Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:49:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 419 420 421 422 423 424 425 [426] 427 428 429 430 431 432 433 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6345997 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21250 Dátum: 2013.05.29 szerda, 22:38:38 »

Sziasztok,
van különbség a kézi klímás/automata klímás/klíma nélküli szellőzőmotorok között?
Enyém megadja magát lassan.

Az mit jelent, hogy megadja magát?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21251 Dátum: 2013.05.29 szerda, 22:42:49 »

Az mit jelent, hogy megadja magát?

hát azt, hogy beállt a siklócsapágy és inkább a csapágy forog a házban, most nyikorog, és rezonál, a kefék teljesen elkoptak.
telefújtam teflonos láncspray-vel, de gondolom nem lesz tartós  falbav
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21252 Dátum: 2013.05.29 szerda, 22:52:31 »

hát azt, hogy beállt a siklócsapágy és inkább a csapágy forog a házban, most nyikorog, és rezonál, a kefék teljesen elkoptak.
telefújtam teflonos láncspray-vel, de gondolom nem lesz tartós  falbav

Nem semmi, akkor az már nem most szorúlt meg Cheesy beázás......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21253 Dátum: 2013.05.29 szerda, 22:55:49 »

Nem semmi, akkor az már nem most szorúlt meg Cheesy beázás......

Igen, beázott, meg ugye hölgy tulajdonosa volt ... élni akar, ezért hozzám került, én pedig lelkesen hobbiautóként egy kissebb ország éves költségvetését költöm rá hogy műszakilag jó legyen.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21254 Dátum: 2013.05.29 szerda, 22:56:45 »

a kérdés továbbra is, hogy a kézi/automata/semmilyen klímás szellőzőventilátorok megegyeznek e?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #21255 Dátum: 2013.05.29 szerda, 23:04:53 »

Igen, beázott, meg ugye hölgy tulajdonosa volt ... élni akar, ezért hozzám került, én pedig lelkesen hobbiautóként egy kissebb ország éves költségvetését költöm rá hogy műszakilag jó legyen.

Ismerős az érzés  smile én egy kisebb vagyont költöttem már rá, igaz műszakilag kifogástalan is. De azt mondom megérte, heti 1000km megy bele minden gond nélkül.... 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21256 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 09:06:16 »

a kérdés továbbra is, hogy a kézi/automata/semmilyen klímás szellőzőventilátorok megegyeznek e?
Cikkszám alapján az automatáé nem ugyanolyan, mint a másik kettő.
Naplózva
mutantattila
Vendég
« Új hozzászólás #21257 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 14:29:16 »

Néhány napja említettem, hogy összetörtem a bal oldali tükrömet. Az Unix kínálatában kb. 10 szerepel, de odamentem és a valóságban egy sem megfelelő. Konkrétan egyik sem fűthető, pedig ahhoz ragaszkodnék. Nincs valakinek ötlete, hogy merre kutakodjak?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21258 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 15:06:42 »

Néhány napja említettem, hogy összetörtem a bal oldali tükrömet. Az Unix kínálatában kb. 10 szerepel, de odamentem és a valóságban egy sem megfelelő. Konkrétan egyik sem fűthető, pedig ahhoz ragaszkodnék. Nincs valakinek ötlete, hogy merre kutakodjak?

Ez?  https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320336-visszapillanto-tukor/12259-kulso-visszapillanto-tukor-kulso-ford-mondeo-1992-1999

Vagy nézz körül a keres-kínál topikban a mondeohoz kínálok részben.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 csütörtök, 15:08:40 írta Lacika71 » Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21259 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 15:58:52 »

Néhány napja említettem, hogy összetörtem a bal oldali tükrömet. Az Unix kínálatában kb. 10 szerepel, de odamentem és a valóságban egy sem megfelelő. Konkrétan egyik sem fűthető, pedig ahhoz ragaszkodnék. Nincs valakinek ötlete, hogy merre kutakodjak?

2000 Ft-ért komplett balos tükör jó lesz? Lehet, hogy még színben is passzol. Ha meg nem, akkor átrakod a tükörlapot.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 csütörtök, 20:23:33 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21260 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 16:37:50 »

Cikkszám alapján az automatáé nem ugyanolyan, mint a másik kettő.
Na egy mk1 ből való pont jó lett bele
Naplózva
aszfaltharcos
Vendég
« Új hozzászólás #21261 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 19:44:03 »

tudna valaki segíteni hogy a szervószivattyúba hanyas csapágyak és szimeringek kellenek
mert megakarom venni előre mielőttszétszedem
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #21262 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 20:00:11 »


Ez az EECV motorvezérlő programozható?
Meg lehet azt csinálni, hogy egy ST ecu-ról számítógépre átmásolják a programját és rátöltik egy sima V6 ecu-ra?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

drof
Vendég
« Új hozzászólás #21263 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 20:08:10 »

Ez az EECV motorvezérlő programozható?
Meg lehet azt csinálni, hogy egy ST ecu-ról számítógépre átmásolják a programját és rátöltik egy sima V6 ecu-ra?

Mivel chippelhető, ezért gondolom nem probléma lementeni és másik progit rakni rá.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #21264 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 20:18:41 »

Mivel chippelhető, ezért gondolom nem probléma lementeni és másik progit rakni rá.

Hoppá. Akkor úgy néz ki nem kell semmit sem átkábeleznem Smiley De lekopogom, mert ált. semmi sem ilyen egyszerű amihez ennél az autónál nyúlok.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21265 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 10:51:17 »

A segítségeteket szeretném kérni.
98-as 2.0 b Mondiba szeretnék beépíteni computert.
Mi kell hozzá,valami szerelési útmutató (bekötési rajz) nincs véletlen valakinek,a fórumon nem találtam meg.
Van (lesz) fed comp,tápszivattyú,hőmérő.
Előre is köszönöm !
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21266 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 17:35:28 »

hello.
Ismét hozzátok fordulok.
Először a tények:
Sokan tudjátok vettem egy ghia donort. Motorcsere indult el a mondimon, sikerült nagynehezen kiszedni a motort bölcsővel egyyütt lefelé, viszont ha már szétszedtem kábeleket is cserélnék. A donor mondi belseje aws-es meg minden, a motortér köteget is kicserélem, abban csak az aws külső hőmérője van bekötve, mert manual klímás. A motorcserés mondi viszont digit klímás abban meg a klíma hőmérője van beépítve. Megegyeztem forumtársunkal egy pár alkatrészre köztük egy full extrás belső tér kötegre. Ezt a köteget szertném berakni, de motortér kötege csak az aws-es megy bele. Kicserélem az összes zárat is és a gyújtáskapcsolót is.
Kérdés:
Hol nézzem meg hogy a donor motortér kötegére rá lehet-e csatlakoztatni a digit klíma külső hőmérőjét?
Vagy hogyan lehet bekötni az a hőmérőt ha nincs csati?
Cseréljem-e a motorral eggyütt a motorvezérlőt is?
Mivel másik kulcsa lessz, másik rendszer, az immot is cseréni kell. Az az a kis karika ami a gyújtáskapcsoló körül van?
Mit érdemes még cserélni vagy mit kell ilyenkor?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21267 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:39:38 »

Ismét hozzátok fordulok.
Először a tények:
Sokan tudjátok vettem egy ghia donort. Motorcsere indult el a mondimon, sikerült nagynehezen kiszedni a motort bölcsővel egyyütt lefelé, viszont ha már szétszedtem kábeleket is cserélnék. A donor mondi belseje aws-es meg minden, a motortér köteget is kicserélem, abban csak az aws külső hőmérője van bekötve, mert manual klímás. A motorcserés mondi viszont digit klímás abban meg a klíma hőmérője van beépítve. Megegyeztem forumtársunkal egy pár alkatrészre köztük egy full extrás belső tér kötegre. Ezt a köteget szertném berakni, de motortér kötege csak az aws-es megy bele. Kicserélem az összes zárat is és a gyújtáskapcsolót is.
Kérdés:
Hol nézzem meg hogy a donor motortér kötegére rá lehet-e csatlakoztatni a digit klíma külső hőmérőjét?
Vagy hogyan lehet bekötni az a hőmérőt ha nincs csati?
Cseréljem-e a motorral eggyütt a motorvezérlőt is?
Mivel másik kulcsa lessz, másik rendszer, az immot is cseréni kell. Az az a kis karika ami a gyújtáskapcsoló körül van?
Mit érdemes még cserélni vagy mit kell ilyenkor?
Biztos, hogy a digitklímás és manualklímás autó motortér kábelkötege csak a hőmérőben különbözik egymástól? Huh? (amúgy a hűtőrácsnál van mind a lét hőmérő).
Nem tudom, hogy mennyire lesz összeházasítható egy aws-es motortéri-, egy digitklímás műszerfali- és egy Ghia padlókábelköteg, ami nem is biztos, hogy ugyanabból az évjáratból származik. Ha minden igaz, amit előbb leírtam, akkor szerintem nagy szívásod fog kerekedni ebből a házasításból Smiley.

Ha ugyanakkor ccm-es mindkét moci, akkor nem szükséges az ECU cseréje, és így az immoé sem - szerintem.


98-as 2.0 b Mondiba szeretnék beépíteni computert.
Mi kell hozzá,valami szerelési útmutató (bekötési rajz) nincs véletlen valakinek,a fórumon nem találtam meg.
Van (lesz) fed comp,tápszivattyú,hőmérő.
Hali!
Nem lesz egyszerű, ha nincs meg 1-2 alapdolog a kocsidban.
Ugyan kapcsrajzzal nem tudok szolgálni, de elsőként azt tanácsolom, hogy vedd ki az órát, és nézd meg, hogy mennyi madzag megy bele. Ezen infó megtudása után majd jön a többi.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.03 hétfő, 20:51:03 írta HegeGabi » Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21268 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 21:07:58 »

Biztos, hogy a digitklímás és manualklímás autó motortér kábelkötege csak a hőmérőben különbözik egymástól? Huh? (amúgy a hűtőrácsnál van mind a lét hőmérő).
Nem tudom, hogy mennyire lesz összeházasítható egy aws-es motortéri-, egy digitklímás műszerfali- és egy Ghia padlókábelköteg, ami nem is biztos, hogy ugyanabból az évjáratból származik. Ha minden igaz, amit előbb leírtam, akkor szerintem nagy szívásod fog kerekedni ebből a házasításból Smiley.

Ha ugyanakkor ccm-es mindkét moci, akkor nem szükséges az ECU cseréje, és így az immoé sem - szerintem.

annyira azért nem lessz sokból, mert amibe megy az gyárilag digit klímás műszerfalas, azt cserélném a ghia kábelkötegre az összes belsőtérkábellel együtt, ez egy autóból van, csak a műszerfal az aws-el lessz a harmadik autóból köteg nélkül, mintha kicserélném az aws-ws műszerfalköteget egy digitklímás fedcompos aws-eskötegre. és a motortér köteg lenne még a harmadikból amiből a motor is származik. 97-98-as évjáratok. a két hőmérő két oldal lenne elöl azt tudom. csak amibe megy az digit klímás és a hőmérő bal oldalt va, ami bele menne az meg manuális klímás de aws-es annak meg jobb oldalt van a hőmérője. Arra lennék kíváncsi hogy a manuális klímás aws-es kötegen rajt lehet-e a digitklímás hőmérő csatlakozója.. a beltérnek meg a padlókötege annak a párja amit bele akarok rakni, 4el. ablakor ülésfűtéses köteg, ezeknek egyformáknak kellene leni nem?
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.03 hétfő, 21:10:18 írta layzi » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21269 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 21:24:38 »

annyira azért nem lessz sokból, mert amibe megy az gyárilag digit klímás műszerfalas, azt cserélném a ghia kábelkötegre az összes belsőtérkábellel együtt, ez egy autóból van, csak a műszerfal az aws-el lessz a harmadik autóból köteg nélkül, mintha kicserélném az aws-ws műszerfalköteget egy digitklímás fedcompos aws-eskötegre. és a motortér köteg lenne még a harmadikból amiből a motor is származik. 97-98-as évjáratok. a két hőmérő két oldal lenne elöl azt tudom. csak amibe megy az digit klímás és a hőmérő bal oldalt va, ami bele menne az meg manuális klímás de aws-es annak meg jobb oldalt van a hőmérője. Arra lennék kíváncsi hogy a manuális klímás aws-es kötegen rajt lehet-e a digitklímás hőmérő csatlakozója.. a beltérnek meg a padlókötege annak a párja amit bele akarok rakni, 4el. ablakor ülésfűtéses köteg, ezeknek egyformáknak kellene leni nem?
Na, ebből túl sokat most nem fogtam fel... Smiley. De ez az én hibám, most ez kicsit sok, fáradt vagyok. Már a saját hsz-omat sem volt semmi beírnom, sokszor át kellett gondolnom Cheesy.
Na majd holnap, akkor talán azt is ki tudom deríteni, hogy mikor volt kötegváltás - hasonlítsd össze a kábelszíneket 1-2 csatiban (pl. a beltéri biztitábla feletti halmazban), azzal előbbre leszel.

Szerk.:
Na, talán most reggel kicsit frissebb vagyok, de az is lehet, hogy nem Smiley.
Megnéztem, és Mk2-ből világszerte 13 féle felszereltségi szint létezett.
TISokos szerint '98-ban és '99-ben volt variálás a kábelrendszerben - kábelszínileg és csatilábkiosztásilag (legalábbis az Mk1-ben ezt tapasztaltam). MicroCAT alapján úgy tűnik, hogy '98.05.15-én volt a váltás a két szett között.

No mindegy, szerintem nem lesz egyszerű, de nem akarom már előre az ördögöt a falra festeni, inkább kívánok sok szerencsét és kitartást, és ha beindult és működik minden, jöhet cikk és leírás az okulásokkal Smiley.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.04 kedd, 09:20:06 írta HegeGabi » Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21270 Dátum: 2013.06.04 kedd, 13:55:16 »

Na, ebből túl sokat most nem fogtam fel... Smiley. De ez az én hibám, most ez kicsit sok, fáradt vagyok. Már a saját hsz-omat sem volt semmi beírnom, sokszor át kellett gondolnom Cheesy.
Na majd holnap, akkor talán azt is ki tudom deríteni, hogy mikor volt kötegváltás - hasonlítsd össze a kábelszíneket 1-2 csatiban (pl. a beltéri biztitábla feletti halmazban), azzal előbbre leszel.

Szerk.:
Na, talán most reggel kicsit frissebb vagyok, de az is lehet, hogy nem Smiley.
Megnéztem, és Mk2-ből világszerte 13 féle felszereltségi szint létezett.
TISokos szerint '98-ban és '99-ben volt variálás a kábelrendszerben - kábelszínileg és csatilábkiosztásilag (legalábbis az Mk1-ben ezt tapasztaltam). MicroCAT alapján úgy tűnik, hogy '98.05.15-én volt a váltás a két szett között.

No mindegy, szerintem nem lesz egyszerű, de nem akarom már előre az ördögöt a falra festeni, inkább kívánok sok szerencsét és kitartást, és ha beindult és működik minden, jöhet cikk és leírás az okulásokkal Smiley.
értem. a motor, és a motortérköteg 98.12.havi autóból valaó, a beltérköteg még nem tudom de már rákérdeztem és várom a választ. A klíma meg a kijelzők ilyesmik meg csak komplatibilisek a kötegekkel....de mivel új kulcsa is lessz ami gyárilag távos meg csomagtérnyítós, az összes dobozt is át kell raknim meg zárat is. Ezért kérdeztem az immot, mert elvileg másik kulcsal nem enged indítani, hiába cseréltem ki a gyújtáskapcsoló betétet szerintem. A kulcshoz tartozó kp.zár vezérlőt meg ilyeneket át kell rakni szerintem, az immo végett meg az ecut is érdemes akkor már, vagy az immot mi vezérli...

szerk:
A beltér köteg is 98-as évjáratból származik, szóval az egéz vezetékköteg egy évjáratú lessz. gondolom hogy a digitklíma csatik meg kompatibilisek. Ha összeraktam az autót, egyedül a kasztni (+ egy két cső meg a klíma  cuccai) ami 97-es évjárat marad, az összes többi cucc benne 98-asé lessz  abból is a év vége felei széria.  Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.05 szerda, 18:49:16 írta layzi » Naplózva
szia76
Vendég
« Új hozzászólás #21271 Dátum: 2013.06.04 kedd, 23:29:36 »

Sziasztok. Az a gond a járgánnyal, hogy  csak a szélvédőre fújja a levegőt és csak a négyes fokozaton. Hol és mit piszkáljak meg ? Köszi.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21272 Dátum: 2013.06.05 szerda, 07:49:53 »

Sziasztok. Az a gond a járgánnyal, hogy  csak a szélvédőre fújja a levegőt és csak a négyes fokozaton. Hol és mit piszkáljak meg ? Köszi.

A google keresőt piszkáld meg a billentyűzeten keresztül.

http://lmgtfy.com/?q=csak+a+sz%C3%A9lv%C3%A9d%C5%91re+f%C3%BAj+Mondeo

Ugye nem is volt olyan nehéz megkeresni?  Wink
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21273 Dátum: 2013.06.05 szerda, 08:14:25 »

Sziasztok. Az a gond a járgánnyal, hogy  csak a szélvédőre fújja a levegőt és csak a négyes fokozaton. Hol és mit piszkáljak meg ? Köszi.
Az irányváltó kapcsolód rossz. eddig pár kapcsolóval találkoztam, 2 gondjuk volt:
1. kiszárad a folyadék ami tömíti.
2. leszakad a gumitomítés a mozgató lapról.

megoldás: szét kell szedni Smiley szépen kitakarítani zsírtalanítani, egyenes, tiszta felület legyen. A folyadék pótolható modellautók teleszkópolajával (ez egy sűrű szilikonos trutyi) ha leszakadt a gumi, azt vissza kell ragasztani a helyére. A szét és összeszerelés idejére a semleges állásban álljon a kapcsoló.
Naplózva
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21274 Dátum: 2013.06.05 szerda, 08:22:38 »

Sziasztok !

Tápszivattyú cseréhez kérnék egy kis segítséget.
A gyorscsatlakozó nem akarja elengedni a pipát(benzincsövet) hiába nyomom össze mindkét pöcköt.
Mivel tudnám szétszedni hogy a pipák ne sérüljenek meg ?
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21275 Dátum: 2013.06.05 szerda, 10:32:00 »

Sziasztok !

Tápszivattyú cseréhez kérnék egy kis segítséget.
A gyorscsatlakozó nem akarja elengedni a pipát(benzincsövet) hiába nyomom össze mindkét pöcköt.
Mivel tudnám szétszedni hogy a pipák ne sérüljenek meg ?

Az nem csak egy bilincs? A legtöbb cső így van a Mondeoban, a bilincs füleit nyomd össze, húzd el a csatlakozástól messzebb, a csövet meg onnantól már csak le kell egy kis finom erőbefektetéssel húzni a helyéről.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21276 Dátum: 2013.06.05 szerda, 12:28:24 »

Sziasztok !

Tápszivattyú cseréhez kérnék egy kis segítséget.
A gyorscsatlakozó nem akarja elengedni a pipát(benzincsövet) hiába nyomom össze mindkét pöcköt.
Mivel tudnám szétszedni hogy a pipák ne sérüljenek meg ?
Itt volt róla nemrégiben értekezés.
Naplózva
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21277 Dátum: 2013.06.05 szerda, 12:45:13 »

Itt volt róla nemrégiben értekezés.

Közben meglett.
Csak nem szoktam hozzá hogy erővel kelljen bármit is csinálnom a Mondin,eddig minden könnyen szerelhető volt,de ezt csak fogóval eröltetve tudtam szétszedni (jó erős az a müa. pipa).

Köszönöm a hozzászólásokat !
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
lordlacika
Vendég
« Új hozzászólás #21278 Dátum: 2013.06.07 péntek, 08:59:40 »

Sziasztok!
Kb 2 hónapja vagyok egy MK2 kombi tulajdonosa. Már vásárláskor tudtam, hogy a vízhőfok visszajelző nem jó. Egészen pontosan a műszarfalon a visszajelző középső állásban ki van akadva, nem mozdul el onnan. Akár gyújtáson van akár nem. Szerelő szerint a hőgombákkal nincs baj. Autóvillamossági szerint maga a műszerfali visszajelző rossz. Ha ez így van, akkor lehet-e csak a visszajelzőt cserélni, vagy az egész műszerfalat kell cserélni? Illetve a műszerfalat hogyan lehet lebontani a két csavaron kívül, ami függőben van a műanyag borításban!
Sőt a legjobb az lenne, ha valaki esetleg ajánlaná magát szerelésben vagy tudna hozzáértő szerelőt Albertirsa környékén vagy a következő három hétben Nyíregyháza vonzásában! A válaszokat előre is köszönöm! Itt is olvasgatni fogok, de a veresslacika@freemail.hu is jöhet jelzés.
Ja és még egy kérdés. A rádió antennát egyszerű vagy nehéz kicserélni? sajnos az antenna csavaros része beletört a foglalatba.

Ui.: Vennék 1.6 benzineshez hűtővíz tágulási tartályára kupakot-sapkát.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21279 Dátum: 2013.06.07 péntek, 09:27:16 »

Sziasztok!
Kb 2 hónapja vagyok egy MK2 kombi tulajdonosa. Már vásárláskor tudtam, hogy a vízhőfok visszajelző nem jó. Egészen pontosan a műszarfalon a visszajelző középső állásban ki van akadva, nem mozdul el onnan. Akár gyújtáson van akár nem. Szerelő szerint a hőgombákkal nincs baj. Autóvillamossági szerint maga a műszerfali visszajelző rossz. Ha ez így van, akkor lehet-e csak a visszajelzőt cserélni, vagy az egész műszerfalat kell cserélni? Illetve a műszerfalat hogyan lehet lebontani a két csavaron kívül, ami függőben van a műanyag borításban!
Sőt a legjobb az lenne, ha valaki esetleg ajánlaná magát szerelésben vagy tudna hozzáértő szerelőt Albertirsa környékén vagy a következő három hétben Nyíregyháza vonzásában! A válaszokat előre is köszönöm! Itt is olvasgatni fogok, de a veresslacika@freemail.hu is jöhet jelzés.
Ja és még egy kérdés. A rádió antennát egyszerű vagy nehéz kicserélni? sajnos az antenna csavaros része beletört a foglalatba.

Ui.: Vennék 1.6 benzineshez hűtővíz tágulási tartályára kupakot-sapkát.

Nem olyan bonyolult azt kicserélni. Én a helyedben nem kínlódnék csak a hőfokjelzőcseréjével. Itt komplett órcsoportot tudsz venni olcsón. azt csak kicseréled és nincs kínlódás. Nézz körül a keres-kínálban. Biztos találsz mindent, ami kell.
Naplózva
lordlacika
Vendég
« Új hozzászólás #21280 Dátum: 2013.06.07 péntek, 09:30:56 »

Nem olyan bonyolult azt kicserélni. Én a helyedben nem kínlódnék csak a hőfokjelzőcseréjével. Itt komplett órcsoportot tudsz venni olcsón. azt csak kicseréled és nincs kínlódás. Nézz körül a keres-kínálban. Biztos találsz mindent, ami kell.

A kilométeróra számlálót lehet pörgetni a jelenlegi állására? Illetve a műszerfal lebontására is kellene némi segítség. Eddig Suzukim volt, azt már tudtam szerelgetni, de a Fordot nem szívesen barmolnám össze a kezdeti hibáim miatt. Azt tudom, hogy van 2 csavar, amit simán ki lehet csavarni, de utána hogyan tovább, mert alulról fogja valami bal és jobb oldalon is
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #21281 Dátum: 2013.06.07 péntek, 11:12:54 »

A kilométeróra számlálót lehet pörgetni a jelenlegi állására? Illetve a műszerfal lebontására is kellene némi segítség. Eddig Suzukim volt, azt már tudtam szerelgetni, de a Fordot nem szívesen barmolnám össze a kezdeti hibáim miatt. Azt tudom, hogy van 2 csavar, amit simán ki lehet csavarni, de utána hogyan tovább, mert alulról fogja valami bal és jobb oldalon is

a keretet 5 csavar fogja, kettő fent, három a kapcsolók mögött
utána az óracsoportot szintén 5 csavar fogja
cseréld ki a középső egységet és nem kell tekergetni semmit
két csavar fogja, azon kívül plug'n'play
Naplózva
lordlacika
Vendég
« Új hozzászólás #21282 Dátum: 2013.06.07 péntek, 11:27:19 »

köszi a segítséget... megyek bevásárolok.
Naplózva
lordlacika
Vendég
« Új hozzászólás #21283 Dátum: 2013.06.07 péntek, 15:58:17 »

pontosan melyik 3 kapcsolóra gondoltál? esetleg valamit ki kell feszíteni?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21284 Dátum: 2013.06.07 péntek, 16:07:22 »

pontosan melyik 3 kapcsolóra gondoltál? esetleg valamit ki kell feszíteni?


Nem 3 kapcsoló, hanem 3 db csavar a kapcsolók mögött.  vigyor3
Naplózva
lordlacika
Vendég
« Új hozzászólás #21285 Dátum: 2013.06.07 péntek, 16:11:00 »

rosszul fogalmaztam. Azt értem, hogy 3 kapcsoló mögött vannak a csavarok, de melyik 3 kapcsoló az amelyik mögött a csavarok vannak? Nehogy nekiálljak olyat is feszítgetni, amit nem is lehet...
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21286 Dátum: 2013.06.07 péntek, 16:17:46 »

rosszul fogalmaztam. Azt értem, hogy 3 kapcsoló mögött vannak a csavarok, de melyik 3 kapcsoló az amelyik mögött a csavarok vannak? Nehogy nekiálljak olyat is feszítgetni, amit nem is lehet...


Rosszul nem fogalmaztál, hanem értelmeztél. Nem 3 kapcsoló mögött, hanem 3 db csavar van a kapcsolók mögött. Azt nem írta, hogy hány kapcsoló.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21287 Dátum: 2013.06.08 szombat, 07:15:32 »

hello.
kiváncsiságképpen az MK3 óracsoportot bele lehetne kötni mk2-be hogy működjön? Mert a teret megcsinálni neki a leg kelvesebb csak hogy bele lehet-e variálni úgy hogy rendesen mérjen és mutogasson...Huh?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21288 Dátum: 2013.06.08 szombat, 11:38:50 »

hello.
kiváncsiságképpen az MK3 óracsoportot bele lehetne kötni mk2-be hogy működjön? Mert a teret megcsinálni neki a leg kelvesebb csak hogy bele lehet-e variálni úgy hogy rendesen mérjen és mutogasson...Huh?

Bármit meg lehet csinálni.

Van itt olyan user, aki MK IV Escortba tett Mk3 Mondeo műszeregységet és működik is neki.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21289 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:28:54 »

hello.
kiváncsiságképpen az MK3 óracsoportot bele lehetne kötni mk2-be hogy működjön? Mert a teret megcsinálni neki a leg kelvesebb csak hogy bele lehet-e variálni úgy hogy rendesen mérjen és mutogasson...Huh?
Beérkező kábeleket biztos kell egy picit variálni/forrasztgatni Smiley.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21290 Dátum: 2013.06.08 szombat, 14:50:54 »

Beérkező kábeleket biztos kell egy picit variálni/forrasztgatni Smiley.
azt értem és gondolom is, csak hogy mondjuk az órája jól fog-e mérni, a fordulatszámmérő jól mutat-e... a visszajelzőket egyszerűbb megkeresni mert annak csak egy pozitívja van amelyik világít arra kötöm, de pl az üzemanyagjelző vagy a vízhőfok is a megfelelő szintet mutatja-e majd.  de viszont az óraállást már az lcd mutatja azon ha jól tudom és az már macerásabb beüzemelni szerintem...
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21291 Dátum: 2013.06.08 szombat, 15:49:18 »

Bármit meg lehet csinálni.

Van itt olyan user, aki MK IV Escortba tett Mk3 Mondeo műszeregységet és működik is neki.
Igen róla hallottam, de ő egy mk4-es-be , egy 2000-es escort óracsoportot rakott bele, amit aztán variált meg egy mk3-as mondoéval. Ő az escor óracsoport paneljára rakta át a mondeo mk3 órákat, mert az escort panelnek nagyjából ugyanaz volt a lábkiosztása, és az motorok is ugyanolyanok voltak rajta, így csak a vezetékeket kellett átkötni, az mk3-as mondeo meg can-bus renszerű és azt sehogy sem tudta volna vagy nagyon sok kinlódással belerakni. a 2-es mondeo még nem can-bus rendszeren alapul ezért csak úgy simán nem fogom tudni beüzemelni szerintem, mert ez meg még analóg jeleket kap (ezt olvastam).
Egyébként itt a link hogy ő hogy csinálta meg:
http://logout.hu/bejegyzes/volkov/auto_blog_a_muszerfal_szuletese/hsz_1-50.html
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #21292 Dátum: 2013.06.08 szombat, 18:49:09 »

rosszul fogalmaztam. Azt értem, hogy 3 kapcsoló mögött vannak a csavarok, de melyik 3 kapcsoló az amelyik mögött a csavarok vannak? Nehogy nekiálljak olyat is feszítgetni, amit nem is lehet...

No. Műszerkeret:
Van 2db csavar a műszercsoport fölötti részen. (ezt csak pici/rövid csavarhúzóval tudod kitekerni, én olyan "tömbzsi" fajtával szoktam Smiley)
Van 1db csavar a szélvédőfűtő gombok mögött (az kipattanós, egyben - vagy először a gombokat pattintod le és utána a maradékot)
Van 2db csavar az óra/fedkomp. mögött is. (az óra/fedkomp is kihúzós, kipattintós, ha alulról belenézel az LCD ablakába, látsz előtte 2 kis lyukat, oda érdemes bedugni valamit és kihúzni a cuccost, így nem sérül a műanyag)
Ezután már jön ki a keret, ahol megakadhat, az a műszerfalpárna íves része (az órák fölött), a szellőzőlamellák csőcsatlakozása (szivacsos a tömítés és sok év alatt "összeragadhat"), ill. ha digitklímás a verda, akkor ne felejtsd el a belső hőmérő egységet, az óra és gyújtáskapcsoló között a kis rácsos karika mögött. (amire még ügyelj, a kormányoszlop és keret közötti rugós gumitakaró - könnyen törik a rugó a keretből...)

A műszeregységet 5db csavar fogja, egyértelmű mind, az 5. a kormányoszlop fölött van, picit hülye helyen. Cheesy
Két csatit kell lerángatni róla, fogják keményen, meg a biztonsági fülek is kemények, erősen kell nyomni őket.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21293 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 16:56:22 »

találtam vaterán egy ODB2-es bluetoothos diagnosztikai kütyüt, amit bedugok a tikbélbe és adja az adatokat notira vagy telora. Használ(t) valaki már ilyet? És A 2-es mondeo ODB2-es egyáltalán?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21294 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 16:58:13 »

találtam vaterán egy ODB2-es bluetoothos diagnosztikai kütyüt, amit bedugok a tikbélbe és adja az adatokat notira vagy telora. Használ(t) valaki már ilyet? És A 2-es mondeo ODB2-es egyáltalán?
nem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21295 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 17:10:17 »

nem

Rosszul tudod, a 2-es Mondeo OBD2-es.

Működik is ELM327-tel, ha vezetékes. Ha Bluetooth, akkor viszont nem fog működni. De nem azért, mert nem OBD2-es hanem azért, mert bluetooth.

Van erről egy külön topic. Valahol. eplus2

 
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21296 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 17:11:49 »

találtam vaterán egy ODB2-es bluetoothos diagnosztikai kütyüt, amit bedugok a tikbélbe és adja az adatokat notira vagy telora. Használ(t) valaki már ilyet? És A 2-es mondeo ODB2-es egyáltalán?

Bluetooth-osat ne vegyél, azok nem kommunikálnak az Mk2-es Mondeoval.

Vezetékest vegyél, azok tudják a Fordhoz való protokollt.

Az Mk2 Mondeo OBD2-es. wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21297 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 17:13:16 »

Rosszul tudod, a 2-es Mondeo OBD2-es.

Működik is ELM327-tel, ha vezetékes. Ha Bluetooth, akkor viszont nem fog működni. De nem azért, mert nem OBD2-es hanem azért, mert bluetooth.

Van erről egy külön topic. Valahol. eplus2

 
akkor sorry. és a blututnak mi a tököm köze van hozzá. a kocsinak semmi köze, csak az eszköznek meg a vevőnek kéne nem? vagy nem csak a csati néz ki úgy mintha.....(mert akkor lenne értelme ennek a blututos történetnek, ha csak odb-s csatlakozó van, de nem szabvány kiolvasó van)
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.09 vasárnap, 17:18:05 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21298 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 20:18:40 »

akkor sorry. és a blututnak mi a tököm köze van hozzá. a kocsinak semmi köze, csak az eszköznek meg a vevőnek kéne nem? vagy nem csak a csati néz ki úgy mintha.....(mert akkor lenne értelme ennek a blututos történetnek, ha csak odb-s csatlakozó van, de nem szabvány kiolvasó van)
ezt most nem értem. kinéztem egy ELM-327-est ami bluetoothos, és kábeles változata is van. hogy van az hogy ugyanaz a készülék kábelen viszi az adatot, de azt mondjátok bluetoothon nem fogja. Ha az olvasója tudja akkor nem mindegy hogy kábelen vagy vezeték nélkül továbbítja azt?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21299 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 20:34:20 »

ezt most nem értem. kinéztem egy ELM-327-est ami bluetoothos, és kábeles változata is van. hogy van az hogy ugyanaz a készülék kábelen viszi az adatot, de azt mondjátok bluetoothon nem fogja. Ha az olvasója tudja akkor nem mindegy hogy kábelen vagy vezeték nélkül továbbítja azt?

Az a különbség, hogy a kábeles tudja a protokollt (így tud kommunikálni az ECU-vel), a kékfogas meg nem tudja és így nem látja az ECU-t.

Itt van a válasz a kérdésetekre:

http://mondeo.hu/index.php?topic=11915.0

Naplózva
Oldalak: 1 ... 419 420 421 422 423 424 425 [426] 427 428 429 430 431 432 433 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.