Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:41:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 698 699 700 701 702 703 704 [705] 706 707 708 709 710 711 712 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11971732 alkalommal)
0 Felhasználó és 113 vendég van a témában
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #35200 Dátum: 2017.06.24 szombat, 07:24:33 »

Sziasztok!

Próbáltam megkeresni, de nm találtam választ a problémámra, kérem segítsetek.
MK IV FL-m van, és klíma használat közben az utasoldalon a lábtérén csöpög a víz a szőnyegre. Nincs semmilyen szaga, így valószínű a lecsapódott pára.
Mintha  a pollenszűrő környékéről jönne.
Próbáltam megnézni  a kocsi alját és a közepe könyékén két helyen mintha csöpögött volna  a földre is.
Valami dugulás lehet az elvezető csőben?
Ezt hogy lehet orvosolni?

Köszönöm
Zsolt

Én tavaly már végigcumiztam ezt a dolgot.Ha úgy érted a vízcsöpögést,hogy az anyósülés lábterének a bal oldalán a műanyag takaróelem alól folyik,akkor két dolog lehet sztem.A valószínűbb,hogy el van dugulva a klíma vízkivezetője.A másik bonyolultabb,mert nagyon nagy melegben a belső levegő szellőző elosztó része lepárásodik(elég durván)a fűtőradiátor közelsége miatt.Ha leveszed a jobb lábtérnél a burkolatot,látni fogod mi bibi... ;)Ja,nekem is volt valamennyi kondenzvíz a kocsi alatt,de részlegesen mégis elvolt dugulva a kivezető cső,mert egy falevelet sikerült kipiszkálni belőle.A csőnek van egy harmonikás gumi része,azt ha leveszed
fújj bele kompresszorral,talán segít. Nekem egy vékony dróttal sikerült kipiszkálni a mocskot.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.24 szombat, 07:41:19 írta Bajkonur » Naplózva
nemeth_laca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #35201 Dátum: 2017.06.24 szombat, 17:56:21 »

Üdv Urak!

Hogy kell kiszedni a ködlámpákat? Láttam a dzsátubin a figurát, ahogy késsel benyomja a két rögzítőfület és kiszedi. Na ez nekem nem jön össze. Félóráig kínlódtam vele, aztán káromkodás után abbahagytam. Szeretném én is kitakarítani a lámpákat.
Valami spéci fogás, vagy trükk van vele?

Dánke!
Naplózva

Mondeo MK IV 2007 GHIA 2.0 benzin 145 LE 5 ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35202 Dátum: 2017.06.24 szombat, 19:43:12 »

Üdv Urak!

Hogy kell kiszedni a ködlámpákat? Láttam a dzsátubin a figurát, ahogy késsel benyomja a két rögzítőfület és kiszedi. Na ez nekem nem jön össze. Félóráig kínlódtam vele, aztán káromkodás után abbahagytam. Szeretném én is kitakarítani a lámpákat.
Valami spéci fogás, vagy trükk van vele?

Dánke!
van alul 2 csavar is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35203 Dátum: 2017.06.24 szombat, 19:54:04 »

van alul 2 csavar is

Azt a részt kivágták a videóból, mikor azokat kiszedte....  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35204 Dátum: 2017.06.24 szombat, 20:15:59 »

Azt a részt kivágták a videóból, mikor azokat kiszedte....  Cheesy
nem kell kiszedni, elég meglazítani. ha kiszeded, akkor szopás lesz visszarakni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolth
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #35205 Dátum: 2017.06.25 vasárnap, 22:07:34 »

Én tavaly már végigcumiztam ezt a dolgot.Ha úgy érted a vízcsöpögést,hogy az anyósülés lábterének a bal oldalán a műanyag takaróelem alól folyik,akkor két dolog lehet sztem.A valószínűbb,hogy el van dugulva a klíma vízkivezetője.A másik bonyolultabb,mert nagyon nagy melegben a belső levegő szellőző elosztó része lepárásodik(elég durván)a fűtőradiátor közelsége miatt.Ha leveszed a jobb lábtérnél a burkolatot,látni fogod mi bibi... ;)Ja,nekem is volt valamennyi kondenzvíz a kocsi alatt,de részlegesen mégis elvolt dugulva a kivezető cső,mert egy falevelet sikerült kipiszkálni belőle.A csőnek van egy harmonikás gumi része,azt ha leveszed
fújj bele kompresszorral,talán segít. Nekem egy vékony dróttal sikerült kipiszkálni a mocskot.

Igen, úgy értem ahogy leírtad worship
A harmonikás rész hol van? a jobb oldali burkolat alatt belül?

köszönöm szépen
Naplózva

2012 MK4 Mondeo Turnier Titanium 2.0TDCI 163LE
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #35206 Dátum: 2017.06.25 vasárnap, 22:08:24 »

Szia,

Típushiba. Nekem is így csinált, a kombinál le kell bontani a csomagtérajtó borítást. a csatiját széthúzni és befújni kontaktspray-el. Utána egy darabig jó lesz



Köszönöm szépen a választ!
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Peak
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #35207 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 12:02:48 »

Urak, kis infot szeretnék kérni.
Van bármilyen megkötés, hogy milyen pendriveot fogad el MP3 lejátszáshoz egy '14es Mondeo?
Betettem egy 32GB-os FAT32-re formázott pendriveot, amin a gyökérben 2 könyvtár volt, azon belül voltak a fileok, fel is ismerte, hogy USB-t csatlakoztattam, de aztán inaktiv lett az USB gomb és kiirta, hogy nem tudja használni a pendriveot.
Van itt valami trükk?

Köszönöm!
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #35208 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 14:58:14 »

Urak, kis infot szeretnék kérni.
Van bármilyen megkötés, hogy milyen pendriveot fogad el MP3 lejátszáshoz egy '14es Mondeo?
Betettem egy 32GB-os FAT32-re formázott pendriveot, amin a gyökérben 2 könyvtár volt, azon belül voltak a fileok, fel is ismerte, hogy USB-t csatlakoztattam, de aztán inaktiv lett az USB gomb és kiirta, hogy nem tudja használni a pendriveot.
Van itt valami trükk?

Köszönöm!

Talán az azonos mappában lévő fájlok mennyisége van korlátozva, de másról nem tudok. Nekem van több Kingston, Scandisk, és egyikkel sincs hiba.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Peak
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #35209 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 18:48:03 »

Felhívtam a Petrányit, hogy épp autóvásárlás előtt állok, megvan a keretszerződés, de az eladó közölte, hogy nincs szervizkönyv az autóhoz,
mert ehhez kizárólag elektronikus szervizkönyv tartozik, amit nyugodtan kérjek le a Fordtól.
A Petrányiból elhajtottak, mondván hiába állok én 4m ft kiadása előtt, húzzak a francba, csak az aktuális tulajjal álnak szóba.

Elköszönés előtt még megemlitettek egy weblapot, ahol elviekben telálok erre vonatkozó infot.
Sajnos kiment a fejemből, olyan pipa voltam a nyilvánvaló patthelyzettől, csak annyi rémlik, hogy 4 karakteres volt a domainnév. Smiley

Hátha valaki tudja. Smiley
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #35210 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 18:53:23 »

Felhívtam a Petrányit, hogy épp autóvásárlás előtt állok, megvan a keretszerződés, de az eladó közölte, hogy nincs szervizkönyv az autóhoz,
mert ehhez kizárólag elektronikus szervizkönyv tartozik, amit nyugodtan kérjek le a Fordtól.
A Petrányiból elhajtottak, mondván hiába állok én 4m ft kiadása előtt, húzzak a francba, csak az aktuális tulajjal álnak szóba.

Elköszönés előtt még megemlitettek egy weblapot, ahol elviekben telálok erre vonatkozó infot.
Sajnos kiment a fejemből, olyan pipa voltam a nyilvánvaló patthelyzettől, csak annyi rémlik, hogy 4 karakteres volt a domainnév. Smiley

Hátha valaki tudja. Smiley

Nemrég volt erről cikk hogy adatvédelmi okokra hivatkoznak, de alaptalanul. Ha rákeresel írtak régebben egy kereskedésről (talán Ford Máté) vagy mifene, aki ad tájékoztatást. Bocs, mobilról írok...
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #35211 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 19:04:03 »

Nemrég volt erről cikk hogy adatvédelmi okokra hivatkoznak, de alaptalanul. Ha rákeresel írtak régebben egy kereskedésről (talán Ford Máté) vagy mifene, aki ad tájékoztatást. Bocs, mobilról írok...
Igen, a Ford Máté segít. A tc-n is fenn van a cikk!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #35212 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 19:11:06 »

Felhívtam a Petrányit, hogy épp autóvásárlás előtt állok, megvan a keretszerződés, de az eladó közölte, hogy nincs szervizkönyv az autóhoz,
mert ehhez kizárólag elektronikus szervizkönyv tartozik, amit nyugodtan kérjek le a Fordtól.
A Petrányiból elhajtottak, mondván hiába állok én 4m ft kiadása előtt, húzzak a francba, csak az aktuális tulajjal álnak szóba.

Elköszönés előtt még megemlitettek egy weblapot, ahol elviekben telálok erre vonatkozó infot.
Sajnos kiment a fejemből, olyan pipa voltam a nyilvánvaló patthelyzettől, csak annyi rémlik, hogy 4 karakteres volt a domainnév. Smiley

Hátha valaki tudja. Smiley

etis.ford.com
de ott csak a felszereltségre találsz infókat
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Peak
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #35213 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 20:31:34 »

Nagyon köszönöm Urak!
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35214 Dátum: 2017.06.26 hétfő, 21:16:52 »

Felhívtam a Petrányit, hogy épp autóvásárlás előtt állok, megvan a keretszerződés, de az eladó közölte, hogy nincs szervizkönyv az autóhoz,
mert ehhez kizárólag elektronikus szervizkönyv tartozik, amit nyugodtan kérjek le a Fordtól.
A Petrányiból elhajtottak, mondván hiába állok én 4m ft kiadása előtt, húzzak a francba, csak az aktuális tulajjal álnak szóba.

Elköszönés előtt még megemlitettek egy weblapot, ahol elviekben telálok erre vonatkozó infot.
Sajnos kiment a fejemből, olyan pipa voltam a nyilvánvaló patthelyzettől, csak annyi rémlik, hogy 4 karakteres volt a domainnév. Smiley

Hátha valaki tudja. Smiley

2014-től használják a digitális szervizkönyvet, de nem volt kötelező a szervizeknek tölteni. MK4-ről nem sok infó lesz benne. Talán az MK5-ökről lehet majd lekérdezni érdemi infót.
A papír alapút viszont kellett pecsételjék. Annak az autónak a szervizkönyve "véletlen" elveszett valahol...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #35215 Dátum: 2017.06.27 kedd, 08:14:04 »

2014-től használják a digitális szervizkönyvet, de nem volt kötelező a szervizeknek tölteni. MK4-ről nem sok infó lesz benne. Talán az MK5-ökről lehet majd lekérdezni érdemi infót.
A papír alapút viszont kellett pecsételjék. Annak az autónak a szervizkönyve "véletlen" elveszett valahol...
Nekem már csak külön kérésre tölti a papíralapút az Ivanics. Az elektronikus az alapértelmezett náluk.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35216 Dátum: 2017.06.27 kedd, 09:45:54 »

Nekem már csak külön kérésre tölti a papíralapút az Ivanics. Az elektronikus az alapértelmezett náluk.

Most már lehet, de kezdetben még nem így volt. Németeknél meg főleg nem volt jellemző az első időkben.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mentatea
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Új hozzászólás #35217 Dátum: 2017.06.27 kedd, 10:12:31 »

Nagyon köszönöm Urak!

Sziasztok,
Tudtok olyan weboldalt, ahol alvázszám alapján lekérdezhető, hogy az autó törve volt-e?

Előre is  worship worship integet2



Naplózva

Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #35218 Dátum: 2017.06.27 kedd, 15:52:30 »

Sziasztok! A bal első visszapillantó tükröt, hogy lehet leszedni, illetve szakszerűen újra rögzíteni? Meg lett bontva és azóta kicsit billeg fel-le. Van erről valami video valahol?
Köszi!
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #35219 Dátum: 2017.06.27 kedd, 16:40:52 »

Üdvözletem!

Régebben téma volt az alsó motortakaró leszedése. Mondtátok, hogy a kisebbis, lökös alján lévőt nehezebb ki és beszerelni. A kérdésem az volna, hogy akkor is nehéz visszatenni, ha a nagyobbik takaró már nincs a helyén vagy csak azzal nehéz összeilleszteni?
Igaz nem a coolernél volt a nagy szuvárgás, mégis jön ott is és meg akarom a bilincset nézni, illetve cserélni, ehhez meg ugye le kell szedni a kisebbik takarót is.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35220 Dátum: 2017.06.27 kedd, 16:52:33 »

Üdvözletem!

Régebben téma volt az alsó motortakaró leszedése. Mondtátok, hogy a kisebbis, lökös alján lévőt nehezebb ki és beszerelni. A kérdésem az volna, hogy akkor is nehéz visszatenni, ha a nagyobbik takaró már nincs a helyén vagy csak azzal nehéz összeilleszteni?
Igaz nem a coolernél volt a nagy szuvárgás, mégis jön ott is és meg akarom a bilincset nézni, illetve cserélni, ehhez meg ugye le kell szedni a kisebbik takarót is.  wave

Ha kiszedet a lámpát, akkor nem férsz hozzá felülről?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #35221 Dátum: 2017.06.27 kedd, 17:10:40 »

Ha kiszedet a lámpát, akkor nem férsz hozzá felülről?

Hát ezt még nem probáltam, de a merevitők miatt nem tudom lesz-e ott egy lapátkezünek hely.  smile De meglesem még.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #35222 Dátum: 2017.06.27 kedd, 17:19:09 »

Hát ezt még nem probáltam, de a merevitők miatt nem tudom lesz-e ott egy lapátkezünek hely.  smile De meglesem még.

Azért a takarós kérdés még áll.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35223 Dátum: 2017.06.27 kedd, 17:45:35 »

Hát ezt még nem probáltam, de a merevitők miatt nem tudom lesz-e ott egy lapátkezünek hely.  smile De meglesem még.

Csináltasd meg asszonnyal.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
babik07
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


babik07@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #35224 Dátum: 2017.06.27 kedd, 21:21:22 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem hűtött a klímám rendesen és elvittem klímáshoz ahol leszívták belőle azt a kicsi gázt ami volt benne és feltöltötték. És most olvastam olyat hogy ilyenkor olajat is kell bele önteni vagy ellenőrizni és ahol csinálták a klímát nem nyúltak az olajhoz. Az igaz hogy az olaj együtt van a gázzal ? Szerintetek elvigyem egy másik helyre ellenőriztetni ?

Válaszokat előre is köszi
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Kombi Titanium
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35225 Dátum: 2017.06.27 kedd, 21:58:09 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem hűtött a klímám rendesen és elvittem klímáshoz ahol leszívták belőle azt a kicsi gázt ami volt benne és feltöltötték. És most olvastam olyat hogy ilyenkor olajat is kell bele önteni vagy ellenőrizni és ahol csinálták a klímát nem nyúltak az olajhoz. Az igaz hogy az olaj együtt van a gázzal ? Szerintetek elvigyem egy másik helyre ellenőriztetni ?

Válaszokat előre is köszi

Ha klíma géppel csinálták, akkor az automatikusan kivonja a leszívott hűtőközegből az olajat. Nem mindet csak amennyi lejön vele!
A gépet automatára állítva a vákuumozás után még a hűtőközeg beengedése előtt a korábban kivont mennyiséget új, friss olajjal pótolja és utána történik a szükséges hűtőközeg mennyiség beengedése.

Nem kell külön az "olajhoz nyúlni".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
babik07
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


babik07@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #35226 Dátum: 2017.06.27 kedd, 22:12:27 »

Palackba fejtette le a gázt, levákumozta és vissza töltötte az új gázt palackból.







Idézetet írta: GSR™ link=topic=30.msg1113652#msg1113652 d

ate=1498593489
Ha klíma géppel csinálták, akkor az automatikusan kivonja a leszívott hűtőközegből az olajat. Nem mindet csak amennyi lejön vele!
A gépet automatára állítva a vákuumozás után még a hűtőközeg beengedése előtt a korábban kivont mennyiséget új, friss olajjal pótolja és utána történik a szükséges hűtőközeg mennyiség beengedése.

Nem kell külön az "olajhoz nyúlni".
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Kombi Titanium
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35227 Dátum: 2017.06.27 kedd, 22:26:47 »

Palackba fejtette le a gázt, levákumozta és vissza töltötte az új gázt palackból.








Pffff....... Miért nem mész rendes klímáshoz, akinek van legalább egy rendes klíma gépe?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35228 Dátum: 2017.06.28 szerda, 12:25:21 »

Helló Tibi,

márpedig van ilyen.

Nem nagyker ár, hanem pld. magának a Petrányinak a webshopban forgalmazott alkatrészeinek az ára, amelyek a listaárhoz képest kedvezőbb áruak, van ami jóval... Szóval a shopban összeállítod a portfóliót (szíjak, vezérlésszett, fékek, ízzíitó, stb.), leadod a rendelést, s kérsz hozzá beszerelést is. Így már nem teljes áron mennek az alkatrészek Smiley.  Munkadíj húzós, de hát tudjuk, hogy be vannak az emberek jelentve, drága a reprezentáció ( bútorok, stb.), meg aztán jönnek a kisegítő anyagok (féktisztító, csavarlazító, zsírok, stb. költsgei)  ezért nyilván nem 6e, hanem 12e forint lesz a munkadíj.

Hangsúlyozom, h elméletben beszéltem, BT árai is lehet, hogy már kedvezményesek voltak.

Miért ne lehetne egyébként kedvezményesen adni az alkatrészárakat? Ügyfél örül, Fordnak ez a szeletből kicsi ( a behozott autók javarészt céges flották, magánszemélyek, aki csak leadják egy szervizre az autót), még így is nyernek rajta, s az Ügyfélnek is gyári alkatrészei lesznek ( vagy Motorcraft, Service 5+).

Üdv.
D.

Miért ne számolták volna kisker (teljes) áron az alkatrészeket?  nemtudom

Neked nagyker áron számolja a lisztet a pék, mikor bemész a pékségbe kenyérért? v fejvakaras


Semmilyen akciós kampányt nem említett Luke-áts.....  Cool
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35229 Dátum: 2017.06.28 szerda, 12:34:27 »

Helló Tibi,

márpedig van ilyen.

Nem nagyker ár, hanem pld. magának a Petrányinak a webshopban forgalmazott alkatrészeinek az ára, amelyek a listaárhoz képest kedvezőbb áruak, van ami jóval... Szóval a shopban összeállítod a portfóliót (szíjak, vezérlésszett, fékek, ízzíitó, stb.), leadod a rendelést, s kérsz hozzá beszerelést is. Így már nem teljes áron mennek az alkatrészek Smiley.  Munkadíj húzós, de hát tudjuk, hogy be vannak az emberek jelentve, drága a reprezentáció ( bútorok, stb.), meg aztán jönnek a kisegítő anyagok (féktisztító, csavarlazító, zsírok, stb. költsgei)  ezért nyilván nem 6e, hanem 12e forint lesz a munkadíj.

Hangsúlyozom, h elméletben beszéltem, BT árai is lehet, hogy már kedvezményesek voltak.

Miért ne lehetne egyébként kedvezményesen adni az alkatrészárakat? Ügyfél örül, Fordnak ez a szeletből kicsi ( a behozott autók javarészt céges flották, magánszemélyek, aki csak leadják egy szervizre az autót), még így is nyernek rajta, s az Ügyfélnek is gyári alkatrészei lesznek ( vagy Motorcraft, Service 5+).

Üdv.
D.


Az, hogy melyik cég kedvezményesen ad-e alkatrészt vagy nem....a saját EGYEDI helyzete. Vagyis egy "különleges" helyzet, ami nem az általános helyzet.
Azt hittem ez ennyire nem bonyolult.


Ha a tecso olcsóbban adja (akciózza, vásárló bevonzásnak) a túrós rudit és mondjuk az ára X-20%, akkor az nem általános ár, ha egyébként máshol és akción kívül ott is X az ára.
Igy nem érdemes bemenni a zósanba, hogy te a túrós rudit X-20%-ért kéred, mert a tecsóban annyi. Feltehetően megrántják a vállukat és közlik, hogy itt ennyi, ennyi a rendes ára. Ha ott akciózzák a saját "szakálluk" az az ő bajuk, ha neked annyiét kell menj oda megvenni.

Tehát a túrós rudi általános kiskereskedelmi ára X. Tehát ha valaki X-ért árulja, akkor semmilyen lehúzást nem követ el, teljesen általános az árképzés.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.28 szerda, 12:54:51 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #35230 Dátum: 2017.06.28 szerda, 12:50:44 »

 worship



Az, hogy melyik cég kedvezményesen ad-e alkatrészt vagy nem....a saját EGYEDI helyzete. Vagyis egy "különleges" helyzet, ami nem az általános helyzet.
Azt hittem ez ennyire nem bonyolult.


Ha a tecso olcsóbban adja (akciózza, vásárló bevonzásnak) a túrós rudit és mondjuk az ára X-20%, akkor az nem általános ár, ha egyébként máshol és akción kívül ott is X az ára.
Igy nem érdemes bemenni a zósanba, hogy te a túrós rudit X-20%-ért kéred, mert a tecsóban annyi. Feltehetően megrántják a vállukat és közlik, hogy itt ennyi, ennyi a rendes ára. Ha ott akciózzák a saját "szakálluk" az az ő bajuk, ha neked annyiét kell menj oda megvenni.

Tehát a túrós rudi általános kiskereskedelmi ára X. Tehát ha valaki X-ért árulja, akkor semmilyen lehúzást nem követ el, teljesen általánosan az árképzés.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #35231 Dátum: 2017.06.28 szerda, 13:48:23 »

barmilyen patentbol lehet rendelni csak akarni kell

Én akarom, de nem lehet a patentot külön rendelni, csak a burkolattal, ami 30e+Ft. A patentnak nincs cikkszáma. Most kérdeztem meg az egyik márkakereskedőt.
Ha tudsz szerezni külön, akkor nagyon megköszönnénk.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35232 Dátum: 2017.06.28 szerda, 14:05:33 »

Helló Tibi,

márpedig van ilyen.

Nem nagyker ár, hanem pld. magának a Petrányinak a webshopban forgalmazott alkatrészeinek az ára, amelyek a listaárhoz képest kedvezőbb áruak, van ami jóval... Szóval a shopban összeállítod a portfóliót (szíjak, vezérlésszett, fékek, ízzíitó, stb.), leadod a rendelést, s kérsz hozzá beszerelést is. Így már nem teljes áron mennek az alkatrészek Smiley.  Munkadíj húzós, de hát tudjuk, hogy be vannak az emberek jelentve, drága a reprezentáció ( bútorok, stb.), meg aztán jönnek a kisegítő anyagok (féktisztító, csavarlazító, zsírok, stb. költsgei)  ezért nyilván nem 6e, hanem 12e forint lesz a munkadíj.

Hangsúlyozom, h elméletben beszéltem, BT árai is lehet, hogy már kedvezményesek voltak.

Miért ne lehetne egyébként kedvezményesen adni az alkatrészárakat? Ügyfél örül, Fordnak ez a szeletből kicsi ( a behozott autók javarészt céges flották, magánszemélyek, aki csak leadják egy szervizre az autót), még így is nyernek rajta, s az Ügyfélnek is gyári alkatrészei lesznek ( vagy Motorcraft, Service 5+).

Üdv.
D.


Elvileg kedvezményesen kapom az alkatrészeket...
Majd megnézem a számlát, hogy mennyi volt az alkatrész, mennyi a munkadíj.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35233 Dátum: 2017.06.28 szerda, 14:14:29 »

Én akarom, de nem lehet a patentot külön rendelni, csak a burkolattal, ami 30e+Ft. A patentnak nincs cikkszáma. Most kérdeztem meg az egyik márkakereskedőt.
Ha tudsz szerezni külön, akkor nagyon megköszönnénk.
biztos hogy van, max nem akarják megmondani nyes

kellenének méretek, az alapján lehet keresni, első ránézésre mercedes ajtókárpi patent jó lehet, 732ft/10db teli áron unixkirenedeltségben
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #35234 Dátum: 2017.06.28 szerda, 14:15:48 »

Én akarom, de nem lehet a patentot külön rendelni, csak a burkolattal, ami 30e+Ft. A patentnak nincs cikkszáma. Most kérdeztem meg az egyik márkakereskedőt.
Ha tudsz szerezni külön, akkor nagyon megköszönnénk.
kérdezd meg a Nagyautot, s-max könyöklőhöz is tudtak volna mindenféle bizbazt külön.
nem a 1088348 a kódja?
link
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #35235 Dátum: 2017.06.28 szerda, 14:34:55 »

Én akarom, de nem lehet a patentot külön rendelni, csak a burkolattal, ami 30e+Ft. A patentnak nincs cikkszáma. Most kérdeztem meg az egyik márkakereskedőt.
Ha tudsz szerezni külön, akkor nagyon megköszönnénk.

Itt már nézted?
http://www.patentcentrum.hu/
Ami itt nincs, az nem is létezik  Wink
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #35236 Dátum: 2017.06.28 szerda, 15:34:17 »

kérdezd meg a Nagyautot, s-max könyöklőhöz is tudtak volna mindenféle bizbazt külön.
nem a 1088348 a kódja?
link

Megkérdeztem a Petrányit. Ők is megerősítették, hogy csak egyben a burkolattal lehet kapni ilyen patentot. Viszont rendesek voltak, elárulták, hogy mivel szokták helyettesíteni: 1008068    393,-Ft/db kisker bruttó

https://www.google.hu/search?q=1008068&rlz=1C1FLDB_enHU563HU615&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4xLTU0uDUAhUGOhQKHXjNAJgQ_AUICygC&biw=1920&bih=922#imgrc=_

Megtaláltam az Ali-n:
https://www.aliexpress.com/item/2016-New-10x-Yellow-Tailgate-Interior-Door-Card-Panel-Trim-Clips-for-VW-for-AUDI-for/32600042424.html?spm=2114.01010208.3.89.so7Cvr&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_10304_10136_10137_10060_10302_10155_10062_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_5320014_10102_10096_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10078_10079_5260014_10073_10123_10189_142,searchweb201603_50,ppcSwitch_5&btsid=be36bfbb-1bea-4c69-b6f1-6e142e91e3e5&algo_expid=0d3fdfc7-c79c-415d-864b-9b916529b564-12&algo_pvid=0d3fdfc7-c79c-415d-864b-9b916529b564

Rendeltem is egy csomagot.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.28 szerda, 15:41:31 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #35237 Dátum: 2017.06.28 szerda, 20:26:56 »

Megkérdeztem a Petrányit. Ők is megerősítették, hogy csak egyben a burkolattal lehet kapni ilyen patentot. Viszont rendesek voltak, elárulták, hogy mivel szokták helyettesíteni: 1008068    393,-Ft/db kisker bruttó

https://www.google.hu/search?q=1008068&rlz=1C1FLDB_enHU563HU615&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4xLTU0uDUAhUGOhQKHXjNAJgQ_AUICygC&biw=1920&bih=922#imgrc=_

Megtaláltam az Ali-n:...

Rendeltem is egy csomagot.

Beszarás, kint 10 db-ot kapsz egy itthoni áráért.   szomoru1
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35238 Dátum: 2017.06.28 szerda, 20:30:02 »

Beszarás, kint 10 db-ot kapsz egy itthoni áráért.   szomoru1

Ja, aztán megpróbálod használni és a 10-ből 8 használhatatlan....
Csak azonos kinézetűt kapsz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
abonyisza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #35239 Dátum: 2017.06.28 szerda, 22:56:00 »

Sziasztok. Voltam márkaszervízben ajánlatot kérni vezérlés cserére. 1,8 tdci 125le. 407.000Ft-ot mondtak rá. Szerintetek normálisak?Huh? falbav vigyor3 nektek mennyibe fájt a vezérlés csere?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #35240 Dátum: 2017.06.28 szerda, 23:09:09 »

Sziasztok. Voltam márkaszervízben ajánlatot kérni vezérlés cserére. 1,8 tdci 125le. 407.000Ft-ot mondtak rá. Szerintetek normálisak?Huh? falbav vigyor3 nektek mennyibe fájt a vezérlés csere?
pedig annyi az 1.8-ra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #35241 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 02:03:19 »

Ja, aztán megpróbálod használni és a 10-ből 8 használhatatlan....
Csak azonos kinézetűt kapsz.

Ezt Te sem hiszed el, hogy azért mert olcsó rossz? Szerinted amit itthon veszek, az honnan származik?  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.29 csütörtök, 08:10:58 írta sinci » Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35242 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 07:40:27 »

Ezt Te sem hiszed el, hogy azért mert olcsó rossz? Szerinted amit itthon veszek, azt honnan származik?  nyes

Nem azt írtam hanem, hogy sokkal több a gyenge minőségű közte.
Azt ugye elfogadod, hogy a gyártónak beszállított alkatrészek nagyobb minőségi teszteken mennek át, mint amiket más vonalon -olcsóbban- értékesítenek még akkor is, ha ugyanaz a gyártója.
A márkakereskedésben vásárolt patentok egész biztosan nem az ali-ról vannak.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #35243 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 07:44:29 »

Sziasztok. Voltam márkaszervízben ajánlatot kérni vezérlés cserére. 1,8 tdci 125le. 407.000Ft-ot mondtak rá. Szerintetek normálisak?Huh? falbav vigyor3 nektek mennyibe fájt a vezérlés csere?
ha ragaszkodsz a márkaszervízhez, akkor annyi.
a vezérműszíj egyébként tök olcsó, az alsó lánckazetta a k.drága
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #35244 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 09:46:28 »

Igazából az lenne a normális, ha mindenki így tudná elvégeztetni a szükséges javításokat, szervizt és ez nem lenne megterhelő a családi budget-nek....

Amúgy szerintem sem volt sok.

Egy gondolat mindenkinek.

Szerintem is általánosságban ennek kellene a normálisnak lennie..., DE:

Sokan még egy MK4 - est mondit sem engedhetnek meg maguknak, mégis tartják... Aztán megy a dilemmázás, hogy gagyistar betétet vagy foshpempőt tegyek bele, meg a linglong gumik, stb...  

Vakoknak és gyengén látóknak:

Mondeo MK4, 2011, 2.0Tdci, cascoval, nulla meghibásodással:

90Ft / km!!! (Évi 20K km esetén 1.800.000,-Ft tartani...) Igen, lehet csinálni belőle 65Ft / 1km - költséget, de az már valami rovására megy, valahol spórolunk. Vagy a biztonságunkon (megéri??) vagy a technikán (megéri??).  

Átlagautó, átlafelhasználás... (a prémiumokról, szó se essék...)

Megteheted?

"prémiumokat" nézegetek, 150FT / km - nél kezdődnek a fenntartási költségek. Ridegtartással lehet 120Ft, de kevesebb sehogy sem... Számol ilyesmit a többség? Nem hiszem...

Ő biztosan nem:



 wave wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.29 csütörtök, 09:50:01 írta Llort Eht » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #35245 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 10:32:37 »

Egy gondolat mindenkinek.

Szerintem is általánosságban ennek kellene a normálisnak lennie..., DE:

Sokan még egy MK4 - est mondit sem engedhetnek meg maguknak, mégis tartják... Aztán megy a dilemmázás, hogy gagyistar betétet vagy foshpempőt tegyek bele, meg a linglong gumik, stb...  

Vakoknak és gyengén látóknak:

Mondeo MK4, 2011, 2.0Tdci, cascoval, nulla meghibásodással:

90Ft / km!!! (Évi 20K km esetén 1.800.000,-Ft tartani...) Igen, lehet csinálni belőle 65Ft / 1km - költséget, de az már valami rovására megy, valahol spórolunk. Vagy a biztonságunkon (megéri??) vagy a technikán (megéri??).  

Átlagautó, átlafelhasználás... (a prémiumokról, szó se essék...)

Megteheted?

"prémiumokat" nézegetek, 150FT / km - nél kezdődnek a fenntartási költségek. Ridegtartással lehet 120Ft, de kevesebb sehogy sem... Számol ilyesmit a többség? Nem hiszem...

Ő biztosan nem:

 wave wave

Értem amit írsz, és gyorsan összeadtam, de soknak tűnik amit írsz.

Én 25000 körül megyek évente és így alakulnak a számok:

üzemanyag (6,5 átlaggal 360 Ft-os gázolajjal számolva, tudom most olcsóbb, de eddig meg drágább volt)                        585.000,-
casco (C10)                                                                                                                                                             84.000,-
kgfb (B10)                                                                                                                                                                     22.000,-
teljesítmény adó                                                                                                                                                     31.200,-
szerviz (eddig csak kötelező, és mivel többet megyek egy évben 20-nál, meg az olajat sűrűbben cseréltetem átlagolok)   120.000,-
gumma (nyári 200e/ garnitúra és kb 2 nyarat bír, téli 160e / granitúra és kb 4 telet bír, egy évre leosztva kb)                    140.000,-
mosatás, szélvédőmosó, egyebek évente                                                                                                                    100.000,-
összesen                                                                                                                                                                 1.082.200,-
értékvesztés kb                                                                                                                                                            600.000,-
mindösszesen:                                                                                                                                                         1.682.200,-

Tudom hogy a felsoroltakból sok tétel nem függ a megtett km-től, de akkor is sok amit írtál. Vagy kihagytam valamit?

Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mentatea
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Új hozzászólás #35246 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 11:10:20 »

Egy gondolat mindenkinek.

Szerintem is általánosságban ennek kellene a normálisnak lennie..., DE:

Sokan még egy MK4 - est mondit sem engedhetnek meg maguknak, mégis tartják... Aztán megy a dilemmázás, hogy gagyistar betétet vagy foshpempőt tegyek bele, meg a linglong gumik, stb...  

Vakoknak és gyengén látóknak:

Mondeo MK4, 2011, 2.0Tdci, cascoval, nulla meghibásodással:

90Ft / km!!! (Évi 20K km esetén 1.800.000,-Ft tartani...) Igen, lehet csinálni belőle 65Ft / 1km - költséget, de az már valami rovására megy, valahol spórolunk. Vagy a biztonságunkon (megéri??) vagy a technikán (megéri??).  

Átlagautó, átlafelhasználás... (a prémiumokról, szó se essék...)

Megteheted?

"prémiumokat" nézegetek, 150FT / km - nél kezdődnek a fenntartási költségek. Ridegtartással lehet 120Ft, de kevesebb sehogy sem... Számol ilyesmit a többség? Nem hiszem...

Ő biztosan nem:

 wave wave

Ezen felbuzdulva számoltam én is egy hevenyészett költséget (könnyű, mert minden vezetve van). Évi 36.000km-es futásteljesítmény mellett, gumin, alkatrészen nem spórolva (annál jobban, mint hogy megnéztem, hogy adott Goodyear-t hol mennyiért adják, és 16"-os a felni), viszonylag normális kutakon tankolva (MOL, Shell, OMV, alkalmanként, de nem mindig a prémiumot tankolva), most 56Ft/km-nél tartok.

Persze ez értékvesztés nélküli, tisztán opex szám!
Naplózva

Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #35247 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 11:19:43 »

Értem amit írsz, és gyorsan összeadtam, de soknak tűnik amit írsz.

Én 25000 körül megyek évente és így alakulnak a számok:

üzemanyag (6,5 átlaggal 360 Ft-os gázolajjal számolva, tudom most olcsóbb, de eddig meg drágább volt)                        585.000,-
casco (C10)                                                                                                                                                             84.000,-
kgfb (B10)                                                                                                                                                                     22.000,-
teljesítmény adó                                                                                                                                                     31.200,-
szerviz (eddig csak kötelező, és mivel többet megyek egy évben 20-nál, meg az olajat sűrűbben cseréltetem átlagolok)   120.000,-
gumma (nyári 200e/ garnitúra és kb 2 nyarat bír, téli 160e / granitúra és kb 4 telet bír, egy évre leosztva kb)                    140.000,-
mosatás, szélvédőmosó, egyebek évente                                                                                                                    100.000,-
összesen                                                                                                                                                                 1.082.200,-
értékvesztés kb                                                                                                                                                            600.000,-
mindösszesen:                                                                                                                                                         1.682.200,-

Tudom hogy a felsoroltakból sok tétel nem függ a megtett km-től, de akkor is sok amit írtál. Vagy kihagytam valamit?



Igen ki!  nyes

Küldtem az exelt emilben szíves felhasználásra. Meglesz az neked is!  eplus2 eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35248 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 11:20:14 »

Egy gondolat mindenkinek.

Szerintem is általánosságban ennek kellene a normálisnak lennie..., DE:

Sokan még egy MK4 - est mondit sem engedhetnek meg maguknak, mégis tartják... Aztán megy a dilemmázás, hogy gagyistar betétet vagy foshpempőt tegyek bele, meg a linglong gumik, stb...  

Vakoknak és gyengén látóknak:

Mondeo MK4, 2011, 2.0Tdci, cascoval, nulla meghibásodással:

90Ft / km!!! (Évi 20K km esetén 1.800.000,-Ft tartani...) Igen, lehet csinálni belőle 65Ft / 1km - költséget, de az már valami rovására megy, valahol spórolunk. Vagy a biztonságunkon (megéri??) vagy a technikán (megéri??).  

Átlagautó, átlafelhasználás... (a prémiumokról, szó se essék...)

Megteheted?

"prémiumokat" nézegetek, 150FT / km - nél kezdődnek a fenntartási költségek. Ridegtartással lehet 120Ft, de kevesebb sehogy sem... Számol ilyesmit a többség? Nem hiszem...

Ő biztosan nem:

http://www.***/view.php?filename=873linglong.jpg

 wave wave

Ez biztos csak a drifteléshez használt gumi   vigyor3
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #35249 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 11:36:59 »

Igen ki!  nyes

Küldtem az exelt emilben szíves felhasználásra. Meglesz az neked is!  eplus2 eplus2

Nos, beírtam mindent, nincs értelme hazudni magamnak, a nyári garnitúrához csak 2 évvel számoltam, nem biztos hogy a jelenlegi kibírja a következő nyarat, és így is 75 Ft-ra jött ki egy km. Mivel többet járok mint Te a fix költségek jobban eloszlanak. Ja meg szerintem sok volt az táblázatban az a 400 Ft-os üzemanyagár.... Én levettem 370-re, ahol tankolok omw most annyi a prémium.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Oldalak: 1 ... 698 699 700 701 702 703 704 [705] 706 707 708 709 710 711 712 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.