Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.01 hétfő, 05:04:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 [1181] 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20598568 alkalommal)
0 Felhasználó és 65 vendég van a témában
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #59000 Dátum: 2014.11.11 kedd, 11:10:00 »

Mivel viszonylag új autótulajdonos vagyok, ezelőtt nem igazán foglalkoztam az autókkal, csak mióta megvan az enyém, és sajnos hibái is vannak...ezért mostanság eléggé foglalkoztat az autó eleje is...

Lehet itt van olyan kép...ha nincs akkor valaki tudna linkelni, vagy feltölteni egy olyan képet, ahol láthatóm a Ford Mondeo MK3-as 2.0 Diesel motorterét?
Igazából úgy, hogy az alkatrészek megnevezve Smiley
Mert sajnos nem tudok mindent, sőt sok mindent nem tudok, hogy mi micsoda, mire jó. mi lazulhat meg, mit kell átnézni, hogy szakadt, repedt, használt, cserére szorul.

Aki tudna ilyet feltenni, vagy tudna linkelni egy oldalt, ahol megtalálom ezt, akkor nagyon megköszönném!
Szép napot!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59001 Dátum: 2014.11.11 kedd, 11:16:35 »

Mivel viszonylag új autótulajdonos vagyok, ezelőtt nem igazán foglalkoztam az autókkal, csak mióta megvan az enyém, és sajnos hibái is vannak...ezért mostanság eléggé foglalkoztat az autó eleje is...

Lehet itt van olyan kép...ha nincs akkor valaki tudna linkelni, vagy feltölteni egy olyan képet, ahol láthatóm a Ford Mondeo MK3-as 2.0 Diesel motorterét?
Igazából úgy, hogy az alkatrészek megnevezve Smiley
Mert sajnos nem tudok mindent, sőt sok mindent nem tudok, hogy mi micsoda, mire jó. mi lazulhat meg, mit kell átnézni, hogy szakadt, repedt, használt, cserére szorul.

Aki tudna ilyet feltenni, vagy tudna linkelni egy oldalt, ahol megtalálom ezt, akkor nagyon megköszönném!
Szép napot!
egyszerűbb lenne elmenned egy minitalira.... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #59002 Dátum: 2014.11.11 kedd, 11:36:24 »

Nekem is kb. ez van, de nekem egy diagnosztika és hibatörlés megoldotta (link lent ha érdekel). A diagnosztika kiadott egy 2308-as hibakódot, ami a motorizált belső hőmérsékletérzékelő hibája. Kicserélem azt rendben lesz, viszont van egy kérdésem a szakértőkhöz:
Mit kell egy hőmérsékletérzékelőben "motorizálni"Huh? Kell annak valamit tekerni? Vagy mi?

http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/air-conditioning-climate-control-self-diagnosis-guide-r3
Sziasztok,

Csak azért is leírom, mi volt a megoldás, hogy más is okuljon. A diagnosztikát megcsináltam, nem mutatott hibát. A biztonság kedvéért nulláztam, aztán szétszedtem a kesztyűtartót, lehúztam a zsalu motorjáról a vezetéket, és lám, jött is a hibakód. Eddig jók vagyunk, gondoltam biztos a zsalu állt be. Motort leszedtem, és már akkor gyanús volt, amikor szépen mozgott, a zsalut meg könnyen tudtam átállítani egy csavarhúzóval. Mindent visszaszerelve továbbra is jéghideg levegő ömlött mindenhonnan üzemmeleg motornál. Még egy utolsó ötletem volt, ami igazán már az elején is eszembe jutott: megnéztem a hűtőfolyadék szintjét. Persze szinte üres volt a tartály, kb. másfél liter ment bele. A fűtés azonnal megjavult - szóval nem volt víz a radiátorban  falbav
Tanulság: ellenőrizd rendszeresen a hűtővíz szintjét.
Most már csak azt kell kiderítenem, hová tűnt ennyi folyadék a rendszerből.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59003 Dátum: 2014.11.11 kedd, 12:15:14 »

Sziasztok,

Csak azért is leírom, mi volt a megoldás, hogy más is okuljon. A diagnosztikát megcsináltam, nem mutatott hibát. A biztonság kedvéért nulláztam, aztán szétszedtem a kesztyűtartót, lehúztam a zsalu motorjáról a vezetéket, és lám, jött is a hibakód. Eddig jók vagyunk, gondoltam biztos a zsalu állt be. Motort leszedtem, és már akkor gyanús volt, amikor szépen mozgott, a zsalut meg könnyen tudtam átállítani egy csavarhúzóval. Mindent visszaszerelve továbbra is jéghideg levegő ömlött mindenhonnan üzemmeleg motornál. Még egy utolsó ötletem volt, ami igazán már az elején is eszembe jutott: megnéztem a hűtőfolyadék szintjét. Persze szinte üres volt a tartály, kb. másfél liter ment bele. A fűtés azonnal megjavult - szóval nem volt víz a radiátorban  falbav
Tanulság: ellenőrizd rendszeresen a hűtővíz szintjét.
Most már csak azt kell kiderítenem, hová tűnt ennyi folyadék a rendszerből.

Azért gondoljuk már át ezt újra.
Nem beszélhetünk itt sikertörténetről, aminek van tanulsága! Alap dolgot ruházol fel tanulság jelzővel.
Itt csakis trehányságról beszélhetünk, amire akkor kezdtél felfigyelni, mikor már valami "visszajelzést" kaptál.
Ha nem is mindennap első indulásnál, de azért tankolásnál (vagy 1000 km, ahogy a tankajtón olvasható is) ellenőrizni kell a folyadékokat, akkor is ha nincs hibajelenség.
Azért a motorolaj szintet is megnézted?  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hektor
Vendég
« Új hozzászólás #59004 Dátum: 2014.11.11 kedd, 12:29:44 »

Sziasztok.
Köszönöm az eddigi segitsegeket.
Az lenne a kerdesem: hogy mennyire nehéz a vonóhorog felszerelés? 2001-es kombira. Meglehet ezt oldani házilag? Az elektromos bekotest szakemberre biznam...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59005 Dátum: 2014.11.11 kedd, 12:34:37 »

Sziasztok.
Köszönöm az eddigi segitsegeket.
Az lenne a kerdesem: hogy mennyire nehéz a vonóhorog felszerelés? 2001-es kombira. Meglehet ezt oldani házilag? Az elektromos bekotest szakemberre biznam...

A felszerelést is bízd rá. Ugyanis a vizsgához kell a szakműhelyi beszerelés igazolása.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hektor
Vendég
« Új hozzászólás #59006 Dátum: 2014.11.11 kedd, 13:28:42 »

A felszerelést is bízd rá. Ugyanis a vizsgához kell a szakműhelyi beszerelés igazolása.

Nah jó ezt tudni.
Olvastam a fórumon a FL előtti modellek fék problemajarol. Honnan lehet azt megtudni hogy az enyémet milyenek a feknyergek? Minden FL előtti féknél várható hogy elojon a hiba?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59007 Dátum: 2014.11.11 kedd, 13:31:46 »

Nah jó ezt tudni.
Olvastam a fórumon a FL előtti modellek fék problemajarol. Honnan lehet azt megtudni hogy az enyémet milyenek a feknyergek? Minden FL előtti féknél várható hogy elojon a hiba?
a tiéd fészlift előtti.tehát problémás lehet a féknyerged.pláne egy 13éves autónál....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hektor
Vendég
« Új hozzászólás #59008 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:01:08 »

a tiéd fészlift előtti.tehát problémás lehet a féknyerged.pláne egy 13éves autónál....

Ez világos. Azt honnan tudhatom meg hogy tényleg gond van vele?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59009 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:13:28 »

Ez világos. Azt honnan tudhatom meg hogy tényleg gond van vele?
jó vagy nem jó? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #59010 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:25:57 »

Ez világos. Azt honnan tudhatom meg hogy tényleg gond van vele?
Ha egy tojást megsüthetsz a felnin pár 10km után eplus2 (nagyon meleg,forró felni,akkor már befog a kéziféked szomoru1 )Gyors segítség,visszakalapálod a kézifékkart,és nem tapizod a kéziféket.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #59011 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:34:01 »

Gödröknél, fekvőrendőrön, főleg kanyarodás közben az anyós ülés előtt a szélvédő alja táján valami nyekken, koppan. Amikor az erőhatások alatt hajl"ana"ik a kasztni.
A kesztyűtartó üres.
Nincs valami tipikus dolog?
Szerintem a motorháztető zsanér de ott nem látok semmi hibát.
Megőrjít.
Aki szeretné hallani a hangot az koppintson a klaviatúra vagy laptop műanyag részére a körmével egészen kicsit de határozottan. Na olyan a hang.
Nem kopogás. Csak egyetlen kopp alkalmanként.


Nekem is produkálja ezt a "hangot" csak a bal oldalon.
Túl vagyok a ajtó zsanér kenésen, meghúztam az ajtóhatároló csavarját, kicseréltem a toronycsapágyat szilentestől, de nem szűnt meg a zaj.

Neked megoldódott?

Már ott tartok hogy kiszerelem a műszerfalat és szétnézek alatta hátha találok valamit.


Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #59012 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:39:05 »

                              Sziasztok. Tegnap kitisztítottam a MAF szenzort,és az egyik csavar nem volt meghúzva. Ezért is lehetett nagyon koszos a szenzor.
 Ezelőtt 13000km -el tisztította ki Vik. Ennyit mentem vele úgy,hogy nem volt meghúzva az egyik csavar,ettől lehet valami baja? Az alapjárat ugyanolyan egyenetlen hidegen mint volt,igaz még nem mentem azóta 1 métert se csak beindítottam 3x.Lehet menni kéne 50-60km-t hogy betanuljon?  
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #59013 Dátum: 2014.11.11 kedd, 15:19:01 »

                             Sziasztok. Tegnap kitisztítottam a MAF szenzort,és az egyik csavar nem volt meghúzva. Ezért is lehetett nagyon koszos a szenzor.
 Ezelőtt 13000km -el tisztította ki Vik. Ennyit mentem vele úgy,hogy nem volt meghúzva az egyik csavar,ettől lehet valami baja? Az alapjárat ugyanolyan egyenetlen hidegen mint volt,igaz még nem mentem azóta 1 métert se csak beindítottam 3x.Lehet menni kéne 50-60km-t hogy betanuljon?  
Nem húztad, meg a csavart és úgy mentél vele?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #59014 Dátum: 2014.11.11 kedd, 15:41:26 »

Nem húztad, meg a csavart és úgy mentél vele?
Nem én nem húztam meg, csak most vettem észre hogy nincs meghúzva. A Ford szervízbe Vik tisztította ezelőtt 13000km-el,nem gondoltam,       hogy elfelejti meghúzni.Az egyiket két ujjal ki tudtam csavarni. wow1 falbav   
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #59015 Dátum: 2014.11.11 kedd, 16:23:25 »

Nem én nem húztam meg, csak most vettem észre hogy nincs meghúzva. A Ford szervízbe Vik tisztította ezelőtt 13000km-el,nem gondoltam,       hogy elfelejti meghúzni.Az egyiket két ujjal ki tudtam csavarni. wow1 falbav   
Ajaj. Undecided
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59016 Dátum: 2014.11.11 kedd, 16:50:01 »

Az ég világon semmi baja nem lett, nem történt, nem történhet.
"O" gyűrű tömít, szóval nincs miről beszélni.....elveszni nem tud-ott.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #59017 Dátum: 2014.11.11 kedd, 17:19:10 »

Nem. Még nem volt időm, de az elkeseredésem úgy érzem a tiéddel van egy szinten.

Nekem is produkálja ezt a "hangot" csak a bal oldalon.
Túl vagyok a ajtó zsanér kenésen, meghúztam az ajtóhatároló csavarját, kicseréltem a toronycsapágyat szilentestől, de nem szűnt meg a zaj.

Neked megoldódott?

Már ott tartok hogy kiszerelem a műszerfalat és szétnézek alatta hátha találok valamit.



Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
breakbeat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #59018 Dátum: 2014.11.11 kedd, 18:29:24 »

Üdv. mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy tapasztalt-e már valaki olyat, hogy a kuplungpedál, a felső helyzet előtt 1-2 centivel néha megáll, majd felugrik teljesen. Nem minden kuplung benyomásnál van, de tízből, kétszer igen. Megnéztem, nincs az útjában semmi. A kuplung amúgy hibátlan. Mi okozhatja?  Köszi!
Na, nekimegyek még egyszer. Mi okozza, hogy a kuplungpedál nem éri el a felső helyzetét? Lehet légteleníteni a munkahengert? Az Etis-ben semmi okosat nem találtam.
Naplózva

2002/04 Mondeo  Tournier Trend TDDI/85KW
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #59019 Dátum: 2014.11.11 kedd, 18:41:19 »

Na, nekimegyek még egyszer. Mi okozza, hogy a kuplungpedál nem éri el a felső helyzetét? Lehet légteleníteni a munkahengert? Az Etis-ben semmi okosat nem találtam.


Munkahengert lehet légteleníteni.
Ha csak az utolsó 1-2cm-en nem megy vissza a pedál akkor a visszahúzó rugót nézném meg.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #59020 Dátum: 2014.11.11 kedd, 19:18:33 »

Én is voltam így.De nekem nagyon bent is fogott a kuplung.Vettem bele egy bontott munkahengert ki cseréltem azóta tökéletes.Ja és egy kis (wd40) sokat segített a pedál mozgó részeinél.

Na, nekimegyek még egyszer. Mi okozza, hogy a kuplungpedál nem éri el a felső helyzetét? Lehet légteleníteni a munkahengert? Az Etis-ben semmi okosat nem találtam.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
breakbeat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #59021 Dátum: 2014.11.11 kedd, 21:59:21 »



Munkahengert lehet légteleníteni.
Ha csak az utolsó 1-2cm-en nem megy vissza a pedál akkor a visszahúzó rugót nézném meg.
Köszi Nektek! Első körben rugónak olaj, aztán ha nem oldja meg akkor a légtelenítés marad. Már csak azt kell kideríteni, hogy hol a légtelenítőcsavar.
Naplózva

2002/04 Mondeo  Tournier Trend TDDI/85KW
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #59022 Dátum: 2014.11.11 kedd, 22:07:56 »

Köszi Nektek! Első körben rugónak olaj, aztán ha nem oldja meg akkor a légtelenítés marad. Már csak azt kell kideríteni, hogy hol a légtelenítőcsavar.


A kinyomón.....váltóharang tetején ahol rámegy a hidraulika cső, mellette keress egy kis kiálló csonkot.  
Még videó is van a folyamatról: http://www.youtube.com/watch?v=UelAEAJQzjQ
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.11 kedd, 22:09:44 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #59023 Dátum: 2014.11.12 szerda, 13:35:40 »



A kinyomón.....váltóharang tetején ahol rámegy a hidraulika cső, mellette keress egy kis kiálló csonkot.  
Még videó is van a folyamatról: http://www.youtube.com/watch?v=UelAEAJQzjQ
Pont úgy beszél angolul az ürge, mint Fernando Alonso  vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #59024 Dátum: 2014.11.12 szerda, 14:08:17 »

Azért gondoljuk már át ezt újra.
Nem beszélhetünk itt sikertörténetről, aminek van tanulsága! Alap dolgot ruházol fel tanulság jelzővel.
Itt csakis trehányságról beszélhetünk, amire akkor kezdtél felfigyelni, mikor már valami "visszajelzést" kaptál.
Ha nem is mindennap első indulásnál, de azért tankolásnál (vagy 1000 km, ahogy a tankajtón olvasható is) ellenőrizni kell a folyadékokat, akkor is ha nincs hibajelenség.
Azért a motorolaj szintet is megnézted?  wave

Kedves fórumtárs,

Te voltál az első, aki segítettél, ehhez képest kemény kritikát kaptam. Szerintem a tanulság tanulság, akár a mi sikerünk, akár más kudarca a forrása. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nekem tanulság az is, hogy sokszor nem a legbonyolultabb dolgokra kell gondolni.
A trehányság jelzőt azért visszautasítom, mert úgy ítélkezel, hogy nem ismered a körülményeket. Kb. háromhetente tankolok, mindig vetek pillantást a folyadékokra (és nálam kétévente teljes fagyálló+fékolaj csere van, ugye mindenki így tesz?). Nem volt semmi látható jel a legutóbbi tankolásnál sem. Azért tudom, mert az olajat szereti eszegetni, ezért mindig kb. minden második tankolásnál nyitok motorházat is, hogy pótoljam, ha szükséges.
A fagyálló valami hiba miatt folyik el, mert mára is eltűnt a folyadék a kiegyenlítő tartályból, pedig tegnap 10-15 perc járatás után hidegen is rendben volt. Most keresem a tömítetlenség helyét.
Szóval okuljunk az én történetemből, mert az eltűnő fűtés fagyálló-folyást is jelezhet!
És persze azért köszi a segítséget, nélkületek sokszor nem boldogulnék!
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59025 Dátum: 2014.11.12 szerda, 14:11:32 »

Kedves fórumtárs,

Te voltál az első, aki segítettél, ehhez képest kemény kritikát kaptam. Szerintem a tanulság tanulság, akár a mi sikerünk, akár más kudarca a forrása. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nekem tanulság az is, hogy sokszor nem a legbonyolultabb dolgokra kell gondolni.
A trehányság jelzőt azért visszautasítom, mert úgy ítélkezel, hogy nem ismered a körülményeket. Kb. háromhetente tankolok, mindig vetek pillantást a folyadékokra (és nálam kétévente teljes fagyálló+fékolaj csere van, ugye mindenki így tesz?). Nem volt semmi látható jel a legutóbbi tankolásnál sem. Azért tudom, mert az olajat szereti eszegetni, ezért mindig kb. minden második tankolásnál nyitok motorházat is, hogy pótoljam, ha szükséges.
A fagyálló valami hiba miatt folyik el, mert mára is eltűnt a folyadék a kiegyenlítő tartályból, pedig tegnap 10-15 perc járatás után hidegen is rendben volt. Most keresem a tömítetlenség helyét.
Szóval okuljunk az én történetemből, mert az eltűnő fűtés fagyálló-folyást is jelezhet!
És persze azért köszi a segítséget, nélkületek sokszor nem boldogulnék!
nem kell komolyan venni,Ő már csak ilyen surmó,de rendes.csak soha ne fordíts neki hátat,amikor leejti a 13as villáskulcsot szándékosan.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59026 Dátum: 2014.11.12 szerda, 18:02:21 »

Kedves fórumtárs,

Te voltál az első, aki segítettél, ehhez képest kemény kritikát kaptam. Szerintem a tanulság tanulság, akár a mi sikerünk, akár más kudarca a forrása. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nekem tanulság az is, hogy sokszor nem a legbonyolultabb dolgokra kell gondolni.
A trehányság jelzőt azért visszautasítom, mert úgy ítélkezel, hogy nem ismered a körülményeket. Kb. háromhetente tankolok, mindig vetek pillantást a folyadékokra (és nálam kétévente teljes fagyálló+fékolaj csere van, ugye mindenki így tesz?). Nem volt semmi látható jel a legutóbbi tankolásnál sem. Azért tudom, mert az olajat szereti eszegetni, ezért mindig kb. minden második tankolásnál nyitok motorházat is, hogy pótoljam, ha szükséges.
A fagyálló valami hiba miatt folyik el, mert mára is eltűnt a folyadék a kiegyenlítő tartályból, pedig tegnap 10-15 perc járatás után hidegen is rendben volt. Most keresem a tömítetlenség helyét.
Szóval okuljunk az én történetemből, mert az eltűnő fűtés fagyálló-folyást is jelezhet!
És persze azért köszi a segítséget, nélkületek sokszor nem boldogulnék!



Két tankolásonként nyitsz motorházat?
Ez hiba.  Nálam az kb. 1500 km. Az sok ellenőrzés nélkül.
Sokminden történhet ennyi idő vagy km alatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
breakbeat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #59027 Dátum: 2014.11.12 szerda, 18:04:39 »



A kinyomón.....váltóharang tetején ahol rámegy a hidraulika cső, mellette keress egy kis kiálló csonkot.  
Még videó is van a folyamatról: http://www.youtube.com/watch?v=UelAEAJQzjQ
Köszönöm a tippet!  worship Esküszöm, eszembe nem jutott volna a Youtube, pedig egy órát naponta minimum rajt vagyok.  Wink
Naplózva

2002/04 Mondeo  Tournier Trend TDDI/85KW
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #59028 Dátum: 2014.11.12 szerda, 18:41:38 »

Még jó, hogy a Mondeo annál azért megbízhatóbb, hogysem 8-10 tankolásnál gyakrabban bele kelljen nézni a motorházba.
Akkor is sok minden történhet ha az ember kilép az utcára, de azért még nem úgy megyek végig az utcán, hogy közben rettegek.

Két tankolásonként nyitsz motorházat?
Ez hiba.  Nálam az kb. 1500 km. Az sok ellenőrzés nélkül.
Sokminden történhet ennyi idő vagy km alatt.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59029 Dátum: 2014.11.12 szerda, 18:47:40 »

Két tankolásonként nyitsz motorházat?
Ez hiba.  Nálam az kb. 1500 km. Az sok ellenőrzés nélkül.
Sokminden történhet ennyi idő vagy km alatt.
Ugyan nem hozzám szóltál, de beleszólok Wink
Én sem nyitogatom a motorháztetőt. Ha valami baja van, észreveszem. 1-2 tankolásonként biztosan nem, mert kb heti 2-3x tankolok. Ha elfogy az ablakmosó(kb 2hetente) vagy kiég a h7,  akkor miközben ezt elintézem, körülnézek.
Most nincs igazad. Úgy is mondhatnám, hogy tévedtél. Ahogy alf mondaná, egy m@rha vagy.
Cheesy
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #59030 Dátum: 2014.11.12 szerda, 18:53:01 »

Ugyan nem hozzám szóltál, de beleszólok Wink
Én sem nyitogatom a motorháztetőt. Ha valami baja van, észreveszem. 1-2 tankolásonként biztosan nem, mert kb heti 2-3x tankolok. Ha elfogy az ablakmosó(kb 2hetente) vagy kiég a h7,  akkor miközben ezt elintézem, körülnézek.
Most nincs igazad. Úgy is mondhatnám, hogy tévedtél. Ahogy alf mondaná, egy m@rha vagy.
Cheesy


Szerintem nála ez foglalkozási ártalom.  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59031 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:17:30 »

Ugyan nem hozzám szóltál, de beleszólok Wink
Én sem nyitogatom a motorháztetőt. Ha valami baja van, észreveszem. 1-2 tankolásonként biztosan nem, mert kb heti 2-3x tankolok. Ha elfogy az ablakmosó(kb 2hetente) vagy kiég a h7,  akkor miközben ezt elintézem, körülnézek.
Most nincs igazad. Úgy is mondhatnám, hogy tévedtél. Ahogy alf mondaná, egy m@rha vagy.
Cheesy
taps eljen hehe
Úgy van.egy MARHA! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59032 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:21:14 »

taps eljen hehe
Úgy van.egy MARHA! nyes
Te csak hallgass, te is az vagy Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59033 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:22:03 »

Te csak hallgass, te is az vagy Cheesy
Csitu van pisztráng!Tűnés egy doboz gyufáért! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59034 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:34:50 »

Ugyan nem hozzám szóltál, de beleszólok Wink
Én sem nyitogatom a motorháztetőt. Ha valami baja van, észreveszem. 1-2 tankolásonként biztosan nem, mert kb heti 2-3x tankolok. Ha elfogy az ablakmosó(kb 2hetente) vagy kiég a h7,  akkor miközben ezt elintézem, körülnézek.
Most nincs igazad. Úgy is mondhatnám, hogy tévedtél. Ahogy alf mondaná, egy m@rha vagy.
Cheesy

Látom, te sem értetted.

Mi is a probléma azzal, amit írtam?
Hol van itt eldöntendő dolog, hogy igaz vagy nem igaz? Miben tévedtem?

2 tankolás, ahogy írtam még benzinesnél is 1500 km körül van. Dízelnél akár több.
Te is hazardírozol, hogy 2500+ -et leszaladsz ellenőrzés nélkül. Persze ha baj van észreveszed,,,,, olajnyomás lámpa világít vagy nincs fűtés, esetleg túlmelegszik.
Ez jó? Ez már késő. Hiába mondod, hogy nem fogy semmi.... bármikor eldurranhat valami és máris hazavágod, mert LUSTA vagy.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59035 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:40:54 »

Látom, te sem értetted.

Mi is a probléma azzal, amit írtam?
Hol van itt eldöntendő dolog, hogy igaz vagy nem igaz? Miben tévedtem?

2 tankolás, ahogy írtam még benzinesnél is 1500 km körül van. Dízelnél akár több.
Te is hazardírozol, hogy 2500+ -et leszaladsz ellenőrzés nélkül. Persze ha baj van észreveszed,,,,, olajnyomás lámpa világít vagy nincs fűtés, esetleg túlmelegszik.
Ez jó? Ez már késő. Hiába mondod, hogy nem fogy semmi.... bármikor eldurranhat valami és máris hazavágod, mert LUSTA vagy.

Szerinted rajtad kívül nyitogatja valaki ezrenként a motorházat?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59036 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:41:30 »

Még jó, hogy a Mondeo annál azért megbízhatóbb, hogysem 8-10 tankolásnál gyakrabban bele kelljen nézni a motorházba.
Akkor is sok minden történhet ha az ember kilép az utcára, de azért még nem úgy megyek végig az utcán, hogy közben rettegek.


Az ellenőrzés nem függ össze a megbízhatósággal.
Azt el kell végezni és ha nincs dolgod, akkor örülj.

Az utcás példa nem illik ide.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59037 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:47:16 »

Szerinted rajtad kívül nyitogatja valaki ezrenként a motorházat?
Ez nem az én problémám.
De nem csak a motorháztetőt nem nyitogatják sokan sokféle autón, hanem kiesik a kerék, szétesik a futómű, húzza a kipufogót....stb. Aztán amikor letérdel a kocsi és a mentő behozza csodálkozik és jajgat, hogy az autó értékének a felét rá kell költenie.....
Ez sem az én problémám.


Mindenki azt csinál, amit akar.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59038 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:49:06 »

Ez nem az én problémám.
De nem csak a motorháztetőt nem nyitogatják sokan sokféle autón, hanem kiesik a kerék, szétesik a futómű, húzza a kipufogót....stb. Aztán amikor letérdel a kocsi és a mentő behozza csodálkozik és jajgat, hogy az autó értékének a felét rá kell költenie.....
Ez sem az én problémám.


Mindenki azt csinál, amit akar.  wave
te kis mindentudó Tipcsi! Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #59039 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:59:43 »

Látom, te sem értetted.

Mi is a probléma azzal, amit írtam?
Hol van itt eldöntendő dolog, hogy igaz vagy nem igaz? Miben tévedtem?

2 tankolás, ahogy írtam még benzinesnél is 1500 km körül van. Dízelnél akár több.
Te is hazardírozol, hogy 2500+ -et leszaladsz ellenőrzés nélkül. Persze ha baj van észreveszed,,,,, olajnyomás lámpa világít vagy nincs fűtés, esetleg túlmelegszik.
Ez jó? Ez már késő. Hiába mondod, hogy nem fogy semmi.... bármikor eldurranhat valami és máris hazavágod, mert LUSTA vagy.

Eldurranni eldurranhat valami 1500km-en belül is. Leteszed a kocsit az Aréna mélygarázsban, az utolsó check után 30km-el, majd ott megmakkan valami, kifolyik, mire hazaérsz, már kárt tettél benne. Úgyhogy minden indulás előtt nagyrevíziót kell csinálni! Te is felelőtlen vagy  vigyor3

Persze lehet mondani, hogy ha elindulsz, akkor látod, hogy van-e valami a kocsi alatt, vagy sem, de gondolom nem úgy indulsz mindenhonnan, hogy motorháztető fel, folyadékok ellenőrzése, motorháztető lecsuk, beülsz a okcsiba, mész 6m-t, megállsz, kiszállsz, megnézed van-e valami a kocsi alatt, majd továbbmész.

Értem én amit írsz, törödni kell az autóval, nem csak hajtani, tankolni, évente olajcserére vinni, meg ha világít valami lámpa, akkor szervizbe...
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #59040 Dátum: 2014.11.12 szerda, 20:06:12 »

Eldurranni eldurranhat valami 1500km-en belül is. Leteszed a kocsit az Aréna mélygarázsban, az utolsó check után 30km-el, majd ott megmakkan valami, kifolyik, ....
..óvszeresedik,... Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59041 Dátum: 2014.11.12 szerda, 20:27:37 »

Eldurranni eldurranhat valami 1500km-en belül is. Leteszed a kocsit az Aréna mélygarázsban, az utolsó check után 30km-el, majd ott megmakkan valami, kifolyik, mire hazaérsz, már kárt tettél benne. Úgyhogy minden indulás előtt nagyrevíziót kell csinálni! Te is felelőtlen vagy  vigyor3

Persze lehet mondani, hogy ha elindulsz, akkor látod, hogy van-e valami a kocsi alatt, vagy sem, de gondolom nem úgy indulsz mindenhonnan, hogy motorháztető fel, folyadékok ellenőrzése, motorháztető lecsuk, beülsz a okcsiba, mész 6m-t, megállsz, kiszállsz, megnézed van-e valami a kocsi alatt, majd továbbmész.

Értem én amit írsz, törödni kell az autóval, nem csak hajtani, tankolni, évente olajcserére vinni, meg ha világít valami lámpa, akkor szervizbe...
csak azért írja,mert nyűg neki a sok xaros, olajos, dzsuvát javítgatni,amit a főnöke a nyakába varr... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59042 Dátum: 2014.11.12 szerda, 20:48:53 »



Értem én amit írsz, törödni kell az autóval, nem csak hajtani, tankolni, évente olajcserére vinni, meg ha világít valami lámpa, akkor szervizbe...
Úristen, de szeretnék évente olajat cserélni.....
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #59043 Dátum: 2014.11.12 szerda, 20:57:12 »

Úristen, de szeretnék évente olajat cserélni.....
Ritkábban szoktál?  eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59044 Dátum: 2014.11.12 szerda, 21:09:24 »

Ritkábban szoktál?  eplus2
2havonta...
A taxisok viszik a lefolyt olajamat mint a cukrot Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59045 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 06:48:19 »

csak azért írja,mert nyűg neki a sok xaros, olajos, dzsuvát javítgatni,amit a főnöke a nyakába varr... hehe

Nem.
Sőt, javaslom mindenki csak menjen az autóval!
Tankoljon, menjen...tankoljon menjen....  (úgyis a többség így csinálja)
Nincs egyéb dolog, felesleges minden más.

Nekem ez a jó.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #59046 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 07:37:30 »

Nem.


Nekem ez a jó.....

tudom. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #59047 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 08:42:42 »

mindketten marhák vagytok  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #59048 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 09:18:05 »

mindketten marhák vagytok  eplus2

Mondta az ökör.....   nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #59049 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 09:20:59 »

2havonta...
A taxisok viszik a lefolyt olajamat mint a cukrot Cheesy
Titokban ez is egy taxis lehet  vigyor3

http://olx.hu/hirdetes/megvasarolok-hasznalt-etolajat-faradt-olajat-ID2cAMj.html#4b1183566c
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Oldalak: 1 ... 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 [1181] 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.