Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:37:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 497 498 499 500 501 502 503 [504] 505 506 507 508 509 510 511 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11992705 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #25150 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 22:27:11 »

Bocsi, hogy így a kis érzékeny lelkedbe vágtam... Így, hogy néhány  Cheesy Grin és  hehe kimaradt a hszből. Ha megnéznéd nekem is ghiám van és lenne is, ha még gyártanák, de már nincs. Távol álljon tőlem, hogy bárkit is megbántsak.  integet2
Az Mk4 Fl-t értem,
Naplózva
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #25151 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 22:29:24 »

Ha ismertnéd Tipcsit ( Cheesy) jót nevettél volna... Amúgy itt a B-D vita örökös, mint anno volt a szovjet-magyar barátság...
Akkor lehet, hogy én túl komoly vagyok ide. Ettől függetlenül a poént, viccet szeretem, és legtöbbször értem is.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #25152 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 22:44:21 »

Akkor lehet, hogy én túl komoly vagyok ide. Ettől függetlenül a poént, viccet szeretem, és legtöbbször értem is.
Vszinű. Lazuljál... Küldjek fótit fénypost?  pias Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #25153 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 23:23:13 »

Akkor lehet, hogy én túl komoly vagyok ide. Ettől függetlenül a poént, viccet szeretem, és legtöbbször értem is.

Én amikor beléptem, akkor úgy gondoltam, hogy egy olyan autóbuzi közegbe lépek be, ahol mindenki a vérmérséklete szerint szereti a paripáját. Hiszen azért jött ide.
Ennek tükrében számomra az alap az volt, hogy itt senki nem akar kötekedni sem az autómat megköpködni. (Egy ember volt, szerencsére mostanában nem látom.)
Ennek okán a véleményeket, Uram bocsá', a beszólásokat kezeld úgy, mint ahogyan azt a "Férfiak tanácsai, nőknek" c. szösszenetben olvastam.
Valahogy úgy, hogy "Ha mondok valamit és azt két módon lehet értelmezni, amelyből az egyik neked rosszul esik, akkor én a másikra gondoltam.".

Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #25154 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 23:29:40 »

Nemrég vettem egy 2009-es Ghia MK4-et. Szerintem azt nézd mi van benne, és mire van szükséged. Amikor én nézegettem őket, találtam trend-et üllésfűtéssel, behajtható tükörrel, parkradarral, stb. De láttam Ghia-t üllésfűtés, kihangosító, parkradar nélkül. Nem tudom meddig gyártották a Ghia-t, de abban találod a legfelszereltebbet. Szerintem. A trend legtöbbször nagyon alacsony felszereltségű, de lehetnek benne olyan dolgok amik egy ghia-ba nincs benne, attól függ hogyan kérték. Árban amiket én néztem nem nagy volt a külömbség, a felszereltséghez képest. 2.8-2.9 mill.ft. Ez tavaly, azóta nem igen nézegetem őket. Ja és ez 2.0 benzines. Dízelt többet találsz, és olcsóbban. Ez a tavalyi tapasztalatom. Én ilyet kerestem. Nem sokat megyünk, és azt is rövid távokon 80-90%-ban. A fiatalabbakban úgy tudom a titánium x a legfelszereltebb. Bár én félek tőle minél több elektronika van benne annál többe fog kerülni, ha elromlik valami, de ezt egyre inkább nem lehet elkerülni.

Köszönöm a hozzászólásokat. Félre értés ne legyen én nem keresek autót nem keresek modeot, már van egy csak a típusok terén szerettem volna tisztán látni. Ami felszereltség van ebben amit használok, nekem tökéletes. Az autó vétele nem volt annyira tudatos, egy elég gyors idő (1 nap) leforgása alatt történt ez, jó áron egy jó autónak ítéltem meg amikor a lehetőség adott volt így lett mondeo a családban...
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #25155 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 23:50:14 »

Azt mondják termosztát probléma, holnapra cserélik. Kösz a segítséget mindenkinek!

az érdekes. viszont akár igaz is lehet mert az 1,8-nak van egy ilyen tipushibája, hogy a termosztát ház szeret elpukkanni. én vétel után nemsokkal már cseréltem is mert ment el a víz... nekem a tömítés ment el, és a ház volt megrepedve. rendellenes venti gond nem volt. viszont ez elméletben 20-30e-ft-os probléma.
Naplózva
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #25156 Dátum: 2015.01.13 kedd, 00:35:00 »

A gyengébbek kedvéért az az nekem, valaki egy gyorstalpaló keretein belül , írja le nekem, hogyan lehet megkülönböztetni a Trend, a Ghia, a Titanium és egyéb típusokat kívülről vagy felszereltség alapján? Mik a főbb különbségek vagy mik a jellemzőik ha egyáltalán vannak. Nem vagyok kód fejtő ránézésre, hogy az most 40-es vagy 44-es vagy nem tudom még milyen... írtátok a fórumon.
Az MKIV érdekel természetesen 2007-től. Olvastam, hogy az egyik kommentelő mondeó vásárláson tanakodik és ennek kapcsán belekeveredett a titaniumba amit hirdettek, hogy az mégsem az.

Ez tuti Titánium Smiley Annak vettem, és az is Smiley (a "Less"-eket nem jelenítettem itt meg, mert ami nincs, az úgysincs Smiley )
Ez 60-as.

Primary Features
Build Date:     27.05.2010
Vehicle Line:     Mondeo 2007-
Body Style:     4 Door Estate
Version:     Series 60
Engine:     2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Transmission:     6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive:     LHD FWD
Emission:     Stage V Emissions
Air Conditioning:     Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory:     (+)"D"
Paint:     Hypnotic Silver
Interior Fabric:     New York/Lux / Ebony

Minor Features
 With Standard Liftgate
 Genk Plant Build
 Marketing Level 1
 With Electronic Stability Control
 Kit - Tyre Repair Service
 With Global Closing
 With Electric Rear Windows
 With Privacy Glass
 With Blue Glass Windscreen
 With Heated Windscreen
 With Console Ashtray
 With Monotone Instrument Panel
 Front Floor Carpet Mats
 Rear Floor Carpet Mats
 With Painted Front Grille
 Electric Operated Rear View Mirror
 Dual P/Heat/Signal/Pud Lamp Mirror
 With Rear Seat Centre Armrest
 With Passengers Man Lumbar Support
 Driver Heated Seat-Variable Temp
 With Heated Pass Seat-Variable Temp
 With Driver 2 Way Pwr.Seat Adjuster
 With Pass 2 Way Manual Seat Adjust
 With Fixed Trailer Coupling
 Body Coloured Exterior Door Handle
 With Leather Gear Shift Knob
 Power Door Lock With Elec Release
 Door Entry R/Cont Unit-2 Flip Keys
 With Automatic Windscreen Wiper
 With Heated Washer Jet
 Air Curtain Restrnt LH
 Air Curtain Restrnt RH
 Inflatable Knee Bolsters - Driver
 With Side Air Bag - Drivers Side
 With Side Air Bag - Passenger Side
 With Standard Rear Shock Absorbers
 6.5 X 16" Alloy Wheel - Style D
 Non Locking Lug Nuts
 With Standard Suspension
 Front Spring Load Class-P
 Rear Spring Load Class-Q
 With Brake Emergency Assist
 Sports Front Seat
 With Rear Duct / B-Pillar
 With 70 Litre Fuel Tank
 Standard Foot Pedal Pad Design
 Soft Feel Type Steering Wheel
 With Speed Control
 With Supplemental Air Heater
 Conventional Instruments - Level 3
 80 AH Battery
 BT/VC Phone Interface + USB Connect
 Roof Mounted Radio Antenna
 High CDX6+AM/FM Radio W/Diversity
 Ice Feature Pack 80
 With 8 High Series Radio Speakers
 Voice Activated Module - German
 With Halogen Headlamp
 With Front Fog Lamps
 With Footwell Lights
 With Submarine Lighting-Interior
 2/3 Row Curt Lamp/2 Row Map Light
 With Automatic Headlamp On/Off
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Titanium-X Zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #25157 Dátum: 2015.01.13 kedd, 09:14:26 »

Ez tuti Titánium Smiley Annak vettem, és az is Smiley (a "Less"-eket nem jelenítettem itt meg, mert ami nincs, az úgysincs Smiley )
Ez 60-as.

Primary Features
Build Date:     27.05.2010
Vehicle Line:     Mondeo 2007-
Body Style:     4 Door Estate
Version:     Series 60
Engine:     2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Transmission:     6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive:     LHD FWD
Emission:     Stage V Emissions
Air Conditioning:     Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory:     (+)"D"
Paint:     Hypnotic Silver
Interior Fabric:     New York/Lux / Ebony


Az én Mondim is Hypnotic silver Smiley csak 66-os sorozat Smiley
Ja és a terület HU Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25158 Dátum: 2015.01.13 kedd, 09:53:42 »

Miért nem arra használjátok ezt a helyet, amire szerintem létrehozták  Segítsünk egymásnak ha tudunk, ha nem akkor meg nem kell piszkálni a másikat.

Akkor szerintem most elkezdhetsz segíteni is.  vigyor3

Visszanéztem a hszeidet (azt a 17-et... laugh), 5-nél panaszkodsz, 1-ben leírod mit tapasztaltál, a maradékben meg kérdezel...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25159 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:47:40 »

Srácok!


Az ötajtós és a kombi hátsó ajtók ajtókárpitja ugyanaz avagy eltérő?

Ha majd házhoz áll az autó, szeretnék bele rolós ajtókárpitot, hogy kisfiamat ne süsse majdan a nap Smiley
Tudom, van a fólia is, de szeretem a gyári megoldásokat  Wink
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25160 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:48:37 »

Srácok!


Az ötajtós és a kombi hátsó ajtók ajtókárpitja ugyanaz avagy eltérő?

Ha majd házhoz áll az autó, szeretnék bele rolós ajtókárpitot, hogy kisfiamat ne süsse majdan a nap Smiley
Tudom, van a fólia is, de szeretem a gyári megoldásokat  Wink

Van gyári fólia is.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25161 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:49:31 »

Srácok!


Az ötajtós és a kombi hátsó ajtók ajtókárpitja ugyanaz avagy eltérő?

Ha majd házhoz áll az autó, szeretnék bele rolós ajtókárpitot, hogy kisfiamat ne süsse majdan a nap Smiley
Tudom, van a fólia is, de szeretem a gyári megoldásokat  Wink

szerintem nem ugyan az
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #25162 Dátum: 2015.01.13 kedd, 18:10:33 »

Sziasztok,

standard-en 90 fokon van a víz. Ma is 2-3 percig ment még a ventillátor a motor leállítása után. Ma leadtam szervízbe, meglátjuk lesz-e idejük ránézni.

Tru64

a ventillátort vezérlő melegnek látja a motort vagy hűtővizet, ebben az esetben a hűtő ventillátorod ahogy felmelegszik a motor azonnal indul és állandóan forog
l
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #25163 Dátum: 2015.01.13 kedd, 18:46:55 »

Urak,
év elején kicsit racionalizáltam az email fiójaim, így kikapcsoltam minden email emlékeztetőt a fórumról, csak az mk4 általános és mk5 általánosat hagytam meg: ezeket figyelem. Ha vki nagyon szeretne tőlem infót, akkor jöhet privát is.
Köszi
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25164 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:18:08 »

Urak,
év elején kicsit racionalizáltam az email fiójaim, így kikapcsoltam minden email emlékeztetőt a fórumról, csak az mk4 általános és mk5 általánosat hagytam meg: ezeket figyelem. Ha vki nagyon szeretne tőlem infót, akkor jöhet privát is.
Köszi

Szia! Te új vagy?  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25165 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:44:20 »

a ventillátort vezérlő melegnek látja a motort vagy hűtővizet, ebben az esetben a hűtő ventillátorod ahogy felmelegszik a motor azonnal indul és állandóan forog
l

A ventilátor vezérlő nem lát semmit. Az azt csinálja, amit a motorvezérlő a kommunikációs vezetéken megmond neki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25166 Dátum: 2015.01.13 kedd, 19:56:25 »

A ventilátor vezérlő nem lát semmit. Az azt csinálja, amit a motorvezérlő a kommunikációs vezetéken megmond neki.

Azt írta ventilátort vezérlő...

FigyelmetlenTimcsi!
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 19:58:42 írta BT » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25167 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:12:17 »

Azt írta ventilátort vezérlő...

FigyelmetlenTimcsi!


Te sem tudod miről beszélsz....

Van egy egy ventilátort vezérlő modul, amit a motorvezérlő vezérel.
Nem muszáj ám mindig hozzászólni, főleg ha értelmetlen amit írsz. Mert te sem érted.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25168 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:15:16 »


Te sem tudod miről beszélsz....

Van egy egy ventilátort vezérlő modul, amit a motorvezérlő vezérel.
Nem muszáj ám mindig hozzászólni, főleg ha értelmetlen amit írsz. Mert te sem érted.

A ventilátort vezérlő modul  a motorvezérlő, mint ahogy te is írod. Nem hinném, hogy lenne külön egy ventilátor modul...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25169 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:22:28 »

A ventilátort vezérlő modul  a motorvezérlő, mint ahogy te is írod. Nem hinném, hogy lenne külön egy ventilátor modul...

Neeeeeeeeeeem!
Én nem azt írom, amit te értelmezel.

Képzeld, attól mert te nem hinnéd...attól még van külön ventilátort vezérlő modul a ventilátor kereten. Csak komplett kapható, 100+ az ára.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:24:01 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25170 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:25:55 »

Neeeeeeeeeeem!
Én nem azt írom, amit te értelmezel.

Képzeld, attól mert te nem hinnéd...attól még van külön ventilátort vezérlő modul a ventilátor kereten. Csak komplett kapható, 100+ az ára.

Tudot mit Timcsi!

Lexarom a ventilátort, de csak akkor ha működik, és feléd fújja a levegőt... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25171 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:29:16 »

Tudot mit Timcsi!

Lexarom a ventilátort, de csak akkor ha működik, és feléd fújja a levegőt... eplus2


Nem értem, hogy egy bizonyos Timcsinek címzett hozzászólásod miért nekem írod válaszként.  nemtudom
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #25172 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:29:42 »

Tudot mit Timcsi!

Lexarom a ventilátort, de csak akkor ha működik, és feléd fújja a levegőt... eplus2


 eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #25173 Dátum: 2015.01.13 kedd, 20:57:20 »

Szia! Te új vagy?  hehe

 vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25174 Dátum: 2015.01.13 kedd, 21:03:05 »

vigyor3

Be akar avatni.....   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #25175 Dátum: 2015.01.14 szerda, 11:52:07 »

Be akar avatni.....   eplus2

 vigyor3
Egyébként Tibi, kezdem megérteni az aláírásod... Smiley Mostanában a heti mondjuk 20 alkalmamból 2x megyek csak Mondival, a többi az dömper. S bizony amikor a Mondeo-t beindítom: kerreg.
Nem akarok itt benzin-dízel vitát nyitni, de aki tud vegyen benzines kocsit. Wink
Mondjuk az is igaz, hogy a dömpivel  meg nem indulok el Nyíregyházára, mert annyira nem akarok a vidékfejlesztéshez hozzájárulni (az ottani üzemanyag kereslet fellendítésén keresztül...).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25176 Dátum: 2015.01.14 szerda, 11:56:11 »

vigyor3
Egyébként Tibi, kezdem megérteni az aláírásod... Smiley Mostanában a heti mondjuk 20 alkalmamból 2x megyek csak Mondival, a többi az dömper. S bizony amikor a Mondeo-t beindítom: kerreg.
Nem akarok itt benzin-dízel vitát nyitni, de aki tud vegyen benzines kocsit. Wink
Mondjuk az is igaz, hogy a dömpivel  meg nem indulok el Nyíregyházára, mert annyira nem akarok a vidékfejlesztéshez hozzájárulni (az ottani üzemanyag kereslet fellendítésén keresztül...).
így kéccázezer felé már kerreghet is.egy dömpernyi üzemagyagot hozott legalább.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #25177 Dátum: 2015.01.14 szerda, 12:06:41 »

így kéccázezer felé már kerreghet is.egy dömpernyi üzemagyagot hozott legalább.... eplus2

Sosem használta üzemanyag szállításra. De pár száz liternél úgyse férne bele több.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25178 Dátum: 2015.01.14 szerda, 12:19:45 »

Sosem használta üzemanyag szállításra. De pár száz liternél úgyse férne bele több.

Timcsi....  falbav falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25179 Dátum: 2015.01.14 szerda, 12:48:08 »

vigyor3
Egyébként Tibi, kezdem megérteni az aláírásod... Smiley Mostanában a heti mondjuk 20 alkalmamból 2x megyek csak Mondival, a többi az dömper. S bizony amikor a Mondeo-t beindítom: kerreg.
Nem akarok itt benzin-dízel vitát nyitni, de aki tud vegyen benzines kocsit. Wink
Mondjuk az is igaz, hogy a dömpivel  meg nem indulok el Nyíregyházára, mert annyira nem akarok a vidékfejlesztéshez hozzájárulni (az ottani üzemanyag kereslet fellendítésén keresztül...).

a v6 dizi már nem kerreg. Nincs semmi gond azzal, hogy dizi, csak a hengerek száma kevés  vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25180 Dátum: 2015.01.14 szerda, 12:53:13 »

vigyor3
Egyébként Tibi, kezdem megérteni az aláírásod... Smiley Mostanában a heti mondjuk 20 alkalmamból 2x megyek csak Mondival, a többi az dömper. S bizony amikor a Mondeo-t beindítom: kerreg.
Nem akarok itt benzin-dízel vitát nyitni, de aki tud vegyen benzines kocsit. Wink
Mondjuk az is igaz, hogy a dömpivel  meg nem indulok el Nyíregyházára, mert annyira nem akarok a vidékfejlesztéshez hozzájárulni (az ottani üzemanyag kereslet fellendítésén keresztül...).

Töccsé bele olajat is néha...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25181 Dátum: 2015.01.14 szerda, 13:37:56 »

Sosem használta üzemanyag szállításra. De pár száz liternél úgyse férne bele több.
igen,én is így szoktam tankolni.70et a tankba a többit a hátsó ülésre kérném...... idiota
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
umfrider
Vendég
« Új hozzászólás #25182 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:07:15 »

Nos eljött a nap egy termosztát és termosztát ház cserére. Kiderül itt ereszt a fagyálló.

A másik ami lehet esedékes lesz a kormánymű cseréje axiál csuklókkal karöltve. Van valakinek ezzel tapasztalata?
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #25183 Dátum: 2015.01.14 szerda, 14:42:59 »

Nos eljött a nap egy termosztát és termosztát ház cserére. Kiderül itt ereszt a fagyálló.

A másik ami lehet esedékes lesz a kormánymű cseréje axiál csuklókkal karöltve. Van valakinek ezzel tapasztalata?

Nekem cserélték 150 körül az axiál csuklókat, de kormányművet nem kellett. Picit bővebben leírod, mi a jelenség?
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #25184 Dátum: 2015.01.14 szerda, 15:45:41 »

Srácok!


Az ötajtós és a kombi hátsó ajtók ajtókárpitja ugyanaz avagy eltérő?

Ha majd házhoz áll az autó, szeretnék bele rolós ajtókárpitot, hogy kisfiamat ne süsse majdan a nap Smiley
Tudom, van a fólia is, de szeretem a gyári megoldásokat  Wink

Én is gondolkodtam a rolón, de végül fólia lett, az alábbiak miatt:
- a roló csak árnyékol, nincs uv szűrő képessége, így ugyanúgy melegszik az autó, míg fóliánál kevésbé, így nincs annyira terhelve a klíma, ami a kombi üvegfelületeit illetve légterét nézve hasznos, nem utolsó sorban emiatt kisebb a fogyasztás is
- a rolón a lukakon csak áttűz a nap, a fólia ezt is elviselhetőbbé teszi, így nem vinnyog annyit a kölök hogy a szemébe süt és vakítja
-  századlagos szempont, de szerintem jól is néz ki
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25185 Dátum: 2015.01.14 szerda, 15:56:39 »

Én is gondolkodtam a rolón, de végül fólia lett, az alábbiak miatt:
- a roló csak árnyékol, nincs uv szűrő képessége, így ugyanúgy melegszik az autó, míg fóliánál kevésbé, így nincs annyira terhelve a klíma, ami a kombi üvegfelületeit illetve légterét nézve hasznos, nem utolsó sorban emiatt kisebb a fogyasztás is
- a rolón a lukakon csak áttűz a nap, a fólia ezt is elviselhetőbbé teszi, így nem vinnyog annyit a kölök hogy a szemébe süt és vakítja
-  századlagos szempont, de szerintem jól is néz ki

valjuk be, hogy a fogyasztási rész nem igaz.

Mondjuk egy szép nyári napon, 30 fok meleg. Az autóban kb 40-45 fok. A fóliának köszönhetően az öv csatik nem izzanak, megfokhatóak. Motor indít, légkondi bekapcsol és beállít mondjuk 24 fokra. Irány a balcsi. A légkondi addig fog menni, amig az autó. A légkondi teljesítményét nem befolyásolja a belső hőmérséklet, hacsak nem hűlt az autó a kívánt hőfok alá és kapcsolta ki a légkondit, de ilyen nyáron nem fordul elő.

A fólia az égető UV sugárzás ellen, az erős fény és a belső cuccok UV elleni védelmére jó. Nomeg jól néz ki. Üzemanyag fogyasztásban egy ml-t sem jelent.
Naplózva
umfrider
Vendég
« Új hozzászólás #25186 Dátum: 2015.01.14 szerda, 16:11:13 »

Nekem cserélték 150 körül az axiál csuklókat, de kormányművet nem kellett. Picit bővebben leírod, mi a jelenség?

Nagyon érdekes a dolog. 2 részből áll.
1. kátyúba, lyukba való belehajtáskor, negatív szintkülönbségkor zuhogó hang hallik elölről. Nem általános gömbcsukló, lengőkar kotyogás, ütődés, hanem mintha a kerék/futómű zuhanna egyet. Ez állandó.
2. lassú tempónál ( 5-20 km/h ) kormánytekerésnél ( balra és jobbra is ) kb 30-40 fokos szögben ( talán 50-60 ) nagyon nagyon minimálisat üt, illetve érdekes súrlódó hangot lehet hallani. Nem kifejezetten úgy üt, mint mikor tényleg kapufa a kormánymű. Továbbá alaphelyzetben van egy kis holtjátéka a kormánynak. Ha megy a motor, ha nem. Nos ez utóbbiak van, hogy megszűnnek létezni, olykor előjönnek. Most épp szindróma van, de lehet, hogy nap múlva beleülök az autóba és semmit sem fogok észlelni.

Ma voltam a szakinál Pécsett. Megnézte alul a cuccot, közben kérte, hogy mozgassam jobbra-balra a kormányt. Közben kattogó hangot hallottunk lentről.


Nem tudom mennyire voltam érthető. Furcsa ez az egész... Ha meg mondom, hogy a 2. időszakos, akkor már kb mosolyognak rajtam, holott nem vagyok tébolyult  vigyor3
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #25187 Dátum: 2015.01.14 szerda, 16:22:51 »

valjuk be, hogy a fogyasztási rész nem igaz.

Mondjuk egy szép nyári napon, 30 fok meleg. Az autóban kb 40-45 fok. A fóliának köszönhetően az öv csatik nem izzanak, megfokhatóak. Motor indít, légkondi bekapcsol és beállít mondjuk 24 fokra. Irány a balcsi. A légkondi addig fog menni, amig az autó. A légkondi teljesítményét nem befolyásolja a belső hőmérséklet, hacsak nem hűlt az autó a kívánt hőfok alá és kapcsolta ki a légkondit, de ilyen nyáron nem fordul elő.

A fólia az égető UV sugárzás ellen, az erős fény és a belső cuccok UV elleni védelmére jó. Nomeg jól néz ki. Üzemanyag fogyasztásban egy ml-t sem jelent.

Úgy gondolod mindegy hogy milyen hőmérsékletű belső teret kell hűteni? A klíma nem megy folyamatosan, max a ventilátor, hiszen pont a klímakuplunggal kapcsol a kompresszor meghajtása, és így maga a kompresszor is ki-be. És valljuk be - a fogyasztást és a motort ez terheli meg igazán és nem a járó ventilátor. Ha nem melegszik fel annyira a belső tér, akkor nem kell annyit kapcsolnia. Szerintem.
Amúgy nem a fogyasztás csökkenés miatt lett fóliázva, ha arra mennék, akkor valszeg tojás lenne a gázpedál alatt, de nincs.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25188 Dátum: 2015.01.14 szerda, 16:45:38 »

Úgy gondolod mindegy hogy milyen hőmérsékletű belső teret kell hűteni? A klíma nem megy folyamatosan, max a ventilátor, hiszen pont a klímakuplunggal kapcsol a kompresszor meghajtása, és így maga a kompresszor is ki-be. És valljuk be - a fogyasztást és a motort ez terheli meg igazán és nem a járó ventilátor. Ha nem melegszik fel annyira a belső tér, akkor nem kell annyit kapcsolnia. Szerintem.
Amúgy nem a fogyasztás csökkenés miatt lett fóliázva, ha arra mennék, akkor valszeg tojás lenne a gázpedál alatt, de nincs.

De persze igazad van részben. Akkor ki is fejtem, hogy miért:

Igen a légkondi komrpesszora az ami a fogyasztás emelkedését okozza, mert ez az, ami szignifikáns terhelést jelent. Ugyan azon  körülmények között egy légkondit használó VS nem légkondit használó autó fogyasztása nem ugyan az. Itt most nem is erről beszélünk.

Arról beszélünk, hogy a fóliázás következtében az autó fogyasztása megváltozik-e vagy sem. Nos a válasz nem. Az okok. Az autó belsejét nem csak az üvegen át érkező UV sugarak melegítik. A sötét karosszéria jobban melegszik mint a világos és még van egy ezer dolog. Én arra reflektáltam, hogy az autó fogyasztását a fólia nem befolyásolja. Az autó belseje kb ugyan arra a hőmérsékletre melegszik fel (mert a karosszéria is melegszik, nem csak az UV melegít...), azonban a belső eszközök kevésbé hevülnek fel. Ennek megfelelően ha a 35 fokos nyári melegben az autó áll a napon, akkor bent ugyan úgy 45-50 fok van, mint a sötétített ablakú autón, csak az öv csat nem izzik. Az autó lehűtéséhez szükséges energiában nem lesz szignifikáns különbség.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25189 Dátum: 2015.01.14 szerda, 17:12:48 »

Nagyon érdekes a dolog. 2 részből áll.
1. kátyúba, lyukba való belehajtáskor, negatív szintkülönbségkor zuhogó hang hallik elölről. Nem általános gömbcsukló, lengőkar kotyogás, ütődés, hanem mintha a kerék/futómű zuhanna egyet. Ez állandó.
2. lassú tempónál ( 5-20 km/h ) kormánytekerésnél ( balra és jobbra is ) kb 30-40 fokos szögben ( talán 50-60 ) nagyon nagyon minimálisat üt, illetve érdekes súrlódó hangot lehet hallani. Nem kifejezetten úgy üt, mint mikor tényleg kapufa a kormánymű. Továbbá alaphelyzetben van egy kis holtjátéka a kormánynak. Ha megy a motor, ha nem. Nos ez utóbbiak van, hogy megszűnnek létezni, olykor előjönnek. Most épp szindróma van, de lehet, hogy nap múlva beleülök az autóba és semmit sem fogok észlelni.

Ma voltam a szakinál Pécsett. Megnézte alul a cuccot, közben kérte, hogy mozgassam jobbra-balra a kormányt. Közben kattogó hangot hallottunk lentről.


Nem tudom mennyire voltam érthető. Furcsa ez az egész... Ha meg mondom, hogy a 2. időszakos, akkor már kb mosolyognak rajtam, holott nem vagyok tébolyult  vigyor3

Toronycsapágy?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
umfrider
Vendég
« Új hozzászólás #25190 Dátum: 2015.01.14 szerda, 19:15:29 »

Toronycsapágy?

Nem tudom, én sajnos nem vagyok szaki. Most Pécsett voltam egy ismerősöm ajánlottjánál, hétfőn viszem Szegeden olajcserére, etc, majd ott is elregélem a problémám, s rákérdezek.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #25191 Dátum: 2015.01.14 szerda, 19:37:30 »

Toronycsapágy?

az nem hinném. elég nagy kátyú kellene ahhoz, hogy a toronycsapágy koppanjon. nézz meg inkább a kormánygömbfejet
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #25192 Dátum: 2015.01.14 szerda, 21:44:07 »

a v6 dizi már nem kerreg. Nincs semmi gond azzal, hogy dizi, csak a hengerek száma kevés  vigyor3

Na látod! Ez igaz!  eljen
Kár, hogy a Mondeokba nem terveznek már 4 hengeresnél nagyobb motorokat...
Nézegettem egyébként "normális" Mondiutódokat. A helyzet az, hogy nemigen találtam... A prémium dízeleknél olyan dolgok jönnek elő olyan összegekért, hogy elképesztő.
Láttam pl A6 3.0TDI-t, akit a tulaja azért értékel maxcsillagosra a népítéletben, mert 120Ekm-nél a 6 porlasztócsúcs cseréjét 1,2M helyett vmi 600E-ből megúszta... Benzinesekben meg pl az 5.2V10 ódinak akkora dugattyúközépsebessége van, hogy kb hetente lehet vele menni olajcserére... A hirdetésben szép-jó, amikor elhozod, rámegy a gatyád...
Szóval az MK4 nekem a legracionálisabb választás volt.
Továbbra is keresem az utódot, egyelőre a "nemnormális" kategóriák felé kacsingatok. Idén kiforrja.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.14 szerda, 21:54:53 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #25193 Dátum: 2015.01.14 szerda, 23:04:35 »

Na látod! Ez igaz!  eljen
Kár, hogy a Mondeokba nem terveznek már 4 hengeresnél nagyobb motorokat...
Nézegettem egyébként "normális" Mondiutódokat. A helyzet az, hogy nemigen találtam... A prémium dízeleknél olyan dolgok jönnek elő olyan összegekért, hogy elképesztő.
Láttam pl A6 3.0TDI-t, akit a tulaja azért értékel maxcsillagosra a népítéletben, mert 120Ekm-nél a 6 porlasztócsúcs cseréjét 1,2M helyett vmi 600E-ből megúszta... Benzinesekben meg pl az 5.2V10 ódinak akkora dugattyúközépsebessége van, hogy kb hetente lehet vele menni olajcserére... A hirdetésben szép-jó, amikor elhozod, rámegy a gatyád...
Szóval az MK4 nekem a legracionálisabb választás volt.
Továbbra is keresem az utódot, egyelőre a "nemnormális" kategóriák felé kacsingatok. Idén kiforrja.
Amin én is gondolkodtam, az A6 2,7 vagy 3.0, esetleg E220 vagy feljebb... Nem sokkal, de inkább semmivel nem különbek egy mondeonál (persze erőssebb, meg a 4karika vagy Benz-csillag), de ez kezdésként annyi, mint egy másik 2.0tdci a kertben... Úgyhogy maradt az fl...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #25194 Dátum: 2015.01.14 szerda, 23:30:37 »

Nos eljött a nap egy termosztát és termosztát ház cserére. Kiderül itt ereszt a fagyálló.

A másik ami lehet esedékes lesz a kormánymű cseréje axiál csuklókkal karöltve. Van valakinek ezzel tapasztalata?
írtam korábban hogy itt szokott elengedni. örülök hogy nem máshol van a baj. én jövőre cserélem mert akkor lesz 4 éves a termosztát. inkább csere mint megfőzés.
kormányműcsere még nem volt.
mit mondtak, miért kell cserélni?
Naplózva
umfrider
Vendég
« Új hozzászólás #25195 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 08:12:14 »

írtam korábban hogy itt szokott elengedni. örülök hogy nem máshol van a baj. én jövőre cserélem mert akkor lesz 4 éves a termosztát. inkább csere mint megfőzés.
kormányműcsere még nem volt.
mit mondtak, miért kell cserélni?

Ja, még szerencse...

A fenti jelenség kapcsán ez a diagnózis született. Azt tudtam eddig is, valamint alkalmanként érezni is lehetett, hogy lóg. Ennél többet nem nagyon tudok  szomoru1 Állítólag az axiális is kezdenek rottyon lenni. Hétfőn a másik szakihoz viszem olajcserére, akkor már lehet többet tudok.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #25196 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 08:30:41 »

Ja, még szerencse...

A fenti jelenség kapcsán ez a diagnózis született. Azt tudtam eddig is, valamint alkalmanként érezni is lehetett, hogy lóg. Ennél többet nem nagyon tudok  szomoru1 Állítólag az axiális is kezdenek rottyon lenni. Hétfőn a másik szakihoz viszem olajcserére, akkor már lehet többet tudok.

Szia!

Ha nem toronycsapány és gömbcsukló, akkor én gyanakodnék a kormánymű fogaslécére. Az is tud ilyet produkálni. Ha már lóg, az is előfordulhat, hogy a szimmeringet kiveri és idővel ereszteni fog... így kezdődnek általában a kormánymű folyások.

Üdv.: Peti



Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25197 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 08:37:49 »


na,ment mail? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #25198 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 09:40:36 »

Amin én is gondolkodtam, az A6 2,7 vagy 3.0, esetleg E220 vagy feljebb... Nem sokkal, de inkább semmivel nem különbek egy mondeonál (persze erőssebb, meg a 4karika vagy Benz-csillag), de ez kezdésként annyi, mint egy másik 2.0tdci a kertben... Úgyhogy maradt az fl...

Audi a fenntartási ktg-ek miatt nem járható szerintem.
MB E-klassem volt, nagyon gyere be.

Az is tény, hogy bekerülési ktg-ben lényegesen magasabb egy MB, különbség pedig már nincs akkora, mint mondjuk 30 éve.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #25199 Dátum: 2015.01.15 csütörtök, 09:42:14 »

.... én jövőre cserélem mert akkor lesz 4 éves a termosztát. inkább csere mint megfőzés. ...

? Javasolt 4 évenként a termosztát cseréje?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 497 498 499 500 501 502 503 [504] 505 506 507 508 509 510 511 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.