Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 08:50:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Turbócsőrepedés  (Megtekintve 19608 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.01.22 szombat, 17:17:41 »

Főbb ismertető jelei:
- nincs erő az autóban
- kormol
- esetleg sziszegő hangot is hallhatsz
- többet eszik a szokásosnál
- nem ír hibakódot, nem fog villogni az izzításjelző, nem fog világítani a motor controll lámpa

Ha te is ilyet tapasztalsz, akkor érdemes átnézni a turbó és a szívósor közötti csöveket.
A hasadás általában hosszanti irányban keletkezik, ott ahol kifúj van némi olaj is a körülötte levő alkatrészeken.
Érdemes alapos munkát végezni, mert ha így használod az autót, akkor túl fog tölteni a turbód, és egy idő után ilyen használat mellett tönkre fog menni.

Ilyesmit kell keresned:

a képen jól látszik, hogy hol van kihasadva a cső, és hogy milyen a bizonyos olaj kifújás

a 2002/5 után gyártottak leggyengébb pontja az egr szelep alatt található cső.

ezen is jól látható a hasadás

Hogy miért is hasad ki?? A válasz egyszerű, a gyári gagyi anyagól van, csak 2 réteg szövet van benne és olajra lágyuló anyagból készült

Pár kép, hogy néz ki a rendszer.
2002/5 előtt gyártott, MTX75-ös váltóval szerelt autó:2002/5 után gyártott, MTX75-ös váltóval szerelt autó:Facelift utáni, MMT6-os váltóval szerelt autó:

Cooler:

« Utoljára szerkesztve: 2011.02.26 szombat, 16:49:50 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.09.13 kedd, 21:42:46 »

Másik lehetőség, ha nincs meg a teljes turbonyomás és erőtlen az autó, hogy a bilincseknél fúj ki. Érdemes az összeset minőségiekre cserélni, itt egy kép, ahol látszanak a méretek:

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.