Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:16:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ecoboost motorok  (Megtekintve 109772 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #100 Dátum: 2019.07.13 szombat, 11:06:23 »

Kicsit bízok abban, hogy más modellekben is lesz PFI, nagyobb ccm-el, mindenesetre jó irány, hogy a Focus-nál visszahozták. A hibridről kezdtem teljesen lebeszélni magam. Így igen, nem marad más csak az 1.5 Ecoboost...

Ilyenkor kell egy merészet lépni, és venniegy jó tdci-t.   hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2019.07.13 szombat, 14:35:25 »

Ilyenkor kell egy merészet lépni, és venniegy jó tdci-t.   hehe

 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #102 Dátum: 2019.08.23 péntek, 12:56:52 »

Nem, csak próbálok olyat keresni mint a jelenlegi MK3 volt, amit úgy látok egyre nehezebb. Nekem semmi különlegesség nem kell, egy sima szívóbenzin pont azt tudja ami nekem kell, na de ilyen nincs. Kivéve a Focus PFI, de 3 henger, 1-et lekapcsol, 120LE, ettől viszont meg azért többre vágyok. A benzines turbós nem tudom mennyire viselni el hosszú távon amire én használom, lényegében város. Elég megosztóak a tapasztalatok az Ecoboost motorokról. Nem rossz, de én félek tőle. A hibrid nagyon tetszett mikor kipróbálhattam, viszont nem tudjuk mennyit bír ki az akku, én kb. évente 300-350e Ft-ért tankolok a jelenlegi benzines MK3-ba, a hibridbe ez legyen fele annyi (9L vs 4,5L), akkor is kb. 15 év mire egy akku árát megspórolom, + alapból drágább, ez kb. soha nem térülne meg.
USA-ba van V6 Edge, vagy V6/V8 Mustang, de itt meg folyamatos szívás lesz, hogy nincs hozzá alkatrész, nincs aki ért hozzá, az összes műszaki, stb...
Az Edge sor4 és v6 is turbós. Wink Az EcoBoost-ok 1,6 és 1,0 változatában kell figyelni a hűtővíz szintjére, más érdemi nyűgről nem tudni. Az 1,5-ökben pl. nincs ilyen gond, 2,0 itthon már jó ideje nincs a környezetvédelem miatt.

Egyébként van más márkának most is szívó benzinese.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2019.08.23 péntek, 18:56:05 »

Az Edge sor4 és v6 is turbós. Wink Az EcoBoost-ok 1,6 és 1,0 változatában kell figyelni a hűtővíz szintjére, más érdemi nyűgről nem tudni. Az 1,5-ökben pl. nincs ilyen gond, 2,0 itthon már jó ideje nincs a környezetvédelem miatt.

Egyébként van más márkának most is szívó benzinese.

Más márka nem kell. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #104 Dátum: 2019.08.23 péntek, 19:09:48 »

Más márka nem kell. Smiley




Fizetett politikai hirdetés.  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #105 Dátum: 2019.09.01 vasárnap, 22:20:45 »

Más márka nem kell. Smiley
Akkor azt kell fogyasztani, ami van. Wink
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 12:28:11 »

Akkor azt kell fogyasztani, ami van. Wink

Találtam egy egész jót:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_scti_ecoboost_st-line_automata-14587058

De miért adja el valaki 29e km-el, főleg ha már nem is lehet ilyet kapni újan?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #107 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 12:45:04 »

Találtam egy egész jót:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_scti_ecoboost_st-line_automata-14587058

De miért adja el valaki 29e km-el, főleg ha már nem is lehet ilyet kapni újan?

Pl. azért mert piaci ár felett van kb 1 misivel...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 14:06:24 »

Pl. azért mert piaci ár felett van kb 1 misivel...

Nekem kicsit az a pont nem éri meg kategória, mert akár kevesebbért is már újat veszel, igaz az nem 2.0.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #109 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 20:32:51 »

Találtam egy egész jót:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_scti_ecoboost_st-line_automata-14587058

De miért adja el valaki 29e km-el, főleg ha már nem is lehet ilyet kapni újan?
Aha, első tulajdonos, 2,5 éves és RAK-os rendszám. Csak nekem nem kerek a dolog, vagy valamit még nem tudunk?
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #110 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 20:35:03 »

Nekem kicsit az a pont nem éri meg kategória, mert akár kevesebbért is már újat veszel, igaz az nem 2.0.
Azért az nem olyan rossz motor. Talán még kelendő is lesz egykor, nem egy tucatmotor idehaza.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2019.09.03 kedd, 09:35:50 »

Aha, első tulajdonos, 2,5 éves és RAK-os rendszám. Csak nekem nem kerek a dolog, vagy valamit még nem tudunk?

Ezért nem akarok használtat. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #112 Dátum: 2019.09.03 kedd, 17:19:01 »

Ezért nem akarok használtat. Smiley
nemá-30e km nem a világvége. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #113 Dátum: 2019.09.03 kedd, 17:44:19 »

Aha, első tulajdonos, 2,5 éves és RAK-os rendszám. Csak nekem nem kerek a dolog, vagy valamit még nem tudunk?

Törvényes és legális rendszámot cserélni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2019.09.03 kedd, 18:56:04 »

nemá-30e km nem a világvége. vigyor3

Jaja, meg az a 300e se, amiről visszatekerték  eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2019.09.03 kedd, 19:13:58 »

Nekem kicsit az a pont nem éri meg kategória, mert akár kevesebbért is már újat veszel, igaz az nem 2.0.
Peti, te nem akarsz autót venni! Ezt nem veszed meg, pedig tetszene, de szerinted drága, és olcsóbban is kapsz már MK5-öt. De az olcsóbb meg nem jó, mert jajjazháromhengeres, vagy fujjecoboost, vagy mileszvele390ekmután, holott alattad egy autó egy élet alatt nem fut annyit, stb. Meg az olcsóbbat nem veszed meg, mert kicsit drágábban már lenne 29e km-t futott 2.0 is. Szóval mindegy mi van, nem veszed meg, mert ... És a ... helyére tetszőleges indokokat helyettesítesz be Smiley

Dízel nem, kisbenzines nem, ecoboost nem, nagybenzines nem, háromhengeres nem, nem-Mondeo nem, nem-Ford nem. Ezek metszete kiad egy 2004-es fehér kombi benzines MK3-at  vigyor3 Amíg az igényeken nem faragsz valamit, addig ez is fog maradni.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2019.09.04 szerda, 12:40:00 »

Peti, te nem akarsz autót venni! Ezt nem veszed meg, pedig tetszene, de szerinted drága, és olcsóbban is kapsz már MK5-öt. De az olcsóbb meg nem jó, mert jajjazháromhengeres, vagy fujjecoboost, vagy mileszvele390ekmután, holott alattad egy autó egy élet alatt nem fut annyit, stb. Meg az olcsóbbat nem veszed meg, mert kicsit drágábban már lenne 29e km-t futott 2.0 is. Szóval mindegy mi van, nem veszed meg, mert ... És a ... helyére tetszőleges indokokat helyettesítesz be Smiley

Dízel nem, kisbenzines nem, ecoboost nem, nagybenzines nem, háromhengeres nem, nem-Mondeo nem, nem-Ford nem. Ezek metszete kiad egy 2004-es fehér kombi benzines MK3-at  vigyor3 Amíg az igényeken nem faragsz valamit, addig ez is fog maradni.

Az a "baj", hogy semmi nem sürget, nagyobb problémám nincs a jelenlegivel sem, kivárok... Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #117 Dátum: 2019.09.04 szerda, 13:48:36 »

Az a "baj", hogy semmi nem sürget, nagyobb problémám nincs a jelenlegivel sem, kivárok... Smiley

Te leszel a Fusim2, az mk3-ak megmentője, aki amikor kirohad alatta az mk3, akkor inkább felújítja egy új mondeo mk7-es áráért.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2019.09.04 szerda, 15:08:17 »

Te leszel a Fusim2, az mk3-ak megmentője, aki amikor kirohad alatta az mk3, akkor inkább felújítja egy új mondeo mk7-es áráért.  hehe

 eplus2 wave
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 14:44:47 »

Sziasztok! 1.6 ecoboost 17S09 - 1.6L GTDI COOLING SYSTEM visszahívás miatt bejelentkeztem a szervízbe. Eddig azt hittem nem egy nagy művelet, de a szervízbe azt mondták 2 nap és"jó nagy szo*ás". Kinyomtatta a szervíz leírást 95 oldal volt. Kérdeztem a részletekért de nem igazán magyarázta el. Volt már valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #120 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 16:42:11 »

Sziasztok! 1.6 ecoboost 17S09 - 1.6L GTDI COOLING SYSTEM visszahívás miatt bejelentkeztem a szervízbe. Eddig azt hittem nem egy nagy művelet, de a szervízbe azt mondták 2 nap és"jó nagy szo*ás". Kinyomtatta a szervíz leírást 95 oldal volt. Kérdeztem a részletekért de nem igazán magyarázta el. Volt már valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata?

Milyen autó?

Valamelyiknél kuplung csere, valahol hűtővíz szintjelző rendszer kerül beépítésre.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 16:47:55 »

Milyen autó?

Valamelyiknél kuplung csere, valahol hűtővíz szintjelző rendszer kerül beépítésre.

Mondeo
Ez a hűtő rendszerére szóló visszahívás. A kuplung csere már megvolt szintén gyári visszahívás miatt.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #122 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 17:05:24 »

Mondeo
Ez a hűtő rendszerére szóló visszahívás. A kuplung csere már megvolt szintén gyári visszahívás miatt.

Nem minden MK4-es Mondeo 1.6 EcoBoost-ra vonatkozik a hűtőrendszeri visszahívás. 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 17:24:14 »

Nem minden MK4-es Mondeo 1.6 EcoBoost-ra vonatkozik a hűtőrendszeri visszahívás. 

Az enyémre igen.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #124 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 19:00:48 »

Az enyémre igen.

Nem azt írtam, hogy a tiédre nem vonatkozik.
Mivel kaptál levelet, így nyilván. Kár volt leírnod, hogy igen.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2019.10.02 szerda, 09:07:07 »

Nem azt írtam, hogy a tiédre nem vonatkozik.
Mivel kaptál levelet, így nyilván. Kár volt leírnod, hogy igen.  Cool
Kedves Győző!
Akkor le tudnád írni pontosan mi is történik ezen visszahívásos javításnál? Láttam korábban is utaltál rá hogy majd leírod. Köszönöm
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2019.10.02 szerda, 09:13:11 »

Milyen autó?

Valamelyiknél kuplung csere, valahol hűtővíz szintjelző rendszer kerül beépítésre.
Még van visszahívás MK4-ekre? Azt hittem az már "régi, kifutott" típus, és már csak az MK5-el foglalkoznak.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2019.10.02 szerda, 09:50:31 »

Még van visszahívás MK4-ekre? Azt hittem az már "régi, kifutott" típus, és már csak az MK5-el foglalkoznak.

Van bizony.
De szinte az utolsó évjáratokra....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #128 Dátum: 2019.10.02 szerda, 09:56:20 »

Kedves Győző!
Akkor le tudnád írni pontosan mi is történik ezen visszahívásos javításnál? Láttam korábban is utaltál rá hogy majd leírod. Köszönöm

Én nem látom, hogy utaltam volna rá, hogy leírom pontosan .
Viszont korábban írtam, mit csinálnak.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2019.10.02 szerda, 13:02:07 »

Én nem látom, hogy utaltam volna rá, hogy leírom pontosan .
Viszont korábban írtam, mit csinálnak.  wave
Sajnos nem találom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #130 Dátum: 2019.10.02 szerda, 14:49:26 »

Sajnos nem találom.

Kb. 9 hsz-el ezelőtt.


http://mondeo.hu/index.php?topic=22967.msg1168954#msg1168954
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #131 Dátum: 2019.10.22 kedd, 18:19:48 »

Üdv mindenkinek! (Ide is írom, hátha olvassa valaki, aki ismeri a problémát) 2014-es 1,6 Ecoboost Mk4 Mondeom tegnap igencsak furcsa dolgot produkált: Piros lámpához érve üresbe tettem az autót, a pedálokat felengedtem. Hirtelen eszméletlenül felbőgött a motor, a fordulatszámmérő szerint valahol 7000 rpm körül forgott. Le kellett vegyem a gyújtást, hogy abbahagyja. Utána még hosszan mentem vele, de a probléma nem jelentkezett újra. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehetett ez?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #132 Dátum: 2019.10.23 szerda, 06:50:37 »

Üdv mindenkinek! (Ide is írom, hátha olvassa valaki, aki ismeri a problémát) 2014-es 1,6 Ecoboost Mk4 Mondeom tegnap igencsak furcsa dolgot produkált: Piros lámpához érve üresbe tettem az autót, a pedálokat felengedtem. Hirtelen eszméletlenül felbőgött a motor, a fordulatszámmérő szerint valahol 7000 rpm körül forgott. Le kellett vegyem a gyújtást, hogy abbahagyja. Utána még hosszan mentem vele, de a probléma nem jelentkezett újra. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehetett ez?
Üdv.

Valami apró vezérlési hibától kezdve bármi lehet. A 7000 környéke a tiltási fordulatszám. Gondolom, nem ezt nézted, de füstre a kipufogóból nem emlékszel? Dízelek szoktak így meghalni, ha felkapják az olajat. Benzines ilyenre nem igazán képes. Egyébként egész látványos: https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

Ha máskor előfordulna, legközelebb érdemes lefullasztani. Állsz a féken, 1-es, aggresszív kuplungcsúsztatással leviszed a fordulatot. A 7000-ről leállítás nagyon hirtelen szünteti meg az olajnyomást a turboban, nagyon gyorsan ki lehet vele nyírni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #133 Dátum: 2019.10.23 szerda, 09:11:05 »

Üdv.

Valami apró vezérlési hibától kezdve bármi lehet. A 7000 környéke a tiltási fordulatszám. Gondolom, nem ezt nézted, de füstre a kipufogóból nem emlékszel? Dízelek szoktak így meghalni, ha felkapják az olajat. Benzines ilyenre nem igazán képes. Egyébként egész látványos: https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

Ha máskor előfordulna, legközelebb érdemes lefullasztani. Állsz a féken, 1-es, aggresszív kuplungcsúsztatással leviszed a fordulatot. A 7000-ről leállítás nagyon hirtelen szünteti meg az olajnyomást a turboban, nagyon gyorsan ki lehet vele nyírni.
miért.A turbótól annak is feltudná szippantani az olajat...Neki egy nagy előnye van,a szikra szükségessége,mert nincs öngyulladás a hengerben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #134 Dátum: 2019.10.23 szerda, 10:27:39 »

Üdv.

Valami apró vezérlési hibától kezdve bármi lehet. A 7000 környéke a tiltási fordulatszám. Gondolom, nem ezt nézted, de füstre a kipufogóból nem emlékszel? Dízelek szoktak így meghalni, ha felkapják az olajat. Benzines ilyenre nem igazán képes. Egyébként egész látványos: https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

Ha máskor előfordulna, legközelebb érdemes lefullasztani. Állsz a féken, 1-es, aggresszív kuplungcsúsztatással leviszed a fordulatot. A 7000-ről leállítás nagyon hirtelen szünteti meg az olajnyomást a turboban, nagyon gyorsan ki lehet vele nyírni.

Amíg forog a motor, addig van olajnyomás a turbónál is. A kulcs elfordításával nem szűnik meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
krudya
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #135 Dátum: 2019.10.23 szerda, 13:11:41 »

Üdv.

Valami apró vezérlési hibától kezdve bármi lehet. A 7000 környéke a tiltási fordulatszám. Gondolom, nem ezt nézted, de füstre a kipufogóból nem emlékszel? Dízelek szoktak így meghalni, ha felkapják az olajat. Benzines ilyenre nem igazán képes. Egyébként egész látványos: https://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

Ha máskor előfordulna, legközelebb érdemes lefullasztani. Állsz a féken, 1-es, aggresszív kuplungcsúsztatással leviszed a fordulatot. A 7000-ről leállítás nagyon hirtelen szünteti meg az olajnyomást a turboban, nagyon gyorsan ki lehet vele nyírni.

Köszi az infót! Nem gondoltam rá, de jogos lehet, amit a turbóval kapcsolatban írsz. Viszont ha 1-esbe teszem, úgy nehezebb lefullasztani. Jobb ilyenkor a 4-esbe, esetlebb még magasabb fokozatba tenni, nem?
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #136 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 08:25:04 »

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/11/28/csaba_megtanulta_a_lecket_de_a_ford_motorja_kuka/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #137 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 09:08:48 »


E zt mondtam eddig is... még egy-két év, és ez az egy 1.6 ecoboost megint nagyon le fogja húzni a Fordot...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #138 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 09:36:31 »

E zt mondtam eddig is... még egy-két év, és ez az egy 1.6 ecoboost megint nagyon le fogja húzni a Fordot...
mk4-ben (és kortársaiban) talán nem volt sok, de mostanában több 1.0 és 1.5 ecoboost jön ki - mindenki be van tojva a dieseltől
én az egynyóc után már nem félek semmitől  vigyor3
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #139 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 12:43:07 »

E zt mondtam eddig is... még egy-két év, és ez az egy 1.6 ecoboost megint nagyon le fogja húzni a Fordot...

Ha hűtőfolyadék hiány miatt motor károsodás történik, az a felhasználó gondatlanságára vezethető visszsa.
Köteles ellenőrizni, ahogy a motorolajat is. Még a KRESZ-ben is benne van.
Folyadék vesztésre/szivárgásra lehet panasza. Ha pedig annyira szivárogna, hogy beleöntöd és egyből kifolyik, értelemszerűen nem szabad közlekedni az autóval.

A cikk meg is rúgja az öngólt azzal, hogy már CSAK a figyelmeztető jelzésre cselekszik. Aztán hónapokig (!) ki sem nyitja a motorháztetőt.
Ez hanyagság, mulasztás. Nem utolsó sorban saját érdek....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #140 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 13:11:29 »

Ha hűtőfolyadék hiány miatt motor károsodás történik, az a felhasználó gondatlanságára vezethető visszsa.
Köteles ellenőrizni, ahogy a motorolajat is. Még a KRESZ-ben is benne van.
Folyadék vesztésre/szivárgásra lehet panasza. Ha pedig annyira szivárogna, hogy beleöntöd és egyből kifolyik, értelemszerűen nem szabad közlekedni az autóval.

A cikk meg is rúgja az öngólt azzal, hogy már CSAK a figyelmeztető jelzésre cselekszik. Aztán hónapokig (!) ki sem nyitja a motorháztetőt.
Ez hanyagság, mulasztás. Nem utolsó sorban saját érdek....


de valami oknál fogva a visszahívás csak a visszajelző beépítésére vonatkozik, és joggal feltételezi a tulajdonos, hogy ha visszajelez, akkor kell ránéznie... ez az öngól ebben a történetben, hogy nem a hiba lett kijavítva, megoldva, hanem hogy tudj a hibáról, de ezek szeriont az sem sikerült.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 13:17:16 »

de valami oknál fogva a visszahívás csak a visszajelző beépítésére vonatkozik, és joggal feltételezi a tulajdonos, hogy ha visszajelez, akkor kell ránéznie... ez az öngól ebben a történetben, hogy nem a hiba lett kijavítva, megoldva, hanem hogy tudj a hibáról, de ezek szeriont az sem sikerült.

Tünetkezelés... Csak húzza ki valahogy míg a gari lejár. Ja és minél olcsóbb legyen.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #142 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 14:29:57 »

de valami oknál fogva a visszahívás csak a visszajelző beépítésére vonatkozik, és joggal feltételezi a tulajdonos, hogy ha visszajelez, akkor kell ránéznie... ez az öngól ebben a történetben, hogy nem a hiba lett kijavítva, megoldva, hanem hogy tudj a hibáról, de ezek szeriont az sem sikerült.

Nem. Nem folyamatos szintjelző (Illetve IDS-el látható a szint), ami kijelzi. Ha alacsony szintre kerül, akkor jelez. Motorolajat sem akkor kell után tölteni, amikor már világít az olajnyomás hiány lámpa.
Valamint nem a hibáról kell tudj, hanem a következményről. (folyadékvesztés)

Egy halom cső is cserélve van (az is, aminek a hibájából bekövetkezhet(ett) a folyadékvesztés/szivárgás), módosítva.
Ha nem lehetne illetve kellene manuálisan is ellenőrizni, akkor valahol lenne egy fekete kiegyenlítőtartály és kész.
Nem véletlenül van átlátszó anyagból és nem véletlenül van szintjelölés az oldalán.

Az nagyon gyenge lábakon álló érv, hogy csak ha jelez valamit a jármű, akkor kell ellenőrizni! Az ellenőrző rendszert pont a droidok miatt csinálták, akik nem ellenőriznek szemmel semmit, ami bizony szükséges és/vagy előírás.  Nem javaslat.
Ha az arcába jön egy üzenet, remélhetőleg utánanéz.....

Ennyi erővel 3 dl olajjal is lehet elegendő olajnyomás, mégsem megfelelő!  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.28 csütörtök, 22:09:41 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #143 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 14:30:21 »

Tünetkezelés... Csak húzza ki valahogy míg a gari lejár. Ja és minél olcsóbb legyen.

Butaságot beszélsz....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 15:47:03 »



Betettek egy visszajelzőt, ami akkor jelez amikor már késő?
Amikor jelezett az autó, a hűtőfolyadék még minimum szint fölött volt, a motorhőfok mutató sem jelzett túlmelegedést.
Ne várjuk már el a tulajdonostól, hogy gépjármű műszaki szakértő legyen...

Nem pont te szoktad írni, hogy ne próbáljunk okoskodni, minek hogy kell működnie, hanem majd észreveszi a tulaj, ha baj van? Hát itt az ember észrevette.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #145 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 15:47:32 »

Nem.
Valamint nem a hibáról kell tudj, hanem a következményről. (folyadékvesztés)

Egy halom cső is cserélve van (az is, aminek a hibájából bekövetkezhet(ett) a folyadékvesztés/szivárgás), módosítva.
Ha nem lehetne illetve kellene manuálisan is ellenőrizni, akkor valahol lenne egy fekete kiegyenlítőtartály és kész.
Nem véletlenül van átlátszó anyagból és nem véletlenül van szintjelölés az oldalán.

Az nagyon gyenge lábakon álló érv, hogy csak ha jelez valamit a jármű, akkor kell ellenőrizni! Az ellenőrző rendszert pont a droidok miatt csinálták, akik nem ellenőriznek szemmel semmit, ami bizony szükséges és/vagy előírás.  Nem javaslat.
Ha az arcába jön egy üzenet, remélhetőleg utánanéz.....

Ennyi erővel 3 dl olajjal is lehet elegendő olajnyomás, mégsem megfelelő!  vigyor3


Akkor a módosított cső sem jó, mert a funkcióját, ami miatt ki lett cserélve, nem töltötte be.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #146 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 16:59:44 »

Akkor a módosított cső sem jó, mert a funkcióját, ami miatt ki lett cserélve, nem töltötte be.

Miért is?

A probléma az, hogy feltehetően nagyon sok mindent, fontos részleteket nem ismerünk. Csak amit a cikkben leírnak, ami nyilván olyan irányú, hogy ....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #147 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 17:10:13 »

Betettek egy visszajelzőt, ami akkor jelez amikor már késő?
Amikor jelezett az autó, a hűtőfolyadék még minimum szint fölött volt, a motorhőfok mutató sem jelzett túlmelegedést.
Ne várjuk már el a tulajdonostól, hogy gépjármű műszaki szakértő legyen...

Nem pont te szoktad írni, hogy ne próbáljunk okoskodni, minek hogy kell működnie, hanem majd észreveszi a tulaj, ha baj van? Hát itt az ember észrevette.

Nem.

Beépítéskre kerül egy szintjelző és egy halom cső, módosított fajta is.
A hűtőfolyadék szintjelző NEM akkor jelez, ha már késő! Akkor jelez, ha a szinte a kiegyenlítőtartályban a MIN-re ér. Attól a még a motorban van hűtőfolyadék.
Nem várja el senki a tulajdonostól, hogy gépjármű műszaki szakértő legyen. Ezt a kérdést nem is értem, hogyan kerül ide....

A probléma, meghibásodás NEM ITT kezdődött, amikor ahogy a cikkben is írják (az igazat viszont nem tudja senki), hogy MINDEN rendben volt.
Szinte biztos, hogy korábban már elfolyhatott akár nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék is (nyilván a reggeli elindulás előtt nem ellenőrizte, mert félévente se szokta és nem egyik pillanatról a másikra fogyott el.) és akkor károsodhatott a motor. De ugye akkor még nem jelezte semmi a usernek, hogy szivárgás van. Ha mondjuk naponta egyszer ellenőrzi, ez elkerülhető.
Egy motorban ha elkezdődik valami hiba -a túlmelegedés pont ilyen-, ami ha nem fut egyből végleges meghibásodásra, akkor azért az nincs rendben, habár látszólag jól működik a motor. Viszont kaphatott egy hősokkot, ami nem előny. A korábban elindult meghibásodás akkor vált kritikussá, amikor már bekerült a szintjelző....de látszólag már késő volt.

Ez amolyan "rejtett hiba", ami nem azonnal vehető észre, hanem bizonyos használat után.
Én sem ismerem -nyilván- a konkrét történetet, de a gyakorlati tapasztalatok alapján ez szinte biztos, hogy így történhetett.


Sok ilyen motorba bekerült már a módosított rendszer, aminek előtte sem és utána sem lett semmilyen problémája.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 17:32:42 »

A kezelési szerint a hűtőfolyadék szintet havonta kell ellenőrizni, csakúgy mint a kerékanyák meghúzási nyomatékát. Gondolom ez az általános gyakorlat Wink itt is. A cikk szerint amúgy a szintcsökkenés előbb hónapon belül majd 3-4 nap alatt történt.

Abban egytértek, hogy a cikk csak egyik oldalról mutatja be a történetet, és egy csomó részlet nem ismert. A szakértőt ezért említettem, mert itt a leírás alapján úgy járt el a tulaj, ahogy az egy átlag embertől elvárható. Mondjuk olyantól, aki nem megy havonta a gumishoz nyomatékellenőrzésre. Ahogy én sem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #149 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 18:23:42 »



Olvastad az 1.6 Ecoboost kezelésijét?  vigyor3

Azt gondolom, hogy ha nem is minden nap az első elindulás előtt, de 2-3 naponta érdemes felnyitni a motorháztetőt és ellenőrizni a folyadék szinteket.
Nincs 2 perc az egész, emellett erősen saját érdek! Még ha garanciális az autó, akkor is és az nem mentesíti a felhasználót a jármű -rá eső- műszaki ellenőrzésétől!
Ahogy korábban is említettem, ugye a jogosítvány szerzés közben is ki lett képezve mindenki ezen egyszerű ellenőrzési eljárások végrehajtására.  Wink



ui: Ha alapjában minden érintett motor rossz lenne, akkor minddel ez történt volna/történik.....de nem.  wave
   
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.037 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.