Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 03:27:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Családiház napelemes rendszeréhez kivitelezőt  (Megtekintve 41513 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2020.04.29 szerda, 18:17:59 »

Üdv!

Jól teszed ha bele vágsz,nekem már 5éve termel a napelem+(1éve a szélkerék) áramot.De ha megteheted akkor sziget alapút telepíts mert akkor nem függsz az elműtől,igaz ez majdnem kétszer annyiba kerül de áramszünet így nem érint.
Nekem most lenne  kész a teljes sziget rendszer de a vírus miatt az aksim is meg a kocsim is a kikőtőbe rostokol.
Ahogy olvasom a "hozzáértők" véleményét szerintük ez  tuti bukás.
1.A napelemes rendszerekre van 10-30 év garancia.
2.Az áram termelés 5,10,15,20...stb év múlva is ingyen lesz,az áramszolgáltató viszont folyamatosan emel.
3.Ingyen "üzemanyag" a saját elektromos autóra.
4.Tavaly nyáron volt egy ku... nagy vihar,kidől pár villanyoszlop meg pár trafó is oda lett,a szigetrendszeremnek köszönhetően nálam minden működőt a szomszédok ajvékoltak,hogy leolvadt a hűtő utána a szolgáltató visszakapcsolta a rendszert egy kis túlárammal kinyírva jó pár elektronikai eszközt (a szomszédnak 2mill kára keletkezet azóta is pereskedik).Ez nekik mínusz volt nekem idő és pénzspórolás.
5.A napelem nem üzleti befektetés, arra ott lottó meg a befektetési papírok.
6.Ha valaki vesz egy 0km -es dízel mondeot 8millióért az sem üzleti befektetés az nagyobb bukás mint ezt a pénzt napelemes rendszerbe rakni.

A szélkerékről mesélj, akár magánban is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2020.04.29 szerda, 18:20:35 »

Zsolti.
20év.Az nagyon hosszú idő.Az élet nagyon gyorsan zajlik,és nagyon rövid,hogy ekkora léptékkel számoljunk.
És a körülmények.Helyhezköti a pénzt,és sosem kapod vissza,ha elkell adni a házat(legyen az oka bármi).Mondhatod, hogy neked ennyibe került,ezt a vevő magasról lefogja xarni.
Nézd csak meg a villanyautót.Elindult,tök jó,ingyen.Eddig.Aztán kiderül,hogy nem lesz az mégsem olyan olcsó,mire fizetni kell érte.
Ilyen lesz ez is.Megéppíttetik boldog-boldogtalannal,majd egyszercsak jön egy kormányrendelet,és lehet akármilyen "zöld" is, nem hozni fog,hanem majd még pénzbe kerül majd-ez a legrosszabb eset. De a történelem igazolja önmagát. Az emberek és az erőművek fűtöttek fával,szénnel.Jött a gáz.Környezetkímélő, és olcsó volt.Átállt mindenki.Milett 20év alatt? A világban a gázár.Egy egy család 30-50e ft-ot fizet fűtésre, épp csak a rezsire keres sok család.

Na de vonatkoztassunk ettől el, hiszen arról beszélünk, hogy van befektetni való pénz.És ez a lényeg.Ha nem teszel vele semmit,akkor is kb annyit fog érni,mint 10év múlva egy napelem befektetés.Érted? Semmit.Akkor minek ez a nagy cécó? Kiépítés,engedélyeztetés,méreg, és a többi? Ennél még a MÁK is többet hoz,de mondtam, hogy az egy alacsony hozamot produkál. ING volt év,amikor a külföldi kötvényekkel a biztonságos csomagban 15%ot hozott.Rosszabb évben csak 5%-ot.És még nem esett szó a részvényekről.Nyilván nagyobb a kockázat, de a hozam is. pl a Luxustermékek részvényei minden évben 40%felett teljesítenek.
És mindegyik banktól tudsz értékpapírokat venni, nem kell hozzá tőzsdézni.
A mostani időszak ugyan a részvények szempontjából rábaxás,mert nagyobb a válság a pénzügyi szektroban,mint 2008as pénzügyi világ válságban.
A részvények zuhantak 40%-ot, de időben vettem kötvényeket,amik bizony egy hónapig 12%ot hoztak márc elejétől ápr közepéig.És ezek nem éves kamatok, hanem a változás. Wink

Sátorban laksz, ugye? Hiszen egy ház akár 20-30-50 évig is áll, annyi időre meg nem lehet előre tervezni, annyi rengeteg pénzt beletenni. És a körülmények. Helyhez köti a pénzt, és sosem kapod vissza, ha elkell adni a házat (legyen az oka bármi). Mondhatod, hogy neked ennyibe került, ezt a vevő magasról lefogja xarni.

falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #52 Dátum: 2020.04.29 szerda, 18:26:05 »

Sátorban laksz, ugye? Hiszen egy ház akár 20-30-50 évig is áll, annyi időre meg nem lehet előre tervezni, annyi rengeteg pénzt beletenni. És a körülmények. Helyhez köti a pénzt, és sosem kapod vissza, ha elkell adni a házat (legyen az oka bármi). Mondhatod, hogy neked ennyibe került, ezt a vevő magasról lefogja xarni.

falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Eskü nem tudom mit akarsz mondani.Érthetetlen.Olvasd el a saját hsz-ed.

A helyhezkötés pont azt jelenti,amit leírtam. Vásárolhatsz ingatlant,nyaralót, vagy bármi mást,amit később pénzzé tudsz tenni.
Na a napelemet pont nem.Ez olyan mint a fullextrás autó.10-15év múlva nem fog többet érni,mint a trend felszereltségű.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #53 Dátum: 2020.04.29 szerda, 18:41:56 »

Ez hogyan jött ki...? worship

AndyA
Az éves kamat most 5éves lekötésre 4,8%. De mikor több,mikor kevesebb.Nem mindig kínálnak ilyen magas kamattal.
10millára az első évben 480.000ft
A másodikk évben 10,480.000 nek a 4,8%-a.
És így tovább. Az 5ik év végén kamatadót sem fizetsz amikor lejár a kötvény.
Persze valamennyi kezelési költség elvan számolva.
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.29 szerda, 18:43:32 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #54 Dátum: 2020.04.29 szerda, 18:58:37 »

A  hozzáértő már építetett a nagybátyja házára tavaj egy napelemes rendszert,mert nem tudta lebeszélni róla. Nem bukó,éppen csak nem éri meg.Így válik értelmetlenné. Pont mert egy befektetés mindig üzleti! Wink

Értem, tehát "nem bukó" ,akkor nyereséges.
A villanyautóról helyesen" Nézd csak meg a villanyautót.Elindult,tök jó,ingyen.Eddig.Aztán kiderül,hogy nem lesz az",végre fizetős már több éve ezt várta minden elektromos autós megszűnt a plugin parkoló.
Az elektromos autó a jövő de majd idővel te is rájössz.De csak ,hogy képben legyél nem az ingyen töltés az előnye nem is az ingyen parkolás,nem az illeték mentesség hanem az hogy nincs szervíz.Ezt semmilyen füstös autó nem tudja überelni.
Még sajnos ingyen van a töltés de remélhetőleg évégére mindenhol fizetősé válik,így sokkal jobb lesz a szolgáltatás.A c-zero a fizetős oszlopon tankolva 800-1000ft-bol tesz meg 100km de ritkán kell fizetnem mert otthon a napelem ingyen tölt.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #55 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:08:42 »

A szélkerékről mesélj, akár magánban is.

AndyA
Próbaképen lett felszerelve,400-500w termel akkumulátorba töltve,szinte folyamatosan megy,jobb mint a napelem de minimális hangja is van.Egy nagyobbat(3000w) akarok majd  beüzemelni ha végre megjön a powerbankom.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:14:24 »

Értem, tehát "nem bukó" ,akkor nyereséges.
A villanyautóról helyesen" Nézd csak meg a villanyautót.Elindult,tök jó,ingyen.Eddig.Aztán kiderül,hogy nem lesz az",végre fizetős már több éve ezt várta minden elektromos autós megszűnt a plugin parkoló.
Az elektromos autó a jövő de majd idővel te is rájössz.De csak ,hogy képben legyél nem az ingyen töltés az előnye nem is az ingyen parkolás,nem az illeték mentesség hanem az hogy nincs szervíz.Ezt semmilyen füstös autó nem tudja überelni.
Még sajnos ingyen van a töltés de remélhetőleg évégére mindenhol fizetősé válik,így sokkal jobb lesz a szolgáltatás.A c-zero a fizetős oszlopon tankolva 800-1000ft-bol tesz meg 100km de ritkán kell fizetnem mert otthon a napelem ingyen tölt.

Ami nem hoz 10évig semmit,az nem nyereséges befektetés. Wink És utána is azt a havi kb 15-20e ft-os villanyszámlát spórolja meg.Ha egyáltalán többet termelsz,mint amit majd éppen felhasználsz,mert akkor ugyanúgy fogsz villanyszámlát csengetni.Tehát a lutri is benne van bőven a karbantartási költségeken kívül is. Nekem évi 200e ft a villanyszámlám. Az tíz év alatt 2,milla.Mennyi a napelem beruházása, 10milla? Úgy 50évig fedezi a havi villanyszámla. taps
Az egy igazi sajátos szemlélet, hogy te ugyan otthon ingyen töltesz, de alig várod, hogy fizetőssé váljon a szolgáltatás.Nem akarlak megsérteni, csak gratulálni tudok. taps
De én mindent elmondtam amit akartam a napelem témban. Wink wave

Ha majd nem éri meg füstöst használni, majd lesz olyan, amit megéri használni.Hajtsa azt bármilyen motor. smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:16:21 »

Ami nem hoz 10évig semmit,az nem nyereséges befektetés. Wink És utána is azt a havi kb 15-20e ft-os villanyszámlát spórolja meg.Ha egyáltalán többet termelsz,mint amit majd éppen felhasználsz,mert akkor ugyanúgy fogsz villanyszámlát csengetni.Tehát a lutri is benne van bőven a karbantartási költségeken kívül is. Nekem évi 200e ft a villanyszámlám. Az tíz év alatt 2,milla.Mennyi a napelem beruházása, 10milla? Úgy 50évig fedezi a havi villanyszámla. taps
Az egy igazi sajátos szemlélet, hogy te ugyan otthon ingyen töltesz, de alig várod, hogy fizetőssé váljon a szolgáltatás.Nem akarlak megsérteni, csak gratulálni tudok. taps
De én mindent elmondtam amit akartam a napelem témban. Wink wave

Ha majd nem éri meg füstöst használni, majd lesz olyan, amit megéri használni.Hajtsa azt bármilyen motor. smile
jól utána jártál a dolgoknak. tipikus alf hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:27:12 »

Zsolti.
20év.Az nagyon hosszú idő.Az élet nagyon gyorsan zajlik,és nagyon rövid,hogy ekkora léptékkel számoljunk.
És a körülmények.Helyhezköti a pénzt,és sosem kapod vissza,ha elkell adni a házat(legyen az oka bármi).Mondhatod, hogy neked ennyibe került,ezt a vevő magasról lefogja xarni.
Nézd csak meg a villanyautót.Elindult,tök jó,ingyen.Eddig.Aztán kiderül,hogy nem lesz az mégsem olyan olcsó,mire fizetni kell érte.
Ilyen lesz ez is.Megéppíttetik boldog-boldogtalannal,majd egyszercsak jön egy kormányrendelet,és lehet akármilyen "zöld" is, nem hozni fog,hanem majd még pénzbe kerül majd-ez a legrosszabb eset. De a történelem igazolja önmagát. Az emberek és az erőművek fűtöttek fával,szénnel.Jött a gáz.Környezetkímélő, és olcsó volt.Átállt mindenki.Milett 20év alatt? A világban a gázár.Egy egy család 30-50e ft-ot fizet fűtésre, épp csak a rezsire keres sok család.

Na de vonatkoztassunk ettől el, hiszen arról beszélünk, hogy van befektetni való pénz.És ez a lényeg.Ha nem teszel vele semmit,akkor is kb annyit fog érni,mint 10év múlva egy napelem befektetés.Érted? Semmit.Akkor minek ez a nagy cécó? Kiépítés,engedélyeztetés,méreg, és a többi? Ennél még a MÁK is többet hoz,de mondtam, hogy az egy alacsony hozamot produkál. ING volt év,amikor a külföldi kötvényekkel a biztonságos csomagban 15%ot hozott.Rosszabb évben csak 5%-ot.És még nem esett szó a részvényekről.Nyilván nagyobb a kockázat, de a hozam is. pl a Luxustermékek részvényei minden évben 40%felett teljesítenek.
És mindegyik banktól tudsz értékpapírokat venni, nem kell hozzá tőzsdézni.
A mostani időszak ugyan a részvények szempontjából rábaxás,mert nagyobb a válság a pénzügyi szektroban,mint 2008as pénzügyi világ válságban.
A részvények zuhantak 40%-ot, de időben vettem kötvényeket,amik bizony egy hónapig 12%ot hoztak márc elejétől ápr közepéig.És ezek nem éves kamatok, hanem a változás. Wink

Felmegyek a kertbe, egy délután alatt szétkapom az egész rendszert és oda viszem, ahova akarom. Marad a földben 4 db vas, meg némi kábel.
Ha ilyen alapon gondolkodunk, akkor pl egy újrafestés is hülyeség vagy egy ajtó, ablak csere. Mert hát csak benne lesz a pénz és ha el kell adni úgyse fizetik meg.

A villanyautónál már az első pillanattól lehetett tudni, hogy még nagyon sokáig nem fogja megérni tisztán pénzügyi alapon (néhány kivételes esetet leszámítva). Még ingyen árammal is 6-8-10 év mire visszajön a különbözet, ha visszajön egyáltalán. De ez az új dolgok nagy részénél így van. A villanytütü most még ott tart, hogy csillivilli, trendy, lovcsy, puszcsy. Kell neki még sok idő, mire eljut arra a szintre, hogy az átlagembernek is megérje. (Na meg az autógyáraknak is.)

10 év múlva miért nem fog egy napelem semmit sem érni? Lesz egy nagy tepsid, ami akkor már "ingyen" biztosítja a ház áramát. Ezt nem gondolnám semminek.

Az engedélyeztetés annyi, hogy pár papírt be kell adni, azt joccak. Kiépítés 1-2 nap. Esetleg kell még egy regisztrált villanyszerelő, ha ramaty állapotban van a villanyóraszekrény.
Egy normális cég megcsinál mindent A-Z-ig, neked alá kell írni pár papírt, meg netbankban rányomni az utalás gombra.

De ha nagyon a finanszírozást nézzük. Ha cégre csinálod, akkor van mindenféle vissza nem térítendő támogatás, meg ügyes könyvelő megoldja és szó szerint pár év alatt megtérül. Ha magánszemélyként csinálod, akkor MFB 0% hitel. Néhány százas beugróval kész a rendszer, utána fizeted még 5-10 évig a "villanyszámlát" (csak most hiteltörlesztőnek fogják hívni). 5-10 év múlva a tepsi, "ingyen" csinálja neked az áramot. A millióid meg fialhatnak az ING-nél.
(Igen, a BP-i és Pest megyei MFB most kifogyott, majd lesz más. Aki lassú volt, erről lemaradt. De az ország nem csak BP-ből áll.)
Vagy ha van még állami támogatott lakástakarékod, azt is fel lehet használni napelemre, azon is lehet nyerni egy kis időt a megtérülésben.

És ez a dolog is olyan, hogy ahogy fejlődik és egyre jobban terjed, úgy lesz egyre olcsóbb és elérhetőbb. Kezdetben még óvatos 10-12 évet mondtak a megtérülésre. Aztán most 8 évnél tartunk, ami jó adottságoknál 6-7 körül is lehet.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:34:06 »

Ami nem hoz 10évig semmit,az nem nyereséges befektetés. Wink És utána is azt a havi kb 15-20e ft-os villanyszámlát spórolja meg.Ha egyáltalán többet termelsz,mint amit majd éppen felhasználsz,mert akkor ugyanúgy fogsz villanyszámlát csengetni.Tehát a lutri is benne van bőven a karbantartási költségeken kívül is. Nekem évi 200e ft a villanyszámlám. Az tíz év alatt 2,milla.Mennyi a napelem beruházása, 10milla? Úgy 50évig fedezi a havi villanyszámla. taps
Az egy igazi sajátos szemlélet, hogy te ugyan otthon ingyen töltesz, de alig várod, hogy fizetőssé váljon a szolgáltatás.Nem akarlak megsérteni, csak gratulálni tudok. taps
De én mindent elmondtam amit akartam a napelem témban. Wink wave

Ha majd nem éri meg füstöst használni, majd lesz olyan, amit megéri használni.Hajtsa azt bármilyen motor. smile

 2funny 2funny appl appl
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:37:49 »

jól utána jártál a dolgoknak. tipikus alf hehe
Igen.Tavaj 25db 300w-os napelemet szereltettünk fel a nagybratyó házára,majd a kiépítés,elmű engedély,mérő óra.De több nem fért el.
A teljes összeg 8,7milla volt úgy, hogy a tetőszerkezetet mi alakítottuk át, nem a kivitelező cég.Tehát az nincs ebben az árban. Nyilván kíváncsivá tett a haszna is.
A szomorú az, hogy nyáron a klímákkal (2x 3,6kw dual), és a melegvíz készítéssel(2x120l bojler) ugyan úgy marad befizetni valója.Az elmű meg  pénzt nem ad vissza, csak elszámol,de csak akkor normálisan, ha plusszban maradsz és befizetsz.25havi helyett 3-6e ft ot fizet havonta,amikor többet termel,az csak az év végi elszámolásnál fog számítani.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #61 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:38:24 »

2funny 2funny appl appl

Igen.Az igény nem áll meg 3kw-nál! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #62 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:38:38 »

2funny 2funny appl appl


Kijön ez simán.... lajcsi kezdő szett, stage 01!    hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #63 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:39:16 »

Ami nem hoz 10évig semmit,az nem nyereséges befektetés. Wink És utána is azt a havi kb 15-20e ft-os villanyszámlát spórolja meg.Ha egyáltalán többet termelsz,mint amit majd éppen felhasználsz,mert akkor ugyanúgy fogsz villanyszámlát csengetni.Tehát a lutri is benne van bőven a karbantartási költségeken kívül is. Nekem évi 200e ft a villanyszámlám. Az tíz év alatt 2,milla.Mennyi a napelem beruházása, 10milla? Úgy 50évig fedezi a havi villanyszámla. taps
Az egy igazi sajátos szemlélet, hogy te ugyan otthon ingyen töltesz, de alig várod, hogy fizetőssé váljon a szolgáltatás.Nem akarlak megsérteni, csak gratulálni tudok. taps
De én mindent elmondtam amit akartam a napelem témban. Wink wave

Ha majd nem éri meg füstöst használni, majd lesz olyan, amit megéri használni.Hajtsa azt bármilyen motor. smile

Te szerintem tudod,hogy igazunk van csak kell valami,hogy elüsd az időt és ezért írogatsz baromságokat.
1.A napelem nem üzleti befektetés hanem egy vásárolt függetlenség ahol nem vagy kitéve a szolgáltató áremeléseinek...stb.A logikád szerint nem kell venni autót sem mert 10 évig az sem nyereséges.Bérelhetsz kocsit is.
2.Ha 10millát rakok egy napelem rendszerbe akkor az már áram eladásra termel az már hasznot hoz .
3.Nem csak otthon töltök,azért várta szinte minden villanyautós,hogy fizetős legyen a töltés mert így végre nem a plugin sz@rok blokkolják a töltést 8 órán keresztül mert sajnálnak otthon tölteni 150ftért.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #64 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:46:18 »

Te szerintem tudod,hogy igazunk van csak kell valami,hogy elüsd az időt és ezért írogatsz baromságokat.
1.A napelem nem üzleti befektetés hanem egy vásárolt függetlenség ahol nem vagy kitéve a szolgáltató áremeléseinek...stb.A logikád szerint nem kell venni autót sem mert 10 évig az sem nyereséges.Bérelhetsz kocsit is.
2.Ha 10millát rakok egy napelem rendszerbe akkor az már áram eladásra termel az már hasznot hoz .
3.Nem csak otthon töltök,azért várta szinte minden villanyautós,hogy fizetős legyen a töltés mert így végre nem a plugin sz@rok blokkolják a töltést 8 órán keresztül mert sajnálnak otthon tölteni 150ftért.

Én örülök, hogy te elégedett vagy a saját befektetéseddel, de nekem annyi csak a bajom vele, hogy ennyi pénzt sokkal jobban is meglehet forgatni.
A "zöld" értéke pont annyira bullshit, mint a villanyautó.Szubjektív,kézzel foghatatlan. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #65 Dátum: 2020.04.29 szerda, 19:59:23 »

Én örülök, hogy te elégedett vagy a saját befektetéseddel, de nekem annyi csak a bajom vele, hogy ennyi pénzt sokkal jobban is meglehet forgatni.
A "zöld" értéke pont annyira bullshit, mint a villanyautó.Szubjektív,kézzel foghatatlan. Wink
Nos van fölös pénzem szívesen megforgatnám a szerinted tuti befektetésekben de eddig semmi konkrét dolgot nem mondtál.
Ki beszél itt zöld értékekről?Pont le sz@rom a "zöld" lábnyomot,ha lehetne saját szén vagy fa erőművem otthon  olcsóbban akkor azt telepítenék.
Az egész a függetlenségről szól, a napelem is, a villanyautó is, meg ahogy a fórumtárs is írta a saját zöldségtermesztés is.
Amikor belekezdtem a napelem telepítésbe akkor a szomszédok röhögtek,hogy ennek semmi értelme,a tavalyi vihar kár után már azt mondják nem volt ez akkora hülyeség.Még pár vihar és ők is telerakják napelemmel a tetőt.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:01:59 »

Te szerintem tudod,hogy igazunk van csak kell valami,hogy elüsd az időt és ezért írogatsz baromságokat.
1.A napelem nem üzleti befektetés hanem egy vásárolt függetlenség ahol nem vagy kitéve a szolgáltató áremeléseinek...stb.A logikád szerint nem kell venni autót sem mert 10 évig az sem nyereséges.Bérelhetsz kocsit is.
2.Ha 10millát rakok egy napelem rendszerbe akkor az már áram eladásra termel az már hasznot hoz .
3.Nem csak otthon töltök,azért várta szinte minden villanyautós,hogy fizetős legyen a töltés mert így végre nem a plugin sz@rok blokkolják a töltést 8 órán keresztül mert sajnálnak otthon tölteni 150ftért.

Ez a baromság.
Miért gondolod, hogy a sok plug-in xarok nem számítanak? Rasszista vagy?! hehe
Számít az ingyen tankolás nekik,mert otthon sem 150ftért használja a villanyt, hanem 47ft/kwh áron. Esetenként naponta...8órát vagy többet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #67 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:07:48 »

Nos van fölös pénzem szívesen megforgatnám a szerinted tuti befektetésekben de eddig semmi konkrét dolgot nem mondtál.
Ki beszél itt zöld értékekről?Pont le sz@rom a "zöld" lábnyomot,ha lehetne saját szén vagy fa erőművem otthon  olcsóbban akkor azt telepítenék.
Az egész a függetlenségről szól, a napelem is, a villanyautó is, meg ahogy a fórumtárs is írta a saját zöldségtermesztés is.
Amikor belekezdtem a napelem telepítésbe akkor a szomszédok röhögtek,hogy ennek semmi értelme,a tavalyi vihar kár után már azt mondják nem volt ez akkora hülyeség.Még pár vihar és ők is telerakják napelemmel a tetőt.

Tudod az a baj, hogy annyira sokat képzelsz magadról, hogy el sem olvasod amit írok.

http://mondeo.hu/index.php?topic=29634.msg1179642#msg1179642

"Na de vonatkoztassunk ettől el, hiszen arról beszélünk, hogy van befektetni való pénz.És ez a lényeg.Ha nem teszel vele semmit,akkor is kb annyit fog érni,mint 10év múlva egy napelem befektetés.Érted? Semmit.Akkor minek ez a nagy cécó? Kiépítés,engedélyeztetés,méreg, és a többi? Ennél még a MÁK is többet hoz,de mondtam, hogy az egy alacsony hozamot produkál. ING volt év,amikor a külföldi kötvényekkel a biztonságos csomagban 15%ot hozott.Rosszabb évben csak 5%-ot.És még nem esett szó a részvényekről.Nyilván nagyobb a kockázat, de a hozam is. pl a Luxustermékek részvényei minden évben 40%felett teljesítenek.
És mindegyik banktól tudsz értékpapírokat venni, nem kell hozzá tőzsdézni.
A mostani időszak ugyan a részvények szempontjából rábaxás,mert nagyobb a válság a pénzügyi szektroban,mint 2008as pénzügyi világ válságban.
A részvények zuhantak 40%-ot, de időben vettem kötvényeket,amik bizony egy hónapig 12%ot hoztak márc elejétől ápr közepéig.És ezek nem éves kamatok, hanem a változás. "

Az biztos, ha villany van,minden van.De ennyire nem vagyok világvége váró, hogy milesz, ha nem lesz 1-2napig villany.Talán ez az egyik legnagyobb különbség.
Most pl olcsó az üza.Mégsem veszek vagy 20köbmétert, mert lesz 50év múlva is. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #68 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:16:41 »

Felmegyek a kertbe, egy délután alatt szétkapom az egész rendszert és oda viszem, ahova akarom. Marad a földben 4 db vas, meg némi kábel.
Ha ilyen alapon gondolkodunk, akkor pl egy újrafestés is hülyeség vagy egy ajtó, ablak csere. Mert hát csak benne lesz a pénz és ha el kell adni úgyse fizetik meg.

A villanyautónál már az első pillanattól lehetett tudni, hogy még nagyon sokáig nem fogja megérni tisztán pénzügyi alapon (néhány kivételes esetet leszámítva). Még ingyen árammal is 6-8-10 év mire visszajön a különbözet, ha visszajön egyáltalán. De ez az új dolgok nagy részénél így van. A villanytütü most még ott tart, hogy csillivilli, trendy, lovcsy, puszcsy. Kell neki még sok idő, mire eljut arra a szintre, hogy az átlagembernek is megérje. (Na meg az autógyáraknak is.)

10 év múlva miért nem fog egy napelem semmit sem érni? Lesz egy nagy tepsid, ami akkor már "ingyen" biztosítja a ház áramát. Ezt nem gondolnám semminek.

Az engedélyeztetés annyi, hogy pár papírt be kell adni, azt joccak. Kiépítés 1-2 nap. Esetleg kell még egy regisztrált villanyszerelő, ha ramaty állapotban van a villanyóraszekrény.
Egy normális cég megcsinál mindent A-Z-ig, neked alá kell írni pár papírt, meg netbankban rányomni az utalás gombra.

De ha nagyon a finanszírozást nézzük. Ha cégre csinálod, akkor van mindenféle vissza nem térítendő támogatás, meg ügyes könyvelő megoldja és szó szerint pár év alatt megtérül. Ha magánszemélyként csinálod, akkor MFB 0% hitel. Néhány százas beugróval kész a rendszer, utána fizeted még 5-10 évig a "villanyszámlát" (csak most hiteltörlesztőnek fogják hívni). 5-10 év múlva a tepsi, "ingyen" csinálja neked az áramot. A millióid meg fialhatnak az ING-nél.
(Igen, a BP-i és Pest megyei MFB most kifogyott, majd lesz más. Aki lassú volt, erről lemaradt. De az ország nem csak BP-ből áll.)
Vagy ha van még állami támogatott lakástakarékod, azt is fel lehet használni napelemre, azon is lehet nyerni egy kis időt a megtérülésben.

És ez a dolog is olyan, hogy ahogy fejlődik és egyre jobban terjed, úgy lesz egyre olcsóbb és elérhetőbb. Kezdetben még óvatos 10-12 évet mondtak a megtérülésre. Aztán most 8 évnél tartunk, ami jó adottságoknál 6-7 körül is lehet.

Zsolt.Te egy kivételes helyzetű egyén vagy.  vigyor3
Azonban van aki csak a tetőn tudja ezt a helyet biztosítani.A lényegen mindig átsiklotok,csak a részleteket ragadjátok ki,és azt marcangoljátok.Próbáltok önigazolást keresni.De nem baj,vágom én. vigyor3
2016ban volt rá még állami támogatás is ,asszem 1,5milla,amit egy év múlva elvettek, és jövedéki adót tettek a napelemekre.Ekkor majd 30%al emelkedtek a kivitelezési árak.Nekifutottam már én is,de a számok nem MegGyőzőek. eplus2

A múlt évi kiépítés a bratyónál meg végleg elvette a kedvem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #69 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:24:40 »

Ez a baromság.
Miért gondolod, hogy a sok plug-in xarok nem számítanak? Rasszista vagy?! hehe
Számít az ingyen tankolás nekik,mert otthon sem 150ftért használja a villanyt, hanem 47ft/kwh áron. Esetenként naponta...8órát vagy többet.
A plugin autót a  németeknek találták adócsalásra,semmi értelme a "sima" hybrid autó is tökéletes volt.Nem azt írtam,hogy neki 150ft/kw az otthoni töltés ,hanem kb ennyiért töltheti tele az akut.
Több mint egy éve villanyautózok ,a plugin autók feltöltése 4-8óra, 30-40km hatótáv,egy elektromos autó ugyanennyi idő alatt min.4szer nagyobb hatótávot tankol.A gond azzal van mikor egy plugin feltölt 4 óra alatt de ő nem veszi le a kocsit a töltőről mert dolgozik,sétál,eszik...stb.majd 8-10óra parkolás után bandukol a kocsijához addig is blokkolva a töltőt.Most,hogy már egy része fizetős a töltőknek nem tudja elindítani a töltést csak ha fizet érte de az már nem éri meg mert neki sok idő feltölteni az akkut és az több mintha tankolna.Ha nem tölt akkor a közterületes elviteti a kocsiját.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:34:03 »

Üdv!

Jól teszed ha bele vágsz...
6.Ha valaki vesz egy 0km -es dízel mondeot 8millióért az sem üzleti befektetés az nagyobb bukás mint ezt a pénzt napelemes rendszerbe rakni.
Ez a 6-os pont honnan jött?
Amúgy lehet bukik az egész, mert kicsi a tető. Eddig csak kb 3,5kw-nyi hely van... max... :-( . Ez esetben kb. az éves fogyasztás 70-80%-át fedezik a panelek. Persze, akkor nem is 10M a beruházás összege. Szóval most szorgalmasan figyelek, gyűjtöm az infókat mindkét oldalról...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #71 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:35:16 »

A plugin autót a  németeknek találták adócsalásra,semmi értelme a "sima" hybrid autó is tökéletes volt.Nem azt írtam,hogy neki 150ft/kw az otthoni töltés ,hanem kb ennyiért töltheti tele az akut.
Több mint egy éve villanyautózok ,a plugin autók feltöltése 4-8óra, 30-40km hatótáv,egy elektromos autó ugyanennyi idő alatt min.4szer nagyobb hatótávot tankol.A gond azzal van mikor egy plugin feltölt 4 óra alatt de ő nem veszi le a kocsit a töltőről mert dolgozik,sétál,eszik...stb.majd 8-10óra parkolás után bandukol a kocsijához addig is blokkolva a töltőt.Most,hogy már egy része fizetős a töltőknek nem tudja elindítani a töltést csak ha fizet érte de az már nem éri meg mert neki sok idő feltölteni az akkut és az több mintha tankolna.Ha nem tölt akkor a közterületes elviteti a kocsiját.
Azt értem, hogy a helyet foglalja.Jogos az észrevétel.
De te érted, hogy otthon nem 150ftért tankol?
Otthon a nappali áram 47ft/kwh
Tehát ha 8 órát tölti egy 230v-os 1,5kw-os töltővel, akkor kb 560ft naponta. Az csak munkába kb 12e ft, és a hétvégékkel akár 15.Ezt akármelyik füstös tudja.
Ezért gond az ingyen villany vége.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:39:14 »

Kijön ez simán.... lajcsi kezdő szett, stage 01!    hehe

Jaja, ha közbeszerzési árakat nézzük és a megrendelő-fővállalkozó-alvállalkozó-alvállalkozójának-alvállalkozója n+1 beszerzési láncot, akkor valóban Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #73 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:40:48 »

Jaja, ha közbeszerzési árakat nézzük és a megrendelő-fővállalkozó-alvállalkozó-alvállalkozójának-alvállalkozója n+1 beszerzési láncot, akkor valóban Cheesy
Nem lenne baj, ha sok,csak legalább megérné. eplus2 beka3 Cheesy
Egyébként is Galambos úr lebukott.Ő nem jó példa... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #74 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:41:48 »

Tudod az a baj, hogy annyira sokat képzelsz magadról, hogy el sem olvasod amit írok.

http://mondeo.hu/index.php?topic=29634.msg1179642#msg1179642

"Na de vonatkoztassunk ettől el, hiszen arról beszélünk, hogy van befektetni való pénz.És ez a lényeg.Ha nem teszel vele semmit,akkor is kb annyit fog érni,mint 10év múlva egy napelem befektetés.Érted? Semmit.Akkor minek ez a nagy cécó? Kiépítés,engedélyeztetés,méreg, és a többi? Ennél még a MÁK is többet hoz,de mondtam, hogy az egy alacsony hozamot produkál. ING volt év,amikor a külföldi kötvényekkel a biztonságos csomagban 15%ot hozott.Rosszabb évben csak 5%-ot.És még nem esett szó a részvényekről.Nyilván nagyobb a kockázat, de a hozam is. pl a Luxustermékek részvényei minden évben 40%felett teljesítenek.
És mindegyik banktól tudsz értékpapírokat venni, nem kell hozzá tőzsdézni.
A mostani időszak ugyan a részvények szempontjából rábaxás,mert nagyobb a válság a pénzügyi szektroban,mint 2008as pénzügyi világ válságban.
A részvények zuhantak 40%-ot, de időben vettem kötvényeket,amik bizony egy hónapig 12%ot hoztak márc elejétől ápr közepéig.És ezek nem éves kamatok, hanem a változás. "

Az biztos, ha villany van,minden van.De ennyire nem vagyok világvége váró, hogy milesz, ha nem lesz 1-2napig villany.Talán ez az egyik legnagyobb különbség.
Elolvastam,de nem látom a befektetést én csak egy államilag finanszírozott pilótajátékot látok a leírásodban, ha MÁKod van akkor nem buksz.Az értékpapírok,részvények..stb. kb lottó kategória.Ha szerencséd van akkor nembukod el az összes pénzed.Volt magánnyugdíjszámlám akkor mindenki azt mondta ez atombiztos, láttuk mi lett a vége.Márciusban vettem 30e eurot hivatalosan 336ft árfolyamon,kb 2 héttel később a felét beváltottam 365ft árfolyamon a másik felét majd nyáron fogom beváltani ,ez a befektetés nem a BUX index.

« Utoljára szerkesztve: 2020.04.29 szerda, 20:45:00 írta alf® » Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:50:24 »

Igen.Tavaj 25db 300w-os napelemet szereltettünk fel a nagybratyó házára,majd a kiépítés,elmű engedély,mérő óra.De több nem fért el.
A teljes összeg 8,7milla volt úgy, hogy a tetőszerkezetet mi alakítottuk át, nem a kivitelező cég.Tehát az nincs ebben az árban. Nyilván kíváncsivá tett a haszna is.
A szomorú az, hogy nyáron a klímákkal (2x 3,6kw dual), és a melegvíz készítéssel(2x120l bojler) ugyan úgy marad befizetni valója.Az elmű meg  pénzt nem ad vissza, csak elszámol,de csak akkor normálisan, ha plusszban maradsz és befizetsz.25havi helyett 3-6e ft ot fizet havonta,amikor többet termel,az csak az év végi elszámolásnál fog számítani.

25x300W, az 7,5kWp. Ha ezért több, mint 8 millát fizettetek, akkor nagyon átbactak titeket. De komolyan, viccen kívül. 20kW-ot szerelnek mostanában 5-6M körül adottságoktól függően.
Éves elszámolást kell kérni, amíg van rá lehetőség. Ha többet termelsz, vissza tudod igényelni. ELMŰ-nél is!

De a termeléssel sincs valami rendben ott. Ha 25000 körül volt a havi villanyszámla, akkor az olyan havi ~625kWh kb, éves szinten 7500. Átlagos adottságok esetén 6-6,5kWp-os rendszer teljes mértékben ki kellene váltsa.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #76 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:50:48 »

Azt értem, hogy a helyet foglalja.Jogos az észrevétel.
De te érted, hogy otthon nem 150ftért tankol?
Otthon a nappali áram 47ft/kwh
Tehát ha 8 órát tölti egy 230v-os 1,5kw-os töltővel, akkor kb 560ft naponta. Az csak munkába kb 12e ft, és a hétvégékkel akár 15.Ezt akármelyik füstös tudja.
Ezért gond az ingyen villany vége.

De te is érted,hogy a 3,3kw 150ft-ért tankolja otthon.A pluginben nincs 40kw-os akkumlátor.A droid otthon 47ft/kw áron tölt 6-8 órát 3,3kw (150ft)tele tankért.Az oszlopon is ezt játssza csak még pluszba parkol pár órát feltöltve.Ezért NEM gond az ingyen villany vége mert nem blokkolja tovább a töltést az oszlopon.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:53:33 »

Elolvastam,de nem látom a befektetést én csak egy államilag finanszírozott pilótajátékot látok a leírásodban, ha MÁKod van akkor nem buksz.Az értékpapírok,részvények..stb. kb lottó kategória.Ha szerencséd van akkor nembukod el az összes pénzed.Volt magánnyugdíjszámlám akkor mindenki azt mondta ez atombiztos, láttuk mi lett a vége.Márciusban vettem 30e eurot hivatalosan 336ft árfolyamon,kb 2 héttel később a felét beváltottam 365ft árfolyamon a másik felét majd nyáron fogom beváltani ,ez a befektetés nem a BUX index.


Csak az olvashatóság miatt szerkesztettem...

Sajnálom, hogy neked a pénzügyi befektetések riasztóak.Azonban a legtisztább befektetésii forma.
A MÁK értékpapírjai államilag garantáltak, persze erre is vannak világvége forgató könyvek, hogy milesz, ha mégsem fizeti ki.
Nekem a vörösöknél is volt kifizetésem,és a narancsoknál is.Nem hiszek az állami pilótajátékban.
Nekem a magánnyugdíjam is pozitívban zárult.Ugyanis amikor elszámolás volt annak idején 3millát fizetett vissza az ING-akkor NN-de már újra NN.
Nekem van euróm 260ft-os áron vásárolva nemzetközi kötvényekben.Most lesz értelme eladni 360körül jár az MNB közép árfolyama.
Ha ennyi nem elég, akkor tényleg nem tudok segíteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:54:59 »

Igen.Az igény nem áll meg 3kw-nál! Wink

Azt döntsük el, hogy arra lövünk, amit leírsz vagy további igények vannak. Amit leírtál, arra egy ~4kWp-os rendszer elég lehet átlagos adottságoknál. De nyugodtan megállhatsz 3kWp-nél is, azt biztos elhasználod, aztán marad havi 1-2e ft-nyi villanszámlád.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #79 Dátum: 2020.04.29 szerda, 20:56:38 »

25x300W, az 7,5kWp. Ha ezért több, mint 8 millát fizettetek, akkor nagyon átbactak titeket. De komolyan, viccen kívül. 20kW-ot szerelnek mostanában 5-6M körül adottságoktól függően.
Éves elszámolást kell kérni, amíg van rá lehetőség. Ha többet termelsz, vissza tudod igényelni. ELMŰ-nél is!

De a termeléssel sincs valami rendben ott. Ha 25000 körül volt a havi villanyszámla, akkor az olyan havi ~625kWh kb, éves szinten 7500. Átlagos adottságok esetén 6-6,5kWp-os rendszer teljes mértékben ki kellene váltsa.
van ott azért medence,és szauna is,az kimaradt.Nem volt az átbaxás.3ajánlatot kapott.Mind 10felett volt.de csak ezzel lehetett a tetőszerkezet előkészítését úgy megbeszélni, hogy az önköltségű legyen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:02:16 »

Zsolt.Te egy kivételes helyzetű egyén vagy.  vigyor3
Azonban van aki csak a tetőn tudja ezt a helyet biztosítani.A lényegen mindig átsiklotok,csak a részleteket ragadjátok ki,és azt marcangoljátok.Próbáltok önigazolást keresni.De nem baj,vágom én. vigyor3
2016ban volt rá még állami támogatás is ,asszem 1,5milla,amit egy év múlva elvettek, és jövedéki adót tettek a napelemekre.Ekkor majd 30%al emelkedtek a kivitelezési árak.Nekifutottam már én is,de a számok nem MegGyőzőek. eplus2

A múlt évi kiépítés a bratyónál meg végleg elvette a kedvem.

És akkor mi van, ha a tetőn van? Onnan nem lehet leszedni? Inverter valahol lent van a falon, azt is le lehet kapni pikk-pakk.
Egy átlagos tetőnek nem okoz gondot a súly, ami rákerül pluszban a modulokkal és a szerkezettel. Ha sz.r a tető és emiatt újra kell csinálni, az nem a napelem hibája Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #81 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:03:52 »

Azt döntsük el, hogy arra lövünk, amit leírsz vagy további igények vannak. Amit leírtál, arra egy ~4kWp-os rendszer elég lehet átlagos adottságoknál. De nyugodtan megállhatsz 3kWp-nél is, azt biztos elhasználod, aztán marad havi 1-2e ft-nyi villanszámlád.
Nincsenek átlagos adottságok,csak folyamatos igények.
2 klímánk van, és még 2kell, vagy 2 duálra cserélni.
 A gyerekek nőnek, nekik is vannak egyéni igényeik.Talán nem jelentősek de az is számolandó.
Most amióta itthon vannak a suliból másfélszeres szorzóval fogy a kwh.
A 2 villanybojlerből kifogy minden nap a 2x120liter melegvíz.
1x32A es mérőnk van,és amikor megy a sütő, a mosógép,2klíma, a hajszárító,és a mikró,akkor bizony leveri a biztit.
Én értem, hogy nem lehet ennyi mindent egyszerre használni,de magyarázd ezt el 4 nőnek... eplus2
Szóval a 7kwp nincs annyira fölé lőve sem,ha a bratyóét veszem alapul az összehasonlításhoz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #82 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:06:06 »

És akkor mi van, ha a tetőn van? Onnan nem lehet leszedni? Inverter valahol lent van a falon, azt is le lehet kapni pikk-pakk.
Egy átlagos tetőnek nem okoz gondot a súly, ami rákerül pluszban a modulokkal és a szerkezettel. Ha sz.r a tető és emiatt újra kell csinálni, az nem a napelem hibája Wink
De nem érted,milyen összefüggésben írtam.Kifogásként, hogy ez a beruházás helyhezkötött,és nem kapod meg az értékét, ha elkell adni a házat.A tetőről nem olyan nagy buli leszedni,mint a kertből összeszedni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:07:41 »

van ott azért medence,és szauna is,az kimaradt.Nem volt az átbaxás.3ajánlatot kapott.Mind 10felett volt.de csak ezzel lehetett a tetőszerkezet előkészítését úgy megbeszélni, hogy az önköltségű legyen.

Ha 7,5k-t 8 milláért raktak fel, az átbacás volt. Tökmindegy, hogy mi és hogy ment róla. Egy aktuális publikus referencia ár: 21,3 kWp: 5,5M.
Tavaly esetleg még drágábbak voltak a 300-as panelok, de nem ennyivel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:13:29 »

Nincsenek átlagos adottságok,csak folyamatos igények.
2 klímánk van, és még 2kell, vagy 2 duálra cserélni.
 A gyerekek nőnek, nekik is vannak egyéni igényeik.Talán nem jelentősek de az is számolandó.
Most amióta itthon vannak a suliból másfélszeres szorzóval fogy a kwh.
A 2 villanybojlerből kifogy minden nap a 2x120liter melegvíz.
1x32A es mérőnk van,és amikor megy a sütő, a mosógép,2klíma, a hajszárító,és a mikró,akkor bizony leveri a biztit.
Én értem, hogy nem lehet ennyi mindent egyszerre használni,de magyarázd ezt el 4 nőnek... eplus2
Szóval a 7kwp nincs annyira fölé lőve sem,ha a bratyóét veszem alapul az összehasonlításhoz.

Az adottságokat a napelem tekintetében értem. Tájolás, dőlésszög, árnyék.

Te ugye nem úgy számolsz, hogy ha leveri a 32A-t, akkor 230x32=7360, azaz kell a 7kWp napelem?! Egy 7kWp-s rendszer kb évi 330-350e-s villanyszámlát vált ki.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:17:29 »

Igen.Tavaj 25db 300w-os napelemet szereltettünk fel a nagybratyó házára,majd a kiépítés,elmű engedély,mérő óra.De több nem fért el.
A teljes összeg 8,7milla volt úgy, hogy a tetőszerkezetet mi alakítottuk át, nem a kivitelező cég.Tehát az nincs ebben az árban. Nyilván kíváncsivá tett a haszna is.
A szomorú az, hogy nyáron a klímákkal (2x 3,6kw dual), és a melegvíz készítéssel(2x120l bojler) ugyan úgy marad befizetni valója.Az elmű meg  pénzt nem ad vissza, csak elszámol,de csak akkor normálisan, ha plusszban maradsz és befizetsz.25havi helyett 3-6e ft ot fizet havonta,amikor többet termel,az csak az év végi elszámolásnál fog számítani.
na az rendesen át lett baszva hehe de gondolom x5össel jár ott akkor a brigád is. erre mondott most nekem 3,5 alatt az eon mindennel együtt. ja és 28 panel.

de gondolom a klíma sem inverteres, meg van 2db hajdú bojler stb
nálam van 600w ledes világítás, 2x5,5kw inverteres klíma(max 2x2kw), 1db 100l-es ariston bojler max 1.5kw, meg 1db 2,5kw inverteres ami max 1kw. emelőket, meg az apróbb dolgokat hagyjuk mert kb nulla. ez kb 7-7,1kwh kb de a kedvedért legyen 8kwh ha minden megy egyszerre maxon, ami kb esélytelen. kinti -1fokban 12fokról indult műhellyel 1db 5,5kw-os klímával volt 3 óra alatt bent stabil 23 fok, csak hogy legyen viszonítás alap, hogy mennyit kell menjen.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #86 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:17:54 »

Ha 7,5k-t 8 milláért raktak fel, az átbacás volt. Tökmindegy, hogy mi és hogy ment róla. Egy aktuális publikus referencia ár: 21,3 kWp: 5,5M.
Tavaly esetleg még drágábbak voltak a 300-as panelok, de nem ennyivel.
referencia ár.Nem minősül ajánlat tételnek. Így kezdődött a bratyónak is.Ő azt hitte olcsóbb lesz,de a bejövő ajánlatok a helyszíni szemle után ijesztőek voltak.Én a feléért sem vágtam volna bele.Nála a ház elrendezésével voltak gondok, mert galériás,faragott látvány tetős mennyezete volt,ami nagyon megnehezítette a felszerelés.Aztán új mérőhelyet is csináltatott a helyi villamos művek,bővítéssel,ami maga csak 1,5m volt.Földkábel kb 200m-ről ,műanyag mérőszekrény,stb.Ezt nem a cégnek fizette, hanem az összköltségben volt,mint ahogy az önerős tető átalakítás is.
Szóval nem hiszem, hogy érdemes egy referencia árat alapul venni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:18:11 »

De nem érted,milyen összefüggésben írtam.Kifogásként, hogy ez a beruházás helyhezkötött,és nem kapod meg az értékét, ha elkell adni a házat.A tetőről nem olyan nagy buli leszedni,mint a kertből összeszedni.

Felmegy 2 ember a tetőre (aki nem fosik úgy a tetőn, mint én Cheesy), széthúzza a csatikat, kicsavarja a csavarokat, leadja a modulokat, meg a tartókoat. Max a cserép alól kijövő tartókonzolok ott maradnak. Na bumm. Valóban egyszerűbb egy földi telepítésűt szétkapni, de azért egy tetőn lévőt is le lehet kapni max 1 nap alatt.

Olyan helyre meg nyilván nem szereltetünk napelemet, amit el akarunk adni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:19:04 »

Az adottságokat a napelem tekintetében értem. Tájolás, dőlésszög, árnyék.

Te ugye nem úgy számolsz, hogy ha leveri a 32A-t, akkor 230x32=7360, azaz kell a 7kWp napelem?! Egy 7kWp-s rendszer kb évi 330-350e-s villanyszámlát vált ki.

amúgyis egészséges az 1x32 vigyor3 legalább az egész ház kussban van olyankor vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #89 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:20:13 »

na az rendesen át lett baszva hehe de gondolom x5össel jár ott akkor a brigád is. erre mondott most nekem 3,5 alatt az eon mindennel együtt. ja és 28 panel.

de gondolom a klíma sem inverteres, meg van 2db hajdú bojler stb
nálam van 600w ledes világítás, 2x5,5kw inverteres klíma(max 2x2kw), 1db 100l-es ariston bojler max 1.5kw, meg 1db 2,5kw inverteres ami max 1kw. emelőket, meg az apróbb dolgokat hagyjuk mert kb nulla. ez kb 7-7,1kwh kb de a kedvedért legyen 8kwh ha minden megy egyszerre maxon, ami kb esélytelen. kinti -1fokban 12fokról indult műhellyel 1db 5,5kw-os klímával volt 3 óra alatt bent stabil 23 fok, csak hogy legyen viszonítás alap, hogy mennyit kell menjen.
Leírtam már szinte minden részletet,ami eszembe jutott.Hála istennek nem én fizettem.Én el sem kezdtem volna.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:23:25 »

Igen.Tavaj 25db 300w-os napelemet szereltettünk fel a nagybratyó házára,majd a kiépítés,elmű engedély,mérő óra.De több nem fért el.
A teljes összeg 8,7milla volt úgy, hogy a tetőszerkezetet mi alakítottuk át, nem a kivitelező cég.Tehát az nincs ebben az árban. Nyilván kíváncsivá tett a haszna is.
A szomorú az, hogy nyáron a klímákkal (2x 3,6kw dual), és a melegvíz készítéssel(2x120l bojler) ugyan úgy marad befizetni valója.Az elmű meg  pénzt nem ad vissza, csak elszámol,de csak akkor normálisan, ha plusszban maradsz és befizetsz.25havi helyett 3-6e ft ot fizet havonta,amikor többet termel,az csak az év végi elszámolásnál fog számítani.

Súgok valamit. Adja be, hogy éves elszámolást kér. Akkor évente kap egy számlát a különbözetről, és még a havi számlakiállítási, rendszerhasználati, atökömtudja dajakat sem fogják neki kiszámlázni minden hónapban.

Csak évente meg kell újítani, amikor kijött az éves elszámolás, mert utána automatikusan visszatesznek havi elszámolósba. Nekik az éri meg jobban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:23:59 »

amúgyis egészséges az 1x32 vigyor3 legalább az egész ház kussban van olyankor vigyor3

Mondjuk 1 fázisra amúgy is 5kW a max Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #92 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:24:13 »

Az adottságokat a napelem tekintetében értem. Tájolás, dőlésszög, árnyék.

Te ugye nem úgy számolsz, hogy ha leveri a 32A-t, akkor 230x32=7360, azaz kell a 7kWp napelem?! Egy 7kWp-s rendszer kb évi 330-350e-s villanyszámlát vált ki.

Mivan? 1kw egy fázison 4,3A.Tehát rendelkezésemre áll jelenleg 32A-en  7,4kw.
Ezt jelenleg nem használom ki mindig, de van amikor kevés.Ha méreteznék,emmél kisebbel nem számolnék semmi képp.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:26:06 »

Ez a 6-os pont honnan jött?
Amúgy lehet bukik az egész, mert kicsi a tető. Eddig csak kb 3,5kw-nyi hely van... max... :-( . Ez esetben kb. az éves fogyasztás 70-80%-át fedezik a panelek. Persze, akkor nem is 10M a beruházás összege. Szóval most szorgalmasan figyelek, gyűjtöm az infókat mindkét oldalról...

Ez pont annyi, mint az enyém. Ne akarj többet termelni, mint amennyit egész évben fogyasztasz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:27:38 »

Csak az olvashatóság miatt szerkesztettem...

Sajnálom, hogy neked a pénzügyi befektetések riasztóak.Azonban a legtisztább befektetésii forma.
A MÁK értékpapírjai államilag garantáltak, persze erre is vannak világvége forgató könyvek, hogy milesz, ha mégsem fizeti ki.
Nekem a vörösöknél is volt kifizetésem,és a narancsoknál is.Nem hiszek az állami pilótajátékban.
Nekem a magánnyugdíjam is pozitívban zárult.Ugyanis amikor elszámolás volt annak idején 3millát fizetett vissza az ING-akkor NN-de már újra NN.
Nekem van euróm 260ft-os áron vásárolva nemzetközi kötvényekben.Most lesz értelme eladni 360körül jár az MNB közép árfolyama.
Ha ennyi nem elég, akkor tényleg nem tudok segíteni.

Henc, henc...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:29:01 »

Nincsenek átlagos adottságok,csak folyamatos igények.
2 klímánk van, és még 2kell, vagy 2 duálra cserélni.
 A gyerekek nőnek, nekik is vannak egyéni igényeik.Talán nem jelentősek de az is számolandó.
Most amióta itthon vannak a suliból másfélszeres szorzóval fogy a kwh.
A 2 villanybojlerből kifogy minden nap a 2x120liter melegvíz.
1x32A es mérőnk van,és amikor megy a sütő, a mosógép,2klíma, a hajszárító,és a mikró,akkor bizony leveri a biztit.
Én értem, hogy nem lehet ennyi mindent egyszerre használni,de magyarázd ezt el 4 nőnek... eplus2
Szóval a 7kwp nincs annyira fölé lőve sem,ha a bratyóét veszem alapul az összehasonlításhoz.

Aki villannyal csinálja a melegvizet, az sikeres ember nem lehet... Vagy legalábbis nem tud számolni. Gázzal a negyede lenne, vagy ha már villany, akkor nem bojler, hanem hőszivattyú, hogy értelme is legyen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:29:25 »

referencia ár.Nem minősül ajánlat tételnek. Így kezdődött a bratyónak is.Ő azt hitte olcsóbb lesz,de a bejövő ajánlatok a helyszíni szemle után ijesztőek voltak.Én a feléért sem vágtam volna bele.Nála a ház elrendezésével voltak gondok, mert galériás,faragott látvány tetős mennyezete volt,ami nagyon megnehezítette a felszerelés.Aztán új mérőhelyet is csináltatott a helyi villamos művek,bővítéssel,ami maga csak 1,5m volt.Földkábel kb 200m-ről ,műanyag mérőszekrény,stb.Ezt nem a cégnek fizette, hanem az összköltségben volt,mint ahogy az önerős tető átalakítás is.
Szóval nem hiszem, hogy érdemes egy referencia árat alapul venni.

Na azért derülnek itt ki a turpisságok Smiley
A sima mérőhely szabványosítás kb 150-200. A 1,5M-ben aranyásás is volt biztos Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #97 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:30:00 »

Felmegy 2 ember a tetőre (aki nem fosik úgy a tetőn, mint én Cheesy), széthúzza a csatikat, kicsavarja a csavarokat, leadja a modulokat, meg a tartókoat. Max a cserép alól kijövő tartókonzolok ott maradnak. Na bumm. Valóban egyszerűbb egy földi telepítésűt szétkapni, de azért egy tetőn lévőt is le lehet kapni max 1 nap alatt.

Olyan helyre meg nyilván nem szereltetünk napelemet, amit el akarunk adni.
Jó,temagyarázod azt amit te látsz,vagy épp a tiédet.Én meg azt,amit szereltünk.Annak teljesen új,dupla tetőszerkezetett kellett építeni,ami olyan módszerrel épült meg, hogy onnan a cunami sem szedi le,és ha mégis, a dupla tetőszerkezetet sem lehet vissza alakítani.Tök jó elképzelni,amikor mondod a vevőnek,pill, lekapom a cuccot,de a tetőt majd te rendbe hozod. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #98 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:31:41 »

Henc, henc...

AndyA
Na ezért nincs értelme ide írni semmit. Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2020.04.29 szerda, 21:34:59 »

Mivan? 1kw egy fázison 4,3A.Tehát rendelkezésemre áll jelenleg 32A-en  7,4kw.
Ezt jelenleg nem használom ki mindig, de van amikor kevés.Ha méreteznék,emmél kisebbel nem számolnék semmi képp.

Igen. De a napelem méretezéséhez semmi köze annak, hogy neked rendelkezésedre áll 32A és 7,4kW egy fázison.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 [2] 3   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.