Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:58:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 329 330 331 332 333 334 335 [336] 337 338 339 340 341 342 343 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7310629 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16750 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:54:20 »

Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?

u.

Igen, igen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16751 Dátum: 2012.10.31 szerda, 10:03:51 »

Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?

u.

Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?  Wink

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #16752 Dátum: 2012.10.31 szerda, 10:05:54 »

Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?

u.

Én nem szoktam, ha rajta van minden súly, és nem ráz, szerintem felesleges.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16753 Dátum: 2012.10.31 szerda, 10:50:31 »

Én nem szoktam, ha rajta van minden súly, és nem ráz, szerintem felesleges.
Ha nincs semmi tünet szerintem is felesleges.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16754 Dátum: 2012.10.31 szerda, 10:51:09 »

Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?  Wink

AndyA
Te centíroztatod, mielőtt elrakod pihenni?
Ha amikor leveszed nincs baja minek? Amúgy tényleg nem szabadna az állásban "elállítódnia".
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16755 Dátum: 2012.10.31 szerda, 11:02:37 »

Te centíroztatod, mielőtt elrakod pihenni?
Ha amikor leveszed nincs baja minek? Amúgy tényleg nem szabadna az állásban "elállítódnia".

A télit mindig. Az olyasmi, hogy soha nem tudja az ember, mikor fog "adjuramistenazonnal" kelleni. Akkor pedig jó, ha nem kell a gumishoz szaladgálni vele, hanem emelőre, kerékkulcsra fel, és másfél óra alatt kényelmesen megvan.

A nyárinál nem szokott ennyire problémás lenni a helyzet, hogy mikor teszem fel, de azt meg azért szoktam, merthogy a nyári össze-vissza veréseket, beütéseket az alufelniből úgyis ki kell egyengetni rajta, az úgyis gumileszedéssel jár, utána meg úgyis centírozzák. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16756 Dátum: 2012.10.31 szerda, 11:32:40 »

A télit mindig. Az olyasmi, hogy soha nem tudja az ember, mikor fog "adjuramistenazonnal" kelleni. Akkor pedig jó, ha nem kell a gumishoz szaladgálni vele, hanem emelőre, kerékkulcsra fel, és másfél óra alatt kényelmesen megvan.


Max. 30 perc inkább. Másfél óra az nagyon sok, annyi alatt 3 autó megvan. wave

A nyárinál nem szokott ennyire problémás lenni a helyzet, hogy mikor teszem fel, de azt meg azért szoktam, merthogy a nyári össze-vissza veréseket, beütéseket az alufelniből úgyis ki kell egyengetni rajta, az úgyis gumileszedéssel jár, utána meg úgyis centírozzák. Smiley

Kicsialu-ballonosgumi (értsd: 16" 205/55-tel). Nincs össze-vissza verve, nincs beütve, így nincs mit egyengetni rajta, csak levesz-föltesz az is.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16757 Dátum: 2012.10.31 szerda, 11:56:43 »

Max. 30 perc inkább. Másfél óra az nagyon sok, annyi alatt 3 autó megvan. wave
Kicsialu-ballonosgumi (értsd: 16" 205/55-tel). Nincs össze-vissza verve, nincs beütve, így nincs mit egyengetni rajta, csak levesz-föltesz az is.

Mondom: KÉNYELMESEN! nyes

Nyáriban nekem 225/45R17 van. De nem is tagadtam soha, hogy vannak hátrányai is a dolognak. taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #16758 Dátum: 2012.10.31 szerda, 12:19:14 »

Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?  Wink

AndyA

Nem centríroztattam.
Eddig gumisnál csináltattam, kerekek le, majd az újak centrírozva és fel. Így volt tavasszal is.
Viszont mostantól szeretném magamnak csinálni, ezért kérdeztem, hogy kell-e. Rázni nem rázott, viszont az egyik téli felnire mondták, hogy igazgatni kellene. Emiatt mindenképpen vinnem kell őket, mert nem tudom melyik volt.
De akkor a nyári garnitúrát valszeg nem centríroztatom tavasszal. Nem volt, nincs semmi baja, nem ráz, nem kopnak rosszul a gumik, egyenesen is megy az autó. Ráadásul tavasszal kettőt is javíttattam.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16759 Dátum: 2012.10.31 szerda, 14:39:21 »

De akkor a nyári garnitúrát valszeg nem centríroztatom tavasszal. Nem volt, nincs semmi baja, nem ráz, nem kopnak rosszul a gumik, egyenesen is megy az autó. Ráadásul tavasszal kettőt is javíttattam.

Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.

Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.

A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.

Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.


 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #16760 Dátum: 2012.10.31 szerda, 14:56:59 »

(nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani),
éppen ezért tartok hármat  eplus2
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16761 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:02:38 »

Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.

Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.

A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.

Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.


 

Minden jó, amit mondasz, csak sok helyen soványodik a pénztárca. Az évi 2x5000-et szeretnék megspórolni.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16762 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:05:43 »

Minden jó, amit mondasz, csak sok helyen soványodik a pénztárca. Az évi 2x5000-et szeretnék megspórolni.  

 rinya
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #16763 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:30:35 »

Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.

Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.

A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.

Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.


Ahogy írtam, eddig mindig gumisnál szereltettem a kerekeket. Mindig centrírozták, de soha nem mondta senki (több helyen is jártam), hogy a szelepeket is cserélni kellene és nem is láttam soha másik autón se. És amikor másik autóm volt, ahhoz nem volt 2 szett felni, ott se szerelték át a szelepeket. De olvastam már erről.

Nem csak a pénz számít, hanem a macera, idő is.

És nem teszek próbát, mert nem ez lesz az utolsó centrírozás, csak érdekelt, hogy mi az álláspont, netán hivatalos szakvélemény ebben a kérdésben.

És nem kell mindenben a felelőtlenséget keresni, meg azt gondolni, hogy csak az anyagiak számítanak.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16764 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:38:39 »

Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.

Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.

A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.

Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.


 

Én is csak akkor centríroztatom a kerekeket, ha sérülés miatt javítani kell vagy ha érzem, hogy ráz. Teszem azért, mert eddig rázás nekem leginkább az új gumi vásárlás után fordult elő, miután 3 próbálkozásra a második gumisnál sikerült kiegyensúlyozni a kerekeket, utána nem volt gond. Ez jó régen történt, és azóta is úgy érzem, hogy jobb nem piszkálni azt, ami jó. Azóta most nyáron vittem rázás miatt centríroztatni a kerekeket. Igaz ezekre a gép szerint rá is fért a művelet. Ez viszont alátámasztja a mondásodat.

Szelep hibám is egyszer fordult elő, mondanom sem kell, hogy közvetlenül gumicsere után. A tövében eresztett. Azt hiszem akkor egyáltalán nem cserélték a szelepházakat. Nem hiszem el, hogy két év után annyira el tud öregedni a szelepház, hogy a kerék forgása miatt kiszakadjon. Ez túlzás.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16765 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:39:09 »

Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.

Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.

A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.

Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.


 
Hali! Mi a helyzet a fém szelepszárakkal? Annak a gumitömítése elég vastag és se a sár se uv nem éri, azt mennyi időnként kell cserélni és tudsz e hozzá tömítést adni, mert ugye a többi fémrésze nem károsodik?
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16766 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:47:58 »

Én is csak akkor centríroztatom a kerekeket, ha sérülés miatt javítani kell vagy ha érzem, hogy ráz.

Az autód csendes és sima futású. Ez azért van, mert elképesztő mennyiségű szigetelés és csillapítás van benne mindenhol. A kisebb egyenetlenségeket ez a töméntelen mennyiségű csillapítás mind elnyeli, nem rázza a kezed a kormány. (Amikor már rázza, ott NAGY baj van.)

Azért, mert a kezedet nem rázza, attól a futómű elemeit még rázza, ez fokozott terheléshez és idő előtti kopáshoz vezet. Amit ma megspórolsz a centrírozáson, azt holnap kifizeted futóműjavításra.


Válasz

Szelep hibám is egyszer fordult elő, mondanom sem kell, hogy közvetlenül gumicsere után. A tövében eresztett. Azt hiszem akkor egyáltalán nem cserélték a szelepházakat. Nem hiszem el, hogy két év után annyira el tud öregedni a szelepház, hogy a kerék forgása miatt kiszakadjon. Ez túlzás.


Nem túlzás. Neked is kiszakadt.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16767 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:53:21 »

Hali! Mi a helyzet a fém szelepszárakkal? Annak a gumitömítése elég vastag és se a sár se uv nem éri, azt mennyi időnként kell cserélni és tudsz e hozzá tömítést adni, mert ugye a többi fémrésze nem károsodik?

A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.

A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16768 Dátum: 2012.10.31 szerda, 16:05:38 »

A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.

A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.

Most fémborítású gumi szelepeket rakattam be a teljesen fém szelepszárak helyett, annyiból szabvány a tömítés a fémszelepen, hogy ugyan abba a furatba megy a felnin amibe a gumi szelepszárat rakod. Köszönöm a választ.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16769 Dátum: 2012.10.31 szerda, 16:07:12 »

A fém (= fém borítású) szelepszárak

Mk3-asomon a gyári alufelnin nem fém borítású volt, hanem fém, és egy anya húzta rá kivülről.
Szóval...

Mk4 gyári alufelnihez már gumi szelepeket küldtek a dobozban.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #16770 Dátum: 2012.10.31 szerda, 16:19:45 »

Mk3-asomon a gyári alufelnin nem fém borítású volt, hanem fém, és egy anya húzta rá kivülről.
Szóval...

Mk4 gyári alufelnihez már gumi szelepeket küldtek a dobozban.

Mert az olcsóbb  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16771 Dátum: 2012.10.31 szerda, 17:10:25 »

Az autód csendes és sima futású. Ez azért van, mert elképesztő mennyiségű szigetelés és csillapítás van benne mindenhol. A kisebb egyenetlenségeket ez a töméntelen mennyiségű csillapítás mind elnyeli, nem rázza a kezed a kormány. (Amikor már rázza, ott NAGY baj van.)

Azért, mert a kezedet nem rázza, attól a futómű elemeit még rázza, ez fokozott terheléshez és idő előtti kopáshoz vezet. Amit ma megspórolsz a centrírozáson, azt holnap kifizeted futóműjavításra.



Nem túlzás. Neked is kiszakadt.

Akkor biztos az őskori mk3 is ilyen mert az se rázza, pedig ez a 3.szezon és felrakás óta nem volt centír  Wink     És a futóműre se költöttem tegnap se, meg előtte sem.  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16772 Dátum: 2012.10.31 szerda, 17:17:22 »

Akkor biztos az őskori mk3 is ilyen mert az se rázza, pedig ez a 3.szezon és felrakás óta nem volt centír  Wink   

Az Mk3 ebből a szempontból nem (sem) őskori. A felső-közép autók már a kilencvenes évek elején is meglehetősen jól izolálták magukat a futóművek felől érkező zavaroktól (zaj, vibráció).

(Ha nem hiszed, kölcsönadom egy körre a saját kis városi autómat, ami egy Seat Ibiza FR 205/40R17 gumikkal, gyári sport futóművel.)

Válasz
És a futóműre se költöttem tegnap se, meg előtte sem.

Reméljük, így is marad.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16773 Dátum: 2012.10.31 szerda, 18:44:33 »

Kulani!

Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?

Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16774 Dátum: 2012.10.31 szerda, 18:53:14 »

Kulani!

Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?

Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
úgy még nem próbáltad,mint amikor van 1 üveg borod,de nincs hozzá nyitód?Benyomod a dugót egy fakanál nyelével!
Na ezt ne csináld a szeleppel! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16775 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:02:20 »

úgy még nem próbáltad,mint amikor van 1 üveg borod,de nincs hozzá nyitód?Benyomod a dugót egy fakanál nyelével!
Na ezt ne csináld a szeleppel! nyes


 nyes nyes nyes nyes nyes
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16776 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:05:44 »

A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.

A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.

Ilyen fém volt az RS alufelniben eddig,
Ilyen lett beletéve most, ez ugyanaz, mint a sima gumi szelep csak rá van huzva egy saválló anyagból készült szoknya, ami védi a gumi szárat.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16777 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:07:25 »

Kulani! Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye? Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?

Igen, szét kell szerelni a kereket.

A guminak nagyjából tök mindegy az élettartama alatt 10-15 alkalommal elvégzett szerelés.

Maga a gumiabroncs ugyebár mindenféle rugalmas anyagból van, a legkényesebb eleme a peremhuzal-karika, ami bepattintja és a felnihez szorítja magát az abroncsot, de ez gyakorlatilag egy előfeszített acélrugó. Ahogy egy rugó sem károsodik, ha évente kétszer összenyomod, úgy a peremhuzal-karika is biztosan túl fogja élni az évi kétszeri szerelést.
 
:-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16778 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:11:31 »

Kulani!

Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?

Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
Persze, hogy jót tesz, hiszen kifizetsz egy gumi szerelést+szelepet+centrírozást és így ott hagysz egy csomó pénzt a gumisnál. Wink
Szerintem is azért annyit illik kibírni egy szelepnek, mint amennyit maga az abroncs kibír, persze ez gyártó és gyártástechnológiai kérdés is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 21:23:40 írta Truthful » Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16779 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:14:49 »

Nem túlzás. Neked is kiszakadt.

Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16780 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:16:44 »

Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Az első nyári garnitúrám 6 éves volt és idén még teljesített Frankónál is 1 +szezont.Sosem volt benne szelep cserélve.
DE a télikben sem,és  egyik autómban sem sohasem.
Valamit biztos elbaltáztam...... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16781 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:25:42 »

Persze, hogy jót tesz, hiszen kifizetsz egy gumi szerelést+szelepet+centírozást és így ott hagysz egy csomó pénzt a gumisnál. Wink
Szerintem is azért annyit illik kibírni egy szelepnek, mint amennyit maga az abroncs kibír, persze ez gyártó és gyártástechnológiai kérdés is.

Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.

Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16782 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:30:20 »

Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.

A bankok alkalmaznak kockázatelemzőket, "kockákat," risk managereket.

A kockák alapelve: a kockázat egy negatív esemény bekövetkeztének valószínűsége SZOROZVA a bekövetkezett esemény következményének súlyával.

Annak nem nagy a valószínűsége, hogy egy két éves, minőségi szelepház megmakkan. Ugyanakkor a valószínűség nem nulla.

Viszont ha esetleg MÉGIS megmakkan a szelepház, akkor az okozott kár nagyon magas. Egyrészt csúnya baleset lehet a vége, másrészt -- és ez szinte biztos -- legyalogolod a gumit, és kukázhatod ki. Ha nem vadiúj volt a gumi, akkor ugyebár illik párban cserélni... szerintem ez mindenkinek világos.


 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16783 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:38:22 »

Az első nyári garnitúrám 6 éves volt és idén még teljesített Frankónál is 1 +szezont.Sosem volt benne szelep cserélve.
DE a télikben sem,és  egyik autómban sem sohasem.
Valamit biztos elbaltáztam......

A statisztikába éppenséggel belefér.

Winston Churchill láncdohányos volt (ráadásul szivarozott), gyakorlatilag folyamatosan ivott (még Indiában szokott hozzá, hogy az ivóvizéhez whiskyt kevert), ráadásul pont elég stresszes volt az élete amúgy is (világháború meg minden), és mégis 91 évet élt meg.


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16784 Dátum: 2012.10.31 szerda, 19:49:02 »

Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.

Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...



A centripetális erő, ami körpályán tartja a mozgó testet. Minden pillanatban a forgásközéppont irányába mutat. TFH a szelep merőleges a forgás síkjára. A forgás hatására lesz egy konstans nyomóerő a szelep talppontjában, illetve ébred egy forgatónyomaték, ami a szelepet próbálja "kifordítani". A szelepház+szelep+sapka tömegének ismeretében ki lehet számítani ezeknek az erőknek és forgatónyomatékoknak a nagyságát. Azonban ezek iránya a szelep szempontjából állandó. Rángatásról szó sincs. Csak a nagysága változik a kerék fordulatszámával arányosan. Kb. olyan erőhatás, mintha az álló autón próbálnánk változó erővel kifelé hajlítani a szelepet.
Tehát nincs dinamikus terhelés a szelepen!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16785 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:13:56 »

Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.

Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...


Akkor maradok a fém szelepeknél, az akár 10 évet is simán kibír és így már sokkal olcsóbb, hiszen csak 1000Ft/db, szemben a 10 év alatt, ha 2 évente kell cserélni, wave az 5db gumi szelep, nem beszélve az ötszöri csere munkadíjáról.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16786 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:16:27 »

Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Hát én az anyósom és a sógornőm autóit hordom tavasszal és ősszel gumishoz, mert nekik nincs külön felni garnitúrájuk. Ezek a gumisok mindig cserélik a szelepeket is. Azt már mondták, hogy nem tesz jót a guminak a felniről le-föl sokszor.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16787 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:17:01 »

Akkor maradok a fém szelepeknél, az akár 10 évet is simán kibír és így már sokkal olcsóbb, hiszen csak 1000Ft/db, szemben a 10 év alatt, ha 2 évente kell cserélni, wave az 5db gumi szelep, nem beszélve az ötszöri csere munkadíjáról.
Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16788 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:34:21 »

Rángatásról szó sincs. Csak a nagysága változik a kerék fordulatszámával arányosan. Kb. olyan erőhatás, mintha az álló autón próbálnánk változó erővel kifelé hajlítani a szelepet.

Annyira köszönöm, hogy megláttad a lényeget!

Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.

Valahol van a jútyúbon egy videó, amit egy felniperemre rögzített kamerával csináltak. A szelepház úgy lebeg a levegőben, mint Pimpa füle a szélviharban...

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16789 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:34:29 »


Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16790 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:43:23 »

Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Ha olvastad a képnél általam irtakat, akkor most tudnád, hogy a teljesen fém szelepháznál, nem pedig a fémmel védettnél maradok, ez pedig az első fotón látható. wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16791 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:48:34 »

Annyira köszönöm, hogy megláttad a lényeget!

Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.

Valahol van a jútyúbon egy videó, amit egy felniperemre rögzített kamerával csináltak. A szelepház úgy lebeg a levegőben, mint Pimpa füle a szélviharban...


Na, meg elsősorban a hátsókerekek szelepházain jelentkező az első kerekek által felvert hó, sár szennyeződéstől változó súllyal sem, ami a hátsó kerék szelepházára kerül vagy abba ütközik. wave
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16792 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:49:15 »

Ha olvastad a képnél általam irtakat, akkor most tudnád, hogy a teljesen fém szelepháznál, nem pedig a fémmel védettnél maradok, ez pedig az első fotón látható. wave
Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16793 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:50:27 »



eljen
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16794 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:53:30 »

Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.  integet2
Bocsika, ha kioktatónak tűnt, pedig csak arra céloztam, hogy tudom, hogy melyik a fém és melyik a fémmel védett és azért irtam, hogy maradok a fém szelepháznál, mert most valóban a fémmel védett került bele, de a következő cserénél megy vissza a fémházas. wave
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16795 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:54:58 »

Bocsika, ha kioktatónak tűnt, pedig csak arra céloztam, hogy tudom, hogy melyik a fém és melyik a fémmel védett és azért irtam, hogy maradok a fém szelepháznál, mert most valóban a fémmel védett került bele, de a következő cserénél megy vissza a fémházas. wave
Na látod. Tudsz te egyértelmű is lenni, ha legyőzöd a gépelésilustaságot!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16796 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:55:54 »

Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Ez az, hogy nem annál maradok, hanem megy vissza a következő cserénél a fém. wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16797 Dátum: 2012.10.31 szerda, 20:57:15 »

Na látod. Tudsz te egyértelmű is lenni, ha legyőzöd a gépelésilustaságot!  eplus2
worship
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16798 Dátum: 2012.10.31 szerda, 21:13:46 »

Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.

Ez mondjuk igaz. Az egyetemen mindig ideális vákummal kalkuláltunk a fizika példáknál. Biztos azért nem gondoltam rá.  Wink
Én már arra a gumisra is felnézek, aki tudja, hogy a kereket centrírozni (kiegyensúlyozni) és nem centírozni (központosítani) kell, de a te szakértelmed igazán meggyőző.
De ha nem haragszol én továbbra sem fogok járni évente centríroztatni és szelepet cserélni. Az már inkább érdekelne, hogy az egyik gumisnál frissen centrírozott gumi mit mutatna egy másik gumisnál. Esetleg ugyanott, de a kereket 90 fokkal elforgatva. (Utóbbit sokszor eszembe jutott, de soha nem mertem megkérdezni.)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16799 Dátum: 2012.10.31 szerda, 21:15:34 »

Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.  integet2
Akkor nem csak én értettem így.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 ... 329 330 331 332 333 334 335 [336] 337 338 339 340 341 342 343 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.108 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.