Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.06.22 péntek, 20:37:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 1495   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 9373635 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Vendég
« Dátum: 2004.03.31 szerda, 17:53:00 »

Az attol fugg melyik pillanatban...
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.25 péntek, 08:20:44 írta Scratch » Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36273


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2004.03.31 szerda, 18:35:00 »

bigc,
 
az MK3 nekünk is ilyen, szervízbe meg azt mondták, ez így a jó. Persze...
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2004.03.31 szerda, 21:35:00 »

Mit jelent a "bug" ?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2004.03.31 szerda, 21:40:00 »

ÚGY KAPCSOLOM AZ ÖTÖDIKET 200-NÁL, HOGY RÁKÖTÖK EGY DIESELT NEHEZÉKNEK!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 00:02:00 »

Ez a feszültség leesés érdekes dolog... (Majd ha nekem is MK3-asom lesz (remélem nem sokára) én is megtapasztalom.)
Az lehet az oka, hogy a generátor töltőfeszültségét is az EEC V szabályozza, és állítólag intenzív gyorsításkor le is kapcsolja a generátort, ugyan úgy mint a klímát.
 
Curtis!
 
A gyorsulással kapcsolatba lenne egy olyan ötletem, hogy a következő talin lehetne egy olyan futam is amikor mondjuk 50 km/h sebességről 4.-ben (esetleg 80 km/h-ról 5.-ben) gyorsulnánk egyet, úgy hogy minden motortípus képviseltetné magát egyszerre. Szinte biztos a következő végeredmény: 1. TDCi (130LE), 2. ST220, 3. TDDi (115LE) 4. ST200, 5. 2.5 V6, 6-7. 1.8 TD, 6-7. 2.0 16V, 8. 1.8 16V, 9. 1.6 16V
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 00:26:00 »

Ez a feszültség leesés érdekes dolog... (Majd ha nekem is MK3-asom lesz (remélem nem sokára) én is megtapasztalom.)
Az lehet az oka, hogy a generátor töltőfeszültségét is az EEC V szabályozza, és állítólag intenzív gyorsításkor le is kapcsolja a generátort, ugyan úgy mint a klímát.
 
Curtis!
 
A gyorsulással kapcsolatba lenne egy olyan ötletem, hogy a következő talin lehetne egy olyan futam is amikor mondjuk 50 km/h sebességről 4.-ben (esetleg 80 km/h-ról 5.-ben) gyorsulnánk egyet, úgy hogy minden motortípus képviseltetné magát egyszerre. Szinte biztos a következő végeredmény: 1. TDCi (130LE), 2. ST220, 3. TDDi (115LE) 4. ST200, 5. 2.5 V6, 6-7. 1.8 TD, 6-7. 2.0 16V, 8. 1.8 16V, 9. 1.6 16V
Ilyen ötletem nekem is van, mindenki tartsa a fordulatot 4500-on, aztán odalépünk! Adok annyi előnyt, hogy nem ér 7000 felett pörgetni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 00:52:00 »

Ilyen ötletem nekem is van, mindenki tartsa a fordulatot 4500-on, aztán odalépünk! Adok annyi előnyt, hogy nem ér 7000 felett pörgetni
Esetleg hasonló ötlet, hogy a fogysztás viszont ne mehet 7 liter fölé
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 00:58:00 »

Esetleg hasonló ötlet, hogy a fogysztás viszont ne mehet 7 liter fölé
Nem is menne, mert 50-el 4.-ben lefulladok!
 
Azért gyorsítás közben nektek se 7 lityit fogyaszt?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 01:08:00 »

Jó ez az örökös benzin-dízel vita... Bevallom, én szoktam ugratni Curtis kollégát, ő viszont harap a témára. Bár ez a vit eldőlt, egyes országban 2/3 az eladott új autók aránya - a dízel javára. Amit Petya mond, az az úgynevezett rugalmassági teszt, ami egy tipikus előzési szitu, sokkal fontosabb ez, mint a 0-100. A talin beszéltünk, és említettem curtisnek az érdi emelkedőt, hogy azon sokkal jobb a dízel. Mármint, hogy jobban gyorsul. Erre curtis azt mondja, hogy ő 200-ra szokta állítani a tempomatot, és tojik az emelkedőre. Na én megnézném, amikor 200-zal bemész a kanyarba, majd fel az emelkedőre. Komolyra fordítv: ST220-at kivéve, sztem mindegyik motorváltozat lesz a talin, ki kell próbálni. Gyorsításnál a dízel se 7 liter fogyaszt. Na, benzingőz legyen veletek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 01:23:00 »

Jó ez az örökös benzin-dízel vita... Bevallom, én szoktam ugratni Curtis kollégát, ő viszont harap a témára. Bár ez a vit eldőlt, egyes országban 2/3 az eladott új autók aránya - a dízel javára. Amit Petya mond, az az úgynevezett rugalmassági teszt, ami egy tipikus előzési szitu, sokkal fontosabb ez, mint a 0-100. A talin beszéltünk, és említettem curtisnek az érdi emelkedőt, hogy azon sokkal jobb a dízel. Mármint, hogy jobban gyorsul. Erre curtis azt mondja, hogy ő 200-ra szokta állítani a tempomatot, és tojik az emelkedőre. Na én megnézném, amikor 200-zal bemész a kanyarba, majd fel az emelkedőre. Komolyra fordítv: ST220-at kivéve, sztem mindegyik motorváltozat lesz a talin, ki kell próbálni. Gyorsításnál a dízel se 7 liter fogyaszt. Na, benzingőz legyen veletek.
Akkor még téli gumi volt a paripán, nem tudtam jobban haladni!
 
Egyébként 2 kiló fölött haladható az M7, kivéve az M1-M7 közös elötti kanyart. Van itt más őrült is, kérdezd meg a Peppint, Korist, Szabyk ...
 
Valaki már áljon mellém!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 01:27:00 »

Jó ez az örökös benzin-dízel vita... Bevallom, én szoktam ugratni Curtis kollégát, ő viszont harap a témára. Bár ez a vit eldőlt, egyes országban 2/3 az eladott új autók aránya - a dízel javára. Amit Petya mond, az az úgynevezett rugalmassági teszt, ami egy tipikus előzési szitu, sokkal fontosabb ez, mint a 0-100. A talin beszéltünk, és említettem curtisnek az érdi emelkedőt, hogy azon sokkal jobb a dízel. Mármint, hogy jobban gyorsul. Erre curtis azt mondja, hogy ő 200-ra szokta állítani a tempomatot, és tojik az emelkedőre. Na én megnézném, amikor 200-zal bemész a kanyarba, majd fel az emelkedőre. Komolyra fordítv: ST220-at kivéve, sztem mindegyik motorváltozat lesz a talin, ki kell próbálni. Gyorsításnál a dízel se 7 liter fogyaszt. Na, benzingőz legyen veletek.
Ja az ugratás! Azt hiszem pont te mondtad Angel: Aki dízellel jár, az traktorral álmodik. Látod azért van amiben egyetértünk!
 
Remélem azért ti levágjátok a heccelést!
Még mindig nem tudom, hogy mire írtátok a "bug" kifejezést?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 07:45:00 »

Akkor még téli gumi volt a paripán, nem tudtam jobban haladni!
 
Egyébként 2 kiló fölött haladható az M7, kivéve az M1-M7 közös elötti kanyart. Van itt más őrült is, kérdezd meg a Peppint, Korist, Szabyk ...
 
Valaki már áljon mellém!
Curtis,
Én úgy tudom hogy az M7 autópálya teljes szakaszán a maximális sebesség 130Km/h, és egy-két helyen még ez alatt is van.
Remélem ezzel melléd álltam!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 09:21:00 »

Curtis,
Én úgy tudom hogy az M7 autópálya teljes szakaszán a maximális sebesség 130Km/h, és egy-két helyen még ez alatt is van.
Remélem ezzel melléd álltam!
Bagoly mondja...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 11:07:00 »

Petya, valószínűleg ez lesz a megoldás. Ami tulajdonképpen jó dolog is, ha lekapcsolja a klimát, meg ilyenek, de akkor lenne a legjobb, ha intenziv gyorsítás után nem villogna a műszerfalam, meg a fényszóróm (!)
 
A bug az hiba, a feature meg tulajdonság...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 15:39:00 »

Bagoly mondja...
A bug az egy hiba. Beépített hiba. Ezekből áll a vindóz. Az m7-en lehet 200-zal menni, szinte az összes szakaszon, de nem az érdi emelkedő előtt. És megnéznélek Curtis, amint a te géped felgyorsul 200-ra az érdi emelkedőn. Előtte meg olyan kanyar van, hogy csak. A traktoros dolgot én mondtam, te viszont álmodj a Terry Black-kel (vagy a Friderikusszal). Na :-))))  Szóval majd én kigúnyolom magam, ha kell...     ...de nem kell. Még egy: a dízelesek állandóan az üzemanyagon megspórolt pénzüket számolgatják...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 17:59:00 »

A bug az egy hiba. Beépített hiba. Ezekből áll a vindóz. Az m7-en lehet 200-zal menni, szinte az összes szakaszon, de nem az érdi emelkedő előtt. És megnéznélek Curtis, amint a te géped felgyorsul 200-ra az érdi emelkedőn. Előtte meg olyan kanyar van, hogy csak. A traktoros dolgot én mondtam, te viszont álmodj a Terry Black-kel (vagy a Friderikusszal). Na :-))))  Szóval majd én kigúnyolom magam, ha kell...     ...de nem kell. Még egy: a dízelesek állandóan az üzemanyagon megspórolt pénzüket számolgatják...
Holnap mehet a próba, úgyis Pesten vagyok, de akkor tied a Terry Black!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 19:14:00 »

Nem vágyom rá. Inkább számolgatom az üzemanyagon megspórolt pénzem...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 23:44:00 »

Ja, S500 mercit.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2004.04.01 csütörtök, 23:44:00 »

A comborám most vett s500-ast. Benzines. Na abban van kraft. És ha rálépsz a gázra, úgy megszívja a tankot, hogy behorpad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2004.04.02 péntek, 00:14:00 »

Szerintem ez teljesen felesleges szapulás!Ki mit szeret azzal halad!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2004.04.02 péntek, 00:17:00 »

Amúgy meg a curtis verdája jól halad!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2004.04.02 péntek, 00:23:00 »

Curtis köszi az smst
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21924


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2004.04.02 péntek, 10:09:00 »

Akkor még téli gumi volt a paripán, nem tudtam jobban haladni!
 
Egyébként 2 kiló fölött haladható az M7, kivéve az M1-M7 közös elötti kanyart. Van itt más őrült is, kérdezd meg a Peppint, Korist, Szabyk ...
 
Valaki már áljon mellém!
Múltkor az említett kanyart 195km/h-val sikerült bevenni!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg: '99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL+LPG
            '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
            '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
           
            '92 1,3 OHV Ford Fiesta Calypso, a kis hobby cabrio:) "a m
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21924


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2004.04.02 péntek, 10:10:00 »

Ez a feszültség leesés érdekes dolog... (Majd ha nekem is MK3-asom lesz (remélem nem sokára) én is megtapasztalom.)
Az lehet az oka, hogy a generátor töltőfeszültségét is az EEC V szabályozza, és állítólag intenzív gyorsításkor le is kapcsolja a generátort, ugyan úgy mint a klímát.
 
Curtis!
 
A gyorsulással kapcsolatba lenne egy olyan ötletem, hogy a következő talin lehetne egy olyan futam is amikor mondjuk 50 km/h sebességről 4.-ben (esetleg 80 km/h-ról 5.-ben) gyorsulnánk egyet, úgy hogy minden motortípus képviseltetné magát egyszerre. Szinte biztos a következő végeredmény: 1. TDCi (130LE), 2. ST220, 3. TDDi (115LE) 4. ST200, 5. 2.5 V6, 6-7. 1.8 TD, 6-7. 2.0 16V, 8. 1.8 16V, 9. 1.6 16V
Na nehogy má mögötted kullognék!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Még nem ültél ilyen verdában!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg: '99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL+LPG
            '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
            '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
           
            '92 1,3 OHV Ford Fiesta Calypso, a kis hobby cabrio:) "a m
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2004.04.02 péntek, 11:42:00 »

Múltkor az említett kanyart 195km/h-val sikerült bevenni!
Feltartottak?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2004.04.02 péntek, 17:03:00 »

Feltartottak?
Nem tudom, de amikor a Curtis gépét hallottam, az volt az érzésem, mintha egy kicsit vérszegény lenne. Erőtlennek tűnik. Igazából mintha nem húzna rendesen. Lehet, hogy eldugult a benyaszűrő? Aztán lehet, hogy a TDCi után tűnt csak harmatgyengének, a fene tudja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2004.04.02 péntek, 21:38:00 »

Nem tudom, de amikor a Curtis gépét hallottam, az volt az érzésem, mintha egy kicsit vérszegény lenne. Erőtlennek tűnik. Igazából mintha nem húzna rendesen. Lehet, hogy eldugult a benyaszűrő? Aztán lehet, hogy a TDCi után tűnt csak harmatgyengének, a fene tudja.
Majd ha egyszer nagy leszek, én is dízelt veszek.  
 
Azért nem hallottad a hangját rendesen, mert csak később ért oda.( fizika )
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2004.04.02 péntek, 23:33:00 »

Na nehogy má mögötted kullognék!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Még nem ültél ilyen verdában!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tisztelettel!
Gyorsan megnéztem, hogy Neked milyne motor van a gépben, és megnyugodtam. Papíron veri (rugalmasságban) az 1.8 TD az 1.8 16V-t, a 2.0 16V-vel van kb. egy szinteni. Elméletileg.  
Viszont úgy látom, hogy a talira vissza kell tennem a 185/65 R14-es gumikat, ha azt akarom, hogy mögöttem kullogj. A 205/55 R15-ösök elégé visszafogják a gyorsulást, vagy Te is ekkora gumikat tegyél fel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2004.04.02 péntek, 23:58:00 »

Curtis, Curtis, szigorú vagy velünk, kerregősökkel. Bizonyára a nyomatékot irigyled..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2004.04.03 szombat, 00:01:00 »

Curtis, Curtis, szigorú vagy velünk, kerregősökkel. Bizonyára a nyomatékot irigyled..
Még a benzines fűnyíromban is több a szufla, mint az olajkályhátokban!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2004.04.03 szombat, 00:14:00 »

Hát most már én sem hagyhatom szó nélkül......
 
A rugalmasság teszt merőben szubjektív, ugyanis nagyban függ a váltóáttételtől is. Amíg kezdetekben pl. az autókrosszban kevés volt a szabály a gépek 400 paci körül 170-rs végsebességet mentek 4-5 gangos váltókkal. Namármost Petya ha egy ilyen mellé odaállsz akár ugyanolyan teljesítményű utcai géppel is, azt fogod hinni, hogy bexart a műszerfalad, mert nincs olyan tartomány ahol nem verne le.
 
A másik ugyancsak fontos kérdés a súly, ugye a legkönnyebbek az Mk I-II-esek, a III-as már combosabb cucc, nem mindegy mit és mikor kell gyorsítani.  
 
A rugalmasság egyebekben nekem azért viszonylagos, mert nem vagyok "öreg néne őzikéje" hogy IV-ben legyek 50-nél, nálam arra van az 1 és a 2 seb fokozat, úgyhogy azt használom, ott meg fogjon meg a dízel. És ugyanígy igaz 100-ra is, vagy ha valaki jaszjarizik és gép bírja, akkor én 180-nál is visszalököm 4be, aztán jöjjön ha akar.
 
A 0-100 pedig nemcsaj azért azért objektíven megfoghatóbb mert minden gyár ezt jelöli meg, hanem mert itt derül ki a nyomaték, teljesítmény, tömeg, váltóelosztás egymáshoz való viszonya.
 
Egyébként sokat filóztam, a mostani gép megvétele előtt és hajlottam volna traktorra, csak szerintem még mindíg nem elég letisztult a technika.
   
Egyebkben a magyar autópályák nyomvonalvezetése nagy többsége már elég régóta szabványok szerint épül. a tartós 220-at mindegyikük bármelyik pontján bírja. Ez az Érdi emelkedőre is igaz, bár ahogy tudom ls ahogy éreztem, nem az a leggyengébb pontja hanem amielőtt a velencei-tóhoz érsz, ott van egy jobbkanyar az emelkedő előtt, ezt nem tudtam többszöri próbára sem bevenni 210 körül, de valószínű hogy cak nekem remeg a kezem.
 
Angel, egyébként ha akarod bármikor beülhetsz és biztos lehetsz benne, hogy tudok 200 felett az Érdi emelkedő alján és a tetején is, sőt megrizikózom, Martonvásártól Budaörsig is, és nem csak az ST 200 miatt, mivel a 2.5 V6-al is többször felmentem rá ennyivel, sőt szerintem még az is képes arra, hogy végig gyorsulja.    
 
Summa:
 
Nekem nagyon jó a dízelmotor, nagyon jó a benzines motor csak nagyon erős legyen.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2004.04.03 szombat, 00:29:00 »

És hogy magamat igazoljam:
 
Ford.hu oldal II-as ra vonatkozó adatok:
 
Gyorsulás 50-100 Km/h* (s)  
2.0 TDCi (115 LE) M5 Ambiente 10,7  
2.0 TDCi (115 LE) M6 Trend, Sport 16,5  
 
Na erre tessenek gombot varni  
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2004.04.03 szombat, 00:34:00 »

Ja és:
 
2.0 TDCi (130 LE) M6 Sport, Ghia 14,5
2.0i 16V (145 LE) Sport, Ghia  12,7  
3.0i V6 24V (226 LE) ST220 12,2  
 
mindegyik 4. fokban értendő !!
 
Hogy áll fel a sorrend???
Akkor most vegyek egy 115 lovas TDCi-t M5 váltóval Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2004.04.03 szombat, 01:15:00 »

Peppin: szerintem ezek falsch adatok.
 
A 2.0TDCi biztos, hogy sokkal jobb rugalmasságban, mint a 115lovas...inkább az ST220 szintjén lehet.
(rugalmasságban!!!!...nem gyorsulásban!!)
 
A legjobb gyerekkori barátom vett pár hónapja egy TDDi-t...kicsit csavart a turbón, most lelépi apukám TDCI automatáját! Smiley
 
Én is szeretek gyorsan vezetni (azt az erős kanyart még nekem sem sikerült annyival kiautózni, de nem is próbálkozom már) de számomra inkább a kényelmes vezethetőség számít.
 
A 2.0-as automata mondeonkban kicserélték a lamdaszondát, eddig ment mint a barom, most viszont sokkal nyomatékosabb, azaz kevesebbet fogyaszt és sokkal inkább hétköznapibb...halkan megjegyzem, az álmom: ST200 (öt ajtós - racingblue)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2004.04.03 szombat, 12:02:00 »

Na pár szót erről. Valóban igaz a dolog, megnéztem az ST-t és a TDCi 130 lovas változatát 5 sebességgel, és 6-tal. 5: 9,3/8,7 6: 12,2/14,5. Vagyis a 6 sebességgel rosszabbul teljesíti ezt a sebességtartományt. Miért? Másképp vannak az áttételek. De egyébként is, rugalmasságra inkább a 80-120-at szoktak a gyárak megadni, ez jobban tükrözi a valóságot, mert erre szokott nagyobb szükség lenni, de sajna a ford ezt nem adja meg. Míg pl a bömbi 320d/320i/325i/330i (320d:1995, 320i: 2171 325i: 2494 cm3 330i: 2797) 7,5/8,6/7,7/6,9. Vagyis csak a 330 tudja lenyomni. És a 0-100 gyorsulás egy baromság, mert NORMÁLIS használatban nem erre, hanem a rugalmasságra van szükség, vagyik előzésnél kell gyorsítani valamennyiről. A 0-100ban a dízel azért nem nyomja le (bár ugyanannyi) a 2.0-ás benzinest, mert 1-el többet kell váltani, de kb 60 felett a benzines lemarad. Szóval a hétköznapokra sokkal jobb a TDCi mint benzines társa, mert sokkal jobban ki lehet használni a motort, és a jóval kisebb fogyasztás. De ez a vita már régen eldőlt, még kb 10 év, és az új autók max 20%-a lesz benzines. És ha megnézed pl a BMW vagy az Audi 3,0 körüli motorjait, automata váltóval, gyakorlatilag ugyanakkora a gyorsulása, rugalmasságban pedig sokkal jobb. Ez lehet az oka a dízel terjedésének. Ja, és nekem volt néhány benzinesem, néhány dízelem, de most már nem fogok benzinest venni. Az érdi emelkedő előtti kanyarral az a baj, hogy nem lehet belátni. Ha ott előzi az egyik ifa a másikat, neked annyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2004.04.03 szombat, 12:03:00 »

A turbó csavargatásáról: az egyik haverom az Omega 2,5 TD-n csavarta fel a nyomást, egy kicsit. Eredmény: beszart ez-az: 480k Ft.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2004.04.03 szombat, 12:06:00 »

Én azt javaslom, a találkozón próbáljuk ki a 60-100, 60-120, 80-120 gyorsulást váltással és anélkül. Meg 120-160-at. De azért ne essünk így egymásnak: mi nem ellenségek vagyunk, hanem mondeo-klubosok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2004.04.03 szombat, 12:21:00 »

Remélem nem rám gondoltál, véletlenül sem akartam senkinek nekiesni, főleg nem peppin-nek, akinek ANNYIRA szép autója van. (sértődés ne essék, én a fehérre gondolok)
 
NA.
 
Azért a 0-100-nak van értelme, egy két extrém városi helyzetben, amikor pl. benézed a sávot a piroslámpánál és át kell húzni egy másikba, de való igaz, hogy a rugalmasságnak több értelme van. Szerintem a dízel autókat egyszerűen kényelmesebb vezetni, automata váltóval pedig kifejezetten előnyösebb a dízel, az alacsonyan ébredő, nagy nyomaték miatt!
 
Viszon előzésnél semmi hátránya sincs a benzinesnek, mert ahogy valahol valaki írta, 180-nál lököd a négyet...akkor bizony gyorsulni fogsz! Smiley
Az MKII-es, 4.fok automatánk pl. 150-180-as tartományban jobban gyorsul az 5 sebességes 2.0-as  benzinesnél, mert az automat hármasban van!!...akár 190-ig is, de ott már nincs ereje!
 
Egy apró szösszenet a végére: amikor mi szívunk majd a befecskendezéssel és a több kényes izével aTDCi-n, akkor a benyások még vígan fognak közlekedni, szerintem! De nem kell olyan sokáig megtartani az autót és kész!
 
1.8-as SCI-t senki nem próbálta?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2004.04.03 szombat, 12:43:00 »

Foglaljuk össze:
A mindennapi közlekedésben az olajkályha használhatóbb a benzinest viszont élvezetesebb vezetni.
 
Már csak az a kérdés kinek melyik a fontosabb...
 
uff, englishman szólt, aki két tdci között épp egy sportosra hangolt benzines gépet hajt vigyorogva
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2004.04.03 szombat, 14:32:00 »

Sztem ebben maradjunk. A feeling az tényleg hiányzik a dízelből... meg az igazi motor az V6-os. Nekem szörnyen tetszik a hangja, amikor húz. Bár lesz V6-os dízel is, 2,7-es. 200 ló.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2004.04.03 szombat, 20:51:00 »

Még annyi, hogy nekem volt v6 automata, és nem volt annál nagyobb feeling, amikor huzamos 180-nal való haladásnál egyszer csak padlót nyomtam neki, és gondolkodás nélkül visszarakta 3 -ba... Cheesy
 
de a tddi-vel is elégedett vagyok. mások a hátrányok, mások az előnyök...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2004.04.03 szombat, 20:54:00 »

Ontopic: Beázik a MK3 Trend tddi-m a jobb első padlólemeze, a lábnál. Úgy látom az egyik gumidugó volt rosszul berakva (remélem!!), ez elképzelhető? vagy ez a beázás tipushiba?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2004.04.03 szombat, 21:05:00 »

van beázás topic...de én nem tudok ehhez hozzászólni
csak írok mint a hülyegyerek! Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2004.04.03 szombat, 23:45:00 »

Ja és:
 
2.0 TDCi (130 LE) M6 Sport, Ghia 14,5
2.0i 16V (145 LE) Sport, Ghia  12,7  
3.0i V6 24V (226 LE) ST220 12,2  
 
mindegyik 4. fokban értendő !!
 
Hogy áll fel a sorrend???
Akkor most vegyek egy 115 lovas TDCi-t M5 váltóval Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??

Hi Peppin!
Ezeket a rugalmassági értékeket én is csodálkozva olvastam a katalógusban, de szerintem a TDCi 130 LE M6 és az ST220 is ötödik fokozatban értendő, mivel ezek 6 fokozatú váltóval vannak felszerelve.
Az én jelenlegi 1.8 TD-mnek 13,6 s kell 50-100-ra 4.-ben, tehát majdnem annyi mint az ST220-nak Huh??? Sőt a katalógus szerint a 2.0 16V 145LE mindössze 0.5 s-el gyengébb mint az ST220.
A mások dolog az áttételezés...
Amikor előzni kell nem arra vagyok kíváncsi, hogy mekkora az áttétel, hanem arra hogy 5.-be 100-nál nyomok egy padlógázt és kocsi megindul mint egy gőzmozdony (a TDCi, mert az én TD-m ettől egy kicsit visszafogottabban)
Én ezután az 1.8 TD után is maradok a dízelmotornál (már ki is néztem egy 2002-es TDCi (130 LE, M5) kombit), ha viszont egyszer benziest vennék akkor legalább 2.5 V6, de legjobb egy 4.6 V8 MUSTANG lenne. Az ekkor motoroknak hasonlít leginkább a turbó-dízelhez a nyomaték-karakterisztikája.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37344



WWW E-mail
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2004.04.04 vasárnap, 18:54:00 »

A turbó-benzines is nyomatékos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2004.04.04 vasárnap, 19:37:00 »

Ez így van.
Pár éve sokat vezettem egy Audi100 S4-et. 2.2turbo!
Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley
 
Nem kicsit gyorsult a picike. 200-nál a négyes nem volt nagy durranás, de az, ahogy az ülésbe nyomott még 160-170 körül is...uhh...Na DE ez egy Mondeo Klub, hagyjuk az audikat!
 
Fordnak, nem is nagyon vannak benzines turbómotorjai, leszámítva a Ford Escort Cosworth-ot (tegyük hozzá, hogy nem tudta megfogni az Audi100S4-et!), az új Focus RS Turbo pedig csak elsőkerekes, ami szerintem nagy kár, bár sose lesz olyanom!
 
Tudtátok, hogy a Mondeo III padlólemeze képes fogadni a 4WD-s hajtásláncot is, jó bizonyíték erre a Jaguar X-type! Korábban terveztek a Volvo XrossCountry és az AllroadQuattro ra hasonlító Mondeot is, a kombi modellből. Olcsóbb lett volna, egyszerűbb összekérkmeghajtással rendelkezett volna és TDCi illetve 2.5V6-al lett volna elérhető, de nem került gyártásra.
Pedig még gyári képet is láttam róla, sőt régen az Auto+ c. újságban még kémfotót is közöltek róla.
 
Én nagyon vártam, hogy a facelift-es mondiban megjelenik a 4X4, az automata váltóval és TDCi motorral...az álmom lehetne!  
 
Apropó. A II-es mondeoból is volt 4X4-es vagy csak az I-es ből. Van valakinek? Mit tudtok róla. 2 lityis benzinessel vagy V6-ossal gyártották?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2004.04.04 vasárnap, 19:39:00 »

CrossCountry, azaz XC...a kettőt kevertem!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2004.04.05 hétfő, 01:08:00 »

Hi Peppin!
Ezeket a rugalmassági értékeket én is csodálkozva olvastam a katalógusban, de szerintem a TDCi 130 LE M6 és az ST220 is ötödik fokozatban értendő, mivel ezek 6 fokozatú váltóval vannak felszerelve.
Az én jelenlegi 1.8 TD-mnek 13,6 s kell 50-100-ra 4.-ben, tehát majdnem annyi mint az ST220-nak Huh??? Sőt a katalógus szerint a 2.0 16V 145LE mindössze 0.5 s-el gyengébb mint az ST220.
A mások dolog az áttételezés...
Amikor előzni kell nem arra vagyok kíváncsi, hogy mekkora az áttétel, hanem arra hogy 5.-be 100-nál nyomok egy padlógázt és kocsi megindul mint egy gőzmozdony (a TDCi, mert az én TD-m ettől egy kicsit visszafogottabban)
Én ezután az 1.8 TD után is maradok a dízelmotornál (már ki is néztem egy 2002-es TDCi (130 LE, M5) kombit), ha viszont egyszer benziest vennék akkor legalább 2.5 V6, de legjobb egy 4.6 V8 MUSTANG lenne. Az ekkor motoroknak hasonlít leginkább a turbó-dízelhez a nyomaték-karakterisztikája.
Mindenkinek igaza van!
 
Petya, légy kedves vedd tudomásul, hogy szeretek nyomatéktartományba előzni, mert az a jó, így a V6-nál 3000 alatt visszakapcsoltam, 5500 felett meg fel. As St200-al ez kb. 1000 fordulatot feltolódott. Ezekben a tartományokban akármit is csinálsz és akármennyire nyomatékos a dízel lemaradsz, ha ugyanabban a fokozatban vagy mellettem, és ez a lényeg.
Te nyomhatsz 5-be 100-nál padlógázt, és akkor neked jó de én 5-be 100-nál 2000 körülit pörgök és onnan tényleg sokáig tart felgyorsulni, ezért nem is előzők ki, hanem visszatolom a csonkot aztán gyia.
 
Arra meg ne igyál mérget, hogy minden St 220 6 gangos.  
 
Angel
 
Bármilyen próbában benne vagyok bármelyik autóval, és elfogadom ha a lomha kombimat bármelyik dízel akármelyik sebességtartományban és fokozatban megeszi. Ez azonban nem számít. A gyorsabb autó attól gyorsabb, hogy ha adott pályán előbb ér az adott célba. Ebben a vonatkozásban nincsenek kételyeim, teszem fel, nekilódulunka rábaringen 5 kört.
 
 
Flame
 
Az adat lehe hogy "fals" de mutass olyat ami elfogadhatóbb forrás. Úgy hiszem nem látjátok, hogy akár a 0.5 mp is ilyen sebesség mellett jelentősnek tűnő előny.
 
És azért én jól megnézném az S4 2.2 turbo adatai, mert nekem sosem tünt akkora durranásnak és arra is teszem a fejem, hogy a 230 lovas motor abban a kaszniban nem tudhat 8.0 alatt 100-on, amit meg az St-k tudnak.
 
Ugyan nem ide tartozik, anem az élmények közé, de most este mentem el egy Allroad Quattro 2.7 mellett és nem ő mellettem, holott az erőnek vele kellett volna lenni, de a súly és az automata nem engedte.    
 
Üdv:
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2004.04.05 hétfő, 01:16:00 »

Mindenkinek igaza van!
 
Petya, légy kedves vedd tudomásul, hogy szeretek nyomatéktartományba előzni, mert az a jó, így a V6-nál 3000 alatt visszakapcsoltam, 5500 felett meg fel. As St200-al ez kb. 1000 fordulatot feltolódott. Ezekben a tartományokban akármit is csinálsz és akármennyire nyomatékos a dízel lemaradsz, ha ugyanabban a fokozatban vagy mellettem, és ez a lényeg.
Te nyomhatsz 5-be 100-nál padlógázt, és akkor neked jó de én 5-be 100-nál 2000 körülit pörgök és onnan tényleg sokáig tart felgyorsulni, ezért nem is előzők ki, hanem visszatolom a csonkot aztán gyia.
 
Arra meg ne igyál mérget, hogy minden St 220 6 gangos.  
 
Angel
 
Bármilyen próbában benne vagyok bármelyik autóval, és elfogadom ha a lomha kombimat bármelyik dízel akármelyik sebességtartományban és fokozatban megeszi. Ez azonban nem számít. A gyorsabb autó attól gyorsabb, hogy ha adott pályán előbb ér az adott célba. Ebben a vonatkozásban nincsenek kételyeim, teszem fel, nekilódulunka rábaringen 5 kört.
 
 
Flame
 
Az adat lehe hogy "fals" de mutass olyat ami elfogadhatóbb forrás. Úgy hiszem nem látjátok, hogy akár a 0.5 mp is ilyen sebesség mellett jelentősnek tűnő előny.
 
És azért én jól megnézném az S4 2.2 turbo adatai, mert nekem sosem tünt akkora durranásnak és arra is teszem a fejem, hogy a 230 lovas motor abban a kaszniban nem tudhat 8.0 alatt 100-on, amit meg az St-k tudnak.
 
Ugyan nem ide tartozik, anem az élmények közé, de most este mentem el egy Allroad Quattro 2.7 mellett és nem ő mellettem, holott az erőnek vele kellett volna lenni, de a súly és az automata nem engedte.    
 
Üdv:
Szerintem az autózás olyan mint a szeretkezés. Hiába vagy egy nővel 5 óra hosszáig, ha abból 2 percet sem élvezett. Akkor inkább legyen 1/2 óra, de azt megemlegesse.
 
Nem így van?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2004.04.05 hétfő, 01:24:00 »

Szerintem az autózás olyan mint a szeretkezés. Hiába vagy egy nővel 5 óra hosszáig, ha abból 2 percet sem élvezett. Akkor inkább legyen 1/2 óra, de azt megemlegesse.
 
Nem így van?
Csatlakozom!
 
Sőt, sokszor nem azért autózom, hogy eljussak valahova, hanem az ízéért. Sokan állítják, 30 év felett ha az ember lábában már tőbb van mint 500e akkor nem szeret vezetni. Ezt majd meglátom 10 év és 495.000 km. mulva  
 
Petya  
 
Elbizonytalanodtam az ST 6 sebességében, ezért lehet hogy meg kell követnem magam.
 
Üdv:
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 1495   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.