Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:57:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 299 300 301 302 303 304 305 [306] 307 308 309 310 311 312 313 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7310605 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15250 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:07:47 »

A fékútnak, féktávnak a várakozásnál sokkal kevesebb köze van a gumi szélességéhez.

Gondolom, fizikaórán ti is játszottatok olyan kísérletet, hogy egy fahasábot rugós erőmérővel húztatok, és bármelyik oldalán is állt, ugyanolyan erő kellett a megmozdításához. A tapadási felület és az annak egy egységére jutó tömeg szorzata állandó.

Az autó fékezése esetén kicsit bonyolultabb a helyzet, mert nem egyszerűen súrlódásról van szó, hanem -- vészfékezés esetén, jól működő ABS-szel -- a súrlódás és gördülés határáról, de a széles guminak így sincs jelentős előnye a keskenyhez képest. Havas-jeges pályán a rallye autók is virsligumin nyomják (jobban irányítható hóban), mégsem vesznek hosszabb féktávokat.

A széles gumi mindenekelőtt kanyarban áldás.

Ne kezdjük már megint elölről...

A szélesebb gumi optimális körülmények között jobban tapad. Ez látszólag ellentmond a fizikaórán tapasztaltaknak, de megállapodtunk már benne, hogy a gyakorlat ezt igazolja, és a fizika törvényei szerint is megmagyarázható. Ha egy gumi a kanyarban jobb, akkor a fékezésnél is jobb! Attól, hogy más az erővektor iránya, a nagysága még nem változik!

A havas-jeges-saras pedig közel sem optimális körülmény, ott a keskenyebb gumi és a nagyobb cm2-re eső nyomás jelentősége az, hogy kiszorítja a szutykot-havat-sarat a kerék alól, hogy egyáltalán létrejöhessen valamilyen tapadás. Ezt ne kavarjuk ide, nem is akar senki télen 225-245-ös gumikkal mászkálni egy Mondeón.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #15251 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:22:30 »

Ne kezdjük már megint elölről...

A szélesebb gumi optimális körülmények között jobban tapad. Ez látszólag ellentmond a fizikaórán tapasztaltaknak, de megállapodtunk már benne, hogy a gyakorlat ezt igazolja, és a fizika törvényei szerint is megmagyarázható. Ha egy gumi a kanyarban jobb, akkor a fékezésnél is jobb! Attól, hogy más az erővektor iránya, a nagysága még nem változik!

A havas-jeges-saras pedig közel sem optimális körülmény, ott a keskenyebb gumi és a nagyobb cm2-re eső nyomás jelentősége az, hogy kiszorítja a szutykot-havat-sarat a kerék alól, hogy egyáltalán létrejöhessen valamilyen tapadás. Ezt ne kavarjuk ide, nem is akar senki télen 225-245-ös gumikkal mászkálni egy Mondeón.

AndyA


 eljen
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #15252 Dátum: 2012.03.23 péntek, 09:29:28 »

Ne kezdjük már megint elölről...

#include "popcorn.h"
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15253 Dátum: 2012.03.23 péntek, 13:31:15 »

A havas-jeges-saras pedig közel sem optimális körülmény, ott a keskenyebb gumi és a nagyobb cm2-re eső nyomás jelentősége az, hogy kiszorítja a szutykot-havat-sarat a kerék alól, hogy egyáltalán létrejöhessen valamilyen tapadás. Ezt ne kavarjuk ide, nem is akar senki télen 225-245-ös gumikkal mászkálni egy Mondeón.


pontosan. annyit hozzátennék, hogy én szívesen járnék télen is 245-ös gumival, csak a helyszínt változtatnám meg. Mondjuk kanári szigetek, vagy zöldfoki szigetek... Smiley Smiley

Ja és mindenki írja fel április 15. Akkor fogom megint előhozni a témát Smiley Cheesy  nyes
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15254 Dátum: 2012.03.23 péntek, 15:09:00 »

pontosan. annyit hozzátennék, hogy én szívesen járnék télen is 245-ös gumival, csak a helyszínt változtatnám meg. Mondjuk kanári szigetek, vagy zöldfoki szigetek... Smiley Smiley

Ja és mindenki írja fel április 15. Akkor fogom megint előhozni a témát Smiley Cheesy  nyes

Két héttel korábban jobb lenne. Április 1-én. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15255 Dátum: 2012.03.23 péntek, 15:17:18 »

Két héttel korábban jobb lenne. Április 1-én. Smiley

AndyA
találjunk valami köztes időpontot, akkor én nem leszek gép közelben( pias) és nem fogok tudni röhögni rajta Grin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #15256 Dátum: 2012.03.23 péntek, 15:42:08 »

Ne kezdjük már megint elölről...

A szélesebb gumi optimális körülmények között jobban tapad. Ez látszólag ellentmond a fizikaórán tapasztaltaknak, de megállapodtunk már benne, hogy a gyakorlat ezt igazolja, és a fizika törvényei szerint is megmagyarázható. Ha egy gumi a kanyarban jobb, akkor a fékezésnél is jobb! Attól, hogy más az erővektor iránya, a nagysága még nem változik!

A havas-jeges-saras pedig közel sem optimális körülmény, ott a keskenyebb gumi és a nagyobb cm2-re eső nyomás jelentősége az, hogy kiszorítja a szutykot-havat-sarat a kerék alól, hogy egyáltalán létrejöhessen valamilyen tapadás. Ezt ne kavarjuk ide, nem is akar senki télen 225-245-ös gumikkal mászkálni egy Mondeón.

AndyA


Ámen.


Másik téma. Ma voltam visszarakatni a nyári gummákat, és a szerelő srác a kezembe nyomta az egyik kerékanyát, hogy inkább nem teszi vissza mert ***. 2 okból esett szarul, az egyik az az, hogy tűzforró volt  nyes (talán a kerékkulcstól),  másrészről, mert nem ez az első alkalom, hogy cserélni kell (nem a pénz miatt, mert nem összeg egy anya, csak a tudat, hogy megint valami van). Ősz végén futóműbeállításkor is az egyik cserés lett.
Kérdésem: A tőcsavarjaim lennének szarok? Valakinek volt már hasonló tünete? Ajánlotta, hogy az összeset majd lassan cseréljem ki, mert mindegyik elég nehézkes.

Továbbá, volt ott egy eladó garnitúra használt, 18 collos Ronal felni. Ha jól emlékszem, azt mondtátok ez készíti a gyári Fordot is. Csak érdeklődésképpen rákérdeztem, hogy mennyi az annyi. 60-ra mondta. De azt mondta görgőztetni kell, kicsit padkázott volt a pereme ha jól láttam. Egy görgőztetés mennyibe kerül átlag? Tényleg csak nagyon érdeklődés szempontjából kérdezlek titeket most. Mert már csak jövőre lesz felni vétel.  Undecided
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.51.57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezeket lőttem róla.  Smiley
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
skyjezus
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 321


E-mail
« Új hozzászólás #15257 Dátum: 2012.03.23 péntek, 16:54:22 »

Ámen.


Másik téma. Ma voltam visszarakatni a nyári gummákat, és a szerelő srác a kezembe nyomta az egyik kerékanyát, hogy inkább nem teszi vissza mert ***. 2 okból esett szarul, az egyik az az, hogy tűzforró volt  nyes (talán a kerékkulcstól),  másrészről, mert nem ez az első alkalom, hogy cserélni kell (nem a pénz miatt, mert nem összeg egy anya, csak a tudat, hogy megint valami van). Ősz végén futóműbeállításkor is az egyik cserés lett.
Kérdésem: A tőcsavarjaim lennének szarok? Valakinek volt már hasonló tünete? Ajánlotta, hogy az összeset majd lassan cseréljem ki, mert mindegyik elég nehézkes.

Továbbá, volt ott egy eladó garnitúra használt, 18 collos Ronal felni. Ha jól emlékszem, azt mondtátok ez készíti a gyári Fordot is. Csak érdeklődésképpen rákérdeztem, hogy mennyi az annyi. 60-ra mondta. De azt mondta görgőztetni kell, kicsit padkázott volt a pereme ha jól láttam. Egy görgőztetés mennyibe kerül átlag? Tényleg csak nagyon érdeklődés szempontjából kérdezlek titeket most. Mert már csak jövőre lesz felni vétel.  Undecided
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.51.57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezeket lőttem róla.  Smiley

hát a 2. képen az a hátsó az nem "étvágygerjesztő!
én biztosan nem adnék értük annyit, itt a fórumon is találsz szépeket nem sokkal többért .............

sky
Naplózva

2003/6 MK3 TDCI 2.0 GHIA (130 Le); EGR off, egy kis carbonozás
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15258 Dátum: 2012.03.23 péntek, 18:50:58 »

Ámen.


Másik téma. Ma voltam visszarakatni a nyári gummákat, és a szerelő srác a kezembe nyomta az egyik kerékanyát, hogy inkább nem teszi vissza mert ***. 2 okból esett szarul, az egyik az az, hogy tűzforró volt  nyes (talán a kerékkulcstól),  másrészről, mert nem ez az első alkalom, hogy cserélni kell (nem a pénz miatt, mert nem összeg egy anya, csak a tudat, hogy megint valami van). Ősz végén futóműbeállításkor is az egyik cserés lett.
Kérdésem: A tőcsavarjaim lennének szarok? Valakinek volt már hasonló tünete? Ajánlotta, hogy az összeset majd lassan cseréljem ki, mert mindegyik elég nehézkes.

nyomatékkulccsal kell lehúzni és akkor nincs velük gond Wink asszem 90nm, de wiki-ben tutira benne van.

legkulcsot kerülni kell Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #15259 Dátum: 2012.03.23 péntek, 20:00:32 »

hát a 2. képen az a hátsó az nem "étvágygerjesztő!
én biztosan nem adnék értük annyit, itt a fórumon is találsz szépeket nem sokkal többért .............

sky

tehát szerinted, az már "sz4rból nem lehet várat építeni effektus"? vagy még varázsolható belőle szép?
igazad van amúgy. találtam sok szépet itt is. csak szeretek több lábon állni meg tájékozódni minden fele.  smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #15260 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:10:33 »

A gumi-ügyeim irányt váltottak. Ma szert tettem egy garnitúra ilyenre, 17es méretben:


Úgyhogy most gumikeresés folyik, 17es, de nem a gyári, hanem váltóméret, vagyis 225/45r17 méretben.
És az árakat elnézve, asszem maradok a Hankook V12-nél, mivel ez erősített oldalfalas, a /35 miatt ez erősen javallott.
És úgy néz ki, hogy lecserélem a téli acélfelniket is egy szett 16"-os alura, akitől vettem az RVS-t, az el akarja adni a téli szettjét is és mondott rá egy olyan árat, amin erősen gondolkodom.

És lesz egy rakat eladó gumim, felnim...   smile smile smile
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 21:37:37 írta badzoli » Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #15261 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:18:36 »

A gumi-ügyeim irányt váltottak. Ma szert tettem egy garnitúra ilyenre, 17es méretben:
[img]http://www.startgumi.hu/kepek/rvs/rvs_falcon__titanium__pol_rozott_.1.jpg[img]

Úgyhogy most gumikeresés folyik, 17es, de nem a gyári, hanem váltóméret, vagyis 225/35r17 méretben.
És az árakat elnézve, asszem maradok a Hankook V12-nél, mivel ez erősített oldalfalas, a /35 miatt ez erősen javallott.
És úgy néz ki, hogy lecserélem a téli acélfelniket is egy szett 16"-os alura, akitől vettem az RVS-t, az el akarja adni a téli szettjét is és mondott rá egy olyan árat, amin erősen gondolkodom.

És lesz egy rakat eladó gumim, felnim...   smile smile smile

A váltóméret nem 225/45? Amúgy szép felni  eljen
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15262 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:25:05 »

A váltóméret nem 225/45? Amúgy szép felni  eljen

Inkább! de még a 225/50 is jobban nézne ki, a 35 az nagyon peres. nem fog mutatni sehogy sem, lesz akkora hézag a gumi és a sárvédő között, úgy fog kinézni mintha mankó kerekeken gurulna  hehe vagy megoldás képen porig ülteted  nyes
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15263 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:25:44 »

Egyébként nagyon szép felni  eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15264 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:32:41 »

Több váltóméretkalkulátoron is megnéztem:
a 225/45-nél az eltérés: +6.5%
a 225/40-nél: +2.7%
a 225/35-nél: -1.1%, vagyis kb kompenzálja a km-óra hibáját.

Nem tudom mihez képest kalkulálsz! szomoru1

ezek a gyári méretek:
MK3:
205/55 R16
205/50 R17
225/40 R18
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #15265 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:36:55 »

Nem tudom mihez képest kalkulálsz! szomoru1

ezek a gyári méretek:
MK3:
205/55 R16
205/50 R17
225/40 R18

Wazzz, igazad van, most néztem. Elnéztem és 205/40r17-hez néztem.
Valóban a 225/45r17 a váltómérete.
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15266 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:37:48 »

Be írtam példa képen a kalkulátorba 205/50R17 Gyári méret.....   amit te akarsz 225/35R17  és majd 5centivel kisebb az átmérője a gyárihoz képest az brutál sok, de te tudod egyébként. de nem fog tetszeni a végeredmény neked sem szerintem
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 21:39:59 írta Kalap ur » Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15267 Dátum: 2012.03.23 péntek, 21:39:14 »

Wazzz, igazad van, most néztem. Elnéztem és 205/40r17-hez néztem.
Valóban a 225/45r17 a váltómérete.

 eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15268 Dátum: 2012.03.23 péntek, 22:47:32 »

A gumi-ügyeim irányt váltottak. Ma szert tettem egy garnitúra ilyenre, 17es méretben:
Úgyhogy most gumikeresés folyik, 17es, de nem a gyári, hanem váltóméret, vagyis 225/45r17 méretben.
És az árakat elnézve, asszem maradok a Hankook V12-nél, mivel ez erősített oldalfalas, a /35 miatt ez erősen javallott.

Hát a vesekővel legalább nem lesz gond, az erősített oldalú majd elintézi eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15269 Dátum: 2012.03.24 szombat, 01:10:40 »

Wazzz, igazad van, most néztem. Elnéztem és 205/40r17-hez néztem.
Valóban a 225/45r17 a váltómérete.

Kérdés melyik típus. MK4-nél pl 205/55R16
Amúgy lehet az órát állítani, szóval azzal nem lesz gond, ha meg ránézel, hogy most mennyit csal, akkor kb lehet számolni, hogy mi jó még rá. Persze figyelni kell, hogy el is férjen Smiley
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15270 Dátum: 2012.03.24 szombat, 13:43:50 »

ugye ezt nem kezdjük el megint végig játszani? Minden tiszteletem a tiéd, de szerintem bebizonyosodott, hogy a gumi szélességének igen nagy szerepe van. Ne fussuk meg megint ezt a kört, mert szétoffoljuk a topic-ot.


Vannak dolgok, amiket a "zemberek" rosszul tudnak.

A szélesebb guminak kétségtelenül vannak előnyei, de speciel a rövidebb féktáv pont nem játszik.


 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #15271 Dátum: 2012.03.24 szombat, 16:18:02 »

Sziasztok!!!Mk3-ra 8x17 ET35 ös felni elfér???Nem lóg ki és nem ér bele a sárvédő perembe???
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #15272 Dátum: 2012.03.24 szombat, 16:51:07 »

Sziasztok!!!Mk3-ra 8x17 ET35 ös felni elfér???Nem lóg ki és nem ér bele a sárvédő perembe???

itt nézelődhetsz:
http://kepfeltoltes.hu/120324/ford_et_sz_mok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 integet2
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #15273 Dátum: 2012.03.24 szombat, 17:06:31 »



ET38 ast ír a katalógus!Ahhoz képest azt ET35 csak 3 mm rel esik kintebb.Akkor elvileg az még jó!!!Szerintem!VAgy nem??
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15274 Dátum: 2012.03.24 szombat, 17:17:58 »

Ámen.

Másik téma. Ma voltam visszarakatni a nyári gummákat, és a szerelő srác a kezembe nyomta az egyik kerékanyát, hogy inkább nem teszi vissza mert ***. 2 okból esett szarul, az egyik az az, hogy tűzforró volt  nyes (talán a kerékkulcstól),  másrészről, mert nem ez az első alkalom, hogy cserélni kell (nem a pénz miatt, mert nem összeg egy anya, csak a tudat, hogy megint valami van). Ősz végén futóműbeállításkor is az egyik cserés lett.
Kérdésem: A tőcsavarjaim lennének szarok? Valakinek volt már hasonló tünete? Ajánlotta, hogy az összeset majd lassan cseréljem ki, mert mindegyik elég nehézkes.

Továbbá, volt ott egy eladó garnitúra használt, 18 collos Ronal felni. Ha jól emlékszem, azt mondtátok ez készíti a gyári Fordot is. Csak érdeklődésképpen rákérdeztem, hogy mennyi az annyi. 60-ra mondta. De azt mondta görgőztetni kell, kicsit padkázott volt a pereme ha jól láttam. Egy görgőztetés mennyibe kerül átlag? Tényleg csak nagyon érdeklődés szempontjából kérdezlek titeket most. Mert már csak jövőre lesz felni vétel.  Undecided
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.52.00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120323/2012-03-23_11.51.57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezeket lőttem róla.  Smiley

Nem légkulccsal kellene rákalapálni a csavarokat.

Ma cseréltem 8 kereket a két autón. A 9 éves kislányom a maga 32 kilójával le tudta húzni a kerékcsavarokat az előírt 120 Nm-re. Egy felnőtt férfi csak izomból mekkorát tud akkor húzni azokon? És a légkulcs...?!?!  falbav falbav falbav falbav falbav

Valóban Ronal a gyári Ford. Ronalból én újat vettem, az kb. kétszer ennyi volt, úgyhogy még görgőztetéssel együtt is megérheti. Azért szakértőnek meg kellene nézni, mennyire komoly a sérülés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15275 Dátum: 2012.03.24 szombat, 18:25:58 »

Nem légkulccsal kellene rákalapálni a csavarokat.

Ma cseréltem 8 kereket a két autón. A 9 éves kislányom a maga 32 kilójával le tudta húzni a kerékcsavarokat az előírt 120 Nm-re. Egy felnőtt férfi csak izomból mekkorát tud akkor húzni azokon? És a légkulcs...?!?!  falbav falbav falbav falbav falbav

Valóban Ronal a gyári Ford. Ronalból én újat vettem, az kb. kétszer ennyi volt, úgyhogy még görgőztetéssel együtt is megérheti. Azért szakértőnek meg kellene nézni, mennyire komoly a sérülés.

AndyA


nekem pont ellenkező a tapasztalatom. légkulccsal voltak feltéve a téliek, és múltkor mikor szereltem ezt azt le kellett venni az első kerekeket, csoda, hogy elnem hagytam őket  falbav falbav alig voltak meghúzva a csavarok  levele Pedig profi szerszámaik vannak mindenből, de hiába ha a munkás egy droid Angry nem soká megyek a nyáriakat felrakatni tuti hogy áthúzatom velük nyomaték kulccsal majd  vigyor1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15276 Dátum: 2012.03.24 szombat, 18:47:05 »

Vannak dolgok, amiket a "zemberek" rosszul tudnak.

A szélesebb guminak kétségtelenül vannak előnyei, de speciel a rövidebb féktáv pont nem játszik.

Aha, persze. Biztos itt is csak azért áll meg hamarabb a szélesebb gumival, mert vizes volt az út. Persze. hehe

http://gumibiznisz.hu/20100415/rendhagyo-nyarigumi-teszt-nem-markak-hanem-meretek/
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15277 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:04:12 »


A szélesebb guminak kétségtelenül vannak előnyei, de speciel a rövidebb féktáv pont nem játszik.  
tényleg Vannak dolgok, amiket a "zemberek" rosszul tudnak.
 nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15278 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:06:29 »

Aha, persze. Biztos itt is csak azért áll meg hamarabb a szélesebb gumival, mert vizes volt az út. Persze. hehe

http://gumibiznisz.hu/20100415/rendhagyo-nyarigumi-teszt-nem-markak-hanem-meretek/
nem kell ide semmilyen teszt, fizika órán figyelni kell, ennyi  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15279 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:08:12 »

Aha, persze. Biztos itt is csak azért áll meg hamarabb a szélesebb gumival, mert vizes volt az út. Persze. hehe

http://gumibiznisz.hu/20100415/rendhagyo-nyarigumi-teszt-nem-markak-hanem-meretek/
nagy meglepetések nincsenek benne
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15280 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:08:26 »

nincs esetleg ugyan ilyened 8,5x18 és 9,5x18-ra?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15281 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:11:29 »

Nem légkulccsal kellene rákalapálni a csavarokat.

Ma cseréltem 8 kereket a két autón. A 9 éves kislányom a maga 32 kilójával le tudta húzni a kerékcsavarokat az előírt 120 Nm-re. Egy felnőtt férfi csak izomból mekkorát tud akkor húzni azokon? És a légkulcs...?!?!  falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

nagyon ne lepődj meg, de a normál légkulcsnál sokkal nagyobb erővel meg tudod húzni egy jó szerszámmal
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15282 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:21:17 »

Ne szidja senki a fizikát, meg, hogy a tapasztalat más, mert nem az. A fizika elmélete teljesen megegyezik a tapasztalatokkal, csak olyanok hadakoznak a fizikával, akik mondjuk "hiányoztak egy - két óráról".
a gumi tapadásának pl az ég adta világon (na jó egy picit) de semmi köze a súrlódáshoz, amit a felület nagyságával megmagyarázzák, hogy nincs összefüggésben. a gumi sem síma, és az aszfalt sem, és nem súrlódik rajta a gumi fékezéskor, hanem kvázi kapaszkodik bele, mint mondjuk csúnya összehasonlítással a tépőzár 2 része egymásba. ugye nem kell, hogy  mondjam részletesebben, érti mindenki
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #15283 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:24:00 »

nincs esetleg ugyan ilyened 8,5x18 és 9,5x18-ra?? vigyor3

Nézem! Tessék:
http://kepfeltoltes.hu/120324/ford_et_sz_mok_II_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 19:27:33 írta V.Tamás » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15284 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:33:07 »

Ne szidja senki a fizikát, meg, hogy a tapasztalat más, mert nem az. A fizika elmélete teljesen megegyezik a tapasztalatokkal, csak olyanok hadakoznak a fizikával, akik mondjuk "hiányoztak egy - két óráról".
a gumi tapadásának pl az ég adta világon (na jó egy picit) de semmi köze a súrlódáshoz, amit a felület nagyságával megmagyarázzák, hogy nincs összefüggésben. a gumi sem síma, és az aszfalt sem, és nem súrlódik rajta a gumi fékezéskor, hanem kvázi kapaszkodik bele, mint mondjuk csúnya összehasonlítással a tépőzár 2 része egymásba. ugye nem kell, hogy  mondjam részletesebben, érti mindenki

Mi értjük, csak a kereskedő nem. Jól van ez így? eplus2
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15285 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:40:51 »

Ne szidja senki a fizikát, meg, hogy a tapasztalat más, mert nem az. A fizika elmélete teljesen megegyezik a tapasztalatokkal, csak olyanok hadakoznak a fizikával, akik mondjuk "hiányoztak egy - két óráról".
a gumi tapadásának pl az ég adta világon (na jó egy picit) de semmi köze a súrlódáshoz, amit a felület nagyságával megmagyarázzák, hogy nincs összefüggésben. a gumi sem síma, és az aszfalt sem, és nem súrlódik rajta a gumi fékezéskor, hanem kvázi kapaszkodik bele, mint mondjuk csúnya összehasonlítással a tépőzár 2 része egymásba. ugye nem kell, hogy  mondjam részletesebben, érti mindenki

Én szeretném, ha részletesen elmondanád.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15286 Dátum: 2012.03.24 szombat, 19:58:45 »

Aha, persze. Biztos itt is csak azért áll meg hamarabb a szélesebb gumival, mert vizes volt az út. Persze. hehe

http://gumibiznisz.hu/20100415/rendhagyo-nyarigumi-teszt-nem-markak-hanem-meretek/

Remélem, nem kerülte el a figyelmedet, hogy a belinkelt tesztben a különböző szélességű gumik különböző modellűek voltak. A keskenyebb gumik a Misi akkor Energy sorozatából, a szélesebbek a Pilot sorozatból.

Az eredmények egész egyszerűen nem összehasonlíthatóak.  

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15287 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:00:16 »

Én szeretném, ha részletesen elmondanád.


nem fogod érteni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15288 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:04:22 »

Ne szidja senki a fizikát, meg, hogy a tapasztalat más, mert nem az. A fizika elmélete teljesen megegyezik a tapasztalatokkal, csak olyanok hadakoznak a fizikával, akik mondjuk "hiányoztak egy - két óráról".
a gumi tapadásának pl az ég adta világon (na jó egy picit) de semmi köze a súrlódáshoz, amit a felület nagyságával megmagyarázzák, hogy nincs összefüggésben. a gumi sem síma, és az aszfalt sem, és nem súrlódik rajta a gumi fékezéskor, hanem kvázi kapaszkodik bele, mint mondjuk csúnya összehasonlítással a tépőzár 2 része egymásba. ugye nem kell, hogy  mondjam részletesebben, érti mindenki

Bocsi, de ez így nem igaz. Amennyiben nem beszélnénk surlódásról, akkor az autó kereke csak pörögne, de nem haladna.

Az a baj, hogy senki nem egy erővektorként fogja fel a surlódást. A dolog az erő, ellenerő elvén működik, csak gördülő testeknél több erővektor érkezik. Namost a lefelé ható erő kifejezetten az autó súlyából adódik, míg minden más az érintkező felület nagyságával összefüggésben van (és persze az anyagi minősségekkel)
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #15289 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:08:52 »

Nem semmi, hogy ti ezt, hogy bírjátok  wow1 csak nyomjátok, nyomjátok  email el nem fáradtok, mi lesz, ha nem közelednek az álláspontok? Ér ez ennyit?  szomoru1
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15290 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:10:05 »

Nem semmi, hogy ti ezt, hogy bírjátok  wow1 csak nyomjátok, nyomjátok  email el nem fáradtok, mi lesz, ha nem közelednek az álláspontok? Ér ez ennyit?  szomoru1

legutóbb is két tábor volt Smiley most sem lesz másképpen. hehehe  hehe
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15291 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:15:28 »

nem fogod érteni

Akkor majd szólok valamelyik ex-kollégámnak a Goodyear-nál, hogy segítsen elmagyarázni ;-)

Nos?
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15292 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:20:10 »

Akkor majd szólok valamelyik ex-kollégámnak a Goodyear-nál, hogy segítsen elmagyarázni ;-)

Nos?

ok
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15293 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:53:58 »

Vannak dolgok, amiket a "zemberek" rosszul tudnak.

A szélesebb guminak kétségtelenül vannak előnyei, de speciel a rövidebb féktáv pont nem játszik.

Pedig de. Akármerre olvasgattam róla, mindenhol ez az egyértelmű vélemény: szélesebb gumi jobban tapad. Nyilván megint nem jégen játszunk, hanem optimális, de legalábbis tervezett körülmények között, amire a gumi való, a szélesebb jobban tapad és kész, tessék már ezt elfogadni akkor is, ha nem kanyarról, hanem fékezeséről van szó!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15294 Dátum: 2012.03.24 szombat, 20:56:03 »

Mi értjük, csak a kereskedő nem. Jól van ez így? eplus2
ez magyarország, tehát szerintem rendben van  hehe
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15295 Dátum: 2012.03.24 szombat, 21:09:47 »

worship akkor ET60-nal lehet, hogy még pogácsáznom kéne majd...?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15296 Dátum: 2012.03.24 szombat, 21:11:42 »

worship akkor ET60-nal lehet, hogy még pogácsáznom kéne majd...?? vigyor3
múltkor javítottam egy autót, annak a távtartói egy-egy féktárcsa közepe volt.  nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15297 Dátum: 2012.03.24 szombat, 21:13:30 »

múltkor javítottam egy autót, annak a távtartói egy-egy féktárcsa közepe volt.  nyes
remélem házilag gyorsdarabolóval méretre szabva eplus2 falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15298 Dátum: 2012.03.24 szombat, 21:16:18 »

remélem házilag gyorsdarabolóval méretre szabva eplus2 falbav
azzal nem volt baj, szépen megcsinálták, nem is tűnt fel elsőre, hogy abból van
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15299 Dátum: 2012.03.24 szombat, 22:25:39 »

Pedig de. Akármerre olvasgattam róla, mindenhol ez az egyértelmű vélemény: szélesebb gumi jobban tapad. Nyilván megint nem jégen játszunk, hanem optimális, de legalábbis tervezett körülmények között, amire a gumi való, a szélesebb jobban tapad és kész, tessék már ezt elfogadni akkor is, ha nem kanyarról, hanem fékezeséről van szó!

AndyA

Andy, hiába van igazunk, ha nem fogadják el.

A tények:
- szélesebb gumi = jobb tapadás
- jobb tapadás = rövidebb fékút, stabilabb kanyarodás

A múltkor már mondtam mögé fizikát is.

Maradjunk annyiban, hogy ha bármikor feljön a téma, akkor Andy-vel megint elmondjuk ugyan ezeket. Előbb-utóbb megunom és a teljes képletrendszert mögé rakom.

Aranyapáim értsétek meg, hogy a felület jelen esetünkben igencsak játszik. A fahasábos téma nem játszik, mert nem gördült, hanem csúszott, a tárgy súlypontja is változott, de még ezer sebből vérzik.

Itt gördülésről van szó, ahol a gyorsítás = -1x(fékezés), valamint fékezéskor a szélesebb gumi hatványozottan játszik, mert a nagyobb kifejthető fékerő miatt az első kerékre nagyobb súly kerül (ugye ez sem történik a hasábos kísérletnél) és ezért nagyobb erővel paszírozza az útba a kereket. A hasábos kísérletnél ugyebár ez sincs. Ekkor  tudjuk, hogy a gumi lapul, ahogy a terhelés rákerül, itt jön a merev falú és a peres gumik előnye.

Összegezve, nem csak az játszik, hogy milyen széles, hanem az energia elnyelésnek mennyi része kerül a fékezésre és mennyi az egyebekre.

Lehet, hogy össze kellene raknunk egy fizikaórát a talira.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 299 300 301 302 303 304 305 [306] 307 308 309 310 311 312 313 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.