Főbb ismertető jelei:
- nincs erő az autóban
- kormol
- esetleg sziszegő hangot is hallhatsz
- többet eszik a szokásosnál
- nem ír hibakódot, nem fog villogni az izzításjelző, nem fog világítani a motor controll lámpa
Ha te is ilyet tapasztalsz, akkor érdemes átnézni a turbó és a szívósor közötti csöveket.
A hasadás általában hosszanti irányban keletkezik, ott ahol kifúj van némi olaj is a körülötte levő alkatrészeken.
Érdemes alapos munkát végezni, mert ha így használod az autót, akkor túl fog tölteni a turbód, és egy idő után ilyen használat mellett tönkre fog menni.
Ilyesmit kell keresned:
a képen jól látszik, hogy hol van kihasadva a cső, és hogy milyen a bizonyos olaj kifújás
a 2002/5 után gyártottak leggyengébb pontja az egr szelep alatt található cső.
ezen is jól látható a hasadás
Hogy miért is hasad ki?? A válasz egyszerű, a gyári gagyi anyagól van, csak 2 réteg szövet van benne és olajra lágyuló anyagból készült
Pár kép, hogy néz ki a rendszer.
2002/5 előtt gyártott, MTX75-ös váltóval szerelt autó: | 2002/5 után gyártott, MTX75-ös váltóval szerelt autó: | Facelift utáni, MMT6-os váltóval szerelt autó: |
| | |
Cooler: