Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:25:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1830931 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5850 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:59:11 »

nem gondolnám hogy kevesebbet fogyaszt a kocsi, de szerintem használ neki. indításnál mindenképpen.

ahogy nézem hogy most kb 5 napig havazni fog és este -10 környékére is benézünk, nekem lesz benne maxxmotion mert könnyebben indul tőle.
Én nem vettem észre hidegindításnál gondot, és amikor a prémium volt benne, akkor sem volt más az indítás. Biztos sokan esküsznek rá, de nekem nem vált be. Még ha legalább ugyanannyit fogyasztott volna. De több, mint egy literrel több lett.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #5851 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:19:34 »

Én nem vettem észre hidegindításnál gondot, és amikor a prémium volt benne, akkor sem volt más az indítás. Biztos sokan esküsznek rá, de nekem nem vált be. Még ha legalább ugyanannyit fogyasztott volna. De több, mint egy literrel több lett.
hát, nem tudom, hozzászokott a Nyakashoz biztos  eplus2 persze hogy a jóból többet kér  eplus2
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5852 Dátum: 2015.02.03 kedd, 21:30:57 »

hát, nem tudom, hozzászokott a Nyakashoz biztos  eplus2 persze hogy a jóból többet kér  eplus2
vigyor3 duhos2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #5853 Dátum: 2015.02.04 szerda, 00:56:16 »

vigyor3 duhos2
Wink
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5854 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:37:10 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat! 

Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5855 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:40:15 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat! 



Szerintem nem igaz.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5856 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:02:21 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat! 

Az ilyen szűrők általában alacsony fordulaton, amikor a szűrő és légszívórendszer ellenállását a kisebb motorteljesítménnyel kell legyőzni, ott segítenek egy egészen kicsit (<5%). Cserébe rosszabb lesz a szűrés és hamarabb tönkre fog menni a motor.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5857 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:05:21 »

Szerintem nem igaz.
eljen Így van,max az audió feeling jobb szerintem. eljen
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5858 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:27:05 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat! 



Ne rakj bele ilyen hókuszpókusz sportlégszűrőt. Csak rosszat teszel a motornak vele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5859 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:34:59 »

Ha ez a véleményetek nem teszek bele ilyet csak gondoltam kis extrát viszek a teljesítménybe, mert ockodok a chiptuningtól  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5860 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:42:41 »

Ha ez a véleményetek nem teszek bele ilyet csak gondoltam kis extrát viszek a teljesítménybe, mert ockodok a chiptuningtól  worship

Pedig ha valami, akkor az a biztos tipp...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5861 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:46:54 »

Ha ez a véleményetek nem teszek bele ilyet csak gondoltam kis extrát viszek a teljesítménybe, mert ockodok a chiptuningtól  worship
A vasad adatait megadhatnád a profilodban,úgy könnyebben segíthetnek,mert a benyás tuningot nem éri meg,a dizilt viszont lehet.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5862 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:48:02 »

Pedig ha valami, akkor az a biztos tipp...

AndyA

Tudsz vagy tudtok Budapesten jó szakembert aki megbízható chiptunningolás terén,  és kb milyen körülbelül mennyi összegbe fája művelet?  Roll Eyes
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5863 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:49:41 »

A vasad adatait megadhatnád a profilodban,úgy könnyebben segíthetnek,mert a benyás tuningot nem éri meg,a dizilt viszont lehet.

Pill megoldom amugy benzines MK3 Mondeo 2.0 16V
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5864 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:56:11 »

Pill megoldom amugy benzines MK3 Mondeo 2.0 16V
Ez csak az én véleményem a tuninggal kapcsolatban,persze lehet chippelni a benyást is.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5865 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:58:29 »

Ez csak az én véleményem a tuninggal kapcsolatban,persze lehet chippelni a benyást is.

Ha jól látom neked ugyanaz a típus mint nekem te chippeltetted?
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5866 Dátum: 2015.03.17 kedd, 22:02:17 »

Ha jól látom neked ugyanaz a típus mint nekem te chippeltetted?
Igen ua. a vas,de nem chippeltem,nekem ez a pacimennyiség elég. eljen (Már öreg vagyok a repülő üzemmódhoz. eplus2  )
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5867 Dátum: 2015.03.17 kedd, 22:05:09 »

Igen ua. a vas,de nem chippeltem,nekem ez a pacimennyiség elég. eljen (Már öreg vagyok a repülő üzemmódhoz. eplus2  )

Sosem öreg az ember egy kis lóerőhöz  gun
Köszi a segítséget! worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5868 Dátum: 2015.03.17 kedd, 22:08:22 »

Sosem öreg az ember egy kis lóerőhöz  gun
Köszi a segítséget! worship
Na ja 30 egynéhány évesen,még én is ezt mondtam.. Nincs mit  poigneemain
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5869 Dátum: 2015.03.18 szerda, 10:55:25 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat! 



Ez a legjobb választás! Fel fog lélegezni a motor, és a hangja is szebb lesz. Porból természetesen egy szemmel sem kerül bele több, max jobb lesz a keverék arány, hogy direktebben, bővebben jut be a levegő. A gyári megoldás sztem eléggé hanyagolható, annyi fojtás van benne...

Fogyasztás tuning terén csakis akkor fog csökkenni, ha nem használod ki a plusz teljesítményt. Egyéb esetben növekedni kell, hogy plusz teljesítményhez, plusz üa kell...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5870 Dátum: 2015.03.18 szerda, 11:58:38 »

Ez a legjobb választás! Fel fog lélegezni a motor, és a hangja is szebb lesz. Porból természetesen egy szemmel sem kerül bele több, max jobb lesz a keverék arány, hogy direktebben, bővebben jut be a levegő. A gyári megoldás sztem eléggé hanyagolható, annyi fojtás van benne...

Fogyasztás tuning terén csakis akkor fog csökkenni, ha nem használod ki a plusz teljesítményt. Egyéb esetben növekedni kell, hogy plusz teljesítményhez, plusz üa kell...

Köszi a választ majd szép lassan elkezdem újítani, mindig egy kicsit  nyes
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5871 Dátum: 2015.03.18 szerda, 22:39:01 »

Ez csak az én véleményem a tuninggal kapcsolatban,persze lehet chippelni a benyást is.
Csak sajnos a szívómotorokat nem érdemes. Turbósnál lehet könnyen játszani a töltőnyomással és az üzemanyagmennyiséggel, de szívónál nemigen. Pár százalékot lehet nyerni sok tízezerért, ellenben a fogyasztás is elmászik. Igaz ez dízelre és benzinesre is. Persze a dugattyút leolvasztani egy túl szegény keverékkel minden motornál lehet. Smiley

A "könnyített" levegőszűrő sem biztos, hogy csökkenti a fogyasztást vagy növeli a teljesítményt. Egy, a gyári spectől lényegesen eltérő elem felborítja a gyári rendszert azzal, hogy megváltoztatja az átöblítéshez bejutó levegő mennyiségét, a gázlengéseket stb. Tehát áthangolod a motort, bizonyos tartományban jobb lesz, bizonyosban rosszabb, mint volt. Ennek kétüteműnél nagyobb hatása van ugyan (ott is inkább a kipufogóban izgalmas), de itt is lehet. Az biztos, hogy az esetleg sportosabb hang "seggre" jobb gyorsulást fog biztosítani, de ha ezt gyakran akarod hallgatni, akkor még többet is fog fogyasztani. Wink Szóval a csodalégszűrőtől _önmagában_ nem várnék semmilyen javulást a hangon kívül. Vezérműtengely, lendkerék könnyítése stb. lehet értelmes lépés, de itt már hatjegyű összegekről van szó, annyit nem ér. A legjobb tuning a gyári legnagyobb motor.

Az, hogy a csökkentett ellenállású légszűrőn több por megy át, nem törvényszerű, de jellemzően a jobb légszűrők ötjegyű árúak és nem túl gyakran olajos fürdőben kell őket részesíteni. Pepecs.

Fogyasztáscsökkentési céllal én inkább a gyári fölé 0,1-0,2 barral fújt kerekeket és takarékos vezetést vetnék be. Ugyanazon az úton más stílussal akár 30%-ot is lehet nyerni.


[Annak idején még az Escort 1,8 16v-n játszottunk a fojtással. Az jött ki, hogy ha a kipufogó keresztmetszetét csökkentem, akkor ~4500-as fordulatig erősödik az autó valamennyit. Kb. 70% csökkentésnél jutottunk el oda, hogy rosszabbul ment 4500 alatt, mint a gyári, kisebb fojtással mérhető volt a javulás. Fölötte persze végig rosszabb volt. Mindez azért, mert a jó átöblítéshez igenis szüksége van a motornak fojtásra, ami be van tervezve.]
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.18 szerda, 22:44:22 írta Carmaged » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5872 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 00:21:49 »

Sziasztok!

Nem régen vettem egy 2001 évjáratú Mk3 Mondeot (2.0 16V) a fogyasztása 10,6 és 11,7 között ingázik és szeretnék bele venni K&N típusú sportlégszűrőt amelynél írják, hogy a nagyobb nyomaték miatt kevesebbet fogyasztás. Szerintetek ez igaz és esetlegesen hogyan lehet még a motor teljesítményét növelni, hogy esetlegesen a fogyasztás is csökkenjen. Előre is köszönöm a válaszokat!  



- ha módosítod a szívórendszert, semmit nem érsz el vele, a tortyogó hangon kívül, ha a kipuffhoz és a motorvezérléshez nem nyúlsz. SZVSZ.
- ha direktszűrőt teszel fel, hacsak nem a légszűrőbe tehető betétről beszélünk, az a motortérből szív majd jó meleg levegőt, a gyárival ellentétben.
- ha még közel is teszed a fojtószelephez, vagy a gyári csöveket cseréled kemény savállóra, akkor romlani fog a gázreakció, mivel a rugalmas csövek és a szűrő és a folytószelep közti rendszer az pufferként viselkedik.

SZ.V.SZ. vagy imho ahogy jobban tetszik.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.19 csütörtök, 09:43:39 írta VZoli » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5873 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 07:38:25 »

Csak sajnos a szívómotorokat nem érdemes. Turbósnál lehet könnyen játszani a töltőnyomással és az üzemanyagmennyiséggel, de szívónál nemigen. Pár százalékot lehet nyerni sok tízezerért, ellenben a fogyasztás is elmászik. Igaz ez dízelre és benzinesre is. Persze a dugattyút leolvasztani egy túl szegény keverékkel minden motornál lehet. Smiley

A "könnyített" levegőszűrő sem biztos, hogy csökkenti a fogyasztást vagy növeli a teljesítményt. Egy, a gyári spectől lényegesen eltérő elem felborítja a gyári rendszert azzal, hogy megváltoztatja az átöblítéshez bejutó levegő mennyiségét, a gázlengéseket stb. Tehát áthangolod a motort, bizonyos tartományban jobb lesz, bizonyosban rosszabb, mint volt. Ennek kétüteműnél nagyobb hatása van ugyan (ott is inkább a kipufogóban izgalmas), de itt is lehet. Az biztos, hogy az esetleg sportosabb hang "seggre" jobb gyorsulást fog biztosítani, de ha ezt gyakran akarod hallgatni, akkor még többet is fog fogyasztani. Wink Szóval a csodalégszűrőtől _önmagában_ nem várnék semmilyen javulást a hangon kívül. Vezérműtengely, lendkerék könnyítése stb. lehet értelmes lépés, de itt már hatjegyű összegekről van szó, annyit nem ér. A legjobb tuning a gyári legnagyobb motor.

Az, hogy a csökkentett ellenállású légszűrőn több por megy át, nem törvényszerű, de jellemzően a jobb légszűrők ötjegyű árúak és nem túl gyakran olajos fürdőben kell őket részesíteni. Pepecs.

Fogyasztáscsökkentési céllal én inkább a gyári fölé 0,1-0,2 barral fújt kerekeket és takarékos vezetést vetnék be. Ugyanazon az úton más stílussal akár 30%-ot is lehet nyerni.


[Annak idején még az Escort 1,8 16v-n játszottunk a fojtással. Az jött ki, hogy ha a kipufogó keresztmetszetét csökkentem, akkor ~4500-as fordulatig erősödik az autó valamennyit. Kb. 70% csökkentésnél jutottunk el oda, hogy rosszabbul ment 4500 alatt, mint a gyári, kisebb fojtással mérhető volt a javulás. Fölötte persze végig rosszabb volt. Mindez azért, mert a jó átöblítéshez igenis szüksége van a motornak fojtásra, ami be van tervezve.]

A keményebbre-puhábbra fújt kerekekkel éppen nemrég játszottak a Totalcarosok, amikor egyébként is valami fogyasztást mértek a reptéren. Az jött ki, hogy 2-3 tizedet nem tudsz kimutatni, éls talán fél bar mínusznál volt, hogy már - műszeresen, két tizedesre pontosan! - ki tudták mutatni a többletfogyasztást. Szóval ez smafu. A vezetési stílus, az igen. Azzal lehet a legtöbbet variálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5874 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 07:39:20 »

- ha módosítod a szívórendszert, semmit nem érsz el vele, a tortyogó hangon kívül, ha a kipuffhoz és a motorvezérléshez nem nyúlsz. SZVSZ.
- ha direktszűrőt teszel fel, hacsak nem a légszűrőbe tehető betétről beszélünk, az a motortérből szív majd jó meleg levegőt, a gyárival ellentétben.
- ha még közel is teszed a folytószelephez, vagy a gyári csöveket cseréled kemény savállóra, akkor romlani fog a gázreakció, mivel a rugalmas csövek és a szűrő és a folytószelep közti rendszer az pufferként viselkedik.

SZ.V.SZ. vagy imho ahogy jobban tetszik.

Lyally!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5875 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 09:44:00 »

Lyally!

AndyA

 szomoru1
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5876 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 09:47:39 »

- ha módosítod a szívórendszert, semmit nem érsz el vele, a tortyogó hangon kívül, ha a kipuffhoz és a motorvezérléshez nem nyúlsz. SZVSZ.
- ha direktszűrőt teszel fel, hacsak nem a légszűrőbe tehető betétről beszélünk, az a motortérből szív majd jó meleg levegőt, a gyárival ellentétben.
- ha még közel is teszed a fojtószelephez, vagy a gyári csöveket cseréled kemény savállóra, akkor romlani fog a gázreakció, mivel a rugalmas csövek és a szűrő és a folytószelep közti rendszer az pufferként viselkedik.

SZ.V.SZ. vagy imho ahogy jobban tetszik.

Ezt MKI-nél megcáfoltuk több, mint 10 évvel ezelőtt. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5877 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 09:49:51 »

Ezt MKI-nél megcáfoltuk több, mint 10 évvel ezelőtt. nyes

pszichikailag?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5878 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 09:52:35 »

pszichikailag?

Nem, fizikailag. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5879 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 20:01:15 »

Köszönöm mindenkinek a tartalmas válaszokat, sokat tudok itt tanulni a hozzászólásokból, köszönet érte  worship worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5880 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 21:23:59 »

Nem, fizikailag. nyes
Tudsz adni mérési eredményeket, illetve, hogy mi történt? Kíváncsi lennék, mennyit sikerült nyerni.

Azt ne feledjük, hogy az MK1-ben nyoma sem volt a mostani hókuszpókuszoknak, nem volt jó eséllyel EGR, biztos nem volt villanygázpedál, EURO1-et kellett tudnia az EURO4/5 helyett stb.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5881 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 21:47:01 »

Tudsz adni mérési eredményeket, illetve, hogy mi történt? Kíváncsi lennék, mennyit sikerült nyerni.

Azt ne feledjük, hogy az MK1-ben nyoma sem volt a mostani hókuszpókuszoknak, nem volt jó eséllyel EGR, biztos nem volt villanygázpedál, EURO1-et kellett tudnia az EURO4/5 helyett stb.

Volt EGR, és a kérdéses autóban is bovdenes a gázpedál tudtommal, vagy legalábbis szintén a fojtószelepet mozgatja...

Nem volt itt másról szó 2002-2004 között, amikor ezzel játszottunk, csak ugyan olyan torlónyomásos rendszerré alakítottuk a beömlő oldalt, mint abban az időben a gyártók is tették. nyes Én még egy plusz rácsos megoldást is belevetettem, mint ahogy a VW a transporterén tette azt, hogy még jobban rohanjon be a levegő a motortérbe, még jobban szellőzhessen az... nyes

A Galaxymon is úgy van most, hogy ott a direktszűrő (direkt nem sportlégszűrőnek hívtam!), és nem csak a motortérből kell a levegőt szívnia, hanem vittem neki oda kintről is finomat! finom
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5882 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 22:03:00 »

Volt EGR, és a kérdéses autóban is bovdenes a gázpedál tudtommal, vagy legalábbis szintén a fojtószelepet mozgatja...

Nem volt itt másról szó 2002-2004 között, amikor ezzel játszottunk, csak ugyan olyan torlónyomásos rendszerré alakítottuk a beömlő oldalt, mint abban az időben a gyártók is tették. nyes Én még egy plusz rácsos megoldást is belevetettem, mint ahogy a VW a transporterén tette azt, hogy még jobban rohanjon be a levegő a motortérbe, még jobban szellőzhessen az... nyes

A Galaxymon is úgy van most, hogy ott a direktszűrő (direkt nem sportlégszűrőnek hívtam!), és nem csak a motortérből kell a levegőt szívnia, hanem vittem neki oda kintről is finomat! finom
Én ezt értem, de van valamilyen mérési eredmény? Előtte-utána.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5883 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 22:10:58 »

Én ezt értem, de van valamilyen mérési eredmény? Előtte-utána.

Szted lett volna értelme?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5884 Dátum: 2015.03.20 péntek, 06:31:11 »

Szted lett volna értelme?
Nem. Ezért nem is értem, miért a ragaszkodás ahhoz, hogy ezek önállóan pszichológiain túli hatással bírnak. Smiley
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5885 Dátum: 2015.03.20 péntek, 08:57:15 »

Nem. Ezért nem is értem, miért a ragaszkodás ahhoz, hogy ezek önállóan pszichológiain túli hatással bírnak. Smiley

Ez nem ragaszkodás, ez tapasztalat. nyes
Amennyit én ráköltöttem, az pont 0 ahhoz képest, amennyivel jobb. Merthogy érezhetően jobb.

Két éve volt, hogy épp kitakarítottam a direktszűrőt, de el kellett ugranom vhova a kocsival. Erre az időre gyorsan visszatettem a gyári cuccot. Viszonylag új szűrő van benne, de érezhetően rosszabb volt vele autózni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5886 Dátum: 2015.03.20 péntek, 09:10:22 »

Ez nem ragaszkodás, ez tapasztalat. nyes
Amennyit én ráköltöttem, az pont 0 ahhoz képest, amennyivel jobb. Merthogy érezhetően jobb.

Két éve volt, hogy épp kitakarítottam a direktszűrőt, de el kellett ugranom vhova a kocsival. Erre az időre gyorsan visszatettem a gyári cuccot. Viszonylag új szűrő van benne, de érezhetően rosszabb volt vele autózni...

Kettős vakteszt kell.

Ha úgy vezetsz, hogy nem tudod, éppen melyik van benne, és ezzel a feltétellel kimérve, óra szerint valóban jobb eredményt (vagy alacsonyabb fogyasztást, mindegy) mutat a direktszűrő, akkor igaz.

Ha bármi nem stimmel, akkor vagy nem hiteles a mérés, vagy nem igaz.

A srácok a videókban a mérőpaddal azt hiszem, minden emberi, objektív tényezőt kiküszöböltek, és mégsem jött ki nekik nagyobb teljesítmény, sőt. A fogyasztás lehet, hogy jobb lesz, de a mérések szerint egyértelműen a teljesítmény rovására. És még az sem biztos, hogy egyáltalán alacsonyabb lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5887 Dátum: 2015.04.17 péntek, 21:09:31 »

Na meglett az MK4 első teletankos, számolt fogyasztása (2.0 140 lovas UFBA)
1160km, 65 liter -- 5,6l/100km

Viszonyításképpen az MK3 dizli fogyasztása (2.0 130 lovas N7BA) hasonló felhasználással 5,6-6 között ingadozott.

Pedig azt hittem volna, hogy pl a részecskeszűrő, meg az, hogy érezhetően nagyobb a kocsi dobni fog a fogyasztáson, de eddig úgy tűnik kellemes az étvágya  eljen
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5888 Dátum: 2015.04.18 szombat, 08:59:16 »

Tudom, senki nem fogja elhinni (mondjuk én is kétszer utánaszámoltam): 1123 km - 56l (az utolsó majd 1 l csorgatva lett a tankba) 4,9 l/100 km.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5889 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 09:31:14 »

Tudom, senki nem fogja elhinni (mondjuk én is kétszer utánaszámoltam): 1123 km - 56l (az utolsó majd 1 l csorgatva lett a tankba) 4,9 l/100 km.
nem lehetetlen ez, ha nagyon odafigyelsz a vezetésre+minden rendben van a kocsin. szerintem a gyári országútija is ennyi lehet kb
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5890 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 09:32:49 »

Na meglett az MK4 első teletankos, számolt fogyasztása (2.0 140 lovas UFBA)
1160km, 65 liter -- 5,6l/100km

Viszonyításképpen az MK3 dizli fogyasztása (2.0 130 lovas N7BA) hasonló felhasználással 5,6-6 között ingadozott.

Pedig azt hittem volna, hogy pl a részecskeszűrő, meg az, hogy érezhetően nagyobb a kocsi dobni fog a fogyasztáson, de eddig úgy tűnik kellemes az étvágya  eljen
nem tököltél sokat a vétellel  smile  volt valahol, h milyen a kocsi?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5891 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 16:14:11 »

nem lehetetlen ez, ha nagyon odafigyelsz a vezetésre+minden rendben van a kocsin. szerintem a gyári országútija is ennyi lehet kb

Az igazsághoz tartozik, hogy ennek a 80%-a autópálya ill lakott területen kívüli menet volt. (M3, 33-as ill. M5, majd 5-ös Kecskemétig, 4-es)
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5892 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 22:02:07 »

Az igazsághoz tartozik, hogy ennek a 80%-a autópálya ill lakott területen kívüli menet volt. (M3, 33-as ill. M5, majd 5-ös Kecskemétig, 4-es)
Ma a ráérés jegyében a Nagykőrös - 13. kerület utat az M5 felé 95-re állított tempomattal tettem meg, Bp-n tudva a Hungárián a zöldhullámot nem nyomva fölöslegesen. 4,1-en áll a fogyasztásmérő (általában 4-6 decit csal lefelé). Hosszú távon megőrülnék tőle. Smiley
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5893 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 11:22:51 »

Ma a ráérés jegyében a Nagykőrös - 13. kerület utat az M5 felé 95-re állított tempomattal tettem meg, Bp-n tudva a Hungárián a zöldhullámot nem nyomva fölöslegesen. 4,1-en áll a fogyasztásmérő (általában 4-6 decit csal lefelé). Hosszú távon megőrülnék tőle. Smiley

Én a fogyimérőre nem adok. Nekem most 4,4-en áll, de számolással 5,2-5,6 között szokott kijönni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5894 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 16:17:43 »

http://40.media.tumblr.com/2684a45163b918f4157ea13b7b2aeb84/tumblr_nmie13VJWx1tonjlko1_500.jpg

Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5895 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 16:23:49 »


jaja, 1.0 ecoboost mondeo mi? fenét V6 rulez  eplus2
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #5896 Dátum: 2015.04.22 szerda, 20:17:26 »

Innen: http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg993102#msg993102


Azért azt a 2,5 litert kicsit sokallom. Tudom vannak itt olyanok akik 5 literrel járnak dízellel (nekem 6,3 alá ritkán megy, de nem is papásan vezetek), de azok benzinessel se 10 literes fogyasztással járnának. Igazából nem is a 2,5 sok, hanem szerintem erősen felhasználófüggő. Vagyis szerintem aki nyomja a dízelnek, az spórol a legtöbbet, mert az a benzinesnek is nyomná, és akkor jelentősebb a fogyasztás különbség. Na mindegy, a mostani kocsinál nem a fogyasztáson spórolás volt az elsődleges szempont, a benzines verzió 1 millióval olcsóbb lett volna, így 100 ezer km-ig bukóban vagyok a számolásod alapján. A szervizeléseket nem számolom, a turbós 1.6-nál én ugyanúgy gyakrabban cserélnék olajat mint a dízelen, tuti hogy annak se árt.
FL előtti verziókra keresve:
-2,0 benzin 145 LE átlaga 9,22: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2007&constyear_e=2010&power_s=135&power_e=150&gearing=1&powerunit=2 .
-2,0 dízel 140 LE átlaga 6,79: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2007&constyear_e=2010&power_s=135&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

FL után nem ilyen egyszerű:
-1,6 benzin 160 LE átlaga 8,00: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2014&power_s=155&power_e=165&gearing=1&powerunit=2
-2,0 dízel 140 LE átlaga 6,33: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2014&power_s=135&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
-2,0 dízel 163 LE átlaga 6,5: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2014&power_s=155&power_e=165&gearing=1&powerunit=2

Szóval FL előtt áll a 2,5 liter, utána 1,5-re csökken. Egyébként az 1,6 EcoBoost fogyasztása bámulatos. Összehasonlításképp a 2005-2010 Focus 1,6 115 LE 7,85-öt eszik: https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=110&power_e=120&gearing=1&powerunit=2 .

Ha most vennék FL utáni Mondeot, kizárólag az ára miatt vennék dízelt. A kétliteres dízelek értelmesen 2,8 körül kezdődnek 2011-ben, a benzinesek 3,5 körül. 700e bőven elég bármilyen 4 éves "rom" rendbehozására, utána jön a spórolás. FL előtt egyértelmű, a 2,0 őskövület egy benzintemető.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5897 Dátum: 2015.04.22 szerda, 20:52:03 »

Csak hogy ne idézgessek:
mk4fl 2.0tdci 163ló: maradjunk az évi 50ekm futás átlag max.: 7 lityi. 400HUF/lityi esetén: kerek 1,4MHuf.
Erre mit lép egy benzines?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5898 Dátum: 2015.04.22 szerda, 21:06:04 »

Csak hogy ne idézgessek:
mk4fl 2.0tdci 163ló: maradjunk az évi 50ekm futás átlag max.: 7 lityi. 400HUF/lityi esetén: kerek 1,4MHuf.
Erre mit lép egy benzines?
Ne kezdjük megint. Mindegyik el megvan a maga előnye és hátránya. Ezt el kell dönteni mindenkinek. Wink
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5899 Dátum: 2015.04.22 szerda, 21:11:16 »

Ne kezdjük megint. Mindegyik el megvan a maga előnye és hátránya. Ezt el kell dönteni mindenkinek. Wink
Én már döntöttem  Cheesy Így is, úgy is! (gyk: nem vezetek!)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.