Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:22:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 240 241 [242] 243 244 245 246 247 248 249 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7309870 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12050 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:08:39 »

Tök mindegy mit csinálasz vagy veszel. Nincs ellophatatlan autó és kerék. Ha kinézték maguknak a gennyek, akkor úgyis elviszik, kivéve ha benne alszol és agyonvered őket. eplus2
Egy munkatársam A6-osán 3 féle kerékőr ganitúra van Smiley Ráadásul valamelyik süllyesztett mintás, a másik meg domború. Tehát egy szett nem is elég a leszedéshez. Persze ha benne alszol, még mindig biztonságosabb.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #12051 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:24:22 »

Kérdés:

Téli-nyári keréknél is ugyanazt a nyomásértéket kell tartani, amit a tanksapkafedélen olvasok?
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12052 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:28:25 »

Kérdés:

Téli-nyári keréknél is ugyanazt a nyomásértéket kell tartani, amit a tanksapkafedélen olvasok?


Télinél +0.2 bar.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12053 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:34:03 »

Télinél +0.2 bar.
Elhiszem, de mi ennek az oka?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12054 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:37:12 »

Elhiszem, de mi ennek az oka?
hőtágulás?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #12055 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 17:39:24 »

Télinél +0.2 bar.

Amikor megvettem, egy kúton a felrakás előtt megmértem, akkor 2,5-re volt fújva mind a 4!
Azóta még nem ellenőriztem, de meg fogom nézni...

Köszi!  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12056 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 19:28:23 »

Télinél +0.2 bar.

Nagy hóba pedig ha küzd akkor lejebb engedni, hogy jobban tapadjon.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #12057 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:22:29 »

Nagy hóba pedig ha küzd akkor lejebb engedni, hogy jobban tapadjon.

Attól miért tapad jobban, hogy lapos? Huh? Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12058 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:23:35 »

Attól miért tapad jobban, hogy lapos? Huh? Huh?
nagyobb felületen érintkezik a talajjal
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #12059 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:32:15 »

nagyobb felületen érintkezik a talajjal

Egyébként ez csak annyiban érdekes, hogy amit írsz tényleg így van. Akár ha a nyárit is nézzük, szélesebb gumi jobban tapad.  VISZONT megoszló erőről van szó, amit a gumi ad át a talajnak, És szélesebb kerék esetén ugyanakkora felületen ( pl 5x5 cm ) kisebb súly van, mint vékonyabbon. És a könnyebb súlyt könnyebb is kimozdítani nyugalmi helyzetéből.
Na akkor ez most hogy van?  vigyor3  wave wave
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12060 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:35:04 »

Egyébként ez csak annyiban érdekes, hogy amit írsz tényleg így van. Akár ha a nyárit is nézzük, szélesebb gumi jobban tapad.  VISZONT megoszló erőről van szó, amit a gumi ad át a talajnak, És szélesebb kerék esetén ugyanakkora felületen ( pl 5x5 cm ) kisebb súly van, mint vékonyabbon. És a könnyebb súlyt könnyebb is kimozdítani nyugalmi helyzetéből.
Na akkor ez most hogy van?  vigyor3  wave wave
nem mindegy, hogy milyen alapról beszélünk, mert ugye sokkal másabb a letaposott hó és a friss hó
amúgy nagy általánosságban nem érdemes szórakozni szeleptekergetéssel
Naplózva
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #12061 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:51:08 »

nagyobb felületen érintkezik a talajjal

Attól, hogy lapos nem érintkezik nagyobb felület.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #12062 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 20:51:47 »

Egyébként ez csak annyiban érdekes, hogy amit írsz tényleg így van. Akár ha a nyárit is nézzük, szélesebb gumi jobban tapad.  VISZONT megoszló erőről van szó, amit a gumi ad át a talajnak, És szélesebb kerék esetén ugyanakkora felületen ( pl 5x5 cm ) kisebb súly van, mint vékonyabbon. És a könnyebb súlyt könnyebb is kimozdítani nyugalmi helyzetéből.
Na akkor ez most hogy van?  vigyor3  wave wave

Ez csak vicc ugye? Wink Wink
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #12063 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 21:01:20 »

Ez csak vicc ugye? Wink Wink

persze, félig annak szántam, viszont van benne ami nem az. Gondold végig. Most nem 0,2 bar - vagy plusz, hanem, mikor már egy gumi már tényleg lapos. És én nem kimondottan a nyomásra tértem ki, hanem szélességre. Nem hiába tanították 5 évig a statikát / fizikát. És nem azért mert megbuktam  Wink Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.10 csütörtök, 22:34:21 írta Zseby » Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #12064 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 22:21:40 »

Ez csak vicc ugye? Wink Wink

Ez  ennyire vicc:

"A nagy sebességre tervezett, széles gumiabroncsok téli autózásra nem igazán (még téli kivitelben sem!) megfelelőek, de legalább is nem ajánlottak. Egyszerű fizika. Azonos tömeg nagyobb felületen kisebb egységnyi felületre jutó nyomást képest kifejteni, tehát hamarabb meg is csúszik. Ezért lehetőség szerint az autónkhoz előírt legkeskenyebb méretet használjuk."

http://209.85.135.132/search?q=cache:BY3s9MC9olgJ:www.auto1.hu/ujdonsagok/hir%3Fauxid%3D6340+gumi+nyom%C3%A1sa+fizika&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #12065 Dátum: 2009.12.11 péntek, 14:32:21 »

Ez  ennyire vicc:

"A nagy sebességre tervezett, széles gumiabroncsok téli autózásra nem igazán (még téli kivitelben sem!) megfelelőek, de legalább is nem ajánlottak. Egyszerű fizika. Azonos tömeg nagyobb felületen kisebb egységnyi felületre jutó nyomást képest kifejteni, tehát hamarabb meg is csúszik. Ezért lehetőség szerint az autónkhoz előírt legkeskenyebb méretet használjuk."

http://209.85.135.132/search?q=cache:BY3s9MC9olgJ:www.auto1.hu/ujdonsagok/hir%3Fauxid%3D6340+gumi+nyom%C3%A1sa+fizika&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

Hát igen annyira nagy viccet nem mondtál, mert a fizikában egyértelműen le vagyon írva, hogy a súrlódási erő nem függ az érintkező felületek nagyságától! (Csak az összeszorító erőtől és a felületek minőségétől)
De hogy akkor mégis miért tapad jobban azonos anyagú gumival készült szélesebb abroncs azt nemtom, pedig erre anno kaptam megnyugtató válasz valakitől.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #12066 Dátum: 2009.12.11 péntek, 19:00:52 »

Hát igen annyira nagy viccet nem mondtál, mert a fizikában egyértelműen le vagyon írva, hogy a súrlódási erő nem függ az érintkező felületek nagyságától! (Csak az összeszorító erőtől és a felületek minőségétől)
De hogy akkor mégis miért tapad jobban azonos anyagú gumival készült szélesebb abroncs azt nemtom, pedig erre anno kaptam megnyugtató válasz valakitől.

"Értem én, hogy gőzmozdony, de mi hatja?"

Namost, azt ugye mondhatjuk, hogy egy 215-ös gumi jobban tapad mint egy 165-ös? A surlódási erőt esetünkben szerintem a surlódási tényezővel együtt kel figyelembe venni, amely ilyenkor szerintem függ a felület nagyságától, ha az anyagi minősséget állandónak vesszük (pl ugyan olyan gumi 165-ös vagy 215-ös méretben).

Üdv
Csaba
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #12067 Dátum: 2009.12.11 péntek, 19:49:30 »

"Értem én, hogy gőzmozdony, de mi hatja?"

Üdv
Csaba

Az a füst, ami kijön a kéményből.  vigyor3

De hogy akkor mégis miért tapad jobban azonos anyagú gumival készült szélesebb abroncs azt nemtom, pedig erre anno kaptam megnyugtató válasz valakitől.

A szélesebb gumi inkább jóval stabilabb oldaltartást biztosít. Erős kanyarodáskor deformálódik a gumi. Széles kerék esetén nagyobb felület van, ami az úton van, mint egy vékonynál, ahol előfordulhat, hogy több, mint a fele nem ér a földre. Ezt ringen személyesen láttam. Ringre kijött a gyerek asszem Off alto-val. Minden kanyarba próbálgatta a kocsi határait, míg 3 kör múlva megpördült.
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
kovermadar
Vendég
« Új hozzászólás #12068 Dátum: 2009.12.12 szombat, 19:01:23 »

Sziasztok!

Milyen alufelni jó a II-es Mondeora?
Annyit tudok csak, hogy 4x108-as kell, illetve R15-öst szeretnék (ahhoz vannak 1 szezont futott gumijaim)...
Van még csomó szám a felnikhez, amikről fogalmam sincs mit jelentenek...  help

Köszi!
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12069 Dátum: 2009.12.12 szombat, 23:37:02 »

Sziasztok!

Milyen alufelni jó a II-es Mondeora?
Annyit tudok csak, hogy 4x108-as kell, illetve R15-öst szeretnék (ahhoz vannak 1 szezont futott gumijaim)...
Van még csomó szám a felnikhez, amikről fogalmam sincs mit jelentenek...  help

Köszi!

Szia!

Küldtem e-mailben egy anyagot, abban találhatsz választ a kérdéseidre.

Üdv: V.Tamás  integet2
Naplózva
kovermadar
Vendég
« Új hozzászólás #12070 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 08:09:09 »

Szia!

Küldtem e-mailben egy anyagot, abban találhatsz választ a kérdéseidre.

Üdv: V.Tamás  integet2

Szia,

Köszi szépen!

A táblázat alapján arra jutottam, hogy ezek a felnik lennének jók nekem:

6.5x15 RC A1 4x108 ET40
7x15 RC01 / 04-08 / BT1 / B2 Sc. / B8 4x108 ET35-37
7x15 RC02 4x108 ET40

és még van 1-2
Ebből arra következtetek, hogy ami ET35 és ET40 között van valamint 4x108-as, az nekem mind jó... jól  gondolom?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12071 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 08:34:08 »

Szia,

Köszi szépen!

A táblázat alapján arra jutottam, hogy ezek a felnik lennének jók nekem:

6.5x15 RC A1 4x108 ET40
7x15 RC01 / 04-08 / BT1 / B2 Sc. / B8 4x108 ET35-37
7x15 RC02 4x108 ET40

és még van 1-2
Ebből arra következtetek, hogy ami ET35 és ET40 között van valamint 4x108-as, az nekem mind jó... jól  gondolom?

Szia!

Gondolom sikerült helyesen beazonosítanod az évjáratod alapján. Amit még figyelembe kell venned egy alufelni keresésnél az a felni közepén a nyílás, amely a kerékagyra megy fel. Ford esetében ez 63,4 mm.
Jó keresgélést!

Üdv: V.Tamás  integet2
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12072 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 19:53:45 »

"Értem én, hogy gőzmozdony, de mi hatja?"

Namost, azt ugye mondhatjuk, hogy egy 215-ös gumi jobban tapad mint egy 165-ös? A surlódási erőt esetünkben szerintem a surlódási tényezővel együtt kel figyelembe venni, amely ilyenkor szerintem függ a felület nagyságától, ha az anyagi minősséget állandónak vesszük (pl ugyan olyan gumi 165-ös vagy 215-ös méretben).

Üdv
Csaba
Hi!
A Sógorom mondása " A fizika mindig be van kapcsolva", sosem hazudik, gondolhatod, hogy így meg úgy, de majd ő megmondja hogy is van ez.
Egy biztos, a surlódási erő sosem függ a felület nagyságától, még fajlagosan sem. A szélesebb gumi azért tapad jobban, mert a szélesebb felületre jutó terhelés, kisebb felületi terhelést erdményez, így a gumi anyag nem kenődik el, nem kopik. Ez is egyfajta nyírás, az anyagban ébredő nyírófeszültséget a nyíró erő és a nyírásnak kitett felület adja, a nagyobb felület többet bír, azonos anyagtulajdonságok mellett.
Szerintem.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #12073 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 19:58:59 »

Hi!
A Sógorom mondása " A fizika mindig be van kapcsolva", sosem hazudik, gondolhatod, hogy így meg úgy, de majd ő megmondja hogy is van ez.
Egy biztos, a surlódási erő sosem függ a felület nagyságától, még fajlagosan sem. A szélesebb gumi azért tapad jobban, mert a szélesebb felületre jutó terhelés, kisebb felületi terhelést erdményez, így a gumi anyag nem kenődik el, nem kopik. Ez is egyfajta nyírás, az anyagban ébredő nyírófeszültséget a nyíró erő és a nyírásnak kitett felület adja, a nagyobb felület többet bír, azonos anyagtulajdonságok mellett.
Szerintem.
Üdv

Hali

Már megint sokat tanultam. Azt azonban még nem értem, hogy tudtommal (ami sokat nem jelent), nyírás az adott testen jön létre, nem pedig annak felületén. Amikor a felületén  lévő "nyírás"-ról beszélünk, az a súrlódás (aminek sok fajtája van és én nem is ugatom a témát). Mindazonáltal fizikából nem vagyok egy nagy szám.

Üdv
Csaba
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12074 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 21:04:37 »

Hali

Már megint sokat tanultam. Azt azonban még nem értem, hogy tudtommal (ami sokat nem jelent), nyírás az adott testen jön létre, nem pedig annak felületén. Amikor a felületén  lévő "nyírás"-ról beszélünk, az a súrlódás (aminek sok fajtája van és én nem is ugatom a témát). Mindazonáltal fizikából nem vagyok egy nagy szám.

Üdv
Csaba
Szia!
Igen a testen belül jön létre a nyírás. Ugyanis egy réteg az úthoz tapad (ez marad ott, mint nyom), a többi a gumiabroncson. Tehát egy határrétegen megy a buli. Lényegben a gumi és beton közötti kapcsolat erősebb, min a gumin belüli.
Kicsit konyhanyelven írtam, de remélem érthető. Sajnos én is csak ugatom a témát, végzettségem mérnöki, de csak faipari.
Üdv

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #12075 Dátum: 2009.12.18 péntek, 19:22:17 »

Úgy látszik, ha írok egy fórumba az meghal, vazz olyan vagyok mint a pestis eplus2
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12076 Dátum: 2009.12.18 péntek, 19:39:33 »

Úgy látszik, ha írok egy fórumba az meghal, vazz olyan vagyok mint a pestis eplus2
Szóval te voltál az! knuppel2 taperouleaupatisserie banplz     Grin Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #12077 Dátum: 2009.12.18 péntek, 19:40:25 »

Úgy látszik, ha írok egy fórumba az meghal, vazz olyan vagyok mint a pestis eplus2

szerintem meg csak nem mindenkinek vannak mechanikai vagy statikai ismeretei és nehéz a hozzászólás
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #12078 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 09:14:05 »

Kedves Klubtársak!

Mindenkinek köszönöm, aki tanácsokkal hozzásegített ehhez a Good Year téli szetthez.  eljen
Tegnap jelesre vizsgázott a szépséges hóesésben! Ceglédről hazafelé, egyszer sem csúsztam meg, még csak meg sem indult egy kicsit se a kocsi!  taps eljen
Igaz nem is jöttem gyorsan, de két terepjáró kivételével mindenki okosan közlekedett!
Szóval éljen a téli gumi!  eljen
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12079 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 15:50:45 »

Kedves Klubtársak!

Mindenkinek köszönöm, aki tanácsokkal hozzásegített ehhez a Good Year téli szetthez.  eljen
Tegnap jelesre vizsgázott a szépséges hóesésben! Ceglédről hazafelé, egyszer sem csúsztam meg, még csak meg sem indult egy kicsit se a kocsi!  taps eljen
Igaz nem is jöttem gyorsan, de két terepjáró kivételével mindenki okosan közlekedett!
Szóval éljen a téli gumi!  eljen

Nekem tegnap folyton megindult a segge. Ja, hogy nem kézifékkel kell kanyarodni? Akkor meg minek van a hó az utakon? taps

Találkoztam sok nyárigumissal tegnap a városban 10-20-al töszmörögni a hungárián.......és még nekik állt feljebb (dudáltak, mint a barom, ha már gyorsulni, meg lassulni nem tudtak), hogy 60-nal, kikapcsolt kipörgésgátlóval 4.-ben nyomatékból le merem előzni őket.......
Hóban vezetni élvezet taps
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12080 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 22:51:33 »

Kedves Klubtársak!

Mindenkinek köszönöm, aki tanácsokkal hozzásegített ehhez a Good Year téli szetthez.  eljen
Tegnap jelesre vizsgázott a szépséges hóesésben! Ceglédről hazafelé, egyszer sem csúsztam meg, még csak meg sem indult egy kicsit se a kocsi!  taps eljen
Igaz nem is jöttem gyorsan, de két terepjáró kivételével mindenki okosan közlekedett!
Szóval éljen a téli gumi!  eljen

Komoly abroncsok ezek az UltraGrip-ek!
Nekem is most kerültek fel a teljesen új UG7+ -ok, ma -16C-ba 30cm jeges hóba, gond nélkül mentem fel-le a Mátrába.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
kufa68
Vendég
« Új hozzászólás #12081 Dátum: 2009.12.27 vasárnap, 13:45:41 »

Üdv a Szakétőknek!

Van egy 2003-as évjáratú, de 2004-es modellévű MK3-om. A gyári gumimérete 205 / 55 R16.
Kaptam ajándékba egy garnitúra Alessio 7,5x16-os ET42-es aulufelnit.

az lenne a kérdésem, hogy erre milyen méretű gumikat rakhatok fel? A gyári 205/55R16 is jó, vagy más méretet kell keresnem?

Előre is köszi a segítséget
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12082 Dátum: 2009.12.27 vasárnap, 15:08:02 »

Üdv a Szakétőknek!

Van egy 2003-as évjáratú, de 2004-es modellévű MK3-om. A gyári gumimérete 205 / 55 R16.
Kaptam ajándékba egy garnitúra Alessio 7,5x16-os ET42-es aulufelnit.

az lenne a kérdésem, hogy erre milyen méretű gumikat rakhatok fel? A gyári 205/55R16 is jó, vagy más méretet kell keresnem?

Előre is köszi a segítséget
Biztos hogy 7.5 ? Mert a mondié 7-es! A többi stimmel!

7,5 széles a mergára való.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.27 vasárnap, 15:23:14 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #12083 Dátum: 2009.12.27 vasárnap, 19:36:10 »

Üdv a Szakétőknek!

Van egy 2003-as évjáratú, de 2004-es modellévű MK3-om. A gyári gumimérete 205 / 55 R16.
Kaptam ajándékba egy garnitúra Alessio 7,5x16-os ET42-es aulufelnit.

az lenne a kérdésem, hogy erre milyen méretű gumikat rakhatok fel? A gyári 205/55R16 is jó, vagy más méretet kell keresnem?

Előre is köszi a segítséget
A gyári felni 6,5x16 Et 52,5. A 205-ös gyári simán felmegy rá, és olcsóbb, mint a 225/50-16-os, átmérőben mindkettő 632mm. Az ET42-vel kicsit szélesebb lesz a nyomtávod.
Naplózva
kufa68
Vendég
« Új hozzászólás #12084 Dátum: 2009.12.27 vasárnap, 21:50:49 »

A gyári felni 6,5x16 Et 52,5. A 205-ös gyári simán felmegy rá, és olcsóbb, mint a 225/50-16-os, átmérőben mindkettő 632mm. Az ET42-vel kicsit szélesebb lesz a nyomtávod.

Köszi.
Naplózva
lacbp
Vendég
« Új hozzászólás #12085 Dátum: 2010.01.02 szombat, 10:52:22 »

Sziasztok Fiúk!

Nincs valakinek 2 vagy eseteg 1db ilyen felnije persze ennél jobb állapotban Smiley
Ha van akkor főleg PM
http://kepfeltoltes.hu/thumb/100102/t_r_ttfelnik_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.02 szombat, 10:54:51 írta lacbp » Naplózva
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #12086 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 18:35:08 »

A gyári felni 6,5x16 Et 52,5. A 205-ös gyári simán felmegy rá, és olcsóbb, mint a 225/50-16-os, átmérőben mindkettő 632mm. Az ET42-vel kicsit szélesebb lesz a nyomtávod.


Nem a nyomtávval van a baj hanem azzal, hogy a felni széthúzza a gumit és egy kicsit furán fog kinézni.
Biztos láttatok már ti is agyon tuningolt verdát, csak még szélesebb kerékkel, és keskeny gumival. wow1 wow1
Másik gond az lehet, hogy a szétfeszitett gumi oldalfal miatt, a futófelület középső része, a lapos gumihoz hasonló
módon befelé hajlik. Ezt nagyobb levegő nyomással ellensújozni kellene. De mennyivel fújd keményebbre, hogy
megfelelően érintkezzen a talajjal? Lehet próbálgatni amig jó lesz. Vagy tévednék?
Szerintem inkább add el a régi felniket gumival együtt, és vegyél 225-ös gumikat.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #12087 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 10:52:24 »

Sziasztok

Van egy 99-es MK2-m. Szeretném leültetni elöl 40, hátul 35mm-el. A lengéscsillapítók egyenlőre nem lesznek kicserélve. A kérdésem az volna, hogy mekkora felni/gumi mehet be így alá, hogy még ne érjen bele az ívbe? Csak azért kérdezem, mert találtam 17-es felnit újonnan 11.990,-/db áron, ami elég barátinak tűnik, viszont marhára nem értek a gumi méretekhez...  rinya
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12088 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 12:16:52 »

Sziasztok

Van egy 99-es MK2-m. Szeretném leültetni elöl 40, hátul 35mm-el. A lengéscsillapítók egyenlőre nem lesznek kicserélve. A kérdésem az volna, hogy mekkora felni/gumi mehet be így alá, hogy még ne érjen bele az ívbe? Csak azért kérdezem, mert találtam 17-es felnit újonnan 11.990,-/db áron, ami elég barátinak tűnik, viszont marhára nem értek a gumi méretekhez...  rinya

Huh az kemény dió, mert az ültetés miatt bekorlátozódik a méret kb. a 205/40R17 és a 215/35R17 közé és még nagyobb bukkanókon, vagy kanyarban az is beleérhet.

Nekem MK I-en volt 40-40mm és a 205/50R16 éppen elfért, de kanyarban néha darálta a doblemezt. hehe
Naplózva
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #12089 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 13:27:36 »

Huh az kemény dió, mert az ültetés miatt bekorlátozódik a méret kb. a 205/40R17 és a 215/35R17 közé és még nagyobb bukkanókon, vagy kanyarban az is beleérhet.

Nekem MK I-en volt 40-40mm és a 205/50R16 éppen elfért, de kanyarban néha darálta a doblemezt. hehe

Akkor ezek szerint lehet, hogy bőven elég lenne a 16-os is? Ez egyébként függ attól, hogy kicserélem-e a gyári lengéscsillapítókat, vagy sem? Csak mert azt olvastam, hogy 40mm-ig nem szükséges kicserélni...  Huh?
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12090 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 13:49:03 »

Akkor ezek szerint lehet, hogy bőven elég lenne a 16-os is? Ez egyébként függ attól, hogy kicserélem-e a gyári lengéscsillapítókat, vagy sem? Csak mert azt olvastam, hogy 40mm-ig nem szükséges kicserélni...  Huh?

Én is úgy tudom, hogy 40mm-ig jó a gyári (persze autópályán, hullámos úton pattog, mint a kecskeszar, mert mire csillapítana a lágy gátló egyet, addigra 3-at rugózik a kemény rugó).
Naplózva
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #12091 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:12:32 »

Én is úgy tudom, hogy 40mm-ig jó a gyári (persze autópályán, hullámos úton pattog, mint a kecske***, mert mire csillapítana a lágy gátló egyet, addigra 3-at rugózik a kemény rugó).
Sz.pás.... Csak sajnos olyan rohadt drága a gátló... falbav
Akárhonnan nézem 1 jó megoldás van: k..va sok pénz  nyes
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12092 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:18:51 »

Sz.pás.... Csak sajnos olyan rohadt drága a gátló... falbav
Akárhonnan nézem 1 jó megoldás van: k..va sok pénz  nyes
...vagy nem ülteted le...olyan szép anélkül is egy alufelnivel!  eljen
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12093 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:25:15 »

...vagy nem ülteted le...olyan szép anélkül is egy alufelnivel!  eljen

Csak kanyarban nem mindegy, hogy kisodródsz, vagy nem sodródsz ki.....
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12094 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:25:34 »

egy kanyart ki kell vágni a rugóból és már ül is Cheesy
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12095 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:25:53 »

Akárhonnan nézem 1 jó megoldás van: k..va sok pénz  nyes

Mindenre az a megoldás.  vigyor3
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #12096 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:26:05 »

egy kanyart ki kell vágni a rugóból és már ül is Cheesy

 hehe
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12097 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 14:50:29 »

hehe
sőt, az én régi rugóim megvannak még, igaz, abból csak fél kanyar van kitörve  vigyor3
Naplózva
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #12098 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 15:14:26 »

Én úgy hallottam, hogy nem a legbiztonságosabb megoldás a gyári rugók kurtítása... bár mindenféle szempontból a leginkább pénztárca-kímélő megoldás  nyes
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12099 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 15:16:05 »

Én úgy hallottam, hogy nem a legbiztonságosabb megoldás a gyári rugók kurtítása... bár mindenféle szempontból a leginkább pénztárca-kímélő megoldás  nyes
az enyém eltört, nem direkt lett kurtítva  wave
Naplózva
Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 240 241 [242] 243 244 245 246 247 248 249 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.