Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:55:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11975414 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 08:13:42 »

SzJani!

Az autód részecskeszűrős?

Nem mindegyik az???
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 08:34:51 »

SzJani!

Az autód részecskeszűrős?

Jaja.
Próbálom ennek megfelelően vezetni.
(kicsit magasabb fordulat.)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 11:59:20 »

Nem mindegyik az???
Lehet, csak biztos akartam lenni.

SzJani elég sok mindennek utánanézett már, és érdekelne, hogy milyen motorolajat fog használni. A fordfocus.hu-n merült fel, hogy a Ford gyári olaj nem felel meg a DPF előírásoknak, viszont a DPF kompatibilis olajak meg a Ford előírásainak. Szóval lehet választani, hogy a szűrő vagy a motor maradjon épségben.
A Cromax állítólag jelzi is, hogy ne tegyünk Ford olajat a DPF-es dízelekbe, annak ellenére, hogy a használati útmutató ezt írja.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 12:17:13 »

Lehet, csak biztos akartam lenni.

SzJani elég sok mindennek utánanézett már, és érdekelne, hogy milyen motorolajat fog használni. A fordfocus.hu-n merült fel, hogy a Ford gyári olaj nem felel meg a DPF előírásoknak, viszont a DPF kompatibilis olajak meg a Ford előírásainak. Szóval lehet választani, hogy a szűrő vagy a motor maradjon épségben.
A Cromax állítólag jelzi is, hogy ne tegyünk Ford olajat a DPF-es dízelekbe, annak ellenére, hogy a használati útmutató ezt írja.

Én ezt a dolgot úgy látom, hogy alapesetben a részecskeszűrőbe nem sok motorolajnak kellene mennie.
Én a turbó miatt matekozok az olaj témában, hogy cseréltessem-e majd 10E km-enként. Ő szereti a finom olajat.
Ha az én vezetési stílusom mellett a DPF szűrő nem fog vinnyogni, akkor vszínűleg a gyári olaj megy majd az autóba.
A garanciaidő alatt sztem biztos, hogy a gyári olaj megy majd az autóba.

A kipufogógázban nem nagyon kellene olajnak lenni, szóval így első nekifutásra nem értem ezt a "DPF kompatibilis" olaj dolgot.
Pontosan mi is ez? Miért ne tegyünk a DPF-es dízelekbe?

(ha meg problémáim lesznek a DPF-fel, s megbolondulok, akkor a garancia idő után straight-pipe lesz a dolog vége...  eplus2 )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 12:37:05 »

Elolvastam a ff.hu-n a vonatkozó topic hsz-ait.
Alacsony hamutartalmú olaj, stb. stb., ennek a DPF szűrőnek olyan igényei vannak, mint vmi hülye p*cs*nak...  levele
Megvárom mi lesz a a dolog vége. mit válaszol majd a Ford.
Szerintem ez csak a sokat futott autóknál lesz majd érdekes.
Én a motort inkább jobban védem, mint a DPF szűrőt. De ha lesz álláspont, hogy melyik a kafa olaj, mind a 2 szempontból, akkor az megy majd az autóba.
Ha meg a gyári olaj esetében gebasz lesz a DPF szűrővel, akkor még a gari lejárta előtt garis DPF csere, majd ha utána megint vinnyogni fog, akkor straight-pipe. Wink
Műszakin-zöldkártyán egy kis "dúsítóval" meg átmegy majd az autó.  Wink
Egyébként már utánajártam félig, hogy mit kell tenni a DPF madzagokkal, hogy kafa legyen minden adat a komputernek...
Állítólag van olyan típus, ahol csak össze kell csomózni a kábeleket.  eplus2 kupolfix rulez...  vigyor3
Kíváncsi lennék, hogy mit ír a szervízfüzet a DPF cserére. Kell-e vajon vmikor, mint pl, a vezérműszíjat.  whatever
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 12:48:18 »

Egy cikk, és pár dolog a részecskeszűrőről. Persze közel sem biztos hogy mindez igaz is, csak gondoltam belinkelem.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 12:50:10 »

Én ezt a dolgot úgy látom, hogy alapesetben a részecskeszűrőbe nem sok motorolajnak kellene mennie.
Én a turbó miatt matekozok az olaj témában, hogy cseréltessem-e majd 10E km-enként. Ő szereti a finom olajat.
Ha az én vezetési stílusom mellett a DPF szűrő nem fog vinnyogni, akkor vszínűleg a gyári olaj megy majd az autóba.
A garanciaidő alatt sztem biztos, hogy a gyári olaj megy majd az autóba.

A kipufogógázban nem nagyon kellene olajnak lenni, szóval így első nekifutásra nem értem ezt a "DPF kompatibilis" olaj dolgot.
Pontosan mi is ez? Miért ne tegyünk a DPF-es dízelekbe?

(ha meg problémáim lesznek a DPF-fel, s megbolondulok, akkor a garancia idő után straight-pipe lesz a dolog vége...  eplus2 )

lol, mekkora paraxtvakitas. DPF kompatibilis olaj  taps nyes nyes nyes
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 12:54:15 »

Elolvastam a ff.hu-n a vonatkozó topic hsz-ait.
Alacsony hamutartalmú olaj, stb. stb., ennek a DPF szűrőnek olyan igényei vannak, mint vmi hülye p*cs*nak...  levele
Megvárom mi lesz a a dolog vége. mit válaszol majd a Ford.
Szerintem ez csak a sokat futott autóknál lesz majd érdekes.
Én a motort inkább jobban védem, mint a DPF szűrőt. De ha lesz álláspont, hogy melyik a kafa olaj, mind a 2 szempontból, akkor az megy majd az autóba.
Ha meg a gyári olaj esetében gebasz lesz a DPF szűrővel, akkor még a gari lejárta előtt garis DPF csere, majd ha utána megint vinnyogni fog, akkor straight-pipe. Wink
Műszakin-zöldkártyán egy kis "dúsítóval" meg átmegy majd az autó.  Wink
Egyébként már utánajártam félig, hogy mit kell tenni a DPF madzagokkal, hogy kafa legyen minden adat a komputernek...
Állítólag van olyan típus, ahol csak össze kell csomózni a kábeleket.  eplus2 kupolfix rulez...  vigyor3
Kíváncsi lennék, hogy mit ír a szervízfüzet a DPF cserére. Kell-e vajon vmikor, mint pl, a vezérműszíjat.  whatever

Alacsony hamutartalmu olaj ?  nyes Mi koze a DPF-nek az olajhoz ? Konyorgom, tan motorolajjal mukodik a dizli ? Meee kell minden baromsagot elhinni ?  falbav
A DPF vagymilyen szurot akkor kell cserezni, ha telitodik. Gondolom jo dragaba fog kerulni. IJ. Errol anno volt egy kivalo cikk. En tuti nem vennek olyan autot amiben ilyen szuro van !
Tok jo lesz csak azert beulni az autoba es elpofogni par littyo uzemanyagot, hogy kiegessuk a DPF szurot.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 12:59:26 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:00:14 »


5-6 év / ~100E km, ennyi nekem bele fog férni, s akkor így még óvom a környezetet is.
Egyébként pont így próbálok vezetni, mint ahogy írják is: legalább a stabil 2000-es fordulat mindig megvan.
Ennek 2 előnye is van:
1. szépen ég a korom.
2. ha erről a fordulatról kell gyorsulni, akkor itt már törnek az ülések...  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:06:37 »

5-6 év / ~100E km, ennyi nekem bele fog férni, s akkor így még óvom a környezetet is.
Egyébként pont így próbálok vezetni, mint ahogy írják is: legalább a stabil 2000-es fordulat mindig megvan.
Ennek 2 előnye is van:
1. szépen ég a korom.
2. ha erről a fordulatról kell gyorsulni, akkor itt már törnek az ülések...  eplus2

Mitol ovnad jobban a kornyezetet ? Mar bocsi, de ha magasabb fordulaton jaratod, akkor tobbet fog enni a gep, ergo ez altal jobban, tobbet karosnayagot pofog a gep, jobban terheled a kornyezetet, ergo ugyan ott vagy, mintha nem lenne DPF szurod. Vegulis van ertelme a szuronek  taps levele
Max akkor ovnad, ha valami kisebb autot vennel kicsike motorral, esetleg valami hibrid csodat, vagy ecceruen vennel egy biciklit. Nah akkor ovnad a kornyezeted, de igy...Birom amikor az autogyartok kornyezettudatossaguk hangoztatasaval verik a melluket, mikozben kornyezetkarosito szerkezeteket epitenek. Elegge alszent dolog reszukrol...Arrol nem is beszelve, hogy a telitodott koromszuroket mikent fogjak hatastalanitani ? Mar eleve a gyartasuk, hatastalanitasuk es mukodtetesuk (nagyobb ford. szam) nagyobb kornyezetkarositassal jar, mint amennyi hasznot hozhat. 2valamire viszont kivalo lesz ez a DPF szuro. 100e-kent min. 200e-ert vehecc uj szurot(is)...
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 13:12:07 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:08:00 »

Mitol ovnad jobban a kornyezetet ? Mar bocsi, de ha magasabb fordulaton jaratod, akkor tobbet fog enni a gep, ergo ez altal jobban terheled a kornyezetet, ergo ugyan ott vagy, mintha nem lenne DPF szurod. Vegulis van ertelme a szuronek  taps levele
Max akkor ovnad, ha valami kisebb autot vennel kicsike motorral, esetleg valami hibrid csodat, vagy ecceruen vennel egy biciklit. Nah akkor ovnad a kornyezeted, de igy...Birom amikor az autogyartok kornyezettudatossaguk hangoztatasaval verik a melluket, mikozben kornyezetkarosito szerkezeteket epitenek.

És a CO meg az üvegház hatás?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:09:10 »

Szerintem Zacci azért van felháborodva mert róla is írnak a cikkben:
" A zacc(i) gyűlik a falakon, majd a motorvezérlés parancsot ad a részecskék elégetésére, ettől hívják aktív részecskeszűrőnek." eplus2
A személyiségi jogok megsértése.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:10:04 »

Szerintem Zacci azért van felháborodva mert róla is írnak a cikkben:
" A zacc(i) gyűlik a falakon, majd a motorvezérlés parancsot ad a részecskék elégetésére, ettől hívják aktív részecskeszűrőnek." eplus2
A személyiségi jogok megsértése.... nyes

igenigenigen !  taps vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:10:51 »

És a CO meg az üvegház hatás?

Miva ? Most aggodsz a CO meg az uveghazhatas miatt ? Elobb halunk meg rakban mint...
Naplózva

blah blah blah
Tar
Vendég
« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:27:56 »

Tanulságos, főleg a vége (árak). Tehát van a koromszűrő amivel a környezetet védem. Ha veszek egy új autót, gondolom nem kapom hozzá ingyen, max felárasan rendelhetem vagy extracsomagban van benne. Ahogy használom a kocsit, megtelik a szűrő és ahogy olvasom ki kell tisztítani. Ha be**arik cserélhetem horror pénzért. Magyarul én fizetek és szívok azért hogy védjem a környezetet.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:29:36 »

Tanulságos, főleg a vége (árak). Tehát van a koromszűrő amivel a környezetet védem. Ha veszek egy új autót, gondolom nem kapom hozzá ingyen, max felárasan rendelhetem vagy extracsomagban van benne. Ahogy használom a kocsit, megtelik a szűrő és ahogy olvasom ki kell tisztítani. Ha be**arik cserélhetem horror pénzért. Magyarul én fizetek és szívok azért hogy védjem a környezetet.

Ez a tipikus igyjaras esete  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:29:52 »

Tanulságos, főleg a vége (árak). Tehát van a koromszűrő amivel a környezetet védem. Ha veszek egy új autót, gondolom nem kapom hozzá ingyen, max felárasan rendelhetem vagy extracsomagban van benne. Ahogy használom a kocsit, megtelik a szűrő és ahogy olvasom ki kell tisztítani. Ha be**arik cserélhetem horror pénzért. Magyarul én fizetek és szívok azért hogy védjem a környezetet.

De ez mindig így van... Talán előbb utóbb a szívásból mindenki kiveszi a részét (pl. adózásból is) és akkor megváltoznak a dolgok...  És akkor a szívás már nem lesz olyan nagy szívás...
Naplózva
Tar
Vendég
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:30:43 »

Ez a tipikus igyjaras esete  vigyor3
Az a legnagyobb gáz hogy nem egy olcsóbb, utángyártottal is helyettesíthető katalizátorról beszélünk.
Naplózva
Tar
Vendég
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:31:47 »

De ez mindig így van... Talán előbb utóbb a szívásból mindenki kiveszi a részét (pl. adózásból is) és akkor megváltoznak a dolgok...  És akkor a szívás már nem lesz olyan nagy szívás...
Nem hiszem hogy az adórendszer változásával változik majd az autógyártók árképzése is  Grin
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:32:18 »

De ez mindig így van... Talán előbb utóbb a szívásból mindenki kiveszi a részét (pl. adózásból is) és akkor megváltoznak a dolgok...  És akkor a szívás már nem lesz olyan nagy szívás...

Nemtom eszre vetted-e, hogy egyre nagyobbat sziv az aki pl. uj mai modern autot vesz. Mar olyan alkatreszeket is cserelned kell amire anno nem nagyon volt szukseg. Most ez a paletta tovabb bovult. Ettol nem lesz jo senkinek sem, kiveve az autogyartoknak. Most akkor mi fog megvaltozni ? kb. semmi szomoru1
Az a baj, hogy amig az autogyartok meg tudjak etetni a userekkel ezeket a dolgokat, raadasul ugy, hogy a user el is hiszi, hogy o fogja megmenteni a vilagot, mert DPF szuros az autoja, addig ez igy fog menni.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 13:36:25 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 13:33:02 »

Az a legnagyobb gáz hogy nem egy olcsóbb, utángyártottal is helyettesíthető katalizátorról beszélünk.

Ez a tipikus szakitottad szagoljad esete  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 14:14:06 »

Es arrol meg nem is beszeltunk, hogy ez az egesz hogy fog mukodni a valosagban. Ugye a cikkben azt irjak, hogy nem tapasztaltak merheto tobbletfogyasztast egy DPFKHD szuros autonal. Persze, mert uj autorol van szo. A valosag meg az lesz, hogy ahogy telitodik ez a cucc, annal jobban folytja a mocit, ami plussz terheelst fog jelenteni, amit majd az ECU azzal kompenzal, hogy nagyobb terheelst erzekelve noveli a befecskendezett uzemanyag mennyiseget + egyre gyakrabban all be erre a "tisztito" uzemmodra, ami meg vegeredmenyben felgyorsitja a szuro eldugulasat, ami persze nem 1ik pillanatzrol a masikra fog bekovetkezni, de szep lassan es biztosan meg fog novekedni a fogyasztas, ergo az atlag fogyid a nem szuros otoknal nagyobb lesz, aztan mikor mar total bedugult a szuro, johet a csere. Az egr szelep meghibasodasabol kiindulva, es a dizli moci altal termelt irdatlan mennyisegu koromnak koszonhetoen a ez a szuro jo esellyel meg 100e km-t sem fog kibirni. Varosban meg van egy otosom, hogy 50e-ret sem. Es ehhez nem kell jostehetseg, csak jozan logika. Kivalo ongerjeszto talamany ez a szuros ize  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 14:18:26 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 17:21:59 »

Tudta-e, hogy:

- akkor is kapunk üzenetet az adaptív tempomat (ACC) radarjának tisztítására vonakozóan, hogy ha maga a radar nem is üzemel?
- (elvileg) ha az ülésfűtés ba van kapcsolva, akkor csak akkor fűt ha ülnek is az ülésben? (megerősítés még kellene a hátsókra vonatkozóan is)


A ülésfűtés, így igaz ahogy mondod.Csak akkor fűt ha ülnek benne.Szerintem a hátsók is így működnek.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 17:24:34 »

Nemtom eszre vetted-e, hogy egyre nagyobbat sziv az aki pl. uj mai modern autot vesz. Mar olyan alkatreszeket is cserelned kell amire anno nem nagyon volt szukseg. Most ez a paletta tovabb bovult. Ettol nem lesz jo senkinek sem, kiveve az autogyartoknak. Most akkor mi fog megvaltozni ? kb. semmi szomoru1
Az a baj, hogy amig az autogyartok meg tudjak etetni a userekkel ezeket a dolgokat, raadasul ugy, hogy a user el is hiszi, hogy o fogja megmenteni a vilagot, mert DPF szuros az autoja, addig ez igy fog menni.

Inkább úgy mondanám: aki használt, modern autót. Mert újkorában csak nincs vele baj.
De igazából ez sem igaz. 200e-ig simán, mindenféle gond nélkül elgurul a verda.
De járj elöl a jó páldával, és ülj vissza egy MKI 2.0i-be.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 17:26:36 »

Es arrol meg nem is beszeltunk, hogy ez az egesz hogy fog mukodni a valosagban. Ugye a cikkben azt irjak, hogy nem tapasztaltak merheto tobbletfogyasztast egy DPFKHD szuros autonal. Persze, mert uj autorol van szo. A valosag meg az lesz, hogy ahogy telitodik ez a cucc, annal jobban folytja a mocit, ami plussz terheelst fog jelenteni, amit majd az ECU azzal kompenzal, hogy nagyobb terheelst erzekelve noveli a befecskendezett uzemanyag mennyiseget + egyre gyakrabban all be erre a "tisztito" uzemmodra, ami meg vegeredmenyben felgyorsitja a szuro eldugulasat, ami persze nem 1ik pillanatzrol a masikra fog bekovetkezni, de szep lassan es biztosan meg fog novekedni a fogyasztas, ergo az atlag fogyid a nem szuros otoknal nagyobb lesz, aztan mikor mar total bedugult a szuro, johet a csere. Az egr szelep meghibasodasabol kiindulva, es a dizli moci altal termelt irdatlan mennyisegu koromnak koszonhetoen a ez a szuro jo esellyel meg 100e km-t sem fog kibirni. Varosban meg van egy otosom, hogy 50e-ret sem. Es ehhez nem kell jostehetseg, csak jozan logika. Kivalo ongerjeszto talamany ez a szuros ize  vigyor3

Szerintem az nem igaz, hogy nem fogyaszt többet, nézd csak meg, az MKIII 2,0 tdci-nél a füstszűrős pár decivel többet eszik.
Igen, jellegében igazad van, de majd a 4. generációjú füstszűrők már rettentő sokat ki fognak bírni.
Haladni kell a korral.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 21:40:26 »

Nemtom eszre vetted-e, hogy egyre nagyobbat sziv az aki pl. uj mai modern autot vesz. Mar olyan alkatreszeket is cserelned kell amire anno nem nagyon volt szukseg.
Most miért mondod, pl az újnál a motorháztető teleszkópjával semmi probléma nem lesz, az nagyon tartós darabnak néz ki vigyor3
Az antenna fejlesztéssel sem lőttek túl a célon...... eplus2
Biztos azért, hogy ilyen olcsón tudják adni, végülis majdnem egy árban van egy 520d-vel. wow1 Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 21:53:21 »

Most miért mondod, pl az újnál a motorháztető teleszkópjával semmi probléma nem lesz, az nagyon tartós darabnak néz ki vigyor3
Az antenna fejlesztéssel sem lőttek túl a célon...... eplus2
Biztos azért, hogy ilyen olcsón tudják adni, végülis majdnem egy árban van egy 520d-vel. wow1 Wink

Az 520d full fapad 10 millió. Egy trend 2.0 tdci 6,7 millió. Kábé másfélszeres...
Viszont az igaz, 5-6 év múlva egy árban lesz a két autó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 21:58:09 »

Az 520d full fapad 10 millió. Egy trend 2.0 tdci 6,7 millió. Kábé másfélszeres...
Viszont az igaz, 5-6 év múlva egy árban lesz a két autó.
Azonos teljesítményűre és felszereltségűre gondoltam....
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:00:05 »

Azonos teljesítményűre és felszereltségűre gondoltam....

Hát, számolgass... nézz meg egy 2,2-es dizilt, mondjuk ghiát. Szerintem az 520d-ben nem sokkal több van, mint abban. És lesz olyan is, ami a bmw-ben nincs. De állítsd össze, és írd ide. Hasonlítsunk.
Szerintem a BMW-ről sok pozitívumot lehet mondani, de én nem láttam, hogy azt emelték volna ki, mennyire olcsó.
Gondolom, nem erről híresek a prémiummárkák.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 22:14:56 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:17:06 »

Hát, számolgass... nézz meg egy 2,2-es dizilt, mondjuk ghiát. Szerintem az 520d-ben nem sokkal több van, mint abban. És lesz olyan is, ami a bmw-ben nincs. De állítsd össze, és írd ide. Hasonlítsunk.
Hát úgy ahogy írtam, majdnem annyi 9-10 millás magasságokban az az 1-1,5 misi,nem számít soknak.
De nem is ez a lényeg (bár ha új autót vennék Roll Eyes), olyan szép antennák vannak volvókon, bömbiken, miért nem tudtak egy kicsit koppintani, meg tudom nem kell azt a motorháztetőt gyakran nyitogatni, de mennyire gáz, hogy csak egy suzukis mellett merném kinyitni, mert még egy 10 éves golf1,4 tulaj is tele pofával röhögne rajta ha meglátná....apróság, de akkor is.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:21:48 »

Hát úgy ahogy írtam, majdnem annyi 9-10 millás magasságokban az az 1-1,5 misi,nem számít soknak.
De nem is ez a lényeg (bár ha új autót vennék Roll Eyes), olyan szép antennák vannak volvókon, bömbiken, miért nem tudtak egy kicsit koppintani, meg tudom nem kell azt a motorháztetőt gyakran nyitogatni, de mennyire gáz, hogy csak egy suzukis mellett merném kinyitni, mert még egy 10 éves golf1,4 tulaj is tele pofával röhögne rajta ha meglátná....apróság, de akkor is.

Hát, az az 1-1,5 mennyire nem annyi, az majd akkor derül ki, ha kiszámolod. van az inkább 3 is. De ha nincs annyival több, akkor mi van?
De nem csak az a baj, hanem ahogy írtam, pár év múlva ugyanannyiért tudod eladni a két autót... szóval az értéktartás sem a bmw-t erősíti.
Szervízköltség...
Nem ugyanaz a kategória a két autó.
Ja, és mondhatnám, hogy egy 10 millás autóban gáz, hogy nincs szélvédőfűtés... de nem mondom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:30:11 »

Hát, az az 1-1,5 mennyire nem annyi, az majd akkor derül ki, ha kiszámolod. van az inkább 3 is. De ha nincs annyival több, akkor mi van?
De nem csak az a baj, hanem ahogy írtam, pár év múlva ugyanannyiért tudod eladni a két autót... szóval az értéktartás sem a bmw-t erősíti.
Szervízköltség...
Nem ugyanaz a kategória a két autó.
Ja, és mondhatnám, hogy egy 10 millás autóban gáz, hogy nincs szélvédőfűtés... de nem mondom.
7-ért 2,2-es TDCi-t...na hagyjuk..
Értéktartás....azt meg főleg hagyjuk... worship
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:33:17 »

7-ért 2,2-es TDCi-t...na hagyjuk..
Értéktartás....azt meg főleg hagyjuk... worship

És mi a baj a 2,2-essel? Mit hagyjunk? (Közben rájöttem, mire gondolsz: a 2,2-es ghia listaáron 7,8, ez tényleg nem 7. Bár a ghia már több, mint az 520d fapad.)
És miért hagyjuk az értéktartást? Nézd majd meg, mennyiért veszed meg a bömit (nem listaár, hanem kedvezménnyel), mojd nézd meg a mondit (kedvezménnyel). És nézzük meg, mennyit érnek mondjuk 3 évesen... addigra szinte kiegyenlítődött a kezdeti árkülönbség.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 hétfő, 22:45:38 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:42:59 »

Szerintem az nem igaz, hogy nem fogyaszt többet, nézd csak meg, az MKIII 2,0 tdci-nél a füstszűrős pár decivel többet eszik.
Igen, jellegében igazad van, de majd a 4. generációjú füstszűrők már rettentő sokat ki fognak bírni.
Haladni kell a korral.

ez itt ugyan off, de rákérdezek gyorsan! van ilyen MK3ban? ... és ha igen akkor nem lehet, h a Domiéba is van!? ... és emiatt, valamint ennek halála miatt fogyaszt olyan veszett sokat az autója!???
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:44:20 »

ez itt ugyan off, de rákérdezek gyorsan! van ilyen MK3ban? ... és ha igen akkor nem lehet, h a Domiéba is van!? ... és emiatt, valamint ennek halála miatt fogyaszt olyan veszett sokat az autója!???

Van, de csak 2005-től. Szóval a Domié még nem ilyen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:46:31 »

Van, de csak 2005-től. Szóval a Domié még nem ilyen.

akkor ejthetjük is ezt az off témát wave
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2008.12.01 hétfő, 22:50:48 »

7-ért 2,2-es TDCi-t...na hagyjuk..
Értéktartás....azt meg főleg hagyjuk... worship
Ebben a teljesítmény kategóriában nem olyan rossz vétel a 2,2TDCi a IV-esben  (de a III-ban sem volt rossz vétel). Ha valaki újonnan vesz autót középkategóriában akkor annak 7-ért nem drága. Teljesen versenyképes az ára. Nézd meg a konkurenciát. Ami azért nem a prémium kategória hanem a passat, laguna, 407, insigna, stb. és nem bömbi, merga, audi stb.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2008.12.02 kedd, 09:07:46 »

Szerintem az nem igaz, hogy nem fogyaszt többet, nézd csak meg, az MKIII 2,0 tdci-nél a füstszűrős pár decivel többet eszik.
Igen, jellegében igazad van, de majd a 4. generációjú füstszűrők már rettentő sokat ki fognak bírni.
Haladni kell a korral.

hat persze. A 4. generacios koromfogok majd jol megdumaljak a korommal, hogy ugyan ne dugiccsa man el he  vigyor3
A dizli regen is fustolt, es ez ma sem valtozott. A kormot meg valahol fel kell fogni. Max. ha meg nagyobb komorfogot epitenek a gepbe, ami ugye dragabb, nehezebb stb. talan akkor tovabb fogja birni. Aki ilyen cuccal szerelt otot vesz az megerdemli, ha kifizettetik vele 50e km utan a 200e-res cseret. Elvegre haladni kell a korral. Erdemes belekukkantani a nepitelet pug rovataba, mennyien szivnak a koromfogoval. MKIVben is csak egy pug motor van a hozza tartozo kipufmegoldassal.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2008.12.02 kedd, 09:09:46 »

Inkább úgy mondanám: aki használt, modern autót. Mert újkorában csak nincs vele baj.
De igazából ez sem igaz. 200e-ig simán, mindenféle gond nélkül elgurul a verda.
Hat meg az sem igaz amit masodjara irtal. Meg a Te verdaddal is voltak gondok, pedig meg a felenel sem tart a 200nak.

Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2008.12.02 kedd, 09:24:09 »



Ne itt off-oljatok!!!

Inkább azt mondja meg Nekem valaki, hogy a parkolássegítő csipogójának hangerejét lehet-e valahogy állítani?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2008.12.02 kedd, 09:48:29 »

...MKIVben is csak egy pug motor van a hozza tartozo kipufmegoldassal.

Ez nem igaz, mert a dpf-es pug motorhoz kell még vmi lötyit is öntögetni. Hogy jól bazseváljon a DPF.
A Fordhoz pedig nem kell.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2008.12.02 kedd, 09:52:24 »

Annyit beszélgettünk it a DPF-ről, hogy tegnap este az autóm már csinált is egy regenerációt.
Eddig inkább városban járkáltam vele, most ~500km van benne.
Mentünk a húgommal, s pont feszíteni akartam neki a fogyasztással, mikor láttuk, hogy 5.-ben 90 körül ~10-11 litert fogyaszt a kocsi.  wow1
Aztán egy olyan 3-4 km múlva helyre állt a dolog, visszament a fogyi ~4-5 liter környékére tempomat mellett.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2008.12.02 kedd, 10:05:20 »

Annyit beszélgettünk it a DPF-ről, hogy tegnap este az autóm már csinált is egy regenerációt.
Eddig inkább városban járkáltam vele, most ~500km van benne.
Mentünk a húgommal, s pont feszíteni akartam neki a fogyasztással, mikor láttuk, hogy 5.-ben 90 körül ~10-11 litert fogyaszt a kocsi.  wow1
Aztán egy olyan 3-4 km múlva helyre állt a dolog, visszament a fogyi ~4-5 liter környékére tempomat mellett.


Nekem nem tudom, hogy mikor csinál ilyet, csinál-e egyáltalán??? Már azt sem tudom, hogy van-e ilyen az autómban....

Az viszont érdekes, hogy 500km után 3-4km alatt felmegy az átlagfogyid 10-re majd visszaesik felére...
Naplózva
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2008.12.02 kedd, 10:15:18 »

Az viszont érdekes, hogy 500km után 3-4km alatt felmegy az átlagfogyid 10-re majd visszaesik felére...

Gondolom inkább a pillanatnyi fogyi...  hehe
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2008.12.02 kedd, 10:16:18 »

Nekem nem tudom, hogy mikor csinál ilyet, csinál-e egyáltalán??? Már azt sem tudom, hogy van-e ilyen az autómban....

Az viszont érdekes, hogy 500km után 3-4km alatt felmegy az átlagfogyid 10-re majd visszaesik felére...

Ez így jól működik.
Azért van ez, mert a DPF regeneráció úgy működik, hogy meg kell emelni a kipufogógáz hőmérsékletét olyan 500-600 fok környékére, hogy égjen el a korom.
A kipufogógáz hőmérsékletét pedig úgy emelik meg, hogy utóbefecskendeznek. Innen adódik a többletfogyasztás is.
Egyébként ilyenkor megváltozik az autó hangja is, nekem mint ha egy kicsit selymesebb lett volna ezalatt az idő alatt.

Igen, a pillanatnyi fogyi.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2008.12.02 kedd, 12:47:51 »

Ez nem igaz, mert a dpf-es pug motorhoz kell még vmi lötyit is öntögetni. Hogy jól bazseváljon a DPF.
A Fordhoz pedig nem kell.
akko lehet pug-ek tudnak valamit  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2008.12.02 kedd, 12:51:24 »

Annyit beszélgettünk it a DPF-ről, hogy tegnap este az autóm már csinált is egy regenerációt.
Eddig inkább városban járkáltam vele, most ~500km van benne.
Mentünk a húgommal, s pont feszíteni akartam neki a fogyasztással, mikor láttuk, hogy 5.-ben 90 körül ~10-11 litert fogyaszt a kocsi.  wow1
Aztán egy olyan 3-4 km múlva helyre állt a dolog, visszament a fogyi ~4-5 liter környékére tempomat mellett.


Hmmm....500km alatt annyi korom kepzodott, hogy az ECU kiadta a harci parancsot ? Nem gyenge.  wow1 Nah ezert fog szerintem hamar kinyiffanni a DPF szuro. De ne legyen igazam...Most mind1, hogy Mondeo vagy mas off marka, az ilyen szuro alkalmazasa egyertelmuen ongyilkos dolog. Fogyazstas novelo es penztarca csokkento, es az egesznek az ertelme erosen konvergal a nullahoz.
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2008.12.02 kedd, 13:01:58 »

Hmmm....500km alatt annyi korom kepzodott, hogy az ECU kiadta a harci parancsot ? Nem gyenge.  wow1 Nah ezert fog szerintem hamar kinyiffanni a DPF szuro. De ne legyen igazam...Most mind1, hogy Mondeo vagy mas off marka, az ilyen szuro alkalmazasa egyertelmuen ongyilkos dolog. Fogyazstas novelo es penztarca csokkento, es az egesznek az ertelme erosen konvergal a nullahoz.
Lehet hogy szükséges rossz.A környezetvédelmi előírások a felhasználók véleménye nélkül kötelezőek a gyártókra.Ezt máshogy nem lehet csinálni,tetszik nemtetszik, ez van.A lerakódott korom mennyisége szerintem függ az üza minőségétől is,egy idő után lehet,hogy ez lesz a kulcs.Az unokáink már úgyis harcolni fognak az üzemanyagért,mint a Mad Max-ben. Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2008.12.02 kedd, 13:34:37 »

Hmmm....500km alatt annyi korom kepzodott, hogy az ECU kiadta a harci parancsot ? Nem gyenge.  wow1 Nah ezert fog szerintem hamar kinyiffanni a DPF szuro. De ne legyen igazam...Most mind1, hogy Mondeo vagy mas off marka, az ilyen szuro alkalmazasa egyertelmuen ongyilkos dolog. Fogyazstas novelo es penztarca csokkento, es az egesznek az ertelme erosen konvergal a nullahoz.

Nem értem miért mondod ezt, amikor a fentiek üzemszerű működésnek minősülnek. Ha utána olvasunk a DPF témának, akkor látni, hogy többféle megoldással is igyekeznek a gyártók a kormot elégetni, abban az esetben, ha nem olyan a motor folyamatos üzeme, hogy a kipuf gázok 500-600 fokosak legyenek. Amikor autópályázunk, akkor nincs regeneráció, mert akkor meleg a kipufogó folyamatosan. Ha városozunk, akkor szegénykém nem tud magától felmelegedni erre a hőfokra. Ezért kellenek a trükkök. A pug-ba lötyi kell, a ford meg utóbefecskendez.
Szóval a DPF-nek ez a feladata. Benne van a nevében is: szűr. Tehát le is rakódik benne a korom, mert ez a feladata. Utána a kormot már csak el kell égetni, ha nem ég el magától. Szóval, ha csak városban mászkálunk vele, akkor igenis lesznek olyan időszakok, amikor pillanatnyilag többet fog fogyasztani az autó ez miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.02 kedd, 13:38:59 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2008.12.02 kedd, 13:40:49 »

Lehet hogy szükséges rossz.A környezetvédelmi előírások a felhasználók véleménye nélkül kötelezőek a gyártókra.Ezt máshogy nem lehet csinálni,tetszik nemtetszik, ez van.A lerakódott korom mennyisége szerintem függ az üza minőségétől is,egy idő után lehet,hogy ez lesz a kulcs.Az unokáink már úgyis harcolni fognak az üzemanyagért,mint a Mad Max-ben. Grin

kircsi ! Abban jo kis gepsarkanyok voltak  eljen taps vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.093 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.