Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:14:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 423 424 425 426 427 428 429 [430] 431 432 433 434 435 436 437 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358528 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #21450 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 20:33:35 »

Üdv mindenkinek!

Valaki meg tudja mondani nekem, hogy az MK2 mondit hány féle metálzöld árnyalatban gyártották?
(ajtót keresek az enyémhez és találtam is csak a fényképen sötétebbnek tűnik)

A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21451 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 20:39:10 »

hátsó ajtónyitó körül levő műanyagot keresnék, szürkét, elektromos ablakosat, mindkettőt. lehetőleg ésszerű áron Wink
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21452 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 20:58:06 »

Üdv mindenkinek!

Valaki meg tudja mondani nekem, hogy az MK2 mondit hány féle metálzöld árnyalatban gyártották?
(ajtót keresek az enyémhez és találtam is csak a fényképen sötétebbnek tűnik)

A válaszokat előre is köszönöm!

hello parancsolj itt vannak a színek. ezek szerint 3 fajta metál zöld van...
Naplózva
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #21453 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:24:20 »

hello parancsolj itt vannak a színek. ezek szerint 3 fajta metál zöld van...


Köszi! Asszem nekem a juice green van, ha minden igaz...
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21454 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:30:58 »

Köszi! Asszem nekem a juice green van, ha minden igaz...
elvileg az enyém is...
Naplózva
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #21455 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:32:53 »

elvileg az enyém is...

És a színkódját is tudod? Mert nekem úgy van írva, hogy 3    4 
Bár akkor a négyest nem értem, hogy mi...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21456 Dátum: 2013.07.30 kedd, 11:39:46 »

hátsó ajtónyitó körül levő műanyagot keresnék, szürkét, elektromos ablakosat, mindkettőt. lehetőleg ésszerű áron Wink
Világos szürkét? Azt nem tudok, sötétszürkém van - asszem.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21457 Dátum: 2013.07.30 kedd, 11:48:37 »

Világos szürkét? Azt nem tudok, sötétszürkém van - asszem.

sötét szürke jó lenne (1db barnásat találtam itthon) Smiley mennyiért válnál meg tőle?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21458 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:31:58 »

És a színkódját is tudod? Mert nekem úgy van írva, hogy 3    4 
Bár akkor a négyest nem értem, hogy mi...

Elvileg a második szám a bevezetés éve. Legalábbis az MKIII-nál, de lehet, hogy az MKII-nél is így van.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #21459 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:12:51 »

Elvileg a második szám a bevezetés éve. Legalábbis az MKIII-nál, de lehet, hogy az MKII-nél is így van.

Hehe, az Imperial Blue benne sincs Cheesy Pedig abból most kéne egy fél liter majd a felújításhoz, kb..
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21460 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:15:04 »

Hehe, az Imperial Blue benne sincs Cheesy Pedig abból most kéne egy fél liter majd a felújításhoz, kb..

Nem is azt mondtam, hogy az a színkód, mint az MKIII-nál, hanem azt, hogy a 2. szám a bevezetés éve. Az MKIV-nél is teljesen mások a színek nevei, mint a MKIII-nál.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21461 Dátum: 2013.07.30 kedd, 21:34:27 »

sötét szürke jó lenne (1db barnásat találtam itthon) Smiley mennyiért válnál meg tőle?
Jelenleg 1 darabot találtam a lomos dobozban itthon, a többi valószínűleg anyuméknál van. Erről hétvégén tudok megbizonyosodni.
A színében nem vagyok biztos most így a sötétben, inkább leírom, mi van rajta: A7XRL  95BB-F22620-CCW    '97.06.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21462 Dátum: 2013.07.30 kedd, 21:45:16 »

Jelenleg 1 darabot találtam a lomos dobozban itthon, a többi valószínűleg anyuméknál van. Erről hétvégén tudok megbizonyosodni.
A színében nem vagyok biztos most így a sötétben, inkább leírom, mi van rajta: A7XRL  95BB-F22620-CCW    '97.06.

Tulajdonképpen mindenképp festenem kell, melyik oldalit találtad?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21463 Dátum: 2013.07.30 kedd, 21:56:25 »

Tulajdonképpen mindenképp festenem kell, melyik oldalit találtad?
Jobbat, de van több is a padláson, de az csak hétvégén.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21464 Dátum: 2013.07.30 kedd, 22:04:30 »

Jobbat, de van több is a padláson, de az csak hétvégén.

ráér, köszi
Naplózva
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #21465 Dátum: 2013.07.31 szerda, 00:52:26 »

Sziasztok,

egy kis gondom van a hűtéssel, ezügyben szeretném a tanácsotokat kérni: városban, különösen melegben hajlamos melegedni a motor, de a ventilátor szépen kapcsol, pirosba sosem megy a vízhőfok mutató. Hétvégén volt egy hosszabb utam (1200km), az út felében 30-35 fok feletti volt a hőmérséklet, ekkor klímával dinamikus tempó mellett szintén erősen melegedett a motor. Ráadásul szmötyis lett a hűtővíz ezalatt az út alatt (korábban volt hűtőtömítő a rendszerben, de tavaly szerelő átmosta a hűtőrendszert), ezt gyanítom a tartósan magas fordulatszám és nagy hőterhelés következtében fellazuló komolyabb lerakódásoktól van.

Arra gondoltam, hogy átmosom a hűtőrendszert és kívülről is kipucolom a bogarakat a hűtőlamellákból (klímahűtő, vízhűtő). Több helyen olvastam, hogy ecettel érdemes feltölteni a vízkört majd járatni a motort és többször átmosni. Mi erről a véleményetek, illetve ti hogyan csinálnátok a járatás utáni átmosást? Nyilván slaggal, de beömlő hideg vízzel nem merném járatni a motort, anélkül meg lezár a termosztát...
A hűtőlamellákat sikerült már valakinek normálisan kipucolnia kiszerelés nélkül, esetleg csak a ventilátorok kiszerelésével? Ahogy visszaolvastam többetek is a hűtő kivételét preferálja, ez mekkora meló?
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21466 Dátum: 2013.07.31 szerda, 08:13:20 »

Sziasztok,

egy kis gondom van a hűtéssel, ezügyben szeretném a tanácsotokat kérni: városban, különösen melegben hajlamos melegedni a motor, de a ventilátor szépen kapcsol, pirosba sosem megy a vízhőfok mutató. Hétvégén volt egy hosszabb utam (1200km), az út felében 30-35 fok feletti volt a hőmérséklet, ekkor klímával dinamikus tempó mellett szintén erősen melegedett a motor. Ráadásul szmötyis lett a hűtővíz ezalatt az út alatt (korábban volt hűtőtömítő a rendszerben, de tavaly szerelő átmosta a hűtőrendszert), ezt gyanítom a tartósan magas fordulatszám és nagy hőterhelés következtében fellazuló komolyabb lerakódásoktól van.

Arra gondoltam, hogy átmosom a hűtőrendszert és kívülről is kipucolom a bogarakat a hűtőlamellákból (klímahűtő, vízhűtő). Több helyen olvastam, hogy ecettel érdemes feltölteni a vízkört majd járatni a motort és többször átmosni. Mi erről a véleményetek, illetve ti hogyan csinálnátok a járatás utáni átmosást? Nyilván slaggal, de beömlő hideg vízzel nem merném járatni a motort, anélkül meg lezár a termosztát...
A hűtőlamellákat sikerült már valakinek normálisan kipucolnia kiszerelés nélkül, esetleg csak a ventilátorok kiszerelésével? Ahogy visszaolvastam többetek is a hűtő kivételét preferálja, ez mekkora meló?

Sima víz és trisó!
Ezzel menj egy nagy kört és ez szépen kipucolja a hűtőrendszert!
A hűtőket teljesen felesleges kivenned mert csak több kárt csinálsz a kiszereléssel mint hasznot! Vedd le a díszrácsot és egy kézi autómosóban mosószeres vízzel nyomasd meg előlről és a ventillátos felől is és ennyinek elég kell lennie! Azt még megnézheted hogy mindkét fokozat megy-e a ventin! Ezt úgy tudod megnézni hogy ha bekapcsolod a klímát akkor a lassú fokozatnak egyből el kell indulnia a gyorsat meg úgyis hallod menet közben vagy pedig a motortéri biztidoboz közepén van asszem egy zöld meg egy fekete relé ezeket kell kihúzni és az aljzatot összezárni mert ezek a ventifokozatok reléi! Ha ezeket megcsináltad és még mindíg magasnak találod a hőfokot akkor csak a termosztát marad és a vízpumpa! A termosztátot akár ki is szedheted mert az nyáron nem lényeg és úgy is megnézheted hogy javult-e a helyzet! Röviden ennyi de a hűtőket kiszedni elég macerás dolog de majd a többiek kijavítanak amiben esetleg tévedtem!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21467 Dátum: 2013.07.31 szerda, 08:17:09 »

Sziasztok!

Tudom hogy ez nem ide való de kellene nekem gyorsban egy klímatartály (szárítószűrő) és az a típus amelyiknek mindkét csonkja felfelé áll és a gumis részeknél lettek elvágva a csövei! Akinek esetleg van eladó az írhatna egy nekem privit! Köszönöm!

 worship
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #21468 Dátum: 2013.07.31 szerda, 09:07:32 »

Jó reggelt mindenkinek!

Egy klímás kérdésem lenne, hátha valaki már tapasztalt hasonlót. A lényeg, hogy nem hideget hanem meleget fúj be a klíma az utastérbe.
Kompresszor jó, pollenszűrő tök új, és fel is van töltve a rendszer, bevizsgáltattam, nem is szivárog sehol.  
Az utastér felé menő két cső közül az egyik jegesre fagyi, tehát elvileg odáig jó a rendszer, de valamiért onnan nem jut tovább a hűtés a belső térbe.
Tesztet futtattam de "88"-at ír ki, nincs hiba szerinte. Sad

Mit kellene megnéznem hogy kiderüljön mi a hiba?
Tapasztalt már valaki ilyen hibát?

Köszi!
Üdv,
Cselló
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 szerda, 09:47:04 írta Csello » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21469 Dátum: 2013.07.31 szerda, 09:10:08 »

Jó reggelt mindenkinek!

Egy klímás kérdésem lenne, hátha valaki már tapasztalt hasonlót. A lényeg, hogy nem hideget hanem meleget fúj be a klíma az utastérbe.
Kompresszor jó, pollenszűrő tök új, és fel is van töltve a rendszer, bevizsgáltattam, nem is szivárog sehol. 
Az utastér felé menő két cső közül az egyik jegesre fagyi, tehát elvileg odáig jó a rendszer, de valamiért onnan nem jut tovább a hűtés a belső térbe.
Mit kellene megnéznem hogy kiderüljön mi a hiba?
Tapasztalt már valaki ilyen hibát?

Köszi!
Üdv,
Cselló

Az ún. FLAP motorok közül köszönt el az egyik. Ez az, amelyik azt szabályozza, hogy hideget vagy meleget fújjon.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21470 Dátum: 2013.07.31 szerda, 11:01:32 »

sziasztok.

kérdés. elektromos tetőablak 4 sarkán van egy-eg kics fém cső, afféle vízelvezető. Namost én beraktam az ablakot, de amikor elkezdett esni az eső nyitva volt, és befolyt a víz és azon a 4 kis csövön folyt a belsőtérbe. Arra a 4 kis csőre kell valami csövet rakni és elvezetni valahova, mert ha netán nyitva marad megint az ablak és elkezd esni az eső akkor elázik a tetőkárpitom Sad
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 szerda, 11:05:47 írta layzi » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21471 Dátum: 2013.07.31 szerda, 11:20:37 »

sziasztok.

kérdés. elektromos tetőablak 4 sarkán van egy-eg kics fém cső, afféle vízelvezető. Namost én beraktam az ablakot, de amikor elkezdett esni az eső nyitva volt, és befolyt a víz és azon a 4 kis csövön folyt a belsőtérbe. Arra a 4 kis csőre kell valami csövet rakni és elvezetni valahova, mert ha netán nyitva marad megint az ablak és elkezd esni az eső akkor elázik a tetőkárpitom Sad

a mondeo tetőablakát nem ismerem, de a vectránál úgy volt, hogy valahová a hátsó sárvédő alá volt a vízelvezető cső levezetve (ami aztán néha eldugult és beázott a kocsi)
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21472 Dátum: 2013.07.31 szerda, 11:23:53 »

a mondeo tetőablakát nem ismerem, de a vectránál úgy volt, hogy valahová a hátsó sárvédő alá volt a vízelvezető cső levezetve (ami aztán néha eldugult és beázott a kocsi)
hááát, gondolom hogy kellene oda valami elvezető, szerintem nem véletlen van rajta az a 4 csöcs. azt kellene tudni hova van gyárilag elvezetve, és ha nem is kapok gyári csövet hozzá, 10-es akvárium cső tökéletesen jó oda.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21473 Dátum: 2013.07.31 szerda, 11:53:47 »

hááát, gondolom hogy kellene oda valami elvezető, szerintem nem véletlen van rajta az a 4 csöcs. azt kellene tudni hova van gyárilag elvezetve, és ha nem is kapok gyári csövet hozzá, 10-es akvárium cső tökéletesen jó oda.

Jól látod. A oszlop és C oszlop aljába mennek szürke csövek fekete csíkokkal. Donorban nem volt benne?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #21474 Dátum: 2013.07.31 szerda, 12:21:59 »

Jól látod. A oszlop és C oszlop aljába mennek szürke csövek fekete csíkokkal. Donorban nem volt benne?
a donor nem volt napfénytetős, a tető egy 3. autóról való Smiley a csőnek a vége hova ér ki?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21475 Dátum: 2013.07.31 szerda, 13:45:25 »

a donor nem volt napfénytetős, a tető egy 3. autóról való Smiley a csőnek a vége hova ér ki?

Szerintem ez ebből a szempontból mindegy, csak ne az utastérbe.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21476 Dátum: 2013.07.31 szerda, 13:46:12 »

a donor nem volt napfénytetős, a tető egy 3. autóról való Smiley a csőnek a vége hova ér ki?
Oda, ahonnan már a küszöbbe távozik a víz és nem az utastérbe.

Keress gyári csövet, mert spec. kiképzésű a felülete. Sima gumicsövet nem tudsz letuszkolni ott.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21477 Dátum: 2013.07.31 szerda, 17:40:48 »

Oda, ahonnan már a küszöbbe távozik a víz és nem az utastérbe.

Keress gyári csövet, mert spec. kiképzésű a felülete. Sima gumicsövet nem tudsz letuszkolni ott.

a küszöbbe folyik bele?Huh?  wow1
végül is úgyis kirohad mindegyik, legalább kifolyik  eplus2
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21478 Dátum: 2013.07.31 szerda, 18:51:02 »

Jó reggelt mindenkinek!

Egy klímás kérdésem lenne, hátha valaki már tapasztalt hasonlót. A lényeg, hogy nem hideget hanem meleget fúj be a klíma az utastérbe.
Kompresszor jó, pollenszűrő tök új, és fel is van töltve a rendszer, bevizsgáltattam, nem is szivárog sehol.  
Az utastér felé menő két cső közül az egyik jegesre fagyi, tehát elvileg odáig jó a rendszer, de valamiért onnan nem jut tovább a hűtés a belső térbe.
Tesztet futtattam de "88"-at ír ki, nincs hiba szerinte. Sad

Mit kellene megnéznem hogy kiderüljön mi a hiba?
Tapasztalt már valaki ilyen hibát?

Köszi!
Üdv,
Cselló
nézz körül a vákumrendszernél, és a flap motornál, de jegesre nem szabadna fagynia a csőnek, akkor valószínű, szárító-szűrő baja lesz. ha nem jól működik, fagydugó lesz valahol, és fordítva működik a klíma
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csello
Vendég
« Új hozzászólás #21479 Dátum: 2013.07.31 szerda, 20:12:24 »

nézz körül a vákumrendszernél, és a flap motornál, de jegesre nem szabadna fagynia a csőnek, akkor valószínű, szárító-szűrő baja lesz. ha nem jól működik, fagydugó lesz valahol, és fordítva működik a klíma

Hali Joy!

Ezer éve, és még két napja nem beszéltünk....
Szóval azért lett jeges, mert a klímás csávó "megpatkolta" kicsit a rendszert és nem kapcsolt ki, terheltük kicsit a klímát. Holnap kiderül mi a baja, de nem akartam hogy a műszerfalat le kelljen bontani a szárító-szűrőhöz. Az ott van ugye?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21480 Dátum: 2013.07.31 szerda, 20:19:04 »

Hali Joy!

Ezer éve, és még két napja nem beszéltünk....
Szóval azért lett jeges, mert a klímás csávó "megpatkolta" kicsit a rendszert és nem kapcsolt ki, terheltük kicsit a klímát. Holnap kiderül mi a baja, de nem akartam hogy a műszerfalat le kelljen bontani a szárító-szűrőhöz. Az ott van ugye?
nem, az a motortér bal első sarkában
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #21481 Dátum: 2013.07.31 szerda, 22:50:06 »

Sima víz és trisó!
Ezzel menj egy nagy kört és ez szépen kipucolja a hűtőrendszert!

Szia, köszönöm a tanácsot. A trisó mennyiben jobb az ecetnél, illetve mekkora esélye van, hogy megtámadja az alumíniumot/tömítéseket? A hűtő kibontását még meggondolom, szép meló lenne az biztos.
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21482 Dátum: 2013.07.31 szerda, 23:17:03 »

Szia, köszönöm a tanácsot. A trisó mennyiben jobb az ecetnél, illetve mekkora esélye van, hogy megtámadja az alumíniumot/tömítéseket? A hűtő kibontását még meggondolom, szép meló lenne az biztos.
Ezt a trisós megoldást a hengerfejhibás autóknál szokták alkalmazni, melyek az olajat beledolgozták a hűtő rendszerbe, szerintem, ha csak annyi ídőre lesz a rendszerben, hogy üzemmelegre felmelegíted a motort vele és a leeresztése után átöblíted a rendszert, nem okoz problémát. Az ecet is ugyanúgy  kikezdi a fémeket, bár ha azzal is így jársz el, mint a trisóval, akkor az sem okozhat gondot, bár ez függ a töménységétől.
Egyébként meg lehet kapni hűtő tisztító szereket, amiket direkt ilyen célra fejlesztettek ki és talán figyelembe vették a motor részeinek és tömítéseinek valamint a hűtőrendszer anyagait. Pl. http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=PRO-TEC+1501
http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20K%C3%BChler%20Reiniger%20h%C5%B1t%C5%91tiszt%C3%ADt%C3%B3%20adal%C3%A9k%20300ml%20/683/
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21483 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 00:37:56 »

Sziasztok!
A klímahűtőt szeretném ki szerelni hogyan kezdjem? A hűtő maszk felől, vagy a motor felől. Ha sikerül kiszerelni szeretnék még közlekedni az autóval.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21484 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 00:51:24 »

Sziasztok!
A klímahűtőt szeretném ki szerelni hogyan kezdjem? A hűtő maszk felől, vagy a motor felől. Ha sikerül kiszerelni szeretnék még közlekedni az autóval.

emeld meg a kocsi elejét, jó magasra (mindkét oldalt legalább+30cm, hogy kiférjen a hűtő) és bakold alá. b-verzió a csápos emelő vagy akna
kösd le a csöveket a hűtőröl, dugózd le rendesen, ne menjen bele kosz.
a hűtőcsoport alatti tartókat vedd le (2x2 csavar, ha szerencséd van nem törik bele)
a vízhűtőt kösd fel valahogy, hogy ne essen le, de azért legalább 5cm-t lejjebb tudjon jönni.
ezután nincs más hátra, csak leakasztani a klímahűtőt. (csak be van akasztva a hűtőn levő tartóba)
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21485 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 08:23:52 »

emeld meg a kocsi elejét, jó magasra (mindkét oldalt legalább+30cm, hogy kiférjen a hűtő) és bakold alá. b-verzió a csápos emelő vagy akna
kösd le a csöveket a hűtőröl, dugózd le rendesen, ne menjen bele kosz.
a hűtőcsoport alatti tartókat vedd le (2x2 csavar, ha szerencséd van nem törik bele)
a vízhűtőt kösd fel valahogy, hogy ne essen le, de azért legalább 5cm-t lejjebb tudjon jönni.
ezután nincs más hátra, csak leakasztani a klímahűtőt. (csak be van akasztva a hűtőn levő tartóba)

Azért azt is megemlíthetted volna neki legalább mellékesen hogy a klímacsövek szétkötéséhez speckó célszerszám kell és ha szétköti a csöveket akkor a gáznak is annyi aminek a feltöltése min 6-8000ft és van ott még pár apróság is amivel egy kezdő igencsak cumizni fog de végülis a lényeget azért jól leírtad!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21486 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 09:17:01 »

Azért azt is megemlíthetted volna neki legalább mellékesen hogy a klímacsövek szétkötéséhez speckó célszerszám kell és ha szétköti a csöveket akkor a gáznak is annyi aminek a feltöltése min 6-8000ft és van ott még pár apróság is amivel egy kezdő igencsak cumizni fog de végülis a lényeget azért jól leírtad!  wave

A gáznak nyilván már korábban annyi volt, máskülönben miért akarna hűtőt leszedni?  Huh?

A célszerszámot meg ne vegyük annyira komolyan, mert a sportitalok kupakja pont megfelel a célnak, ami meg 250 huf. integet2
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21487 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 09:31:12 »

A gáznak nyilván már korábban annyi volt, máskülönben miért akarna hűtőt leszedni?  Huh?

A célszerszámot meg ne vegyük annyira komolyan, mert a sportitalok kupakja pont megfelel a célnak, ami meg 250 huf. integet2

Igen most utánanéztem és egy másik topikban klímahűtőt keresett ezért a gáznak már tényleg annyi lehet! A kupakos részt én is ismerem mint mindenki aki ért valamennyit az autókhoz de én csak arra próbáltam utalni hogy ha egy kezdőnek segítetek akkor az ilyen dolgokat is közöljétek vele mert magától erre nem biztos hogy rá fog jönni és szerintem ha bármelyikünk visszaemléxik anno nekünk is jól jött volna ha megmondják a tuttit és nem kell kísérleteznünk!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
drof
Vendég
« Új hozzászólás #21488 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 09:32:28 »

Igen most utánanéztem és egy másik topikban klímahűtőt keresett ezért a gáznak már tényleg annyi lehet! A kupakos részt én is ismerem mint mindenki aki ért valamennyit az autókhoz de én csak arra próbáltam utalni hogy ha egy kezdőnek segítetek akkor az ilyen dolgokat is közöljétek vele mert magától erre nem biztos hogy rá fog jönni és szerintem ha bármelyikünk visszaemléxik anno nekünk is jól jött volna ha megmondják a tuttit és nem kell kísérleteznünk!  wave

Hát igaz. A tapasztalat az a tudás, amire 5 perce lett volna szükségünk. wave
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21489 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 09:38:41 »

Hát igaz. A tapasztalat az a tudás, amire 5 perce lett volna szükségünk. wave


A Tapasztalat = az idő és a káromkodás minimalizálása
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21490 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 09:59:59 »

Azért azt is megemlíthetted volna neki legalább mellékesen hogy a klímacsövek szétkötéséhez speckó célszerszám kell és ha szétköti a csöveket akkor a gáznak is annyi aminek a feltöltése min 6-8000ft és van ott még pár apróság is amivel egy kezdő igencsak cumizni fog de végülis a lényeget azért jól leírtad!  wave

a hűtő kiszedésehez nem kell. A csövek szétszedéséhez kell csak szerszám.
Gondolom a gáz problémát iq val rendelkező ember ismeri.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21491 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 10:14:16 »


a hűtő kiszedésehez nem kell. A csövek szétszedéséhez kell csak szerszám.
Gondolom a gáz problémát iq val rendelkező ember ismeri.


És hogy cseréled ki a klímahűtőt ha nem kötöd szét a csöveket?  wow1

Amúgy én vettem egy klímacsőszerelő szettet ami elég olcsó volt ha esetleg érdekelne valakit akkor megadhatom a bolt linkjét!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21492 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 10:25:44 »


És hogy cseréled ki a klímahűtőt ha nem kötöd szét a csöveket?  wow1

Amúgy én vettem egy klímacsőszerelő szettet ami elég olcsó volt ha esetleg érdekelne valakit akkor megadhatom a bolt linkjét!  wave

a klímahűtő oldalába 2 cső megy, nem kell hozzájuk célszerszám, mindegyiket csavar rögzíti. Nekem is van csőszétszedő szerszámom, de a hűtőhöz tényleg nem kell.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21493 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 10:34:33 »

a klímahűtő oldalába 2 cső megy, nem kell hozzájuk célszerszám, mindegyiket csavar rögzíti. Nekem is van csőszétszedő szerszámom, de a hűtőhöz tényleg nem kell.

Na ennek majd jobban utánanézek mert én találkoztam nem csavaros hanem fix csöves Mondival is!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21494 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 10:37:55 »

Na ennek majd jobban utánanézek mert én találkoztam nem csavaros hanem fix csöves Mondival is!

 wow1
pedig ott sok hely nincs. Ha tényleg van ilyen, elnézést  integet2
Naplózva
T77
Vendég
« Új hozzászólás #21495 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 12:16:23 »

Köszönöm a válaszokat, nagyon építő jellegűek és hasznosak! Sok "imát" és időt lehet vele spórolni.
A gázzal nincs probléma, mert úgy néz ki hogy lyukasa hűtő, de lehet, hogy a cső csatlakozásnál van hiba.
Először megszeretném nézni, hogy javítható-e, vagy cserélni kell a hűtőt.
A csövet akkor letudom venni egyszerű szerszámmal.
A feltöltést meg tudja oldani egy klímával foglalkozó ismerős, de ő nem szerel alkatrészt.
Mi a véleményetek bontottat vehetek, vagy csak újat nézzek persze az ár számít, új már 17e-ért kínáltak.

http://kepfeltoltes.hu/130801/17307601_1_644x461_ford-mondeo-klimahuto-fot_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ilyennek látom a hűtőt a megjelölt terület mi lenne talán segít hogy milyem lehet a cső csatlakozás.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.01 csütörtök, 12:22:31 írta T77 » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21496 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 12:24:19 »

Köszönöm a válaszokat, nagyon építő jellegűek és hasznosak! Sok "imát" és időt lehet vele spórolni.
A gázzal nincs probléma, mert úgy néz ki hogy lyukasa hűtő, de lehet, hogy a cső csatlakozásnál van hiba.
Először megszeretném nézni, hogy javítható-e, vagy cserélni kell a hűtőt.
A csövet akkor letudom venni egyszerű szerszámmal.
A feltöltést meg tudja oldani egy klímával foglalkozó ismerős, de ő nem szerel alkatrészt.
Mi a véleményetek bontottat vehetek, vagy csak újat nézzek persze az ár számít, új már 17e-ért kínáltak.

én a td-m nél bontott kompresszort csöveket és hűtőt tettem bele, az elpárologtató, és a szárító szűrőn kívül minden cserés volt, itt a fórumról került bele bontott cucc, az összes alkatrész nem volt 20ba.
Ha olyan a hűtőd mint az enyém volt, akkor 2db ha jól emlékszem 11es kulcsnyílású anya van (a kocsi jobb oldala irányában), és a cső a hűtőbe csúszik bele. van rajta 2 vagy 3 zöld tömítés, azokat méret alapján fordnál, vagy klímásnál megkapod, feltétlen cseréld mindet.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #21497 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 12:48:17 »

Köszönöm a válaszokat, nagyon építő jellegűek és hasznosak! Sok "imát" és időt lehet vele spórolni.
A gázzal nincs probléma, mert úgy néz ki hogy lyukasa hűtő, de lehet, hogy a cső csatlakozásnál van hiba.
Először megszeretném nézni, hogy javítható-e, vagy cserélni kell a hűtőt.
A csövet akkor letudom venni egyszerű szerszámmal.
A feltöltést meg tudja oldani egy klímával foglalkozó ismerős, de ő nem szerel alkatrészt.
Mi a véleményetek bontottat vehetek, vagy csak újat nézzek persze az ár számít, új már 17e-ért kínáltak.

http://kepfeltoltes.hu/130801/17307601_1_644x461_ford-mondeo-klimahuto-fot_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ilyennek látom a hűtőt a megjelölt terület mi lenne talán segít hogy milyem lehet a cső csatlakozás.

Azért szerintem, mielőtt szétszeded ill.veszel feleslegesen egy másik hűtőt, egy festéses nyomáspróba nem ártana, hogy kiderüljön, hogy hol szivárog a gáz. Lehet, hogy csak egy tömítés száradt ki.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #21498 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 13:04:35 »

...
http://kepfeltoltes.hu/130801/17307601_1_644x461_ford-mondeo-klimahuto-fot_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ilyennek látom a hűtőt a megjelölt terület mi lenne talán segít hogy milyem lehet a cső csatlakozás.
Ez amit te linkeltél inkább Mk1-ben volt divatos, ehhez kell csőszétszedés.
Amiről a többiek beszélnek, hogy sima szerszám elég hozzá, az ilyesmi inkább, ezek jellemzőek az Mk2-ben - tudtommal.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #21499 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 13:19:27 »

Ez amit te linkeltél inkább Mk1-ben volt divatos, ehhez kell csőszétszedés.
Amiről a többiek beszélnek, hogy sima szerszám elég hozzá, az ilyesmi inkább, ezek jellemzőek az Mk2-ben - tudtommal.

Kerestem képeket az enyémről is de csak ezeket találtam és szerintem nekem is pont a fix csöves klímahűtőm van pedig az enyém 98-as MK2 de ezt majd ti eldöntitek hogy ez is szerelhető-e:

http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130801/PA070039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos ennél jobb képekkel jelenleg nem tudok szolgálni!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Oldalak: 1 ... 423 424 425 426 427 428 429 [430] 431 432 433 434 435 436 437 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.