Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.01 hétfő, 11:17:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 424 425 426 427 428 429 430 [431] 432 433 434 435 436 437 438 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11281040 alkalommal)
0 Felhasználó és 99 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #21500 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:37:22 »

Nem győztél meg. Azok a szenzorok a kifújt levegő hőmérsékletét mérik. Az biztosan nem azonos az utastér hőmérsékletével.

Sakos:
én nem akarlak meggyőzni. Sem Téged, sem mást. Én objektíven tényeket közlök. Az etisből.
Ha a közvetetten rajtam keresztül kapott infókat nem hiszed el, akkor telepítsd fel az etist, s nézd meg Te is a "Control Components" részt. Wink

(egyébként biztosan nem azonos az utastér hőmérséklettel. De volt már oylan kocsid, amiben digitklíma volt, s volt hozzá 1, azaz egy db utastér hőmérsékletérzékelő kb térdmaggasságban? Nekem volt. Olyan szharul működtek ezek a 10 évvel ezelőtti digitklímák, hogy én mindig manuális módban használtam őket.)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
hegyigab
Vendég
« Új hozzászólás #21501 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 01:06:28 »

Köszi a korábbi válaszokat, végre megtudtam, mi is az MK4 és a facelift-es darab között a különbség.

Viszont van pár új kérdésem:
1. Honnan lehet megtudni, hogy egy-egy felszereltség (pl. trend, ghia, titanium, stb.) mit is takar pontosan? (Van ilyen összefoglaló honlap esetleg? MErt azt értem, hogy a felszereltség pl. azon is múlik, hogy melyik országból van itt az autó...)

2. Tudjátok-e mi a fő különbség e két változat között? Merthogy az MK4-en belüli átalakításnak tűnik, de még nem a facelift.
http://katalogus.hasznaltauto.hu/ford/mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-11657
http://katalogus.hasznaltauto.hu/ford/mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia-11930
Az látszik, hogy a motor EURO4-ről 5-re lépett, és ez a fogyasztásra, károsanyag kibocsátásra is hatással volt.
Viszont erről a váltásról sehol nem sikerült bővebb infót találnom. Pl. az eu5-ös motorok már más technológiával teljesítenek-e, más jellemző problémák adódhatnak, stb.

3. Nézegetve a hirdetéseket (használtautó.hu), felmerül a kérdés, hogy mennyire ijesszen meg pl. 140-180 000 km? Mire számítsak szerviz kapcsán? Sok helyen olvastam, hogy Mondeo probléma (dízel) a kettős tömegű lendkerék (vagy ez egy korábbi típus 200ekm-es típushibája volt?). Ha ez csere, akkor az mennyibe fáj?
Van-e más ilyen rákfene is, amire számítani lehet egy ilyen távot megtett autónál?
Egész egyszerűen szeretném látni, hogy milyen extra ktgekre számíthatok, miután lett egy ilyen jószágom.

4. Van-e köztetek, akinek van tapasztalata külföldről történő vásárlással kapcsolatban. Mert szeretném látni, hogy volna-e értelme külföldi vásárlásban gondolkodni, vagy egyszerűbb, gazdaságosabb itthonról megfutni ezt.

5. Ezekről az ajánlatokról, illetve a kereskedőikről mit gondoltok, mit tudtok?
(Korábbi hozzászólásoknál olvastam, hogy vannak köztetek, akik képbe vagytok ilyesmikkel is.)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium-s_spoilerezes-140_loero-7798833
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_alu.garantal_km.vonoh-7801903
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_szep_allapot_102e_km-7827038
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_163le_96e_km_vez.sz.konyv-7837765
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_executive_sport_csomag-bor.pdc-7830242
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_trend_bixenon._led._telicsomag-7808702
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_mo-i1.tulaj-7808898

A segítséget előre is nagyon köszönöm. Annyi kérdést írtam, hogy ha nem húsvéthétvége lenne, amikor senki nem dolgozik, nem is számítanék válaszra.
Ha meglesz az autó a következő találkozón szívesen megköszönöm a segítségeteket egy-egy palack borral / pálinkával, ha éltek ilyesmivel.
 angel
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #21502 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 05:15:03 »

...Olyan szharul működtek ezek a 10 évvel ezelőtti digitklímák, hogy én mindig manuális módban használtam őket.)

Furcsa, mert a tengerentúli fordokban tudtommal jól működtek. Sőt, nekem egy off '84-es paripámban is gyönyörűen működött a virtuális digitklíma.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #21503 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 05:32:19 »

Köszi a korábbi válaszokat, végre megtudtam, mi is az MK4 és a facelift-es darab között a különbség.

Viszont van pár új kérdésem:
1. Honnan lehet megtudni, hogy egy-egy felszereltség (pl. trend, ghia, titanium, stb.) mit is takar pontosan? (Van ilyen összefoglaló honlap esetleg? MErt azt értem, hogy a felszereltség pl. azon is múlik, hogy melyik országból van itt az autó...)

Alvázszám alapján itt tudsz keresni: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
A kapott adatokat kezeld mértéktartással, de néhány mellé lövést leszámítva jó.

3. Nézegetve a hirdetéseket (használtautó.hu), felmerül a kérdés, hogy mennyire ijesszen meg pl. 140-180 000 km? Mire számítsak szerviz kapcsán? Sok helyen olvastam, hogy Mondeo probléma (dízel) a kettős tömegű lendkerék (vagy ez egy korábbi típus 200ekm-es típushibája volt?). Ha ez csere, akkor az mennyibe fáj?
Van-e más ilyen rákfene is, amire számítani lehet egy ilyen távot megtett autónál?
Egész egyszerűen szeretném látni, hogy milyen extra ktgekre számíthatok, miután lett egy ilyen jószágom.

A 160 önmagában semmit sem mond, több okból.
1. Mennyit tekertek vissza és mennyi a valós km? A külföldiek talán jobbak ebből a szempontból.
2. Kettős tömegű minden gyártónál előbb vagy utóbb elköszön. A negatív példa az ismeretségi körömben egy vw termék, 60ekm magasságában. Fordnál a negatív példa a 105ekm. A másik végletre példát találsz a tdci motorok topicban. Egyik ismerősöm mondeo-ja 330 felett jár és még egyben van.
3. Összegszerűleg attól is függ, hol csináltatod. Márkaszervízben egyik ismerősöm csináltatta 3-4 éve, akkor lett volna 400k, végül mimdenféle kedvezménnyel 320 lett.
4. Nálam avatottabb kollégák majd biztosan írnak még, de a dpf szűrő cseréjénél szoktak az emberek a szívükhöz kapni. Erre is azt lehet mondani, minden márkánál előbb vagy utóbb cserés lesz. 160-nál viszont még bírnia kéne.


4. Van-e köztetek, akinek van tapasztalata külföldről történő vásárlással kapcsolatban. Mert szeretném látni, hogy volna-e értelme külföldi vásárlásban gondolkodni, vagy egyszerűbb, gazdaságosabb itthonról megfutni ezt.

Kivétel persze mindig lehet, de én nem foglalkoznék a magyar piaccal.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #21504 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 05:41:14 »


Szerintem amelyik tetszik, annak kérdd el a szk-t. Ha nem siklottam el info mellett, akkor ezek külföldről behozott példányok, tehát a kinti szerviznek lehet írni, látták-e az autót vagy sem. (Szerintem tekert km órákkal állunk szemben, de én rosszindulatú vagyok.)
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #21505 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:08:54 »

Sakos:
én nem akarlak meggyőzni. Sem Téged, sem mást. Én objektíven tényeket közlök. Az etisből.
Ha a közvetetten rajtam keresztül kapott infókat nem hiszed el, akkor telepítsd fel az etist, s nézd meg Te is a "Control Components" részt. Wink

(egyébként biztosan nem azonos az utastér hőmérséklettel. De volt már oylan kocsid, amiben digitklíma volt, s volt hozzá 1, azaz egy db utastér hőmérsékletérzékelő kb térdmaggasságban? Nekem volt. Olyan szharul működtek ezek a 10 évvel ezelőtti digitklímák, hogy én mindig manuális módban használtam őket.)
Jó, ezek szerint rosszul fogalmaztam.
Mi a szent sz@rból gondolod, hogy épp a befújás hőmérséklet érzékelők mondanák meg az utastér hőmérsékletét? Nem logikus.
Igen volt MK3-mam. Abban ott volt térdnél és kész. Jó vagy rossz, de az mondta meg az utastér hőmérsékletet. MK4-ben viszont továbbra sem értem, hogy honnan jön ez az adat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #21506 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:39:18 »

Jó, ezek szerint rosszul fogalmaztam.
Mi a szent sz@rból gondolod, hogy épp a befújás hőmérséklet érzékelők mondanák meg az utastér hőmérsékletét? Nem logikus.
Igen volt MK3-mam. Abban ott volt térdnél és kész. Jó vagy rossz, de az mondta meg az utastér hőmérsékletet. MK4-ben viszont továbbra sem értem, hogy honnan jön ez az adat.

Sehonnan. Mert nincs ilyen adat. MK3-nál volt, MK4-nél nincs.
MK3-nál utastér hőmérséklet van. (mint a 2001es digitklímás fókámnál anno)
MK4-nél befújt levegő hőmérséklet van.
Azért, mert:
- duál (ha máshol lenen a szenzor, nem lehetne duál a rendszer),
- a befújt levegővel létrehozható hőérzetre van megírva a szabályozás.
Pár év alatt rájöttek, hogy jobb a szabályozás, hogy ha a befújt levegő hőmérsékletére szabályoznak, mint, hogy egy az utastérbe bárhol elhelyezett hőmérsékletre. Mert bárhová helyezed el az utastérben, soha nem lesz olyan jó a szabályozás, mint ha magára a befújt levegő hőmérsékletre szabályoznánk.
Ezt azért is lehet megtenni, mert ma már sokkal jobb az utasterek hő- és hangszigetelése (!) is.
Ettől függetlenül az utastér hőmérséklet még fontos, ezért van a piros gömb a műszerfal tetején.

(amíg máshol volt a szenzor, jellemzően térd magasságban, addig amikor beállítottál mondjuk 22 fokot, akkor addig próbálta nyálgázon nyomni be a hideget, amíg a szenzornál nem kezdett 22 fok lenne. Mindeközben meg a user orra alá odafagyott a takony a befújt jeges szél miatt...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #21507 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 10:05:46 »

Sehonnan. Mert nincs ilyen adat. MK3-nál volt, MK4-nél nincs.
MK3-nál utastér hőmérséklet van. (mint a 2001es digitklímás fókámnál anno)
MK4-nél befújt levegő hőmérséklet van.
Azért, mert:
- duál (ha máshol lenen a szenzor, nem lehetne duál a rendszer),
- a befújt levegővel létrehozható hőérzetre van megírva a szabályozás.
Pár év alatt rájöttek, hogy jobb a szabályozás, hogy ha a befújt levegő hőmérsékletére szabályoznak, mint, hogy egy az utastérbe bárhol elhelyezett hőmérsékletre. Mert bárhová helyezed el az utastérben, soha nem lesz olyan jó a szabályozás, mint ha magára a befújt levegő hőmérsékletre szabályoznánk.
Ezt azért is lehet megtenni, mert ma már sokkal jobb az utasterek hő- és hangszigetelése (!) is.
Ettől függetlenül az utastér hőmérséklet még fontos, ezért van a piros gömb a műszerfal tetején.

(amíg máshol volt a szenzor, jellemzően térd magasságban, addig amikor beállítottál mondjuk 22 fokot, akkor addig próbálta nyálgázon nyomni be a hideget, amíg a szenzornál nem kezdett 22 fok lenne. Mindeközben meg a user orra alá odafagyott a takony a befújt jeges szél miatt...)

Egyrészt van ilyen élő PID, hogy interior vagy cabin temperature.
Másrészt a befújt hőmérsékletet pont az alapján választja ki, hogy éppen hány fokot gondol bent, fűteni kell vagy hűteni. Pont ez a probléma, hogy elindulok a garázsból, az autóban van max 21 fok, de 26-ot ír ki az ELM, és az utcára kiérve elkezdi tolni be a hideget, mivel szerinte túl meleg van odabent. Ilyenkor fel kell tekerni 24-25 fokra a hőmérsékletet, hogy leálljon az észeki szél az amúgy sem túl meleg utastérben.

Ellentétben az MK3-mal, itt nagyon szeszélyes a klíma működése.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21508 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:02:56 »

Sziasztok! Egy Ford Mondeo IV-es 2008-as 2.0-ás automata váltós autóm van. Pár hete elkezdte azt játszani, hogy lassításnál olyan 20km/h körül ránt egy kicsit. Ezt mindig csak lassításnál és kb. ennél a sebességnél csinálja. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet? Minden szervíz összevissza beszél, az egyik azt mondja, hogy csak szoftverfrissítés (megtörtént és ugyanaz a hiba), a másik azt mondja, hogy valami mágnesen szelepsort-tömböt kell cserélni, ami alapból 300.000 Ft környéke, viszont gyanítom ezt jeleznie kellene valami hibakóddal, de Petrányinál kiolvasták és semmi ilyen nincs benne. Teljesen tanácstalan vagyok Sad
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21509 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:32:08 »

Sziasztok! Egy Ford Mondeo IV-es 2008-as 2.0-ás automata váltós autóm van. Pár hete elkezdte azt játszani, hogy lassításnál olyan 20km/h körül ránt egy kicsit. Ezt mindig csak lassításnál és kb. ennél a sebességnél csinálja. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet? Minden szervíz összevissza beszél, az egyik azt mondja, hogy csak szoftverfrissítés (megtörtént és ugyanaz a hiba), a másik azt mondja, hogy valami mágnesen szelepsort-tömböt kell cserélni, ami alapból 300.000 Ft környéke, viszont gyanítom ezt jeleznie kellene valami hibakóddal, de Petrányinál kiolvasták és semmi ilyen nincs benne. Teljesen tanácstalan vagyok Sad
és mikor ránt, vált is vissza?  mert kb ott teheti másodikba
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21510 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:36:07 »

Így van, szerintem ott vált.

és mikor ránt, vált is vissza?  mert kb ott teheti másodikba
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21511 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:39:12 »

Így van, szerintem ott vált.

hát akkor váltó probléma, nem?    mennyi lehet a valós km  kb?
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.21 hétfő, 13:40:51 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21512 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:40:07 »

Alapesetben ezen mosolyognék, de most nem megy Sad Inkább  rinya

hát akkor váltó probléma, nem?  smile
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21513 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:43:50 »

Alapesetben ezen mosolyognék, de most nem megy Sad Inkább  rinya

nem is azért írtam mert én nevetek a problémádon. csak egyből váltóra gondolnék ha váltásnál ránt. mindenki megkérdezése nélkül.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21514 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:45:28 »

Köszönöm, hogy foglalkozol a problémával még így locsolás idején is Smiley A lényeg persze az lenne, hogy váltón belül mi lehet a probléma. Azért írtam be, hátha kicsit közelebb lehet kerülni a probléma gyökeréhez.
nem is azért írtam mert én nevetek a problémádon. csak egyből váltóra gondolnék ha váltásnál ránt. mindenki megkérdezése nélkül.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21515 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:47:22 »

Köszönöm, hogy foglalkozol a problémával még így locsolás idején is Smiley A lényeg persze az lenne, hogy váltón belül mi lehet a probléma. Azért írtam be, hátha kicsit közelebb lehet kerülni a probléma gyökeréhez.
Látom pesti vagy.  vik-et kellene megkeresned, ő hátha tud segíteni. A könyves kálmán krt-i fordban dolgozik, és itt élő legenda.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.21 hétfő, 13:50:20 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21516 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:49:16 »

Szuper, köszi a hasznos infót. Itt, a fórumon is el lehet érni őt, vagy más úton kell eljutnom hozzá?

Látom pesti vagy.  vik-et kellene megkeresned, ő hátha tud segíteni. A könyves kálmán krt-i fordban dolgozik, és itt élő legenda.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21517 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:51:30 »

Szuper, köszi a hasznos infót. Itt, a fórumon is el lehet érni őt, vagy más úton kell eljutnom hozzá?


itt nemigen találod. A szervizben keresd. Német Viktor.  De lehet valaki elküldi a számát is privátban, majd. Nekem nincs meg.


De ha olyan kicsi a rántás, h erős koncentrálás kell az észrevételéhez, akkor ne törődj vele, mert az ilyen ki xarságok jó sokba tudnak kerülni.  Ha meg tényleg váltó, akkor főleg.

mennyi a km benne? a körülbelüli valós
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #21518 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 13:59:33 »

Sziasztok! Egy Ford Mondeo IV-es 2008-as 2.0-ás automata váltós autóm van. Pár hete elkezdte azt játszani, hogy lassításnál olyan 20km/h körül ránt egy kicsit. Ezt mindig csak lassításnál és kb. ennél a sebességnél csinálja. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet? Minden szervíz összevissza beszél, az egyik azt mondja, hogy csak szoftverfrissítés (megtörtént és ugyanaz a hiba), a másik azt mondja, hogy valami mágnesen szelepsort-tömböt kell cserélni, ami alapból 300.000 Ft környéke, viszont gyanítom ezt jeleznie kellene valami hibakóddal, de Petrányinál kiolvasták és semmi ilyen nincs benne. Teljesen tanácstalan vagyok Sad

Éppen visszavált.
A mértéke a nem mindegy, ha tudod, hasonlítsd össze egy másikkal. Azzal még próbálkozhatsz, hogy leveszed az akksisarut mondjuk fél órára, mert akkor elfelejti valamennyire a a tanult paramétereket. Nekem az offba akartak váltót újítani félmilláért, de váltóreset után teljesen kafa lett minden.
Ha nagyon aggódsz, akkor kérdezz rá itt: http://www.avaltos.hu/
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21519 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 14:04:34 »

A mértéke elég változó. Van, hogy épp alig veszem észre, viszont van, hogy teljesen jól érezni sajnos.
Megpróbálom ezt a váltóresetet. Az aksi levételt megpróbálom, hátha. Köszönöm a tippet.

Éppen visszavált.
A mértéke a nem mindegy, ha tudod, hasonlítsd össze egy másikkal. Azzal még próbálkozhatsz, hogy leveszed az akksisarut mondjuk fél órára, mert akkor elfelejti valamennyire a a tanult paramétereket. Nekem az offba akartak váltót újítani félmilláért, de váltóreset után teljesen kafa lett minden.
Ha nagyon aggódsz, akkor kérdezz rá itt: http://www.avaltos.hu/
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21520 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 16:01:13 »

kérdezz rá itt: http://www.avaltos.hu/
teccik a nyitvatartás  smile     ők merre vannak? nem láttam a honlapon.   mindszent? ott hallottam jó váltósról
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.21 hétfő, 16:04:09 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21521 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 16:11:14 »

teccik a nyitvatartás  smile     ők merre vannak? nem láttam a honlapon.   mindszent? ott hallottam jó váltósról

Pestiek....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #21522 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 18:12:52 »

teccik a nyitvatartás  smile     ők merre vannak? nem láttam a honlapon.   mindszent? ott hallottam jó váltósról

16. ker.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #21523 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 18:16:11 »

Sziasztok,

olajcsere előtt állok, milyen olajat tegyek bele? olvastam már róla elég sokszor , de az istenért nem találom...kereső sem hozza fel... falbav

Köszönöm előre is!
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21524 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:06:12 »

Sziasztok,

olajcsere előtt állok, milyen olajat tegyek bele? olvastam már róla elég sokszor , de az istenért nem találom...kereső sem hozza fel... falbav

Köszönöm előre is!
fordot.  5w-30     gondolom az egynyócba is ez kell.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21525 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:06:45 »

16. ker.
és tényleg ekkora királyok mint ahogy írják?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21526 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:21:26 »

és tényleg ekkora királyok mint ahogy írják?

Szerelő haverom szerint értenek hozzá....ő oda szokta vinni a váltókat.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #21527 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:35:59 »

fordot.  5w-30     gondolom az egynyócba is ez kell.

Köszönöm!
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #21528 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:36:30 »

A mértéke elég változó. Van, hogy épp alig veszem észre, viszont van, hogy teljesen jól érezni sajnos.
Megpróbálom ezt a váltóresetet. Az aksi levételt megpróbálom, hátha. Köszönöm a tippet.

Váltóolajat mikor cseréltettél, olajszint rendben?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #21529 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:37:13 »

és tényleg ekkora királyok mint ahogy írják?

v8-on nevelkedtek. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21530 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 19:57:35 »

v8-on nevelkedtek. Wink


Lúfaxt, eredetileg hikomaton... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #21531 Dátum: 2014.04.21 hétfő, 22:10:54 »

Lúfaxt, eredetileg hikomaton... laugh

Nekem már egy ideje automatáim vannak és mindig is hikomatnak hívtam mindegyiket. Mi ezzel a gond?  Wink
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21532 Dátum: 2014.04.22 kedd, 08:48:04 »

Ez a másik, amiről össze-vissza beszélnek. Az egyik azt mondja, ehhez nem kell hozzányúlni, a másik azt mondja lehet emiatt is, Te meg azt kérdezed, cseréltem-e benne. Akkor kell cserélni ebben? Hogy tudom megnézni a szintet?


Váltóolajat mikor cseréltettél, olajszint rendben?
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #21533 Dátum: 2014.04.22 kedd, 08:50:58 »

Sajnos nem olyan kicsi a rántás. Egyszer észre sem venni, néha meg alég nagyot ránt, de csakis a leírt esetben, lessításnál, szinte mindig 20km/h-nál. 160.000 km van benne. Valósan.

itt nemigen találod. A szervizben keresd. Német Viktor.  De lehet valaki elküldi a számát is privátban, majd. Nekem nincs meg.


De ha olyan kicsi a rántás, h erős koncentrálás kell az észrevételéhez, akkor ne törődj vele, mert az ilyen ki xarságok jó sokba tudnak kerülni.  Ha meg tényleg váltó, akkor főleg.

mennyi a km benne? a körülbelüli valós
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21534 Dátum: 2014.04.22 kedd, 11:12:08 »


1. Az látszik, hogy a motor EURO4-ről 5-re lépett, és ez a fogyasztásra, károsanyag kibocsátásra is hatással volt.
2. Viszont erről a váltásról sehol nem sikerült bővebb infót találnom. Pl. az eu5-ös motorok már más technológiával teljesítenek-e, más jellemző problémák adódhatnak, stb.

3. Nézegetve a hirdetéseket (használtautó.hu), felmerül a kérdés, hogy mennyire ijesszen meg pl. 140-180 000 km? Mire számítsak szerviz kapcsán? Sok helyen olvastam, hogy Mondeo probléma (dízel) a kettős tömegű lendkerék (vagy ez egy korábbi típus 200ekm-es típushibája volt?). Ha ez csere, akkor az mennyibe fáj?
4. Van-e más ilyen rákfene is, amire számítani lehet egy ilyen távot megtett autónál?
5. Egész egyszerűen szeretném látni, hogy milyen extra ktgekre számíthatok, miután lett egy ilyen jószágom.

6. Van-e köztetek, akinek van tapasztalata külföldről történő vásárlással kapcsolatban. Mert szeretném látni, hogy volna-e értelme külföldi vásárlásban gondolkodni, vagy egyszerűbb, gazdaságosabb itthonról megfutni ezt.
1. nem érdemes fogyasztáscsökkentéssel számolni, ezek az autók használattól függően 6,6-8 liter között esznek. én pl szombaton horvát határtól jöttem haza elég sietősen, 180 alá nem esett be a műszer, 8,6-8,8-as átlagfogy mellett (ami kb 9liter) meg egyébként is, ha már mondeot veszel, ne ezen az 1 literen múljon.
2. nincsenek nagy meghalásos problémák, szokásos kopások, elektromos viccek vannak, kuplung a korunk náthája, anyagktg kb 180-220e körül, atól függ éppen hol akciós, ki tud valami okosságot. a váltó jó cucc, sztem csak balesetes vagy csak irtó mellényúlós ügy miatt lehet zűrös.
3. ha tényleg van 140e km-es eladóban, az megérheti, 160-180e már fontos kérdés hogy milyen áron. (tárcsák, kuplung, vezérlés, éven belül stb.)
4. fentiek. más nem nagyon. szélvédőmosó, meg ablaktörlő lapát...  beka3
5. ausztria jó lehet, de ott csak kisvárosból, tirolból valahonnan hoznék egyet, ahol jörgen adja el és nem AliG. németek csak északon megbízhatóak már, de az meg fene nagy kaotikum ami ott van, ott vannak a törökök, románok, lengyelek, litvánok, bolgárok... nagy a kurválkodás. én belgiumból hoztam saját autót és most is oda mennék ha cserélnék. licitálós leasplan és egyéb flottagépeket lehet elhozni 50-180e km között 2-5 éves korig. van törött is, meg enyhén sérült, meg mindenféle. állapotfelvételi lappal, előző tulajjal és korrekt feltételekkel. sztem magyarország felejtős. (még mindig és még jó darabig) minin sokat tudnék mesélni a saját kálváriámról hogy magyarország és au meg No után hogy kötöttem ki belgiumban. egyébként van kint ismerősöm luxemburgban, ha gondolod körülnéz. ha küldföldről hozod be, kb 350e a lábraállítás. utána egy alap szervíz kb 100e maszeknál. (olajak, szűrők, esetleg fékbetét..., klíma, stb)
Naplózva
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #21535 Dátum: 2014.04.22 kedd, 12:00:43 »

Több autót láttam már hírdetve 130-160e km között aminek a hátsó ford emlémája le volt kopva. Ez ilyen anyag vagy sejtet valamit, hogy több van a kocsiban?
Apróság, de érdekes Smiley
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21536 Dátum: 2014.04.22 kedd, 12:03:15 »

Több autót láttam már hírdetve 130-160e km között aminek a hátsó ford emlémája le volt kopva. Ez ilyen anyag vagy sejtet valamit, hogy több van a kocsiban?
Apróság, de érdekes Smiley

Ez ilyen....jó ideig ingyen cserélték a márkaszervizek (lehet még most is van ilyen akció).
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21537 Dátum: 2014.04.22 kedd, 12:10:52 »

Több autót láttam már hírdetve 130-160e km között aminek a hátsó ford emlémája le volt kopva. Ez ilyen anyag vagy sejtet valamit, hogy több van a kocsiban?
Apróság, de érdekes Smiley
gyenge volt a szinterező... jah. márkaszervizek kis alkuval és anyázás után kicserélik... vagy ebay.
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #21538 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:29:20 »

üdv all !

nektek működik az ha bluetooth-al összekötitek a rádiót , és a telefonon lévő mp3-kat  ha elindítom akkor a kocsi hangszóróin keresztül fog szólni.?
másik autóban összekötöttem a telefont - uj seat leon volt- és ott lejátszotta. nálam pedig nem .
próbáltátok ezt már ? nekem nincs külön kártyaolvasó a kocsi rádióján.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21539 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:33:24 »

üdv all !

nektek működik az ha bluetooth-al összekötitek a rádiót , és a telefonon lévő mp3-kat  ha elindítom akkor a kocsi hangszóróin keresztül fog szólni.?
másik autóban összekötöttem a telefont - uj seat leon volt- és ott lejátszotta. nálam pedig nem .
próbáltátok ezt már ? nekem nincs külön kártyaolvasó a kocsi rádióján.
nekem almával nem, én aux kábelezek.
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #21540 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:38:36 »

nekem almával nem, én aux kábelezek.

most kérdezek egy gyilkosat Cheesy  aux-on keresztül mit lehet rákötni ? ezzel az aux-al soha nem foglalkoztam.  szomoru1 szomoru1
de ha almával nem tudtad összekötni, akkor elvileg android-os telefonnal összelehet elvileg ,.hogy működjön mint mp3 lejátszó ?  integet2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #21541 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:44:36 »

most kérdezek egy gyilkosat Cheesy  aux-on keresztül mit lehet rákötni ? ezzel az aux-al soha nem foglalkoztam.  szomoru1 szomoru1
de ha almával nem tudtad összekötni, akkor elvileg android-os telefonnal összelehet elvileg ,.hogy működjön mint mp3 lejátszó ?  integet2

Ez tényleg gyilkos. Bármit, aminek van legalább fülhalgató kimenete és van megfelelő kábeled hozzá, hogy annak az audió kimenetét az aux jack-es bemenetére rákösd.
Naplózva
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #21542 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:51:31 »

Ez tényleg gyilkos. Bármit, aminek van legalább fülhalgató kimenete és van megfelelő kábeled hozzá, hogy annak az audió kimenetét az aux jack-es bemenetére rákösd.

kár volt így kérdeznem Cheesy Cheesy  , és akkor mit érdemes auxon keresztül rákötni, hogy mp3-at ne kelljen mindig kiirogatnom.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21543 Dátum: 2014.04.22 kedd, 14:03:16 »

kár volt így kérdeznem Cheesy Cheesy  , és akkor mit érdemes auxon keresztül rákötni, hogy mp3-at ne kelljen mindig kiirogatnom.

Egy mp3 lejátszót.   laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #21544 Dátum: 2014.04.22 kedd, 14:08:21 »

Egy mp3 lejátszót.   laugh

Smiley köszi Cheesy  integet2 integet2 integet2 integet2 integet2 integet2 angel angel angel angel angel angel
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #21545 Dátum: 2014.04.22 kedd, 14:26:04 »

Egy mp3 lejátszót.   laugh

Na már megint a szex Smiley  nyes
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21546 Dátum: 2014.04.22 kedd, 15:09:03 »

most kérdezek egy gyilkosat Cheesy  aux-on keresztül mit lehet rákötni ? ezzel az aux-al soha nem foglalkoztam.  szomoru1 szomoru1
de ha almával nem tudtad összekötni, akkor elvileg android-os telefonnal összelehet elvileg ,.hogy működjön mint mp3 lejátszó ?  integet2
én youtubot nyomok rajta, vagy albumot ituneson keresztül... fejet auxra és kész.
android? az meg mi a fhos?  eplus2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #21547 Dátum: 2014.04.22 kedd, 15:25:26 »

én youtubot nyomok rajta, vagy albumot ituneson keresztül... fejet auxra és kész.
android? az meg mi a fhos?  eplus2

nekem androidoról minden megy BT-n keresztül és a fejegység tudja vezérelni az androidos aplikációkat. A vezetékes korszak már csak a harapott zöltségeseké Smiley  nyes

Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #21548 Dátum: 2014.04.22 kedd, 16:42:44 »

üdv all !

nektek működik az ha bluetooth-al összekötitek a rádiót , és a telefonon lévő mp3-kat  ha elindítom akkor a kocsi hangszóróin keresztül fog szólni.?
másik autóban összekötöttem a telefont - uj seat leon volt- és ott lejátszotta. nálam pedig nem .
próbáltátok ezt már ? nekem nincs külön kártyaolvasó a kocsi rádióján.
Nekem működik, bár nem gyári rádió van benne és a telefonom sem androidos és egyéb okos teló, hanem egy sima Nokia E72-es.
De sztem szarul szól. Olyan mintha nem lenne rendesen hangerő, meg basszust sem igazán lehet kivenni!  szomoru1
Így én mp3-ba írom ki a cd-et mindig.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Elysium
Vendég
« Új hozzászólás #21549 Dátum: 2014.04.22 kedd, 17:35:35 »

Nekem működik, bár nem gyári rádió van benne és a telefonom sem androidos és egyéb okos teló, hanem egy sima Nokia E72-es.
De sztem szarul szól. Olyan mintha nem lenne rendesen hangerő, meg basszust sem igazán lehet kivenni!  szomoru1
Így én mp3-ba írom ki a cd-et mindig.

nekem gyári rádió van benne, de nem hittem el hogy egy fospermet seatba meglehet csinálni ezt , nálam meg nem Sad
biztos neked valami jobbfajta fejegységed van és azért tudja jól kezelni, bár a seatba nagyon tisztán szólt a cucc, én is azt hittem rosszabb lesz a minősége.
de akkor ezek szerint a rádió nem fogja kezelni. amugy nekem is sima e6-os nokiát kötöttem rá, de nem gondolom hogy annak lenne baja.
de hogyhogy te nem gyári rádiót használsz ? van nagyobb zene a kocsidba ? nem is láttam még mk4-es mondeot amiben nem gyári volt a rádió.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 424 425 426 427 428 429 430 [431] 432 433 434 435 436 437 438 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.