Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:13:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 [255] 256 257 258 259 260 261 262 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7307831 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12700 Dátum: 2010.10.29 péntek, 20:35:15 »

Nekem az útszéli kátyúk horpasztották be a lengéscsillapító belső oldalát. Ez is csak a lengés csillapító cserénél derült ki.
Nézd meg nem dől-e jobban a jobbosod.  integet2 Az összetartásom jó volt, a kerék dőlésen a csillapító csere segített.

Ezt földön lehet látni, vagy az egész elejét emelni kell?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #12701 Dátum: 2010.10.29 péntek, 22:52:58 »

Hi .Az mk3-as lemezfelnire valaki próbàlt már 215/60-as gumit?Rá e mégy e?Thanx
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #12702 Dátum: 2010.10.30 szombat, 00:32:01 »

Nem hallottam eddig kopogó hangot, de fülelek majd!
Ezt egy futóműves, vagy autóklub állomás meg tudja mondani, hogy az-e a baja?

Meg tudod nézni te is. Kell hozzá egy ember aki oldalról lökdösi, hintáztatja az autót kézzel. Mondjuk jó lenne egy akna, hogy alá tudj menni. Aztán te alul odateszed az ujjad a gömbfejhez ahol belecsatlakozik a gólyalábba. Ha érzetre lötyög kopog akkor rossz. De simán megmondják neked egy műhelyben is hasonló teszttel, vagy rázópadon.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12703 Dátum: 2010.10.30 szombat, 14:11:25 »

Meg tudod nézni te is. Kell hozzá egy ember aki oldalról lökdösi, hintáztatja az autót kézzel. Mondjuk jó lenne egy akna, hogy alá tudj menni. Aztán te alul odateszed az ujjad a gömbfejhez ahol belecsatlakozik a gólyalábba. Ha érzetre lötyög kopog akkor rossz. De simán megmondják neked egy műhelyben is hasonló teszttel, vagy rázópadon.

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #12704 Dátum: 2010.10.30 szombat, 18:59:32 »

Eladósorba kerülnek alu felnijeim. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy nekem így túl rázós a téma, és cserélném 15-ösökre. Amit a felnikről tudni kell: Stilauto Sr400-as R16-os felnik. Kisebb karcolásokkal. A gumik cserések lesznek. Az ár mondjuk 60.000 Ft.

 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Vagy cserélném 15-ös ilyen gyári felnire:

 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
Jánosmester
Vendég
« Új hozzászólás #12705 Dátum: 2010.10.30 szombat, 22:58:53 »

4x108-as 15"-os gyári RS felni téli gumikkal, kis esztétikai hibákkal olcsón eladó!
28000Ft a négy darab, a gumik még egy szezont elmennek.Télikeréknek kifogástalan, egyébként egy polírozást elbírna.
Három csavartakaró fedél van meg hozzá,a csavarok nincsenek meg.
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #12706 Dátum: 2010.10.31 vasárnap, 11:49:40 »

Ezt földön lehet látni, vagy az egész elejét emelni kell?
Elég csak megnézned, hogy a sárvédő éle és a gumi felső széle kb. ? cm, ezt mind kettő oldalon. Egyszerűen le tudod mérni.  integet2
Nálam kb. 1,5 cm-t dőlt a jobbos kerék, a baloshoz képest, csak egy kis horpi a gólyalábon amit a tőcsonk benyomódása okozott.
Naplózva
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #12707 Dátum: 2010.10.31 vasárnap, 13:42:25 »

Eladósorba kerülnek alu felnijeim. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy nekem így túl rázós a téma, és cserélném 15-ösökre. Amit a felnikről tudni kell: Stilauto Sr400-as R16-os felnik. Kisebb karcolásokkal. A gumik cserések lesznek. Az ár mondjuk 60.000 Ft.

 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Vagy cserélném 15-ös ilyen gyári felnire:

 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Hónapokig kerestem alufelnit, sehol nem találtam ilyen ajánlatot! Nekem ez a hajó már elment! rinya(hasonlót vettem mint amire cserélnéd, de 16"-ost)
Nézz körül "racing bazár"-on, "vatera"-n szerintem ennyiért viszik, mint a cukrot...
Naplózva

Fekete bálna
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12708 Dátum: 2010.10.31 vasárnap, 19:02:54 »

Ma voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozzák. Viszont én meg kb. 1 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik tökéletesek.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12709 Dátum: 2010.10.31 vasárnap, 22:46:52 »

Ma voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozzák. Viszont én meg kb. 1 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik tökéletesek.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
szerintem a futómű geometriája nem jó. tavaly a téli gumi belső oldaláról lenyalta a lamellákat és nem egyenletesen kopott a gumi. elvittem futómű állíttatásra, jócskán elállítódott az évek során, mióta beállították, azóta jó, lehet neked is segítene, mielőtt téli gumid is úgy nem jár, mint a nyárid...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12710 Dátum: 2010.11.01 hétfő, 07:24:58 »

szerintem a futómű geometriája nem jó. tavaly a téli gumi belső oldaláról lenyalta a lamellákat és nem egyenletesen kopott a gumi. elvittem futómű állíttatásra, jócskán elállítódott az évek során, mióta beállították, azóta jó, lehet neked is segítene, mielőtt téli gumid is úgy nem jár, mint a nyárid...
azt elfelejtettem leírni, hogy kb 3 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
herika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


E-mail
« Új hozzászólás #12711 Dátum: 2010.11.04 csütörtök, 09:44:25 »

 Üdv mindenkinek! Még mindig keresem ! Alumínium felni 15" 4x108 osztással a képen látható mintával!! '1 db kellene!

http://kepfeltoltes.hu/view/100319/DSCF0295_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[/quote]
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.08 csütörtök, 11:20:52 írta herika » Naplózva

Ford mondeo II. 2.5, V6, ghia
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12712 Dátum: 2010.11.05 péntek, 11:17:05 »

Meg tudod nézni te is. Kell hozzá egy ember aki oldalról lökdösi, hintáztatja az autót kézzel. Mondjuk jó lenne egy akna, hogy alá tudj menni. Aztán te alul odateszed az ujjad a gömbfejhez ahol belecsatlakozik a gólyalábba. Ha érzetre lötyög kopog akkor rossz. De simán megmondják neked egy műhelyben is hasonló teszttel, vagy rázópadon.

Megvolt a vizsgálat, futóművessel együtt, minden rendben! Utána rátettük gépre is, az elje teljesen ok, gyári értéken van, azt mondta saját felelősségre elállítja a gyáriról, hogy a jobb első inkább kifele dőljön, de ezt nem akartam. A bal hátulja volt nagyon kicsit elmenve, azt mondta hozzá se kellene nyulni, de ha már gépen van, akkor megcsináljuk. Utána kérdezte, hogy javarészt, hogy használom az autót, mondtam egyedül. Akkor kérte, hogy üljek be, és hozzám állítja a futóművet, hogy alapból a bal eleje terhelt még + 8x kilóval. Smiley Ez nagyon profi, eddig sehol nem csinálták így meg, csak üres autóval! Smiley Hétfőn viszem be hozzá az elkopott abroncsot, és megszakérti, hogy futómű probléma miatt van-e a kopás rajta, mert lehet rossz centír miatt is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12713 Dátum: 2010.11.06 szombat, 17:27:26 »

Mi a szakértők véleménye az alumínium szelepsapkáról? Káros, vagy sem?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12714 Dátum: 2010.11.06 szombat, 18:26:42 »

Mi a szakértők véleménye az alumínium szelepsapkáról? Káros, vagy sem?
nekem krómozott van,de nem tom ilyen káros hatásai lehetnek az alu szelepsapiknak.....!? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12715 Dátum: 2010.11.06 szombat, 18:31:25 »

nekem krómozott van,de nem tom ilyen káros hatásai lehetnek az alu szelepsapiknak.....!? Roll Eyes

Közli a gumis, hogy addig szedjem le az alu kupakot, amíg bírom, mert a rézre úgy rágyógyul, hogy nem fog menni.  wow1
Zsír új kupakok, még csak nem is koszosak. Nem értem.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12716 Dátum: 2010.11.06 szombat, 18:32:56 »

Közli a gumis, hogy addig szedjem le az alu kupakot, amíg bírom, mert a rézre úgy rágyógyul, hogy nem fog menni.  wow1
Zsír új kupakok, még csak nem is koszosak. Nem értem.
ne aggódj az első nagyobb parkólban leveszi majd más azt helyetted nyes

am a réz és alu tényleg nem szeretik egymást, pl villanyszerelésben is kerülik a réz és alu kontaktját
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12717 Dátum: 2010.11.06 szombat, 18:43:44 »

ne aggódj az első nagyobb parkólban leveszi majd más azt helyetted nyes

am a réz és alu tényleg nem szeretik egymást, pl villanyszerelésben is kerülik a réz és alu kontaktját
és igen és igen. hehe
pici zsír mindent megold..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12718 Dátum: 2010.11.06 szombat, 18:44:30 »

ne aggódj az első nagyobb parkólban leveszi majd más azt helyetted nyes

am a réz és alu tényleg nem szeretik egymást, pl villanyszerelésben is kerülik a réz és alu kontaktját

Ennek pusztán kémiai oka van...Én orvosis vagyok,és pont csütörtökön csináltam meg ezt a kísérletet... Az alumínium a rezet valamilyen sav (lehet bármilyen sav,a lényeg,hogy elektrolitként működjön) hatására korrodálta... Smiley Ez egy sima elektrokémiai folyamat,egy redukció-oxidáció Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.06 szombat, 18:47:33 írta Nika91127 » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12719 Dátum: 2010.11.06 szombat, 19:02:01 »

Ennek pusztán kémiai oka van...Én orvosis vagyok,és pont csütörtökön csináltam meg ezt a kísérletet... Az alumínium a rezet valamilyen sav (lehet bármilyen sav,a lényeg,hogy elektrolitként működjön) hatására korrodálta... Smiley Ez egy sima elektrokémiai folyamat,egy redukció-oxidáció Smiley
én ilyen okosságokat középsuliban még nem csinálok, így marad a tapasztalat nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12720 Dátum: 2010.11.06 szombat, 19:04:26 »

én ilyen okosságokat középsuliban még nem csinálok, így marad a tapasztalat nyes

Hát én nekem sajna már kell ilyet,bár én se vagyok nagyon messze a középsulitól Cheesy
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12721 Dátum: 2010.11.06 szombat, 19:34:25 »

én ilyen okosságokat középsuliban még nem csinálok, így marad a tapasztalat nyes

Középsuliban az is elég volt, hogy réz és alu közé egy megnyálazott papírzsebkendő réteg, és kész a galvánelem. Régen: réz 2 forintos és alu 1 forintos érme.
De még mindig nem vágom, hogy mitől gyógyul össze. Sőt, azt sem gondoltam volna, hogy a szelep réz.
Nem stresszelem magam rajta. Szokásos iparos viselkedés, hogy valamit leszólnak.

A kupakok fogyóeszköz. 10-et vettem, szükség szerint teszek fel újat. Egyelőre még nem hiányzik belőle. Igaz, semmi különleges nincs benne, csak kicsit esztétikusabb, mint a fekete műanyag.
Naplózva
lkiss2
Vendég
« Új hozzászólás #12722 Dátum: 2010.11.07 vasárnap, 18:17:36 »

Sziasztok

Honnan lehet gyari 16 colos disztarcsat szerezni occso penzert?

kosz

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12723 Dátum: 2010.11.07 vasárnap, 18:31:15 »

Sziasztok

Honnan lehet gyari 16 colos disztarcsat szerezni occso penzert?

kosz


nagyauto, cromax, vatera...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #12724 Dátum: 2010.11.13 szombat, 20:55:27 »

Sziasztok!

Egyik tök új téligumi oldalfalán valahogyan lett egy nagyon-nagyon-nagyon kicsi luk, a felnitől kb 3 centire valami kiszúrhatta. Lehet ezt javítani???
Van ahol azt olvasom, hogy oldalfal javítás tilos más meg állítja, hogy lehet. Mi az igazság?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12725 Dátum: 2010.11.13 szombat, 22:01:24 »

Sziasztok

Honnan lehet gyari 16 colos disztarcsat szerezni occso penzert?

kosz



ezt én is seretném tudni.
nekem jó lenne a használt is. 4db kellene
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #12726 Dátum: 2010.11.14 vasárnap, 19:33:21 »

Nekem van 4 felesleges tárcsám.Most vettem 4 alufelnit és télen meg nem kell a tárcsa mert lehordom a garázsba a havat.
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #12727 Dátum: 2010.11.14 vasárnap, 19:34:18 »

Sziasztok!

Egyik tök új téligumi oldalfalán valahogyan lett egy nagyon-nagyon-nagyon kicsi luk, a felnitől kb 3 centire valami kiszúrhatta. Lehet ezt javítani???
Van ahol azt olvasom, hogy oldalfal javítás tilos más meg állítja, hogy lehet. Mi az igazság?

Én is úgy tudom hogy oldalfalat tilos javítani.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12728 Dátum: 2010.11.14 vasárnap, 20:25:37 »

Nekem van 4 felesleges tárcsám.Most vettem 4 alufelnit és télen meg nem kell a tárcsa mert lehordom a garázsba a havat.

és eladó a cucc?
mennyi lenne a szett?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #12729 Dátum: 2010.11.14 vasárnap, 20:50:22 »

és eladó a cucc?
mennyi lenne a szett?

Eladó mert nem kell.Nem tudom mennyibe kerülnek az újak.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12730 Dátum: 2010.11.15 hétfő, 09:02:53 »

Eladó mert nem kell.Nem tudom mennyibe kerülnek az újak.
Szia,

nem tudom melyik fajta a tied, de az alábbi linken megtalálod a nem kedvezményes árakat:
http://nagyauto.hu/webset32.cgi?NagyAuto@@HU@@53@@903739413

kb. 11 és 14e ft között mozog az új szett ára.

üdv.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12731 Dátum: 2010.11.16 kedd, 14:16:39 »

Sziasztok

Honnan lehet gyari 16 colos disztarcsat szerezni occso penzert?

kosz



tegnap rendeltem innen 6500ft-ért a szettet:
http://teszvesz.hu/show_user_auctions.php?uid=6109049
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12732 Dátum: 2010.12.01 szerda, 08:20:43 »

Nem szigoruan felnis-gumis tema, hanem fek:

Mi a kulonbseg egy eleve rasegites nelkuli fekrendszer, ill. egy rasegitessel mukodo kozott? Konkretan mennyiben mas a pedalero (es miert?), ha a rasegites elmulik? Le lehet-e fekezni ugyanugy egy kihalt rasegitesu autot, mint egy normal fekrendszerut, vagy aranytalanul nagyobb ero kell hozza?

Koszi elore is!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12733 Dátum: 2010.12.03 péntek, 02:00:36 »

De még mindig nem vágom, hogy mitől gyógyul össze. Sőt, azt sem gondoltam volna, hogy a szelep réz.
Nem stresszelem magam rajta. Szokásos iparos viselkedés, hogy valamit leszólnak.

Kémiai magyarázatot én sem tudok adni, de TÉNY, hogy pár hónap után az alu szelepsapkát nem lehet lerobbantani sem. Tehát pl nem tudod tankoláskor a levegőnyomását ellenőrizni.

A megoldást azonban feltalálták: tetszőleges kenőanyagból egy fél cseppnyit applikász a szelep menetére.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12734 Dátum: 2010.12.03 péntek, 02:03:26 »

Mi a kulonbseg egy eleve rasegites nelkuli fekrendszer, ill. egy rasegitessel mukodo kozott? Konkretan mennyiben mas a pedalero (es miert?), ha a rasegites elmulik? Le lehet-e fekezni ugyanugy egy kihalt rasegitesu autot, mint egy normal fekrendszerut, vagy aranytalanul nagyobb ero kell hozza?


Esetleg leírnád a konkrét problémádat is? Mert nekem ebből a kérdésből az derül ki, hogy valami gond van a fékeddel, és a fejedben összeraktál egy megoldást, és arra vagy kivácsi, működik-e.

:-)

(Amúgy nem, sajnos tuttira nem működik.)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #12735 Dátum: 2010.12.03 péntek, 10:15:59 »

Nem szigoruan felnis-gumis tema, hanem fek:

Mi a kulonbseg egy eleve rasegites nelkuli fekrendszer, ill. egy rasegitessel mukodo kozott? Konkretan mennyiben mas a pedalero (es miert?), ha a rasegites elmulik? Le lehet-e fekezni ugyanugy egy kihalt rasegitesu autot, mint egy normal fekrendszerut, vagy aranytalanul nagyobb ero kell hozza?

Koszi elore is!

AndyA
A rásegítés nélküli (szerintem ilyen már nincs is), féket értelemszerűen jobban kell nyomni. Ha rásegítéses autón megy el a szervó, akkor ku.vára kell nyomni, de alig fog. De ezt akár egy életveszélyes tesztel ki is próbálhatod. Menet közben vedd le gyújtást. Pumpáld a fékpedáld és kb. harmadikra érezni fogod. De vigyázz mer bekattanhat a kormányzár és az mókás dolog menet közben!
A kevésbé bátrak ezt álló helyzetben is kipróbálhatják, bár az a fékhatásról nem ad visszajelzést.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #12736 Dátum: 2010.12.03 péntek, 12:31:35 »

ezt találtam...hólánc...

http://snowfox.hu/hir/Itt_a_holanc_uj_vetelytarsa

de nem tudom mennyibe kerülhet
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12737 Dátum: 2010.12.03 péntek, 16:34:01 »

A rásegítés nélküli (szerintem ilyen már nincs is), féket értelemszerűen jobban kell nyomni. Ha rásegítéses autón megy el a szervó, akkor ku.vára kell nyomni, de alig fog. De ezt akár egy életveszélyes tesztel ki is próbálhatod. Menet közben vedd le gyújtást. Pumpáld a fékpedáld és kb. harmadikra érezni fogod. De vigyázz mer bekattanhat a kormányzár és az mókás dolog menet közben!
A kevésbé bátrak ezt álló helyzetben is kipróbálhatják, bár az a fékhatásról nem ad visszajelzést.

A gyakorlatot tudom. Az erdekel, hogy a mogotte levo elmelet micsoda, pl. mas meretuek a fekhengerek, tobb a fekdugattyu, aminek a mukodtetesehez tobb olaj (nagyobb terfogat) kell stb.?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #12738 Dátum: 2010.12.03 péntek, 16:42:43 »

ezt találtam...hólánc...
http://snowfox.hu/hir/Itt_a_holanc_uj_vetelytarsa
de nem tudom mennyibe kerülhet

túl sokba, hogy megérje gondolkozni rajta:
http://www.aabroncs.hu/tartalom/gumiabroncs-zoknirudmatic-soft-spike
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12739 Dátum: 2010.12.04 szombat, 14:33:52 »

 gun gun gun
Átkozott segédmunkás suhanc kölök,aki a gumisnál rontja a levegőt,meg a kerékőrömet! levele levele

Balfék gyík,forgó levegőkulccsal rakta rá a második kerékőrre a kerékőr kulcsot,és eltört mint a ropi! Cry gun

Eszem-faxom megáll!! 3kerékőrt úgy véstek le! rinya rinya rinya

Persze 1 fillért sem fizettem,és most veszek 1 készletet és azt is kifizettetem a főnökével.
Az sem érdekel ha kirúgja érte.Mi a faxnak alkalmaz kőművest!?Nagyon xarul mehet neki a bolt,hogy ilyen embereket alkalmaz!

Soha többé nem megyek gumishoz télit cseréltetni-most is csak a kényszer vitt rá-rá is baxtam mint az állat! mf3 boxer violent
 For cenzuring For cenzuring tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff colerique colerique colerique


...és te még ismered is őket Kulani! pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12740 Dátum: 2010.12.04 szombat, 20:37:26 »

gun gun gun
Átkozott segédmunkás suhanc kölök,aki a gumisnál rontja a levegőt,meg a kerékőrömet! levele levele

Balfék gyík,forgó levegőkulccsal rakta rá a második kerékőrre a kerékőr kulcsot,és eltört mint a ropi! Cry gun

Eszem-faxom megáll!! 3kerékőrt úgy véstek le! rinya rinya rinya

Persze 1 fillért sem fizettem,és most veszek 1 készletet és azt is kifizettetem a főnökével.
Az sem érdekel ha kirúgja érte.Mi a faxnak alkalmaz kőművest!?Nagyon xarul mehet neki a bolt,hogy ilyen embereket alkalmaz!

Soha többé nem megyek gumishoz télit cseréltetni-most is csak a kényszer vitt rá-rá is baxtam mint az állat! mf3 boxer violent
 For cenzuring For cenzuring tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff colerique colerique colerique


...és te még ismered is őket Kulani! pias

Részvétem. Mi volt fenn mikor vésték? Alukerék vagy acél? Nem sérültek?
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #12741 Dátum: 2010.12.04 szombat, 22:27:31 »

A gyakorlatot tudom. Az erdekel, hogy a mogotte levo elmelet micsoda, pl. mas meretuek a fekhengerek, tobb a fekdugattyu, aminek a mukodtetesehez tobb olaj (nagyobb terfogat) kell stb.?

AndyA
A hidraulikus fékberendezés azon az elven működik, hogy a folyadékok gyakorlatilag összenyomhatatlanok. Rálépsz a pedálra, ezzel elmozdítod a főfékhenger dugattyúját, a főfékhengerből elkezded kinyomni a fékfolyadékot (képzeld el úgy, mintha egy vízzel teli injekciósfecskendő dugattyúját tolnád befelé). Mivel szegény folyadék nem tud összenyomódni, ezért amivel összeköttetésben áll, arra nyomást fejt ki - így a fékmunkahengerekre is, ahol ugyanez történik, csak fordítva: jön a folyadék, attól mozdul el a munkahenger, ez elmonzdítja a fékbetéteket, azok súrlódnak, a jármű lassul.
A vákuumos fékrásegítő egy olyan szerkezet, ami mindezt megkönnyíti. A főfékhenger dugattyúját mozgató rudazatra van szerelve egy jókora, légmentesen záró dob és benne egy membrán. Mikor rálépsz a fékre, a membrán egyik oldalán légköri nyomás lesz, a másikon pedig a szívócsőben uralkodó kisebb légnyomás jelenik meg. Ez elmozdítja a membránt - úgy, ahogy a huzat bevágja az ajtót. Mivel ez a hatás is mozgatja a rudazatot a lábadon kívül, ezért könnyebb fékezni. Ha a vákuumos fékrásegítő tömítetlen, akkor a membrán egyik oldalán nem lesz kisebb a nyomás, nem lesz nyomáskülönbség, nem mozdul el a membrán, tehát csak a lábadra számíthatsz fékezésnél. Tehát lassul a jármű, csak nagyobb pedálerő hatására. A turbós autóknál ahol a szívócsőben nagyobb a nyomás  mint a légköri, egy külön vákuum szivattyú van a fékszervóra kötve.


Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #12742 Dátum: 2010.12.04 szombat, 23:13:01 »

gun gun gun
Átkozott segédmunkás suhanc kölök,aki a gumisnál rontja a levegőt,meg a kerékőrömet! levele levele
Bakker! Na, ezért javítom inkább én a verdámat. Nemrég én is beszívtam. Van itt pécsen egy szerviz, ford márkaszervizekben edződött szakemberek magánvállalkozása. Mindenki őket javasolta, mert nemrég kuplungot meg lendkereket kellett cserélni a vason. Na mondom bepróbálkozom. Elvittem nekik, ki is cserélték amit kell. Reggel vittem, este mentem érte. Mikor elhoztam éreztem, hogy váltáskor ránt egyet és 50 felett veszettül ráz. Na, másnap vissza. Kiderült, hogy a féltengely egyik görgőjét nem rakták vissza, így össze-vissza kóválygott. Szó nélkül rendberakták. Néhány nap és néhány száz km után, látom ám, hogy a generátor környéke meg a kormánymű csupa zsír! Na, megint vissza. A féltengely gumiharangot nem rakták vissza rendesen.  Most meg mikor cseréltem a téli kerekeket látom ám, hogy az alsó turbócső környéke, meg az egész segédvázkeret csupa olaj. Na mondom, f_sza! Ekkor már nem volt kedvem visszavinni. Leszedtem a lökös allatti műanyagot és meghúztam a csőbilincset ami tök laza volt, csoda, hogy nem lötke le. Akkor már kicsit jobban átnéztem és látom, hogy a hűtő tartókonzoljába is beletörték az egyik csavart és csak egy tartja. Na, ezek a ford szerelők akik csak ilyen verdákat barkácsolnak nap mint nap. Mit várhat az ember egy "hétköznapi, átlagos" szerelőtől aki azt sem tudja, hogy mi fán terem a mondeo? Volt olyan "szerelő" idézőjelben, de inkább Mekk Eleknek hívnám, aki úgy cserélt fékbetét, hogy szorult a fék, amikor visszavittem csak annyit mondott majd bekopik! Anyád! Nagy hömmögve azért átnézte, valamit barkácsolt, de nem lett jobb. Az utastérben mindent összekent a szutykos kezeivel meg a retkes ruhájával. Itt jegyezném meg, hogy retkes, szakadt ruhás "szakival" soha ne dolgoztassatok, nem csak autós témában! A középkonzolt 300-as csavarhúzóval feszegette fel a kézifékkötél miatt, stb. Hazamemtem és megcsináltam rendesen! Azóta javítom magam a verdáimat.  mf3
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.04 szombat, 23:14:38 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12743 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 08:57:14 »

Bakker! Na, ezért javítom inkább én a verdámat. Nemrég én is beszívtam. Van itt pécsen egy szerviz, ford márkaszervizekben edződött szakemberek magánvállalkozása. Mindenki őket javasolta, mert nemrég kuplungot meg lendkereket kellett cserélni a vason. Na mondom bepróbálkozom. Elvittem nekik, ki is cserélték amit kell. Reggel vittem, este mentem érte. Mikor elhoztam éreztem, hogy váltáskor ránt egyet és 50 felett veszettül ráz. Na, másnap vissza. Kiderült, hogy a féltengely egyik görgőjét nem rakták vissza, így össze-vissza kóválygott. Szó nélkül rendberakták. Néhány nap és néhány száz km után, látom ám, hogy a generátor környéke meg a kormánymű csupa zsír! Na, megint vissza. A féltengely gumiharangot nem rakták vissza rendesen.  Most meg mikor cseréltem a téli kerekeket látom ám, hogy az alsó turbócső környéke, meg az egész segédvázkeret csupa olaj. Na mondom, f_sza! Ekkor már nem volt kedvem visszavinni. Leszedtem a lökös allatti műanyagot és meghúztam a csőbilincset ami tök laza volt, csoda, hogy nem lötke le. Akkor már kicsit jobban átnéztem és látom, hogy a hűtő tartókonzoljába is beletörték az egyik csavart és csak egy tartja. Na, ezek a ford szerelők akik csak ilyen verdákat barkácsolnak nap mint nap. Mit várhat az ember egy "hétköznapi, átlagos" szerelőtől aki azt sem tudja, hogy mi fán terem a mondeo? Volt olyan "szerelő" idézőjelben, de inkább Mekk Eleknek hívnám, aki úgy cserélt fékbetét, hogy szorult a fék, amikor visszavittem csak annyit mondott majd bekopik! Anyád! Nagy hömmögve azért átnézte, valamit barkácsolt, de nem lett jobb. Az utastérben mindent összekent a szutykos kezeivel meg a retkes ruhájával. Itt jegyezném meg, hogy retkes, szakadt ruhás "szakival" soha ne dolgoztassatok, nem csak autós témában! A középkonzolt 300-as csavarhúzóval feszegette fel a kézifékkötél miatt, stb. Hazamemtem és megcsináltam rendesen! Azóta javítom magam a verdáimat.  mf3

Sajna nekem is ilyen tapasztalataim vannak.
Én is túl vagyok a kuplungozáson, de azóta nekem is vannak apróbb gondjaim. Néha kicsit beráz-beremeg a hajtáslánc (nem volt központosító gyűrű a lendkerék felrakásakor, lehet, hogy nincs is teljesen középen  rinya). Azóta elkezdett szivárogni a főtengely szimeringem és a féltengely gumiharangoknál is szivárog az olaj. Ha emiatt a váltót le kell venni még egyszer nem is tudom kire merjem bízni. Most már én is igyekszem mindent magam csinálni, amire van szerszám és lehetőség. (Váltót leszedni továbbra sem fogok!!!)
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12744 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 11:32:38 »

Balfék gyík,forgó levegőkulccsal rakta rá a második kerékőrre a kerékőr kulcsot,és eltört mint a ropi! Cry gun

Szerinted miért írom mindig oda, hogy mi nyomatékkulcsot használunk a meghúzáshoz? :-)

Sajnos ezek fontos dolgok, meg a szelepcsere normális (nem ANNYIRA kínai) szelepre, meg a normális tömítőpaszta használata...

Ugyanakkor az a kerékőr-leszedő, ami ennyitől eltörik, az vagy eleve nem volt valami jó minőségű, vagy már eredetileg is repedt volt...

Illetve még a McGard kerékőrök hajlamosak megrepedni, a gyári Ford kerékőr is ilyen. (www.mcgard.com) Ha ilyennel van gond, abban tudok segíteni.

Válasz
...és te még ismered is őket Kulani! pias


Kik voltak?
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12745 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 11:38:15 »

Kik voltak?

Azért most gyorsan odatelefonáltam a saját műhelyünkbe  police de nem mi voltunk  nyes
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #12746 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 11:42:00 »

Azért most gyorsan odatelefonáltam a saját műhelyünkbe  police de nem mi voltunk  nyes

Féltél hogy fizetned kell az új készletet, mi? eplus2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12747 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 12:18:00 »

Féltél hogy fizetned kell az új készletet, mi? eplus2

Na ja :-)

Régebben mi is McGard-ot árultunk, de azok tényleg hajlamosak voltak kopni és törni. Viszont a kereket talán azok védik meg a legjobban...

Most egy másik gyártmányt ajánlunk, egyrészt meglehetősen erős, másrészt eleve KÉT ellendarabot adnak hozzá, így ha az egyik elvész vagy megsérül, még mindig nem kell vésni.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12748 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 12:24:38 »

Mikor lessz érdemes nyárigumi árajánlatot kérni tőled kb?
Mit tudsz mondani?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12749 Dátum: 2010.12.05 vasárnap, 12:31:45 »

Bakker! Na, ezért javítom inkább én a verdámat. Nemrég én is beszívtam. Van itt pécsen egy szerviz, ford márkaszervizekben edződött szakemberek magánvállalkozása. Mindenki őket javasolta, mert nemrég kuplungot meg lendkereket kellett cserélni a vason. Na mondom bepróbálkozom. Elvittem nekik, ki is cserélték amit kell. Reggel vittem, este mentem érte. Mikor elhoztam éreztem, hogy váltáskor ránt egyet és 50 felett veszettül ráz. Na, másnap vissza. Kiderült, hogy a féltengely egyik görgőjét nem rakták vissza, így össze-vissza kóválygott. Szó nélkül rendberakták. Néhány nap és néhány száz km után, látom ám, hogy a generátor környéke meg a kormánymű csupa zsír! Na, megint vissza. A féltengely gumiharangot nem rakták vissza rendesen.  Most meg mikor cseréltem a téli kerekeket látom ám, hogy az alsó turbócső környéke, meg az egész segédvázkeret csupa olaj. Na mondom, f_sza! Ekkor már nem volt kedvem visszavinni. Leszedtem a lökös allatti műanyagot és meghúztam a csőbilincset ami tök laza volt, csoda, hogy nem lötke le. Akkor már kicsit jobban átnéztem és látom, hogy a hűtő tartókonzoljába is beletörték az egyik csavart és csak egy tartja. Na, ezek a ford szerelők akik csak ilyen verdákat barkácsolnak nap mint nap. Mit várhat az ember egy "hétköznapi, átlagos" szerelőtől aki azt sem tudja, hogy mi fán terem a mondeo? Volt olyan "szerelő" idézőjelben, de inkább Mekk Eleknek hívnám, aki úgy cserélt fékbetét, hogy szorult a fék, amikor visszavittem csak annyit mondott majd bekopik! Anyád! Nagy hömmögve azért átnézte, valamit barkácsolt, de nem lett jobb. Az utastérben mindent összekent a szutykos kezeivel meg a retkes ruhájával. Itt jegyezném meg, hogy retkes, szakadt ruhás "szakival" soha ne dolgoztassatok, nem csak autós témában! A középkonzolt 300-as csavarhúzóval feszegette fel a kézifékkötél miatt, stb. Hazamemtem és megcsináltam rendesen! Azóta javítom magam a verdáimat.  mf3

Ezek a petyáék voltak? Sajnálom.
Attila vagy Petya csinálta?  generátorom visszarakás után az AC nyomócsövet rosszul tették vissza(nemis tudom miért vették le bakker) és kb 10L gázolaj elfolyt mire visszamentem...szó nélkül megcsinálták záróra után....nem a petya volt mert nem volt ott.
Sajnos mostmár nap mint nap döbbenek meg énis egyre meredekebb dolgokon az ország több pontján,amiket előtte nemis feltételeztem volna...
nem tudom ez hova vezet,de látszik a válság és a globalizáció rohamos gyorsaságának hatása..... szomoru1
Naplózva
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 [255] 256 257 258 259 260 261 262 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.