levegőt. 2 ha a levegőt összenyomod, felmelegszik. Ez elvileg a kompresszornál is fennáll.
A motor felmelegedésével ugyanúgy vigyázni kell, csak annyi a difi, hogy azonnal leállíthatod a motort a kompresszorosnál, nem kell megvárni, míg a turbó lehűl.
A kompresszor karbantartása jóval komolyabb, mint a turbóé. Szerintem ezek dugattyús kompresszorok, ennél is van kopás, mint a motornál. Ha ugyanolyan fordulaton megy, mint a motor, akkor pont kétszer akkora dugattyúk kellenek, mint a motorban ami van... vagy pörgeted, mint állat. A turbó egyszerűbb szerkezet.
Ami mellette szól, hogy már kis fordulatnál is meglenne a nyomás, ez ugye a lefulladást szüntetné meg.
 
Valszeg azért nem erőlteti senki a kompr., mert a turbó egyszerűbb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3441 Dátum: 2006.08.11 péntek, 12:32:00 »

Nem hiszem hogy egy 2bar-os nyomás előállítása oly nagy energiába kerülne...
 
Pedig igen. Az A5-ön a tech abc rovatban van egy cikk erről. A 130 lovas motornál kb 5-10 lóerőt elvesz. A kompresszort meg kell tekerni, és elég sok levegőt kell szállítani, tehát nem egy játék kompresszor kell rá.
Hogy nem kell intercooler? Nem tudom, hogy a kompresszornál kell-e. A turbósnál 2 dolog miatt kell: 1 a turbó a kipuffgáz miatt forró, így felmelegíti a levegőt. 2 ha a levegőt összenyomod, felmelegszik. Ez elvileg a kompresszornál is fennáll.
A motor felmelegedésével ugyanúgy vigyázni kell, csak annyi a difi, hogy azonnal leállíthatod a motort a kompresszorosnál, nem kell megvárni, míg a turbó lehűl.
A kompresszor karbantartása jóval komolyabb, mint a turbóé. Szerintem ezek dugattyús kompresszorok, ennél is van kopás, mint a motornál. Ha ugyanolyan fordulaton megy, mint a motor, akkor pont kétszer akkora dugattyúk kellenek, mint a motorban ami van... vagy pörgeted, mint állat. A turbó egyszerűbb szerkezet.
Ami mellette szól, hogy már kis fordulatnál is meglenne a nyomás, ez ugye a lefulladást szüntetné meg.
 
Valszeg azért nem erőlteti senki a kompr., mert a turbó egyszerűbb.
Még én az 5-10 lovat sem sokallom (sztem nincs annyi, lásd lejebb), a klíma többet vesz el. Én csak onnan indultam ki a levett teljesítményre vonatkozóan, hogy nálunk a cégnél állítunk elő rendesen sűrített levegőt is. Átszámolva, egy 3kW-os villanymotorral hajtott szivattyú 1.5-2köbméter/perc-et tud 2bar-on. Ha 1köbmétert eszik a motorunk percenként, akkor ez kb.2kW-al megoldható. Az meg semmi. Ennyit simán vesztek nyáron az intercooler gyengesége miatt.
Valszeg nem eccerű szerkezet a kompresszor sem, de a mienk sem.
Én ha kérhetném akkor inkább kompresszort kérnék az ótómba. Kicsit zavar a vörösen izzó turbótengely, meg a tenyérnyi intercooler utána. A megevett motorolaj nagy része e tengelyen ég el turbós motoroknál.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3442 Dátum: 2006.08.11 péntek, 12:58:00 »

Még én az 5-10 lovat sem sokallom (sztem nincs annyi, lásd lejebb), a klíma többet vesz el. Én csak onnan indultam ki a levett teljesítményre vonatkozóan, hogy nálunk a cégnél állítunk elő rendesen sűrített levegőt is. Átszámolva, egy 3kW-os villanymotorral hajtott szivattyú 1.5-2köbméter/perc-et tud 2bar-on. Ha 1köbmétert eszik a motorunk percenként, akkor ez kb.2kW-al megoldható. Az meg semmi. Ennyit simán vesztek nyáron az intercooler gyengesége miatt.
Valszeg nem eccerű szerkezet a kompresszor sem, de a mienk sem.
Én ha kérhetném akkor inkább kompresszort kérnék az ótómba. Kicsit zavar a vörösen izzó turbótengely, meg a tenyérnyi intercooler utána. A megevett motorolaj nagy része e tengelyen ég el turbós motoroknál.
És mekkora az a kompresszor a cégeteknél?Befér-e motortérbe?A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát így egy bizonyos fordulat fölött kevés luftot szállít, vagy a mérete lessz túl nagy a konstrukció miatt,ugyanis a levegő mennyisége nem arányos a komp. fordulatával.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3443 Dátum: 2006.08.11 péntek, 13:06:00 »

Még én az 5-10 lovat sem sokallom (sztem nincs annyi, lásd lejebb), a klíma többet vesz el. Én csak onnan indultam ki a levett teljesítményre vonatkozóan, hogy nálunk a cégnél állítunk elő rendesen sűrített levegőt is. Átszámolva, egy 3kW-os villanymotorral hajtott szivattyú 1.5-2köbméter/perc-et tud 2bar-on. Ha 1köbmétert eszik a motorunk percenként, akkor ez kb.2kW-al megoldható. Az meg semmi. Ennyit simán vesztek nyáron az intercooler gyengesége miatt.
Valszeg nem eccerű szerkezet a kompresszor sem, de a mienk sem.
Én ha kérhetném akkor inkább kompresszort kérnék az ótómba. Kicsit zavar a vörösen izzó turbótengely, meg a tenyérnyi intercooler utána. A megevett motorolaj nagy része e tengelyen ég el turbós motoroknál.
A mi motorunk kb 1 köbméter levegőt eszik - 1000-es fordulaton. Azaz 4 ezres fordulaton már 4 köbmétert! Mindezt persz egy kicsit összenyomva... azaz még több levegő.
Ha ezres fordulaton 2 kilowattot vesz le (ez cirka 3 lóerő) - ott, ahol most a motor tud 50 lovat: persze ez kompresszorral felmehetne mondjuk 80-ra - míg a 4000-nél már 12 ló.
A méretről se feledkezzünk meg: ez a szerkó nem kicsi.
A dízeles turbója nem izzik vörösen, nem is olyan meleg, mint a benzinesé.
 
Gondolom, nem véletlen, hogy igen ritka a kompresszor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3444 Dátum: 2006.08.11 péntek, 13:10:00 »

És mekkora az a kompresszor a cégeteknél?Befér-e motortérbe?A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát így egy bizonyos fordulat fölött kevés luftot szállít, vagy a mérete lessz túl nagy a konstrukció miatt,ugyanis a levegő mennyisége nem arányos a komp. fordulatával.
A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát...
A turbó sem pont úgy állítja elő a levegőt, mint ahogyan szükségünk lenne rá: bele lehet ebbe nyúlni több féleképpen is: egyrészt a változó geometriájú turbó, biturbó, de magát a turbónyomást szabályozni lehet, hogy a felesleges levegőt elengeded. Ezt meg lehet csinálni a mompresszornál is, hogy olyat raksz, ami többet tud, mint amire szükséged van, és be tudod pontosan szabályozni a nyomsát. De a méret a lényeg... a kompresszor nehéz, nagy, és zajos is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3445 Dátum: 2006.08.11 péntek, 13:39:00 »

A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát...
A turbó sem pont úgy állítja elő a levegőt, mint ahogyan szükségünk lenne rá: bele lehet ebbe nyúlni több féleképpen is: egyrészt a változó geometriájú turbó, biturbó, de magát a turbónyomást szabályozni lehet, hogy a felesleges levegőt elengeded. Ezt meg lehet csinálni a mompresszornál is, hogy olyat raksz, ami többet tud, mint amire szükséged van, és be tudod pontosan szabályozni a nyomsát. De a méret a lényeg... a kompresszor nehéz, nagy, és zajos is.
Ha nagy, zajos, vacakabb, akkor miért épp főleg az USAban, a Mercédesznél terjedt el? Még NAGY-USA kapcsolatot meg is értem. De a többit...
A másik sztem amiről még nem beszéltünk, hogy a turbó is vesz el teljesítményt, hisz a kiáramló gáz útjában áll ugyanannyira, mint amennyire sürítenie kell a levegőt. Az is energia. Semmiből nem lesz semmi. Azt már valaki rég megmondta.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3446 Dátum: 2006.08.11 péntek, 13:47:00 »

És mekkora az a kompresszor a cégeteknél?Befér-e motortérbe?A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát így egy bizonyos fordulat fölött kevés luftot szállít, vagy a mérete lessz túl nagy a konstrukció miatt,ugyanis a levegő mennyisége nem arányos a komp. fordulatával.
"A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát"
Már miért nem követné? Ha nő a főtengelyfordulat pont ugyanannyival nő a kompresszortengely fordulat. Komolyabb dolgok is meg vannak már oldva az autóinkban. Nem egy vacak turbónyomás. Ha akarom századpontosan beállítom.
Sztem pont hogy a mi turbónk nem követi rendesen a motorfordulatot.
Meg ha itt tartunk. Mibe tellne egy sima áttétellel (pl. 50:1-es) meghajtani egy kompresszortengelyt, amin ugyanolyan elven működő lapát van mint a mi turbónkon. És kész a túrbó-kompresszor. 4000-es fordulaton pont 200000-t pörögne.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3447 Dátum: 2006.08.11 péntek, 13:53:00 »

Ha nagy, zajos, vacakabb, akkor miért épp főleg az USAban, a Mercédesznél terjedt el? Még NAGY-USA kapcsolatot meg is értem. De a többit...
A másik sztem amiről még nem beszéltünk, hogy a turbó is vesz el teljesítményt, hisz a kiáramló gáz útjában áll ugyanannyira, mint amennyire sürítenie kell a levegőt. Az is energia. Semmiből nem lesz semmi. Azt már valaki rég megmondta.
Azt, hogy vacakabb, nem mondtam. És általában nem dízelbe rakják, hanem benzinesbe tuningként.
Szerintem is jobb a kompresszor, de amennyivel drágább, bonyolultabb, annyit nem ér meg. De az autógyártók is így gondolják...
A trubó nem vesz el a motor erejéből! A nem turbós autók esetében az energia elvész!!! Kimegy a kipuffon! Egyébként olvastam már róla, hogy próbálják ezt az energiát hasznosítani a nem turbó autóknál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3448 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:09:00 »

"A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát"
Már miért nem követné? Ha nő a főtengelyfordulat pont ugyanannyival nő a kompresszortengely fordulat. Komolyabb dolgok is meg vannak már oldva az autóinkban. Nem egy vacak turbónyomás. Ha akarom századpontosan beállítom.
Sztem pont hogy a mi turbónk nem követi rendesen a motorfordulatot.
Meg ha itt tartunk. Mibe tellne egy sima áttétellel (pl. 50:1-es) meghajtani egy kompresszortengelyt, amin ugyanolyan elven működő lapát van mint a mi turbónkon. És kész a túrbó-kompresszor. 4000-es fordulaton pont 200000-t pörögne.
A kompresszor "teljesítményt" két adat jellemzi:
Előállított nyomás
Szállított levegű mennyísége.
Na most ha az egyik paraméter relatíve nagy akkor az a másik rovására megy ezért van hogy egy feladthoz speciálisan választanak kompit a működési elvétől függően(membrános, dugattyús csavar..)na most egy kéthengeres dugattyús kompresszor (ezt jelentősen befolyásolja a meghajtás fordulata) érdekes lenne a motortérben, viszont a többi rendszert nem befolyásolja jelentősen a fordulat az ideális tartományon kívül (ami szűk intervallum) ha pedig a motor maximális fordulatához tartozó légszomjhoz méretezik vagy nagyon nagy,vagy speci konstrukciónál marha drága.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3449 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:12:00 »

"A kompresszornak az a baja, hogy a szállított levegő mennyisége nem követi rugalmasan a motor fordulatát"
Már miért nem követné? Ha nő a főtengelyfordulat pont ugyanannyival nő a kompresszortengely fordulat. Komolyabb dolgok is meg vannak már oldva az autóinkban. Nem egy vacak turbónyomás. Ha akarom századpontosan beállítom.
Sztem pont hogy a mi turbónk nem követi rendesen a motorfordulatot.
Meg ha itt tartunk. Mibe tellne egy sima áttétellel (pl. 50:1-es) meghajtani egy kompresszortengelyt, amin ugyanolyan elven működő lapát van mint a mi turbónkon. És kész a túrbó-kompresszor. 4000-es fordulaton pont 200000-t pörögne.
"És kész a túrbó-kompresszor. 4000-es fordulaton pont 200000-t pörögne"
 
kircsi,
és mivel szeretnéd a tengelyét támasztani(mindkét irányba?)
 
nem akartok motorfejlesztőnek elmenni a fordhoz??:DDDDDDDDDDD
Naplózva
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.