Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:02:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1830983 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6250 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:01:46 »

Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét. Wink
az nem jó,mert így a hátrányukra megvan a magyarázat. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6251 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:04:02 »

Fóti pálinka vagy mi?

Felénk van pl. a szatmári szilva. Na az ütős! De bármelyik (alma, barack, vegyes) ütős 50 fok felett. Az íze sokszor már más kérdés  vigyor3.
A fóti az: http://www.fotisorfozde.hu/
A többiről meg annyit, hogy a rokonság a Tunyogmatolcs-Nyírcsaholy vonalon lakik... (alma és szatmári szilva)
A másik vonal a Kecskémét-Tószeg (barack és a többi)...

Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6252 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:04:41 »

Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét. Wink

Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.

A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.  wave    Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6253 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:07:05 »

Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.

A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.  wave    Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.  Wink
itt kit érdekel egy másik márka? idiot2 uglystupid2 nevetes1 nevetes2 zavart2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6254 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:07:59 »

itt kit érdekel egy másik márka? idiot2 uglystupid2 nevetes1 nevetes2 zavart2



Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6255 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:08:28 »

Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.

A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.  wave    Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.  Wink

Kezdhetünk újabb vitát, csak annak nincs értelme. A téma adott, ne térj el tőle. nyes

Még egyszer: arról van nagyba szó vigyor3, hogy az MKIII 2,0 benzines........ Érted? Wink

Senki nem írt olyat, hogy a xy márka 2,0 turbó benzines autója xarabb, mint az azonos márka turbó dízele. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6256 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:11:24 »

Kezdhetünk újabb vitát, csak annak nincs értelme. A téma adott, ne térj el tőle. nyes

Még egyszer: arról van nagyba szó vigyor3, hogy az MKIII 2,0 benzines........ Érted? Wink

Senki nem írt olyat, hogy a xy márka 2,0 turbó benzines autója xarabb, mint az azonos márka turbó dízele. nyes

Persze, mert ekkora hülyeséget nem mer írni senki!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6257 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:12:31 »

Persze, mert ekkora hülyeséget nem mer írni senki!  eplus2

Alf!

Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!! taps taps taps taps taps taps


 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6258 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:13:42 »

Alf!

Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!! taps taps taps taps taps taps


 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
dehogy.nincs annyi gógyija. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6259 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:15:05 »

Alf!

Látod? Megértetteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! El sem hiszem!!!! taps taps taps taps taps taps


 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2

Te most minek örülsz? 
Ja, nem is érdekes......... örülj csak. Olvastad, amit írtam? Értelmezted is?  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6260 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 21:16:46 »

Hogy a kékek mennyire tudják egymásnak nyújtani a nyelvcsapásokat....  taps    vomit
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6261 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:06:01 »

Azzal ugye tisztában vagy, hogy Velem beszélgettél napközben, és nekem 2db benzinesem van!? Wink

Én csak arra kezdtem reagálni, amikor leírod, hogy Neked is fogyaszt úgy, mint egy dízel, igaz azt nem vetted számításba, hogy ott már egy dízel kevesebbet fogyaszt. Majd a végére odaírtad, hogy ennyit a dízelről, Téged nem érdekel. nyes wave

És itt írtam, hogy legalább egy erős motor mögül vélekednél. vigyor3

Persze, hogy tisztában vagyok. Nem is értettem a kötözködést.

Mikor mondtam, hogy úgy fogyaszt, mint egy dízel? Én?Huh?? Aki beírta a városi 12 literes fogyit?
Hol olvastad, hogy ennyit a dízelről a fogyasztás kapcsán? Tőlem nem!

Ez volt az indító beírásom:
Budapest (Duna Pláza) - Hotel Ózon - Budapest (Duna Pláza) = 7.8 L, 67 km/h átlagsebesség 5 személy + full csomagtartóval.
Hogy sok-e, esetleg kevés, egy dízel harmad ennyivel megjárta volna? Nem igazán számít és érdekel.


És nem is akartam vitát szítani, mert tényleg nem érdekel, hogy mennyit fogyaszt. És nem is számít, mert ha negyedennyivel megjárta volna egy dízelautó, akkor se vennék dízelautót.



Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6262 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:08:58 »

Nem. Itt adott autók vannak. "az enyém is tudja azt, mint egy dízel". És az adott kollégának benzines Mondeoja van. Akkor nem vehetünk számításba egy más márka, turbó benzinesét. Wink

Remélem nem tőlem idéztél. Mert ha igen, akkor tévedtél.
Az én autóm nem tudja azt, amit egy dízel. Egyértelmű, de nem is kell ugyanazt tudnia.
Még jó, hogy annak idején választhattam és nem csak dízel és turbós benzines autók voltak.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6263 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:10:48 »

A fóti az: http://www.fotisorfozde.hu/
A többiről meg annyit, hogy a rokonság a Tunyogmatolcs-Nyírcsaholy vonalon lakik... (alma és szatmári szilva)
A másik vonal a Kecskémét-Tószeg (barack és a többi)...

Tunyogmatolcs? Szüleim ott laknak  vigyor3.
Te származol onnan?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6264 Dátum: 2015.11.19 csütörtök, 23:20:21 »

Viszont ez talán azért érezhetőbb dízelnél gyakoribbnak, mert tapasztalatom alapján ott rövidebbek szoktak lenni a fokozatok... Ellenben ott kéznél van az erő soxor, míg a benzinesnél, ahol kevesebb a nyomaték, meg a lóerő, ott jobban vissza kell nyúlni érte...

Nézzük... a dízelnél 1800 körül van a nyomatékmaximum. El lehet pörgetni mondjuk 4000-ig. A legkisebb és legnagyobb fordulat között van kb 2-es szorzó.
Benzinesnél 2500 és 5000 között lehet normálisan használni. A szorzó itt is kb 2-es.
Azaz, 50-100. Nem rövidebbek a fokozatok. Egyedül az 1-es, az tényleg hamar elpörög.
De mondjuk 5-ben simán lehet 100-200 között autózni. Rövid a fokozat?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6265 Dátum: 2015.11.20 péntek, 06:43:05 »

Tunyogmatolcs? Szüleim ott laknak  vigyor3.
Te származol onnan?
Nem, az a "család" részemről nem vérszerinti vonala.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6266 Dátum: 2015.11.20 péntek, 07:58:38 »

És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez. Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség. Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #6267 Dátum: 2015.11.20 péntek, 08:20:12 »

Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6268 Dátum: 2015.11.20 péntek, 09:31:24 »

És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez. Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség. Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.

Oké, de akkor vegyük le a turbót is!   eplus2   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6269 Dátum: 2015.11.20 péntek, 09:32:12 »

Nézzük... a dízelnél 1800 körül van a nyomatékmaximum. El lehet pörgetni mondjuk 4000-ig. A legkisebb és legnagyobb fordulat között van kb 2-es szorzó.
Benzinesnél 2500 és 5000 között lehet normálisan használni. A szorzó itt is kb 2-es.
Azaz, 50-100. Nem rövidebbek a fokozatok. Egyedül az 1-es, az tényleg hamar elpörög.
De mondjuk 5-ben simán lehet 100-200 között autózni. Rövid a fokozat?

Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".Smiley A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni. nyes(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára. vigyor3)

Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb" eplus2 nyomatéksávot írtam. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6270 Dátum: 2015.11.20 péntek, 09:38:05 »

És még mindig egy 146 LE-s autót hasonlítgattok egy 130 LE-shez. Ki kellene próbálni egy 146 LE környékére "felhúzott TDCi-t egy benzinessel. Akkor kiderülne a különbség. Ennyi. Nekem volt benzinesem, mint sokan tudják. Én észrevettem azt a +15 LE-t, ami a mostaniban benne van. (Az előző 110LE-s volt). A részemről ennyit erről. Különben nem értem én sem ezt a B-D vitát. Kinek ez tetszik, kinek az.

Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.

Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.

Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6271 Dátum: 2015.11.20 péntek, 15:12:46 »

Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.

Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.

Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?

Tök fölösleges, meddő vita. Írhattam volna azt is, ha annyira jók a benzinmotorok, akkor miért csak a személyautókba építik be? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy miért a GAZELLA tipusú kisteherautóba építettek bele utoljára benzinmotort még ezer éve?

A kérdésre: Mióta az etis szerint az van benne. Egyébként az mkIV 2.0 tdci-je is 125 pacis. (legalábbis pl a bárdis és az unixos alkatrész kereső szerint.)

« Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 15:23:56 írta Lacika71 » Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6272 Dátum: 2015.11.20 péntek, 15:28:33 »

Tök fölösleges, meddő vita. Írhattam volna azt is, ha annyira jók a benzinmotorok, akkor miért csak a személyautókba építik be? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy miért a GAZELLA tipusú kisteherautóba építettek bele utoljára benzinmotort még ezer éve?

A kérdésre: Mióta az etis szerint az van benne. Egyébként az mkIV 2.0 tdci-je is 125 pacis. (legalábbis pl a bárdis és az unixos alkatrész kereső szerint.)


Vagy elírtak valamit, vagy nem jót nézel. Az MKIV-et elég sok motorkóddal gyártják. Van 115, 130, 140 és 163 lovas verzió ismereteim szerint. Ahogy a hármasból is volt többfajta teljesítménnyel, vagy adóbesorolás vagy automata váltó miatt. De kijelenteni hogy az MKIV 2.0 TDCI 125 pacis nem helyes. Pláne nem gy Bárdi vagy Unix alapján....
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 15:30:48 írta titta » Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6273 Dátum: 2015.11.20 péntek, 15:31:27 »

Vagy elírtak valamit, vagy nem jót nézel. Az MKIV-et elég sok motorkóddal gyártják. Van 115, 130, 140 és 163 lovas verzió ismereteim szerint. Ahogy a hármasból is volt többfajta teljesítménnyel, vagy adóbesorolás vagy automata váltó miatt. De kijelenteni hogy az MKIV 2.0 TDCI 125 pacis nem helyes.

A képen jól látod. Az a saját autóm saját alvázszáma. Lehet, hogy öregszem és romlik a látásom, de ott a képen egy MKIII látszik, és 2001-2007 gyártási évek láthatók.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6274 Dátum: 2015.11.20 péntek, 15:33:43 »

A képen jól látod. Az a saját autóm saját alvázszáma. Lehet, hogy öregszem és romlik a látásom, de ott a képen egy MKIII látszik, és 2001-2007 gyártási évek láthatók.

Én az MKIV-re reaáltam, nem a Te kocsid teljesítményében kételkedtem. Amúgy meg az Etis se mérvadó. Az enyém 140 pacisnak született, de már megfialt a ménes.  nyes
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6275 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:33:49 »

Te is mondod itt a kötelező hülyeséget....... csak nem értem, hogy miért. Te is tudod és aki vezeti a dízelt városban (nem faluban) -sőt előzésnél is a dízelt kell visszaváltani és NEM a benzinest- az tudja, hogy váltogatni kell, de nem illik beismerni.  wave
Jól elizéltek itt dízel-benzin karakterisztikán, pedig ez turbo-szívó karakterisztika. Smiley Nekem volt szívóbenzin (nagy is), turbobenzin, szívódízel és turbodízel is praxisban elég több 10e km-en át, annyin meg ki lehet ezeket ismerni.

Általános szabály, hogy egy bizonyos fordulat (autófüggően 1400-1600) alá egyiket sem engedem, mert nem szereti (brummog, a benzines is). Azonos, hogy ezen a fordulaton gázadásra a szívó és turbos sem csinál semmit. Különbség, hogy a szívó addig nem csinál semmit, amíg fel nem küzdi magát valami értelmes fordulatra, míg a feltöltött addig, amíg meg nem jön a turbonyomás. Jellemzően az utóbbi történik gyorsabban, függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel, ugyanis a turbot nem érdekli, hogy mi ég a hengerben.

Nekem a mostani turbodízellel sokkal kevesebbet kell váltani városban (Bp, bel- és külváros egyaránt), mint anno a benzinesekkel. Miért? Mert 55-60 között lehet 4-esbe rakni, alatta el sem viseli. Egy 2,0 szívóbenzin Mondeonak annyira rövid a váltója, hogy 60-nál már elviseli az 5-öt, csak épp onnan nem gyorsul. Az 1,6 turbobenzin meg már 70-től elviseli a 6-ot (legalábbis a Focusban), kis türelemmel gyorsul is, hiába 1400 a fordulat, a feltöltés kisegíti, nem is brummog. Tehát dízelben az alsó 4, benzinesben az alsó 5 fokozatot tudom 60-ig használni. Nem látom, miért a dízellel kellene többet váltani városban. A különbség, hogy az átlagdízel az erősebb rezonancia miatt jobban "bünteti" a kis fordulatot, mint átlagbenzines, de egyik sem gyorsul onnan. Összességében a több fokozat és a szűkebb fordulatszámtartomány miatt többet kellhet a dízelekkel váltani, ezt aláírom én is.

A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE. Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.

A gyakorlatban ez nálam úgy néz ki, hogy a szívóbenzint (115LE@1200kg) mindig visszadobom 1-2 fokozattal 90-ről előzésnél, a dízelt (okosított 170LE@1700kg) ritkábban. Legyen ez országút vagy autópálya. Persze, a jófajta benzines hangját nem pótolja a dízel csörgése (bár van, aki szereti), viszont a kisebb fordulatszámok miatt egyenletes tempónál a turbomotor halkabb lehet, mint a szívó - megint függetlenül az üzemanyagtól.

Uff. Cheesy
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6276 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:34:39 »

Oké, rakd be 40-nél négybe és lépj oda neki..... semmi nem történik, amíg valahogy fel nem verekedi magát -erőlködve- 2000 fölé
1500. Wink Más kérdés, hogy mi értelme nyektetni ilyen kis fordulaton bármilyen motort.
Naplózva
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #6277 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:38:52 »

Jajj, már megint ez a műsor wilting help
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6278 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:39:20 »

Miért turbó dízelt hasonlítotok szívó benzineshez?

Miért nem szívó dízelt, turbós benzineshez? Na, melyik megy jobban?  eplus2

Szívót kellene a szívóhoz és turbóst a turbóshoz...

és ezt általánosan, nem csak mondeo viszonylatban, mert egyből jönne a válasz, hogy ilyen meg ilyen motoros nincsen mondeoból.
Ezt fejtettem ki kettővel fentebb hosszabban: a turbobenzin és a turbodízel abban azonos, hogy mindkettő 1400-1600 környékétől megy, az a különbség, hogy a dízel 4000-ig, a benzines meg 6000-ig. Meg a fogyasztás, meg a hang, meg a kipufogógáz (bár a közvetlen befecskendezős turbobenzinek is egyre rosszabbak). A karakterisztika erősen hasonlít.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6279 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:41:09 »

Váltás téma:

Sztem mindkettőtöknek igazatok van. Mindkettő autónál van olyan helyzet, amikor sokat kell váltani.

Dízelnél 1800-3400-ig általában, míg a benzinesnél 4000-6200-ig kell pörgetni, ha fürgére kell venni az iramot.
A benzinesnél "vissza kell dugni" vigyor3 kettőt, míg a dízelnél egyet, majd tolni, rakni tovább, majd tolni....

Viszont ez talán azért érezhetőbb dízelnél gyakoribbnak, mert tapasztalatom alapján ott rövidebbek szoktak lenni a fokozatok... Ellenben ott kéznél van az erő soxor, míg a benzinesnél, ahol kevesebb a nyomaték, meg a lóerő, ott jobban vissza kell nyúlni érte...
Igen. A fokozatok egyébként hosszabbak (hosszabb fokozat: azonos fordulathoz magasabb sebesség tartozik), csak a használható fordulatszámtartomány szűkebb a dízelnél.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6280 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:41:50 »

Te tényleg nem érted?
Nem egy másik márka turbó benzinesét kell számításba venni a Mondeo-hoz.

A másik márka 2.0 turbó benzinesét a 2.0 turbó dízelével.  wave    Itt egyetlen érv maradna csak, hogy a dízel kevesebbet eszik.  Wink
Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 21:45:30 írta Carmaged » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6281 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:44:17 »

Pont azért nem érted, mert nem látod a lényeget. Még így is dinamikusabb egy dízel, hogy kevesebb lóval bír. Mert ott a nyomaték végzi a dolgát. Nincs is szükség egy chippelt verzióra, hisz a nyomaték miatt alapból jobb. Ráadásul ebben a témában ki kéne zárni, hogy kinek mi tetszik. Csak a száraz tények a tapasztalatok alapján.

Na, és főleg ne hasonlítsunk egy 1,8-at, egy 2,0-hoz. Az a 200cm3 is már jelentős.

Kérdés? Mióta van TDCi-ből 125LE-s?
Bocs, de a nyomaték nem csinál semmit. Ami az autót gyorsítja, az a pillanatnyi teljesítmény, azt pedig a forgatónyomaték és a fordulatszám együtt határozza meg.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6282 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:48:46 »

És akkor most találja ki valaki, szívem szerint milyen motort szeretnék az autómba leginkább. Cheesy
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6283 Dátum: 2015.11.20 péntek, 21:53:14 »

Ezt fejtettem ki kettővel fentebb hosszabban: a turbobenzin és a turbodízel abban azonos, hogy mindkettő 1400-1600 környékétől megy, az a különbség, hogy a dízel 4000-ig, a benzines meg 6000-ig. Meg a fogyasztás, meg a hang, meg a kipufogógáz (bár a közvetlen befecskendezős turbobenzinek is egyre rosszabbak). A karakterisztika erősen hasonlít.

A dízel viszont 400, a benzines turbo meg 260 Nm-rel. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6284 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:05:57 »

A dízel viszont 400, a benzines turbo meg 260 Nm-rel. Smiley

AndyA
A 2,2 dízel és az 1,6 benzin igen. Egyébként a 400*4000/7100 = 225LE, míg a 260*6000/7100 = 219LE. Wink Mondjuk mindkettő nyomatékgörbéje elkezd konyulni jóval a csúcsteljesítmény előtt, a turbo egyszerűen kifogy a szuflából (illetve mesterségesen le van gyengítve, hogy a nagyobb teljesítményű változatból olcsón lehessen gyengébbet csinálni Smiley ).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6285 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:17:27 »

Jól elizéltek itt dízel-benzin karakterisztikán, pedig ez turbo-szívó karakterisztika. Smiley Nekem volt szívóbenzin (nagy is), turbobenzin, szívódízel és turbodízel is praxisban elég több 10e km-en át, annyin meg ki lehet ezeket ismerni.

Általános szabály, hogy egy bizonyos fordulat (autófüggően 1400-1600) alá egyiket sem engedem, mert nem szereti (brummog, a benzines is). Azonos, hogy ezen a fordulaton gázadásra a szívó és turbos sem csinál semmit. Különbség, hogy a szívó addig nem csinál semmit, amíg fel nem küzdi magát valami értelmes fordulatra, míg a feltöltött addig, amíg meg nem jön a turbonyomás. Jellemzően az utóbbi történik gyorsabban, függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel, ugyanis a turbot nem érdekli, hogy mi ég a hengerben.

Nekem a mostani turbodízellel sokkal kevesebbet kell váltani városban (Bp, bel- és külváros egyaránt), mint anno a benzinesekkel. Miért? Mert 55-60 között lehet 4-esbe rakni, alatta el sem viseli. Egy 2,0 szívóbenzin Mondeonak annyira rövid a váltója, hogy 60-nál már elviseli az 5-öt, csak épp onnan nem gyorsul. Az 1,6 turbobenzin meg már 70-től elviseli a 6-ot (legalábbis a Focusban), kis türelemmel gyorsul is, hiába 1400 a fordulat, a feltöltés kisegíti, nem is brummog. Tehát dízelben az alsó 4, benzinesben az alsó 5 fokozatot tudom 60-ig használni. Nem látom, miért a dízellel kellene többet váltani városban. A különbség, hogy az átlagdízel az erősebb rezonancia miatt jobban "bünteti" a kis fordulatot, mint átlagbenzines, de egyik sem gyorsul onnan. Összességében a több fokozat és a szűkebb fordulatszámtartomány miatt többet kellhet a dízelekkel váltani, ezt aláírom én is.

A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE. Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.

A gyakorlatban ez nálam úgy néz ki, hogy a szívóbenzint (115LE@1200kg) mindig visszadobom 1-2 fokozattal 90-ről előzésnél, a dízelt (okosított 170LE@1700kg) ritkábban. Legyen ez országút vagy autópálya. Persze, a jófajta benzines hangját nem pótolja a dízel csörgése (bár van, aki szereti), viszont a kisebb fordulatszámok miatt egyenletes tempónál a turbomotor halkabb lehet, mint a szívó - megint függetlenül az üzemanyagtól.

Uff. Cheesy

Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!  taps
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6286 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:18:08 »

1500. Wink Más kérdés, hogy mi értelme nyektetni ilyen kis fordulaton bármilyen motort.

Értelmes használatról beszélek ÉN mindig.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6287 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:21:51 »

Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő. Smiley

Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".

Ott van egyébként az S2000  2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)    wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6288 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:29:24 »

Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!  taps
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....

 wave
Te ezt írtad:
Válasz
...sőt előzésnél is a dízelt kell visszaváltani és NEM a benzinest...
Én pedig azt, hogy visszaváltás nélkül ugyanúgy fognak menni. A kettő között én látok különbséget.

Kérlek, ne szerkessz bele kiemeléssel az idézetbe, mert megváltoztatod a mondanómat.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.20 péntek, 22:31:23 írta Carmaged » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6289 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:30:43 »

Értelmes használatról beszélek ÉN mindig.
Értem, de a
Válasz
...rakd be 40-nél négybe és lépj oda neki...
semmilyen motornál sem "értelmes" használat. (Az idézet tőled származik.)
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6290 Dátum: 2015.11.20 péntek, 22:32:59 »

Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".

Ott van egyébként az S2000  2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)    wave
Sosem értettem, hogy mióta nem több a biztosítás a nagyobb méretű motorra, miért érdekes, hogy melyik motor mekkora.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6291 Dátum: 2015.11.21 szombat, 08:32:06 »

Te ezt írtad:Én pedig azt, hogy visszaváltás nélkül ugyanúgy fognak menni. A kettő között én látok különbséget.

Kérlek, ne szerkessz bele kiemeléssel az idézetbe, mert megváltoztatod a mondanómat.

Valóban függ attól, hogy milyen sebességű fokozatosan van a kocsi és mekkora fordulaton jár a motor.

Kérlek, ismerd a különbséget a kiemelés és a szerkesztés között. Nem változtattam meg a mondandóját! Ez alaptalan rágalom!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6292 Dátum: 2015.11.21 szombat, 08:36:38 »

Sosem értettem, hogy mióta nem több a biztosítás a nagyobb méretű motorra, miért érdekes, hogy melyik motor mekkora.
Mert ez az alapja az összehasonlításnak. "Azonos" motorok....

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6293 Dátum: 2015.11.21 szombat, 08:39:03 »

Mert "azonos" motorokat (hengerűrtartalomra) "hasonlítgatnak".

Ott van egyébként az S2000  2.0 SZIVÓ benzin motor 240 LE (japán modell 250 LE)    wave

Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6294 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:23:53 »

Mert ez az alapja az összehasonlításnak. "Azonos" motorok....
Mitől lenne "azonos"? Más az üzemanyag, a működési elv fontos részletei különböznek. A benzines-drukker örülhet, mert az ugyanakkora motorja erősebb, a dízel-drukker meg örülhet, mert az ugyanakkora motorja kevesebbet fogyaszt. Így kész a szokás dízelbenzin flame alapja, az alma-körte hasonlítás. Smiley Egy sor autógyártó elszakadt már a méretjelöléstől, csak teljesítményfokozatokat írnak, nem véletlen, amikor az sokszor már csak szoftver kérdése. Időnként azonos teljesítményfokozat gyártón belül is különböző fizikai (akár különböző hengerszámú) motort jelöl más modell esetén (Volvo).

Másképp: a méret nem határozza meg a motornak semmilyen paraméterét a felhasználó szemszögéből (mondjuk az olaj mennyiségén kívül, amit ki kell fizetni időnként). Az ár, teljesítmény, fogyasztás (ezt nyilván valamennyire meghatározza a méret, már csak az alapjárati fogyasztás miatt is), hengerszám, feltöltés módja és megléte, üzemanyag típusa már igen. A megbízhatóságot szándékosan nem veszem bele, mert az hitvitába torkollik úgyis. Smiley


Amikor autót veszel, azt szeretnéd, hogy kétliteres motorja legyen vagy azt, hogy 150 lovas legyen? Ha a "kétliteres" a válasz, akkor a diskurzust zárhatjuk, mert mások a szempontok. Smiley
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6295 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:24:52 »

Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom. Smiley

AndyA
Viszont nagyon dícsérik, egyenletes a teljesítményleadása, így polgári autózásra is alkalmas. Csak hát, ami 9000-et forog, az vagy drága vagy rövid élettartamú lesz. Vagy mindkettő. Cheesy
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6296 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:27:29 »

Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom. Smiley

AndyA

Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6297 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:37:16 »

Meg egy akkora kasztni hozzá, hogy gyerekkoromban volt annál nagyobb matchboxom. Smiley

AndyA
Csak a motorról van szó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6298 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:37:50 »

Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!

A szívó benzinmotorok.  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6299 Dátum: 2015.11.21 szombat, 09:45:16 »

Mitől lenne "azonos"? Más az üzemanyag, a működési elv fontos részletei különböznek. A benzines-drukker örülhet, mert az ugyanakkora motorja erősebb, a dízel-drukker meg örülhet, mert az ugyanakkora motorja kevesebbet fogyaszt. Így kész a szokás dízelbenzin flame alapja, az alma-körte hasonlítás. Smiley Egy sor autógyártó elszakadt már a méretjelöléstől, csak teljesítményfokozatokat írnak, nem véletlen, amikor az sokszor már csak szoftver kérdése. Időnként azonos teljesítményfokozat gyártón belül is különböző fizikai (akár különböző hengerszámú) motort jelöl más modell esetén (Volvo).

Másképp: a méret nem határozza meg a motornak semmilyen paraméterét a felhasználó szemszögéből (mondjuk az olaj mennyiségén kívül, amit ki kell fizetni időnként). Az ár, teljesítmény, fogyasztás (ezt nyilván valamennyire meghatározza a méret, már csak az alapjárati fogyasztás miatt is), hengerszám, feltöltés módja és megléte, üzemanyag típusa már igen. A megbízhatóságot szándékosan nem veszem bele, mert az hitvitába torkollik úgyis. Smiley


Amikor autót veszel, azt szeretnéd, hogy kétliteres motorja legyen vagy azt, hogy 150 lovas legyen? Ha a "kétliteres" a válasz, akkor a diskurzust zárhatjuk, mert mások a szempontok. Smiley

Vízilabda meccsen vagyok, nincs kedvem most reagálni erre....meg kedvem sincs.
Ha valakinek csak a 150 LE kell, akkor Fiát 1.4 T-Jet.....  A LE megvan, de ami körülötte van....azt hagyjuk. ( bocsi Murmucka  vigyor3 )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.