Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:14:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 407 408 409 410 411 412 413 [414] 415 416 417 418 419 420 421 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358317 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #20650 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 20:49:57 »

Mk2 ben ennyire rossz a tcs?
Nekem az mk3 ban esp-nek nevezik, de nem lassú, és amikor megindul a kocsi, szépen kihoz a kaxiból.
Szia!
Élethelyzettől függ, nekem pl már jött jól.
Bp, belső, kis-közepes utcácska, havazáson jóval túl, autók letaposták a leesett havat, egypár nap-éjszaka elteltével gyakorlatilag tök jég volt az egész, na ott ez elindulásnál jött jól, és mindez úgy derült ki,hogy kikapcsoltam mert "minek kattog ez itt, meg rugdalja a pedált", na utána hamar visszakapcsoltam, ég és föld volt, de pl emelkedőn volt már hogy elfeljetettem kikapcsolni, és végül addig addig szabályzott le, míg végül elakadtam, így pl az idei télben, ahogy kezdett kialakulni a szitu már löttem is ki. (hegyen lakom, így most volt rá bőven alkalom)
Kb ennyi, én pl nem feszülnék vele, hogy utólag berakjam, ha van van, ha nincs az se baj
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #20651 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 21:31:22 »

Hát na.Én kimondottan rühellem,amikor egy-egy nagyobb lendülettel bevett kanyarnál elveszi a motorerőt.Megszokás,motor indít kapásból kikapcs.De ha már végre lesz rá időm jópár véhatos társhoz hasonlóan direktben kikötöm a francba.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #20652 Dátum: 2013.03.10 vasárnap, 22:45:43 »

Hát na.Én kimondottan rühellem,amikor egy-egy nagyobb lendülettel bevett kanyarnál elveszi a motorerőt.Megszokás,motor indít kapásból kikapcs.De ha már végre lesz rá időm jópár véhatos társhoz hasonlóan direktben kikötöm a francba.
ez a téma megfogott, és egy kis tapaszralatot mondanék. Nekem ezelőtt egy 407es pigom volt, abban az esp többször megmentett, igaz ki lehetett kapcsolni, de ahogy elérte az 50km/h t, visszakapcsolt és onnantól kezdve automatán működött. Bank vitte. de a mondi más, bírom mikor kanyarban nem akadozik, hanem húzza a fenekét :-) . Igaz néha az az érzésem van hogy na most megcsúszik a fara, de eddíg még nem volt gond. Egyébként azért szól a rendőr ha hátul szélesebb a felni mint elöl?
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #20653 Dátum: 2013.03.11 hétfő, 07:48:11 »

Mk2 ben ennyire rossz a tcs?
Nekem az mk3 ban esp-nek nevezik, de nem lassú, és amikor megindul a kocsi, szépen kihoz a kaxiból.

esp elektromos, az ECU-ból kimenő jelet vezérli, "felülírja" az ECU utasításait az üa. mennyiséget illetően. Ez a TCS amiről beszélgetünk mechanikus, a gázbovdent rángatja, így veszi el a gázt. A reakcióidejét értelmetlen összehasonlítani a két rendszernek. Smiley
ESP figyelemmel van a kormányállásra is, hisz azt is figyeli, és szükség esetén a kormányzásba is beleszól. TCS a kormányt nem nézi, csak a kerekek sebességét, így egy tempósabb kanyarvételnél a TCS csak annyit lát, hogy az egyik kereked (konkrétan a külső íven futó) túl gyorsan forog a leglassabb (belső íven futó hátsó) kerékhez képest. Amint eléri a differencia értéke a megengedett küszöbértéket, a TCS elveszi a gázt, mert látja, hogy kipörgött egy kereked. Ha még adsz egy gázfröccsöt is neki határhelyzetnél (tehát a beavatkozási határhelyzetnél), akkor nem marad már benne annyi tartalék, ami a gumi kúszását és a slip mértékéhez kell. Ténylegesen nem pörgött ki a kereked, csak a guminak van egy kúszása (azaz mindig egy picivel gyorsabban pörög a hajtott kerék, mint a guruló kerék: ez szemmel láthatatlan, annyira kicsi a kúszás; illetve hát fordulatszámtól - lásd jobb dragstereknél szemmel látható - és a gumi minőségétől is függ a mértéke) és beavatkozik. Ezért is lett az ESP kifejlesztve, és a TCS/ASR rendszerek elsüllyesztve a mélyben (jó vevőcsalogató fogásként odaírják néha, hogy az ESP mellett ASR is van, pedig külön rendszerként nincs, hisz az ESP ezt is elvégzi - de a vevő szereti látni, ahogy sorakoznak a 3betűk a papíron Smiley ).
Az ESP figyeli a kerék forgását, a kormány állását (aztán jegyzetel, hogy a sofőr jobboldali vagy baloldali  eplus2 ), az aktuális gyorsulást, és a jármű tömegközéppont körüli elfordulását ("perdületét"). Ennyi bemenő inputból dönt, hogy kell-e beavatkozás, illetve hogy milyen beavatkozás szükséges (az intelligensebb ESP nem csak elveszi a gázt, hanem a kipörgő kereket megfékezi (ezt EDS-nek, elektronikus diffzárnak is nevezik), ja, és persze a kormányt is más szögbe forgatja, ha hirtelen kormánymozdulattól vezérelve kitörne az autó, és még sok más beavatkozásra is képes).

Bocs a hosszú kitérőért, csak szemléltetni akartam, hogy az ESP-t miért ne hasonlítsuk a mechanikus TCS-hez. Jó volt akkoriban a TCS, hisz eladhatóvá tette az autót. Még talán azért jó, mert a papi, aki életében először vontat a Mondeojával, nem égeti le a kuplungot és füstöli el a gumit elindulásnál. Más esetekben kb. használhatatlan a rendszer. (Remélem egyetértetek, de én nem találtam más szituációt, amikor jó lenne.)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20654 Dátum: 2013.03.12 kedd, 07:12:45 »

esp elektromos, az ECU-ból kimenő jelet vezérli, "felülírja" az ECU utasításait az üa. mennyiséget illetően. Ez a TCS amiről beszélgetünk mechanikus, a gázbovdent rángatja, így veszi el a gázt. A reakcióidejét értelmetlen összehasonlítani a két rendszernek. Smiley
ESP figyelemmel van a kormányállásra is, hisz azt is figyeli, és szükség esetén a kormányzásba is beleszól. TCS a kormányt nem nézi, csak a kerekek sebességét, így egy tempósabb kanyarvételnél a TCS csak annyit lát, hogy az egyik kereked (konkrétan a külső íven futó) túl gyorsan forog a leglassabb (belső íven futó hátsó) kerékhez képest. Amint eléri a differencia értéke a megengedett küszöbértéket, a TCS elveszi a gázt, mert látja, hogy kipörgött egy kereked. Ha még adsz egy gázfröccsöt is neki határhelyzetnél (tehát a beavatkozási határhelyzetnél), akkor nem marad már benne annyi tartalék, ami a gumi kúszását és a slip mértékéhez kell. Ténylegesen nem pörgött ki a kereked, csak a guminak van egy kúszása (azaz mindig egy picivel gyorsabban pörög a hajtott kerék, mint a guruló kerék: ez szemmel láthatatlan, annyira kicsi a kúszás; illetve hát fordulatszámtól - lásd jobb dragstereknél szemmel látható - és a gumi minőségétől is függ a mértéke) és beavatkozik. Ezért is lett az ESP kifejlesztve, és a TCS/ASR rendszerek elsüllyesztve a mélyben (jó vevőcsalogató fogásként odaírják néha, hogy az ESP mellett ASR is van, pedig külön rendszerként nincs, hisz az ESP ezt is elvégzi - de a vevő szereti látni, ahogy sorakoznak a 3betűk a papíron Smiley ).
Az ESP figyeli a kerék forgását, a kormány állását (aztán jegyzetel, hogy a sofőr jobboldali vagy baloldali  eplus2 ), az aktuális gyorsulást, és a jármű tömegközéppont körüli elfordulását ("perdületét"). Ennyi bemenő inputból dönt, hogy kell-e beavatkozás, illetve hogy milyen beavatkozás szükséges (az intelligensebb ESP nem csak elveszi a gázt, hanem a kipörgő kereket megfékezi (ezt EDS-nek, elektronikus diffzárnak is nevezik), ja, és persze a kormányt is más szögbe forgatja, ha hirtelen kormánymozdulattól vezérelve kitörne az autó, és még sok más beavatkozásra is képes).

Bocs a hosszú kitérőért, csak szemléltetni akartam, hogy az ESP-t miért ne hasonlítsuk a mechanikus TCS-hez. Jó volt akkoriban a TCS, hisz eladhatóvá tette az autót. Még talán azért jó, mert a papi, aki életében először vontat a Mondeojával, nem égeti le a kuplungot és füstöli el a gumit elindulásnál. Más esetekben kb. használhatatlan a rendszer. (Remélem egyetértetek, de én nem találtam más szituációt, amikor jó lenne.)


Köszönöm a bőséges válaszokat és tapasztalatokat, sok a pro és kontra. Egyenlőre úgy gondolom az dönti el hogy be lesz-e építve egyszer a TCS, hogy mennyiért tudok szerezni kompletten. Az autót magamnak csinálom, tehát a munkával eltöltött időt nem nagyon számolom, legalább az idő alatt is tanulom a működési elveket. :-) Az bizonyos, ha nem lenne előre bekábelezve fel sem merült volna bennem, mert az nagyon nagy meló lett volna, annyit egészen biztosan nem ért volna meg. Így határeset... A további kérdéseimre még nem írtatok választ/véleményt. Azokra tudtok konkrét tapasztalatokat írni? => #20721
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20655 Dátum: 2013.03.16 szombat, 15:14:31 »

Módomban állt ma egy kicsit szépíteni az autót. :-) Miközben a műszerfal borításokat cseréltem, nézelődtem hogy hol vannak "kóbor" csatlakozók. Első körben találtam egy kék reléfoglalatot a világításkapcsoló mögött, és egy fehér csatlakozót a nagy kábelkorbácshoz rögzítve. Ezek mihez tartoznak? Készítettem egy képet, a bal torony mellett lévő széles csatlakozóról. Maradéktalanul be van kábelezve a tempomathoz? Egy 2 pólusú csatlakozót kaptam le a kiegyenlítő tartály mellett. Ez a TCS modul csatakozója vagy más valamié? A lámpamosó motorjának csatija az ablakmosó motor kábele mellett van, vagy máshová dugták el? Megláttam még egy kék reléfoglalatot a lámpahiba ellenőrző modul mögött. Az kihez tartozik? A kesztyűtartó mögötti reléfoglalatok hová tartoznak. Egy biztos hogy az ülésfűtésé (raktam bele relét), egyet láttam hogy a kapcsolt része át van kötve, így bizonytalan hová tartozik. A 3. reléfoglalatot nem tudom hová tartozhat. Továbbá a bal első ajtó második csatlakozója hová megy? A B oszlopig be van kábelezve a hátsó villanyos ablakhoz, de elöl csak egy csati van és egy gumidugó. Bővíteni szeretném plusz 2 villanyos ablakkal, de ezen a ponton fennakadtam. Lenne kábelszett is, de így bizonytalan vagyok. Tudtok ezekben a kérdésekben segíteni vagy ötletelni? :-) Köszönöm. Zoli.

http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0252_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20656 Dátum: 2013.03.16 szombat, 15:26:32 »


Első képen a tempomat csatlakozója van az tuti.
A másodikon a tartály mellett lehet a motorháztető nyitójának érzékelője is.
 wave
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20657 Dátum: 2013.03.16 szombat, 16:56:39 »

Első képen a tempomat csatlakozója van az tuti.
A másodikon a tartály mellett lehet a motorháztető nyitójának érzékelője is.
 wave

második a külső hőmérőnek a csatija, a harmadikon pedig csak egy gumidugónak a hűlt helye látszik  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20658 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:03:08 »

második a külső hőmérőnek a csatija, a harmadikon pedig csak egy gumidugónak a hűlt helye látszik  vigyor3

Ugyen ilyen csatija van a nyitóérzékelőnek is. De mindegy. Vagy ez vagy az
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20659 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:11:33 »

második a külső hőmérőnek a csatija, a harmadikon pedig csak egy gumidugónak a hűlt helye látszik  vigyor3


Nem nyert, külső hőmérőm van (lévén van fedkompom is), az a hűtő bal oldalán van. A gumidugónak a helyén jó lenne egy kerek csatlakozót látni. :-) Azzal kapcsolatban az lenne a lényeges hogy az a rész hogy van megoldva. Aki bontott 4 ablakos autót, az talán érdemben többet tud segíteni, ő látta a kábeleket mi honnan hová megy.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20660 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:13:40 »

Első képen a tempomat csatlakozója van az tuti.
A másodikon a tartály mellett lehet a motorháztető nyitójának érzékelője is.
 wave


Na azt nem tudom, távirányítós központizáram van, riasztóm viszont nincsen. Motorháztető kapcsolóm máshol nincsen, tehát az lehet. :-)
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #20661 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:13:54 »

Ugyen ilyen csatija van a nyitóérzékelőnek is. De mindegy. Vagy ez vagy az

Nekem a hőmérőnek volta a csatija, rádugtam és működik  wow1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20662 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:20:32 »

Nekem a hőmérőnek volta a csatija, rádugtam és működik  wow1


Na ez érdekes... Nálam a fedkompon megy a hőmérő, lehet hogy a digit klímának külön hőmérője van? :-)
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20663 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:26:57 »



Na azt nem tudom, távirányítós központizáram van, riasztóm viszont nincsen. Motorháztető kapcsolóm máshol nincsen, tehát az lehet. :-)

A jobb lámpád felett kellene lennie az érzékelőnek
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20664 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:28:20 »



Na ez érdekes... Nálam a fedkompon megy a hőmérő, lehet hogy a digit klímának külön hőmérője van? :-)

Nem lehet, biztos. Nekem mindkét oldalon van hőmérő. Digitklímás az autó.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20665 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:36:44 »

Nem lehet, biztos. Nekem mindkét oldalon van hőmérő. Digitklímás az autó.


Nekem manuális klímám van, akkor nekem ezért van csak a hűtő előtt egy külső hőmérő, ami az infót a fedkompnak küldi.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20666 Dátum: 2013.03.16 szombat, 17:49:52 »

A jobb lámpád felett kellene lennie az érzékelőnek


Nálam a jobb lámpa felett a képen látható dolgok vannak. Illetve az előzőekhez, nekem csak a képen látható hőmérőm van.

http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0256_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20667 Dátum: 2013.03.16 szombat, 18:00:01 »



Nálam a jobb lámpa felett a képen látható dolgok vannak. Illetve az előzőekhez, nekem csak a képen látható hőmérőm van.

http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0256_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a lámpád felett, ahol a négyzetes lyuk van, ott a helye az érzékelőnek
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20668 Dátum: 2013.03.16 szombat, 18:12:46 »

a lámpád felett, ahol a négyzetes lyuk van, ott a helye az érzékelőnek


Köszi. Most már ez is kiderült... A többi korábban felmerült kérdésemre van ötleted? #20739
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20669 Dátum: 2013.03.16 szombat, 20:20:58 »



Köszi. Most már ez is kiderült... A többi korábban felmerült kérdésemre van ötleted? #20739

ment pü
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20670 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 06:08:14 »

Nem lehet, biztos. Nekem mindkét oldalon van hőmérő. Digitklímás az autó.

Hasonlóképpen.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
david01
Vendég
« Új hozzászólás #20671 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:26:47 »

a lámpád felett, ahol a négyzetes lyuk van, ott a helye az érzékelőnek

Ma néztem hogy nekem nincs ott az érzékelő mégis digitklimás az autó és a fed komp is mutatja a hőmérsékletet ez hogy van??  Huh?
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #20672 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:28:02 »

Nem tud valaki st 200-as kombira való hátsó lököst eladót?? vagy legalább az árát kb mennyibe mehet egy??
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20673 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:34:12 »

Nem tud valaki st 200-as kombira való hátsó lököst eladót?? vagy legalább az árát kb mennyibe mehet egy??

Én 15-ért vettem tavaly, de az nagyon alkalmi ár volt.
40 körül szokott lenni.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20674 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:35:45 »

Ma néztem hogy nekem nincs ott az érzékelő mégis digitklimás az autó és a fed komp is mutatja a hőmérsékletet ez hogy van??  Huh?
az egy másik téma volt a riasztóhoz a mociháztető nyitás érzékelőnek a helye. a hőmérők lent vannak 2 fülön a lökös mögött
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
david01
Vendég
« Új hozzászólás #20675 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:40:05 »

az egy másik téma volt a riasztóhoz a mociháztető nyitás érzékelőnek a helye. a hőmérők lent vannak 2 fülön a lökös mögött

Jah értem akkor félreértettem a dolgot  hehe
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #20676 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:42:45 »

Én 15-ért vettem tavaly, de az nagyon alkalmi ár volt.
40 körül szokott lenni.

Ohh 15-ért  wow1 akkor te tényleg jól jártál  vigyor3 egyébként van valaki itt forumon aki benne van az st bontásban nem tudod??
 
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #20677 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 18:48:01 »

Jah értem akkor félreértettem a dolgot  hehe
nem csodálom.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20678 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 19:55:10 »

... A gumidugónak a helyén jó lenne egy kerek csatlakozót látni. :-) Azzal kapcsolatban az lenne a lényeges hogy az a rész hogy van megoldva. Aki bontott 4 ablakos autót, az talán érdemben többet tud segíteni, ő látta a kábeleket mi honnan hová megy.
Elsőre azt tudom mondani, hogy nehéz a bekábelezés.
Ha többiek a k(T)isokost ajánlotta, akkor azzal könnyebb a dolog.
Én azt ajánlom, hogy évjárat azonos autóból szervírozz padlókábelköteget és ajtókábelkötegeket - ha jobb elsőnél is csak egy csati van, akkor abba az ajtóba is.
És egyben cseréld ki az egészet, mert a kábelbehuzogatással igen csak meg tudod nehezíteni a saját dolgodat - pláne, ha nincs meg a fent említett segedelmed.
Szerintem.
Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20679 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 20:32:53 »

Ohh 15-ért  wow1 akkor te tényleg jól jártál  vigyor3 egyébként van valaki itt forumon aki benne van az st bontásban nem tudod??
 

Hansaplast néven van fent.
Keresd a keres-kínálba.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20680 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 20:46:50 »

Elsőre azt tudom mondani, hogy nehéz a bekábelezés.
Ha többiek a k(T)isokost ajánlotta, akkor azzal könnyebb a dolog.
Én azt ajánlom, hogy évjárat azonos autóból szervírozz padlókábelköteget és ajtókábelkötegeket - ha jobb elsőnél is csak egy csati van, akkor abba az ajtóba is.
És egyben cseréld ki az egészet, mert a kábelbehuzogatással igen csak meg tudod nehezíteni a saját dolgodat - pláne, ha nincs meg a fent említett segedelmed.
Szerintem.
Sok sikert, Üdv, HegeGabi.


Nem tudom olvastad-e a korábbi, ezzel a project-tel kapcsolatos írásaimat. Egy '98-as Ghia-ról van szó, aminél a B oszlopnál ott van a 8 vezeték a csatlakozó aljzatban, tehát elő van készítve az elektromos ablakhoz. Tekintve, hogy jelenleg a hátsó ajtóban a kábelkorbács 5 vezetéket tartalmaz: 3db a zármotor, 2db a hangszóró. Tehát elvileg nekem csak a vezető oldali ajtó a kakukktojás, annál kérdéses a felső csatlakozó, hogy az hogy van kialakítva egy 4 ablakos autóban. A jobb első ajtóhoz miért kellene 2 csatlakozó, hiszen ott nem változik semmi sem? Azt lenne jó tudni hogy a vezető oldali ajtónak a csatlakozója hová megy? Mert ugye van egy "elosztó" a biztosítékok felett, oda elég sok csatlakozó megy. Ha elő van készítve az autó a Tempomatra, TCS-re, ülésfűtésre, automata váltóra, digit klímára stb... (ez a csatlakozókból derült ki) pont a 4 villanyos ablakra ne lenne előkészítve? Lehetséges, de úgy gondolom kicsi esélye van. Csak a mit hogyan hová a kérdéses. :-) Üdv: Zoli
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #20681 Dátum: 2013.03.17 vasárnap, 20:59:45 »

Hansaplast néven van fent.
Keresd a keres-kínálba.   Wink
Neki van, említette amikor elhoztam tőle a téligumikat a hét elején.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20682 Dátum: 2013.03.18 hétfő, 02:03:18 »



Nem tudom olvastad-e a korábbi, ezzel a project-tel kapcsolatos írásaimat. Egy '98-as Ghia-ról van szó, aminél a B oszlopnál ott van a 8 vezeték a csatlakozó aljzatban, tehát elő van készítve az elektromos ablakhoz. Tekintve, hogy jelenleg a hátsó ajtóban a kábelkorbács 5 vezetéket tartalmaz: 3db a zármotor, 2db a hangszóró. Tehát elvileg nekem csak a vezető oldali ajtó a kakukktojás, annál kérdéses a felső csatlakozó, hogy az hogy van kialakítva egy 4 ablakos autóban. A jobb első ajtóhoz miért kellene 2 csatlakozó, hiszen ott nem változik semmi sem? Azt lenne jó tudni hogy a vezető oldali ajtónak a csatlakozója hová megy? Mert ugye van egy "elosztó" a biztosítékok felett, oda elég sok csatlakozó megy. Ha elő van készítve az autó a Tempomatra, TCS-re, ülésfűtésre, automata váltóra, digit klímára stb... (ez a csatlakozókból derült ki) pont a 4 villanyos ablakra ne lenne előkészítve? Lehetséges, de úgy gondolom kicsi esélye van. Csak a mit hogyan hová a kérdéses. :-) Üdv: Zoli

Az a baj, hogy hiába van "előkészítve", a hátsó ajtók kötegei cserések, mert az átvezetőbe nem mennek villanyablak szálak. Ill. a padlókötegre sem mennek az átvezetőből. Evégett az első ajtóból is hiányzik a 4 ablakos csati és annak átvezetői. Mind az ajtóban, mind a padlókötegen. Ezért javasolta HegeGabi a padlóköteg cserét. Sokkal egyszerűbb. Wink
(sok ám a különbség a 4 és 2 villanyablak között, MK2 Mondeo esetén Cheesy)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20683 Dátum: 2013.03.18 hétfő, 11:55:48 »

Az a baj, hogy hiába van "előkészítve", a hátsó ajtók kötegei cserések, mert az átvezetőbe nem mennek villanyablak szálak. Ill. a padlókötegre sem mennek az átvezetőből. Evégett az első ajtóból is hiányzik a 4 ablakos csati és annak átvezetői. Mind az ajtóban, mind a padlókötegen. Ezért javasolta HegeGabi a padlóköteg cserét. Sokkal egyszerűbb. Wink
(sok ám a különbség a 4 és 2 villanyablak között, MK2 Mondeo esetén Cheesy)


Az az érdekes, hogy a B oszlopi átvezetőig (ahol a csatlakozó van) ott van 8 vezeték, az ajtó kábelkötegben viszont csak 5db. Ami a jelenlegi kenyérgőzös ablaknak megfelel. Így a plusz 3 vezeték szükséges a villanyos ablak meghajtásához, úgyis mint: ablak motor+12V, GND, kapcsoló háttrévilágítás. Tehát az világos hogy a hátsó ajtó kábelkorbácsok cserések. A vezető oldali a nagyon kérdőjeles, hogy azt miképpen tudom megoldani, nem szívesen ruháznék be padlókötegbe, ha esetleg van egyszerűbb megoldás is. Én a saját eszemtől azt gondolom, hogy a vezető oldali ajtónál az átvezető csatlakozója a biztosíték tábla feletti csatlakozó halmazba megy, és csak azt a kábelszakaszt kellene olyanra cserélni, amiben benne van vezető oldali ajtó 2db kerek csatija és a két hátsó ajtó 2+2db vezetékje, mert ugye a háttérvilágítás adott. Azt megnézem majd hétvégén ha jó idő lesz, hogy a hátsó ajtó átvezetőjénél lévő csatlakozóban jelen van-e a 12V, mint háttérvilágítás. Ha az ott van, akkor talán mégsincsen komoly gond. Vagy de?
Naplózva
david01
Vendég
« Új hozzászólás #20684 Dátum: 2013.03.18 hétfő, 17:49:57 »

Hansaplast néven van fent.
Keresd a keres-kínálba.   Wink

Köszike az infót Viló! worship eljen
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20685 Dátum: 2013.03.18 hétfő, 21:54:39 »

Az az érdekes, hogy a B oszlopi átvezetőig (ahol a csatlakozó van) ott van 8 vezeték, az ajtó kábelkötegben viszont csak 5db. Ami a jelenlegi kenyérgőzös ablaknak megfelel. Így a plusz 3 vezeték szükséges a villanyos ablak meghajtásához, úgyis mint: ablak motor+12V, GND, kapcsoló háttrévilágítás. Tehát az világos hogy a hátsó ajtó kábelkorbácsok cserések. A vezető oldali a nagyon kérdőjeles, hogy azt miképpen tudom megoldani, nem szívesen ruháznék be padlókötegbe, ha esetleg van egyszerűbb megoldás is.
Én a saját eszemtől azt gondolom, hogy a vezető oldali ajtónál az átvezető csatlakozója a biztosíték tábla feletti csatlakozó halmazba megy, és csak azt a kábelszakaszt kellene olyanra cserélni, amiben benne van vezető oldali ajtó 2db kerek csatija és a két hátsó ajtó 2+2db vezetékje, mert ugye a háttérvilágítás adott. Azt megnézem majd hétvégén ha jó idő lesz, hogy a hátsó ajtó átvezetőjénél lévő csatlakozóban jelen van-e a 12V, mint háttérvilágítás. Ha az ott van, akkor talán mégsincsen komoly gond. Vagy de?
Hát, kicsit nem így van.
Nézzük a bal hátsó ajtót. A full extrás autóban az átvezető csatiban mind a 13 láb be van kötve - nálad csak 8, szóval kissé messze van a Ghia-tól a padlóköteged.
Az okos szerint 4 vezeték kell: +12, GND, és két szál, ami BE ajtó kapcsolójától jön (ha az elölről való vezérlést nem akarod bekötni, akkor megoldhatod, ahogy gondolod, nem kell BE kötegbe beruháznod).
BH átvezetőben nézd meg (ha tudod), hogy az alábbi lábak benne vannak-e:
1: lila
2: fegér/kék
6v10: sárga/kék ('98.07 előttiben:10, ez utáni évjáratúban:6).

Na ezt nem jól gondolod, pedig ésszerű lenne ez a megvalósítás Smiley. A BE ajtó A oszlopi átvezetőjétől a kábel elmegy a küszöb mellett az ülés közepéig, ott bekanyarodik, átmegy a jobb küszöbig, onnan előre az A oszlopban található csatihalmazig, innen a műszerfal kábelkötegen keresztül jut el a pedálok feletti biztosítéktánbláig - szóval nem egyszerű.
Tehát igazad van: "csak azt a kábelszakaszt kellene cserélni", magyarán a padlókábelköteget.
Szerintem: vagy de.
Én már cseréltem:
http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2011/08-01/hegegabi/P1030661_162704.JPG

Padlóköteg:
http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2011/08-29/hegegabi/kbelkteg-ghia-aws_001_093643.jpg
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20686 Dátum: 2013.03.19 kedd, 08:26:02 »

Hát, kicsit nem így van.
Nézzük a bal hátsó ajtót. A full extrás autóban az átvezető csatiban mind a 13 láb be van kötve - nálad csak 8, szóval kissé messze van a Ghia-tól a padlóköteged.
Az okos szerint 4 vezeték kell: +12, GND, és két szál, ami BE ajtó kapcsolójától jön (ha az elölről való vezérlést nem akarod bekötni, akkor megoldhatod, ahogy gondolod, nem kell BE kötegbe beruháznod).
BH átvezetőben nézd meg (ha tudod), hogy az alábbi lábak benne vannak-e:
1: lila
2: fegér/kék
6v10: sárga/kék ('98.07 előttiben:10, ez utáni évjáratúban:6).

Na ezt nem jól gondolod, pedig ésszerű lenne ez a megvalósítás Smiley. A BE ajtó A oszlopi átvezetőjétől a kábel elmegy a küszöb mellett az ülés közepéig, ott bekanyarodik, átmegy a jobb küszöbig, onnan előre az A oszlopban található csatihalmazig, innen a műszerfal kábelkötegen keresztül jut el a pedálok feletti biztosítéktánbláig - szóval nem egyszerű.
Tehát igazad van: "csak azt a kábelszakaszt kellene cserélni", magyarán a padlókábelköteget.
Szerintem: vagy de.
Én már cseréltem:
http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2011/08-01/hegegabi/P1030661_162704.JPG

Padlóköteg:
http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/2011/08-29/hegegabi/kbelkteg-ghia-aws_001_093643.jpg


A kutyafáját! Durvábbat is írnék, csak nem bírja el a "nyomdafesték". Valahol éreztem hogy nem lesz sétagalopp. Örülök hogy ilyen sokféle Ghia kábelezés van.  falbav Akkor kezdtem már el aggódni, amikor láttam a megvásárlásra előkészített kábeleket. Abban a hátsó ajtókábelben a zármotoron nem 3 vezeték volt hanem több. A kedves fórumtárs szerint azért van több vezeték hátul a motornál, mert fullos autóból bontotta, és duplazáras. Na erre rácáfoltam, hogy nekem hátul 3 vezeték van a motoron, és van duplazáram elöl és hátul is. A hétvégén direkt kipróbáltam, hogy ne csináljak magamból hülyét. :-) Elöl a motorok 8 vezetékesek, feltételezem -ha még merek ilyet tenni- hogy a 3 vezetéken felül a zárhelyzet érzékelés miatt van több. De ez már csak igen óvatos feltételezés, majd egy zárszétbontás segít. Hátha a múltkor kibontott hibás zárakat lehet javítani. Ha valóban nincsen más megoldás mint a padlókábelköteg csere, akkor a projekt kivitelezése elhalasztódik. Ha rászánom magam a padlókábelköteg cserére és az ajtókábelek cseréjére, akkor elvileg mást nem kell variálnom? Az autó többi kábelezése nem lesz eltérő? Vagy jó lenne közel azonos gyártású járgányból bontani? Akkor ha ez így kiderült áttérnék a tempomatra. :-) Elvileg az valóban be van kábelezve, de majd ma ellenőrzöm a világításkapcsoló mögött. A kék reléfoglalaton felül csak a fekete csati kell hozzá? Trip van, csipog is :-) , A motortéri SCM csatiban is benne van a 8 vezeték, ami stimmel is a Wiki írása szerint. Megnézem majd a kormányátvezetőmet. Ha jól értelmezem az írást, akkor ha nem 3+2 vezetékes, akkor csere olyanra. A pedálkapcsolónál is ha kettőnél több vezetéket találok, akkor csak a pedálkapcsolókat kell feldugni rá ugye? A beszerezni kívánt eszközök ha a kábel megvan, akkor az SCM modul, az IIM modul, és a kormány. Ha átvezető is kell akkor az is. Persze még visszajelző a műszercsoportba. Remélem legalább ezt egyszerűen meg tudom oldani.

http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20687 Dátum: 2013.03.19 kedd, 09:48:18 »

A kutyafáját! Durvábbat is írnék, csak nem bírja el a "nyomdafesték". Valahol éreztem hogy nem lesz sétagalopp. Örülök hogy ilyen sokféle Ghia kábelezés van.  falbav Akkor kezdtem már el aggódni, amikor láttam a megvásárlásra előkészített kábeleket. Abban a hátsó ajtókábelben a zármotoron nem 3 vezeték volt hanem több. A kedves fórumtárs szerint azért van több vezeték hátul a motornál, mert fullos autóból bontotta, és duplazáras. Na erre rácáfoltam, hogy nekem hátul 3 vezeték van a motoron, és van duplazáram elöl és hátul is. A hétvégén direkt kipróbáltam, hogy ne csináljak magamból hülyét. :-) Elöl a motorok 8 vezetékesek, feltételezem -ha még merek ilyet tenni- hogy a 3 vezetéken felül a zárhelyzet érzékelés miatt van több. De ez már csak igen óvatos feltételezés, majd egy zárszétbontás segít. Hátha a múltkor kibontott hibás zárakat lehet javítani. Ha valóban nincsen más megoldás mint a padlókábelköteg csere, akkor a projekt kivitelezése elhalasztódik. Ha rászánom magam a padlókábelköteg cserére és az ajtókábelek cseréjére, akkor elvileg mást nem kell variálnom? Az autó többi kábelezése nem lesz eltérő? Vagy jó lenne közel azonos gyártású járgányból bontani?

Akkor ha ez így kiderült áttérnék a tempomatra. :-) Elvileg az valóban be van kábelezve, de majd ma ellenőrzöm a világításkapcsoló mögött. A kék reléfoglalaton felül csak a fekete csati kell hozzá? Trip van, csipog is :-) , A motortéri SCM csatiban is benne van a 8 vezeték, ami stimmel is a Wiki írása szerint. Megnézem majd a kormányátvezetőmet. Ha jól értelmezem az írást, akkor ha nem 3+2 vezetékes, akkor csere olyanra. A pedálkapcsolónál is ha kettőnél több vezetéket találok, akkor csak a pedálkapcsolókat kell feldugni rá ugye? A beszerezni kívánt eszközök ha a kábel megvan, akkor az SCM modul, az IIM modul, és a kormány. Ha átvezető is kell akkor az is. Persze még visszajelző a műszercsoportba. Remélem legalább ezt egyszerűen meg tudom oldani.

http://kepfeltoltes.hu/view/130316/K_p0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Én megmondtam Smiley.
De fel a fejjel, ha minden megvan, nem olyan nagy ördöngösség a cseréje.
De arra figyelj, hogy a zármotornak is van kétféle verziója, amelyikre 4 vezeték megy, és van olyan is, amelyikre 6 vezeték megy - lehet, hogy motorokat is cserélned kell.
És a megfelelő évjáratra is figyelje, mert pont '98.05.15-én volt váltás a padlókábelkötegben (ha nincs navigációd). A te autód évjáratának megfelelő autóból szervírozz köteget, mert ha másból van, előfordulhat, hogy adott csatlakozó láb nem a neki megfelelő helyen lesz és nem olyan színű kábellel Smiley. Pontos gyártási időpont megtudható az alvázszámból.

Tempomat.
Igen, az pozitívum, hogy a csati a gátlóburkolatnál megvan. Már csak motor kell meg bowden. És a kék foglalatba való reléje a belső biztitábla mellett.
A kormányátvezető spirálhoz 3 lábú csatinak kell(ene) lennie (fekete/kék, fehér, fekete). Nem tudom, mi az a +2 vezeték.
Ja, ha mákod van, akkor a pedáloknál lóg a másik két csati, így csak a pedálérzékelőket kell beszerezni (kuplunghoz nem lesz egyszerű, ha csak nem komplett szettben veszed, pl. mk2 kollégától - de neki is inkább automatához vannak szettjei, tudtommal).
Szóval először mindent leellenőriz, aztán bevásárol Smiley.
Tudom, ezen végigmentem, sok minden számomra is később derült ki, ráadásul én is automataváltósból szervíroztam a szettet, és még mindig nincs beépítve, mert komplett kellene a műszerfal köteget is cserélnem, amivel a múlt nyáron megszívtam, mert olyan extrák voltak a donor kocsiban, amit az én kocsim nem tudott kezelni, így be sem indult vele, tehát köteg ki, és most a télen játszottam vele, így remélem idén nyáron már ki tudom cserélni Smiley.
Mondjuk nekem azért tart minden ilyen sokáig, mert a 9. emeleten nehéz szétborítani a kocsit Cheesy.
Sok sikert!
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20688 Dátum: 2013.03.19 kedd, 10:20:31 »

Én megmondtam Smiley.
De fel a fejjel, ha minden megvan, nem olyan nagy ördöngösség a cseréje.
De arra figyelj, hogy a zármotornak is van kétféle verziója, amelyikre 4 vezeték megy, és van olyan is, amelyikre 6 vezeték megy - lehet, hogy motorokat is cserélned kell.
És a megfelelő évjáratra is figyelje, mert pont '98.05.15-én volt váltás a padlókábelkötegben (ha nincs navigációd). A te autód évjáratának megfelelő autóból szervírozz köteget, mert ha másból van, előfordulhat, hogy adott csatlakozó láb nem a neki megfelelő helyen lesz és nem olyan színű kábellel Smiley. Pontos gyártási időpont megtudható az alvázszámból.

Tempomat.
Igen, az pozitívum, hogy a csati a gátlóburkolatnál megvan. Már csak motor kell meg bowden. És a kék foglalatba való reléje a belső biztitábla mellett.
A kormányátvezető spirálhoz 3 lábú csatinak kell(ene) lennie (fekete/kék, fehér, fekete). Nem tudom, mi az a +2 vezeték.
Ja, ha mákod van, akkor a pedáloknál lóg a másik két csati, így csak a pedálérzékelőket kell beszerezni (kuplunghoz nem lesz egyszerű, ha csak nem komplett szettben veszed, pl. mk2 kollégától - de neki is inkább automatához vannak szettjei, tudtommal).
Szóval először mindent leellenőriz, aztán bevásárol Smiley.
Tudom, ezen végigmentem, sok minden számomra is később derült ki, ráadásul én is automataváltósból szervíroztam a szettet, és még mindig nincs beépítve, mert komplett kellene a műszerfal köteget is cserélnem, amivel a múlt nyáron megszívtam, mert olyan extrák voltak a donor kocsiban, amit az én kocsim nem tudott kezelni, így be sem indult vele, tehát köteg ki, és most a télen játszottam vele, így remélem idén nyáron már ki tudom cserélni Smiley.
Mondjuk nekem azért tart minden ilyen sokáig, mert a 9. emeleten nehéz szétborítani a kocsit Cheesy.
Sok sikert!


Hidd el nekem sem könnyű a helyzetem az 5. emeleten... :-) A kisebb ellenőrzéseket megoldom a parkolóban, a többi hétvégén apósoméknál, kertes ház udvarán. :-) A lámpaellenőrző modul mögötti reléfoglalatba kell relét rakni vagy ami a világítás kapcsoló mögött van? Valahol mindkettő a biztitábla mellett van. :-) De amit az írások is tartalmaznak az a világításkapcsoló mögötti relét írja, viszont találtam egy reléfoglalatot a lámpaellenőrző modul mögött is, abban sincsen relé. Végül is ha minden megvan ki tudom próbálni mindkettőt. Az autóm egyébként 98.02-es gyártás, ezt korábban már kiderítettem az alvázszámból. Nekem nemhogy 4 vagy 6 vezetékes a zármotorom, hanem csak 3. :-) De ezek után tényleg elhalasztom az ablakos munkát, annak magasabb anyagi vonzata van, pláne hogy lehet hogy motorokat is vennem kell. A többi "olcsóbb" extrát pakolom bele addig.

Update: Közben lementem az autóba akrobatikázni, és a következő képeket lőttem. Találtam egy modult, talán az lehet az IIM? A kormányátvezetőnél 3+2 vezeték van, ugyanis a 3db az általad is említett háromszög csatiban van, és a maradék 2 az a lufi, ami a gyújtáskapcsoló csatlakozója mellett van. A pedálkapcsolóknál más a helyzet. Nem értem jelen esetben miért van szükség a kapcsolóra a kuplungnál. A féknél csak 1db van, ha jól nézem a leírást, oda kell egy zöld kapcsoló. Végülis a 3db-os kapcsolót kell beszereznem. Majd ha jobban bemászok a pedálkapcsolók csatlakozójához megnézem hány vezeték van bekötve. De ezek után elvileg mindegyik ami kell. A kormány felöl ezek szerint nincsen más teendő mint egy tempomatkapcsolós kormányt beszerezni. A motortér részéről pedig az SCM motort beszerelni és a bowdent beakasztani. A relé adott, azt még ma belerakom, elvileg nem csinál úgysem semmit. A többi képek a menet közben fellelt és korábban általam megkérdezett relék helyét és csatlakozókat mutatja.
Tempomat:
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0272_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0274_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0276_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0290_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0291_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0299_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0303_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyéb relék és csatlakozók:
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0270_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0280_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0281_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0282_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0304_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0307_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0308_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0309_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.19 kedd, 14:10:40 írta szabi_zoli82 » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20689 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:20:54 »

Hidd el nekem sem könnyű a helyzetem az 5. emeleten... :-) A kisebb ellenőrzéseket megoldom a parkolóban, a többi hétvégén apósoméknál, kertes ház udvarán. :-) ...

Update: Közben lementem az autóba akrobatikázni, és a következő képeket lőttem. Találtam egy modult, talán az lehet az IIM? A kormányátvezetőnél 3+2 vezeték van, ugyanis a 3db az általad is említett háromszög csatiban van, és a maradék 2 az a lufi, ami a gyújtáskapcsoló csatlakozója mellett van. A pedálkapcsolóknál más a helyzet. Nem értem jelen esetben miért van szükség a kapcsolóra a kuplungnál. A féknél csak 1db van, ha jól nézem a leírást, oda kell egy zöld kapcsoló. Végülis a 3db-os kapcsolót kell beszereznem. Majd ha jobban bemászok a pedálkapcsolók csatlakozójához megnézem hány vezeték van bekötve. De ezek után elvileg mindegyik ami kell. A kormány felöl ezek szerint nincsen más teendő mint egy tempomatkapcsolós kormányt beszerezni. A motortér részéről pedig az SCM motort beszerelni és a bowdent beakasztani. A relé adott, azt még ma belerakom, elvileg nem csinál úgysem semmit. A többi képek a menet közben fellelt és korábban általam megkérdezett relék helyét és csatlakozókat mutatja.
Tempomat:
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyéb relék és csatlakozók:
http://kepfeltoltes.hu/view/130319/K_p0270_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kuplungpedál érzékelőt a PCM használja jelen esetben. Viszont az a baj vele, hogy pont nem jó a tempomathoz, mert fordítva érzékel. Olyan kell neked, amin 4 láb van - ilyet szereztem én is Smiley. Ha nem ilyen van a kocsidban, szerezned kell, hogy a PCM is érzékelje azt, amit kell, és a tempomat is jó legyen - de ha szettben veszed, valószínűleg lesz benne.
Már csak a fékpedálhoz kell a másik érzékelő is.

Csak egy érdekesség, az 1. kép alapján a kábelek színe szerint '98.08 utáni a kocsid kábelezése Smiley - legalábbis ezen része.
És igen, ez a kék reléfoglalat - a barna IIM alatt - a tempomat relé foglalata.

A fehér csatik, amikbe sok fekete madzag megy, az testpont közösítő, ne piszkáld.
Látom, ülésfűtésed van (barna relé a kesztyűtartó mögött) Smiley.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #20690 Dátum: 2013.03.20 szerda, 05:52:43 »

Errefelé is esett az eső... idiota  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20691 Dátum: 2013.03.20 szerda, 06:23:05 »

A kuplungpedál érzékelőt a PCM használja jelen esetben. Viszont az a baj vele, hogy pont nem jó a tempomathoz, mert fordítva érzékel. Olyan kell neked, amin 4 láb van - ilyet szereztem én is Smiley. Ha nem ilyen van a kocsidban, szerezned kell, hogy a PCM is érzékelje azt, amit kell, és a tempomat is jó legyen - de ha szettben veszed, valószínűleg lesz benne.
Már csak a fékpedálhoz kell a másik érzékelő is.

Csak egy érdekesség, az 1. kép alapján a kábelek színe szerint '98.08 utáni a kocsid kábelezése Smiley - legalábbis ezen része.
És igen, ez a kék reléfoglalat - a barna IIM alatt - a tempomat relé foglalata.

A fehér csatik, amikbe sok fekete madzag megy, az testpont közösítő, ne piszkáld.
Látom, ülésfűtésed van (barna relé a kesztyűtartó mögött) Smiley.


A PCM az milyen egység? A tempomat még szükséges részegységei beszerzés alatt vannak, persze a pedálkapcsolók is. Ezért írtam hogy elég érdekes a kocsi kábelezése. Egyrészt teljes kábelezés van, másrészt semmi. Az autó gyártási ideje az ETIS szerint 05.02.1998. Kíváncsi vagyok a lámpamosóra, remélem megtalálom a 2. csatit a jelenlegi szivattyú mellett. A lámpamosóhoz tartozik valami relé? Mert elvileg reteszelt, csak működő világítás mellett megy. Ülésfűtésem csak papíron van, kapcsolók a helyükön, mint láttad a relé is, ülés alatt a csatik összedugva, kapcsolók kapcsolnak is, de nagyjából ennyi. Majd ha lesz kedvem megnézem villany van-e a csatik végén az ülés alatt. Ha van az baj, mert akkor a betétek hibásak. De ez majd nyáron. Most az apró módosítások jönnek, első körben tempomat, kilincs és kézifék gomb csere krómosra, kilincs világítás -jelzem az sincs előkészítve-, lámpamosó...A szokásos fűtőmotor ellenállás szétégést is ki kell javítani. Az előző gazdája az autóval csak annyit törődött, hogy olajat cserélt, és benzint rakott bele. A pollenszűrő elég durva volt...sok éve nem cserélték. Klíma: '97 és '98 között cseréltek klímakompresszort a gyárban más típusra? Vásárláskor kipróbáltam, -persze -6°C volt- nem hallottam hogy indult volna, csak a venti indult. Viszont most a jobb időkben is próbálgattam, és a befújt levegő hőmérséklete alapján azt mondom hogy megy a kompresszor, csak a kuplungot nem hallom ahogy rákapcsol a hajtásra. Az előző '97-es GLX-es mondimban még tisztán lehetett hallani. Még nem voltam ellenőriztetni a gázt, de úgy tűnik van benne. A csendes bekapcsolás nem lenne nekem újdonság, cimborám Caddy-jében sem hallani. Erre van valami ötleted?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20692 Dátum: 2013.03.20 szerda, 10:44:01 »

Errefelé is esett az eső... idiota  vigyor3
Ez most hogy jön ide? Smiley

A PCM az milyen egység?

A tempomat még szükséges részegységei beszerzés alatt vannak, persze a pedálkapcsolók is. Ezért írtam hogy elég érdekes a kocsi kábelezése. Egyrészt teljes kábelezés van, másrészt semmi. Az autó gyártási ideje az ETIS szerint 05.02.1998. Kíváncsi vagyok a lámpamosóra, remélem megtalálom a 2. csatit a jelenlegi szivattyú mellett. A lámpamosóhoz tartozik valami relé? Mert elvileg reteszelt, csak működő világítás mellett megy.

Ülésfűtésem csak papíron van, kapcsolók a helyükön, mint láttad a relé is, ülés alatt a csatik összedugva, kapcsolók kapcsolnak is, de nagyjából ennyi. Majd ha lesz kedvem megnézem villany van-e a csatik végén az ülés alatt. Ha van az baj, mert akkor a betétek hibásak. De ez majd nyáron.

Most az apró módosítások jönnek, első körben tempomat, kilincs és kézifék gomb csere krómosra, kilincs világítás -jelzem az sincs előkészítve-, lámpamosó...A szokásos fűtőmotor ellenállás szétégést is ki kell javítani. Az előző gazdája az autóval csak annyit törődött,...

(klíma) Erre van valami ötleted?
PCM: Powertrain Control Module -> ECU (vezérlő kompóter, a jobb gátlóburkolat és a szervóolajtartály mögött).

Lámpamosó van a lökösön? Mert pl. nekem nincs, de a kábel ott lóg a tartály mellett, és GLX felszereltségem van Smiley.

Valószínűleg az lesz, hogy a fűtőpaplanon, a kábel tövében van szakadás, már többeknél volt ilyen eset.

A kilincskeretben sincs ablakocska? Ha "mákod" van, akkor nincs, és azt is szervíroznod kell - ebben a cipőben már másik márkatárs is járt, velem egyezkedett, csak a szín nem volt tökéletes, így elmaradt a biznic.

Nincs.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20693 Dátum: 2013.03.20 szerda, 18:25:32 »

Ez most hogy jön ide? Smiley
PCM: Powertrain Control Module -> ECU (vezérlő kompóter, a jobb gátlóburkolat és a szervóolajtartály mögött).

Lámpamosó van a lökösön? Mert pl. nekem nincs, de a kábel ott lóg a tartály mellett, és GLX felszereltségem van Smiley.

Valószínűleg az lesz, hogy a fűtőpaplanon, a kábel tövében van szakadás, már többeknél volt ilyen eset.

A kilincskeretben sincs ablakocska? Ha "mákod" van, akkor nincs, és azt is szervíroznod kell - ebben a cipőben már másik márkatárs is járt, velem egyezkedett, csak a szín nem volt tökéletes, így elmaradt a biznic.

Nincs.


ECU-ként ismerem, mint motorvezérlő kompúter. :-) Lámpamosóm nincsen, de szeretnék. Azon túlmenően hogy nekem tetszik, még hasznos is. Bár van menetfényem, de felesleges beruházás semmiképpen sem lenne. Majd a tartály mellett megnézem. Ha jól írták máshol, akkor a lámpahiba modul mögötti kék reléfoglalat a lámpamosóé. Majd a fűtőpaplant is kibontom nyáron, addig a helyén marad, lassan majd a klíma kell. Az első kilincskeretemben benne van a kis ablak, de foglalat az nincsen. A foglalaton nem aggódom, úgyis LED kerül bele, majd ügyeskedek bele egy kis panelt. A bekötést meg tudom oldani, lelopom a villanyt az ablakemelő világítás száláról. :-)
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #20694 Dátum: 2013.03.20 szerda, 22:36:34 »


Az autóban ECU-t cseréltem. Az új motorvezérlővel természetesen blokkolva van a benzinellátás. A kérdés, hogy a donorból származó ECU-hoz tartozó gyújtáskulcson túl mire van még szükségem? Elvileg a gyújtáskapcsolóban csak egy kiolvasótekercs van, így azt nem kéne cserélnem, de van külön vezérlőegysége az indításgátlónak, ebben van a kulcs transzponderével egyező fix kód tárolva. Benne van a motorvezérlő házában, vagy külön található az immo vezérlője?
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 szerda, 23:38:46 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #20695 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 10:57:06 »

...
Az első kilincskeretemben benne van a kis ablak, de foglalat az nincsen. A foglalaton nem aggódom, úgyis LED kerül bele, majd ügyeskedek bele egy kis panelt. A bekötést meg tudom oldani, lelopom a villanyt az ablakemelő világítás száláról. :-)
A foglalatot itt látod jól, és ez biztos, hogy van neked is. Az ablakocska volt kérdéses, mert kései Mk2-kbe nem raktak ilyen extrát Smiley.
Ha cserélsz kábelköteget Ghia-ra, akkor abban valószínűleg lesz ez az izzófoglalat is.
Én ilyen ledet raktam bele.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #20696 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 14:10:05 »

Az autóban ECU-t cseréltem. Az új motorvezérlővel természetesen blokkolva van a benzinellátás. A kérdés, hogy a donorból származó ECU-hoz tartozó gyújtáskulcson túl mire van még szükségem? Elvileg a gyújtáskapcsolóban csak egy kiolvasótekercs van, így azt nem kéne cserélnem, de van külön vezérlőegysége az indításgátlónak, ebben van a kulcs transzponderével egyező fix kód tárolva. Benne van a motorvezérlő házában, vagy külön található az immo vezérlője?
eddig, akikről tudok, hogy motort cseréltek és vele az ecu-t is, azoknál elég volt a chipet cserélni. ebben van mk1 és 2 is.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #20697 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 17:02:30 »

A kérdés, hogy a donorból származó ECU-hoz tartozó gyújtáskulcson túl mire van még szükségem?

Elhatározásra és szerencsére. Nekem más nem kellett hozzá.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20698 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 17:11:02 »

A foglalatot itt látod jól, és ez biztos, hogy van neked is. Az ablakocska volt kérdéses, mert kései Mk2-kbe nem raktak ilyen extrát Smiley.
Ha cserélsz kábelköteget Ghia-ra, akkor abban valószínűleg lesz ez az izzófoglalat is.
Én ilyen ledet raktam bele.


Tudom milyen foglalat van hozzá, 1db-ot tudtam szerezni bontóból. De nem ragaszkodom a gyári foglalathoz, hiszen úgysem izzó lesz benne. Hátul nincsen ablakocska, de az jelenleg nem is lényeges, hiszen úgy sincsen hátul villany hozzá. Én majd kreálok hozzá led-et egy kis próbanyákon. Van itthon hozzá mindenem.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #20699 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 17:21:27 »

Tudnátok írni méreteket az alábbi kép betűihez? Szeretném beépíteni a lámpamosót, de ugye fogalmam sincsen hol van gyárilag. Remélem a kép alapján be tudjátok nekem méretezni. :-) Köszönöm!

http://kepfeltoltes.hu/view/130322/Mondeo_lampamoso_small_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.22 péntek, 11:18:50 írta szabi_zoli82 » Naplózva
Oldalak: 1 ... 407 408 409 410 411 412 413 [414] 415 416 417 418 419 420 421 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.