Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:05:17
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Tuning
Oldalak:
1
...
92
93
94
95
96
97
98
[
99
]
100
101
102
103
104
105
106
...
188
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Tuning (Megtekintve 2699095 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4900 Dátum:
2007.07.01 vasárnap, 22:41:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.07.01 vasárnap, 12:33:00
Még egy gondolat: a józan ész mit diktál?
Elviszem egy ford szervízbe, jó esetben nem is ismerem a szerelőt, honnan tudom, hogy megbízhatok benne, és nem csinál egy művészbejárót? Sehonnan.
Míg benned viszont megbíznék, mert tudom, hogy te ilyet nem tennél. Meg esetleg te nem pont a szabványos-beszerelést választod, ezzel is megnehezítve a tolvaj helyzetét.
Ez meg az érem másik oldala.
Köszi.
Téged nem lehet rábeszélni semmilyen "kütyüre".
Ha meggondolnád magad én vállalom.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4901 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 00:10:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.07.01 vasárnap, 12:35:00
Kerékőrön nem gondolkodtál? Ha paranoiás vagy, vegyél 5 különböző szett kerékőrt, és tutira nem viszik el...
Vagy tegyen rá lemezfelnit.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4902 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 00:11:00 »
Idézetet írta: Jánosmester_old - 2007.07.01 vasárnap, 22:32:00
Több mint 25-éve foglalkozok elektrónikával,15-éve javítok és szererlek be különböző riasztókat autókba.Rövid ideig "kisegítettem" egy off szakszervízben,ahonnan még most is hívnak, ha "elakadnak".
A sógór vett egy új opelt,és amikor kínáltam neki a riasztót ő is ezzel a garanciavesztés dumával ált elő,de neki azt mondták, hogy hozott riasztót is beszerelnek, de csak ők csinálhatják.
Neki is a pageres tetszett,hát oda adtam az összes dokumentációt,hogy mutassa meg a szervíznek.
Amikor meglátták,azt mondták a sógórnak, hogy más is beszerelheti,csak szakműhely legyen.Szerinted miért változott meg a véleményük? (A múlt hétvégén beszereltem neki.)
És ez nem az első eset,de nem is az utolsó.
Javítottam már szakszervíz után,ismerem a felkészűltségüket.
Az üzletkötőm a ford és más szakszervízeknek is szállít,tőle tudom, hogy általában csak az egyszerűbbeket keresik.Én is tudok olyan szervízről, akik csak egy típusú riasztót szerelnek, meg a gyárit, amit tanítani kell.
A szükséges engedélyek meg vannak,nekem ez a foglalkozásom. (Ez nem elmélet.)
A te kedvedért megpróbálom beszerezni az általad említett "levelet",bár még egy riasztós cégnél sem hallottam ilyenről.
A xarozásról annyit, hogy azt bizonyítani kell, hogy én hibáztam.Olyan pontokon kötök rá az elektromos rendszerre, aminek nincs köze a motorvezérléshez, és töbszörösen biztosított.
Tuning.Nem kell megsértődni,a hazugság kicsit erős szó ide.
Be kellene látnod, hogy az üzemanyag hőmérséklet jeladó adatváltoztatás nem emeli a turbónyomást terhelésnél sem.Ha máskép lenne, egy hibás jeladó tönkre tehetné a motort.A softveres tuning más.
Te, én egyszer sem vontam kétségbe a szakmai tudáasod. Azt sem állítottam, hogy a szakszervízben esetleg jobban értenek hozzá. De esetenként van olyan cuccuk, ami neked nincs: pl a mondeónál a rádiót (sony) nem lehet csak úgy kicserélni, mert kell a wds hozzá - ezzel nehéz bármit is kezdeni. Meg ugyi vannak olyan infók, amihez te nem férsz hozzá. De én nem akarom rontani az üzleted, úgyhogy én ebből a vitából ki is szálltam.
Inkább a fiestás gyorsulásira gyúrj... vettem rá új gumikat, meg felnit (ez biztos jó sokat javít a gyorsulásán), tehát lehet versenyezni...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4903 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 00:12:00 »
Idézetet írta: Jánosmester_old - 2007.07.01 vasárnap, 22:41:00
Köszi.
Téged nem lehet rábeszélni semmilyen "kütyüre".
Ha meggondolnád magad én vállalom.
Az a helyzet, ami védelem kell, az már benne van, rögtön az elején belerakattam. Na az egy jó kérdés, hogy márka- vagy egyéb szervíz volt-é... na mind1, nem is ez a lényeg. Erősítőt, egyebet nem akarok, nekem jó a gyári is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4904 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 19:09:00 »
Idézetet írta: Godot_old - 2007.07.01 vasárnap, 20:55:00
téglára tették, de a féktárcsa alá pakolták...
erről jut eszembe:
ELDAÓ 8db bontott tégla (vegyes)
az durva, sajnálom
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4905 Dátum:
2007.07.03 kedd, 12:37:00 »
Idézetet írta: Joe - 2007.06.27 szerda, 20:24:00
102%, hogy a Te autód jobban ráz. "Öreg" vagyok én már a limbóhintóhoz...
Szia!
Melyik a 170ezres régi,
vagy az újabb 63ezres GHIÁM?
Mert azt nemhinném,nagyon patent!!!
Az egyetlen bajom:keveset ültek a vezetőülésben
ezért marhául nyomja a hátam!
Te nem az ezüst mondis momokerekes cimbi vagy?
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4906 Dátum:
2007.07.03 kedd, 12:59:00 »
Idézetet írta: stealt - 2007.06.20 szerda, 18:38:00
Angel alias HumanDSG
és ez nem sértés.
Zsoellel estünk tegnap este sztereo pofára
. Egy 1,9-es Seat DSG váltoval bizony nagyon jól indul!
Nagyon el kell kapni a rajtot, hogy ne érje az embert 3-ig egy minimum fél autos meglepetés előny. Na jó 3.végétől és főleg 4.-be már lemarad mint a borravaló azért ott már hiába a szuper váltó ami tény, hogy jobb mint a manuális onnan már a nagyobb kraft számít. Következő autoba beztos hogy DSG vagy annak ford klónja lesz
Egy kis kiigazítás!
Lentebb:-tévesen gondoltam hogy csak kb 1200kg
körül lehet a Seat Altea./valószínűleg kasztnit téveszthettem/
Kaptam egy imailt,hogy nézzek utána.
Úgy is lett a baró súly 1545kg.
Így már érthetőbb a leírt meglepetés!
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4907 Dátum:
2007.07.04 szerda, 20:06:00 »
Hali Mindenki!
Olyan kérdésem lenn hogy nekem MK3-as 1.8 benyás mondim van ami 110 pacis.
Láttam hogy ugyan ez az évjárat csak Ghia felszeretség 145 paci.
Ez hogy van?
Vezérlés vagy teljesen más a motor egyik központi a másik hengerenkénti injektoros?
Segitség előre köszönöm!!!
Joey
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4908 Dátum:
2007.07.04 szerda, 20:36:00 »
Idézetet írta: joey_old - 2007.07.04 szerda, 20:06:00
Hali Mindenki!
Olyan kérdésem lenn hogy nekem MK3-as 1.8 benyás mondim van ami 110 pacis.
Láttam hogy ugyan ez az évjárat csak Ghia felszeretség 145 paci.
Ez hogy van?
Vezérlés vagy teljesen más a motor egyik központi a másik hengerenkénti injektoros?
Segitség előre köszönöm!!!
Joey
A 2.0i a 145 lovas.
Az 1,8i-ből van még 125 lovas is. De hogy az egyik miért 110, a másik meg 125...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4909 Dátum:
2007.07.04 szerda, 20:52:00 »
Igen tudom.
De ha már lúd legyen kövér:-)
Kicsit jobbna mozogna a vas 145 pacival:-)
Eltudnám viselni.
Vajon kitudja a választ?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4910 Dátum:
2007.07.04 szerda, 20:54:00 »
Joey,
Most tul keppen mi a kerdes ?
Ahogy Angel is irta, a 145pacis aza 2.0i, a 110 pacis meg az 1.8i
Mi a kerdes ?
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4911 Dátum:
2007.07.04 szerda, 21:22:00 »
Megoldhato valahogy több pacit előcsalogatni ebből a motorból.
Kipurendszer van direktszürő van.
És még?
Chip az nem tuti
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4912 Dátum:
2007.07.04 szerda, 21:23:00 »
Megoldhato valahogy több pacit előcsalogatni ebből a motorból.
Kipurendszer van direktszürő van.
És még?
Chip az nem tuti
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4913 Dátum:
2007.07.04 szerda, 22:33:00 »
Idézetet írta: joey_old - 2007.07.04 szerda, 21:23:00
Megoldhato valahogy több pacit előcsalogatni ebből a motorból.
Kipurendszer van direktszürő van.
És még?
Chip az nem tuti
Joey
1,8-as benzinesből 145 lovat? Minden sértés nélkül inkább azt tanácsolom már a kérdésedből is kindulva, hogy te ebbe ne akarj belevágni.
Benzinesnél ha már akár 7-8 loerőt elő tudsz csalogatni kipuf+ direktszűrővel az is többnyire a hihetetlen kategória. Chip valóban nem játszik mert a benzinesnél egyszerűen ott ez csak alapból nem segít. De ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet csinálni az 1,8-bol 110 vagy akár a 125-sből is 145 lovat. Csak ez egyszerűen nem éri meg mert sok minden ki kéne már cserélni, kezdve a hajtókaroktól dugattyú stb, stb azaz ez már a komoly szakszerű új tuningolt versenymotor építés kategóriába tartozna. bekerülési ár néhány milla. Ehelyett mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy 2,0i ténylegesen 145 lóval.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4914 Dátum:
2007.07.05 csütörtök, 00:22:00 »
Idézetet írta: joey_old - 2007.07.04 szerda, 21:23:00
Megoldhato valahogy több pacit előcsalogatni ebből a motorból.
Kipurendszer van direktszürő van.
És még?
Chip az nem tuti
1.8-bol van 110, 125 es 130 loeros. (Hogy pontosan ranezesre a motorbol ezt, hogy lehet megallapitani, fogalmam sincsen.)
En annakidejen elvetettem az otletet a 'chiptuning'-rol, viszont lehet, hogy meggondolom magam. Ezzel egy 110-esbol 119-et lehet kihozni kb, egy 125-bol 136-ot, 130-bol 141-et.
Ez artani nem art a kocsinak, mert azert vanna ezek leszabalyozva, hogy a karosanyag kibocsajtas, ne legyen magas. Tehat ezert meg jobb lesz allitolag a fogyasztas is.
Viszont valoszinu egy zoldkartya elott erdemes visszaallitani.
Valamint valoszinu, hogy egy ilyen dolog, garanciavesztessel jarhat.
Az en velemenyem szerint vegyel egy V6-ot.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4915 Dátum:
2007.07.05 csütörtök, 00:50:00 »
Idézetet írta: Charlie_old - 2007.07.05 csütörtök, 00:22:00
1.8-bol van 110, 125 es 130 loeros. (Hogy pontosan ranezesre a motorbol ezt, hogy lehet megallapitani, fogalmam sincsen.)
En annakidejen elvetettem az otletet a 'chiptuning'-rol, viszont lehet, hogy meggondolom magam. Ezzel egy 110-esbol 119-et lehet kihozni kb, egy 125-bol 136-ot, 130-bol 141-et.
Ez artani nem art a kocsinak, mert azert vanna ezek leszabalyozva, hogy a karosanyag kibocsajtas, ne legyen magas. Tehat ezert meg jobb lesz allitolag a fogyasztas is.
Viszont valoszinu egy zoldkartya elott erdemes visszaallitani.
Valamint valoszinu, hogy egy ilyen dolog, garanciavesztessel jarhat.
Az en velemenyem szerint vegyel egy V6-ot.
A 130-as SCi, az egészen más befecskendezési rendszert használ.
Ha a fogyi jobb lenne, csökkenne a károsanyagkibocsátás, nem?
A fogyi nőni fog. És alig fog jobban menni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4916 Dátum:
2007.07.05 csütörtök, 09:11:00 »
Sziasztok,
Eladó 2,2-es TDCI-hez P-box. Irányára:75000Ft
Érd:
imre.sallai@elcoteq.com
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4917 Dátum:
2007.07.05 csütörtök, 09:26:00 »
Idézetet írta: Charlie_old - 2007.07.05 csütörtök, 00:22:00
1.8-bol van 110, 125 es 130 loeros. (Hogy pontosan ranezesre a motorbol ezt, hogy lehet megallapitani, fogalmam sincsen.)
En annakidejen elvetettem az otletet a 'chiptuning'-rol, viszont lehet, hogy meggondolom magam. Ezzel egy 110-esbol 119-et lehet kihozni kb, egy 125-bol 136-ot, 130-bol 141-et.
Ez artani nem art a kocsinak, mert azert vanna ezek leszabalyozva, hogy a karosanyag kibocsajtas, ne legyen magas. Tehat ezert meg jobb lesz allitolag a fogyasztas is.
Viszont valoszinu egy zoldkartya elott erdemes visszaallitani.
Valamint valoszinu, hogy egy ilyen dolog, garanciavesztessel jarhat.
Az en velemenyem szerint vegyel egy V6-ot.
Miért, azért a pár tizedért,hirtelen nemis tudom
talám 3?Szerintem ez nem jó ötlet.a fogyi-meg
akár 1-2liter plussz.
Ha öszinte akarnék lenni magamhoz/2.0-145les/
fogyija is már sok a városban.De ez csak egy
vélemény.
ui.ha nem félnék annyira a dieseles hibáktól,
esetleges-várható magas javítási költségektől
bíztos már azt vennék!!!Mivel teljesítménye már,
dinamikája felülmulta a benzineseket asszem.Főleg összehasonlításnál:le,nyomaték/fogyi,viszonylatában.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4918 Dátum:
2007.07.07 szombat, 00:42:00 »
Idézetet írta: wofer_old - 2007.07.05 csütörtök, 09:26:00
Miért, azért a pár tizedért,hirtelen nemis tudom
talám 3?Szerintem ez nem jó ötlet.a fogyi-meg
akár 1-2liter plussz.
Ha öszinte akarnék lenni magamhoz/2.0-145les/
fogyija is már sok a városban.De ez csak egy
vélemény.
ui.ha nem félnék annyira a dieseles hibáktól,
esetleges-várható magas javítási költségektől
bíztos már azt vennék!!!Mivel teljesítménye már,
dinamikája felülmulta a benzineseket asszem.Főleg összehasonlításnál:le,nyomaték/fogyi,viszonylatában.
ui:megjegyzés
Ha a ténylegesen futott km teljesítményre vetíted a javítási költséget akkor semmilyen érezhető hátrány nem a lesz a benya és a traktor között. A diferenciát a fogyasztásban érzed ami akár a duplája is lehet a benyának a traktorhoz viszonyítva. A teljesítményről és vezetési élményől meg ne is beszéljünk mert abban a traktorok mellet labdába sem rughatnak a benyák. Abban sajna a benya motorok nagyon lemaradtak a tarktorokhoz képest. A traktorok nyomatékossága miatt nyugodtan számolhatsz 1 dizel lóerőt 1,3-1,4 benzinesnek. Ha nem hiszed probálj kötekedni pl parton egy traktorossal:-)) Jelenleg sajna már csak egyetlen előnye maradt a benyának, a hangja. :-(
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4919 Dátum:
2007.07.07 szombat, 11:24:00 »
Stealt,
Azert legyunk picit objektivebbek. Osszehasonlitani egy turbos motort, egy szivo-val ? Nem teljesen fer. Kapjuk le a turbot a mocidrol, es akkor nezzuk meg, hogy mit tud, mennyit eszik stb. Ha a javitasi koltseget nezzuk, a dizlire tobbet kell kolteni. Persze ezt kompenzalja a kisebb fogyi okozta koltsegmegtakaritas, de ezzel a gyartok is tisztaban vannak, es ezert kerul olyan sokba a dizli alkatresz. Ok sem hulyek. Probalnak a sporolasbol hasznot huzni. Aki meg hasznaltan vesz dizlit, az szinte 100%, hogy tobbet bukik egy ugyan olyan idos benyashoz kepest. Szerinted miert van az, hogy egyre gyengebb minosegu alkatreszekbol rakjak ossze a dizli mocikat ? Azert mert meg igyis megveszik, mert 2-3littyoval kevesebbet eszik. Ecceruen a gyarto megengedheti maganak ezta huzast. Ezert van az, hogy dizliben hamarabb kopnak a csucsok, lendkerek stb. mint egy regebbi TDDI-ben.
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4920 Dátum:
2007.07.07 szombat, 12:09:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.07 szombat, 11:24:00
Stealt,
Azert legyunk picit objektivebbek. Osszehasonlitani egy turbos motort, egy szivo-val ? Nem teljesen fer. Kapjuk le a turbot a mocidrol, es akkor nezzuk meg, hogy mit tud, mennyit eszik stb. Ha a javitasi koltseget nezzuk, a dizlire tobbet kell kolteni. Persze ezt kompenzalja a kisebb fogyi okozta koltsegmegtakaritas, de ezzel a gyartok is tisztaban vannak, es ezert kerul olyan sokba a dizli alkatresz. Ok sem hulyek. Probalnak a sporolasbol hasznot huzni. Aki meg hasznaltan vesz dizlit, az szinte 100%, hogy tobbet bukik egy ugyan olyan idos benyashoz kepest. Szerinted miert van az, hogy egyre gyengebb minosegu alkatreszekbol rakjak ossze a dizli mocikat ? Azert mert meg igyis megveszik, mert 2-3littyoval kevesebbet eszik. Ecceruen a gyarto megengedheti maganak ezta huzast. Ezert van az, hogy dizliben hamarabb kopnak a csucsok, lendkerek stb. mint egy regebbi TDDI-ben.
Azert legyunk picit objektivebbek.
Legyünk. A Stealt finoman szólva elfogult, a saját lovát dícséri. Ezt tudjuk. De ezt teszem én, és te is. Menjünk végig a hsz-eden.
Osszehasonlitani egy turbos motort, egy szivo-val?
Igen, ez a két dolog egy kicsit különbözik, de cserébe viszont életszerű: a td-re a turbó nem csak teljesítménynövelésre, hanem hatásfoknövelésre is szolgál, míg a benzinesnél inkább csak teljesítménynövelésre (bár ez változni fog). Szóval szimplán életszerű. De ha nem így gondolod, akkor vess össze egy szívódízel és egy turbóbenzines III-as mondeót, és máris usgyi. De ha összeveted az egyedüli tubóbenzines mondeót az egyik tdci-vel, máris kijön, a benzines sokkal többet fogyaszt.
Kapjuk le a turbot a mocidrol, es akkor nezzuk meg, hogy mit tud...
A tiédből meg kapjuk ki a gyertyát.
mennyit eszik
Turbó nélkül nem enne sokkal többet, ha egyáltalán.
Ha a javitasi koltseget nezzuk, a dizlire tobbet kell kolteni.
Hát, tudok én olyan benzinest, amire sokat kell költeni, nézz csak ki az ablakon.
es ezert kerul olyan sokba a dizli alkatresz
Hát megnéztem. A lendkerék pl ugyanannyi. A pcsúcs valóban drágább, de... egyrészt akkor már ne egy régifajta motort (2.0i) hasonlítsunk össze egy modern motorral (tdci), hanem pl az 1,8 SCi-t, na abban is már más a helyzet, abban is van egyfajta befecs-szelep. Meg nyilván a 2.0i-hez nem kell hidrotőke, ez igaz, de a korongozás jóval drágább... aztán a beszippantást se hagyjuk ki, mert ahhoz képest, mennyi benzines van (2,0i), ahhoz képest nem is ritka.
mert 2-3littyoval kevesebbet eszik
Szerintem több, mint 3, mert igazából már a 2.0 tdci hétköznapi használat során inkább a 2,5-össel összevetendő, mint a 2,0i-vel, pl rugalmasság, előzés. Én inkább 4 liter mondanék.
Szerinted miert van az, hogy egyre gyengebb minosegu alkatreszekbol rakjak ossze a dizli mocikat?
Ezt miből gondolod, hogy így van? Csak a pcsúcs megy tönkre, de az újabb generációs csúcsok meg kevesebb vas alkatrészt tartalmaznak, piezo elven működnek, és kevésbé mennek tönkre, jóval többet bírnak. A többi alkatrész bírja ugyanannyit, mint akár egy benzines. Azt se feledd, hogy a dízel motor jóval többet (mondjuk 1,5x) lemennek, mint a benzines: sokkal kevesebbet pörögnek.
Ezert van az, hogy dizliben hamarabb kopnak a csucsok, lendkerek stb. mint egy regebbi TDDI-ben.
Azért kopnak a tdci-ben jobban a csúcsok, mint a tddi-ben, mert egész egyszerűen sokkal finomabb illesztésű a ci, mint a di. Egészen más rendszerű.
A lendkerék hamarabb kopna? Ez nem igaz. És a benzinesben ugyanúgy cserélni kell.
Számold ki egyszer, hogy mondjuk 500e kilométer alatt mennyit költesz erre-meg arra. Cseréljünk 2x pcsúcsot, mert 3 szettel simán elmegy ennyit. Számold hozzá 10x a 4 gyertyát meg a kábelt, 2x a szívósorcserét, a kuplung/lendkerék ua mindkettőnél. Gyerta 12 kábel 2, az 32, de szerezzük meg ócsón, féláron, azaz 16. A csere legyen 4, azaz 1x20=200. A szívósor, ha jól emlékszem 70e volt (ebben nem vagyok biztos), de ez akkor legyen 140e (ugyi 2x cseréljük). Tehát 340. Nézzük a dizilt. A csúcs legyen 40e, az összesen 160, 20ért berakják, miegymás, összesen legyen 200. Ezt kétszer cseréled, azaz 400. Nézzük a fogyidifit. Szerintem 4 literrel kell számolni, mert a 2,0i hétköznapra gyengébb mint a dizil... 10*283*5000=14,15 millió, 6*257*5000=7,71 millió, a difi 6,44 milla. De ha a benzineshez 8,5 litert számolok, a dízelhez meg 6,5-öt, a benzin 12 millió, a dizil 8,3 millió, a difi még mindig 3,7. Persze az igazság valahol félúton van (meg nem is mindig ilyen nagy a difi a go és benya között, sőt, esetenként akár negatív, de általában kb 15 ft megvan), szóval én azt mondom, legyen a spórolás 5 millió (100 ezrenként 1), asszem abba nem lehet belekötni. Persze kérdezhetnéd, lemegy-e a benzines ennyi kilométer. Nyilván nem, de ezt most hagyjuk. Aztán ha ebbe belegondolunk, hogy annyit megspóroltunk ez a futam alatt, hogy vehecc magadnak egy vadiúj benyást (némi alku után), sőt, egy kis kiegészítéssel már egy vadiúj ghia 2,0 is belefér.
Ja, meg azt se feledjük, hogy nagyobb a dízel hatótávolsága, ritkábban tankolsz, elérsz az olcsóbb kútra, és még én 2x, te 3x tankolsz, és azt a kb 15 percet csak úgy jozod be, ha 10%-kal gyosabban mész (a fogyinövekedést most hagyjuk).
De ezt tudják a gyárak is, ezért halt ki a 2,5 v6, mert nem ellenfele a tdci-nek, ezért van az, hogy alig van benzines a mondeo klubban.
Persze, ha az ember annyit megy mint te, meg még páran, arra én is azt mondom, vegyen benzinest. Évi 10e kilométer alatt csak akkor vegyen az ember dizilt, ha szereti a nyomatékot, meg a csattogást. Most ismét gonosz leszek, de nekem volt már jópár benzinesem és dízelem is, van összehasonlítási alapom. ÉN tudom, miről beszélek...
Ja, és kicseréltem az izzót, és megcsináltam a belső világítást is. Van fény...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4921 Dátum:
2007.07.07 szombat, 13:05:00 »
Sziasztok!
Látom, hogy már megint megy a vita a benzines vs. dízel.
Én a benzinre szavazok!!!
Viszont, ha így belejöttetek a számolásba, akkor azt is kiszámolhatjátok, hogy én ezzel a kocsival 30e km-et mentem el, és ez idő alatt 3e Ft-ot kellett alkatrészre költeni. Az olajgombát kellett kicserélni.
Ez akkor most nyilván jó arány (Ft\km), nem?!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4922 Dátum:
2007.07.07 szombat, 14:13:00 »
Angel,
En alapvetoen azt az elvet vallom, hogy hasznaltan nem nagyon erdemes dizlit venni, mert hatalmas bukta lehetoseg van benne. Ennyit meg mar nem sporolsz az uzemanyagon.
"De ha összeveted az egyedüli tubóbenzines mondeót az egyik tdci-vel, máris kijön, a benzines sokkal többet fogyaszt."
Az elmelet azert hibas, mert az egyeduli turbos benyas moci 2.5 20v, tehat nem ugyanaz, mint egy 2.0 16v. En inkabb ugy hasonlitanam ossze, hogy pl. 2.0i szivo es 2.0D szivo. Egyebkent meg mikor a dizli topicban elojon a turbo cso repedes, a userek drasztikus teljesitmeny csokkenesre es fogyi novekedesre panaszkodnak.
Ha megnezed az egyetlen turbos benyas mocit, erosebb, es gyorsabb is, mint akar a 2.2-es TDCI.
Termeszetesen egy benyas moci tobbet eszik, mert tobbet porog, mint egy dizli. Ha az en gepem is annyit porogne, mint a tied mondjuk 140-nel, akkor az enyim is hasonloan jol fogyasztana. Ez mindenkeppen a dizli javara irhato. De, cserebe bonyolultabb az egesz rendszer es ezaltal dragabb is az alkatresz hozza.
"mennyit eszik
Turbó nélkül nem enne sokkal többet, ha egyáltalán. "
jah, ha egyaltalan menne. Nezz be a dizli topicba es olvasd el azokat a hozzaszolasokat, ahol pl. a turbo nem uzemelt rendeltetesszeruen. Ha jol emlexem tan meg a 140km/h-t sem igen erte el a gep. Ehhez kepest meg zabalt ugye.
"Ha a javitasi koltseget nezzuk, a dizlire tobbet kell kolteni.
Hát, tudok én olyan benzinest, amire sokat kell költeni, nézz csak ki az ablakon."
Mar bocsi, de az en verdamra kb. annyit koltottem, mintha egy dizliben csereltem volna porlasztokat, meg mondjuk adagolot, vagy turbot ? Csak eppen itt annyi a kulonbseg, hogy en abbol a penzbol, amit a dizli esetben mondjuk csucsokra es adagolora koltottem volna, addig a benyasnal kicsereltettem a komplett kuplungot kinyomostul, lendkerekestul 1ut, + szivosor, gyujtas rendszer, AC pumpa, vizpumpa, komplett gorgok, bordasszij, lambda szonda stb. A dizlinel ezeket meg ki sem tudtam volna cserelni ennyibol, mert a ra forditott osszeget elvitte volna a pcsucs meg mondjuk az adagolo, vagy a turbo.
Az en esetem eleg szelsoseges, mert en mindent mindig kicserelek es talan az atlagosnal tobb problemam volt a gepemmel, mint a hasonlo benyasoknak. Tehat ha az en gepem a pelda, akkor dizli oldalrol vegyuk zozi, vagy Scratch-et peldanak. Scratch mennyit koltott csak arra a nyavajas adagolora ? 270k ? Es most meg jon hozza egy kb. 50e-res szamla az AC miatt. Es akkor meg csak az uzemanyag rendszer 1 reszerol beszeltunk, amibe meg nem szamoltuk bele a pcsucsokat. Nekem a komplett uzemanyag rendszer csereje megallna kb. 100k-bol es ebben benne lenne mar a porlasztok is. De nem 270+pcsucs. Erzed a kulonbseget ?
"Hát megnéztem. A lendkerék pl ugyanannyi."
Igen, ugyan annyi, de joval nagyobb igenybevetelnek van kiteve, es ehhez kepest nincs jobban megerositve. Ergo fajlagosan dragabb, mert hamarabb tonkremegy.
" A pcsúcs valóban drágább, de... egyrészt akkor már ne egy régifajta motort (2.0i) hasonlítsunk össze egy modern motorral (tdci), hanem pl az 1,8 SCi-t, na abban is már más a helyzet, abban is van egyfajta befecs-szelep."
Mitol lenne modernebb a TDCI, mint a 2.0i ? Azert, mert kb. 2002-tol kaphato TDCI, mig a 2.0i mar 2001-tol ? Arrol nemis beszelve hogy meg a 2006-7-es mondeokban is megtalalhato mind2 moci.
Eddig eloszeretettel hasonlitgattatok ossze a 2.0TDCI-t a 2.0i-hez. Most, hogy dragabb a pcsucs a dizlihez, rogton nem fer a 2.0i-hez valo osszehasonlitas ? Es miert pont az 1.8SCI-hez akarod hasonlitani ? Jah, mert a benyasok kozul talan annak a legdragabb a porlasztoja ? Ertem...
" Meg nyilván a 2.0i-hez nem kell hidrotőke, ez igaz, de a korongozás jóval drágább..."
Mitol lenne dragabb ? Mind2 esetben bontani kell hozza a mocit, es mind2 esetben meg kell venni a tokeket, vagy a korongokat. Szerintem kb. ugyan annyi, csak eccereun mas a technologia.
" aztán a beszippantást se hagyjuk ki, mert ahhoz képest, mennyi benzines van (2,0i), ahhoz képest nem is ritka. "
Igen, ez egy elcseszett konstrukcios hiba. De lattunk mar rossz pcsucs miatt kikonyokolt TDCI mocit is. A kulonbseg szinten az arban van. Mind2 esetben mondjuk megveszed a mocit mondjuk 350e-ert. De ugye a dizlinel pcsucs csere kb. 200e-ert, mig a benyasnal szivosor csere kb. 35-50e-ert. Hopsz. Mar megint egy jo nagy kulonbseg.
"Szerintem több, mint 3, mert igazából már a 2.0 tdci hétköznapi használat során inkább a 2,5-össel összevetendő, mint a 2,0i-vel, pl rugalmasság, előzés. Én inkább 4 liter mondanék. "
Ahaam, erdekesen mukodsz
Alapvetoen a 2.0TDCI-t a 2.0i-hez hasonlitod, de ha pcsucsrol van szo, akkor mar inkabb az 1.9i-hez, ha meg teljesitmenyrol, rugalmassagrol, fogyirol, akkor rogton a 2.5T. Tudom a lenyeg, hogy mind1ik esetben a benyas legyen dragabb, gyengebb stb. Ha pcsucsrol van szo, akkor 1.8SCI, ha mocirol, akkor 2.0i, a fogyirol, akkor 2.5T Mg szerencse, hogy ennel tobb benyas valtozat mar nemis igen letezik
))
"Ezt miből gondolod, hogy így van?"
Hat nezz meg egy TDDI es egy TDCI csucs elettartamot. A TDDI egyertelmuen tovabb birja. Ergo a TDCI-ben a konstrukciohoz kepest gyengebb pcsucs van. Ilyen ecceru. Es meg dragabb is.
" Csak a pcsúcs megy tönkre,"
Csak
akkor szolj Scratch-nek, hogy AC, meg adagolo helyett inkabb Pcsucsot csereljen, mert csak az megy tonkre. Jah, emg szolj zozinak is, hogy szijfeszito helyett inkabb pcsucsot csereljen, emrt csak az megy tonkre, semmi mas. Ez egy hulyeseg.
" de az újabb generációs csúcsok meg kevesebb vas alkatrészt tartalmaznak, piezo elven működnek, és kevésbé mennek tönkre, jóval többet bírnak. A többi alkatrész bírja ugyanannyit, mint akár egy benzines."
Ezzel azert lehetne vitatkozni. Nah mind1.
" Azt se feledd, hogy a dízel motor jóval többet (mondjuk 1,5x) lemennek, mint a benzines: sokkal kevesebbet pörögnek. "
Ezta joval tobbet lemennek, erosen ketlem. Tudom a dizlik mind vissza vannak porgetve, es 180 helyett mind1ikben 280e van minimum !
"Számold ki egyszer, hogy mondjuk 500e kilométer alatt mennyit költesz erre-meg arra..."
Eloszoris, mint mar mondottam en a hasznalt dizli es a huuu de olcso fenntartas c. tortenetet nem tartom igaznak.
Egyebkent meg erdekes az arkepzesed. Benyasnal gyari arakkal szamolsz, sot meg tobbel is picit, mig a dizlinel okos arral szamolsz. Ez eros csusztatas !
De nezzuk a tenyeket:
Uzemanyagrendszer az eddigi tapasztalatok alapjan 500e km alatt. Uj gepet feltetelezve minden alkatreszt kb. 2x cserelunk ez ido alatt:
Dizli:
Pcsucs kb. 81e/db (8db=648e)
A/C pumpa kb. 70e/db (2db=140e)
nagynyomasu szippantyu kb. 500e ? (1x tuti cserelni kell az 500e km alatt)
turbo legyen mondjuk 250e ? (eztis tuti cserelni kell 1x)
Izzitogyertya kb. 3e/db (8db=24e)
Szijfeszito kb. 40e (2db=80e)
uzemanyagszuro 8e (12x8=96e)
Ez eddig kb. 1.7milla
benyas:
porlaszto kb. 30e ? (8x30e=240e)
A/C pumpa kb. 80e ? (2x80=160e)
gyertya kb. 3e (48x3=144e)
gyujto trafo 10e (2x10=20e)
gyujtas kabel 4e/db (16x4=64e)
Szivosorba orvenylap 2e/db (8x3e=24e)
Szijfeszito kb. 40e ? (2x40=80e)
uzemanyagszuro 3e (12x3=36e)
Ez osszesen: 768e
Nyilvan eza szamolas nem fedi teljesen a valosagot, mert pl. nincs benne a szerelesi koltseg meg meg kitugya mi, de azert erezheto nemi kulonbseg. De ecerubb ha megkerdezed Scratch-et vagy zozit, hogy eddig mennyi koltott a gepre. Meg fox lepodni...En kb. 300e-ret es akkor sokat mondtam. Jah es ennyiert kb. kicsereltem a fel verdat.
A fogyi szamitasod mindigis hibas volt, mint most is. Ezt inkabb hagyjuk. Nyilvanvalo, hogy az elejen tobbet sporol a user a dizlivel, ezt nemis vitatom. De 150e km utan mar inkabb viszi a penzt, mint hozna.
"Ja, meg azt se feledjük, hogy nagyobb a dízel hatótávolsága, ritkábban tankolsz, elérsz az olcsóbb kútra, és még én 2x, te 3x tankolsz, és azt a kb 15 percet csak úgy jozod be, ha 10%-kal gyosabban mész (a fogyinövekedést most hagyjuk). "
Mar bocsi, de ha csak azt nezzuk, hogy 250e km-ig hanyszor rohad le a dizli es hanyszor a ebnyas, akkor asszem megalapodhatunk abban, hogy nem kell gyorsabban mennem, soot picit lassitani is kene, hogy mig a dizlit betrellerezik a szervizbe es megjavitjak, addig ne maradjon le nagyon...
"Ja, és kicseréltem az izzót, és megcsináltam a belső világítást is. Van fény..."
hurra. Es mi volt a baja a belso vilagitasnak ?
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4923 Dátum:
2007.07.07 szombat, 14:14:00 »
huu basszus, de hosszu lett. Bocsi
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4924 Dátum:
2007.07.07 szombat, 14:22:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.07 szombat, 14:14:00
huu basszus, de hosszu lett. Bocsi
Zacci, ezt ha látnád telefonon,hogy nézz ki! Leolvad az akksi mire végig lapozom.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4925 Dátum:
2007.07.07 szombat, 14:28:00 »
Angel,
Ezzel az egesszel csak azt akartam szemleltetni, hogy 1. Ha hansznaltan veszel 1 dizli es egy benyas gepet es mondjuk mind2ben 200e km van, akkor a dizlire joval tobbet kell kolteni es ezt nagyon nem szeretik a userek. 2. a gyartok igenis kernek abbol a sporolasbol, amit a kevesebb fogyi jelent. az elmeleted meg ott bukik meg, hogy nem eletszeru aza felvetes, miszerint a kevesebb fogyi okozta koltseg csokkentes majd fedezi a pcsucs, adagolo, turbo stb. beszerzeset. Az eletszeru az, hogy a user vesz egy hasznalt dizlit, mert kevesebbet fogyaszt, aztan rakolt egy valag penzt, hogy egyaltalan uzemkepes maradjon a gep. Es ezt nem igazan toleraljak. Persze ha valaki megteheti, hogy uj autot vesz az mas. De erdekes, hogy ezek a userek 4ev utan vagy 150-200e km utan ketsegbeesetten probalnak szabadulni a geptol, emrt tudjak, hogy innentol nagyon sokba faj majd a kevesebb fogyi..
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4926 Dátum:
2007.07.07 szombat, 14:47:00 »
Zacci, gratulálok elég kereknek érzem ezt. Ilyen részletesen még nem számoltam utánna,de talán ezért nincs és még nem is volt dizelem. Bár hangsúlyozom nem vagyok elfogult sem dizli,sem benzines irányban. Rövid távon biztos,hogy gazdaságos a dizli,de a felsorolt költségek ismeretében, hosszú távon már kérdéses. Amint tudjuk ami elromolhat,az el is romlik.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4927 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:09:00 »
Na zsír, megint előjött a benzis vs diesel!
Annyit tennék hozzá, hogy a benzines költségéhez, 500ezer kilométer esetén, hozzátennék 5 millkót, mert ennyit takarít meg a diesel
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4928 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:37:00 »
Zacci, gratulalok:-)) Latom, jol megtudod gyözni magad hogy a rosszabb neked miert jo. En nem akarok meggyözni senkit se föleg a napernyö alol nem, de: ami tény: én 6,4 -es atlaggal jarok olyan dinamikaval amire még a 3,0 V6 sincs eselye. Miért ? Talán a nyomatek miatt. 52ekm futott eddig volt ugye 20ekm es 40ekm szervizen(kötelezö ford) ennek az ára volt összesen 50eft. A fogyasztasnal meg ne haragudj meg Angelra hogy a 2.0TDCi-t nem 2.0i-vel hasonlitja össze, a 2 között ég föld difi. Tudod en meg olyanrol nem hallottam pl. Hogy tdci-t szivatotott volna pl.egy buzuki, ugye ez a 2,0i-nal néha elöfordul? Nekem az az eletszerü, ha megyek a palyan pl 160 tempomat, ha valaki kijön elém akkor nem szitkozodok hanem tempo ki-be. És észre se veszem hogy megfogtak, mindezt olyan rugalmassággal amire most meg egy V6 benya sem képes. Ja ha igy megyek akko az csak 6liter.( Az atlagban benne van mas is)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4929 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:43:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.07 szombat, 14:13:00
Angel,
En alapvetoen azt az elvet vallom, hogy hasznaltan nem nagyon erdemes dizlit venni, mert hatalmas bukta lehetoseg van benne. Ennyit meg mar nem sporolsz az uzemanyagon.
"De ha összeveted az egyedüli tubóbenzines mondeót az egyik tdci-vel, máris kijön, a benzines sokkal többet fogyaszt."
Az elmelet azert hibas, mert az egyeduli turbos benyas moci 2.5 20v, tehat nem ugyanaz, mint egy 2.0 16v. En inkabb ugy hasonlitanam ossze, hogy pl. 2.0i szivo es 2.0D szivo. Egyebkent meg mikor a dizli topicban elojon a turbo cso repedes, a userek drasztikus teljesitmeny csokkenesre es fogyi novekedesre panaszkodnak.
Ha megnezed az egyetlen turbos benyas mocit, erosebb, es gyorsabb is, mint akar a 2.2-es TDCI.
Termeszetesen egy benyas moci tobbet eszik, mert tobbet porog, mint egy dizli. Ha az en gepem is annyit porogne, mint a tied mondjuk 140-nel, akkor az enyim is hasonloan jol fogyasztana. Ez mindenkeppen a dizli javara irhato. De, cserebe bonyolultabb az egesz rendszer es ezaltal dragabb is az alkatresz hozza.
"mennyit eszik
Turbó nélkül nem enne sokkal többet, ha egyáltalán. "
jah, ha egyaltalan menne. Nezz be a dizli topicba es olvasd el azokat a hozzaszolasokat, ahol pl. a turbo nem uzemelt rendeltetesszeruen. Ha jol emlexem tan meg a 140km/h-t sem igen erte el a gep. Ehhez kepest meg zabalt ugye.
"Ha a javitasi koltseget nezzuk, a dizlire tobbet kell kolteni.
Hát, tudok én olyan benzinest, amire sokat kell költeni, nézz csak ki az ablakon."
Mar bocsi, de az en verdamra kb. annyit koltottem, mintha egy dizliben csereltem volna porlasztokat, meg mondjuk adagolot, vagy turbot ? Csak eppen itt annyi a kulonbseg, hogy en abbol a penzbol, amit a dizli esetben mondjuk csucsokra es adagolora koltottem volna, addig a benyasnal kicsereltettem a komplett kuplungot kinyomostul, lendkerekestul 1ut, + szivosor, gyujtas rendszer, AC pumpa, vizpumpa, komplett gorgok, bordasszij, lambda szonda stb. A dizlinel ezeket meg ki sem tudtam volna cserelni ennyibol, mert a ra forditott osszeget elvitte volna a pcsucs meg mondjuk az adagolo, vagy a turbo.
Az en esetem eleg szelsoseges, mert en mindent mindig kicserelek es talan az atlagosnal tobb problemam volt a gepemmel, mint a hasonlo benyasoknak. Tehat ha az en gepem a pelda, akkor dizli oldalrol vegyuk zozi, vagy Scratch-et peldanak. Scratch mennyit koltott csak arra a nyavajas adagolora ? 270k ? Es most meg jon hozza egy kb. 50e-res szamla az AC miatt. Es akkor meg csak az uzemanyag rendszer 1 reszerol beszeltunk, amibe meg nem szamoltuk bele a pcsucsokat. Nekem a komplett uzemanyag rendszer csereje megallna kb. 100k-bol es ebben benne lenne mar a porlasztok is. De nem 270+pcsucs. Erzed a kulonbseget ?
"Hát megnéztem. A lendkerék pl ugyanannyi."
Igen, ugyan annyi, de joval nagyobb igenybevetelnek van kiteve, es ehhez kepest nincs jobban megerositve. Ergo fajlagosan dragabb, mert hamarabb tonkremegy.
" A pcsúcs valóban drágább, de... egyrészt akkor már ne egy régifajta motort (2.0i) hasonlítsunk össze egy modern motorral (tdci), hanem pl az 1,8 SCi-t, na abban is már más a helyzet, abban is van egyfajta befecs-szelep."
Mitol lenne modernebb a TDCI, mint a 2.0i ? Azert, mert kb. 2002-tol kaphato TDCI, mig a 2.0i mar 2001-tol ? Arrol nemis beszelve hogy meg a 2006-7-es mondeokban is megtalalhato mind2 moci.
Eddig eloszeretettel hasonlitgattatok ossze a 2.0TDCI-t a 2.0i-hez. Most, hogy dragabb a pcsucs a dizlihez, rogton nem fer a 2.0i-hez valo osszehasonlitas ? Es miert pont az 1.8SCI-hez akarod hasonlitani ? Jah, mert a benyasok kozul talan annak a legdragabb a porlasztoja ? Ertem...
" Meg nyilván a 2.0i-hez nem kell hidrotőke, ez igaz, de a korongozás jóval drágább..."
Mitol lenne dragabb ? Mind2 esetben bontani kell hozza a mocit, es mind2 esetben meg kell venni a tokeket, vagy a korongokat. Szerintem kb. ugyan annyi, csak eccereun mas a technologia.
" aztán a beszippantást se hagyjuk ki, mert ahhoz képest, mennyi benzines van (2,0i), ahhoz képest nem is ritka. "
Igen, ez egy elcseszett konstrukcios hiba. De lattunk mar rossz pcsucs miatt kikonyokolt TDCI mocit is. A kulonbseg szinten az arban van. Mind2 esetben mondjuk megveszed a mocit mondjuk 350e-ert. De ugye a dizlinel pcsucs csere kb. 200e-ert, mig a benyasnal szivosor csere kb. 35-50e-ert. Hopsz. Mar megint egy jo nagy kulonbseg.
"Szerintem több, mint 3, mert igazából már a 2.0 tdci hétköznapi használat során inkább a 2,5-össel összevetendő, mint a 2,0i-vel, pl rugalmasság, előzés. Én inkább 4 liter mondanék. "
Ahaam, erdekesen mukodsz
Alapvetoen a 2.0TDCI-t a 2.0i-hez hasonlitod, de ha pcsucsrol van szo, akkor mar inkabb az 1.9i-hez, ha meg teljesitmenyrol, rugalmassagrol, fogyirol, akkor rogton a 2.5T. Tudom a lenyeg, hogy mind1ik esetben a benyas legyen dragabb, gyengebb stb. Ha pcsucsrol van szo, akkor 1.8SCI, ha mocirol, akkor 2.0i, a fogyirol, akkor 2.5T Mg szerencse, hogy ennel tobb benyas valtozat mar nemis igen letezik
))
"Ezt miből gondolod, hogy így van?"
Hat nezz meg egy TDDI es egy TDCI csucs elettartamot. A TDDI egyertelmuen tovabb birja. Ergo a TDCI-ben a konstrukciohoz kepest gyengebb pcsucs van. Ilyen ecceru. Es meg dragabb is.
" Csak a pcsúcs megy tönkre,"
Csak
akkor szolj Scratch-nek, hogy AC, meg adagolo helyett inkabb Pcsucsot csereljen, mert csak az megy tonkre. Jah, emg szolj zozinak is, hogy szijfeszito helyett inkabb pcsucsot csereljen, emrt csak az megy tonkre, semmi mas. Ez egy hulyeseg.
" de az újabb generációs csúcsok meg kevesebb vas alkatrészt tartalmaznak, piezo elven működnek, és kevésbé mennek tönkre, jóval többet bírnak. A többi alkatrész bírja ugyanannyit, mint akár egy benzines."
Ezzel azert lehetne vitatkozni. Nah mind1.
" Azt se feledd, hogy a dízel motor jóval többet (mondjuk 1,5x) lemennek, mint a benzines: sokkal kevesebbet pörögnek. "
Ezta joval tobbet lemennek, erosen ketlem. Tudom a dizlik mind vissza vannak porgetve, es 180 helyett mind1ikben 280e van minimum !
"Számold ki egyszer, hogy mondjuk 500e kilométer alatt mennyit költesz erre-meg arra..."
Eloszoris, mint mar mondottam en a hasznalt dizli es a huuu de olcso fenntartas c. tortenetet nem tartom igaznak.
Egyebkent meg erdekes az arkepzesed. Benyasnal gyari arakkal szamolsz, sot meg tobbel is picit, mig a dizlinel okos arral szamolsz. Ez eros csusztatas !
De nezzuk a tenyeket:
Uzemanyagrendszer az eddigi tapasztalatok alapjan 500e km alatt. Uj gepet feltetelezve minden alkatreszt kb. 2x cserelunk ez ido alatt:
Dizli:
Pcsucs kb. 81e/db (8db=648e)
A/C pumpa kb. 70e/db (2db=140e)
nagynyomasu szippantyu kb. 500e ? (1x tuti cserelni kell az 500e km alatt)
turbo legyen mondjuk 250e ? (eztis tuti cserelni kell 1x)
Izzitogyertya kb. 3e/db (8db=24e)
Szijfeszito kb. 40e (2db=80e)
uzemanyagszuro 8e (12x8=96e)
Ez eddig kb. 1.7milla
benyas:
porlaszto kb. 30e ? (8x30e=240e)
A/C pumpa kb. 80e ? (2x80=160e)
gyertya kb. 3e (48x3=144e)
gyujto trafo 10e (2x10=20e)
gyujtas kabel 4e/db (16x4=64e)
Szivosorba orvenylap 2e/db (8x3e=24e)
Szijfeszito kb. 40e ? (2x40=80e)
uzemanyagszuro 3e (12x3=36e)
Ez osszesen: 768e
Nyilvan eza szamolas nem fedi teljesen a valosagot, mert pl. nincs benne a szerelesi koltseg meg meg kitugya mi, de azert erezheto nemi kulonbseg. De ecerubb ha megkerdezed Scratch-et vagy zozit, hogy eddig mennyi koltott a gepre. Meg fox lepodni...En kb. 300e-ret es akkor sokat mondtam. Jah es ennyiert kb. kicsereltem a fel verdat.
A fogyi szamitasod mindigis hibas volt, mint most is. Ezt inkabb hagyjuk. Nyilvanvalo, hogy az elejen tobbet sporol a user a dizlivel, ezt nemis vitatom. De 150e km utan mar inkabb viszi a penzt, mint hozna.
"Ja, meg azt se feledjük, hogy nagyobb a dízel hatótávolsága, ritkábban tankolsz, elérsz az olcsóbb kútra, és még én 2x, te 3x tankolsz, és azt a kb 15 percet csak úgy jozod be, ha 10%-kal gyosabban mész (a fogyinövekedést most hagyjuk). "
Mar bocsi, de ha csak azt nezzuk, hogy 250e km-ig hanyszor rohad le a dizli es hanyszor a ebnyas, akkor asszem megalapodhatunk abban, hogy nem kell gyorsabban mennem, soot picit lassitani is kene, hogy mig a dizlit betrellerezik a szervizbe es megjavitjak, addig ne maradjon le nagyon...
"Ja, és kicseréltem az izzót, és megcsináltam a belső világítást is. Van fény..."
hurra. Es mi volt a baja a belso vilagitasnak ?
Ha stimmelne a számolásod (nem stimmel), akkor is: megspórolsz 5 millát üzemanyagon, majd (a te számításod szernt) kb 700-zal többet költesz... na bumm... még mindig 4,3...
Amit én elszúrtam: a turbót tényleg cserélni kell 500e alatt, ez majdnem biztos. Viszont, ha igaz, akkor a tdci-ben nincs AC (a cromax oldalán azt írja, 2000-2006, na ekkor szűnt meg a tddi gyártása, persze ez nem bizonyíték), mert a magasnyomású szív, úgyhogy ezt nem kell cserélni. Hogy a magasnyomásút kell-e, én ebben nem vagyok biztos, persze nem tudhatjuk, mert kevés 500e-et futott tdci-t tudok. Egyet igen, abban akkor 600e volt, pcsúcsot, kuplungot, lendkereket, cseréltek benne (sajna nem tudom hányszor), de szippancsot nem.
Ha a benyás lemegy 500e-et, tuti, hogy az injektort úgy ahogy van, cserélned kell.
Átnézve a számításod, leszedve a 2 AC-t, meg szerintem szippancsot se kell cserélni (persze ezt tutira nem tudhatjuk), de nekem úgy rémlik, hogy 400 körül van, kb ennyi a komplett injektor is. Ha egyiknél nem rakunk bele bontottat, a másikba se tegyünk.
Ha a te logikád nézzük, az dízel 1,7-es helyett 1,06 millió (levontam a szippancsot meg az AC-t), míg a benzineshez hozzáadtam egy kis gyertakábelt (nem 125 ezrendként cseréli az ember) 36e, és egy szívósort (te is cserélted) az kb 70, az összesen 868.
Szóval 1,06 vs 868. Hát ez így már más. Aztán ugye kihagytuk a mindenféle érzékelőket, de ez kb egyformán kell cserélni mindkettőben.
A Scratch valóban sokat költött rá, de nem azért, emrt kellett, hanem szerintem egy kicsit kiszúrtak vele a szervízbe. Attól még persze ki kellett fizetni, meg a zozziról is montunk ezt-azt, ez is igaz, de azért azt se feledjük, hogy már 2 motorról tudunk, amelyik beszippantotta a szelepet, 2 dugattyútörés (ez mind benzines) és 1 tdci motorgenerál (ott lyukasztotta ki a dugattyút, vagy ilyesmi).
Nyilván észnél kell lenni a szervízben, mert jól át akarnak baxni. Tehát, ha a Scratch és Zozzi kálváriáját összehasonlítjuk a néhány másik esettel, hát nagyjából 1:1, úgymond a dízel javára, mert még mindig az áll jobban.
Összehasonlítások: hol ezt mondom, hol azt. Azért, mert 0-100 alapján a 2,0i és kb az 1,8 SCi-vel van egy szinten. De a hétköznapokban nem ez, hanem a rugalmasság számít - tipikus előzési szitu, vagyaz emelkedők, ebben jobb, mint a 3,0-ás ST. De nem legyünk túlzóak (az ST mégiscsak ST, a zászlóshajó), legyen inkább a 2,5V6. Szóval szerintem azzal lehetne inkább összehasonlítani, azzal van kb egy szinten. Azaz a TDCi a jobb.
Hogy miért utaltam rá, hogy a 2,0i nem modern? Mert a többi benzines motor változó szelepvezérlésű, hidroulikus a szelep (mint az MKI, II-ben), esetleg SCi (a kócvágen majd mindegyik motorja fsi, az asszem ua, mint sci), meg mindenféle más dolgot is beleraknak. Ehhez képest a 2,0i a kilenvcenes évek elejei színvonalat képviseli. (most ha azt mondod, és akkor mi van, kb semmi, akkora hátránya nincs, de az más tészta) Nyilván, ha egy motor modernebb, több cucc van benne, az jobban romlik. De cserébe többet fogyaszt, meg emisszió, meg ilyenek. Persze mindkettő saját kategóriájában.
És most eljutottunk oda, hogy miért ilyen régi motor van benne, miért nem raknak bele újabbat. Mert egyszerűen nem éri meg, alig veszi valaki, nem is fejlesztik. Ez viszont nagy baj (nektek, benzineseknek).
Írod, hogy mennyi pénzt hoz: semennyit. Az autó mindig csak visz.
Ha valaki használt autót vesz, rövid távra, akkor az egy nagy lutri. Lehet, hogy 30e km alatt semmi baja nem lesz, de benzinesnél akár motorcsere+lendkerék, ac, kuplung, dízelnél pcsúcs, lendkerék, kuplung. Egyik összeg sem kevés. Inkább hosszabb távra kell gondolkodni, akkor már nem olyan durva a dolog, bár ha a fent felvázolt mutatványt nézed, ez már kb félmilliós mutatvány (benzinesnél több), ez nehezen "térül" meg.
Szóval lutri ez mindenképpen. Amíg az ember olyan autókat vesz, amiben rengeteg km van, és ne adj isten, volt benne chip is... hát akkkor csak reménykedjen.
Az autógyárnak mindenképpen nagy üzlet az alkatrészeladás, így is, meg úgy is.
De egy kicsit problémásnak látom, hogy neked nem volt dízeles tapasztalatod, és így mondasz róla ítéletet.
A világítás: ki volt kapcsolva mindkét belső világítás (ki a fene piszkálta???), meg ki volt égve az anyós lábvilágítása... de ennek semmi köze a dízelhez.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4930 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:45:00 »
De bocsi, menjetek át az üzemanyag topicba... ez ott off.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4931 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:47:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2007.07.07 szombat, 15:09:00
Na zsír, megint előjött a benzis vs diesel!
Annyit tennék hozzá, hogy a benzines költségéhez, 500ezer kilométer esetén, hozzátennék 5 millkót, mert ennyit takarít meg a diesel
Tzs,
Ok, van egy uzletember, akinek dizlije van. Igyexik egy targyaalsra es lerohad a verda. e-miatt bukja az uzletet ami 10milla. Tehat hiaba a +5milka, ha elbukott 10-et. Ez az Angel logika.
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4932 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:55:00 »
Az én régi 600e km-et futott benzinesembe semmi ilysmi sem volt cserélve!!! Még a hengerfej sem volt róla levéve. 3-400e km körül volt először szelepszár szimering cserélve.
nem bántani a jó öreg benzines motort!!!
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4933 Dátum:
2007.07.07 szombat, 15:58:00 »
Pro és Kontra sok okosság van mindkét oldalról. Amit viszont sehol nem olvastam az a bekerülési ár,ami ugye újnál vagy használtnál egyaránt a benzines olcsóbb.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4934 Dátum:
2007.07.07 szombat, 16:17:00 »
Angel,
"Ha stimmelne a számolásod (nem stimmel), akkor is: megspórolsz 5 millát üzemanyagon, majd (a te számításod szernt) kb 700-zal többet költesz... na bumm... még mindig 4,3... "
Mint mar mondtam eza szamitas nagyuon nem fedi a valosagot.
Eccerubb, ha megkerdezel nehany hasznalt dizli tulaj, hogy miota megvan mennyi dellat olt a gepbe. Meg fox lepodni.
"Ha a benyás lemegy 500e-et, tuti, hogy az injektort úgy ahogy van, cserélned kell. "
Tudod egyaltalan mit jelent az injektor a benyasnal ? kb. pont azt amit leirtam. pcsucsok, ennyi.
"meg szerintem szippancsot se kell cserélni"
sot, meg a pcsucsokat sem
"de nekem úgy rémlik, hogy 400 körül van, kb ennyi a komplett injektor is."
Latom vagod az injektor temat
"Ha egyiknél nem rakunk bele bontottat, a másikba se tegyünk. "
1ikbe se raktunk bontottat.
" míg a benzineshez hozzáadtam egy kis gyertakábelt (nem 125 ezrendként cseréli az ember) 36e, és egy szívósort "
En 160e-nel csereltem gyetyakabelt. Tenyleg nem 125e-kent kell. Szivosort meg minek is
"Szóval 1,06 vs 868. Hát ez így már más."
Persze, hogy mas. Ha meg a pcsucsokat is levonod, es 3x annyi gyrtyakabelt adsz a benyashoz, akkor meg masabb lenne
Aza baj, hogy Te a valosagot akarod a sajat kepedre formalni, ami nyilvanvaloan nem megy.
"A Scratch valóban sokat költött rá, de nem azért, emrt kellett, hanem szerintem egy kicsit kiszúrtak vele a szervízbe. "
Ertem, tehat kellett.
" hol ezt mondom, hol azt. Azért, mert 0-100 alapján a 2,0i és kb az 1,8 SCi-vel van egy szinten. "
Nem. Azert mert igy probalod bizonygatni az igazad. Ha 2.0ivel nem megy, akkor elovesszuk a dragabb csucsokkal dolgozo SCI-t. Ha meg a fogyi a kerdes, akkor inkabb a 2.5T-t mert az tobbet fogyaszt mindennel.
"Ehhez képest a 2,0i a kilenvcenes évek elejei színvonalat képviseli."
Hat ennek lehet hogy most orulok, mert legalabb nem rohadok le az utszelen villogo izzitasjelzovel a muszerfalon.
Teged komolyan behujitettek azzal, hogy a mai motorok mennyivel modernebbek mint akar a 2evvel oregebb tarsaik. Ezexerint tenyleg mukodik a kampo marketing duma, amit a cegek nyomnak.
"De a hétköznapokban nem ez, hanem a rugalmasság számít"
Nem. A hetkoznapokban az szamit, hogy a verda elvigyen A-bol B-be es ne kelljen trelerezni.
"De nem legyünk túlzóak (az ST mégiscsak ST, a zászlóshajó), legyen inkább a 2,5V6. Szóval szerintem azzal lehetne inkább összehasonlítani, azzal van kb egy szinten."
Aham, ertem, de csak azert, mert a 3.0ST a zaszloshajo. Micsoda melyen szanto ervek
"Mert egyszerűen nem éri meg, alig veszi valaki, nem is fejlesztik. Ez viszont nagy baj (nektek, benzineseknek). "
Ennek inkabb orulok. Legalabb nem kell befecskendezot cserelni 150e-nel. Meg kell latni a jot a dolgokban.
" Lehet, hogy 30e km alatt semmi baja nem lesz, de benzinesnél akár motorcsere+lendkerék, ac, kuplung, dízelnél pcsúcs, lendkerék, kuplung. Egyik összeg sem kevés"
Erdekes, hogy valamiert kifelejtetted a dizli motorcseret a rossz csucsok miatt.
"ez már kb félmilliós mutatvány (benzinesnél több)"
Mitol is ? En eddig kb. 300k-t koltottem a gepre. Ugyan ebbola penzbol dizlinel kicsereled a csucsot, de ugyan ugy ott maradsz, mert mar nem lesz penzed kuplungra, lendkerekre stb.
"De egy kicsit problémásnak látom, hogy neked nem volt dízeles tapasztalatod, és így mondasz róla ítéletet. "
Volt mar dizlis tapasztalatom, mar ami a vezeteset illeti. Szerintem tobb dizli Mondeot vezettem eddigi 1-2ev alatt, mint TE egesz eletedben. Tapasztalatnak meg tokeletesen megfelel a forum. En igyexem mas hibajabol tanulni. Mert az occsobb.
"A világítás: ki volt kapcsolva mindkét belső világítás (ki a fene piszkálta???)"
Nah ez visoznt erdekes, mert tegnap este nekemis le volt kapcsolva mind2 belso lampam. Bosszankodtam is, hogy ki a fene nyulkalt hozza. Leeht valami UFO volt ? Vagy valamellik vicces klubtag ? Ahhh, megvan, TE voltal az
Zarszokent meg annyit, hogy TE neked eddig tobbe volt a dizli geped, mint nekem a benyas az uj alkatreszekkel egyutt. Nah, erre varja gombot
Pedig Te mar 4 eve sporolsz az uzemanyagon 8D
Ezta lemaradas ebben az eletben mar nem hozod be az tuti 8DD
Naplózva
blah blah blah
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4935 Dátum:
2007.07.07 szombat, 16:23:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.07 szombat, 16:17:00
Angel,
"Ha stimmelne a számolásod (nem stimmel), akkor is: megspórolsz 5 millát üzemanyagon, majd (a te számításod szernt) kb 700-zal többet költesz... na bumm... még mindig 4,3... "
Mint mar mondtam eza szamitas nagyuon nem fedi a valosagot.
Eccerubb, ha megkerdezel nehany hasznalt dizli tulaj, hogy miota megvan mennyi dellat olt a gepbe. Meg fox lepodni.
"Ha a benyás lemegy 500e-et, tuti, hogy az injektort úgy ahogy van, cserélned kell. "
Tudod egyaltalan mit jelent az injektor a benyasnal ? kb. pont azt amit leirtam. pcsucsok, ennyi.
"meg szerintem szippancsot se kell cserélni"
sot, meg a pcsucsokat sem
"de nekem úgy rémlik, hogy 400 körül van, kb ennyi a komplett injektor is."
Latom vagod az injektor temat
"Ha egyiknél nem rakunk bele bontottat, a másikba se tegyünk. "
1ikbe se raktunk bontottat.
" míg a benzineshez hozzáadtam egy kis gyertakábelt (nem 125 ezrendként cseréli az ember) 36e, és egy szívósort "
En 160e-nel csereltem gyetyakabelt. Tenyleg nem 125e-kent kell. Szivosort meg minek is
"Szóval 1,06 vs 868. Hát ez így már más."
Persze, hogy mas. Ha meg a pcsucsokat is levonod, es 3x annyi gyrtyakabelt adsz a benyashoz, akkor meg masabb lenne
Aza baj, hogy Te a valosagot akarod a sajat kepedre formalni, ami nyilvanvaloan nem megy.
"A Scratch valóban sokat költött rá, de nem azért, emrt kellett, hanem szerintem egy kicsit kiszúrtak vele a szervízbe. "
Ertem, tehat kellett.
" hol ezt mondom, hol azt. Azért, mert 0-100 alapján a 2,0i és kb az 1,8 SCi-vel van egy szinten. "
Nem. Azert mert igy probalod bizonygatni az igazad. Ha 2.0ivel nem megy, akkor elovesszuk a dragabb csucsokkal dolgozo SCI-t. Ha meg a fogyi a kerdes, akkor inkabb a 2.5T-t mert az tobbet fogyaszt mindennel.
"Ehhez képest a 2,0i a kilenvcenes évek elejei színvonalat képviseli."
Hat ennek lehet hogy most orulok, mert legalabb nem rohadok le az utszelen villogo izzitasjelzovel a muszerfalon.
Teged komolyan behujitettek azzal, hogy a mai motorok mennyivel modernebbek mint akar a 2evvel oregebb tarsaik. Ezexerint tenyleg mukodik a kampo marketing duma, amit a cegek nyomnak.
"De a hétköznapokban nem ez, hanem a rugalmasság számít"
Nem. A hetkoznapokban az szamit, hogy a verda elvigyen A-bol B-be es ne kelljen trelerezni.
"De nem legyünk túlzóak (az ST mégiscsak ST, a zászlóshajó), legyen inkább a 2,5V6. Szóval szerintem azzal lehetne inkább összehasonlítani, azzal van kb egy szinten."
Aham, ertem, de csak azert, mert a 3.0ST a zaszloshajo. Micsoda melyen szanto ervek
"Mert egyszerűen nem éri meg, alig veszi valaki, nem is fejlesztik. Ez viszont nagy baj (nektek, benzineseknek). "
Ennek inkabb orulok. Legalabb nem kell befecskendezot cserelni 150e-nel. Meg kell latni a jot a dolgokban.
" Lehet, hogy 30e km alatt semmi baja nem lesz, de benzinesnél akár motorcsere+lendkerék, ac, kuplung, dízelnél pcsúcs, lendkerék, kuplung. Egyik összeg sem kevés"
Erdekes, hogy valamiert kifelejtetted a dizli motorcseret a rossz csucsok miatt.
"ez már kb félmilliós mutatvány (benzinesnél több)"
Mitol is ? En eddig kb. 300k-t koltottem a gepre. Ugyan ebbola penzbol dizlinel kicsereled a csucsot, de ugyan ugy ott maradsz, mert mar nem lesz penzed kuplungra, lendkerekre stb.
"De egy kicsit problémásnak látom, hogy neked nem volt dízeles tapasztalatod, és így mondasz róla ítéletet. "
Volt mar dizlis tapasztalatom, mar ami a vezeteset illeti. Szerintem tobb dizli Mondeot vezettem eddigi 1-2ev alatt, mint TE egesz eletedben. Tapasztalatnak meg tokeletesen megfelel a forum. En igyexem mas hibajabol tanulni. Mert az occsobb.
"A világítás: ki volt kapcsolva mindkét belső világítás (ki a fene piszkálta???)"
Nah ez visoznt erdekes, mert tegnap este nekemis le volt kapcsolva mind2 belso lampam. Bosszankodtam is, hogy ki a fene nyulkalt hozza. Leeht valami UFO volt ? Vagy valamellik vicces klubtag ? Ahhh, megvan, TE voltal az
Zarszokent meg annyit, hogy TE neked eddig tobbe volt a dizli geped, mint nekem a benyas az uj alkatreszekkel egyutt. Nah, erre varja gombot
Pedig Te mar 4 eve sporolsz az uzemanyagon 8D
Ezta lemaradas ebben az eletben mar nem hozod be az tuti 8DD
Nem nagyon olvastam végig csak a zárszó vicces.
Neked pedig többet állt az autód szerelőnél, és egyre messzebb kerülsz az új autóhoz, és hogy jó árat kapj az autóért. Illetve fokozottabban esik az autód ára lefelé...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4936 Dátum:
2007.07.07 szombat, 17:20:00 »
Lenne egy kérdésem szívósort akarok cserélni mk1 mondeon de 93 évjárathoz 2 szívósor tömitést létezik. Mind kettő szökséges hozzá?Létezik az hogy van külön a benzinhídhoz is egy és egy a szívósorhoz
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4937 Dátum:
2007.07.07 szombat, 18:17:00 »
Fú!! Itt valaki begépelte a Háború és békét.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4938 Dátum:
2007.07.07 szombat, 18:33:00 »
Sehol semmi tuning ?
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4939 Dátum:
2007.07.07 szombat, 20:51:00 »
Idézetet írta: Laczik V6_old - 2007.07.07 szombat, 18:33:00
Sehol semmi tuning ?
Úgy látom a benyást tuningolják gázolajjal!
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4940 Dátum:
2007.07.07 szombat, 20:58:00 »
Idézetet írta: Laczik V6_old - 2007.07.07 szombat, 18:33:00
Sehol semmi tuning ?
Dehogynem.. Csak most pont egymast tuningoljak:-)) Apropo mi a 144,6dB? Ez olyan mint pl 435Nm?:-))
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4941 Dátum:
2007.07.07 szombat, 21:00:00 »
Idézetet írta: stealt - 2007.07.07 szombat, 20:58:00
Dehogynem.. Csak most pont egymast tuningoljak:-)) Apropo mi a 144,6dB? Ez olyan mint pl 435Nm?:-))
hangnyomásversenygondolom
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4942 Dátum:
2007.07.08 vasárnap, 19:43:00 »
Úristen!!!Ezt a diesel-denzin lavinát én indítottam?
/bár tudom ez mindig téma lesz/
1.Stealt!Ne haragudj de nem értem mit akarsz mondani?Azért amit érhetek azt tudom is/a bezines motorokkal kapcsolatban/9év Capri után,
amit 2.0-ás,-2.3-as v6 éltem meg-ill.át.
De a dieselt most miért keverted össze?
2."a telj. meg vezetési élmény"ezzel mit akarsz
mondani?A benzines fordulaton él tehát pörgetni
kell,a diesel kis fordulaton teszi a dolgát./most mit nevezünk élménynek?vsz: amit ujabban
az autózásban utálok,állandóan dugó és korlátozás,tehát már azt sem tudjuk élvezni ami
van.
3.a kis fogyi:természetesen mindenki szeretne sokat menni,keveset tankolni!De már ZACCI leírta
és,Teljesen egyetértek vele!Jó volt látni,még ha
hosszan is a teljes valóságot,amire egy mondeós
számithat,diesel-benzin kontra!Ez most nem afféle bók,hanem a szörnyű feltételezhető valóság felismerése,amivel számolni kell.És igy
ha átlagolunk,a választás nemkétséges./de ahogy
írtam"2.0 benzin-es fogyiát is soknak találom"/
3.végül ez már ismétlés,de ideírom mert ez hozzá
tartozik:a kupp.lendk.az egykutya,de attól tartani hogy egy javítás könnyedén meghaladhatja
a 2-3száz ezret az már szvsz elfogadhatatlan,
ésszerűtlen./tudom a ford hibája,de igy motorokat gyártani,csak nekik üzlet/
4.ezt miért irtad?"próbálj meg kötekedni egy
traktorossal"Én még új vagyok errefelé,de már
a gyorsulási adatokat megnéztem,ha jól emlékszem
csak pár tized!?és ha a szorzót nézzük amit írtál "1.3-1.4 , akkor vesztett a diesel!nem???
5.Angel amit írt még teljesen nem olvastam,de ismét Zacci mellett állok,szerintem elég érthető
csak kell némi alázat a dolgok elfogadásához is.
6.ANGEL,Bocs!!!De tudod én még a helyesírásért
"annó" jövök neked eggyel!
Az hogy van egy vélenényed önnmagában jó,de ahhoz igazítani alakítani a valóságot.Mert te
ezt teszed mint az mp3 esetében is./megjegyzem,
jó olvasni azokat a hozzászólásaidat amelyből
jól kivehető a hozzáértés és ismeret/.
Üdv:mindenkinek,most jöttem a hármasról,találkoztam valakivel???fekete ghia.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4943 Dátum:
2007.07.08 vasárnap, 20:14:00 »
Idézetet írta: stealt - 2007.07.07 szombat, 15:37:00
Zacci, gratulalok:-)) Latom, jol megtudod gyözni magad hogy a rosszabb neked miert jo. En nem akarok meggyözni senkit se föleg a napernyö alol nem, de: ami tény: én 6,4 -es atlaggal jarok olyan dinamikaval amire még a 3,0 V6 sincs eselye. Miért ? Talán a nyomatek miatt. 52ekm futott eddig volt ugye 20ekm es 40ekm szervizen(kötelezö ford) ennek az ára volt összesen 50eft. A fogyasztasnal meg ne haragudj meg Angelra hogy a 2.0TDCi-t nem 2.0i-vel hasonlitja össze, a 2 között ég föld difi. Tudod en meg olyanrol nem hallottam pl. Hogy tdci-t szivatotott volna pl.egy buzuki, ugye ez a 2,0i-nal néha elöfordul? Nekem az az eletszerü, ha megyek a palyan pl 160 tempomat, ha valaki kijön elém akkor nem szitkozodok hanem tempo ki-be. És észre se veszem hogy megfogtak, mindezt olyan rugalmassággal amire most meg egy V6 benya sem képes. Ja ha igy megyek akko az csak 6liter.( Az atlagban benne van mas is)
Bocs de ezt a részt amit nem is nekem írtál,válasz nélkül nem hagyom!Amint már lentebb írtam,most éppen mire vágsz ismét fel?
Közben én "hülye" észrevettem te géped egy 2.2-es diessli/grizli/ akkor meg már még rosszabb
a helyzet ha a köbcentihez a túrbót is hozzáadjuk.És hogy olyan autóval versenyezzünk
ami jóval gyebgébb mint a mienk,hát ezt nem is
véleményezem.Mert a mi példánknál már ez a helyzet,2.2---kontra 2.0i benzin !
UI:az én végsebességem gyári adat:215, ha lassaban gyorsulok is de gyorsabban megyek mint
egy tdci./a 2.2 es végsebességét nemtudom,igy hogy nálad is-e igy aztsem/
üdv:és jó nyaralást!!!!!
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4944 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 01:42:00 »
Idézetet írta: wofer_old - 2007.07.08 vasárnap, 19:43:00
Úristen!!!Ezt a diesel-denzin lavinát én indítottam?
/bár tudom ez mindig téma lesz/
1.Stealt!Ne haragudj de nem értem mit akarsz mondani?Azért amit érhetek azt tudom is/a bezines motorokkal kapcsolatban/9év Capri után,
amit 2.0-ás,-2.3-as v6 éltem meg-ill.át.
De a dieselt most miért keverted össze?
2."a telj. meg vezetési élmény"ezzel mit akarsz
mondani?A benzines fordulaton él tehát pörgetni
kell,a diesel kis fordulaton teszi a dolgát./most mit nevezünk élménynek?vsz: amit ujabban
az autózásban utálok,állandóan dugó és korlátozás,tehát már azt sem tudjuk élvezni ami
van.
3.a kis fogyi:természetesen mindenki szeretne sokat menni,keveset tankolni!De már ZACCI leírta
és,Teljesen egyetértek vele!Jó volt látni,még ha
hosszan is a teljes valóságot,amire egy mondeós
számithat,diesel-benzin kontra!Ez most nem afféle bók,hanem a szörnyű feltételezhető valóság felismerése,amivel számolni kell.És igy
ha átlagolunk,a választás nemkétséges./de ahogy
írtam"2.0 benzin-es fogyiát is soknak találom"/
3.végül ez már ismétlés,de ideírom mert ez hozzá
tartozik:a kupp.lendk.az egykutya,de attól tartani hogy egy javítás könnyedén meghaladhatja
a 2-3száz ezret az már szvsz elfogadhatatlan,
ésszerűtlen./tudom a ford hibája,de igy motorokat gyártani,csak nekik üzlet/
4.ezt miért irtad?"próbálj meg kötekedni egy
traktorossal"Én még új vagyok errefelé,de már
a gyorsulási adatokat megnéztem,ha jól emlékszem
csak pár tized!?és ha a szorzót nézzük amit írtál "1.3-1.4 , akkor vesztett a diesel!nem???
5.Angel amit írt még teljesen nem olvastam,de ismét Zacci mellett állok,szerintem elég érthető
csak kell némi alázat a dolgok elfogadásához is.
6.ANGEL,Bocs!!!De tudod én még a helyesírásért
"annó" jövök neked eggyel!
Az hogy van egy vélenényed önnmagában jó,de ahhoz igazítani alakítani a valóságot.Mert te
ezt teszed mint az mp3 esetében is./megjegyzem,
jó olvasni azokat a hozzászólásaidat amelyből
jól kivehető a hozzáértés és ismeret/.
Üdv:mindenkinek,most jöttem a hármasról,találkoztam valakivel???fekete ghia.
1.)Mert kiindultál egy téves feltételezésből hogy a dizelekkel több gond van mint a benzinesekkel, így többe kerül a fentartásuk.
2.)Vezetési élményen én azt értem, hogy nem kell állandóan visszakapcsolgatnod ha előzni kell vagy jön egy part.
3.)Igen a hozzászolásokat tekintve a benzines Zacci köztünk a "legnagyobb" dizel szakértő, de bocsáss meg ha nem tőle kérünk tanácsot mi akinek dizeljük van.
akkor nálam is mégegyszer 3.) Más is leírta 500ekm alatt fog a disel 5milliót az üzemanyagon ebbe belefér a javítás és még bőven marad is.
4.) Nyomaték, emmiatt fog elmenni egy parton melleted akár egy 1,6-os TDCi is.
5.) Szerintem inkább elsősorban hozzáértés kellene.
Azért azt ne feledd hogy annak a véleményét fogadod el aki tudtunkal eddig egyedül ő hagyta el mentközben a motorblokkját (bocs Zacci nem bántani akarlak, a benzineshez mostmár biztos hogy értesz)
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4945 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 01:56:00 »
Idézetet írta: wofer_old - 2007.07.08 vasárnap, 20:14:00
Bocs de ezt a részt amit nem is nekem írtál,válasz nélkül nem hagyom!Amint már lentebb írtam,most éppen mire vágsz ismét fel?
Közben én "hülye" észrevettem te géped egy 2.2-es diessli/grizli/ akkor meg már még rosszabb
a helyzet ha a köbcentihez a túrbót is hozzáadjuk.És hogy olyan autóval versenyezzünk
ami jóval gyebgébb mint a mienk,hát ezt nem is
véleményezem.Mert a mi példánknál már ez a helyzet,2.2---kontra 2.0i benzin !
UI:az én végsebességem gyári adat:215, ha lassaban gyorsulok is de gyorsabban megyek mint
egy tdci./a 2.2 es végsebességét nemtudom,igy hogy nálad is-e igy aztsem/
üdv:és jó nyaralást!!!!!
? Sajnálom ha azt gondolod hogy valamire is fel akarok vágni. Én tényeket írtam le ami nálam havi 5-6 ezer km átlagából jött le. 1 évvel ezelőtt sajnos még benzinessel kb átlag havi 6-7ekm volt.
Egyébként én nagy íveben tojok arra, hogy éppen milyen autóval utazok, tudod attól mág nem lesz rosszabb ember senki sem ,ha akár egy suzukit is vezet. Ha így látod akkor üldözési mániád van. Egyébként ha ennyire neki ugrassz az embernek akkor inkább olvasd át mégegyszer hogy mit írtam mert a 2,2 és 2,0i összehasonlításárárol szó sem volt, mert a kettő nem egy kategória pont. Az hogy nem minősíted a gyengébbel versenyzést azzal egyet értek, de pont elsősorban ti benzinesek szoktatok versenyezni gyengébbel ezzel meg magatok véleményezitek pont a forumon amikor sopánkodtok hogy igy meg úgy jártatok akár egy suzukival kapcsolatban is.
Ha már ilyen kedves voltál, akkor azt is had áruljam el hogy egy TDCi-hez képest sehogy nem gyorulsz a valóságban még egy 2,0TDCi-nél sem fogsz te gyorsabban menni. Ha másért nem hát ezért mert menetközbe ránézel a benzines fogyasztására. Szerintem itt kérdezd meg pl Angelt hogy neki mennyi pl. a vége vagy valakit akinek ez van.
De tudod mit vegyél inkább dizelt és megtudod.
Csak tudod az a legnagyob bajom, hogy ez a tuning topic és nem a kinek nagyobb a micsodája topic.
Az lenne a jó ha ebbe a topicba olyan beírások történnének ami ezzel a témával kapcsolatos. Azt már meg sem merem említeni hogy kérdezni természetesen kérdezzen nyugodtan mindenki akit érdekel, de lehetőleg olyan válaszoljon akinek is van valami tapasztalata a témában.
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4946 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 07:17:00 »
Jaja ez a tuning topic.
Itt a kovetkezo projektem!:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4947 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 07:40:00 »
Sziasztok!
Nem tudja véletlen vki, hogy a magyar rallyba is szokták használni (tilos) az ún. "lötyit".
Hallott már erről vki? A benzinbe nyomatják be, hülye szagú lesz a kipufogógázuk, és látványosan jobbab mennek tőle.
Mi a szösz lehet ez? Biztos az enyémmel is csodákat művelne!!!
Naplózva
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4948 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 08:35:00 »
Idézetet írta: stealt - 2007.07.09 hétfő, 01:56:00
? Sajnálom ha azt gondolod hogy valamire is fel akarok vágni. Én tényeket írtam le ami nálam havi 5-6 ezer km átlagából jött le. 1 évvel ezelőtt sajnos még benzinessel kb átlag havi 6-7ekm volt.
Egyébként én nagy íveben tojok arra, hogy éppen milyen autóval utazok, tudod attól mág nem lesz rosszabb ember senki sem ,ha akár egy suzukit is vezet. Ha így látod akkor üldözési mániád van. Egyébként ha ennyire neki ugrassz az embernek akkor inkább olvasd át mégegyszer hogy mit írtam mert a 2,2 és 2,0i összehasonlításárárol szó sem volt, mert a kettő nem egy kategória pont. Az hogy nem minősíted a gyengébbel versenyzést azzal egyet értek, de pont elsősorban ti benzinesek szoktatok versenyezni gyengébbel ezzel meg magatok véleményezitek pont a forumon amikor sopánkodtok hogy igy meg úgy jártatok akár egy suzukival kapcsolatban is.
Ha már ilyen kedves voltál, akkor azt is had áruljam el hogy egy TDCi-hez képest sehogy nem gyorulsz a valóságban még egy 2,0TDCi-nél sem fogsz te gyorsabban menni. Ha másért nem hát ezért mert menetközbe ránézel a benzines fogyasztására. Szerintem itt kérdezd meg pl Angelt hogy neki mennyi pl. a vége vagy valakit akinek ez van.
De tudod mit vegyél inkább dizelt és megtudod.
Csak tudod az a legnagyob bajom, hogy ez a tuning topic és nem a kinek nagyobb a micsodája topic.
Az lenne a jó ha ebbe a topicba olyan beírások történnének ami ezzel a témával kapcsolatos. Azt már meg sem merem említeni hogy kérdezni természetesen kérdezzen nyugodtan mindenki akit érdekel, de lehetőleg olyan válaszoljon akinek is van valami tapasztalata a témában.
Helo Stealt!
Mivel személyesen nem ismerjük egymást,pedig mondjuk x.talin ott voltam.De a mondanivalóm a fogalmazásom gyengesége ellenére is érthető volt asszem.A magam részéről próbáltam nem sértő,vagy bántó,esteleg lekicsinylő válaszokat írni.Sőt kerestem és írtam pozitívumokat is!Te ellenben már olyan hangot ütsz meg ami már ami kioktató,és nem baráti ami egy klubszinten talán
nem is elfogadható./bár én nem vagyok tag/
Más:pontokban azért írok,hogy rövidebb legyen a
szöveg.Ja majd elfelejtem,ezt most mindenkinek!!!"az válaszoljon aki ért is hozzá"-ra kifejezetten SÉRTŐ amit megjegyeztél!
Egy topikban felvetődik egy téma/mástól nem tőlem/mondjuk én válaszolok erre jön a válasz
rossz ez a topik,nemis itt kéne.Ettől kiver a viz!/mivel a gyorsulás topikot nem szivesen használjátok,szerintetek hol kéne erről ezekről
irogatni???MIndenki irhat rá választ!!!
Most vissza,A válaszaim:"téves feltételezésre"Kezdjük a múltnál!nemrégen 18éve autózom,de azt hamar feismertem autóstársaim
mellett,hogy a diesellel sok a gond/régi konstrukció,80-90-es évek.És ha javítani kell
akkor az kemény pénzbe fáj/De te ezt előítéletnek veszed!Már bocsi, de a te esetedben
ahol te 5.6ezer km-t mész havonta természetesen
vitán felűl áll hogy melyik tipus az előnyösebb,
főleg úgy hogy újonan veszed!/és van garid/És a lényeg,ezért
a te eseted nem általánosítható,ahol mint
munkaezköz is szerepel az autó./Angel és többen
már leírták km-függő hogy megéri-e vagy sem a diesel/
.uzuki:te irtad amit irtál én válaszoltam,és mégis ugy jött le,mintha én gibbonkodnék velük.
Ez mi akar lenni=parton,eztjó lenne ha körűlírnád.
Megint más:amikor én idézek a kézikönyvből/végsebesség/ akkor
persze más autója jóval felülmúlja a gyári értékeket,ez érdekes!Az új 2.0i-imet most előszőr tudtam kipróbálni pályán,és hát mondjuk úgy röviden nem maradtam szégyenben.
Te nem hasonlítasz-nem a fenét nem!Állandóan azzal jössz,mennyivel jobb a tdci,akkor ez mi??
mÁS:Jössz ittZacci szerencsétlen esetével!És pl:
Scratch mostani problémályával mi van?Ő erről tehet?NEM!Úgye,csak kicsit észre kellene venni a dolgokat!Hát röviden ennyi,bíztos kimaradt,ez
az,pl:hogy hagynak el a 1.6 tdci-ik de hát nem
baj, nem vagyok egy "Sumi"
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #4949 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 08:51:00 »
Csak egy gondolat: az vélemények összevetése addig nem vita, veszekedés, amíg nem kezdjük el egymást bántani. Amíg csak simán megvitatjuk, addig a jó. Én inkább hagyom a fenébe a vitát, amúgy is az a véleményem, ki-ki vegyen azt, ami hozzá közelebb áll.
És semmiképp se sértegessük egymást. Mi a Zaccival parázs vitákat szoktunk produkálni, de amúgy jóban vagyunk, ha személyesen találkozunk, mindig nagyokat dumálunk.
Én már kb 30 éve autózom.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
92
93
94
95
96
97
98
[
99
]
100
101
102
103
104
105
106
...
188
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ