Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.24 hétfő, 15:23:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11228337 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #3500 Dátum: 2009.01.13 kedd, 13:54:45 »

Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"  smile

Szervízkönyv???


Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3501 Dátum: 2009.01.13 kedd, 13:55:32 »

Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"  smile


angol nem jó?

Vagy német?
Naplózva
Bazsa
Vendég
« Új hozzászólás #3502 Dátum: 2009.01.13 kedd, 13:58:26 »

angol nem jó?

Vagy német?
szerintem is arra vágyik, egy német szervízkönyvre  hehe
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3503 Dátum: 2009.01.13 kedd, 18:02:29 »

Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"  smile


Főoldalon keress a kezelési szóra.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3504 Dátum: 2009.01.13 kedd, 18:03:42 »

Főoldalon keress a kezelési szóra.

Van a 4-eshez kezelési? Szerintem nincs.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3505 Dátum: 2009.01.13 kedd, 19:02:54 »

Van a 4-eshez kezelési? Szerintem nincs.

Nincs.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3506 Dátum: 2009.01.13 kedd, 19:44:02 »

Nincs.

De neki ahhoz kéne. Így hiába keresi a főoldalon...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3507 Dátum: 2009.01.14 szerda, 09:29:07 »

Sziasztok!

Mondeo IV. szervízkönyvet elektronikus formátumban honnan lehet beszerezni?

Ha esteleg tud valaki küldeni megköszönném.



Kolléga, ha jó az angol, vagy német manual is, akkor itt a link az előző üzimben:

http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg306597#msg306597
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #3508 Dátum: 2009.01.14 szerda, 15:09:26 »

köszönöm mindenkinek  worship
Naplózva
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3509 Dátum: 2009.01.14 szerda, 15:15:58 »

Beülsz.
A kormányon a jobb oldali OK gombot benyomod-nyomva tartod.
Ráadod a gyújtást (gombbal: 1 gombnyomás).
Amikor megjelenik a "Test" felirat a konzerven, akkor el lehet engedni a gombot.
Ezután a jobb oldali fel-le nyilakkal lehet mászkálni a menükben. Van pixel teszt, stb, minden, mint a búcsúban.
Közben be lehet indítani az autót.
Kilépni motorleállításra tud.

A hibakódjaidnak (C40168, 160782) utánanézél már?
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3510 Dátum: 2009.01.14 szerda, 15:18:21 »

A hibakódjaidnak (C40168, 160782) utánanézél már?

dzsízusz krájz.
Azok azok???
Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kuli
Vendég
« Új hozzászólás #3511 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 13:06:49 »

A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?

35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3512 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 13:10:22 »

A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?

35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....

ez nem az olaj használtság érzékelő üzenete lesz?
Naplózva
kuli
Vendég
« Új hozzászólás #3513 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 13:49:23 »

ez nem az olaj használtság érzékelő üzenete lesz?


Lehet, ezért kérdezem, hogy hivatalosan mikor kell szervízre vinni, illetve mikor kell benne olajat, szűrőt, stb cserélni?
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3514 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 13:52:40 »

Lehet, ezért kérdezem, hogy hivatalosan mikor kell szervízre vinni, illetve mikor kell benne olajat, szűrőt, stb cserélni?

Elméletileg 20e km-es a szervízciklusa... gyakorlatilag elhasználódhat az olaj hamarabb...

Korai szériákon állítólag ez az érzékelő már pár ezer km után jelezte az olaj elhasználódottságát, érdemes szagszervízbe menni, mert ha ez van akkor azért, ha meg olajat kell cserélni akkor meg azért...
Naplózva
kuli
Vendég
« Új hozzászólás #3515 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 13:56:14 »

Elméletileg 20e km-es a szervízciklusa... gyakorlatilag elhasználódhat az olaj hamarabb...

Korai szériákon állítólag ez az érzékelő már pár ezer km után jelezte az olaj elhasználódottságát, érdemes szagszervízbe menni, mert ha ez van akkor azért, ha meg olajat kell cserélni akkor meg azért...

Értem. Köszönöm! A korai széria mit jelent? Szóban forgó autó 2007 novemberi...
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3516 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 14:15:33 »

Értem. Köszönöm! A korai széria mit jelent? Szóban forgó autó 2007 novemberi...

Még akár az is lehet... 2008-asokban már ez nem fordulhat elő
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3517 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 14:54:49 »

A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?

35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....

20E km-enként kell szervizelni az autót.
A DPF szűrő miatt érdemes rövidebb olajcsere periódusban gondolkodni (a regeneráció miatt folyamatosan hígul a motorolaj).
Ha 35E-ig még nem volt szervízben, akkor lehet, hogy az érzékelő ez miatt jelez, hogy nagyon híg már az olaj.
A turbo miatt nem ártana az olajcsere, a gázolajjal higitott olaj nem ken olyan jól, mint a friss olaj.

(Alapesetben az olaj hibaüzenet házilag is kiüthető. Hogy hogyan azt most pontosan nem tudom megmondani, de talán egyszerre kell lenyomni vmelyik pedálokat, + még vmit kell csinálni; majd utánanézek.)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3518 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 15:08:02 »

20E km-enként kell szervizelni az autót.
A DPF szűrő miatt érdemes rövidebb olajcsere periódusban gondolkodni (a regeneráció miatt folyamatosan hígul a motorolaj).
Ha 35E-ig még nem volt szervízben, akkor lehet, hogy az érzékelő ez miatt jelez, hogy nagyon híg már az olaj.
A turbo miatt nem ártana az olajcsere, a gázolajjal higitott olaj nem ken olyan jól, mint a friss olaj.


A DPF miatt miért is hígul az olaj?

Hogy kerül az olajba gázolaj?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3519 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 15:17:58 »

A DPF miatt miért is hígul az olaj?

Hogy kerül az olajba gázolaj?

Már írtam korábban: az aktív regenerációkor.
Ekkor a kipufogási ütemben gázolajat fecskendez be a rendszer, aminek egy része a hengerfalra tapad, a gyűrűk meg leviszik az olajtérbe...
(A mazdások szívnak ezzel nagyokat, van akinek megállt a motor is az nem elégséges kenés miatt...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3520 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 15:28:23 »


(Alapesetben az olaj hibaüzenet házilag is kiüthető. Hogy hogyan azt most pontosan nem tudom megmondani, de talán egyszerre kell lenyomni vmelyik pedálokat, + még vmit kell csinálni; majd utánanézek.)


közben megvan:

"Oil Service" üzenet megsemmisítése:
- gyújtást ráadni,
- rálépni egyszerre a gáz és a fékpedálra ~15sec-ig,

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3521 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 21:36:37 »

Na nem azért, hogy a múltkori motorhőmérséklet mérés publikálása uán még tovább feszítsek, mint pók a lucernában; de érdekelt, hogy az adott motorhőmérsékletek mellett hogyan alakul az utastérbe befújt levegő, valamint az utastér hőmérséklete.
Megmértem. Wink K típusú hőelem a befúvó nyílásba, az utastér hőmérsékletet az anyósülés szintjén mértem.
Itt van a végeredmény:
Reggel -3 fokban indultam, ugyanaz az útvonal, a hőmérséklet 22 fokra volt állítva, kikapcsolt klímával.
Az utastér hőmérsékleten szépen látszik a hőmérsékletre szabályozás.


Klikk a képre:




Itt az előző grafikon: http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg355908#msg355908


(lesz még egy grafikon: kikapcsolt fűtés mellett hogyan melegszik fel a motor, nemsokára jön az is...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3522 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 22:33:15 »

Na. El is jött a nemsokára. Wink

Itt van az a grafikon, amikor kikapcsoltam a fűtést az utastérben.

Klikk a képre:

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3523 Dátum: 2009.01.19 hétfő, 22:46:39 »

Összerajzoltam a 3 grafikont a könnyebb csemegézéshez:  Wink

Klikk a képre:

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #3524 Dátum: 2009.01.20 kedd, 08:37:50 »

Összerajzoltam a 3 grafikont a könnyebb csemegézéshez:  Wink

Klikk a képre:



 taps
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3525 Dátum: 2009.01.20 kedd, 14:31:50 »

Na nem azért, hogy a múltkori motorhőmérséklet mérés publikálása uán még tovább feszítsek, mint pók a lucernában; de érdekelt, hogy az adott motorhőmérsékletek mellett hogyan alakul az utastérbe befújt levegő, valamint az utastér hőmérséklete.
Megmértem. Wink K típusú hőelem a befúvó nyílásba, az utastér hőmérsékletet az anyósülés szintjén mértem.
Itt van a végeredmény:
Reggel -3 fokban indultam, ugyanaz az útvonal, a hőmérséklet 22 fokra volt állítva, kikapcsolt klímával.
Az utastér hőmérsékleten szépen látszik a hőmérsékletre szabályozás.


Klikk a képre:




Itt az előző grafikon: http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg355908#msg355908


(lesz még egy grafikon: kikapcsolt fűtés mellett hogyan melegszik fel a motor, nemsokára jön az is...)
Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3526 Dátum: 2009.01.20 kedd, 14:52:08 »

Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.
SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.

Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60o-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #3527 Dátum: 2009.01.20 kedd, 14:58:50 »

SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.

Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60o-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)

Szerintem meg tök okés az a 60 fok 14 perc alatt. Ennyi nekem is megvan, sőt, 40 fokos motorhömérséklet felett már langyosat nyomat. Mondjuk a hűtőm fele le van takarva. Ezért menet közben sem hűl vissza annyira. Az ellenzők kedvéért: csak a fele van eltakarva és nem a légbeszívő felöli!
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3528 Dátum: 2009.01.20 kedd, 15:01:23 »

Szerintem meg tök okés az a 60 fok 14 perc alatt. Ennyi nekem is megvan, sőt, 40 fokos motorhömérséklet felett már langyosat nyomat. Mondjuk a hűtőm fele le van takarva. Ezért menet közben sem hűl vissza annyira. Az ellenzők kedvéért: csak a fele van eltakarva és nem a légbeszívő felöli!
Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #3529 Dátum: 2009.01.20 kedd, 15:04:19 »

Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.

Én úgy értelmeztem, hogy a fűtőradiátor hőmérséklete, illetve az azon átfújt levegő.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #3530 Dátum: 2009.01.20 kedd, 15:04:52 »

SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.

Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60o-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Ha 22 volt beállítva, akkor elég gyatra teljesítmény az indulás után 23 perccel még az utastérben mindig csak 18 fok honol. Mikor lesz ez 22 fok? 2 óra múlva?
És nekem nem is elég a 22. Sztem télen olyan 23-24 fok-ot kell állítani, mivel elég hidegen sütnek az ablakok, fémrészek.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3531 Dátum: 2009.01.20 kedd, 15:53:54 »

...
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60o-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)

Egybevág a tapasztalataimmal: http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg351903#msg351903

Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3532 Dátum: 2009.01.20 kedd, 16:09:12 »

Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.

K típusú hőelemmel + digitális multiméterrel mértem a középső befúvó nyílásban.
22 fokra volt állítva a hőmérséklet az utastérben.

Biztonsági öv:
- gyújtás ráad,
- ki-be kapcsol kb 10x (vagy 9x Huh? )
Elvileg így mennie kell.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3533 Dátum: 2009.01.20 kedd, 16:10:15 »

SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.

Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60o-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)

Elég pontosan mértem, mert készültem rá.
A hőelem a befúvó nyilásban volt, kb 4 cm-re.

Sztem úgy lehet magasabb, hogy megy a kiegészítő elektromos fűtés is ilyenkor.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3534 Dátum: 2009.01.20 kedd, 16:12:12 »

Ha 22 volt beállítva, akkor elég gyatra teljesítmény az indulás után 23 perccel még az utastérben mindig csak 18 fok honol. Mikor lesz ez 22 fok? 2 óra múlva?
És nekem nem is elég a 22. Sztem télen olyan 23-24 fok-ot kell állítani, mivel elég hidegen sütnek az ablakok, fémrészek.

Igen ez nekem is furcs volt.
Bár az utastér hőmérsékletet nem a műszerfalban lévő érzékelőnél mértem (amire ő is szabályoz) hanem az anyósülés felett kb fél cm-re.
Így állítottam be a hőelemet ott.
Tehét ha az ülés hideg volt addig, akkor az is befolyásolhatta a mérést.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3535 Dátum: 2009.01.20 kedd, 17:07:28 »

Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.
Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok! Roll Eyes Smiley
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3536 Dátum: 2009.01.20 kedd, 17:47:04 »

Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok! Roll Eyes Smiley
Még nem, de majd kipróbálom.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3537 Dátum: 2009.01.20 kedd, 18:11:32 »

Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok! Roll Eyes Smiley

Lehet, hogy ez is az mk4 egyik trükkje, hogy automatice becsukja az orrát amíg hideg van...
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3538 Dátum: 2009.01.20 kedd, 19:23:38 »

Lehet, hogy ez is az mk4 egyik trükkje, hogy automatice becsukja az orrát amíg hideg van...
Huh?
Orrát? A fűtésrendszerbe nem szív hideglevegőt?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3539 Dátum: 2009.01.20 kedd, 22:46:20 »

Huh?
Orrát? A fűtésrendszerbe nem szív hideglevegőt?

gyk: automatikusan belső keringetésre vált   nyes falbav
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #3540 Dátum: 2009.01.21 szerda, 05:24:23 »

gyk: automatikusan belső keringetésre vált   nyes falbav
taps eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3541 Dátum: 2009.01.21 szerda, 08:16:14 »

gyk: automatikusan belső keringetésre vált   nyes falbav

Mk3-on és szerintem mk4-ben is nyáron a dög melegben a hűtést autómatikusan belső levegőkeringetéssel kezdi(anélkül, hogy azt kijelezné)... a fűtésnél viszont nem tapasztaltam ezt...
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3542 Dátum: 2009.01.21 szerda, 14:34:19 »



Kipróbáltam a műszerteszte Én is...

Van a bal mezőben egy fől piros le zöld nyilacska... Nálam funkciója nincs mert nem jelez soha... viszont az 1.6 tdci Focusban működik... azt jelzi, hogy mikor kellene már fel, ill. visszaváltani...

Valakinek működik ez a funkció mk4-ben?

Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3543 Dátum: 2009.01.21 szerda, 14:37:51 »



Hétvégén voltunk balcsin korizni...

állok be a kertbe és megint regenerálta a dpf-t...

Amiket tapasztaltam:
- kicsit büdös, égett szag (mintha leégetnéd a kuplungot)
- megy a hűtőventillátor
- a kipuffnak gyönyörű, mély öblös hangja lesz (mintha egy sport dobot szereltem volna fel)

Az előző reg. óta kb 500km mentem... amiből kb. 300 otópálya volt...

Beálltam a kertbe és megvártam, hogy vajon mikor és hogyan fejezi be...

Kb. 10 percet járt még az autó... a végén először a hűtő kapcsolt le, majd a szép öblös hangból is takakakakak lett...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3544 Dátum: 2009.01.21 szerda, 15:03:36 »


Hétvégén voltunk balcsin korizni...

állok be a kertbe és megint regenerálta a dpf-t...

Amiket tapasztaltam:
- kicsit büdös, égett szag (mintha leégetnéd a kuplungot)
- megy a hűtőventillátor
- a kipuffnak gyönyörű, mély öblös hangja lesz (mintha egy sport dobot szereltem volna fel)

Az előző reg. óta kb 500km mentem... amiből kb. 300 otópálya volt...

Beálltam a kertbe és megvártam, hogy vajon mikor és hogyan fejezi be...

Kb. 10 percet járt még az autó... a végén először a hűtő kapcsolt le, majd a szép öblös hangból is takakakakak lett...

A pillanatnyi fogyasztást nem nézted véletlenül?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3545 Dátum: 2009.01.21 szerda, 15:07:48 »

A pillanatnyi fogyasztást nem nézted véletlenül?


Azt nem néztem...

Az otthoni garázsban regenerálunkból az alábbit tapasztaltam...

Az utcánkba ahogy megyek érzem, hogy másképp viselkedik az autó, váltáskor olyan lefulladósabb érzésem van...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3546 Dátum: 2009.01.22 csütörtök, 19:59:50 »

Azt nem néztem...

Az otthoni garázsban regenerálunkból az alábbit tapasztaltam...

Az utcánkba ahogy megyek érzem, hogy másképp viselkedik az autó, váltáskor olyan lefulladósabb érzésem van...

Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3547 Dátum: 2009.01.23 péntek, 07:46:20 »

Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?


Ja, még elfelejtettem írni, hogy a két kipufogóvégem olyan meleg volt, hogy csak na.
Pedig normál üzemmeleg motornál nem szokott ilyen meleg lenni.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3548 Dátum: 2009.01.23 péntek, 07:58:44 »

Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?


passszz

nyílván ezzel az utóbefecskendezéssel nem kevés gázolajat használ el....
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3549 Dátum: 2009.01.23 péntek, 08:29:39 »

passszz

nyílván ezzel az utóbefecskendezéssel nem kevés gázolajat használ el....

Nade pont fordítva kellene, hogy legyen, nem?
Amikor befecskendez, akkor kellene többet fogyasztania, de pont fordítva volt...
A regen alatt 0,7l/h volt a fogyi, a regen után pedig visszament ~1,4l/h-ra.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.