Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:37:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7297645 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2004.09.16 csütörtök, 18:28:00 »

Hello!
 
2001-es farkaslámpás mondeonak (2.5 V6) mennyi az ET értéke és meddig lehet változtatni?
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2004.09.16 csütörtök, 19:55:00 »

Hoppá...kihagyok egy napot és máris mi minden történik
 
Akik olvasgatják rendszeresen a fórumot, tanúi lehettek a viszonylag gumivásárlási történetemnek, miután a nagy taliról hazafelé felúszott az alig egy hónapja vásárolt ST200 alattam. Nem kicsit ijedtem meg, megúsztam. Pedig amikor megvettem, a rajta lévő - egyébként névtelen TeamStar - guminak simán adtam még egy szezont. Az eset után a csere mellett döntöttem, majd dobtam egy hátast az áraktól. Ekkor jött Curtis testvér ajánlata . Hezitáltam kicsit, de Peppin egy rövid kis esszéje és a hozzáértő kollégáim véleménye megadta a végső lökést.  
 
Ezzel tehát korántsem állítanám, hogy az olcsóbb gumik nem ennyire jók, mert Peppinnek és Curtissel ellentétben nekem nincs tapasztalatom. (A Cordobán kiválló volt a Falken és a Toyo is)
De egy biztos. Amióta a Pirelliken gurul a gép, kicsit máshogy érzem magam 160-nál egy kanyarban és a vizes úton is tapad rendesen...és szépen meg is áll...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2004.09.17 péntek, 09:09:00 »

Pénteken! A kötőtűt rakd be nyugodtan a whisky dobozába!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2004.09.17 péntek, 12:25:00 »

Sziasztok!
II mondeora keresnék 15" acélfelnit szeged környékén. Aki tud segítsen. Köszike!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #604 Dátum: 2004.09.17 péntek, 18:51:00 »

Üdv mindenkinek! Azután érdeklődöm, hogy kerekeket milyen sorrendben lehet felcserélni? Hallotam mindenféle variációt, pl. A jobb hátsót, a bal elejére, és így tovább. De volt aki azt mondta, hogy csak azonos oldalon lehet felcserélni a kerekeket. Talán itt van valaki, aki ért is hozzá. A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2004.09.17 péntek, 19:33:00 »

Üdv mindenkinek! Azután érdeklődöm, hogy kerekeket milyen sorrendben lehet felcserélni? Hallotam mindenféle variációt, pl. A jobb hátsót, a bal elejére, és így tovább. De volt aki azt mondta, hogy csak azonos oldalon lehet felcserélni a kerekeket. Talán itt van valaki, aki ért is hozzá. A válaszokat előre is köszönöm.
Szia VIstvan!
Nem értek hozzá, ez engem nem zavar, Téged?  
Tekintve a Mondeo nagysúlyát, dinamikáját ez a kereszt variáció nem ajánlott. Azt irja a szerelési biblia, hogy a nem forgásírányos gumik is erősebb kopás árán állnak át a megváltozott forgásírányra. Magyarán csak oldal azonosan cseréljél. A felniről le, másikra át variáció, esetén a gumi károsodhat, ez a megoldás csak szélsőséges gumikopások ellensúlyozására javalott.
Üdv ND
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2004.09.18 szombat, 00:10:00 »

Curtis!
 
A haver odáig van a Pirelliktől! Köszönet!
..és boldog szülinapot!
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2004.09.18 szombat, 01:32:00 »

Pénteken! A kötőtűt rakd be nyugodtan a whisky dobozába!
curtis,
 
utólag is, boldog szülinapot! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2004.09.19 vasárnap, 00:43:00 »

Gyerkek ez botrány 1 hetet hagytam ki és 5 órája olvasom a fórumot folymatosan.........
 
Curtis barátom!
 
Olyan gumit kell venni amire esküszünk, én a legolcsóbb-de legjobb elvét vallom ahogy te is Smiley))))) Másnak meg úgysem tudom megmagyarázni.
 
Hirsch
 
Elvileg ET 47.5 és le is mehetsz ET 15-ig az a Peugeot-é, de mielőtt megveszed próbáld rá, mert főleg hátul lehet bibi.
 
Üdv:
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 12:45:00 »

Szia Kalci!
Miért nem 14"-t és peresebb gumit, akkor ugyanott vagy mint a 15-ös (1mm eltérés). Viszont anyagilag rövid és hosszútávon is nagy a különbség.
Nézzél meg azonos gyártó 195/60R15 és 185/70R14 -es gumijának árát. Elvem a sűrűbb csere és használtat ne vegyél. Szemre se látni, műszer sem mutatja ki, hogy milyen élete volt a guminak. 2 ekm után meg történik a családdal ebből kifolyólag? Késő bánat lesz! Cipőn ne spórolj, Te se vennéd fel más levetett cipőjét. A felniről ne is beszéljünk. Annyi jó Escort felnit lehet kapni (ET41-es).
Üdv ND
Köszi ND az ötletet!
 
Egy-két kérdésem azért még lenne:
 
Pontosan milyen 14" -os felni lenne jó a gépemre?
 
Továbbá: Tudomásom szerint a felni collmérettõl illetve a féktárcsa v. féknyereg mérettõl függõen is kétféle fékpofa méret van! tehát ez felveti a következő kérdést, hogy az én 156 mm-es fékpofákkal rendelkező gyári tárcsáim elférnek -e a 14"-os új felnijeimben is???
 
Üdv: Kalci
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 13:12:00 »

Sziasztok!
Az előbb voltam lengéscsillapító mérésen és azt mondta az ember, hogy a gumi kagylósodása autópályán sokat futott gépeknél gyakran előfordul. Sűrűn kell cserélni az első gumikat a hátsókkal.
Tudtommal csak *** lengéscsillapítónál van ez. Akkor most hogyis van ez???
Bye
Cit
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 13:14:00 »

Sziasztok!
Az előbb voltam lengéscsillapító mérésen és azt mondta az ember, hogy a gumi kagylósodása autópályán sokat futott gépeknél gyakran előfordul. Sűrűn kell cserélni az első gumikat a hátsókkal.
Tudtommal csak *** lengéscsillapítónál van ez. Akkor most hogyis van ez???
Bye
Cit
Igen, hogyis??? Lekagylóztam én is ... (nem splitben:-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 13:20:00 »

Köszi ND az ötletet!
 
Egy-két kérdésem azért még lenne:
 
Pontosan milyen 14" -os felni lenne jó a gépemre?
 
Továbbá: Tudomásom szerint a felni collmérettõl illetve a féktárcsa v. féknyereg mérettõl függõen is kétféle fékpofa méret van! tehát ez felveti a következő kérdést, hogy az én 156 mm-es fékpofákkal rendelkező gyári tárcsáim elférnek -e a 14"-os új felnijeimben is???
 
Üdv: Kalci
Szia Kalci!
Az Escort 14" felni ET41-ese , bele van ütve a Ford logo, 108 mm, 4 osztókörös, 6J profilú.
Estére kész lesz talán egy htm is róla, bővebben leírom kicsit.
Az enyém is 15"-os fékes és nincs vele gond. Én drágán vettem őket 6 körül ;-(((  
De lekezelve, hibátlanul, házhoz hozva. Ha összevetem egy olcsó vásárlás és az utána lévő a festék, a rozsdamaró, a saját munkám, az utánjárás költségeivel, akkor olcsó volt.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 13:31:00 »

Szia Kalci!
Az Escort 14" felni ET41-ese , bele van ütve a Ford logo, 108 mm, 4 osztókörös, 6J profilú.
Estére kész lesz talán egy htm is róla, bővebben leírom kicsit.
Az enyém is 15"-os fékes és nincs vele gond. Én drágán vettem őket 6 körül ;-(((  
De lekezelve, hibátlanul, házhoz hozva. Ha összevetem egy olcsó vásárlás és az utána lévő a festék, a rozsdamaró, a saját munkám, az utánjárás költségeivel, akkor olcsó volt.
Üdv ND
A 6-os a felni szélességére utal (esetünkben ez optimális méret is)collban.
Üdv ND
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 13:59:00 »

Sziasztok!
Az előbb voltam lengéscsillapító mérésen és azt mondta az ember, hogy a gumi kagylósodása autópályán sokat futott gépeknél gyakran előfordul. Sűrűn kell cserélni az első gumikat a hátsókkal.
Tudtommal csak *** lengéscsillapítónál van ez. Akkor most hogyis van ez???
Bye
Cit
Hát, ha a gumi katylósodik, akkor már nem illik azt cserélni előre, vagy hátra, csak újra!!!
 
Az elsőket a hátsókkal akkor érdemes cserélni, ha téli nyári csere van és az elsők kopottabbak mint a hátsók, illetve ha a gumik rossz kopása miatt húz valamilyen irányba az autó, akkor az egyik oldalon (első-hátső) való csere megoldás lehet a hibára.
 
De mindkét esetben csak a JE-a JH-val, és a bal oldalon is ugyan úgy!
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 14:16:00 »

Sziasztok!
Az előbb voltam lengéscsillapító mérésen és azt mondta az ember, hogy a gumi kagylósodása autópályán sokat futott gépeknél gyakran előfordul. Sűrűn kell cserélni az első gumikat a hátsókkal.
Tudtommal csak *** lengéscsillapítónál van ez. Akkor most hogyis van ez???
Bye
Cit
Szia Citromheja!
Múlt héten egy j-vel többed volt ;-)))
Igen, elvileg lengéscsillapító hibára utaló jel. A mester arra kivánt rábeszélni, hogy koptasd egyenletesre a gumit. De a probléma, hogy amig "egyenletesre" kopik, addig szétrázza a futóművet, meg a másik lengéscsillapítót. A hibás gumitól nem lehet csodát várni. Persze mihez képest kagylós. Nálad a lengés csilapító ezek szerint rendben van. A gumi nálad kopott meg vagy már vele kaptad? Lehet, hogy már másik autón, vagy másik tengelyen szenvedte el a most látható kopást.
Üdv ND
ui.: V mérő? - offban
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 14:40:00 »

Szia Citromheja!
Múlt héten egy j-vel többed volt ;-)))
Igen, elvileg lengéscsillapító hibára utaló jel. A mester arra kivánt rábeszélni, hogy koptasd egyenletesre a gumit. De a probléma, hogy amig "egyenletesre" kopik, addig szétrázza a futóművet, meg a másik lengéscsillapítót. A hibás gumitól nem lehet csodát várni. Persze mihez képest kagylós. Nálad a lengés csilapító ezek szerint rendben van. A gumi nálad kopott meg vagy már vele kaptad? Lehet, hogy már másik autón, vagy másik tengelyen szenvedte el a most látható kopást.
Üdv ND
ui.: V mérő? - offban
Szija ND!
 
Voltam gumisnál pénteken, aki szólt, hogy kagylós a bal hátsó. Szerinte ferdén állt a kerék is(mellesleg ki is koptatta a fékcsövemet is. grrrr).
Ma voltam futómű állításon és tényleg ferde volt. Gyorsan izibe bemérettem a lengéscsillapítóimat és azt mondták, hogy mind jó még.
Lapos gumi + ferde kerákállás miatt kophatott el???
A gumikat már én vettem a kocsira tavaly tavasszal és vadi újakat.
Bye
Cit
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2004.09.20 hétfő, 14:55:00 »

Szija ND!
 
Voltam gumisnál pénteken, aki szólt, hogy kagylós a bal hátsó. Szerinte ferdén állt a kerék is(mellesleg ki is koptatta a fékcsövemet is. grrrr).
Ma voltam futómű állításon és tényleg ferde volt. Gyorsan izibe bemérettem a lengéscsillapítóimat és azt mondták, hogy mind jó még.
Lapos gumi + ferde kerákállás miatt kophatott el???
A gumikat már én vettem a kocsira tavaly tavasszal és vadi újakat.
Bye
Cit
Sajna jól látod. A kisebb guminyomás mellett a rossz kerékbeállítás egy csikban megzabálja a gumit. De ez nem a kagylós kopás szerintem. A kagykós az olyan mint a kiegyensúlyozattlanságból eredő. Arasznyi távolságokra vannak mélyedések. Nálad szemből nézve a két váll és a nyak között van bemélyedés hosszanti írányba, folyamatosan. Bár a kerékdölés végett a külső kopás el is maradhatott. Úgy látszik lett egy "új pótgumid" ;-))))
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2004.09.22 szerda, 20:09:00 »

Fegyu meg mindenki: mennyit fujtok a kerekbe? mk1 2.0 R14
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #619 Dátum: 2004.09.22 szerda, 20:25:00 »

Fegyu meg mindenki: mennyit fujtok a kerekbe? mk1 2.0 R14
Szia Lukit!
A könyv alaján a guminyomás nem függ a motortól és a felnitől ;-)
Egy személyre 2,1 elől - hátul, terhelésnél 2,4 elöl, 2,8 hátul. Téli guminál 0,2-0,3-mal többet kell pumpálni. Sportos vezetésnél 0,2-t emeljél még. Mindez hideg guminál mérendő.
Üdv ND
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2004.09.22 szerda, 22:02:00 »

Szia Lukit!
A könyv alaján a guminyomás nem függ a motortól és a felnitől ;-)
Egy személyre 2,1 elől - hátul, terhelésnél 2,4 elöl, 2,8 hátul. Téli guminál 0,2-0,3-mal többet kell pumpálni. Sportos vezetésnél 0,2-t emeljél még. Mindez hideg guminál mérendő.
Üdv ND
ND! A guminyomás füg a felniméettől is, meg a motortipustól is - a használati utasítás szerint.
205/55/r16, 1.8: 2.1, 2.5: 2.3, tdci: 2,3. A felniméret függvényében (TDCi): R16: 2,3, R17: 2,4, R18: 2.5. Logikus: nagyobb motor, nagyobb súly, keményebb gumi, hogy ne lapuljon le. Peresebb gumi, kevesebb "rugózási" lehetőség, hogy ne üsd fel: nagyobb nyomi. Szvsz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2004.09.22 szerda, 22:45:00 »

ND! A guminyomás füg a felniméettől is, meg a motortipustól is - a használati utasítás szerint.
205/55/r16, 1.8: 2.1, 2.5: 2.3, tdci: 2,3. A felniméret függvényében (TDCi): R16: 2,3, R17: 2,4, R18: 2.5. Logikus: nagyobb motor, nagyobb súly, keményebb gumi, hogy ne lapuljon le. Peresebb gumi, kevesebb "rugózási" lehetőség, hogy ne üsd fel: nagyobb nyomi. Szvsz.
Az MK I szerelési könyv, mint írtam ezt, így írja.
Melyik a nehezebb? Az MK I td vagy az MK I 2.0-ás motor? Ez érdekelne engem.  
Lukit, természetesen ha majd MK III-asod lesz, akkor figyelj oda Angel adataira ;-)))
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2004.09.22 szerda, 23:41:00 »

Az MK I szerelési könyv, mint írtam ezt, így írja.
Melyik a nehezebb? Az MK I td vagy az MK I 2.0-ás motor? Ez érdekelne engem.  
Lukit, természetesen ha majd MK III-asod lesz, akkor figyelj oda Angel adataira ;-)))
Üdv ND
Szerintem a tádé
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 00:01:00 »

Fegyu meg mindenki: mennyit fujtok a kerekbe? mk1 2.0 R14
Én Spec. 2.5 elöl-hátulal járok. MKI 2.0  
205/50 15"
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 08:51:00 »

Fegyu meg mindenki: mennyit fujtok a kerekbe? mk1 2.0 R14
Szia Lukit!
Az első hozzászólást fejből és az Igy szereldből adtam. Tekintve, hogy megszóltak, utána kotortam, nehogy élrevezeselek. Itt egy MK I kézikönyv ide vonatkozó oldala, hasonló tartalommal.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 08:58:00 »

Az MK I szerelési könyv, mint írtam ezt, így írja.
Melyik a nehezebb? Az MK I td vagy az MK I 2.0-ás motor? Ez érdekelne engem.  
Lukit, természetesen ha majd MK III-asod lesz, akkor figyelj oda Angel adataira ;-)))
Üdv ND
Biztos, hogy a tádé. Mivel ha megnézed Pl. a Cromax honlapján az első spirálrugókat akkor azt fogod látni, hogy 2 fajta van:
1,6 - 1,8 - 2,0 hoz
és 1,8td - V6 hoz.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 09:36:00 »

ND, Angel, bviktr: koszi szepen
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 09:51:00 »

Üdv Mindenkinek!
 
Mi a véleményetek 195/50 R16 hogy mutatna a mondin (MKII) mm-re alig van eltérés az eredeti 185/65 R14-hez képest átmérőben. Most 205/55 R16 van fent, de úgy érzem az 1.8-as 115 lovacskájához sok, mivel 6%-al nagyobb az átmérője és a szélessége is soknak, ill. feleslegesnek találom. Ez a gyorsulás romlásában, a fogyasztás növekedésében, a végsebesség csökkenésében és az élmény csökkenésében nyilvánul meg, nem értem ezalatt persze az irigykedő pillantásokat a gyönyörű felnikre.
Szóval ezzel a mérettel visszatérnék az eredeti átmérőhöz és a szélessége is még OK.
Véleményeteket előre is köszönöm!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 10:26:00 »

Szia Lukit!
Az első hozzászólást fejből és az Igy szereldből adtam. Tekintve, hogy megszóltak, utána kotortam, nehogy élrevezeselek. Itt egy MK I kézikönyv ide vonatkozó oldala, hasonló tartalommal.
Üdv ND
Valszeg a dízel nehezebb lehet, mint a 2.0 benzin. Múltkor összevetettük az MKIII tdci-t a 2.5 v6-tal, és asszem 36 kg-mal nehezebb a dízel. Az adatok, amiket írtam, nagyjából megfelenek az MKI, II-re is, attól függetlenül, hogy a használati utasítás mit ír, mert amiket lenn írtam, az itt is igaz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 10:45:00 »

Az, meg hogy 2,1-et, vagy 2,4-et fújsz a gumikba, majdnem mind1, mert a kutakon az órák nemigen pontosak. Ugyanaz a gumi az egyik kúton 2,1, míg a másik kúton 2,4. A gumihőmérséklek kb ugyanannyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 10:56:00 »

Az, meg hogy 2,1-et, vagy 2,4-et fújsz a gumikba, majdnem mind1, mert a kutakon az órák nemigen pontosak. Ugyanaz a gumi az egyik kúton 2,1, míg a másik kúton 2,4. A gumihőmérséklek kb ugyanannyi.
Olyan műhelyben kell felfújni, ahol ismered a szerelőket és tudják, hogy hiteles az óra. (Mint például az én udvaromban...) Egyébként azt mondják, hogy azon a kúton kell nyomást ellenőrizni, ahol csak a csövet tudod rádugni a szelepre, az óra a nagy dobozban van. Asszem a Mólon ilyen van. Azokat nem ütik a hordozható-ráakaszthatókkal ellentétben.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 12:18:00 »

Olyan műhelyben kell felfújni, ahol ismered a szerelőket és tudják, hogy hiteles az óra. (Mint például az én udvaromban...) Egyébként azt mondják, hogy azon a kúton kell nyomást ellenőrizni, ahol csak a csövet tudod rádugni a szelepre, az óra a nagy dobozban van. Asszem a Mólon ilyen van. Azokat nem ütik a hordozható-ráakaszthatókkal ellentétben.
george: te gumis vagy? hol?
 
ja amugy engem is elegge idegesit, hogy ahany kut, annyi bar.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 12:42:00 »

george: te gumis vagy? hol?
 
ja amugy engem is elegge idegesit, hogy ahany kut, annyi bar.
Nem énnékem egészen más szakmám van, de ahol lakom, ott az udvarban műhely van Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 15:02:00 »

Gumi méret témára senki nem reagálna?Huh?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 15:24:00 »

Gumi méret témára senki nem reagálna?Huh?
Szia George!
Eddig ugye 632 mm -en gurultál az 596 mm helyett. Nos ha a 16-os felnihez ragaszkodsz, akkor tényleg ez az egyik jó döntés, mert ez 602mm-t jelent ugyan, de a következő lépcső csak 12mm-rel lejebb van, az meg már minusz 6 mm. Az már nagyon vékony gumi. Talán meghálálja a géped, hogy azzal a 30 mm-rel nem kinzod tovább. Bár én a 15-öst javallom, nagyobb a mozgástér, nagyobb a választék. Biztos nyélbe tudnál ütni egy jó cserét ezekkel a felnikkel. Többet nyerhetsz ugy rajta. Ez persze magán vélemény.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 17:02:00 »

Szia George!
Eddig ugye 632 mm -en gurultál az 596 mm helyett. Nos ha a 16-os felnihez ragaszkodsz, akkor tényleg ez az egyik jó döntés, mert ez 602mm-t jelent ugyan, de a következő lépcső csak 12mm-rel lejebb van, az meg már minusz 6 mm. Az már nagyon vékony gumi. Talán meghálálja a géped, hogy azzal a 30 mm-rel nem kinzod tovább. Bár én a 15-öst javallom, nagyobb a mozgástér, nagyobb a választék. Biztos nyélbe tudnál ütni egy jó cserét ezekkel a felnikkel. Többet nyerhetsz ugy rajta. Ez persze magán vélemény.
Üdv ND
Köszi a megerősítést!
Biztos, hogy nem cserélem le a felni, mert ilyen nincs mégegy. Csak nem galádul meg akarod kaparintani
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 17:14:00 »

Köszi a megerősítést!
Biztos, hogy nem cserélem le a felni, mert ilyen nincs mégegy. Csak nem galádul meg akarod kaparintani
Nem, én az optimális megoldást kedvelem.
ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 20:23:00 »

Üdv Mindenkinek!
 
Mi a véleményetek 195/50 R16 hogy mutatna a mondin (MKII) mm-re alig van eltérés az eredeti 185/65 R14-hez képest átmérőben. Most 205/55 R16 van fent, de úgy érzem az 1.8-as 115 lovacskájához sok, mivel 6%-al nagyobb az átmérője és a szélessége is soknak, ill. feleslegesnek találom. Ez a gyorsulás romlásában, a fogyasztás növekedésében, a végsebesség csökkenésében és az élmény csökkenésében nyilvánul meg, nem értem ezalatt persze az irigykedő pillantásokat a gyönyörű felnikre.
Szóval ezzel a mérettel visszatérnék az eredeti átmérőhöz és a szélessége is még OK.
Véleményeteket előre is köszönöm!
George,
Én a 205/50R16-ot választanám mivel az a gyári méret, azaz 612mm.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2004.09.23 csütörtök, 22:35:00 »

George,
Én a 205/50R16-ot választanám mivel az a gyári méret, azaz 612mm.
Szia Koris!
Úgy vettem ki, hogy George 14"-os (596) és nem 15"-os (612) eredetileg.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:07:00 »

Szia Koris!
Úgy vettem ki, hogy George 14"-os (596) és nem 15"-os (612) eredetileg.
Üdv ND
ND!
Valóban 14"-os voltam eredetileg (185/65 R14) . Ehhez képest nagyobb a 16"-os. Ráadásul nemtom mér' , de úgy tűnik, hogy a 2000-es váltója, vagy legalább is áttételezése van a verdában. Ebben nem vagyok biztos, de egyszer a fordulatszám-sebesség arányokból valaki itt azt mondta. Lényeg a lényeg a nagyobb átmérőjű  (s nem utolsó sorban szélességű) kereket nem bírja kiforgatni rendesen. A felnit semmi képpen sem cserélem le, mert nagyon klafa. Meg tudjátok nézni a tagok képei között, ami asszem csak a régi oldalon müxik egyenlőre. A 195/50 R16-al majdnem pontosan visszatérek az eredeti átmérőhöz, de ez úgyis csak tavasszal fog bekövetkezni!
 
Köszi!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:15:00 »

ND!
Valóban 14"-os voltam eredetileg (185/65 R14) . Ehhez képest nagyobb a 16"-os. Ráadásul nemtom mér' , de úgy tűnik, hogy a 2000-es váltója, vagy legalább is áttételezése van a verdában. Ebben nem vagyok biztos, de egyszer a fordulatszám-sebesség arányokból valaki itt azt mondta. Lényeg a lényeg a nagyobb átmérőjű  (s nem utolsó sorban szélességű) kereket nem bírja kiforgatni rendesen. A felnit semmi képpen sem cserélem le, mert nagyon klafa. Meg tudjátok nézni a tagok képei között, ami asszem csak a régi oldalon müxik egyenlőre. A 195/50 R16-al majdnem pontosan visszatérek az eredeti átmérőhöz, de ez úgyis csak tavasszal fog bekövetkezni!
 
Köszi!
Szia George!
"majdnem pontosan" = + 6 mm, ami benne van a 2%os ökölszabályban ;-)))
Azért nézesd meg a futóművedet szakemberrel, mert ez a + 36 mm eltérés nem múlhat el nyomtalanul a futómű életéből ;-( Nehogy egy számodra rejtett hiba megzabálja az új gumikat, vagy akár a téliket.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:36:00 »

Szia George!
"majdnem pontosan" = + 6 mm, ami benne van a 2%os ökölszabályban ;-)))
Azért nézesd meg a futóművedet szakemberrel, mert ez a + 36 mm eltérés nem múlhat el nyomtalanul a futómű életéből ;-( Nehogy egy számodra rejtett hiba megzabálja az új gumikat, vagy akár a téliket.
Üdv ND
Szia ND!
 
 Már előtte is kuka volt félig a futóművem, most a hetekben lesz teljes felújítás:szilentcsere, elöl gátló(hátul új van már),stabpálca, gömbcsukló, kormányösszekötő átnézés, ilyesmik, meg persze mennek be a piros ülepítőrugók. Úgyhogy lesz utána futómű állítás is. Köszi az aggodalmat!
Üdv
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:40:00 »

Szia ND!
 
 Már előtte is kuka volt félig a futóművem, most a hetekben lesz teljes felújítás:szilentcsere, elöl gátló(hátul új van már),stabpálca, gömbcsukló, kormányösszekötő átnézés, ilyesmik, meg persze mennek be a piros ülepítőrugók. Úgyhogy lesz utána futómű állítás is. Köszi az aggodalmat!
Üdv
Szia George!
Ha lesz rá lehetőséged fényképezd már le a kiszerelt alkatrészeken azokat a jeleket amik a kopásra utalnak és esetleg az újból is ugyanazt. Persze megköszönném a hozzávetőleges ár listát is ;-))) Már látok a lelkiszemeim előtt egy robbantott futómű képét teli árakkal ;-)))
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:43:00 »

Szia George!
Ha lesz rá lehetőséged fényképezd már le a kiszerelt alkatrészeken azokat a jeleket amik a kopásra utalnak és esetleg az újból is ugyanazt. Persze megköszönném a hozzávetőleges ár listát is ;-))) Már látok a lelkiszemeim előtt egy robbantott futómű képét teli árakkal ;-)))
Üdv ND
Üdv!
 A régi kopottakat le tudom fényképezni, jó pénzért el is adom neked
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:47:00 »

Szia George!
Ha lesz rá lehetőséged fényképezd már le a kiszerelt alkatrészeken azokat a jeleket amik a kopásra utalnak és esetleg az újból is ugyanazt. Persze megköszönném a hozzávetőleges ár listát is ;-))) Már látok a lelkiszemeim előtt egy robbantott futómű képét teli árakkal ;-)))
Üdv ND
Folyt.: az újakat nem hiszem, mert a szilenteket úgy csináltatom és csak a kész lengőkarokba bepréselt alkatrészeket fogom visszakapni. Persze lehet, hogy a régit sem egyben veszik ki. Vagy mittomén teccikérteni...  Sok egyéb alkatrészen nincs mit fotózni, mert pl egy gömbcsukló kotyog, ha megrángatod és kész. S többet nem'tok mondani, kérem kapcs'lják ki!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2004.09.24 péntek, 09:48:00 »

Szia George!
Ha lesz rá lehetőséged fényképezd már le a kiszerelt alkatrészeken azokat a jeleket amik a kopásra utalnak és esetleg az újból is ugyanazt. Persze megköszönném a hozzávetőleges ár listát is ;-))) Már látok a lelkiszemeim előtt egy robbantott futómű képét teli árakkal ;-)))
Üdv ND
De azért megteszek mindent az ügy érdekében, hogy mások is tanulhassanak belőle.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2004.09.24 péntek, 10:03:00 »

De azért megteszek mindent az ügy érdekében, hogy mások is tanulhassanak belőle.
Hol csinálják mindezt? Ha majd azt is tudod mi a vége oszd meg és próbálj uralkodni magadon :-) söpörd le a zabszemet az ülésedről :-D
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2004.09.24 péntek, 11:16:00 »

Sziasztok!
 
Tudok OLCSON nyári és téli gumikat. Ha kell valakinek akkor hívjon fel(30/9349-927).
Néhány példa:
225/45r17 Pirelli PZERO NERO 71.912,-helyett 40000.-

205/55R16 Dunlop SPM3 53430.- helyett 33000.-
195/65R15 Dunlop SPM3 35220.- helyett 22000.-

 
Stb.

Sziasztok!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2004.09.24 péntek, 11:20:00 »

Hol csinálják mindezt? Ha majd azt is tudod mi a vége oszd meg és próbálj uralkodni magadon :-) söpörd le a zabszemet az ülésedről :-D
Már tudom a végét...
Lehet, hogy inkább új autóra kellett volna befizetnem. Mongyuk egy szuzuki stiftre, vagy egy Skoda fóbiára.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #649 Dátum: 2004.09.24 péntek, 11:49:00 »

Már tudom a végét...
Lehet, hogy inkább új autóra kellett volna befizetnem. Mongyuk egy szuzuki stiftre, vagy egy Skoda fóbiára.
Egy mutyokit tudok használtan is!:-)
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.