Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.06 vasárnap, 18:17:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11773881 alkalommal)
0 Felhasználó és 72 vendég van a témában
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18700 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:25:53 »

...Bár az hogy fehérvári,az sem bizalomgerjesztő.

Van valami konkrét?

Ami a külömbség lesz...

Jut eszembe, egyik sem láncos?
Automata vs kézi. Kéttömegű csak a manuálban van, igaz?
Magam részéről egyébként én abszolút automata fan vagyok. Kényelmesebb, elvileg nehezebb széthajtania a motort és a turbót, ez pedig ha használtat veszel, nem mindegy.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18701 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:49:03 »

Sziasztok. Elérkeztem oda, hogy mk3-ból átülnék mk4-be. Minden tanácsot meghallgatok. Lényegében arra lennék kíváncsi, hogy mire kell figyelni. Dízel 2.0 , 2.2 motornál mik a különbségek. 2010-2011 évjárat lenne. Előre is köszönöm.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.2_tdci_titanium-s_nagynavi-bor-tetoablak-pdc-7502347 Vélemény?
Nem mindegy a 2.2-eseknél hogy 2010 vagy 2011 A 2011-esek már faceiftesek nem 175 hanem 200 lóerősek és a dpf is külső befencskendezéssel nyomja be a gázolajat és nem a blokkon keresztül mint a korábbi verzio. 2.0-t mondja más.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18702 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:50:13 »

szép.az enyém belseje pont ilyen,csak nekem nem X hanem S. A km szerintem gyanús,hogy egy kilóval kevesebb van benne,de ez csak akkor baj,ha nincs egyben,vagy hiteltelen az előélete.Bár az hogy fehérvári,az sem bizalomgerjesztő.

Ami a külömbség lesz,hogy kb 2literrel fog többet enni az mk3 hoz képest.Gyorsabban fog melegedni.Vétel előtt mindenképpen diagnosztikát javaslok,mert több modul etárolja a km állást.Egy 1.5ös Elm327+forscan-nal simán diagolható.
kb 0,8 max 1 literrel eszik többet mint a III-as
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18703 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:53:48 »

Jut eszembe, egyik sem láncos?
nem, egyik sem az

Automata vs kézi. Kéttömegű csak a manuálban van, igaz?
Szigoruan kézi. a fordnak még mindig nincs normális duplakuplungosa. Ráadásul elég húzós a gyakori váltóolaj csere.
Magam részéről egyébként én abszolút automata fan vagyok. Kényelmesebb, elvileg nehezebb széthajtania a motort és a turbót, ez pedig ha használtat veszel, nem mindegy.
Az hogy automatát veszel az semmire nem ad garanciát ha valaki hidegen rögtön ütötte és nem csinált turbo utánhutést pl.
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #18704 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:57:00 »

Nem mindegy a 2.2-eseknél hogy 2010 vagy 2011 A 2011-esek már faceiftesek nem 175 hanem 200 lóerősek és a dpf is külső befencskendezéssel nyomja be a gázolajat és nem a blokkon keresztül mint a korábbi verzio. 2.0-t mondja más.
És mi a helyzet  2.0  163 lovassal?
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18705 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 18:59:39 »

Szigoruan kézi. a fordnak még mindig nincs normális duplakuplungosa. Ráadásul elég húzós a gyakori váltóolaj csere.

Bontsd ki lsz mire gondolsz.

Az hogy automatát veszel az semmire nem ad garanciát ha valaki hidegen rögtön ütötte és nem csinált turbo utánhutést pl.

Ebben igazat adok, viszont a menetközbeni széthajtástól talán egy fokkal védettebb.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18706 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 19:55:25 »

És mi a helyzet  2.0  163 lovassal?
Mintha vki írtam volna régebben, hogy olyan, mint a 140le, csak vmit piszkáltak a turbónyomással (talán olyan lehet, mint a gyári chiptunning...)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18707 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 19:56:49 »

Bontsd ki lsz mire gondolsz.

Ebben igazat adok, viszont a menetközbeni széthajtástól talán egy fokkal védettebb.
menet közben nem lehet a turbót tönkre tenni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18708 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 19:58:29 »

menet közben nem lehet a turbót tönkre tenni.

kevés olaj
elhasznált olaj
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18709 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:02:51 »

kevés olaj
elhasznált olaj

Tibi!megbántani már a világért sem akarlak.de.

Az,hogy manuális vagy automata autót hajtasz,semmilyen összefüggésben nincs a turbó használatával.Az csak emberfüggő.Erre lett írva,hogy hidegen hajtva tökmindegy milyen a váltó,kihűtés szempontjából,tökmindegy milyen a váltó,és abból a szempontból is,hogy menet közben nem tudod tönkretenni a turbót.Erre írod a kevés vagy elhasznált olajat.Úgy gondolom,hogy ebből a szempontból is teljesen mind1,hogy automata vagy manuális a váltó.

Vagy direkt belekötsz mindenbe? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18710 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:06:45 »

Tibi!megbántani már a világért sem akarlak.de.

Az,hogy manuális vagy automata autót hajtasz,semmilyen összefüggésben nincs a turbó használatával.Az csak emberfüggő.Erre lett írva,hogy hidegen hajtva tökmindegy milyen a váltó,kihűtés szempontjából,tökmindegy milyen a váltó,és abból a szempontból is,hogy menet közben nem tudod tönkretenni a turbót.Erre írod a kevés vagy elhasznált olajat.Úgy gondolom,hogy ebből a szempontból is teljesen mind1,hogy automata vagy manuális a váltó.

Vagy direkt belekötsz mindenbe? eplus2

Abban a mondatban nem szerepelt váltó csak a turbóról jelentettél ki valamit.
Én meg hozzáírtam, hogy lehet......

Ennyi.

Belekötni nem így kell valamibe, mert ez simán helyesbítés.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18711 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:07:15 »

Tibi!megbántani már a világért sem akarlak.de.

Az,hogy manuális vagy automata autót hajtasz,semmilyen összefüggésben nincs a turbó használatával.Az csak emberfüggő.Erre lett írva,hogy hidegen hajtva tökmindegy milyen a váltó,kihűtés szempontjából,tökmindegy milyen a váltó,és abból a szempontból is,hogy menet közben nem tudod tönkretenni a turbót.Erre írod a kevés vagy elhasznált olajat.Úgy gondolom,hogy ebből a szempontból is teljesen mind1,hogy automata vagy manuális a váltó.

Vagy direkt belekötsz mindenbe? eplus2

Tényleg Alf! Fejezd be, tájékozotttibi szakmai alapon állít valamit, erre te direkte belekötsz!!

 eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18712 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:09:08 »

Abban a mondatban nem szerepelt váltó csak a turbóról jelentettél ki valamit.
Én meg hozzáírtam, hogy lehet......

Ennyi.

Belekötni nem így kell valamibe, mert ez simán helyesbítés.  vigyor3

ez volt amire válaszoltam:
Bontsd ki lsz mire gondolsz.

Ebben igazat adok, viszont a menetközbeni széthajtástól talán egy fokkal védettebb.
ezt: "menet közben nem lehet a turbót tönkre tenni."

erre írod bele a sületlenséget. nemtudom
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18713 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:20:23 »

ez volt amire válaszoltam:ezt: "menet közben nem lehet a turbót tönkre tenni."

Szerintem, ha forszírozod az autót, akkor nem csak a motort írod le hamarabb, hanem a turbót is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #18714 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:30:56 »

Szerintem, ha forszírozod az autót, akkor nem csak a motort írod le hamarabb, hanem a turbót is.
erre írtam,hogy manuálist sem lehet hamarabb tönkretenni,mert a turbó 1800as fordulatnál már leadja a maximális 2,5baros nyomást(ez ugye 1 légköri,meg 1,5bar töltőnyomás,mielőtt a suzukis ebbe is beleköt).Tehát hiába pörgeted a manuálist 4000fölé elváltás nélkül,a turbó akkor sem kap kevesebbet az automata váltós autónál sem,ami elvált.
természetesen mindent tönkre lehet tenni,csak szerintem ez nem szempont.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #18715 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:49:24 »

Sziasztok!

Valami igényes méretpontos üléshuzatot keresek. Tudtok ajánlani valami normálisat?

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18716 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 20:58:24 »

erre írtam,hogy manuálist sem lehet hamarabb tönkretenni,mert a turbó 1800as fordulatnál már leadja a maximális 2,5baros nyomást(ez ugye 1 légköri,meg 1,5bar töltőnyomás,mielőtt a suzukis ebbe is beleköt).Tehát hiába pörgeted a manuálist 4000fölé elváltás nélkül,a turbó akkor sem kap kevesebbet az automata váltós autónál sem,ami elvált.

Erről majd konzultáljunk egyszer élőben, mert ezt picit máshogyan látom, de nagyon hosszú lenne leírni.  Wink

természetesen mindent tönkre lehet tenni...

Ez ok. Nekem írhatod röviden is, nem belekötni akarok.  nyes
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18717 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 21:03:04 »

Bontsd ki lsz mire gondolsz.
Nézz utána mennyibe kerül a váltóolajcsere azt hiszem 60ekm-ként.

Ebben igazat adok, viszont a menetközbeni széthajtástól talán egy fokkal védettebb.
Semmivel nem védettebb, többet árt a hidegen rögtön ütése és a turbo utánhűtés elhanyagolása mint néhány pörgetés. Amiben szerintem az automata rosszabb mert nem tudja valójában mit akar a vezető ezért elég gyakran indokolatlanul magasabb fordszámon pörög a motor.
Naplózva
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #18718 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 21:56:31 »

Nézz utána mennyibe kerül a váltóolajcsere azt hiszem 60ekm-ként.
Olaj 6 liter kell: http://www.autoalkatreszaruhaz.hu/cikk/motul/103910/
Szűrő: https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420160-sebessegvalto-olajszuro/110222-sebessegvalto-olaj-szuro-ford-mondeo-2007-
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18719 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 22:38:16 »

Nézz utána mennyibe kerül a váltóolajcsere azt hiszem 60ekm-ként.

Szerintem nem vészes. Apropó, egy kéttömegű csere mennyi? Időben és pénzben.

Semmivel nem védettebb, többet árt a hidegen rögtön ütése és a turbo utánhűtés elhanyagolása mint néhány pörgetés. Amiben szerintem az automata rosszabb mert nem tudja valójában mit akar a vezető ezért elég gyakran indokolatlanul magasabb fordszámon pörög a motor.

Indokolotlanul magasan pörgő automatát legutóbb egy 1982-es Merciben láttam. Miután állítottam a bowdenen és a rudazaton, megnyugodott. Ergo, hiba mindenhol lehet, de ne azt vegyük alapnak.
Sőt, azt se feledjük, az automata nem tudja mit akarok tőle. Én vezetem, ő pedig az előre beprogramozott "esze" szerint dolgozik.
Tudom, nagyon sokan az automaták ellen vannak, de sacc 400ekm-t vezettem már automatát és nem véletlenül vettem most is azt.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18720 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 22:41:21 »

Szerintem nem vészes. Apropó, egy kéttömegű csere mennyi? Időben és pénzben.

Indokolotlanul magasan pörgő automatát legutóbb egy 1982-es Merciben láttam. Miután állítottam a bowdenen és a rudazaton, megnyugodott. Ergo, hiba mindenhol lehet, de ne azt vegyük alapnak.
Sőt, azt se feledjük, az automata nem tudja mit akarok tőle. Én vezetem, ő pedig az előre beprogramozott "esze" szerint dolgozik.
Tudom, nagyon sokan az automaták ellen vannak, de sacc 400ekm-t vezettem már automatát és nem véletlenül vettem most is azt.

Már régóta vannak adaptív váltóvezérlő egységek.
Megtanulja a vezetési stílusod, nem csak az alap szerint tud működni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18721 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 22:47:01 »

Már régóta vannak adaptív váltóvezérlő egységek.
Megtanulja a vezetési stílusod, nem csak az alap szerint tud működni.

így van. Ehez még hozzátenném, hogy hidegben én nem nyomom és manuálisan váltom addig, amig nem mozdul meg a hőmérő. Utána engedem csak full automatába.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18722 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 23:36:17 »

Szerintem nem vészes. Apropó, egy kéttömegű csere mennyi? Időben és pénzben.
HA tőlem kérdezed: Én nem tudom de nem is fogom megtudni mert én soha nem vettem még használt autót. A III-as majd 300ekm-et ment most az asszony használja még max 2-3évig lesz nálunk ezalatt Ő nem fog 20-30ekm-nél többet belarakni így azt nem én fogom cseréltetni.
Indokolotlanul magasan pörgő automatát legutóbb egy 1982-es Merciben láttam. Miután állítottam a bowdenen és a rudazaton, megnyugodott. Ergo, hiba mindenhol lehet, de ne azt vegyük alapnak.
Sőt, azt se feledjük, az automata nem tudja mit akarok tőle. Én vezetem, ő pedig az előre beprogramozott "esze" szerint dolgozik.
Tudom, nagyon sokan az automaták ellen vannak, de sacc 400ekm-t vezettem már automatát és nem véletlenül vettem most is azt.
Azért ülj át egy DSG-s passatba és utána másképpen fogod látni a powershiftet, sajnos van még hova fejlődnie ezen a téren a fordnak. Én is elég gyakran vezetek automatát így tudom miért van bennem ez az ellenszenv. Főleg ha nincs más mint pl bérautóban a jenkiknél , ott ezen mondjuk egy kicsit komolyabb V8-as motor se tud segíteni.  Én itthon nem városban használom hanem gyakorlatilag szinte csak autopályán  az utca végén felrakom 6.-ba és 200km múlva kiveszem akkor amikor megérkezem közben max akkor gépészkedem ha valaki pofátlankodik a pályán. Persze van aki szereti ha csak két pedálja van ezért hajlandóak beáldozni némi többlet fogyasztástés teljesítmény vesztést. Én egy vén xar vagyok én még szeretem ha én vezetek. Legalább ennyi maradjon meg a vezetés élményéből. No de izlések és pofonok.  wave
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18723 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 00:01:45 »

Már régóta vannak adaptív váltóvezérlő egységek.

Tudom. Vezettem nem keveset. :-)

Megtanulja a vezetési stílusod, nem csak az alap szerint tud működni.

Tedd meg, hogy ezt stealt-nek is leírod. Éppen imént írta, hogy "szerintem az automata rosszabb mert nem tudja valójában mit akar a vezető".

De ami ennél fontosabb. A váltó megpróbálja lekövetni, tehát ő alkalmazkodik hozzám, tehát az én lábamtól függ az ő karakterisztikája..  Wink Ha valakinek az egekbe pörög a váltója, az több dologtól lehet, de egy biztos. A váltó nem üzemszerűen működik. Egyik automata váltós paripám sem működött így, pl. a jelenlegi mondeom sem.  Wink

Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18724 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 00:16:34 »

HA tőlem kérdezed: Én nem tudom de nem is fogom megtudni mert én soha nem vettem még használt autót. A III-as majd 300ekm-et ment most az asszony használja még max 2-3évig lesz nálunk ezalatt Ő nem fog 20-30ekm-nél többet belarakni így azt nem én fogom cseréltetni.

Volt kollégám is így gondolta. 105ezernél-nél vitte be a Petrányiba az 1,6-os focust.

Azért ülj át egy DSG-s passatba és utána másképpen fogod látni a powershiftet, sajnos van még hova fejlődnie ezen a téren a fordnak.

Erős közepesnek tartom a népautó dsg-jét, nem gondolom, hogy olyan qrvára hanyatt kéne esni tőle. MB-é jobb, BMW-é jobb. A Ford-é nem világújdonság, nem non plus ultra, de nem is emlékszem, hogy ilyet mondtam volna. Ennek ellenére, ebben a kategóriában teljesen elfogadható.

Én is elég gyakran vezetek automatát így tudom miért van bennem ez az ellenszenv. Főleg ha nincs más mint pl bérautóban a jenkiknél , ott ezen mondjuk egy kicsit komolyabb V8-as motor se tud segíteni. 

Minden bizonnyal ez a tapasztalatod, de nekem más.
Amerikai V8-asa volt két kedves ismerősömnek is, nekem európai v8-asom, de nem tudom miben szeretnéd, hogy segítsen a v8. :-) (Nem tudom, te milyen motoroktól várod a segítséget, nálunk 326-280 ló között szórt.)

Én itthon nem városban használom hanem gyakorlatilag szinte csak autopályán  az utca végén felrakom 6.-ba és 200km múlva kiveszem akkor amikor megérkezem közben max akkor gépészkedem ha valaki pofátlankodik a pályán. Persze van aki szereti ha csak két pedálja van ezért hajlandóak beáldozni némi többlet fogyasztástés teljesítmény vesztést.

Olyan motorral kell venni, hogy legyen miből beáldozni.  Wink

Én egy vén xar vagyok én még szeretem ha én vezetek.

És ez az automatával tökéletesen elérhető. Még a teljesen hagyományos automata esetén is én döntöm el, mikor vált a paripa. Minden a pedálok kezelésén múlik.  nyes

Legalább ennyi maradjon meg a vezetés élményéből. No de izlések és pofonok.  wave

Így is van. smile
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #18725 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 09:20:45 »

Sziasztok!

Az üléskárpit (szövet), a Mondeo IV-nél eltávolítható roncsolásmentesen?

Utólagos ülésfűtés beszerelése miatt lenne kérdés.

Köszi.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18726 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 09:35:54 »

Sziasztok!

Az üléskárpit (szövet), a Mondeo IV-nél eltávolítható roncsolásmentesen?

Utólagos ülésfűtés beszerelése miatt lenne kérdés.

Köszi.

Igen, mk3-mk4 mondeón ugyanazon elv alapján van felszerelve...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #18727 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 09:44:09 »

Igen, mk3-mk4 mondeón ugyanazon elv alapján van felszerelve...

Szia!

Köszi a gyors válaszod!
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18728 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 12:14:34 »

Persze van aki szereti ha csak két pedálja van ezért hajlandóak beáldozni némi többlet fogyasztástés teljesítmény vesztést. Én egy vén xar vagyok én még szeretem ha én vezetek. Legalább ennyi maradjon meg a vezetés élményéből. No de izlések és pofonok.  wave

jaja, de mégsem. Én nem szereten a benzinkavarót buzerálni folyton, de se teljesítményvesztést, se többlet fogyasztást nem tapasztalok. A vezetési élmény szerintem nem a váltótól függ. Sőt ha akarom, akkor manuálisban pakolgatom, de én kifejezetten szeretem az automatát. Volt BMW-ben, Opelben is automatám, de a ford automatája ebben a kategóriában igen jónak mondható.

a sima váltósat is meg kell tanúlni kezelni. Az automata is ilyen. Rosszúl használva bizony nem okoz örömet. Jól használva azonban már más a helyzet.

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18729 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 14:10:56 »

Volt kollégám is így gondolta. 105ezernél-nél vitte be a Petrányiba az 1,6-os focust.
Elég vicces dolog egy 2.2TDCi-t egy lapon említeni egy 1,6os fokával

Erős közepesnek tartom a népautó dsg-jét, nem gondolom, hogy olyan qrvára hanyatt kéne esni tőle. MB-é jobb, BMW-é jobb. A Ford-é nem világújdonság, nem non plus ultra, de nem is emlékszem, hogy ilyet mondtam volna. Ennek ellenére, ebben a kategóriában teljesen elfogadható.
A BMW , MB nem a mondeo vagy a passat kategoria. A mondeo egy középkategóriás utazóautó. A flották kedvence amiből n+1 db futkos az utakon és  én pont ezért kedvelem.

Olyan motorral kell venni, hogy legyen miből beáldozni.  Wink
Pont ez a baj a forddal, nem tudod olyan motorral venni automatával. Még nem tud olyan duplakupungost gyártani ami elbirna a 2,2es nyoamtékával. Ehhez csak egy sima 6-os automata lenne (ez se régóta) Az meg kb. oda butitaná le mintha csak egy 163 lovas 2 literes erölködne benne sima manuális váltóval.  Undecided


Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18730 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 14:33:25 »

Elég vicces dolog egy 2.2TDCi-t egy lapon említeni egy 1,6os fokával

Nem tartom kevésbé viccesnek azt sem, hogy az első nekem írt hsz-d óta próbálsz belémkötni.  nyes
De nevethetnék azon is, hogy teljes bizonyossággal jelented ki, hogy egy 300ekm feletti autónál az elkövetkezendő pár 10ezer alatt sem fogod cseréltetni a kéttömegűt.  nyes

A BMW , MB nem a mondeo vagy a passat kategoria.

Az általad írt példa, amely szerint "automata rosszabb mert nem tudja valójában mit akar a vezető ezért elég gyakran indokolatlanul magasabb fordszámon pörög a motor", az szerinted Passat vagy Mondeo kategória?  nyes





[/quote]
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18731 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 14:53:23 »

Nem tartom kevésbé viccesnek azt sem, hogy az első nekem írt hsz-d óta próbálsz belémkötni.  nyes
Kötöszködik veled a fene, csak nem akarod elfogadni hogy a fordnak van még tennivalója automata téren, mondom én aki nagyon is  kedvelem a fordot és az én szempontjaim alapján a kategóriája legjobb vételének tartom, csak nem automatával.
De nevethetnék azon is, hogy teljes bizonyossággal jelented ki, hogy egy 300ekm feletti autónál az elkövetkezendő pár 10ezer alatt sem fogod cseréltetni a kéttömegűt.  nyes
Mint írtam a büdös életben nem vettem még használt autót így mindig tökéletesen tisztában vagyok az autóim állapotával ha másért nem hát azért mert kb a gyárival azonos szintű diagnosztikával rendelkezem merő hobbiból.

Az általad írt példa, amely szerint "automata rosszabb mert nem tudja valójában mit akar a vezető ezért elég gyakran indokolatlanul magasabb fordszámon pörög a motor", az szerinted Passat vagy Mondeo kategória?  nyes
Mind a kettő. Ha nem igy lenne akkor nem enne többet egy autamata. De még egyszer mondom van akinek megéri hogy csak két pedált használ, az akkor használjon automatát. Mint írtam én szinte csak autopályán használom ez ennél a motornál kb ugyanaz mint egy automata csak itt pedált se kell nyomkodni, tempomat ki tempomat be.  wave
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18732 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 15:41:26 »

Kötöszködik veled a fene, csak nem akarod elfogadni hogy a fordnak van még tennivalója automata téren,

Ez konkrétan nem igaz.
Sehol nem írtam azt, hogy a Ford tökéletes automatát csinál. Sőt, ha elolvasod azt amit írtam és nem csak véleményt mondasz róla, akkor pontosan leírtam azt, vannak jobbak és nem ez a non plus ultra.

mondom én aki nagyon is  kedvelem a fordot

Nekem volt elég autóm és vezettem éppen eleget ahhoz, hogy ne azon múljon az autóról alkotott véleményem, hogy kedvelem vagy sem.

Mint írtam a büdös életben nem vettem még használt autót így mindig tökéletesen tisztában vagyok az autóim állapotával ha másért nem hát azért mert kb a gyárival azonos szintű diagnosztikával rendelkezem merő hobbiból.

Ez nagyon jól hangzik és kellő önbizalmat is sugároz, azonban azt, hogy egy 300ekm-t futott autónál meg tudod állapítani biztosan, hogy az eddig futott km-ek további 10%-ánál elköszön a kéttömegű vagy sem, azt nem hiszem el.

Ha nem igy lenne akkor nem enne többet egy autamata.

Akkor hallgasd meg a körülötted levő kéziváltós autókat, mennyien váltanak a lehető legalacsonyabb fordszámon és még az sem zavarja őket, h az autó hallhatóan dadog. Ezt pl az automata nem hagyja, nem véletlenül. Ha te ezt hívod úgy, hogy "az egekbe pörög a váltója" akkor szerintem ezt gondold végig, lehet, hogy az automatát nem a fogyasztásra optimalizálták. Tegyük hozzá gyorsan, a mai automaták messze nem fogyasztanak kiugróan.

De még egyszer mondom van akinek megéri hogy csak két pedált használ, az akkor használjon automatát. Mint írtam én szinte csak autopályán használom ez ennél a motornál kb ugyanaz mint egy automata csak itt pedált se kell nyomkodni, tempomat ki tempomat be.  wave

Én ugyanezt teszem.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #18733 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 16:20:08 »

Elszántam magam az ülésfűtés beszerelésére...
Kiszereltem a két első ülést, leszedtem róla az ülőlap huzatát... holnapra jön meg az ülésfűtés szett.

Most hogy szétszedtem, az anyósülés és a vezetőülés ülő szivacsát és huzatát is felcserélem. (a vezető oldali természetesen megviseltebb, az anyósülés felöli meg mint az új...)

A hátlap huzatot is levenném, azonban a fejtámla műanyag foglalatja legfelül nem akar kijönni... lehet, hogy ez ragasztott ?? Szedett már szét valaki ilyet? Így nem tudom az üléshuzatot levenni, mivel nem fér át a két műanyag "foglalaton".

Várom segítségetek.

Üdv.: Pet

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18734 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 16:27:01 »

Ez konkrétan nem igaz.
Sehol nem írtam azt, hogy a Ford tökéletes automatát csinál. Sőt, ha elolvasod azt amit írtam és nem csak véleményt mondasz róla, akkor pontosan leírtam azt, vannak jobbak és nem ez a non plus ultra.
nagyszerű akkor ebben egyet értünk
Nekem volt elég autóm és vezettem éppen eleget ahhoz, hogy ne azon múljon az autóról alkotott véleményem, hogy kedvelem vagy sem.
Én azt az autót szoktam kedvelni ami megbízható nem magas fenntartási költségű relative kényelmes , biztonságos és lehet vele haladni. HA ezek közül valami hiányzik akkor azt nem szoktam kedvelni. Volt nem kevés ami ilyen volt  de azok céges autok vagy éppen bérautok voltak valahol a nagyvilágban. Azok sose azok voltak igazából kellett volna.
Ez nagyon jól hangzik és kellő önbizalmat is sugároz, azonban azt, hogy egy 300ekm-t futott autónál meg tudod állapítani biztosan, hogy az eddig futott km-ek további 10%-ánál elköszön a kéttömegű vagy sem, azt nem hiszem el.
nem hinni kell hanem rendelni kell diagnosztikai cuccokat meg szerszámokat, egy kicsit szeretni kell szerelgetni, meg nem baj van némi műszaki érzék is  Wink

Akkor hallgasd meg a körülötted levő kéziváltós autókat, mennyien váltanak a lehető legalacsonyabb fordszámon és még az sem zavarja őket, h az autó hallhatóan dadog. Ezt pl az automata nem hagyja, nem véletlenül. Ha te ezt hívod úgy, hogy "az egekbe pörög a váltója" akkor szerintem ezt gondold végig, lehet, hogy az automatát nem a fogyasztásra optimalizálták. Tegyük hozzá gyorsan, a mai automaták messze nem fogyasztanak kiugróan.
Ezzel most akkor azt akarod mondani hogy akik nem tudnak vagy nem szeretnek vezetni azok vegyenek inkább automatát? Ebben is egyet értünk.
Én ugyanezt teszem.
Még egy dolog amiben egyet értünk. megvan a közös platform lassan ezzel már pártot lehetne alapítani  vigyor3 De csak akkor vállalok tisztséget ha mindenképpen ha az elnöki kocsinak kötelezően  automatának kell lennie akkor  minimum egy dsg de inkább egy 8 sebességes bömi automata legyen   wave
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18735 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 18:06:03 »

nagyszerű akkor ebben egyet értünk

Ez még jó is lehetne. A gond inkább ott van, hogy próbálod elterelni ezt a diskurzust az eredeti témától. Sőt, vagdalkozol, olyat állítasz, amit én nem mondtam és a végén rájössz, hogy valójában a kanálban kerested a mélyedést?  taps

Azok sose azok voltak igazából kellett volna.

Te biztos érted.

nem hinni kell hanem rendelni kell diagnosztikai cuccokat meg szerszámokat, egy kicsit szeretni kell szerelgetni, meg nem baj van némi műszaki érzék is  Wink

És nyilván te tudsz olyat amit más szerelő nem.  taps

Ezzel most akkor azt akarod mondani hogy akik nem tudnak vagy nem szeretnek vezetni azok vegyenek inkább automatát?

Megint terelsz. Ahogyan már más is írta, egy automatával ugyanúgy lehet élvezeteset autózni, nem a váltótól függ.

Ebben is egyet értünk. Még egy dolog amiben egyet értünk.

Ebben sem mondasz igazat.  integet2

megvan a közös platform lassan ezzel már pártot lehetne alapítani 

Készségeid adottak egy sikeres politikai pályafutáshoz. eljen
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18736 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 19:01:55 »

Van valami konkrét?

Jut eszembe, egyik sem láncos?
Automata vs kézi. Kéttömegű csak a manuálban van, igaz?
Magam részéről egyébként én abszolút automata fan vagyok. Kényelmesebb, elvileg nehezebb széthajtania a motort és a turbót, ez pedig ha használtat veszel, nem mindegy.
Ahhoz képest hogy valahonnan indult az egész gyorsan felépitettél egy üldözési mániát, amit sajnálok, de tőle függetlenül egyben kívánok kellemes karácsonyi ünnepet.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #18737 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 19:12:45 »

Ahhoz képest hogy valahonnan indult az egész gyorsan felépitettél egy üldözési mániát, amit sajnálok, de tőle függetlenül egyben kívánok kellemes karácsonyi ünnepet.


Ahhoz képest, hogy menet közben pár valótlanságot, csúsztatást, értelmetlen mondatot és terelést megengedtél magadnak, tőle ettől függetlenül egyben kívánok kellemes karácsonyi ünnepet kívánok magam is.  taps

Nem tervezem kigyűjteni valamennyit, inkább dolgozom.  wave
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18738 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 19:31:23 »

wow, jól megy az automata vs manuális vita.  nyes

Amúgy ez ugyan olyan értelmetlen, mint, hogy melyik szín a szebb (persze a fekete). A lényeg, hogy ki mit szeret és mit értékel jobban. Nekem volt sok-sok manuálisom és ez a harmadik automatám. Én automata párti vagyok és több oldalról tudom cáfolni a negatív hozzászólásokat az automatához, mindamellett bankot rabolni csak manuálissal mennék, de minden más esetben automata. A lényeg, hogy mind a manuálist, mind az automatát meg kell tanulni használni és az automata sokkal kényelmesebb megoldás mint a manuális.

Sokan nem "kedvelik" az automatát, mert félnek tőle, nem értik vagy egyszerűen váltani szeretnek. Ez nem elitélendő, de ettől még azok se jelentsék ki, hogy az automata vacak. A 4-es szériában lévő automata már eléggé kiforrot technika, de az almát az almával hasonlítsuk össze. A DSG technika mindemellett szerintem már egy harmadik változata a váltóknak. A "hagyományos" automatákban is nagy már a változat felhozatal és akkor még ott van a fokozatmentes változó geo-s (barátságos nevén robogó) váltó. Ilyet használ a subaru is előszeretettel. Ennek is vannak előnyei és hátrányai, de mivel fokozatmentes, ezért még kényelmesebb, ugyanakkor nem éppen sportos, még a hagyományos nyomatékváltóhoz képest sem. A DSG egy olyan öszvér, ahol a hagyományos váltó fogaskerék mechanizmusát hozták össze az automatika vezérléssel és ezzel adva kényelmet, de manuális váltós feelinget a dologhoz. Sok szempontból előnyösnek tekintik, de hátránya is van. Pl, hogy magyarországon nem igazán tudod jól javíttatni, baromi bonyolult és oda kell rá figyelni. Nomeg a bontóban az árából veszel egy suzukit.

szóval szertintem ne jelentsük ki azt, hogy melyik jó, mert ez igazán subjektív dolog. Én nem akarok manuális váltós autót venni, a motoromon kiélem a váltogatás gyönyöreit, az autómban a kényelem az úr. Én ezt szeretem, más meg a váltogatást.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18739 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 20:05:41 »

Én régen azzal érveltem, hogy imádok vezetni. 10-15 éve amióta évi kb 50e+ km-t vezetek  néha attól is kiráz a hideg hogy beindítsam a motort.

Mindig utáltam a dízelt. Már van egy dízelem. Az automatával mindig szemeztem, csak félek tőle egyenlőre.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18740 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 20:25:30 »

Én régen azzal érveltem, hogy imádok vezetni. 10-15 éve amióta évi kb 50e+ km-t vezetek  néha attól is kiráz a hideg hogy beindítsam a motort.

Mindig utáltam a dízelt. Már van egy dízelem. Az automatával mindig szemeztem, csak félek tőle egyenlőre.

nekem 3x volt dieselem (ez előtt). Az első egy alfa 75. Akkora ipari hulladékot régen láttam. Aztán megvettem a B omegát a 2.5-ös 6hengeres diesellel. Csak a motorral nem volt gond. Az automata váltóra 250eHUF-ot költöttem, hogy működjön. Aztán volt egy avensis dieselem, amivel soha nem volt gond. Ezek után olvastam az MK3 diesel dolgokról és benzinest vettem. Aztán a Vik elmesélte, hogy az MK4 diesel mennyiben más és szerinte jó. Azóta van megint dieselem.

Az első automatám egy E23-as 1983-as BMW 735i volt. gyönyörű autó és 200eKm után is tökéletesen működött a váltó és a moci is. A következő ami automata volt, az az előbb is említett B omega. Abban minden hulladék volt, az alfa 75-öt juttatta eszembe. Pedig volt F és G astrám is. Az opel az autógyártást az F astránál fejezte be, pedig az sem volt 100%-os, de azóta sem sikerült jobbat gyártani, csak szebbet.

Az első fordom egy benzines fiesta volt mk1 (azt hiszem), azt án jött az mk2 mondi párhuzamosan, majd a focus és az mk3-as mondi és most az mk4. Az összes ford benzines volt, kivéve ez.

A lényeg, hogy én automata párti vagyok, V6 vagy V8 benzin, de ha arra nincs pénz, akkor 6 henger diesel, ha arra sincs, akkor 4 henger diesel.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18741 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 20:54:30 »

Stealt!

Állítsd fel a karácsonyfát, meg a zászlót is.  vigyor3 utóbbit ápoltasd is le... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18742 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 20:55:20 »


A lényeg, hogy én automata párti vagyok, V6 vagy V8 benzin, de ha arra nincs pénz, akkor 6 henger diesel, ha arra sincs, akkor 4 henger diesel.
Nekem nem hogy dieselre, de még 4 hengerre sem futotta régebben. Volt is trabim... három is... Aztán a 3ból egy...  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #18743 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 21:27:14 »

Stealt!

Állítsd fel a karácsonyfát, meg a zászlót is.  vigyor3 utóbbit ápoltasd is le... eplus2
Az állítással meg az ápoltatással csak óvatosan, egész nap egy korábbi ápoltatás most 21 hónapos "eredményére" kellett vigyáznom úgy hogy éppen jön a foga  vigyor3
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #18744 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 22:11:20 »

Az állítással meg az ápoltatással csak óvatosan, egész nap egy korábbi ápoltatás most 21 hónapos "eredményére" kellett vigyáznom úgy hogy éppen jön a foga  vigyor3
Majd, ha már kiházasítottad, akkor add össze a ráfordításokat... Ez még bemelegítés...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18745 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 22:22:47 »

Nekem nem hogy dieselre, de még 4 hengerre sem futotta régebben. Volt is trabim... három is... Aztán a 3ból egy...  Cheesy

az első kocsim egy 1975-ös skoda 105s volt. Persze motorhibás, rohadó küszöbökkel Smiley
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #18746 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 22:55:03 »

Sziasztok!
Fejtámla tartó kiszedésével kapcsolatosan vki tud megoldást?
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18747 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 22:55:56 »

az első kocsim egy 1975-ös skoda 105s volt. Persze motorhibás, rohadó küszöbökkel Smiley

Nekem egy 80-as 2T wartburg, de vezetni 13 évesen a nagyapám hykomat trabiján tanultam Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #18748 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 23:16:52 »

Nekem egy 80-as 2T wartburg, de vezetni 13 évesen a nagyapám hykomat trabiján tanultam Smiley

vezetni én is először egy 600-as trabin, majd egy warbin. Aztán jött a családi skoda Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18749 Dátum: 2013.12.23 hétfő, 23:51:38 »

Sziasztok!
Fejtámla tartó kiszedésével kapcsolatosan vki tud megoldást?

Keresed Dentcraftot, ő biztos csinált már ilyet, vagy GSR, alias tévedőkamuzótibi... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.351 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.