Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:24:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 165 166 167 168 169 170 171 [172] 173 174 175 176 177 178 179 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7309932 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8550 Dátum: 2008.03.07 péntek, 09:55:14 »

Nekem szegény megboldogult mondimon az ültetéshez képest állították a futóművet. És a gumi mérete is számított ! ( Gyári méret 185/65-14, az enyémen 215/45-17 volt )
Amíg a gyári 0.0 -ás beállítás volt addíg ette a gumi belső szélét. Beállítás után ( ha jól emlékszem akkor + os beállítás lett ) megszűnt a gumikopás és sokkal stabilabb lett az egyenesfutás. Addíg egy kicsit kóválygott jobbra-balra.
Egyébként a Zengő gumi és futómű szervíznél ( Zengő Motorsport.) csinálták. XIX. ker. Ady Endre út.

És ezt maguktól találták ki, hogy + állítják, vagy szóltál nekik, hogy a gumid belső fele már hiányzik a 0.0-nál ?
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Zombi
Vendég
« Új hozzászólás #8551 Dátum: 2008.03.07 péntek, 10:13:39 »

És ezt maguktól találták ki, hogy + állítják, vagy szóltál nekik, hogy a gumid belső fele már hiányzik a 0.0-nál ?

Nem. Azt észrevették maguktól is. Ezután elővett egy könyvet amelyben kikereste a gyári beállításokt. Utána méregettek egy kicsit. Aztán elővett egy másik könyvet abból kinézett bizonyos adatokat. Azt bevitte a számítógépbe ( Nagyon komoly futóműállító kütyüjük van ) az kidobta az értékeket. És ehez állították a futóművet. Figyelembe vették az ültetést is.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8552 Dátum: 2008.03.07 péntek, 10:17:09 »

Nem. Azt észrevették maguktól is. Ezután elővett egy könyvet amelyben kikereste a gyári beállításokt. Utána méregettek egy kicsit. Aztán elővett egy másik könyvet abból kinézett bizonyos adatokat. Azt bevitte a számítógépbe ( Nagyon komoly futóműállító kütyüjük van ) az kidobta az értékeket. És ehez állították a futóművet. Figyelembe vették az ültetést is.
ez korrektűl hangzik, nekem is szerdán dobták fel az új nyárigumákat, a téliből viszont az egyiknek elég rossz volt a belső része. Állítottak futóművet is, remélem nem úgy, hogy most már a másik gumim belseje is hozzákopik majd.  hehe
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #8553 Dátum: 2008.03.07 péntek, 10:21:09 »


Az Én paripámon még sosem volt állítva futómű. Lehet, hogy kellene?

A Zengőék egyébként régi motorosok a szakmában.
Naplózva
clint
Vendég
« Új hozzászólás #8554 Dátum: 2008.03.07 péntek, 11:10:16 »

MONDEO ST220 20" -os felnin



D U R V A ! ! !  hehe hehe
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #8555 Dátum: 2008.03.07 péntek, 11:55:56 »

MONDEO ST220 20" -os felnin

D U R V A ! ! !  hehe hehe

Főleg ezekre az utakra.
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #8556 Dátum: 2008.03.07 péntek, 12:04:16 »

Biztos kényelmes lehet...Elkap vele az ember egy tiszteséges kátyut aztán mehet a kukába a gumi meg a felni.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8557 Dátum: 2008.03.07 péntek, 12:11:06 »

Ti, hogy teszitek fel ilyenkor a nyári kerekeket, a hátsókat előre, vagy az első marad elöl?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #8558 Dátum: 2008.03.07 péntek, 12:13:05 »

Ti, hogy teszitek fel ilyenkor a nyári kerekeket, a hátsókat előre, vagy az első marad elöl?

Most hgy elvoltam gumiztatni a faszikám kioktatott.Azt mondta 20-ezer km után érdemes a hátsókat elöra rakni mert ha nem egyformán kopnak akkor hangosak lesznek a gumik.Szal szerintem nyugodtal elöra rekhatod öket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8559 Dátum: 2008.03.07 péntek, 13:11:13 »

Szerintem nem. A futóművet nem az abroncsokhoz állítják! Ha valaki ezt mondta, akkor én ahhoz az emberhez nem mennék soha többé.... 40 ezret valószínűleg nem fog elmenni. 20-30 k-t mondtak, akik régebben használják. Valamit valamiért. Keress rá a típusra az index gumikerdes, felnikerdes fórumában, lesz kapcsolódó hozzászólás (a nevemre is kereshetsz Smiley ). Ezt is érdemes elolvasni: http://www.gumiteszt.com/pkw_sommerreifen/falken_ohtsu/fk_452/index.html.

Hát én nem tudom,de szeritem ha pl eszi a gumit akkor nem a gumit szedik le és rakják fel ujra hanem a futóművet állitják be..... de lehet tévedek.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #8560 Dátum: 2008.03.07 péntek, 13:16:42 »

Ti, hogy teszitek fel ilyenkor a nyári kerekeket, a hátsókat előre, vagy az első marad elöl?

Azonos futásirányt tekintve a jobb gumikat előre, a kevésbé jókat hátra. Emiatt van, hogy 1-1 szezon után váltogatják a gumikat./elöl-hátul/
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #8561 Dátum: 2008.03.07 péntek, 13:24:08 »

Most hgy elvoltam gumiztatni a faszikám kioktatott.Azt mondta 20-ezer km után érdemes a hátsókat elöra rakni mert ha nem egyformán kopnak akkor hangosak lesznek a gumik.Szal szerintem nyugodtal elöra rekhatod öket.

A paszujokon olyan *** a futómű, hogy cserégetni kell(gyári előírás szerint).

Ez Fordra nem igaz, de szerintem az egyenletes kopás miatt érdemes, egyébiránt nincs jelentősége. A forgásirány maradjon ua. Ez inkább asszimetrikus gumiknál érdekes.

Szerintem.
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #8562 Dátum: 2008.03.07 péntek, 13:36:38 »

Hs szélesebb gumit rakatsz fel mint a gyári akkor álitatni kell a keréköszetartáson mivel a széles gumitol terpeszteni fognak a kerekek és bellül megfogja zabálni a gumit.
Naplózva
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #8563 Dátum: 2008.03.07 péntek, 14:31:59 »

Ti, hogy teszitek fel ilyenkor a nyári kerekeket, a hátsókat előre, vagy az első marad elöl?

A mondeóknak szívesebben mozog a hátsójuk ha megcsúsznak vagy bebilleg az autó, ezért szerintem nem feltétlenűl kell a jobb gumikat előre tenni. Ha a kopottabb gumi van hátul akkor könnyebben kitör az autó fara, főleg nyálkás esős időben.
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8564 Dátum: 2008.03.07 péntek, 16:04:34 »

Most hgy elvoltam gumiztatni a faszikám kioktatott.Azt mondta 20-ezer km után érdemes a hátsókat elöra rakni mert ha nem egyformán kopnak akkor hangosak lesznek a gumik.Szal szerintem nyugodtal elöra rekhatod öket.

Én is így gondoltam, akkor majd így lesznek felrakva. De én még várok, hétvégére havazást jósolnak!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8565 Dátum: 2008.03.07 péntek, 16:05:56 »

Azonos futásirányt tekintve a jobb gumikat előre, a kevésbé jókat hátra. Emiatt van, hogy 1-1 szezon után váltogatják a gumikat./elöl-hátul/

Jobb hátsót, jobb előre, bal hátsót, bal előre, én így gondotam.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8566 Dátum: 2008.03.07 péntek, 16:08:03 »

A mondeóknak szívesebben mozog a hátsójuk ha megcsúsznak vagy bebilleg az autó, ezért szerintem nem feltétlenűl kell a jobb gumikat előre tenni. Ha a kopottabb gumi van hátul akkor könnyebben kitör az autó fara, főleg nyálkás esős időben.

Nekem most is rázza a seggét... Ha belemegyek egy kátyúba, jobbra, balra meglengeti a hátulját. Azóta csinálja ezt, mióta beállították a futóművet... Lehet valami nem jól sikerült, de majd ha  fent lesznek a gyári kerekek, akkor elviszem Zengőhöz, hogy tegyék rendbe a beállítást.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8567 Dátum: 2008.03.07 péntek, 16:59:07 »

...( Gyári méret 185/65-14, az enyémen 215/45-17 volt )
Persze én nem tuningolt, hanem széria kocsikról beszéltem. Ennek ellenére mondom, hogy amíg a felni, és az abroncs széria méretű, a futómű elemei épek, megfelelő az abroncsnyomás, és a futómű beállításai a gyári megengedett értékeken belül vannak, addig a guminak nem szabad félrekopnia.
Egyébként ha igaz lenne, amit bunyek mondott, akkor minden egyes abroncs cserénél (új eltérő méretű abroncs, eltérő nyári és téli szerelt kerék felszerelése) futóművet kellene állítani. De nem kell.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8568 Dátum: 2008.03.07 péntek, 17:03:02 »

MONDEO ST220 20" -os felnin
Ezen már csak egy ragasztott gumicsík fut körbe. Nincs is benne levegő, minek.... Wink
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8569 Dátum: 2008.03.07 péntek, 17:13:49 »

Hát én nem tudom,de szeritem ha pl eszi a gumit akkor nem a gumit szedik le és rakják fel ujra hanem a futóművet állitják be..... de lehet tévedek.
Elbeszéltünk egymás mellett. Az abroncs félrekopása valóban utalhat pontatlan futóműbeállításra is. Én azt szerettem volna kifejezni, hogy amikor futóművet állítanak /széria autónál/, akkor első körben nem a gumi márkáját, és típusát nézik, hanem kikeresik a kocsi típusát, évjáratát, és az így megkapott referenciaértékekhez állítják a kocsi futóművét. A gond akkor van, és a -tudomány/szakember itt kezdődik -, ha a referenciaértékek beállítása után is probléma van (mint ahogy az én esetemben tavaly nyáron), mert akkor már gondolkodni kell, nem csak a könyvet/képernyőt nézegetni.  wave
Zengőéknél (Ady E u.) már én is jártam tavaly. Ők mondták ki először, hogy az Infinity abroncs egyenlő a  action-al
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8570 Dátum: 2008.03.07 péntek, 17:16:07 »

 csere
Ti, hogy teszitek fel ilyenkor a nyári kerekeket, a hátsókat előre, vagy az első marad elöl?
Az ajánlott cserélgetési módszer/rendszer benne van a kézikönyvben is.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8571 Dátum: 2008.03.07 péntek, 17:17:39 »

...A forgásirány maradjon ua.
Nemhogy maradjon, de egyenesen tilos forgásirányos gumit forgásiránnyal ellentétesen felrakni.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8572 Dátum: 2008.03.07 péntek, 21:11:58 »

Hát az én véleményem/tapasztalatom (futóműállitó gépet is forgalmazunk és én tanitom be a müködését TECO-810 pl )
Valóban vagy gyári értékekre vagy egy data futómű értékekre kell hogy beállitsák a futóművet vagy legalábbis megpróbálják a legközelebb állitani a valós értékeket a gyári/datáshoz.
DE: Előszőr is a legfontosabb hogy a felni ne üssön és kilegyen centirozva, bár ezt a kerékütés kompenzáció (ROC, 4 fajta van asszem 1pontos,2 pontos, 180fokos és 360fokos)  alapból kiszámolja és nem veszi bele, de a sok szaki asse tudja hogy miaz és hogy hogy kell csinálni sajna, pedig egy elég fontos dolog lenne. Másik sötét folt a szerelőknél a kikormányzási szög, mert szinte mindegyik 10 fokig tekeri ki a kormányt (persze zsámoly nélkül) és csodálkozik hogy nem jó a kormányközép, pedig 20fok lenne az ideális és a pontosabb zsámolyon. Probléma még hogy ugye lehet fokban és mm-ben állitani a különböző autók értékeit,persze ezt se tudják melyiket hogy kell. aztán elfelejtik a kormányközepet rögziteni rendesen azt félre áll a kormány (de persze a *** műszer a hibás). Spoiler adaptert nem használják ha belóg a kocsi eleje. És egy ilyen tuti szerelő állitja be a futóművedet akkor ne csodálkozz hogy ha eszi a gumit/félrehúz,stb. De lehet probléma a *** gumi is ami persze lehet vadi uj (gyári hibás), nem látszik rajta semmi mégis megeszi az autó. Láttam már olyat is hogy nem ugyanolyan sebességindexű gumikat adtak az embernek és azt is megette neki...
Szóval normális szerelő beállitja a normális gumikkal felszerelt autót akkor nem lehet gond...ez az én véleményem...
Lehet sokat pofázok majd visszaveszek.. nyes nyes
Naplózva
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #8573 Dátum: 2008.03.07 péntek, 21:19:48 »

Hát az én véleményem/tapasztalatom (futóműállitó gépet is forgalmazunk és én tanitom be a müködését TECO-810 pl )
Valóban vagy gyári értékekre vagy egy data futómű értékekre kell hogy beállitsák a futóművet vagy legalábbis megpróbálják a legközelebb állitani a valós értékeket a gyári/datáshoz.
DE: Előszőr is a legfontosabb hogy a felni ne üssön és kilegyen centirozva, bár ezt a kerékütés kompenzáció (ROC, 4 fajta van asszem 1pontos,2 pontos, 180fokos és 360fokos)  alapból kiszámolja és nem veszi bele, de a sok szaki asse tudja hogy miaz és hogy hogy kell csinálni sajna, pedig egy elég fontos dolog lenne. Másik sötét folt a szerelőknél a kikormányzási szög, mert szinte mindegyik 10 fokig tekeri ki a kormányt (persze zsámoly nélkül) és csodálkozik hogy nem jó a kormányközép, pedig 20fok lenne az ideális és a pontosabb zsámolyon. Probléma még hogy ugye lehet fokban és mm-ben állitani a különböző autók értékeit,persze ezt se tudják melyiket hogy kell. aztán elfelejtik a kormányközepet rögziteni rendesen azt félre áll a kormány (de persze a *** műszer a hibás). Spoiler adaptert nem használják ha belóg a kocsi eleje. És egy ilyen tuti szerelő állitja be a futóművedet akkor ne csodálkozz hogy ha eszi a gumit/félrehúz,stb. De lehet probléma a *** gumi is ami persze lehet vadi uj (gyári hibás), nem látszik rajta semmi mégis megeszi az autó. Láttam már olyat is hogy nem ugyanolyan sebességindexű gumikat adtak az embernek és azt is megette neki...
Szóval normális szerelő beállitja a normális gumikkal felszerelt autót akkor nem lehet gond...ez az én véleményem...
Lehet sokat pofázok majd visszaveszek.. nyes nyes

Ámulattal hallgatunk!  eljen
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8574 Dátum: 2008.03.07 péntek, 22:47:16 »

 vigyor3
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #8575 Dátum: 2008.03.07 péntek, 22:49:31 »

Nekem most is rázza a seggét... Ha belemegyek egy kátyúba, jobbra, balra meglengeti a hátulját. Azóta csinálja ezt, mióta beállították a futóművet... Lehet valami nem jól sikerült, de majd ha  fent lesznek a gyári kerekek, akkor elviszem Zengőhöz, hogy tegyék rendbe a beállítást.


Nekem Gyöngyösön korrektül beállították,végre vmi ami itt is jól csinálnak,na persze nem a márkaszervíz,nekem ott még le sem moshatják... eplus2
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #8576 Dátum: 2008.03.07 péntek, 23:15:08 »

Probléma még hogy ugye lehet fokban és mm-ben állitani a különböző autók értékeit,persze ezt se tudják melyiket hogy kell.

azéé ez a mondat sajna eléggé félrevezető annak aki csak olvas ezekről a dolgokról. vannak dolgok amit mm-ben kell állítani, és vannak amit fokban. van monnyuk az utánfutás amit 1Xűbb mm-ben mérni, mégis egy átváltott szögértékről van szó. és lehetne még emlegetni mást is.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #8577 Dátum: 2008.03.08 szombat, 00:35:22 »

Nemhogy maradjon, de egyenesen tilos forgásirányos gumit forgásiránnyal ellentétesen felrakni.

Szerintem nem arra gondolt, de egyébként egyiket sem szabadna megfordítani, mint ahogy eddig futott.Azt meg lehet rajt látni, hogy merre forgott idáig a gumi
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #8578 Dátum: 2008.03.08 szombat, 00:45:00 »

Tsory!

Nem szerettem volna félrevezetni senkit sem, csak leirtam nagyon nagy vonalakban a lényeget... Méréstechnikai dolgokba nem akartam belemenni ,mert aki nem ért hozzá annak tökmindegy hogy mit irok le szeintem ugyse érti....
De persze lehet hogy hülyén irtam le ettől függetlenül.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #8579 Dátum: 2008.03.08 szombat, 08:26:34 »

Tsory!
Nem szerettem volna félrevezetni senkit sem, csak leirtam nagyon nagy vonalakban a lényeget... Méréstechnikai dolgokba nem akartam belemenni ,mert aki nem ért hozzá annak tökmindegy hogy mit irok le szeintem ugyse érti....
De persze lehet hogy hülyén irtam le ettől függetlenül.

értem én, h nem ez a szándék ... mámint nem félrevezetni akarsz Wink csak eszembe jutott 1 dolog ami velem megtörtént. a dolog a felnik között off, de pár szóban így néz ki:
motort újítottam fel, és mire a hengerfejhez értem befutott a tulaj ránézni az autóra, h mikor viheti. valahol a 3. - 4. csavarnál jártam erre megkérdezte, h mennyi Nm-el húzom. mondok neki h 40el ... "húúú, az nagyon kevés mert én azt olvastam, h 180 körül kell húzni". máris kezdett torlódni a gőz a fejembe, de még nyugiba válaszoltam neki, "nyugi ez még csak az első lépcső" ... na erre nem mondott semmit. következett a 2. kör magasabb értékkel, aztán a 3. amikor is lazítani kellett. na ekkor kiakadt a pali, de én is. "rossz felé tekered! arra lazítod!" letettem a kulcsot a dobozába, és vörösödő fejjel elmagyaráztam neki, h az a papír ami a kocsi mellé van "leesve" az számára 1 darab szemét, de nekem fontos infó van rajta ... mégpedig a lehúzás módja. azon pedig pont a lazítás a következő műsorszám. de innen tovább nincs is Nm adat, csak szögértékek, h mikor merre hány fokot kell forgatni a csavaron. erre még megkérdezte, h akkor honnan tudom, h az érték jó. mondtam neki, h én a papírról az aki ráírta pedig kiszámolta. ezután eltanácsoltam a műhelyből, mert a kutyának enni kellett adni, és azt láncon nem szereti eplus2 eplus2 eplus2
futóművel is hasonló a dolog, h az egyik így adja meg a másik meg úgy. és itt a gépet nagy dícséret illeti mert a dög mind2 esetet ki tudja jelezni, h ne kelljen számolással tölteni az időt a dolgozónak eljen persze előfordul olyan futóműves amelyik asse tuggya melyik gombot nyomja meg a szög, és mm mérés váltására, v melyik skálát nézze kettős kijelzés esetén. na az ilyen télleg kerülendő. amelyik azt a gépet is lusta megtanulni kezelni, amit minden nap használ, attól nem elvárható h tudja mit tekerget, v mit kellene tekergetni pl a kerékösszetartás érdekében ... na ez a probléma kategória szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.08 szombat, 08:28:39 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #8580 Dátum: 2008.03.08 szombat, 09:57:27 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy 93-as Mondeo kombira milyen méretű nyárigumit érdemes tenni.

Köszönöm
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8581 Dátum: 2008.03.08 szombat, 11:19:15 »

értem én, h nem ez a szándék ... mámint nem félrevezetni akarsz Wink csak eszembe jutott 1 dolog ami velem megtörtént. a dolog a felnik között off, de pár szóban így néz ki:
motort újítottam fel...
Én is szeretek az autó mellett állni, és nézni. Én is dumálok közben a szerelővel, de nem szólok bele, ha nem értek vele egyet, akkor megpróbálom rávezetni, mogy szerintem az miért rossz. Többnyire belátja, de volt olyan is, hogy rájöttem, én tévedek.
Én nem vagyok autószerelő. Mondjuk a fejcsavarok meghúzásáról lövésem sincs, ilyenbe biztosan nem bocsátkoznék, áhítattal elfogadnám a mester munkáját.
De. Eléggé nyitva kell tartani a szemünket manapság. Amikor az autót rendeltem, akkor is próbáltak trükközni, a kialkudott árért kevesebb extrát, majd a végén még kn 50e-rel be akartak csapni. De sokszor történt olyan is, hogy én szóltam, azt a csavart nem húzták meg, vagy én nem a 1230-ast, hanem a 1320-ast kértem, aztán a végén néztünk volna.
Nem azt mondom, hogy mindenki hüle, csak jobb nyitott szemmel járni. A múltkor is egy dologban győzködtek, hogy ők 3x megnézték, az a bibi, és az adott ár teljesen jogos, majd átnéztem, és kevesebb, mint a harmada lett a végeredmény...
Nem véletlen, hogy az ember benn akar lenni. Az egy más tészta, hogy esetenként mi, autótulajok is elszúrjuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #8582 Dátum: 2008.03.08 szombat, 11:30:30 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy 93-as Mondeo kombira milyen méretű nyárigumit érdemes tenni.

Köszönöm

Az alapméret a 185/65R14.
Ennek lehet használni a váltóméreteit.
1. váltóméret 195/60R14.
És innentől fölfelé.
Naplózva

MKI 2.0i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8583 Dátum: 2008.03.08 szombat, 13:58:19 »

csereAz ajánlott cserélgetési módszer/rendszer benne van a kézikönyvben is.

Majd fellapozom!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8584 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:00:43 »


Nekem Gyöngyösön korrektül beállították,végre vmi ami itt is jól csinálnak,na persze nem a márkaszervíz,nekem ott még le sem moshatják... eplus2

Hol?
Lézeres gépük van?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8585 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:02:02 »

Szerintem nem arra gondolt, de egyébként egyiket sem szabadna megfordítani, mint ahogy eddig futott.Azt meg lehet rajt látni, hogy merre forgott idáig a gumi

Szerencsés esetbe...
Én már jártam úgy, hogy a gumis elfelejtette ráírni, aztán tavasszal csak pislogtunk...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szepesim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #8586 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:52:30 »

Az alapméret a 185/65R14.
Ennek lehet használni a váltóméreteit.
1. váltóméret 195/60R14.
És innentől fölfelé.

Köszönöm ennyit már tudok. Érdemes a 195/60R14-et használni vagy jobb az alapméret?
Naplózva

MK l Mondeo 2.0 kombi
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #8587 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:54:13 »

Köszönöm ennyit már tudok. Érdemes a 195/60R14-et használni vagy jobb az alapméret?

Én 14es felnire nem raknék max 185ös gumit.
Mivel ez nem olyan széles felni, szerintem csúnya ballonos kinézetű lesz tőle a gumi.
Nagyon összehúzza a felni pereménél a gumit.
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #8588 Dátum: 2008.03.08 szombat, 14:55:33 »

Köszönöm ennyit már tudok. Érdemes a 195/60R14-et használni vagy jobb az alapméret?
Nem. jobb az alap. A 185/65R14 nek a váltómérete lehet a 195/60R15 vagy /55-ös. 
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #8589 Dátum: 2008.03.08 szombat, 15:54:53 »

Én 14es felnire nem raknék max 185ös gumit.
Mivel ez nem olyan széles felni, szerintem csúnya ballonos kinézetű lesz tőle a gumi.
Nagyon összehúzza a felni pereménél a gumit.
persze csak ha nem 6,5 vagy 7"os a felni... Cheesy
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #8590 Dátum: 2008.03.08 szombat, 17:45:43 »

Hol?
Lézeres gépük van?

Balázsék a jókai úton csinálják,mindent adatot kiír a számítógépük amikor a padon van a gép,megvan náluk minden adat az autóhoz,de kérésre,még ehhez képest is tudnak finomítani.Mondtam nekik,hogy főleg 1 személlyel járok ,tehát ekkor legyen legjobb a gép kanyarokban.Rám állították az autót.110kg-os sofőrre hehe
Naplózva
Pepus
Vendég
« Új hozzászólás #8591 Dátum: 2008.03.08 szombat, 18:42:08 »

Sziasztok!
A segítségeteket szerteném kérni! Gumivásárlás előtt állok!
1. Michelin Energy Saver
2. Goodyear Eagle f1
3. Goodyear Excellence
4. Nokian Z
5. Vredestein Hi-track
6. Continental Premium contact 2

Szerintetek??
Köszi előre is a segítséget
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8592 Dátum: 2008.03.08 szombat, 19:38:47 »

Sziasztok!
A segítségeteket szerteném kérni! Gumivásárlás előtt állok!
1. Michelin Energy Saver
2. Goodyear Eagle f1
3. Goodyear Excellence
4. Nokian Z
5. Vredestein Hi-track
6. Continental Premium contact 2

Szerintetek??
Köszi előre is a segítséget

1, 6, 2, 3. A többit én kihagynám. Michelinnel szerelik gyárilag, de nekem nem ez a fantázianév rémlik. Amúgy a mich messze a legoptimálisabb, tapadás, futásteljesítmény, ár szempontjából. Nagyon jól tapad, és sokat le lehet vele menni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
CáPeti
Vendég
« Új hozzászólás #8593 Dátum: 2008.03.08 szombat, 19:41:56 »

a 7,5-es felnire milyen széles gumi kell ?  A 205-ös elég ?

Peti
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #8594 Dátum: 2008.03.08 szombat, 19:45:23 »

a 7,5-es felnire milyen széles gumi kell ?  A 205-ös elég ?
Itt egy táblázat erről a kérdésről
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #8595 Dátum: 2008.03.08 szombat, 19:54:38 »

én 5/db ért vettem tegnap pneumant gumikat (még szőrösek voltak) állítólag németből hordják be
Naplózva
Pepus
Vendég
« Új hozzászólás #8596 Dátum: 2008.03.08 szombat, 20:17:33 »

1, 6, 2, 3. A többit én kihagynám. Michelinnel szerelik gyárilag, de nekem nem ez a fantázianév rémlik. Amúgy a mich messze a legoptimálisabb, tapadás, futásteljesítmény, ár szempontjából. Nagyon jól tapad, és sokat le lehet vele menni.

Köszi Angel a tippet! Én is Michelén felé húzok!
Naplózva
herika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


E-mail
« Új hozzászólás #8597 Dátum: 2008.03.08 szombat, 21:03:59 »

Válasz
én 5/db ért vettem tegnap pneumant gumikat (még szőrösek voltak) állítólag németből hordják be
Meg osztanád velünk, hogy hol vetted őket??!!
Naplózva

Ford mondeo II. 2.5, V6, ghia
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #8598 Dátum: 2008.03.08 szombat, 21:07:08 »

Meg osztanád velünk, hogy hol vetted őket??!!
Dunaföldváron a paksi utcában van egy maszek autószerelő, és gumis.Nagyon sok van neki az udvaron.négyesével, vagy párba hozza őket Németből.Ez tényleg igaznak bizonyult, mert németül volt rajt, hogy melyik keréken volt, és a forgás irány is
Naplózva
herika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


E-mail
« Új hozzászólás #8599 Dátum: 2008.03.08 szombat, 21:10:09 »

Dunaföldváron a paksi utcában van egy maszek autószerelő, és gumis.Nagyon sok van neki az udvaron.négyesével, vagy párba hozza őket Németből.Ez tényleg igaznak bizonyult, mert németül volt rajt, hogy melyik keréken volt, és a forgás irány is
Felniket is szokott behozni?? a képen látható mintájút nem láttál nála véletlenül??
Naplózva

Ford mondeo II. 2.5, V6, ghia
Oldalak: 1 ... 165 166 167 168 169 170 171 [172] 173 174 175 176 177 178 179 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.111 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.