Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:20:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Facelift modellek  (Megtekintve 499727 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #450 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 16:33:58 »

Azért előbb utóbb csak el kellene végre olvasnom a használati utasítást,  Roll Eyes mert így azért folyamatosan találok rendesen olyan funkciókat ami nekem új, de kellemes hogy van, akár az emelkedő asszisztens vagy végre "rájöttem hogy az első kilincseken kívülről nem csak azért üt el kilincs színétől a kulcs helye mert csak ilyen pont oda passzoló műanyag darabkát találtak a raktárban, hanem az egy nyomógomb  vigyor3 amivel ha nem akarom hogy eltávolodás esetén zárjon az ajtó hanem azonnal ahogy kiszálltam, akkor azt kell megnyomni  vigyor3 A statikus kanyarfény xenonnal tényleg jó. (Legalább egyszer vége érdemes volt Zsoelra hallgatni  nyes )

Rám mindíg érdemes, csak Te sosem figyelsz oda! Smiley
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2011.11.18 péntek, 20:17:46 »

Sziasztok!
Mikortól van IV-es facelift?
Autót keresek a mobile.de-n ( is ) és szeretném tudni, hogy mikori évjáratban találhatok facelift modelleket!
Kösz, T
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2011.11.18 péntek, 20:23:30 »

Sziasztok!
Mikortól van IV-es facelift?
Autót keresek a mobile.de-n ( is ) és szeretném tudni, hogy mikori évjáratban találhatok facelift modelleket!
Kösz, T
Hááát sok sikert hozzá mert még nincs egy éve hogy megjelent a facelift.
Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2011.11.18 péntek, 20:35:42 »

Hááát sok sikert hozzá mert még nincs egy éve hogy megjelent a facelift.
Kösz. Egyébként mik a külső felismerhetőségi jellemzői (pl: oldalindex színe, ködlámpa alakja... stb?? )?
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2011.11.18 péntek, 20:47:10 »

Kösz. Egyébként mik a külső felismerhetőségi jellemzői (pl: oldalindex színe, ködlámpa alakja... stb?? )?

jed jámpa a lökösben Smiley
de van még jópár változtatás
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:16:02 »

Kösz. Egyébként mik a külső felismerhetőségi jellemzői (pl: oldalindex színe, ködlámpa alakja... stb?? )?
Domború motorháztető, trapéz alakú most divatos első alsó szoknya. Led hátsó helyzetjelzők. Titaniumtól alap (ambientben Trendben opcionáls nappali LED fénycsik (ami egy nagyon praktikus dolog)
És a faceliftől van 200 lóerős TDCi is, de ebből csak annyit lehet kívülről észrevenni hogy nagyon le lehet tőle maradni  vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:17:51 »

jed jámpa a lökösben Smiley
de van még jópár változtatás
Elnézést a kötözködésért, de a LED lámpasor alapbol csak a Titanium felszereltségtől van, alatta opció, így nem is lesz mindegyikben csak esetleg a helye. wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:18:49 »

Led hátsó helyzetjelzők. Titaniumtól alap (ambientben Trendben opcionáls nappali LED fénycsik (ami egy nagyon praktikus dolog)

Mindkettő állati jól néz ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:22:00 »

Mindkettő állati jól néz ki.
nekem pl csak ez a két dolog tetszik az mk4-ben nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:26:25 »

Mindkettő állati jól néz ki.
Inkább a praktikusságot emelném ki. Megállok a kapu előtt. Az esete többségében csak vakaródzom és azonnal nem állok be csak 1-2 óra múlva. Ha sötét van akkor simán elég LED fénycsik nem kell gyilkolni a xenont a pillanatra felkapcsolással amíg beállok a garázsba. Az csak adalék hogy semmit nem fogyaszt a tompítotthoz képest, és kb soha kell benne majd LED-et cserélni. Nem úgy mint a MKIII hátsó helyzetjelző ami egy jó és biztos dolog hogy 3db 5W-os izzó van benne. De nagyon tré amikor valamelyik kimegy és csak szegmens világít. Én nem tudom de fél évente cserélek mindig hátsó helyzetjelző izzót az MKIII-asnál. Itt legalább ez nem fog idegesíteni.  Undecided
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2011.11.18 péntek, 21:32:44 »

nekem pl csak ez a két dolog tetszik az mk4-ben nyes
Pedig sokkal finomabb kidolgozású mindenben (kivéve nem vezető oldali ablakmozgató gomb mert az ugyanaz mint az MKIII-ban) mint a III-as És nem csak próbálták a ford mérnökei feljebb pozicionálni hanem sikerült is nekik.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #461 Dátum: 2011.12.21 szerda, 09:32:07 »


9,5 l/100km komputer szerint...  szomoru1


http://totalcar.hu/tesztek/2011/12/21/kene._nyolcer/1/#szoveg
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2011.12.21 szerda, 10:26:59 »


masnak is hianyzik a sperr diffi, nem csak nekem...
az automata biztos ratesz, meg ez szigoruan varosi fogyasztas lehet
nekem jelenleg 6,5-7l a fogyasztasom
heti 2x megyek be Pestre Dobogoko fele, nyomom neki, elozgetek
a tobbi varoson kivul 120km/h...

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #463 Dátum: 2011.12.21 szerda, 11:21:37 »

masnak is hianyzik a sperr diffi, nem csak nekem...
az automata biztos ratesz, meg ez szigoruan varosi fogyasztas lehet
nekem jelenleg 6,5-7l a fogyasztasom
heti 2x megyek be Pestre Dobogoko fele, nyomom neki, elozgetek
a tobbi varoson kivul 120km/h...



Neked 175 lovas, nem?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2011.12.21 szerda, 13:22:18 »

Neked 175 lovas, nem?

nem, friss az enyém
200 -as
mondjuk csak most ennyi a fogyasztásom, a téli 215 -ös gumikkal
nyári 235 -össel 7,5 - 7,9 volt
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.21 szerda, 13:24:34 írta ST220_Gab » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #465 Dátum: 2011.12.21 szerda, 13:26:42 »

nem, friss az enyém
200 -as
mondjuk csak most ennyi a fogyasztásom, a téli 215 -ös gumikkal
nyári 235 -össel 7,5 - 7,9 volt

Akkor jó. Ezek szerint a teszt alatt széttaposták a belét annak az autónak...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #466 Dátum: 2011.12.21 szerda, 14:08:46 »

Akkor jó. Ezek szerint a teszt alatt széttaposták a belét annak az autónak...

Ja, és ráadásul ez a duplakuplungos automata, ami elméletileg kevesebbet eszik, mint a manuál.
Nekem csak 175LE, de a max az 8.4 volt egyszer Bp-Tbánya között az autóbahnon (16 min)
(komp szerint pont tankolás után)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2011.12.21 szerda, 14:14:15 »

Akkor jó. Ezek szerint a teszt alatt széttaposták a belét annak az autónak...

város és az automata amúgy is odatesz
nem tudom mennyire engedni le a fordulatot az automata (szerintem 1800-2000 alá nem), de ha nagyon perverz az ember, akkor lehet használni 1500-alatt is tötymörgésre

Esztergom - Dobogókő fele - Pomáz compu csúcsom 9L volt

az lehet h esztelenül taposta az író...
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2011.12.21 szerda, 22:09:45 »

9,5 nagyon sok. Ennyit én soha nem tudtam kihozni belőle, pedig lassan 10ekm lesz benne. Null kilométeresen teljesen nyers motornál volt 7,5-7,9 Olyan 7000 fele kezdett lentebb menni  a fogyasztás. Most 7-7,2 körül van autópályán többnyire belső sávban. Egy tény hiába papíron ennek egy decivel kissebb a fogyasztása mit a III-as 2.2-nek azzal 6,4-6,7-ből megúszható az ami ennél 7-7,2 Nagyobb a kaszni és a lovakat is etetni kell valamivel
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #469 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 01:09:09 »

Ja, és ráadásul ez a duplakuplungos automata, ami elméletileg kevesebbet eszik, mint a manuál.
Nekem csak 175LE, de a max az 8.4 volt egyszer Bp-Tbánya között az autóbahnon (16 min)
(komp szerint pont tankolás után)

A duplakuplungos sem elméletileg, sem gyakorlatilag nem eszik kevesebbet. Vannak márkák, ahol ugyanannyit írnak, de inkább egy kicsivel többet.
Viszont a 2,2-eshez nincs duplakuplungos. Ez a sima, 6 sebességes aftomat. Na ezért eszik ez ennyit.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #470 Dátum: 2011.12.23 péntek, 14:59:03 »

A duplakuplungos sem elméletileg, sem gyakorlatilag nem eszik kevesebbet. Vannak márkák, ahol ugyanannyit írnak, de inkább egy kicsivel többet.
Viszont a 2,2-eshez nincs duplakuplungos. Ez a sima, 6 sebességes aftomat. Na ezért eszik ez ennyit.

Asszem fóvénál láttam vhol, hogy még kevesebbet is írtak rá.
Viszont ezt nem tudtam, hogy a 2,2-es automatája az hagyományos nyomatékváltó, s nem duplakuplungos. MOndjuk logikus, mert nehéz még olyan tengelykapcsolót gyártani ma egyeseknek, ami átvisz 400Nm-t. 420-at.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2011.12.23 péntek, 16:43:16 »

Asszem fóvénál láttam vhol, hogy még kevesebbet is írtak rá.
Viszont ezt nem tudtam, hogy a 2,2-es automatája az hagyományos nyomatékváltó, s nem duplakuplungos. MOndjuk logikus, mert nehéz még olyan tengelykapcsolót gyártani ma egyeseknek, ami átvisz 400Nm-t. 420-at.

Overboostal 450-et kellene kibírnia. Lássuk be ez még mindig megoldhatatlan feladat fordéknál. Az MKIII 2.2-esénél még nem is volt egyáltalán automata csak kézi MMT6-os. De azért ez már haladás, legalább a IV-esre már legalább lett automata ha nem is duplakuplungos. Nem baj majd az MKV-re összejön azért lassan nekik a duplakuplungos is.
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #472 Dátum: 2011.12.23 péntek, 17:05:20 »

Overboostal 450-et kellene kibírnia. Lássuk be ez még mindig megoldhatatlan feladat fordéknál. Az MKIII 2.2-esénél még nem is volt egyáltalán automata csak kézi MMT6-os. De azért ez már haladás, legalább a IV-esre már legalább lett automata ha nem is duplakuplungos. Nem baj majd az MKV-re összejön azért lassan nekik a duplakuplungos is.

De miért nem koppincsolnak le egy nprmális DSG-váltót?  szomoru1
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2011.12.23 péntek, 23:51:12 »

De miért nem koppincsolnak le egy nprmális DSG-váltót?  szomoru1
Annyi mindent lekoppintottak már (igaz elsősorban a bömikből szokták inkább lopni az ötleteket) ezt nem értem én sem. Biztos valaki nagyon utálhatja a ford fejlesztési részlegén az automata váltókat.
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2011.12.24 szombat, 10:39:53 »

szerintem az automata váltós kérdést a kereslet alapján lőtték be
úgy látszik az eddig értékesítési tapasztalatok alapján nagyon kevesen rendeltek automatával
minek invesztáljanak bele annyi pénzt egy teljesen új fejlesztésbe, amire alig van/lenne kereslet

főként a nagyobb audi/bmw/mercedes -be rendelik ezeket
vw konszern -nél más db -számokkal és összegekkel dobálódznak


Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2011.12.24 szombat, 10:56:27 »

szerintem az automata váltós kérdést a kereslet alapján lőtték be
úgy látszik az eddig értékesítési tapasztalatok alapján nagyon kevesen rendeltek automatával
minek invesztáljanak bele annyi pénzt egy teljesen új fejlesztésbe, amire alig van/lenne kereslet

főként a nagyobb audi/bmw/mercedes -be rendelik ezeket
vw konszern -nél más db -számokkal és összegekkel dobálódznak

Pedig most már ideje lenne beleinvesztálniuk mert szerintem az V-ösnél nem lesznek csak turbos motorok. Eddig egyetlen motor volt ami nyomaték dolgában felfele kilógott mindig a sorból a 2.2TDCi. Előbb utóbb a 2 literes benzinesek is nyaldosni fogják ezt a nyomatékhatárt. A dizelek fejlesztésével sem fognak megállni. Bár lehet hogy a hibrid iránytól remélik a megoldást hosszútávon lehet hogy inkább kerekenként villanymotorral hajtanak majd vagy mit tudom én. Mindegy majd a következőnél megtudom. Most ez van. De hozzá teszem egy kicsit füllentősek voltak fordék. Ez nem fog papiron 1 decivel kevesebbet enni mint a III-as. Ez inkább fél-egy  literrel többet zabál ugyanolyan körülményke között. Mondjuk nagyobb is a kaszni, így nem csodálkozom. Meg az is igaz hogy borzasztó hosszan egyenletesen húz, ehhez meg  a lovakat etetni kell. De azért az V-öst nem kellene már tovább növelni méretre, ez is a még az éppen hogy kezelhető parkolható kategória. Nem egy ideális városi autó (nem is arra kellett)
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2011.12.24 szombat, 13:04:58 »

Pedig most már ideje lenne beleinvesztálniuk mert szerintem az V-ösnél nem lesznek csak turbos motorok. Eddig egyetlen motor volt ami nyomaték dolgában felfele kilógott mindig a sorból a 2.2TDCi. Előbb utóbb a 2 literes benzinesek is nyaldosni fogják ezt a nyomatékhatárt. A dizelek fejlesztésével sem fognak megállni. Bár lehet hogy a hibrid iránytól remélik a megoldást hosszútávon lehet hogy inkább kerekenként villanymotorral hajtanak majd vagy mit tudom én. Mindegy majd a következőnél megtudom. Most ez van. De hozzá teszem egy kicsit füllentősek voltak fordék. Ez nem fog papiron 1 decivel kevesebbet enni mint a III-as. Ez inkább fél-egy  literrel többet zabál ugyanolyan körülményke között. Mondjuk nagyobb is a kaszni, így nem csodálkozom. Meg az is igaz hogy borzasztó hosszan egyenletesen húz, ehhez meg  a lovakat etetni kell. De azért az V-öst nem kellene már tovább növelni méretre, ez is a még az éppen hogy kezelhető parkolható kategória. Nem egy ideális városi autó (nem is arra kellett)

haladniuk kell majd mindenképpen
ha megnézzük a mostani katalógust az új 2.0 benyásokhoz csak automata van, csúsztatva hozzák ki manuálissal
értékesítési, igényfelmérési stratégia erőszakkal?

jaja, igen nagyra sikerült, jól kihegyezték ezt a motort egy turboval
konkurenciáknál az ilyen cm3/LE arányban dolgozó diesel motorok már 2 feltöltősek

szerencsére én is főként városon kívül használom
ha itt helyben kell mászkálni akkor asszony autóját nyúlom le

remélem az V -re nagyon összeszedik magukat a Ford -ék
legyen 4x4, de ennek az esélye 0, mivel az RS fókára se fejlesztettek
vagy legalább emeljék át a sperr-t az RS -ből
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2011.12.25 vasárnap, 18:46:01 »

vagy legalább emeljék át a sperr-t az RS -ből

Már a 3-asban is 10% sperr volt... gondolom, a 4-esben is van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2011.12.25 vasárnap, 19:54:03 »

Már a 3-asban is 10% sperr volt... gondolom, a 4-esben is van.

akkor az annyi is...észrevehetetlen
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2011.12.26 hétfő, 05:17:58 »

akkor az annyi is...észrevehetetlen
nálam észrevehető vigyor3

csak féloldalával húz gumicsíkot lazább indulásnál vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2011.12.27 kedd, 21:31:09 »

Talán még nem szerepelt itt, de elég véglegesnek tűnik ez a MK5 formaterv, hasonlít is az Evosra, bár a hátsó ajtó kicsinek tűnik.

http://loadinform.com/next-gen-ford-mondeo-2013-new-pictures/


Emitt alant szerintem egyszerűen vettek egy A6-ost és ráoperálták az Evos orrát Smiley
http://carfanaticsforum.com/thread-11627.html
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.27 kedd, 21:55:11 írta Victore » Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #481 Dátum: 2011.12.28 szerda, 20:05:37 »

nálam észrevehető vigyor3

csak féloldalával húz gumicsíkot lazább indulásnál vigyor3

100% hoz képest...
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2011.12.28 szerda, 20:07:25 »

Talán még nem szerepelt itt, de elég véglegesnek tűnik ez a MK5 formaterv, hasonlít is az Evosra, bár a hátsó ajtó kicsinek tűnik.

http://loadinform.com/next-gen-ford-mondeo-2013-new-pictures/


Emitt alant szerintem egyszerűen vettek egy A6-ost és ráoperálták az Evos orrát Smiley
http://carfanaticsforum.com/thread-11627.html

tetszik
mintha Jaguar formaterv menne tovább
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #483 Dátum: 2012.01.04 szerda, 00:06:58 »

tetszik
mintha Jaguar formaterv menne tovább
Fogyasztással hogy állsz? Én 7,7-8,2 között mozgok (elsősorban autópálya belsősáv) Undecided Az igaz, hogy téligumival, nyárival vagy 3-4 decivel lesz majd kevesebb. Azért fintorgok mert a III-as 2.2-ese megelégszik ugyanilyen tempó és körülményke között 6,8-6,9-el. Fogyasztásban visszasírom a III-ast.   szomoru1
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #484 Dátum: 2012.01.04 szerda, 08:55:48 »

Fogyasztással hogy állsz? Én 7,7-8,2 között mozgok (elsősorban autópálya belsősáv) Undecided Az igaz, hogy téligumival, nyárival vagy 3-4 decivel lesz majd kevesebb. Azért fintorgok mert a III-as 2.2-ese megelégszik ugyanilyen tempó és körülményke között 6,8-6,9-el. Fogyasztásban visszasírom a III-ast.   szomoru1

hmmm, ez érdekes. Nekem 7,5 kb 170+ -tól van.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2012.01.04 szerda, 09:19:54 »

Fogyasztással hogy állsz? Én 7,7-8,2 között mozgok (elsősorban autópálya belsősáv) Undecided Az igaz, hogy téligumival, nyárival vagy 3-4 decivel lesz majd kevesebb. Azért fintorgok mert a III-as 2.2-ese megelégszik ugyanilyen tempó és körülményke között 6,8-6,9-el. Fogyasztásban visszasírom a III-ast.   szomoru1

gondolom Te is közelítesz a 10e km -hez, vagyis javulni már nem igazán fog

heti 2x Pest +200kg áruval, amúgy váráson kívül 120 -al...
6,5
ugyanezen az útvonalon ha már taposom neki, előzök ha kell, ha nem...160-180 -ig nyomva
7,5-8

ha lesz idegem, majd egyszer kipróbálom hogy a km/h szabályokat betartva mennyire lehet leszorítani
bár kétlem hogy 6 alá bemenne

szerintem annyira nem vészes
hasonló LE -vel bíró benzines turbo változathoz képest kb 5liter lehet az előnyünk

ugyanezen az útvonalon az ST220
11-13L láb függően
jók voltak azok az MKIII -mak Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 09:22:05 írta ST220_Gab » Naplózva
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2012.01.04 szerda, 14:12:41 »

gondolom Te is közelítesz a 10e km -hez, vagyis javulni már nem igazán fog

heti 2x Pest +200kg áruval, amúgy váráson kívül 120 -al...
6,5
ugyanezen az útvonalon ha már taposom neki, előzök ha kell, ha nem...160-180 -ig nyomva
7,5-8

ha lesz idegem, majd egyszer kipróbálom hogy a km/h szabályokat betartva mennyire lehet leszorítani
bár kétlem hogy 6 alá bemenne

szerintem annyira nem vészes
hasonló LE -vel bíró benzines turbo változathoz képest kb 5liter lehet az előnyünk

ugyanezen az útvonalon az ST220
11-13L láb függően
jók voltak azok az MKIII -mak Smiley

Tényleg fura hogy ennyivel többet esznek az MK4-ek. Megnéztem az önsúlyt a két katalógusban (MK3 és MK4), mind a kettőnél nagyjából 1550kg egy dízel kombi tömege.
A jobb légellenállás meg az új technika elvileg az MK4 felé kellene hogy billentse az mérleget. Igaz hogy a futófelület megnőtt 205-ről 215-re, de csak nem okoz 15%-os többletfogyasztást.
(MK3-mal eljárok 1000km felett egy tankkal, ami kb 5,6 litert jelent)

Az Euro5-ös norma fojtja le ennyire a hatékonyságot?
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #487 Dátum: 2012.01.04 szerda, 17:15:37 »

Tényleg fura hogy ennyivel többet esznek az MK4-ek. Megnéztem az önsúlyt a két katalógusban (MK3 és MK4), mind a kettőnél nagyjából 1550kg egy dízel kombi tömege.
A jobb légellenállás meg az új technika elvileg az MK4 felé kellene hogy billentse az mérleget. Igaz hogy a futófelület megnőtt 205-ről 215-re, de csak nem okoz 15%-os többletfogyasztást.
(MK3-mal eljárok 1000km felett egy tankkal, ami kb 5,6 litert jelent)

Az Euro5-ös norma fojtja le ennyire a hatékonyságot?

Euro5 amiket magában hordoz, meg azért 200LE -nek rendelkezésre is kell állnia
ott a gumi is, de a láb és az útvonal jobban befolyásolja a fogyit Smiley
nem tudom hogy ténylegesen mennyi a súlya, nekem a forgalmiban 1685kg van (persze sok hülyeséget láttam már forgalmikban)
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #488 Dátum: 2012.01.04 szerda, 21:34:29 »

Tényleg fura hogy ennyivel többet esznek az MK4-ek. Megnéztem az önsúlyt a két katalógusban (MK3 és MK4), mind a kettőnél nagyjából 1550kg egy dízel kombi tömege.
A jobb légellenállás meg az új technika elvileg az MK4 felé kellene hogy billentse az mérleget. Igaz hogy a futófelület megnőtt 205-ről 215-re, de csak nem okoz 15%-os többletfogyasztást.
(MK3-mal eljárok 1000km felett egy tankkal, ami kb 5,6 litert jelent)

Az Euro5-ös norma fojtja le ennyire a hatékonyságot?

Én szerintem 5-6 deci különbség van, ennyivel eszik többet az MKIV.
Viszont cserébe első osztályon utazol! Smiley
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #489 Dátum: 2012.01.04 szerda, 21:56:14 »

Én szerintem 5-6 deci különbség van, ennyivel eszik többet az MKIV.
Viszont cserébe első osztályon utazol! Smiley
eljen
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:01:32 »

gondolom Te is közelítesz a 10e km -hez, vagyis javulni már nem igazán fog
Undecided inkább a 12ekm fele közelít így javulni már tényleg nem fog
heti 2x Pest +200kg áruval, amúgy váráson kívül 120 -al...
6,5
ugyanezen az útvonalon ha már taposom neki, előzök ha kell, ha nem...160-180 -ig nyomva
7,5-8
Azt észrevettem hogy tisztán városban kevesebet eszik mint a III-as országuton és autopályán többet.
ha lesz idegem, majd egyszer kipróbálom hogy a km/h szabályokat betartva mennyire lehet leszorítani
bár kétlem hogy 6 alá bemenne
Erre tippelek én is.

szerintem annyira nem vészes
hasonló LE -vel bíró benzines turbo változathoz képest kb 5liter lehet az előnyünk
Na ez megint biztos. Azt egy pillanatig se vitatom hogy megvan-e benne a 200 ló mert elég hamar kiszokták rúgni a karám oldalát. Csak összehasonlításban pl hasonló menettemponál az MKIII tényleg kevesebbet eszik.   Igaz kissebb a kaszni könnyebb az autó, az is tény hogy autopálya temporol gyorsítva a IV-essel kegyetlenül elverem a III-ast. de A méretek miatt meg csak dühöngök amikor ahova én alig birok az első hátsó radarokkal beállni oda a III-assal röhögve  vigan lendületből mehet a beállás nem centizve mint a IV-esnél. Na jó az is meg az is tény hogy akik  esetleg problámát okoztak régebben, azok most hamar a helyükre kerülnek.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:03:21 »

Én szerintem 5-6 deci különbség van, ennyivel eszik többet az MKIV.
Viszont cserébe első osztályon utazol! Smiley
Elsőosztályon utazol? De jó neked! Akkor nálad pezsgőt is felszolgálnak utazásközben?  eplus2 wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:20:33 »

Tényleg fura hogy ennyivel többet esznek az MK4-ek. Megnéztem az önsúlyt a két katalógusban (MK3 és MK4), mind a kettőnél nagyjából 1550kg egy dízel kombi tömege.
A jobb légellenállás meg az új technika elvileg az MK4 felé kellene hogy billentse az mérleget. Igaz hogy a futófelület megnőtt 205-ről 215-re, de csak nem okoz 15%-os többletfogyasztást.
(MK3-mal eljárok 1000km felett egy tankkal, ami kb 5,6 litert jelent)
Az Euro5-ös norma fojtja le ennyire a hatékonyságot?
Nekem 5 ajtós a III-as és a IV-es is. Most ugyanaz az egyszerre vett és felrakott téligumi van III-ason és a IV-esen is.
A IV-esnek miért is lenne jobb a légellenálása? Az alaktényezője lehet hogy jobb de ettől nem lesz kissebb a légellenálása mert a mérete nagyobb így joval több levegőt kell kitolnia maga elől. A súlya nálam olyan fél mázsával több mint a III-asnál volt így az nagyon nem számottevő. Az Euro V-re viszont erős gyanúperrel élek hogy nem ingyen dolgozik. Tavasszal ha lesz egy kis időm elviszem a III-ast is meg a IV-est is merő kíváncsiságból teljesítménymérő padra. Egyrészt a III-asra kíváncsi vagyok hogy mit változott a kezdetek óta, ennél meg meg akarom csinálni egy inicializáló mérést. Másrészt az hoyg te eljársz 5,6 literrel egy tankal, azt megtudtam tenni én is a III-as 2.2-el de de elég sokszor ..kön akartam szúrni magam közben. Én két ugyanolyan tempon ugyanolyan kivitelű, gumijú, de két verzióval egy III-ast egy IV-essel hasonlítok össze. Nem vitatva, hogy a IV-es nagyobb kényelmeseb, de igazán beérhetné annyi abrakkal mint a III-as.  vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:28:15 »

hmmm, ez érdekes. Nekem 7,5 kb 170+ -tól van.

Idézetet írta: stealt - Ma - 00:06:58
Fogyasztással hogy állsz? Én 7,7-8,2 között mozgok
(elsősorban autópálya belsősáv)  Az igaz, hogy téligumival, nyárival vagy 3-4 decivel lesz majd kevesebb. Azért fintorgok mert a III-as 2.2-ese megelégszik ugyanilyen tempó és körülményke között 6,8-6,9-el. Fogyasztásban visszasírom a III-ast.   

De természetesen nem gyorshajtás miatt mert 130-al sehol nem lehet többel menni itthon. Az oka nyilván az mert a belső sávban közelebb van a szalagkorlát és így biztos nagyobb a légellenálás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 11:31:27 »

Tényleg fura hogy ennyivel többet esznek az MK4-ek. Megnéztem az önsúlyt a két katalógusban (MK3 és MK4), mind a kettőnél nagyjából 1550kg egy dízel kombi tömege.
A jobb légellenállás meg az új technika elvileg az MK4 felé kellene hogy billentse az mérleget. Igaz hogy a futófelület megnőtt 205-ről 215-re, de csak nem okoz 15%-os többletfogyasztást.
(MK3-mal eljárok 1000km felett egy tankkal, ami kb 5,6 litert jelent)

Az Euro5-ös norma fojtja le ennyire a hatékonyságot?

Na... a katalógust rosszul nézted. A 4-es, 2,2-es kb 100 kilóval nehezebb. De autópályatempónál, ahol jellemzően x kilométer gurulsz ugyanakkora sebességgel, nincs túl nagy jelentősége a tömegnek. Csak a sok  gyorsítás alkalmával számít.
Autópályán többet számít az autó mérete. A 4-es szélesebb, hosszabb, és így tovább. Persze a szélesebb gumi is növeli a fogyit.
Ha nagyobb a kasztni, akkor valószínűleg jobban emelkedik a fogyi a sebesség növelésével. Tehát a fix 130-nál még akár jobb is lehet a 4-es, míg 180-nál meg a 3.
Egy másik példa, összevetettük az MK3 2,0 vs 2,2-est. Volt, ahol a 2,2-es evett kevesebbet (nagyobb tempó).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 12:31:28 »

Menetzajban mekkora különbség van kettő közt?! (Szélzaj, gumizaj, motorzaj) ?
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 12:52:34 »

Menetzajban mekkora különbség van kettő közt?! (Szélzaj, gumizaj, motorzaj) ?

Igen, ég és föld.
Mk4-nél odafigyeltek a zajcsökkentésre, áramvonalasság, hangszigetelt szélvédő, kibélelt kerékjárat, stb..
Mk3 sajnos elég zajos autópályatempónál a menetszéltől, gyorsításkor pedig mint egy vattába csomagolt Tranzit.

Mk3 és Mk4 között 50kg van a 2literes dízelnél. (http://i.imgur.com/MkcHg.jpg)

Ránéztem kíváncsiságból a spritmonitorra, ott nagyjából megegyezik a hasonló motorizáltságú 130 vs 140 LE Mk3 és Mk4 fogyasztása:
Mk3 (átlag 6,77l)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2006&power_s=130&power_e=135&gearing=1&powerunit=2
Mk4 (átlag 6,58l)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2010&power_s=140&power_e=145&gearing=1&powerunit=2

Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 15:39:59 »

Igen, ég és föld.
Mk4-nél odafigyeltek a zajcsökkentésre, áramvonalasság, hangszigetelt szélvédő, kibélelt kerékjárat, stb..
Mk3 sajnos elég zajos autópályatempónál a menetszéltől, gyorsításkor pedig mint egy vattába csomagolt Tranzit.

Mk3 és Mk4 között 50kg van a 2literes dízelnél. (http://i.imgur.com/MkcHg.jpg)

Ránéztem kíváncsiságból a spritmonitorra, ott nagyjából megegyezik a hasonló motorizáltságú 130 vs 140 LE Mk3 és Mk4 fogyasztása:
Mk3 (átlag 6,77l)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2006&power_s=130&power_e=135&gearing=1&powerunit=2
Mk4 (átlag 6,58l)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2010&power_s=140&power_e=145&gearing=1&powerunit=2



Ezzel a zaj kérdéssel nem vagyok igazán megelégedve a saját MK4-semnél. Az okés hogy a nyári gumi "kagylós" volt, és ezért volt mély, dörmögő hangja... 235/45R17-es. Utána jött a téli, de ez sem a legkiválóbb... pedig ez 1 éves gumi !
Sík egyenes úton hallom a kerekeimet rendesen. Jó persze, ez meg téli...lehetne mondani, hogy azért. Most tavasszal beújítok új gumikra, már nagyon kiváncsi vagyok....

Érdekes, hogy 70-100 km/h közt hallom jobban a gumik zaját. Pl.: 130-as tempónál már nem hallani ezt. Sőt 160-nál mondhatni, hogy csendesebb:) Gondoltam korábban kezdődő kerékcsapágy hibára is, viszont azóta elment már 20.000 km-ert, s nem lett másabb. Az a baj, hogy ez a zaj kérdés ez nehezen megfogható... (lehetne akár a váltónak is hangja, vagy a féltengelyt megvezető csapágynak...ezt most ki mondaná meg...) Bár üresbe kidobva is megmarad a hang...

Egy valamit viszont találtam hibát. A jobb eleje javítva volt az autónak, és a kerékjárati dob felett van egy úgy nevezett hangszigetelő zsák. Nos ez jobb oldalról hiányzik... Vajon észrevehető lesz-e a különbség?! Majd kiderül...rendeltem egyet. Meglepően baráti az ára (3000 Ft)

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Docens
Vendég
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2012.01.09 hétfő, 09:36:26 »

Lassan lehetne nyitni az MK V topicot is  Wink

http://www.automotor.hu/hirek/ez-az-uj-ford-mondeo-421411
Naplózva
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2012.01.09 hétfő, 19:47:25 »

Lassan lehetne nyitni az MK V topicot is  Wink

http://www.automotor.hu/hirek/ez-az-uj-ford-mondeo-421411


Kicsit bumfordibb lett mint amit pár bejegyzéssel korábban belinkeltem és nincs is nagy különbség a mostani szériához képest. Legalábbis nincs akkora difi mint mondjuk az MK3 és MK4 között.
A médiában azt írják az MK5 javára, hogy vezetéstámogató eszközök, meg hibrid jön valamikor. A mostani faceliftes MK4-ben is megvannak ezek az eszközök, új technika egyedül a hibrid lenne... de azt meg az ára miatt nem veszi senki, és szvsz amúgy is zsákutca a hibrid.
Az orcája tényleg maszkulinabb lett, meg egy kicsit nyúlánkabb, de ez az MK5 inkább az amcsiknak újdonság, akik egy elég régi konstrukciót kaptak eddig is.
Európai szemszögből ez egy erős facelift inkább, mondjuk MK4.7 Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.