Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 06:58:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 309 310 311 312 313 314 315 [316] 317 318 319 320 321 322 323 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7308135 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15750 Dátum: 2012.05.12 szombat, 18:39:49 »

nct hibája, van annál halkabb gumi is ... ezzel együtt kell élned, amíg nem cseréled
én ettől függetlenül szeretem, még sosem hagyott cserben, pedig 2002-es is volt már fenn ...
Én sem haragszom, rá, ez van. Van 4 db, ebből egy zúg. Na és? Keresek egy darabot. Majd lesz. Nem mindenkinek jó ez így, de  vigyor3 van olyan tabletta, hogy le.zarom. Bevettem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 szombat, 18:58:10 írta fügelaci » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15751 Dátum: 2012.05.12 szombat, 18:40:10 »

?
!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15752 Dátum: 2012.05.12 szombat, 18:40:45 »

Én sem haragszom, rá, ez van. Van 4 db, ebből egy zúg. Na és? Keresek egy darabot. Majd lesz. Nem mindenkinek jó ez így, de  :vigyor3:van olyan tabletta, hogy le.zarom. Bevettem.
az a baj, hogy még ha mélységre ugyanaz is lesz, nem biztos, hogy halkabb lesz
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15753 Dátum: 2012.05.12 szombat, 18:56:57 »

az a baj, hogy még ha mélységre ugyanaz is lesz, nem biztos, hogy halkabb lesz
Valami biztos van vele, amiért olyan hangos. Most cseréltem bal elsőnek próbára, és ott is "csapágy hangja" lett. vigyor3 De van, aki nálam jobban ért hozzá, ezért vissza raktam hátra. Megint hátul zajos. Jéééééé! vigyor3
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15754 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:09:57 »

Valami biztos van vele, amiért olyan hangos. Most cseréltem bal elsőnek próbára, és ott is "csapágy hangja" lett. vigyor3 De van, aki nálam jobban ért hozzá, ezért vissza raktam hátra. Megint hátul zajos. Jéééééé! vigyor3
mög köll esztörgálni Cheesy
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #15755 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:11:34 »

Én sem haragszom, rá, ez van. Van 4 db, ebből egy zúg. Na és? Keresek egy darabot. Majd lesz. Nem mindenkinek jó ez így, de  vigyor3 van olyan tabletta, hogy le.zarom. Bevettem.
Nem tudom milyen méretben kell, de itt van egy pár: http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=nct5&ob=2
DOT számmal szerintem ne foglalkozz. Ugyanolyat mint a mostanid, úgysem fogsz kapni. Sem egyet, sem kettőt.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15756 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:19:21 »

Nem tudom milyen méretben kell, de itt van egy pár: http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=nct5&ob=2
DOT számmal szerintem ne foglalkozz. Ugyanolyat mint a mostanid, úgysem fogsz kapni. Sem egyet, sem kettőt.
Természetesen nem a DOT számhoz ragaszkodom, hanem ahhoz, vagy 1 db 195/60/15-ös gumit, vagy 2 db 195/65/15-öst kapjak. 1 db 65-ös lenne is egész jó, de egy tengelyen ugye egyforma kell. A két darabos meg 3-4 mm-es, az rosszabb, mint az enyém. Igaz, nem ad csapágy hangot(várhatóan)!
Keresem tovább, nem adom fel. Azt mondják, amíg lósz.r van, addig veréb is van! De köszönöm Domi!
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #15757 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:30:54 »

Természetesen nem a DOT számhoz ragaszkodom, hanem ahhoz, vagy 1 db 195/60/15-ös gumit, vagy 2 db 195/65/15-öst kapjak. 1 db 65-ös lenne is egész jó, de egy tengelyen ugye egyforma kell. A két darabos meg 3-4 mm-es, az rosszabb, mint az enyém. Igaz, nem ad csapágy hangot(várhatóan)!
Keresem tovább, nem adom fel. Azt mondják, amíg lósz.r van, addig veréb is van! De köszönöm Domi!
www.hasznaltgumi.hu www.hasznaltgumik.hu stb. Racingbazar, stb. Ess neki google-nak, hátha van valami.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15758 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:42:42 »

Gondolod, illetve gondoljátok, hogy azt nem néztük meg? És ha vissza rakom a téli gumit hátra, akkor megszűnik a csapágy hang? Mert megszűnt. Kipróbáltam...
Hali!

Sebesség növekedésével hangosodik? Mert nekem olyan volt, és gumis azt monta rá, hogy kagylósra kopott. Nem lehet, hogy a tied felületn valahonnan hiányzik egy kis darab valamelyik peremből, és az miatt búg?
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15759 Dátum: 2012.05.12 szombat, 19:57:56 »

Hali!

Sebesség növekedésével hangosodik? Mert nekem olyan volt, és gumis azt monta rá, hogy kagylósra kopott. Nem lehet, hogy a tied felületn valahonnan hiányzik egy kis darab valamelyik peremből, és az miatt búg?
Az enyém 30-ig csendes, 30-45 között elképesztően búg, zizeg, 45 felett csendesedik el, 80 felett abszolút csendes. aztán 120-nál kezd újra zajosodni. Most megpróbáltam máshová felrakni, és ott is hasonlóan viselkedik.
Levéve körbe néztem, apró hajszál repedéseken kívül nem látszik más elváltozás. Nem hiányzik kisebb-nagyobb darab egyik szelvényből sem, és nem kagylós (ami ugye lengéscsillapító hibára utal). Egyszerűen simán öreg. De egyformán öregek, a gyártási napok néhány nappal térnek el.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #15760 Dátum: 2012.05.12 szombat, 22:24:00 »

Természetesen nem a DOT számhoz ragaszkodom, hanem ahhoz, vagy 1 db 195/60/15-ös gumit, vagy 2 db 195/65/15-öst kapjak. 1 db 65-ös lenne is egész jó, de egy tengelyen ugye egyforma kell. A két darabos meg 3-4 mm-es, az rosszabb, mint az enyém. Igaz, nem ad csapágy hangot(várhatóan)!
Keresem tovább, nem adom fel. Azt mondják, amíg lósz.r van, addig veréb is van! De köszönöm Domi!
Szia!
Nem tudom, ezeket láttad-e?
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumi/goodyear_nct_5_nyari_195_60r15_95_h_tl-481538
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumi/goodyear_nyari_195_60r15_94_t_tl-487235
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumi/goodyear_nyari_195_60r15_88_u_tl-499947
Éehet, nem mindegyik NCT, de hátha segít.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #15761 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 01:05:37 »

Gondolod, illetve gondoljátok, hogy azt nem néztük meg? És ha vissza rakom a téli gumit hátra, akkor megszűnik a csapágy hang? Mert megszűnt. Kipróbáltam. Azért ennyire ne nézzetek mazsolának, régebben van autóm, mint ahány évesek vagytok. Bocs, ez csak úgy kijött. Szóval nem csapágy. Ez kerék, illetve gumi hang.  vigyor3

Nem mindenki ellenség, aki úgy tesz fel egy segítő szándékú kérdést, hogy előtte nem találta ki, hogy te már arra gondoltál!
Bakker, jószándékkal segíteni akarnak neked, te meg azt feltételezed, hogy hülyének néznek?! szomoru1
Azt gondolod, hogy nálad tapasztaltabb valamiben, csak nálad idősebb ember lehet? Ez tévedés.

Ennyi lett volna a válasz: "Nem csapágy hiba, már ellenőriztem."

 Wink integet2
 
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.13 vasárnap, 01:21:08 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15762 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 06:17:05 »

Nem mindenki ellenség, aki úgy tesz fel egy segítő szándékú kérdést, hogy előtte nem találta ki, hogy te már arra gondoltál!
Bakker, jószándékkal segíteni akarnak neked, te meg azt feltételezed, hogy hülyének néznek?! szomoru1
Azt gondolod, hogy nálad tapasztaltabb valamiben, csak nálad idősebb ember lehet? Ez tévedés.

Ennyi lett volna a válasz: "Nem csapágy hiba, már ellenőriztem."

 Wink integet2
 
Igazad van.
Egyébként ezzel a mondattal kapcsolatban már akkor is elnézést kértem, és ezután jött az olvasott Ford, meg Michelin emlegetés. A jó szándékú segítséget köszönöm.  integet2
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15763 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 06:23:02 »

Nagyon köszönöm a segítséged, itt még nem néztem, de sokat segített az infó! worship
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15764 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 07:55:53 »

Valami biztos van vele, amiért olyan hangos. Most cseréltem bal elsőnek próbára, és ott is "csapágy hangja" lett. vigyor3 De van, aki nálam jobban ért hozzá, ezért vissza raktam hátra. Megint hátul zajos. Jéééééé! vigyor3

Zajt többféle kopás okoz, ezeket nem feltétlenül látja meg, aki nem tudja, mit kell nézni.

A legtipikusabb "zajos" kopásfajta a fűrészfogas kopás. Ezen a videón 2:00-nál szépen megmutatják, hogyan néz ki:

http://www.youtube.com/watch?v=Pw1lWqlFsEE

A fűrészfogat (az angol szakirodalomban "heel-to-toe wear") általában a hátsó tengelyen szedik össze az autók. Ahogy az abroncs mintázati blokkja talajt fog, egy picit lelassul, "felgyűrődik," majd ahogy továbbgördül, kirugózza magát, és egy pillanatra megcsúszik, kirúgja maga alól az utat. Ez a megcsúszás okozza az intenzív kopást a blokk forgásirány felőli részén.

A feszes rugózású autók (így általában a Fordok), illetve az alacsony tengelyterhelésű autók (így általában a terheletlen kombik) érzékenyebbek a problémára. Függ a gumitól is, egyrészt a gumikeveréktől, másrészt -- jelentősebb mértékben -- a minta kialakításától is: a nagyobb méretű, hosszúkás alakú blokkok hajlamosabbak fűrészfogasra kopni. Javítani nem lehet a fűrészfogasra kopott gumit, de a bajt megelőzni igen: rendszeresen cserélgetni kell az első és a hátsó abroncsokat.

A fűrészfog tipikusan a hátsó tengely mindkét kerekén egyszerre és egyformán jelenik meg.

Ha csak az egyik gumi zajosodik be, az inkább az elfékezési kopás eredménye. Az ABS-es autókat nehéz elfékezni, de a blokkolt kerékkel csúszó autó gumijához hasonló kopásmintát más is okozhat, elsősorban a helytelen tárolás, vagy más olyan mechanikai behatás, ami az abroncs vázszerkezetének a deformációjához ("tojás") vezet (pl. hibás, sérült, deformált futóműelemek). Ez a fajta kopás a dübörgő zajon kívül rezonanciát is okoz, de egy modern felfüggesztésű autó hátsó tengelyén ez a rezonancia gyakran megszűrődik annyira, hogy a vezetőülésben ne lehessen érezni.

Az egyik hozzászólásban említett kagylós kopás az elfékezési kopás (vagy vázszerkezet-deformáció) rokona, amennyiben az abroncs tökéletes kör formája változik meg, így okoz zajt és/vagy rezonanciát.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15765 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 08:07:12 »

1 db 195/60/15-ös gumit, vagy 2 db 195/65/15-öst kapjak.

Vannak autók, amelyek abroncsmérete eltér a két tengelyen. A legtöbb szupersportkocsi (Porschétól felfelé) ilyen, de vannak erősebben motorizált, általában hátsókerék hajtású autók (nagyobb BMW-k, Mercik), amelyeknél szintén eltérő a két tengely abroncs mérete. (Meg egy kakukktojás: a Smart.)

Ezeket az autókat így tervezték, a futóművüket gyárilag így hangolták.

A Mondeók és más hasonló autók esetében a négy abroncs egyforma méretű. Egyáltalán nem normális dolog a két tengelyre eltérő méretű abroncsot szerelni!

Még egy dolog: szerintem nem helyes a gyári méretet megváltoztatni. Tudom én, hogy a 195/65R15 méretű gumik olcsóbbak (illetve használtan nagyobb a választék), és azt is elhiszem, hogy "simán beférnek" a gyári helyre, de engem az autós tapasztalatom arra tanított, hogy tiszteljem a tervezőmérnökök döntéseit.

Amikor az autódat tervezték, a 195/65R15 méret már fel volt fedezve tudományosan, ha a tervezők azt akarták volna használni, hát azt használták volna, de nem, nem így történt.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15766 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 08:18:21 »

Zajt többféle kopás okoz, ezeket nem feltétlenül látja meg, aki nem tudja, mit kell nézni.

A legtipikusabb "zajos" kopásfajta a fűrészfogas kopás. Ezen a videón 2:00-nál szépen megmutatják, hogyan néz ki:

http://www.youtube.com/watch?v=Pw1lWqlFsEE

A fűrészfogat (az angol szakirodalomban "heel-to-toe wear") általában a hátsó tengelyen szedik össze az autók. Ahogy az abroncs mintázati blokkja talajt fog, egy picit lelassul, "felgyűrődik," majd ahogy továbbgördül, kirugózza magát, és egy pillanatra megcsúszik, kirúgja maga alól az utat. Ez a megcsúszás okozza az intenzív kopást a blokk forgásirány felőli részén.

A feszes rugózású autók (így általában a Fordok), illetve az alacsony tengelyterhelésű autók (így általában a terheletlen kombik) érzékenyebbek a problémára. Függ a gumitól is, egyrészt a gumikeveréktől, másrészt -- jelentősebb mértékben -- a minta kialakításától is: a nagyobb méretű, hosszúkás alakú blokkok hajlamosabbak fűrészfogasra kopni. Javítani nem lehet a fűrészfogasra kopott gumit, de a bajt megelőzni igen: rendszeresen cserélgetni kell az első és a hátsó abroncsokat.

A fűrészfog tipikusan a hátsó tengely mindkét kerekén egyszerre és egyformán jelenik meg.

Ha csak az egyik gumi zajosodik be, az inkább az elfékezési kopás eredménye. Az ABS-es autókat nehéz elfékezni, de a blokkolt kerékkel csúszó autó gumijához hasonló kopásmintát más is okozhat, elsősorban a helytelen tárolás, vagy más olyan mechanikai behatás, ami az abroncs vázszerkezetének a deformációjához ("tojás") vezet (pl. hibás, sérült, deformált futóműelemek). Ez a fajta kopás a dübörgő zajon kívül rezonanciát is okoz, de egy modern felfüggesztésű autó hátsó tengelyén ez a rezonancia gyakran megszűrődik annyira, hogy a vezetőülésben ne lehessen érezni.

Az egyik hozzászólásban említett kagylós kopás az elfékezési kopás (vagy vázszerkezet-deformáció) rokona, amennyiben az abroncs tökéletes kör formája változik meg, így okoz zajt és/vagy rezonanciát.


Köszi, ez igazán kielégítő, és sok mindent megmagyarázó hozzászólás volt. Elnézésed kérem az előbbiekért! worship

A szöveg második felében említett tárolási hibák lehet, hogy ludasak lehetnek, nem tudom, hogyan volt tárolva a garnitúra, mivel most vettem, és nem láttam. Minden esetre a szerelőm azt mondta, hogy amikor a hátsó kerekekkel a fékpadon volt, és megpörgették, akkor a jobb oldalon, ahonnan a zaj jön, az autó le-fel rázkódott enyhén, mint ha tojás alakú lett volna a kerék. Szemmel nem látszik, hogy kagylós kopás lenne, csak repedezett kissé.
Nyilván, a teljes csere lenne az ildomos, de valószínű, erre csak jövőre kerül sor. Addig marad a pótlás/csere.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #15767 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 08:21:24 »

Vannak autók, amelyek abroncsmérete eltér a két tengelyen. A legtöbb szupersportkocsi (Porschétól felfelé) ilyen, de vannak erősebben motorizált, általában hátsókerék hajtású autók (nagyobb BMW-k, Mercik), amelyeknél szintén eltérő a két tengely abroncs mérete. (Meg egy kakukktojás: a Smart.)

Ezeket az autókat így tervezték, a futóművüket gyárilag így hangolták.

A Mondeók és más hasonló autók esetében a négy abroncs egyforma méretű. Egyáltalán nem normális dolog a két tengelyre eltérő méretű abroncsot szerelni!

Még egy dolog: szerintem nem helyes a gyári méretet megváltoztatni. Tudom én, hogy a 195/65R15 méretű gumik olcsóbbak (illetve használtan nagyobb a választék), és azt is elhiszem, hogy "simán beférnek" a gyári helyre, de engem az autós tapasztalatom arra tanított, hogy tiszteljem a tervezőmérnökök döntéseit.

Amikor az autódat tervezték, a 195/65R15 méret már fel volt fedezve tudományosan, ha a tervezők azt akarták volna használni, hát azt használták volna, de nem, nem így történt.

Ezért keresek 1 db 195/60/15-öst. A 65-ös csak végső megoldásként, és csak rövid időre lenne, mert jövőre várhatóan új állja a helyét!
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15768 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 08:45:30 »


Ezt a két oldalt nem ajánlom. Ezek a cégek -- és még egy csomó másik -- nagy tételben importálnak használt gumikat, ezért is büszkélkedhetnek olyannal, mint a "2000 darabos használt gumi készlet".

Kérdés az, milyen gumit lehet nagy tételben importálni?

A válasz egyszerű: a nálunk boldogabb országokban kidobott, leselejtezett gumikat.  

Az igaz lehet, hogy arrafelé egy picit igényesebbek az emberek, és hamarabb cserélik a gumikat, mint mondjuk nálunk -- de azért arrafelé sem tökkelütöttek élnek, pláne, hogy a környezetszennyezés is komolyabb téma, így az általuk ledobott gumik, hogy is mondjam csak, itthon újra autóra szerelve sem jelentenek hosszútávú megoldást...

Természetesen előfordulnak a használt gumik között is jó állapotú, használható darabok, de a választékban túl sok a kopott, öreg, vagy éppen sérült, rendellenesen kopott, deformált, stb gumi. A nagyüzemi használtgumi importtal foglalkozó cégek telephelyein pedig éppenséggel ezek a selejtek vannak többségben...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15769 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 09:12:40 »

Még egy dolog: szerintem nem helyes a gyári méretet megváltoztatni. Tudom én, hogy a 195/65R15 méretű gumik olcsóbbak (illetve használtan nagyobb a választék), és azt is elhiszem, hogy "simán beférnek" a gyári helyre, de engem az autós tapasztalatom arra tanított, hogy tiszteljem a tervezőmérnökök döntéseit.

Amikor az autódat tervezték, a 195/65R15 méret már fel volt fedezve tudományosan, ha a tervezők azt akarták volna használni, hát azt használták volna, de nem, nem így történt.

Bizony. Egy amatőr rallyversenyző ismerős mondta anno, hogy igaz, a megfelelő minőségű és mintázatú gumival, de szigorúan a gyári mérettel küldi. Ez nem pályaverseny, nem a tükörsima aszfalt világa, a Formula-1, ahol azokkal a teljesen sima úthengerekkel valóban jobb a tapadás. Télen meg végképp, hóban-sárban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #15770 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 10:08:51 »

Nagyon köszönöm a segítséged, itt még nem néztem, de sokat segített az infó! worship
integet2
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
malacka
Vendég
« Új hozzászólás #15771 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 10:57:35 »

Zajt többféle kopás okoz, ezeket nem feltétlenül látja meg, aki nem tudja, mit kell nézni.

A legtipikusabb "zajos" kopásfajta a fűrészfogas kopás. Ezen a videón 2:00-nál szépen megmutatják, hogyan néz ki:

http://www.youtube.com/watch?v=Pw1lWqlFsEE

A fűrészfogat (az angol szakirodalomban "heel-to-toe wear") általában a hátsó tengelyen szedik össze az autók. Ahogy az abroncs mintázati blokkja talajt fog, egy picit lelassul, "felgyűrődik," majd ahogy továbbgördül, kirugózza magát, és egy pillanatra megcsúszik, kirúgja maga alól az utat. Ez a megcsúszás okozza az intenzív kopást a blokk forgásirány felőli részén.

A feszes rugózású autók (így általában a Fordok), illetve az alacsony tengelyterhelésű autók (így általában a terheletlen kombik) érzékenyebbek a problémára. Függ a gumitól is, egyrészt a gumikeveréktől, másrészt -- jelentősebb mértékben -- a minta kialakításától is: a nagyobb méretű, hosszúkás alakú blokkok hajlamosabbak fűrészfogasra kopni. Javítani nem lehet a fűrészfogasra kopott gumit, de a bajt megelőzni igen: rendszeresen cserélgetni kell az első és a hátsó abroncsokat.

A fűrészfog tipikusan a hátsó tengely mindkét kerekén egyszerre és egyformán jelenik meg.

Ha csak az egyik gumi zajosodik be, az inkább az elfékezési kopás eredménye. Az ABS-es autókat nehéz elfékezni, de a blokkolt kerékkel csúszó autó gumijához hasonló kopásmintát más is okozhat, elsősorban a helytelen tárolás, vagy más olyan mechanikai behatás, ami az abroncs vázszerkezetének a deformációjához ("tojás") vezet (pl. hibás, sérült, deformált futóműelemek). Ez a fajta kopás a dübörgő zajon kívül rezonanciát is okoz, de egy modern felfüggesztésű autó hátsó tengelyén ez a rezonancia gyakran megszűrődik annyira, hogy a vezetőülésben ne lehessen érezni.

Az egyik hozzászólásban említett kagylós kopás az elfékezési kopás (vagy vázszerkezet-deformáció) rokona, amennyiben az abroncs tökéletes kör formája változik meg, így okoz zajt és/vagy rezonanciát.


Szia Mit jelent a rendszeresen cserélgetni kell az első és hátsó gumit hogy ne legyen fűrészfogás kopásos ?Bizonyos km megtétele után ?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #15772 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 11:35:25 »

Bizony. Egy amatőr rallyversenyző ismerős mondta anno, hogy igaz, a megfelelő minőségű és mintázatú gumival, de szigorúan a gyári mérettel küldi. Ez nem pályaverseny, nem a tükörsima aszfalt világa, a Formula-1, ahol azokkal a teljesen sima úthengerekkel valóban jobb a tapadás. Télen meg végképp, hóban-sárban.

AndyA

Azt nem mondta, hogy miért? Nem kérdőjelezem meg ennek az igazságtartalmát, csak kíváncsi vagyok, hogy pontosan miért is van ez így.
Tudom, hogy a gyárban a mérnökök így döntöttek, és akkor biztosan ez az ideális méret, de mivel lesz nekem rosszabb az életem, ha
mondjuk a / mögött öttel nagyobb vagy kisebb szám áll (nem az extrém esetekre gondolok, amikor belelóg doblemezbe/sárvédőbe, ilyesmi)?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15773 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 11:37:33 »

Szia Mit jelent a rendszeresen cserélgetni kell az első és hátsó gumit hogy ne legyen fűrészfogás kopásos ?Bizonyos km megtétele után ?
Elsőket hátra, hátsókat előre felnistől persze smile  Én 1 szezonban 1x megcserélem őket. De ez km függő. 10-15 ezrenként lehet cserélgetni nyugodtan szerintem, télen-nyáron.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15774 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 11:55:52 »

Szia Mit jelent a rendszeresen cserélgetni kell az első és hátsó gumit hogy ne legyen fűrészfogás kopásos ?Bizonyos km megtétele után ?


Igen. A legtöbb autósnak elég szezononként cserélni, azaz az ősszel hátulról levett nyári gumi tavasszal előre kerül. Az extrém futásteljesítmények világában mondjuk 10-15 ezrenként javasolt. Magas rizikófaktorú felhasználás esetén (terheletlen kombi) inkább a 10e :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #15775 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 22:31:01 »

Valakit nem érdekel
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/uniroyal_teli_195_50r15_78_v_tl_ats_alufelni_15x5_ford_mondeo_12_escort_focus_1-289409
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15776 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 09:16:44 »

Szia Mit jelent a rendszeresen cserélgetni kell az első és hátsó gumit hogy ne legyen fűrészfogás kopásos ?Bizonyos km megtétele után ?

Amikor télit-nyárit cserélsz, mindig fordítva teszed fel, mint előző szezonban volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15777 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 09:19:30 »

Azt nem mondta, hogy miért? Nem kérdőjelezem meg ennek az igazságtartalmát, csak kíváncsi vagyok, hogy pontosan miért is van ez így.
Tudom, hogy a gyárban a mérnökök így döntöttek, és akkor biztosan ez az ideális méret, de mivel lesz nekem rosszabb az életem, ha
mondjuk a / mögött öttel nagyobb vagy kisebb szám áll (nem az extrém esetekre gondolok, amikor belelóg doblemezbe/sárvédőbe, ilyesmi)?

A rally nem a porszáraz és makulátlan tiszta aszfaltról szól. A normál közúti közlekedés meg még annyira sem. A sarat, havat, vizet ki kell tudni tolni a kerék alól, különben nem tapad. Ezért nem jó, ha sokkal szélesebb, mert nem lesz hozzá elég a kerékre eső súly. A keskenyebb meg kisebb tapadást jelent, ami meg ezért lehet életveszélyes.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #15778 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 09:31:56 »

A rally nem a porszáraz és makulátlan tiszta aszfaltról szól. A normál közúti közlekedés meg még annyira sem. A sarat, havat, vizet ki kell tudni tolni a kerék alól, különben nem tapad. Ezért nem jó, ha sokkal szélesebb, mert nem lesz hozzá elég a kerékre eső súly. A keskenyebb meg kisebb tapadást jelent, ami meg ezért lehet életveszélyes.

AndyA

Ez  eljen,de én most nem a szélességre, hanem a per mögött lévő számra gondoltam.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15779 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 09:48:53 »

Ez  eljen,de én most nem a szélességre, hanem a per mögött lévő számra gondoltam.

Annak max. kanyarstabilitás ill. a pontos kerékátmérő miatt lehet jelentősége.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15780 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:04:32 »

Ez  eljen,de én most nem a szélességre, hanem a per mögött lévő számra gondoltam.
magasabb vagy épp alacsonyabb lesz az oldalfal. Többet-kevesebbet mutat a km óra és a számláló is csalhat.Túl kicsinek néz ki a kerék vagy épp túl nagynak.  Áttétel megváltozik, hosszabbak-rövidebbek lehetnek a sebességek. Másképp viselkedik a úton a kocsi.  De kicsi tűrés biztos van a perekben.
Szerintem az a lényeg, h a gumi kerülete ne változzon a gyári mérethez képest.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15781 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:50:19 »

Amikor télit-nyárit cserélsz, mindig fordítva teszed fel, mint előző szezonban volt.

AndyA
kifele legyen a felni belső oldala?? wow1 Lips Sealed
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15782 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:55:12 »

kifele legyen a felni belső oldala?? wow1 Lips Sealed

Természetesen! Ha meg ütközik a sárvédőnél, cimbinek vettem olyan gurigát, amit a kerékagyra felteszel, és szépen, körkörösen ki lehet vele görgőzni szélesebbre.

worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15783 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 14:06:51 »

Természetesen! Ha meg ütközik a sárvédőnél, cimbinek vettem olyan gurigát, amit a kerékagyra felteszel, és szépen, körkörösen ki lehet vele görgőzni szélesebbre.

worship

AndyA
na tavasszal akkor felkereslek taps
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15784 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:04:04 »

na tavasszal akkor felkereslek taps

Gyere bátran. Teszünk fel képeket az autódról, szerintem Netszerte a csodájára fognak járni. Tiszta mázlid, hogy Lipótmezőt pár éve becsuknák, mert különben téged oda egy ilyen műtét után. Így azonban szabad lábon (keréken) távozhatsz majd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15785 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:39:23 »

Gyere bátran. Teszünk fel képeket az autódról, szerintem Netszerte a csodájára fognak járni. Tiszta mázlid, hogy Lipótmezőt pár éve becsuknák, mert különben téged oda egy ilyen műtét után. Így azonban szabad lábon (keréken) távozhatsz majd.

AndyA
eplus2 taps
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15786 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 19:24:12 »



Már egy jó ideje fent van csak lusta voltam fotózni.... durva ez 215/40 gumi eszméletlen a kanyarodási sebesség. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #15787 Dátum: 2012.05.18 péntek, 01:07:31 »

a III-as mondeo acélfelnijére felmegy a 215-ös gumi?

elég kecske a 205, vennék valami szélesebbet télinek  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15788 Dátum: 2012.05.18 péntek, 01:49:55 »

a III-as mondeo acélfelnijére felmegy a 215-ös gumi?

elég kecske a 205, vennék valami szélesebbet télinek  Grin
225/50 lenne a váltója, elvileg felmegy a 6,5-es felnire
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15789 Dátum: 2012.05.18 péntek, 13:32:08 »

a III-as mondeo acélfelnijére felmegy a 215-ös gumi?

elég kecske a 205, vennék valami szélesebbet télinek  Grin
fel. Azért pont "jó" méretet választasz. A 215-ös majdnem a legritkább. Alig van választék ez látszik az árban is. A 205-ös meg egy jó tucat gumi méret. Sokkal jobb árban kapsz ebben a méretben mint a 215-ben. De te tudod. Ha ez tetszik rakj fel ezt.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15790 Dátum: 2012.05.18 péntek, 14:20:35 »

a III-as mondeo acélfelnijére felmegy a 215-ös gumi?

elég kecske a 205, vennék valami szélesebbet télinek  Grin

ne rakjál fel 215-öst télinek. Bőven elegendő a 205-ös. Az autó méreteihez viszonyítva az az ideális téli gumi. A nagyobb ebben az esetben akár rosszabb is lehet.
Naplózva
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #15791 Dátum: 2012.05.18 péntek, 21:18:53 »

ne rakjál fel 215-öst télinek. Bőven elegendő a 205-ös. Az autó méreteihez viszonyítva az az ideális téli gumi. A nagyobb ebben az esetben akár rosszabb is lehet.
Miért lenne rosszabb?nekem is ez a téli gumi méretem Roll Eyes
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #15792 Dátum: 2012.05.18 péntek, 21:55:21 »

Miért lenne rosszabb?nekem is ez a téli gumi méretem Roll Eyes
Szélesebb felület, kisebb tapadás. Ugyanakkora tömeg nagyobb felületen oszlik meg, kevésbé tolja ki maga alól a latyakot. Én erre tudok gondolni.

Amúgy egy ekkora autóhoz szerintem is virsli a 205, de télen nekem is az van. Egy azért, mert ez a gyári méret, másodsorban meg azért, mert sokkal olcsóbb, mint a 215-ös. 205-ből többet gyártanak, már kb. egy Corsa-nak is ez a gyári mérete, ezt a gumit tömegével gyártják. Jó tucatméret.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #15793 Dátum: 2012.05.18 péntek, 22:41:35 »

Szélesebb felület, kisebb tapadás. Ugyanakkora tömeg nagyobb felületen oszlik meg, kevésbé tolja ki maga alól a latyakot. Én erre tudok gondolni.

Amúgy egy ekkora autóhoz szerintem is virsli a 205, de télen nekem is az van. Egy azért, mert ez a gyári méret, másodsorban meg azért, mert sokkal olcsóbb, mint a 215-ös. 205-ből többet gyártanak, már kb. egy Corsa-nak is ez a gyári mérete, ezt a gumit tömegével gyártják. Jó tucatméret.
hát nem tudom, nem volt vele gondom.
Azért az igazsághoz hozzátartozik,egyik  haverom eladta összel a c-max-ot azon volt acélfelnivel eggyüt Wink,odaadta mert neki csak útba volt, vett helyette tranyot Wink
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #15794 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:01:46 »

fel. Azért pont "jó" méretet választasz. A 215-ös majdnem a legritkább. Alig van választék ez látszik az árban is. A 205-ös meg egy jó tucat gumi méret. Sokkal jobb árban kapsz ebben a méretben mint a 215-ben. De te tudod. Ha ez tetszik rakj fel ezt.
akkor szélesebb kell  nyes

megszoktam, hogy nem tapad jól az infinity, szóval annál rosszabb úgysem lehet semmi...max. a nyárigumi télen  hehe
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15795 Dátum: 2012.05.19 szombat, 19:25:25 »

akkor szélesebb kell  nyes

megszoktam, hogy nem tapad jól az infinity, szóval annál rosszabb úgysem lehet semmi...max. a nyárigumi télen  hehe
érdemes váltani jó gumira megfiatalodik az autó olyan mint az új menet érzésre  Cool
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15796 Dátum: 2012.05.23 szerda, 16:24:52 »

na ma kaptam egy szöget a hátsó gumiba. Viszont bele mentem egy lukba is, így az a gumi oldalából kiszedett egy darabot (de nem szakadt át).

van olyan elfekvő 18" 235/45-ös gumi most valakinél amiért el tudnék menni? Bp és környéke.
Naplózva
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #15797 Dátum: 2012.05.23 szerda, 18:30:37 »

na ma kaptam egy szöget a hátsó gumiba. Viszont bele mentem egy lukba is, így az a gumi oldalából kiszedett egy darabot (de nem szakadt át).

van olyan elfekvő 18" 235/45-ös gumi most valakinél amiért el tudnék menni? Bp és környéke.

Vazz.. nem irigyellek, nem két fillér.   falbav

Talán ezt érdemes lecsekkolni:  http://mondeo.hu/index.php?topic=9297.msg666922#msg666922
Vagy a használtgumis emberünket:  http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=15480
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15798 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 16:35:22 »

Vazz.. nem irigyellek, nem két fillér.   falbav

Talán ezt érdemes lecsekkolni:  http://mondeo.hu/index.php?topic=9297.msg666922#msg666922
Vagy a használtgumis emberünket:  http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=15480

na mázli. A szög még éppen jó helyre fúrta be magát és az oldalából kicsípett gumi csak esztétikai probléma, illetve ott nem annyira jó a peremvédelem.

azért ha a gumis emberünk itten jár, akkor kellene nékem valami jó ár 235/40 R18-ra
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15799 Dátum: 2012.05.26 szombat, 07:58:41 »

azért ha a gumis emberünk itten jár, akkor kellene nékem valami jó ár 235/40 R18-ra

235/40R18

Barum Bravuris 2 W XL 36.990 (S)
BF Goodrich G-Force Profiler Y XL 39.500 (S)
Kléber Hydraxer HP3 Y XL 39.500 (K)
Dunlop SP Sport MAXX Y 49.990 (S)
Bridgestone Potenza S001 Y XL 51.990 (S)
Michelin Pilot Sport 3 W XL 52.990 (S)

Ebből semmi nincs itthon, most, a szezon végén kb 7-8 nap a szállítás.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Oldalak: 1 ... 309 310 311 312 313 314 315 [316] 317 318 319 320 321 322 323 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.