Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:11:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Fogyasztás
Oldalak:
1
...
119
120
121
122
123
124
125
[
126
]
127
128
129
130
131
132
133
...
138
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fogyasztás (Megtekintve 1830840 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6250 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:01:46 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:59:56
Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét.
az nem jó,mert így a hátrányukra megvan a magyarázat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6251 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:04:02 »
Idézetet írta: ultio - 2015.11.19 csütörtök, 20:22:29
Fóti pálinka vagy mi?
Felénk van pl. a szatmári szilva. Na az ütős! De bármelyik (alma, barack, vegyes) ütős 50 fok felett. Az íze sokszor már más kérdés
.
A fóti az:
http://www.fotisorfozde.hu/
A többiről meg annyit, hogy a rokonság a Tunyogmatolcs-Nyírcsaholy vonalon lakik... (alma és szatmári szilva)
A másik vonal a Kecskémét-Tószeg (barack és a többi)...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6252 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:04:41 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:59:56
Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét.
Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.
A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.
Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6253 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:07:05 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 21:04:41
Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.
A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.
Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.
itt kit érdekel egy másik márka?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6254 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:07:59 »
Idézetet írta: alf - 2015.11.19 csütörtök, 21:07:05
itt kit érdekel egy másik márka?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6255 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:08:28 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 21:04:41
Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.
A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.
Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.
Kezdhetünk újabb vitát, csak annak nincs értelme. A téma adott, ne térj el tőle.
Még egyszer: arról van nagyba szó
, hogy az MKIII 2,0 benzines........ Érted?
Senki nem írt olyat, hogy a xy márka 2,0 turbó benzines autója xarabb, mint az azonos márka turbó dízele.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6256 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:11:24 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 21:08:28
Kezdhetünk újabb vitát, csak annak nincs értelme. A téma adott, ne térj el tőle.
Még egyszer: arról van nagyba szó
, hogy az MKIII 2,0 benzines........ Érted?
Senki nem írt olyat, hogy a xy márka 2,0 turbó benzines autója xarabb, mint az azonos márka turbó dízele.
Persze, mert ekkora hülyeséget nem mer írni senki!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6257 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:12:31 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 21:11:24
Persze, mert ekkora hülyeséget nem mer írni senki!
Alf!
Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6258 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:13:42 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 21:12:31
Alf!
Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!!
dehogy.nincs annyi gógyija.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6259 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:15:05 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 21:12:31
Alf!
Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!!
Te most minek örülsz?
Ja, nem is érdekes......... örülj csak. Olvastad, amit írtam? Értelmezted is?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6260 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 21:16:46 »
Hogy a kékek mennyire tudják egymásnak nyújtani a nyelvcsapásokat....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6261 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 23:06:01 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:52:13
Azzal ugye tisztában vagy, hogy Velem beszélgettél napközben, és nekem 2db benzinesem van!?
Én csak arra kezdtem reagálni, amikor leírod, hogy Neked is fogyaszt úgy, mint egy dízel, igaz azt nem vetted számításba, hogy ott már egy dízel kevesebbet fogyaszt. Majd a végére odaírtad, hogy ennyit a dízelről, Téged nem érdekel.
És itt írtam, hogy legalább egy erős motor mögül vélekednél.
Persze, hogy tisztában vagyok. Nem is értettem a kötözködést.
Mikor mondtam, hogy úgy fogyaszt, mint egy dízel? Én?
? Aki beírta a városi 12 literes fogyit?
Hol olvastad, hogy ennyit a dízelről a fogyasztás kapcsán? Tőlem nem!
Ez volt az indító beírásom:
Budapest (Duna Pláza) - Hotel Ózon - Budapest (Duna Pláza) = 7.8 L, 67 km/h átlagsebesség 5 személy + full csomagtartóval.
Hogy sok-e, esetleg kevés, egy dízel harmad ennyivel megjárta volna? Nem igazán számít és érdekel.
És nem is akartam vitát szítani, mert tényleg nem érdekel, hogy mennyit fogyaszt. És nem is számít, mert ha negyedennyivel megjárta volna egy dízelautó, akkor se vennék dízelautót.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6262 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 23:08:58 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:59:56
Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét.
Remélem nem tőlem idéztél. Mert ha igen, akkor tévedtél.
Az én autóm nem tudja azt, amit egy dízel. Egyértelmű, de nem is kell ugyanazt tudnia.
Még jó, hogy annak idején választhattam és nem csak dízel és turbós benzines autók voltak.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6263 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 23:10:48 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.11.19 csütörtök, 21:04:02
A fóti az:
http://www.fotisorfozde.hu/
A többiről meg annyit, hogy a rokonság a Tunyogmatolcs-Nyírcsaholy vonalon lakik... (alma és szatmári szilva)
A másik vonal a Kecskémét-Tószeg (barack és a többi)...
Tunyogmatolcs? Szüleim ott laknak
.
Te származol onnan?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6264 Dátum:
2015.11.19 csütörtök, 23:20:21 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:58:20
Viszont ez talán azért érezhetőbb dízelnél gyakoribbnak, mert tapasztalatom alapján ott rövidebbek szoktak lenni a fokozatok... Ellenben ott kéznél van az erő soxor, míg a benzinesnél, ahol kevesebb a nyomaték, meg a lóerő, ott jobban vissza kell nyúlni érte...
Nézzük... a dízelnél 1800 körül van a nyomatékmaximum. El lehet pörgetni mondjuk 4000-ig. A legkisebb és legnagyobb fordulat között van kb 2-es szorzó.
Benzinesnél 2500 és 5000 között lehet normálisan használni. A szorzó itt is kb 2-es.
Azaz, 50-100. Nem rövidebbek a fokozatok. Egyedül az 1-es, az tényleg hamar elpörög.
De mondjuk 5-ben simán lehet 100-200 között autózni. Rövid a fokozat?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6265 Dátum:
2015.11.20 péntek, 06:43:05 »
Idézetet írta: ultio - 2015.11.19 csütörtök, 23:10:48
Tunyogmatolcs? Szüleim ott laknak
.
Te származol onnan?
Nem, az a "család" részemről nem vérszerinti vonala.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6266 Dátum:
2015.11.20 péntek, 07:58:38 »
És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez. Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség. Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.
Naplózva
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6267 Dátum:
2015.11.20 péntek, 08:20:12 »
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6268 Dátum:
2015.11.20 péntek, 09:31:24 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.20 péntek, 07:58:38
És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez.
Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség.
Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.
Oké, de akkor vegyük le a turbót is!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6269 Dátum:
2015.11.20 péntek, 09:32:12 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.19 csütörtök, 23:20:21
Nézzük... a dízelnél 1800 körül van a nyomatékmaximum. El lehet pörgetni mondjuk 4000-ig. A legkisebb és legnagyobb fordulat között van kb 2-es szorzó.
Benzinesnél 2500 és 5000 között lehet normálisan használni. A szorzó itt is kb 2-es.
Azaz, 50-100. Nem rövidebbek a fokozatok. Egyedül az 1-es, az tényleg hamar elpörög.
De mondjuk 5-ben simán lehet 100-200 között autózni. Rövid a fokozat?
Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".
A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni.
(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára.
)
Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb"
nyomatéksávot írtam.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6270 Dátum:
2015.11.20 péntek, 09:38:05 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.20 péntek, 07:58:38
És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez. Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség. Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.
Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.
Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.
Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6271 Dátum:
2015.11.20 péntek, 15:12:46 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.20 péntek, 09:38:05
Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.
Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.
Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?
Tök fölösleges, meddő vita. Írhattam volna azt is, ha annyira jók a benzinmotorok, akkor miért csak a személyautókba építik be? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy miért a GAZELLA tipusú kisteherautóba építettek bele utoljára benzinmotort még ezer éve?
A kérdésre: Mióta az etis szerint az van benne. Egyébként az mkIV 2.0 tdci-je is 125 pacis. (legalábbis pl a bárdis és az unixos alkatrész kereső szerint.)
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 15:23:56 írta Lacika71
»
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6272 Dátum:
2015.11.20 péntek, 15:28:33 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.20 péntek, 15:12:46
Tök fölösleges, meddő vita. Írhattam volna azt is, ha annyira jók a benzinmotorok, akkor miért csak a személyautókba építik be? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy miért a GAZELLA tipusú kisteherautóba építettek bele utoljára benzinmotort még ezer éve?
A kérdésre: Mióta az etis szerint az van benne. Egyébként az mkIV 2.0 tdci-je is 125 pacis. (legalábbis pl a bárdis és az unixos alkatrész kereső szerint.)
Vagy elírtak valamit, vagy nem jót nézel. Az MKIV-et elég sok motorkóddal gyártják. Van 115, 130, 140 és 163 lovas verzió ismereteim szerint. Ahogy a hármasból is volt többfajta teljesítménnyel, vagy adóbesorolás vagy automata váltó miatt. De kijelenteni hogy az MKIV 2.0 TDCI 125 pacis nem helyes. Pláne nem gy Bárdi vagy Unix alapján....
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 15:30:48 írta titta
»
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6273 Dátum:
2015.11.20 péntek, 15:31:27 »
Idézetet írta: titta - 2015.11.20 péntek, 15:28:33
Vagy elírtak valamit, vagy nem jót nézel. Az MKIV-et elég sok motorkóddal gyártják. Van 115, 130, 140 és 163 lovas verzió ismereteim szerint. Ahogy a hármasból is volt többfajta teljesítménnyel, vagy adóbesorolás vagy automata váltó miatt. De kijelenteni hogy az MKIV 2.0 TDCI 125 pacis nem helyes.
A képen jól látod. Az a saját autóm saját alvázszáma. Lehet, hogy öregszem és romlik a látásom, de ott a képen egy MKIII látszik, és 2001-2007 gyártási évek láthatók.
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6274 Dátum:
2015.11.20 péntek, 15:33:43 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.20 péntek, 15:31:27
A képen jól látod. Az a saját autóm saját alvázszáma. Lehet, hogy öregszem és romlik a látásom, de ott a képen egy MKIII látszik, és 2001-2007 gyártási évek láthatók.
Én az MKIV-re reaáltam, nem a Te kocsid teljesítményében kételkedtem. Amúgy meg az Etis se mérvadó. Az enyém 140 pacisnak született, de már megfialt a ménes.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6275 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:33:49 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 19:02:58
Te is mondod itt a kötelező hülyeséget....... csak nem értem, hogy miért. Te is tudod és aki vezeti a dízelt városban (nem faluban) -sőt előzésnél is a dízelt kell visszaváltani és NEM a benzinest- az tudja, hogy váltogatni kell, de nem illik beismerni.
Jól elizéltek itt dízel-benzin karakterisztikán, pedig ez turbo-szívó karakterisztika.
Nekem volt szívóbenzin (nagy is), turbobenzin, szívódízel és turbodízel is praxisban elég több 10e km-en át, annyin meg ki lehet ezeket ismerni.
Általános szabály, hogy egy bizonyos fordulat (autófüggően 1400-1600) alá egyiket sem engedem, mert nem szereti (brummog, a benzines is). Azonos, hogy ezen a fordulaton gázadásra a szívó és turbos sem csinál semmit. Különbség, hogy a szívó addig nem csinál semmit, amíg fel nem küzdi magát valami értelmes fordulatra, míg a feltöltött addig, amíg meg nem jön a turbonyomás. Jellemzően az utóbbi történik gyorsabban, függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel, ugyanis a turbot nem érdekli, hogy mi ég a hengerben.
Nekem a mostani turbodízellel sokkal kevesebbet kell váltani városban (Bp, bel- és külváros egyaránt), mint anno a benzinesekkel. Miért? Mert 55-60 között lehet 4-esbe rakni, alatta el sem viseli. Egy 2,0 szívóbenzin Mondeonak annyira rövid a váltója, hogy 60-nál már elviseli az 5-öt, csak épp onnan nem gyorsul. Az 1,6 turbobenzin meg már 70-től elviseli a 6-ot (legalábbis a Focusban), kis türelemmel gyorsul is, hiába 1400 a fordulat, a feltöltés kisegíti, nem is brummog. Tehát dízelben az alsó 4, benzinesben az alsó 5 fokozatot tudom 60-ig használni. Nem látom, miért a dízellel kellene többet váltani
városban
. A különbség, hogy az átlagdízel az erősebb rezonancia miatt jobban "bünteti" a kis fordulatot, mint átlagbenzines, de egyik sem gyorsul onnan. Összességében a több fokozat és a szűkebb fordulatszámtartomány miatt többet kellhet a dízelekkel váltani, ezt aláírom én is.
A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE. Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.
A gyakorlatban ez nálam úgy néz ki, hogy a szívóbenzint (115LE@1200kg) mindig visszadobom 1-2 fokozattal 90-ről előzésnél, a dízelt (okosított 170LE@1700kg) ritkábban. Legyen ez országút vagy autópálya. Persze, a jófajta benzines hangját nem pótolja a dízel csörgése (bár van, aki szereti), viszont a kisebb fordulatszámok miatt egyenletes tempónál a turbomotor halkabb lehet, mint a szívó - megint függetlenül az üzemanyagtól.
Uff.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6276 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:34:39 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 19:10:26
Oké, rakd be 40-nél négybe és lépj oda neki..... semmi nem történik, amíg valahogy fel nem verekedi magát -erőlködve- 2000 fölé
1500.
Más kérdés, hogy mi értelme nyektetni ilyen kis fordulaton bármilyen motort.
Naplózva
D
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1484
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6277 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:38:52 »
Jajj, már megint ez a műsor
Naplózva
Mk3-2002-2,5-V6
---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném!
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6278 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:39:20 »
Idézetet írta: Joao - 2015.11.19 csütörtök, 20:33:19
Miért turbó dízelt hasonlítotok szívó benzineshez?
Miért nem szívó dízelt, turbós benzineshez? Na, melyik megy jobban?
Szívót kellene a szívóhoz és turbóst a turbóshoz...
és ezt általánosan, nem csak mondeo viszonylatban, mert egyből jönne a válasz, hogy ilyen meg ilyen motoros nincsen mondeoból.
Ezt fejtettem ki kettővel fentebb hosszabban: a turbobenzin és a turbodízel abban azonos, hogy mindkettő 1400-1600 környékétől megy, az a különbség, hogy a dízel 4000-ig, a benzines meg 6000-ig. Meg a fogyasztás, meg a hang, meg a kipufogógáz (bár a közvetlen befecskendezős turbobenzinek is egyre rosszabbak). A karakterisztika erősen hasonlít.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6279 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:41:09 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.19 csütörtök, 20:58:20
Váltás téma:
Sztem mindkettőtöknek igazatok van. Mindkettő autónál van olyan helyzet, amikor sokat kell váltani.
Dízelnél 1800-3400-ig általában, míg a benzinesnél 4000-6200-ig kell pörgetni, ha fürgére kell venni az iramot.
A benzinesnél "vissza kell dugni"
kettőt, míg a dízelnél egyet, majd tolni, rakni tovább, majd tolni....
Viszont ez talán azért érezhetőbb dízelnél gyakoribbnak, mert tapasztalatom alapján ott rövidebbek szoktak lenni a fokozatok... Ellenben ott kéznél van az erő soxor, míg a benzinesnél, ahol kevesebb a nyomaték, meg a lóerő, ott jobban vissza kell nyúlni érte...
Igen. A fokozatok egyébként hosszabbak (hosszabb fokozat: azonos fordulathoz magasabb sebesség tartozik), csak a használható fordulatszámtartomány szűkebb a dízelnél.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6280 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:41:50 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.19 csütörtök, 21:04:41
Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.
A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.
Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.
Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 21:45:30 írta Carmaged
»
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6281 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:44:17 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.20 péntek, 09:38:05
Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.
Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.
Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?
Bocs, de a nyomaték nem csinál semmit. Ami az autót gyorsítja, az a pillanatnyi teljesítmény, azt pedig a forgatónyomaték és a fordulatszám együtt határozza meg.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6282 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:48:46 »
És akkor most találja ki valaki, szívem szerint milyen motort szeretnék az autómba leginkább.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6283 Dátum:
2015.11.20 péntek, 21:53:14 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:39:20
Ezt fejtettem ki kettővel fentebb hosszabban: a turbobenzin és a turbodízel abban azonos, hogy mindkettő 1400-1600 környékétől megy, az a különbség, hogy a dízel 4000-ig, a benzines meg 6000-ig. Meg a fogyasztás, meg a hang, meg a kipufogógáz (bár a közvetlen befecskendezős turbobenzinek is egyre rosszabbak). A karakterisztika erősen hasonlít.
A dízel viszont 400, a benzines turbo meg 260 Nm-rel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6284 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:05:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.20 péntek, 21:53:14
A dízel viszont 400, a benzines turbo meg 260 Nm-rel.
AndyA
A 2,2 dízel és az 1,6 benzin igen. Egyébként a 400*4000/7100 = 225LE, míg a 260*6000/7100 = 219LE.
Mondjuk mindkettő nyomatékgörbéje elkezd konyulni jóval a csúcsteljesítmény előtt, a turbo egyszerűen kifogy a szuflából (illetve mesterségesen le van gyengítve, hogy a nagyobb teljesítményű változatból olcsón lehessen gyengébbet csinálni
).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6285 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:17:27 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:33:49
Jól elizéltek itt dízel-benzin karakterisztikán, pedig ez turbo-szívó karakterisztika.
Nekem volt szívóbenzin (nagy is), turbobenzin, szívódízel és turbodízel is praxisban elég több 10e km-en át, annyin meg ki lehet ezeket ismerni.
Általános szabály, hogy egy bizonyos fordulat (autófüggően 1400-1600) alá egyiket sem engedem, mert nem szereti (brummog, a benzines is). Azonos, hogy ezen a fordulaton gázadásra a szívó és turbos sem csinál semmit. Különbség, hogy a szívó addig nem csinál semmit, amíg fel nem küzdi magát valami értelmes fordulatra, míg a feltöltött addig, amíg meg nem jön a turbonyomás. Jellemzően az utóbbi történik gyorsabban, függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel, ugyanis a turbot nem érdekli, hogy mi ég a hengerben.
Nekem a mostani turbodízellel sokkal kevesebbet kell váltani városban (Bp, bel- és külváros egyaránt), mint anno a benzinesekkel. Miért? Mert 55-60 között lehet 4-esbe rakni, alatta el sem viseli. Egy 2,0 szívóbenzin Mondeonak annyira rövid a váltója, hogy 60-nál már elviseli az 5-öt, csak épp onnan nem gyorsul. Az 1,6 turbobenzin meg már 70-től elviseli a 6-ot (legalábbis a Focusban), kis türelemmel gyorsul is, hiába 1400 a fordulat, a feltöltés kisegíti, nem is brummog. Tehát dízelben az alsó 4, benzinesben az alsó 5 fokozatot tudom 60-ig használni. Nem látom, miért a dízellel kellene többet váltani
városban
.
A különbség, hogy az átlagdízel az erősebb rezonancia miatt jobban "bünteti" a kis fordulatot, mint átlagbenzines, de egyik sem gyorsul onnan. Összességében a több fokozat és a szűkebb fordulatszámtartomány miatt többet kellhet a dízelekkel váltani, ezt aláírom én is.
A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE.
Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.
A gyakorlatban ez nálam úgy néz ki, hogy a szívóbenzint (115LE@1200kg) mindig visszadobom 1-2 fokozattal 90-ről előzésnél, a dízelt (okosított 170LE@1700kg) ritkábban. Legyen ez országút vagy autópálya. Persze, a jófajta benzines hangját nem pótolja a dízel csörgése (bár van, aki szereti), viszont a kisebb fordulatszámok miatt egyenletes tempónál a turbomotor halkabb lehet, mint a szívó - megint függetlenül az üzemanyagtól.
Uff.
Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6286 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:18:08 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:34:39
1500.
Más kérdés, hogy mi értelme nyektetni ilyen kis fordulaton bármilyen motort.
Értelmes használatról beszélek ÉN mindig.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6287 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:21:51 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:41:50
Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő.
Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".
Ott van egyébként az S2000 2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6288 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:29:24 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 22:17:27
Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....
Te ezt írtad:
Válasz
...sőt előzésnél is a dízelt kell visszaváltani és NEM a benzinest...
Én pedig azt, hogy visszaváltás nélkül ugyanúgy fognak menni. A kettő között én látok különbséget.
Kérlek, ne szerkessz bele kiemeléssel az idézetbe, mert megváltoztatod a mondanómat.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 22:31:23 írta Carmaged
»
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6289 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:30:43 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 22:18:08
Értelmes használatról beszélek ÉN mindig.
Értem, de a
Válasz
...rakd be 40-nél négybe és lépj oda neki...
semmilyen motornál sem "értelmes" használat. (Az idézet tőled származik.)
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6290 Dátum:
2015.11.20 péntek, 22:32:59 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 22:21:51
Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".
Ott van egyébként az S2000 2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)
Sosem értettem, hogy mióta nem több a biztosítás a nagyobb méretű motorra, miért érdekes, hogy melyik motor mekkora.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6291 Dátum:
2015.11.21 szombat, 08:32:06 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 22:29:24
Te ezt írtad:Én pedig azt, hogy visszaváltás nélkül ugyanúgy fognak menni. A kettő között én látok különbséget.
Kérlek, ne szerkessz bele kiemeléssel az idézetbe, mert megváltoztatod a mondanómat.
Valóban függ attól, hogy milyen sebességű fokozatosan van a kocsi és mekkora fordulaton jár a motor.
Kérlek, ismerd a különbséget a kiemelés és a szerkesztés között. Nem változtattam meg a mondandóját! Ez alaptalan rágalom!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6292 Dátum:
2015.11.21 szombat, 08:36:38 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 22:32:59
Sosem értettem, hogy mióta nem több a biztosítás a nagyobb méretű motorra, miért érdekes, hogy melyik motor mekkora.
Mert ez az alapja az összehasonlításnak. "Azonos" motorok....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6293 Dátum:
2015.11.21 szombat, 08:39:03 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 22:21:51
Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".
Ott van egyébként az S2000 2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)
Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6294 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:23:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 08:36:38
Mert ez az alapja az összehasonlításnak. "Azonos" motorok....
Mitől lenne "azonos"? Más az üzemanyag, a működési elv fontos részletei különböznek. A benzines-drukker örülhet, mert az ugyanakkora motorja erősebb, a dízel-drukker meg örülhet, mert az ugyanakkora motorja kevesebbet fogyaszt. Így kész a szokás dízelbenzin flame alapja, az alma-körte hasonlítás.
Egy sor autógyártó elszakadt már a méretjelöléstől, csak teljesítményfokozatokat írnak, nem véletlen, amikor az sokszor már csak szoftver kérdése. Időnként azonos teljesítményfokozat gyártón belül is különböző fizikai (akár különböző hengerszámú) motort jelöl más modell esetén (Volvo).
Másképp: a méret nem határozza meg a motornak semmilyen paraméterét a felhasználó szemszögéből (mondjuk az olaj mennyiségén kívül, amit ki kell fizetni időnként). Az ár, teljesítmény, fogyasztás (ezt nyilván valamennyire meghatározza a méret, már csak az alapjárati fogyasztás miatt is), hengerszám, feltöltés módja és megléte, üzemanyag típusa már igen. A megbízhatóságot szándékosan nem veszem bele, mert az hitvitába torkollik úgyis.
Amikor autót veszel, azt szeretnéd, hogy kétliteres motorja legyen vagy azt, hogy 150 lovas legyen? Ha a "kétliteres" a válasz, akkor a diskurzust zárhatjuk, mert mások a szempontok.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6295 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:24:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.21 szombat, 08:39:03
Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom.
AndyA
Viszont nagyon dícsérik, egyenletes a teljesítményleadása, így polgári autózásra is alkalmas. Csak hát, ami 9000-et forog, az vagy drága vagy rövid élettartamú lesz. Vagy mindkettő.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6296 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:27:29 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.21 szombat, 08:39:03
Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom.
AndyA
Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6297 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:37:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.21 szombat, 08:39:03
Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom.
AndyA
Csak a motorról van szó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6298 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:37:50 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.21 szombat, 09:27:29
Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!
A szívó benzinmotorok.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6299 Dátum:
2015.11.21 szombat, 09:45:16 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.21 szombat, 09:23:53
Mitől lenne "azonos"? Más az üzemanyag, a működési elv fontos részletei különböznek. A benzines-drukker örülhet, mert az ugyanakkora motorja erősebb, a dízel-drukker meg örülhet, mert az ugyanakkora motorja kevesebbet fogyaszt. Így kész a szokás dízelbenzin flame alapja, az alma-körte hasonlítás.
Egy sor autógyártó elszakadt már a méretjelöléstől, csak teljesítményfokozatokat írnak, nem véletlen, amikor az sokszor már csak szoftver kérdése. Időnként azonos teljesítményfokozat gyártón belül is különböző fizikai (akár különböző hengerszámú) motort jelöl más modell esetén (Volvo).
Másképp: a méret nem határozza meg a motornak semmilyen paraméterét a felhasználó szemszögéből (mondjuk az olaj mennyiségén kívül, amit ki kell fizetni időnként). Az ár, teljesítmény, fogyasztás (ezt nyilván valamennyire meghatározza a méret, már csak az alapjárati fogyasztás miatt is), hengerszám, feltöltés módja és megléte, üzemanyag típusa már igen. A megbízhatóságot szándékosan nem veszem bele, mert az hitvitába torkollik úgyis.
Amikor autót veszel, azt szeretnéd, hogy kétliteres motorja legyen vagy azt, hogy 150 lovas legyen? Ha a "kétliteres" a válasz, akkor a diskurzust zárhatjuk, mert mások a szempontok.
Vízilabda meccsen vagyok, nincs kedvem most reagálni erre....meg kedvem sincs.
Ha valakinek csak a 150 LE kell, akkor Fiát 1.4 T-Jet..... A LE megvan, de ami körülötte van....azt hagyjuk. ( bocsi Murmucka
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
119
120
121
122
123
124
125
[
126
]
127
128
129
130
131
132
133
...
138
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ