Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 16:04:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 720 721 722 723 724 725 726 [727] 728 729 730 731 732 733 734 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 12022419 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
kisherczeg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #36300 Dátum: 2018.01.21 vasárnap, 23:36:42 »

Sziasztok
Nálam biztos tapasztaltabbak vagytok, a kocsimba közel 200.000km van. Mk4 2009 2.2diesel.  Nem vagyok az a motorgyilkos típus, de szerintetek ha hosszútávon tervezekaz autóval milyen nagyobb javítási költségekkel majd számolnom?? Gondolok itt a kettős tömegü lendkerékre, porlasztócsúcsra, egr szelep, vagy részecskeszürő, ....
Nagyon szeretem a kocsim, épp ezért a szokásos szervizeket természetesen megcsináltam, de ezek java részt ugye látszó kopó alkatrészek voltak. Nyáron vezérlés is volt cserélve.
Csak hogy mennyire kell majd a nadrágszíjjat meghúznom??
Nagyságrendileg??
Ötlet, tanács?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36301 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 08:26:28 »

Sziasztok
Nálam biztos tapasztaltabbak vagytok, a kocsimba közel 200.000km van. Mk4 2009 2.2diesel.  Nem vagyok az a motorgyilkos típus, de szerintetek ha hosszútávon tervezekaz autóval milyen nagyobb javítási költségekkel majd számolnom?? Gondolok itt a kettős tömegü lendkerékre, porlasztócsúcsra, egr szelep, vagy részecskeszürő, ....
Nagyon szeretem a kocsim, épp ezért a szokásos szervizeket természetesen megcsináltam, de ezek java részt ugye látszó kopó alkatrészek voltak. Nyáron vezérlés is volt cserélve.
Csak hogy mennyire kell majd a nadrágszíjjat meghúznom??
Nagyságrendileg??
Ötlet, tanács?

Egy fél milla legyen a mackóperselyben, amit nem fáj az autóra költeni, ha beüt a krach.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
nagydog
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #36302 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 18:58:33 »

Nekem is 2,2 tdci van,260 000 km van benne eddig komolyabban nem volt szerelve.Porlasztók ki lettek szedve a magasnyomásúval együtt,tesztre elküldve 250 000 km-nél és mindent rendben találtak (amin kicsit meg is lepődtem azt hittem találnak valamit).Kuplung még az eredeti van benne.Féktárcsa+betétek 210 000 km-nél voltak cserélve.Nyárra tervezem a szívósort kitisztítani.Szerintem nem kell igazán aggódni megbízhatóak ezek a verdák.De mint feljebb írták egy bizonyos összeg nem árt ha félre van téve.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 Tdci Titanium S 175 LE 2008 Frozen White
kisherczeg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #36303 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 19:23:02 »

Nekem is 2,2 tdci van,260 000 km van benne eddig komolyabban nem volt szerelve.Porlasztók ki lettek szedve a magasnyomásúval együtt,tesztre elküldve 250 000 km-nél és mindent rendben találtak (amin kicsit meg is lepődtem azt hittem találnak valamit).Kuplung még az eredeti van benne.Féktárcsa+betétek 210 000 km-nél voltak cserélve.Nyárra tervezem a szívósort kitisztítani.Szerintem nem kell igazán aggódni megbízhatóak ezek a verdák.De mint feljebb írták egy bizonyos összeg nem árt ha félre van téve.



Huuuu ezek nagyon kellemes hírek!! Jó hallani ilyeneket!
Persze azért az ördög nem alszik, úgyhogy tömöm a malacot!
Ja ne gondoljatok semmi rosszra smile
Mondtad ezt a szívósor tisztítítást, ez hogy működik?? Mi a menete?
Naplózva
kisherczeg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #36304 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 19:26:56 »

Egy fél milla legyen a mackóperselyben, amit nem fáj az autóra költeni, ha beüt a krach.

Ez se kevés, de ha ennyibe megáll, akkor ki fog még bírni az autó nálam még jó néhány évet!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36305 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 19:43:37 »



Huuuu ezek nagyon kellemes hírek!! Jó hallani ilyeneket!
Persze azért az ördög nem alszik, úgyhogy tömöm a malacot!
Ja ne gondoljatok semmi rosszra smile
Mondtad ezt a szívósor tisztítítást, ez hogy működik?? Mi a menete?
ajjaj.Csak nehogy a Balogh magára vegye... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36306 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 20:16:58 »

ajjaj.Csak nehogy a Balogh magára vegye... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2

Mondja ezt az űrmalac... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
nagydog
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #36307 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 20:43:22 »



Huuuu ezek nagyon kellemes hírek!! Jó hallani ilyeneket!
Persze azért az ördög nem alszik, úgyhogy tömöm a malacot!
Ja ne gondoljatok semmi rosszra smile
Mondtad ezt a szívósor tisztítítást, ez hogy működik?? Mi a menete?

Elöl csatlakozik a műanyag szívósor a hengerfejre.Le kell szerelni és kipucolni a falakra rárakódott fekete trutyit.És még az egr-t is ki kell ilyenkor takarítani,de az piszkosul el van rejtve a tűzfal és a motor között.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 Tdci Titanium S 175 LE 2008 Frozen White
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36308 Dátum: 2018.01.22 hétfő, 20:59:44 »

Mondja ezt az űrmalac... eplus2
falbav Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jaxxx
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #36309 Dátum: 2018.01.23 kedd, 19:41:21 »

Sziasztok!


Pár napja tulajdonosa lettem egy faceliftes 2011-es 2.0 TDCI Mondeo-nak!
Sajnos az autó leállításnál nálam is előjött a fhingó hang,azaz Pierburg szelep kuka!
Szeretnék rendelni egyet és kérdésem az volna,hogy ezek közül mindegyik jó az faceliftes Mondeokhoz is? Van különbség köztük?

PIERBURG - 7.01771.00 / 70177100
PIERBURG - 7.01771.00.0 / 701771000
PIERBURG - 7.01771.01 / 70177101
PIERBURG - 7.01771.01.0 / 701771010



Másik kérdésem az volna,hogy esetleg tudtok Budapesten vagy környékén olyan hozzáértő, nem lehúzós szerelőt aki be is szerelné ezt nekem?
A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

2011 FL Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium 163LE Blazer Blue
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36310 Dátum: 2018.01.23 kedd, 20:45:37 »

Csak érdekességképp: a sima tempomat is tudja azt, hogy ha kanyarba tempósabban fordul el az ember, mint az autó gondolja, akkor elveszi a gázt? Vagy ez az adaptív tempomathoz kapcsolódó feature?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36311 Dátum: 2018.01.23 kedd, 21:02:11 »

Csak érdekességképp: a sima tempomat is tudja azt, hogy ha kanyarba tempósabban fordul el az ember, mint az autó gondolja, akkor elveszi a gázt? Vagy ez az adaptív tempomathoz kapcsolódó feature?

Sima is, rangasd meg a kormányt... de ne 160-nál... : eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36312 Dátum: 2018.01.24 szerda, 14:51:56 »

Sima is, rangasd meg a kormányt... de ne 160-nál... : eplus2

Köszi!  wave
Nekem adaptív van. MK3-hoz képest újdonság volt, hogy elvette a gázt.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #36313 Dátum: 2018.01.26 péntek, 12:02:41 »

Üdv. Ma délelőtt az udvarban álló autómnak kinyitottam a bal első ajtaját, és valami zúgó, villanymotor szerű hangra lettem figyelmes, ami a motortérből jött, és elég jól hallható volt. Kinyitottam a motorháztetőt, és az akku környékéről jött a hang, majd szép lassan, mintha lehalkítottam volna 15-20 másodperc múlva elmúlt. Hibakód semmi, azóta mentem vele 60 km-t, de semmit nem tapasztaltam. Tudja vki mi lehetett ez az erős, elektromos hang?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
somi24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #36314 Dátum: 2018.01.26 péntek, 13:11:54 »

Sziasztok!Le tudná valaki írni,hogy az ülésfűtés gombjait hogyan lehet kiszedni?
Naplózva

MONDEO 2008 2,0 tdci titanium
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #36315 Dátum: 2018.01.26 péntek, 14:05:02 »

Sziasztok!Le tudná valaki írni,hogy az ülésfűtés gombjait hogyan lehet kiszedni?
A váltószoknya keretet ki tudod pattintani, és akkor onnan benyúlsz, és alúlról felfelé ki lehet nyomni.
Arra figyelj, hogy ne magát a bőrt húzd felfelé, hanem a bőrön keresztül a keretet. (Legalábbis én ezt javaslom)  Wink
Vagy csak a kis króm színű cuccal együtt jön, vagy az egész műanyag rész, de bármelyik elég helyet biztosít majd.
Itt angolul le van írva pontosabban is:
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk4/centre-console-trim-dashboard-controls-and-head-unit-removal-mk4-r453
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36316 Dátum: 2018.01.26 péntek, 17:06:53 »

Üdv. Ma délelőtt az udvarban álló autómnak kinyitottam a bal első ajtaját, és valami zúgó, villanymotor szerű hangra lettem figyelmes, ami a motortérből jött, és elég jól hallható volt. Kinyitottam a motorháztetőt, és az akku környékéről jött a hang, majd szép lassan, mintha lehalkítottam volna 15-20 másodperc múlva elmúlt. Hibakód semmi, azóta mentem vele 60 km-t, de semmit nem tapasztaltam. Tudja vki mi lehetett ez az erős, elektromos hang?
nem a ventilátor indulhatott el?
gondolom a motor nem járt.
Az egr szelepet vagy a turbó geót rázza mozgatja olyankor a rendszer.Normális.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.26 péntek, 17:08:40 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #36317 Dátum: 2018.01.26 péntek, 17:50:37 »

nem a ventilátor indulhatott el?
gondolom a motor nem járt.
Az egr szelepet vagy a turbó geót rázza mozgatja olyankor a rendszer.Normális.

Nem járt, már vagy 2 órája. Az EGR-t mostanában tisztíttattam, meg dugóztam le. Ezt a hangot még soha nem hallottam, mióta megvan az autó. De ha nem rendellenes, akkor semmi gáz... Cheesy Nyomjuk tovább neki  nyes nyes
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
zozo21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



« Új hozzászólás #36318 Dátum: 2018.01.26 péntek, 18:07:03 »

Sziasztok!


Pár napja tulajdonosa lettem egy faceliftes 2011-es 2.0 TDCI Mondeo-nak!
Sajnos az autó leállításnál nálam is előjött a fhingó hang,azaz Pierburg szelep kuka!
Szeretnék rendelni egyet és kérdésem az volna,hogy ezek közül mindegyik jó az faceliftes Mondeokhoz is? Van különbség köztük?

PIERBURG - 7.01771.00 / 70177100
PIERBURG - 7.01771.00.0 / 701771000
PIERBURG - 7.01771.01 / 70177101
PIERBURG - 7.01771.01.0 / 701771010



Másik kérdésem az volna,hogy esetleg tudtok Budapesten vagy környékén olyan hozzáértő, nem lehúzós szerelőt aki be is szerelné ezt nekem?
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia, mindegyik jó, igazán nincs különbség ha ezek a 12-15 e. Ft -os változatok. A gond az, hogy kétséges az élettartalmuk pár hónaptól akár 1-2 évig is működnek. A gyári is Pierburg, de mégis jobb minőség igaz 35 e. Ft.
Én is az utánagyártottat vettem! Smiley
A berakástól ne félj csak a gumicsöveket ne cseréld fel (fehér filccel megjelölni leszedés előtt) mert nem lesz jó.
Naplózva

Mondeo Mk4 2.0 TDCi 140 kombi Smiley
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #36319 Dátum: 2018.01.26 péntek, 20:14:19 »

Sziasztok!Le tudná valaki írni,hogy az ülésfűtés gombjait hogyan lehet kiszedni?
Váltószoknya kipattint, majd ott benyúlsz és alulról kitolod az ülésfűtés kapcsolót
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #36320 Dátum: 2018.01.26 péntek, 20:20:24 »

Szép estét,

Azt már megtudtam, h a mondeo xenonjától nem fogunk elájulni, de egy ideje konkrétan este alig látok...a szemmel minden oké wow1
1. foncsor
2. xenonizzó

A kérdésem a 2. ponthoz lenne. Honnan veszem észre, h nem jó? Régebben hallottam olyat, h ha kezd kékesen világítani, az jelzi, h közeleg a vég. Ez igaz?
Az enyém, nem kékes, de alig látok vele.
Van más ismérve? Honnan tudom, h cserés?(kivéve ha már nem is világít)

Köcceee
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #36321 Dátum: 2018.01.27 szombat, 17:30:09 »

Szép estét,

Azt már megtudtam, h a mondeo xenonjától nem fogunk elájulni, de egy ideje konkrétan este alig látok...a szemmel minden oké wow1
1. foncsor
2. xenonizzó

A kérdésem a 2. ponthoz lenne. Honnan veszem észre, h nem jó? Régebben hallottam olyat, h ha kezd kékesen világítani, az jelzi, h közeleg a vég. Ez igaz?
Az enyém, nem kékes, de alig látok vele.
Van más ismérve? Honnan tudom, h cserés?(kivéve ha már nem is világít)

Köcceee


Nekem mk3-asom van és nekem sem lett kékes árnyalata mikor eljárt az izzó felett az idő. Sokan azt mondják, hogy mk3 és mk4 mondeonak rossz a xenonja de ez nem igaz. Én új izzókat vettem plusz a projektort megtakarítottam és soha jobban nem láttam még.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36322 Dátum: 2018.01.27 szombat, 18:12:01 »

Nekem mk3-asom van és nekem sem lett kékes árnyalata mikor eljárt az izzó felett az idő. Sokan azt mondják, hogy mk3 és mk4 mondeonak rossz a xenonja de ez nem igaz. Én új izzókat vettem plusz a projektort megtakarítottam és soha jobban nem láttam még.

MK4 xenonjával nekem semmi bajom nincs, teljesen meg vagyok elégedve vele. Ha amúgy rendben van a technika (foncsor, izzó, beállítás) és ezzel nem lát az ember, akkor szemészhez kell menni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #36323 Dátum: 2018.01.27 szombat, 18:26:24 »

Kedves Fórumtársak!

Ford Mondeo MK4 kombit szeretnék vásárolni és típusimseret hiányában a segítségetek szeretném kérni, hogy mire érdemes vásárláskor nagyon odafigyelni. 163-200 lóerős manuál váltós modellek érdekelnének max 4-4.5 millió forintos összeghatárig, viszont ahogy látom a piacot, nagyon nagy a szórás árban, felszereltségben és futásteljesítményben is, ami elbizonytalanított, hogy egyáltalán mit érdemes megnézni és mi az inkább felejtős. Van olyan típushibája ennek a generációnak amit mindenképp szem előtt kell tartanom? Újra eladhatóság tekintetében itt is célszerű a minél több extrával ellátott autót keresni, vagy érdemesebb a puritánabb verziókkal próbálkozni? Évente nem mennék sokat, max 15-20ezer km-t, de azt többnyire pályán, viszont ez ecoboosttól és úgy amblokk az összes downsizingolt turbó benzinestől tartok.

Székesfehérváron látok most HAHU-n 1-2 Titanium-S 2.2 és 2.0 TDCI modellt. Ezekkel érdemes lehet tenni egy próbát, vagy túl szép, hogy igaz legyen?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_navi-xenon-kamera-hifi-12491711
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_ujszeru_allapotszervizkonyv-12510701

Nagyon köszönöm a segítséget!
Herrkoser

Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #36324 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:02:08 »

Üdv Kóser Úr,

elég szép összeget rászánsz, így szerintem nem lesz gond. Smiley

Általánosságban Fehérvárral fenntartással kell lenni, ott nagyon sok autó tolatva közlekedik, ezért az órák visszafelé számolnak.

Manuálisnál nagyon nem tudsz mellényúlni, ha egyszer a KT cseréje esedékes lesz, az úgy 250-300K. Váltó ugyanakkor hamarabb kopik, mint kellene, nem tudom, hogy FL nél változtattak-e, de az én autómon is cseréltek szinkront, meg Blau4Laci azt hiszem a FL-es Mondeoján is a váltót felújítatta. Szóval az nem erőssége.Más mint minden autónál, talán a kormánymű tud kopogni, annak javítása 47K. Önindító tud beszarni, az úgy 40K cseredarabbal. De ezek egy 4 milliós autónál még nem játszhatnak.

Én a helyedben - s kérdésedre is válaszolva - ilyen áron Fordéknál néznék körül, elsősorban Magyarországit és vezetett szervizönyveset, itthon ezeket keresik, s újra eladásnál is számít. Én úgy veszem észre, hogy inkább a megbízhatóbb előéletű autót keresik, mint a teliextrázottat. Én is így tennék, a Fordnál ráadásul a használt autóra vonatkozó jótállást komolyan is veszik.




Kedves Fórumtársak!

Ford Mondeo MK4 kombit szeretnék vásárolni és típusimseret hiányában a segítségetek szeretném kérni, hogy mire érdemes vásárláskor nagyon odafigyelni. 163-200 lóerős manuál váltós modellek érdekelnének max 4-4.5 millió forintos összeghatárig, viszont ahogy látom a piacot, nagyon nagy a szórás árban, felszereltségben és futásteljesítményben is, ami elbizonytalanított, hogy egyáltalán mit érdemes megnézni és mi az inkább felejtős. Van olyan típushibája ennek a generációnak amit mindenképp szem előtt kell tartanom? Újra eladhatóság tekintetében itt is célszerű a minél több extrával ellátott autót keresni, vagy érdemesebb a puritánabb verziókkal próbálkozni? Évente nem mennék sokat, max 15-20ezer km-t, de azt többnyire pályán, viszont ez ecoboosttól és úgy amblokk az összes downsizingolt turbó benzinestől tartok.

Székesfehérváron látok most HAHU-n 1-2 Titanium-S 2.2 és 2.0 TDCI modellt. Ezekkel érdemes lehet tenni egy próbát, vagy túl szép, hogy igaz legyen?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_navi-xenon-kamera-hifi-12491711
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_ujszeru_allapotszervizkonyv-12510701

Nagyon köszönöm a segítséget!
Herrkoser


Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #36325 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:07:05 »

Extrákra visszatérve. Az enyém xenonos, kanyarbevilágítós, fűthető ülésekkel, fűthető első szélvédővel. Mikor megvettem, teljesen közömbösek voltak, ugyanakkor ma nagyon örülök,
 h ezek vannak, sőt, nem is szeretnék visszalépni. Na, így már nehezebb autót találni Smiley

Kedves Fórumtársak!

Ford Mondeo MK4 kombit szeretnék vásárolni és típusimseret hiányában a segítségetek szeretném kérni, hogy mire érdemes vásárláskor nagyon odafigyelni. 163-200 lóerős manuál váltós modellek érdekelnének max 4-4.5 millió forintos összeghatárig, viszont ahogy látom a piacot, nagyon nagy a szórás árban, felszereltségben és futásteljesítményben is, ami elbizonytalanított, hogy egyáltalán mit érdemes megnézni és mi az inkább felejtős. Van olyan típushibája ennek a generációnak amit mindenképp szem előtt kell tartanom? Újra eladhatóság tekintetében itt is célszerű a minél több extrával ellátott autót keresni, vagy érdemesebb a puritánabb verziókkal próbálkozni? Évente nem mennék sokat, max 15-20ezer km-t, de azt többnyire pályán, viszont ez ecoboosttól és úgy amblokk az összes downsizingolt turbó benzinestől tartok.

Székesfehérváron látok most HAHU-n 1-2 Titanium-S 2.2 és 2.0 TDCI modellt. Ezekkel érdemes lehet tenni egy próbát, vagy túl szép, hogy igaz legyen?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_navi-xenon-kamera-hifi-12491711
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_ujszeru_allapotszervizkonyv-12510701

Nagyon köszönöm a segítséget!
Herrkoser


Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36326 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:19:10 »

Kedves Fórumtársak!

Ford Mondeo MK4 kombit szeretnék vásárolni és típusimseret hiányában a segítségetek szeretném kérni, hogy mire érdemes vásárláskor nagyon odafigyelni. 163-200 lóerős manuál váltós modellek érdekelnének max 4-4.5 millió forintos összeghatárig, viszont ahogy látom a piacot, nagyon nagy a szórás árban, felszereltségben és futásteljesítményben is, ami elbizonytalanított, hogy egyáltalán mit érdemes megnézni és mi az inkább felejtős. Van olyan típushibája ennek a generációnak amit mindenképp szem előtt kell tartanom? Újra eladhatóság tekintetében itt is célszerű a minél több extrával ellátott autót keresni, vagy érdemesebb a puritánabb verziókkal próbálkozni? Évente nem mennék sokat, max 15-20ezer km-t, de azt többnyire pályán, viszont ez ecoboosttól és úgy amblokk az összes downsizingolt turbó benzinestől tartok.

Székesfehérváron látok most HAHU-n 1-2 Titanium-S 2.2 és 2.0 TDCI modellt. Ezekkel érdemes lehet tenni egy próbát, vagy túl szép, hogy igaz legyen?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_navi-xenon-kamera-hifi-12491711
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_ujszeru_allapotszervizkonyv-12510701

Nagyon köszönöm a segítséget!
Herrkoser



Szvsz az ember magának veszi az autót és nem a következő vevőnek. Engem pont nem érdekelt, hogy az extrákról a következő vevő majd mit fog gondolni. Én azt csináltam, hogy végig néztem a katalógust, kigyűjtöttem az összes lehetséges extrát, utánaolvastam és három kategóriába soroltam őket:
- Mindenképp kell az autóba.
- Nem kell feltétlen, de örülnék ha lenne, illetve megadok érte több pénzt, ha benne van.
- Nem érdekel, hogy van-e az autóba.

Fehérvár elég feketelyuk a használtautók terén. Ennek ellenére persze nem minden autó sz.r, ami ott van.
4-4,5-ért eléggé az MK4 tetejéből tudsz válogatni.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36327 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:27:00 »

Üdv Kóser Úr,

elég szép összeget rászánsz, így szerintem nem lesz gond. Smiley

Általánosságban Fehérvárral fenntartással kell lenni, ott nagyon sok autó tolatva közlekedik, ezért az órák visszafelé számolnak.

Manuálisnál nagyon nem tudsz mellényúlni, ha egyszer a KT cseréje esedékes lesz, az úgy 250-300K. Váltó ugyanakkor hamarabb kopik, mint kellene, nem tudom, hogy FL nél változtattak-e, de az én autómon is cseréltek szinkront, meg Blau4Laci azt hiszem a FL-es Mondeoján is a váltót felújítatta. Szóval az nem erőssége.Más mint minden autónál, talán a kormánymű tud kopogni, annak javítása 47K. Önindító tud beszarni, az úgy 40K cseredarabbal. De ezek egy 4 milliós autónál még nem játszhatnak.

Én a helyedben - s kérdésedre is válaszolva - ilyen áron Fordéknál néznék körül, elsősorban Magyarországit és vezetett szervizönyveset, itthon ezeket keresik, s újra eladásnál is számít. Én úgy veszem észre, hogy inkább a megbízhatóbb előéletű autót keresik, mint a teliextrázottat. Én is így tennék, a Fordnál ráadásul a használt autóra vonatkozó jótállást komolyan is veszik.


Csak egyszer érteném meg, hogy miért előny az, ha magyarországi egy autó... Pont ugyanúgy tekernek vissza egy mo-it, mint egy külföldit, pont ugyanúgy törhetik meg és gányolhatják össze, mint egy külföldit, pont ugyanúgy gyártanak hozzá hamis szervizkönyvet, mint egy külföldihez.
Cserébe az eddig megtett km-eit sz.arabb utakon futotta, sz.rabb minőségű üzemanyagot kapott és kitudja, hogy megoldjukokosbaKft tényleg megcsinálta-e rajta a szervizt vagy csak papíron...
Még ha a magyar nép olyan becsületes és összetartó lenne, akkor oké, de hát azért erről tudjuk, hogy nem igaz...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #36328 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:27:49 »

Köszönöm a válaszod! Ezt a fehérvári bermuda háromszöget se hallottam még, de nem is sűrűn veszek autót... Smiley Észnél leszek akkor, sőt a linkelt autók is német honból jöttek. A szürkénél az eladó elmondása szerint sárvédő volt fényezve, a fehérnél pedig mindenre megesküdtek, hogy sérülésmentes és nagyon rendben van a kocsi. Mobile.de kínálata alapján az áruk so-so elmennek, annyira nem lógnak ki gyanúsan a sorból. Persze a szervizmúltat nem igazán tudom ellenőrizni egy külföldi autónál, így mindenképp kellene a márkaszervizes állapotfelmérés. Sturczéknál is van egy 163 lovas járgány, - az értékesítő srác is teljesen normális volt, közlékenyebb is mint a másik két autó esetén - az elvileg magyar céges autó, 20 ezres Fordos szervizek végig követhetőek, elvileg teljes szerviz dokumentációt is kapok hétfőn. Igaz korántsem annyira extrás és optikailag sincs úgy kirittyentve az autó, mint egy Titanium S, de vélhetően a vesémet se rázná szét egy ballonosabb gumival és kevésbé feszes futóművel.

Üdv Kóser Úr,

elég szép összeget rászánsz, így szerintem nem lesz gond. Smiley

Általánosságban Fehérvárral fenntartással kell lenni, ott nagyon sok autó tolatva közlekedik, ezért az órák visszafelé számolnak.

Manuálisnál nagyon nem tudsz mellényúlni, ha egyszer a KT cseréje esedékes lesz, az úgy 250-300K. Váltó ugyanakkor hamarabb kopik, mint kellene, nem tudom, hogy FL nél változtattak-e, de az én autómon is cseréltek szinkront, meg Blau4Laci azt hiszem a FL-es Mondeoján is a váltót felújítatta. Szóval az nem erőssége.Más mint minden autónál, talán a kormánymű tud kopogni, annak javítása 47K. Önindító tud beszarni, az úgy 40K cseredarabbal. De ezek egy 4 milliós autónál még nem játszhatnak.

Én a helyedben - s kérdésedre is válaszolva - ilyen áron Fordéknál néznék körül, elsősorban Magyarországit és vezetett szervizönyveset, itthon ezeket keresik, s újra eladásnál is számít. Én úgy veszem észre, hogy inkább a megbízhatóbb előéletű autót keresik, mint a teliextrázottat. Én is így tennék, a Fordnál ráadásul a használt autóra vonatkozó jótállást komolyan is veszik.




Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36329 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:34:45 »

Köszönöm a válaszod! Ezt a fehérvári bermuda háromszöget se hallottam még, de nem is sűrűn veszek autót... Smiley Észnél leszek akkor, sőt a linkelt autók is német honból jöttek. A szürkénél az eladó elmondása szerint sárvédő volt fényezve, a fehérnél pedig mindenre megesküdtek, hogy sérülésmentes és nagyon rendben van a kocsi. Mobile.de kínálata alapján az áruk so-so elmennek, annyira nem lógnak ki gyanúsan a sorból. Persze a szervizmúltat nem igazán tudom ellenőrizni egy külföldi autónál, így mindenképp kellene a márkaszervizes állapotfelmérés. Sturczéknál is van egy 163 lovas járgány, - az értékesítő srác is teljesen normális volt, közlékenyebb is mint a másik két autó esetén - az elvileg magyar céges autó, 20 ezres Fordos szervizek végig követhetőek, elvileg teljes szerviz dokumentációt is kapok hétfőn. Igaz korántsem annyira extrás és optikailag sincs úgy kirittyentve az autó, mint egy Titanium S, de vélhetően a vesémet se rázná szét egy ballonosabb gumival és kevésbé feszes futóművel.


Magyarnál miért tudod jobban ellenőrizni a szervizmúltat?
Ott is annyit tudsz tenni, hogy felhívod a szervizkönyvben lévő plecsnit, aztán vagy azt mondják, hogy stimmt vagy nem. Külföldi szervizt is fel lehet hívni ugyanezzel. Ha meg nincsenek papírja az autónak, akkor tökmindegy, hogy azok itthon vagy külföldön "vesztek el".

Tit-s futóművel nincs semmi baj, nem ráz semmit (igaz az enyém IVDC-s és BP-n Comfort módban van).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #36330 Dátum: 2018.01.27 szombat, 19:40:00 »

Korábban egy német Audi és egy BMW esetén jártam úgy, hogy telefonon nem adtak infot a kocsiról, emailre meg nem válaszoltak. A mostani autómnál a Honda márkaszervizes telefonon szépen végigdiktálta, hogy mikor mit csináltak a kocsin, még azt is tudtam, hogy kézifék bowden csere volt garanciában stb. Ennyiből gondolom, de lehet tévúton járok.

Magyarnál miért tudod jobban ellenőrizni a szervizmúltat?
Ott is annyit tudsz tenni, hogy felhívod a szervizkönyvben lévő plecsnit, aztán vagy azt mondják, hogy stimmt vagy nem. Külföldi szervizt is fel lehet hívni ugyanezzel. Ha meg nincsenek papírja az autónak, akkor tökmindegy, hogy azok itthon vagy külföldön "vesztek el".

Tit-s futóművel nincs semmi baj, nem ráz semmit (igaz az enyém IVDC-s és BP-n Comfort módban van).
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #36331 Dátum: 2018.01.27 szombat, 20:43:58 »

Külhoni autók esetében azok igen nagy %-át dealer hozza be, ők pedig nem jótékonysági intézmények képviselői. Nekem ez a legnagyobb kockázat.


Csak egyszer érteném meg, hogy miért előny az, ha magyarországi egy autó... Pont ugyanúgy tekernek vissza egy mo-it, mint egy külföldit, pont ugyanúgy törhetik meg és gányolhatják össze, mint egy külföldit, pont ugyanúgy gyártanak hozzá hamis szervizkönyvet, mint egy külföldihez.
Cserébe az eddig megtett km-eit sz.arabb utakon futotta, sz.rabb minőségű üzemanyagot kapott és kitudja, hogy megoldjukokosbaKft tényleg megcsinálta-e rajta a szervizt vagy csak papíron...
Még ha a magyar nép olyan becsületes és összetartó lenne, akkor oké, de hát azért erről tudjuk, hogy nem igaz...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36332 Dátum: 2018.01.27 szombat, 21:49:44 »

Külhoni autók esetében azok igen nagy %-át dealer hozza be, ők pedig nem jótékonysági intézmények képviselői. Nekem ez a legnagyobb kockázat.



A magyar autók nagy százaléka is átmegy kereskedő kezén, úgyhogy pont ugyanott vagy.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36333 Dátum: 2018.01.27 szombat, 21:55:54 »

Korábban egy német Audi és egy BMW esetén jártam úgy, hogy telefonon nem adtak infot a kocsiról, emailre meg nem válaszoltak. A mostani autómnál a Honda márkaszervizes telefonon szépen végigdiktálta, hogy mikor mit csináltak a kocsin, még azt is tudtam, hogy kézifék bowden csere volt garanciában stb. Ennyiből gondolom, de lehet tévúton járok.


Márka és kereskedés függő, hogy kiadnak-e infót. Totalcaron volt asszem cikk a nem túl távoli múltban, hogy a VW csoport pl nem túl segítőkész e területen. Fordnál sem egységes, Máté segít pl, de többen inkább azt mondják, hogy nem.
(Már ha van egyáltalán infója a szalonnak. A digit szervizkönyv Fordéknál kb 2014 közepétel lett kötelező.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #36334 Dátum: 2018.01.27 szombat, 23:40:12 »

Magyar piacon 2012 óta (ha jól emlékszem az évre) van rögzítve a km óra állás, ha változik a tulaj/ütart. személye, meg ha műszaki vizsgán van az autó. Már a csapon is az jön ki, hogy a KEKKH-ból le lehet kérdezni, hogy 2012 óta mi történt egy itthoni autóval. Ezt egy németnél nem tudod eljátszani. Sőt. Sajnos nem éppen a legközreműködőbbek. Ha felkeresel egy szervizt, hogy megkérdezd, x alvázszámú vagy típusú autó, y napján z km állással járt-e a szervizbe? Sajnos még telefonon is azt fogják kérdezni, hogy "wem gehörte dieses auto?" vagy "Ich brauche einen name vor vom Besitzer". Amit viszont nem mindig tudsz... Szóval tojnak a kutakodó kelet európai érdeklődőkre... vagy épp szerencsénk van.  Wink

2013 óta van az a Fordnál, hogy be kell küldeni egy kp-i rendszerbe is az adatokat, ha a szervizben járt az autó. Addig is kellett tudtommal digitálisan rögzíteni mindent (vagyis volt digitális szervizkönyv), de beküldeni már a KP-i rendszerbe nem küldték be, csak 2013óta. Szóval ha 2013/2014 utáni az autó, akkor elviekben már itthon, Magyarországon is látják, hogy a Német szerviz kint mit rögzített be. Addig viszont semmi, s ugye tudjuk nem egy autó esetében 1-2 év alatt kint akár 100-200e km-t is futhatnak...ha ez 2013 előtt történt, s nem Te hozod /hozatod be, akkor bizony a km állás kétséges.

Annak akarok még utánajárni, hogy az adásvételi szerződésekkel mi van, amikkel bekerülnek az autók Magyarországra. Rögzítik a volt tulajdonos adatait (a németét) egyáltalán az adásvételi példányát elteszik-e?



Márka és kereskedés függő, hogy kiadnak-e infót. Totalcaron volt asszem cikk a nem túl távoli múltban, hogy a VW csoport pl nem túl segítőkész e területen. Fordnál sem egységes, Máté segít pl, de többen inkább azt mondják, hogy nem.
(Már ha van egyáltalán infója a szalonnak. A digit szervizkönyv Fordéknál kb 2014 közepétel lett kötelező.)
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36335 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 03:15:27 »

Magyar piacon 2012 óta (ha jól emlékszem az évre) van rögzítve a km óra állás, ha változik a tulaj/ütart. személye, meg ha műszaki vizsgán van az autó. Már a csapon is az jön ki, hogy a KEKKH-ból le lehet kérdezni, hogy 2012 óta mi történt egy itthoni autóval. Ezt egy németnél nem tudod eljátszani. Sőt. Sajnos nem éppen a legközreműködőbbek. Ha felkeresel egy szervizt, hogy megkérdezd, x alvázszámú vagy típusú autó, y napján z km állással járt-e a szervizbe? Sajnos még telefonon is azt fogják kérdezni, hogy "wem gehörte dieses auto?" vagy "Ich brauche einen name vor vom Besitzer". Amit viszont nem mindig tudsz... Szóval tojnak a kutakodó kelet európai érdeklődőkre... vagy épp szerencsénk van.  Wink

2013 óta van az a Fordnál, hogy be kell küldeni egy kp-i rendszerbe is az adatokat, ha a szervizben járt az autó. Addig is kellett tudtommal digitálisan rögzíteni mindent (vagyis volt digitális szervizkönyv), de beküldeni már a KP-i rendszerbe nem küldték be, csak 2013óta. Szóval ha 2013/2014 utáni az autó, akkor elviekben már itthon, Magyarországon is látják, hogy a Német szerviz kint mit rögzített be. Addig viszont semmi, s ugye tudjuk nem egy autó esetében 1-2 év alatt kint akár 100-200e km-t is futhatnak...ha ez 2013 előtt történt, s nem Te hozod /hozatod be, akkor bizony a km állás kétséges.

Annak akarok még utánajárni, hogy az adásvételi szerződésekkel mi van, amikkel bekerülnek az autók Magyarországra. Rögzítik a volt tulajdonos adatait (a németét) egyáltalán az adásvételi példányát elteszik-e?




Simlis kereskedőnél az adásvételin az eladó a német tulaj (vagy valami random német név/cím), a vevő pedig te. Így ő megússza a névre írást és az esetleges garanciális helytállást.

Új autóra 4 év műszaki van. Mondjuk '12-es autó, KEKKH-nál lesz egy 0-s bejegyzés, a 4 év alatt beletekernek pl 160-200e km-t. Műszaki előtt visszatekerik, KEKKH-nál '16-hoz fog tartozni egy 80e-s bejegyzés.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.28 vasárnap, 03:21:10 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
herrkoser
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #36336 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 09:02:29 »

Simlis kereskedőnél az adásvételin az eladó a német tulaj (vagy valami random német név/cím), a vevő pedig te. Így ő megússza a névre írást és az esetleges garanciális helytállást.

Új autóra 4 év műszaki van. Mondjuk '12-es autó, KEKKH-nál lesz egy 0-s bejegyzés, a 4 év alatt beletekernek pl 160-200e km-t. Műszaki előtt visszatekerik, KEKKH-nál '16-hoz fog tartozni egy 80e-s bejegyzés.

Ez mondjuk érdekes felvetés, tényleg lehet így csalni a rendszerrel. Kérdés, hogy a márkaszervizek mennyire partnerek abban, hogy hajlandóak a valósnál több tízezerrel kisebb óraállást rögzíteni az időszakos szervizeken, csak hogy falazzanak az óratekerőnek. Mondjuk a mai világban már mindent el tudok képzelni.  Roll Eyes
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36337 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:30:51 »

Kedves Fórumtársak!

Ford Mondeo MK4 kombit szeretnék vásárolni és típusimseret hiányában a segítségetek szeretném kérni, hogy mire érdemes vásárláskor nagyon odafigyelni. 163-200 lóerős manuál váltós modellek érdekelnének max 4-4.5 millió forintos összeghatárig, viszont ahogy látom a piacot, nagyon nagy a szórás árban, felszereltségben és futásteljesítményben is, ami elbizonytalanított, hogy egyáltalán mit érdemes megnézni és mi az inkább felejtős. Van olyan típushibája ennek a generációnak amit mindenképp szem előtt kell tartanom? Újra eladhatóság tekintetében itt is célszerű a minél több extrával ellátott autót keresni, vagy érdemesebb a puritánabb verziókkal próbálkozni? Évente nem mennék sokat, max 15-20ezer km-t, de azt többnyire pályán, viszont ez ecoboosttól és úgy amblokk az összes downsizingolt turbó benzinestől tartok.

Székesfehérváron látok most HAHU-n 1-2 Titanium-S 2.2 és 2.0 TDCI modellt. Ezekkel érdemes lehet tenni egy próbát, vagy túl szép, hogy igaz legyen?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_navi-xenon-kamera-hifi-12491711
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_ujszeru_allapotszervizkonyv-12510701

Nagyon köszönöm a segítséget!
Herrkoser



A helyedben én megbíznék egy "bérneppert", aki nem átb***ni akar, hanem miután kifizeted a munkadíját (100-150E), így a Te érdekeidet képviselve keres kint és hoz be autót kintről. Nekem ennyit megért mindig.
Ha kell ilyen kontakt (Mondeót is sokat hoznak, s ők ismerik legalább a kinti neppereket, s az azok hülyeségeit (ki teker mértéktelenül) ), küldj privátot.

Ha 4,5ig keresel, akkor érdemes lenne egy MK5-öt is átgondolni, nézegesd a mobile.de-t; meg az oyyoo -t, mert ott látod a cseh, stb kínálatot is.
Valamint én átgondolnám, hogy dízelt vegyek-e. Leágazóban van nekik, komolyabb értékvesztést lehet majd realizálni ezeken, mint egy benzinesen. A 203 lovas 2.0Ecoboostot simán vállalnám, ez a mainstream motor az usában. Nem félnék tőle. Van kézivel is.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #36338 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:34:33 »

Egyet értek Janival, nekem bejött a bérnepper. Ha esetleg érdekel, megadom az elérhetőségét.

Az ő munkadíján kívül még számíts kb. 100Ft/km tréler költségre.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.28 vasárnap, 11:45:08 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36339 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:49:23 »

Egyet értek Janival, nekem bejött a bérnepper. Ha esetleg érdekel, megadom az elérhetőségét.

Az ő munkadíján kívül még számíts kb. 100Ft/km tréler költségre.

Bonca

Az enyéim lábon hozzák, s a jelenleg legolcsóbb nepperek.  Wink  nyes
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36340 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:49:37 »

Ha 4,5
akkor

ha MK4:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=255878641&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=29&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&fnai=prev&searchId=70a2c888-fe6b-3129-0cdd-1a825022d2b1

ha MK5:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=255122149&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=29&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&searchId=57c145a1-5e88-a304-e20b-60b278bf9124

Nem félnék a PowerShifttől, ha volt szervizelve (60E-kén olajcsere), akkor nincs ezekkel baj.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36341 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:50:28 »

import ktsg számítás

http://szamoldki.com/auto/autobehozatal
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #36342 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 11:57:08 »

A német oldalon gyakran látok Euro4-es és Euro5-ös kétliteres TDCi motorokat. Ez mitől függ?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36343 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 13:49:58 »

A német oldalon gyakran látok Euro4-es és Euro5-ös kétliteres TDCi motorokat. Ez mitől függ?

Bonca

http://www.autoszektor.hu/hu/content/anyukam-erteni-fogja-kornyezetvedelmi-besorolasok-euro-normak
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36344 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 14:59:22 »

A helyedben én megbíznék egy "bérneppert", aki nem átb***ni akar, hanem miután kifizeted a munkadíját (100-150E), így a Te érdekeidet képviselve keres kint és hoz be autót kintről. Nekem ennyit megért mindig.
Ha kell ilyen kontakt (Mondeót is sokat hoznak, s ők ismerik legalább a kinti neppereket, s az azok hülyeségeit (ki teker mértéktelenül) ), küldj privátot.

Ha 4,5ig keresel, akkor érdemes lenne egy MK5-öt is átgondolni, nézegesd a mobile.de-t; meg az oyyoo -t, mert ott látod a cseh, stb kínálatot is.
Valamint én átgondolnám, hogy dízelt vegyek-e. Leágazóban van nekik, komolyabb értékvesztést lehet majd realizálni ezeken, mint egy benzinesen. A 203 lovas 2.0Ecoboostot simán vállalnám, ez a mainstream motor az usában. Nem félnék tőle. Van kézivel is.



 eljen eljen
Nekem is ez volt a B terv.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36345 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 15:32:01 »

eljen eljen
Nekem is ez volt a B terv.
az a "leáldozóban" bőven 10éves intervallum lesz... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #36346 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 15:50:27 »

az a "leáldozóban" bőven 10éves intervallum lesz... nyes

A bérnepperre értettem a B tervet.

MK5 nem volt nekem képben, egyelőre nem is fogott meg igazán. Nameg, amit el tudnék képzelni, az egy 210 lovas dízel ST Line közel fullos felszereltséggel, de az nagyon nem az az ársáv, ami belefért volna a keretbe.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36347 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 15:54:33 »

az a "leáldozóban" bőven 10éves intervallum lesz... nyes

a csapból is ez folyik
mai cikk: https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/01/28/tenyleg_lehuzhatjuk_a_dizeleket_a_budin/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A nagyobb autógyártóknál kb 4 éve beszüntettek minden nemű dízel fejlesztést.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36348 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 17:49:44 »

a csapból is ez folyik
mai cikk: https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/01/28/tenyleg_lehuzhatjuk_a_dizeleket_a_budin/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A nagyobb autógyártóknál kb 4 éve beszüntettek minden nemű dízel fejlesztést.

Jani.
Ez melléduma, te is tudod.A benzineseket 20éve nem fejlesztik.Azok akkor is ezt tudták,amit most.A dízel ahhoz képest úrtechnika a fejlesztést tekintve. nyes
A piac nagyobb úr,mint egykét botrány a fogyasztás mellébeszélése miatt.A károsanyag kibocsájtás minden autónál kamu...
Azért folyik a csapból a dízel elnyomása,mert az elektromosokat nem tudják másként eladni.Ennyi.Lobby az egész.
Elmondom.Amíg olaj lesz ,addig dízel is. smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #36349 Dátum: 2018.01.28 vasárnap, 18:02:00 »

Jani.
Ez melléduma, te is tudod.A benzineseket 20éve nem fejlesztik.Azok akkor is ezt tudták,amit most.A dízel ahhoz képest úrtechnika a fejlesztést tekintve. nyes
A piac nagyobb úr,mint egykét botrány a fogyasztás mellébeszélése miatt.A károsanyag kibocsájtás minden autónál kamu...
Azért folyik a csapból a dízel elnyomása,mert az elektromosokat nem tudják másként eladni.Ennyi.Lobby az egész.
Elmondom.Amíg olaj lesz ,addig dízel is. smile

Azt, hogy a dízeleket 4 éve nem fejlesztik, egy olyan srác mondta, aki a győri audiban dolgozik a fejlesztésen.  Wink
A hibrideknek, meg az elektromosoknak feküdtek neki.
Az is igaz, hogy a benzineseknél nem volt soha olyan nagy dobás a downsizingon kívül, már ha ezt lehet úttörő megoldásnak mondani, hogy turbóval-kisköbcentivel növelnek hatékonyságot. Mindig röhögök az audin, amikor hoznak ki vmi "újat", hogy abban mi az új. Most legutóbb ez a futófényes féklámpa nekem már nagyon erősen az erőlködés témája...  smile
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.28 vasárnap, 18:38:51 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 720 721 722 723 724 725 726 [727] 728 729 730 731 732 733 734 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.