Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:20:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 695 696 697 698 699 700 701 [702] 703 704 705 706 707 708 709 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11970976 alkalommal)
0 Felhasználó és 104 vendég van a témában
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #35050 Dátum: 2017.06.07 szerda, 13:25:25 »

Hátsó tácsa kopása miatt nem rázhat a kormány ugye?

Kopás miatt nem annyira, hullámosodás miatt már inkább. A gyári nagy sebességről való fékezésnél hajlamos hullámosodni, nekem is cserélni kellett az elsőt, kb 60.000 km után, pedig elkopva még nem volt. Vagy ha nem tisztítják meg a cserekor a kerékagyat, ahol felfekszik a féktárcsa az is okozhat remegést ha jól tudom....
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #35051 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:26:58 »

Sziasztok!
Következő a jelenség: kormány enyhén ráz 90-120 km/h között, e fölött viszont kisimul. Centírozás jó, első-hátsó gumik megcserélve, de még mindig ez a szindróma. Fékezésnél erősebben beremeg a kormány. Féktárcs tavaly volt cserélve. (meg ha az a rossz akkor csak fékezéskor jelentkezne a tünet)
Vélemány?

Nálam a féknyereg vezető csap okozta a hibát. Azaz a féknyereg nem tudott a csapon "csúszkálni" a kosztól és a rozsdától, és fékezés után is a külső fékbetét a tárcsára nyomódott. Lényegesen jobban kopott a külső betét. Az alapos tisztítás, az új porfogó gumik és az új csapok megoldották a problémát.



Létezik első fékhez felújító készlet:


Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 15:31:58 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35052 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:30:44 »

Nálam a féknyereg vezető csap okozta a hibát. Azaz a féknyereg nem tudott a csapon "csúszkálni" a kosztól és a rozsdától, és fékezés után is a külső fékbetét a tárcsára nyomódott. Lényegesen jobban kopott a külső betét. Az alapos tisztítás, az új porfogó gumik és az új csapok megoldották a problémát.

[img]http://www.***/images/hdd1/2017/06/07/960fek.jpg[/im

Bonca

Jelen esetben ez azért valószínűtlen, mert fékezés nélkül is remeg/ráz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #35053 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:33:01 »

Jelen esetben ez azért valószínűtlen, mert fékezés nélkül is remeg/ráz.

Nálam is rázott fékezés nélkül, mivel fékezés után továbbra is fogott a külső fékbetét, ami befelé nyomta a tárcsát.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #35054 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:46:30 »

Érdekességként úgy lehetett kideríteni, hogy honnan jön a rázás, hogy az autó bal első kereke fel lett emelve. Járó motornál egyesben finoman felengedtem a kuplungot, hogy hadd pörögjön a kerék. Ugyanezt a másik oldalon is eljátszottam, és a kuplung felengedésekor máris jelentkezett a rázás. Lényegesen erősebben rázott, mint "terhelt" futóműnél.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35055 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:50:46 »

http://www.ottservice.hu/

Van rázópad is, és ők legalább normálisan centríroznak. 90-120 tipikusan egyébként rossz centrír. De lehet tárcsa is, nekem mondjuk 2 szett első gyári is úgy ment tönkre, hogy nem rázott a kerék, de fékezésnél igen. Ez tipikusan féktárcsa hiba.

tipp, hogy hol csináltassam? Bármelyik futóműves megtudja ezt nézni?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #35056 Dátum: 2017.06.07 szerda, 16:12:49 »

http://www.ottservice.hu/

Van rázópad is, és ők legalább normálisan centríroznak. 90-120 tipikusan egyébként rossz centrír. De lehet tárcsa is, nekem mondjuk 2 szett első gyári is úgy ment tönkre, hogy nem rázott a kerék, de fékezésnél igen. Ez tipikusan féktárcsa hiba.


Köszönöm a válaszokat mindenkinek! Az lesz, hogy kap egy futóműbeállítást, ha azután sincs változás, akkor jön a fékek, tárcsák tisztítása, vizsgálata. Azért nem a tárcsára gyanakszok, mert kb 10.000 km van benne és nem szoktam nagyokat fékezni...
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #35057 Dátum: 2017.06.07 szerda, 17:13:05 »

Sziasztok,

Van egy 2012-es 2.0 TDCI 143 lóerös Kombi Mondeóm.

Valaki tudna segíteni nekem, hogy hol tudok leszedni vagy megnézni valami robbantott ábrát vagy fényképeket hogy mi hol található? ( EGR,Fojtószelep, Peirburg....).

Visszaolvastam kb 3 napig mindent amit csak lehetett itt a fórumon, de mint teljesen analfabéta ezeket az elemeket nem találom :-).( na jó a pierburg megvan, csak a színe miatt mert feltünö barna )

Kint élek Németországba olcsóbb és könnyebb lenne ha magam megtisztítanám ezeket a dolgokat mielött sokba kerülne a cseréjük!


Köszönöm.

Üdv.

 
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #35058 Dátum: 2017.06.07 szerda, 17:29:03 »

Síma úton néha nagyobb sebességről fékezéskor kormány rázkódás.  Általában erősebb fékezésnél.  De sokszor meg semmi,  vagy pl.  néhány fékezés után abba  marad,  nincs rázkódás.  Na ez mi lehet? Hibakód nincs.  ESP?  Vagy...?  Ötlet? Úgy 1000km óta  lett hátsó betét cserélve Ford márkaszervizben.  Talán előtte is volt már néha rázkódás .  Mintha azóta erősebb,  gyakrabb lenne.   Kimélt üzem van,  még ha Mo. i hegyi utak is vannak. Tavaly mikor vettük,  hasonló volt.  Akkor  a kb 20e futott első tárcsák,  viszonylag új betétekkel kerékagyon fel lettek köszölve,  meg rozsda volt az egyik tárcsa alatt. Akkor szuper lett.  Azóta több mint 10e ment belle. Sajnos nem olcsó mutatvány. Akkor azt gondoltam az előző márka szerviz nem volt alapos első tárcsák cserekor. De lehet újra kell gondolnom. Valami nem korrekt. Talán  Toto00 is hasonló cipőben jár.  Bár nekem alapban most szépen fut.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 18:01:49 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35059 Dátum: 2017.06.07 szerda, 19:06:55 »

Nálam is rázott fékezés nélkül, mivel fékezés után továbbra is fogott a külső fékbetét, ami befelé nyomta a tárcsát.

Bonca

Ezt most kicsit nem hiszem el....
De tényleg. Attól miért alakulna ki rázás, ha a fékbetét a féktárcsához ér? Ez így működik mindig és akkor minden esetben ráznia kellene amikor fékezés történik?

A tárcsa befelé nyomta a betétet? Ettől miért rázna? Fékezéskor is ez történik azaz pontosan a nyereg befelé húzza a betétet a tárcsának.

Ha egy fékbetét nem mozdul el a tárcsáról eléggé, akkor kissé fog. Ez pedig hőt fog termelni, amitől melegedhet esetleg ha csak egyik oldal ilyen, akkor elhúzhat kissé az autó.
Ettől nem fog rázni!

Lehet neked nem mondták meg az igazat.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 19:11:41 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35060 Dátum: 2017.06.07 szerda, 19:10:36 »

Síma úton néha nagyobb sebességről fékezéskor kormány rázkódás.  Általában erősebb fékezésnél.  De sokszor meg semmi,  vagy pl.  néhány fékezés után abba  marad,  nincs rázkódás.  Na ez mi lehet? Hibakód nincs.  ESP?  Vagy...?  Ötlet? Úgy 1000km óta  lett hátsó betét cserélve Ford márkaszervizben.  Talán előtte is volt már néha rázkódás .  Mintha azóta erősebb,  gyakrabb lenne.   Kimélt üzem van,  még ha Mo. i hegyi utak is vannak. Tavaly mikor vettük,  hasonló volt.  Akkor  a kb 20e futott első tárcsák,  viszonylag új betétekkel kerékagyon fel lettek köszölve,  meg rozsda volt az egyik tárcsa alatt. Akkor szuper lett.  Azóta több mint 10e ment belle. Sajnos nem olcsó mutatvány. Akkor azt gondoltam az előző márka szerviz nem volt alapos első tárcsák cserekor. De lehet újra kell gondolnom. Valami nem korrekt. Talán  Toto00 is hasonló cipőben jár.  Bár nekem alapban most szépen fut.

Hamar "el lehet fékezni" egy tárcsát, főleg ha nagyon felmelegszik és pl. a nagy esőben hirtelen víz éri.
Ha futóműben valamelyik szilent lágy, akkor is előfordulhat rövid idő alatt a tárcsa vetemedése. Mindenki találja ki -vagy gúglizza ki- miért.  eplus2
BMW-knél fordul elő ez a leggyakrabban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #35061 Dátum: 2017.06.07 szerda, 20:00:29 »

Ok,  ezt értem!
 De nem versenyautónak használom.  Tovább megyek,  sokszor motorfék üzem van.  Egy két erősebb fékezés ne vágjon már tönkre egy alig kopott elvileg gyári minőségű tárcsát.  Megkeresem már a régi számlát. Azért ez vicc.  Autót ennél csak forszírozottabban lehet használni. Jobban kímélve csak akkor van,  ha ne megy,  igaz akkor is elrozsdásodik. Még csak nem is kamion.  falbav És az végképp bosszantó,  hogy ez időszakos. Fékezéskor kisimul a tárcsa? Vagy mi a manó? Aztán a pici,  de tényleg kicsi felmelegedést követően lehűléskor deformálódik, vagy éppen nem...

Hamar "el lehet fékezni" egy tárcsát, főleg ha nagyon felmelegszik és pl. a nagy esőben.....
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 20:17:56 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #35062 Dátum: 2017.06.07 szerda, 20:28:48 »

Hamar "el lehet fékezni" egy tárcsát, főleg ha nagyon felmelegszik és pl. a nagy esőben hirtelen víz éri.
Ha futóműben valamelyik szilent lágy, akkor is előfordulhat rövid idő alatt a tárcsa vetemedése. Mindenki találja ki -vagy gúglizza ki- miért.  eplus2
BMW-knél fordul elő ez a leggyakrabban.
Sajnos típushiba! Ennél a problémánál csak az irányjelző meghibásodása fordul elő gyakrabban.  Cheesy
Mivel rengeteg mozgássérült jár ilyen autóval, elnézik nekik a hibát.  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 20:30:59 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35063 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:28:22 »

Nekem a gyáriban kb. 12e km volt, mikor elvetemedett. Az előző szett gyáriban sem lehetett több. Aztán hagytam a gyárit, most épp Ferodo van fenn.

 
Köszönöm a válaszokat mindenkinek! Az lesz, hogy kap egy futóműbeállítást, ha azután sincs változás, akkor jön a fékek, tárcsák tisztítása, vizsgálata. Azért nem a tárcsára gyanakszok, mert kb 10.000 km van benne és nem szoktam nagyokat fékezni...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35064 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:37:31 »

Tibi,


ezt magyarázd kérlek el nekem (s félre ne értsd, nem akadékoskodok, csak meg akarom érteni a dolgot). Írtad korábban is,hogy ha egy szilent rossz, akkor elvetemedhet a tárcsa, de én nem értem, hogy miért. A tárcsa ugye forog együtt az agyal, terhelést az ad neki, ha fékezés van. Ha lóg a kerékagy, akkor el tudom képzelni a vetemedést, de ha a kerékagy és a fékrendszer rendben van, akkor az egész egy stabil rendszer. (és persze feltételezve, hogy a szerelés során nem követtek el hibát, rozsda, rossz nyomaték, stb...). Ha lóg egy szilent, akkor lehet rázás a futóműben, mert elmenek az értékek, de a tárcsa hogy vetemedhet el?

BMWnél sajnos az utángyártott tárcsák (kivéve talán a Ferodot) csapnivaló minőséget képviselnek, még egy időben a Brembo tárcsa és Textar betét kombó működött. Ezért vett mindenki ilyen szettet vagy gyárit illetve Ferodot. Csak a Ferodo meg szeret csikorogni Smiley


 akkor ugye nem lóg az agy, a féktárcsa egyenletes terhelést kap, ezért más - az én logikám szerint - nem szólhat közbe.


Hamar "el lehet fékezni" egy tárcsát, főleg ha nagyon felmelegszik és pl. a nagy esőben hirtelen víz éri.
Ha futóműben valamelyik szilent lágy, akkor is előfordulhat rövid idő alatt a tárcsa vetemedése. Mindenki találja ki -vagy gúglizza ki- miért.  eplus2
BMW-knél fordul elő ez a leggyakrabban.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35065 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:40:55 »

Tibi említette a BMW-t, E39-nél pld. van olyan, hogy Atte tárcsa felhevül ( pld. elmész a Mátrába autózni, s még nem is kell forszírozni a dolgot), s elvetemedik a tárcsa. Visszahűl és jó lesz. Ugyan nem nálam, de cimboránál volt ilyen. Mondeonál egész egyszerűen csak az történik, hogy egy idő után elvetemedik és úgy marad. Pontosabban az én esetemben gyárival így jártam. Ugyan Blau4 Blekit eladta, de kíváncsi lettem volna hogy Mondeonál hogy működik a Bremi Textar páros....és meddig!


quote author=fecskebeka link=topic=30.msg1111698#msg1111698 date=1496858429]
Ok,  ezt értem!
 De nem versenyautónak használom.  Tovább megyek,  sokszor motorfék üzem van.  Egy két erősebb fékezés ne vágjon már tönkre egy alig kopott elvileg gyári minőségű tárcsát.  Megkeresem már a régi számlát. Azért ez vicc.  Autót ennél csak forszírozottabban lehet használni. Jobban kímélve csak akkor van,  ha ne megy,  igaz akkor is elrozsdásodik. Még csak nem is kamion.  falbav És az végképp bosszantó,  hogy ez időszakos. Fékezéskor kisimul a tárcsa? Vagy mi a manó? Aztán a pici,  de tényleg kicsi felmelegedést követően lehűléskor deformálódik, vagy éppen nem...

[/quote]
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35066 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:41:21 »


BMWnél sajnos az utángyártott tárcsák (kivéve talán a Ferodot) csapnivaló minőséget képviselnek, még egy időben a Brembo tárcsa és Textar betét kombó működött. Ezért vett mindenki ilyen szettet vagy gyárit illetve Ferodot. Csak a Ferodo meg szeret csikorogni Smiley


 akkor ugye nem lóg az agy, a féktárcsa egyenletes terhelést kap, ezért más - az én logikám szerint - nem szólhat közbe.


nekem januárban kellett fékbetéteznem a bmw-t(e92 30d kézi) remsa betétet kapott, tárcsáknak még válluk nem volt, rozsdásak se voltak, nem tom milyen lehet rajtuk, de eddig bírja a tempós fékezgetést
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35067 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:52:28 »

Remsa betétről rosszat még nem hallottam, ráadásul egész jók, főleg, hogy milyen áron vannak. Valaki használ is itt ilyet. Akkor Neked még a gyári tárcsa van,
 nem? Jól elfékezgetünk itt az általános topicban. Blau4 nem tarotta meg ígéretét (szerencsére), s be-be kukkant egy  pias után ( egyre gyakrabban), biztos unatkozik az Mk5 topicban. Majd kapunk Tőle.... nyes



nekem januárban kellett fékbetéteznem a bmw-t(e92 30d kézi) remsa betétet kapott, tárcsáknak még válluk nem volt, rozsdásak se voltak, nem tom milyen lehet rajtuk, de eddig bírja a tempós fékezgetést
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35068 Dátum: 2017.06.07 szerda, 23:24:09 »

Remsa betétről rosszat még nem hallottam, ráadásul egész jók, főleg, hogy milyen áron vannak. Valaki használ is itt ilyet. Akkor Neked még a gyári tárcsa van,
 nem? Jól elfékezgetünk itt az általános topicban. Blau4 nem tarotta meg ígéretét (szerencsére), s be-be kukkant egy  pias után ( egyre gyakrabban), biztos unatkozik az Mk5 topicban. Majd kapunk Tőle.... nyes



én mindenbe azt rakom, hacsak valakinek nincs kifejezett kérése. eddig nem volt még velük gond.

236ig német bmw  márkaszervízkönyves a kocsi, most van benne 263, úgyhogy valszeg gyári tárcsa van rajta
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #35069 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 06:28:53 »

Remsa betétről rosszat még nem hallottam, ráadásul egész jók, főleg, hogy milyen áron vannak. Valaki használ is itt ilyet. Akkor Neked még a gyári tárcsa van,
 nem? Jól elfékezgetünk itt az általános topicban. Blau4 nem tarotta meg ígéretét (szerencsére), s be-be kukkant egy  pias után ( egyre gyakrabban), biztos unatkozik az Mk5 topicban. Majd kapunk Tőle.... nyes



K... izgalmas az mk5 topik  Cheesy. Most éppen egy lóembléma (nem ágaskodós, hanem futós) felrögzítéséről beszélgetünk...
Sok baj 1enlőre nincs velük.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35070 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 07:36:17 »

K... izgalmas az mk5 topik  Cheesy. Most éppen egy lóembléma (nem ágaskodós, hanem futós) felrögzítéséről beszélgetünk...
Sok baj 1enlőre nincs velük.

Pár évesen még veled sem volt semmi gond.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35071 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 07:50:48 »

Tibi,


ezt magyarázd kérlek el nekem (s félre ne értsd, nem akadékoskodok, csak meg akarom érteni a dolgot). Írtad korábban is,hogy ha egy szilent rossz, akkor elvetemedhet a tárcsa, de én nem értem, hogy miért. A tárcsa ugye forog együtt az agyal, terhelést az ad neki, ha fékezés van. Ha lóg a kerékagy, akkor el tudom képzelni a vetemedést, de ha a kerékagy és a fékrendszer rendben van, akkor az egész egy stabil rendszer. (és persze feltételezve, hogy a szerelés során nem követtek el hibát, rozsda, rossz nyomaték, stb...). Ha lóg egy szilent, akkor lehet rázás a futóműben, mert elmenek az értékek, de a tárcsa hogy vetemedhet el?

BMWnél sajnos az utángyártott tárcsák (kivéve talán a Ferodot) csapnivaló minőséget képviselnek, még egy időben a Brembo tárcsa és Textar betét kombó működött. Ezért vett mindenki ilyen szettet vagy gyárit illetve Ferodot. Csak a Ferodo meg szeret csikorogni Smiley


 akkor ugye nem lóg az agy, a féktárcsa egyenletes terhelést kap, ezért más - az én logikám szerint - nem szólhat közbe.




Emeld fel a bicikli első kerekét, fordítsd el a kormányt. Könnyen megy.
Forgasd meg a kereket jó gyorsan és megint fordítsd el a kormányt. Nehezebben megy.

A kerék a féktárcsa és az kormány fordítás az, amikor fékezésnél oldalra mozdul az egész futómű (szilent probléma miatt) kibillenve abból a tengelyből, amelyiken gyorsan forog a tárcsa. Közben még súly is terheli ezt a rugózatlan tömeget valamit a tárcsát súrlódás, hő....
Ez így nem egy irányú, egyenletes terhelés.


« Utoljára szerkesztve: 2017.06.08 csütörtök, 07:54:12 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35072 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 10:33:26 »

Én azért azokat a hézagolásokat nem hagynám szó nélkül...Basszus...8-9 milliós autók ezek és átmegy a minőség-ellenőrzésen....


K... izgalmas az mk5 topik  Cheesy. Most éppen egy lóembléma (nem ágaskodós, hanem futós) felrögzítéséről beszélgetünk...
Sok baj 1enlőre nincs velük.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #35073 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 12:29:52 »

Csak mint infó így h bejöttek a melegek, nektek mennyire hűt a klíma a mondiban?
Nekem tavaly nagyon gyengének tűnt a focus 1 után, a fűtés ugyan így, ha fejre állítom, ott pikk-pakk lehűtötte/ felfűtötte az utasteret. Itt kb 5-ösre kell állítanom ahhoz, hogy tartsa a hideget. Most feltöltettem a klímát, még csak rövid úton tudtam kipróbálni, de nem tűnik annyira erősnek.
Fűtésnél szintén elég sok idő mire elér egy alap meleget amikor eltudom kezdeni visszavenni HI -ról.
Klímánál LO -ról magasabbra sose kellett még venni.
Naplózva
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #35074 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 12:41:47 »

Ezt most kicsit nem hiszem el....
De tényleg. Attól miért alakulna ki rázás, ha a fékbetét a féktárcsához ér? Ez így működik mindig és akkor minden esetben ráznia kellene amikor fékezés történik?

A tárcsa befelé nyomta a betétet? Ettől miért rázna? Fékezéskor is ez történik azaz pontosan a nyereg befelé húzza a betétet a tárcsának.

Ha egy fékbetét nem mozdul el a tárcsáról eléggé, akkor kissé fog. Ez pedig hőt fog termelni, amitől melegedhet esetleg ha csak egyik oldal ilyen, akkor elhúzhat kissé az autó.
Ettől nem fog rázni!

Lehet neked nem mondták meg az igazat.  Cool

Nem tudom magam számára elfogadhatóan megmagyarázni. A pohárral való hangkeltés jutott eszembe. Ott a pohár peremén körbe-körbe járó ujj rezonanciát okoz (itt persze a csúszó és tapadó súrlódás miatt jelentkezik a rezonancia). Valami hasonlóra tudok gondolni, amikor csak a külső fékbetét nyomódik a tárcsához. A tárcsa fent behajlik, alul kirúgja magát.

A csapok tisztítása és kenése megoldotta a problémát, vagy inkább úgy mondom, hogy utána szűnt meg. De nem győztem meg magam az ok-okozati összefüggésről.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.08 csütörtök, 12:47:17 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35075 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 12:46:32 »

Csak mint infó így h bejöttek a melegek, nektek mennyire hűt a klíma a mondiban?
Nekem tavaly nagyon gyengének tűnt a focus 1 után, a fűtés ugyan így, ha fejre állítom, ott pikk-pakk lehűtötte/ felfűtötte az utasteret. Itt kb 5-ösre kell állítanom ahhoz, hogy tartsa a hideget. Most feltöltettem a klímát, még csak rövid úton tudtam kipróbálni, de nem tűnik annyira erősnek.
Fűtésnél szintén elég sok idő mire elér egy alap meleget amikor eltudom kezdeni visszavenni HI -ról.
Klímánál LO -ról magasabbra sose kellett még venni.

Mk3 után nekem is kicsit gyengécskének tűnik, hasonlóan 4-5-ös fokozat kell hogy komfortos legyen. Mondjuk legalább ilyenkor sem vonyít a ventilátor.
Nem tudok igazából rátalálni, hogy miért, mert hideg jön be, mennyiségre is jön be bőven, de mégsem hűl úgy, mint az mk3 mondeók  Huh?
Mindenesetre most kapott egy Skyfol HP15-ös fóliázást B oszloptól hátra, ez érezhetően javított a helyzeten.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35076 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 12:57:34 »

Nem tudom magam számára elfogadhatóan megmagyarázni. A pohárral való hangkeltés jutott eszembe. Ott a pohár peremén körbe-körbe járó ujj rezonanciát okoz. Valami hasonlóra tudok gondolni, amikor a külső fékbetét a tárcsához nyomódik. A tárcsa fent behajlik, alul kirúgja magát.

A csapok tisztítása és kenése megoldotta a problémát, vagy inkább úgy mondom, hogy utána szűnt meg. De nem győztem meg magam az ok-okozati összefüggésről.

Bonca

Nem gondolom, hogy megtörténhet olyan, amikor melegedés, fék szorulás nélkül úgy hozzá tud érni a fékbetét a tárcsához, hogy az a tárcsában bármilyen változást is tudna okozni. A szoruló féktől sem vetemedik el a tárcsa legtöbbször, mert hamarabb problémát generál a melegedés/szorulás, mintsem a tárcsát bárhogyan is befolyásolná.
Ez a tárcsa fent behajlik, alul kirúgja magát...... hát ezt egy ~ 25 mm acél tárcsánál, ami középen még hőelvezető/hűtő csatornákkal is el van látva... ezt inkább engedd el.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35077 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 13:01:51 »

Mk3 után nekem is kicsit gyengécskének tűnik, hasonlóan 4-5-ös fokozat kell hogy komfortos legyen. Mondjuk legalább ilyenkor sem vonyít a ventilátor.
Nem tudok igazából rátalálni, hogy miért, mert hideg jön be, mennyiségre is jön be bőven, de mégsem hűl úgy, mint az mk3 mondeók  Huh?
Mindenesetre most kapott egy Skyfol HP15-ös fóliázást B oszloptól hátra, ez érezhetően javított a helyzeten.

A családban lévő MK4 (2010 2.0 TDCi -gyári- 163 LE) autónál AUTO 21°C A/C on, tökéletesen működik. Teljesen jó idő van belül,  soha nem kell semmivel babrálni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35078 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 13:22:26 »

A családban lévő MK4 (2010 2.0 TDCi -gyári- 163 LE) autónál AUTO 21°C A/C on, tökéletesen működik. Teljesen jó idő van belül,  soha nem kell semmivel babrálni.

Nálad a családban dízel?!?!  wow1 wow1 eplus2 eplus2 nyes nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35079 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 13:31:35 »

Nálad a családban dízel?!?!  wow1 wow1 eplus2 eplus2 nyes nyes

Sajnos....ez olyan háttérrel, olyan állapotban, olyan -drága- dolgok cseréjén túl volt már, porszáraz motorral, hibátlan motorhanggal és 7 jegyű árelőnnyel volt a többi között.....hogy meg kellett venni.  Cool
Tesómé.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #35080 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 13:48:16 »

Mk3 után nekem is kicsit gyengécskének tűnik, hasonlóan 4-5-ös fokozat kell hogy komfortos legyen. Mondjuk legalább ilyenkor sem vonyít a ventilátor.
Nem tudok igazából rátalálni, hogy miért, mert hideg jön be, mennyiségre is jön be bőven, de mégsem hűl úgy, mint az mk3 mondeók  Huh?
Mindenesetre most kapott egy Skyfol HP15-ös fóliázást B oszloptól hátra, ez érezhetően javított a helyzeten.

Jön a hideg, de talán nem annyira hideg, mert amikor gyorsan tülök egyik autóból a másikba, akkor érezni, hogy a hideg sem olyan erős. A befúvók szerintem kisebbek mint a régin, meg talán az utastér is nagyobb. A bőr ülés miatt is érződhet melegebbnek, nem tudom, de szerintem összességében gyengébb a klíma is, a motort se fogja le annyira.
Focust is nagyon megfogta, de az mk3 mondit is, bár mk3 -on még erősebb volt a klíma mint a focuson.
Naplózva
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #35081 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:07:56 »

Nem gondolom, hogy megtörténhet olyan, amikor melegedés, fék szorulás nélkül úgy hozzá tud érni a fékbetét a tárcsához, hogy az a tárcsában bármilyen változást is tudna okozni. A szoruló féktől sem vetemedik el a tárcsa legtöbbször, mert hamarabb problémát generál a melegedés/szorulás, mintsem a tárcsát bárhogyan is befolyásolná.
Ez a tárcsa fent behajlik, alul kirúgja magát...... hát ezt egy ~ 25 mm acél tárcsánál, ami középen még hőelvezető/hűtő csatornákkal is el van látva... ezt inkább engedd el.  wave

Azt sem zárom ki, hogy egy tünetet együttesen több probléma okozott, és a szerelgetéstől és a tisztítástól együttesen javult meg. Sajnos nem állandósult olyan formában, hogy rá tudjak bökni a hiba okára/okaira.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Mentatea
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Új hozzászólás #35082 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:19:28 »

8
Jön a hideg, de talán nem annyira hideg, mert amikor gyorsan tülök egyik autóból a másikba, akkor érezni, hogy a hideg sem olyan erős. A befúvók szerintem kisebbek mint a régin, meg talán az utastér is nagyobb. A bőr ülés miatt is érződhet melegebbnek, nem tudom, de szerintem összességében gyengébb a klíma is, a motort se fogja le annyira.
Focust is nagyon megfogta, de az mk3 mondit is, bár mk3 -on még erősebb volt a klíma mint a focuson.

A(z 1.6-os TDCI) fókán konkrétan motorfék-kiegészítőnek lehetett használni a klímát. Smiley
Naplózva

Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35083 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:27:04 »

A családban lévő MK4 (2010 2.0 TDCi -gyári- 163 LE) autónál AUTO 21°C A/C on, tökéletesen működik. Teljesen jó idő van belül,  soha nem kell semmivel babrálni.

Akkor nemtudom mi lehet, egy gáz leszívás-töltést még kap, de ha nem javul, akkor marad a belenyugvás.
Naplózva
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #35084 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:36:21 »

Akkor nemtudom mi lehet, egy gáz leszívás-töltést még kap, de ha nem javul, akkor marad a belenyugvás.

Én most töltettem, a hétvégén megyek hosszabb útra, kiderül jobb lett-e.
mk3- on és fókán én is mindig kihasználtam motorféknél, nem sűrűn kellett fékeznem nyáron, utánna mindig nehéz volt visszaszokni, hogy hamarabb vegyem el a gázt.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35085 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 15:15:57 »

Azt sem zárom ki, hogy egy tünetet együttesen több probléma okozott, és a szerelgetéstől és a tisztítástól együttesen javult meg. Sajnos nem állandósult olyan formában, hogy rá tudjak bökni a hiba okára/okaira.

Bonca

Ez a legrosszabb, amikor nem tudni mitől javult meg ill. mi volt a probléma....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #35086 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 15:57:01 »

Sziasztok! Egy ismerős 2013 Focusában etis szerint van emelkedőn elindulás segitő. 1.6 tdci, manuális a kocsi. Olvasgattam, de csak egy HSA, ha jól irtam, rendszerről találok infót, ami emelkedőn, de elvileg lejtőn is segit azzal, hogy 2,5mpig befogva tartja a féket a pedál elengedése után. Létezhet ez a rendszer ebben a focusban is!? Csak mert arra panaszkodik, hogy emelkedőn vagy lejtőn a fék pár mpig még fogja a kocsit. Szerintem ez lesz, de inkább rákérdek, hogy lehet-e!?  integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #35087 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 16:27:00 »

Sajnos....ez olyan háttérrel, olyan állapotban, olyan -drága- dolgok cseréjén túl volt már, porszáraz motorral, hibátlan motorhanggal és 7 jegyű árelőnnyel volt a többi között.....hogy meg kellett venni.  Cool
Tesómé.
Látod Tipcsi, minden családban van 1 feketebárány... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35088 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 17:53:10 »

Nálad a családban dízel?!?!  wow1 wow1 eplus2 eplus2 nyes nyes
minden családban vannak racionális tagok. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35089 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 18:33:07 »

Látod Tipcsi, minden családban van 1 feketebárány... Cheesy

Fehér a kocsi.
Csakhogy legyen min csámcsognod.....és mondtam ki az igent rá.  Roll Eyes

Tudod, ahogyan korábban írtam: "olyan háttérrel, olyan állapotban, olyan -drága- dolgok cseréjén túl volt már, porszáraz motorral, hibátlan motorhanggal és 7 jegyű árelőnnyel volt a többi között" .... ennyi plusz mellett még az az óriási probléma sem vette el a kedvem, hogy dízel.   hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #35090 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 18:58:24 »

Fehér a kocsi.
Csakhogy legyen min csámcsognod.....és mondtam ki az igent rá.  Roll Eyes

Tudod, ahogyan korábban írtam: "olyan háttérrel, olyan állapotban, olyan -drága- dolgok cseréjén túl volt már, porszáraz motorral, hibátlan motorhanggal és 7 jegyű árelőnnyel volt a többi között" .... ennyi plusz mellett még az az óriási probléma sem vette el a kedvem, hogy dízel.   hehe
Értem én...
(gyk: csakhogy az én olvasatomban Te vagy a feketebárány!  Cheesy Cheesy Cheesyinteget2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35091 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 22:47:36 »

Mk3 után nekem is kicsit gyengécskének tűnik, hasonlóan 4-5-ös fokozat kell hogy komfortos legyen. Mondjuk legalább ilyenkor sem vonyít a ventilátor.
Nem tudok igazából rátalálni, hogy miért, mert hideg jön be, mennyiségre is jön be bőven, de mégsem hűl úgy, mint az mk3 mondeók  Huh?
Mindenesetre most kapott egy Skyfol HP15-ös fóliázást B oszloptól hátra, ez érezhetően javított a helyzeten.
volt valami lyukadásra hajlamos klímahűtő a széria elején. lehet lecsukták az elejét és abból tettek bele vigyor3

nekem is olyan, hogy ha fel van töltve rendesen, akkor szabályosan fagyaszt a klíma, 1-1,5 hét alatt elszökik a nagyja gáz és visszaáll ilyen éppen hűt állapotra. mondjuk azt nem értem, hogy utána a többinek miért nincs mehetnéke, vagy miért marad meg utána 1évig is ugyan az a kevés benne vigyor3 időm még nem nagyon volt foglalkozni vele, hogy tényleg ebben is hűtő gond van-e, vagy máshol ereszt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35092 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 22:59:40 »

volt valami lyukadásra hajlamos klímahűtő a széria elején. lehet lecsukták az elejét és abból tettek bele vigyor3

nekem is olyan, hogy ha fel van töltve rendesen, akkor szabályosan fagyaszt a klíma, 1-1,5 hét alatt elszökik a nagyja gáz és visszaáll ilyen éppen hűt állapotra. mondjuk azt nem értem, hogy utána a többinek miért nincs mehetnéke, vagy miért marad meg utána 1évig is ugyan az a kevés benne vigyor3 időm még nem nagyon volt foglalkozni vele, hogy tényleg ebben is hűtő gond van-e, vagy máshol ereszt

A nagyobb nyomás a hajszálrepedéseket megnyitja, míg az alacsonyabb nem.
Nem tesz jót a rendszernek/kompresszornak ha kevés hűtőközeggel üzemel.
Nem véletlen, hogy van olyan rendszer, ami 25%-os hiánynál már nem engedi a kompresszort elindulni.
A Ford még 25% hűtőközeggel is de minek....

Töltsd fel, fesd még, járasd és UV lámpával nézd át a kondenzátort. (hűtőt)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35093 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 23:19:13 »

A nagyobb nyomás a hajszálrepedéseket megnyitja, míg az alacsonyabb nem.
Nem tesz jót a rendszernek/kompresszornak ha kevés hűtőközeggel üzemel.
Nem véletlen, hogy van olyan rendszer, ami 25%-os hiánynál már nem engedi a kompresszort elindulni.
A Ford még 25% hűtőközeggel is de minek....

Töltsd fel, fesd még, járasd és UV lámpával nézd át a kondenzátort. (hűtőt)
ez oké, de a hajszálrepedés arról híres, hogy megy tovább és lesz belőle rendes repedés, ez meg nem vigyor3

jól nézem, hogy a szárítószűrő egybe van építve a hűtővel?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35094 Dátum: 2017.06.09 péntek, 00:12:23 »

ez oké, de a hajszálrepedés arról híres, hogy megy tovább és lesz belőle rendes repedés, ez meg nem vigyor3

jól nézem, hogy a szárítószűrő egybe van építve a hűtővel?

S-maxin már két klímahűtő ment a kukába... tele volt mindkettő apró likakkal...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35095 Dátum: 2017.06.09 péntek, 06:47:16 »

ez oké, de a hajszálrepedés arról híres, hogy megy tovább és lesz belőle rendes repedés, ez meg nem vigyor3

jól nézem, hogy a szárítószűrő egybe van építve a hűtővel?
Ha elenged és csökken a nyomás van úgy, hogy megmarad annak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35096 Dátum: 2017.06.09 péntek, 07:48:14 »

volt valami lyukadásra hajlamos klímahűtő a széria elején. lehet lecsukták az elejét és abból tettek bele vigyor3

nekem is olyan, hogy ha fel van töltve rendesen, akkor szabályosan fagyaszt a klíma, 1-1,5 hét alatt elszökik a nagyja gáz és visszaáll ilyen éppen hűt állapotra. mondjuk azt nem értem, hogy utána a többinek miért nincs mehetnéke, vagy miért marad meg utána 1évig is ugyan az a kevés benne vigyor3 időm még nem nagyon volt foglalkozni vele, hogy tényleg ebben is hűtő gond van-e, vagy máshol ereszt

Abból ki fog derülni, hogy mennyit szívnak le belőle, hogy elszökött-e. Ha kevés, akkor nyilván festés, aztán keresgélés. Csukva szerintem nem, koccolva lehetett az eleje, aztán az is elég lehetett hogy cserés legyen  vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35097 Dátum: 2017.06.09 péntek, 08:16:19 »

Ha elenged és csökken a nyomás van úgy, hogy megmarad annak.


Köszönjük. pl. a légköri nyomáson megmarad, az biztos.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35098 Dátum: 2017.06.09 péntek, 09:03:42 »

Köszönjük. pl. a légköri nyomáson megmarad, az biztos.  eplus2

Hm.... olvass vissza máskor és nem köszöngetsz semmit.

Zsolti írta, hogy utána működik a klíma (tehát marad benne hűtőközeg és mivel működik van kompresszió, nem igazán a légköri a nyomás és nem is levegő) vagyis nem szökik el teljesen az összes.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35099 Dátum: 2017.06.09 péntek, 09:10:34 »

Hm.... olvass vissza máskor és nem köszöngetsz semmit.

Zsolti írta, hogy utána működik a klíma (tehát marad benne hűtőközeg és mivel működik van kompresszió, nem igazán a légköri a nyomás és nem is levegő) vagyis nem szökik el teljesen az összes.

Értem amit írsz, csak viccölni próbáltam.  vigyor3

Egyébként valamennyi tényleg marad benne mindig, de azért érezhető, hogy nem hűt rendesen, főleg a motor nagyobb terhelésekor nem működik rendesen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 695 696 697 698 699 700 701 [702] 703 704 705 706 707 708 709 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.