Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:11:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 370 371 372 373 374 375 376 [377] 378 379 380 381 382 383 384 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358301 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
szuszlov
Vendég
« Új hozzászólás #18800 Dátum: 2012.06.20 szerda, 14:09:04 »

Kérdés olajcserével kapcsolatban. Az autót 13 évesen, és valódi 67.000 km-el vettem. (Ha v.kit érdekel a story, leírom.) Egy ford-os barátom azt mondta nekem, hogy csak vékony 5w-s olajat szabad neki adnom, főleg mert se nem eszi, se nem folyatja az olajat. Igaz lehet? (1.8, 4 ajtó, 1999-es)
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #18801 Dátum: 2012.06.20 szerda, 14:19:44 »

Kérdés olajcserével kapcsolatban. Az autót 13 évesen, és valódi 67.000 km-el vettem. (Ha v.kit érdekel a story, leírom.) Egy ford-os barátom azt mondta nekem, hogy csak vékony 5w-s olajat szabad neki adnom, főleg mert se nem eszi, se nem folyatja az olajat. Igaz lehet? (1.8, 4 ajtó, 1999-es)

Üdv itt!  wave

5w-30-as olaj kell bele, Ford Formula F-t ajánlom. Fordos flakon de Castrol olaj van benne.  Wink
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #18802 Dátum: 2012.06.20 szerda, 14:26:31 »

Igen, ez az. 5e-ből megvan a két darab, a csere 10 perc.

Tényleg megvolt 5-ből a cucc de nem én szereltem be. Most hogy ki lettek elöl cserélve a kutyacsontok sokkal kényelmesebnek érzem. Tényleg egy ilyen kis alkatrész képes ekkora változást teremteni vagy csak placebo már megint?  nyes
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18803 Dátum: 2012.06.20 szerda, 14:37:16 »

érdekes, hogy a futóművesnél is melegítik ...
nem ész nélkül kell csinálni és jó lesz az, melegítve

Ok, akkor be lesz próbálva melegítéssel. Mondjuk én egyetértettem azzal, aki mondta, merthogy ugye elkezdjük melegíteni, ott minden felhevül, aztán anyagszerkezetbe meg mindenbe ki tudja mit tesz, ilyen öreg, rohadt, rozsdás cuccnál. Aztért itt mér 15 évet kapott olyan környezetben, hogy majd az egész futómű lecserélésre került, viszont kormányösszekötő csere nem olyan egyszerű mutatvány, szóval nem próbálnám meg.
A másik meg, hogy ha megmelegítjük, de még úgy sem jön le, akkor baxhatom, mert továbbmenni nem tudok vele (min. a gömbfejről leolvad a gumiharang, rosszabb esetben még több cucc is megolvad a környéken. (Nincs másik kocsi, 1 napra sem eshet ki, max. pár órára a forgalomból, mert Tihanyban tudok néha hétvégén rászánni időt hogy javítsuk, ott még egyéb ügyben is kell rohangásszak, és vasárnap jönni is kell vissza Győrbe dolgozni. - A sors már csak ilyen, Győrben 2 hétig az utcán áll a kocsi, nem megyek vele, nem kell használnom, viszont nincs is ismerős, akivel ingyen csinálgassuk -> kretén szerelőknek meg nem fizetek. Aztán letelik 2 hét, hazamegyek péntek este, rohangászok egész hétvégén, közben ha valamelyik haver ráér, csinálgatunk is valamit, aztán vasárnap délután jöhetek vissza. Nem lehet kockáztatni vasárnap délben egy melegítéssel, mert ha nem jön össze, vasárnap este nem megyek vissza dolgozni, és annak nem lesz jó vége. Sad )


Egyet értek azzal a kiegészítéssel, hogy a villáskulcsot ha lehet kerüld! Ahol hozzáférsz vele, csillagkulcsot használj, az nem fordul le  wave

Ok, ha elárulod, a kormánygömbfej kontraanyájára hogy húzzam fel a csillagkulcsot. Van, általában azt használom, de itt nem lehet.



Akkor még 1 kérdés, mert már tényleg nagyon zavar. Amióta meleg van, megy fel szépen a fogyasztásom. Tavasszal volt 8 liter, aztán kb. 2 hónapja vetettem fel, akkor volt 9 liter körül, most meg ahogy elnézem 10-11 közötti fogyasztásom van, ami azért nagyon zavar. Legutóbb (kb. 2 hónapja) cseréltem MAF-ot, kimeértem a lambda szondát (alapjáraton 0,3-0,4 voltot produkált folyamatosan, szóval elvileg jó),már nem tudok mire gondolni.
Ismert hibái, amik még orvoslásra várnak, de most nincs rá időm/pénzem: kipufogórendszer a leömlőtől hátrafelé mint a szita, mindenhol ereszt, gyertyakábelek már foltokban fehérek, szóval gyertya+kábel csere is lesz, ah lesz rá pénzem.
Mit nézzek még meg, mi okozhatja a túlfogyasztást? A beszívott levegő hőmérséklet érzékelőjét ki lehet valahogy mérni (multiméterrel)? Igazából ahogy egyre melegebb van, egyre nagyobb a fogyasztásom, pedig a 9 literes kb. 2 hónappal ezelőtti adat is még téli gumin volt, most meg már nyári gumikon járok. (Nem nyikorog annyira, jobban tapad, talán kevésbé is fogyaszt a más jellegű tapadás miatt.)
Plusz amióta meleg van, a vízhőmérséklet mutatóm nem áll be középre, mint eddig. Felmegy a NORMAL feliratnál A és L közé, amikor már annyira zavar, hogy benyomom a klímát. Klíma ugyan nem működik (a hűtő mögött az egyik szelepnél folyamatosan buborékok vannak, szóval gondolom a szelep elfosta magát és eleresztette a nyomást, de ez most nem égető gond, majd jövőre foglalkozok vele talán), viszont percek alatt visszahűl a motor, aztán klíma ki, és 1 óra után amikor megint felment a mutató, klíma be. Utálatos, de inkább nyomkodom, minthogy megfőzzem.


No tehát: fogyasztás csökkentésre valakinek van ötlete?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18804 Dátum: 2012.06.20 szerda, 16:34:29 »

Vagy építsd át manuálisra. Ott faxán elhalványul az is.   Wink

Nem azért szereztem be digitet, hogy visszapakoljam manuálra... Grin (egyébként nem zavar, csak érdeklődöm)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18805 Dátum: 2012.06.20 szerda, 17:07:24 »

Plusz amióta meleg van, a vízhőmérséklet mutatóm nem áll be középre, mint eddig. Felmegy a NORMAL feliratnál A és L közé, amikor már annyira zavar, hogy benyomom a klímát. Klíma ugyan nem működik (a hűtő mögött az egyik szelepnél folyamatosan buborékok vannak, szóval gondolom a szelep elfosta magát és eleresztette a nyomást, de ez most nem égető gond, majd jövőre foglalkozok vele talán), viszont percek alatt visszahűl a motor, aztán klíma ki, és 1 óra után amikor megint felment a mutató, klíma be. Utálatos, de inkább nyomkodom, minthogy megfőzzem.

No tehát: fogyasztás csökkentésre valakinek van ötlete?

1. A nyári gumid 16-os és nagyobb/szélesebb a télinél, több erő kell a kerekek mozgatásához
2. Meleg (sőt forró) a levegő, száraz is, rosszabb az égés
3. Lehúzott ablakok, több légellenállás

Hirtelen ezek jutottak eszembe. Smiley A venti hőbizije jó? Magától is bekapcsol? A-L között már dolgoznia kellene, szerintem...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
siky
Vendég
« Új hozzászólás #18806 Dátum: 2012.06.20 szerda, 21:15:02 »

Ok, ha elárulod, a kormánygömbfej kontraanyájára hogy húzzam fel a csillagkulcsot. Van, általában azt használom, de itt nem lehet.
Arra sehogy  smile De azt elnyirni sem tudod, mert azon csak ellentartasz  wave
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18807 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:12:29 »

Arra sehogy  smile De azt elnyirni sem tudod, mert azon csak ellentartasz  wave

Óóó, rossz szerszámmal és túl sok izommal minden elnyírható... Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #18808 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 09:34:01 »

1. A nyári gumid 16-os és nagyobb/szélesebb a télinél, több erő kell a kerekek mozgatásához
2. Meleg (sőt forró) a levegő, száraz is, rosszabb az égés
3. Lehúzott ablakok, több légellenállás

Hirtelen ezek jutottak eszembe. Smiley A venti hőbizije jó? Magától is bekapcsol? A-L között már dolgoznia kellene, szerintem...
Oké, hogy picit nagyobb a gumi, meg több az ellenállás, stb, de akkor is, csak hosszútávon használva a kocsit, nem sok az a bő 10literes fogyasztás? Mert ha ennyinek kell lennie, sürgősen lecserélem egy kis Fiestára vagy egy Matizra, az 5 literből jóllakik. Smiley (Én ennél a kocsinál olyan 8 litert tartottam max. reálisnak, kiindulva abból, hogy a kombi Escort 7-el bőven beérte, azért is vettem ezt a kocsit meg - de lehet, hogy tévedtem.)

Fogalmam sincs, hogy bekapcsol-e a venti. Bevallom őszintén, menet közben 80-100-as tempónál nem szoktam nézegetni. Smiley
A hétvégén eljátszadozom vele, megnézem, hogy kapcsol-e a venti.
A ventinek mi adja a jelet?

A comp-nak a motor oldalában levő gomba adja a hőmérséklet jelet ha jól tudom, azzal volt már bajom (lemállott a vezetékekről a burkolat, de elvágtuk a madzagot, kapott zsugorcsövet, és összekötöttük), lehet, hogy esetleg az döglött meg, és túldúsít a comp, mert nem tudja mennyire meleg a víz. Megpróbálom kimérni hétvégén ezt a szenzort is, hátha...

Mit nézzek még meg? Lamba, MAF megnézve, motor oldalában a gombát meg fogom nézni. Mit nézzek még, mi mehet tönkre?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18809 Dátum: 2012.06.22 péntek, 05:45:09 »

Oké, hogy picit nagyobb a gumi, meg több az ellenállás, stb, de akkor is, csak hosszútávon használva a kocsit, nem sok az a bő 10literes fogyasztás? Mert ha ennyinek kell lennie, sürgősen lecserélem egy kis Fiestára vagy egy Matizra, az 5 literből jóllakik. Smiley (Én ennél a kocsinál olyan 8 litert tartottam max. reálisnak, kiindulva abból, hogy a kombi Escort 7-el bőven beérte, azért is vettem ezt a kocsit meg - de lehet, hogy tévedtem.)

Fogalmam sincs, hogy bekapcsol-e a venti. Bevallom őszintén, menet közben 80-100-as tempónál nem szoktam nézegetni. Smiley
A hétvégén eljátszadozom vele, megnézem, hogy kapcsol-e a venti.
A ventinek mi adja a jelet?

A comp-nak a motor oldalában levő gomba adja a hőmérséklet jelet ha jól tudom, azzal volt már bajom (lemállott a vezetékekről a burkolat, de elvágtuk a madzagot, kapott zsugorcsövet, és összekötöttük), lehet, hogy esetleg az döglött meg, és túldúsít a comp, mert nem tudja mennyire meleg a víz. Megpróbálom kimérni hétvégén ezt a szenzort is, hátha...

Mit nézzek még meg? Lamba, MAF megnézve, motor oldalában a gombát meg fogom nézni. Mit nézzek még, mi mehet tönkre?

Ahogy írtad a hibákat, egy 2 literes benzinmotornál a 10 litykó szerintem még belefér. Persze országúton pl. folyamatos 90-100 km/h-val sok. Szerintem a bajai miatt eszik így, esetleg a vezetési stílusod lett dinamikusabb a melegtől. Smiley
Én úgy gondolom, hogy egy ekkora motor 8-12 liter fogyasztással kalkulálható. (persze olyan motor nincs amivel többet ne lehetne etetni Grin )
De mivel a benyás motorokhoz (se Smiley ) értek, ezért majd valaki okosabb jól megmondja Neked. Wink
(ami alapvető, az üzemanyag minősége, a légszűrő, a kipufogórendszer és jól betanított/belőtt ECU, meg persze a jó jeladók)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18810 Dátum: 2012.06.22 péntek, 22:33:06 »

Oké, hogy picit nagyobb a gumi, meg több az ellenállás, stb, de akkor is, csak hosszútávon használva a kocsit, nem sok az a bő 10literes fogyasztás? Mert ha ennyinek kell lennie, sürgősen lecserélem egy kis Fiestára vagy egy Matizra, az 5 literből jóllakik. Smiley (Én ennél a kocsinál olyan 8 litert tartottam max. reálisnak, kiindulva abból, hogy a kombi Escort 7-el bőven beérte, azért is vettem ezt a kocsit meg - de lehet, hogy tévedtem.)

Fogalmam sincs, hogy bekapcsol-e a venti. Bevallom őszintén, menet közben 80-100-as tempónál nem szoktam nézegetni. Smiley
A hétvégén eljátszadozom vele, megnézem, hogy kapcsol-e a venti.
A ventinek mi adja a jelet?

A comp-nak a motor oldalában levő gomba adja a hőmérséklet jelet ha jól tudom, azzal volt már bajom (lemállott a vezetékekről a burkolat, de elvágtuk a madzagot, kapott zsugorcsövet, és összekötöttük), lehet, hogy esetleg az döglött meg, és túldúsít a comp, mert nem tudja mennyire meleg a víz. Megpróbálom kimérni hétvégén ezt a szenzort is, hátha...

Mit nézzek még meg? Lamba, MAF megnézve, motor oldalában a gombát meg fogom nézni. Mit nézzek még, mi mehet tönkre?



Hali.

Valami gáz lehet pedig mert én 7literből bőven eljárok. ebből 40%város 2500-3000fordnál elváltok, 60% országút 100-110 tempó, OMV MaxxMotion 95 tankolok, vagy az új Shell V-Power Nitro+ eddig nem tankoltam a Shell kúton de ez jó kis benya nagyon. Lyukas még a kipud? de tartósan pályán 6.4 re is jöttem már ki....  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #18811 Dátum: 2012.06.22 péntek, 23:13:50 »

Hali.

Valami gáz lehet pedig mert én 7literből bőven eljárok. ebből 40%város 2500-3000fordnál elváltok, 60% országút 100-110 tempó, OMV MaxxMotion 95 tankolok, vagy az új Shell V-Power Nitro+ eddig nem tankoltam a Shell kúton de ez jó kis benya nagyon. Lyukas még a kipud? de tartósan pályán 6.4 re is jöttem már ki....  smile

Lehet nálad van valami gáz, mert én akár milyen stílusban megyek 8,4-5 alá nem tudom levinni.. Cheesy
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18812 Dátum: 2012.06.22 péntek, 23:17:46 »

Lehet nálad van valami gáz, mert én akár milyen stílusban megyek 8,4-5 alá nem tudom levinni.. Cheesy

Neked duratech motorod van...
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #18813 Dátum: 2012.06.23 szombat, 10:53:50 »

Neked duratech motorod van...

Nekem? 2.0 Zetec 1995-bő'....
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #18814 Dátum: 2012.06.23 szombat, 14:39:54 »


Olyan diag szoftvert keresek, amit laptopra feltelepítek, és legalább hibakódot kiolvas, ha mást nem is lehet MKII Mondiknál (pl ha jól tudom élőadat megfigyelés nem lehetséges). Konkrétan a szoftver neve kéne, hogy le tudjam tölteni valahonnan (pl ncore vagy nemtudom).
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18815 Dátum: 2012.06.23 szombat, 15:15:57 »

Nekem? 2.0 Zetec 1995-bő'....

azt hittem csak 96-tól rakták bele. mindegy mert 200km úgy megyek 15literből hogy még kisem gyullad a vissza jelző lámpám  smile nem hiszem hogy gond lenne vele   hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #18816 Dátum: 2012.06.23 szombat, 15:45:03 »

azt hittem csak 96-tól rakták bele. mindegy mert 200km úgy megyek 15literből hogy még kisem gyullad a vissza jelző lámpám  smile nem hiszem hogy gond lenne vele   hehe
miért, előtte mi volt?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18817 Dátum: 2012.06.23 szombat, 17:06:33 »

miért, előtte mi volt?

igaz hülyeséget írtam. sima zetec 92/11, 96/08 (mk1), 96/09- 00/11 Zetec-E mk2
dohc felirat bekavart, úgy rémlett duratech ami a v6-ban van hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18818 Dátum: 2012.06.23 szombat, 18:13:45 »

igaz hülyeséget írtam. sima zetec 92/11, 96/08 (mk1), 96/09- 00/11 Zetec-E mk2
dohc felirat bekavart, úgy rémlett duratech ami a v6-ban van hehe

A V6-os motorok Duratec-ek, jól tudod. A DOHC meg ugye a dupla tengelyt jelzi. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #18819 Dátum: 2012.06.23 szombat, 21:53:56 »

Olyan diag szoftvert keresek, amit laptopra feltelepítek, és legalább hibakódot kiolvas, ha mást nem is lehet MKII Mondiknál (pl ha jól tudom élőadat megfigyelés nem lehetséges). Konkrétan a szoftver neve kéne, hogy le tudjam tölteni valahonnan (pl ncore vagy nemtudom).
Szia!
Élőadat is lehetséges, csak korlátozott a pid-ek száma, de fordszám, hőfokok, sebesség, LTFT, STFT, lambda, terhelés, folytószelep állás biztosan nézhető, a többi hirtelen nem ugrik be. Hogy mondjak is progit: Modiag pl jó, én azt használom, de van egy ScanXl nevű amerikai progi, ami ismeri a fordokat, és ott tudsz több dolgot is nézni, de trükközni kell vele, pl a mondeot conturként lehet vele felismertetni. Ha kell további info pü-ben keress meg.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #18820 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:52:52 »

A V6-os motorok Duratec-ek, jól tudod. A DOHC meg ugye a dupla tengelyt jelzi. Smiley

Én belezavarodtam Cheesy
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #18821 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:47:30 »

Én belezavarodtam Cheesy
ő is ...  hehe
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18822 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 13:42:51 »

Én belezavarodtam Cheesy

 vigyor3 sima zetec a tiéd, az enyém zetec-e.... hogy a különbség mi azt ne kérdezd, mert nem tudom  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18823 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 13:43:41 »

ő is ...  hehe

á dehogy  Grin eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #18824 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:10:19 »

vigyor3 sima zetec a tiéd, az enyém zetec-e.... hogy a különbség mi azt ne kérdezd, mert nem tudom  vigyor3

Fekete műanyag fedeles a motorod? Ha igen akkor biztosan '98 utáni és ezek kerültek a Focusba is, egy kicsit modernizáltabb mint a régi 1-2alkatrészkülömbség van.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18825 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:13:33 »

Fekete műanyag fedeles a motorod? Ha igen akkor biztosan '98 utáni és ezek kerültek a Focusba is, egy kicsit modernizáltabb mint a régi 1-2alkatrészkülömbség van.

Az már a harmadik verzió  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18826 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:23:39 »

Sziasztok

Folyamatos hányattatások után szeretnék segítséget kérni a hozzáértéktől. Ja és egy 97-es (1.6 Zetec), MK2-es Mondeo-ról van szó Smiley

Előljáróban: az autó az elmúlt 3 hónapban 3 szerelőnél volt, nagyjából 5 alkalommal, a hibák újra előjönnek és most bővült egy újabbal.

Hibajelenségek:
- kormány tekerésekor a jobb első futómű felől egyszeri kattanás hallható
- az autó eleje 70 feletti fékezéskor ráz, illetve most már alacsonyabb sebességnél is néha, illetve kicsit húzza a kormányt, de nem vészes
- ha az autó jobb első kereke állóra fékeződik abban az esetben olyan, mintha az egész autó szét akarna esni, azaz mintha a kerék néhány centimétert mozogna előre és hátra miközben a kerék állóra fékeződött. Ez korábban talán csak 1-2szer jött elő télen, ha jeges úton megcsúszott a kerék (ABS van), de ez a probléma továbbra is adott, mert a minap poros útszélre voltam kénytelen satuféke nyomni egy okos sofőr kihajtása miatt és a hiba szinten adott.
- Ami a legújabb és leginkább aggasztó probléma (szerintem), hogy bizonyos esetekben, az autó jobb első részéről szintén egy érdekes rezgő, rázkodó hang jön, mintha valami akkor rázódna a helyére. Ez a hang akkor jön elő, miután fékezek és/vagy a jobb első kerék valami bukkanóra, úthibára, aknafedélre stb fut. Utána jön a hang, rezeg, kattog, csattog és miután minden a helyére rázódik (oO) megy minden tovább. A sebességet és az autó mozgását nem befolyásolja, tehát nem lassul le, nem húz el ilyenkor semerre

Ami az elmúlt 3 hónapban cserélve volt:
- szilentek nagy része (szerintem már az összes)
- kormányösszekötő
- lengőkar
- fékpofa, féktárcsával
- stabilizátor rúd
- gömbfej

Esetleg tapasztalt valaki már hasonlót? Amiket most olvasgattam fórumon, hogy kerékagycsapány és/vagy kerékagy csere, esetleg minden kopó alkatrész együttes cseréje.
Most már egy talicska pénzt beleöntöttem és még mindig nem működik megfelelően, így megköszönném, ha valaki tudna adni pár jó tippet a dologra.

köszönöm
Gege
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.24 vasárnap, 14:33:35 írta gege555 » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18827 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:33:14 »

Sziasztok

Folyamatos hányattatások után szeretnék segítséget kérni a hozzáértéktől.

Előljáróban: az autó az elmúlt 3 hónapban 3 szerelőnél volt, nagyjából 5 alkalommal, a hibák újra előjönnek és most bővült egy újabbal.

Hibajelenségek:
- kormány tekerésekor a jobb első futómű felől egyszeri kattanás hallható
- az autó eleje 70 feletti fékezéskor ráz, illetve most már alacsonyabb sebességnél is néha, illetve kicsit húzza a kormányt, de nem vészes
- ha az autó jobb első kereke állóra fékeződik abban az esetben olyan, mintha az egész autó szét akarna esni, azaz mintha a kerék néhány centimétert mozogna előre és hátra miközben a kerék állóra fékeződött. Ez korábban talán csak 1-2szer jött elő télen, ha jeges úton megcsúszott a kerék (ABS van), de ez a probléma továbbra is adott, mert a minap poros útszélre voltam kénytelen satuféke nyomni egy okos sofőr kihajtása miatt és a hiba szinten adott.
- Ami a legújabb és leginkább aggasztó probléma (szerintem), hogy bizonyos esetekben, az autó jobb első részéről szintén egy érdekes rezgő, rázkodó hang jön, mintha valami akkor rázódna a helyére. Ez a hang akkor jön elő, miután fékezek és/vagy a jobb első kerék valami bukkanóra, úthibára, aknafedélre stb fut. Utána jön a hang, rezeg, kattog, csattog és miután minden a helyére rázódik (oO) megy minden tovább. A sebességet és az autó mozgását nem befolyásolja, tehát nem lassul le, nem húz el ilyenkor semerre

Ami az elmúlt 3 hónapban cserélve volt:
- szilentek nagy része (szerintem már az összes)
- kormányösszekötő
- lengőkar
- fékpofa, féktárcsával
- stabilizátor rúd
- gömbfej

Esetleg tapasztalt valaki már hasonlót? Amiket most olvasgattam fórumon, hogy kerékagycsapány és/vagy kerékagy csere, esetleg minden kopó alkatrész együttes cseréje.
Most már egy talicska pénzt beleöntöttem és még mindig nem működik megfelelően, így megköszönném, ha valaki tudna adni pár jó tippet a dologra.

köszönöm
Gege

Szia!

A lengőkarból kijár a szilent, mozog benne. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18828 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:34:48 »

Szia

hmm, de az is zsírújra lett cserélve kevesebb, mint egy hónapja szilenttel együtt... no persze lehet ez is rossz!

mindenesetre köszönöm ezt is csekkolom!

Szia!

A lengőkarból kijár a szilent, mozog benne. 
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18829 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:42:56 »

Szia

hmm, de az is zsírújra lett cserélve kevesebb, mint egy hónapja szilenttel együtt... no persze lehet ez is rossz!

mindenesetre köszönöm ezt is csekkolom!





ezt kell lásd
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18830 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:47:59 »

Vagy a rugód is lehet még akár törött..
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18831 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 14:56:53 »

Szia,

hát a szilent az látszólag jó, mert mind a bal, mind a jobb oldalon hasonlóan néznek ki (bár nem újak, úgyhogy lehet legutóbb használtra cserélte az utolsó szaki).
a törött rugó lehet, de látszólag és érzésre (rugózás) nem érzek különbséget a bal és a jobb oldal között, ahogy most megnéztem.

köszönöm mindenesetre a tippeket, szakinak ezeket is mondom... hátha...

Vagy a rugód is lehet még akár törött..
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18832 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:04:13 »

Szia,

hát a szilent az látszólag jó, mert mind a bal, mind a jobb oldalon hasonlóan néznek ki (bár nem újak, úgyhogy lehet legutóbb használtra cserélte az utolsó szaki).
a törött rugó lehet, de látszólag és érzésre (rugózás) nem érzek különbséget a bal és a jobb oldal között, ahogy most megnéztem.

köszönöm mindenesetre a tippeket, szakinak ezeket is mondom... hátha...


A felső része szokott eltörni. Most a helyén van a szilent akkor? nézd meg fékezés után mikor érzed hogy szhar. nekem vadi új a szilent és kiugrott holnap csinálják meg gariba, ugyan az a tünet mint neked csak nekem nem ugrik vissza. viszont egy feszítő vassal vissza tudom rakni, de az első nagyobb fékezésnél kijön. Sajnálom hogy nem voltam ott a cserénél mert gondolom kalapáccsal szedték ki a régit és így kitágult a helye  falbav nem pedig melegítéssel ahogyan azt kellene  falbav de holnap kiderül.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18833 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:25:16 »

No most teszteltem a rendszert, fékezés, satu fék, lassan fék stb. Minden esetben rezgett, csörgött, zörgött utána valami, de egyáltalán semmi változást nem láttam a szilentek környékén.
Teszt eset:
1. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> ellenőrzés -> semmi
2. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> zörgés indul -> megáll -> ellenőrzés -> semmi
3. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> zörgés indul -> zörgés vége -> megáll -> ellenőrzés -> semmi
4. indulás előtt ell. -> elindul -> lassú fék -> zörgés indul -> megáll -> ellenőrzés -> semmi

Amire még gondoltam (persze lehet állatság), hogy a zörgés nem feltétlenül a futóműböl jön, mivel a zörgéskor semmi futóművel kapcsolatos problémát nem érzek (fordul, gyorsul, lassul, fékezhető), hanem olyan, mintha a Bendix kerék előre csúszna az önindítóban és az zörögne (mióta nálam az autó 3 éve azóta indítás után mindig kerreg egyet az önindító, aztán visszaáll a helyére és megy gond nélkül minden), de lehet csak azért gondolok ilyenekre, hogy jobb kedvem legyen tőle  nyes  falbav

Mondjuk ettől függetlenül a megcsúszáskor az autó rázkódás az nyilván futómű probléma úgyhogy jelenleg totál tanácstalan vagyok, de egy újabb próbálkozás és több tízezres számla már nem annyira hiányzik Smiley Amit akkor megnézetek az a szilentek és a rugó mindenképp... lesz ami lesz

A felső része szokott eltörni. Most a helyén van a szilent akkor? nézd meg fékezés után mikor érzed hogy szhar. nekem vadi új a szilent és kiugrott holnap csinálják meg gariba, ugyan az a tünet mint neked csak nekem nem ugrik vissza. viszont egy feszítő vassal vissza tudom rakni, de az első nagyobb fékezésnél kijön. Sajnálom hogy nem voltam ott a cserénél mert gondolom kalapáccsal szedték ki a régit és így kitágult a helye  falbav nem pedig melegítéssel ahogyan azt kellene  falbav de holnap kiderül.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18834 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:31:01 »

No most teszteltem a rendszert, fékezés, satu fék, lassan fék stb. Minden esetben rezgett, csörgött, zörgött utána valami, de egyáltalán semmi változást nem láttam a szilentek környékén.
Teszt eset:
1. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> ellenőrzés -> semmi
2. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> zörgés indul -> megáll -> ellenőrzés -> semmi
3. indulás előtt ell. -> elindul -> satufék -> zörgés indul -> zörgés vége -> megáll -> ellenőrzés -> semmi
4. indulás előtt ell. -> elindul -> lassú fék -> zörgés indul -> megáll -> ellenőrzés -> semmi

Amire még gondoltam (persze lehet állatság), hogy a zörgés nem feltétlenül a futóműböl jön, mivel a zörgéskor semmi futóművel kapcsolatos problémát nem érzek (fordul, gyorsul, lassul, fékezhető), hanem olyan, mintha a Bendix kerék előre csúszna az önindítóban és az zörögne (mióta nálam az autó 3 éve azóta indítás után mindig kerreg egyet az önindító, aztán visszaáll a helyére és megy gond nélkül minden), de lehet csak azért gondolok ilyenekre, hogy jobb kedvem legyen tőle  nyes  falbav

Mondjuk ettől függetlenül a megcsúszáskor az autó rázkódás az nyilván futómű probléma úgyhogy jelenleg totál tanácstalan vagyok, de egy újabb próbálkozás és több tízezres számla már nem
annyira hiányzik Smiley Amit akkor megnézetek az a szilentek és a rugó mindenképp... lesz ami lesz


Még szóba jöhet a féltengely is rázás, kattanás alászedett indulásnál. de ezek csak úgy is találgatások. majd írd meg mi okozta kíváncsi vagyok.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18835 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:32:03 »

rendben és köszi a helpet Smiley

Még szóba jöhet a féltengely is rázás, kattanás alászedett indulásnál. de ezek csak úgy is találgatások. majd írd meg mi okozta kíváncsi vagyok.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #18836 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:34:22 »

rendben és köszi a helpet Smiley


Nm, remélem sikerül kideríteni, és nem nagy a gond wave
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #18837 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:38:52 »

Pár tipp a fentiekhez:
Két féle lengőkar szilenttel árulták az mk2eseket, van amelyiket gyárilag mk1 lengőkarral szerelték, más szilent kell bele.
(Anno cromaxnál mondták, srác aláfeküdt, megmérte és másnap a szerelő közölte, hogy nem ez való bele...nocomment)

Másik dolog, ami hasonló tüneteket produkált, de ennek kicsi az esélye.. itt minden fékezésénél menekült jobbra az autó az útról:
A lengőkar hátsó rögzítőcsavarja elforgott a kasztniban. Ennek a fejes része az anyós lábánál van a fém burkolat alatt, és ha jól emlékszem egy köréhegesztett lemezsapka akadályozza meg, hogy elforduljon. A mondeók meg ugye szeretnek fent beázni az anyós oldalon és akkor itt összegyűlik a víz, a csavar sapkája elrohad és elfordul a csavar. Ez az eset külföldön történt egy ismerőssel, szóval kicsavarni se lehetett az anyát.. A flex megoldotta, de az anyós lábánál lévő lemezt (ahol a rács van) is ki kellett vágni, hogy egy új csavart be lehessen tenni és felülről megfogni.

Egyébként az első tippem nekem is a törött rugó volt. Ha leveszed a kereket és bevilágítasz, szerintem látszani fog.

(ui: Nekem a kutyacsont alsó csavarját egyszer nem húzták meg rendesen, és a lötyögés miatt szétverte a menetet. Ott nem voltak ilyen durva tünetek, de érezhető volt.)
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18838 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 15:46:24 »

Köszi a tippeket, inkább nem veszem le a kereket, nehogy valami csontváz kidőljön a kezembe, aztán megint hívhatom a tréleres kollégát ... Smiley Ahogy nézegetem szerencsére maga a rugó nem annyira vészes összeg, ahhoz képest amennyi pénzt eddig ráköltöttem.

Pár tipp a fentiekhez:
Két féle lengőkar szilenttel árulták az mk2eseket, van amelyiket gyárilag mk1 lengőkarral szerelték, más szilent kell bele.
(Anno cromaxnál mondták, srác aláfeküdt, megmérte és másnap a szerelő közölte, hogy nem ez való bele...nocomment)

Másik dolog, ami hasonló tüneteket produkált, de ennek kicsi az esélye.. itt minden fékezésénél menekült jobbra az autó az útról:
A lengőkar hátsó rögzítőcsavarja elforgott a kasztniban. Ennek a fejes része az anyós lábánál van a fém burkolat alatt, és ha jól emlékszem egy köréhegesztett lemezsapka akadályozza meg, hogy elforduljon. A mondeók meg ugye szeretnek fent beázni az anyós oldalon és akkor itt összegyűlik a víz, a csavar sapkája elrohad és elfordul a csavar. Ez az eset külföldön történt egy ismerőssel, szóval kicsavarni se lehetett az anyát.. A flex megoldotta, de az anyós lábánál lévő lemezt (ahol a rács van) is ki kellett vágni, hogy egy új csavart be lehessen tenni és felülről megfogni.

Egyébként az első tippem nekem is a törött rugó volt. Ha leveszed a kereket és bevilágítasz, szerintem látszani fog.

(ui: Nekem a kutyacsont alsó csavarját egyszer nem húzták meg rendesen, és a lötyögés miatt szétverte a menetet. Ott nem voltak ilyen durva tünetek, de érezhető volt.)
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #18839 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 17:44:20 »

Köszi a tippeket, inkább nem veszem le a kereket, nehogy valami csontváz kidőljön a kezembe, aztán megint hívhatom a tréleres kollégát ... Smiley Ahogy nézegetem szerencsére maga a rugó nem annyira vészes összeg, ahhoz képest amennyi pénzt eddig ráköltöttem.


Merre lax?Huh?
Esetleg ha a közelben akkor megnézem neked hátha.....
Ha netán rájövök a gondra akkor az 2 sör ha nem akkor az 2sör meg 1 baráti kézfogás......
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18840 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 17:46:56 »

Bp-en, ahogy nézem Te Szombathelyen, ami abból a szempontból jó lehet, hogyha nem sikerül megoldani, akkor esetleg majd meglátogatlak, ha hazamegyek (szülők ott laknak \o/)

köszönöm a segítőkészséget Smiley

Merre lax?Huh?
Esetleg ha a közelben akkor megnézem neked hátha.....
Ha netán rájövök a gondra akkor az 2 sör ha nem akkor az 2sör meg 1 baráti kézfogás......
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #18841 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 17:50:30 »

Bp-en, ahogy nézem Te Szombathelyen, ami abból a szempontból jó lehet, hogyha nem sikerül megoldani, akkor esetleg majd meglátogatlak, ha hazamegyek (szülők ott laknak \o/)

köszönöm a segítőkészséget Smiley


Ezzel csak az a gond ,hogy én 3 hetente vagyok otthon 1 hétre.....
De majd egyeztetünk....
Mindenképpen hétköznap kéne mert ha szétkapunk valamit utána esetleg futóra kell vinni és oda csak hétköznap lehet....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
gege555
Vendég
« Új hozzászólás #18842 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 17:51:58 »

rendben, szuper Smiley worship

Ezzel csak az a gond ,hogy én 3 hetente vagyok otthon 1 hétre.....
De majd egyeztetünk....
Mindenképpen hétköznap kéne mert ha szétkapunk valamit utána esetleg futóra kell vinni és oda csak hétköznap lehet....
Naplózva
nyufi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #18843 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 18:32:42 »

Talán a flap-motor környékén kéne körülnézned, hátha törött/kopott valami és mozgás közben átcsapódik az ajtó a fűtőradiátorra.
Itt találsz infót róla...  
Ha 100%-osan működik, akkor vagy magát vezérlőegységet kéne letesztelned, vagy esetleg az óra/fedkomp melletti kis rács mögötti szenzort, ill. ezek kábeleit. wave


Error köszi a tippeket !

Kivettem a flap motor, szétszedtem de semmi nem törött benne. Szereztem egy másikat amivel ugyanaz a hibajelenség, tehát a motor valószinüleg jó.Megcsináltam a vezérlő egység tesztet. Állandóan
24 és 25-ös hibakódot ír ki (Heater flap motor control fault) A kód szerint a motor vezérlése a rossz, ugye ? Mit kellene kicserélnem ?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.24 vasárnap, 21:59:46 írta nyufi » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #18844 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 02:24:43 »

rendben, szuper Smiley worship


legközelebb júli 9-től vagyok otthon 14-ig...
Ha gondolod hívj fel azon a 7-en....
0670-500-70nyolcvanegy
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #18845 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 06:39:57 »

Error köszi a tippeket !

Kivettem a flap motor, szétszedtem de semmi nem törött benne. Szereztem egy másikat amivel ugyanaz a hibajelenség, tehát a motor valószinüleg jó.Megcsináltam a vezérlő egység tesztet. Állandóan
24 és 25-ös hibakódot ír ki (Heater flap motor control fault) A kód szerint a motor vezérlése a rossz, ugye ? Mit kellene kicserélnem ?

Háááát, mivel a vezérlőegység működteti az egész rendszert, 90%, hogy magát a klímavezérlőt kellene cserélni. Sad
(6 ropi körül mozog az itteni ára, egy jól működő egységnek)
De előtte érdemes lenne a kábeleket is lecsekkolni, nem kizárt az sem, hogy valamelyik elnyíródott.

A tesztnél töröltél, mielőtt új vizsgálatot csináltál az új motorral? Az A/C gombbal lépsz ki a diag-ból, úgy töröl. Majd egy új futtatás.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
barzol007
Vendég
« Új hozzászólás #18846 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 16:37:18 »

Sziasztok!!
Négy és fél éve van meg a Mondeom (2000évj.1800cc) és azóta rendszeresen elő jön a következő probléma: országúton például pirosra váltó vasúti átjáró felé közeledve kiveszem üresbe, hogy szépen odacsorogjak a motor fordulatszáma nem esik vissza alapjárati fordulatra, hanem felpörög 2-3000 fordulat közé és ott is marad mindaddig amíg állóra nem fékeződik az autó, utána szépen beáll az alapjárat. Van hogy napokig, hetekig nem csinálja. Van aki azt mondja, hogy az alapjárati motor okozza. Szerelő még nem látta, az a típus vagyok, hogy magam javítom az autóimat mert akkor biztos, hogy meg van csinálva. "Sajnos" a mai autók tele vannak elektronikával ami megnehezíti az otthoni javítást.
Valaki tapasztalt-e hasonló problémát az autóján, és pontosan hol található az az alapjárati motor??
Előre is Köszönöm! worship
Naplózva
fdgf1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 533


kék villám 06306357582

fdgf1@mailbox.hu
« Új hozzászólás #18847 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 16:50:34 »

Sziasztok!!
Négy és fél éve van meg a Mondeom (2000évj.1800cc) és azóta rendszeresen elő jön a következő probléma: országúton például pirosra váltó vasúti átjáró felé közeledve kiveszem üresbe, hogy szépen odacsorogjak a motor fordulatszáma nem esik vissza alapjárati fordulatra, hanem felpörög 2-3000 fordulat közé és ott is marad mindaddig amíg állóra nem fékeződik az autó, utána szépen beáll az alapjárat. Van hogy napokig, hetekig nem csinálja. Van aki azt mondja, hogy az alapjárati motor okozza. Szerelő még nem látta, az a típus vagyok, hogy magam javítom az autóimat mert akkor biztos, hogy meg van csinálva. "Sajnos" a mai autók tele vannak elektronikával ami megnehezíti az otthoni javítást.
Valaki tapasztalt-e hasonló problémát az autóján, és pontosan hol található az az alapjárati motor??
Előre is Köszönöm! worship
Hello

motor hátulján joboldalrol a szivocsonk alatt.  kikel venni hozá légszürö házat
 
Naplózva

Mk2
        1996 glx 1.8 benzin
        1997 clx - Giha 1.8 benzin
  volt1996 clx 1.8 benzin
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #18848 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:23:07 »

Hello

motor hátulján joboldalrol a szivocsonk alatt.  kikel venni hozá légszürö házat
 
házat?mi a fenének?max. a fojtószelep tetején a fekete dobozt és a szívócsövet.A másik ami okozhat ilyet,a fojtószelep jeladója.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.25 hétfő, 17:28:19 írta szuperhangya » Naplózva
barzol007
Vendég
« Új hozzászólás #18849 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:56:06 »

házat?mi a fenének?max. a fojtószelep tetején a fekete dobozt és a szívócsövet.A másik ami okozhat ilyet,a fojtószelep jeladója.

A jeladót, már kiszedtem és nem láttam semmi hibát benne, igaz ellenálás mérést nem végeztem rajta. Az alapjárati motor, még ezek alatt helyezkedik el?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 370 371 372 373 374 375 376 [377] 378 379 380 381 382 383 384 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.