Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:05:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1831013 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2800 Dátum: 2013.02.20 szerda, 11:26:37 »

nem 1 útról írtam hanem néhány hónapról
ennyi változás simán attól van, h itt a tél, több idő kell a motornak, h elérje az üzemi hőfokot, innen adódik a többlet fogyi is.
jön a tavasz, melegebb reggelek és majd lassan visszakúszik.
nekem általában a fedkomp és számított max 1-2dl eltérést mutat, persze néha van extrém 5dl eltérés is de az elég ritka
Akkor neked szerencséd van vele. Nekem csak hosszú, és folyamatos autópályázásnál mutat hellyel-közzel reális értékeket. Nem is nagyon használom. A fed.comp nálam örökké a külső hőmérsékletet mutatja. Számomra annak van a legtöbb információ értéke.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2801 Dátum: 2013.02.20 szerda, 11:51:35 »

Akkor neked szerencséd van vele. Nekem csak hosszú, és folyamatos autópályázásnál mutat hellyel-közzel reális értékeket. Nem is nagyon használom. A fed.comp nálam örökké a külső hőmérsékletet mutatja. Számomra annak van a legtöbb információ értéke.
én csatlakozom az elötted szólóhoz.szintén reális a mutatott és a fogyasztott üa.  wave
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2802 Dátum: 2013.02.20 szerda, 11:57:47 »

Már rég nam vauztam ide  nyes

Arra lettem figyelmes már egy ideje, h a nyáron fedkomp és mért 7.6-7.7 L/100km értékek lassan de biztosan felkúsztak Nov-Dec-re 7.8-7.9 -re majd Januárban tetőzött 8.0-8.1 -re. Egyenlőre innen nem mozdul, se lefelé se felfelé.
 
nekem ilyenkor 4.6-4.8 nyáron 4.1 4.3 a mutatott néha lenullázom de ha nincs nagy változás akkor nem is fog mást mutatni mert nagy átlagot méreget vagy is hosszabb távokat vesz alapul mint  az adott,megtett 100 km-er.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2803 Dátum: 2013.02.20 szerda, 15:46:51 »

nem 1 útról írtam hanem néhány hónapról
ennyi változás simán attól van, h itt a tél, több idő kell a motornak, h elérje az üzemi hőfokot, innen adódik a többlet fogyi is.
jön a tavasz, melegebb reggelek és majd lassan visszakúszik.
nekem általában a fedkomp és számított max 1-2dl eltérést mutat, persze néha van extrém 5dl eltérés is de az elég ritka

Hát az enyém nem. 4.8-at mutat és 6.4-re jön ki számolással.  szomoru1
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2804 Dátum: 2013.02.20 szerda, 15:56:59 »

Hát az enyém nem. 4.8-at mutat és 6.4-re jön ki számolással.  szomoru1
én pont most tankoltam 573km-re 26.4 liter gót ugyan azon a pisztolyon.mindkét esetben elsö kattanásig. akkor az jó vagy nem?4.8 a fedélzeti szerint az átlagom.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2805 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:06:11 »

én pont most tankoltam 573km-re 26.4 liter gót ugyan azon a pisztolyon.mindkét esetben elsö kattanásig. akkor az jó vagy nem?4.8 a fedélzeti szerint az átlagom.

Ha kiszámolod, akkor 4.6 jön ki. (tankolt üzemanyag osztva a kilométerrel*100) Az nagyon jó. Én most tankoltam 714 km-re 46 litert. Azt akárhogy is számolom 6,4.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2806 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:10:12 »

Ha kiszámolod, akkor 4.6 jön ki. (tankolt üzemanyag osztva a kilométerrel*100) Az nagyon jó. Én most tankoltam 714 km-re 46 litert. Azt akárhogy is számolom 6,4.
Én meg csupa Bp-i rövidtávokkal, most fogok tankolni és kb. 7.7 lesz az átlag. Hogy télen, hidegben, milyen körülmények között jön ki a 4,6, arra azért kíváncsi lennék.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2807 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:12:23 »

Én meg csupa Bp-i rövidtávokkal, most fogok tankolni és kb. 7.7 lesz az átlag. Hogy télen, hidegben, milyen körülmények között jön ki a 4,6, arra azért kíváncsi lennék.
én nem városi vagyok  integet2 enyém 4 ajtós.és le fhosom a pesti lámpánál ha mindenki már a következö pirosnál várakozik mert annyira  sietös neki,hogy képes kivágni mögülem mert a *** nem megy elötte.engem nem érdekel a repülö rajt és nem szoktam 2000 rpm fölött autózni szerintem igy jön ki a 4.6
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.20 szerda, 16:18:43 írta coboy » Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2808 Dátum: 2013.02.20 szerda, 16:22:39 »

Én meg csupa Bp-i rövidtávokkal, most fogok tankolni és kb. 7.7 lesz az átlag. Hogy télen, hidegben, milyen körülmények között jön ki a 4,6, arra azért kíváncsi lennék.
lehet 30-35 litert tankoltam de csak 26.4 litert számoltak,jól átverik az embert,hogy azt higgye mennyire keveset fogyaszt az autója  Huh?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2809 Dátum: 2013.02.20 szerda, 19:44:16 »

én nem városi vagyok  integet2 enyém 4 ajtós.és le fhosom a pesti lámpánál ha mindenki már a következö pirosnál várakozik mert annyira  sietös neki,hogy képes kivágni mögülem mert a *** nem megy elötte.engem nem érdekel a repülö rajt és nem szoktam 2000 rpm fölött autózni szerintem igy jön ki a 4.6

A 2000 alatti közlekedés nem túl jó a motornak hidegen főleg nem, de melegen sem.
Alacsony olajnyomás és nagy mechanikai terhelés/nyomaték..... nincs hőterhelés és kezdenek lerakódni a dolgok a csövekben.
Hosszú távon nem kifizetődő az alacsony fordulaton történő üzemeltetés, hidd el.

Persze mindenki azt csinál, amit akar....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2810 Dátum: 2013.02.20 szerda, 19:53:01 »

A 2000 alatti közlekedés nem túl jó a motornak hidegen főleg nem, de melegen sem.
Alacsony olajnyomás és nagy mechanikai terhelés/nyomaték..... nincs hőterhelés és kezdenek lerakódni a dolgok a csövekben.
Hosszú távon nem kifizetődő az alacsony fordulaton történő üzemeltetés, hidd el.

Persze mindenki azt csinál, amit akar....  Cool

Azért attól is függ miről beszélünk. Benzines vagy dízel.
Hidegen a dízelnek nem tesz jót a 2000 feletti fordulatszám.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2811 Dátum: 2013.02.20 szerda, 20:07:06 »

Azért attól is függ miről beszélünk. Benzines vagy dízel.
Hidegen a dízelnek nem tesz jót a 2000 feletti fordulatszám.

Mindegy miről beszélünk...... egyik motornak sem jó és főleg a dízelnek a rosszabb!
Nem 4000 kell, de nem is 2000-alatti fordulatszám.


Ezt mondják ők is:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2812 Dátum: 2013.02.20 szerda, 22:31:52 »

Mindegy miről beszélünk...... egyik motornak sem jó és főleg a dízelnek a rosszabb!
Nem 4000 kell, de nem is 2000-alatti fordulatszám.


Ezt mondják ők is:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Baz... május 15-én pont nem olvastam a Totalcart.  Wink
Hol írja a cikkben, hogy a 2000 kevés?  wow1
Én a dízelt amúgy sem szoktam (melegen) 4000-ig pörgetni. Inkább max 2500-3000-ig. E fölött ritkán.
Hidegen, meg 2000 körül váltok.
 wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.20 szerda, 22:34:37 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2813 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:06:50 »

Baz... május 15-én pont nem olvastam a Totalcart.  Wink
Hol írja a cikkben, hogy a 2000 kevés?  wow1
Én a dízelt amúgy sem szoktam (melegen) 4000-ig pörgetni. Inkább max 2500-3000-ig. E fölött ritkán.
Hidegen, meg 2000 körül váltok.
 wave

Ezt sehol, de szerintem a Mondeo dizelnél az 1500 f/min már jó. Pl nekem ennyit pörög 4.ben 60.nál.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2814 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 09:15:49 »

Ezt sehol, de szerintem a Mondeo dizelnél az 1500 f/min már jó. Pl nekem ennyit pörög 4.ben 60.nál.

Nagyon sokkal alá sem jó menni, mert kenési gondok lehetnek, ha hosszú távon úgy nyomod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2815 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:11:12 »

Ezt sehol, de szerintem a Mondeo dizelnél az 1500 f/min már jó. Pl nekem ennyit pörög 4.ben 60.nál.
akkor ezek szerint hérmasba kell menni 60-nal a többi hozzászólás alapján  pias
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2816 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:14:34 »

Baz... május 15-én pont nem olvastam a Totalcart.  Wink
Hol írja a cikkben, hogy a 2000 kevés?  wow1
Én a dízelt amúgy sem szoktam (melegen) 4000-ig pörgetni. Inkább max 2500-3000-ig. E fölött ritkán.
Hidegen, meg 2000 körül váltok.
 wave
de nem 2500-3000 fordulaton tartod folyamatosan te sem.ha elváltasz vissza esik rendesen.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2817 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:23:26 »

A 2000 alatti közlekedés nem túl jó a motornak hidegen főleg nem, de melegen sem.
Alacsony olajnyomás és nagy mechanikai terhelés/nyomaték..... nincs hőterhelés és kezdenek lerakódni a dolgok a csövekben.
Hosszú távon nem kifizetődő az alacsony fordulaton történő üzemeltetés, hidd el.

Persze mindenki azt csinál, amit akar....  Cool
ezen elmélet szerint itthon a dizel 6-dik fokozatát nem lehet kihasználni a pályán megengedett 130-nál kb.2200 a fordulat.
azt a cikket én is olvastam.ez alapján nem lehet okos az ember.
gondolom a motor fejlesztök tudták,hogy a váltó miatt alacsony lessz rendszeresen a fordulatszám és alacsony fordulaton mekkora nyomatékot ad le az autó amihez igazitani kell az olajszivattyú nyomást alacsony fordulaton.
ezen az elven alapjáraton nem is lenne olajzás ha 2000 fordulat környékén kevés a motornak.
ezen felül nem mondtam,hogy állandóan úgy használom az autót ahogy irtam.


"a feltöltött dízeleknél. Ezeknek már 1100-as fordulaton elég nyomatékuk van a kasztni mozgatására, azonban ekkor a megfelelő kenés csak akkor biztosított, ha minden a legnagyobb rendben van.
A mérnök, aki a motor kenési körét tervezte, nem ostoba, tudja az üzemi fordulatszám-tartományt, ismeri a motorolaj paramétereit, és ezekhez választ olajszivattyút, szűrőt, s a nyomásértékeket is így tervezi. Tudja, hogy a motor már kis fordulaton terhelhető, így az olajpumpát úgy lövi be, hogy a szabályozott nyomás már egészen kis fordulaton meglegyen."

persze ha meg de és... minden lehetséges,hogy neked is igazad legyen.  integet2


én pont ezt teszem


"Mit lehet tenni? Sokat futott olajjal nem szabad kis fordulaton terhelni a motort, helyette szépen forgatni kell, középtartományban járatni. Fokozottan igaz ez, ha a motorban van már legalább 150-200 ezer kilométer - ilyenkor még az olajcsere-periódust is érdemes rövidíteni legalább 20, vagy akár 30 százalékkal. A leginkább veszélyeztetett fajhoz tartoznak a korszerű, feltöltött, turbódízel motorok, ezekből is a négynél több hengeresek, utánuk szorosan jönnek a kis lökettérfogatú, feltöltött benzinmotorok."
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 csütörtök, 10:38:14 írta coboy » Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2818 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:28:23 »

de nem 2500-3000 fordulaton tartod folyamatosan te sem.ha elváltasz vissza esik rendesen.
jajj, mááár, normál menetben 1500-2300 között célszerű haladni, ez 5 perc az ember életéből, oda lehet figyelni. ugyanúgy mint a leállításra a turbós autóknál. leállás előtt megelőző terheléstől függően kicsit pihentetni (20-90mp) pl egy húzósabb német autobahn után én kb.2 percig "alibi pakolgatást csinálok" belefér, ha késésben vagy, 2 perc úgyis mindegy, ha meg nem, akkor meg legalább kicsit megpihensz te is. ennyi jár embernek és vasnak is.  worship Wink
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2819 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:35:09 »

jajj, mááár, normál menetben 1500-2300 között célszerű haladni, ez 5 perc az ember életéből, oda lehet figyelni. ugyanúgy mint a leállításra a turbós autóknál. leállás előtt megelőző terheléstől függően kicsit pihentetni (20-90mp) pl egy húzósabb német autobahn után én kb.2 percig "alibi pakolgatást csinálok" belefér, ha késésben vagy, 2 perc úgyis mindegy, ha meg nem, akkor meg legalább kicsit megpihensz te is. ennyi jár embernek és vasnak is.  worship Wink
na de a fentiek szerint pont ez a tartomány káros a motorra nem azt irják  Huh?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #2820 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 10:43:07 »

na de a fentiek szerint pont ez a tartomány káros a motorra nem azt irják  Huh?

Szerintem meg ez újabb bulvárhülyeség. Ha kialszik az olajlámpa van elegendő olajnyomás. Remélem senki nem hiszi azt, hogy a nyomás a motor fordulatával együtt a végtelenbe és tovább....
Ha megnézel egy olyan autót (pl zöldségesmerci) ahol még van olajnyomásmérő óra, ott láthatod, hogy még az önindítózás közben belekarmol a zöldbe, majd kissebb kiingásokkal ott is marad, tök mindegy hogy mekkora a fordulat.

Az olajrendszer alapvetően túl van méretezve, és 2 szelep szabályozza. 1 szelep a max nyomást, 1 szelep pedig az olajszűrőt engedi megkerülni, ha az valamiért esetleg eltömődne.
Nos az első szelep valamennyire mindig nyitva van, és elengedi a felesleges olajnyomást.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2821 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 11:50:47 »

na de a fentiek szerint pont ez a tartomány káros a motorra nem azt irják  Huh?
fura lenne... hát akkor hogy, 1000-es fordulaton kéne menni? vagy hogy?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2822 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 12:23:46 »

Szerintem meg ez újabb bulvárhülyeség. Ha kialszik az olajlámpa van elegendő olajnyomás. Remélem senki nem hiszi azt, hogy a nyomás a motor fordulatával együtt a végtelenbe és tovább....
Ha megnézel egy olyan autót (pl zöldségesmerci) ahol még van olajnyomásmérő óra, ott láthatod, hogy még az önindítózás közben belekarmol a zöldbe, majd kissebb kiingásokkal ott is marad, tök mindegy hogy mekkora a fordulat.

Az olajrendszer alapvetően túl van méretezve, és 2 szelep szabályozza. 1 szelep a max nyomást, 1 szelep pedig az olajszűrőt engedi megkerülni, ha az valamiért esetleg eltömődne.
Nos az első szelep valamennyire mindig nyitva van, és elengedi a felesleges olajnyomást.

A fizika bulvárhülyeség?
Sokan sarkosan értelmezik a leírtakat ezért alakulnak ki a furcsa -saját- megállapítások, mondatok.

Annyit tennék hozzá a "ha elalszik az olajnyomáslámpa van elegendő olajnyomás"..... megállapításhoz, hogy az olajnyomás lámpa kapcsoló gombák kb. 1 bar-os kapcsolnak.
Ez egy hideg/hidegebb motornál alacsony fordulaton nagy mechanikai terheléssel rohadt kevés. Bővebben a cikkben is olvashatsz erről.

Megint azt mondom, hogy minden azt csinál, amit akar.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2823 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 12:25:55 »

na de a fentiek szerint pont ez a tartomány káros a motorra nem azt irják  Huh?

Nem mindegy ám, hogy egy tömeget gyorsító motor nagy terheléssel forog 1500-at vagy egy lendületben lévő, egyenes úton szinte csak a sebességet tartó motor.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2824 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:00:00 »

A fizika bulvárhülyeség?
Sokan sarkosan értelmezik a leírtakat ezért alakulnak ki a furcsa -saját- megállapítások, mondatok.

Annyit tennék hozzá a "ha elalszik az olajnyomáslámpa van elegendő olajnyomás"..... megállapításhoz, hogy az olajnyomás lámpa kapcsoló gombák kb. 1 bar-os kapcsolnak.
Ez egy hideg/hidegebb motornál alacsony fordulaton nagy mechanikai terheléssel rohadt kevés. Bővebben a cikkben is olvashatsz erről.

Megint azt mondom, hogy minden azt csinál, amit akar.  wave
de valahogy csak el kell érni a magasabb fordulatot.bár lehet indulni rögtön 2500 rpm-ról is  eplus2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2825 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:12:14 »

Nem mindegy ám, hogy egy tömeget gyorsító motor nagy terheléssel forog 1500-at vagy egy lendületben lévő, egyenes úton szinte csak a sebességet tartó motor.  Cool
na most akkor mi van?
én ezt irtam:"nem szoktam 2000 rpm fölött autózni szerintem igy jön ki a 4.6"
erre te válaszként:"A 2000 alatti közlekedés nem túl jó a motornak hidegen főleg nem, de melegen sem.
Alacsony olajnyomás és nagy mechanikai terhelés/nyomaték."

most pedig azt irod,hogy sebességet tartva haladáskor jó.

én sem azt irtam,hogy igy elözgetek alulról,hanem ennyivel tartom a sebességet autózom.
egyszer olajoz egyszer nem alacsony fordulaton  fejvakaras
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2826 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:44:18 »

na most akkor mi van?
én ezt irtam:"nem szoktam 2000 rpm fölött autózni szerintem igy jön ki a 4.6"
erre te válaszként:"A 2000 alatti közlekedés nem túl jó a motornak hidegen főleg nem, de melegen sem.
Alacsony olajnyomás és nagy mechanikai terhelés/nyomaték."

most pedig azt irod,hogy sebességet tartva haladáskor jó.

én sem azt irtam,hogy igy elözgetek alulról,hanem ennyivel tartom a sebességet autózom.
egyszer olajoz egyszer nem alacsony fordulaton  fejvakaras

Te most vagy felületesen olvasol vagy nem mindent vagy.......
Meg a cikket sem olvastad vagy nem tudod mit olvastál benne.

Hidegen fontos jobban, hogy ne 1500-on váltogassuk el a fokozatot a tömeg gyorsításakor.
Hidegen nem tolod neki 130-al, mert mire kiérsz a pályára biztos bemelegszik a motor.
Azt is írtam, hogy nem mindegy, hogy mikor 1500 a fordulat. Valamint az autó nem állandóan 130-al megy 1500-ason inkább sokkal többször gyorsul álló helyzetről......

Te most direkt nem akarod érteni?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2827 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:55:46 »

Te most vagy felületesen olvasol vagy nem mindent vagy.......
Meg a cikket sem olvastad vagy nem tudod mit olvastál benne.

Hidegen fontos jobban, hogy ne 1500-on váltogassuk el a fokozatot a tömeg gyorsításakor.
Hidegen nem tolod neki 130-al, mert mire kiérsz a pályára biztos bemelegszik a motor.
Azt is írtam, hogy nem mindegy, hogy mikor 1500 a fordulat. Valamint az autó nem állandóan 130-al megy 1500-ason inkább sokkal többször gyorsul álló helyzetről......

Te most direkt nem akarod érteni?  fejvakaras
Otp direkt
direkt csinálja.  hehe hehe
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2828 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:56:33 »

Te most vagy felületesen olvasol vagy nem mindent vagy.......
Meg a cikket sem olvastad vagy nem tudod mit olvastál benne.

Hidegen fontos jobban, hogy ne 1500-on váltogassuk el a fokozatot a tömeg gyorsításakor.
Hidegen nem tolod neki 130-al, mert mire kiérsz a pályára biztos bemelegszik a motor.
Azt is írtam, hogy nem mindegy, hogy mikor 1500 a fordulat. Valamint az autó nem állandóan 130-al megy 1500-ason inkább sokkal többször gyorsul álló helyzetről......

Te most direkt nem akarod érteni?  fejvakaras
pont ezt nem állitotta senki:"Hidegen fontos jobban, hogy ne 1500-on váltogassuk el a fokozatot a tömeg gyorsításakor." ezt szerintem senki nem csinálja.
igy megeggyezhetünk abban,hogy jó ha én 2000 fordulaton haladok,elváltok és feleslegesen nem tolom az fölé.  dumcsi

 law    puszi   love12 csak félre ne értsd  eplus2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2829 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 14:57:48 »

Otp direkt
direkt csinálja.  hehe hehe
afro1
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2830 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 15:29:10 »

de nem 2500-3000 fordulaton tartod folyamatosan te sem.ha elváltasz vissza esik rendesen.
Megértetted amit írtam.  eljen taps wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2831 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 15:50:55 »


Hidegen fontos jobban, hogy ne 1500-on váltogassuk el a fokozatot a tömeg gyorsításakor.
Hidegen nem tolod neki 130-al, mert mire kiérsz a pályára biztos bemelegszik a motor.


látod én ha nem viszem a gyereket oviba és indulok melóba kb. 500m után már az M2-n hasítok
igaz nem 130-al hanem csak 100-al
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2832 Dátum: 2013.02.21 csütörtök, 22:23:50 »

látod én ha nem viszem a gyereket oviba és indulok melóba kb. 500m után már az M2-n hasítok
igaz nem 130-al hanem csak 100-al

De nem is dízeled van.  vigyor3

Nézd már meg légy szíves, hogy mennyire megy fel a hőfokod és mennyi idő alatt.....ilyen reggeli mínuszokban indulva.
Műszer teszt-en nézd a hőfokot légyszi.
Nekem beáll középre, de közben a műszer szerint 65-75 között van, forgalom és terheléstől függően.
Fűtés 22°C-on, venti 2 vonal. Így indítok és gyakorlatilag mindig így áll a hőközpont.
Ennyi fűtésnek nem szabadna visszafogni ennyire, hogy nem melegszik fel.
Indulás után fél perccel már 15-20°C meleg is jön hamar. 

Köszi
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2833 Dátum: 2013.02.22 péntek, 09:47:57 »

De nem is dízeled van.  vigyor3

Nézd már meg légy szíves, hogy mennyire megy fel a hőfokod és mennyi idő alatt.....ilyen reggeli mínuszokban indulva.
Műszer teszt-en nézd a hőfokot légyszi.
Nekem beáll középre, de közben a műszer szerint 65-75 között van, forgalom és terheléstől függően.
Fűtés 22°C-on, venti 2 vonal. Így indítok és gyakorlatilag mindig így áll a hőközpont.
Ennyi fűtésnek nem szabadna visszafogni ennyire, hogy nem melegszik fel.
Indulás után fél perccel már 15-20°C meleg is jön hamar. 

Köszi

ennek nagyon örülök is  nyes

nem tudom neked megigérni, h ezt meg tudom csinálni egyhamar mivel reggelente gyereket oviba viszem ami kb. 2km, ott ugyebár leparkol majd 10-15 percel később tovább.
de ha nem felejtem el első alkalommal amikor nem kell oviba vinnem a gyerkőcöt megnézem mennyi km után éri el az üzemi hőfokot.
igaz melóbol hazafelé megnézhetem neked.
de, van még 1 jobb ötletem, rádugom az elm cuccost és mentek egy log-ot menet közben, ebben részletesen benne lesz minden
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2834 Dátum: 2013.02.22 péntek, 12:18:48 »

ennek nagyon örülök is  nyes

nem tudom neked megigérni, h ezt meg tudom csinálni egyhamar mivel reggelente gyereket oviba viszem ami kb. 2km, ott ugyebár leparkol majd 10-15 percel később tovább.
de ha nem felejtem el első alkalommal amikor nem kell oviba vinnem a gyerkőcöt megnézem mennyi km után éri el az üzemi hőfokot.
igaz melóbol hazafelé megnézhetem neked.
de, van még 1 jobb ötletem, rádugom az elm cuccost és mentek egy log-ot menet közben, ebben részletesen benne lesz minden

Köszi.
Már az is valami ha induláskor a műszercsoportnál a test-ben kiválasztod a vízhőfokot és azt megnézed neked meddig megy fel. A mutató középállása csalóka.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2835 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:08:55 »

Néhány napja:



Ma

Tankolás előtt:


Tankolt mennyiség:


Tankolás után:


Én is megdöntöttem a saját fogyasztási rekordomat / megcsináltam az eddigi legjobb fogyimat!  vigyor3
Kitartó tudatos lookaround spórolós vezetéssel értem el. Itt már az autózás élménye kizárólag az alacsony fogyasztási eredmény crazya, a többi élmény a homályba vész buck2.
Az idegrendszer előszőr borzolódik ijedt, majd kisimul sniffles, és megszokjuk, a minket előző autókat vigyor2, élvezettel hallgatjuk a zenét. A madárcsiripelést nem szomoru1, mert azt elnyomja a traktorhang cheesy1.

Az eredmény: átlag 5,25 l/100km (számolt)  vigyor3 1075,5 km 56,5l sima ÖMV Go-val. A megtett táv fele országút, a másik fele Budapest (, ami nagyon sok rövid táv). A fedcomp 4,6l/100km-t mutatott, tehát most 0,65 volt az eltérés. (Sajnos nem lehet kalibrálni, mint az MKII-ben.)
Tudom, hogy Ervin utolérhetetlen és az egri kolléga is, de ilyen használat mellett, én nagyon elégedett vagyok  thumbup.


Amit ilyenkor megspórolsz a litereken a benzineshez képest, azt gyűjtögesd és rakd félre az üzemanyagrendszer fejújítására.  nyes  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2836 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:12:25 »

Amit ilyenkor megspórolsz a litereken a benzineshez képest, azt gyűjtögesd és rakd félre az üzemanyagrendszer fejújítására.  nyes  Wink
Jó.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2837 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:13:29 »

Amit ilyenkor megspórolsz a litereken a benzineshez képest, azt gyűjtögesd és rakd félre az üzemanyagrendszer fejújítására.  nyes  Wink
blablabla....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2838 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:16:36 »

blablabla....

Az övé még 2-es....a tied már 2.2. Talán....talán.... inkább csak másabb  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2839 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:20:27 »

Az övé még 2-es....a tied már 2.2. Talán....talán.... inkább csak másabb  Wink
meg az a 7év,amíg mondim volt,2.0tdci! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2840 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:22:33 »

Amit ilyenkor megspórolsz a litereken a benzineshez képest, azt gyűjtögesd és rakd félre az üzemanyagrendszer fejújítására.  nyes  Wink

Ha évi 30 ezer kilométert számolok, a diesel  5,5 a benzines 9 literes fogyasztásával (azonos üzemanyag árakkal számolva) a különbség évente 452.000 forint a diesel javára. Egy nagynyomású fullos felújítás cca. ennyibe kerül és nem egy évig tart ki! Smiley

Persze, ha kevesebb a futásteljesítmény akkor a különbség nem ekkora.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2841 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:24:04 »

Ja. De ha nem használod nem is megy szét olyan hamar.

Ha évi 30 ezer kilométert számolok, a diesel  5,5 a benzines 9 literes fogyasztásával (azonos üzemanyag árakkal számolva) a különbség évente 452.000 forint a diesel javára. Egy nagynyomású fullos felújítás cca. ennyibe kerül és nem egy évig tart ki! Smiley

Persze, ha kevesebb a futásteljesítmény akkor a különbség nem ekkora.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2842 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:29:41 »

Amit ilyenkor megspórolsz a litereken a benzineshez képest, azt gyűjtögesd és rakd félre az üzemanyagrendszer fejújítására.  nyes  Wink
Te meg amit megspórolsz az üzarendszeren, azt tedd félre motorgenerálra   hehe   smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2843 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:33:37 »

Ha évi 30 ezer kilométert számolok, a diesel  5,5 a benzines 9 literes fogyasztásával (azonos üzemanyag árakkal számolva) a különbség évente 452.000 forint a diesel javára. Egy nagynyomású fullos felújítás cca. ennyibe kerül és nem egy évig tart ki! Smiley

Persze, ha kevesebb a futásteljesítmény akkor a különbség nem ekkora.

inkább 6.5 az.   a benzines meg lehet 9 alatt simán.  de értem a lényeget
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2844 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:37:08 »

inkább 6.5 az.   a benzines meg lehet 9 alatt simán.  de értem a lényeget
Erősen átlagot írtam! Ha inkább 6.5 a diesel akkor inkább 10,5 a benzines! Mert azért arról ne akarjon meggyőzni senki sem, hogy rövid távokon és városban olyan rendkívül jó a benyás fogyasztása. Smiley
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2845 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:38:43 »

inkább 6.5 az.   a benzines meg lehet 9 alatt simán.  de értem a lényeget
Ahol már a dízel 6,5-öt eszik ott a benzines 10 fölött...ezt kipróbáltam.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2846 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:39:46 »

Te meg amit megspórolsz az üzarendszeren, azt tedd félre motorgenerálra   hehe   smile

Miért is?

Azért mert előfordul -ismeretlen előélet- néhány motornál, hogy eszi az olajat......NEM mindegyik lesz olyan.   Cool
Mellesleg sokkal több dízelnél történt üzemanyag rendszeri hiba, mint benzinesnél túlzott olajfogyasztás.  beka3
Meg ha gond lenne én vennék bele egy motort kompletten (pedig szakmám) és beleraknám. Ennek az ára sokkal kevesebb, mint egy generál és sokkal kevesebb, mint egy dízel egység csomag.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2847 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:46:32 »

Miért is?

Azért mert előfordul -ismeretlen előélet- néhány motornál, hogy eszi az olajat......NEM mindegyik lesz olyan.   Cool
Mellesleg sokkal több dízelnél történt üzemanyag rendszeri hiba, mint benzinesnél túlzott olajfogyasztás.  beka3
Meg ha gond lenne én vennék bele egy motort kompletten (pedig szakmám) és beleraknám. Ennek az ára sokkal kevesebb, mint egy generál és sokkal kevesebb, mint egy dízel egység csomag.  wave
rosszul tudod.Arányosan amennyivel kevesebb benyás van,annyival van kevesebb hibája.Csak klubbon belül 3-4 motorgenerálról lehet tudni,abból a 10ből aki aktív....Az elég rossz arány nem?
Amúgy meg a dízelek felénél nem kellett volna semmit cserélni,csak lehúzták a hozzá nem értőket,és lenyúlták őket fél misivel. Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2848 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:53:39 »

rosszul tudod.Arányosan amennyivel kevesebb benyás van,annyival van kevesebb hibája.Csak klubbon belül 3-4 motorgenerálról lehet tudni,abból a 10ből aki aktív....Az elég rossz arány nem?
Amúgy meg a dízelek felénél nem kellett volna semmit cserélni,csak lehúzták a hozzá nem értőket,és lenyúlták őket fél misivel. Undecided

Amiről lehet tudni....na itt kimondtad a lényeget.  vigyor3
Általában akkor jönnek sokan egy fórumra ha problémájuk van. Tehát lehet, hogy van rengeteg benzines -nem fórumozó- akiknek semmi problémájuk.
Az arányokat kár megemlíteni úgy, hogy nem ismerjük pontosan a számokat.
Az viszont könnyelmű kijelentés, hogy a dízelek felénél nem kellett volna semmit cserélni.  wave

Nem akarok/akartam háborút elindítani..... mert mindenki a sajátját védi.  taps

Viszont ha egy benzines mondjuk olajat fogyaszt, attól még hazahoz....... de ha egy dízel megáll valahol, azt hozni kell.  Wink  (és ez egy dízelnél mindig fennáll)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2849 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:00:28 »

Miért is?

Azért mert előfordul -ismeretlen előélet- néhány motornál, hogy eszi az olajat......NEM mindegyik lesz olyan.   Cool
Mellesleg sokkal több dízelnél történt üzemanyag rendszeri hiba, mint benzinesnél túlzott olajfogyasztás.  beka3
Meg ha gond lenne én vennék bele egy motort kompletten (pedig szakmám) és beleraknám. Ennek az ára sokkal kevesebb, mint egy generál és sokkal kevesebb, mint egy dízel egység csomag.  wave
A dízelek közül is azokkal van a baj amiknek nincs ismert előéletük, és 6x7x kerülték a földet de 116 van a órába. de ez minden kocsira igaz. de majd mindjárt a stealt megmondja mivan  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.