Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:45:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Facelift modellek
Oldalak:
1
...
42
43
44
45
46
47
48
[
49
]
50
51
52
53
54
55
56
...
110
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Facelift modellek (Megtekintve 1737552 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2400 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:27:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.06.26 kedd, 15:05:00
Hát, ha a fele még megvan, akkor vagy nagyon keveset használod a kocsit, vagy tolod, ha menni kell vhova..
Ez utóbbi esetben még jó, hogy csak 4,3 jö ki...
Tény, hogy viszonylag keveset használom. Általában csak a munkahelyemre meg haza járok vele, plusz ha elmegyünk hétvégén valahova.
Átlagban évi 10 ezret megyek csak.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2401 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:42:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.06.26 kedd, 14:31:00
Joe,
ez igy ebben a formaban nem igaz, merhogy nem en talaltam ki, hanem nemtom kinek az agyabol gyutt elo
En csak ezzel szoktam cukkolni Angel-t, mert tom, hogy erre kap
Hogy álmodnál vagy 2 hétig a terryblekkel...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2402 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:52:00 »
Szerintem Joe, az a cmax sokat eszik. Szerintem nagyon nyomod neki. Vagy - mivel az elég nagy felületű a homloka - kevés neki ez a motor, ehhez a tempóhoz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2403 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:55:00 »
Idézetet írta: Rob2129_old - 2007.06.26 kedd, 13:35:00
De jó neked, hogy van sofőröd!
Amúgy függetlenül a tankban levő szintjelző bigyótól, a tankolásnál nullázott számláló 840 megtett km-t mutatott, mikor még a másik oldal szerint 10 km volt vissza.
Tehát akárki akármit mér, a valós megtett km szerint is kb. 850 km-t megyek el, ami 6,8-as fogyit eredményez.
Lehet, hogy a km számláló nem (sem) pontos?
Amúgy 6,8-as fogyi Budapest-Graz viszonlyatban 8-as úton, nem széttaposva a pedálokat, reális, vagy sok?
Hát, szerintem sok. Én Stuttgartból hazajöttem 5,0-ás fogyival (valódi fogyi), de nekem nem szokott 6 fölé menni jelentősen (műszer szerint). Ha nincs nagy meleg, akkor inkább 6 alatt van egy kicsivel (műszer szerint). De nemegyszer 5 alatt áll a műszer... a műszer és a valóság között max fél liter van, de volt már hótt pontos is, sőt, a műszer mutatott többet, mint a valós.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2404 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:57:00 »
izé, Nagel = Angel (bocsánat)
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2405 Dátum:
2007.06.26 kedd, 15:57:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.26 kedd, 15:55:00
Hát, szerintem sok. Én Stuttgartból hazajöttem 5,0-ás fogyival (valódi fogyi), de nekem nem szokott 6 fölé menni jelentősen (műszer szerint). Ha nincs nagy meleg, akkor inkább 6 alatt van egy kicsivel (műszer szerint). De nemegyszer 5 alatt áll a műszer... a műszer és a valóság között max fél liter van, de volt már hótt pontos is, sőt, a műszer mutatott többet, mint a valós.
Nagel, mindannyian tudjuk, hogy Te kivétel vagy és mint kivétel, erősíted a szabályt.
Rob2129, nem sok az a fogyi, átlagos.
(mondom én, egy benzines)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2406 Dátum:
2007.06.26 kedd, 16:04:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.26 kedd, 15:52:00
Szerintem Joe, az a cmax sokat eszik. Szerintem nagyon nyomod neki. Vagy - mivel az elég nagy felületű a homloka - kevés neki ez a motor, ehhez a tempóhoz.
Nyomom is neki néha, de általában én átlagosan használom az autókat. Néha kicsit nehéz a lábam, de nem feltétlenül ez a jellemző. Tudok én is 5,9-et kihozni a Mondeomból, de ilyenkor már a szélvédőt kaparom...
Ilyen az igazi városi fogyi...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2407 Dátum:
2007.06.26 kedd, 16:56:00 »
Idézetet írta: ms02 - 2007.06.26 kedd, 15:57:00
Nagel, mindannyian tudjuk, hogy Te kivétel vagy és mint kivétel, erősíted a szabályt.
Rob2129, nem sok az a fogyi, átlagos.
(mondom én, egy benzines)
Nem hinném. Más is hasonló fogyikat produkál, mint én.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2408 Dátum:
2007.06.26 kedd, 16:57:00 »
Idézetet írta: MondESU_old - 2007.06.26 kedd, 10:37:00
Szia Balázs!
Hm...Nálam még ilyen nem nagyon volt, ha teljes tankolás után nulláztam. Most már a 3.-ik tankolásnál nem zéróztam a fogyit, így ír 8,4-8,5 átlagfogyasztást. Tudom, egy teli tankkal ( általában 53L-t szoktam tankolni ) ezzel mehetek olyan 620Km körül. Ilyenkor lenullázom a napi-számlálót, és ehhez tartom magam csak városban. Ha van egy kis városon kívüli kocsikázás, akkor valamivel - minimálisan - többet.
Nem a fogyasztást számolgatom ( amikor megrendeltem a Mondeo-t, tisztában voltam vele, ennyit tud, és kész ) más szempontok uralták az elképzelésem. A tesztkocsi ( 2,0-s TDCi ) nagyon hangos volt, és alapjáraton rezonált. Azóta a szekciónknak hála, beugrott két 2,2-s TDCi amit volt szerencsém kipróbálni, azok tényleg sokkal kiegyensúlyozottabb alapjárattal rendelkeznek. De. 1 : nem volt alkalmam vásárlás előtt kiprbálni egy 2,2-s TDCi-t, 2: nem 200-el lett volna több az anyegin áldozat, mint a 2.0 benya vs. 2.0 TDCi.
Így maradt a benyás verzió, fogyasztgatunk, közben hallgatjuk a csendet...
A dízelesektől MOST bocsesz!
Üdv:)
Tudom, hogy te nem mész sokat. A te helyedben én sem vettem volna dízelt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2409 Dátum:
2007.06.26 kedd, 19:51:00 »
Idézetet írta: ms02 - 2007.06.26 kedd, 15:57:00
Nagel, mindannyian tudjuk, hogy Te kivétel vagy és mint kivétel, erősíted a szabályt.
Rob2129, nem sok az a fogyi, átlagos.
(mondom én, egy benzines)
Ezt a szabályt én is erősítem! Ma mentem egy kört Dél-Dunántúlon (nem pályán, az mifelénk nincs) délelőtt 4.6, délután klímával 5 liter/100 km.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2410 Dátum:
2007.06.26 kedd, 20:23:00 »
Hát akkor most sok is a 6,8-as fogyi, meg átlagos is. Egyébként haccsebességes a verda, szal szerintem is kevesebbet kellene ennie.
De mindent félretéve a műszer(ek) és a valóság között még mindig ott a 0,8 liter különbség. Lehet, hogy felírom a kijelzőre alkholos filccel, hogy +0,8. De azért még tesztelek pár kört előtte.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2411 Dátum:
2007.06.26 kedd, 20:25:00 »
Ja, és ma tankútam egyet, aszonta a cuccos, hogy kb. 40 km van vissza (kb. 2,5 liternyi), de csak 55 litret tudtam beletenni, szóval volt még benne legalább 80-ra való üa.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2412 Dátum:
2007.06.27 szerda, 08:26:00 »
Egy tök más kérdés. Mit tudok tenni, ha nyikrog az ülés? Az ótóban villamosszék van ugye, teli csuklókkal meg motorokkal, szóval van sok lehetőség nyikorgásra. Főleg kanyarokban, mikor a pehelysúlyommal elindulok oldalra.
Füldugó?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2413 Dátum:
2007.06.27 szerda, 09:41:00 »
Idézetet írta: Rob2129_old - 2007.06.27 szerda, 08:26:00
Egy tök más kérdés. Mit tudok tenni, ha nyikrog az ülés? Az ótóban villamosszék van ugye, teli csuklókkal meg motorokkal, szóval van sok lehetőség nyikorgásra. Főleg kanyarokban, mikor a pehelysúlyommal elindulok oldalra.
Füldugó?
Diéta.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2414 Dátum:
2007.06.27 szerda, 11:25:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.27 szerda, 09:41:00
Diéta.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2415 Dátum:
2007.06.27 szerda, 11:26:00 »
Szia Angel!
Valóban nem, egy év termése 13eKm.
Azért a tesztvezetéshez egy gondolat :
- tesztautónk egy f2-es 2,0-s TDCi, volt benne talán 3eKm. Apum, és a párom is panaszkodtak, hogy meleg mocinál is érzékelték alapjáraton a rezonálást, amit én is elől. ( piros lámpa előtt várakozva ) Tudom, hogy egy hasonló nagyságú moci dízelben jóval nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint az enyém. De a 2,2-es tényleg, szó szerint is "felemelő" érzés gyorsításkor, rugalmasságban! Most Stealt-ot figyelem árgus szemekkel, hogy egy nem átlagos használat ( Km futás ) közben mik jönnek elő, ha előjönnek egyáltalán...
Nem tagadom, nagyon játszom a gondolattal, hogy ha már dízelt 1x majd, akkor abból is a sztem jobbat!
Üdv:)
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2416 Dátum:
2007.06.27 szerda, 11:26:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.26 kedd, 16:57:00
Tudom, hogy te nem mész sokat. A te helyedben én sem vettem volna dízelt.
Szia Angel!
Valóban nem, egy év termése 13eKm.
Azért a tesztvezetéshez egy gondolat :
- tesztautónk egy f2-es 2,0-s TDCi, volt benne talán 3eKm. Apum, és a párom is panaszkodtak, hogy meleg mocinál is érzékelték alapjáraton a rezonálást, amit én is elől. ( piros lámpa előtt várakozva ) Tudom, hogy egy hasonló nagyságú moci dízelben jóval nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint az enyém. De a 2,2-es tényleg, szó szerint is "felemelő" érzés gyorsításkor, rugalmasságban! Most Stealt-ot figyelem árgus szemekkel, hogy egy nem átlagos használat ( Km futás ) közben mik jönnek elő, ha előjönnek egyáltalán...
Nem tagadom, nagyon játszom a gondolattal, hogy ha már dízelt 1x majd, akkor abból is a sztem jobbat!
Üdv:)
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2417 Dátum:
2007.06.27 szerda, 19:35:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.27 szerda, 09:41:00
Diéta.
Ez hosszútávú cél, mondjuk az első ötéves terv része.
Gondolom nem érdemes nekiállni és nyikorgásra vadászni, mert túl sok mindent úgysem lehet tenni az üléssel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2418 Dátum:
2007.06.27 szerda, 23:35:00 »
Idézetet írta: MondESU_old - 2007.06.27 szerda, 11:26:00
Szia Angel!
Valóban nem, egy év termése 13eKm.
Azért a tesztvezetéshez egy gondolat :
- tesztautónk egy f2-es 2,0-s TDCi, volt benne talán 3eKm. Apum, és a párom is panaszkodtak, hogy meleg mocinál is érzékelték alapjáraton a rezonálást, amit én is elől. ( piros lámpa előtt várakozva ) Tudom, hogy egy hasonló nagyságú moci dízelben jóval nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint az enyém. De a 2,2-es tényleg, szó szerint is "felemelő" érzés gyorsításkor, rugalmasságban! Most Stealt-ot figyelem árgus szemekkel, hogy egy nem átlagos használat ( Km futás ) közben mik jönnek elő, ha előjönnek egyáltalán...
Nem tagadom, nagyon játszom a gondolattal, hogy ha már dízelt 1x majd, akkor abból is a sztem jobbat!
Üdv:)
Nem akarok kekeckedni, de hogy a 2.0 jobban rezonálna, mint a 2.2... hát nem tudom. Az enyém nem rezonál. Én igazából nem hiszem, hogy lenne bármilyen különbség. Ha a tesztautó rázott, ott inkább magával azzal az autóval volt baj.
A 2.2-es nyilván jobban megy, de kb 10%-ról van szó... azért az nem drasztikus. 330->360, 130->155. Utasként szerintem nem mondanád meg. Sőt, ha a tiédből ülnél át, még sofőrként sem.
A következő autóm majdnem biztos, hogy 2.2 lesz, de csak a biturbó miatt. Ha 2.0-ból is lenne, valószínűleg nekem az is elég lenne. De ha tényleg 160 körül lesz a 2.0... na az nekem már bőven elég lenne.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2419 Dátum:
2007.06.28 csütörtök, 07:28:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.06.27 szerda, 23:35:00
Nem akarok kekeckedni, de hogy a 2.0 jobban rezonálna, mint a 2.2... hát nem tudom. Az enyém nem rezonál. Én igazából nem hiszem, hogy lenne bármilyen különbség. Ha a tesztautó rázott, ott inkább magával azzal az autóval volt baj.
A 2.2-es nyilván jobban megy, de kb 10%-ról van szó... azért az nem drasztikus. 330->360, 130->155. Utasként szerintem nem mondanád meg. Sőt, ha a tiédből ülnél át, még sofőrként sem.
A következő autóm majdnem biztos, hogy 2.2 lesz, de csak a biturbó miatt. Ha 2.0-ból is lenne, valószínűleg nekem az is elég lenne. De ha tényleg 160 körül lesz a 2.0... na az nekem már bőven elég lenne.
Angel , itt egy picit azért vitatkozok. Azért észre lehet venni a különbséget:-)) Ha nem így lenne akkor mi a fenének kellene 2,2. Valamikor délután hívlak telefonon mer van egy érdekes dolog. Szerintem érdekelni fog
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2420 Dátum:
2007.06.29 péntek, 10:02:00 »
Sziasztok!
Tegnap előtt elvittem a gépet szervízbe, hogy pillanatnyi fogyasztás-mérést kipróbáljuk. A szerelő engedélyezte szoftveresen, ám mégsem írja ki
. Annyi pozitívuma volt a dolognak, hogy mellékesen a magától felnyíló csomagtartómban kicserélték a beázott mikrokapcsolót, így most már klasszul működik. Viszont úgy érzem, rájöttem arra, hogy ez konstrukciós hiba, mert a csomagtérajtó és a "kilincs" között hézag van, ahol az eső/mosófoly. be tud szivárogni és mivel a mikrokapcsoló az ajtónyitó alján van, szépen odafolyik a víz, amitől beázik a kapcsoló és korrodál. (Egyébként első ránézésre vicces ez a mikrokapcsoló. Olyan oroszos, kb 8-10 cm-es. Azután persze az ember megérti a funkcióját és rájön a méret okára...) Ha lesz időm, meg akarom próbálni eltömíteni ezt a rést, mert feleslegesnek tartok ilyen hülyeség miatt 3-4 évente kiadni hétezerpárszáz forintot.
Ha valakit érdekel, hogyan lehet kicserélni a mikrokapcsolót, írjon. Feleslegesen nem terhelném vele a fórumot.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2421 Dátum:
2007.06.29 péntek, 10:06:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.06.29 péntek, 10:02:00
Sziasztok!
Tegnap előtt elvittem a gépet szervízbe, hogy pillanatnyi fogyasztás-mérést kipróbáljuk. A szerelő engedélyezte szoftveresen, ám mégsem írja ki
. Annyi pozitívuma volt a dolognak, hogy mellékesen a magától felnyíló csomagtartómban kicserélték a beázott mikrokapcsolót, így most már klasszul működik. Viszont úgy érzem, rájöttem arra, hogy ez konstrukciós hiba, mert a csomagtérajtó és a "kilincs" között hézag van, ahol az eső/mosófoly. be tud szivárogni és mivel a mikrokapcsoló az ajtónyitó alján van, szépen odafolyik a víz, amitől beázik a kapcsoló és korrodál. (Egyébként első ránézésre vicces ez a mikrokapcsoló. Olyan oroszos, kb 8-10 cm-es. Azután persze az ember megérti a funkcióját és rájön a méret okára...) Ha lesz időm, meg akarom próbálni eltömíteni ezt a rést, mert feleslegesnek tartok ilyen hülyeség miatt 3-4 évente kiadni hétezerpárszáz forintot.
Ha valakit érdekel, hogyan lehet kicserélni a mikrokapcsolót, írjon. Feleslegesen nem terhelném vele a fórumot.
Szia SSanya!
Bár nekem nem kombim van, de véleményem szerint egyáltalán nem terhelő az ilyen információ! Ha gondolod, készíts egy rövid cikket, és mehet a fő oldalra. Biztos lesz ( olvasom a jelenséget, és okát ) akit még érint később.
Üdv:)
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2422 Dátum:
2007.06.29 péntek, 12:12:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.06.29 péntek, 10:02:00
Sziasztok!
Tegnap előtt elvittem a gépet szervízbe, hogy pillanatnyi fogyasztás-mérést kipróbáljuk. A szerelő engedélyezte szoftveresen, ám mégsem írja ki
. Annyi pozitívuma volt a dolognak, hogy mellékesen a magától felnyíló csomagtartómban kicserélték a beázott mikrokapcsolót, így most már klasszul működik. Viszont úgy érzem, rájöttem arra, hogy ez konstrukciós hiba, mert a csomagtérajtó és a "kilincs" között hézag van, ahol az eső/mosófoly. be tud szivárogni és mivel a mikrokapcsoló az ajtónyitó alján van, szépen odafolyik a víz, amitől beázik a kapcsoló és korrodál. (Egyébként első ránézésre vicces ez a mikrokapcsoló. Olyan oroszos, kb 8-10 cm-es. Azután persze az ember megérti a funkcióját és rájön a méret okára...) Ha lesz időm, meg akarom próbálni eltömíteni ezt a rést, mert feleslegesnek tartok ilyen hülyeség miatt 3-4 évente kiadni hétezerpárszáz forintot.
Ha valakit érdekel, hogyan lehet kicserélni a mikrokapcsolót, írjon. Feleslegesen nem terhelném vele a fórumot.
Ahogyan MondESU mondja, már írhatod is a cikket, mert nekem tegnap óta nem működik csak belülről.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2423 Dátum:
2007.06.29 péntek, 14:37:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2007.06.29 péntek, 12:12:00
Ahogyan MondESU mondja, már írhatod is a cikket, mert nekem tegnap óta nem működik csak belülről.
Akkor igyekezni fogok írni róla vmit, de hétvégét nem ígérem, mert sajna nincs túl sok időm.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2424 Dátum:
2007.06.29 péntek, 14:39:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2007.06.29 péntek, 12:12:00
Ahogyan MondESU mondja, már írhatod is a cikket, mert nekem tegnap óta nem működik csak belülről.
Bár most látom, hogy a tiéd nem faceliftes, neked szerintem még normál (kulcsos) zárad van, ami faceliftben már nincs. Ott csak a mikrokapcsoló van.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2425 Dátum:
2007.06.29 péntek, 15:48:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.06.29 péntek, 10:02:00
Sziasztok!
Tegnap előtt elvittem a gépet szervízbe, hogy pillanatnyi fogyasztás-mérést kipróbáljuk. A szerelő engedélyezte szoftveresen, ám mégsem írja ki
. Annyi pozitívuma volt a dolognak, hogy mellékesen a magától felnyíló csomagtartómban kicserélték a beázott mikrokapcsolót, így most már klasszul működik. Viszont úgy érzem, rájöttem arra, hogy ez konstrukciós hiba, mert a csomagtérajtó és a "kilincs" között hézag van, ahol az eső/mosófoly. be tud szivárogni és mivel a mikrokapcsoló az ajtónyitó alján van, szépen odafolyik a víz, amitől beázik a kapcsoló és korrodál. (Egyébként első ránézésre vicces ez a mikrokapcsoló. Olyan oroszos, kb 8-10 cm-es. Azután persze az ember megérti a funkcióját és rájön a méret okára...) Ha lesz időm, meg akarom próbálni eltömíteni ezt a rést, mert feleslegesnek tartok ilyen hülyeség miatt 3-4 évente kiadni hétezerpárszáz forintot.
Ha valakit érdekel, hogyan lehet kicserélni a mikrokapcsolót, írjon. Feleslegesen nem terhelném vele a fórumot.
A rendszámtábla világítás alkatrészeit is eszi rendesen a rozsda e-miatt. Nekem már ez a 2. garintúra.
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2426 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 11:28:00 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.06.19 kedd, 23:02:00
Pályán, óra szerint 140 km/h tempomattal,101 km/h átlaggal, 5.1 liter !
Scratch!
"140-nél 5.1-es átlag"
Ez az átlag klímával vagy klíma nélkül jött ki?
A valós fogyasztás is ennyi, vagy csal valamennyit az átlagfogyi mérőd?
Most voltam az első hosszabb úton az autóval. Hasonló tempónál, klímával kb 5.5-ös átlagfogyit írt a kompi, viszont nálam legalább fél literrel több a valós fogyasztás.
Így nem tudom, hogy ez most akkor sok-e vagy sem.
Viszont Dubrovniktól Trogirig országúton félig klíma nélkül:
250km, a szintjelző még el sem mozdult a maxról, 4.4 literes átlag, további 980km megtehető.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2427 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 11:31:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 11:28:00
Scratch!
"140-nél 5.1-es átlag"
Ez az átlag klímával vagy klíma nélkül jött ki?
A valós fogyasztás is ennyi, vagy csal valamennyit az átlagfogyi mérőd?
Most voltam az első hosszabb úton az autóval. Hasonló tempónál, klímával kb 5.5-ös átlagfogyit írt a kompi, viszont nálam legalább fél literrel több a valós fogyasztás.
Így nem tudom, hogy ez most akkor sok-e vagy sem.
Viszont Dubrovniktól Trogirig országúton félig klíma nélkül:
250km, a szintjelző még el sem mozdult a maxról, 4.4 literes átlag, további 980km megtehető.
Bocs, Zsoelnek szólt a kérdés.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2428 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 11:53:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 11:31:00
Bocs, Zsoelnek szólt a kérdés.
Sakos!
Olvastad, hogy nem sikerült a pill. fogyimérésem?
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2429 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 15:19:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.07.02 hétfő, 11:53:00
Sakos!
Olvastad, hogy nem sikerült a pill. fogyimérésem?
Igen, valahol láttam, hogy írtad.
Az Ivanicséknál voltál? Veled beszéltem, hogy esetleg talizunk ott?
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2430 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 15:25:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 15:19:00
Igen, valahol láttam, hogy írtad.
Az Ivanicséknál voltál? Veled beszéltem, hogy esetleg talizunk ott?
Igen, igen.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2431 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 17:23:00 »
Idézetet írta: SSanya_old - 2007.07.02 hétfő, 15:25:00
Igen, igen.
Sajnálom, hogy nem jött össze. Mondjuk sok információt nem ad a pill. fogyasztás. Még látszólag vízszintes úton, tempomattal is ingadozik.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2432 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 20:55:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 11:31:00
Bocs, Zsoelnek szólt a kérdés.
Klimával volt, hosszú távon.
De ez még nem a legjobb átlag.
Egy darabig Angel volt a nyerő, aztán zoli79 leelőzte.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2433 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 21:35:00 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.07.02 hétfő, 20:55:00
Klimával volt, hosszú távon.
De ez még nem a legjobb átlag.
Egy darabig Angel volt a nyerő, aztán zoli79 leelőzte.
És a kijelzés megegyezett a valós fogyasztással?
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2434 Dátum:
2007.07.02 hétfő, 23:26:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 21:35:00
És a kijelzés megegyezett a valós fogyasztással?
Volt, hogy megegyezett, de általában nem.
Na ebben az esetben a computer kevesebbet mutat.
Amúgy a rekordom 1382km 1tank üzemanyaggal és azt hiszem valami 4.26l/100km-re jött ki vagy ilyesmi.
Ja és kombi.
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2435 Dátum:
2007.07.03 kedd, 08:54:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.02 hétfő, 21:35:00
És a kijelzés megegyezett a valós fogyasztással?
Igen, nekem a kompjuterem pontosan mért!
Sajna már csak múltidőben beszélek róla.
Amúgy általában 2 város között nap, mint nap közlekedve, + a városi forgalomban volt 5.8!
Nagyon nagy melegben, full klima, vagy télen nagy hidegben volt 6.2!
Folyamatosan 100-al haladva mértem 4.9-et!
Naplózva
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2436 Dátum:
2007.07.03 kedd, 18:49:00 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.07.02 hétfő, 20:55:00
Klimával volt, hosszú távon.
De ez még nem a legjobb átlag.
Egy darabig Angel volt a nyerő, aztán zoli79 leelőzte.
Most megnéztem és igencsak 6 literes lett a horvátországi átlagom.
Mi okozhat magasabb fogyasztást? A lábam nem, mert tempomat 140-en, az abroncsok nyomását ellenőriztem, kicsit meg is emeltem.
Indítási, alapjárati problémám nincs, az autó húz mint állat. Mondjuk egyesben indulásnál, még mindig nagyon figyelnem kell, mert könnyen lefullad.
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2437 Dátum:
2007.07.04 szerda, 10:46:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.03 kedd, 18:49:00
Most megnéztem és igencsak 6 literes lett a horvátországi átlagom.
Mi okozhat magasabb fogyasztást? A lábam nem, mert tempomat 140-en, az abroncsok nyomását ellenőriztem, kicsit meg is emeltem.
Indítási, alapjárati problémám nincs, az autó húz mint állat. Mondjuk egyesben indulásnál, még mindig nagyon figyelnem kell, mert könnyen lefullad.
A 6 liter az soknak számít 140-nél? Szerintem nem. Próbáld ki 5.-ben 80-90-nel. Ott brutál 3,5-4 literes fogyik vannak.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2438 Dátum:
2007.07.04 szerda, 12:12:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2007.07.04 szerda, 10:46:00
A 6 liter az soknak számít 140-nél? Szerintem nem. Próbáld ki 5.-ben 80-90-nel. Ott brutál 3,5-4 literes fogyik vannak.
Zsoeléhez képest igen. Másrészt volt országút is benne.
Viszont néztem a spritmonitor.de-n: a hasonló Mondeok (107db) átlaga 6.88l összesen 2,8 millió km adatai alapján.
Ehhez képest teljesen jól állok. Megnéztem pár felhasználónál, ahol volt fedkomp adat, és mindnél 3-4-5-6 decivel kevesebbet mutatott a kijelző, tehát úgy tűnik ez is szokványosnak tekinthető.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2439 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 07:48:00 »
Ez az ára, vagy a kilométeróra állása?
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2440 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 19:45:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.04 szerda, 12:12:00
Zsoeléhez képest igen. Másrészt volt országút is benne.
Viszont néztem a spritmonitor.de-n: a hasonló Mondeok (107db) átlaga 6.88l összesen 2,8 millió km adatai alapján.
Ehhez képest teljesen jól állok. Megnéztem pár felhasználónál, ahol volt fedkomp adat, és mindnél 3-4-5-6 decivel kevesebbet mutatott a kijelző, tehát úgy tűnik ez is szokványosnak tekinthető.
Sztem is minden ótó fogyimérője kevesebbet mutat mint valójában. kb.fél lityivel.
Csak hogy legalább a tankolásig örüljünk.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2441 Dátum:
2007.07.09 hétfő, 21:41:00 »
Hát én azért nem lennék ennyire határozott ebben. Most pl 870 kilométert mentem le egy tankkal (ez szinte negatív rekord), és a fogyimérő 6,7 literen állt, ehhez képest 55 litert tankoltam beléje. Na ez kb 6,5, azaz többet mutatott a compi.
Hazafelé egy kicsit volt előzgetés, meg ilyesmi (most hagyjuk, mi az az ilyesmi), majd felment 6,8-ra. Elérve a pályát, 140 tempomat (óra szerint), majd szép lassan elkezdett csökkenni, és lement 5,9-re. Ugyi arányokat nem tudok, hány km volt előtte, meg pálya, így nem tudom kiszámolni, mennyi volt az állandó 140 (senki sem volt a pályán), de az biztos, hogy kevesebb, mint 5,9. De, és most jön a lényeg. Este volt, no klíma.
Szóval az a 140-nel mentünk: a klíma sokat ront az átlagon, fél-egy lityi, attól függően, hogy milyen meleg és gyorsaság van, meg előzgetés, meg emelkedő.
Szerintem a 6-os fogyi nem rossz.
Amikor a görögökhöz mentünk, a Gabo tempója szerint (izé), na akkor a 7-et nyaldosta, sőt, volt, amikor az enyémé több volt, mint az övé (nekünk sokkal több cuccunk, és 3 gyerekkel több volt), ez összesen kb 300 kiló (és nem 3x99 kilós gyerek, +3 kila cucc). Na mindegy, így alakul a tömeg gázolajszámlává. Szóval nem vész el... csak átalakul.
De volt olyan, amikor teljesen pontosat mutatott. De ennek ellenére ez a pár deci + az nálam is igaz, érdekelne, miért van az, hogy néha pontos, néha kevesebb, meg többnyire lefelé csal. Mert arra még nem jöttem rá, mikor hogyan. Persze annyira nem is érdekes.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2442 Dátum:
2007.07.10 kedd, 09:06:00 »
Angel,
Azert pontatlan, mert maga az erzekelok sem pontosak. A tankban levo uzemanyag szint mero ecceru mint a faek. Az atfolyasbol meg ugye az aktualis fogyit szamolja. A 2 pontatlan ertekbol lesz aztan a kijelzon egy fals szam. Szerintem.
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2443 Dátum:
2007.07.10 kedd, 13:01:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.10 kedd, 09:06:00
Angel,
Azert pontatlan, mert maga az erzekelok sem pontosak. A tankban levo uzemanyag szint mero ecceru mint a faek. Az atfolyasbol meg ugye az aktualis fogyit szamolja. A 2 pontatlan ertekbol lesz aztan a kijelzon egy fals szam. Szerintem.
Átfolyásmérő talán a Trabantban volt. Dízelt nem ismerem, de a mai benzineseknél ráadásul folyamatosan kering az üzemanyag (a 99,9%-a visszafolyik a tankba), tehát ilyen elven nem is lehetne mérni.
Ezekben az autókban computer vezérli a befecskendezést, ebből azonnal kalkulálja is az elhasznált üzemanyagot.
Focusnál mértem: a PCM minden elfogyasztott 0,1 ml üzemanyag után adott egy impulzust a fogyasztásmérő fedkompnak.
Persze a megtehető km csak sacc/kb, mert az tényleg a szintjelzőre alapul, de amúgy sem lehet megjósolni, hogy milyen stílusban és fogyasztással fogsz közlekedni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2444 Dátum:
2007.07.10 kedd, 13:13:00 »
Idézetet írta: sakos_old - 2007.07.10 kedd, 13:01:00
Átfolyásmérő talán a Trabantban volt. Dízelt nem ismerem, de a mai benzineseknél ráadásul folyamatosan kering az üzemanyag (a 99,9%-a visszafolyik a tankba), tehát ilyen elven nem is lehetne mérni.
Ezekben az autókban computer vezérli a befecskendezést, ebből azonnal kalkulálja is az elhasznált üzemanyagot.
Focusnál mértem: a PCM minden elfogyasztott 0,1 ml üzemanyag után adott egy impulzust a fogyasztásmérő fedkompnak.
Persze a megtehető km csak sacc/kb, mert az tényleg a szintjelzőre alapul, de amúgy sem lehet megjósolni, hogy milyen stílusban és fogyasztással fogsz közlekedni.
Így van, nem átfolyásmérő van, hanem a szgép számolja, ahogy írod. A dízel is visszanyomja a tankba az üa-t.
De ettől függetlenül a Zaccinak is agaza van:
Azert pontatlan, mert maga az erzekelok sem pontosak. ... A 2 pontatlan ertekbol lesz aztan a kijelzon egy fals szam.
Hát ez pont így van. Viszont az, hogy az üzemanyag szintmérő pontatlan, az nem probléma. Egyébként 256 különböző állapota van, tehát kb 2 decit tud megkülönböztetni. Ezzel nincs is baj, mert a köztes értékeket simán kiinterpolálhatja, azaz tudja, hogy mikor váltott mondjuk 233-ról 232-re, majd nézi, mikor vált 231-re, ezt összeveti, mennyi üzemanyag fogyott el, (hány ml), majd folyamatosan hozzáigazítja a tank állapotához.
Na persze az egész a ml pontosságon múlik, ami nem pontos.
Azért mutat kevesebbet, mert ha a rendszer pontossága +-5%, akkor ő inkább 6%-kal fog kevesebbet mutatni, hogy még véletlenül sem legyen több, nehogy a júzer ideges legyen.
Nem kell az egészet túl komolyan venni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2445 Dátum:
2007.07.10 kedd, 13:58:00 »
Idézetet írta: Angel - 2007.07.10 kedd, 13:13:00
Így van, nem átfolyásmérő van, hanem a szgép számolja, ahogy írod. A dízel is visszanyomja a tankba az üa-t.
De ettől függetlenül a Zaccinak is agaza van:
Azert pontatlan, mert maga az erzekelok sem pontosak. ... A 2 pontatlan ertekbol lesz aztan a kijelzon egy fals szam.
Hát ez pont így van. Viszont az, hogy az üzemanyag szintmérő pontatlan, az nem probléma. Egyébként 256 különböző állapota van, tehát kb 2 decit tud megkülönböztetni. Ezzel nincs is baj, mert a köztes értékeket simán kiinterpolálhatja, azaz tudja, hogy mikor váltott mondjuk 233-ról 232-re, majd nézi, mikor vált 231-re, ezt összeveti, mennyi üzemanyag fogyott el, (hány ml), majd folyamatosan hozzáigazítja a tank állapotához.
Na persze az egész a ml pontosságon múlik, ami nem pontos.
Azért mutat kevesebbet, mert ha a rendszer pontossága +-5%, akkor ő inkább 6%-kal fog kevesebbet mutatni, hogy még véletlenül sem legyen több, nehogy a júzer ideges legyen.
Nem kell az egészet túl komolyan venni.
"Nem kell az egészet túl komolyan venni."
Egyetértünk.
Csak az bosszant, hogy a régebbi Mondeoban lehetett korrigálni, ebben pedig nem (rákérdeztem).
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2446 Dátum:
2007.07.10 kedd, 16:11:00 »
sakos,
ahaaam, jo pap holtig tanul. Akkor valceg abbol adodhat a kulonbseg, hogy az ECU feltetelezi, hogy 1 spriccelesre x ml uzemanyag kerul az egesterbe, de mondjuk nem szamol azzal, hogy kopik a befecskendezo szelep vagy a gyari pontatlansag miatt esetleg tobb/kevsebb uzemynag kerul valojaban oda hova kell ? Jol sejtem ?
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2447 Dátum:
2007.07.10 kedd, 16:15:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.10 kedd, 16:11:00
sakos,
ahaaam, jo pap holtig tanul. Akkor valceg abbol adodhat a kulonbseg, hogy az ECU feltetelezi, hogy 1 spriccelesre x ml uzemanyag kerul az egesterbe, de mondjuk nem szamol azzal, hogy kopik a befecskendezo szelep vagy a gyari pontatlansag miatt esetleg tobb/kevsebb uzemynag kerul valojaban oda hova kell ? Jol sejtem ?
Ez így van, és valószínűleg a tankbéli fogyást is beveti a számolásba, mert ugyan 2 deci pontossággal mér, de 50 liternél a 2 deci már semmi.
Mint a gps. Pár méteres pontossággal mér, de több kilométernél ez már semmi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2448 Dátum:
2007.07.10 kedd, 18:19:00 »
Idézetet írta: zacci - 2007.07.10 kedd, 16:11:00
sakos,
ahaaam, jo pap holtig tanul. Akkor valceg abbol adodhat a kulonbseg, hogy az ECU feltetelezi, hogy 1 spriccelesre x ml uzemanyag kerul az egesterbe, de mondjuk nem szamol azzal, hogy kopik a befecskendezo szelep vagy a gyari pontatlansag miatt esetleg tobb/kevsebb uzemynag kerul valojaban oda hova kell ? Jol sejtem ?
Pontosan!
Illetve annyi, hogy a spriccelés hosszával szabályozza az ECU/PCM az üzemanyag mennyiségét.
Plusz hibaként még bejöhet az üzemanyag nyomásának eltérése a névleges értéktől. Gondolom nem kell magyarázni miért.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III. facelift
«
Új hozzászólás #2449 Dátum:
2007.07.10 kedd, 18:51:00 »
Szerintem ott alakul ki leginkabb diferencia, mikor 1 tank elfustolese alatt soxor inditod a gepet. Gondolom a hotagulassal es a nyomas ingadozassal nem szamol az ECU, mert az ugye mindig mas.
Naplózva
blah blah blah
Oldalak:
1
...
42
43
44
45
46
47
48
[
49
]
50
51
52
53
54
55
56
...
110
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ