Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:00:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 363 364 365 366 367 368 369 [370] 371 372 373 374 375 376 377 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358236 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18450 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:11:33 »

Hétvégén ha minden jól megy, egy kisebb vagyont ráköltök a kocsira, és ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem.

- Bal első rugóm kettétört, helyette veszek újat (bontottat nem tudtam szerezni). Unix-nál (általában ott vásárolok, oda van 40% kedvezményem, máshová nincs ilyen mértékű így a többi hely drágább ennél - szóval maradjuk a Unix-Bárdi bunyó helyett a konkrét kérdéskörnél, ha lehet. Smiley ) ROC márkájú van 7000-ért. Ismeri valaki ezt a márkát? (Igaz gondolom a töröttnél-bontottnál csak jobb lehet.) Megbízható? Ezen kívül csak Monroe van, amiről tudom, hogy jó, viszont 10k darabja, szóval a 2 db-ra nem fizetnék rá 6000-et. (Továbbra sem 10+ évig akarom tip-top állapotban látni az autót, hanem hogy elguruljon még alattam pár évet, ha kicsit döcögősen is - igazi melósautóként.)

- Kormánygömbfejek is a végét járják, itt Febi és Meyle márkát néztem, a 2db 5800 Ft (ki is jön a két első rugó árkülönbségéből). Jól hallottam, hogy ezek megbízható, jó alkatrészek?

- Generátorszíjam elég vacakul néz ki. Continental Contitech vagy Gates szíjat néztem, 6000 Ft körül mozog az ára. Haynes könyvből megnéztem a generátorszíjat, meg Microcatből (alvazszámra rákeresve) is. Teljesen mást mutat a kettő. Először is, nekem a szíj "hátoldala", azaz nem a bordázott, hanem a lapos része a kérdéses - a felső vezetőgörgőbe bele van égve a gumi, és emiatt a szíjban árkok vannak - "pittinges" a felülete. Namost Haynes ábrája szerint a generátor mellett lent és fent van 1-1 vezetőgörgő, plusz a vízpumpán. A Microcat-es ábrán csak fent van görgő+a vízpumpán, és van a szíj "belsején", azaz a bordázott részen egy feszítő szerkezet. Melyik lehet az igaz? (Nem látok be a motor mellé, annyira kint van a toronynál - nem tudom mi lehet ott, milyen lehet az alsó vezetőgörgő.)
Ha már generátorszíjat cserélek, cseréljek vízpumpát is? - Általában azt mondják, hogy vezérműszíj cserekor kell vízpumpát cserélni. Vezérműszíj csere nemrég volt a kocsiban, olyan 20k km-el ezelőtt cserélte az előző gazda (a szíj állapota alapján ez valósnak is tűnik), szóval az a csere még odább van. Vízpumpát néztem, az SKF 11.600-ba kerül. Nem olcsó, de talán ez még beleférhet. A vízpumpán a vezetőgörgő rajta szokott lenni, vagy azt még ide is pluszba meg kell venni? (Unix-os képeken nincs rajta, csak egy kilógó csonk van - de életben 99%ban nem azt adják, ami a képen látható Sad )
Vezetőgörgőből (feszítő csapágy nevet használja Unix a webshopban) van SKF és Gates is, előbbi 6.600, utóbbi 5.900 Ft. Melyiket érdemes venni? Elég a Gates, vagy mindenképpen SKF?
Ha már mindent matatnék ott, a szervopumpát is lecserélném - picit csepeg az enyém. (Van már otthon egy nemcsöpögő bontott példány.) 1liter ATF olaj elég a cseréhez? (Valahonnan 0,8 liter rémlik, de nem találom most egyik könyvben sem - ilyenkor bezzeg bujkál előlem...) Plusz, kormányzáskor nem emeli az alapjáratot - erre a problémára orvosság a pumpa csere, vagy ha ott vagyok, valami mást is nézzek át?)

Egyenlőre ez a pár apró kérdésem van Smiley Nem szeretnék úgy járni, hogy szombaton szétdöntjük a kocsit, (már, ha haver ráér és üres lesz a műhely,) és vasárnap nem tudok eljönni dolgozni, mert nem volt egy alkatrész.


Az általános szerelési dolgokon túl van valami trükkös cucc ezek cseréjében? Esetleg bármi javaslat?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18451 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:49:21 »

...
- Bal első rugóm kettétört, helyette veszek újat (bontottat nem tudtam szerezni). Unix-nál (általában ott vásárolok, oda van 40% kedvezményem, máshová nincs ilyen mértékű így a többi hely drágább ennél - szóval maradjuk a Unix-Bárdi bunyó helyett a konkrét kérdéskörnél, ha lehet. Smiley ) ROC márkájú van 7000-ért. Ismeri valaki ezt a márkát? (Igaz gondolom a töröttnél-bontottnál csak jobb lehet.) Megbízható? Ezen kívül csak Monroe van, amiről tudom, hogy jó, viszont 10k darabja, szóval a 2 db-ra nem fizetnék rá 6000-et. (Továbbra sem 10+ évig akarom tip-top állapotban látni az autót, hanem hogy elguruljon még alattam pár évet, ha kicsit döcögősen is - igazi melósautóként.)
...
Szerintem jó lesz az olcsóbb is. Egyébként pont van egy bontott rugóm, de Győr picit messze van Smiley, igaz posta elviszi.
Arra viszont figyelj, hogy benzineshez valót adjanak, mert ezzel én is megszívtam. Csere után mered felfelel a kocsi orra. Először azt hittem, ez az új rugó 'átka'. Aztán nemrég felvilágosítottak, hogy dízelhez való rugót adtak Unixban falbav levele boxer. Pedig ugye ott is folyton kérdezik a kocsi típusát, évjáratát, egyéb dolgát. Tehát elmennek a jó akárhova, hogy még így sem megfelelőt adtak. Mindegy, ez már így marad.

Többihez nem tudok mit hozzáfűzni.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #18452 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:59:02 »

Szerintem jó lesz az olcsóbb is. Egyébként pont van egy bontott rugóm, de Győr picit messze van Smiley, igaz posta elviszi.
Arra viszont figyelj, hogy benzineshez valót adjanak, mert ezzel én is megszívtam. Csere után mered felfelel a kocsi orra. Először azt hittem, ez az új rugó 'átka'. Aztán nemrég felvilágosítottak, hogy dízelhez való rugót adtak Unixban falbav levele boxer. Pedig ugye ott is folyton kérdezik a kocsi típusát, évjáratát, egyéb dolgát. Tehát elmennek a jó akárhova, hogy még így sem megfelelőt adtak. Mindegy, ez már így marad.

Többihez nem tudok mit hozzáfűzni.

Rakjál bele 2 cementeszsákot a motor mellé. Vagy egy V6-os blokkot és máris jó lesz. taps
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #18453 Dátum: 2012.05.29 kedd, 14:00:40 »

(Nem látok be a motor mellé, annyira kint van a toronynál - nem tudom mi lehet ott, milyen lehet az alsó vezetőgörgő.)
és akkor hogy lesz cserélve?  Huh? eplus2
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18454 Dátum: 2012.05.29 kedd, 14:21:59 »

és akkor hogy lesz cserélve?  Huh? eplus2

Az, hogy ÉN nem látok bele, még nem jelenti azt, hogy nem lehet hozzáférni. Ha szereljük, kint lesz a gólyaláb, a dobbetét, a sárvédő (bár az a bal oldalon lesz cserélve, a vezérlés meg asszem a jobb oldalon van), meg akna is lesz a kocsi alatt, szóval némileg jobban hozzáférhető lesz, mint jelenlegi állapotában, amikor is felnyitom a motorháztetőt, és felülről benézek... Ezért is kérdeztem, hogy mit rejthet.

Apropó, még valami kimaradt: tömítést mihez kell venni? Vízpumpa, szervopumpa? Mintha vízpumpa alatt lenne egy laptömítés, a szervonál meg a cső csatlakozásnál egy O-gyűrű, de lehet rosszul rémlik. (Ezeket kell cserélni, vagy elég pasztát odanyomni a régire, és mehet fel az új?)


Szerintem jó lesz az olcsóbb is. Egyébként pont van egy bontott rugóm, de Győr picit messze van Smiley, igaz posta elviszi.
Arra viszont figyelj, hogy benzineshez valót adjanak, mert ezzel én is megszívtam. Csere után mered felfelel a kocsi orra. Először azt hittem, ez az új rugó 'átka'. Aztán nemrég felvilágosítottak, hogy dízelhez való rugót adtak Unixban falbav levele boxer. Pedig ugye ott is folyton kérdezik a kocsi típusát, évjáratát, egyéb dolgát. Tehát elmennek a jó akárhova, hogy még így sem megfelelőt adtak. Mindegy, ez már így marad.

Többihez nem tudok mit hozzáfűzni.
Tudom, a dízel és a V6 rugója erősebb, mint a sor4 benzinesé. (Dízel és V6 motor jóval nehezebb.)
Akartam venni komplett bontott gólyalábakat (rugó+gátló), aztán mivel itt a környéken nem volt (szell.n bontott egy 2,0 benzinest itt Győr mellett, de ugyanott volt törött a rugó, ahol nekem Sad ), így aztán maradtam inkább az új rugó vásárlása mellett. Gátlókból nem folyik az olaj, teljesen jók, akkor meg minek cseréljem...
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18455 Dátum: 2012.05.30 szerda, 08:49:38 »

... Vagy egy V6-os blokkot és máris jó lesz. taps
Grin Az jó lenne.
Csak nem tudom, vizsgabiztos bácsi mit szólna hozzá, hogy egy 1.8i helyett 6 henger mosolyog az arcába nyes.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18456 Dátum: 2012.05.30 szerda, 09:15:23 »

Grin Az jó lenne.
Csak nem tudom, vizsgabiztos bácsi mit szólna hozzá, hogy egy 1.8i helyett 6 henger mosolyog az arcába nyes.

Takard le valami nagy műanyaggal és nem is fogja látni.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18457 Dátum: 2012.05.30 szerda, 09:29:04 »

Grin Az jó lenne.
Csak nem tudom, vizsgabiztos bácsi mit szólna hozzá, hogy egy 1.8i helyett 6 henger mosolyog az arcába nyes.

Örülne neki. Tudná, hogy a kenőpénzből megvan a havi fizetése! Tongue
Az, hogy ÉN nem látok bele, még nem jelenti azt, hogy nem lehet hozzáférni. Ha szereljük, kint lesz a gólyaláb, a dobbetét, a sárvédő (bár az a bal oldalon lesz cserélve, a vezérlés meg asszem a jobb oldalon van), meg akna is lesz a kocsi alatt, szóval némileg jobban hozzáférhető lesz, mint jelenlegi állapotában, amikor is felnyitom a motorháztetőt, és felülről benézek... Ezért is kérdeztem, hogy mit rejthet.

Apropó, még valami kimaradt: tömítést mihez kell venni? Vízpumpa, szervopumpa? Mintha vízpumpa alatt lenne egy laptömítés, a szervonál meg a cső csatlakozásnál egy O-gyűrű, de lehet rosszul rémlik. (Ezeket kell cserélni, vagy elég pasztát odanyomni a régire, és mehet fel az új?)

Na, tegnap este tükörrel, erősen nézegetve, stb. sikerült kinyomozni, és a Haynes könyv féle ábra szerint, azaz így:


Azonban ami továbbra is nyitott kérdés: a vízpumpát ha megveszem, azon rajta van a görgője, vagy ahhoz pluszba kell még görgőt is vennem?
A generátor alatti feszítőnél a feszítő szerkezeten ugye lehet csak a görgőt cserélni? (A feszítő szerkezet jól működik, csak félek, hogy a rajta lévő görgő az új szíjat is tönkreteszi. - Ott a képen a csavar a közepén, de ez nem biztos, hogy a mai alkatrésznél szerelhetőséget jelent.)

+ Hova kell tömítést vennem? Vízpumpa? Szervopumpa? Kell egyáltalán?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #18458 Dátum: 2012.05.30 szerda, 10:08:46 »

Öcsém.. az autóm megint bebizonyította az öngyógyító képességét. A Mondeo talin kiakadt a hátsó biztonsági övem megnéztük, ugráltunk, csapkodtuk az ülést de semmi. Arra jutottunk hogy csere. Ma tesóm beült a kocsiba és csodák-csodájára megint működik mint a kis angyal.  nyes

Pedig ma akartam írni Vilónak hogy van-e neki Tongue
hát,a hátsó öv mizéria kapcsán benne van az ajánlott technikákban ez is,amit írsz.Akár már 0.5-1 mm-es (piros csík) rossz záródás is okozza azt,hogy nem lehet használni a hátsó övet.Csakhát ugye érdemes lenne néha kicsit használni a keresőt...aki meg már szenvedett vele,az úgyis tudja...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #18459 Dátum: 2012.05.30 szerda, 12:11:02 »

...
Azonban ami továbbra is nyitott kérdés: a vízpumpát ha megveszem, azon rajta van a görgője, vagy ahhoz pluszba kell még görgőt is vennem?
...
+ Hova kell tömítést vennem? Vízpumpa? Szervopumpa? Kell egyáltalán?
Szerintem ezt leginkább attól kéne megkérdezned, akitől/ahonnan veszed a vízpumpát.

Lehet, hogy gyártótól is függ, csomagol-e mellé tömítést avagy senem. Cromax pl. árul külön vízpumpa tömítést, de szervóhoz valót nem.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #18460 Dátum: 2012.05.30 szerda, 14:00:31 »

Szerintem ezt leginkább attól kéne megkérdezned, akitől/ahonnan veszed a vízpumpát.

Lehet, hogy gyártótól is függ, csomagol-e mellé tömítést avagy senem. Cromax pl. árul külön vízpumpa tömítést, de szervóhoz valót nem.
Szervohoz valószínűleg azért,mert nem kell....egy cső be,egy ki.Egy hollander van rajta,a másik vége meg bilincses.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18461 Dátum: 2012.05.30 szerda, 14:31:25 »

hát,a hátsó öv mizéria kapcsán benne van az ajánlott technikákban ez is,amit írsz.Akár már 0.5-1 mm-es (piros csík) rossz záródás is okozza azt,hogy nem lehet használni a hátsó övet.Csakhát ugye érdemes lenne néha kicsit használni a keresőt...aki meg már szenvedett vele,az úgyis tudja...
Épp azt írta, hogy próbálták a "csapkodásos módszert", de ennek hatására nem javult meg. Majd egyszer csak úgy magától, "véletlenszerűen" megjavult. Szóval, mit is lehetett volna még keresni ezután?  vigyor3 (Hátha nekem is lesz ilyen problémám - bár engem jobban idegesít az, hogy "nyikorog"' a bal hátsó öv, amikor nincs bekapcsolva. Ott ciripel mögöttem. Kicseréltem másik övre, 1-2 hónapig néma volt, most ez is rákezdett. Ha be van kötve akkor nem, csak rázós terepen ahogy rázkódik, ott ciripel a fülembe, és elvonja a figyelmem a vezetéstől Sad )

Szervohoz valószínűleg azért,mert nem kell....egy cső be,egy ki.Egy hollander van rajta,a másik vége meg bilincses.
Én úgy tudtam, hogy ahová ráhúzod a bilincses csövet, ott van egy kis O-gyűrű. De nem vagyok benne biztos, mivel még soha nem szedtem szét egyiket sem.

Akkor majd holnap Unixban egyezkedek vízpumpatömítés ügyben, meg a kerekek ügyében is! Köszönöm!
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #18462 Dátum: 2012.05.30 szerda, 15:10:42 »

Épp azt írta, hogy próbálták a "csapkodásos módszert", de ennek hatására nem javult meg. Majd egyszer csak úgy magától, "véletlenszerűen" megjavult. Szóval, mit is lehetett volna még keresni ezután?  vigyor3 (Hátha nekem is lesz ilyen problémám - bár engem jobban idegesít az, hogy "nyikorog"' a bal hátsó öv, amikor nincs bekapcsolva. Ott ciripel mögöttem. Kicseréltem másik övre, 1-2 hónapig néma volt, most ez is rákezdett. Ha be van kötve akkor nem, csak rázós terepen ahogy rázkódik, ott ciripel a fülembe, és elvonja a figyelmem a vezetéstől Sad )
Én úgy tudtam, hogy ahová ráhúzod a bilincses csövet, ott van egy kis O-gyűrű. De nem vagyok benne biztos, mivel még soha nem szedtem szét egyiket sem.

Akkor majd holnap Unixban egyezkedek vízpumpatömítés ügyben, meg a kerekek ügyében is! Köszönöm!

A csapkodás azért nem mindig megoldás,mert ha maga a zár nem kattan be a helyére (pl.a kárpit fel van gyűrődve vagy a támla el van mozdulva) akkor lehet csapkodni napestig,akkor sem lesz jó.A szivattyút meg szétkapni lehet,bár teljesen felesleges.A másik részén meg ahogy írtam,a tartályról jövő cső bilincses-peremes,a kimenő cső hollanderes.A hollanderen a műanyag gyűrű szokott eltörni a szivattyú cseréjekor,a csere helyett általában a menetre szalag vagy fbs...magát a hollandert elég mókás lehúzni a peremen,mert van belül egy fém rögzítő gyűrűje,ami pont azt hivatott megakadályozni,hogy lejöjjön...
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #18463 Dátum: 2012.05.30 szerda, 17:40:05 »

A csapkodás azért nem mindig megoldás,mert ha maga a zár nem kattan be a helyére (pl.a kárpit fel van gyűrődve vagy a támla el van mozdulva) akkor lehet csapkodni napestig,akkor sem lesz jó.A szivattyút meg szétkapni lehet,bár teljesen felesleges.A másik részén meg ahogy írtam,a tartályról jövő cső bilincses-peremes,a kimenő cső hollanderes.A hollanderen a műanyag gyűrű szokott eltörni a szivattyú cseréjekor,a csere helyett általában a menetre szalag vagy fbs...magát a hollandert elég mókás lehúzni a peremen,mert van belül egy fém rögzítő gyűrűje,ami pont azt hivatott megakadályozni,hogy lejöjjön...
Üdv újra köztünk! 2funny
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #18464 Dátum: 2012.05.30 szerda, 18:04:05 »

Épp azt írta, hogy próbálták a "csapkodásos módszert", de ennek hatására nem javult meg. Majd egyszer csak úgy magától, "véletlenszerűen" megjavult. Szóval, mit is lehetett volna még keresni ezután?  vigyor3 (Hátha nekem is lesz ilyen problémám - bár engem jobban idegesít az, hogy "nyikorog"' a bal hátsó öv, amikor nincs bekapcsolva. Ott ciripel mögöttem. Kicseréltem másik övre, 1-2 hónapig néma volt, most ez is rákezdett. Ha be van kötve akkor nem, csak rázós terepen ahogy rázkódik, ott ciripel a fülembe, és elvonja a figyelmem a vezetéstől Sad )

Oh.... hogy azt az idegesítő nyikorgó hangot az övek csinálják? Most terveztem nyár elején lebontani hátul az egész belsőteret, hogy megnézzem mi nyikorog... Így akkor már tudom hol keressem.   vigyor3
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18465 Dátum: 2012.05.30 szerda, 18:27:00 »

Oh.... hogy azt az idegesítő nyikorgó hangot az övek csinálják? Most terveztem nyár elején lebontani hátul az egész belsőteret, hogy megnézzem mi nyikorog... Így akkor már tudom hol keressem.   vigyor3

Próbáld meg, hogy valaki beül hátul középre, és amikor jön a nyikorgás, akkor meghúzza azt az oldali övet, amelyik nyikorog. Ha kicsit kihúzva tartja, akkor nem nyikorog - nálam így derült ki, hogy a bal hátsó öv a bűnös. Pedig már én is le akartam bontani mindent, annyira idegesített.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #18466 Dátum: 2012.05.30 szerda, 19:26:16 »

Ma vettem észre,hogy nekem le van blindelve a szervóolajhűtőm.Egy qrva nagy kavicsot hozzám vágott egy kamion(kb. teniszlabda méretű kulékő),ami a kocsi elejének-aljának csapódott,egy picit elütötte a jobb oldali hűtőtartó fület.Aláfeküdtem,hogy megnézzem a hűtő kapott-e és akkor vettem észre,hogy a szervóolajhűtőre jövő és onnan elmenő ág egy gumicsővel össze van kötve,valamint a szervóolajhűtő alsó és felső csöve szintén.Magyarul nincs szervóolaj hűtésem,de eddig ez semmi problémát nem okozott.Valószínüleg lukas a szervóolajhűtő és az előző tulaj leblindelte,hogy ne folyjon az olaj. confused
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #18467 Dátum: 2012.05.30 szerda, 19:46:45 »

Próbáld meg, hogy valaki beül hátul középre, és amikor jön a nyikorgás, akkor meghúzza azt az oldali övet, amelyik nyikorog. Ha kicsit kihúzva tartja, akkor nem nyikorog - nálam így derült ki, hogy a bal hátsó öv a bűnös. Pedig már én is le akartam bontani mindent, annyira idegesített.

Köszi, megnézem majd. Smiley wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #18468 Dátum: 2012.05.30 szerda, 20:04:23 »

Szervohoz valószínűleg azért,mert nem kell....egy cső be,egy ki.Egy hollander van rajta,a másik vége meg bilincses.
DE KELL!!!
Én a multhéten cummantottam be. A szervoszivattyúba becsatlakozó hollanderre kell egy teflongyűrű, cromaxban 1100 Ft körüli, ugyanez kell a kormányműbe becsatlakozó 2db hollanderre is. Finis kód: 3518119. De teflonszalaggal is megoldható.
Cromax, és Ford kereskedőknél van, UNIX, Bárdi,Láng nem tud róla.
Üdv, Ferqó
ui: a múlthéten halt be a kormányművem, elengedte az olajat a gumiharangok felé, így egy sikeres félrediagnosztika miatt, cseréltem szivattyút, majd hamar kiderült mégsem az a baja, ezután szerelő berakta a bontott kormányművet. Mindkettőhőz kellett a tömítés, de kormányműnél vmi oknál fogva nem lett jó, így maradt a teflonszallag.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18469 Dátum: 2012.05.30 szerda, 20:47:44 »

Ma vettem észre,hogy nekem le van blindelve a szervóolajhűtőm.Egy qrva nagy kavicsot hozzám vágott egy kamion(kb. teniszlabda méretű kulékő),ami a kocsi elejének-aljának csapódott,egy picit elütötte a jobb oldali hűtőtartó fület.Aláfeküdtem,hogy megnézzem a hűtő kapott-e és akkor vettem észre,hogy a szervóolajhűtőre jövő és onnan elmenő ág egy gumicsővel össze van kötve,valamint a szervóolajhűtő alsó és felső csöve szintén.Magyarul nincs szervóolaj hűtésem,de eddig ez semmi problémát nem okozott.Valószínüleg lukas a szervóolajhűtő és az előző tulaj leblindelte,hogy ne folyjon az olaj. confused
Ez szinte tuti. Sad Kapja is be a paraszt előző tulaja...  Angry
Nem viccből van benne, yoocoo 2.0 benyás MK1-ében is van és természetesen nekem is van már. Így is tűzforró sokszor a szervószivattyú, nélküle nem tudom milyen lenne... Én a helyedben megcsináltatnám. Érdemes aluhegesztőshöz vinni 1-1 alu laposvas társaságában, mert 99%, hogy a tartóknál repedt meg a cső, vagy azok dörzsölték ki. Így full alu lesz és az életben többet nem fog rozsdásodni. Smiley (természetesen nyomáspróbáztasd le az alussal, nekem is 2x kellett visszamennem, mert a gyári tartók miatt nem sikerült rendesen megforrasztania... egyébként került vagy 2000Ft-ba, plusz párszáz forint volt a laposvas)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18470 Dátum: 2012.05.30 szerda, 20:51:03 »

alu laposvas
ez hogy néz ki?  vigyor3
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
siky
Vendég
« Új hozzászólás #18471 Dátum: 2012.05.30 szerda, 22:42:57 »

Szerintetek a Delphi vagy az LPR fékbetét a jobb? Tudom, hogy a Brembo és a Textar, de most nem ez a kérdés  eplus2
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #18472 Dátum: 2012.05.30 szerda, 22:45:04 »

Ma vettem észre,hogy nekem le van blindelve a szervóolajhűtőm.Egy qrva nagy kavicsot hozzám vágott egy kamion(kb. teniszlabda méretű kulékő),ami a kocsi elejének-aljának csapódott,egy picit elütötte a jobb oldali hűtőtartó fület.Aláfeküdtem,hogy megnézzem a hűtő kapott-e és akkor vettem észre,hogy a szervóolajhűtőre jövő és onnan elmenő ág egy gumicsővel össze van kötve,valamint a szervóolajhűtő alsó és felső csöve szintén.Magyarul nincs szervóolaj hűtésem,de eddig ez semmi problémát nem okozott.Valószínüleg lukas a szervóolajhűtő és az előző tulaj leblindelte,hogy ne folyjon az olaj. confused
van hűtőm, ha kell.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18473 Dátum: 2012.05.30 szerda, 23:44:07 »

ez hogy néz ki?  vigyor3

mint a laposvas, csak alumíniumból...  eplus2
(nem akartam profilt írni, meg lapot sem, mert szvsz így egyértelműbb Grin )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18474 Dátum: 2012.05.30 szerda, 23:55:14 »

Szerintetek a Delphi vagy az LPR fékbetét a jobb? Tudom, hogy a Brembo és a Textar, de most nem ez a kérdés  eplus2

StopTech...  eplus2 Vagy ATE. Cheesy Egyébként a Delphi, sok alkatrészt gyárt a Fordokhoz. Bár én a TRW/Lucas-t ajánlanám, az sem vészesen drága.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #18475 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 03:21:11 »

Szerintetek a Delphi vagy az LPR fékbetét a jobb? Tudom, hogy a Brembo és a Textar, de most nem ez a kérdés  eplus2
2 fhos közül a delphi a kevésbé az. brembo is felejtős
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #18476 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 05:06:27 »

ez hogy néz ki?  vigyor3
"természetesen nyomáspróbáztasd le az alussal, nekem is 2x kellett visszamennem, mert a gyári tartók miatt nem sikerült rendesen megforrasztania..."
Miért, ez a "forrasztás", ami ugye hegesztés, az hogy néz ki? vigyor3 nyes
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18477 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 06:39:48 »

"természetesen nyomáspróbáztasd le az alussal, nekem is 2x kellett visszamennem, mert a gyári tartók miatt nem sikerült rendesen megforrasztania..."
Miért, ez a "forrasztás", ami ugye hegesztés, az hogy néz ki? vigyor3 nyes

Hegeszteni? Forrasztani még csak-csak, de hegeszteni nem nagyon tudod. Nem tudnak egymásba olvadni az anyagok anyagveszteség nélkül, kell a hozaganyag.

(Hegesztés=fémek vagy műanyagok oldhatatlan kötése, külső hozaganyag nélkül. A két anyag szemcséi egybeolvadnak, így alakul ki a kötés.
Forrasztás=oldhatatlan kötés a hegesztéshez hasonlóan, azonban külső hozaganyag hozzáadásával alakítja ki a kötést. Amennyiben a hozaganyag 750°C alatt olvad, úgy lágyforrasztásnak hívjuk, amennyiben 750°C felett történik a forrasztás, az már keményforrasztás. Jellemzően lánghegesztővel végzik a keményforrasztást, melyre tipikusan csövek, tartályok szivárgásmentes kötésénél van szükség.

Megpróbáltam reggel gyorsan összeszedni a kettő kötés dolgait, bocs, ha félreírtam valamit, de még reggel van. email)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18478 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 07:41:32 »

StopTech...  eplus2 Vagy ATE. Cheesy Egyébként a Delphi, sok alkatrészt gyárt a Fordokhoz. Bár én a TRW/Lucas-t ajánlanám, az sem vészesen drága.

A mintex se rossz.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
siky
Vendég
« Új hozzászólás #18479 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 08:27:09 »

Köszönöm, akkor Delphi lesz  smile
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #18480 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 11:00:56 »

Hegeszteni? Forrasztani még csak-csak, de hegeszteni nem nagyon tudod. Nem tudnak egymásba olvadni az anyagok anyagveszteség nélkül, kell a hozaganyag.

(Hegesztés=fémek vagy műanyagok oldhatatlan kötése, külső hozaganyag nélkül. A két anyag szemcséi egybeolvadnak, így alakul ki a kötés.
Forrasztás=oldhatatlan kötés a hegesztéshez hasonlóan, azonban külső hozaganyag hozzáadásával alakítja ki a kötést. Amennyiben a hozaganyag 750°C alatt olvad, úgy lágyforrasztásnak hívjuk, amennyiben 750°C felett történik a forrasztás, az már keményforrasztás. Jellemzően lánghegesztővel végzik a keményforrasztást, melyre tipikusan csövek, tartályok szivárgásmentes kötésénél van szükség.

Megpróbáltam reggel gyorsan összeszedni a kettő kötés dolgait, bocs, ha félreírtam valamit, de még reggel van. email)
Kedves Janny!

Nem kívánok nagyon vitatkozni veled a hegesztés és a forrasztás közötti különbségek tekintetében, de akkora marhaságot írsz, hogy nem tudom figyelmen kívül hagyni.
Először is az, hogy a hegesztés az hozamanyag nélküli kötés, az baromság. Ezek alapján az egyszerű trafós, (pálcás) bevonatos hegesztő elektródás „taknyolás” az micsoda? Forrasztás? Akkor miért nem forrasztó trafónak hívják? Meg a dinamós, vagy a CO hegesztő gépet, ami ugye megint csak hozaganyag hozzáadásával dolgozik, miért nem CO forrasztó gépnek mondják? Hozaganyag nélkül legfeljebb az AWI hegesztő gép tud némi védőgáz hozzáadásával összeolvasztani két munkadarabot, de azzal csak vékony kapcsolat érhető el, nem ad tartós, biztos kötést. Ezért általában AWI-zásnál is használunk pótanyagot. Egyébként alumínium esetében csak hegesztésről beszélhetünk, a forrasztás nem helytálló kifejezés. Régen még előfordult, hogy lánggal, bevonatos pótanyaggal hegesztették, ma már szinte csak elektromos hegesztő géppel csinálják.

A forrasztás, az két anyag összedolgozása, tartós kötése a két összeforrasztandó anyagnál alacsonyabb olvadáspontú anyaggal, segédanyaggal. A két rész anyaga nem olvad meg, nem deformálódik, csak kitöltődik a két anyag közötti rés, tér. A „megfutáshoz” általában folyósító anyag is használatos. Ez egy adhéziós kötés.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Forraszt%C3%A1s

A hegesztés az a két anyag összeolvasztásával történő művelet, melyet alkalmanként hozaganyag, elektróda hozzáadásával végeznek. Ilyenkor mindkét anyag roncsolódik, mivel a hegesztésnél mindkét fém megolvad. Létezik adhéziós hegesztés is, amikor a forrasztással megegyező módon a két fémet egy harmadik, kisebb olvadáshőjű fémmel kötik össze.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegeszt%C3%A9s
Remélem, sikerült némileg tisztába rakni a dolgot, és érthető is. vigyor3 coolsmiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 12:13:20 írta fügelaci » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18481 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 11:37:18 »

Köszönöm, akkor Delphi lesz  smile

Nincs mit és köszönöm a matricákat !  integet2
(egyébként a Delphi és Motorcraft között van összefüggés, mert pl. az üzemanyagszűrőm Motorcraft, de ott van rajta a Delphi márkajelzés is)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18482 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 11:48:40 »

Kedves Janny!

Nem kívánok nagyon vitatkozni veled a hegesztés és a forrasztás közötti különbségek tekintetében, de akkora marhaságot írsz, hogy nem tudom figyelmen kívül hagyni.
Először is az, hogy a hegesztés az hozamanyag nélküli kötés, az baromság. Ezek alapján az egyszerű trafós, (pálcás) bevonatos hegesztő elektródás „taknyolás” az micsoda? Forrasztás? Akkor miért nem forrasztó trafónak hívják? Meg a dinamós, vagy a CO hegesztő gépet, ami ugye megint csak hozaganyag hozzáadásával dolgozik, miért nem CO forrasztó gépnek mondják? Hozaganyag nélkül legfeljebb az AWI hegesztő gép tud némi védőgáz hozzáadásával összeolvasztani két munkadarabot, de azzal csak vékony kapcsolat érhető el, nem ad tartós, biztos kötést. Ezért általában AWI-zásnál is használunk pótanyagot. Egyébként alumínium esetében csak hegesztésről beszélhetünk, a forrasztás nem helytálló kifejezés. Régen még előfordult, hogy lánggal, bevonatos pótanyaggal hegesztették, ma már szinte csak elektromos hegesztő géppel csinálják.

A forrasztás, az két anyag összedolgozása, tartós kötése a két összeforrasztandó anyagnál alacsonyabb olvadáspontú anyaggal, segédanyaggal. A két rész anyaga nem olvad meg, nem deformálódik, csak kitöltődik a két anyag közötti rés, tér. A „megfutáshoz” általában folyósító anyag is használatos. Ez egy adhéziós kötés.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Forraszt%C3%A1s

A hegesztés az a két anyag összeolvasztásával történő művelet, melyet alkalmanként hozaganyag, elektróda hozzáadásával végeznek. Ilyenkor mindkét anyag roncsolódik, mivel a hegesztésnél mindkét fém megolvad. Létezik adhéziós hegesztés is, amikor a forrasztással megegyező módon a két fémet egy harmadik, kisebb olvadáshőjű fémmel kötik össze.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegeszt%C3%A9s_(f%C3%A9mek)

Remélem, sikerült némileg tisztába rakni a dolgot, és érthető is. vigyor3 coolsmiley

Én még csak annyit tennék hozzá, hogy az hozaganyag lesz.
Illetve van még jó pár hegesztési technológia, (a legtöbb ilyen) ahol hozaganyag nélkül is lehet hegeszteni.
pl. robbantásos, diffúziós, pont, csap plazma, láng, hőbeviteles és anélküli sajtoló stb... hegesztés

 integet2
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18483 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 12:11:44 »

Kedves Janny!

Nem kívánok nagyon vitatkozni veled a hegesztés és a forrasztás közötti különbségek tekintetében, de akkora marhaságot írsz, hogy nem tudom figyelmen kívül hagyni.
Először is az, hogy a hegesztés az hozamanyag nélküli kötés, az baromság. Ezek alapján az egyszerű trafós, (pálcás) bevonatos hegesztő elektródás „taknyolás” az micsoda? Forrasztás? Akkor miért nem forrasztó trafónak hívják? Meg a dinamós, vagy a CO hegesztő gépet, ami ugye megint csak hozaganyag hozzáadásával dolgozik, miért nem CO forrasztó gépnek mondják? Hozaganyag nélkül legfeljebb az AWI hegesztő gép tud némi védőgáz hozzáadásával összeolvasztani két munkadarabot, de azzal csak vékony kapcsolat érhető el, nem ad tartós, biztos kötést. Ezért általában AWI-zásnál is használunk pótanyagot. Egyébként alumínium esetében csak hegesztésről beszélhetünk, a forrasztás nem helytálló kifejezés. Régen még előfordult, hogy lánggal, bevonatos pótanyaggal hegesztették, ma már szinte csak elektromos hegesztő géppel csinálják.

A forrasztás, az két anyag összedolgozása, tartós kötése a két összeforrasztandó anyagnál alacsonyabb olvadáspontú anyaggal, segédanyaggal. A két rész anyaga nem olvad meg, nem deformálódik, csak kitöltődik a két anyag közötti rés, tér. A „megfutáshoz” általában folyósító anyag is használatos. Ez egy adhéziós kötés.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Forraszt%C3%A1s

A hegesztés az a két anyag összeolvasztásával történő művelet, melyet alkalmanként hozaganyag, elektróda hozzáadásával végeznek. Ilyenkor mindkét anyag roncsolódik, mivel a hegesztésnél mindkét fém megolvad. Létezik adhéziós hegesztés is, amikor a forrasztással megegyező módon a két fémet egy harmadik, kisebb olvadáshőjű fémmel kötik össze.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegeszt%C3%A9s_(f%C3%A9mek)

Remélem, sikerült némileg tisztába rakni a dolgot, és érthető is. vigyor3 coolsmiley

Ugyanezt írtam én is, csak reggel nem ennyire szakszerűen. Hozaganyag = egy harmadik anyag, amit azért hozol be, hogy létrejöjjön a kötés. Jó mindegy, a lényeg, hogy nagyon szépen leírtad, teljesen igazad van, nem akarok vitatkozni. Elméletben pontosan tudom mi hogy miért, mi hogy történik, de az, hogy megfogalmazzam, az soha nem ment. A lényeg, hogy egyről beszélünk. A forrasztásnál be kell hozni egy 3. anyagot, ami megolvasztva köti össze a kettőt, a hegesztésnél meg nem, mert ott a hegesztőgéppel eléred azt, hogy a 2 összekötendő anyag megolvadjon, és összefolyjon. (Egyébként én itt a helyedben nem AWI-t mondtam volna, hisz ott a sok gáz ami ég, és viszi bele a plusz gázokat a fém szerkezetébe, kis mértékben megváltoztatva azt, hanem mondjuk a dörzshegesztést-pontosabban a sajtolóhegesztéseket említettem volna amikor se pálca, se folyatóanyag, se semmi, csak a két anyag, meg az összeolvadás.-> csak hoyg a Te gondolatmenetedet it teljesen lepontosítsuk. coolsmiley )

Na, részemről nem szeretném vitatkozni, köszönöm, hogy kijavítottál. De akkor is, tudtommal általában a csöveket, alut, ilyesmit jellemzően keményforrasztással szokták összedolgozni, nem hegesztéssel - persze megoldható úgy is. Bocs a rossz fogalmazásomért, és köszönöm, hogy pontosítottál  worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 12:16:39 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #18484 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 12:17:46 »

Én még csak annyit tennék hozzá, hogy az hozaganyag lesz.
Illetve van még jó pár hegesztési technológia, (a legtöbb ilyen) ahol hozaganyag nélkül is lehet hegeszteni.
pl. robbantásos, diffúziós, pont, csap plazma, láng, hőbeviteles és anélküli sajtoló stb... hegesztés

 integet2
Jogos, azt elírtam, de a szövegben szereplő másik 3 alkalommal jól írtam! De ez nem befolyásolja azt, amit írtam. A hegesztési módokról pedig a második linkben olvashat bárki, aki kíváncsi rá.
A szöveg elején található:  Fémek hegesztése: Hegesztés (fémek)-re kattintva előjön az összes, általad említett módszer.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18485 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 12:39:28 »



Azért én még írtam pár hozzáadott anyag nélküli hegesztést.
De mivel több mint 100 féle hegesztés van, nem akartam mindet felsorolni.

Amúgy ha annyira precízek akarunk lenni, akkor CO2 hegesztésről beszélünk nem pedig CO-ról.
Azt azért megnézném ha valaki CO-val hegeszt.   eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:57:10 írta Zsolteey » Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18486 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 12:59:34 »


Én meg felsorolom a többit:

Hegesztési zsebkönyv, tartalomjegyzék:

2. A hegesztési eljárások és eszközeik
2.1. Ívhegesztés
2.1.1. Fogyóelektródás ívhegesztés bevont elektródával
2.1.2. Fedett ívű hegesztés
2.1.3. Fogyóelektródás, védőgázas ívhegesztés
2.1.4. Volfrámelektródás, semleges gázos ívhegesztés
2.1.5. Plazmaívhegesztés

2.2. Ellenállás-hegesztés
2.2.1. Ellenállás-ponthegesztés
2.2.2. Ellenállás-vonalhegesztés
2.2.3. Ellenállás-dudorhegesztés
2.2.4. Tompahegesztés

2.3. Gázhegesztés
2.4. Sajtolóhegesztés

2.4.1. Ultrahangos hegesztés
2.4.2. Robbantásos hegesztés
2.4.3. Dörzshegesztés
2.4.4. Hidegsajtoló hegesztés

2.5. Egyéb hegesztési eljárások

2.5.1. Aluminotermikus hegesztés
2.5.2. Villamos salakhegesztés
2.5.3. Elektrogázhegesztés
2.5.4. Elektronsugaras hegesztés
2.5.5. Lézersugaras hegesztés
2.5.6. Csaphegesztés


Van egy szép kis programunk itt a cégnél, ami a fémek hőkezelhetőségi és hegeszthetőségi tulajdonságait csodálatosan kimutatja. Az az első az AWI-nál is a hátrányok közt, hogy kiég a széntartalom egy része (ez mindegyiknél így van, hisz égeted), aztán utána jön, hogy milyen gázok égnek bele a varratba, milyen szennyezéseket viszel bele pluszba. Igaz ezek század %os értékek, vagy inkább ezred %os, de beleviszed. Az argonnal csak a levegőt (O2 és N2 tartalmát) zárod ki. A wolframelektróda nem olvad meg, az csak az ív kialakulásának egyik pólusa - a másik meg maga a megolvasztandó anyag. A védőgáz lezárja, hogy olvadás közben a cén klasszikus égése ne tudjon megvalósulni, azaz az oxigénatomokkal ne tudjon CO-á vagy CO2-á összekapcsolódni, így a széncsökkenés mértéke kisebb lesz, valamint kevésbé tudnak zárványok kialakulni. (Plusz speciális helyen, pl. víz alatt is lehet használni.)

Ezzel szemben a sajtolt kötéseknél nincs semmi a környezetében sem, egyszerűen addig tolod egymás arcába a két anyagot, amíg a köztük lévő súrlódástól vörösen felizzik, és egybeolvad.
Amúgy ha annyira precízek akarunk lenni, akkor CO2 hegesztésről beszélünk nem pedig CO-ról.
Azt azért megnézném ha valaki CO-val hegeszt.   eplus2


Ha nagyon percízek akarunk lenni, akkor az AWI nem "AWI: Argon védőgázas, wolfram elektródás ívhegesztés." ( üzenetében)

Válasz
Az MSZ ISO 4063:1992 - alkalmazkodva a nemzetközi előíráshoz - a hegesztési eljárásokat számkódokkal jelöli, ezek közül a legfontosabbakat soroljuk fel. A megnevezés után olvasható nagybetűk a magyar műszaki gyakorlatban használt rövidítések.

0 Ömlesztőhegesztés

l ívhegesztés (I)

11 Fogyóelektródás, önvédő ívhegesztés (ÖFI)
111 Fogyóelektródás ívhegesztés bevont elektródával (BI)

12 Fedett ívű hegesztés (FFI)
13 Fogyóelektródás, védőgázas ívhegesztés (VFI)
131 Fogyóelektródás semleges védőgázas ívhegesztés (AFI)
14 Nem - fogyóelektródás, védőgázas ívhegesztés (-)
141 Volfrámelektródás védőgázas ívhegesztés (AWI)
15 Plazmaív-hegesztés (PI)

18 Egyéb ívhegesztési eljárások (-)
...

Menjünk tovább? Smiley

Mondjuk inkább ki, hogy mindenkinek van legalább 1%nyi igaza Smiley Van, akinek 99%nyi is, de 100% nincs senkinek Smiley Az már túl sok lenne Smiley
Én már nem szeretném folytatni, mert teljesen átmegyek abba a bizonyos okoskodó hülyébe (főleg, mert kezd elfogyni a hegesztési tudásom - de ha kell 1 sorral mögöttem ülnek a hegesztési technológusok meg a hegesztő felelős, velem szemben a hőkezelő technológus, ők kicsit jobban értenek a hegesztésekhez, hegesztési anyag és szemcseszerkezet változásokhoz, stb.)  taps
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:30:28 írta Zsolteey » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18487 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 13:01:18 »

Jelezném, hogy ez az " MK2 Általános kérdések" topic...
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #18488 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 13:21:20 »

Mielőtt össze schmitteltek a netről meg mindenhonnan egy egész doktorit, visszatérnék az alap problémához!
A LÉNYEGI különbség a két eljárás között parasztiasan leegyszerűsítve:
hegesztésnél az összekötendő anyag is megolvad
forrasztásnál nem.
A mi esetünkben szerény véleményem szerint tökéletesen fölösleges megolvasztani és ezzel fölösleges hőterhelésnek stb-nek kitenni az olajhűtő csövet ( kivéve persze ha eleve repedt ).
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 15:43:52 írta Móki » Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18489 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 14:16:58 »

Én meg felsorolom a többit:

Hegesztési zsebkönyv, tartalomjegyzék:

2. A hegesztési eljárások és eszközeik
2.1. Ívhegesztés
2.1.1. Fogyóelektródás ívhegesztés bevont elektródával
2.1.2. Fedett ívű hegesztés
2.1.3. Fogyóelektródás, védőgázas ívhegesztés
2.1.4. Volfrámelektródás, semleges gázos ívhegesztés
2.1.5. Plazmaívhegesztés

2.2. Ellenállás-hegesztés
2.2.1. Ellenállás-ponthegesztés
2.2.2. Ellenállás-vonalhegesztés
2.2.3. Ellenállás-dudorhegesztés
2.2.4. Tompahegesztés

2.3. Gázhegesztés
2.4. Sajtolóhegesztés

2.4.1. Ultrahangos hegesztés
2.4.2. Robbantásos hegesztés
2.4.3. Dörzshegesztés
2.4.4. Hidegsajtoló hegesztés

2.5. Egyéb hegesztési eljárások

2.5.1. Aluminotermikus hegesztés
2.5.2. Villamos salakhegesztés
2.5.3. Elektrogázhegesztés
2.5.4. Elektronsugaras hegesztés
2.5.5. Lézersugaras hegesztés
2.5.6. Csaphegesztés


Ennél azért van több is, de ne menjünk bele.
1 évet tanultam a BME-n hegesztést illetve minősített hegesztő is vagyok.
Én is tudnék még ezt azt írni de szerintem se offoljuk a topicot.

 wave
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18490 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 14:17:12 »

Azért én még írtam pár hozzáadott anyag nélküli hegesztést.
De mivel több mint 100 féle hegesztés van, nem akartam mindet felsorolni.

Amúgy ha annyira precízek akarunk lenni, akkor CO2 hegesztésről beszélünk nem pedig CO-ról.
Azt azért megnézném ha valaki CO-val hegeszt.   eplus2

Ó, én tudok szénmonoxiddal (CO) is hegeszteni. Pár "embert" beraksz egy helyre, összefogatod velük a cuccot és bevezeted a kipufogógázt. A hullák szorítása nagyon erős, ha összehúzódnak az izmok... Ez egy "alternatív hegesztési fajta"...  eplus2 vigyor3

(csak, hogy egy kis (morbid) "humor" is legyen már a vitában Wink )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #18491 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 17:28:24 »

egyébként a Delphi és Motorcraft között van összefüggés, mert pl. az üzemanyagszűrőm Motorcraft, de ott van rajta a Delphi márkajelzés is
persze, hiszen az üzemanyag-rendszer az. de fékben messze vannak a jótól. 9 rugó egy garnitúra mintex.ez nem akkora költség, hogy érdemes legyen szart venni helyette
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #18492 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 18:30:53 »

van hűtőm, ha kell.
Megnézem,mennyire macerás javítani az enyémet,ha esetleg szükségem lesz rá,akkor megvenném,köszi. wave
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #18493 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 18:35:12 »

Ez szinte tuti. Sad Kapja is be a paraszt előző tulaja...  Angry
Nem viccből van benne, yoocoo 2.0 benyás MK1-ében is van és természetesen nekem is van már. Így is tűzforró sokszor a szervószivattyú, nélküle nem tudom milyen lenne... Én a helyedben megcsináltatnám. Érdemes aluhegesztőshöz vinni 1-1 alu laposvas társaságában, mert 99%, hogy a tartóknál repedt meg a cső, vagy azok dörzsölték ki. Így full alu lesz és az életben többet nem fog rozsdásodni. Smiley (természetesen nyomáspróbáztasd le az alussal, nekem is 2x kellett visszamennem, mert a gyári tartók miatt nem sikerült rendesen megforrasztania... egyébként került vagy 2000Ft-ba, plusz párszáz forint volt a laposvas)
Gondolom,hogy nem azért rakták bele a gyárban,hogy legyen pár fölös vasdarab,megjavítom,amint lesz rá időm,valószínüleg a hétvége lesz a műtét időpontja. wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #18494 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 18:43:21 »

Gondolom,hogy nem azért rakták bele a gyárban,hogy legyen pár fölös vasdarab,megjavítom,amint lesz rá időm,valószínüleg a hétvége lesz a műtét időpontja. wave
nálam sem történik semmi extra nélküle, meg még nagyon sok más kocsinál sem  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18495 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 20:29:29 »

persze, hiszen az üzemanyag-rendszer az. de fékben messze vannak a jótól. 9 rugó egy garnitúra mintex.ez nem akkora költség, hogy érdemes legyen szart venni helyette

Én javasoltam a Stoptech-et. Grin Biztos igazad van, én speciel csak "komolyabb" betéteket veszek, de ha már cseréli, az is előny... még ha szerinted sz*rra is... javasold neki a MinTex-et ! Smiley

A szervóolaj hűtőt meg a Ford találta ki nem én. Gondolom ha sokat megy az ember 140-160-al, akkor megelőzi, hogy túlforrósodjon. (német gondolkodás szerint)
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 20:33:36 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18496 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 20:46:45 »

Jelezném, hogy ez az " MK2 Általános kérdések" topic...
En meg azt hittem, rossz helyre kattintottam.
Heggesszetek mashol!  duhos2
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 20:49:31 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #18497 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 21:25:11 »

En meg azt hittem, rossz helyre kattintottam.
Heggesszetek mashol!  duhos2

Én nem idegeskedtem ezen, csak az első mondatot olvastam el és ha hegesztés volt benne csak tekertem lentebb. hehe
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #18498 Dátum: 2012.06.01 péntek, 04:08:42 »

A szervóolaj hűtőt meg a Ford találta ki nem én. Gondolom ha sokat megy az ember 140-160-al, akkor megelőzi, hogy túlforrósodjon. (német gondolkodás szerint)
mégis gyárilag sincs egy csomón, és semmi nincs azokkal sem. nem azt mondom, hogy nem jó, ha van, csak lehet élni nélküle is
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
svega
Vendég
« Új hozzászólás #18499 Dátum: 2012.06.01 péntek, 07:42:41 »

Érdekeset mutat a TD Mondeóm.
Eddig arra panaszkodtam, hogy erőtlennek érzem. Kicsi motor, nagy kaszni, és egy enyhe emelkedőre sem tudott felkapaszkodni, vissza kellett váltani. Pedig azért van dízelem, mert nyomatékból szeretek vezetni, nem pörgetve.
A múlt héten végig légkondiztam, mert itt kutya meleg volt, plusz fekete bőrbelső.
Ehétre megjött a menetrendszerű eső és hűvös, vagyis autóztam tovább normálisan. S ekkor azt vettem észre egy konkrét útszakaszon, hogy eddig ha harmadikkal erőltettem, csak nyögött, nem gyorsult, vissza kellett váltani kettőbe. Erre tegnap mint egy állat, úgy felment harmadikkal, még gyorsult is, ahogy odaléptem. Ez akkor még nem volt gyanús, de ma munkából jövet tudatosan teszteltem, és határozottan  jobban megy a gép. A hangja is morcosabb lett, mintha komolyabb erők ébredtek volna a motorház alatt. Eddig 2000 alatt halott volt, most 1400-1500 fordulatnál már húz. Eddig elindulásnál (sík úton is) fulladt, vissza kellett nyomni a kuplungot egy picit. Ma vittem az asszonyt, kiszállt egy emelkedős helyen és simán elindultam erőből. Tudok krúzolni a városban úgy, hogy harmadikban marad minden körforgalomnál, nem kell váltogatni.
Segítsetek, mi lehet a baj? Valaki tapasztalt ilyet? Pl. eddig fogta a kondikompresszor szoruló tengelye, s most hogy megjárattam, elengedte pölö? Vagy a kondis erőltetéssel kiégett valami a kipufogóból? Jobb esetben a szutyok, rosszabban valami rekeszfal? (Mindig ugyanott tankolok, és nem cseréltem, szereltem, állítottam semmit)
Help!!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.01 péntek, 12:00:51 írta svega » Naplózva
Oldalak: 1 ... 363 364 365 366 367 368 369 [370] 371 372 373 374 375 376 377 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.