Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:29:44
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
82
83
[
84
]
85
86
87
88
89
90
91
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3545023 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Gyurka
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4150 Dátum:
2009.03.17 kedd, 22:06:38 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.17 kedd, 21:59:42
Egy gázpalackot anyagából adódóan aránylag könnyen meg lehet sérteni. Az én autópalackomat (ami a pótkerék helyén van) ütheted nagykalapáccsal is, nem sok kárt teszel benne. Mert az olyan acélból készült. Mértékadó lehet talán az, hogy 10 évente kell hitelesíttetni újra. NEM CSERÉLNI!!! Csak felülvizsgáltatni. Akkor csak tud valamit. Azonkívül hány olyan balesetről hallottál, ahol az autógáz rendszer berobbant? (itt most nem a 20 évvel ezelőtti fusiban átfejtett Zsigulista időkre gondolok) És ha valaki, én már csak tudom, mennyit lehet evvel az üzemmel spórolni. A következő autóm is ilyen lesz, ha csak tehetem. Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)
Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam.
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4151 Dátum:
2009.03.17 kedd, 22:10:19 »
Idézetet írta: Gyurka - 2009.03.17 kedd, 22:06:38
Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam.
Bármi lehetséges ebben a kései órában. Félig alszom is már. Azért kíváncsi vagyok, miért "nem kívántad" meg? De majd csak holnap olvasom el, mert már minden betűt melléütöm.
Naplózva
FeGa
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4152 Dátum:
2009.03.17 kedd, 22:23:32 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.17 kedd, 22:10:19
Bármi lehetséges ebben a kései órában. Félig alszom is már. Azért kíváncsi vagyok, miért "nem kívántad" meg? De majd csak holnap olvasom el, mert már minden betűt melléütöm.
Mert a dízelre nem jó?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4153 Dátum:
2009.03.17 kedd, 23:40:17 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.17 kedd, 21:59:42
Egy gázpalackot anyagából adódóan aránylag könnyen meg lehet sérteni. Az én autópalackomat (ami a pótkerék helyén van) ütheted nagykalapáccsal is, nem sok kárt teszel benne. Mert az olyan acélból készült. Mértékadó lehet talán az, hogy 10 évente kell hitelesíttetni újra. NEM CSERÉLNI!!! Csak felülvizsgáltatni. Akkor csak tud valamit. Azonkívül hány olyan balesetről hallottál, ahol az autógáz rendszer berobbant? (itt most nem a 20 évvel ezelőtti fusiban átfejtett Zsigulista időkre gondolok) És ha valaki, én már csak tudom, mennyit lehet evvel az üzemmel spórolni. A következő autóm is ilyen lesz, ha csak tehetem. Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)
Valami olyan statisztikát olvastam, hogy a gáz balesetnél ritkábban robban be, mint a benzin.
És nem csak skodri van gázos kivitelben, hanem fóka is, sőt a mondeo most fog megjelenni 3 üzemmódban (benzin, gáz, alkesz).
Flexifuel. Szerintem a gáz méltatlanul alul van értékelve. Ez gáz...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4154 Dátum:
2009.03.18 szerda, 10:09:31 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.17 kedd, 21:59:42
Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)
már??? haver offtávia kombija 6 v 7 éves 1,8T, motorral gyárilag benzin-gáz üzemű ... szóval elég régen gyártják már dualba
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4155 Dátum:
2009.03.18 szerda, 16:52:35 »
Idézetet írta: Tsory - 2009.03.18 szerda, 10:09:31
már??? haver offtávia kombija 6 v 7 éves 1,8T, motorral gyárilag benzin-gáz üzemű ... szóval elég régen gyártják már dualba
Vágom én, csak nem jutott jobb szó az eszembe. Egy a lényeg gázra fel, amíg még megéri.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4156 Dátum:
2009.03.18 szerda, 18:22:27 »
Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!
biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4157 Dátum:
2009.03.18 szerda, 18:24:37 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.03.18 szerda, 18:22:27
Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!
biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Meg is indokolta? Mert az úgy illene! Kérdezz meg engem! Én megindokolom.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4158 Dátum:
2009.03.23 hétfő, 13:16:29 »
Ezen a héten 3-3 Ft-al emelkednek az üzemanyagárak.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsiri
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4159 Dátum:
2009.03.23 hétfő, 18:52:30 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.03.18 szerda, 18:22:27
Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!
biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Ez érdekes, v.mi indokot mondhatott volna!
Nekem az első gázos autóm 120l csoda volt, kalaptartó alatt befektetve a sima pb palack. A második citrom bx, hivatalos Lovato készülék 80l-es acéltartállyal.
Hátránya ami volt: büdös az autó, leállítod kicsi gáz mindig elenged a reduktor után. Rengeteg kondenzvíz miatt ette a kipufogót. Más nem volt velük.
Szépen mentek, de nem úgy mint benzinnel.
Más.
Győr melletti ügyfelemnek Mercedes kisteherjei vannak, benzinest rendelt amire várt jópár hónapot, majd alakította át gázosra. Minden autója gázos.
Neki meg ez a véleménye.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4160 Dátum:
2009.03.24 kedd, 09:44:42 »
Idézetet írta: Zsiri - 2009.03.23 hétfő, 18:52:30
Ez érdekes, v.mi indokot mondhatott volna!
Nekem az első gázos autóm 120l csoda volt, kalaptartó alatt befektetve a sima pb palack. A második citrom bx, hivatalos Lovato készülék 80l-es acéltartállyal.
Hátránya ami volt: büdös az autó, leállítod kicsi gáz mindig elenged a reduktor után. Rengeteg kondenzvíz miatt ette a kipufogót. Más nem volt velük.
Szépen mentek, de nem úgy mint benzinnel.
Más.
Győr melletti ügyfelemnek Mercedes kisteherjei vannak, benzinest rendelt amire várt jópár hónapot, majd alakította át gázosra. Minden autója gázos.
Neki meg ez a véleménye.
Az nem kondenzvíz, hanem ha a gázt elégeted, co2+víz keletkezik.
Amúgy meg, ha rászánod az időt, be lehet lőni úgy, hogy gázzal sem megy gyengébben.
Szerintem sincs semmi gond a gázzal. Régen azt mondták, hiányzik a szelepek kenése (ólmos benzinnél), de ma már ez sem áll fenn.
A motort egy kicsit jobban igénybe veszi, mert agresszívebb az égés, azaz robbanás, de nem számottevően. Teherautón meg simán meg tudod oldani, hogy raksz rá egy jó nagy tartályt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4161 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:31:37 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.24 kedd, 09:44:42
Az nem kondenzvíz, hanem ha a gázt elégeted, co2+víz keletkezik.
Amúgy meg, ha rászánod az időt, be lehet lőni úgy, hogy gázzal sem megy gyengébben.
Szerintem sincs semmi gond a gázzal. Régen azt mondták, hiányzik a szelepek kenése (ólmos benzinnél), de ma már ez sem áll fenn.
A motort egy kicsit jobban igénybe veszi, mert agresszívebb az égés, azaz robbanás, de nem számottevően. Teherautón meg simán meg tudod oldani, hogy raksz rá egy jó nagy tartályt.
Az sem törvényszerű, hogy gyengébb legyen. Az enyémbe 6 éve van benne a "Lovato" szett, az autóba meg 200ezer km. Ha meg kéne határoznom, hogy mennyivel gyengébb gázzal, azt mondanám: a 136 lóerőből hiányzik 6-8. (Még így is felső kategóriás erőgépem van) De ez sem biztos. Lehet hogy 5 évvel és 80 ezerrel ezelőtt semmi különbség nem volt.
Ezek után nekem istenítheti bárki a diesel-ek kis fogyasztását. Én is óccsón járok, csak nekem a járulékos költségek sem szöknek a csillagos égbe. (p.csúcs, go szűrő, turbocső, stb)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4162 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:34:20 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.24 kedd, 19:31:37
csak nekem a járulékos költségek sem szöknek a
csillagos égbe
. (p.csúcs, go szűrő, turbocső, stb)
......tévhit........
off.az üza árolló meg egyre nagyobbra nyílik.On
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4163 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:42:08 »
Idézetet írta: alf - 2009.03.24 kedd, 19:34:20
......tévhit........
off.az üza árolló meg egyre nagyobbra nyílik.On
Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4164 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:43:57 »
Idézetet írta: Highend - 2009.03.24 kedd, 19:42:08
Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...
Csak hogy én is
Már alig várom a hibrid-e85 v6 mondeo mk5-öt, bár mintha úgy hallottam volna, hogy usa tervezésű lesz, az meg azt jelenti, hogy majd kereshetek más típust
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4165 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:44:08 »
Idézetet írta: Highend - 2009.03.24 kedd, 19:42:08
Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...
éljen az osszes mondi(s) ,akármivel is megy!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4166 Dátum:
2009.03.24 kedd, 19:44:48 »
Idézetet írta: alf - 2009.03.24 kedd, 19:44:08
éljen az osszes mondi(s) ,akármivel is megy!
Kócvágennel, pl...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4167 Dátum:
2009.03.24 kedd, 23:20:57 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.24 kedd, 19:31:37
Az sem törvényszerű, hogy gyengébb legyen. Az enyémbe 6 éve van benne a "Lovato" szett, az autóba meg 200ezer km. Ha meg kéne határoznom, hogy mennyivel gyengébb gázzal, azt mondanám: a 136 lóerőből hiányzik 6-8. (Még így is felső kategóriás erőgépem van) De ez sem biztos. Lehet hogy 5 évvel és 80 ezerrel ezelőtt semmi különbség nem volt.
Érzésből nem tudod megállapítani, hogy 5 vagy 15 lóerő hiányzik. Talán a végsebességből. De nem is ez a lényeg.
Szerintem a gázos autók méltatlanul alul vannak értékelve. Ne feledjük, hogy szinte csak co2-őt is vizet ad ki a kipuff, azaz megtaláltuk az egyik legtisztább üzemű autót...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kovermadar
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4168 Dátum:
2009.03.25 szerda, 07:44:49 »
Nagy kár, hogy nincs diesel-gáz üzemű autó... az lenne csak az igazi
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4169 Dátum:
2009.03.25 szerda, 13:02:24 »
Idézetet írta: Highend - 2009.03.24 kedd, 19:42:08
Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...
Én soha nem vitázom ezen senkivel. Csak állítom, hogy a gáz jó dolog. Evvel együtt NEM állítom, hogy a többi nem. Ergo: nem vita, csak az ebben nem hívőknek próbálok valamiféle írányadó dolgot prezentálni. Aztán mindenki dönt, hite és pénztárcája szerint. Mindösszesen csak a gázról szóló tévhiteket kell "kiölni" a fejekből. Egyébként jól látod: a gázos is nagyon-nagyon király. Legalábbis havi tankolás szinten. Meg persze én is király vagyok. Meg a dumám is. Meg még a pecatudományom is. Meg még a frizurám is. Ja! Az nem. Bocs!
«
Utoljára szerkesztve: 2009.03.25 szerda, 13:05:37 írta flyfish
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4170 Dátum:
2009.03.25 szerda, 13:37:10 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.25 szerda, 13:02:24
Mindösszesen csak a gázról szóló tévhiteket kell "kiölni" a fejekből.
Egyetértünk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4171 Dátum:
2009.03.25 szerda, 13:37:44 »
Idézetet írta: Kovermadar - 2009.03.25 szerda, 07:44:49
Nagy kár, hogy nincs diesel-gáz üzemű autó... az lenne csak az igazi
Pedig meg lehet csinálni. Anno volt rá terv, hogy a BKV buszokat erre alakítják át.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4172 Dátum:
2009.03.25 szerda, 14:32:01 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.25 szerda, 13:37:44
Pedig meg lehet csinálni. Anno volt rá terv, hogy a BKV buszokat erre alakítják át.
Gázzal működő busz van...... Fehérváron egy csomó. De azokat eleve így gyártották.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4173 Dátum:
2009.03.25 szerda, 15:29:20 »
Idézetet írta: Leni - 2009.03.25 szerda, 14:32:01
Gázzal működő busz van...... Fehérváron egy csomó. De azokat eleve így gyártották.
De öngyulladós, vagy szikrázós?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4174 Dátum:
2009.03.25 szerda, 15:35:26 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.25 szerda, 15:29:20
De öngyulladós, vagy szikrázós?
Passz......
cseppfólyós pb gázzal mennek azaz LPG-vel. Gondolom ugyanazon elven működnek mint a személyautók..
Hangos süvítő hangot adnak ki
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4175 Dátum:
2009.03.25 szerda, 15:43:39 »
Idézetet írta: Leni - 2009.03.25 szerda, 15:35:26
Passz......
cseppfólyós pb gázzal mennek azaz LPG-vel. Gondolom ugyanazon elven működnek mint a személyautók..
Hangos süvítő hangot adnak ki
Szerintem a pb nem ua mint az lpg... lásd lenn.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
baloght
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4176 Dátum:
2009.03.25 szerda, 15:45:20 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.25 szerda, 15:43:39
Szerintem a pb nem ua mint az lpg... lásd lenn.
a pb a gázra utal az lpg meg a rendszerre az autóban...
Mikor még vezetni tanultam palackból fejtettük át a gázt a Samarába...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4177 Dátum:
2009.03.25 szerda, 15:58:42 »
Idézetet írta: baloght - 2009.03.25 szerda, 15:45:20
a pb a gázra utal az lpg meg a rendszerre az autóban...
Liquid Petrol Gas. A kőolajlepárlás mellékterméke.
A PB meg földgáz. De az autó elmegy a PB gázzal is.
Én is palackoztam már.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GoFerrari
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4178 Dátum:
2009.03.27 péntek, 22:30:06 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.25 szerda, 15:58:42
Liquid Petrol Gas. A kőolajlepárlás mellékterméke.
A PB meg földgáz. De az autó elmegy a PB gázzal is.
Én is palackoztam már.
LPG és a PB gáz majdnem ugyanaz...
http://hu.wikipedia.org/wiki/LPG
«
Utoljára szerkesztve: 2009.03.27 péntek, 22:33:14 írta GoFerrari
»
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5823
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4179 Dátum:
2009.03.27 péntek, 22:39:23 »
Idézetet írta: GoFerrari - 2009.03.27 péntek, 22:30:06
LPG és a PB gáz majdnem ugyanaz...
http://hu.wikipedia.org/wiki/LPG
Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?
Naplózva
"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí"
GoFerrari
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4180 Dátum:
2009.03.27 péntek, 22:48:36 »
Idézetet írta: Fürge Teknős - 2009.03.27 péntek, 22:39:23
Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?
Senkit sem akarok meggyőzni,de úgy gondolom hogy ezek egyszerűen tények,akár hisznek benne,akár nem...
Naplózva
Atta
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4181 Dátum:
2009.03.27 péntek, 22:50:08 »
Idézetet írta: Gyurka - 2009.03.17 kedd, 22:06:38
Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam.
Hát jahhhh.
Az enyém gázos,és elég gáz!!
Nem is tudom használni,mert durrog,nem kicsit,én meg nem szeretnék elszállni...
Egyszerűen nem tudják mi lehet a baja,csak találgatnak,nekem viszont nincs keshem találomra egy csomó mindent kicserélgetni hátha jó lesz.
Úgyhogy csak benyóval merek pötyögni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4182 Dátum:
2009.03.28 szombat, 12:10:49 »
Idézetet írta: Fürge Teknős - 2009.03.27 péntek, 22:39:23
Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?
Miért írna bele valaki direkt hséget?
Ehun-e.
A magyarok valójában hungarizált szlávok
Mindezt egy kormányzati címről.
Amúgy a wikit hivatalos helyen (egyetemeken, főiskolákon) nem fogadják el.
Most nem ez a lényeg.
Egy kicsit elbizonytalanodtam. Az lpg az nyilvánvalóan a kőolajlepárlás mellékterméke. A földgáz meg a földből bújik el.
Méginkább: az lpg valószínűleg csak a gáz cseppfolyósságát jelzi, nem pedig a származását, és maga a gáz pedig propán-bután.
De ezekre a kérdésekre a wiki ezen címszava nem ad választ. Hátha erre jár Stealt, és tiszta gázt önt a poharunkba.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4183 Dátum:
2009.03.28 szombat, 14:59:28 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.28 szombat, 12:10:49
Hátha erre jár Stealt, és tiszta gázt önt a poharunkba.
Biztosan jókat mulat a háttérben!
Stealt! Help!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4184 Dátum:
2009.03.28 szombat, 18:55:48 »
Autógáz
Sok érdekes dolgot összehordtatok de a lényeg az hogy külön van motorhajtóanyag gáz. Ami alapvetően abban különbözik a sima PB-től hogy tisztább.
A PB-ben van kénhidrogén ami a motorgázokban nincs vagy duplája a kéntartalom (max 100 mg/kg) továbbá olyan komponensek vannak benne ami az autogázban nincs pl: Telítetlen monooolefinek , Diének, N2+O2+H2, C5 és C5 szénhidrogének
Motorhajtóanyag gázok:
Két fajta van Butándús (MSZ EN 589:2008) és a Pentándús
Motor oktánszám:89 (ehhez kell +10 adni ami megadja a kisérleti oktánszámot ami 99-es benzin kompresszió tűrésének felel meg AMI NEM AZ ENERGIA TARTALMAT JELENETI! Mert abban rosszabb. (Ennyivel is eszik többet)
Lényegi különbség a butándús és a pentándús között nincsen a sűrűségűk is ua. 525-555 g/cm3
Az hogy LPG az csak annyit jelent hogy cseppfolyósított, ami lehet finomítói melléktermék de lehet a földgázt is cseppfolyósítani mert a gáz az csak olyan hogy ha összenyomják akkor gázból folyadék fázisba megy át, ha nincs csővezeték akkor csak cseppfolyósítva éri meg szállítani. Mehetnétek sima földgázzal azonkívül, hogy sok egyéb motorgyilkos komponens is van benne (lásd fenn) emellett jó nagy lufit kellene húznotok magatok után
Ezért marad az hogy nagyobb nyomáson így nagyobb költségen (a nagyobb nyomásának ellenálló erősebb falú tartály stb) cseppfolyósított gázt cipel az aki akar.
Hogy megéri -e? Döntse el mindenki magának.
Annyit elárulok nem ezé a jövő van (lesz) jobb tisztább alternatíva. (kb 10-15 év)
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4185 Dátum:
2009.03.28 szombat, 20:09:16 »
Idézetet írta: Atta - 2009.03.27 péntek, 22:50:08
Hát jahhhh.
Az enyém gázos,és elég gáz!!
Nem is tudom használni,mert durrog,nem kicsit,én meg nem szeretnék elszállni...
Egyszerűen nem tudják mi lehet a baja,csak találgatnak,nekem viszont nincs keshem találomra egy csomó mindent kicserélgetni hátha jó lesz.
Úgyhogy csak benyóval merek pötyögni.
Én olyan szinten csak gázzal járok, (probléma mentesen) hogy ha benzinre váltok, mert elfogy a gázom, van olyan, hogy nem akar gyorsulni a verda csak ha kövéret nyomok neki. Ennek a valószínűsíthető oka a következő: minden olyan alkatrész, ami a benzintől kapná a kenést (gondolok itt különböző membránokra) ki van már száradva, meg van keményedve. Aztán ez a tünet megszűnik 50 km után. Sokadszor írom le itt a fórumon: 100km-enként 1000 froncsit találok a gázon. Ettől kezdve lehet számolgatni, hány vadi új motor árát spórolja meg a gáz amig tönkremegy (már ha tönkremegy) a motor. Ahova járok tankolni, oda jár egy Astra taxi, 8, azaz nyolcszázezer km-el, első pillanattól kezdve gázzal jár. Biztos volt már rajta generál, de még mindíg megéri. Bárki beülhet az autómba és kipróbálhatja a gázüzemet, aztán számoljon és döntsön. Azért a 12l-es fogyi nem mindegy hogy benzinből, vagy gázból van. Ennyi!!! ...és ha a gáz olyan "gáz" lenne, nem gyártanának "dual" motoros autókat és az olaszok ill. a hollandok fele nem járna gázzal. (lásd a múlt heti linkemet!)
«
Utoljára szerkesztve: 2009.03.28 szombat, 20:12:15 írta flyfish
»
Naplózva
NitroTom
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4186 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 14:04:30 »
A kollégámnak van egy mercije 4,2-es gáz üzemmel. Benyából 16l evett gázból 20l-t Neki jelentős a megtakarítás. De teljesítményben azért van elmaradás.
Nagyobb tempónál érezhető a gázzal lényegesen gyengébb
.
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4187 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 16:51:39 »
Idézetet írta: NitroTom - 2009.03.29 vasárnap, 14:04:30
A kollégámnak van egy mercije 4,2-es gáz üzemmel. Benyából 16l evett gázból 20l-t Neki jelentős a megtakarítás. De teljesítményben azért van elmaradás.
Nagyobb tempónál érezhető a gázzal lényegesen gyengébb
.
Lehet, hogy egy kicsit gyengébb, valóban. Az én méréseim szerint gázból talán egy literrel fogyaszt többet. (12l) De lehet, hogy benzinből is megeszi ezt, egyszer-kétszer mértem, nem teljesen mérvadó adatokból. Csak kb. Meg én taposom is egy kicsit és az is lehet, hogy nem egyformán tapostam.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4188 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:03:30 »
azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4189 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:23:36 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.03.29 vasárnap, 17:03:30
azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
ennek annyiban mondanék ellent, hogy amikor vezetni tanultam, az összes szutyuki b+g üzemű volt és nem nagyon volt kiesésre idejük, elég rendesen be voltak táblázva
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4190 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:26:24 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.03.29 vasárnap, 17:23:36
ennek annyiban mondanék ellent, hogy amikor vezetni tanultam, az összes szutyuki b+g üzemű volt és nem nagyon volt kiesésre idejük, elég rendesen be voltak táblázva
de te már ebben az évezredben vizsgáztál ,nem?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4191 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:28:45 »
Idézetet írta: alf - 2009.03.29 vasárnap, 17:26:24
de te már ebben az évezredben vizsgáztál ,nem?
ofc, de semmi köze nincs ahhoz, hogy b+g vagy d
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4192 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:35:18 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.03.29 vasárnap, 17:28:45
ofc, de semmi köze nincs ahhoz, hogy b+g vagy d
de igen!
Az ezredforduló után már korszerűbb ,megbízhatóbb gázrendszerrel szerelték az autókat.Az utólagos rendszerek meg általában sosem olyan tökéletesek,mint a gyáriak.Egy új vásárlású verdánál az első vevő megfizeti a gázüzem töblet árát,majd a továbbiakban ezt az árkülönbözetet úgy sem tudja tovább vinni a verda.A 2 vagy 3ik tulajnál ugyan akkora lesz az értéke mint a sima benyásnak.(kivételek lehetnek)
«
Utoljára szerkesztve: 2009.03.29 vasárnap, 17:39:48 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4193 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 17:39:22 »
Idézetet írta: alf - 2009.03.29 vasárnap, 17:35:18
de igen!
Az ezredforduló után már korszerűbb ,megbízhatóbb gázrendszerrel szerelték az autókat.Az utólagos rendszerek meg általában sosem olyan tökéletesek,mint az utólagosak.Egy új vásárlású verdánál az első vevő megfizeti a gázüzem töblet árát,majd a továbbiakban ezt az árkülönbözetet úgy sem tudja tovább vinni a verda.A 2 vagy 3ik tulajnál ugyan akkora lesz az értéke mint a sima benyásnak.(kivételek lehetnek)
9 évvel ezelőtt az sem gyári volt, mégis sok ezer km ment bele a gépekbe és inkább volt gond a futóművel, mint ezzel
meg azzal, hogy elfelejtettünk tankolni és a drága benzint kellett használni
Naplózva
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4194 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 19:45:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.03.29 vasárnap, 17:03:30
azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
Nekem utólagos gázom van, nem is a legújabb. (6 éves Lovato rendszer) Lassan két éve van nálam az autó, kb 20 ezret költöttem a karbantartásra. Eközben megtettem 35.000 km-t. 100km-enként 1000forint-tal olcsóbb a gáz. Számoljunk csak! Meghozta az árát? (még ha én szereltettem volna be akkor is) ...és azt is elmondtam már néhány embernek, hogy azért nem vettem dizlit, mert az én anyagi helyzetem nem olyan, hogy rá tudjak készülni egy 60ezer forintos nem várt bármilyen eldurrant cső cseréjére. A porlasztócsúcsokról már nem is beszélve. Ugyebár 10 évesen vettem a kocsit, bármi előjöhet. Elő is jött. Így is elég sokat költöttem rá, hátmég ha a diesel tipikus bajai is lettek volna. Már nem lenne mondeom, mert nem tudom kifizetni. Nem vagyok dieselellenes, csak nem nekem való. Másképpen világítok rá: én kb40%-ot spórolok az üzemanyag árán, Te ugyanennyit a fogyaszásodon. De eközben az én járulékos költségeim töredéke a Tiédnek.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.03.29 vasárnap, 19:56:19 írta flyfish
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4195 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 20:10:08 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.29 vasárnap, 19:45:35
Nekem utólagos gázom van, nem is a legújabb. (6 éves Lovato rendszer) Lassan két éve van nálam az autó, kb 20 ezret költöttem a karbantartásra. Eközben megtettem 35.000 km-t. 100km-enként 1000forint-tal olcsóbb a gáz. Számoljunk csak!
A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td. Annál azért olyan nagy költségek nincsenek, de nem is ez a lényeg.
Ha neked bejött a gáz (miért ne jött volna), örülj neki, mi is örülünk, és ennyi.
Nem kellenek az összehasonlítások. Ahogy d-b vita nem kell, ue a helyzet a g-b vagy g-d-vel is. Tartsuk tiszteletben egymás döntését.
(mindenkinek szól, nem csak neked)
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
flyfish
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4196 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 20:15:43 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.29 vasárnap, 20:10:08
A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td. Annál azért olyan nagy költségek nincsenek, de nem is ez a lényeg.
Ha neked bejött a gáz (miért ne jött volna), örülj neki, mi is örülünk, és ennyi.
Nem kellenek az összehasonlítások. Ahogy d-b vita nem kell, ue a helyzet a g-b vagy g-d-vel is. Tartsuk tiszteletben egymás döntését.
(mindenkinek szól, nem csak neked)
Parancs! Értettem. Bár a vita és az ésszerű érvelgetés között látok némi különbséget.Itt csak tapasztalatokat írtam le az üzemanyagról az üzemanyag topic-ban. Nem érzem vitajellegűnek az elhangzott beszélgetést, de tudomásul vettem. Akkor miről is lehet itt írni?
Naplózva
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4197 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 20:16:11 »
Idézetet írta: Angel - 2009.03.29 vasárnap, 20:10:08
A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td.
Én a TD-re csak a futóműre kellett költsek a karbantartáson kívül az elmúlt 1,5évben, azaz 65.000 km óta. Nem erőbajnok, de nekem megfelel. A bennzinnel lehet sietni, a gáz meg ócó. Mi szeressük az összeset.
Naplózva
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4198 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 20:17:12 »
Idézetet írta: flyfish - 2009.03.29 vasárnap, 20:15:43
...Akkor miről is lehet itt írni?
Hogy megen emelkednek az üzemanyagárak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4199 Dátum:
2009.03.29 vasárnap, 20:19:02 »
Idézetet írta: Highend - 2009.03.29 vasárnap, 20:16:11
Én a TD-re csak a futóműre kellett költsek a karbantartáson kívül az elmúlt 1,5évben, azaz 65.000 km óta. Nem erőbajnok, de nekem megfelel. A bennzinnel lehet sietni, a gáz meg ócó. Mi szeressük az összeset.
Nem tudjátok,hogy a kerozin ára hogy alakul?Holnaptól repcsivel
akarok
járni!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
77
78
79
80
81
82
83
[
84
]
85
86
87
88
89
90
91
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ