Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:23:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552298 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1550 Dátum: 2007.11.20 kedd, 12:42:12 »

Összedobhatnánk 1-et, de garanciát ki vállal rá? Még a készülékre vállalnám, de az autóban okozott esetleges kár? Biztos ezt is belekalkulálták az árába.
alkatrész 500.-
haszon 10.000.-
biztosító haszna 29.000.-  nyes nyes nyes

Mire vállalnak garanciát? Magára a szerkóra. Ha tönkreteszi a motort, ők ugyan nem fognak neked fizetni. Ebben biztos lehetsz.
És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1551 Dátum: 2007.11.20 kedd, 13:46:57 »

Összedobhatnánk 1-et, de garanciát ki vállal rá? Még a készülékre vállalnám, de az autóban okozott esetleges kár? Biztos ezt is belekalkulálták az árába.
alkatrész 500.-
haszon 10.000.-
biztosító haszna 29.000.-  nyes nyes nyes

És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.

Nem kell ennel bonyolultabb. Ecceru es nacceru.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1552 Dátum: 2007.11.20 kedd, 13:58:39 »

És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.

Nem kell ennel bonyolultabb. Ecceru es nacceru.

Szerintem ez mindig hozzátesz egy pici időt, amíg nyitva van a szelep. Csak ugyanannyit minden fordulattartományban...
Vagy mondjuk mindig 10%-ot tesz rá. Egyiket sem bonyolult megoldani.
De én azt hittem, hogy fordulatszámfüggő. Mert pl lehet, hogy kis fordulatnál nem kell annyival több, nagyobbnál meg igen.
Aztán a gyújtásszög... vagy azt az ecu csinálja a kopogási szenzor alapján?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1553 Dátum: 2007.11.20 kedd, 14:14:06 »

És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.

Nem kell ennel bonyolultabb. Ecceru es nacceru.

Szerintem ez mindig hozzátesz egy pici időt, amíg nyitva van a szelep. Csak ugyanannyit minden fordulattartományban...
Vagy mondjuk mindig 10%-ot tesz rá. Egyiket sem bonyolult megoldani.
De én azt hittem, hogy fordulatszámfüggő. Mert pl lehet, hogy kis fordulatnál nem kell annyival több, nagyobbnál meg igen.
Aztán a gyújtásszög... vagy azt az ecu csinálja a kopogási szenzor alapján?

Ez csak befecskendezési időt szabályoz, az előgyújtásba nem szól bele. Mivel az E85 oktánszáma magasabb, a kisebb előgyújtással is működik az autó. Ha van benne kopogásérzékelő, akkor valamennyivel magasabbra állítja.
Valami hasonló bonyolultságú eszközre számítottam. Szerintem is kb. 3 ezer forintból előállítható a készülék.
E85! Ha ennél lényegesen drágábban veszed, és ezért ilyen magas a kisker ára, akkor boltoljunk! Tudok rá tervező és gyártó kapacitást. Ja és a képen láthatónál korszerűbb technológiával.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1554 Dátum: 2007.11.20 kedd, 14:23:47 »

Mire vállalnak garanciát? Magára a szerkóra. Ha tönkreteszi a motort, ők ugyan nem fognak neked fizetni. Ebben biztos lehetsz.
És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.
A weblapon azt írják, motoronként 10millával felel a biztosító motorhiba esetén ...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1555 Dátum: 2007.11.20 kedd, 14:50:17 »

És igazából ez alig több, mint a zacci által javasolt pufferkondi.

Nem kell ennel bonyolultabb. Ecceru es nacceru.

Szerintem ez mindig hozzátesz egy pici időt, amíg nyitva van a szelep. Csak ugyanannyit minden fordulattartományban...
Vagy mondjuk mindig 10%-ot tesz rá. Egyiket sem bonyolult megoldani.
De én azt hittem, hogy fordulatszámfüggő. Mert pl lehet, hogy kis fordulatnál nem kell annyival több, nagyobbnál meg igen.
Aztán a gyújtásszög... vagy azt az ecu csinálja a kopogási szenzor alapján?

Gyujtasszoget az ECU csinazza a kopogaserzekelon keresztul. Itt szerintem alapvetoen arrol van szo, hogy van egy turestartomany amiben mukodik a vezerles. Ha rossz minosegu uzemanyagot tankolsz, akkor ugye ezt az ECU kompenzalja a kopogaserzekelon keresztul.-+ tartomany. Namost ha tul rossz az uzemanyag, azt az ECU a vegtelensegig nem tudja kompenzalni (elogyujtas), igy bejelez a check engine, csorog a moci. Itt ebben az esetben pont forditva tortenik a dolog. Felfele nem tud mar korrigalni, igy nem eri el a kopogas hatarat, ergo mondhatnank, hogy tul jo az uzemanyag. Ebben az esetben is bejelez a check engine. Ugye arrol van szo, hogy az E85nek kevesebb az egesi energiaja vagymi, igy tobbet kell sprickolni. Kene am, de a rendszer nem tud. Erre irtak azt, hogy modositani kell az ECU programjat. Eza dobozka meg ecceruen megoldja ezta problemat ugy, hogy minden tartomanyban piciket tovabb tartja nyitva a porlasztokat, igy ertelemszeruen tobb uzemanyagot kap, ezt a kopogaserzekelon keresztul erzekeli, majd szepen beszabalyozza magat, es igy az ertekek vissza kerulnek a turestartomanyba, raadasul megkapja a moci a szukseges plussz uzemanyagot ami elvileg az E85 eseteben kene. tehat valahogy ugy tom ezt elkepzelni, hogy a turestartomany mondjuk 255 lepesben allithato. Legyen a kozeppont 127
Optimalis esetben a kapott ertek a 0hoz van kozel vagyis a elmeleti 255os skalan a 127-es pont. Ha jobb uzemanyagot kap, akkor a kopogaserzekelon keresztul korrigal mondjuk a +tartomanyba. Igen am, de az E85bol picit tobb kene, mert velhetoleg nem birja elerni a kopogas hatarat az elektronika. Mondjuk eleri a korrigacio a 255-ot, de meg mindig nem eleg arra, hogy a kopogasi hatarban mukodjon a moci. Ha tobb benyat kap, akkor ezaz ertek lecsokken 255rol x-re, es az ecu mar el tudja erni a kopogas hatarat, be tud allni egy ertekre es maris nincs rinya. Szerintem ezert olyan rohadt halk most a mocim. 80-nal gyakorlatilag nincs motorhang ! Nekem nagyon teccik, de gyanitom, hogy jelen pillanatban nem kopogashataron uzemel a moci es ezert halkabb. Nemtom mennyire volt ertheto, de majd nemsoka kiderul az igazsag. Megyek vik-hez diagra...
A fordulatszammal meg azert nincs gond, mert ugye van egy alap jeled, ami mondjuk alacsony fordulatszamon 10ms+1ms korrigalas (a dobozka altal), magasabb fordulatszamon meg mondjuk 20ms+2ms a nyitasi ido. Nyilvan az ertekek csak reprezentativ ertekuek. Nemtom mennyi a nyitasi ido, de ertem, hogy mit miert csinal eza dobozka. Oszt lehet, hogy nem igy van...
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1556 Dátum: 2007.11.20 kedd, 14:53:06 »

Nemtom mennyire volt ertheto, de majd nemsoka kiderul az igazsag. Megyek vik-hez diagra...

Teljesen. Ezt én is így gondolom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1557 Dátum: 2007.11.20 kedd, 15:04:45 »

Nemtom mennyire volt ertheto, de majd nemsoka kiderul az igazsag. Megyek vik-hez diagra...

Teljesen. Ezt én is így gondolom.

A nagy kerdes az, hogy mit tekintunk alap jelnek. Ugy eminden relative. Az ECUnak meg van mondva gyarilag, hogy a tankba 95os benyat tolnak majd. Ehhez kepest o valceg tud -+iranyban korrigalni valamennyit. Mondjuk 91-100 (ez csak pelda) Nade mivan akkor, ha azt mondom(mert lehet ilyet) az ECU-nak, hogy mostantol 100as benyat itatok vele. A kiindulasi pont rogton megvaltozik. Es tegyuk fel a korrigalasi tartomayn eltolodik 95-110 koze. Ha ez igy lenne, akkor csak annyit kel tenni, hogy a gyari 95-ot at kell irni mondjuk 100ra es maris ehylere kerul minden. Az meg megint egy mas kerdes, hogy valojaban mit allit ezaz oktanszam opcio az ECUban. Csak az alap gyujtasszoget, vagy esetleg tobb benyat is sprickol ? Jo lenne pontosabban ismerni az ECU programjat...
Ezen az oldalon sok okos dolgot irnak a vezerlesrol, csak sajna nem mennek belel anyira melyen a temaba:
http://www.ford-klub.hu/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=4&id=15&Itemid=41


Leegyszerusitve valami olyan lehet a check engine lampa mogott, hogy "tokig nyitottam a "csapot", de meg mindig nem hallom a moci kopogasat." Valami gaz van. Toljatok tobb anyagot ! vag yvalami hasonlo...
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.20 kedd, 15:06:45 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1558 Dátum: 2007.11.20 kedd, 15:28:29 »

Leegyszerusitve valami olyan lehet a check engine lampa mogott, hogy "tokig nyitottam a "csapot", de meg mindig nem hallom a moci kopogasat." Valami gaz van. Toljatok tobb anyagot ! vag yvalami hasonlo...

Másként gondolom, de ez is csak tipp: nem a túlságosan kopogástűrő benzin miatt jelez be az autód. Nem hinném, hogy a túl jó benzin problémát jelentene.
Az előgyújtás és az üzemanyag mennyiség két külön dolog. Az elsővel a kopogásra, a másodikkal a lambda értékre hatsz. Nálad szerintem az ECU próbálja növelni az üzemanyag mennyiséget, de szélsőértékben is szegénynek minősíti a keveréket a szonda, ezért jelez a lámpa.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1559 Dátum: 2007.11.20 kedd, 15:33:22 »

Leegyszerusitve valami olyan lehet a check engine lampa mogott, hogy "tokig nyitottam a "csapot", de meg mindig nem hallom a moci kopogasat." Valami gaz van. Toljatok tobb anyagot ! vag yvalami hasonlo...

Másként gondolom, de ez is csak tipp: nem a túlságosan kopogástűrő benzin miatt jelez be az autód. Nem hinném, hogy a túl jó benzin problémát jelentene.
Az előgyújtás és az üzemanyag mennyiség két külön dolog. Az elsővel a kopogásra, a másodikkal a lambda értékre hatsz. Nálad szerintem az ECU próbálja növelni az üzemanyag mennyiséget, de szélsőértékben is szegénynek minősíti a keveréket a szonda, ezért jelez a lámpa.


Igen erre enis gondoltam, mivel ugye joval tisztabb az etanol eges, igy ahogy a cikkben is emlitettek a normalistol eltero ertekeket mer a rendszer, amit kapasbol ugy fog fel, hogy rossz a lambda, mert nem normalis dolog, hogy 1ik pillanatrol a masikra felere essen vissza a karosanyag szint. Szal lehet, hogy tenyleg itt van a kutya elasva. De ha tenyleg ugy mukodik, hogy a megszokottol eltero blabla, akkor megoldas lehet egy ECU reset+ujratanitas is. ekkor felveszi a jeladoktol az aktualis ertekeket mint etalon, es onnantol csak akkor fog bejelezni, ha csak benyat toltok a gepbe  vigyor3
Itt ugye megint felmerul egy kedes, hogy vajon mennyire tanulekony es fogekony az ECU az uj dolgokra Cool
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.20 kedd, 15:35:50 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1560 Dátum: 2007.11.20 kedd, 16:36:09 »


Igen erre enis gondoltam, mivel ugye joval tisztabb az etanol eges, igy ahogy a cikkben is emlitettek a normalistol eltero ertekeket mer a rendszer, amit kapasbol ugy fog fel, hogy rossz a lambda, mert nem normalis dolog, hogy 1ik pillanatrol a masikra felere essen vissza a karosanyag szint. Szal lehet, hogy tenyleg itt van a kutya elasva. De ha tenyleg ugy mukodik, hogy a megszokottol eltero blabla, akkor megoldas lehet egy ECU reset+ujratanitas is. ekkor felveszi a jeladoktol az aktualis ertekeket mint etalon, es onnantol csak akkor fog bejelezni, ha csak benyat toltok a gepbe  vigyor3
Itt ugye megint felmerul egy kedes, hogy vajon mennyire tanulekony es fogekony az ECU az uj dolgokra Cool

Sokan különleges tanulási képességet tulajdonítanak az ECU-nak, de az sajnos buta mint a föld. Egy reszetnél visszaáll minden az általad is említett "127-es" értékre, és kezd újra behangolni. A működési tartomány ettől nem bővül.
A lambda eltérés nem azt jelenti hogy kevés a károsanyag, jobban odadurranthatunk, hanem épp a nem megfelelő értéket jelez.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1561 Dátum: 2007.11.21 szerda, 21:54:52 »

ma betoltam a kocsiba 3 liter etilalkoholt, úgy 40%-os volt a tank telítettsége

mint a vaddisznó, úgy megy tőle a kocsi, nyomatékos lett, és csendes, olyan, mint amikor motorfékkel lassulok 3.-ban, és már jó meleg a motor

csak az a nagy gáz, hogy mifelénk (Debrecen) nem lehet E85-öt kapni, így háztartási boltból szereztem be tisztaszeszt, az meg 500Ft/liter... levele
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1562 Dátum: 2007.11.21 szerda, 22:04:56 »

Ma kiderult az igazsag. Voltam diagon. Megneztuk miert vilagitott a check engine lampa.

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Egyebkent az IDS altal mutatott ertekek normalisak voltak. Vik szerint semmi rendellenesseget nem mutattak.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.21 szerda, 22:42:24 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1563 Dátum: 2007.11.21 szerda, 22:09:12 »

cool  eljen

Nalam 80-nal nincs motorhang ! Ugy ertsd, semmi ! Kiteszem uresbe es az alapzaj marad. Vagyis csak a futomu hangjat hallani, motor meg alapjaraton totyog.
Naplózva

blah blah blah
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1564 Dátum: 2007.11.21 szerda, 22:25:14 »

cool  eljen

Nalam 80-nal nincs motorhang ! Ugy ertsd, semmi ! Kiteszem uresbe es az alapzaj marad. Vagyis csak a futomu hangjat hallani, motor meg alapjaraton totyog.

nálam azért nem annyira észrevehető a motorzaj csökkenése, mert kombi, széles gumikkal és 4x4

de kísérletnek jó, még így E13-as keverékként is, azaz E17, mert a benzin már tartalmaz 4% etanolt

gondolatkísérleteket folytattam vízbefecskendezés megoldására is, a legkézenfekvőbb az volt, hogy az üzemanyaggal juttatom be, csakhogy ehhez izopropilalkohol kellene, mert az etanol felveszi ugyan a vizet, de utána az alkohol/víz keverék a tank alján helyezkedik el, míg az izopropilalkohol bonyolultabb molekulaszerkezete miatt egyszerre kötődik a vízmolekulákhoz és benzin részecskéihez (benzinmolekula nincs, mert a benzin sok vegyianyag kevercse)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1565 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 00:33:29 »

ma betoltam a kocsiba 3 liter etilalkoholt, úgy 40%-os volt a tank telítettsége

mint a vaddisznó, úgy megy tőle a kocsi, nyomatékos lett, és csendes, olyan, mint amikor motorfékkel lassulok 3.-ban, és már jó meleg a motor

csak az a nagy gáz, hogy mifelénk (Debrecen) nem lehet E85-öt kapni, így háztartási boltból szereztem be tisztaszeszt, az meg 500Ft/liter... levele

És a szülinapjára mit teszel bele?  eplus2 eplus2 1 üveg unikumot??? Vagy egy sört... ez nagyon durva  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 worship Wink nyes
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1566 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 00:34:22 »

Ma kiderult az igazsag. Voltam diagon. Megneztuk miert vilagitott a check engine lampa.

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Egyebkent az IDS altal mutatott ertekek normalisak voltak. Vik szerint semmi rendellenesseget nem mutattak.

Tulajdonképpen kevés a befecskendezett üzemanyag.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1567 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 07:39:32 »

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Megmondtam  Wink
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1568 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 09:06:34 »

Ma kiderult az igazsag. Voltam diagon. Megneztuk miert vilagitott a check engine lampa.

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Egyebkent az IDS altal mutatott ertekek normalisak voltak. Vik szerint semmi rendellenesseget nem mutattak.

Tulajdonképpen kevés a befecskendezett üzemanyag.

Igen, es asszem jon a kov. jelenseg. Uzemanyag szuro dugulas. Ha menet kozben nyomok egy padlot, akkor kb. a 3/4-ig meg erezni a gyorsulast, de ha ennel tovabb nyomom akkor erezehtoen lassul az auto Cool Remelem jo sok dzsuvat kiszedett eza csodaszer a rendszerbol. Igazabol remenykedtem, hogy igy lesz.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1569 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 09:06:47 »

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Megmondtam  Wink

 eljen
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1570 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 09:54:43 »

Ma kiderult az igazsag. Voltam diagon. Megneztuk miert vilagitott a check engine lampa.

Eredmeny:Lambdaszonda azt mondta, hogy szegenykeverek az 1-es hengerben.
Egyebkent az IDS altal mutatott ertekek normalisak voltak. Vik szerint semmi rendellenesseget nem mutattak.

Tulajdonképpen kevés a befecskendezett üzemanyag.

Igen, es asszem jon a kov. jelenseg. Uzemanyag szuro dugulas. Ha menet kozben nyomok egy padlot, akkor kb. a 3/4-ig meg erezni a gyorsulast, de ha ennel tovabb nyomom akkor erezehtoen lassul az auto Cool Remelem jo sok dzsuvat kiszedett eza csodaszer a rendszerbol. Igazabol remenykedtem, hogy igy lesz.

Egész egyszerűen arról van (vanik) szó, hogy értünk hozzá, mint állat.  eplus2
Én arra gondoltam, hogy az alkoholból kellene többet befecskendezni, mint benzinből.
Aztán olyan is lehet, hogy ha hirtelen, egy drasztikus tisztítókúra indul be, leoldja a szennyeződéseket mindenhonnan, és esetleg eltömi a szűrőt, vagy akár a szűrő után is előkerülhetnek nagyobb lerakódások. Ezeket majd lassan kidolgozza magából.
Olyan ez, mint az embernek a beöntés...  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 duhos2
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1571 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 10:23:43 »


Egész egyszerűen arról van (vanik) szó, hogy értünk hozzá, mint állat.  eplus2
Én arra gondoltam, hogy az alkoholból kellene többet befecskendezni, mint benzinből.
Aztán olyan is lehet, hogy ha hirtelen, egy drasztikus tisztítókúra indul be, leoldja a szennyeződéseket mindenhonnan, és esetleg eltömi a szűrőt, vagy akár a szűrő után is előkerülhetnek nagyobb lerakódások. Ezeket majd lassan kidolgozza magából.
Olyan ez, mint az embernek a beöntés...  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 duhos2

Beontes ? Ez nem tul jo Cool Ezert most biztos haragszik ram a kicsike  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1572 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 17:01:59 »


 az etanol felveszi ugyan a vizet, de utána az alkohol/víz keverék a tank alján helyezkedik el,

Ha ez így lenne, akkor az E85-ös kúton vagy alkoholt, vagy benzint kapnál, attól függően, a tartály aljárol vagy tetejéről szívja.

Vagy nem?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1573 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 17:12:33 »


 az etanol felveszi ugyan a vizet, de utána az alkohol/víz keverék a tank alján helyezkedik el,

Ha ez így lenne, akkor az E85-ös kúton vagy alkoholt, vagy benzint kapnál, attól függően, a tartály aljárol vagy tetejéről szívja.

Vagy nem?

vagy nem
mert amikor a finomítóban beleteszik a 4,4% etanolt, az rögtön kötődik a benzinhez, vizet már nem vesz fel, amikor lefejtik a tankautóból
de ha a benzinkút tartályának az aljára leengedsz egy csövet és úgy töltöd hozzá az alkoholt, akkor az alkohol elkezdi felvenni a vizet, és amikor már nincs szabad vízmolekula, akkor alulról felfelé terjedő folyamattal, akkor elkezdenek az alkoholmolekulák benzinhez kötődni

az etanolt azért szokták a tank benzinhez hozzátenni, hogy kihozza a vizet a tartály aljából, de nem fogja, mert mire a vízhez jutna, már el is kaptál a benzinrészecskék
az igazi eredménye ott van, hogy a tartály alján levő víz elég sok alkohol hozzáadása után 50%-os lesz (egy alkoholmolekula- egy rész vízmolekula), és ha ilyenből szív be egy-egy cseppet a rendszer, akkor nem áll le a motor, nem fagy bele a vezetékekbe

az E85-ben levő "lekötetlen" etanol kapcsolatba lép a benzinkút tartályának alján levő vízzel, és ott is marad, de remélem nem onnan szivattyúzzák ki a kútoszlopokba, ennek Stealt barátunk lenne a megmondhatója, hogy így van-e
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.22 csütörtök, 17:17:18 írta Rob » Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1574 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 17:20:55 »

Rob

Hány db ethanol kötődik hozzá 1 db benzinhez?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1575 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 17:28:06 »

Rob

Hány db ethanol kötődik hozzá 1 db benzinhez?

megkockáztatom, hogy egy, mert az etanolnak csak egy -OH gyökje van

az összetett alkoholoknak két -OH gyöke van, és az már kötődik egyszerre vízhez is, benzinhez is, és ezért az kiveszi a vízbűl a zokszigént vizet
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1576 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 17:37:15 »



megkockáztatom, hogy egy, mert az etanolnak csak egy -OH gyökje van



Nem értek hozzá, csak logikázok. Ha egy benzin egy alkoholhoz kapcsolódik, akkor az e85-ben 30% benzin-alkohol és 70% tiszta alkohol kellene hogy legyen.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1577 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 19:29:42 »

Tehat akkor kezdjuk ujra...Hogyan kell birkavesevel foldrengest megelozni ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
V
« Új hozzászólás #1578 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 19:30:57 »

hurra, ujra vilagit a check engine taps
Szegenyedunk, szegenyedunk ? eldugulunk, eldugulunk ?  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.22 csütörtök, 19:51:04 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1579 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 19:39:32 »

hurra, ujra vilagit a check engine  taps
Csak kellhet bele az a "sokol rádió"  hehe ? Tudod, amelyik megszakítja a check engine lámpa tápvezetékét  vigyor3 vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1580 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 20:55:48 »

hurra, ujra vilagit a check engine taps
Szegenyedunk, szegenyedunk ? eldugulunk, eldugulunk ?  vigyor3

Vazze Zacci! Aggyá enni a lovaknak! Éhesen ki dolgozna... meg részegen...

Csak így elméleti szinten: mi lenne, ha lehúznád kissé az aksit+újratanítás. He?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1581 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 23:32:56 »



megkockáztatom, hogy egy, mert az etanolnak csak egy -OH gyökje van



Nem értek hozzá, csak logikázok. Ha egy benzin egy alkoholhoz kapcsolódik, akkor az e85-ben 30% benzin-alkohol és 70% tiszta alkohol kellene hogy legyen.

szerintem ott alkoholtöbblet van, lekötetlen alkohol
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1582 Dátum: 2007.11.22 csütörtök, 23:37:57 »

szerintem ott alkoholtöbblet van, lekötetlen alkohol

akkor le kell kötni! gumipók alig pár100 Ft.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1583 Dátum: 2007.11.23 péntek, 22:00:07 »



Nem értek hozzá, csak logikázok. Ha egy benzin egy alkoholhoz kapcsolódik, akkor az e85-ben 30% benzin-alkohol és 70% tiszta alkohol kellene hogy legyen.

szerintem ott alkoholtöbblet van, lekötetlen alkohol

Hogyan helyezkednek el a tankban és a tartályban? Alul az alkohol, felül az alkohol-benzin páros?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
komozol
Vendég
« Új hozzászólás #1584 Dátum: 2007.11.23 péntek, 22:16:49 »



Nem értek hozzá, csak logikázok. Ha egy benzin egy alkoholhoz kapcsolódik, akkor az e85-ben 30% benzin-alkohol és 70% tiszta alkohol kellene hogy legyen.

szerintem ott alkoholtöbblet van, lekötetlen alkohol
Alkohol a gyomorba,gyomor az alkoholistába,alkoholista az asztal alatt.... hehe
Hogyan helyezkednek el a tankban és a tartályban? Alul az alkohol, felül az alkohol-benzin páros?
Naplózva
mikuskin
Vendég
« Új hozzászólás #1585 Dátum: 2007.11.23 péntek, 22:22:57 »


[/quote]

Nem értek hozzá, csak logikázok. Ha egy benzin egy alkoholhoz kapcsolódik, akkor az e85-ben 30% benzin-alkohol és 70% tiszta alkohol kellene hogy legyen.
[/quote]



Az E85 -ben 85% etanol ill. 15% benzin van!
Naplózva
bales
Vendég
« Új hozzászólás #1586 Dátum: 2007.11.23 péntek, 23:26:01 »

Én ma megnéztem a nálunk használt egyik fertőtlenítőszer is tartalmaz etanolt. eplus2
100 g promanum N-ben van: 73,4 g etanol, 10 g 2-propanol, és egyéb bőrvédő meg illatanyagok nemtudom
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1587 Dátum: 2007.11.24 szombat, 07:58:53 »

Én ma megnéztem a nálunk használt egyik fertőtlenítőszer is tartalmaz etanolt. eplus2
100 g promanum N-ben van: 73,4 g etanol, 10 g 2-propanol, és egyéb bőrvédő meg illatanyagok nemtudom
Az olcsóbb mint a benya??? nyes
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #1588 Dátum: 2007.11.24 szombat, 08:21:04 »

Én ma megnéztem a nálunk használt egyik fertőtlenítőszer is tartalmaz etanolt. eplus2
100 g promanum N-ben van: 73,4 g etanol, 10 g 2-propanol, és egyéb bőrvédő meg illatanyagok nemtudom
Nem is mondom, hogy mi melóban tisztításra 99,9%os izopropilt használunk és 30les kiszerelésben érkeznek... eplus2
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1589 Dátum: 2007.11.24 szombat, 08:31:03 »

Nem is mondom, hogy mi melóban tisztításra 99,9%os izopropilt használunk és 30les kiszerelésben érkeznek... eplus2
Egy cég, ahol mindenkinek világít a check engine lámpája (dizilt kivéve)  nyes
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1590 Dátum: 2007.11.24 szombat, 14:29:17 »

Ha ez így folytatódik tovább akkor a

dizel kontra benya vitábol
dizel kontra cefrésekké módosúl.

Vagy a benyásoknál lesz a sima benyás és a cefrés benyás alkategória eplus2
Vagy az is lehet, hogy :  cefrés vs sültkrumplis eplus2 nyes Grin
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1591 Dátum: 2007.11.24 szombat, 16:16:03 »

Én ma megnéztem a nálunk használt egyik fertőtlenítőszer is tartalmaz etanolt. eplus2
100 g promanum N-ben van: 73,4 g etanol, 10 g 2-propanol, és egyéb bőrvédő meg illatanyagok nemtudom
Nem is mondom, hogy mi melóban tisztításra 99,9%os izopropilt használunk és 30les kiszerelésben érkeznek... eplus2

hű, akkor nem kell olyan bőven locsolni azt a propanolt....persze ez szigorúan jövedéki-adó csalás lenne gun
amúgy meg 8 rész benzin, 1 rész izopropanol, 1 rész víz, persze már a víz hozzáadása után is be kell fizetned a jövedéki adót felkialtas
Naplózva
bales
Vendég
« Új hozzászólás #1592 Dátum: 2007.11.24 szombat, 17:06:29 »

Ha ez így folytatódik tovább akkor a

dizel kontra benya vitábol
dizel kontra cefrésekké módosúl.

Vagy a benyásoknál lesz a sima benyás és a cefrés benyás alkategória eplus2
Vagy az is lehet, hogy :  cefrés vs sültkrumplis eplus2 nyes Grin
Meg ugye a + illatanyagok és a bőrvédő eplus2
Naplózva
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1593 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 13:26:31 »

Mit szóltok erre?
http://5mp.eu/web.php?a=bioslife&o=arGG6YLTNH

A világszerte elvégzett számos motorerő teszt bizonyítja a Dyno üzemanyag tabletták hatékonyságát.
A Ford gépjárművek üzemanyag gazdaságossági tesztje:
10,3%-al növekedett az egy egységnyi üzemanyaggal megtett kilométerek száma.
Naplózva

Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1594 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 13:32:53 »

Mit szóltok erre?
http://5mp.eu/web.php?a=bioslife&o=arGG6YLTNH

A világszerte elvégzett számos motorerő teszt bizonyítja a Dyno üzemanyag tabletták hatékonyságát.
A Ford gépjárművek üzemanyag gazdaságossági tesztje:
10,3%-al növekedett az egy egységnyi üzemanyaggal megtett kilométerek száma.
Ki kéne valakinek próbálni.Mennyibe kerül?Hol lehet megvenni?Van e már megbizható forrásból származó öszinte tapasztalat? kerdes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1595 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 13:40:00 »

Ki kéne valakinek próbálni.Mennyibe kerül?Hol lehet megvenni?Van e már megbizható forrásból származó öszinte tapasztalat? kerdes
Olvass előbb...
Ott van a lap alján az ára és a remdelési lehetőség...
A Google csodás képességéról nem is beszélve... http://www.dyno-tab.hu/
Próbáld ki te...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1596 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 13:54:30 »

Ki kéne valakinek próbálni.Mennyibe kerül?Hol lehet megvenni?Van e már megbizható forrásból származó öszinte tapasztalat? kerdes
Olvass előbb...
Ott van a lap alján az ára és a remdelési lehetőség...
A Google csodás képességéról nem is beszélve... http://www.dyno-tab.hu/
Próbáld ki te...
Én már csak annak hiszek akiben 200%-ban megbizom.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1597 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 14:03:10 »

Én már csak annak hiszek akiben 200%-ban megbizom.

Magadban csak megbízol....
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1598 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 14:16:31 »

Én már csak annak hiszek akiben 200%-ban megbizom.

Magadban csak megbízol....
Maganban megbizom.Csak féltem a technikámat.Nem merem kiprobálni.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.25 vasárnap, 14:18:12 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1599 Dátum: 2007.11.25 vasárnap, 19:04:32 »

Sziasztok!

Nekem a zsigulis haverom vmi tablettákat dobál a tankjába. Azt mondta, hogy érezhető a dolog nála. De ugye az nem szériamotor, annak kell az "okos" benzin alapból is. De, hogy az miféle bogyó, azt nem tudom.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.