Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:24:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 536 537 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7309949 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26450 Dátum: 2018.10.26 péntek, 10:52:50 »

S-Maxra jó a 215/60 R16 99H-s gumi vagy mindenképpen XL megjelölésű kell?
van különbség a 99H XL és a 99H között?

A H sebességindex (210 km/h), a 99 a súlyindex.

A kérdezett méretben a 99-es súlyindex az erősített kivitel. A gumin magán szerepel az XL jelölés, az árlistákban nem feltétlenül, de ettől az még XL-es gumi.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26451 Dátum: 2018.10.26 péntek, 11:00:13 »

Tippre azt mondanám, hogy az XL-er erősített oldalfalú, ami általában kisebb csillapítást ad, talán jobban ráz kicsit.

Az XL magasabb súlyindexet jelent, azaz a gumi nagyobb súlyt bír el. Valójában azonban nem a gumi oldalfala viseli a terhet (kivéve a defektet kapott "defekttűrő" abroncsokat), hanem a gumiban lévő levegő. Ha több a levegő az abroncsban, akkor nagyobb a nyomás is, és jobban lehet terhelni. Az XL-es gumik nagyobb nyomást viselnek el, ezért magasabb a súlyindexük.

Képzeljük el, hogy egy cérnaszálat feszítünk ki a két kezünk között. A két kezünket összeérinteni a cérnaszál összehajtásával nem túl nehéz, mint ahogy a cérnaszálat eltépni sem az. Képzeletben most vegyünk a két kezünk közé 100 cérnaszálat. A két kezünket összeérinteni gyakorlatilag ugyanolyan könnyű marad, nade a 100 szál cérnát elszakítani már nem fog menni.

Így működik az "erősített oldalfal" is. Több "cérnaszál" van benne (vagy vastagabb cérnaszál, vagy egyszerre több és vastagabb cérnaszál), de ezek a húzóerőt viselik jobban - azaz nagyobb guminyomást lehet beállítani, ami aztán nagyobb súlyt tud cipelni.

De sima úrvezető megfelelő guminyomás esetén semmiben nem vesz észre különbséget egy sima és egy XL-es gumi között. Nem merevebb, nem nehezebb (csak grammokkal), nem rázósabb, nem semmilyenebb, és pláne nem ellenállóbb a kátyúk ellen - egyszerűen csak nagyobb guminyomást visel el. 

Részletesebben itt:

https://abroncs.blog.hu/2017/05/28/az_xl-es_gumik_legendaja
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #26452 Dátum: 2018.10.26 péntek, 11:11:46 »


Szerintem sokan a "peremvédős" gumival keverik..
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #26453 Dátum: 2018.10.26 péntek, 11:12:08 »

A H sebességindex (210 km/h), a 99 a súlyindex.

A kérdezett méretben a 99-es súlyindex az erősített kivitel. A gumin magán szerepel az XL jelölés, az árlistákban nem feltétlenül, de ettől az még XL-es gumi.
eljen köszönöm!
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26454 Dátum: 2018.10.26 péntek, 11:27:52 »


A defekttűrő gumit csak olyan autóra szabad szerelni, ami rendelkezik guminyomás szenzorral. Ez a szabály. Értelme, hogy a defekttűrő gumival is le kell lassítani defekt esetén, és egy adott (50-200 kilométeres) hatótáv után le kell cserélni. Ha nincs nyomásfigyelő rendszer az autóban, nem veszed észre a defektet, ezért nem lassítasz és nem mész a gumishoz - ez életveszélyes.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:51:29 írta Zsolteey » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26455 Dátum: 2018.10.26 péntek, 11:29:36 »




Alap kínai gumi, szerintem ne tedd fel. Eldobni nem kell, simán el lehet adni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:41:11 írta Zsolteey » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26456 Dátum: 2018.10.26 péntek, 12:22:43 »

Akkor nem megyek téli gumival és remélem nem fog megbaxni senki.  eplus2
nereménykedj,nem úszod meg.sehogy sem... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26457 Dátum: 2018.10.26 péntek, 12:59:43 »

Az XL magasabb súlyindexet jelent, azaz a gumi nagyobb súlyt bír el. Valójában azonban nem a gumi oldalfala viseli a terhet (kivéve a defektet kapott "defekttűrő" abroncsokat), hanem a gumiban lévő levegő. Ha több a levegő az abroncsban, akkor nagyobb a nyomás is, és jobban lehet terhelni. Az XL-es gumik nagyobb nyomást viselnek el, ezért magasabb a súlyindexük.

Képzeljük el, hogy egy cérnaszálat feszítünk ki a két kezünk között. A két kezünket összeérinteni a cérnaszál összehajtásával nem túl nehéz, mint ahogy a cérnaszálat eltépni sem az. Képzeletben most vegyünk a két kezünk közé 100 cérnaszálat. A két kezünket összeérinteni gyakorlatilag ugyanolyan könnyű marad, nade a 100 szál cérnát elszakítani már nem fog menni.

Így működik az "erősített oldalfal" is. Több "cérnaszál" van benne (vagy vastagabb cérnaszál, vagy egyszerre több és vastagabb cérnaszál), de ezek a húzóerőt viselik jobban - azaz nagyobb guminyomást lehet beállítani, ami aztán nagyobb súlyt tud cipelni.

De sima úrvezető megfelelő guminyomás esetén semmiben nem vesz észre különbséget egy sima és egy XL-es gumi között. Nem merevebb, nem nehezebb (csak grammokkal), nem rázósabb, nem semmilyenebb, és pláne nem ellenállóbb a kátyúk ellen - egyszerűen csak nagyobb guminyomást visel el. 

Részletesebben itt:

https://abroncs.blog.hu/2017/05/28/az_xl-es_gumik_legendaja

Ez volt az eredeti kérdés: "Van különbség a 99H XL és a 99H között?"

Most ha a 99 az egy adott súlykategória, akkor a 99 XL az mivel tud többet? Vagy a 99 XL helyett miért nem a 102-t (vagy a fene tudja, mennyi a magasabb súlykategória száma) írják rá, mit faxniznak a 99 mellé egy  XL-lel?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #26458 Dátum: 2018.10.26 péntek, 13:17:53 »

Ausztriában 5 mm. Az a németekről szólt, ahol a 4 mm-t írtam, mert náluk annyi.

AndyA

Ausztriában is 4mm.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26459 Dátum: 2018.10.26 péntek, 13:30:07 »

Ausztriában is 4mm.

Majdnem. Smiley

Egészen pontosan M+S jelölés (nekik nem kell a hegycsúcs), 4 mm profil, ill. diagonál gumiknál 5 mm. De ilyen személyautóban manapság már nemigen van. Utoljára talán Trabin láttam huszonharminc éve diagonál gumit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #26460 Dátum: 2018.10.26 péntek, 13:31:44 »

Majdnem. Smiley

Egészen pontosan M+S jelölés (nekik nem kell a hegycsúcs), 4 mm profil, ill. diagonál gumiknál 5 mm. De ilyen személyautóban manapság már nemigen van. Utoljára talán Trabin láttam huszonharminc éve diagonál gumit.

AndyA

Már nincs diagonál, szóval marad a 4mm.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26461 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:20:06 »

Már már rendszeres problámám, hogy a gyári Ford alufelni csavarok pár év használat után elnyalódnak a sarkainál, és leszedhetetlen lesz. Ilyenkor irány a gumis, és kerékőr leszedővel leszedik. Nézegettem az ilyen szetteket 20-30e Ft-ok, amit otthonra kicsit sokallok, hogy pár évente 1x kell. Valami alaternatív megoldás ilyenkor? Vagy nincs más lehetőség vegyem meg a kerékőr eltávolító készletet?
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.31 szerda, 15:26:13 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26462 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:26:10 »

Már már rendszere problámám, hogy a gyári Ford alufelni csavarok pár év használat után elnyalódnak a sarkainál, és leszedhetetlen lesz. Ilyenkor irány a gumis, és kerékőr leszedővel leszedik. Nézegettem az ilyen szetteket 20-30e Ft-ok, amit otthonra kicsit sokallok, hogy pár évente 1x kell. Valami alaternatív megoldás ilyenkor? Vagy nincs más lehetőség vegyem meg a kerékőr eltávolít készletet?

Nekem még semelyik gyári anyával nem volt ilyen problémám. Egyedül a nyomtávszélesítő anyái kezdtek elnyalódni, de ott érezhető is volt, hogy sz.r anyagból van, meg azok csak ilyen félhosszú anyák voltak. Nem téped/tépik meg túl erősen? Esetleg elkopott kerékkulcs?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26463 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:29:12 »

Nekem még semelyik gyári anyával nem volt ilyen problémám. Egyedül a nyomtávszélesítő anyái kezdtek elnyalódni, de ott érezhető is volt, hogy sz.r anyagból van, meg azok csak ilyen félhosszú anyák voltak. Nem téped/tépik meg túl erősen? Esetleg elkopott kerékkulcs?


Én húzom, érzésre. Kereszt kulcsot használok, az is jó pár éves, bár nem látszik sérültnek belül.

Most rendeltem egy ilyet a leszedéshez, hogy idén már 3 családi autón csinálom a kerékcserét:

https://barkacsgep.com/termek/hyd_402_elektromos_kerekkulcs_utvecsavarozo/
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26464 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:29:43 »

Már már rendszeres problámám, hogy a gyári Ford alufelni csavarok pár év használat után elnyalódnak a sarkainál, és leszedhetetlen lesz. Ilyenkor irány a gumis, és kerékőr leszedővel leszedik. Nézegettem az ilyen szetteket 20-30e Ft-ok, amit otthonra kicsit sokallok, hogy pár évente 1x kell. Valami alaternatív megoldás ilyenkor? Vagy nincs más lehetőség vegyem meg a kerékőr eltávolító készletet?
Nekem szintén semmi gondom velük, pedig járt a kocsi már több gumisnál is, kapott olyan megtépett kerékkulcsot, hogy utána alig bírtuk kioldani, volt, hogy a téli sótól összerohadt a régi acélfelnivel, stb. De a csavaroknak semmi bajuk.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26465 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:50:59 »

Nekem szintén semmi gondom velük, pedig járt a kocsi már több gumisnál is, kapott olyan megtépett kerékkulcsot, hogy utána alig bírtuk kioldani, volt, hogy a téli sótól összerohadt a régi acélfelnivel, stb. De a csavaroknak semmi bajuk.

"Párszor" raktam már a kerékkulcsra méter+ csövet, hogy meg tudjam lazítani. Nem emlékszem, hogy gond lett volna az anyákkal.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26466 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:54:17 »

Én húzom, érzésre. Kereszt kulcsot használok, az is jó pár éves, bár nem látszik sérültnek belül.

Most rendeltem egy ilyet a leszedéshez, hogy idén már 3 családi autón csinálom a kerékcserét:

https://barkacsgep.com/termek/hyd_402_elektromos_kerekkulcs_utvecsavarozo/

Azért keresztkulcs legyen a közelben Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26467 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:55:04 »

Nem a meglazítás a gond, 5-ből 4 elsőre meglazul, az a egy átugrik, és onnantól már nem kapja el többet.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26468 Dátum: 2018.10.31 szerda, 15:55:45 »

Azért keresztkulcs legyen a közelben Smiley

Meghúzni azzal akarom, nem merem ezzel. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #26469 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:11:27 »

Meghúzni azzal akarom, nem merem ezzel. Smiley
Nincs tapasztalatom a konkrét típussal, de szerintem ebben az árkategóriában nincs olyan, ami olyan erős lenne, hogy megrongálja a menetet.  vigyor3
Nekünk aldis kompresszorról működő van, de harmatgyenge cucc. Arra jó, hogy a meglazított anyát gyorsan letekerje, meg hogy gyorsan feltekerd nagyjából, onnan meg nyomatékkulcs.
Igaz, én erre számítottam.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26470 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:18:23 »

Nem a meglazítás a gond, 5-ből 4 elsőre meglazul, az a egy átugrik, és onnantól már nem kapja el többet.

Szvsz vegyél egy új, normális keresztkulcsot.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26471 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:25:41 »

Már már rendszeres problámám, hogy a gyári Ford alufelni csavarok pár év használat után elnyalódnak a sarkainál, és leszedhetetlen lesz. Ilyenkor irány a gumis, és kerékőr leszedővel leszedik. Nézegettem az ilyen szetteket 20-30e Ft-ok, amit otthonra kicsit sokallok, hogy pár évente 1x kell. Valami alaternatív megoldás ilyenkor? Vagy nincs más lehetőség vegyem meg a kerékőr eltávolító készletet?
nem nyalódik azon semmi, csak a saválló kupak alatt felrohad az anya. sima kalapáccsal ráütöd és lejön
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26472 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:25:54 »

Én húzom, érzésre. Kereszt kulcsot használok, az is jó pár éves, bár nem látszik sérültnek belül.

Most rendeltem egy ilyet a leszedéshez, hogy idén már 3 családi autón csinálom a kerékcserét:

https://barkacsgep.com/termek/hyd_402_elektromos_kerekkulcs_utvecsavarozo/
kár volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26473 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:28:16 »

"Párszor" raktam már a kerékkulcsra méter+ csövet, hogy meg tudjam lazítani. Nem emlékszem, hogy gond lett volna az anyákkal.
akkor van gond, amikor a user nem rakja rá teljesen a fejet, csak az első 3mm-re megy rá. akkor el lehet nyalni azt a 3mm-t, utána dugókulcs, 1-22kg-os kalapács, beütöd a sima 19es fejet és lehet tekerni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26474 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:29:31 »

Nincs tapasztalatom a konkrét típussal, de szerintem ebben az árkategóriában nincs olyan, ami olyan erős lenne, hogy megrongálja a menetet.  vigyor3
Nekünk aldis kompresszorról működő van, de harmatgyenge cucc. Arra jó, hogy a meglazított anyát gyorsan letekerje, meg hogy gyorsan feltekerd nagyjából, onnan meg nyomatékkulcs.
Igaz, én erre számítottam.  vigyor3

300nm tud elvileg, ez az olcsóbb, 10e-el többért van 480-as is, elvileg 90nm-el kell meghúzni, azt csak le tudja szedni. Ezen a videón elég jól leszedi:

https://www.youtube.com/watch?v=332YJE1vnBM
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26475 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:31:46 »

nem nyalódik azon semmi, csak a saválló kupak alatt felrohad az anya. sima kalapáccsal ráütöd és lejön

A 19-es kulcs körbeforog rajta, a 18-as meg nem megy rá... Ütni még nem nagyon mertem, hogy a felni ne sérüljön.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26476 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:33:57 »

kár volt

A leszedést csak tudja, 3 autónál, 60 csavar egy évben 2x. Ha megcsinálja helyettem, már megérte. Ha pedig nagyon gagyni, visszaküldöm, nekem egy próbát megér.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #26477 Dátum: 2018.10.31 szerda, 16:42:04 »

300nm tud elvileg, ez az olcsóbb, 10e-el többért van 480-as is, elvileg 90nm-el kell meghúzni, azt csak le tudja szedni. Ezen a videón elég jól leszedi:

https://www.youtube.com/watch?v=332YJE1vnBM
Majd írj, hogy milyen.  Wink
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26478 Dátum: 2018.10.31 szerda, 17:29:45 »

300nm tud elvileg, ez az olcsóbb, 10e-el többért van 480-as is, elvileg 90nm-el kell meghúzni, azt csak le tudja szedni. Ezen a videón elég jól leszedi:

https://www.youtube.com/watch?v=332YJE1vnBM
csak tapasztalat.
Ha egy csavart meghúzol egy bizonyos nyomatékra, a lazításhoz 3x 4x akkora nyomaték kell.Nálunk van kulcs ami méri nyitáskor is digitálisan.
Szóval egy 100nm-re lehúzott csavarhoz kellhet akár 400nm nyitó erő... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26479 Dátum: 2018.10.31 szerda, 18:38:58 »

Már már rendszeres problámám, hogy a gyári Ford alufelni csavarok pár év használat után elnyalódnak a sarkainál, és leszedhetetlen lesz. Ilyenkor irány a gumis, és kerékőr leszedővel leszedik. Nézegettem az ilyen szetteket 20-30e Ft-ok, amit otthonra kicsit sokallok, hogy pár évente 1x kell. Valami alaternatív megoldás ilyenkor? Vagy nincs más lehetőség vegyem meg a kerékőr eltávolító készletet?

Nekem a Ronal felnikhez adott csavarjaim vannak fenn nem tudom, hány éve. Saccra úgy 2011-ben jött az első szett, és még azóta másik három. Mind kifogásmentes.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26480 Dátum: 2018.10.31 szerda, 18:40:30 »

Én húzom, érzésre. Kereszt kulcsot használok, az is jó pár éves, bár nem látszik sérültnek belül.

Most rendeltem egy ilyet a leszedéshez, hogy idén már 3 családi autón csinálom a kerékcserét:

https://barkacsgep.com/termek/hyd_402_elektromos_kerekkulcs_utvecsavarozo/

Akkor jelentősen túlhúzod őket, ha "érzésre" megy. Anno a 40 centis nyomatékkulccsal egy 20 kilós gyerek simán lehúzta a 120 Nm-t, ami már lényegesen több, mint amennyit húzni kellene a kerékcsavarokon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26481 Dátum: 2018.10.31 szerda, 18:41:27 »

Szvsz vegyél egy új, normális keresztkulcsot.

Inkább egy normális crowát. A keresztkulcsot meg adja le a MÉH-ben, kilóra...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26482 Dátum: 2018.10.31 szerda, 18:58:53 »

Inkább egy normális crowát. A keresztkulcsot meg adja le a MÉH-ben, kilóra...

AndyA

Hááát, crowára nem raknám rá a méteres csövet.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26483 Dátum: 2018.10.31 szerda, 18:59:56 »

csak tapasztalat.
Ha egy csavart meghúzol egy bizonyos nyomatékra, a lazításhoz 3x 4x akkora nyomaték kell.Nálunk van kulcs ami méri nyitáskor is digitálisan.
Szóval egy 100nm-re lehúzott csavarhoz kellhet akár 400nm nyitó erő... Wink

Nem beszélve arról, hogy az áprilisban 100nm-re húzott csavar novemberre egy pötit rá tud gyógyulni az anyagra Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26484 Dátum: 2018.10.31 szerda, 19:21:10 »

Akkor jelentősen túlhúzod őket, ha "érzésre" megy. Anno a 40 centis nyomatékkulccsal egy 20 kilós gyerek simán lehúzta a 120 Nm-t, ami már lényegesen több, mint amennyit húzni kellene a kerékcsavarokon.

AndyA

Kb. ugyan azt a lehúzási erőt lőttem be, mint mikor gumis, vagy szervíz tette fel előttem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #26485 Dátum: 2018.10.31 szerda, 19:22:02 »

csak tapasztalat.
Ha egy csavart meghúzol egy bizonyos nyomatékra, a lazításhoz 3x 4x akkora nyomaték kell.Nálunk van kulcs ami méri nyitáskor is digitálisan.
Szóval egy 100nm-re lehúzott csavarhoz kellhet akár 400nm nyitó erő... Wink

Kipróbálom, majd írok ha megérkezett. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #26486 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 11:05:12 »

Inkább egy normális crowát. A keresztkulcsot meg adja le a MÉH-ben, kilóra...

AndyA

a keresztkulcs végét alá lehet támasztani Wink
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26487 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:42:57 »

A 19-es kulcs körbeforog rajta, a 18-as meg nem megy rá... Ütni még nem nagyon mertem, hogy a felni ne sérüljön.
19est kell bentebb ütni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26488 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:45:40 »

A leszedést csak tudja, 3 autónál, 60 csavar egy évben 2x. Ha megcsinálja helyettem, már megérte. Ha pedig nagyon gagyni, visszaküldöm, nekem egy próbát megér.
ha nem voltak agyontépve akkor van rá esély, de nem sok. gyári értékre húzott anyákat se szedi le.

nekem ilyenek vannak, ezek leszedik nyes 1000nm+ kategória
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #26489 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 14:46:32 »

Hááát, crowára nem raknám rá a méteres csövet.
nálam van olyan ami bírja vigyor3 de elég egy nyomatékkulcs, azzal is lehet lazítani és még helyes értékre is húzni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26490 Dátum: 2018.11.01 csütörtök, 22:16:10 »

nálam van olyan ami bírja vigyor3 de elég egy nyomatékkulcs, azzal is lehet lazítani és még helyes értékre is húzni

 taps taps
Azért te nem is átlagfelhasználó vagy Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #26491 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 17:44:32 »

Tavaly volt a Lidl-ben 2 garnitúra szelepsapka készlet. Mindegyiken meg volt jelölve, melyik kerékre való. Azóta sem láttam olyat. Nem kell a téli-nyári gumikat krétával jelölgetni. Valaki találkozott vele idén?


Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.05 hétfő, 17:48:13 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #26492 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 20:50:41 »

Tavaly volt a Lidl-ben 2 garnitúra szelepsapka készlet. Mindegyiken meg volt jelölve, melyik kerékre való. Azóta sem láttam olyat. Nem kell a téli-nyári gumikat krétával jelölgetni. Valaki találkozott vele idén?
[img]https://thumb.ibb.co/nNotSf/18427637-1d083d669f5d5456f6d52191bdc8e8ed-q.jpg

Bonca
boltban nem láttam mostanában
elég nagy ez a sapka, nekem a kocsin lévő garnitúrán soha nincs rajta, csak azon ami alszik
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.06 kedd, 08:17:50 írta AndyA » Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #26493 Dátum: 2018.11.05 hétfő, 22:28:37 »

Tavaly volt a Lidl-ben 2 garnitúra szelepsapka készlet. Mindegyiken meg volt jelölve, melyik kerékre való. Azóta sem láttam olyat. Nem kell a téli-nyári gumikat krétával jelölgetni. Valaki találkozott vele idén?
[img]https://thumb.ibb.co/nNotSf/18427637-1d083d669f5d5456f6d52191bdc8e8ed-q.jpg
Bonca

akkor már ez sokkal jobb, nem?
https://www.aliexpress.com/item/Auto-Care-4Pcs-Set-Spare-Tyre-Cover-Tire-Cover-Storage-Bag-with-carrying-handles-Adjustable-Size/32796438558.html?spm=2114.search0104.3.1.1ed545b9D5EGGp&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_319_317_5728815_10696_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_5733215_5733315_328_10059_10884_10887_5733115_100031_5733415_321_322_10103_5733515_5733615,searchweb201603_55,ppcSwitch_0&algo_expid=99b2b672-276c-4783-8260-e042fa4b3f3b-0&algo_pvid=99b2b672-276c-4783-8260-e042fa4b3f3b
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.06 kedd, 07:09:50 írta alf® » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26494 Dátum: 2018.11.06 kedd, 07:09:39 »

sose raknám fel... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #26495 Dátum: 2018.11.06 kedd, 07:48:49 »

sose raknám fel... nyes
Persze, mert nem éred át a kezeddel a kerekeket  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26496 Dátum: 2018.11.06 kedd, 08:50:15 »

Persze, mert nem éred át a kezeddel a kerekeket  eplus2
azért tartok rabszolgákat( pl téged)  eplus2 , hogy megcsinálják helyettem a piszkos melót. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #26497 Dátum: 2018.11.06 kedd, 08:56:24 »

azért tartok rabszolgákat( pl téged)  eplus2 , hogy megcsinálják helyettem a piszkos melót. nyes

mf1

Naplózva
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #26498 Dátum: 2018.11.07 szerda, 07:48:18 »

Sziasztok!

7,5 x 17-es felnire milyen méretű téli gumit érdemes felrakni 235/45  helyett?  worship

Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #26499 Dátum: 2018.11.07 szerda, 09:14:32 »

Sziasztok!

7,5 x 17-es felnire milyen méretű téli gumit érdemes felrakni 235/45  helyett?  worship


http://mondeo.hu/index.php?topic=27189.msg1152032#msg1152032

 gyári méret az 235/45, de van olyan aki 225/50-et használ -> http://mondeo.hu/index.php?topic=27189.msg1152032#msg1152032
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 536 537 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.